abonnement Unibet Coolblue
pi_70713642
Je kan de rist dichtdoen, dan op elkaar spelden, dan de rits voor 3/4 open doen...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_70714680
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 14:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat een leuke dingen hier allemaal weer!

Ik zit waarschijnlijk in het verkeerde topic, weet het wel zeker, maar misschien zijn er toch creatieve mensen die me kunnen helpen. [of me naar een ander topic kunnen verwijzen waar ze me misschien beter kunnen helpen]

Ik wil eigenlijk zo'n soort versiersel maken.

[ afbeelding ]

Heeft iemand enig idee hoe ik dat zelf zou kunnen doen?
Je zou een ronde basis kunnen maken van ijzerdraad, of een metalen ring met gaatjes zodat je daarin nog een paar keer doorheen kan gaan met ijzerdraad/draad.
Vervolgens de boel opleuken met kralen, en ook zo een band maken (of kettelen zoals bij het voorbeeld) die achter je hoofd langsgaat ;o
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:04:13 #78
100412 mefke79
komt goed!
pi_70810029
vraagje: ik wil graag gaan beginnen met naaien en ben dus eigenlijk op zoek naar en basiscursus (dat leek me wel handig). Alleen, als ik op internet zoek kom ik alleen maar van die echte naaiopleidingen tegen en dat is dus de bedoeling niet. Iemand enig idee of zo'n cursus echt nodig is? Of kom je er ook wel met een boek? Ik heb mijn moeder achter de hand voor vragen, maar ze woont niet echt om de hoek zeg maar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:04:42 #79
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_70839738
Ik weet niet waar je woont? Ik heb zelf een soort cursus in Groningen gedaan.

Maar op deze site kun je per plaats zoeken: http://www.modevakschool.net/
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:07:20 #80
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_70841775
@ Marjo: Thanx, ik zal het nog eens gaan proberen want het idee is echt superleuk!

@ Mefke: ik heb ook niet echt een cursus gedaan, al ga ik dat misschien wel doen. Het is toch wat lastig om sommige dingen zelf uit te zoeken. Mijn moeder is ook handig met naaimachine, maar woont ook niet om de hoek. En dingen door de telefoon uitleggen gaat toch wat lastig merk ik
Geluk is een richting, geen punt
pi_70846553
Zoals beloofd de foto's van The Making Of

Rits erin:


Hoe op elkaar te naaien:


Randjes afknippen:


"Binnenstebuiten" keren:


Binnenkant bij de rits naar buiten duwen met een schaar (bolle kant van de punt zegmaar...)


Zoompje in de voering:


Tadaa!!



Ik heb inmiddels een hele stapel:


When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:29:49 #82
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70846680
wát een tofheid!
maak je ze ook op bestelling?
ik heb ze niet nodig, maar móét ze gewoon hebben
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70846767
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:29 schreef Mirjam het volgende:
wát een tofheid!
maak je ze ook op bestelling?
ik heb ze niet nodig, maar móét ze gewoon hebben
Dat is wel de bedoeling ja. Zit te denken aan een webshop oid...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:33:39 #84
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_70846809
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling ja. Zit te denken aan een webshop oid...
laat me maar weten waar ik een bestelling kan plaatsen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_70846990
Dan moet je stevig door gaan eten, Marjo
pi_70847369
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

laat me maar weten waar ik een bestelling kan plaatsen
Via PM? Shop zit nog in de idee fase...
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:39 schreef ColdFeet het volgende:
Dan moet je stevig door gaan eten, Marjo
Ik vind het niet eens zo heel lekker meer
Mijn dochter eet het bijna dagelijks...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:51:00 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_70847424
Je zou er zo mee op de markt kunnen staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:56:07 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70847621
Geweldig, het doet me aan die kitsch kitchen dingen denken maar dan veel cooler!
Je hebt het al es ergens gezegd, maar wat voor folie gebruik je er nog es voor?
Ik wil het ook gaan proberen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_70847809
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:56 schreef oh-oh het volgende:
Geweldig, het doet me aan die kitsch kitchen dingen denken maar dan veel cooler!
Je hebt het al es ergens gezegd, maar wat voor folie gebruik je er nog es voor?
Ik wil het ook gaan proberen!
Van dat tafelkleed spul. Je ziet dat wel eens buiten staan bij doe-het-zelf zaken. Zo'n kar met rollen met allerlei motiefjes. Meestal hebben ze ook doorzichtig...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:01:58 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70847838
Ah ok, ik heb vandaag nog gekeken op de markt en niks nada nakkes doorzichtig
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:21:00 #91
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_70848460
Wat leuk Marjo!
Maar bij die foto van 'hoe op elkaar te naaien', hoe leg je de rits dan? Ligt 'ie gewoon plat of leg je de ene kant op de andere kant van de rits? (als je snapt wat ik bedoel)
Geluk is een richting, geen punt
pi_70848889
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:21 schreef Yvonnetje het volgende:
Wat leuk Marjo!
Maar bij die foto van 'hoe op elkaar te naaien', hoe leg je de rits dan? Ligt 'ie gewoon plat of leg je de ene kant op de andere kant van de rits? (als je snapt wat ik bedoel)
Dat laatste. Je vouwt 'm dubbel.

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:58:07 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_70851735
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:01 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, ik heb vandaag nog gekeken op de markt en niks nada nakkes doorzichtig
Intratuin heeft het ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:10:23 #94
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70852184
grotere blokker filialen hebben ook zeil op de rol en dan meestal ook doorzichtig er bij

MIsschien dat de douchegordijnen van Ikea (ook helemaal doorzichtig) ook goed kunnen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70857787
marskramer heeft ook zeil op rol... meestal ook doorzichtig...
  zondag 12 juli 2009 @ 12:50:30 #96
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_70897699
TVP !
  maandag 13 juli 2009 @ 09:53:29 #97
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_70925829
Jan Sikkes verkoopt ook verschillende diktes doorzichtig vinyl of is dat ander spul? Volgens mij is dat veel goedkoper dan tafelzeil.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 05:24:20 #98
263058 Gradita
Kleding wild.
pi_71054972
Hallo allemaal! Wat een geweldig forum onderwerp. Sindskort woon ik in Mexico en ben in begonnen met naaien...gelukkig kon in wat lessen krijgen van een mode ontwerpster hier waar ik veel aan heb gehad.
(Ik naai op een Brother 2600I)

Maaar alles in het spaans natuurlijk Ik spreek best heel wat spaans, maar veel woorden en gebruiken, sja..die weet ik niet eens in het Nederlands! Ik lees hier bijvoorbeel: vlieseline...uhm wat is dat en waar gebruik je het voor?

Nu ga ik deze week verhuizen en moet dus ook stoppen met mijn lesjes hier....

Eigenlijk ben ik nu op zoek naar een goed boek/ gids..waar ik zelfstandig meer en meer uit kan leren want ik wil net als jullie veel toffe dingen gaan naaien en graag ook zelf patronen leren tekenen. Ik kan wel wat, maar zou het graag terug lezen hier of daar. Heeft iemand tips welk boek(en) errug handig kunnen zijn?
Ik las een paar weken geleden iets over boeken, maar in alle posts kan ik ze niet terug vinden.
Een boek waarvan ik denk dat het goed is: handboek naaitechnieken (gezien op bol.com) Iemand hier ervaring met dat boek? Het lijkt me echt cool zelf te kunnen gaan ontwerpen...

Vandaag trouwens heeeele gave stoffen gekocht...

Nou dat ben ik....praatgraag..dus lange posts Doe mijn best het te beperken...

Gracias!!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:14:38 #99
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_71055505
Hoi

Vlieseline is versteving; de meest gebruikte strijk je vast op je stof en gebruik je voor beleggen, kragen, zakkleppen, taillebanden etc.

Ik heb hier de boeken van Knip en Burda staan; ik vind ze allebei erg makkelijk en duidelijk. Zeker de wat lastigere dingen staan heerlijk in Jip&Janneke taal uitgelegd
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:53:36 #100
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_71065740
http://www.knipmode.nl/

staat ook veel info...

wilden eigenlijk een OP maken met een rij goede links die iedereen hier gebruikt...

heb net gemailt in de herfst wil ik gaan starten met een beginners cursus !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')