ja, dat zou je idd zeggen, maar in de praktijk rijden ze tegelijk de weg op. Of de fiets misschien nog iets eerder. Maar omdat de auto sneller rijdt zou er een botsing ontstaan en moet 1 van beiden dus remmen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:07 schreef Wupppie het volgende:
auto heeft voorrang, aangezien hij op de voorrangsweg rijdt als hij jou kruist.
Wat denk je wat dat kost..quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:54 schreef Dingest het volgende:
Mijn grootste vraag is dan: waarom planten ze er niet een stel verkeerslichten voor optimaal overzicht?
Nope.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:44 schreef ACT-F het volgende:
Volgens mij moet je een vrijliggend fietspad als een zelfstandige weg zien (met of zonder water ertussen), dus de regel rechtdoorgaand verkeer voorrang gaat hier niet op.
Dan gaat het er dus om of het dezelfde weg is of niet, zie mijn reactie boven de jouwe.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:35 schreef Megumi het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat altijd voor. De auto zit dus fout.
Ook al staat op schrift dat het 15 meter moet zijn, als het in de praktijk 15,5 meter is en je krijgt een aanrijding, het komt tot een zaak voor de rechter en je gaat verkondigen dat het 2 verschillende wegen zijn omdat het 0,5 meter te breed is heb je dikke kans dat de rechter je ongelijk geeft, ook al heb je volgens de wet wel gelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:32 schreef vannelle het volgende:
Nope.
Als de tussenruimte minder dan 15 meter is wordt het gezien als 1 weg en zou de fietser dus voorrang hebben.
Als de tussenruimte tussen de weg en het fietspad meer dan 15 meter is zijn het 2 verschillende wegen en heeft de auto voorrang.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:35 schreef Megumi het volgende:
Rechtdoor op dezelfde weg gaat altijd voor. De auto zit dus fout.
Waarom krijgt de fietser dan haaientanden? Ik zou zeggen dat de fietser al het kruisende verkeer voor moet laten gaan. Dat de auto net de (voorrangs)weg op is gekomen doet niet te zake, hij rijdt immers op de voorrangsweg waar de fietser voorrang aan moet verlenen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:59 schreef DarKZeN het volgende:
jup fietser heeft voorrang... maar in praktijk gaat dat indd wel eens ff ietsie anderzz hehe
de auto heeft toch ook haaientanden?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:36 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Waarom krijgt de fietser dan haaientanden? Ik zou zeggen dat de fietser al het kruisende verkeer voor moet laten gaan. Dat de auto net de (voorrangs)weg op is gekomen doet niet te zake, hij rijdt immers op de voorrangsweg waar de fietser voorrang aan moet verlenen.
De auto krijgt haaientanden voor fietsers die hem voorlangs kruisen en auto's die vanaf de voorrangsweg van links komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
de auto heeft toch ook haaientanden?
Bekijk dezelfde situatie nog eens, maar dan zonder berm, dat het fietspad dus direct aan de 'hoofdweg' zit. Wie heeft er dan voorrang?
de fietser zit op dezelfde weg als de auto, ook al zit er een berm tussen... als die fietser direct naast je staat gooi toch ook niet in een keer je stuur om?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
De auto krijgt haaientanden voor fietsers die hem voorlangs kruisen en auto's die vanaf de voorrangsweg van links komen.
Nogmaals: als de fietser voorrang had gehad, hadden er geen haaientanden moeten staan. Dit impliceert dat de fietser al het verkeer dat op de voorrangsweg rijdt voor moet laten gaan. Ongeacht waar het vandaan komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |