Welke stokjes? Welke touwtjes?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Het verbaast mij ook niet, als je soms die 'veiligheidsmaatregelen' ziet als je over een smal randje moet balanceren naast een afgrond en dat er dan een paar stokjes staan me een lamlendig touwtje er tussen. Van te voren melden ze ook nog even dat je daar niet met je hele gewicht op moet gaan hangen. Ehm... ja!
Piloten moet een speciale opleiding hebben gedaan willen ze op Madeira mogen landen is me eens verteld.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:39 schreef Greys het volgende:
Maar goed, op zich is het landen en opstijgen daar ook elke keer weer een fingers crossed momentje!
Deze derde keer durfde ik het zonder mijn bikini onder mijn kleding! Ik ging er gewoon maar vanuit dat het goed zou gaan Hoewel... toen wij op het balkon van de luchthaven op de terugreis stonden te wachten op ons vliegtuig en we dat zagen landen, zette hij hem wel héél laat neer en miste hij dat 'afslagje' om om te draaien. Hij remde echt heel laat pas, vlak voor de rand!
Nou ja, ik heb mezelf maar ingeprent dat dat de piloot lekker scherp zou maken voor de terugweg
Ja inderdaad, meestal ontbreken ze volledig!quote:
Klopt! Dat hebben ze mij ook wel eens verteld.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Piloten moet een speciale opleiding hebben gedaan willen ze op Madeira mogen landen is me eens verteld.
quote:A History of Tragedy
In 1977, flight 425, a boeing 727 named Sacadura Cabrel, was en route from Belgium to the Funchal airport in Portugal. On that Monday evening, short before ten o'clock and after fifteen hours of service time, the tired pilots and crew attempted to land the 727 on the Madeira airport runway.
The runway at that time was still only 1600 meters in length. After two unsuccessful attempts at landing the plane, the Captain João Lontrão and Co-pilot Miguel Guimarães Leal decided to give it one more try. If they couldn't land the flight, they would have to divert to the Canary Islands' Gran Canaria Airport.
Unfortunately for the pilots on board, there was heavy rainfall and gusts of wind that night. So, when they landed the plane 2000 ft past the threshold, they began to hydroplane. By that time, there was only about 3000 feet of runway left.
The crew tried frantically to stop the out of control aircraft by applying maximum reverse thrust and brakes, but it was in vain. The aircraft sped off the inadequate runway going approximately 43 knots and then continued, plummeting over 200 feet over a steep embankment. The plane then continued, hit a bridge, and then burst into flames.
There were 164 people on board the plane that night. Of them, 131 were killed - 125 passengers and 6 crew members. At that time, it was declared the deadliest plane crash in Portugal history. From that point on, 727-200 planes were no longer flown into Madeira airport. Only 727-100 were permitted, being that they were six meters shorter and took sixty fewer passengers.
Nog steiler en nog meer bochtenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:10 schreef Compatibel het volgende:
Vergeleken met La Palma is het wegenet stijler en met meer scherpe bochten. Ook had ik het idee dat er op Madeira iets 'temperamentvoller' werd gereden. Verder is La Palma iets gevarieerder qua landschap. Madeira heeft wel veel meer bloemen, mooiere parken, gezelligere steden/dorpjes en lekkerder eten. En het is er minder (vulkanisch) zwart dan op La palma!
Waarom zou je in een dag het hele eiland rondrijden? Dan zit je voornamelijk in je gordel te zweten. Elke dag een stukje/bepaalde bestemming doen is veel leuker en dat kan prima in een week. Wij hadden twee weken een auto en zijn niet elke dag op pad geweest. Een mens moet ook boeken lezen en in het zwembad liggen natuurlijk. Ik schat dat we een dag of 9 weg zijn geweest met de auto. Lekker rustig aan en dat moet ook wel, want op die smalle kronkelweggetjes met tegenliggers (waardoor je vaak moet wachten in de berm/naast een inmens hoge afgrond ) schiet het niet zo hard op. Maar dat is ook wel weer de charme.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef KellyPelly het volgende:
Kick, als het goed is zitten we over 2 weken rond deze tijd op een terrasje ergens op Madeira!
Heb er nu super veel zin in, inmiddels aardig ingelezen en een plan gemaakt met dingen die we willen zien. En verder natuurlijk ook lekker relaxen.
Voor de mensen die er vaker zijn geweest, is het te doen om in een dag het hele eiland rond te rijden? We hebben een week een auto, dus geen haast, maar dan kunnen we een beetje inschatten hoelang je onderweg bent.
Verder waren we van plan om bij Rabacal te gaan wandelen, maar ik las ergens dat de weg daar naartoe dicht is. Iemand die er recent geweest is en weet hoe het op zit?
We zijn ook inderdaad niet van plan om het doen, maar was even benieuwd of het uberhaupt mogelijk was, dan weet je ook hoe lang het duurt om de helft te doen zeg maarquote:Op donderdag 30 juli 2009 22:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Waarom zou je in een dag het hele eiland rondrijden? Dan zit je voornamelijk in je gordel te zweten. Elke dag een stukje/bepaalde bestemming doen is veel leuker en dat kan prima in een week. Wij hadden twee weken een auto en zijn niet elke dag op pad geweest. Een mens moet ook boeken lezen en in het zwembad liggen natuurlijk. Ik schat dat we een dag of 9 weg zijn geweest met de auto. Lekker rustig aan en dat moet ook wel, want op die smalle kronkelweggetjes met tegenliggers (waardoor je vaak moet wachten in de berm/naast een inmens hoge afgrond ) schiet het niet zo hard op. Maar dat is ook wel weer de charme.
Rabacal is erg leuk. Ik weet niets van een recente afsluiting, maar als dat nu aan de hand is zijn er écht plenty alternatieven hoor! In alle boekjes over madeira staan wandelingen beschreven en ze doen niet onder voor elkaar. Het is gewoon een behoorlijk gaaf eiland eigenlijk.
O dat ja! Daar reden inderdaad busjes. Wij hebben het gewoon gelopen trouwens.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
De weg naar beneden bij Rabacal is inderdaad al een tijd dicht. Er is nu boven op de hoogvlakte parkeergelegenheid, waar je dan met een soort taxibusjes het laatste stuk naar beneden kunt worden gebracht. Ik denk dat het anders beneden, bij de start van die wandeling naar de waterval, een te grote puinhoop werd qua parkeren of misschien was er niet genoeg parkeergelegenheid gewoon.
Die weg was trouwens vorig jaar toen ik er was ook al dicht, dus dat is niet een recent iets
Maar heb je ook dit topic al gezien? Da's eigenlijk nog veel leuker
Madeira, my dear #269
EDIT: Ja dat had ze al gezien, le-zen Greys!
Maar wel een hele zielige forel in een bak die net zo groot was als jij zelf. Voor de toeristen. En daar zat hij dan al jaren in. gewoon maar een beetje zijn tijd uit de 'hangen'. Dat vond ik zo naar.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:22 schreef Greys het volgende:
Oh en vergeet de forellenkwekerij in Ribeiro Frio niet!
Klein, gratis, schattig, mooi aangelegd, lekker tentje aan de overkant om bakkie koffie te doen
Ohhhh ja, ik weet precies welke je bedoelt. Waar je dan ook mee op ooghoogte kunt gaan staan zodat je elkaar aankijkt. Die is idd zielig. Maar ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat elke week een andere is, dat ze rouleren. (Dus laat me maar in die waan ).quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:54 schreef Duderella het volgende:
[..]
Maar wel een hele zielige forel in een bak die net zo groot was als jij zelf. Voor de toeristen. En daar zat hij dan al jaren in. gewoon maar een beetje zijn tijd uit de 'hangen'. Dat vond ik zo naar.
!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhhh ja, ik weet precies welke je bedoelt. Waar je dan ook mee op ooghoogte kunt gaan staan zodat je elkaar aankijkt. Die is idd zielig. Maar ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat elke week een andere is, dat ze rouleren. (Dus laat me maar in die waan ).
Werd je ook enthousiast van de verhalen over de landingsbaan?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef KellyPelly het volgende:
Dat andere topic was inderdaad leuker, werd wel enthousiast van jullie verhalen
Die forellen klinken wel zielig. Misschien als we tijd hebben dat we die nog even meepakken. Tot nu toe zit ons programma aardig vol, want alles lijkt zo mooi te zijn! En we willen niks missen natuurlijk. Maar aan jullie verhalen te horen zal het zeker niet bij één vakantie blijven.
Nou we zijn drie keer naar La Palma geweest nu en volgens mij is het daar vergelijkbaar. Misschien dat die landingsbaan iets langer is, maar verder zal t niet veel verschillen. We zullen t wel overlevenquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Werd je ook enthousiast van de verhalen over de landingsbaan?
Nee hoor, grapje. Ben nu drie keer op Madeira geweest en ga zeker nog weer een keer terug.
De luchthaven is gewoon een ervaring op zich! Lekker een beetje op het dakterrasje staan en zien hoe er een meter of 2 naast je een vliegtuig landt! (Dit is ietwat overdreven ).
Regen? Op Madeira? Goh wat raar, en ik maar denken dat het overal zo groen was vanwege de eeuwige zon...quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 01:31 schreef Katinkat het volgende:
je kunt in Madeira ook pech hebben met het weer, wij zijn er in het voorjaar geweest en hadden enorm veel regen, en dat op een wandeleiland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |