abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 juni 2009 @ 09:06:34 #1
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_69852115


Auteur Kim Moelands is een bezig bijtje. Recensent en duizendpoot bij Ezzulia, verantwoordelijk voor een aandeel in het succes van Crimezone en redster van Baloe. Ze schreef een prachtige boek over haar strijd tegen taaislijmziekte en het verlies van haar partner Ron aan deze zelfde ziekte. FOK!ster Lois las het boek en stelde de schrijver vragen.

Kim en Lois kletsen hier verder over de ziekte, het boek en andere zaken. Lees en klets met ze mee!

[ Bericht 1% gewijzigd door Muck op 09-06-2009 10:20:43 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Jubileum moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 10:41:46 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69854347
Tvp
Ik mail Kim vanavond de linkjes even door, op dit moment ben ik op kantoor en is Kim opgenomen in het ziekenhuis.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:42:52 #3
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_69854384
lois wat een mooi interview
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 9 juni 2009 @ 10:54:42 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69854702
tof interview Lois en Kim
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69856666
goed interview

Dat boek wil ik wel lezen
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_69871004
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:41 schreef Lois het volgende:
Tvp
Ik mail Kim vanavond de linkjes even door, op dit moment ben ik op kantoor en is Kim opgenomen in het ziekenhuis.
Hé? Gisteren was ze nog thuis..

Maar het interview is leuk! En het boek geweldig
pi_69871610
Dag allemaal,
Hierbij het onderwerp van het interview:-) Ik was vandaag op controle in het ziekenhuis maar ze hebben me daarna weer naar buiten laten huppelen. Ik zit wel thuis aan het infuus op het moment (in de moderne tijd is bijna alles mogelijk) dus vandaar de verwarring over mijn al dan niet vertoeven in het ziekenhuis. Maar ik ben dus thuis.
Het leven is het enige boek dat je nooit uit kunt lezen
  Jubileum moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 19:54:07 #8
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69873826
Je bent er
Hoe gaat het met het onderwerp?

Leuk trouwens, al die complimentjes over het interview
Ik had pas 1 keer eerder een boekrecensie gemaakt, lang lang geleden maar toen ze iemand zochten voor dit boek heb ik nog net niet mijn ellebogen gebruikt in het crewforum Ik wilde dit zo graag doen.

Ik had het boek een aantal maanden geleden al gelezen en was zo ontzettend onder de indruk van de schrijfstijl en het onderwerp.
Toen ik hoorde dat er ook een interview bij hoorde moest ik wel even slikken maar Kim is een weergaloze schrijfster, die maakt bij simpele vragen bijzondere antwoorden.
Al met al ben ik ongelooflijk blij dat ik het gedaan heb

[ Bericht 20% gewijzigd door Lois op 09-06-2009 20:02:58 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:10:42 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_69874340
Mooi interview! Ik ga het boek op mijn nog te lezen lijstje zetten
pi_69875469
Ik voel me vereerd Lois dat je de recensie en het interview zo graag wilde doen. Ik ben heel erg blij met het resultaat!
Het leven is het enige boek dat je nooit uit kunt lezen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:10:53 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_69876503
Welkom op FOK! Kim .

En mooi interview ja.

Ik heb het boek bij Bol.com besteld.
pi_69876939
Dank voor het warme welkom Mylene! Ben benieuwd wat je van Ademloos vindt!
Het leven is het enige boek dat je nooit uit kunt lezen
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 21:41:02 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_69877724
Welkom op FOK!, Kim

Ik ben ondertussen ook erg benieuwd naar het boek
Ik ga ook proberen hem snel te bemachtigen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:31:36 #14
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_69879807
Wat een interessante recensie en interview. Het maakt me erg nieuwsgierig naar het boek!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:49:07 #15
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69882639
ik ken twee mensen met die ziekte. geen pretje.

succes met je gezondheid
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  Jubileum moderator woensdag 10 juni 2009 @ 08:22:57 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_69886869
Het leuke aan zo'n napraattopic is dat ik nog wat dingen die me opvielen kan benoemen.
Wat ik erg mooi vind Kim is de band met je ouders. Als jij opbelt "ik heb hulp nodig mama" dat ze alles laten vallen om bij jou te zijn en je te helpen.
Ik hoop later zo'n moeder te zijn voor mijn kinderen, dat ze me durven bellen als ze hulp nodig hebben zelfs midden in de nacht, en weten dat ik dan kom om alles goed te maken.
Mijn complimenten voor je ouders, ik was daar diep van onder de indruk.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 juni 2009 @ 08:57:00 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69887442
Mooi interview Lois en Kim!

Ik heb gelijk die petitie ondertekend!
***
pi_69894922
Goed interview:)
Hinc lucem et pocula sacra
pi_69894947
@ Lois: Mijn ouders zijn inderdaad geweldig. Ze houden onvoorwaardelijk van mij en mijn zus en staan dag en nacht voor ons klaar. Ze laten ons vrij om ons eigen leven te leiden en respecteren onze keuzes, ook als ze het er zelf niet mee eens zijn. Je ziet vaak dat ouders van zieke kinderen heel beschermend zijn en hun kinderen moeilijk los kunnen laten om ze hun eigen leven te laten leiden (logisch). Mijn ouders hebben mij altijd als een 'normaal' kind behandeld en me mijn vrijheid gegund en daar ben ik ze ontzettend dankbaar voor. Het heeft me mede gemaakt tot wie ik nu ben. Ik realiseer me dat het niet vanzelfsprekend is om uit een warm nest te komen en prijs me gelukkig dat ik die mazzel heb gehad.
Het leven is het enige boek dat je nooit uit kunt lezen
pi_70245266
Wow Kim dit is gaaf! Ik heb een tijdje geleden je boek al mogen lezen en ik vond hem erg mooi en ontroerend geschreven. Hier en daar een traantje weg moeten pinken zelfs.

Ik heb zelf een boekhandel en aan de mensen merk ik soms dat ze díe 'ziek zijn-boeken' een beetje moe zijn. Het begon met Kluun, daarna Sophie van der Stap en daarna jouw boek. Ik heb ze alle 3 gelezen, maar op de een of andere manier kan ik mensen er niet meer altijd warm voor maken. Da's wel jammer want je hebt een heel mooi boek geschreven!

Ik vind het gaaf dat je hier zo op het forum komt. Op de een of andere manier motiveert het mij dan nog meer om juist dat boek dan nog meer te gaan promoten
pi_70319145
Hoi Twinkle,
Dank voor je mooie woorden over Ademloos. Ik weet dat mensen een beetje genoeg hebben van de 'ziek zijn boeken'. Snap ik ook wel. Ik word zelf ook wel eens moe van ziek zijn Toch ben ik van mening dat mijn boek meer is dan dat, het gaat vooral over hoe mooi de liefde is en hoe geweldig het leven. Het gaat over hoop en ontdekken dat je kunt kiezen voor je eigen geluk. Ziek zijn is een onderdeel van mij dus dat loopt als een rode draad door het boek, maar is zeker niet het hoofdonderwerp.
Ik werk nu aan een psychologische thriller, iets totaal anders want ik was wel een beetje klaar met mezelf Fictie schrijven is ontzettend leuk! Als alles volgens planning verloopt ligt het boek half april in de winkels.

Groetjes,

Kim
Het leven is het enige boek dat je nooit uit kunt lezen
  Jubileum moderator woensdag 2 september 2009 @ 11:33:01 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72365932
[dikke vette spammodus maar voor goed doel]

Vanavond besteedt het programma Eénvandaag aandacht aan het belang van orgaandonatie. Aanleiding is het nog steeds schrijnende tekort aan donororganen en de weigering van de politiek om het ADR systeem (iedereen is donor, tenzij hij of zij bezwaar maakt) in te voeren terwijl een meerderheid van de Nederlandse bevolking voor invoering van dit systeem is. De actie http://www.2miljoenhandtekeningen.nl verzamelt handtekeningen voor een petitie die minister Klink moet overtuigen alsnog het ADR systeem in te voeren.
Kim is ambassaudeur van deze actie en heeft ook haar medewerking aan de reportage van Eénvandaag verleend, in de hoop dat er eindelijk iets gaat veranderen en het schrijnende tekort aan donororganen wordt teruggedrongen.
De reportage wordt vanavond 2 september uitgezonden op Nederland 1 even na 18uur en is later terug te zien op de website van het programma.

Vergeet niet om de petitie te ondertekenen op http://www.2miljoenhandtekeningen.nl
Zet je krabbel en teken voor leven!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72374886
Ik heb het gezien (had al getekend uiteraard), ik hoop zo dat mensen eindelijk eens gaan nadenken
pi_72638994
quote:
Op woensdag 2 september 2009 11:33 schreef Lois het volgende:


Vergeet niet om de petitie te ondertekenen op http://www.2miljoenhandtekeningen.nl
Zet je krabbel en teken voor leven!
Ik kick hem even omhoog. Ik heb toevallig gisteren nog van Kim gehoord, en ze heeft wat zware dagen achter de rug

Ik wil gewoon dat iedereen op fok! even tekent, vandaar de kick. Komop mensen!
pi_74051182
win het boek van kim moelands hier! [Prijsvraag] Kim Moelands Ademloos
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')