abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2009 @ 21:22:04 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946465
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
Duidelijk verhaal. Thanks!
Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.

Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.

Mocht je worden opgeroepen voor militaire dienst in de VS, (kortom, je bent onder de 31 als je Amerikaan wordt), dan KAN het zo zijn dat het ANDERE land waar je een nationaliteit van bezit dit ziet als verraad of zelfs hoogverraad, en die nationaliteit van je afneemt. Ook als je vrijwillig het Amerikaanse leger in gaat KAN het zijn dat de andere nationaliteit door het geboorteland wordt afgenomen.

Nederland maakt er weinig problemen van trouwens als je in het Amerikaanse leger zou willen dienen, en neemt de Nederlandse nationaliteit niet af, tenzij er bijv. sprake zou zijn van een oorlog tussen de EU en de VS.

Buiten de militaire dienst om is er verder geen enkel probleem te verwachten met meerdere nationaliteiten in de VS. Je zweert inderdaad trouw aan 1 land in de Oath of Citizenship, en dat houdt in principe in dat zolang je in de VS woont, je altijd EERST Amerikaan bent, en je dus geen diplomatieke hulp uit Nederland hoeft te verwachten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 13 juli 2009 @ 21:25:46 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946587
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:36 schreef wonderer het volgende:
Ligt er misschien ook aan welk stuk van de VS de vrouw in kwestie vandaan komt?
Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....

Of was het nou Minnesota, ik haal Indianapolis en Minneapolis altijd door elkaar.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70946753
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:

Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.
Dus dat worden nog 10 zenuwslopende jaren voor je.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  maandag 13 juli 2009 @ 21:35:55 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70946998
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:29 schreef Wackyduck het volgende:
Nou, tot je 45e kan je nog door het Nederlandse leger opgeroepen worden*. Één besluit van de kamer en de opschorting van de opkomstplicht is van tafel.
Dus dat worden nog 10 zenuwslopende jaren voor je.

* http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplichtbrief


Ik maak me er weinig zorgen over moet ik zeggen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70947102
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]



Ik maak me er weinig zorgen over moet ik zeggen.
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  maandag 13 juli 2009 @ 23:47:20 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70952290
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef Wackyduck het volgende:
Je weet het nooit, als Wilders straks een kruistocht afkondigt ben je de sjaak...
Ik kan nog altijd mijn Nederlanderschap vrijwillig inleveren. Bovendien zou Wilders dat helemaal niet erg vinden, die is zo ontzettend tegen het hebben van twee nationaliteiten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_70955972
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Lyrebird moest het natuurlijk wel doen met voornamelijk vrouwen uit Indiana.....

Of was het nou Minnesota, ik haal Indianapolis en Minneapolis altijd door elkaar.

Een deel van het probleem lag inderdaad bij vrouwen die uit de Mid-West (Indiana Maartena) kwamen. Zij meenden mij te moeten vertellen wat ik wel of niet kon doen. Dat was niet alleen met de blanke Amerikaanse meisjes zo. Het is iets dat ze daar vanuit school meekrijgen, dat bitchende. Voor jezelf opkomen, maar dan op zo'n manier dat alle redelijkheid verdwenen is. Prima als ze zo tegenover de klantenservice van Delta doen, maar ik ben daar niet van gediend. In mijn tijd in Boston was het overigens niet anders.

Het rare is dat die kerels veel gemakkelijker zijn. Misschien dat daar ook het probleem ligt. Ze laten gemakkelijk over zich heen lopen, waardoor het voor een buitenstaander knap lastig wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70955978
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat alle blanke Amerikaanse vrouwen op elkaar lijken.

Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag
Hier zit een kern van waarheid in.

In de universiteitsstad waar ik woonde, hadden ze sororities. Corpshuizen voor meisjes. Als die uit gingen, dan zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit. Hetzelfde lichaam, hetzelfde haar, dezelfde uitdrukking op hun gezicht, dezelfde interesses en dezelfde kleren. Van individualiteit was geen sprake. Beetje vreemd in the land of the free. Gelukkig waren er ook nog dames die niet in een sororety woonde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 14 juli 2009 @ 04:20:58 #184
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_70955981
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jammer dat alle blanke Amerikaanse vrouwen op elkaar lijken.

Niet alleen qua uiterlijk maar ook qua gedrag
uiterlijk...mwaa

gedrag... 1 pot nat.... oprah kosts
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_70956047
LB, je overdrijft. Er zijn ontzettend veel vrijgezelle vrouwen in Boston en daar zit veel tussen wat hetzelfde is. Is in Nederland niet anders, ga maar eens naar Nijmegen met al die gezellige Brabantse mutsen. Er zijn net zo goed aan beide zijden van de oceaan genoeg dames met persoonlijkheid.

En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.
Jesus saves but death prevails.
pi_70956095
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.
Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70956267
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 05:20 schreef Shivo het volgende:
LB, je overdrijft. Er zijn ontzettend veel vrijgezelle vrouwen in Boston en daar zit veel tussen wat hetzelfde is. Is in Nederland niet anders, ga maar eens naar Nijmegen met al die gezellige Brabantse mutsen. Er zijn net zo goed aan beide zijden van de oceaan genoeg dames met persoonlijkheid.

En wat betreft die bitcherigheid ben ik het ook niet met je eens. Dat is maar net hoe je je zelf opstelt. Ik nog nooit bitcherigheids problemen - en ik heb aardig gesampeld tot nu toe.
Denk dat je hoognodig weer een keer naar Nederland moet gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70956277
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 04:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hier zit een kern van waarheid in.

In de universiteitsstad waar ik woonde, hadden ze sororities. Corpshuizen voor meisjes. Als die uit gingen, dan zagen ze er allemaal precies hetzelfde uit. Hetzelfde lichaam, hetzelfde haar, dezelfde uitdrukking op hun gezicht, dezelfde interesses en dezelfde kleren. Van individualiteit was geen sprake. Beetje vreemd in the land of the free. Gelukkig waren er ook nog dames die niet in een sororety woonde.
Universiteitsteden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:45:52 #189
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70958189
Deze week in The Economist een special over Texas, inclusief een vergelijking met Californië.
pi_70958985
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 09:45 schreef Reya het volgende:
Deze week in The Economist een special over Texas, inclusief een vergelijking met Californië.
Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 14 juli 2009 @ 10:55:13 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_70959747
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Misschien gebaseerd op dit artikel? Texas komt beter uit de vergelijking, omdat de overheid er veel minder in de pap heeft te brokkelen, en de markt haar werk laat doen.
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.

Zie ook het gehele artikel.
pi_70962923
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Reya het volgende:
Zie ook het gehele artikel.
Een dankjewel van een luie lezer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_70968912
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 06:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Van sampelen is de afgelopen jaren bij mij niet veel terecht gekomen (n = 3, 8 jaar...), omdat ik American style cariere heb gemaakt. Mijn tolerantie ligt ook erg laag. Voor een relatie heb ik nog steeds een libertair ideaal, waarbij beide partijen elkaar niks opleggen, maar bij elkaar zijn omdat ze dat leuk vinden.

Overigens realizeer ik me nu dat de meeste dames claimen ergens vandaan te komen - Chinees-Amerikaans, Indiaas-Amerikaans, Iers-Amerikaans, Iraans-Amerikaans und so weiter. Iers-Amerikaans is trouwens gewoon Amerikaans, maar hier in Boston is het populair om Iers te zijn of zo.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:39:09 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70969426
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 10:55 schreef Reya het volgende:
Dat wordt inderdaad als een van de pijnpunten voor Californie genoemd, naast de combinatie van een welhaast onwerkbaar openbaar bestuur en al te invloedrijke belangengroepen. Evenwel waarschuwt The Economist voor een te snel afschrijven van Californie, vooral vanwege het nog in overmaat aanwezige human capital in die staat.

Zie ook het gehele artikel.
Leuk artikel om te lezen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:49:27 #195
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_70969850
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:26 schreef Shivo het volgende:
Overigens realizeer ik me nu dat de meeste dames claimen ergens vandaan te komen - Chinees-Amerikaans, Indiaas-Amerikaans, Iers-Amerikaans, Iraans-Amerikaans und so weiter. Iers-Amerikaans is trouwens gewoon Amerikaans, maar hier in Boston is het populair om Iers te zijn of zo.
Dat is niet alleen met de dames zo hoor

In New York lopen veel Italian-Americans rond, in Chicago heb je veel Polish-Americans..... men is hier trots, en men KAN hier trots zijn op hun roots en afkomst.

Ik ken zelf een Griek hier (collega)..... die me vertelde dat zijn opa in de jaren 30 ofzo naar New York kwam, dat zijn ouders - ook beiden Grieken - naar California kwamen, en zijn vrouw ontmoette hij ook nog eens in een Greek community center hier, en hij heeft dus nu twee Griekse zoontjes volgens hem. Dat Griek zijn, dat sla je er enorm moeilijk uit blijkbaar
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:47:44 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71015065
15% Unemployment in Michigan....

Merk je daar nog wat van, poplon?

Met de 11% in California merk je het overal om je heen, 15% begint toch wel drastische vormen aan te nemen.....Of is het echt allemaal Greater Detroit Area waar alle ellende zit?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71017332
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Het enige waar je rekening mee moet houden is militaire dienst. De VS heeft deze niet (dwz, de dienstplicht is momenteel niet actief, maar bestaat wel als wet), maar deze kan wel door Congress worden geactiveerd.

Als dit gebeurd, wordt iedereen onder de 26 opgeroepen. Als reserves is er ook de mogelijkheid om indien nodig iedereen onder 31 op te roepen. Nu ben ik intussen alweer 35, dus tegen de tijd dat ze echt zo wanhopig zijn dat ze een noodwet gaan aannemen om mensen in de 30 en 40 te recruiteren denk ik dat de VS zover heen is dat het geen land meer is waar je zou willen wonen, en zit ik waarschijnlijk allang weer in Nederland of ergens anders.

Mocht je worden opgeroepen voor militaire dienst in de VS, (kortom, je bent onder de 31 als je Amerikaan wordt), dan KAN het zo zijn dat het ANDERE land waar je een nationaliteit van bezit dit ziet als verraad of zelfs hoogverraad, en die nationaliteit van je afneemt. Ook als je vrijwillig het Amerikaanse leger in gaat KAN het zijn dat de andere nationaliteit door het geboorteland wordt afgenomen.

Nederland maakt er weinig problemen van trouwens als je in het Amerikaanse leger zou willen dienen, en neemt de Nederlandse nationaliteit niet af, tenzij er bijv. sprake zou zijn van een oorlog tussen de EU en de VS.

Buiten de militaire dienst om is er verder geen enkel probleem te verwachten met meerdere nationaliteiten in de VS. Je zweert inderdaad trouw aan 1 land in de Oath of Citizenship, en dat houdt in principe in dat zolang je in de VS woont, je altijd EERST Amerikaan bent, en je dus geen diplomatieke hulp uit Nederland hoeft te verwachten.
Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.

Raak je je Nederlandse paspoort kwijt als je in Amerikaanse dienst gaat?
pi_71017391
Als de draft wordt ingevoerd gaat de VS in vlammen op.

Geen president die dat aandurft
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71023122
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:47 schreef maartena het volgende:
15% Unemployment in Michigan....

Merk je daar nog wat van, poplon?

Met de 11% in California merk je het overal om je heen, 15% begint toch wel drastische vormen aan te nemen.....Of is het echt allemaal Greater Detroit Area waar alle ellende zit?
Mijn oud-collega's in Indiana beginnen de crisis ook te voelen. Er wordt druk door ze gezocht naar nieuwe banen, want het geld van mijn oude universiteit was op. Ik ben net voor de storm vertrokken...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:36:51 #200
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71023245
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Militaire dienst vind ik niet zo´n probleem. Onderdeel van nationaliteit is ook enige trouw aan je land en daaronder valt het in dienst gaan in tijden van nood.

Raak je je Nederlandse paspoort kwijt als je in Amerikaanse dienst gaat?
Ja

Krijg wel de amerikaanse voor terug.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')