Jawel, volgens mij hebben wij onlangs nog gepraat in cafe Veerplein (ik ben dat kleine menneke, vriend van Jordy )quote:Dan begin ik me nu wel af te vragen of ik jouw dan niet IRL ken iig.
Ik heb een ophangsysteem van de Lidl, zonder dat ik dat vast hoef te schroeven in de muur.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:56 schreef Littlecreep het volgende:
Die kon ik niet zo snel vinden Ivo ;D Ik had haast op dat moment Maar moet er zelf ook niet aan denken om dat te fietsen. Respect voor die mannen
[..]
Ja, dat was mijn eerste idee ook om te doen, aan de muur hangen. Echter woon ik in een studentenflat uit 1972. Dat betekent dat de muren van zowat gewapend beton gemaakt is. Het is heerlijk rustig, maar je krijgt er met geen mogelijkheid een schroef in
Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!quote:Op maandag 22 juni 2009 23:01 schreef cyclechick het volgende:
en dat Parijs brest parijs is echt ver... woowwwww daar moet ik niet aan denken om zover te fietsen, ben wel sportief maar stiekem ook aartslui
toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te latenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juist omdat ik niet sportief en behoorlijk lui ben, moet ik zoiets als een 1200 km tocht als doel stellen. Anders kom ik niet in beweging.!
Dat gevoegd bij mijn toeristische neiging om af en toe wat rechtop te gaan zitten en de bloemetjes, beestjes en huisjes langs de weg te bekijken, maken me wat minder geschikt voor het 'klassieke' fietsen in clubverband. Op de echt lange afstanden komt dat wat beter tot zijn recht denk ik...als ik tenminste ivo zijn verslagen lees, kijkt hij onderweg ook niet alleen maar naar het asfalt en de komende bocht, maar geniet hij ook zoveel mogelijk van waar hij fietst. Dat gedrang in dat groepje dat we aan het begin van de JJC deden...interessant, maar niet te vaak wat mij betreft.
Elke dag proberen te fietsen.. áls je maar op de fiets zit. In de winter spinning, en hardlopen. Zorgen dat je je overgewicht kwijt raakt. Elke dag 100% gezond eten, geen druppel alcohol meer.. Die rugzak van 20/30kg moet je kwijt zien te raken! Die conditie komt vanzelf.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vraag me na zo'n rit als zaterdag wel af of ik helemaal spoor, 60 km heuvels en ik ben helemaal gebroken, maar wel dromen over PBP 2011... op een forum waar mensen hun hand niet omdraaien voor 100+ km... ik schijn niets te kunnen doen als het niet op het eerste gezicht volkomen bezopen klinkt.
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoelquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef cyclechick het volgende:
[..]
toch grappig dat iedereen zo anders fietst. ik vind dat gedrang wel grappig, wil dan proberen om zo snel mogelijk eruit te fietsen en een beetje vooraan te komen om mee te kunnen rijden met wat mensen die een lekker tempo hebben. Ik vind het leuk om gelijk zo'n grote groep achter me te laten
Oh het gaatje in mijn band is van buiten nauwelijks te zien, dus kan ik gewoon mee blijven fietsen
grapje, er zit schijnbaar nog een klein gaatje in, dat ik gister heb laten zien, maar t gat van het lekrijden is toch best wel groot misschien kan ik er secondelijm inspuiten om het op te vullen?
Is, maar ik heb net nieuwe buitenbanden, hangemaakte, nog geen maand geleden nieuw erom!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel
gaatje in de buitenband? Doe een plakker aan de binnenkant van je buitenband. Op die manier voorkom je dat er zandkorrels in komen die binnenin lekker gaan zitten schuren.
Of nieuwe buitenbanden, 1 setje bandjes per seizoen is niet zo heel erg vreemd.
Ik heb er geen verstand van..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:22 schreef Oksel het volgende:
Qua banden, is dit iets?
http://www.veelvoordefiet(...).php?products_id=924
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef cyclechick het volgende:
Alleen moet ik dan heel die band er weer afslopen... hmm ik ga vanavond met een jongen fietsen, ik kijk hem wel even op mijn allerliefst en stomst aan, dan wil ie vast wel even helpen
naar huis liften?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:32 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van..
Ik heb deze;
http://www.bikezone.nl/We(...)nd-grijs-23-622.html
Je kunt ook langs Blauwkapel rijden, dan hoef je niet door Overvecht. Bastionweg/Voordorpsedijk. Alleen loop je dan wel het risico dat je voor de overwegen staat te wachten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou, in de JJC heeft ze al bijna helemaal zelf die band verwisseld...ik hield het frame vast, zij deed bijna al het bandelichten zelf
@Oksel : vanochtend weer naar mijn werk gefietst, ik ben dan wel lui maar probeer toch zo vaak mogelijk te rijden
Dacht alleen slim te zijn door nu eens niet via Groenekan naar de Bilt en dan naar Zeist te gaan, maar door te gaan tot aan Utrecht en dan via de Berenkuil rotonde langs de uithof te gaan. maar dan moet je dus wel eerst een stukje Overvecht door stoplichten enzo. Dus dat was niet zo'n geslaagd experiment. Wel extra kilometers gemaakt daardoor dus het was ergens goed voor.
Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelfquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:52 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die heb ik ook (gehad) Vond ze relaxt! Zijn beter dan die Oksel noemt, alleen iets minder duurzaam/lekbestendig denk ik.. Er komen soms wel scheurtjes/gaatjes in, maar veruit de meeste zijn niet erg. Alleen als het echt in het loopvlak zit kun je er beter iets achter plakken. En als het gaatje te groot is heb je pech.. Die banden vallen trouwens erg ruim, is makkelijker met wisselen. Dat kun je echt wel (snel) hoor
Ik kan het stiekem ook pas een paar weken... maar ik had ook een pompje dat het eigenlijk helemaal niet deed.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je moet het toch eens zelf leren popjekipje. Als je in je eentje ergens tussen de bollenvelden staat met een lekke band, wat doe je dan?
Haha pfff.. Maar wel een goed idee om het nu zelf te proberen, kan niks mis gaan Het is toch echt handig om het zelf te kunnen. Met name als je 's avonds fietst, dan wil je natuurlijk niet door een lekke band in het donker terechtkomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:55 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Neehoor, ik ben niet zo handig namelijk, dat gaat niet zo snel. maar ik weet het goed gemaakt: ik ga het vanavond zelf proberen, maar wel als die jonger erbij is, wanneer ik er dan echt niet uitkom kan hij alsnog helpen, maar in eerste instantie doe ik het zelf
het is gewoon... als je een meisje bent, stoppen er altijd wel mensen om te helpen, en dan is het zo makkelijk om het aan een ander over te laten, en ik ben dan wel heel geemancipeerd en zelfstandig enzo, maar waarom moeiljik doen, als iemand anders het snel en handig voor mij kan doen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
ehhh, ja, zo gaat dat dan gelukkig maar dat ik een goede lange blonde staart heb die ik los kan gooienquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zo gaat dat dus, als iemand vraagt of-ie kan helpen kun je niet anders zeggen dan "ik heb geen pompje" en dan is het haren los, armpjes over elkaar en even geduld!
Goeie pompjes die 8 bar pompen zijn vaak vrij duur, of vrij groot en zwaar. Een CO2 patroon is dan handig, daarmee kun je in ieder geval de gewenste druk halen. Ik heb een pompje van barbieri, die pompt tot een bar of 3. In het pompje zit dan nog een CO2 patroon verstopt, waarmee ik de band echt op druk kan brengen. Dus eerst de band zoveel mogelijk met lucht vullen, alleen het laatste stukje CO2. Anders kost het 2 patroontjes per band.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Hehe, hoe herkenbaar!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
Ik heb helemaal geen pompje nog, dus ik heb sowieso een voorbijrijdend iemand nodig met een pomp, en dan kan die net zo goed helpen met het verwisselen
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Pfff, weer eentje. Vandaag toevallig een groot stuk met foto in de regionale krant over de wielrenner die vorige week verongelukte op een duinpad. Er is een stille tocht op de fiets gehouden en er wordt een gedenkteken geplaatst. En er is nu vooral discussie of dat nog wel kan, met een groep wielrenners over een duinpad. Ook een interview met de secretaris van de club waarbij ik rijd (de club reed vlak achter het ongeluk) over de veiligheid van het fietsen en hoe je dit soort ongelukken kan voorkomen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Volgens mij zit ik nu op zo'n 2500km met Continental 4000. Daar zitten ook heel veel snelle kilometers bij, onder andere in de bergen. Weet niet of dit uitmaakt. Maar ik merk dat mijn band achter wat vlakker begint te worden. De toplaag begint af te vlakken. TIjdens het rijden geen last van.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef dutch_cyclist het volgende:
ik rij al bijna 5000 km op een setje contis (Continental 4000s)
Nee, Shimano 2200 is de groep onder Soraquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:26 schreef Oksel het volgende:
Is dit wat?
Derailleur (Rear)
Shimano RD 2200
24 Speed
* Oksel is aan het kijken op Ebay.com.au voor een fiets.
Jahoor. Met banden als Veloflex record, Pariba Criterium en Michelin Pro Race light is dat eerder regel dan uitzondering, en al helemaal als je in de bergen rijdt. Met name de dure bandjes gaan minder lang meequote:1500km..
Gecondoleerd..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:31 schreef Mkoolster het volgende:
ik ben verongelukt met mijn vorige fiets, iemand reed zo maar vanuit zijn oprit het fietspad op, fiets was kompleet kappot ik kwam er zelf nog goed vanaf met alleen kneuzingen, merk wel dat ik nu eens tuk voorzichtiger ben als ik een mogelijk ongeluk zie...
Wij waren uiteindelijk onderaan de Italiaanseweg met mij en m'n twee fietsmaten plus nog iemand die voor de gelegenheid even in het wiel kwam hangen. Die ging zomaar onderuit nog voor de voet van de klim op dat gladde stukjequote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik deed dat precies zo gemeen. Onderaan de Italiaanseweg eerst wachten op een grote groep, even laten gaan op het eerste stuk, en ze dan allemaal voorbij rijden. Geeft een lekker gevoel
kop over kop! Stoempen maar!!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
Gaat hard deze topics trouwens.
Vanavond op de fiets met een lokale tourclub..
Als je dan op tempo rijdt wordt het koersinzicht en tactisch rijden belangrijk. Vooraan zitten, of bij de juiste persoon in het wiel zitten. Of speel het gemeen, rijd een hoog tempo naar de "berg" zodat niet alleen jij maar ook de rest moeite heeft met klimmen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:34 schreef Oksel het volgende:
Dat dus.. Vorige keer met de snelle mannen meegefietst. Probleem is dat wanneer je de heuvels ingaat het groep-voordeel volledig weg is. En dan kan ik dus niet meer meekomen..
100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:47 schreef Oksel het volgende:
Ik blies mijzelf de vorige keer op..
Klimmen kan ik gewoon nog niet snel. Ik kom boven.. want ik begin gewoon rustig, en fiets op mijn eigen tempo, constant en rustig. Alleen de snelheid ontbreekt. Weet niet wat het is, op het vlakke stuk heb de snelheid wel..
Te zwaar misschien nog (ik dus). Of gewoon nog te weinig vermogen. Ik heb het trouwens over langere klimmen, niet over een pukkeltje van 30/40 meter. Meer over 100 meter, 200 meter. Dat gebeuren.
Dat dus.. ik kan hier niet op macht klimmen, daar zijn de klimmen te lang voor. En zo hoog mogelijk beenritme; hij staat in zijn lichtste versnelling als ik klim.. Heb 27 achter.. en 39 voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
100, 200 meter is niet lang ;-) Maar ik begrijp wat je bedoelt. In Nederland kun je bijna alles op macht doen. Eventjes pijn lijden, doorbijten en dan ben je boven. In de bergen en bij echte klimmetjes is het noodzaak om je cadans te houden. Klein beetje spanning op de benen en doortrappen in je eigen tempo. Niet laten verleiden tot sneller te klimmen of het moet de enige klim zijn.
Beste manier van trainen is met een zo hoog mogelijk beenritme te klimmen. Het mag geen kracht kosten. Iedereen kan met grote blad rijden, probeer dat zelfde tempo maar eens met het middenblad. Het fietsen zoals Lance Armstrong. Hoog beentempo.
Dat setje heb ik laatst aanbevolen aan twee vrienden (die dankzij mij (her)begonnen zijn, maar dat terzijde ), kostte slechts 11 pond. Pompje viel me qua haalbare druk niet eens tegen, als ik het vergelijk met de twee pompjes uit het duurdere segment die ik zelf heb. Overigens denk ik dat een CO2 pomp voor cyclechick een betere optie is, proberen 5+ bar in je band te krijgen met een minipompje is vervelender/vermoeiender dan een nieuw binnenbandje leggenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:11 schreef Oksel het volgende:
@ Cyclechick, ik heb een setje van PRO. Fietstasje, pompje + houder (voor bij bidon), bandlichters en zo'n imbussetje.. pompje stelt niet veel voor, maar je kan er mee thuis komen. Was 20 euri's.
Oe, waar precies? Heb gister nog een best grote ronde gemaakt door de provincie.. Schrik je toch wel weer, van zo'n bericht.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:33 schreef Tommeke het volgende:
Vlakbij Groningen is gister een wielrenner aangereden en vandaag overleden. Echt ook op een stukje waar ik zelf wel eens fiets...
Vet! Er zijn ontzettend veel oude wielershirts die ik wel zou willen hebben, maar dat is er zeker één van.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:05 schreef eentwee het volgende:
Te herkennen aan een Panasonic (retro)shirt
Makkelijk 8 bar halen en naast de bidon bevestigen? Dat wordt lastig. Ik gebruik alleen nog maar een Zéfal HPX die ik onder de bovenbuis klem. Daarmee haal je spelend 9 bar. Het is een lange pomp van aluminium, werkt ook prima tegen aanvallende honden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:58 schreef cyclechick het volgende:
maar ik wil wel graag een pompje hebben, zo een die ik aan mijn fiets naast de bidon kan bevestigen. wie weet een goede? beter een waarmee ik geljik 8bar erin kan pompen!
Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?quote:Op maandag 22 juni 2009 21:32 schreef cyclechick het volgende:
nou, mijn wedstrijdje gaat niet door vrijdag, hij zat al vol... jammer!
donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom doe je niet eens mee op de Nedereindseberg?
Da's dinsdag en donderdag om 19:00, waarbij donderdag de C-klasse (waar jij vermoedelijk in wilt fietsen) apart rijdt op de bovenring.
Zaterdag om 13:00 en zondag om 11:00. Dinsdag is het niveau het hoogst, dus da's misschien wat minder voor je geschikt (zeker als het hard waait en als ze de bult ook nog eens over gaan).
De donderdag lijkt me het meest geschikt voor je om eens te proberen, misschien wel handig een dag uit te zoeken dat het niet te hard waait.
Ik hoor het graag, dan kunnen we even "hoi" zeggen. Ik fiets er iha zeker 1x per week.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:19 schreef cyclechick het volgende:
[..]
donderdag kan ik nooit (geef ik spinningles) maar weekends wel, dat klinkt wel tof!! volgens mij doen er soms ook wel domrennertjes aan mee, zal eens inventariseren, thanks voor de tip!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |