abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:27:39 #151
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71976518
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:31 schreef Stpan het volgende:
Alle columns delen door 100, en dan de cell format veranderen naar %.
heitieh
pi_71977013
Aldus.
pi_71980616
Oh je wou er nog mee rekenen
Ik dacht dat een string ook prima was

Sorry
pi_72012771
Hello, Ik wil in een protected worksheet kunnen outlinen (dus op zo'n + of - kunnen drukken in de row/column). Dit werkt namelijk niet zonder codes. Helaas ben ik een totale beginner mbt VBA en wil de sheet toch deze week af hebben!

Na wat googlen kom ik op deze code: (mn sheet heet project overview)
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Workbook_Open()
With Worksheets("Project Overview")
.EnableOutlining = True
.Protect Password:="password", _
Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True
End With
End Sub


Die ik dan in VBA bij "Thisworkbook" plak, waarna ik op save klik.. helaas gebeurd er niks en de collegas hier hebben allemaal nog nooit van VBA gehoord :(

Heb btw Excel 2003 SP3 in het engels :)
Thanks alvast!
pi_72013468
Probeer die code eens onder je sheet te hangen en dan de regel private Sub Workbook_open te vervangen door Private Sub Worksheet_Activate()
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72013855
Thanks! maar het werkt ook niet.. Ik heb het geplakt in 'Thisworkbook' en op mn sheet geklikt in VBA --> Insert Module. (waar de module dan bij een nieuw tabel "modules" komt te staan). De code moet wel kloppen lijkt mij (waren mensen bij wie het goed ging) volgens mij zet ik het gewoon verkeerd in de macro/vba..
pi_72018117
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:47 schreef superheist het volgende:
Thanks! maar het werkt ook niet.. Ik heb het geplakt in 'Thisworkbook' en op mn sheet geklikt in VBA --> Insert Module. (waar de module dan bij een nieuw tabel "modules" komt te staan). De code moet wel kloppen lijkt mij (waren mensen bij wie het goed ging) volgens mij zet ik het gewoon verkeerd in de macro/vba..
En de naam van je worksheet klopt wel?
pi_72027305
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:33 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

En de naam van je worksheet klopt wel?
ja die heet dus "Project Overview"
pi_72031878
With Worksheets("Project Overview")
.Unprotect Password:="password"

etc
  donderdag 20 augustus 2009 @ 09:47:57 #160
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72031931
[Excel 2007, Engels]

Hallo, ik wil graag het volgende doen.
1
2
3
4
5
6
Afdeling       Land          Aandachtsgebied 1     Aandachtsgebied  2   Aandachtsgebied  3
A              Nederland      Opleiding              Budget              Communicatie
B              Belgie         Budget                Logistiek             Verloop
C              Nederland      Communicatie          Opleiding             Budget
D              Duitsland      Opleiding              Budget               Recruitment
E              Belgie         Communicate           Opleiding             Recruitment


En dan wil ik graag per land (moet dat denk ik gewoon filteren en opnieuw een chart maken) een pie chart waarin over de 3 aandachtsgebieden alle onderwerpen als percentage worden weergegeven.
Dus alle keren 'budget' over alle drie de aandachtsgebieden (in mijn werkelijke sheet zelfs 8) wil ik bij elkaar optellen en als % van het totaal weergeven.

De vorige keer heb ik alle aandachtsgebieden onder elkaar geplakt en daar 1 pie chart van gemaakt, maar dat is gewoon veel te veel werk. Iemand tips?
pi_72045836
Het is veel te warm om te excellen, ik ga naar huis.

nog 200 posts te gaan
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72219068

Ik krijg mijn formules in de C-kolom maar niet goed.

De bedoeling van C1.
* Maximale hoeveelheid die ingekocht kunnen worden.
* Ofwel gelimiteerd doordat de opslagruimte (B7) op is.
* Ofwel gelimiteerd doordat het geld (AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)) op is.

Ik weet alleen niet hoe ik dat in één formule kan krijgen, ik zit op het moment hiermee.
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)>=B7;B7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1))

Gevolg: Als B7>C1 wordt er een overschot ingekocht.

Oplossing: Geen flauw idee, help.

PS. Voor zij die zich zorgen maken over het bedrag, deze formules rekenen in tiende centen.
pi_72221352
Vraagje...

Houd er hier iemand zijn werktijden bij m.b.v. Excel? Zo ja kan hij/zij zijn bestand online zetten.

Zo nee dan heb ik de volgende vraag.

Ik wil graag me overuren berekenen in excel. Hoe doe ik dat?
Ik heb zeg maar de som van alle uren die ik heb gewerkt staan in cel b1. Dit is een tijd dus bijvoorbeeld "1 dag en 10:29 uren"
Nu moet ik 7 en een half uur werken per dag.

Dus dacht ik gewoon

1=(B1-(aantalDagenGewerkt*7:30))+overurenVorigeMaand


Maar dat werkt dus niet :P hoe doe ik dit?
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 08:47:55 #164
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72221460
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:36 schreef ReWout het volgende:
Vraagje...

Houd er hier iemand zijn werktijden bij m.b.v. Excel? Zo ja kan hij/zij zijn bestand online zetten.

Zo nee dan heb ik de volgende vraag.

Ik wil graag me overuren berekenen in excel. Hoe doe ik dat?
Ik heb zeg maar de som van alle uren die ik heb gewerkt staan in cel b1. Dit is een tijd dus bijvoorbeeld "1 dag en 10:29 uren"
Nu moet ik 7 en een half uur werken per dag.

Dus dacht ik gewoon
[ code verwijderd ]

Maar dat werkt dus niet hoe doe ik dit?
Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.

Waar wil je de code die jij noemt neerzetten. In een macro? Dan werkt B3 niet, maar gebruik dan Range("B3").value.

Wil je het in een cel gebruiken, dan weet ik niet waar je je variabelen "AantalDagenGewerkt" enzo weghaald.

Edit: 7:30 in een formule gaat ook niet werken. 7.5/24 = 0.3125 dus die waarde moet je gebruiken, volgens mij.
heitieh
pi_72221631
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 08:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik heb voor onze administratie een heel werkblad opgezet voor het bijhouden van tijden, overwerk, toeslagen e.d. Dus misschien kan ik je helpen.
Als het kan graag zal ik je een pm sturen?
quote:
Waar wil je de code die jij noemt neerzetten. In een macro? Dan werkt B3 niet, maar gebruik dan Range("B3").value.

Wil je het in een cel gebruiken, dan weet ik niet waar je je variabelen "AantalDagenGewerkt" enzo weghaald.

Edit: 7:30 in een formule gaat ook niet werken. 7.5/24 = 0.3125 dus die waarde moet je gebruiken, volgens mij.
Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:37:20 #166
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72222218
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:00 schreef ReWout het volgende:

[..]

Als het kan graag zal ik je een pm sturen?
[..]

Met de variabelen aantalDagenGewerkt en de andere doelde ik gewoon op informatie van een cel Maar ik moet dus gaan werken met tijden als 7,5 als 7:30, 13:35 als 13:5833~ etc...
Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.

Stuur maar PM.
heitieh
pi_72222293
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:37 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Nee, de tijden worden volgens mij als in een cel opgeslagen als 24ste deel. 0.5 betekent dan dus 12:00.

Stuur maar PM.
Ah oke ik dacht zelf juist als uur en dan de 60 minuten als komma getal.
PM gestuurd trouwens
pi_72223890
Ondertussen heb ik het al :P

1WERT(F39)-WERT(TEXT("07:30";"hh:mm"))*5


Doet de truuk F39 moet wel op de formatering "[h]:mm" staan.
pi_72224615
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef Jefkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg mijn formules in de C-kolom maar niet goed.

De bedoeling van C1.
* Maximale hoeveelheid die ingekocht kunnen worden.
* Ofwel gelimiteerd doordat de opslagruimte (B7) op is.
* Ofwel gelimiteerd doordat het geld (AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)) op is.

Ik weet alleen niet hoe ik dat in één formule kan krijgen, ik zit op het moment hiermee.
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1)>=B7;B7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B6/D1))

Gevolg: Als B7>C1 wordt er een overschot ingekocht.

Oplossing: Geen flauw idee, help.

PS. Voor zij die zich zorgen maken over het bedrag, deze formules rekenen in tiende centen.
Bij mij werkt
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BENEDEN($B$6/D1;0)>$B$7;$B$7;AFRONDEN.NAAR.BENEDEN($B$6/D1;0))

prima (krijg er 1000 uit in C1, C2, C3). Dat klopt toch?
pi_72252141
Hallo beste mensen,

ik heb een vraagje..
Ik werk met facturen in Excel.
Met een VBscriptje heb ik het nu zo voor elkaar dat telkens mijn factuurnummer met 1 nummer wordt verhoogd tijdens het openen van het bestand.

Echter zijn de artikelen + prijzen dan nog gevuld, omdat dat opgeslagen wordt.
Is er een manier waardoor de velgen 'leeg' (lees; zonder artikelen + prijzen) zijn op het moment dat ik het excelbestand open. Daarbij moet natuurlijk het factuurnummer wel telkens opgehoogd worden.

Bedankt alvast voor het lezen (en hopelijk antwoorden)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:33:56 #171
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72252842
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hallo beste mensen,

ik heb een vraagje..
Ik werk met facturen in Excel.
Met een VBscriptje heb ik het nu zo voor elkaar dat telkens mijn factuurnummer met 1 nummer wordt verhoogd tijdens het openen van het bestand.

Echter zijn de artikelen + prijzen dan nog gevuld, omdat dat opgeslagen wordt.
Is er een manier waardoor de velgen 'leeg' (lees; zonder artikelen + prijzen) zijn op het moment dat ik het excelbestand open. Daarbij moet natuurlijk het factuurnummer wel telkens opgehoogd worden.

Bedankt alvast voor het lezen (en hopelijk antwoorden)
ff uit mijn hoofd hoor,

volgens mij kun je dit het beste doen:
Range("A1:B6").value=""

om A1 t/m B6 te legen.

Maar als je tijdens het openen de data weghaalt, hoe kun je dan later dat bestand terug halen?
heitieh
pi_72254933
De data mag uit het bestand. Alle facturen worden in tweevoud geprint en hier in mappen gedaan.
Digitaal wordt daar niets van bewaard.

Ik neem aan dat je dit ook in een VBScript zet, net zoals die factuurnummers dan? (Die hebk via internet zo gevonden namelijk)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 15:45:05 #173
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_72259220
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:24 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
De data mag uit het bestand. Alle facturen worden in tweevoud geprint en hier in mappen gedaan.
Digitaal wordt daar niets van bewaard.

Ik neem aan dat je dit ook in een VBScript zet, net zoals die factuurnummers dan? (Die hebk via internet zo gevonden namelijk)
Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.
heitieh
pi_72266879
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 15:45 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ja, die regel past direct nadat het nummer is opgehoogd, neem ik aan.
Ja dat klopt
Thanks voor het antwoord!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 3 september 2009 @ 23:04:18 #175
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_72417423
Aah jullie bestaan nog
ik zie dat het niet duidelijk wordt weergegeven, maar per datum/dag is dus gegevens, maar ook niet altijd, soms de waarde nul, maar dan staat er niks in de cel ingevuld.

Vraa gje
Ik heb een grote lijst met gegevens. Ziet er ong zo uit
15-May 16-May 17-May 20-May 05-Jun 07-Jun 08-Jun
onderwerp a 15 30 10 60 20 30 50
onderwerp b 20 40 2 50 10 20 20
etc
etc

Nu zou ik graag de totalen van een maand willen per onderwerp.
Maar het aantal dagen in de maand is verschillend, niet elke dag in de maand komt voor in de lijst. Dus de ene maand kan uit 20 dagen bestaan en de andere maar uit 10. Hoe kan ik hier een macro achtergooien?
Excel 2003 engels
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')