abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 juni 2009 @ 18:39:04 #26
163650 Greys
pi_70174432
Maar goed, op zich is het landen en opstijgen daar ook elke keer weer een fingers crossed momentje!
Deze derde keer durfde ik het zonder mijn bikini onder mijn kleding! Ik ging er gewoon maar vanuit dat het goed zou gaan Hoewel... toen wij op het balkon van de luchthaven op de terugreis stonden te wachten op ons vliegtuig en we dat zagen landen, zette hij hem wel héél laat neer en miste hij dat 'afslagje' om om te draaien. Hij remde echt heel laat pas, vlak voor de rand!
Nou ja, ik heb mezelf maar ingeprent dat dat de piloot lekker scherp zou maken voor de terugweg
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:39:52 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70174454
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:36 schreef Greys het volgende:
Het verbaast mij ook niet, als je soms die 'veiligheidsmaatregelen' ziet als je over een smal randje moet balanceren naast een afgrond en dat er dan een paar stokjes staan me een lamlendig touwtje er tussen. Van te voren melden ze ook nog even dat je daar niet met je hele gewicht op moet gaan hangen. Ehm... ja!
Welke stokjes? Welke touwtjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 18:41:09 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70174490
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:39 schreef Greys het volgende:
Maar goed, op zich is het landen en opstijgen daar ook elke keer weer een fingers crossed momentje!
Deze derde keer durfde ik het zonder mijn bikini onder mijn kleding! Ik ging er gewoon maar vanuit dat het goed zou gaan Hoewel... toen wij op het balkon van de luchthaven op de terugreis stonden te wachten op ons vliegtuig en we dat zagen landen, zette hij hem wel héél laat neer en miste hij dat 'afslagje' om om te draaien. Hij remde echt heel laat pas, vlak voor de rand!
Nou ja, ik heb mezelf maar ingeprent dat dat de piloot lekker scherp zou maken voor de terugweg
Piloten moet een speciale opleiding hebben gedaan willen ze op Madeira mogen landen is me eens verteld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 juni 2009 @ 18:41:25 #29
163650 Greys
pi_70174498
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke stokjes? Welke touwtjes?
Ja inderdaad, meestal ontbreken ze volledig!
Maar ik vond het wel grappig dat op de plekken waar ze wél stonden ze dus echt geen enkel nut hadden, omdat je er niet met je hele gewicht tegenaan mocht. Da's op zich best een gevalletje jammer als je op het punt staat in het ravijn te kletteren...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 19 juni 2009 @ 18:48:11 #30
163650 Greys
pi_70174693
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Piloten moet een speciale opleiding hebben gedaan willen ze op Madeira mogen landen is me eens verteld.
Klopt! Dat hebben ze mij ook wel eens verteld.
Ik heb hier nog een paar leuke Youtube filmpjes gepost toen Dude voor het eerst naar Madeira ging

Ik riep ook steeds dat er nog nooit wat was gebeurd daar, maar da's dus helemaal niet waar
quote:
A History of Tragedy

In 1977, flight 425, a boeing 727 named Sacadura Cabrel, was en route from Belgium to the Funchal airport in Portugal. On that Monday evening, short before ten o'clock and after fifteen hours of service time, the tired pilots and crew attempted to land the 727 on the Madeira airport runway.

The runway at that time was still only 1600 meters in length. After two unsuccessful attempts at landing the plane, the Captain João Lontrão and Co-pilot Miguel Guimarães Leal decided to give it one more try. If they couldn't land the flight, they would have to divert to the Canary Islands' Gran Canaria Airport.

Unfortunately for the pilots on board, there was heavy rainfall and gusts of wind that night. So, when they landed the plane 2000 ft past the threshold, they began to hydroplane. By that time, there was only about 3000 feet of runway left.

The crew tried frantically to stop the out of control aircraft by applying maximum reverse thrust and brakes, but it was in vain. The aircraft sped off the inadequate runway going approximately 43 knots and then continued, plummeting over 200 feet over a steep embankment. The plane then continued, hit a bridge, and then burst into flames.

There were 164 people on board the plane that night. Of them, 131 were killed - 125 passengers and 6 crew members. At that time, it was declared the deadliest plane crash in Portugal history. From that point on, 727-200 planes were no longer flown into Madeira airport. Only 727-100 were permitted, being that they were six meters shorter and took sixty fewer passengers.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_70205433
tvp, in augustus gaan we 12 dagen naar Madeira. Hebben voor een week een huurauto en het plan is om gewoon het hele eiland rustig rond te rijden. Zijn er speciale dingen die we echt niet mogen missen? En is een bezoek aan Porto Santo goed te doen?
We zijn inmiddels 3 keer naar La Palma (Canarische Eilanden) geweest en ik heb het idee dat het aardig vergelijkbaar is.
pi_70205860
Vergeleken met La Palma is het wegenet stijler en met meer scherpe bochten. Ook had ik het idee dat er op Madeira iets 'temperamentvoller' werd gereden. Verder is La Palma iets gevarieerder qua landschap. Madeira heeft wel veel meer bloemen, mooiere parken, gezelligere steden/dorpjes en lekkerder eten. En het is er minder (vulkanisch) zwart dan op La palma!
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_70206036
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:10 schreef Compatibel het volgende:
Vergeleken met La Palma is het wegenet stijler en met meer scherpe bochten. Ook had ik het idee dat er op Madeira iets 'temperamentvoller' werd gereden. Verder is La Palma iets gevarieerder qua landschap. Madeira heeft wel veel meer bloemen, mooiere parken, gezelligere steden/dorpjes en lekkerder eten. En het is er minder (vulkanisch) zwart dan op La palma!
Nog steiler en nog meer bochten
Verder klinkt het goed! We zitten in hotel Oasis Atlantic in Canico, ziet er op de plaatsjes top uit, hoop dat dat in werkelijk ook zo is!
pi_70206948
Vooral de weg naar Funchal, vanaf Canico de baxio, was elke keer een avontuur. De bus toetert voor elke scherpe bocht om aan te geven dat hij er aan komt (full speed), en dat is wel nodig ook!

Maargoed verder is er wel een grote tunnel om naar de andere kant van het eiland te komen enzo, dat is allemaal wel goed te doen. De wegen zijn wel vergelijkbaar met die van La palma naar de top van het eiland zeg maar, alleen dan wat drukker. Maargoed, toen ik op La palma was reed er bijna geen verkeer op de weg, echt opvallend was dat.

Overigens een aanrader: de traditioneel bereide vleesspies!
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_70959053
Beste mensen die naar Madeira zijn geweest,

Ik heb een vraagje, in hoeverre is het openbaar vervoer in Madeira geregeld? Ik heb veel wandelingen gevonden die langs levada's lopen en dergelijken, maar is het mogelijk deze te bereiken met de bus? Ik kan namelijk geen auto huren omdat ik nog maar 7 maanden mijn rijbewijs heb! Ik baal er echt van, maar als het allemaal met het openbaar vervoer in Madeira kan, maakt dat voor mij al een hoop goed.

Bedankt alvast en groetjes, Julien
I look at these things with intense delight and as I observe them there is no observer but only sheer beauty like love.
For a moment I am absent with all my problems, anxieties and miseries - there is only that marvellous thing.
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:00:50 #36
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_71006200
Ik ben er een paar jaar geleden geweest en als je in Funchal zit, is het goed mogelijk mooie wandelingen te maken met behulp van de bussen. Het kan zelfs handiger zijn dan de auto omdat je niet op dezelfde plek hoeft terug te keren aan het eind van de wandeling.
Er is een boekje in de Sunflower-serie waarin dit allemaal beschreven wordt, inclusief de bussen. Ik weet niet of dat boekje nog in de handel is, anders zijn er in Funchal zeker andere wandelgidsen te koop.
It's not a lie, if you believe
pi_71472435
Kick, als het goed is zitten we over 2 weken rond deze tijd op een terrasje ergens op Madeira!

Heb er nu super veel zin in, inmiddels aardig ingelezen en een plan gemaakt met dingen die we willen zien. En verder natuurlijk ook lekker relaxen.
Voor de mensen die er vaker zijn geweest, is het te doen om in een dag het hele eiland rond te rijden? We hebben een week een auto, dus geen haast, maar dan kunnen we een beetje inschatten hoelang je onderweg bent.

Verder waren we van plan om bij Rabacal te gaan wandelen, maar ik las ergens dat de weg daar naartoe dicht is. Iemand die er recent geweest is en weet hoe het op zit?
  donderdag 30 juli 2009 @ 22:05:57 #38
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71472814
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:56 schreef KellyPelly het volgende:
Kick, als het goed is zitten we over 2 weken rond deze tijd op een terrasje ergens op Madeira!

Heb er nu super veel zin in, inmiddels aardig ingelezen en een plan gemaakt met dingen die we willen zien. En verder natuurlijk ook lekker relaxen.
Voor de mensen die er vaker zijn geweest, is het te doen om in een dag het hele eiland rond te rijden? We hebben een week een auto, dus geen haast, maar dan kunnen we een beetje inschatten hoelang je onderweg bent.

Verder waren we van plan om bij Rabacal te gaan wandelen, maar ik las ergens dat de weg daar naartoe dicht is. Iemand die er recent geweest is en weet hoe het op zit?
Waarom zou je in een dag het hele eiland rondrijden? Dan zit je voornamelijk in je gordel te zweten. Elke dag een stukje/bepaalde bestemming doen is veel leuker en dat kan prima in een week. Wij hadden twee weken een auto en zijn niet elke dag op pad geweest. Een mens moet ook boeken lezen en in het zwembad liggen natuurlijk. Ik schat dat we een dag of 9 weg zijn geweest met de auto. Lekker rustig aan en dat moet ook wel, want op die smalle kronkelweggetjes met tegenliggers (waardoor je vaak moet wachten in de berm/naast een inmens hoge afgrond ) schiet het niet zo hard op. Maar dat is ook wel weer de charme.

Rabacal is erg leuk. Ik weet niets van een recente afsluiting, maar als dat nu aan de hand is zijn er écht plenty alternatieven hoor! In alle boekjes over madeira staan wandelingen beschreven en ze doen niet onder voor elkaar. Het is gewoon een behoorlijk gaaf eiland eigenlijk.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71481559
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:05 schreef Duderella het volgende:

[..]

Waarom zou je in een dag het hele eiland rondrijden? Dan zit je voornamelijk in je gordel te zweten. Elke dag een stukje/bepaalde bestemming doen is veel leuker en dat kan prima in een week. Wij hadden twee weken een auto en zijn niet elke dag op pad geweest. Een mens moet ook boeken lezen en in het zwembad liggen natuurlijk. Ik schat dat we een dag of 9 weg zijn geweest met de auto. Lekker rustig aan en dat moet ook wel, want op die smalle kronkelweggetjes met tegenliggers (waardoor je vaak moet wachten in de berm/naast een inmens hoge afgrond ) schiet het niet zo hard op. Maar dat is ook wel weer de charme.

Rabacal is erg leuk. Ik weet niets van een recente afsluiting, maar als dat nu aan de hand is zijn er écht plenty alternatieven hoor! In alle boekjes over madeira staan wandelingen beschreven en ze doen niet onder voor elkaar. Het is gewoon een behoorlijk gaaf eiland eigenlijk.
We zijn ook inderdaad niet van plan om het doen, maar was even benieuwd of het uberhaupt mogelijk was, dan weet je ook hoe lang het duurt om de helft te doen zeg maar

Dat luieren bij het zwembad gaat zeker goedkomen, we hebben de auto een week en blijven 12 dagen, dus genoeg tijd om te niksen.
Rabacal gaan we gewoon proberen en anders opties genoeg. Met dank aan tips in het andere topic gaan we ook zeker naar Balcoes, dat ziet er super uit!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 juli 2009 @ 12:20:34 #40
163650 Greys
pi_71486440
De weg naar beneden bij Rabacal is inderdaad al een tijd dicht. Er is nu boven op de hoogvlakte parkeergelegenheid, waar je dan met een soort taxibusjes het laatste stuk naar beneden kunt worden gebracht. Ik denk dat het anders beneden, bij de start van die wandeling naar de waterval, een te grote puinhoop werd qua parkeren of misschien was er niet genoeg parkeergelegenheid gewoon.
Die weg was trouwens vorig jaar toen ik er was ook al dicht, dus dat is niet een recent iets

Maar heb je ook dit topic al gezien? Da's eigenlijk nog veel leuker

Madeira, my dear #269

EDIT: Ja dat had ze al gezien, le-zen Greys!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 juli 2009 @ 12:22:27 #41
163650 Greys
pi_71486486
Oh en vergeet de forellenkwekerij in Ribeiro Frio niet!
Klein, gratis, schattig, mooi aangelegd, lekker tentje aan de overkant om bakkie koffie te doen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:53:10 #42
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71487201
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:20 schreef Greys het volgende:
De weg naar beneden bij Rabacal is inderdaad al een tijd dicht. Er is nu boven op de hoogvlakte parkeergelegenheid, waar je dan met een soort taxibusjes het laatste stuk naar beneden kunt worden gebracht. Ik denk dat het anders beneden, bij de start van die wandeling naar de waterval, een te grote puinhoop werd qua parkeren of misschien was er niet genoeg parkeergelegenheid gewoon.
Die weg was trouwens vorig jaar toen ik er was ook al dicht, dus dat is niet een recent iets

Maar heb je ook dit topic al gezien? Da's eigenlijk nog veel leuker

Madeira, my dear #269

EDIT: Ja dat had ze al gezien, le-zen Greys!
O dat ja! Daar reden inderdaad busjes. Wij hebben het gewoon gelopen trouwens.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:54:53 #43
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71487241
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:22 schreef Greys het volgende:
Oh en vergeet de forellenkwekerij in Ribeiro Frio niet!
Klein, gratis, schattig, mooi aangelegd, lekker tentje aan de overkant om bakkie koffie te doen
Maar wel een hele zielige forel in een bak die net zo groot was als jij zelf. Voor de toeristen. En daar zat hij dan al jaren in. gewoon maar een beetje zijn tijd uit de 'hangen'. Dat vond ik zo naar.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 juli 2009 @ 13:10:28 #44
163650 Greys
pi_71487674
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:54 schreef Duderella het volgende:

[..]

Maar wel een hele zielige forel in een bak die net zo groot was als jij zelf. Voor de toeristen. En daar zat hij dan al jaren in. gewoon maar een beetje zijn tijd uit de 'hangen'. Dat vond ik zo naar.
Ohhhh ja, ik weet precies welke je bedoelt. Waar je dan ook mee op ooghoogte kunt gaan staan zodat je elkaar aankijkt. Die is idd zielig. Maar ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat elke week een andere is, dat ze rouleren. (Dus laat me maar in die waan ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:13:18 #45
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_71487757
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 13:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Ohhhh ja, ik weet precies welke je bedoelt. Waar je dan ook mee op ooghoogte kunt gaan staan zodat je elkaar aankijkt. Die is idd zielig. Maar ik heb mezelf wijsgemaakt dat dat elke week een andere is, dat ze rouleren. (Dus laat me maar in die waan ).
!

Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_71492685
Dat andere topic was inderdaad leuker, werd wel enthousiast van jullie verhalen

Die forellen klinken wel zielig. Misschien als we tijd hebben dat we die nog even meepakken. Tot nu toe zit ons programma aardig vol, want alles lijkt zo mooi te zijn! En we willen niks missen natuurlijk. Maar aan jullie verhalen te horen zal het zeker niet bij één vakantie blijven.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 31 juli 2009 @ 16:31:30 #47
163650 Greys
pi_71493620
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:00 schreef KellyPelly het volgende:
Dat andere topic was inderdaad leuker, werd wel enthousiast van jullie verhalen

Die forellen klinken wel zielig. Misschien als we tijd hebben dat we die nog even meepakken. Tot nu toe zit ons programma aardig vol, want alles lijkt zo mooi te zijn! En we willen niks missen natuurlijk. Maar aan jullie verhalen te horen zal het zeker niet bij één vakantie blijven.
Werd je ook enthousiast van de verhalen over de landingsbaan?

Nee hoor, grapje. Ben nu drie keer op Madeira geweest en ga zeker nog weer een keer terug.
De luchthaven is gewoon een ervaring op zich! Lekker een beetje op het dakterrasje staan en zien hoe er een meter of 2 naast je een vliegtuig landt! (Dit is ietwat overdreven ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_71499136
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 16:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Werd je ook enthousiast van de verhalen over de landingsbaan?

Nee hoor, grapje. Ben nu drie keer op Madeira geweest en ga zeker nog weer een keer terug.
De luchthaven is gewoon een ervaring op zich! Lekker een beetje op het dakterrasje staan en zien hoe er een meter of 2 naast je een vliegtuig landt! (Dit is ietwat overdreven ).
Nou we zijn drie keer naar La Palma geweest nu en volgens mij is het daar vergelijkbaar. Misschien dat die landingsbaan iets langer is, maar verder zal t niet veel verschillen. We zullen t wel overleven

Net de reispapieren opgehaald en op de terugweg hebben we een tussenlanding op Tenerife. Hoezo logica
pi_71507239
je kunt in Madeira ook pech hebben met het weer, wij zijn er in het voorjaar geweest en hadden enorm veel regen, en dat op een wandeleiland.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 09:04:11 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71509270
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 01:31 schreef Katinkat het volgende:
je kunt in Madeira ook pech hebben met het weer, wij zijn er in het voorjaar geweest en hadden enorm veel regen, en dat op een wandeleiland.
Regen? Op Madeira? Goh wat raar, en ik maar denken dat het overal zo groen was vanwege de eeuwige zon...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')