Ik heb voor dat geld (ietsjes meer) een Rockmachine gekocht.. en dat gaat perfect. Zoek daar eens naar..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:13 schreef jakkop het volgende:
Zo min mogelijk. Zat er aan te denken om op marktplaats een oudje van 50 euro oid te kopen (ben maar een arme student, en wil niet 800 euro uitgeven aan iets wat ik nog nooit (serieus) gedaan heb), maar als dit een aardig fietsje is dan vind ik 200 euro ook een mooi bedrag.
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,quote:
klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:55 schreef dop het volgende:
[..]
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,
na mijn ervaringen.
ook de service van de nederlandse inmporteur was erg slecht.
weet alleen dat ze nadien KLEIN hebben overgenomen , en ook dat is geen succes
waar KLEIN ooit top fietsen maakte is het nu niets bijzonder meer.
mijn fietsen nu zijn concorde giro race fiets, jawel nog een echte stalen
een Cannondale ATB een oude zonder vering (m800)
een KHS tandem even eens staal
en een Flevobike racer ligfiets ook al staal
maar goed de cannondale is alu en ook redelijk onverwoestbaar
pff niet best zeg, je zal 't maar overkomenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:02 schreef marcodej het volgende:
Een rit met hindernissen vandaag. Wilde met de club meerijden, maar bij het oppompen van mn achterband trok ik het ventiel kapot. Aangezien ik twee linkerhanden heb, duurde dat twintig minuten. Dus toen maar alleen op pad gegaan. Moest ik na een tijdje stoppen voor een afzetting van de politie: hoogspanningskabel door een trein heen. Na een tijdje werd het vrijgegeven en toen maar door de treinreizigers heen laveren/lopen op het fietspad en dat waren er een hoop. Eindelijk de ruimte, maar ik moest voor mn gevoel heel zwaar trappen om een beetje snelheid te maken: bleek er een slag in mn achterwiel te zitten die aanliep tegen mn remblokjes, maar daar kwam ik pas na kilometers achter...
Geen lekkere rit vandaag, mede ook door een triest bericht die ik later op de club te horen kreeg: die wielrenner die slecht lag bij het ongeluk waar ik enkele dagen terug over vertelde, was overleden... Hij was niet van de club, maar ze zaten er vlak achter en een van de leden heeft eerste hulp verleend aan de man...
Ja, ik neem altijd iets te drinken mee en als bescherming draag ik een fietsbroek, en soms mn helm ookquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Mkoolster het volgende:
neme jullie water of ook iets mee als gatorate voor energie enzo? en wat voor bescherming dragen jullie?
Gewoon het tuitje open laten en rustig erin gieten. Dan is het koolzuur zo verdwenen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
maarre, cola in je drinkbus gaat toch spuiten ivm koolzuur?
Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden, ik draag ze dus standaard wel. ben alleen niet zo gecharmeerd van dat lijntje bij mijn pols
Buitengewoon onverstandig. De meeste mensen zijn na een rit of twee gewend aan een helm. Probeer eens of een andere helm beter zit?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:21 schreef Mkoolster het volgende:
ik draag nooit een helm, vind het niet fijn zitteen voelt zo knellend, en ik heb gelezen dat het stuur 3 cm lager moet zitten dan je zadel is dit altijd zo of eigen voorkeur?
Zo ijdel ben ik dus ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:04 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..
Daar had ik afgelopen weekend voor het eerst last van, maar ik had de link nog niet gelegd met het niet dragen van handschoentjes. Nou ja, dan komen die er nog bij op de lijst te met te kopen spullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden,
6061 is een legering waar ook genoeg elementen in zitten die corrosie veroorzaken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosie
Verder heb ik voegah een Trek atb gehad, en daar was ik best tevreden over..
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef Superher0 het volgende:
Ben dit jaar met fietsen al 10 kilo afgevallen en door al dat fietsen heb ik snel honger. Eet soms wel eens 2 keer per dag warm. Verbrand energie als een gek.
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
als je niet al te wild doet en niet op de pedalen gaat staan, maar gelijkmatig de kracht op je achterwiel overbrengt , zul je niet veel extra schade maken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een losse spaak.. en een klein slag in mijn wiel. Kan ik daar nog mee doorfietsen naar huis? Moet nog 80 km straks..
Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren tijdens een pauze 0,7 liter alcoholvrij witbier gedronken, dat werkte ook prima..
Zit nu al op 6200km dit seizoen. Veel op duurvermogen gefietst, veel vetverbranding zone. Hoe meer spier, hoe meer je verbrandt. Weeg nu 76.5 en er kan nog steeds wat af ben 1,78 meter). Hoe lichter, hoe minder ik mee hoef te nemen naar boven tijdens de Mamotte.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnen
mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kiloquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!
En ik ben al dun (80 kilo bij 2.03) dus daar gaat door het fietsen weinig meer vanaf. Eigenlijk moet ik juist meer eten.
Over Australie heb ik ook leuke verhalen gehoord. Je moet dan wel vroeg opstaan, voor de hitte uit zijn maar er zijn plekken waar mensen verzamelen en dan samen tochten rijden. Zijn soms best wel grote groepen. Ik zou gewoon eens gaan informeren bij de plaatselijke FM.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...quote:Bij lange toertochten/cyclos heb ik altijd de heerlijke Isostar Long Energy repen bij me, die zijn echt lekker en doen hun werk.
Oh dat doe ik ook wel hoor, eet altijd wat na het fietsen! en ik heb een hele tijd nauwelijks alcohol gedronken, maar dat maakte niet uit voor mijn gewicht,. dus drink nu gewoon weer mijn biertje of wijntje als ik daar zin in heb (= eigenlijk alleen in het weekend).quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.
Het enige wat ik nu extra doe, bovenop het fietsen , is minder alcohol drinken. Drink af en toe nog een biertje. Maar borrels door de week doe ik niet meer. Een biertje of 3 en dan heb ik er al geen zin meer in. Merk dan ook dat ik sneller aangeschoten raak. 2 bier en ik begin al iets te voelen.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...
Oh, is dat yoghurt... Dat vond ik juist het smerigste...quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:36 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker met zo'n yoghurt laagje
Ook voordat ik wielrende ben ik nooit zwaarder dan 85 kilo geweest. Gewoon een beetje dun (maar wel ontzettend gespierd natuurlijk ).quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef dop het volgende:
[..]
mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kilo
Je moet ook de spanning op de andere spaken corrigeren. De spaken erom heen moeten het eigenlijk recht trekken. Je fiets zo zetten dat het achterwiel vrij kan draaien en je aan de spaken kunt draaien. Dan begin je gewoon met die spaak welke je eerst te strak heb gezet los te draaien en dan de spaken er naast vast te draaien of juist losser. Zie http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=spoke+in+the+wheel+cycling&aq=4quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Oksel het volgende:
Kut kut KUT. Net naar de plaatselijke FM.. de enige hier. En die had geen tijd om mijn spaken te steken.. dus snel ff zelf de spaak aangedraaid, resultaat; zo'n grote slag dat ik niet meer kan fietsen. En juist nu het PRACHTIG weer is, en ik 80km heuvelaf kan fietsen..
Ik heb zelf ook GEEN idee hoe ik een slag moet repareren.
Dit soort dingen duren mij te lang, en gaan meestal ook fout ( ) terwijl mijn fietsenmaker het (gratis) binnen 5 minuutjes gedaan heeft...quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je moet ook de spanning op de andere spaken corrigeren. De spaken erom heen moeten het eigenlijk recht trekken. Je fiets zo zetten dat het achterwiel vrij kan draaien en je aan de spaken kunt draaien. Dan begin je gewoon met die spaak welke je eerst te strak heb gezet los te draaien en dan de spaken er naast vast te draaien of juist losser. Zie http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=spoke+in+the+wheel+cycling&aq=4
Succes
Is dat hetzelfde als vitamalz? Das echt lekker spul!quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:41 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het zelf gefixed.. met een tangetje.. en de tegenovergestelde spaken op afwijkende plekken wat strakker gedraaid. Ging opzich aardig.. en heerlijk naar huis gefietst.
Kwam in de middle of nowhere een fietsclub tegen.. uit Nederland! Dat was grappig. Ze gingen alleen wat te langzaam.. dus ben er voorbij getrapt, na ze vriendelijk "veel plezier!" gewenst te hebben.
In de steile afdaling auto's ingehaald, altijd vet..
Kwam terug met keurig 30.7 op de teller, zat toch nog meer klimmen (vals plat) in dan ik had gedacht. 70km. Oh, ik heb foto's gemaakt van mn tochtje.. Zal ze zo eens even posten, als mijn telefoon meewerkt.
En je hebt hier in Duitsland inderdaad "bier-sportdrank", alcoholvrij gerstebrouwsel. Erg lekker, wel zoet, maar prima te doen. Khandi Malz:
[ afbeelding ]
Ga nu ff naar de fietsenmaker voor een servicebeurt.. dat heeft hij nog nooit gehad, en ben nu 3000km verder.
Tzou maar zo kunnen.. Maltbier is hier altijd donker en zoet, kwam ik pas achter. Weizen alcoholfrei is geen Malt dus..quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als vitamalz? Das echt lekker spul!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |