abonnement Unibet Coolblue
pi_70083941
Hallo,

Ik wil graag een racefiets kopen maar ik weet niet precies hoe en wat.
Mijn budget is niet hoog en ligt ongeveer rond de 400-350 Euro.
Ik weet niet echt wat ik moet doen want..
-Ik kan een mooie 2ehands fiets kopen
-Ik kan een nieuwe matige fiets kopen.

En heeft iemand merken, ervaringen tips voor het kopen van een racefiets van ongeveer 400-350euro?
Zoja post dan hier
  woensdag 17 juni 2009 @ 07:43:05 #2
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_70083972
Als je hem veel gaat gebruiken ga je voor 400 euro geen goeie ligte nieuwe racefiets vinden.

Dan kun je beter voor een nog goeie tweedehands gaan.
Let op het gewicht v.d. fiets. Een zware fiets gaat je snel tegenstaan.

Als je zelf een beetje handig bent kun je tandwielen e.d. zelf reviseren en heb je voor een kleine 100 euro extra weer een z.g.a.n fiets.
  woensdag 17 juni 2009 @ 07:59:09 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70085859
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 07:43 schreef RaymondK het volgende:
Als je hem veel gaat gebruiken ga je voor 400 euro geen goeie ligte nieuwe racefiets vinden.

Dan kun je beter voor een nog goeie tweedehands gaan.
Let op het gewicht v.d. fiets. Een zware fiets gaat je snel tegenstaan.

Als je zelf een beetje handig bent kun je tandwielen e.d. zelf reviseren en heb je voor een kleine 100 euro extra weer een z.g.a.n fiets.
Het verschil tussen 9 en 10 kg merk je niet. Zodra het gewicht boven de 10 kg oploopt wordt het wel vervelend.
Je zult voor dit budget geen geschikte nieuwe fiets vinden: goedkope groepen, zwaar frame, goedkope velgen.
Misschien kun je beter wat langer sparen tot je een budget hebt van 700 euro, dan heb je in het 2e hands segment veel meer keus en eventueel een oud model nieuw kopen behoort dan ook tot de mogelijkheden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_70087924
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:38 schreef Deetch het volgende:

[..]

Het verschil tussen 9 en 10 kg merk je niet. Zodra het gewicht boven de 10 kg oploopt wordt het wel vervelend.
Je zult voor dit budget geen geschikte nieuwe fiets vinden: goedkope groepen, zwaar frame, goedkope velgen.
Misschien kun je beter wat langer sparen tot je een budget hebt van 700 euro, dan heb je in het 2e hands segment veel meer keus en eventueel een oud model nieuw kopen behoort dan ook tot de mogelijkheden.
Ach, dat gewicht merk je alleen bergop
Voor veel fietsers geldt toch dat het besparen van kilo's vooral in jezelf ziet

Als je begint met fietsen hoef je niet meteen een fiets van 700 euro te kopen.
Ik ben begonnen met een fiets van 60 euro, een oud kreng.
Nu heb ik wel wat mooiers (Ultegra etc) maar om te beginnen heb je aan 400 euro echt wel genoeg tweedehands.
pi_70093550
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ach, dat gewicht merk je alleen bergop
Voor veel fietsers geldt toch dat het besparen van kilo's vooral in jezelf ziet

Als je begint met fietsen hoef je niet meteen een fiets van 700 euro te kopen.
Ik ben begonnen met een fiets van 60 euro, een oud kreng.
Nu heb ik wel wat mooiers (Ultegra etc) maar om te beginnen heb je aan 400 euro echt wel genoeg tweedehands.
2 jaar geleden op de Alpe d'huez haalde ik een vent in op een full carbon fiets met lichtgewicht bidonhouder etc terwijl hij een pens had waar de kerstman jaloers op zou zijn. Ik had echt medelijden met zijn fiets.
Met twee weekjes dieten had ie het gewicht kunnen besparen zonder ¤4000 aan een fiets uit te geven.

400 euro voor een tweedehand moet je nog wel goed zoeken en een beetje kritisch zijn, er is vaak nog wel wat onderhandelingsruimte.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:41:51 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_70094339
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ach, dat gewicht merk je alleen bergop
Voor veel fietsers geldt toch dat het besparen van kilo's vooral in jezelf ziet

Als je begint met fietsen hoef je niet meteen een fiets van 700 euro te kopen.
Ik ben begonnen met een fiets van 60 euro, een oud kreng.
Nu heb ik wel wat mooiers (Ultegra etc) maar om te beginnen heb je aan 400 euro echt wel genoeg tweedehands.
Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.
pi_70094844
Ik vind dat er op marktplaats toch wel eens mooie fietsjes van rond de 400 euro staan hoor.

Ik heb in maart op marktplaats een Gazelle Modano gekocht voor 450 euro met triple 9 volledig shimano 105. Carbon voor- en achtervork, alluminium frame.. Maarja, dan moet je gewoon een tijdje marktplaats in de gaten houden en niet te snel tevreden zijn.
pi_70096815
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.
Klopt, maar ik rij geen wedstrijden, en bij mij kan er nog wel 5 kilo af
Dus voor mij maakt gewicht niet uit, mijn fiets weegt een kilootje of 9 á 10.
pi_70099806
Ik ben zelf begonnen op een oude Batavus van ¤60. Toen ik mijn huidige Orbea Larrau (goedkoop modelletje weet t), nieuw kocht in 2005 geloof ik kreeg ik er ¤80 voor terug. heb 420 voor de Orbea betaald.
Heeft een triple voorop, Shimano type is een eenvoudig type, maar wel gewoon op het stuur en volgens mij zit t gewicht rond de 10kg..

http://www.ferwerdafietsen.nl/ daar hebk m weg. Mijns heeft iig andere kleuren dan de Orbea Larrau die ze nu aanbieden.

Maargoed, ik fiets alleen maar voor de lol soms een stukje, en dan heb ik genoeg aan deze Orbea .

Als je serieuzer bent dan ik zou ik wel tweedehands spul kopen. Ik fiets alleen in de lente/zomer en dan niet meer dan 120km per dag ofzo. Beetje genieten van de omgeving, klimmen in Limburg. Das meer mijn stijl. Bovendien weet ik niet hoeveel ik mag fietsen want ik heb een wazig probleem in mijn knie. Als ik rustig fiets dus niet kracht op pedalen krijg ik enorme pijn in linkerknie. Ik moet eigk continu druk erop zetten. (Ook op normale fiets :/ )

[ Bericht 16% gewijzigd door Glijdt_licht op 17-06-2009 16:24:37 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_70100400
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:41 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Er even van uit gaande dat je zelf geen overgewicht hebt, en voor snelheid gaat (daar is het immers een racefiets voor) kun je 3kg bijvoorbeeld, al wel degelijk merken. Vooral tijdens het optrekken en bergje op.
3kg wel ja, maar dan zit je al in een heel andere prijsklasse. De standaard, relatief goedkope, fietsen zullen rond de 10 kilo wegen. En wil je 3 kg op een fiets besparen zul je naar de topmodellen moeten gaan en de vraag is of dat voor een beginner verstandig is. Ik denk het niet.

Gewicht is wat mij betreft niet het belangrijkste. De draaiende delen (groepen) wel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70102162
Die kilo's maken mij niet zo heeeel veel uit als het maar niet een zwaar pokkeding is.
Kan iemand dan misschien een merk of shimano type etc tippen?
pi_70103576
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:08 schreef Daaf18 het volgende:
Die kilo's maken mij niet zo heeeel veel uit als het maar niet een zwaar pokkeding is.
Kan iemand dan misschien een merk of shimano type etc tippen?
Kijk, het frame maakt niet zo veel uit denk ik. Als je een redelijk moderne tweedehands fiets koopt heb je als beginner eigenlijk geen kloteframes, belangrijk is dat het de goede maat is
Qua groepen loopt het bij Shimano qua kwaliteit op.
Sora- Tiagra - 105 - Ultegra - Dura Ace.

105, Ultegra en Dura Ace zijn echt de racegroepen eigenlijk. Sora en Tiagra voldoen als toergroepen.
Waarbij gezegd moet worden dat de kwaliteit steeds hoger wordt. Ik had eerst Sora op m'n fiets en dat beviel eigenlijk wel goed, alleen de duurzaamheid is gewoon een stuk minder.

M'n fiets was een paar jaar oud toen ik hem kocht en na 4000km zelf gefietst te hebben ben ik begonnen met vervangen van de draaiende onderdelen. Vooral omdat ik in de winter ook fiets was de achterderailleur gewoon versleten. Er zitten nu Ultegra derailleurs op en ik moet zeggen dat het nu een stuk beter loopt (Ik heb nu ook erg geile KCNC-wieltjes erin zitten en die lopen erg stil).
pi_70114383
-Voor dat bedrag zou ik zeker niet overwegen iets nieuws aan te schaffen. Daar krijg je echt niet veel voor
-Zorg wel voor je naar een tweedehands gaat kijken dat je het juiste framemaat weet. voor 350-400 euro koop je tweedehands uiteraard geen Bianchi Specialized of Pinarello dus, zorg dat je gewoon een degelijke fiets koopt die nog niet ver versleten is, 9 of 10 kilo dat boeit weinig, als hij maar voor jouw lengte goed is en redelijk is afgesteld en redelijk is onderhouden.
pi_70251682
Ik zag net een racefiets bij een fietsenwinkel die opheffingsuitverkoop deed. Hij was zelfs al gesloten en ze waren alle spullen aan het verhuizen, ik kreeg twee mooie zonnebrillen mee voor 15 euro maar hij wilde me zelfs de enige overgebleven tweedehands fiets geven (zag er goed uit, merk kende ik niet, maar geen heel oud model) voor 200 euro en dan met nieuwe wielen erin. Had er ook nog wel 150 van kunnen maken denk ik. Had ik dat moeten doen??
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70259294
Ligt eraan wat de afmontage is...
Als er een redelijk recente groep op zit is het niet duur, ook niet met een instapgroep.
En als het een niet zo'n heel oud frame is, lijkt 150-200 euro niet duur.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:28:04 #18
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_70266607
TVP
Ik ga van de week ook maar eens rondkijken voor een betaalbare 2e hands beginnersfiets, ik moet namelijk wat te doen hebben qua sport deze zomer en fietsen lijkt me wel wat
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:18:17 #19
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_70372054
Is er hier toevallig iemand die een zinnige mening heeft over de volgende fiets?
klik

Ik mag hem voor 600 euro meenemen.
Morgen wil ik nog wel even bij een andere winkel binnenstappen om te kijken wat die heeft staan en dan dit weekend maar eens ernstig nadenken over aanschaf.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_70372164
Ik heb een fiets (Batavus) met vergelijkbare specificaties (carbon voorvork en Sora afgemonteerd) voor ongeveer dezelfde prijs gekocht. Voor een beginner is het voor de eerste 2-3 jaar een prima fiets. Als je wat meer te besteden hebt en je weet zeker dat je het leuk vind (dus voor langere tijd gaat doen), kan je ook voor een betere afmontage gaan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:22:53 #21
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_70372204
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:21 schreef marcodej het volgende:
Ik heb een fiets (Batavus) met vergelijkbare specificaties (carbon voorvork en Sora afgemonteerd) voor ongeveer dezelfde prijs gekocht. Voor een beginner is het voor de eerste 2-3 jaar een prima fiets. Als je wat meer te besteden hebt en je weet zeker dat je het leuk vind (dus voor langere tijd gaat doen), kan je ook voor een betere afmontage gaan...
Ik ga niet extreem veel kilometers maken en zit met deze fiets wel aan m'n budget dat ik mezelf gesteld heb
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_70372276
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:22 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Ik ga niet extreem veel kilometers maken en zit met deze fiets wel aan m'n budget dat ik mezelf gesteld heb
Dan is dit een OK fietsje. Met Sora is ook gewoon goed te fietsen. Alleen de duurzaamheid is een stukje minder en het voelt soms wat 'plastic' aan. Maar ik heb genoeg mannen ingehaald met mooie Pinarello'tjes van 3.000.- onder hun kont. Het gaat nog altijd om de benen die het moeten doen.

Misschien dat je ook voor een overjarig model kan kijken. Dat zijn nieuwe fietsen, maar oudere modellen uit voorgaande jaren. Scheelt meestal ook een stuk in de prijs.

Laat je opmeten (maar je voelt zelf ook wel aan of je lekker op de fiets zit, en een goede fietsenmaker ziet meestal op het oog al wel of het aardig zit) en vraag om een proefrit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:26:59 #23
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_70372324
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:25 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ok, dan is dit een OK fietsje. Met Sora is ook gewoon goed te fietsen. Alleen de duurzaamheid is een stukje minder en het voelt soms wat 'plastic' aan. Maar ik heb genoeg mannen ingehaald met mooie Pinarello'tjes van 3.000.- onder hun kont. Het gaat nog altijd om de benen die het moeten doen.
Daarom, en ik ben nog een jonge god
Maar als je zo'n winkel binnenloopt is het toch wel een grote snoepwinkel hoor
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_70548722
Ff dit topic een kickje geven, want ik ben ook op zoek naar een tweedehands fietsje voor 350-400 euro! En omdat ik van redelijke lengte ben (1.95m) is het best een drama om zo'n fiets (ook nog met redelijke groepen, dus Tiagra/Veloce/105) te vinden. Nu heb ik een Giovanni zien staan op marktplaats die mij op zich wel aanspreekt, alleen ken ik het merk Giovanni niet..
Weten de kenners hier wat meer van dit merk? is het een beetje kwaliteit?
pi_70549527
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 15:22 schreef Jurrio het volgende:
Ff dit topic een kickje geven, want ik ben ook op zoek naar een tweedehands fietsje voor 350-400 euro! En omdat ik van redelijke lengte ben (1.95m) is het best een drama om zo'n fiets (ook nog met redelijke groepen, dus Tiagra/Veloce/105) te vinden. Nu heb ik een Giovanni zien staan op marktplaats die mij op zich wel aanspreekt, alleen ken ik het merk Giovanni niet..
Weten de kenners hier wat meer van dit merk? is het een beetje kwaliteit?
Ik wil zelf mijn fiets verkopen. Ben zelf redelijk lang (1.93m) dus misschien is dat wel iets voor jou.
Post vanavond wel even de specs als je wilt
pi_70554030
Jup, dan ben ik misschien wel geinteresseerd!
Dan zou ik graag de volgende dingen weten:
- merk frame en framemaat
- onderdelengroepen
- aantal versnellingen
- liefst ook een paar foto's (kan ook via mail of PM)
pi_70555213
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:54 schreef Jurrio het volgende:
Jup, dan ben ik misschien wel geinteresseerd!
Dan zou ik graag de volgende dingen weten:
- merk frame en framemaat
- onderdelengroepen
- aantal versnellingen
- liefst ook een paar foto's (kan ook via mail of PM)
Merk frame: Gazelle Reynolds AA-Special
Framemaat: 62cm (dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuis)
Afmontage: volledig Dura-Ace
Aantal versnellingen: 21
Zadel: San Marco

Ben net even foto's wezen maken:






Als je meer informatie wilt:
Michieldw[aapje]hotmail[punt]com
pi_70557475
Damn, dat is nog best een heel mooi fietsje! Ik ben alleen bang dat ik graag een fiets wil met shifters voor de versnellingen verwerkt in de remmen, en niet als buiscommandeurs... Dus hoewel het goede groepen zijn, ben ik niet geinteresseerd ben in je fiets. Spijtig, als het remshifters waren geweest, had ik hem wel over willen nemen!
pi_70560316
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:53 schreef Jurrio het volgende:
Damn, dat is nog best een heel mooi fietsje! Ik ben alleen bang dat ik graag een fiets wil met shifters voor de versnellingen verwerkt in de remmen, en niet als buiscommandeurs... Dus hoewel het goede groepen zijn, ben ik niet geinteresseerd ben in je fiets. Spijtig, als het remshifters waren geweest, had ik hem wel over willen nemen!
Dat is inderdaad jammer, vond ik zelf ook. Je zou ze nog zelf op Ebay o.i.d. kunnen halen maar dan ben je best veel geld kwijt
pi_70560929
Wat zij nou een beetje goede merken onder de wielrennersfietsen?
Ik wil namelijk ook een fiets kopen maar ik weet niet echt waar ik moet letten. Mijn budget is rond de 5 a 600 euro.
pi_70562819
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:27 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zij nou een beetje goede merken onder de wielrennersfietsen?
Ik wil namelijk ook een fiets kopen maar ik weet niet echt waar ik moet letten. Mijn budget is rond de 5 a 600 euro.
De bekende merken als Giant, Trek etc maken goede fietsen. Maar ook goedkopere merken als Bulls maken ook prima fietsen!
Als ik jou was zou ik met dat budget een mooie tweedehands kopen. Vergeet ook niet dat je kleding moet kopen (helm!) en voor dat geld kan je best een goed fiets kopen.
Wat belangrijker dan het merk is (redelijk nieuwe fietsen zijn bijna altijd wel goed) is of het de juiste maat is en de afmontage. Shimano (denk wel het meest gebruikt) heeft van hoog naar laag 5 groepen. Dura Ace (daar rijden de profs mee), Ultegra, 105, Tiagra en Sora. De eerste drie worden meestal gezien als echt racegroepen terwijl Tiagra en Sora voor de toerfietser ook geschikt zijn. Een nadeel van die groepen is het hogere gewicht en lagere duurzaamheid, maar om nou te zeggen dat het rommel is... Zolang je er zuinig mee bent en de boel goed onderhoudt is er niet veel mis mee.
pi_70564523
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:18 schreef Tommeke het volgende:

[..]

De bekende merken als Giant, Trek etc maken goede fietsen. Maar ook goedkopere merken als Bulls maken ook prima fietsen!
Als ik jou was zou ik met dat budget een mooie tweedehands kopen. Vergeet ook niet dat je kleding moet kopen (helm!) en voor dat geld kan je best een goed fiets kopen.
Wat belangrijker dan het merk is (redelijk nieuwe fietsen zijn bijna altijd wel goed) is of het de juiste maat is en de afmontage. Shimano (denk wel het meest gebruikt) heeft van hoog naar laag 5 groepen. Dura Ace (daar rijden de profs mee), Ultegra, 105, Tiagra en Sora. De eerste drie worden meestal gezien als echt racegroepen terwijl Tiagra en Sora voor de toerfietser ook geschikt zijn. Een nadeel van die groepen is het hogere gewicht en lagere duurzaamheid, maar om nou te zeggen dat het rommel is... Zolang je er zuinig mee bent en de boel goed onderhoudt is er niet veel mis mee.
Oke. Is er een manier om aan de hand van lichaamslengte te bepalen welke maat fiets je nodig hebt? Op internet zijn de fietsen namelijk een heel stuk goedkoper.
pi_70564995
Binnenbeenmaat * 0,65 is de formule
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70565124
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Oke. Is er een manier om aan de hand van lichaamslengte te bepalen welke maat fiets je nodig hebt? Op internet zijn de fietsen namelijk een heel stuk goedkoper.
Kijk eens op de volgende site:
http://www.spikecycling.nl/blog/techniek/

m.a.w.: met je rug tegen de muur staan, voeten 15-20cm uit elkaar, boek tegen je kruis (en loodrecht op de muur) en dan de hoogte van het boek aftekenen op de muur en dan opmeten. Deze lengte x 0.667 doen, dan heb je je framemaat!

Mijn voorbeeld: binnenbeenlengte = 93 cm, 93cm * 0.667 = 62 cm.
pi_70649862
terug van weggeweest

Ik ben nog een beetje gaan kijken en toen was ik mijn topic helemaal vergeten nu heb ik dit op het oog.. is het wat?
http://link.marktplaats.nl/262937696
pi_70718072
ik heb ergens in italie een grijze bianchi gezien, normaal 1350, afgeprijsd voor 950 maar mocht em hebben voor 850. Nieuw en helemaal grijs. iemand een idee wat voor type dat kan zijn en of de prijs goed is?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70731764
Ik weet niet hoe het zit met de 'cash flow' maar misschien kan je een afspraakje maken met een dealer. Betalen in twee termijnen bijvoorbeeld.
Kijk op mijn website voor interessante artikelen. http://www.robinchung.com/
------------------------
Of koop mijn boek Tegenlicht. Het perfecte boek voor de zomer! http://www.bol.com/nl/p/b(...)006549846/index.html
pi_70739901
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:41 schreef JohnDDD het volgende:
ik heb ergens in italie een grijze bianchi gezien, normaal 1350, afgeprijsd voor 950 maar mocht em hebben voor 850. Nieuw en helemaal grijs. iemand een idee wat voor type dat kan zijn en of de prijs goed is?
Waar is ie mee afgemonteerd?
pi_70772365
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Waar is ie mee afgemonteerd?
Ik heb er weinig verstand van en daar heb ik dus niet naar gekeken. Gaat dat om het stuur, de pedalen etc.?
Ik kan me wel herinneren daar een merknaam op te hebben gezien maar herinner het me niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70773774
Als iemand een paar merken kan noemen...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70776401
Shimano, Campagnolo, SRAM. Maar die eerste zie je het meeste. Daarvan heb je verschillende types: Ultegra, 105, die zie je daar weer het meeste van.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_70790363
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:28 schreef jakkop het volgende:
Shimano, Campagnolo, SRAM. Maar die eerste zie je het meeste. Daarvan heb je verschillende types: Ultegra, 105, die zie je daar weer het meeste van.
En is dat allemaal goed?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70791206
Ieder merk heeft haar betere en "slechtere" series. Slechtere tussen aanhalingstekens omdat ze niet slecht zijn, maar gewoon minder goed zijn. Shimano heeft van goed naar slecht Dura Ace (rijden profs op) Ultegra, 105, Tiagra en dan nog wat. Ook nog een aantal series die al niet meer verkocht worden, maar nog wel op oudere fietsen zitten. De andere merken ken ik niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 23:54:15 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70890492
Tvp, want ben namelijk zelf ook geïnteresseerd. Maar ik ga waarschijnlijk erg veel op rollen fietsen, dus heeft iemand daar een (erg?) goedkope site/winkel voor?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70967593
Heb net een (nieuwe) Bianchi 1885 uit 2007 aangeschaft voor 850 euro, alles inclusief.
Foto's volgen nog.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:36:31 #46
62913 Blik
The one and Only!
pi_70971701


[ Bericht 100% gewijzigd door Blik op 14-07-2009 16:37:46 ]
pi_70976177
Natuurlijk meteen twee keer gevallen omdat ik nog even aan mijn klikpedalen moet wennen. Bij het naar huis rijden bij het stoplicht simpelweg omgevallen tegen een auto aan. automobilist was niet boos.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70987973
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:51 schreef JohnDDD het volgende:
Heb net een (nieuwe) Bianchi 1885 uit 2007 aangeschaft voor 850 euro, alles inclusief.
Foto's volgen nog.
Ik zeg: DOEN!
Bianchi fietsen zijn geil

Ik zit er over te denken om op het moment dat mijn frame er niet mooi meer uitziet deze celeste-groen te spuiten en er Bianchi stickers op te plakken
pi_71101935
Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.

pi_71102025
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor.

Dat is normaal, dan staat je ketting te schuin. Dat is niet goed, want dan slijt 'ie sneller. Beter schakel je naar het binnenblad en schakel je wat tanden groter.

Ik rijd overigens altijd op het binnenblad. Op het buitenblad trap je al snel te zwaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71110940
Of je moet een compact hebben

Op m'n oude fiets fietste ik ook bijna altijd op het binnenblad, op m'n huidige niet.
Ik dacht eerst dat ik een stuk sterker was geworden, totdat ik de tanden geteld had!
pi_71119965
Kan iemand mij vertellen of dit een goede eerste fiets voor mij zou zijn?

http://cgi.ebay.nl/Zeer-goed-onderhouden-Giant-TCR-Advanced-racefiets_W0QQitemZ260446361703QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_146?hash=item3ca3d01867&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1399|293:1|294:50

Ik ben 1,65m.

Alvast bedankt!
pi_71120211
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:28 schreef zwiggelbig het volgende:
Kan iemand mij vertellen of dit een goede eerste fiets voor mij zou zijn?

http://cgi.ebay.nl/Zeer-goed-onderhouden-Giant-TCR-Advanced-racefiets_W0QQitemZ260446361703QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_146?hash=item3ca3d01867&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1399|293:1|294:50

Ik ben 1,65m.

Alvast bedankt!
Prijs/kwaliteit lijkt me prima: afmontage (Ultegra) is prima, frame lijkt me goed en je krijgt er nog wat leuke dingetjes bij (hoewel ik me afvraag of je er echt een fietsdrager en fietstrainer voor deze prijs bij krijgt).

Maar... De framemaat staat er niet bij, maar dat lijkt me een probleem voor jou: jij bent 1.65 terwijl Carl Verheijen een lange schaatser is. Deze fiets lijkt me dus wat te groot. Laat je opmeten bij een fietsenmaker, zodat je weet welke maat fiets voor jou geschikt is. Dan kun je wat gerichter zoeken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71121535
Verheijen is 1.81 (ff gegoogeld )
pi_71121882
Okay dan weet ik eigenlijks dus al genoeg:P heel erg bedankt! Dan is het dus knap lastig om een fiets te vinden........
pi_71122061
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:34 schreef zwiggelbig het volgende:
Okay dan weet ik eigenlijks dus al genoeg:P heel erg bedankt! Dan is het dus knap lastig om een fiets te vinden........
Hoezo dan? Voor jouw lengte zullen er vast genoeg fietsen zijn, maar eerst is het zaak die framemaat te weten... Ga daarvoor gewoon eerst bij een fietsenmaker langs. Misschien heeft hij toevallig ook nog iets leuks staan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71123687
Ja dat is waar maar ik vind het lastig om een fiets te vinden.. Zijn hier niet veel fietsenwinkels in de buurt en zo wel dan zijn het gloednieuwe fietsen die beginnen vanaf 750 euro.. En tweedehandse zijn dan ook lastig te vinden met goede framemaat en goede staat..

Wat vinden jullie? Zou ik een nieuwe kopen voor 750 euro of een tweedehandse?
pi_71123969
Voor tweedehands heb je vaker meer waar voor je geld (mits die fiets goed onderhouden is etc ).

Ik zou gewoon eens bij een fietsenmaker kijken en je daar laten adviseren.
pi_71124515
vandaag voor het eerst een stukje fietsen op mijn nieuwe bianchi
15km van huis lek gereden
natuurlijk niks bij me
aardige wielrenner heeft me zijn reservebinnenband gegeven die ook lek was en heeft me vervolgens maar met de auto bij het metrostation afgezet
pff wat een pech!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71128357
Tip voor de volgende keer; of je nou op een Bianchi zit of op een omafiets: PLAKSPULLEN MEE!!
pi_71302183
wat dachten jullie van dit fietsje?

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=5879&orderby=soort

ben zelf ook op zoek naar een nieuwe (of 2ehands) fiets + gear en mn budget ligt rond de 600~ euro... Ben zelf vrij zwaar en groot. (2 meter en 112kg schoon aan de haak)... En het is de bedoeling dat die 112 naar 90 gaat

[ Bericht 17% gewijzigd door dacken op 24-07-2009 23:07:22 ]
pi_71311038
nog even verder gezocht en er is een nog goedkopere.. maar volgens mij is dat al mindere kwaliteit... aan de andere kant: maakt dat uit voor een newbie als ikzelf?

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=5779&orderby=soort
pi_71312682
Op zich maakt het niet veel uit. Maar de kwaliteit is over het algemeen wat minder. Ik heb ook een fiets van Trek gekocht voor 600 euro en hij fietst prima. Maar als ik het dan vergelijk met de fiets van mijn vader, die van een hogere prijsklasse is, heeft hij veel minder last van kleine dingetjes die ik wel heb.

Ketting die sneller aanloopt bij groot verschil (scheef) tussen voor en achterderailleur, schakelen dat niet helemaal soepel werkt. Ook heb ik wat vaker stomme piepjes en bijgeluiden, waar ik echt een hekel aan heb. Soms zit ik een uur in de tuin om maar te achterhalen waar dat getik vandaan komt en om het op te lossen

Maar dat zijn allemaal kleine dingetjes in de afwerking. Als beginner is zo'n racefiets echt prima. Ik fiets op mijn racefiets nu ook al bijna 4 jaar en behalve dat ik dus af en toe piepjes probeer te verhelpen heb ik er nooit problemen mee gehad.

En sowieso zit je met zo'n fiets echt wel goed. Kijk maar eens om je heen naar andere wielrenners. 9 van de 10 zitten op een ouderwetse fiets. Het oog wilt ook wat. Zo'n fiets van 400 euro ziet er nog mooi, strak en modern uit. Dat kan je niet zeggen van fietsen die al jaren oud zijn, ook al zijn ze veel duurder.
pi_71321444
ik heb de laatste gekocht.. en je hebt gelijk. het schakelen gaat niet super maar toch ben ik er heel tevreden mee. het voelt allemaal heel degelijk aan.de voorrem klemt soms een beetje maar dat heb ik nu bijgesteld.. stond iets te strak afgesteld...

Voor het eerst ook met echte wielrenner schoenen gefietst... wat een ervaring
pi_71347460
Heeft iemand ervaring met KS-Cycling fietsen?
http://www.ks-cycling.com(...)2009-nieuw--423.html

Qua prijs is het voor mij als beginner zeer interessant.
pi_71347696
Nooit van gehoord.
  maandag 27 juli 2009 @ 13:15:13 #67
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_71362846
Aangezien ik maar last blijf houden van een enkelblessure, wat hardlopen onmogelijk maakt wil ik maar eens op de fiets stappen. Ik wil graag recreatief fietsen, verbranden calorieën, en wanneer ik weer eens een blessure met voetbal oploop kan revalideren.

Nu kwam ik deze fiets tegen:
http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp

Erg goede prijs, met shimano schakelsysteem.. kan echter nergens terugvinden met welke groep de fiets is afgemonteerd.

Mijn budget ligt op max. 500EUR. Misschien is het toch beter om naar een 2e hands racefiets te kijken?

Heb overigens net mijn beenmaat gemeten, kom op 56,1 uit. Moet ik dan ook echt op zoek naar framemaat 56, of kan ik er bijv. ook 2 maten boven of onder zitten?
  maandag 27 juli 2009 @ 23:07:10 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71380750
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:15 schreef Paran0id het volgende:
Nu kwam ik deze fiets tegen:
http://www.matrabike.nl/fietsen/Racefiets/Peloton.asp

Erg goede prijs, met shimano schakelsysteem.. kan echter nergens terugvinden met welke groep de fiets is afgemonteerd.
Shimano A050 --> 2200

The Shimano 2200 components are great for road-sport bikes with flat handlebars. These components carry the Shimano logo and are compatible with the Sora group.

Sora-achtige zooi dus, ik zou het zelf niet kopen maar valt wel op te fietsen
.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:08:44 #69
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71380788
Ik zie nu trouwens pas dat die fiets 299,- moet kosten, dat is natuurlijk geen geld
.
  maandag 27 juli 2009 @ 23:35:41 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_71381570
quote:
Op zondag 26 juli 2009 20:23 schreef infonodig het volgende:
Heeft iemand ervaring met KS-Cycling fietsen?
http://www.ks-cycling.com(...)2009-nieuw--423.html

Qua prijs is het voor mij als beginner zeer interessant.
Het plakkertje op het frame moet je ook niet te veel naar kijken. Waarschijnlijk komen 80% van al die frames die her en der voor dit soort prijzen aangeboden worden uit 1 of 2 fabriekjes in het midden oosten.

Qua groepen denk ik dat als je echt helemaal begint dat je ook niet zo heel slecht doet aan een goedkope Shimano groep of iets. Ik lees hier wel vaak dat het rotzooi zou zijn maar ik ga er vanuit dat als je het een beetje onderhoudt dat het wel blijft leven tot je er achter bent of je fietsen leuk zal vinden of niet. Je moet je ook niet al te snel gek laten maken met duurder spul.

Ik heb in mijn omgeving wat mensen zien beginnen met fietsen waaronder ook mensen met tweede hands fietsen. Die kopen dan op papier goed materiaal wat dan zo versleten blijkt te zijn dat het ook niet leuk meer is. Dat merk je bij aankoop ook niet als je net begin omdat je neem ik aan niet weet waar je op moet letten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 27 juli 2009 @ 23:40:28 #71
14505 OProg
A Life in Music
pi_71381697
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:07 schreef Yankee het volgende:

[..]

Shimano A050 --> 2200

The Shimano 2200 components are great for road-sport bikes with flat handlebars. These components carry the Shimano logo and are compatible with the Sora group.

Sora-achtige zooi dus, ik zou het zelf niet kopen maar valt wel op te fietsen
Dat is ook mijn punt en waar ik dan toch even op wil reageren. Ik zie hier best vaak van die goedkope Shimano-groepen voor absolute beginners afgefikt worden.

Ik bedoel, natuurlijk zou ik er zelf ook niet mee rijden maar ik rij al jaren er ik gebruik mijn materiaal heel intensief. Maar als je begint met fietsen dan red je het wel een tijdje met zo'n goedkope groep. Eer dat het spul versleten is ben je er neem ik aan wel achter of dat het iets voor je is en dan kan je weer verder kijken naar wat je wilt voor de toekomst.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 27 juli 2009 @ 23:43:05 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71381798
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:40 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is ook mijn punt en waar ik dan toch even op wil reageren. Ik zie hier best vaak van die goedkope Shimano-groepen voor absolute beginners afgefikt worden.

Ik bedoel, natuurlijk zou ik er zelf ook niet mee rijden maar ik rij al jaren er ik gebruik mijn materiaal heel intensief. Maar als je begint met fietsen dan red je het wel een tijdje met zo'n goedkope groep. Eer dat het spul versleten is ben je er neem ik aan wel achter of dat het iets voor je is en dan kan je weer verder kijken naar wat je wilt voor de toekomst.
Je hebt helemaal gelijk, de benaming sora-achtige zooi is natuurlijk nogal negatief terwijl er niks mis mee is.
.
pi_71382058
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:39 schreef McGilles het volgende:

[..]

Merk frame: Gazelle Reynolds AA-Special
Framemaat: 62cm (dit is de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van de zitbuis)
Afmontage: volledig Dura-Ace
Aantal versnellingen: 21
Zadel: San Marco

Ben net even foto's wezen maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je meer informatie wilt:
Michieldw[aapje]hotmail[punt]com
Wat zou je ongeveer voor die fiets willen hebben?
Ik weet het ook niet
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:28:20 #74
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_71384621
quote:
Op maandag 27 juli 2009 23:35 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik heb in mijn omgeving wat mensen zien beginnen met fietsen waaronder ook mensen met tweede hands fietsen. Die kopen dan op papier goed materiaal wat dan zo versleten blijkt te zijn dat het ook niet leuk meer is. Dat merk je bij aankoop ook niet als je net begin omdat je neem ik aan niet weet waar je op moet letten.
Dat lijkt me idd ook een risico, ik heb inmiddels ook een 2e hands renfiets op het oog die met Shimano 105 onderdelen is afgemonteerd. Echter ontbreekt me enige ervaring met renfietsen, mate van slijtage etc. Aangezien het 'fietsen' toch meer een probeersel is zit ik toch zwaar te denken om dan maar een 'goedkope' nieuwe fiets aan te schaffen, die ik wellicht nog kan doorverkopen voor een aardige prijs. Daarbij vind ik 700+ om een sport te 'proberen' erg veel geld.
pi_71393486
Dan zou ik liever voor nieuw gaan. Iemand verkoopt z'n fiets ook niet omdat het nog zo lekker soepel loopt allemaal.
pi_71397975
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:31 schreef ufopiloot het volgende:
Dan zou ik liever voor nieuw gaan. Iemand verkoopt z'n fiets ook niet omdat het nog zo lekker soepel loopt allemaal.
Of iemand verkoopt z'n fiets omdat hij een beter heeft gekocht/gestopt is met fietsen

De prijs-kwaliteitsverhouding is tweedehands vaak erg goed hoor!
pi_71398128
Ik ga dit topic ook maar even in de gaten houden. Vooralsnog maar even gaan proberen op een Koga van voor de 1e wereldoorlog.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:07:49 #78
14505 OProg
A Life in Music
pi_71399271
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:28 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Of iemand verkoopt z'n fiets omdat hij een beter heeft gekocht/gestopt is met fietsen

De prijs-kwaliteitsverhouding is tweedehands vaak erg goed hoor!
Het kan inderdaad goed zijn maar je moet wel weten waar je op moet letten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:14:14 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71399483
Ik lees ook even mee. Nu nog een oude Gazelle Tour de France, maar wellicht later genoeg gespaard voor een beter fietsje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_71400320
Heb zelf een Giant OCR 2T uit 2003, met Shimano Tiagra. Heb met deze groep nooit een probleem gehad, werkt gewoon goed. Daarvoor had ik een tweedehands fiets van een honderd euro ofzo, en na een jaar deze gekocht. Misschien dat het volgend jaar eens tijd wordt voor een nieuwe fiets. Maar hangt er beetje vanaf wat er voor welke prijs te koop is, en wat ik voor deze fiets krijg.
pi_71401961
Op m'n Trek 1000 zit ook Sora/Tiagra. Geen problemen mee en echt prima fiets.
pi_71402235
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 02:28 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd ook een risico, ik heb inmiddels ook een 2e hands renfiets op het oog die met Shimano 105 onderdelen is afgemonteerd. Echter ontbreekt me enige ervaring met renfietsen, mate van slijtage etc. Aangezien het 'fietsen' toch meer een probeersel is zit ik toch zwaar te denken om dan maar een 'goedkope' nieuwe fiets aan te schaffen, die ik wellicht nog kan doorverkopen voor een aardige prijs. Daarbij vind ik 700+ om een sport te 'proberen' erg veel geld.
Punt met zo'n tweedehands fiets is dat je niet goed weet hoe versleten het is. Misschien kan de trapas nog jaren mee, maar misschien is 'ie al op sterven na dood.
Plus dat iha je er van uit kunt gaan dat de kransjes (achtertandwielen) en ketting al wel redelijk versleten zullen zijn. Die kun je dus al vrij snel nieuw gaan aanschaffen. Dat komt er allemaal ook nog bij.
Dan kun je nog beter voor een eurotje of 500-600 een nieuwe kopen. Daar zit dan misschien mindere kwaliteit spul op, maar je weet vrij zeker dat je zonder problemen er een kilometer of 4000 mee kunt rijden. Dan weet je al wel of je het leuk vindt en kun je ook eens gaan verdiepen in hoe je kransjes moet wisselen en een nieuwe ketting moet monteren.

En als je een betere fiets koopt tegen die tijd, heb je nog een 'reserve' voor in de winter, om mee te rijden als het slecht weer is.
in a crowd you lose humanity
pi_71412825
Kan deze tweedehans kopen voor zo'n 650 euro. Ben een beginner, dus ik weet niet of dit enigszins een goede koop zou zijn. Zou ik een advies van jullie mogen? Het betreft een Specialized met carbon voorvork, Shimano Sora voor en Tiagra achter. Er is nog maar 150 km op gefietst volgens de eigenaar. Vind het eigenlijk veel geld voor iemand die net begint, maar wil wel goed spul.

  dinsdag 28 juli 2009 @ 23:25:50 #84
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71413027
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:20 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Kan deze tweedehans kopen voor zo'n 650 euro. Ben een beginner, dus ik weet niet of dit enigszins een goede koop zou zijn. Zou ik een advies van jullie mogen? Het betreft een Specialized met carbon voorvork, Shimano Sora voor en Tiagra achter. Er is nog maar 150 km op gefietst volgens de eigenaar. Vind het eigenlijk veel geld voor iemand die net begint, maar wil wel goed spul.
mooie fiets, echter vind ik een tweedehands met een mix van sora en tiagra voor 650e te duur.
.
pi_71414397
Goede fiets, en als er echt zo weinig op gefietst is, zal het met de slijtage wel meevallen. De prijs is wel wat te hoog ja. Moet je wat vanaf kunnen lullen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71415108
TVP. Ik ben ook op zoek naar een tweedehands racefiets, weet nog geen fuck van wielrennen maar wil het wel maar al te graag leren.

Mijn binnenbeenlengte is in ieder geval ~80cm, (lichaamslengte 1,76m) dus ik moet een frame van iets van 54cm?
  woensdag 29 juli 2009 @ 00:33:12 #87
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71415178
Lengtemaat ------------------- Framemaat
155-165 cm ------------------- 48-51 cm
165-170 cm ------------------- 51-53 cm
170-175 cm ------------------- 53-55 cm
175-180 cm ------------------- 55-57 cm
180-185 cm ------------------- 57-60 cm
185-190 cm ------------------- 60-62 cm
190-195 cm ------------------- 62-64 cm
195 - 200cm ------------------- 64 - Maatwerk

Misschien heb je hier wat aan, 54cm zou dan prima moeten kunnen.
.
pi_71415452


[ Bericht 82% gewijzigd door tjoptjop op 29-07-2009 00:44:40 ]
pi_71415719
Wat betekent een afmontage trouwens?
pi_71416146
TVP, ik ga misschien ook een 2e hands fiets van een vriend van me overnemen .
pi_71416587
Ik denk dat het mooi in dit topic kan (hoef ik geen eigen te openen )

Kan iemand mij helpen in de wondere wereld van de klikpedaalsystemen.
Momenteel heb ik een atb zonder klikpedalen en binnenkort komt hier ook een racefiets naast.

Ik weet dat Shimano het SPD (atb) systeem heeft en het SPD-SL (race) systeem. Tevens nog merken als Look en Time.

Hoe zit het met kwaliteit onderling?

Tweede vraag, hoe werkt dat met die plaatjes, ik snap dat dat een vaste combi is met de pedalen (dus niet uitwisselbaar) maar hoe zit het met die plaatjes monteren op andere schoenen. op de website van Time bijvoorbeeld staat bij een pedaal "compatible with all brands" houdt dit in dat ik hier gewoon een Shimano schoen bij aan kan? En vice versa?

Het liefst heb ik hetzelfde systeem op m'n atb als op m'n race fiets, ik denk echter dat dat niet mogelijk is vanwege het verschil in toepassing. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om SPD op m'n atb en SPD-SL pedalen op m'n racefiets en dat ik dan dezelfde schoen houd (en dus plaatjes overzet?) In principe wordt de ATB voornamelijk in de herfst en winter gebruikt en de race fiets in de lente en zomer.

Ik vermoed dat het best belangrijk is om te groeien qua prestaties, dus vandaar dat ik sowieso op korte termijn al op die atb dit soort dingen wil hebben, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt
pi_71417472
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:33 schreef Yankee het volgende:
Lengtemaat ------------------- Framemaat
155-165 cm ------------------- 48-51 cm
165-170 cm ------------------- 51-53 cm
170-175 cm ------------------- 53-55 cm
175-180 cm ------------------- 55-57 cm
180-185 cm ------------------- 57-60 cm
185-190 cm ------------------- 60-62 cm
190-195 cm ------------------- 62-64 cm
195 - 200cm ------------------- 64 - Maatwerk

Misschien heb je hier wat aan, 54cm zou dan prima moeten kunnen.
Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Ik weet het ook niet
pi_71418547
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 01:48 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat het mooi in dit topic kan (hoef ik geen eigen te openen )

Kan iemand mij helpen in de wondere wereld van de klikpedaalsystemen.
Momenteel heb ik een atb zonder klikpedalen en binnenkort komt hier ook een racefiets naast.

Ik weet dat Shimano het SPD (atb) systeem heeft en het SPD-SL (race) systeem. Tevens nog merken als Look en Time.

Hoe zit het met kwaliteit onderling?
Is vergelijkbaar.
quote:
Tweede vraag, hoe werkt dat met die plaatjes, ik snap dat dat een vaste combi is met de pedalen (dus niet uitwisselbaar) maar hoe zit het met die plaatjes monteren op andere schoenen. op de website van Time bijvoorbeeld staat bij een pedaal "compatible with all brands" houdt dit in dat ik hier gewoon een Shimano schoen bij aan kan? En vice versa?
Yep. Er is onderscheid tussen Look-compatible en SPD-compatible. Look heeft drie gaatjes om je plaatjes mee vast te maken, SPD (ATB) twee. (SPD SL volgens mij wel weer 3).
quote:
Het liefst heb ik hetzelfde systeem op m'n atb als op m'n race fiets, ik denk echter dat dat niet mogelijk is vanwege het verschil in toepassing. Maar is het bijvoorbeeld mogelijk om SPD op m'n atb en SPD-SL pedalen op m'n racefiets en dat ik dan dezelfde schoen houd (en dus plaatjes overzet?) In principe wordt de ATB voornamelijk in de herfst en winter gebruikt en de race fiets in de lente en zomer.
Niemand houdt je tegen om SPD ATB pedalen op je racefiets te zetten.
Enig punt is dat het contact-oppervlakte van ATB pedalen kleiner is, waardoor je meer druk op de bal van je voet hebt. Volgens mij is dat ook de reden dat Shimano over is gegaan op SPD-SL voor race.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 29 juli 2009 @ 09:35:07 #94
40566 Ericr
Livewrong
pi_71419230
ATB pedalen en plaatjes op een racefiets zou ik niet aanraden. Heb zelf 1 keer mijn plaatje volledig afgebroken toen ik nog reed met ATB-pedalen op mijn racefiets. Waren vrij nieuwe plaatjes en goed bevestigd maar zoals gezegd is het contactoppervlak kleiner. Daardoor is de druk op het plaatje ook een stuk groter.

Rijdt nu al jaren met SPD-SL, wat ook een stuk prettiger aanvoelt.
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:51:39 #95
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71421231
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Ach dat schema is om je een idee te geven. Wanneer je tussen de 1.95 - 2.00 bent kun je ook prima fietsen op een framemaat 62 o.i.d.
.
pi_71426031
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 08:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is vergelijkbaar.
[..]

Yep. Er is onderscheid tussen Look-compatible en SPD-compatible. Look heeft drie gaatjes om je plaatjes mee vast te maken, SPD (ATB) twee. (SPD SL volgens mij wel weer 3).
[..]

Niemand houdt je tegen om SPD ATB pedalen op je racefiets te zetten.
Enig punt is dat het contact-oppervlakte van ATB pedalen kleiner is, waardoor je meer druk op de bal van je voet hebt. Volgens mij is dat ook de reden dat Shimano over is gegaan op SPD-SL voor race.
Hoi, dank voor je antwoord.

SPD pedalen op de racefiets was ik niet van plan, heb al her en der (zie ook post onder je) dat het niet echt een aanrader is. En de kosten van het pedaaltje zelf is het ook niet echt (¤30-¤50). Gaat mij meer om de extra schoen wat ik een beetje zonde van het geld vind.

Maar ik heb weer even verder gekeken, en zo kwam ik bijvoorbeeld op deze schoen van Time "compatible with all brands"



Dat driehoekje is volgens mij SPD-SL, die twee sleuven naast elkaar SPD en de ene wat langer dan de andere zal ongetwijfeld het Time systeem zijn.

Ik denk dat ik voor zoiets zal gaan.

Edit:

Kom net deze Specialized ook tegen

Met bij de omschrijving:

"Fits 3-bolt Time, Look, Shimano SPD-SL and 2-bolt Shimano SPD-R cleat systems "
pi_71426079
Ik heb schoenen van Exustar waarop zowel SPD-SL als SPD kan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71427206
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Ik ben 1.86 en rij op een 58, misschien zelfs 57.
pi_71427415
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 03:46 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Mooi kloten dan, maatwerk zal wel duur zijn of niet?
Vast wel, maar helemaal niet verplicht. Je kan echt prima fietsen op normale fietsen. Dan zet je je zadel maar wat hoger 60-64cm is groot zat.
pi_71429486
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 00:54 schreef Xeanor het volgende:
Wat betekent een afmontage trouwens?
Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
pi_71429869
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
De mechanische onderdelen: Remmen, crankstel, derailleur, cassette, shifters, ketting e.d.
pi_71430087
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:59 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Nog steeds nergens kunnen vinden wat het nou inhoudt.
Afmontage houdt in welke groep erop zit.
Dus welk schakelsysteem, remmen etc.
pi_71434633
Ik fiets nu op een Koga hybride fiets, maar wil binnenkort voor een (starters) racefiets gaan kijken. Kennen jullie goede, ruim gesorteerde zaken in de buurt van Flevoland. Woon zelf in Lelystad. Hier is zo'n zaak niet te vinden.

Ben een absolute beginner (wel al 49.......) en heb zojuist al wat kleding gekocht. Ben vergeten te vragen (of vond het onbewust te genant) of ik nou een onderbroek in die koersbroek aanmoet of niet Gaarne hulp in deze
  woensdag 29 juli 2009 @ 17:51:36 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_71434684
Geen onderbroek aan in een koersbroek.
pi_71434715
niets moet natuurlijk maar mij lijkt het een afschuwelijk idee om er ook nog een onderbroek in aan te doen
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_71434779
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'

Niet doen dus!!
pi_71437831
Ahh..............geen onderbroek dus

Bedankt. Ennuh........ weet er nog iemand een goed adres voor de aanschaf van mijn eerste racefiets in de buurt van Lelystad/Almere?

Budget ligt rond de 600/800 euro. Wil toch het liefst iets nieuws kopen.
pi_71440305
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

pi_71441919
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. 650 euro voor een tweedehands met Sora afmontering is misschien inderdaad teveel. Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

[ afbeelding ]
Puik fietsje! Zo op het oog ziet het er netjes uit. 500 euro voor een fiets met 105 is ook niet veel denk ik.
650 euro voor een tweedehands Sora afmontering is veel te duur. Je koopt ze nieuw voor minder geld.
pi_71462681
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro. Fiets nu op een stadsfietsje en fiets afstanden van 15-25km (en dan ook nog terug) ongeveer 2 keer per week. Dus niet superlange afstanden.

Wil de fiets dan ook gebruiken voor woon-werk verkeer, dat is dat 22km... 3 dagen heen en terug dus 44*3 = 132 km per week. Als ik dan wat conditie heb opgebouwd kan ik dat uitbreiden met andere trainingen.

Ik loop verder ook en zit toch wel te denken om eens te proeven aan een duathlon of 1/8 triathlon volgend jaar. (dus 500m zwemmen, 20km fietsen en 5km hardlopen).

Maar ik ben verder wel absolute beginner. Ik heb geen verstand van wanneer iets versleten is e.d. en neig dus sterk naar een nieuwe fiets. Daar komt bij dat een vertrouwde fietsenmaker in de buurt ook handig is!

Mijn lengte is 1.80 en mijn binnenbeenlengte was 84 cm.. Ik heb hier 2 fietsendealers. Een dealt in Gazelle, Koga-Miyata en Giant. De andere dealt in Raleigh, Gazelle, Batavus en Koga-Miyata.

De volgende fietsen daar zijn binnen mijn budget:

Rahleigh Team Sora: 739,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=2400&catid=11

Raleigh Team Raleigh Race 529,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=1776&catid=11

Gazelle V1. 799,-
http://www.wijtman.nl/default.asp?pid=921&fs=1510&catid=11

Ziet hier iets tussen denken jullie? Ik wil in ieder geval binnenkort even gaan kijken voor een proefrit ook, maar ben ook benieuwd naar jullie mening. Bedankt!
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:52:36 #111
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_71462828
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 21:16 schreef Hungry_Ghost het volgende:
Mijn andere optie is een tweedehands voor 500 euro, afgemonteerd met 105. Volgens mij is het een Raleigh, maar er staat Peak Performance op het frame. Zou dit wat zijn?

[ afbeelding ]
500 voor die fiets? Véél te duur. 350 max.
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:01:43 #112
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71463136
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:47 schreef bananablues het volgende:
Ik zit ook te denken aan een racefiets max 800 euro.

Ziet hier iets tussen denken jullie?
Ik zou gaan kijken naar een tweedehands, rond 800 euro moet je een zeer goede tweedehands kunnen kopen.
.
pi_71465459
Wat zijn jullie meningen over de bovenste 5 a 6 modellen bij deze winkel?

http://bikesonline.nl/shop/shop_lst.asp?submenulink=Racefietsen&GroupID=4195&SubGroupIndex=&campaign=&medium=

De derde (Gitane) lijkt me wel wat.

edit: kut, juist die is niet in mijn framemaat verkrijgbaar daar. Maar what about die eerste voor 219 euro, is dat wat voor een totale beginner?
pi_71465824
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
in a crowd you lose humanity
pi_71466412
Heb vanmiddag een gebruikte, maar z.g.a.n., Trek 1400 Triple gekocht, afgemonteerd met Shimano 105. Model uit 2006, nog geen 100 km. op gereden. Voor 600 euro. Lijkt me een redelijke deal, nietwaar?

De framemaat is eigenlijk iets te groot denk ik. Ben zelf 1.80 m. en de framemaat is 60 cm. Hoop dat dat geen probleem gaat worden (?).....

Ook had hij bij aanschaf de stuurpen (horizontale gedeelte) aan laten passen, omdat hij een langere reach had (1.90 m. lich. lengte). Ik wil dus een kleinere pen kopen om het stuur weer dichterbij te halen. Hoe meet ik die maat? Hart stuurpen tot hart stuurbocht??? Dat is nu 11 cm. De kleinste van Bontrager is echter 10 cm. Zou niet veel verschil geven in dat geval.
pi_71466709
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:34 schreef Wombcat het volgende:
Die duimverstellers op het stuur lijkt me niet echt wat.
De afmontering lijkt me ook wel erg goedkoop, kan nooit echt veel zijn. Je moet met deze fiets rekening ermee houden dat na 4000 kilometer (en da's minder dan je denkt) de boel echt ver op is.
Mocht ik echt 4000 kilometer ermee rijden, dan heb ik tegen die tijd wel door of ik wielrennen echt leuk vind om te doen en geef ik wel graag meer geld uit.
pi_71466750
Ik zie hier de volgende fiets voor 800 euro:
Te Koop: Red Bull racefiets, Shimano Ultegra/ DuraAce (59cm) voor personen tussen de 1,80 en 1,97.

Met fiets is nog geen 500 kilometer gefietst en heeft altijd binnen gestaan. Daarom is de fiets in absolute nieuwstaat. 20 versnellingen, Shimano Ultegra(2) voor en Simano Dura- Ace(10) achter. Superlight wheels en carbon voorvork.


Ik ben zelf 1.81, maar als ik kruishoogte invoer kom ik tot framemaat 56,5cm volgens deze:
http://web.bornfietsen.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=31

Bij de lengte kan het dan weer wel...

Het lijkt me wel een goede?
pi_71517810
Wat vinden jullie van deze fietsen?

1. http://www.fietsgigant.com/moser-mka-300.html <-- Misschien wel het hipste
2. http://www.fietsgigant.com/vanlimpurg-moreno-tiagra.html <-- iig zeker verkrijgbaar in mijn maat, staat wel niet wat voor een frame het is, is dit ook carbon?
3. http://www.fietsgigant.com/target-full-105-topaanbieding.html
4. http://www.fietsgigant.com/orbea-aos-asphalt.html
5. http://www.fietsgigant.com/be-one-storm-3-0.html

Meningen aub.

[ Bericht 5% gewijzigd door Xeanor op 01-08-2009 17:08:50 ]
pi_71523794
Kick, niemand die wat te melden heeft?
pi_71524477
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.

Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
pi_71524923
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 21:30 schreef tjoptjop het volgende:
Carbon frame zou mij persoonlijk niets interesseren, die paar honderd gram gewicht voordeel boeit me niet zo. Carbon voorvork daarentegen is wel weer een aanrader schijnt ivm schokabsorptie.

Die Orbea zou ik schrappen, de 2200 groep staat nog onder Sora qua kwaliteit. Voor dat geld is de Be One een betere keuze. Daarna wordt het lastiger. De Target heeft de beste groep van dit stel, maar een stalen voorvork. Van de Limpburg staan niet echt veel specs bij, geen idee wat daar de voorvork van is. Deze heeft wel een triple blad mocht je dat willen.
Bedankt. Ik heb ze eens gemailed voor meer informatie over die van limpurg.
pi_71536121
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.

Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort

Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?

Alvast bedankt!
pi_71537500
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 13:55 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey mensen ik ging gister even langs een racefiets winkel en daar zag ik alleen goeie maar geen mooie fietsen staan. Wel was er 1 super mooie fiets maar die was dan 1300. Die fiets zou ik dan ook alleen kopen omdat hij er super gaaf uitziet.

Nu wil ik dus gewoon een hele mooie fiets en kom ik toch uit op deze.

http://www.12gotrading.com/?page=record&id=4386&orderby=soort

Hij kost rond de 600 - 700. Nu wil ik alleen regelen met de dealer dat ik alle dingen die sora zijn verander naar een of 2 groepen hoger. Hoeveel denken jullie dat dat me dan extra gaat kosten? En kan ik dan die sora onderdelen zelf weer los gaan verkopen als de winkel ze niet wilt? En is het wel een goed idee om dat te doen?

Alvast bedankt!
Ik zou toch echt eerder kijken of het een technisch goede fiets is, in plaats van dat ie mooi uitziet.
pi_71537705
Inderdaad, vooral kijken naar de technische speficitaties van de fiets, en daarna pas of hij ook 'mooi' is...

En de fiets die je nu kiest is sowieso niet heel mooi hoor, maar goed. Dat is geen enkele fiets in een lage prijsklasse.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_71540104
Ik loop nu enkele avonden per week (2) hard maar wielrennen vind ik eigenlijk leuker. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe fiets (heb ergens bij mijn ouders nog een fiets uit de jaren '80). Volgende zomer wil ik namelijk naar de Alpen toe om te fietsen tijdens de tour.

Prijsklasse: ± 1000

Heb dus ook versnellingen nodig om een echte alpen col op te komen. Ben ongeveer 1.84 lang.

Wat is het beste om te doen als je 's avonds fietst (vooral tijdens de winter) qua verlichting, gewoon batterij lamp dingen?
pi_71543610
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.

Maar nu sta ik zelf voor een keuze.

Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/

Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/

Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..

Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:54:32 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71546324
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
Ja, dat is het waard.
.
pi_71553757
Ok ik neem hem =)
pi_71554446
Nu ben je wel verplicht om een witte of lichtblauwe outfit te dragen!
pi_71558495
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.

Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!

Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.

Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 03-08-2009 11:20:08 ]
pi_71558663
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 18:07 schreef zwiggelbig het volgende:
Hey ja daar hebben julliel wel gelijk in.

Maar nu sta ik zelf voor een keuze.

Zou ik nou deze fiets kopen en hem hoger afmonteren zelf http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/15wsdz/

Of zou ik gelijk een beetje meer betalen en deze kopen en gelijk alles ultegra hebben.
http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/road/1_series/19wsde/

Wat is nou 200 - 300 euro extra als je met de fiets een boel jaar zult gaan doen?
In mijn ogen niet zo veel..

Het is wel mijn eerste fiets. Dus laatste vraag. Is het het waard om die 1.9 te kopen als eerste fiets?
In het algemeen vind ik Trek geen extreem goede prijs-kwaliteit verhouding hebben.

U bent vrouw?
Overweeg dan ook deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rigital op 03-08-2009 11:19:45 ]
pi_71559580
Nee ik ben geen vrouw =)

Maar ik denk dat ik gewoon die neem mede omdat hij her zo gaaf uitziet! En ik er wel een lange tijd mee vooruit zou moeten kunnen!
pi_71560282
WSD = vrouwenframe = niet bijzonder geschikt voor mannen vanwege afwijkende geometrie.
pi_71573345
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Voor 800 euro koop je een nieuwe volledig 105 afgemonteerde Sensa (= goed), zie hier:
Alleen de wielen zijn niet echt geweldig.

Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!

Fietsgigant: heeft vaak oude modellen staan. En van die adviesprijzen zou ik me ook niets aantrekken.

Algemeen:
- de Ultegra groep is voor 2010 geheel vernieuwd => 2009 fietsen met Ultegra worden goedkoper
- over 1-2 maanden komen de "oude" 2009 fietsen zo wie zo in de opruiming, dus als je kunt wachten...
Thanks. Ik zag bijv. een Cervelo S1. Zitten daar standaard goede onderdelen op/bij ?
pi_71584405
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.

Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 04-08-2009 08:25:45 ]
pi_71584602
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:56 schreef ufopiloot het volgende:
De eerste keer dat ik met m'n racefiets en koersbroek ging fietsen had ik ook een onderbroek. Ik was overgehaald door twee vrienden om ook te gaan fietsen, en telkens als ik ze weer eens spreek komt het verhaal weer omhoog drijven. 'Weet je nog toen jij met je onderbroek onder je fietsbroek aan kwam zetten!'

Niet doen dus!!
In In koude jaargetijden draag ik wel altijd een goedsluitende onderbroek en dat gaat prima in tegenstelling met vroeger rijdt men met de moderne koersbroek niet "stuk".
janneman
pi_71602384
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 06:27 schreef Rigital het volgende:
Cervelo S1: prima... frame! voor 1000 euro koop je alleen het frame. Met andere woorden: die zit nogal boven je budget.

Ik zou eens kijken naar Sensa (voor prijsindicaties bij izibike.nl of 12gotrading.com), Bulls Desert Falcon, Canyon.de en RedBull (Roseversand.de). Qua wielen zijn Mavic Aksyum net iets beter dan Shimano 500/510/RS10 (RS10 weet ik niet zeker, maar die Mavics hebben wel een goede naam).
Weak.

Zal die andere merken bekijken. Al zijn ze wat minder bekend (voor mij dan).
pi_71627436
Wat vinden jullie van deze? http://link.marktplaats.nl/269476612
pi_71642429
Hoe oud is die fiets? Is ie volledig Ultegra? Wat vvor frame? Wat voor voorvork?
Beetje weinig informatie, maar voor zover mijn kennis reikt en ik het goed kan zien is die achterderailleur niet van de huidige Ultegra versie. Met andere woorden: fiets is niet echt nieuw.
pi_71656088
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:55 schreef Rigital het volgende:
Shakes: voor 1000 euro kun je zeker een goede fiets kopen. Je komt dan op 105/Ultegra uit qua groep en qua frame double of triple butted aluminium. Let op dat je goede wielen kiest (Shimano 500 en RS10 houden niet over). En neem een triple als je in de Alpen wilt gaan fietsen!
Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Hmm, Nutella.
pi_71774445
http://link.marktplaats.nl/270781576

Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
pi_71776968
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 17:17 schreef FerreroNutella het volgende:

[..]

Je hebt geen triple nodig om in de Alpen te kunnen fietsen, met een compact kan dat nog steeds prima. Moet je wel de juiste bladen achter hebben.
Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_71780905
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:40 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Je hebt het niet nodig, maar voor het gemakt zou ik het wel aanraden. Ik heb zelf ook lekker een triple en die kan ik gewoon op de auto zetten en alles mee opfietsen zonder er ook maar iets speciaals mee te doen/veranderen.
Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
in a crowd you lose humanity
pi_71789809
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:25 schreef Xeanor het volgende:
http://link.marktplaats.nl/270781576

Ligt het aan mij of is dit erg cheap?
Is cheap en mooi
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het kan idd ook met een compact, zoals FerreroNutella zegt. Alleen is een compact weer minder handig in NL, omdat op het vlakke je dan vrijwel altijd met je ketting overdwars rijdt.
Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
pi_71794545
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:34 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Is cheap en mooi
[..]

Ik vind een compact juist handig op het vlakke. Ik ben niet zo'n racer en hoef hem dus niet steeds op 't binnenblad hebben incl scheve kettinglijn.
Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
in a crowd you lose humanity
pi_71794763
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als je niet zo'n racer bent, heb je juist met een 42 binnenblad een mooie kettinglijn op 't vlakke (42-17).
Ik heb hem meestal op de 20 of 18. Zitten bij mij midden op de cassette
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:00:07 #147
230561 F777
In The Loop
pi_72094326
Hoi iedereen,

Ik ben druk op zoek naar mijn eerste racefiets met een budget van zo rond de ¤1000,-. Nu kwam ik vanmiddag een nieuwe Trek 1.7 (60cm) tegen; model 2009. Carbon voorvork, Shimano 105 afgemonteerd, incl. accessoires als helm/pedalen/fietscomputer/dubbele bidonhouder incl. bidons.
Dit allemaal voor een totaalprijs van ¤999,-.

Ik heb er vanmiddag gelijk even op kunnen fietsen en omdat ik normaal altijd met een mountainbike op de weg fiets ( ) had ik bij de eerste paar keer de pedalen rond gelijk al zo'n gevoel van: verkocht!
Nu wilde ik toch eerst even van mijn verstand, of liever jullie verstand, gebruik maken om te kijken of ik hier nu wel een goede deal mee maak.

Even ter illustratie:



Alvast bedankt voor evt. toelichting!
pi_72094523
Lijkt me wel een aardige deal toe. Heb je ook aan schoenen gedacht?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:10:22 #149
230561 F777
In The Loop
pi_72094546
Die heb ik toevallig al!
pi_72094652


DOEN!
pi_72094670
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 17:10 schreef F777 het volgende:
Die heb ik toevallig al!
Ah, OK.
Let wel even op de waarde van de accessoires, want als 'ie er de goedkoopste spullen bij doet, dan kost 't bij elkaar misschien ¤75 als je het los koopt, en dan kun je denk ik een vergelijkbare fiets voor minder ergens anders kopen.
in a crowd you lose humanity
pi_76783798
Even een kickje!

Ik woon in Londen, heb hier al een relaxte stadsfiets en heb vroeger een klein beetje (voor de conditie) rondgereden op racefietsen van huisgenoten. Nu hebben ze hier ook een fietsplan waarbij ik de aanschaf van de belasting af mag trekken en dit jaar betekent dat dus een 50% korting. Nu wil ik ietsje meer afstanden gaan fietsen voor de conditie en wellicht volgend jaar een leuke amateur tocht ofzo doen (Amstel Gold ofzo?).

Enfin, het fietsplan werkt tot £1,000, dus dat is eigenlijk wat ik uit wilde geven. Een goeie fiets gaat toch wel een tijdje mee en nu is het wel zo gunstig. Nu heb ik alleen de ballen verstand van alle verschillende merken, etc. Dus wat vraagjes:

  • Carbon of niet: wat zijn de voor- en nadelen?
  • Hoeveel versnelling: veel wordt hier aangeboden met 10 ofzo, ik heb persoonlijk liever niet teveel of is dat gek?
  • Wat zijn een beetje de goeie merken (ook qua afmontage)?

    Nou ja, en alle andere tips zijn natuurlijk welkom. De onderstaande van Specialized is toevallig in de aanbieding, maar goed, het zegt me allemaal erg weinig:

  • "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797042
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    pi_76797188
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:36 schreef Ericr het volgende:
    Neem aan dat die Specialized Tarmac boven de 1000 pond uitkomt? Als die wordt aangeboden voor 1000 pond zou ik het gelijk doen. Afmontage is waarschijnlijk Shimano 105 maar dat voldoet voor het normale conditiewerk en/of hier en daar een toertocht.

    Carbon heeft over het algemeen het voordeel dat je meer dempend vermogen in het frame hebt. Aluminium is meestal stijver en je voelt ieder hobbeltje in de weg. Er zijn ook zeer stijve carbonframes maar die vind je niet in het goedkopere segment. Nadeel kan wel zijn dat het frame te slap is, zeker als je wat zwaarder bent ga je dat voelen.

    Als je betere afmontage wil kan je beter een huismerk kopen van een bikeshop of een andersoortige bike die niet wordt gemaakt door de grote merken. Trek, Specialized, Giant etc hebben er een handje van om sommige onderdelen echt zo goedkoop mogelijk te laten. Bij huismerken betaal je minder voor de naam en kan worden gekozen voor wat betere onderdelen.
    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76797688
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Die is nu exact £999 pond, aanbieding! Bedankt voor de info over carbon versus aluminium. Ik ben op zich wel wat zwaarder (85 kilo), waar zou ik de slapte van het frame dan aan merken?

    Hoe is de afmontage van de meer "exotische" namen? Je ziet hier in de winkels namelijk ook veel Bianchi, BH, Pinarello, etc... Tevens is Wilier erg populair bij de grotere fietsenwinkels, is dat enigzins goed?

    Bedankt!
    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder bent. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx

    [ Bericht 2% gewijzigd door Ericr op 14-01-2010 10:29:44 ]
    pi_76797878
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 10:04 schreef Ericr het volgende:

    [..]

    Des te exotischer des te minder afmontage bij de goedkopere fietsen. Zeker bij Willier, Pinarello, Colnago etc betaal je voor de naam en hoofdzakelijk voor de gebruikte frames.

    Giant hoort dan niet bij de exotischere merken maar is tegenwoordig wel een A-merk en kenmerkt zich door een vrij goede afmontage gelet op de prijzen voor een complete fiets. Specialized en Trek bieden over het algemeen in dezelfde prijsklasse een wat mindere afmontage omdat ze vaak huismerk onderdelen gebruiken. Trek heeft Bontrager en Specialized gebruikt veel uit eigen huis voor de afmontage.

    Een wat slapper frame voelt wat nerveuzer aan, zeker als je wat zwaarder. Tegelijkertijd wen je wel aan het gedrag van je fiets. Ik ben zelf 90 kg en rijdt op een niet al te stijve Giant OCR Carbon. Heb meer voordeel uit de demping van het carbon dan ik nadelen ondervind van de slapte van het frame.

    Die Specialized Tarmac schijnt overigens wel redelijk stijf te zijn, dat is dus een pluspunt zeker gelet op de prijs.

    De Tarmac krijgt ook goede gebruikersreviews :

    http://www.roadbikereview(...)_409584_5668crx.aspx
    Thanks! Dat van die exotische merken is ook al iets dat bij mij op kwam. Giant heeft natuurlijk ook zo'n enorm schaalvoordeel dat het voor hun veel goedkoper is om een beetje goeie afmontage in te kopen. Een Italiaans merk met 10 miljoen euro omzet heeft dat niet, dat moet je ergens merken als klant. Ik denk dat ik op zoek ga naar een goeie deal ergens voor een carbon frame. Ik ben dan geen expert, maar met het beetje fietsen van vroeger denk ik dat demping mijn voorkeur heeft boven wat minder "nervositeit".
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 14 januari 2010 @ 10:13:25 #157
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_76797918
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 20:30 schreef ufopiloot het volgende:
    Voor rond 500 euro heb je toch al een aardige racefiets die je kan kopen. Ik heb mijn eerste fiets gekocht voor 550 euro, een splinternieuwe Trek 1000 en hij rijdt nog steeds super. Ik heb alleen af en toe een probleem dat de ketting een beetje aanloopt als ik bijvoorbeeld in de lichtste versnelling rijdt achter, en met buitenblad voor. Maar ach, even bijschakelen en dat is opgelost.

    [ afbeelding ]
    Mooi dingetje
    pi_76798372
    heyhey,

    ik fiets nu een jaartje of twee en ik wil mijn oude stalen colnago vervangen voor iets beters. Nu heb ik een budget van rond de ¤1500 (mag iets meer zijn bij zeer goed idee). Doordat ik nog niet heel erg zeker ben op de fiets zit ik eraan te denken om een goede alluminium fiets te kopen (bijv pinarello fp2) ipv een carbon fiets, maar wel met een goede groep (ultegra of vergelijkbaar). Dit omdat ik verhalen hoor dat carbon makkelijker kapot gaat.

    Toen ik echter Klamer in Hoogeveen belde, zei hij dat dat onzin is. Iets met carbon dat direct breekt en aluminium dat gaat buigen en dus ook niet meer lekker fietst... Is dit waar of een verkooppraatje???
    Hebben mensen hier ideeën over of weten jullie een goede fiets in deze prijsklasse?
    pi_76798727
    Alu dat buigt? Alu buigt juist niet, als alu er aan gaat dan breekt het gelijk.

    Carbon is gewoon impactgevoelig voor kleinere voorwerpen. Iets puntigs kan een frame onklaar maken. Een grote crash maakt overigens zo goed als ieder frame onklaar.

    Kijk eens bij Salden (http://www.salden.nl/) of ze wat leuks in de aanbieding hebben. Rond de 1.500 euro heb je o.a. een Scott CR Pro, Kuota Ksano, Bianchi 928 Carbon mono-q. Moet natuurlijk wel net je maat leverbaar zijn.
    pi_76817664
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee

    Maar goed, betekent in ieder geval dat goeie deals wel mogelijk zijn. Verder zitten veel carbon frame "instap" modellen toch meer in de buurt van de £1,300 als het een ouder model is en £1,500-£1,800 als het om een 2010 gaat. Da's mij zelf net iets te gortig, jammer genoeg. Dus wat zou (in afwezigheid van een beschikbaar carbon frame voor de juiste prijs) dan de beste optie zijn? Zoeken naar een goed alu frame met carbon vork en goeie afmontage? Voor £999 vind ik dat namelijk vrij makkelijk van merken als Trek, Specialized, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76817760
    Oh, nog een stomme vraag. Hoe verhouden de verschillende Shimano afmontage sets zich? Je ziet de 105 vrij veel, maar ook de Sora, Ultegra, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818021
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    pi_76818360
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:06 schreef thettes het volgende:
    Sora zou ik overslaan, daarna komt tiagra en daarna 105. Die twee heb ik op mn specialized en het bevalt echt perfect hoor. Daarna Ultegra pas. Maar volledig 105 afgemonteerd is echt zeker al wel goed genoeg naar mijn inzien.
    Er staat hier bij de Evans (Britse fietsenzaak) ook nog een Raleigh Avanti Carbon Race uit 2009 in mijn framemaat (ik zou hem natuurlijk even moeten proberen). Dat is een carbon frame en vork met Ultegra afmontage voor £1,200... wel aantrekkelijk ook...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_76818594
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_76827860
    Ultegra en carbon is voor die prijs een nette combo. Ook weer goede reviews en Evans Cycles is een goede shop.

    http://www.bikeradar.com/(...)carbon-race-09-32510

    De review.

    Die Shimano RS 20 wielen zijn ook redelijk goed voor een fiets in die prijsklasse. Je kan later altijd nog een nieuw setje kopen.
    pi_76830046
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 19:23 schreef marcodej het volgende:
    Van laag naar hoog: Sora, Tiagra, 105, Ultregra, Dura-Ace. De laatste vind ik zelf een beetje over de top voor een amateurfietsers, is eigenlijk niet nodig...

    Ik heb nu zo'n twee jaar een racefiets, afgemonteerd met Sora. Er is gewoon prima mee te fietsen, maar ik voel wel dat ik op den duur wel wat beters wil. De duurzaamheid is gewoon niet top, maar wat ik zeg: de eerste paar jaar is er gewoon prima mee te fietsen. De benen moeten het nog altijd zelf doen.

    Het ligt gewoon puur aan het budget: je kan het zo gek maken als je wilt. Maar aangezien je best een aardig budget hebt zou ik minimaal voor 105 gaan.
    Dura Ace is ook puur op wedstrijdsport gericht. Ik heb wel eens gehoord dat Ultegra duurzamer is.
    Mijn fiets was in eerste instantie ook met Sora afgemonteerd. Heb nu één en ander al vervangen door Ultegra.
    pi_76831401
    Dura Ace gaat toch het meeste kilometers mee van alle Shimanogroepen. Alleen is onderdelen vervangen een virj prijzige hobby. Knal zelf liever een Ultegra cassette er op in combi met een Dura Ace ketting.
    pi_76832404
    't Verschil zal je toch niet merken
      dinsdag 26 januari 2010 @ 19:00:16 #169
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77302322
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
    pi_77302646
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
    Een fiets uit 2009 nieuw kopen scheelt! Vanmiddag mijn nieuwe racert opgehaald, van 1088 voor 799. Nu nog wachten op mooier weer...
    Mooi-weer-fietser...
    Eins, zwei, hoeplakai.
    pi_77304295
    quote:
    Op donderdag 14 januari 2010 18:57 schreef Drive-r het volgende:
    Na veel googlen op UK websites, toch een beetje moeten concluderen dat die £999 voor die carbon Specialized wel de beste deal is. Helaas hebben ze mijn framemaat niet, dus kan ik er weinig mee
    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    pi_77308693
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:42 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Wat is jouw maat dan en hoe weet je dat?
    Op mijn ouwe fiets een 56, dat was een Koga. Schijnt allemaal weer te verschillen tussen de verschillende merken, daarom moet ik ze helaas ook eigenlijk even testen voor het kopen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:09:14 #173
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_77308833
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:07 schreef jakkop het volgende:

    [..]

    Mooi-weer-fietser...
    Ik fiets voor mijn lol. Weer waarbij mijn ballen eraf vriezen, schaar ik niet onder de noemer "lol".
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
      dinsdag 26 januari 2010 @ 21:10:38 #174
    40566 Ericr
    Livewrong
    pi_77308903
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    pi_77309053
    Wel opletten hoe ze meten, dat verschilt nog weleens: center-center of center-top...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_77309781
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 21:10 schreef Ericr het volgende:
    56cm is 56cm, probleem is dat tegenwoordig veel fietsen een sloping bovenbuis hebben en dan moet je inderdaad goed weten hoe steil die bovenbuis op de zitbuis staat. Bij een rechte bovenbuis is er echter weinig verschil tussen fietsen met een zitbuis van 56 cm. In ieder geval niets wat je niet kan oplossen d.m.v. de lengte van de stuurpen of het verstellen van je zadel.
    Ook bij rechte bovenbuizen moet je die klassieke maatvoering vergeten. Je weet dan nl niet hoe die '56 cm' gemeten is en dat kan zo 2+ cm in lengte van het frame schelen (het verschil tussen een passend frame en een te groot/klein frame). Belangrijk is dat de (virtuele) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte de enige maten zijn die ertoe doen. Of een fiets een sloping bovenbuis heeft of niet maakt niet uit, want je kijkt naar de virtuele bovenbuislengte. Het gaat erom dat de fiets de goede lengte heeft en dat je niet te (on)diep komt te zitten.
    pi_77326777
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    pi_77327159
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:24 schreef Tommeke het volgende:
    Je moet je niet blind staren op de maat van de zitbuis. De lengte van de bovenbuis bepaal de maat van een fiets. Immers. Een korte zitbuis kan je compenseren met een lange zadelpen. De lengte van de bovenbuis kan je alleen maar compenseren met een langere of kortere stuurpen, alleen is dat lastiger en heeft een kortere stuurpen invloed op het stuurgedrag van de fiets. De balhoofbuis (buis vooraan) is ook belangrijk. Als die te lang is kan je niet goed diep zitten en als die te kort is heb je een toren aan spacers nodig om niet te diep te zitten.
    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77327613
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:34 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Dat merk ik dus ook met het passen van verschillende fietsen, daarom is de maat ook maar een richtlijn voor me. Maar goed, als een fiets alleen beschikbaar is in 62, dan is de kans klein dat ik er goed op pas.
    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    pi_77327649
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:46 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Zorg anders dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft, of ga naar een fietsenmaker die je goed op kan meten
    Dat zeker, maar uiteindelijk is passen voor mij ook belangrijk.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zaterdag 5 juni 2010 @ 00:38:10 #181
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82354207
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 01:07:32 #182
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82354950
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 00:38 schreef Jos. het volgende:
    Ja, schopje! Ik wil ook een racefiets kopen, ben een beginner dus duur hoeft het zeker niet te zijn. Mijn voornaamste eis is dat ie een beetje licht is en uiteraard een paar jaar meegaat. Wie kan me wat punten geven waar ik op moet letten bij de aanschaf?
    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    .
      zaterdag 5 juni 2010 @ 13:21:11 #183
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82363106
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 01:07 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    - waar?
    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    - waarom heb je als eis dat die fiets 'een beetje licht moet zijn' en wat is een beetje licht?
    Ik ben zoals gezegd maar een beginneling, dus wil eerst eens kijken of ik het wel echt zo leuk vind als ik denk dat het is. Hoe intensief ik de fiets ga gebruiken is dus nog niet bekend. Zal vooral hier in de regio gaan fietsen, maar dan natuurlijk wel richting de bergen(heuvels) die mijn gebied rijk is. Qua budget zat ik zelf te denken aan niet veel meer dan ¤ 500,- maar iets meer is eventueel niet erg.

    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    Geen grappen met de leeuwen.
      zaterdag 5 juni 2010 @ 22:14:04 #184
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_82378054
    Als je nog wil zien of je het wel leuk vindt, zou ik een tweedehandsje kopen. Daarop merk je snel genoeg of een nieuwe fiets het waard is om te kopen.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
    &lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
    pi_82378445
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 13:21 schreef Jos. het volgende:

    [..]
    Ik heb nu wel een mountainbike en daaraan staat me vooral tegen dat ik niet echt veel snelheid kan maken, daarom wil ik wel graag een lichte fiets, ook al omdat ik hier zoiets las dat een zwaardere fiets je op een gegeven moment tegen gaat staan.
    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:19:33 #186
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82381635
    quote:
    Op zaterdag 5 juni 2010 22:26 schreef Littlecreep het volgende:

    [..]

    In dat opzicht maakt het tegenwoordig echt niet zoveel meer uit hoe zwaar of licht je fiets is. Die paar grammetjes brengen alleen voordeel in de bergen of voor de profs. Als normale recreant is het gewicht van de fiets wel het minste waar je je druk om moet maken.

    Zoals al vaker is geadviseerd, zeker als je rond de 500 euro zoekt, is een tweedehands fiets zoeken. Een degelijke groep als Tiagra en 105 zijn al rond de 400 euro te vinden. Mits je goed zoekt natuurlijk.
    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Geen grappen met de leeuwen.
      zondag 6 juni 2010 @ 00:28:52 #187
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82381861
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:19 schreef Jos. het volgende:

    [..]

    Ik zal van de week eens een fietsenzaak opzoeken, weet inderdaad niet welke merken/modellen als goed bekend staan en welke niet. Hoe zit het precies met de maat dan? Ik geloof dat het bij een racefiets nogal belangrijk is dat je de juiste maat hebt?
    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 00:49:18 #188
    303548 Jos.
    Dwazerik.
    pi_82382317
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    Ga ik doen, thanks voor de uitleg, allen.
    Geen grappen met de leeuwen.
    pi_82397662
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    pi_82398730
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Volgens mij zijn er voor dat budget in principe geen "slechte" merken en komt het naast technische details vooral op smaak en uitstraling aan. Wat ik in zijn algemeenheid wel kan zeggen is dat je voor Italiaanse merken als Pinarello wel relatief veel voor de naam betaald.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 6 juni 2010 @ 18:39:54 #191
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82406410
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 15:39 schreef farscapevr7 het volgende:
    nadat mijn fiets een aantal jaar gestolen is en ik na een pokertoernooi de beschikking heb over een extraatje wil ik weer een mooie fiets aanschaffen

    Dan is het handig als je eerst wat meer info geeft:

    - hoe intensief wil je gaan fietsen?
    wil bij een toervereniging en minimaal 2 a 3 keer per week trainen, ook wil ik AGR, LBL marmotte etc gaan doen

    - waar?
    omgeving soest amersfoort trainen

    - en het belangrijkste; wat is je budget?
    max rond de 2500 en wil eigenlijk compleet dus met kleding schoenen helm etc klaar zijn voor 3000

    iemand ideeen voorbeelden merken?

    bvd
    Dan zou ik naar een FM gaan en gewoon een fiets kopen die je mooi vindt. Bedenk alleen wel even van te voren of een een full carbon fiets wilt of een aluminium met carbon voorvork. Wat betreft afmontage zou ik kiezen voor Shimano Ultegra. Verder zou ik waarschijnlijk de standaard wielen vervangen voor iets als Fulcrum 3's. Gezien de tochten die je ook wilt gaan fietsen zou ik kiezen voor een Compact of een triple.
    .
    pi_82417612
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
      zondag 6 juni 2010 @ 22:01:43 #193
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82418118
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef farscapevr7 het volgende:
    dank alvast,

    heb al een beetje zitten turen. van tuyl en willier waar moet ik die inschalen, zijn dat mooiboy fietsen of gewoon top?
    ik heb zelf een Wilier, over welk model heb je het?
    .
      zondag 6 juni 2010 @ 22:38:35 #195
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82420822
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 22:13 schreef farscapevr7 het volgende:
    http://www.belgafietsen.nl/producten/detail.php?product=977

    zoiets vind ik mooi
    Prima fiets, mooie afmontage en die wielen zijn ook beter dan de 'standaard' wielen.
    .
    pi_82421601
    Easton Vista zijn lekkere wielen hoor Rijd er al ongeveer anderhalf jaar op, nooit problemen.
    pi_82544605
    Ik zou een tijdje doorsparen en een fatsoenlijke racefiets kopen. Ikzelf heb een trek voor 750 euro, heerlijke lichte fiets met goede remmen en sckakelonderdelen
    pi_82643213
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    pi_82644358
    Toffe fiets!

    Ga je gegarandeerd plezier van hebben!
    pi_82645523
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 22:54 schreef farscapevr7 het volgende:
    tis deze geworden

    http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010

    helemaal blij, morgen ophalen
    Heb dezelfde sinds een paar weken. Topfiets!
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 11 juni 2010 @ 09:58:53 #201
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82653250
    Goede keuze Veel plezier met fietsen
    .
    pi_82708268
    Ik ben laatst tot het besef gekomen dat ik wegwielrennen toch leuker vind dan mountainbiken. Ik wil dan ook een racefiets aanschaffen. Aangezien ik een beginner ben geef ik het liefst niet veel meer dan 600 euro uit. Ik ben zat fietsen tegengekomen in die prijsklasse en het is totaal niet duidelijk voor mij wat nou wel en niet geschikt is.
    Ik vind zelf iets als dit er wel aantrekkelijk uitzien:
    http://www.rijwielcashenc(...)-2010-geel-wit-zwart

    Maar ik heb er echt niet zo veel verstand van dus: welke merken zijn echt af of aan te raden?
      zaterdag 12 juni 2010 @ 15:41:20 #203
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82708997
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 15:17 schreef OnCraintDégun het volgende:
    Ik ben laatst tot het besef gekomen dat ik wegwielrennen toch leuker vind dan mountainbiken. Ik wil dan ook een racefiets aanschaffen. Aangezien ik een beginner ben geef ik het liefst niet veel meer dan 600 euro uit. Ik ben zat fietsen tegengekomen in die prijsklasse en het is totaal niet duidelijk voor mij wat nou wel en niet geschikt is.
    Ik vind zelf iets als dit er wel aantrekkelijk uitzien:
    http://www.rijwielcashenc(...)-2010-geel-wit-zwart

    Maar ik heb er echt niet zo veel verstand van dus: welke merken zijn echt af of aan te raden?
    Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.

    Waarom vind je die Giant er aantrekkelijk uitzien? Let wel op dat als je niet zo heel veel van racefietsen af weet dat een nieuwe fiets in dat geval snel aantrekkelijk lijkt ten opzichte van bijvoorbeeld een tweedehands. Maar als ik die advertentie bekijk dan lees ik onder andere "Super lichtgewicht racefiets" terwijl deze 9.55kg weegt. Slaat nergens op om dit als een super lichtgewicht te gaan bestempelen.

    Persoonlijk zou ik met het bedrag dat jij wilt uitgeven gaan voor een tweedehands met een Shimano 105 of als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt Shimano Ultegra groep. Kwalitatief gezien heb je dan een veel betere fiets.
    .
    pi_82709480
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.

    Waarom vind je die Giant er aantrekkelijk uitzien? Let wel op dat als je niet zo heel veel van racefietsen af weet dat een nieuwe fiets in dat geval snel aantrekkelijk lijkt ten opzichte van bijvoorbeeld een tweedehands. Maar als ik die advertentie bekijk dan lees ik onder andere "Super lichtgewicht racefiets" terwijl deze 9.55kg weegt. Slaat nergens op om dit als een super lichtgewicht te gaan bestempelen.

    Persoonlijk zou ik met het bedrag dat jij wilt uitgeven gaan voor een tweedehands met een Shimano 105 of als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt Shimano Ultegra groep. Kwalitatief gezien heb je dan een veel betere fiets.
    Bedankt voor je comment ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht van Shimano zal sowieso wel goed zijn maar ik begrijp dus dat er een groot kwaliteitsverschil is tussen de Shimano onderdelen. Dan kan ik inderdaad beter op zoek gaan naar een betere tweedehands fiets.
      zaterdag 12 juni 2010 @ 15:59:52 #205
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_82709540
    Risico bij een tweedehands is wel dat het allemaal al gebruikt is en al aan het slijten is.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 12 juni 2010 @ 16:01:59 #206
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82709596
    Dat lijkt me een feit
    .
    pi_82709666
    En als je particulier tweedehands koopt heb je ook totaal geen garantie.
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
      zaterdag 12 juni 2010 @ 16:06:36 #208
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_82709778
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 16:01 schreef Yankee het volgende:
    Dat lijkt me een feit
    En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 12 juni 2010 @ 16:12:42 #209
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82709987
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 16:06 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.
    Dat valt volgens mij wel mee. Tweedehands fiets van een jaartje of 2 / 3 oud met bijvoorbeeld een 105 groep lijkt mij ook al is deze tweedehands een veel betere aankoop dan een nieuwe fiets met sora. Wat betreft slijtage is de kans aanwezig dat je de tandwielen, cassette en ketting wel eens moet gaan vervangen maar dat geldt lijkt mij niet snel voor de shifters / remmen etc die natuurlijk kwalitatief stukken beter zijn dan die van sora. Daarnaast vallen de kosten voor een cassette / ketting wel mee.
    .
      zaterdag 12 juni 2010 @ 16:15:42 #210
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_82710056
    Op een fiets van 2-3 jaar oud mag je er vanuit gaan dat je de ketting/cassette erg snel mag gaan vervangen.
    Shifters zijn dan idd beter, remmen zal niet eens echt veel uitmaken.
    Belangrijker dan de groep is imo eigenlijk de kwaliteit van het frame. Je kunt beter een goed frame (licht, stijf) met een slechte groep kopen dan andersom. Vervangen door een betere groep kun je in stappen doen en is iha goedkoper.
    Voor de kwaliteit van de groep zijn eigenlijk ook maar een paar dingen écht doorslaggevend: kwaliteit shifters, derailleurs (vnl de achterderailleur) en bracket. En dat is allemaal vrij eenvoudig en niet te duur te upgraden.
    En de naven natuurlijk, maar meestal worden tegenwoordig toch wielsets verkocht, en ook daarvoor geld dat het makkelijk upgraden is.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 12 juni 2010 @ 16:25:01 #211
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82710336
    Maar is het dan volgens jou mogelijk om voor 600 euro een "goed frame (licht, stijf)" te kopen inclusief wat voor groep dan ook?
    .
    pi_82711528
    Zo'n Defy frame oogt wel goed (heb 'm paar keer in 't echt gezien).
    Maar ik denk dat je met goed zoeken voor dat geld misschien ook wel Tiagra kan vinden.
    pi_82720016
    hoi allemaal, zie hier als één van de weinige plaatsen op internet veel info over fietsen... mn zoektocht naar een nieuwe fiets heeft al veel opgeleverd, maar nog geen besluit kunnen nemen...

    zit nu te dubben tussen de Focus Culebro 2010 en de Sense Trentino Special 2010. De specs:

    Focus:
    Frame New Hydroform, triple butted, SL Frame met BB30
    Voorvork Focus Carbon
    Achterderailleur Shimano Ultegra
    Voorderailleur Shimano Ultegra
    Shifters Shimano Ultegra
    Remmen Shimano Ultegra
    Crankset FSA Energy Triple
    Wielen Fulcrum Racing 7
    Banden Continental Ultra Sport, 23-622
    Zadel Concept SL
    Zadelpen Concept Extreme
    Stuurdelen Concept SL
    Balhoofd Alloy, A-Head, Concept Extreme

    Sensa:
    Frame Aluminium
    Voorvork Carbon
    Versnellingen 20 versnellingen
    Derailleur achter Shimano Ultegra 6700
    Derailleur voor Shimano Ultegra 6700
    Shifters Shimano Ultegra 6700
    Crankstel Shimano Ultegra 6700
    Crankstel type Double
    Remmen Velgremmen
    Remsysteem Shimano Ultegra 6700
    Wielset Fulcrum Racing 7

    Ik wil sowieso een tripple laten monteren.

    Puntje van aandacht verder is dat de Sensa te krijgen is tot max 60cm (sloping). Mijn maat is 61 á 62.... de fietsenmaker geeft aan dat je sloping altijd een maatje kleiner moet nemen maar daar kan ik op Internet niets over vinden..... hellup?? (doordat mn huidige fiets door een fietsenmaker is aangesmeerd, maat 58, ben ik wat wantrouwend)
    pi_82729157
    quote:
    Op zaterdag 12 juni 2010 20:51 schreef woudb007 het volgende:
    hoi allemaal, zie hier als één van de weinige plaatsen op internet veel info over fietsen... mn zoektocht naar een nieuwe fiets heeft al veel opgeleverd, maar nog geen besluit kunnen nemen...

    zit nu te dubben tussen de Focus Culebro 2010 en de Sense Trentino Special 2010. De specs:

    Focus:
    Frame New Hydroform, triple butted, SL Frame met BB30
    Voorvork Focus Carbon
    Achterderailleur Shimano Ultegra
    Voorderailleur Shimano Ultegra
    Shifters Shimano Ultegra
    Remmen Shimano Ultegra
    Crankset FSA Energy Triple
    Wielen Fulcrum Racing 7
    Banden Continental Ultra Sport, 23-622
    Zadel Concept SL
    Zadelpen Concept Extreme
    Stuurdelen Concept SL
    Balhoofd Alloy, A-Head, Concept Extreme

    Sensa:
    Frame Aluminium
    Voorvork Carbon
    Versnellingen 20 versnellingen
    Derailleur achter Shimano Ultegra 6700
    Derailleur voor Shimano Ultegra 6700
    Shifters Shimano Ultegra 6700
    Crankstel Shimano Ultegra 6700
    Crankstel type Double
    Remmen Velgremmen
    Remsysteem Shimano Ultegra 6700
    Wielset Fulcrum Racing 7

    Ik wil sowieso een tripple laten monteren.

    Puntje van aandacht verder is dat de Sensa te krijgen is tot max 60cm (sloping). Mijn maat is 61 á 62.... de fietsenmaker geeft aan dat je sloping altijd een maatje kleiner moet nemen maar daar kan ik op Internet niets over vinden..... hellup?? (doordat mn huidige fiets door een fietsenmaker is aangesmeerd, maat 58, ben ik wat wantrouwend)
    Totale onzin wat die fietsenmaker beweert. Ik hoor dit soort flauwekul zo vaak (van anderen) dat ik blij ben dat ik me er zelf een beetje in verdiept heb. Probleem is dat je met "maat xx" nog niks weet, namelijk hoe lang de diverse buizen echt zijn. En dan met name de (virtuele, bij sloping frames) bovenbuis en balhoofdbuis want dat zijn de twee belangrijkste maten. Bij de Sensa zie ik helaas geen volledige geometrietabel staan, de bovenbuismaat die wordt gegeven is langs de buis gemeten en niet de 'virtuele' (=horizontale) lengte. Het is handig om dit forumtopic door te lezen als je er meer over wilt weten.
    Qua specs maakt het weinig uit al geef ik de voorkeur aan een BB30 bottom bracket. Alleen bestaat volgens mij de FSA Energy triple niet dus dan is het wellicht een Gossamer crank, is ook niks mis mee.
    pi_82751730
    Een racefiets kopen is blijkbaar lastiger dan ik had gedacht! Ik wil graag een racefiets maar heb er 0,0 verstand van. Waarschijnlijk stel ik dezelfde vragen als alle anderen, sorry daarvoor! Maar ik lees steeds dat je vooral naar de afwerking en onderdelengroepen moet letten: dat zegt me allemaal niks en volgens mij zou ik het verschil dus ook niet merken zolang ik niet beter weet?

    Afgelopen 2 jaar heb ik veel geroeid, maar tijdens mijn stage in Engeland zal ik vervangende trainingen moeten doen en racefietsen lijkt me heel gaaf! Als ik mezelf niet constant in de prak rij en de zadelpijn niet onoverkomelijk is ben ik van plan om 4x per week te fietsen. Ik zoek een goedkope fiets die -om blessures te voorkomen- wel ong. mijn maat is en niet teveel onderhoud gaat kosten, ik ben namelijk a-technisch. Ik ga geen wedstrijden fietsen dus snel hoeft de ie niet te zijn. Is dat echt onmogelijk onder de 400 euro? Liefst zelfs ver eronder?

    En als je zo goedkoop mogelijk (maar wel veilig) uit wil zijn hoeveel gaan een helm en schoenen dan minimaal kosten?


    Ik begrijp dat de framemaat niet zoveel uitmaakt als ik op veel sites las? Omdat er ook nog ingewikkelde dingen bij komen kijken met de stang (wat is daar anders aan dan bij gewone fietsen? ) Ik zie net een advertentie op marktplaats: een framemaat 52. Ik zou volgens mij 54 moeten hebben, dat zal toch wel te verhelpen zijn? Hoeveel zou deze fiets waard zijn denken jullie? Hij ziet er denk ik wat te blits uit voor mijn budget. Zomaar een voorbeeld hoor... er staat zoveel op marktplaats, maar deze is toevallig paars en dichtbij

    Kortom, een en al kneuzigheid op fietsgebied maar ik ga het allemaal nog wel leren hoor!

    [ Bericht 0% gewijzigd door C.est_Bon op 13-06-2010 18:39:30 ]
    pi_82752136
    Deze ziet er vet uit!!!
      maandag 14 juni 2010 @ 10:39:38 #217
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82777743
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef C.est_Bon het volgende:
    Een racefiets kopen is blijkbaar lastiger dan ik had gedacht! Ik wil graag een racefiets maar heb er 0,0 verstand van. Waarschijnlijk stel ik dezelfde vragen als alle anderen, sorry daarvoor! Maar ik lees steeds dat je vooral naar de afwerking en onderdelengroepen moet letten: dat zegt me allemaal niks en volgens mij zou ik het verschil dus ook niet merken zolang ik niet beter weet?

    Afgelopen 2 jaar heb ik veel geroeid, maar tijdens mijn stage in Engeland zal ik vervangende trainingen moeten doen en racefietsen lijkt me heel gaaf! Als ik mezelf niet constant in de prak rij en de zadelpijn niet onoverkomelijk is ben ik van plan om 4x per week te fietsen. Ik zoek een goedkope fiets die -om blessures te voorkomen- wel ong. mijn maat is en niet teveel onderhoud gaat kosten, ik ben namelijk a-technisch. Ik ga geen wedstrijden fietsen dus snel hoeft de ie niet te zijn. Is dat echt onmogelijk onder de 400 euro? Liefst zelfs ver eronder?

    En als je zo goedkoop mogelijk (maar wel veilig) uit wil zijn hoeveel gaan een helm en schoenen dan minimaal kosten?


    Ik begrijp dat de framemaat niet zoveel uitmaakt als ik op veel sites las? Omdat er ook nog ingewikkelde dingen bij komen kijken met de stang (wat is daar anders aan dan bij gewone fietsen? ) Ik zie net een advertentie op marktplaats: een framemaat 52. Ik zou volgens mij 54 moeten hebben, dat zal toch wel te verhelpen zijn? Hoeveel zou waard zijn denken jullie? Hij ziet er denk ik wat te blits uit voor mijn budget. Zomaar een voorbeeld hoor... er staat zoveel op marktplaats, maar deze is toevallig paars en dichtbij

    Kortom, een en al kneuzigheid op fietsgebied maar ik ga het allemaal nog wel leren hoor!
    Hoi,

    Als je het liefst zo min mogelijk geld wilt uitgeven is dat natuurlijk van invloed op de fiets en de onderdelen. Maar het is wel mogelijk om een tweedehands fiets met bijvoorbeeld Shimano Sora te kopen voor rond de 2 a 3 honderd euro. Shimano Sora slaat in dit geval op de 'groep' = shifters / remmen / derailleurs etc. Kwalitatief gezien is dit wel de minste groep van Shimano (okay je hebt ook iets van 2200 maar dat moet je überhaupt niet nemen). Hiermee is prima te fietsen trouwens hoor, duurdere groepen schakelen alleen bijvoorbeeld soepeler en daarvan slijten de onderdelen minder snel. Maar daar jij geen vergelijkingsmateriaal hebt zal je dit niet merken. Daarnaast kunnen die sora onderdelen ook wel een tijdje meegaan wanneer je je fiets goed onderhoudt. Kortom het is echt wel mogelijk om onder de 400 euro een leuk fietsje te vinden.

    Helm en schoenen hoeven niet zo heel veel te kosten. Helm in de opruiming is al wel te vinden voor 20 euro en schoenen voor iets van 50. Wat natuurlijk ook kan is pedalen nemen waarin je met je gewone sportschoenen kan, dat is nog weer goedkoper. Maar optisch natuurlijk wel minder.

    Als je precies wilt weten welke framemaat voor jou perfect zal zijn dan moet je een fietsmeting laten doen, echter heeft dat gezien het bedrag dat jij wilt uitgeven voor een fiets weinig zin daar je toch bij een tweedehands zult uitkomen. Hoe lang ben je? Er zijn wel standaard tabelletjes te vinden op internet waarmee je wel een redelijk goed idee kunt krijgen van de maat die je moet hebben.

    Die paars / zwarte Gazelle lijkt mij maximaal 100 euro waard. Dit is wel echt een oudje, maar lijkt wel goed te zijn onderhouden.
    .
      maandag 14 juni 2010 @ 10:44:05 #218
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82777910
    quote:
    Op zondag 13 juni 2010 18:42 schreef C.est_Bon het volgende:
    ]Deze[/url] ziet er vet uit!!!
    Deze is een stuk nieuwer dan die andere fiets. Bij die andere zitten bijvoorbeeld de schakelaars voor de versnellingen nog op de buis terwijl je bij deze fiets de versnellingen op het stuur hebt. Fiets is echter wel framemaat 56 wat natuurlijk een stuk groter is dan een 52. Lijkt me voor iets van 200 euro geen slechte koop
    .
      maandag 14 juni 2010 @ 10:45:49 #219
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82777967
    Marktplaats kopen = geniaal. Wel goed zoeken. Gewoon 10 fietsen selecteren, en gaan vergelijken. Vraag de verkopers eens hoeveel KM er op gefietst is. Rond 3000km mag je een ketting al vervangen, in sommige gevallen.

    Koop verder in ieder geval geen fietsen meer met schakelen op het frame.. Dat wil je nu toch echt wel in de shifters hebben. Ook het aantal tandwielen achter mag wel minimaal 8 (liever 9) zijn. Ik heb er nu 10 opzitten. Hoe meer, hoe recenter een fiets is.

    Verder zegt het gewicht vaak wel wat over de kwaliteit / originele prijs van de fiets. Zware fietsen zijn oorspronkelijk goedkoper geweest dan de lichtere variant uit het zelfde jaar. Vraag dus ook gewoon eens naar het gewicht van de fiets. Boven de 10kg lekker laten staan.

    En koop NOOIT een fiets met Shimano WHR500 wielen, die zijn echt te slecht.
    pi_82778763
    Ik heb vrijdag 'n veldrijfiets gekocht voor maar liefst 60 euro. Met handgespaake wieltjes en 'n oldskool shimano 8-speed groep.

    Die goedkope Shimano wielen zijn alleen maar geschikt om mee te fietsen. Ik heb een keer in m'n leven op een (slappe) fiets met zulke slappe wielen afgedaald, en dat is geen pretje. Marktplaats is inderdaad geniaal!
      maandag 14 juni 2010 @ 11:11:41 #221
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82778943
    Ja, hoe is die fiets? Doe's wat foto's posten? Dat zijn nog eens leuke koopjes. Misschien wil ik dat ook wel voor deze winter. Alhoewel; met een racefietsstuur door het bos?
    pi_82779328
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:
    Ja, hoe is die fiets? Doe's wat foto's posten? Dat zijn nog eens leuke koopjes. Misschien wil ik dat ook wel voor deze winter. Alhoewel; met een racefietsstuur door het bos?
    Das ff wennen, maar ook weer goed voor je stuurtechniek. Ik vind 't persoonlijk wat chiller als met een mtb omdat je sneller bent. Tenzij 't natuurlijk weer vet blubberig is.


    http://twitpic.com/1w6ews

    Wat er moet gebeuren:
    - Voorderailleur was er af en moest een nieuwe kabel hebben.
    - Stuur te smal, en een lelijke combinatie van oud stuurlint en ducttape.
    - Aandrijving moest schoongemaakt worden.
    - Leer van het zadel is niet mooi, zeg maar gerust lelijk.

    Wat ik tot nu toe gedaan heb:
    - Aandrijving schoongemaakt/ontvet.
    - Nieuw stuur erop, incl wit stuurlint.
    - Voorderailleur aangesloten.

    Wat ik nog ga doen:
    - Decals van het achterwiel halen.
    - Zadel bekleden met nieuw leer.
    - Als de fiets me bevalt spuit ik 'm donkerblauw metallic denk ik. Dat in combinatie met een wit zadel en stuurlint en witte decals zal denk ik erg mooi ogen. Of weet jij nog 'n mooie kleurencombi (geen celeste )
      maandag 14 juni 2010 @ 11:38:09 #223
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82780023
    Lijkt me een perfecte fiets voor dat bedrag
    .
      maandag 14 juni 2010 @ 11:55:55 #224
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82780680
    Mooi fietsje voor dat geld..! En ik zou hem niet spuiten, wordt er nooit mooier op.
      maandag 14 juni 2010 @ 11:58:07 #225
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82780774
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:


    En koop NOOIT een fiets met Shimano WHR500 wielen, die zijn echt te slecht.
    hehe, mijn vriendin heeft WH-R500 wielen

    Maar goed, was ook een redelijk cheap fietsje met Shimano Sora erop. Met de kilometers die zei fietst in een jaar is het het geld niet waard om er meer aan uit te geven
      maandag 14 juni 2010 @ 11:59:01 #226
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_82780819
    Hebben mensen hier ervaring met verzendingen van bedrijven als Canyon en RoseVersand (Red Bull)? Ik lees in verschillende testen (o.a. Fiets) dat de frames goed worden beoordeeld. Daarnaast hebben zij een goede afmontage voor een prijsverhouding waarvoor je bij je lokale fietsenmaker niet hoeft aan te komen (tenzij je fietsenmaker Vos & zoon heet).

    Wordt een fiets compleet afgemonteerd bezorgd of moet je zelf nog veel sleutelen? Zijn er mensen die een beschadiging hadden en die iets kunnen vertellen over de verdere afhandeling met Canyon/Rose?
    That's...Montgomery Clift, honey!
      maandag 14 juni 2010 @ 12:02:07 #227
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82780945
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:59 schreef Bismarck het volgende:
    Hebben mensen hier ervaring met verzendingen van bedrijven als Canyon en RoseVersand (Red Bull)? Ik lees in verschillende testen (o.a. Fiets) dat de frames goed worden beoordeeld. Daarnaast hebben zij een goede afmontage voor een prijsverhouding waarvoor je bij je lokale fietsenmaker niet hoeft aan te komen (tenzij je fietsenmaker Vos & zoon heet).

    Wordt een fiets compleet afgemonteerd bezorgd of moet je zelf nog veel sleutelen? Zijn er mensen die een beschadiging hadden en die iets kunnen vertellen over de verdere afhandeling met Canyon/Rose?
    M'n vriendin heeft in april een fiets gekocht bij Rose. Dat is perfect. Kwam in een grote doos, alleen stuur moest even rechtgezet worden. Enige nadeel is dat de winkel een beetje uit de buurt is en dat je dus niet even langs kunt gaan. Maar service is erg goed, als er iets mis is kan je ze bellen en dan halen ze de boel op om later het gefixt terug te brengen.
    .
    pi_82782349
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 11:55 schreef Oksel het volgende:
    Mooi fietsje voor dat geld..! En ik zou hem niet spuiten, wordt er nooit mooier op.
    De lak is 'n beetje erg slecht, veel beschadigingen. Ach, ik zie wel. Heb wel vaker 'n fiets overgespoten en dat zag er erg goed uit.
    pi_82782780
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Als je precies wilt weten welke framemaat voor jou perfect zal zijn dan moet je een fietsmeting laten doen, echter heeft dat gezien het bedrag dat jij wilt uitgeven voor een fiets weinig zin daar je toch bij een tweedehands zult uitkomen. Hoe lang ben je? Er zijn wel standaard tabelletjes te vinden op internet waarmee je wel een redelijk goed idee kunt krijgen van de maat die je moet hebben.

    Die paars / zwarte Gazelle lijkt mij maximaal 100 euro waard. Dit is wel echt een oudje, maar lijkt wel goed te zijn onderhouden.
    Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!

    Wat me nu pas opvalt is dat de tweede advertentie die ik had gepost het over een framemaat van 56 inch heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk? Inches zijn nogal wat langer dan centimeters, dan kom je op iets van anderhalve meter uit!

    In ieder geval bedankt! Ik heb al op wat advertenties op marktplaats gereageerd en zal wel even laten weten wat eruit komt. Krijg steeds meer zin om te fietsen!
      maandag 14 juni 2010 @ 23:35:59 #230
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82815315
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 12:52 schreef C.est_Bon het volgende:

    [..]

    Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!

    Wat me nu pas opvalt is dat de tweede advertentie die ik had gepost het over een framemaat van 56 inch heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk? Inches zijn nogal wat langer dan centimeters, dan kom je op iets van anderhalve meter uit!

    In ieder geval bedankt! Ik heb al op wat advertenties op marktplaats gereageerd en zal wel even laten weten wat eruit komt. Krijg steeds meer zin om te fietsen!
    graag gedaan, denk maximaal maatje 54 trouwens
    .
    pi_82819077
    quote:
    Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
    Marktplaats kopen = geniaal.
    Is inderdaad wel leuk om te doen, voor mezelf zo een reserve/winterfiets gekocht en voor drie vrienden die ik met het wielervirus heb aangestoken een mooi tweedehandsje gevonden.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:43:02 #232
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82827249
    Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
    Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.

    Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.

    Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
    Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:49:03 #233
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82827456
    Mooi speeltje, wel erg hip, waardoor hij over 3 jaar niet meer zo tof is.

    Misschien een leuke Celeste Bianchi? Tijdloos en kwaliteit! En meer uniek.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 11:51:30 #234
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82827547
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
    Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
    Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.

    Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.

    Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
    Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
    Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeld )

    Andere opties misschien Red Bull of Canyon. Moet het carbon zijn of mag aluminium ook?

    [ Bericht 2% gewijzigd door Yankee op 15-06-2010 12:03:10 ]
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:05:04 #235
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828031
    Hey, ik probeer Bianchi beetje populairder te maken, ga jij je ermee bemoeien!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:05:34 #236
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828050
    Jullie mogen de 26ste wel even op mijn fietsje fahren. Zitten wel klote wielen in trouwens.
    pi_82828094
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
    Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
    Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.

    Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.

    Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
    Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
    Over Stevens niet meer dan lof eigenlijk. Rijd er zelf nu bijna anderhalf jaar op en het is de lekkerste fiets waar ik op heb gezeten tot nu toe. Stevens Aspin 2009, afgemonteerd met Ultegra SL en Easton Vista wielen. Ik denk dat qua prijs/klasse verhouding Cube en Stevens toch wel dicht bij elkaar zitten.

    Gewoon vragen of je testritjes kan maken
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:07:44 #238
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828118
    Of zoiets:
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:08:59 #239
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82828159
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:05 schreef Oksel het volgende:
    Hey, ik probeer Bianchi beetje populairder te maken, ga jij je ermee bemoeien!
    of natuurlijk een Bianchi. Die zijn zoals Oksel al zegt wel een stukje unieker natuurlijk
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:10:39 #240
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828229
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:08 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    of natuurlijk een Bianchi. Die zijn zoals Oksel al zegt wel een stukje unieker natuurlijk
    Danku, danku..
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:12:14 #241
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82828289
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:10 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Danku, danku..
    Als je wilt dat ze uniek blijven moet je ze alleen natuurlijk niet gaan promoten
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:13:13 #242
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828327
    Oh, ja, kut. Dilemma!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:18:37 #243
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828516
    Bianchi 1885 is ook wel aardig, veel fiets voor weinig geld:


    Staan er nog paar hier:

    http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B45.aspx
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:21:23 #244
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828615


      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:26:01 #245
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82828808
    Vet fietsje! Ik heb alleen het vermoeden dat SuperHer0 voor de nieuwe Ultegra groep gaat in combinatie met wat stijvere wielen dan waar de meeste fietsen meegeleverd worden
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:26:17 #246
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828821
    En nog meer porno:



      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:28:24 #247
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82828912
    Dat eerste paar foto's van de vorige post zijn dus foto's van de nieuwe Bianchi Oltre:

    http://road.cc/node/18218



    Geil.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:28:52 #248
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82828926
    de bovenste twee vallen alleen absoluut niet binnen de 2500,- , wel erg mooie fietsen trouwens
    .
    pi_82828987
    Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:33:33 #250
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82829127
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:28 schreef Yankee het volgende:
    de bovenste twee vallen alleen absoluut niet binnen de 2500,- , wel erg mooie fietsen trouwens
    Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:33:47 #251
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82829137
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
    Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
    Ja, dan liever een Wilier.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:34:38 #252
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82829177
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..
    hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:35:06 #253
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82829197
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:33 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Ja, dan liever een Wilier.
    Wilier moet je niet kopen, die moeten speciaal blijven
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:47:33 #254
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82829752
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 11:51 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeld )

    Andere opties misschien Red Bull of Canyon. Moet het carbon zijn of mag aluminium ook?
    Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?

    Ik zat ook te denken om bij Rose eentje aan te schaffen: http://rose.nl/bikes/wielrenfietsen/wielrenfietsen/red-bull-carbon-sl-3000-2010.html?cid=157&detail=1000&detail2=30491

    Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:57:39 #255
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82830228
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:34 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    hehe, zit je trouwens nu al weer die brommer van je op te hemelen op fiets forum?


    Moet beetje topics lopende houden natuurlijk. Ik wil nieuwe wielen trouwens
      dinsdag 15 juni 2010 @ 12:59:10 #256
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82830297
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Als het gewicht zo rond de 8kilo blijft vind ik het niet erg. carbon omdat dit stijver is dan alum of loop ik nu achter?

    Ik zat ook te denken om bij Rose eentje aan te schaffen: http://rose.nl/bikes/wielrenfietsen/wielrenfietsen/red-bull-carbon-sl-3000-2010.html?cid=157&detail=1000&detail2=30491

    Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
    Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.

    Die Red Bull fietsen worden wel altijd zeer goed beoordeeld in verschillende testen. Maar nadeel is inderdaad wel dat die winkel een beetje uit de buurt is. M'n vriendin heeft haar fiets daar dus ook gekocht, maar als daar wat mis mee is dan gaat ie waarschijnlijk naar een FM in de buurt. Voordeel van even snel worden geholpen of dat ze voor kleine dingetjes niks rekenen heb je dan alleen meestal niet.

    Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?
    .
    pi_82830305
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:30 schreef Tommeke het volgende:
    Ik vind die Pinarello's eigenlijk spuuglelijk met die bochelvoorvork.
    tsss
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:07:34 #258
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82830654
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:

    [..]


    Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?

    Ronde!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:11:55 #259
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82830832
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Carbon hoeft niet stijver te zijn geloof ik, zeker niet wanneer je een van de top aluminiumframes neemt ten opzichte van een wat goedkoper carbon frame.

    Die Red Bull fietsen worden wel altijd zeer goed beoordeeld in verschillende testen. Maar nadeel is inderdaad wel dat die winkel een beetje uit de buurt is. M'n vriendin heeft haar fiets daar dus ook gekocht, maar als daar wat mis mee is dan gaat ie waarschijnlijk naar een FM in de buurt. Voordeel van even snel worden geholpen of dat ze voor kleine dingetjes niks rekenen heb je dan alleen meestal niet.

    Heb je enig idee wat voor wielen je wilt?

    Ehm, rond ;-) Ik vind de Mavic Cosmic Carbone wel mooi. Ik rijd nu ook een Cube en ben er wel gecharmeerd van. Zolang ze stijver zijn dan Fulcrum racing 5. Heeft iemand een lijstje met testresultaten zodat je een vergelijking kan maken?

    de Bianchi Oltre ziet er mooit uit, erg gelikt maar ik denk dat ik nog wel even door moet sparen.
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:14:02 #260
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82830914
    Ik wilde je hem de 26ste kado doen, maar je hebt liever een Cube zie ik..
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:18:57 #261
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82831118


    Wat betreft 'ronde wielen' --> klojo's
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 13:41:19 #262
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_82832053
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 12:47 schreef Superher0 het volgende:
    Nadeel is dan echter dat je niet even langs kunt gaan bij de fietsenmaker mocht er iets aan de hand zijn. Kleine dingetjes kan ikzelf maar voor het specialistiche werk. Misschien maar eens gaan oefenen om slagjes uit het wiel te halen.
    Er gaan verhalen op het internet rond van fietsenmakers die internetfietsen niet willen repareren. Ik vind dat opmerkelijk. Als ik mijn internetfiets naar de lokale fietsenmaker breng en ik betaal hem gewoon voor een reparatie, wat maakt hem het dan uit waar ik de fiets heb gekocht.

    Voor alle servicebeurten aan mijn huidige fiets, die ik wel bij mijn fietsenmaker had gekocht, heeft hij toch altijd de volle pond gerekend. Bij aanschaf van mijn fiets destijds kon er geen binnenbandje of zadeltasje vanaf. Enig onderscheid in vaste klanten en klanten lijkt hij toch niet te maken.
    That's...Montgomery Clift, honey!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 14:57:50 #263
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82835062
    Als er geen onderhandelingsruimte is ga ik meteen weer de winkel uit. Maak dan de prijs 100euro hoger, zodat je in ieder geval die ruimte geeft.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:08:34 #264
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_82835527
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 14:57 schreef Oksel het volgende:
    Als er geen onderhandelingsruimte is ga ik meteen weer de winkel uit. Maak dan de prijs 100euro hoger, zodat je in ieder geval die ruimte geeft.
    Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.

    Een kennis van me was met een test uit het tijdschrift Fiets naar de winkel gegaan om een fiets te kopen. Hij van: "deze Ciöcc komt goed uit de test en die wil ik graag kopen en ik zie dat u leverancier van dat merk bent.'' Fietsenmaker zat vervolgens te foeteren dat de prijs die in het tijdschrift werd genoemd toch wel heel erg scherp was. Zei die kennis: "Wat heb ik daar mee te maken? Deze fiets voor die prijs, maat 54. Ik drink ondertussen een kopje koffie.''
    That's...Montgomery Clift, honey!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:15:05 #265
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82835803
    Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.

    Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:17:31 #266
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82835895
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:08 schreef Bismarck het volgende:

    [..]

    Dus in plaats van een overprijsde fiets zou de winkel hem verder overprijzen zodat je 200 euro er af kan lullen en dan nog steeds uitkomt op een overprijsde fiets? Als ik 105 of Veloce op fietsen van meer dan 1800 euro gemonteerd zie ga ik meteen weer de winkel uit.

    Een kennis van me was met een test uit het tijdschrift Fiets naar de winkel gegaan om een fiets te kopen. Hij van: "deze Ciöcc komt goed uit de test en die wil ik graag kopen en ik zie dat u leverancier van dat merk bent.'' Fietsenmaker zat vervolgens te foeteren dat de prijs die in het tijdschrift werd genoemd toch wel heel erg scherp was. Zei die kennis: "Wat heb ik daar mee te maken? Deze fiets voor die prijs, maat 54. Ik drink ondertussen een kopje koffie.''
    tja, ik ben het helemaal met je eens. Ik weet dat ik wat meer betaal maar dan wil ik wel meteen geholpen worden. Ik wil dan als ik een probleempje heb met mijn afstelling of met de wielen dat deze dan gerepareerd wordt onder garantie. Mijn fietsenmaker geeft 50% korting op fietsbeurten als je de fiets bij hem koopt. Maar goed als je zelf gaat shoppen... laatst een Ultegra ketting en cassette en 2 banden gekocht via Rose. Was 50 euro goedkoper dat de lokale fietsenmaker. Ik ben bereid om iets meer te betalen maar dan wil ik geen gezeik van arbeidsloon als ze die cassette en ketting erop zetten en alles afstellen.

    Ik ga straks naar de fietsenmaker en kijk eventjes wat hij heeft. Heb wel oren naar de Cube (mijn fm is dealer ervan) of naar Rose. Ow dat is trouwens dezelfde fietsenmaker die zegt dat de conti's GP4000 bij hem 20 euro duurder zijn omdat de webshop waar ik ze koop minder goede versies van deze band verkoopt. echt een kulverhaal. Heb hem verteld dat ik geen 20 euro extra ga betalen per band.
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:19:29 #267
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82835997
    Ciocc:

    http://ciocc.it/pdf/catalogue2010.pdf

    Hm, zo ontdek je nog eens iets.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:20:30 #268
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82836071
    Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:26:26 #269
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82836368
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
    www.rose.nl en dan conti GP4000S... Rollen erg goed en komen goed uit de testen. 27 euro per stuk. Ik koop ze altijd per 2. Bij de FM reken op 35+
    Superhero to the rescue!
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:27:58 #270
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82836432
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig, wil er eigenlijk niet heel aan uitgeven. Wie heeft er een goede tip voor me?
    continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206
    Kosten bij de gemiddelde FM trouwens iets van 40 euro p/s

    Goedkoper: Vittoria Rubino. Zijn niet de 'snelste' bandjes maar wel redelijk lekproof
    .
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:31:48 #271
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82836600
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:27 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    continental GP 4000 s, bijvoorbeeld via Salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=52&catid=3206
    Kosten bij de gemiddelde FM trouwens iets van 40 euro p/s

    Goedkoper: Vittoria Rubino. Zijn niet de 'snelste' bandjes maar wel redelijk lekproof
    Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?
    Superhero to the rescue!
    pi_82836914
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
    Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.

    Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
    Gelukkig doet mijn fietsenmaker dat Van Herwerden in Den Haag. Korting, volledige opmeting en gratis servicebeurtje erbij
      dinsdag 15 juni 2010 @ 15:40:01 #273
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82836989
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:31 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Helaas net al mijn bandjes gekocht anders hadden we samen kunnen doen. Verzendkosten zijn dacht ik bij Salden een 10tje, bij Rose 6 euro. Misschien dat er meer mensen mee doen?
    Heb zelf op dit moment geen nieuwe bandjes nodig, maar wel handig om even te onthouden voor de toekomst. Net nieuwe schoenen gekocht bij Salden, daarbij waren de verzendkosten inderdaad iets van 10 euro
    .
    pi_82837910
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 15:15 schreef Oksel het volgende:
    Nee, als goede FM ga je 100 euro over de gemiddelde Inet prijs heen, en geef je 50 euro korting + fietstasje en 2 binnenbandjes & opmeten. Dan ben je een goede FM.

    Als je gaat zeiken over de prijs ben je een stomme lul omdat je gewoon niet kan inkopen.
    Maar je zei "Maak dan de prijs 100euro hoger", dus alleen om het idee te krijgen dat je slim onderhandeld hebt of zo? Want de winkel die die 100 euro er niet bovenop doet heeft weliswaar geen onderhandelingsruimte, maar is per saldo even duur.

    Waaraan merk je dat WH-R500 wielen bagger zijn? Ze zitten namelijk standaard op m'n Batavus Course. Heb nog nergens last van gehad, maar fiets ook te weinig om geld uit te geven aan wat beters.
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
    pi_82854782
    Dat merk je aan 't feit dat je minder hard door bochten kunt. En als je wat power hebt schijnen ze tegen je remblokjes te lopen.
      dinsdag 15 juni 2010 @ 23:04:12 #276
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82861001
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 21:40 schreef Tommeke het volgende:
    Dat merk je aan 't feit dat je minder hard door bochten kunt. En als je wat power hebt schijnen ze tegen je remblokjes te lopen.
    Bedankt voor het compliment..

    Khad m'n remmen niet strak staan.. maar bij het klimmen zat ik toch tegen de blokjes aan. Nu trouwens niet meer, met mijn huidige wielen. Met de WHR500's dus wel. En om de zoveel tijd WEER een slag erin. Slappe kutwielen.

    Misschien moeten we eens per half jaar een banden inkoop actie houden. Alhoewel dat vast niet werkt. Misschien als we 1 keer per jaar een vaste meet doen, en dan meteen daaraan een bandeninkoop actie hangen?
      dinsdag 15 juni 2010 @ 23:05:38 #277
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82861080
    En ja, je moet je koper altijd het idee geven dat hij slim is geweest.. Dus zet je je prijs IETSJES hoger, zodat je wat ruimte hebt.
    pi_82861332
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:04 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Bedankt voor het compliment..

    Khad m'n remmen niet strak staan.. maar bij het klimmen zat ik toch tegen de blokjes aan. Nu trouwens niet meer, met mijn huidige wielen. Met de WHR500's dus wel. En om de zoveel tijd WEER een slag erin. Slappe kutwielen.

    Misschien moeten we eens per half jaar een banden inkoop actie houden. Alhoewel dat vast niet werkt. Misschien als we 1 keer per jaar een vaste meet doen, en dan meteen daaraan een bandeninkoop actie hangen?
    Hahaha, dat is opzich wel 'n strak idee. Bandjes heb je nooit genoeg van
    Ik ben niet de zwaarste, maar afdalen met die dingen was voor mij niet te doen. Ik zat ook op iemand anders haar fiets, omdat mijne op dat moment kaput was, maar pfff zeg.. Keihard door bochten jakkeren is niet te doen. Plus dat ik bang was ze kapot te rijden op die wegen (heb m'n Vista's ook aardig op hun donder gegeven daar).
    pi_82861382
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 23:05 schreef Oksel het volgende:
    En ja, je moet je koper altijd het idee geven dat hij slim is geweest.. Dus zet je je prijs IETSJES hoger, zodat je wat ruimte hebt.
    Klopt, zo is hij tevreden, en ben jij tevreden. Heb ik ooit eens in een boek gelezen wat ik voor sales moest lezen. Iets van Richte Lommert. Erg vermakelijk! Hij ging afdingen om de verkoper een goed gevoel te geven
      woensdag 16 juni 2010 @ 12:16:51 #280
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82875848
    Goed, gisteren bij de fietsenmaker langs geweest en niet veel wijzer geworden. Hij probeerde mij een Specialized Tarmac aan te smeren. Ben ik helemaal klaar voor 3000 euro. Vind de fiets niet erg mooi om eerlijk te zijn. ga vrijdag of zaterdag als ik tijd heb wel even langs in Zeist bij care4bikes. Eigenaar schijnt zelf ook te koersen, kijken wat hij aanraadt.
    Superhero to the rescue!
      woensdag 16 juni 2010 @ 12:35:16 #281
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82876663


    Leuk speeltje.
    pi_82878902
    Update. Ik ben even druk geweest met werk, maar nog steeds op zoek naar een fiets. Ben een absolute amateur en zal niet gaan koersen. Reed af en toe op de fiets van een vriend vroeger en wil dit gewoon weer gaan doen. Via werk (ik woon in Londen) kan ik tot £1000 besteden en daar belastingaftrek over krijgen, dus daar wil ik voor gaan (scheelt 50%). Nu ben ik echter veel in Stockholm (LAT relatie) en wil ik de fiets daar naartoe nemen, enorm mooi fietsen daar!

    Grote vraag: rond Stockholm is het fietsen fantastisch, maar veel fietspaden door de bossen zijn verharde gravel en soms iets minder dan dat. Wat zijn dan de voordelen/nadelen van eventueel kiezen voor een "cyclo cross" fiets? Ik begrijp dat bredere banden zwaarder zijn, maar verder? Maakt het qua frame veel uit?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_82881162
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 12:16 schreef Superher0 het volgende:
    Goed, gisteren bij de fietsenmaker langs geweest en niet veel wijzer geworden. Hij probeerde mij een Specialized Tarmac aan te smeren. Ben ik helemaal klaar voor 3000 euro. Vind de fiets niet erg mooi om eerlijk te zijn. ga vrijdag of zaterdag als ik tijd heb wel even langs in Zeist bij care4bikes. Eigenaar schijnt zelf ook te koersen, kijken wat hij aanraadt.
    Ga dan ook zeker even bij EPbike langs, zit er praktisch om de hoek (geheid dat je dan een Cervelo wilt ). Louter goede ervaringen mee. Als ik lees wat je wilt wat betreft onderhoud deels zelf doen (omdat je nu eenmaal weet wat de internetprijzen zijn en geen dief van je eigen portemonnee wilt zijn) ben je bij hem ook aan het goede adres. Eric heeft me ook al vaak uit de brand geholpen met snel even iets afstellen etc terwijl mijn fietsen daar niet vandaan komen.
      woensdag 16 juni 2010 @ 14:45:22 #284
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_82883024
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 13:21 schreef Drive-r het volgende:
    Update. Ik ben even druk geweest met werk, maar nog steeds op zoek naar een fiets. Ben een absolute amateur en zal niet gaan koersen. Reed af en toe op de fiets van een vriend vroeger en wil dit gewoon weer gaan doen. Via werk (ik woon in Londen) kan ik tot £1000 besteden en daar belastingaftrek over krijgen, dus daar wil ik voor gaan (scheelt 50%). Nu ben ik echter veel in Stockholm (LAT relatie) en wil ik de fiets daar naartoe nemen, enorm mooi fietsen daar!

    Grote vraag: rond Stockholm is het fietsen fantastisch, maar veel fietspaden door de bossen zijn verharde gravel en soms iets minder dan dat. Wat zijn dan de voordelen/nadelen van eventueel kiezen voor een "cyclo cross" fiets? Ik begrijp dat bredere banden zwaarder zijn, maar verder? Maakt het qua frame veel uit?
    Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.


    De hoge achtervork zorgt voor meer clearance als er modder enzo aan het wiel blijft kleven.

    Idem voor de voorvork.

    Zolang je niet voornemens bent om te gaan koersen of grote afstanden af te leggen lijkt mij een crosser een goede keuze.
    That's...Montgomery Clift, honey!
    pi_82885816
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 14:45 schreef Bismarck het volgende:

    [..]

    Doorgaans een steviger frame, een langere achterbrug en noppenbanden. Gewicht is niet zo belangrijk op cyclocrossers. Wielen staan wat minder dicht op de vork zodat er meer ruimte is voor 'mud clearance'.

    [ afbeelding ]
    De hoge achtervork zorgt voor meer clearance als er modder enzo aan het wiel blijft kleven.

    [ afbeelding ]Idem voor de voorvork.

    Zolang je niet voornemens bent om te gaan koersen of grote afstanden af te leggen lijkt mij een crosser een goede keuze.
    Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 16 juni 2010 @ 16:38:39 #286
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82889295
    Bij Rose kun je zelf je bike samenstellen. Een van mijn opties is de Red Bull Carbon SL 3000, Ultegra met Mavic Cosmis Carbone SL White. Kilootje of 7. http://konfigurator.rose.de/configurator.php?view_id=25855 kun je hem zien.
    Superhero to the rescue!
      woensdag 16 juni 2010 @ 23:36:42 #287
    49615 Bismarck
    Left on the sands of history
    pi_82911838
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 15:35 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Thanks! Hoe moet ik het verschil zien in de praktijk? Bredere banden is op zich wat meer comfort, maar wat meer werk. Maar goed, voor een ritje van 60km op asfalt zal je ook daar niet aan kapot gaan toch? Het blijft tenslotte een work-out, een paar km/uur minder maakt niet uit. Ik zie het inderdaad zelf wel zitten, zo'n cross. Misschien ooit investeren in een tweede set wielen, hoewel ik begrijp dat het nooit een koersfiets wordt.
    Bredere banden bieden inderdaad meer comfort maar ook meer rolweerstand ten opzichte van racefietsbanden. De rolweerstand wordt voor een deel ook bepaald door de luchtdruk in de band. Spijkerhard opgepompt biedt de band minder rolweerstand, maar ook minder comfort.

    Als je niet zoveel waarde hecht aan snelheid maar gewoon een stuk wil fietsen kan je prima toe met een cyclocrosser. Kan je er echter niet tegen dat je ingehaald wordt en heb je de neiging om op ieder wiel te springen wat voorbij rijdt dan adviseer ik een racefiets.

    Overigens ken ik de wegen rondom Stockholm niet, maar in Italie en Frankrijk zijn er twee wedstrijden die ook deels over onverhard wegdek worden afgelegd en dan fietst men op racefietsen. Het aantal lekke banden is niet meer dan wanneer men de hele wedstrijd over asfalt zou rijden.

    In Frankrijk gaat het om de Tro Bro Léon, die deels over karresporen gaat:


    In Italië gaat het om de Monte Paschi Eroica, die deels over de witte gravelwegen rondom Sienna gaat:
    That's...Montgomery Clift, honey!
      donderdag 17 juni 2010 @ 10:36:19 #288
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82920486
    Heeft iemand ervaring met een goede fietsenmaker in Utrecht, ik wil me een keer opmeten en mijn fiets wat oppimpen (nieuwere wielen, wellicht wat van mijn groep veranderen etc.)
    pi_82926922
    Ik wil graag gaan beginnen met wielrennen, voornamelijk om mn conditie op peil te krijgen en lekker te kunnen sporten.
    Daarvoor heb ik natuurlijk een goede fiets nodig. Ik zou graag van de kenners willen weten wat een goede fiets is om mee te beginnen en welke te krijgen is voor een niet te hoge prijs (mocht t toch echt niet bevallen). Natuurlijk een standaard vraag van een beginner, maar toch hoop ik op een nuttig antwoord.

    Kan ik t beste kijken voor een 2e hands, of beter een nieuwe fiets?
    Welke merken/modellen zijn geschikt voor beginners?
    Welke punten moet ik in gedachte houden bij het bepalen van welke fiets voor mij goed is?
    Welke materialen moet ik naast de fiets ook zeker niet vergeten om aan te schaffen, bv kleding?

    Budget ligt rond de 500-750 euro.

    Alle tips die mij op weg kunnen helpen om een goede keuze bij de aanschaf van een fiets te maken zijn van harte welkom!
      donderdag 17 juni 2010 @ 13:08:06 #290
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82927179
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 13:02 schreef Culi-Mars het volgende:
    Ik wil graag gaan beginnen met wielrennen, voornamelijk om mn conditie op peil te krijgen en lekker te kunnen sporten.
    Daarvoor heb ik natuurlijk een goede fiets nodig. Ik zou graag van de kenners willen weten wat een goede fiets is om mee te beginnen en welke te krijgen is voor een niet te hoge prijs (mocht t toch echt niet bevallen). Natuurlijk een standaard vraag van een beginner, maar toch hoop ik op een nuttig antwoord.

    Kan ik t beste kijken voor een 2e hands, of beter een nieuwe fiets?
    Welke merken/modellen zijn geschikt voor beginners?
    Welke punten moet ik in gedachte houden bij het bepalen van welke fiets voor mij goed is?
    Welke materialen moet ik naast de fiets ook zeker niet vergeten om aan te schaffen, bv kleding?

    Budget ligt rond de 500-750 euro.

    Alle tips die mij op weg kunnen helpen om een goede keuze bij de aanschaf van een fiets te maken zijn van harte welkom!
    quote:
    Op zondag 6 juni 2010 00:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Over merken / modellen zou ik me niet druk gaan maken. Maat is inderdaad wel belangrijk. Gebruik google en dat zul je al genoeg hierover vinden. Komt er op neer dat je je binnenbeenlengte kan gaan meten. Maar wel net zo belangrijk is de lengte van de bovenbuis van de fiets. Kortom als je echt 100% zeker wilt zijn dat die fiets je perfect zit moet je een fietsmeting laten doen, maar dat lijkt me voor jou niet relevant gezien de kosten.

    Conclusie: neem je lengte en ga even via google zoeken welke maat daar waarschijnlijk bij kan passen. Vervolgens naar een FM of op marktplaats gaan zoeken naar die maat. Zoals Littlecreep al aanhaalde, ga opzoek naar een tweedehands met als afmontage het liefste minimaal Shimano 105
    Verdere aanschaf:

    - wielerbroekje
    - wielershirtje
    - helm
    - eventueel wielerhandschoentjes
    - pomp
    - schoenen
    - extra binnenbandje + materiaal om bandjes te kunnen wisselen
    .
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:01:17 #291
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82929877
    Vergeet de vaseline niet..
    pi_82930126
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Oksel het volgende:
    Vergeet de vaseline niet..
    derde helft?
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:14:12 #293
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82930636
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 14:04 schreef farscapevr7 het volgende:

    [..]

    derde helft?
    Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..
    pi_82931427
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 14:14 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Nee, gewoon schrale aars na het fietsen, helemaal als je net begint kom je er niet onderuit..
    Praat voor jezelf.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 17 juni 2010 @ 14:35:09 #295
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_82931790
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 14:27 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Praat voor jezelf.
    Oh.. Ben ik weer een uitzondering? Zal ook eens niet zo zijn..
      donderdag 17 juni 2010 @ 15:48:22 #296
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_82935387
    ook nog nooit vaseline gebruikt...
      donderdag 17 juni 2010 @ 15:49:49 #297
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_82935458
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 15:48 schreef Blik het volgende:
    ook nog nooit vaseline gebruikt...
    Alleen voor de fiets om te beschermen tijdens strandraces. Funest voor je mountainbike maar tof om te doen om met windkracht 8 over het strand te knallen.
    Superhero to the rescue!
    pi_82976246
    Weet er iemand een goede FM in (de buurt van) Den Bosch?
    Welke hebben jullie goede ervaringen mee en kun je aanraden?
    pi_82987648
    Mannen,

    ik wil zo'n co2 patronenpompje kopen voor als ik lek rij, nou vroeg ik me af of de goedkoopste in de racewinkel volstaat voor die 2 keer per jaar dat ik lek rij? en zijn die dingen daadwerkelijk zo gemakkelijk als beweerd wordt?
      vrijdag 18 juni 2010 @ 16:39:55 #300
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_82987713
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 16:38 schreef solaire het volgende:
    Mannen,

    ik wil zo'n co2 patronenpompje kopen voor als ik lek rij, nou vroeg ik me af of de goedkoopste in de racewinkel volstaat voor die 2 keer per jaar dat ik lek rij? en zijn die dingen daadwerkelijk zo gemakkelijk als beweerd wordt?
    Ik heb zelf ook zo'n ding. Kostte geloof ik iets van 12 euro? En ja die dingen zijn erg gemakkelijk maar je moet wel even weten hoe je ze moet gebruiken.
    .
    pi_82987808
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 16:39 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf ook zo'n ding. Kostte geloof ik iets van 12 euro? En ja die dingen zijn erg gemakkelijk maar je moet wel even weten hoe je ze moet gebruiken.
    gracias!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')