abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:42:06 #1
202348 Susi
Temple of Love
pi_69898539


Welkom bij het Den Helder topic:


Den Helder is de noordelijkste gemeente op het vasteland van de Nederlandse provincie Noord-Holland. De regio waar Den Helder in ligt noemt men de Kop van Noord-Holland of Noordkop. De gemeente telt 57.671 inwoners (30 november 2008) op een oppervlakte van 178,83 km², waarvan 133,42 km² water. In de stad zelf wonen ongeveer 45.000 mensen. Bij de stad ligt de belangrijkste marinebasis van Nederland.

Ten noordwesten van Den Helder ligt de zandplaat Noorderhaaks, ten noorden het eiland Texel en ten oosten de uitgestrekte waddenplaat Balgzand.




Wikipedia:
Nederlands - Den Helder
Engels - Den Helder
Nedersaksisch - Den helder
Nederlands - Noord Holland

Nieuws:
http://www.denhelderactueel.nl/

Info:
http://www.vvvkopvannoordholland.nl/

Quotes:
Wilders :
Laat Balkenende maar burgemeester van Den Helder worden, dan word ik premier

Vorige topics:
Den Helder
Den Helder #2
Den Helder #3 : Met Mr Jummy
Den Helder #4 : Burgemeester?

  woensdag 10 juni 2009 @ 14:58:12 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69899035
van het weekend is er een soort van meiden dag van de marine. Mag je meevaren op zo'n boot
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:00:22 #3
202348 Susi
Temple of Love
pi_69899105
Zoiets als de Meidenmarkt in Schoorl ?
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:04:06 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_69899233
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:30:01 #5
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69900002
Volgens mij ben ik 5 of 6 jaar geleden voor het laatst naar de vlootdagen geweest, wanneer is 't eigenlijk?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_69900093
10 11 en 12 juli,

En eigenlijk moet je gaan, dan heb je weer wat posters en stikkers voor op je kamertje!
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:44:46 #7
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69900466
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:32 schreef Rensjebree het volgende:
10 11 en 12 juli,

En eigenlijk moet je gaan, dan heb je weer wat posters en stikkers voor op je kamertje!
Ik heb er juist 2 weken terug 13 achter de luiken vandaan gehaald en weggegooid, als je wat eerder was geweest had je ze mogen hebben...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_69900560
kan toch niet
quote:
Den Helder – Het college is voornemens voortaan geen eigen bijdrage meer te vragen aan allochtonen die in Den Helder komen wonen en die een inburgeringcursus moeten volgen. Daarmee wordt inburgeren in Den Helder dus gratis. Bovendien wil het college niet betaalde eigen bijdragen alsnog met terugwerkende kracht kwijtschelden.

Omdat er onlangs een nieuwe Wet inburgering van kracht is geworden, moest de gemeente ook haar eigen Verordening Wet inburgering 2009 aanpassen. Dankzij de nieuwe wet hebben gemeenten meer vrijheid af te zien van de eigen bijdrage, die per persoon 270 euro bedraagt. Het college wil hier gebruik van maken, omdat de praktijk leert dat het innen van deze bijdragen niet altijd eenvoudig is. Bovendien wordt vaak een beroep gedaan op de bijzondere bijstand, laat wethouder Paul Kragt weten.

In de afgelopen jaren volgden in Den Helder 165 personen een inburgeringcursus. Het grootste deel had een uitkering en het restant had voor meer dan 50 procent een inkomen lager dan 120 procent van het minimum, zo blijkt uit cijfers van de gemeente. Gemeenten zien de eigen bijdrage ook als een obstakel voor de inburgeraar om in te burgeren en er zijn dan ook al meerdere gemeenten die hiervan hebben afgezien.

Als de gemeenteraad akkoord gaat wordt voortaan dus afgezien van het opleggen van een eigen bijdrage. Dit gebeurt met terugwerkende kracht tot 1 januari 2009. Bovendien worden openstaande vorderingen in verband met deze eigen bijdrage geschrapt. Kragt ziet dit niet als oneerlijk tegenover de mensen die de 270 euro wel netjes hebben betaald, ondanks dat zij de bijdrage niet terug krijgen.
JA!
pi_69900596
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb er juist 2 weken terug 13 achter de luiken vandaan gehaald en weggegooid, als je wat eerder was geweest had je ze mogen hebben...
lol, wat moet ik daar nou weer mee joh, past nooit in mijn modern ingerichte Vila !
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:49:52 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69900620
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:47 schreef Rensjebree het volgende:
kan toch niet
[..]


En ze gaan nu alle bomen van het nieuwe park schuin planten maar 8% was een beetje overdreven dus 4 of 5% is ook wel genoeg zeei de architect
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_69900635
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:58 schreef MikeyMo het volgende:
van het weekend is er een soort van meiden dag van de marine. Mag je meevaren op zo'n boot
he he, even kijken wat je broertje doet van het weekend
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:50:26 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69900639
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

lol, wat moet ik daar nou weer mee joh, past nooit in mijn modern ingerichte Vila !
3 hoog?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:51:01 #13
202348 Susi
Temple of Love
pi_69900660
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:50 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

he he, even kijken wat je broertje doet van het weekend
Jij bent de broer van MM ?
pi_69900709
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Dagoduck het volgende:

[..]



En ze gaan nu alle bomen van het nieuwe park schuin planten maar 8% was een beetje overdreven dus 4 of 5% is ook wel genoeg zeei de architect
ja, die discussie over die bomen gaat nergens over, want men bereikt er niks mee om ze weer recht te krijgen.
En straks valt het niemand meer op, en dan hoor je er niemand meer over.
JA!
pi_69900724
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:51 schreef Susi het volgende:

[..]

Jij bent de broer van MM ?
Nee, maar ik zijn zijn broertje
JA!
pi_69900740
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

3 hoog?
3 hoog nee joh
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:54:17 #17
202348 Susi
Temple of Love
pi_69900785
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:52 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Nee, maar ik zijn zijn broertje
Ah zo Valt het een en ander weer even op z'n plaats
pi_69900827
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef Susi het volgende:

[..]

Ah zo Valt het een en ander weer even op z'n plaats
Umm nee ik ken zijn broertje !

Ik zit weer niet helemaal op te letten
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:56:39 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_69900880
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef Rensjebree het volgende:

[..]

Umm nee ik ken zijn broertje !

Ik zit weer niet helemaal op te letten
Ah. Verklaart ook weer het een en ander
pi_69900928
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:56 schreef Susi het volgende:

[..]

Ah. Verklaart ook weer het een en ander
Mooi !
JA!
pi_69901166
Tjonge jonge jonge,
dan mogen we hopen dat ze ook 100000 parkeer plaatsen bij maken, want zo loopt de binnen stad wel vol met auto's.

voor de rest vind ik de plek waar het gemeentehuis nu staat veel beter omdat het centraler ligt. (al zeg ik het zelf)

En wat is nou ¤ 8 miljoen gaan ze straks weer zeuren dat het te klein is.
Maar ja, in het gebouw van de woningstichting zijn ook nog 2 verdiepingen over
quote:
Nieuw stadhuis stapje dichterbij
Als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt, komt er een nieuw stadhuis op de plaats van het voormalige postkantoor naast het NS-station. Het college heeft ingestemd met het haalbaarheidsonderzoek en stelt de raad nu voor om een voorbereidingskrediet beschikbaar te stellen van ¤ 1,5 miljoen. Dit geld is nodig voor alle voorbereidingen tot en met het definitief ontwerp van het stadhuis. Hiermee is het nieuwe stadhuis een stapje dichterbij gekomen.

Een nieuw stadhuis is broodnodig vindt het college. Nu nog zijn het bestuur en de publieksgerichte, ondersteunende en administratieve taken van de gemeente gehuisvest in drie afzonderlijke kantoorgebouwen. Dit is zowel voor de inwoners van de stad, als voor de gemeentelijke organisatie onhandig. Eén gebouw komt de efficiency, dienstverlening, bereikbaarheid en herkenbaarheid sterk ten goede.

Nader onderzoek
De gemeenteraad heeft al eerder gesproken over de plannen voor het nieuwe stadhuis. De plannen riepen toen nog vragen op, onder meer over de wijze van inkopen en aanbesteden. Daar is nader onderzoek naar gedaan met als conclusie dat een nieuw stadhuis op de locatie van het postkantoorgebouw naast het NS-station realiseerbaar is binnen het daarvoor beschikbare budget.

Bouwlaag minder
De kosten voor het nieuwe stadhuis worden geraamd op ca. ¤ 33,3 miljoen. Dat is zo’n ¤ 8 miljoen minder dan waar eerder rekening mee werd gehouden. Dat komt omdat we in de plannen nu uitgaan van een bouwlaag minder. In de oorspronkelijke plannen zat er wat groeiruimte in het gebouw, maar we denken dat deze overbodig is. Reden hiervoor is de steeds intensiever samenwerking in de regio én de ontwikkeling naar een regiegemeente. Een bouwlaag minder maakt niet alleen de bouwkosten een stuk lager, ook de jaarlijkse exploitatielasten zullen daardoor afnemen.

Financiering
Wij hebben in het onderzoek ook gekeken naar diverse financieringsmogelijkheden. Naast de traditionele mogelijkheden voor de financiering kan ook gekozen worden voor een constructie waarbij meer verantwoordelijkheid en risico wordt gelegd bij marktpartijen. Vooral de zogenaamde DBFM (Design, Build, Finance en Maintain) variant van aanbesteden is interessant. In deze constructie worden afspraken gemaakt met een marktpartij over ontwerp en bouw van het stadhuis en over allerlei diensten die na de ingebruikname worden afgenomen. Dat biedt voordelen als een scherpe totaalprijs voor de exploitatie en een relatief laag risico voor de gemeente.

En verder...
Het woord is nu aan de gemeenteraad. Op 22 juni komt het voorstel eerst aan bod in de raadscommssie Bestuur & Middelen. Daarna neemt de gemeenteraad op 1 juli een besluit over het voorbereidingskrediet.


[ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 10-06-2009 16:15:42 ]
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:16:11 #22
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69901638
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:03 schreef Rensjebree het volgende:
Tjonge jonge jonge,
dan mogen we hopen dat ze ook 100000 parkeer plaatsen bij maken, want zo loopt de binnen stad wel vol met auto's.

voor de rest vind ik de plek waar het gemeentehuis nu staat veel beter omdat het centraler ligt. (al zeg ik het zelf)

En wat is nou ¤ 1,5 miljoen gaan ze straks weer zeuren dat het te klein is.
Maar ja, in het gebouw van de woningstichting zijn ook nog 2 verdiepingen over
[..]
Je bedoelt die met dat rare ijzere geval erdoor?
Ik vind dan waar het oude postkantoor staat een betere plek want dan ligt het meer in het centrum maar nu staat hij wel dichterbij mn huis...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_69901884
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Je bedoelt die met dat rare ijzere geval erdoor?
Ik vind dan waar het oude postkantoor staat een betere plek want dan ligt het meer in het centrum maar nu staat hij wel dichterbij mn huis...
Rare ijzere geval?

Oke ik geef toe dat het postkantoor op die plek erg nutteloos is, omdat het voor 3/4 leeg staat.
maar nee ik vind het geen plek voor een nieuw stadhuis.

Ze willen ook, het stadion er bij trekken, Dat mag natuurlijk wel !
maar dan wel met een burgerking er in
JA!
  woensdag 10 juni 2009 @ 16:30:01 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_69902225
Ze woude toch dat station weer maken zoals het vroeger was?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')