abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 juni 2009 @ 01:58:25 #184
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_70277889


Zondag de retroronde van vlaanderen rijden
  FOK!fotograaf dinsdag 23 juni 2009 @ 06:59:57 #185
73911 ultra_ivo
pi_70278786
Mooi. Welk oud model neem je mee? Mij lukt het helaas niet, de afstanden zijn te kort om een goede voorbereiding voor London-Edinburgh-London te zijn. En nog geen tijd gehad een geschikte fiets af te maken (de onderdelen heb ik wel al in huis).
pi_70280106
quote:
Dan begin ik me nu wel af te vragen of ik jouw dan niet IRL ken iig.
Jawel, volgens mij hebben wij onlangs nog gepraat in cafe Veerplein (ik ben dat kleine menneke, vriend van Jordy )

Gisteren nog 40 kilomter achter mijn schoonpa van 55+ aan gefiets. Klink gemakkelijk alleen de beste man heeft al meerdere (semi)klassiekers op zijn naam staan (LBL, Amstel Gold e.d.). Is dus in staat om mij voleldig aan bonken te rijden. Deed hij gelukkig niet
pi_70280641
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:56 schreef Littlecreep het volgende:
Die kon ik niet zo snel vinden Ivo ;D Ik had haast op dat moment Maar moet er zelf ook niet aan denken om dat te fietsen. Respect voor die mannen
[..]

Ja, dat was mijn eerste idee ook om te doen, aan de muur hangen. Echter woon ik in een studentenflat uit 1972. Dat betekent dat de muren van zowat gewapend beton gemaakt is. Het is heerlijk rustig, maar je krijgt er met geen mogelijkheid een schroef in
Ik heb een ophangsysteem van de Lidl, zonder dat ik dat vast hoef te schroeven in de muur.
Moet eigenlijk wel, maar ik heb m'n tafel er voorgezet. Ik maak er straks wel even een foto van.

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb een vrij zware klopboor liggen thuis
  dinsdag 23 juni 2009 @ 09:53:27 #188
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70281106
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:01 schreef cyclechick het volgende:
en dat Parijs brest parijs is echt ver... woowwwww daar moet ik niet aan denken om zover te fietsen, ben wel sportief maar stiekem ook aartslui
Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!
Dat gevoegd bij mijn toeristische neiging om af en toe wat rechtop te gaan zitten en de bloemetjes, beestjes en huisjes langs de weg te bekijken, maken me wat minder geschikt voor het 'klassieke' fietsen in clubverband. Op de echt lange afstanden komt dat wat beter tot zijn recht denk ik...als ik tenminste ivo zijn verslagen lees, kijkt hij onderweg ook niet alleen maar naar het asfalt en de komende bocht, maar geniet hij ook zoveel mogelijk van waar hij fietst. Dat gedrang in dat groepje dat we aan het begin van de JJC deden...interessant, maar niet te vaak wat mij betreft.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70281383
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!
Dat gevoegd bij mijn toeristische neiging om af en toe wat rechtop te gaan zitten en de bloemetjes, beestjes en huisjes langs de weg te bekijken, maken me wat minder geschikt voor het 'klassieke' fietsen in clubverband. Op de echt lange afstanden komt dat wat beter tot zijn recht denk ik...als ik tenminste ivo zijn verslagen lees, kijkt hij onderweg ook niet alleen maar naar het asfalt en de komende bocht, maar geniet hij ook zoveel mogelijk van waar hij fietst. Dat gedrang in dat groepje dat we aan het begin van de JJC deden...interessant, maar niet te vaak wat mij betreft.
toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te laten

Oh het gaatje in mijn band is van buiten nauwelijks te zien, dus kan ik gewoon mee blijven fietsen
grapje, er zit schijnbaar nog een klein gaatje in, dat ik gister heb laten zien, maar t gat van het lekrijden is toch best wel groot misschien kan ik er secondelijm inspuiten om het op te vullen?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:05:30 #190
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70281406
Eindelijk de details binnen voor zondag, als het nou maar niet regent! Iiemand trouwens van plan de TD classic te rijden? 140 km in augustus past mooi in m'n planning.
http://www.granfondothomasdekker.nl/
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:08:37 #191
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70281498
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me na zo'n rit als zaterdag wel af of ik helemaal spoor, 60 km heuvels en ik ben helemaal gebroken, maar wel dromen over PBP 2011... op een forum waar mensen hun hand niet omdraaien voor 100+ km... ik schijn niets te kunnen doen als het niet op het eerste gezicht volkomen bezopen klinkt.
Elke dag proberen te fietsen.. áls je maar op de fiets zit. In de winter spinning, en hardlopen. Zorgen dat je je overgewicht kwijt raakt. Elke dag 100% gezond eten, geen druppel alcohol meer.. Die rugzak van 20/30kg moet je kwijt zien te raken! Die conditie komt vanzelf.

Het is te doen wat je wilt.. alleen het zal je complete leven veranderen..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:14:25 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70281643
Mijn fiets staat ook in mijn slaapkamer..

Kreeg nog complimentje van de FM dat hij zo keurig onderhouden is..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:19:00 #193
130803 Gripper
Get a grip
pi_70281782
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te laten

Oh het gaatje in mijn band is van buiten nauwelijks te zien, dus kan ik gewoon mee blijven fietsen
grapje, er zit schijnbaar nog een klein gaatje in, dat ik gister heb laten zien, maar t gat van het lekrijden is toch best wel groot misschien kan ik er secondelijm inspuiten om het op te vullen?
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel

gaatje in de buitenband? Doe een plakker aan de binnenkant van je buitenband. Op die manier voorkom je dat er zandkorrels in komen die binnenin lekker gaan zitten schuren.
Of nieuwe buitenbanden, 1 setje bandjes per seizoen is niet zo heel erg vreemd.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:22:17 #194
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70282075
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel

gaatje in de buitenband? Doe een plakker aan de binnenkant van je buitenband. Op die manier voorkom je dat er zandkorrels in komen die binnenin lekker gaan zitten schuren.
Of nieuwe buitenbanden, 1 setje bandjes per seizoen is niet zo heel erg vreemd.
Is, maar ik heb net nieuwe buitenbanden, hangemaakte, nog geen maand geleden nieuw erom!
Maar aan de binnenkant een plakker is wel een goed idee! Alleen moet ik dan heel die band er weer afslopen... hmm ik ga vanavond met een jongen fietsen, ik kijk hem wel even op mijn allerliefst en stomst aan, dan wil ie vast wel even helpen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70282163
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:22 schreef Oksel het volgende:
Qua banden, is dit iets?

http://www.veelvoordefiet(...).php?products_id=924
Ik heb er geen verstand van..
Ik heb deze;
http://www.bikezone.nl/We(...)nd-grijs-23-622.html
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:41:15 #197
130803 Gripper
Get a grip
pi_70282432
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef cyclechick het volgende:
Alleen moet ik dan heel die band er weer afslopen... hmm ik ga vanavond met een jongen fietsen, ik kijk hem wel even op mijn allerliefst en stomst aan, dan wil ie vast wel even helpen


je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:49:08 #198
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70282672
Nou, in de JJC heeft ze al bijna helemaal zelf die band verwisseld...ik hield het frame vast, zij deed bijna al het bandelichten zelf

@Oksel : vanochtend weer naar mijn werk gefietst, ik ben dan wel lui maar probeer toch zo vaak mogelijk te rijden
Dacht alleen slim te zijn door nu eens niet via Groenekan naar de Bilt en dan naar Zeist te gaan, maar door te gaan tot aan Utrecht en dan via de Berenkuil rotonde langs de uithof te gaan. maar dan moet je dus wel eerst een stukje Overvecht door stoplichten enzo. Dus dat was niet zo'n geslaagd experiment. Wel extra kilometers gemaakt daardoor dus het was ergens goed voor.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70282750
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
naar huis liften?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70282753
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:32 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van..
Ik heb deze;
http://www.bikezone.nl/We(...)nd-grijs-23-622.html
Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoor
pi_70282840
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, in de JJC heeft ze al bijna helemaal zelf die band verwisseld...ik hield het frame vast, zij deed bijna al het bandelichten zelf

@Oksel : vanochtend weer naar mijn werk gefietst, ik ben dan wel lui maar probeer toch zo vaak mogelijk te rijden
Dacht alleen slim te zijn door nu eens niet via Groenekan naar de Bilt en dan naar Zeist te gaan, maar door te gaan tot aan Utrecht en dan via de Berenkuil rotonde langs de uithof te gaan. maar dan moet je dus wel eerst een stukje Overvecht door stoplichten enzo. Dus dat was niet zo'n geslaagd experiment. Wel extra kilometers gemaakt daardoor dus het was ergens goed voor.
Je kunt ook langs Blauwkapel rijden, dan hoef je niet door Overvecht. Bastionweg/Voordorpsedijk. Alleen loop je dan wel het risico dat je voor de overwegen staat te wachten.
pi_70282843
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:52 schreef eentwee het volgende:

[..]

Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoor
Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelf

het is gewoon... als je een meisje bent, stoppen er altijd wel mensen om te helpen, en dan is het zo makkelijk om het aan een ander over te laten, en ik ben dan wel heel geemancipeerd en zelfstandig enzo, maar waarom moeiljik doen, als iemand anders het snel en handig voor mij kan doen?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:58:10 #203
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70282925
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Ik kan het stiekem ook pas een paar weken... maar ik had ook een pompje dat het eigenlijk helemaal niet deed.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_70282949
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelf

het is gewoon... als je een meisje bent, stoppen er altijd wel mensen om te helpen, en dan is het zo makkelijk om het aan een ander over te laten, en ik ben dan wel heel geemancipeerd en zelfstandig enzo, maar waarom moeiljik doen, als iemand anders het snel en handig voor mij kan doen?
Haha pfff.. Maar wel een goed idee om het nu zelf te proberen, kan niks mis gaan Het is toch echt handig om het zelf te kunnen. Met name als je 's avonds fietst, dan wil je natuurlijk niet door een lekke band in het donker terechtkomen.
pi_70282951
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen

maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70282984
Het is lekker weer, na drie weken ontzettende drukte op de studie eindelijk tijd om te gaan fietsen Even intervalletje doen in de polder
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:00:44 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70282989
Ik had een pompje bij me maar toen we die wilde gebruiken bleek die niet te werken (beter gezegd, ik kon er niet mee overweg) dus moest ik een paar vriendelijke veteranen stoppen die een fatsoenlijke framepomp bij zich hadden gelukkig.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70283028
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen


Zo gaat dat dus, als iemand vraagt of-ie kan helpen kun je niet anders zeggen dan "ik heb geen pompje" en dan is het haren los, armpjes over elkaar en even geduld!
pi_70283089
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:01 schreef eentwee het volgende:

[..]



Zo gaat dat dus, als iemand vraagt of-ie kan helpen kun je niet anders zeggen dan "ik heb geen pompje" en dan is het haren los, armpjes over elkaar en even geduld!
ehhh, ja, zo gaat dat dan gelukkig maar dat ik een goede lange blonde staart heb die ik los kan gooien
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:13:07 #210
130803 Gripper
Get a grip
pi_70283366
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen

maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Goeie pompjes die 8 bar pompen zijn vaak vrij duur, of vrij groot en zwaar. Een CO2 patroon is dan handig, daarmee kun je in ieder geval de gewenste druk halen. Ik heb een pompje van barbieri, die pompt tot een bar of 3. In het pompje zit dan nog een CO2 patroon verstopt, waarmee ik de band echt op druk kan brengen. Dus eerst de band zoveel mogelijk met lucht vullen, alleen het laatste stukje CO2. Anders kost het 2 patroontjes per band.
Die van mij was niet zo duur, ik laat m je wel een keer zien. Klein is ie ook: past in een achterzakje zonder uit te steken. Net gevonden: dectahlon verkoopt m.
http://www.decathlon.be/NL/vision-air-pomp-gaspatroon-17141095/

Voor thuis heb ik deze:
http://www.decathlon.be/NL/clever-7000-10885910/
Pompt met gemak tot 12 bar
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_70283900
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen

maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Hehe, hoe herkenbaar!
Ik ben ook ongeveer de vaste bandenplakker/fietsenmaker van m'n huisgenoten en de meeste meisjes met wie ik omga

Meestal betalen ze me met een kroket of een biertje

Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Zondag werd ik zelf ook bijna aangereden door een oud wijf die zonder te kijken zomaar 't fietspad op reed met haar auto (vanaf een uitrit). Het scheelde echt 10 centimeter omdat ik net kon uitwijken.
Ik ben gestopt en heb haar even duidelijk uitgelegd wat de gevolgen kunnen zijn van zo'n aanrijding
Ik zat vol met adrenaline
pi_70284292
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:

[..]
Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Pfff, weer eentje. Vandaag toevallig een groot stuk met foto in de regionale krant over de wielrenner die vorige week verongelukte op een duinpad. Er is een stille tocht op de fiets gehouden en er wordt een gedenkteken geplaatst. En er is nu vooral discussie of dat nog wel kan, met een groep wielrenners over een duinpad. Ook een interview met de secretaris van de club waarbij ik rijd (de club reed vlak achter het ongeluk) over de veiligheid van het fietsen en hoe je dit soort ongelukken kan voorkomen...

Zulk soort ongelukken doen je daar wel over nadenken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:01:41 #213
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70284743
15 euro voor een buitenbandje, geen geld!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:36:26 #214
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70285813
Gisteren toch met de snelle ploeg gaan rijden. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik en een maat continue kopwerk deden. Op een gegeven ogenblik reden we zelf 46! Uiteindelijk 2 uur echt gereden door de weilanden over mooie rustige landweggetjes met een gemiddelde van 34,6.
Was kapot toen ik thuis kwam. In totaal 93km met een gemiddelde van 33 en dat is inclusief in- en uitfietsen.

vanavond maar wat rustiger fietsen. Moet voorrijden en dan mogen we niet harder dan 29. Beetje herstellen. En met dit mooie weer is dat ook geen straf.

Wat betreft banden: ik ga uit van 4000km per band. Achter moet je vaak eerder vervangen dan voor. Ik zag dat mijn achterband wat minder rond aan het worden is. Het loopvlak begint af te vlakken.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:43:27 #215
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70286003
Ik heb er nu 3000 mee gereden.

Dacht dat ze een stuk duurder zouden zijn.. bandjes. Hier bij de FM zijn ze 25.
pi_70286525
Bandjes moet je sowieso via internet kopen, scheelt aanzienlijk (tenzij je toevallig naast zo'n prijsvechter woont). Geldt trouwens voor alle onderdelen die je zelf kunt monteren Hoe lang een band meegaat is erg afhankelijk van allerlei factoren.. Soepele, lichte bandjes kunnen best op zijn na 1500 km.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:21:02 #217
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70287184
1500km..
pi_70287277
ik rij al bijna 5000 km op een setje contis (Continental 4000s)
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:26:12 #219
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70287332
Is dit wat?

Derailleur (Rear)

Shimano RD 2200
24 Speed

* Oksel is aan het kijken op Ebay.com.au voor een fiets.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:30:09 #220
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70287449
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik rij al bijna 5000 km op een setje contis (Continental 4000s)
Volgens mij zit ik nu op zo'n 2500km met Continental 4000. Daar zitten ook heel veel snelle kilometers bij, onder andere in de bergen. Weet niet of dit uitmaakt. Maar ik merk dat mijn band achter wat vlakker begint te worden. De toplaag begint af te vlakken. TIjdens het rijden geen last van.

Ik koop mijn bandjes via futurumshop.com, dit scheelt aanzienlijk in de prijs. Bij Featherbikes zijn ze 2 euro per band goedkoper echter daar betaal je weer verzendkosten en bij futurum weer niet. Overige onderdelen bestel ik ook wel weer bij Rose Versand. Scheelde 40 euro op 3 bladen voor met mijn fietsenmaker.
Superhero to the rescue!
pi_70287489
ik ben verongelukt met mijn vorige fiets, iemand reed zo maar vanuit zijn oprit het fietspad op, fiets was kompleet kappot ik kwam er zelf nog goed vanaf met alleen kneuzingen, merk wel dat ik nu eens tuk voorzichtiger ben als ik een mogelijk ongeluk zie...
pi_70288150
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:26 schreef Oksel het volgende:
Is dit wat?

Derailleur (Rear)

Shimano RD 2200
24 Speed

* Oksel is aan het kijken op Ebay.com.au voor een fiets.
Nee, Shimano 2200 is de groep onder Sora
quote:
1500km..
Jahoor. Met banden als Veloflex record, Pariba Criterium en Michelin Pro Race light is dat eerder regel dan uitzondering, en al helemaal als je in de bergen rijdt. Met name de dure bandjes gaan minder lang mee
Ik koop mijn banden waar ze het goedkoopst zijn Vind het leuk om verschillende dingen uit te proberen. Heb GP4000S van bike-components, rijd nu ook op Vredesteins die ik in Engeland heb gekocht en ik heb nog een set van de nieuwste Vittoria's liggen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:16:35 #223
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_70289013
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:31 schreef Mkoolster het volgende:
ik ben verongelukt met mijn vorige fiets, iemand reed zo maar vanuit zijn oprit het fietspad op, fiets was kompleet kappot ik kwam er zelf nog goed vanaf met alleen kneuzingen, merk wel dat ik nu eens tuk voorzichtiger ben als ik een mogelijk ongeluk zie...
Gecondoleerd..
pi_70290010
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel
Wij waren uiteindelijk onderaan de Italiaanseweg met mij en m'n twee fietsmaten plus nog iemand die voor de gelegenheid even in het wiel kwam hangen. Die ging zomaar onderuit nog voor de voet van de klim op dat gladde stukje

Op de italiaansweg viel ik twee keer bijna stil, werd toen ingehaald door iemand. Maar op wilskracht twee keer aangezet, laatste keer door tot de top. Heb die man dus ook twee keer ingehaald uiteindelijk

Voor zover mijn constant-tempo klimmen


Maar wel twee diploma's
  dinsdag 23 juni 2009 @ 14:52:00 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70290237
Gaat hard deze topics trouwens.

Vanavond op de fiets met een lokale tourclub..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:32:59 #226
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70291753
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
Gaat hard deze topics trouwens.

Vanavond op de fiets met een lokale tourclub..
kop over kop! Stoempen maar!!
Superhero to the rescue!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:34:16 #227
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70291795
Dat dus.. Vorige keer met de snelle mannen meegefietst. Probleem is dat wanneer je de heuvels ingaat het groep-voordeel volledig weg is. En dan kan ik dus niet meer meekomen..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:39:20 #228
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70291950
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:34 schreef Oksel het volgende:
Dat dus.. Vorige keer met de snelle mannen meegefietst. Probleem is dat wanneer je de heuvels ingaat het groep-voordeel volledig weg is. En dan kan ik dus niet meer meekomen..
Als je dan op tempo rijdt wordt het koersinzicht en tactisch rijden belangrijk. Vooraan zitten, of bij de juiste persoon in het wiel zitten. Of speel het gemeen, rijd een hoog tempo naar de "berg" zodat niet alleen jij maar ook de rest moeite heeft met klimmen.

Trouwens, er is nog steeds voordeel om bij iemand in het wiel te zitten tijdens het klimmen. Scheelt nog steeds wat, niet veel. Nadeel is dat je jezelf sneller opblaast.
Superhero to the rescue!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 15:47:28 #229
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70292236
Ik blies mijzelf de vorige keer op..

Klimmen kan ik gewoon nog niet snel. Ik kom boven.. want ik begin gewoon rustig, en fiets op mijn eigen tempo, constant en rustig. Alleen de snelheid ontbreekt. Weet niet wat het is, op het vlakke stuk heb de snelheid wel..

Te zwaar misschien nog (ik dus). Of gewoon nog te weinig vermogen. Ik heb het trouwens over langere klimmen, niet over een pukkeltje van 30/40 meter. Meer over 100 meter, 200 meter. Dat gebeuren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:02:30 #230
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70292723
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Oksel het volgende:
Ik blies mijzelf de vorige keer op..

Klimmen kan ik gewoon nog niet snel. Ik kom boven.. want ik begin gewoon rustig, en fiets op mijn eigen tempo, constant en rustig. Alleen de snelheid ontbreekt. Weet niet wat het is, op het vlakke stuk heb de snelheid wel..

Te zwaar misschien nog (ik dus). Of gewoon nog te weinig vermogen. Ik heb het trouwens over langere klimmen, niet over een pukkeltje van 30/40 meter. Meer over 100 meter, 200 meter. Dat gebeuren.
100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.

Beste manier van trainen is met een zo hoog mogelijk beenritme te klimmen. Het mag geen kracht kosten. Iedereen kan met grote blad rijden, probeer dat zelfde tempo maar eens met het middenblad. Het fietsen zoals Lance Armstrong. Hoog beentempo.
Superhero to the rescue!
pi_70292725
Ik heb dat ook, ben gewoon niet superexplosief en mis denk ik wat vermogen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:11:40 #232
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70292987
@ Cyclechick, ik heb een setje van PRO. Fietstasje, pompje + houder (voor bij bidon), bandlichters en zo'n imbussetje.. pompje stelt niet veel voor, maar je kan er mee thuis komen. Was 20 euri's.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:21:29 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70293283
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef Superher0 het volgende:

[..]

100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.

Beste manier van trainen is met een zo hoog mogelijk beenritme te klimmen. Het mag geen kracht kosten. Iedereen kan met grote blad rijden, probeer dat zelfde tempo maar eens met het middenblad. Het fietsen zoals Lance Armstrong. Hoog beentempo.
Dat dus.. ik kan hier niet op macht klimmen, daar zijn de klimmen te lang voor. En zo hoog mogelijk beenritme; hij staat in zijn lichtste versnelling als ik klim.. Heb 27 achter.. en 39 voor.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:25:38 #234
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70293431
Dit is mijn "beest". Sora, Ritchey en Schwalbe.



Maar dan helemaal zwart. 350 euro. Beste prijs/kwaliteit verhouding ooit.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 16:30:18 #235
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70293587
Ik ga me alvast klaarmaken voor het fietsen.

http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/f162a4e1_Untitled.gif

pi_70294296
Link doet het niet Oksel (A)

Net terug van 56 kilometer stoempen tegen de wind in. Had de wind een beetje overschat vandaag en maakte dus een grote fout. Eerst met wind mee gaan rijden En door de route ook nog eens 15 km wind mee tegenover 40 km wind tegen....

Dan ook nog eens de weg kwijt raken bij Nesselande (wat een ongelooflijke depressieve zooi zeg daar). Ik was op weg naar Outdoor Valley in Bergschenhoek, alleen ik raak altijd de weg kwijt op de weg daar naartoe

Maar goed, na drie weken weer lekker gefietst, tijd om mijn schema weer fanatiek op te pakken
pi_70294632
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:11 schreef Oksel het volgende:
@ Cyclechick, ik heb een setje van PRO. Fietstasje, pompje + houder (voor bij bidon), bandlichters en zo'n imbussetje.. pompje stelt niet veel voor, maar je kan er mee thuis komen. Was 20 euri's.
Dat setje heb ik laatst aanbevolen aan twee vrienden (die dankzij mij (her)begonnen zijn, maar dat terzijde ), kostte slechts 11 pond. Pompje viel me qua haalbare druk niet eens tegen, als ik het vergelijk met de twee pompjes uit het duurdere segment die ik zelf heb. Overigens denk ik dat een CO2 pomp voor cyclechick een betere optie is, proberen 5+ bar in je band te krijgen met een minipompje is vervelender/vermoeiender dan een nieuw binnenbandje leggen

Ik ga vanavond ook eindelijk weer eens fietsen Uurtje of twee. Te herkennen aan een Panasonic (retro)shirt
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:12:32 #238
74453 koeii
Een P ja
pi_70294843
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:

Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Oe, waar precies? Heb gister nog een best grote ronde gemaakt door de provincie.. Schrik je toch wel weer, van zo'n bericht.
Dus toch .
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:23:23 #239
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70295190
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:05 schreef eentwee het volgende:

Te herkennen aan een Panasonic (retro)shirt
Vet! Er zijn ontzettend veel oude wielershirts die ik wel zou willen hebben, maar dat is er zeker één van.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 juni 2009 @ 18:03:50 #240
73911 ultra_ivo
pi_70296525
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Makkelijk 8 bar halen en naast de bidon bevestigen? Dat wordt lastig. Ik gebruik alleen nog maar een Zéfal HPX die ik onder de bovenbuis klem. Daarmee haal je spelend 9 bar. Het is een lange pomp van aluminium, werkt ook prima tegen aanvallende honden.
  FOK!fotograaf dinsdag 23 juni 2009 @ 18:05:28 #241
73911 ultra_ivo
pi_70296582
Ik rij al heel wat jaren met Panaracer Pasela. Omdat die de laatste tijd erg lastig te krijgen zijn bestel ik ze bij www.spacycles.co.uk. Af en toe rij ik dan nog op Schwalbe Stelvio (heb 23, 25 en 28mm op voorraad). Bij LEL wil ik eens gaan rijden met de Grand Bois Cerf. Die ga ik tijdens de 24uur van Nunspeet uitproberen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:09:58 #242
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70298193
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
nou, mijn wedstrijdje gaat niet door vrijdag, hij zat al vol... jammer!

Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?
Da's dinsdag en donderdag om 19:00, waarbij donderdag de C-klasse (waar jij vermoedelijk in wilt fietsen) apart rijdt op de bovenring.
Zaterdag om 13:00 en zondag om 11:00. Dinsdag is het niveau het hoogst, dus da's misschien wat minder voor je geschikt (zeker als het hard waait en als ze de bult ook nog eens over gaan).

De donderdag lijkt me het meest geschikt voor je om eens te proberen, misschien wel handig een dag uit te zoeken dat het niet te hard waait.
in a crowd you lose humanity
pi_70298461
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?
Da's dinsdag en donderdag om 19:00, waarbij donderdag de C-klasse (waar jij vermoedelijk in wilt fietsen) apart rijdt op de bovenring.
Zaterdag om 13:00 en zondag om 11:00. Dinsdag is het niveau het hoogst, dus da's misschien wat minder voor je geschikt (zeker als het hard waait en als ze de bult ook nog eens over gaan).

De donderdag lijkt me het meest geschikt voor je om eens te proberen, misschien wel handig een dag uit te zoeken dat het niet te hard waait.
donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:27:38 #244
56724 Wombcat
rent wiel
pi_70298710
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:19 schreef cyclechick het volgende:

[..]

donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!
Ik hoor het graag, dan kunnen we even "hoi" zeggen. Ik fiets er iha zeker 1x per week.
Had eigenlijk vandaag ook gewild, maar was te laat thuis om het nog te halen, en het waait ook wel weer erg hard vandaag.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')