Ik heb er juist 2 weken terug 13 achter de luiken vandaan gehaald en weggegooid, als je wat eerder was geweest had je ze mogen hebben...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:32 schreef Rensjebree het volgende:
10 11 en 12 juli,
En eigenlijk moet je gaan, dan heb je weer wat posters en stikkers voor op je kamertje!
quote:Den Helder – Het college is voornemens voortaan geen eigen bijdrage meer te vragen aan allochtonen die in Den Helder komen wonen en die een inburgeringcursus moeten volgen. Daarmee wordt inburgeren in Den Helder dus gratis. Bovendien wil het college niet betaalde eigen bijdragen alsnog met terugwerkende kracht kwijtschelden.
Omdat er onlangs een nieuwe Wet inburgering van kracht is geworden, moest de gemeente ook haar eigen Verordening Wet inburgering 2009 aanpassen. Dankzij de nieuwe wet hebben gemeenten meer vrijheid af te zien van de eigen bijdrage, die per persoon 270 euro bedraagt. Het college wil hier gebruik van maken, omdat de praktijk leert dat het innen van deze bijdragen niet altijd eenvoudig is. Bovendien wordt vaak een beroep gedaan op de bijzondere bijstand, laat wethouder Paul Kragt weten.
In de afgelopen jaren volgden in Den Helder 165 personen een inburgeringcursus. Het grootste deel had een uitkering en het restant had voor meer dan 50 procent een inkomen lager dan 120 procent van het minimum, zo blijkt uit cijfers van de gemeente. Gemeenten zien de eigen bijdrage ook als een obstakel voor de inburgeraar om in te burgeren en er zijn dan ook al meerdere gemeenten die hiervan hebben afgezien.
Als de gemeenteraad akkoord gaat wordt voortaan dus afgezien van het opleggen van een eigen bijdrage. Dit gebeurt met terugwerkende kracht tot 1 januari 2009. Bovendien worden openstaande vorderingen in verband met deze eigen bijdrage geschrapt. Kragt ziet dit niet als oneerlijk tegenover de mensen die de 270 euro wel netjes hebben betaald, ondanks dat zij de bijdrage niet terug krijgen.
lol, wat moet ik daar nou weer mee joh, past nooit in mijn modern ingerichte Vila !quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb er juist 2 weken terug 13 achter de luiken vandaan gehaald en weggegooid, als je wat eerder was geweest had je ze mogen hebben...
quote:
he he, even kijken wat je broertje doet van het weekendquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:58 schreef MikeyMo het volgende:
van het weekend is er een soort van meiden dag van de marine. Mag je meevaren op zo'n boot
3 hoog?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
lol, wat moet ik daar nou weer mee joh, past nooit in mijn modern ingerichte Vila !
Jij bent de broer van MM ?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:50 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
he he, even kijken wat je broertje doet van het weekend
ja, die discussie over die bomen gaat nergens over, want men bereikt er niks mee om ze weer recht te krijgen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En ze gaan nu alle bomen van het nieuwe park schuin planten maar 8% was een beetje overdreven dus 4 of 5% is ook wel genoeg zeei de architect
Umm nee ik ken zijn broertje !quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef Susi het volgende:
[..]
Ah zo Valt het een en ander weer even op z'n plaats
Ah. Verklaart ook weer het een en anderquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Umm nee ik ken zijn broertje !
Ik zit weer niet helemaal op te letten
Mooi !quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef Susi het volgende:
[..]
Ah. Verklaart ook weer het een en ander
quote:Nieuw stadhuis stapje dichterbij
Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt, komt er een nieuw stadhuis op de plaats van het voormalige postkantoor naast het NS-station. Het college heeft ingestemd met het haalbaarheidsonderzoek en stelt de raad nu voor om een voorbereidingskrediet beschikbaar te stellen van ¤ 1,5 miljoen. Dit geld is nodig voor alle voorbereidingen tot en met het definitief ontwerp van het stadhuis. Hiermee is het nieuwe stadhuis een stapje dichterbij gekomen.
Een nieuw stadhuis is broodnodig vindt het college. Nu nog zijn het bestuur en de publieksgerichte, ondersteunende en administratieve taken van de gemeente gehuisvest in drie afzonderlijke kantoorgebouwen. Dit is zowel voor de inwoners van de stad, als voor de gemeentelijke organisatie onhandig. Eén gebouw komt de efficiency, dienstverlening, bereikbaarheid en herkenbaarheid sterk ten goede.
Nader onderzoek
De gemeenteraad heeft al eerder gesproken over de plannen voor het nieuwe stadhuis. De plannen riepen toen nog vragen op, onder meer over de wijze van inkopen en aanbesteden. Daar is nader onderzoek naar gedaan met als conclusie dat een nieuw stadhuis op de locatie van het postkantoorgebouw naast het NS-station realiseerbaar is binnen het daarvoor beschikbare budget.
Bouwlaag minder
De kosten voor het nieuwe stadhuis worden geraamd op ca. ¤ 33,3 miljoen. Dat is zo’n ¤ 8 miljoen minder dan waar eerder rekening mee werd gehouden. Dat komt omdat we in de plannen nu uitgaan van een bouwlaag minder. In de oorspronkelijke plannen zat er wat groeiruimte in het gebouw, maar we denken dat deze overbodig is. Reden hiervoor is de steeds intensiever samenwerking in de regio én de ontwikkeling naar een regiegemeente. Een bouwlaag minder maakt niet alleen de bouwkosten een stuk lager, ook de jaarlijkse exploitatielasten zullen daardoor afnemen.
Financiering
Wij hebben in het onderzoek ook gekeken naar diverse financieringsmogelijkheden. Naast de traditionele mogelijkheden voor de financiering kan ook gekozen worden voor een constructie waarbij meer verantwoordelijkheid en risico wordt gelegd bij marktpartijen. Vooral de zogenaamde DBFM (Design, Build, Finance en Maintain) variant van aanbesteden is interessant. In deze constructie worden afspraken gemaakt met een marktpartij over ontwerp en bouw van het stadhuis en over allerlei diensten die na de ingebruikname worden afgenomen. Dat biedt voordelen als een scherpe totaalprijs voor de exploitatie en een relatief laag risico voor de gemeente.
En verder...
Het woord is nu aan de gemeenteraad. Op 22 juni komt het voorstel eerst aan bod in de raadscommssie Bestuur & Middelen. Daarna neemt de gemeenteraad op 1 juli een besluit over het voorbereidingskrediet.
Je bedoelt die met dat rare ijzere geval erdoor?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef Rensjebree het volgende:
Tjonge jonge jonge,
dan mogen we hopen dat ze ook 100000 parkeer plaatsen bij maken, want zo loopt de binnen stad wel vol met auto's.
voor de rest vind ik de plek waar het gemeentehuis nu staat veel beter omdat het centraler ligt. (al zeg ik het zelf)
En wat is nou ¤ 1,5 miljoen gaan ze straks weer zeuren dat het te klein is.
Maar ja, in het gebouw van de woningstichting zijn ook nog 2 verdiepingen over
[..]
Rare ijzere geval?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je bedoelt die met dat rare ijzere geval erdoor?
Ik vind dan waar het oude postkantoor staat een betere plek want dan ligt het meer in het centrum maar nu staat hij wel dichterbij mn huis...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |