abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_241832
Uit het parool van 04-01-2000


quote:

Achterin de zaal kijkt regisseur Hummie van der Tonnekreek toe. het zit haar hoog, alle kritiek op Big Brother. het gemanipuleer met de beelden, het voortdurend wijzigen van de spelregels en de censuur op internet. Er is allemaal niets van waar. 'Niemand die de moeite heeft genomen om de spelregels door te lezen'.

Dit is toch te belachelijk voor woorden! Alsof we vanaf het begin af aan niet gevraagd hebben om die spelregels!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_241833
Maak je niet zo druk Hunter.
Dat mens is gewoon door en door verdorven

Trouwens haar haar zit ook altijd hoog!
En dor.

Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
  donderdag 6 januari 2000 @ 08:47:00 #3
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_241834
Komt ze ook lekker snel mee met die reactie

Of heeft ze nu pas voor het eerst in de gaten dat er kritiek op het programma is?

Terug uit het enge bos
  donderdag 6 januari 2000 @ 08:55:00 #4
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_241835
Wat zijn jullie weer lekker snel met je oordeel. Die opmerking sloeg natuurlijk gewoon op haar eigen redactie en regie.

Ik heb ondertussen de spelregels aangevraagd bij info@big-brother.nl en zo gauw ik ze binnen heb zal ik ze posten. Ik verwacht dat dit zo ongeveer omstreeks pruimentijd zal plaatsvinden.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_241836
quote:
op 01-06-2000 om 06:23 AM schreef Hunter het volgende:
Dit is toch te belachelijk voor woorden! Alsof we vanaf het begin af aan niet gevraagd hebben om die spelregels!

Arme Hummie, ze heeft echt therapie nodig, ze zit duidelijk in de ontkenningsfase.
(maar niet in de Rehab !)
Als je zoveel liegt als zij dan moet je op een gegeven ogenblik wel vergeten zijn in welke realiteit je je bevindt. Voor alle duidelijkheid Hummie : je was op een openbare persconferentie en niet meer in de redactiekamer van je programma.

"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


pi_241837
Hunter,

Ik heb een tijdje terug een verslagje gemaakt van een interview met Hummie. Wat me toen ook al opviel was dat ze een - zacht gezegd - geheel eigen perceptie van de werkelijkheid heeft.

HiZ

BTW : zit nog te twijfelen of ik je BB-info verschaffing bewonderenswaardig of griezelig vind

quote:
op 01-06-2000 om 06:23 AM schreef Hunter het volgende:
Uit het parool van 04-01-2000


Dit is toch te belachelijk voor woorden! Alsof we vanaf het begin af aan niet gevraagd hebben om die spelregels!


pi_241838
2 van de MP3's die ik in de loop van de tijd heb gemaakt bevatten interviews met Hummie. Een bij Frits Spits en een bij BvD. Hierin zegt ze o.a ""Alle regels zijn bij de bewoners bekend"" ""We hebben de hele zomer over de invulling van het concept nagedacht, en met alles rekening gehouden"" ""Ik zeg altijd tv is geen wetenschap, het stelt toch als eis dat je het boeiend houdt""

Deze 2 MP3's staan niet meer op het NET, maar misschien heb je ze nog in je eigen collectie

Rob

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  donderdag 6 januari 2000 @ 16:02:00 #8
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_241839
Voor de liefhebbers even de spelregels.

1. Veronica heeft altijd gelijk.
2. In het geval dat Veronica onverhoopt een keer niet gelijk heeft treedt onmiddellijk regel 1 in werking.

Sorrie hele oude grap maar ik moest hem even plaatsen....

Groetjes, Casey

pi_241840
quote:
op 01-06-2000 om 08:55 AM schreef GHaven het volgende:
Ik heb ondertussen de spelregels aangevraagd bij info@big-brother.nl <knip>Ik verwacht dat dit zo ongeveer omstreeks pruimentijd zal plaatsvinden.


Ik ben bang dat je nu elke dag 4 of meer e-mails krijgt met de laatste veranderingen in de regels .........

pi_241841
quote:
op 01-06-2000 om 09:34 AM schreef R@b het volgende:
2 van de MP3's die ik in de loop van de tijd heb gemaakt bevatten interviews met Hummie. Een bij Frits Spits en een bij BvD.
Deze 2 MP3's staan niet meer op het NET...

Ik heb ooit de moeite genomen de mp3 van het interview dat Frits Spits met Hummie had uit te tikken. In het kader van: maak er een lekker lange topic van, volgt hier het interview:

* Twee keer 10.000 gulden om twijfelende bewoners een zetje te geven, waarom was dat nodig?

Hummie: In het concept zit die mogelijkheid, dat bestaat niet alleen uit geld, maar dat zouden ook nog andere verleidingen kunnen zijn, om ze zomaar even te noemen. Wij bekijken met argesogen het doen en laten in het huis en we hebben deze mogelijkheid ingebouwd om, wanneer het naar onze mening eerlijk en sprotief is, om mensen de gelegeheid te geven om over een iets lagere drempel naar buiten te stappen, dat wij dat moeten doen.

* En waren in deze twee gevallen dan?

Hummie: Nee, het ging absoluut niet specifiek om Bianca, of Mona of een ander iemand. Wij vonden dat de tijd rijp was om dit aanbod te doen.

* En waarom vond u dat? Waarom was de tijd rijp?

Hummie: Wij kijken 24 uur per dag, wij spreken ook met de bewoners, en dan kun je signalen opvangen, die het in redactioneel overleg nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk maken die keuze te bieden. En dat kan op allerlei gronden gebeuren, daar kan ik helaas niet over van gedachten wisselen.

* Maar er spelen ook psychologische argumenten een rol...

Hummie: Absoluut. ja dat is zo, dat psychologsiche argumenten een rol spelen en ook overwegingen van: wij moesten de bewoners maar eens deze hoffelijke kans bieden.

* Hoe gaat het nu verder, want volgens het schema zou er volgende week weer iemand weggestemd moeten worden, gaat dat gewoon door?

Hummie: Het aardige is dat u midden in een verhaal erin valt, waarin wij wat aan het bespreken zijn. Wij zeggen, het is misschien niet helemaal in orde om de achtergebleven bewoners, voor wie dit ook als een schok is gekomen, nu zo meteen te confronteren met deze toch wel zware keuze. Wij hopen er vandaag uit te zijn. En zoals het er nu voorstaat zullen wij waarschijnlijk besluiten om de nominatie een week op te schorten.

* En komen er nieuwe bewoners?

Hummie: Daar kan ik u absoluut een ja op geven, er komen nieuwe bewoners, er komen er ook twee!

* Er komen er twee, en zijn dat twee vrouwen? Want er zijn twee vrouwen weggegaan, dus wij nemen aan er komen ook twee vrouwen terug.

Hummie: Ja, u mag aannemen wat u wilt en dan houd ik mijn dingen geheim, dat is zo leuk.

* Maar er zit toch wel iets logisch in wat ik zeg?

Hummie: Ja, maar logica is niet helemaal het visite kaartje van Big Brother, want dan is de spanninger eruit.

* Nee, maar anders is Karin de enige vrouw, dat kunt u haar niet aandoen natuurlijk.

Hummie: Zeker karin zou ik dat best aan kunnen doen, meneer, absoluut, want Karin staat haar vrouwtje binnen al deze mannen dingen, hoor.

* Maar het aardige is, ja er gaan heel veel geruchten, heel nederland praat over dit programma, mevrouw van der Tonnekreek, dat weet u ook wel.

Hummie: Ja en ik ook.

* Ja u ook he, u bent er dag en nacht mee bezig volgens mij,

Hummie: Heerlijk! Oh meneer, ik zwelg in mijn geluk.

* U zwelgt in uw geluk? Dan moet u wel op gaan passen. Er gaan ook geruchten dat Martin die al eerder was weggestemd, weer terugkomt. Is dat waar?

Hummie: Nou, dat hij terugkomt is te stellig. Wat wel zou kunnen is, dat mensen die eerder volgens de nominatie regel het huis hebben verlaten, die zouden kunnen terug keren. Wij zouden dat kunnen vragen en dan zouden zij hun opwachting weer kunnen maken.

* Ook sabine dus...

Hummie: Ook sabine. Mensen die vrijwillig het huis hebben verlaten die mogen dat niet, maar mensen die zijn weggestemd, om het zo maar eens te zeggen, die mogen wel.

* Maar wij kijkers hebben toch een beetje het gevoel dat het niet eerlijk gaat, want kunnen die twee nieuwe bewoners dan toch uiteindelijk die 250.000 gulden winnen, want dat is de hoofdprijs?

Hummie: Daarop kan ik nee zeggen, want voor nieuwe bewoners geldt, dat er een gewoon deelsom wordt gemaakt. De totale duur van het project is 106 dagen, als ik mij niet vergis, wie daar korter aan deelneemt en toch de eindstreep als de publiekslieveling zou halen, die krijgt ook minder geld. Dat betekent dat wij gewoon de deelsom gaan maken, zoveel dagen tegenover 106. Het bedrag wat er dan nog over is wordt verdeeld over de twee anderen van het drietal. En dan voelt u 'm al hangen, dan zit het venijn in de staart, want dan zo het ook nog maar zo kunnen zijn, dat degene die door de kijker het leukst wordt gevonden, uiteindelijk met minder naar huis gaat dan de twee anderen.

* Maar mevrouw van der Tonnekreek, bij het begin snapte ik het helemaal; negen bewoners, uiteindelijk blijft er een over. Het wordt wel erg ingewikkeld nu.

Hummie: Nee, want ik dacht dat ik het u net zo helder aan het uitleggen was.

* Ja, nu snap ik het weer een beetje. U bent aan het vergaderen?

Hummie: Ja maar, dat is toch leuk. Dan kunt u daar nog aan bijdragen. Stelt u een vraag, dan overleg ik hier even.

* Ja, wij vinden het dus wat ingewikkeld worden.

Hummie: Nou, alle regels zijn bij de bewoners bekend. Want, ik zeg altijd, het is geen wetenschap, het is televisie. Televisie stelt toch als eis dat je het boeiend houdt, en om al die mogelijkheden voor onszelf achter de mouw te hebben...

* Daar heeft u dus allemaal wel over nagedacht?

Hummie: Ja, de hele zomer hebben wij over de invulling zitten nadenken.

* Nou, mevrouw van der Tonnekreek, ik wens u een vruchtbare vergadering en wij zijn zeer nieuwsgierig hoe het afloopt.

Hummie: Ja en anders wij wel...


Afkomstig van: Mediactua - voormalig EyeNet's Big Brother
http://home.wanadoo.nl/goodyman

net niet te oud
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')