abonnement Unibet Coolblue
pi_70021269
Heeft iemand wel eens geprobeerd in contact te komen met een oude vriend die je bijvoorbeeld kende van de basisschool? Post hier maar je ervaringen
I''d like to go to Mariner Valley someday....
pi_70021329
Kzou best eens een basisschool reünie willen houden.
pi_70021345
ik heb wel eens mensen na een x aantal jaren weer gesproken en sindsdien weer regelmatig goed contact... waarom niet? als je toen goede vrienden was....

gewoon ff hyves / partyflock of zo opsporen
I'm not the man you think I am!
pi_70021394
Nah Hyves inderdaad, met de meesten is het ff oppervlakkig van "oh leuk, jij ook al in de kids" enzo, met sommigen wat dieper en 1 lieve vriendin die op de middelbare school een van mijn beste vriendinnen was spreek ik nu weer regelmatig en is ook al ff bakkie komen doen. Erg tof want we hebben veel meegemaakt en doorleefd samen en 't is lekker om het erover te kunnen hebben met iemand die er bij was.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:30:30 #5
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_70021612
Tot nu toe zijn het bij mij altijd slechte ervaringen geweest. Wanneer je zelf op zoek gaat naar oude bekenden dan zal dit nog niet zo snel op gaan, maar wanneer je ineens weer benaderd wordt door iemand die je al 10 jaar niet meer gesproken hebt dan heeft dit bijna altijd een reden. Het heeft een reden dat je destijds geen contact met elkaar aan hebt willen houden en het heeft een reden dat de andere persoon dit contact weer zoekt en meestal is dit niet om er achter te komen hoe het inmiddels met je is. Veelal gaat het in dit geval om hulpbehoevende mensen waar ik niet op zit te wachten...
pi_70021865
@RInzzz: je schrijft het alsof dit voor iedereen op gaat?
Misschien heb je gewoon een tijdje niet zulke toffe kennisen/vrienden gehad.
pi_70022203
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:30 schreef rinzzz het volgende:
Tot nu toe zijn het bij mij altijd slechte ervaringen geweest. Wanneer je zelf op zoek gaat naar oude bekenden dan zal dit nog niet zo snel op gaan, maar wanneer je ineens weer benaderd wordt door iemand die je al 10 jaar niet meer gesproken hebt dan heeft dit bijna altijd een reden. Het heeft een reden dat je destijds geen contact met elkaar aan hebt willen houden en het heeft een reden dat de andere persoon dit contact weer zoekt en meestal is dit niet om er achter te komen hoe het inmiddels met je is. Veelal gaat het in dit geval om hulpbehoevende mensen waar ik niet op zit te wachten...
Helemaal waar.
pi_70022258
Woah, kutvrienden hadden jullie vroeger dan.
Contacten kunnen ook gewoon met de jaren verwateren zonder dat daar een reden is en terwijl je best nog es aan diegene denkt en je afvraagt hoe het daar nu mee gaat.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:58:10 #9
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70022270
Wel een keertje een oude bekende via Hyves opgezocht waar ik destijds jarenlang een vriendschap mee had en uiteindelijk heeft dat wel wat opgeleverd.
Voor de rest ga ik mee met Rinzzz, veelal probleemgevallen.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:59:13 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_70022299
Het varieert, vorig weekend naar Engeland geweest om daar een oude (middelbare) schoolvriend op te zoeken, was enorm gezellig. Aan de andere kant een jaar geleden een vriendin van 10 jaar geleden over de vloer gehad, en dat was een ramp.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 15 juni 2009 @ 13:00:45 #11
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_70022349
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:42 schreef MarMar het volgende:
@RInzzz: je schrijft het alsof dit voor iedereen op gaat?
Misschien heb je gewoon een tijdje niet zulke toffe kennisen/vrienden gehad.
Weet niet of het voor iedereen op gaat maar het is meer iets wat me opgevallen is. Mensen benaderen je na zo'n lange tijd niet meer vrijblijvend, waarom zouden ze dit dan tenslotte niet veel eerder gedaan hebben. Wanneer het wel gebeurt dan ben ik altijd een beetje argwanend richting deze mensen en tot nu toe werd dit eigenlijk altijd bevestigd. Het is niet zo dat ik argwanend ben naar de mensen om me heen in het algemeen, wat leuke vrienden betreft heb ik niets te klagen, het gaat me juist specifiek om de mensen die dus na een hele lange tijd plots weer opduiken...
  maandag 15 juni 2009 @ 13:02:28 #12
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_70022410
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:57 schreef MarMar het volgende:
Woah, kutvrienden hadden jullie vroeger dan.
Contacten kunnen ook gewoon met de jaren verwateren zonder dat daar een reden is en terwijl je best nog es aan diegene denkt en je afvraagt hoe het daar nu mee gaat.
Tot nu toe waren het steeds mensen waar ik vroeger prima mee op kon schieten maar ineens in een situatie terecht zijn gekomen waarbij ze genoodzaakt zijn om mensen aan te grijpen die ze lang niet gesproken hebben aangezien ze bij hun eigen vrienden niet meer terecht kunnen.
pi_70022491
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef rinzzz het volgende:

[..]

Weet niet of het voor iedereen op gaat maar het is meer iets wat me opgevallen is. Mensen benaderen je na zo'n lange tijd niet meer vrijblijvend, waarom zouden ze dit dan tenslotte niet veel eerder gedaan hebben. Wanneer het wel gebeurd dan ben ik altijd een beetje argwanend richting deze mensen en tot nu toe werd dit eigenlijk altijd bevestigd. Het is niet zo dat ik argwanend ben naar de mensen om me heen in het algemeen, wat leuke vrienden betreft heb ik niets te klagen, het gaat me juist specifiek om de mensen die dus na een hele lange tijd plots weer opduiken...
Tsjah, dat "plots" gaat bij mij gewoon samen met dat mijn generatie Hyves begint te ontdekken enzo, vroegah toen Google nog niet in elke woonkamer was, was je elkaar na een paar keer verhuizen gewoon kwijt soms. Ik vind het vooral heel erg leuk om te zien wat mensen nu doen, of dat past bij het beeld wat ik vroeger van ze had en vaak is de klik er gewoon nog net zo.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:19:40 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70022855
wat een negativiteit hier

soms zit je gewoon ergens of heb je een gesprekje en denk je... jeetje hoe zou het met die gaan en dan ga je eens op zoek. Meestal ben je door gerschillende redenen uit elkaar gegroied, dat is nou eenmaal het proces met vrienden, andere stad, ander leefpatroon etc. geheel niet gezegd dat er dus een hulpbehoevende reden achter moet zitten om weer eens contact te leggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_70023763
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:19 schreef Re het volgende:
wat een negativiteit hier

soms zit je gewoon ergens of heb je een gesprekje en denk je... jeetje hoe zou het met die gaan en dan ga je eens op zoek. Meestal ben je door gerschillende redenen uit elkaar gegroied, dat is nou eenmaal het proces met vrienden, andere stad, ander leefpatroon etc. geheel niet gezegd dat er dus een hulpbehoevende reden achter moet zitten om weer eens contact te leggen
precies dat idd.
pi_70023795
Alle mensen van de basisschool en het voortgezet onderwijs die me lief zijn heb ik nog steeds contact mee. Sommigen minder vaak anderen vaker. Maar wat is nou de moeite om eens in de paar maanden met iemand een afspraak te maken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:51:32 #17
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_70023847
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:30 schreef rinzzz het volgende:
Tot nu toe zijn het bij mij altijd slechte ervaringen geweest. Wanneer je zelf op zoek gaat naar oude bekenden dan zal dit nog niet zo snel op gaan, maar wanneer je ineens weer benaderd wordt door iemand die je al 10 jaar niet meer gesproken hebt dan heeft dit bijna altijd een reden. Het heeft een reden dat je destijds geen contact met elkaar aan hebt willen houden en het heeft een reden dat de andere persoon dit contact weer zoekt en meestal is dit niet om er achter te komen hoe het inmiddels met je is. Veelal gaat het in dit geval om hulpbehoevende mensen waar ik niet op zit te wachten...
Juist.
The remedy is the experience.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:42:07 #18
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 11:59:58 #19
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_70055299
Soms wel. Op zich is dit voor een keer wel leuk, echter ben je na een uurtje ook wel klaar met het bijpraten over de huidige situatie en met het ophalen van herinneringen. Daarna merk je dan toch dat je of te ver uit elkaar bent gegroeid of dat er gewoon geen behoefte of klik meer is. Slechts met een select clubje mensen waar ik heel veel contact mee heb gehad is het te doen, maar die kan ik dan ook rustig een jaartje niet zien en dan kan ik bij een afspraak/ontmoeting weer verder gaan alsof het een week was (maargoed, hier heb ik dan eigenlijk ook geen contact mee verloren).

UIt ervaring benader ik dan zulke oude vrienden ook niet meer, want je kan wel contact houden, ook al verhuis je 10x. Er is toch echt wel een reden voor het verwateren (denk ik dan). Dat kan al zoiets zijn als tijd, en daarnaast heb ik liever een goeie buur, dan een verre vriend
pi_70062168
Joa, meestal wel. Ik heb met een paar oude klasgenoten weer wat (oppervlakkig) contact, en met 3 oude klasgenoten heb ik nu vrij goed contact. Het kan dus wel..
  † In Memoriam † dinsdag 16 juni 2009 @ 15:50:29 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_70062752
ik heb op hyves ( ) eindelijk mijn beste vriendin van vroeger teruggevonden. toen we een jaar of 10 waren is ze verhuisd omdat haar moeder een nieuwe man gevonden had. zo rond een jaar of 15 hebben we elkaar nog een keer gezien (ze logeerde een week bij mij) en daarna is het verwaterd, al wist ik wel dat ze ging trouwen. daarna helemaal niets meer.
tot vorig jaar ik haar ineens op hyves terugvond en nu hebben we weer zowat dagelijks contact. oke, via msn dan, want we wonen elk in een andere provincie, maar het is leuk en gezellig.

ik ben overigens ook via hyves benaderd door een ex, maar daar heb ik gewoon geen zin in. dus kort antwoord gegeven en daarna nooit meer gereageerd. ik heb daar geen zin in. het is niet voor niets uit gegaan. ik heb er nooit spijt van gehad en hij neem ik aan ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')