abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 juni 2009 @ 01:56:31 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_69992589
Ellenlange reisverslagen worden zelden doorgelezen, dus hierbij een fotoreisverslag. Weinig tekst, veel fotos.

Impulsaankoop

Ongeveer 2 maanden geleden had ik een 'laat ik eens impulsief doen' momentje. Ik besloot om eens China te gaan bekijken. En 2 weken later zat ik in het vliegtuig voor een 24 dagen durende trip, aangezien Laos tegen China aan ligt, besloot ik om dat landje ook maar mee te pakken. En Bangkok leek me wel leuk om de trip mee af te sluiten.

Reisschema:
Beijing - Shanghai - Xian - Chengdu - Jinhong - Luang Nam Tha - Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane - Bangkok

Eerste deel van de reis gaat door China, hier volgen we in de voetstappen van menig toerist. Je kan nu eenmaal niet om de grote toeristische plekken. Dus in het begin van de fotoverslag zullen veel bekende foto's langskomen. Om het overzichtelijk te houden heb ik besloten om 2 verslagen te maken, een van het China gedeelte, en een van het Laos en Bangkok gedeelte.


Om alvast antwoord te geven op de vraag met welke organisatie ik ben meegeweest:
Ik heb de reis met GAP adventures gedaan, een internationale reisorganisatie. Hun reisstijl vind ik uitermate relaxed, een tourleider regelt het vervoer en verblijf, en jij kan de rest van de dag zelf invullen. Het is weliswaar een groepsreis, maar iedereen is vrij om dingen te doen en te laten. Vooral in de avond is het fijn om met de groep gezamenlijk te eten. En in China is het wel handig om iemand, de tourleider, bij het eten te hebben, Engels is nog lang niet overal doorgedrongen.


Beijing


Als je Beijing bezoekt, kan je moeilijk de verboden stad links laten.

Iedere toerist die Beijing aandoet heeft exact dezelfde foto....


Oud & Nieuw


Enige erfgenaam van de laatste keizer van China. In een stil hoekje van de verboden stad werkt hij in een atelier aan kalligrafie stukken, welke hij met veel winst doorverkoopt aan de enkele toeristen die langskomen.





Nieuwste toeristische attractie is het Olympisch stadion. Een goedkoop ritje met de metro brengt ons naar de Bird's nest.


Architectuur doet erg denken aan Gaudi's werk.


Je kan vrij rondlopen door het stadion.


"Stoelen tot over de horizon"



Chinese muur, moet ik nu echt alle cliche plekken bezoeken? Yep

Je kan de muur op verschillende plekken bezoeken. Bij onze lokatie had je de keuze om of met de kabelbaan omhoog te gaan (rechts op de foto), of via een steil pad. Natuurlijk wordt er dan voor het pad gekozen. Op de foto is ook een leuk alternatief te zien om naar beneden te komen, een lange rodelbaan. Natuurlijk heb ik voor die gekozen voor de afdaling


Eindelijk boven, vanuit deze positie ljikt de muur niet erg imposant.


Iedereen heeft fotos gezien van de Chinese muur, dus ik laat het bij deze 2 fotos.



Onderweg terug passeren wij het CCTV gebouw, Neerlands trots in het verre Oosten.


volgens Katie Melua zijn er 9 miljoen fietsen in Beijing, dus wij huurden een paar van die fietsen om de oude hutongs te verkennen.






Lokale schoenmaker


2 mannen aan het schaken


Altijd leuk om nieuw eten te proeven bij willekeurige winkeltjes in de oude wijken.


Voordeel van een tourleider en een groep. De tourleider besteld een groot aantal verschillende gerechten zodat je veel kan proberen. Eten is natuurlijk een essentieel onderdeel van reizen.


Temple of Heaven, blijkbaar zat er een groot park omheen


Die tempel dus





Mijn treinkaartje voor de nachttrein naar Shanghai. Het is toch handig om klein beetje Chinees te kunnen lezen. De 12 uur durende rit gaat redelijk snel voorbij dankzij een paar comfortabele bedden en wat rijstwijn.



Shanghai

De Bund, helaas waren er werkzaamheden, dus er was niet veel te zien.


De Pearl TV Tower



Loop je in Shanghai rond, kom je ineens Jackie Chan tegen! Niet de echte… pff, hoe groot is die kans...


Uitzicht van de Jin Mao toren





Toen ik en 2 anderen bovenin de Jin Mao waren, kwamen we 3 jonge chinese meiden tegen. Nou ja, 'tegen'... ze gingen stiekem naast ons zitten zodat de andere een foto van ons kon maken. Ok, dit is niet zo raar. We blijven nog wat rondlopen en gaan vervolgens naar beneden. Niet geheel verassend zitten de meiden in dezelfde lift als ons. We beginnen terug te lopen naar de river. 10 minuten later blijken de dames ons nog steeds te volgen. En een half uur later begin ik willekeurige fotos naar achteren te maken om te kijken of ze er nog zijn... en ja hoor...



We hebben maar 1 nacht in Shanghai, en besluiten die op een van de mooiste plekken in de stad te vieren. Een biertje met dit uitzicht is fenomenaal.



Xian

De hard sleeper trein van Shanghai naar Xian


Xian staat vooral bekend om 1 ding, het terracotta leger:


Het grootste deel van het leger staat in een grote hal


Grote delen van het leger zijn nog niet uitgegraven. Net uitgegraven standbeelden bevatten nog de originele kleur, echter wanneer deze in aanraking komt met de lucht, verdwijnt de kleur binnen enkele dagen. Totdat ze een manier hebben gevonden om de kleur te preserveren, graven ze geen grote stukken meer uit.


Frontlinie


I’m outa here!





2 reisgenoten


Een van de grote drums in de drum tower



Chengdu

Chengdu is de drempel naar Tibet, dus hier zijn veel Tibetaanse invloeden te vinden, zoals deze Tibetaanse restaurant. En yakvlees is blijkbaar populair in Tibet, dus ik kan het niet laten om het te proberen.



Tempel complex met een park eromheen







Pandapark.






En dan ineens een grote mensenmassa, wat zou er toch aan de hand zijn?


Dit keer geen wassen beeld, maar de echte Jackie Chan.




Eten, eten, eten….


Weer een park





Herdenking van de grote aardbeving van 1 jaar geleden in de provincie


Xian in de ochtend




Chengdu airport, temperatuur controles vanwege de Mexicaanse griep



Jinhong

Aankomst in Jinhong, totaal ander omgeving


Besloten om weer een paar fietsen te huren om de omgeving te verkennen


Alleen zonder goede kaart raakten we al snel verdwaald, gelukkig zijn er altijd wel locals die ons op de goede weg helpen








Daar sta je dan met je lekke band


gelukkig repareert deze man je band voor 20 cent



En dan nemen we afscheid van China.



En dat was dan China, de volgende dag gaan we per bus en tuk tuk naar de grens met Laos. De fotos hiervan zijn te vinden in een ander topic die snel zal volgen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 02:52:25 #2
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_69993112
Kom je terug van je werk.. word je verrast door een geweldige reportage

Mooi hoor
pi_69994018
Mooi, heerlijke reis gehad zo te zien Ooit wil ik dat ook gaan doen..
Zet je een link naar je andere topic hier neer?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_69994100
Is die reisorganisatie specifiek voor jongeren ofniet? Wel nice zo'n reis, en waar wordt dat stadion nu momenteel voor gebruikt na de OS?
  zaterdag 13 juni 2009 @ 08:24:49 #5
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_69994126
Zitten leuke en goede foto's tussen wat het tot een mooi verslag maakt. Toch zie ik dat een aantal 'buiten' foto's erg flets zijn (weinig kleur) is dit express of...?
pi_69994147
Leuke foto's...

Mijn droom is voor zeker een half jaar door China reizen...

Japan was gelukt, zeven maanden..!

Panoramio




[ Bericht 42% gewijzigd door JoeThePlumber op 13-06-2009 08:40:13 ]
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:55:02 #7
104963 ETA
European Travel Author
pi_69998953
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:24 schreef Badmeester het volgende:
Zitten leuke en goede foto's tussen wat het tot een mooi verslag maakt. Toch zie ik dat een aantal 'buiten' foto's erg flets zijn (weinig kleur) is dit express of...?
Dat is expres Om wat extra dramatiek aan een foto toe te voegen bewerk ik ze soms in photoshop.
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 08:19 schreef F04 het volgende:
Is die reisorganisatie specifiek voor jongeren ofniet? Wel nice zo'n reis, en waar wordt dat stadion nu momenteel voor gebruikt na de OS?
Het is niet specifiek voor jongeren, maar hun stijl van reizen trekt over het algemeen wel jongeren (20-30) aan. Je zit niet in de meest luxe hotels/guesthouses en vaak pak je de lokale bussen/treinen. Je kan je eigen dag inplannen, er zitten maar weinig excursies inbegrepen. Op deze reis zat de Chinese muur, verboden stad en het terracotta leger inbegrepen (daar gaat iedereen toch heen), maar voor de rest kan je doen en laten wat je wil. De tourleider weet genoeg dingen te doen in een stad en gaat vaak mee. De opties die hij aangeeft zijn meestal iets avontuurlijker, zoals fietsen/motoren huren, jungle hikes, kayaken, etc.

Het rare van die stadion is dat deze niet meer is gebruikt sinds de OS. Momenteel is het alleen een toeristische attractie, beetje zonde van zo'n mooi gebouw.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 13 juni 2009 @ 13:40:27 #8
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_70000529
wow!
The more debt, the better
  woensdag 17 juni 2009 @ 01:49:13 #9
104963 ETA
European Travel Author
pi_70083114
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')