abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:00:16 #126
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_79796957
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:21 schreef Noxa het volgende:

[..]

Welke opleiding? Waar, wanneer, waarom, wie, hoe... vertel vertel!
Nog niks concreets uitgezocht of besloten, maar heb onlangs ontslag genomen bij mijn vorige werkgever, ben opgegroeid in een gezin met ouders die beide in de gezondheidszorg werkzaam zijn, en de gezondheidszorg interesseert mij ook wel. Ben nu eens voorzichtig rond aan't kijken over hoe en wat.
Tics van je petten.
pi_124915585
Even een hele harde schop tegen dit topic :@
Ik wil ontzettend graag de opleiding tot OK assistent gaan volgen. Ik ben alleen erg onzeker over of ik wel aangenomen ga worden. Wie niet waagt wie niet wint natuurlijk en ik ga het ook echt proberen.

Mijn vraag is eigenlijk vooral: Worden er ook mensen aangenomen met totaal geen vooropleiding of werkervaring in de zorg? Ik ben nu 25 en werk in een commerciële branche. Ik ben hier 6 jaar geleden ingerold en blijven hangen.. maar wil nu eindelijk wel eens werk gaan doen waar ik daadwerkelijk heel erg in geïnteresseerd ben en wat me ook altijd heel erg tof heeft geleken. Ervaringen?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_124916118
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:01 schreef Kirb het volgende:
Even een hele harde schop tegen dit topic :@
Ik wil ontzettend graag de opleiding tot OK assistent gaan volgen. Ik ben alleen erg onzeker over of ik wel aangenomen ga worden. Wie niet waagt wie niet wint natuurlijk en ik ga het ook echt proberen.

Mijn vraag is eigenlijk vooral: Worden er ook mensen aangenomen met totaal geen vooropleiding of werkervaring in de zorg? Ik ben nu 25 en werk in een commerciële branche. Ik ben hier 6 jaar geleden ingerold en blijven hangen.. maar wil nu eindelijk wel eens werk gaan doen waar ik daadwerkelijk heel erg in geïnteresseerd ben en wat me ook altijd heel erg tof heeft geleken. Ervaringen?
Even een lijstje met eerdere werkervaring van een aantal collega's:
- horeca
- makelaarsbureau
- wiskundelerares
- leger
- technische dienstverlening
- interieurdesign

Kortom, die zorg hoef je echt niet te hebben.
pi_124919189
Bedankt voor je reactie :)
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor bijvoorbeeld een thuiscursus die m'n kansen wat zou vergroten. Bijvoorbeeld medische terminologie of biologie o.i.d.. Heb je daar misschien ook nog suggesties voor? Welke het meest gewenst zou zijn?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_124920175
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 16:31 schreef Kirb het volgende:
Bedankt voor je reactie :)
Ik ben ook een beetje aan het kijken voor bijvoorbeeld een thuiscursus die m'n kansen wat zou vergroten. Bijvoorbeeld medische terminologie of biologie o.i.d.. Heb je daar misschien ook nog suggesties voor? Welke het meest gewenst zou zijn?
Kan je doen, maar ik denk niet dat dat heel nuttig zal zijn. Bij de sollicitatieprocedure gaat het er voornamelijk om dat je goed gemotiveerd bent, en weet wat het vak inhoudt. Ik heb het idee dat je er al redelijk veel over gelezen hebt, maar je kan je wellicht nog inlezen over de verschillende nieuwe opleidingen die in deze richting op aan het komen zijn. Kijk eens naar de HBO-opleiding technische verpleegkunde bijvoorbeeld. De opleiding tot operatie-assistent zoals de ziekenhuizen hem al jaren aanbieden, in huis, is aan verandering onderhevig. Het is officieel namelijk natuurlijk een MBO-diploma, terwijl het wel HBO-niveau is. Technische verpleegkunde haakt daarop in door een HBO-niveau af te geven, maar dat wil niet zeggen dat die opleiding per definitie beter zal zijn of tot meer werk zal leiden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:34:04 #131
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_124923346
Bij ons ook mensen zonder gezondheidszorg als ervaring. Vraag maar raak, met c_c en mij heb je allebei de vakgebieden gedekt :)
pi_124960535
Bedankt! Ik ben nu bezig met een brief opstellen die ik naar twee ziekenhuizen hier in de buurt wil verzenden. Op hoop van zegen, aan mijn motivatie zal het niet liggen. Ik vind het alleen altijd zo moeilijk om dat in een brief over te laten komen zonder desperate te klinken :').

C_C ik zal eens kijken naar die andere opleiding inderdaad, al bieden de twee ziekenhuizen hier die volgens mij niet aan, ga nog eens kijken.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:28:08 #133
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_124962608
Sommige ziekenhuizen bieden gewoon nog de in service opleiding aan,sommigen werken al met de HBO-VT ,vergis je niet,daar horen dus ook lange verpleegstages bij. Pas na ongeveer 2jaar kom je op de ok met uitzondering van wat korte stages.
pi_124964759
M'n vriendin is operatiekamerassistente in opleiding. De opleiding is best pittig gezien je er ook verpleegkunde bij moet doen (duaal). Zie ik met 2 kinderen somber in hoor. Er zijn al een paar klasgenootjes van m'n vriendin weggevallen die halsoverkop zwanger werden en het niet meer konden opbrengen om volledig toegewijd te zijn aan de opleiding. Wordt vaak ook niet gewaardeerd door de ziekenhuizen, die vaak de opleiding voor je bekostigen onder voorbehoud van een dienstverband.
  zondag 7 april 2013 @ 06:42:25 #135
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_124978989
Mijn ziekenhuis is nog zo stom geen voorwaarden te stellen dus die raken mensen vaker direct na de opleiding kwijt..of je het haalt terwijl je kinderen hebt ligt aan jezelf. Genoeg collega's als voorbeeld die het wel halen,als alleenstaande moeder soms zelfs..
pi_125229924
Nou, brief is klaar. Gaat maandag denk ik naar drie ziekenhuizen en dan maar duimen! :s)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_125232649
niet gewenst op fok

[ Bericht 94% gewijzigd door Mirjam op 13-04-2013 17:13:28 ]
pi_125233365
Als er nou een markt is die af aan het nemen is, is het wel die van de zelfstandige in de zorg. Het was een tijdje erg hip, dat detacheren, maar neemt zienderogen af. Verder heeft zo'n beetje elk ziekenhuis nog steeds vacatures voor Operatieassistenten en Anesthesiemedewerkers. Ik weet niet waar je info op gebaseerd is, maar iig niet op de waarheid.
pi_125234118
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Als er nou een markt is die af aan het nemen is, is het wel die van de zelfstandige in de zorg. Het was een tijdje erg hip, dat detacheren, maar neemt zienderogen af. Verder heeft zo'n beetje elk ziekenhuis nog steeds vacatures voor Operatieassistenten en Anesthesiemedewerkers. Ik weet niet waar je info op gebaseerd is, maar iig niet op de waarheid.
Zelfstandig: JA, in de zorg: NEE

Ik zelf wil niet meer afhankelijk zijn van de grillen van een werkgever, bank of overheid! Vandaar mijn post!
  zaterdag 13 april 2013 @ 18:50:09 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_125238018
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 16:43 schreef business2change het volgende:

[..]

Zelfstandig: JA, in de zorg: NEE

Ik zelf wil niet meer afhankelijk zijn van de grillen van een werkgever, bank of overheid! Vandaar mijn post!
Ga naar een onbewoond eiland, want afhankelijk blijf je toch, van minimaal 2 van de 3 boeven die je hier beschrijft :P.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_151121825
@ scrubnurse: ik ben aan het oriënteren of het logistiek haalbaar is met mijn kids om me om te laten scholen tot operatieassistent. Ik ben daarom benieuwd hoe een maandrooster eruit ziet als je fulltime werkt? Je schrijft dat je 3 a 4 nachtdiensten per maand doet: is dit achter elkaar of gem 1 per week? En hoe vaak ben je bereikbaar en doe je weekenden, wanneer heb je tussendienst etc? Zou je een rooster willen delen?
pi_151125386
Is ts al omgeschoold na 5 jaar? :@
Zie!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 16:27:51 #143
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_151127932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 12:02 schreef Faith84 het volgende:
@ scrubnurse: ik ben aan het oriënteren of het logistiek haalbaar is met mijn kids om me om te laten scholen tot operatieassistent. Ik ben daarom benieuwd hoe een maandrooster eruit ziet als je fulltime werkt? Je schrijft dat je 3 a 4 nachtdiensten per maand doet: is dit achter elkaar of gem 1 per week? En hoe vaak ben je bereikbaar en doe je weekenden, wanneer heb je tussendienst etc? Zou je een rooster willen delen?
36u/week 9u/dag
Bv:
ma vrij
di,wo,do: 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u
za: 1e dienst: 8-20u (binnen 30m op ok)
zo: 2e dienst: 8-20u (binnen 45m op ok)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u

ma vrij
di,wo,do 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)
pi_151131276
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:27 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

36u/week 9u/dag
Bv:
ma vrij
di,wo,do: 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u
za: 1e dienst: 8-20u (binnen 30m op ok)
zo: 2e dienst: 8-20u (binnen 45m op ok)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u

ma vrij
di,wo,do 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)
Hoe vaak gebeurt het dat je s nachts moet komen?
pi_151131651
Aha dat geeft al meer inzicht :)

Je werkt dan toch ook regelmatig nog in het weekend zo te zien. Maar ik ga hier eens mee puzzelen. Bedankt!
  zondag 29 maart 2015 @ 01:52:51 #146
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_151146507
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 16:27 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

36u/week 9u/dag
Bv:
ma vrij
di,wo,do: 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u
za: 1e dienst: 8-20u (binnen 30m op ok)
zo: 2e dienst: 8-20u (binnen 45m op ok)

ma vrij
di,wo,do,vr 7.30-17u

ma vrij
di,wo,do 7.30-17u
vr: 15.30-8u za :15.30-23u aanwezig, na 23u bereikbaar:binnen 30min op ok zijn)
Maar zo te lezen werk je nooit echt "volle" nachtdiensten (bijv van 22:00 tot 06:00)?
Hallon!
  zondag 29 maart 2015 @ 08:19:43 #147
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_151148229
in de praktijk werk je op zo'n dienst met bereikbare meestal van 15.30- 02.30 u ofzoiets, dan ben je vervolgens dus nog bereikbaar tot 8u.

Het ziet ernaar uit dat we wel binnen afzienbare tijd in diensten gaan werken. Dat wil dan zeggen dat je aanwezigheidsdienst hebt. Bv van 22u- 7.30
pi_151180737
Klopt het dat ik het goed lees dat je de zaterdag dan om 23 uur klaar bent en niet meer bereikbaar, of ben je dan ook nog bereikbaar tot 8 uur?

Betekent het in diensten gaan werken dat de bereikbare dienst helemaal verdwijnt? Of is de 1e dienst dan aanwezig en de 2e bereikbaar? Aanwezigheidsdienst of bereikbaarheidsdienst, beiden hebben voor,- en nadelen. Wat ik persoonlijk altijd pittig vind is bijvoorbeeld 3 of 4 nachtdiensten achter elkaar, dan moet ik zo bijkomen als ik eruit kom. Geef mij dan maar losse nachten tussendoor.
In België zie ik dat ze om de zoveel tijd 1 hele week bereikbaarheidsdienst hebben, wow!

Als ik kijk bij de HAN, lees ik dat er ook studenten zijn die de opleiding tot operatieassistent en anesthesieassistent allebei volgen. Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Kan je beide beroepen straks dan ook gecombineerd uitvoeren? Ene dag/week ben je anesthesieass en andere dag/week operatieass?
  maandag 30 maart 2015 @ 11:25:46 #149
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_151183996
hoe de diensten in de toekomst uit gaan zien weten we nog niet. Sowieso heeft ieder ziekenhuis wel zijn eigen dienstenstructuur. Het zou mij niet verbazen als we dan terug gaan naar 3 aanwezigheidsdiensten achter elkaar.

Het lijkt mij niet wenselijk beide opleidingen tegelijkertijd te volgen, de nieuwe structuur HBO-VT is toch al onvoldoende gebleken laat staan ook nog beide richtingen tegelijkertijd.
pi_163598439
Beste Scrub_nurse,

Ben je nog steeds werkzaam als Operatieassistent - Anesthesiemedewerker?
Zo ja kan ik je hierover wat vragen stellen? Gaat voornamelijk over jouw ervaring met omscholers, en de haalbaarheid daarvan.

Groet JW
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')