abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2000 @ 13:20:00 #26
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_242588
met het risico een emmer stront over me heen te krijgen ..

Ik heb net het artikel in het NRC weer gelezen en nog eens gelezen maar ik lees er echt niets verkeerds in. Komt waarschijnlijk omdat ik nog een nog-net-newbie ben en niet weet wat er allemaal speelt danwel gespeeld heeft. Mensen die dit artikeltje gelezen hebben komen vast wel eens op FOK een kijkje nemen maar of ze blijven weet ik niet.
Corrigeer me (op een aardige manier a.u.b.) als ik in het NRC-artikel iets over het hoofd heb gezien.
Groeten, Just Me....

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  zondag 9 januari 2000 @ 13:22:00 #27
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_242589
Ik heb (als iets minder lang geen newby meer) het artikel ook gelezen, en nerveus word ik er ook niet van....
Raadsel waar men dan zo boos over is.

* Casey snapt het niet meer.

  zondag 9 januari 2000 @ 13:43:00 #28
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_242590
Just me, geen volle emmer maar een andere topic met een artikel uit de Volksranti/s/Forum21/HTML/003458.html

  zondag 9 januari 2000 @ 13:55:00 #29
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_242591
Ik heb mijn mening al gepost in "denkt u even mee".

Het valt me op dat veel topics over hetzelfde gaan en veel mensen irritaties tegen anderen uiten. Ik hoop dat we ooit weer eens gewoon samen kunnen discussiëren en nieuwtjes delen. Dat de gezelligheid die we allemaal zo schijnen te missen weer reden is om ook gezellig met elkaar te posten.

Terug uit het enge bos
pi_242592
quote:
op 01-09-2000 om 01:20 PM schreef just me het volgende:
Ik heb net het artikel in het NRC weer gelezen en nog eens gelezen maar ik lees er echt niets verkeerds in.

Het is denk ik ook niet het artikel in NRC waar de rumoer over ontstaat, maar hetgeen er momenteel achter de schermen gebeurt en waarnaar we enkel kunnen gissen momenteel. Duidelijk is alleen dat het te maken heeft met de vraag "hoe nu verder?"

De oorspronkelijke opzet van FOK!zine was een jongerenmagazine. Door het BB-forum werd FOK! echter een Big Brother-site, die personen aantrok van 15 tot pak 'm beet 60 jaar oud (en misschien nog wel ouder). Nu Big Brother is afgelopen moet er iets gebeuren om FOK! verder te ontwikkelen. Want laten we eerlijk zijn, de frontpage stelt nog weinig tot niks voor (ondanks uiteraard goede bedoelingen van degenen die daar mee bezig zijn geweest). De reden dat Internetters naar FOK! komen is het forum.

Ik heb er geen enkel probleem mee als er mensen zijn die een belegde boterham aan FOK! willen overhouden. Maar uiteraard moet men achter de schermen wel eens goed na denken wat FOK! nu eigenlijk (geworden) is en wie de drijvende krachten zijn achter het huidige FOK!-succes. Een jongerensite is commercieel misschien aantrekkelijk, maar betekent wel dat je de site weer van de grond af moet opbouwen. Daarnaast moet er niet vergeten worden dat er al de nodige (professionele) concurrentie is die zich op die doelgroep richt.

Voor mij is de charme van FOK! dat ik (31 jaar oud) hier anderen ontmoet van heel verschillende leeftijden en heel verschillende achtergrond. Volgens mij moet FOK! daar ook juist op voortborduren. De ideeen zijn er (zie het NRC-artikel, zie bijvoorbeeld de opmerkingen van Doordevil en anderen hierboven), het gaat er nu om dat er wat mee gebeurd, want als we zo verder gaan dan is er binnen een week geen FOK!zine en forum meer. En daar heeft natuurlijk niemand wat aan.

Excuses, kom net uit mijn bed, dus was misschien iets onsamenhangend of te uitvoerig. Het is niet mijn bedoeling om personen aan te vallen met deze post, ik wil alleen aandringen op duidelijkheid over wat er gebeurd is en openheid over wat er gebeuren moet.

Nog een laatste korte gedachte; ik vind het erg jammer dat er de laatste tijd zo fel op elkaar wordt gereageerd. In de "goede oude" BB-tijd kwam het ook voor dat Fokkers het oneens waren, maar reacties en discussies hadden (een paar uitzonderingen daargelaten) een positieve en humorvolle toon. Nu begint men meteen met de botte bijl op elkaar in te hakken. Even een paar keer goed ademhalen wil nog wel eens helpen of anders gewoon niet reageren (zakt zo'n topic snel genoeg weg).

Nog even een topic op "General Chat" ter illustratie dat er hier personen rondzwerven van alle leeftijden: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum2/HTML/000260.html

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 09 Januari 2000).]

  zondag 9 januari 2000 @ 14:20:00 #31
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_242593
Kan dat ge'Danny dan ook eens ophouden?
Danny mag dan wel steeds in de krant staan, maar zonder hulp van al die vrijwilligers was er weinig van terecht gekomen. (natuurlijk ook alle members, want wat heb je aan een forum zonder postings?)

Er zijn dagen (weken?) geweest waar die vrijwilligers alles draaiende hebben moeten houden. (vooral Juul&Phileine voor het forum, Jorma en ikzelf in het algemeen maar natuurlijk ook alle andere moderators/admins en editors).

Waarom dan toch altijd alles richting Danny?

Verder over het forum...

De leden bepalen de inhoud van een forum, aangezien iedereen zelf discussies kan starten. Mods/admins zijn er dus niet om onderwerpen te beginnen (kan natuurlijk wel..), maar vooral om ervoor te zorgen dat het geen puinzooi wordt (crossposten, spam etc.) Danny is daar iets te ver in gegaan, daar worden members pissig om.

Danny heeft nu denk ik wel door dat dat niet op prijs wordt gesteld, en past z'n moderate gedrag daarop aan. (zo slim issie wel)

Als members de discussies/inhoud van het forum niet meer intressant vinden kunnen ze daar zelf verandering in brengen. Daar heb je geen Danny of welke admin/mod dan ook voor nodig.

Verder over of FOK! financieel wel of niet goed draait is totaal niet van belang. Of zie ik iets over het hoofd?

Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zondag 9 januari 2000 @ 14:21:00 #32
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_242594
HIHIHI

hetvalt me opeens op dat dit topic niet eens 'Laat Phileine en Juul Blijven" heet.....

sorrie droog vandaag....

groetjes, Casey

  † In Memoriam † zondag 9 januari 2000 @ 14:45:00 #33
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_242595
quote:
op 01-09-2000 om 08:08 AM schreef phileine het volgende:
allen,

ik vind het forum niet de plaats om onderlinge conflicten te bespreken, maar zie wel in dat er een kleine uitleg nodig is.

hieronder een deel van de tekst die ik gisteren in het admin forum heb geplaatst:
Het moge duidelijk zijn dat we de afgelopen tijd niet meer achter het beleid van FOK! hebben kunnen staan, overleg daarover is niet mogelijk gebleken. We hebben ons allebei geruime tijd zeer betrokken gevoeld bij FOK! en er veel tijd, energie en enthousiasme in gestopt, maar langzaamaan is duidelijk geworden dat het een kant op gaat waar wij dat niet meer in kwijt kunnen, zelfs tegengewerkt worden.
Als het enorm veel moeite blijkt te kosten om naar buiten toe nog het beleid en de gang van zaken te kunnen verantwoorden, is het duidelijk tijd om op te stappen.

Ik hoop zo iets meer duidelijkheid te hebben gegeven. Wij dragen overigens FOK! en (vooral) haar members nog steeds een warm hart toe.


Phileine , het is nog steeds niet duidelijk, wat is het beleid, wat sta jij voor.

DD ik heb best wel begrepen wat jij bedoelt, maar de vraag is waar plaats je nu meeslepende stukjes?

Dus ook dit hangt samen aan een beleidsformulering die ergens plaats vindt, zonder dat iemand weet wat er bediscussieerd wordt en terwijl broodnodige actie ondertussen uitblijft.

Arjen : dat geDanny is voorlopig nog niet van lucht tot Danny zelf eens met een reactie komt over waar hij mee bezig is.
Hoewel jij kan natuurlijk ook best eens je mond open doen .
Zijn jullie als moderatoren gezamenlijk aan het bediscussieeren over waar het met FF heen moet of is toch Danny met 'zijn' bedrijf bezig.Je hebt gelijk de inkomsten van FF zijn niet relevant, ik maakte daar opmerkingen over omdat ik vindt dat Danny de laatste tijd een beetje overspannen reageert en dacht dat er een verband is.

Hoe dan ook iemand moet reageren , deze topic is voorlopig nog niet dood .

The future is after you
  zondag 9 januari 2000 @ 14:55:00 #34
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_242596
Waarom wil je in godsnaam weten waar Danny mee bezig is?!? Het forum werkt technisch ok, geen problemen. Om de sfeer hier beter te maken heb je echt niet eerst een reactie van Danny nodig hoor! Wil je daar z'n goedkeuring voor hebben ofzo?

Wat er verder met de website gaat gebeuren is denk ik niet iets wat hier openlijk op het forum wordt besproken. Volgens mij gaat 't hier nu ook alleen over het forum en niet echt over de website.

Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2000 @ 15:02:00 #35
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_242597
Dit is geen antwoord .
Begrijp je echt niet wat we willen weten?

Wel nu ben ik het zelf ook zat.

doei

The future is after you
  zondag 9 januari 2000 @ 15:06:00 #36
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_242598
Vertel jij mij dan eens wat jullie allemaal van oppergoeroe Danny willen weten?
En nee, ik weet het echt niet!

[Dit bericht is gewijzigd door Arjen (Datum 09 Januari 2000).]

Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  zondag 9 januari 2000 @ 15:11:00 #37
2297 Rhiannon
The Witches Voice
pi_242599
FOK! was leuk
BB-Forum op FOK! was helemaal leuk
Dit is niet leuk meer.
Jammer hoor
With innocence within ourselves we sing the same old song
And you will take my hand and make believe it's wonderland.
Je m'en fou, petit chou.
  zondag 9 januari 2000 @ 15:17:00 #38
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_242600
Zou iedereen even zijn of haar frustratie thuis in eigen omgeving willen uiten, sla op een kussen of schreeuw tegen de muur en daarna fris en monter serieus mee willen denken hoe we allemaal samen verder kunnen op dit forum? Het zou vreselijk jammer zijn als zoveel mensen op stappen omdat we er nu niet meteen uitkomen.

Denk even terug aan wat we samen hebben gehad op het forum en vertrouw erop dat deze intentie nog steeds in ons leeft. Het is zaak te zorgen dat die intentie er ook weer uitkomt.

SAMEN hebben we het hier gezellig gemaakt, SAMEN kunnen we het hier in de toekomst ook weer zo maken.

Terug uit het enge bos
pi_242601
quote:
op 01-09-2000 om 03:17 PM schreef Bor het volgende:
Zou iedereen even zijn of haar frustratie thuis in eigen omgeving willen uiten, sla op een kussen of schreeuw tegen de muur en daarna fris en monter serieus mee willen denken hoe we allemaal samen verder kunnen op dit forum? Het zou vreselijk jammer zijn als zoveel mensen op stappen omdat we er nu niet meteen uitkomen.

Denk even terug aan wat we samen hebben gehad op het forum en vertrouw erop dat deze intentie nog steeds in ons leeft. Het is zaak te zorgen dat die intentie er ook weer uitkomt.

SAMEN hebben we het hier gezellig gemaakt, SAMEN kunnen we het hier in de toekomst ook weer zo maken.


Ik sluit me bij je aan Bor... Het frustreert me enorm de FOK!kers één voor één te zien verdwijnen op het moment.

KOM OP MENSEN, HAAK AJB NU NIET AF... Haal effe een paar keer goed adem, ga desnoods een paar uur naar buiten toe, maar blijf hier komen. Wij hebben Fok gemaakt en ik hoop dat wij dit kunnen blijven doen. Zie voor een meer inhoudelijke reactie mijn eerdere post hierboven.

  zondag 9 januari 2000 @ 15:30:00 #40
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_242602
Ik vind het juist steeds leuker worden hier!

En waarom hoor ik iedereen al vragen...* Casey hoort eigenlijk niets maar stelt het zich zo voor.


Omadt wij, nu BB afgelopen is, STERK behoefte hebben aan een nieuwe life-soap!!! En daar issie dan: de FOKzoap! Met in de hoofdrol, Danny Rooodbol als Danny Roodbol, Helene als Juul, XXX als Phileine, XXX2 als Quenda, Nico Dijkshoorn als Doordevil, etc etc.!! Werkt Danny Nico de deur uit? Nomineren Juul en Phileine zichzelf weg? Is het waar dat zij hiervoor van Danny 10.000 per persoon ontvangen hebben? Staat OPA voor de tweede maal uit zijn graf op? Worden de manipulaties vamn Arjen door het publiek opgemerkt? Komen er nieuwe mods voor de uitzichzelf opgestapte J en Ph?

Zoals jullie zien: stof om te discussieren te over. Het lijkt nu ff niets, maar dit wordt de redding van het Fok forum!

Nu een nieuw gerucht: klopt het dat Danny Moor heeft omgekocht om zijn nieuste ontdekkingen stil te houden? En hoeveel bedraagt het zwijggeld?

Met een knipoog, Casey

pi_242603
quote:
op 01-09-2000 om 03:30 PM schreef Casey het volgende:
Ik vind het juist steeds leuker worden hier!

(...)

Met een knipoog, Casey


Kom op, Casey, je bedoelt het misschien humoristisch en positief, maar wat er gebeurt is niet echt leuk. Er worden mensen beschadigd, er haken mensen af. En als er over een week nog maar 10 FOK!members over zijn, valt er niks meer te discussieren hier!

  zondag 9 januari 2000 @ 15:54:00 #42
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_242604
quote:
op 01-09-2000 om 03:42 PM schreef Kozzmic het volgende:
Kom op, Casey, je bedoelt het misschien humoristisch en positief, maar wat er gebeurt is niet echt leuk. Er worden mensen beschadigd, er haken mensen af. En als er over een week nog maar 10 FOK!members over zijn, valt er niks meer te discussieren hier!

En wat wil je er aan doen dan? Het godganse forum staat vol met dit soort topics. Nee dat leest gezellig...not. Ik kan er toch geen flikker aan veranderen, heb geen idee wat er speelt tussen JPhen D en wil het bovendien niet weten. Ik blijf hier als het leuk is en ga weg zodra dat niet zo is en daar zal niemand wat van merken behalve dan dat er opeens geen posts van mij meer bijkomen * Casey vraagt zich af of mensen dat uberhaubt zullen merken.
en tot die tijd blijf ik lekker mijn (on)gein spuien. Te beschadigen ben ik nietomdat niemand (uitz. daargelaten) mij kent en ik me daar lekker toch niets van aantrek.
* Casey bedenkt zich opeens dat dit een veel te serieuze post voor hem is. Naar vrouwonvriendelijk grapje om te compenseren: staan twee tampons op de noordpool. Zegt de een tegen de ander: koud he, zonder muts!.

eeuh... hier laat ik het weer eens bij!

groetjes, Casey

  zondag 9 januari 2000 @ 15:55:00 #43
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_242605
Velen geven te kennen het serieuze te missen op het forum en zien het gebrek daaraan als (mede)oorzaak van het forum zoals het nu is. Verder wordt dit BB-forum beschouwd als “ons” forum omdat wij ervan hebben gemaakt wat het de laatste maanden was. Ik wil dan ook iedereen oproepen om serieus mee te denken over de toekomst van dit (ons) forum. Haak nu niet af alleen omdat het nu even minder is. Natuurlijk, de administrators en moderatoren zijn te traag geweest om voor ons een nieuw forum voor te kauwen en aan te bieden. Maar daarin schuilt wel een enorme uitdaging voor ons; wij kunnen zelf een invulling bedenken en opperen aan hen.
Zoek je vechtersmentaliteit op en gebruik je creativiteit zodat we dadelijk weer ons eigen forum terug hebben. We zullen naast BB toch wel meer gemeenschappelijks hebben?
Terug uit het enge bos
pi_242606
"Samen zijn, is samen lachen, samen huilen, leven door dicht bij elkaar te zijn.
Samen zijn is sterker dan de sterkste storm"
verder weet ik het niet meer....
(bronvermelding; W.Alberti)
Goedemiddag fokkers!

Nou nou, kom je terug van het korfballen lees je dit!
Heeft iedereen last van "writers block"?
De Ying en Yang lijkt wel verstoord.

Ik vind dit forum geweldig!
Zoveel verschillende mensen is echt uniek hoor. Er zijn er bij waar ik nooit naast zou gaan zitten, maar dat hoeft toch ook niet.

Het is tijd dat iedereen zijn eigen forum kiest, en op het moment dat er iets speciaals gebeurt, komen we heus weer bij elkaar.
Ook de mensen die het even niet meer zien zitten.

Stel nou dat Bart dood neervalt.
De eerste plek waar mensen gaan zoeken (misschien wel letterlijk) is dit forum!
Maar zoiets kan je niet forceren, dat wekt dus zoals je ziet ergenissen op.

ik weet gelijk een nieuwe topic "voer voor pshygologen ;members en hun frustraties"

Spreid uw vleugels members!
bekijk de andere onderwerpen, kijk of je daar je ei in kwijt kan, en heb vertrouwen in de toekomst.

Ik stel dan ook voor om de bb afkickplek
te sluiten en elkaar plechtig te beloven dat
we elkaar spreken bij de andere onderwerpen.

Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen, zeg ik altijd maar.

"Tot Ziens" (en ik ga niet eens weg!!!)
Patrick

"Don't drink water, fish fuck in it"
  zondag 9 januari 2000 @ 16:05:00 #45
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_242607
Ik snap er eigenlijk niks van\
Wat nou "ons forum terug"
Het is toch niet weggeweest.
Als ik iets niet intressant vind reageer ik niet, heb ik wel iets intresants leuks of wat dan ook te vertellen doe ik dat wel.
Als iedereen dat nou doet is er toch niks aan de hand of ben ik nou gek?
En wat is er dan met Danny, lijkt me niks mis met die jongen.
Jammer dat juul en philepeine weg gaan, maar is hun keus. Kan er ook niet wakker van liggen dat ze zo'n besluit nemen.
Wat is nou eigenlijk het punt?
  zondag 9 januari 2000 @ 16:06:00 #46
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_242608
Patrick jongen je bent een vent naar mijn hart. Maar mag ik hier nog wel een beetje doorlullen? Ik vinnut namelijk nog steeds leuk....
  FOK!fossiel zondag 9 januari 2000 @ 16:08:00 #47
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_242609
Ik kon ff een tijdje _echt_ niet komen..

Maar ik vind het echt te gek voor woorden wat hier gebeurt. Niet te geloven.

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_242610
Zie je wel
Remcow is NU al terug!
Goeiemiddag remcow Wat heb je allemaal gedaan vandaag?
"Don't drink water, fish fuck in it"
  zondag 9 januari 2000 @ 16:44:00 #49
1414 Kangaroo
the Kangaroo hopper
pi_242611
Allereerst, ik vind dit gekijf een beetje buiten proporties geraakt, maar desondanks vind ik wel dat Fok een uitleg zou moeten geven over wat er nou zo moeilijk is.. Wij als gewone lezertjes zien dat een paar admins opstappen omdat ze niet meer achter het beleid kunnen staan, dat er een stuk minder gemodereerd wordt.. etc.. dat merk je, en ga je je toch afvragen wat er zo achter de schermen aan het spelen is. En natuurlijk hoef je niet het achterste van je tong te laten zien, maar openheid lijkt me hier een betere manier om de commotie de kop in te drukken dan de boel te verzwijgen. Het stuk van otaku-san onderschrijf ik ook, zijn analyse van het probleem is wel iets om over na te denken. De struktuur van Fok is min of meer bedrijfsmatig.. ook al hoef je er geen miljoenen mee te verdienen, het gaat wel om belangen. Het belang van een vrijwilliger is heel anders dan het belang van iemand die de zaak moet betalen en draaiend moet zien te houden. Ik heb vaak gezien dat dan de zaak gaat wringen, omdat zodra er een conflikt ontstaat (wat gewoon altijd kan gebeuren) er een ongelijkheid is. Degene die er voor zorgt dat het boeltje draait heeft meer recht van spreken. En ja, als het puntje bij paaltje komt, komt het argument 'maar ik betaal er voor en jij niet, dus hou je mond' snel naar boven. Ik weet niet of dat hier het probleem was, maar ik kan me voorstellen dat het hier zo gegaan is, of iets soortgelijks. Nou kan ik me voorstellen dat de club die fok financieel en technisch draaiend houdt dat anders ziet, aangezien ze het forum als een dienst aan 'de gemeenschap' hebben opgezet en dus vanuit een goed hart fok hebben opgezet.
Een voorbeeldje vond ik een admin die ergens iets totaal offtopic plaatste, waar een paar commentaren op kwamen in de trant van 'wij niet offtopic, dan jij ook niet' en die zei: 'hoor eens even, het forum is van mij, en ik plaats waar ik wil. je hebt gewoon pech.' Nou werd dat in een vriendelijke sfeer allemaal gedaan en gezegd, en wat het topic betrof had ik er ook absoluut geen moeite mee (in tegendeel), maar het legt wel het probleem bloot. Ik denk dat Fok misschien intern 's zou kunnen nadenken over hun eigen struktuur.. is het werkbaar zo? Hoe denken de vrijwilligers er over? Hoe met conflicten om te gaan? Misschien een andere structuur, in plaats van een VOF een vereniging opzetten? Stichting? In elk geval lijkt het me een prima idee om je grenzen wat duidelijker af te bakenen.. daar is iedereen mee gediend.
Maar het is allemaal maar gissen mijnerzijds, ik hoop wel dat Fok weer een positieve plek kan worden, want zo voel ik me er een stuk minder thuis.
I am a lonesome Kangaroo, so far from hooooooooome
  zondag 9 januari 2000 @ 16:47:00 #50
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_242612
OK, laat ik nog een poging doen..

Het komt er dus op neer dat mensen antwoord willen op mailtjes die ze naar Danny hebben gestuurd? Netjes is het niet nee, maar mensen die Danny een beetje kennen weten dat Danny veel bij Knor zit. Ik neem aan dat die mailtjes over FOK! gaan, dan kan je net zo goed naar Jorma of mij mailen. De kans dat je dan een reactie krijgt is groter. Is het een algemene vraag dan kan je je ook posten in het feedback forum.

Prive-mail dat niet beantwoord wordt heeft geen ruk met FOK! te maken...

Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')