abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juni 2009 @ 20:48:07 #1
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69839150
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.

Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!

Eén foto, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!


Vorige delen
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
Je mooiste foto van vandaag - deel 2
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 3
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 4
Je mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 5
Beoordeel de mooiste foto (1 !!) van vandaag - Deel 6
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 7
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - deel 8
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 9
Beoordeel de mooiste foto (1!!) voor vandaag-Deel 10
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 11
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 12
Beoordeel de mooiste foto (1!!) van vandaag - Deel 13
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 14
Beoordeel de mooiste foto (1) van vandaag - Deel 15
Beoordeel de mooiste foto (1!!!) van vandaag - Deel 16
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 17
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 18
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 19
Beoordeel de mooiste foto (1!!!!) van vandaag - deel 20
Beoordeel de mooiste foto van vandaag! deel 21
Beoordeel de mooiste foto van vandaag! deel 22
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 23
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 24
Beoordeel de mooiste foto van vandaag # 25
Beoordeel de mooiste foto van vandaag, deel 26
Beoordeel de mooiste foto van vandaag, deel 27
Beoordeel de mooiste foto's van vandaag, Deel 28


Nog als aanvulling
Doe een beetje je best om iets te zeggen over de foto van de user die voor je een foto heeft geplaatst. Ook hij/zij wilt commentaar waar hij/zij iets aan heeft!

Het is ook absoluut niet moeilijk om een foto te beoordelen. Iedereen heeft een mening over een standbeeld, terwijl ik gok dat weinige van jullie ook daadwerkelijk kunnen beeldhouwen. Zo ook met fotografie: ook zonder de techniek of terminologie te kennen vind je iets van een foto. Probeer dat te omschrijven. Waarom je iets mooi of niet mooi vindt, dat is gewoon eigen persoonlijke smaakt en heeft op dat moment weinig meer met fotograferen zelf te maken. Juist die blik van een ander helpt de fotograaf/fotografe hoe andere zijn/haar foto zien.


Linje naar het vorige deel


En daaruit de laatste post:
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.


Dan heb jij nog nooit natuurlijk uitziende HDR foto's gezien









En zo kan ik nog wel even doorgaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Danny op 22-06-2009 12:35:36 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69839575
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Met alle respect maar zo'nbeetje alles onder het mom van HDR is onnatuurlijk en geeft een "3D computer render" of "zeer precies geschilderd" effect.
Ploffende kleuren of niet ik blijft dit een geslaagde HDR toepassing vinden.
Onzin...

HDR's komen in mijn ogen pas écht tot hun recht als ze hun natuurlijke look weten te behouden, en dat betekent dus dat de maker zich in heeft moeten houden.

Meer om dit soort effecten te bereiken dus:



Deze post wilde ik net plaatsen toen ik de post van ER in het vorige topic (en nu hierboven) zag staan. Maar goed, dan maar om haar post te ondersteunen.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:57:28 #3
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69839598
Zo, en de OP is weer helemaal compleet, er ontbraken nog wat linkjes naar vorige delen
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 8 juni 2009 @ 21:09:39 #4
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_69840252
Omniej, jouw plaatje vind ik dan juist weer het "sprookjes"effect meegeven (het bankje in ieder geval) Persoonlijk mag ik dat wel, maar het is iets heel anders dan de voorbeelden van ElizabethR.

Sry, geen nieuwe foto
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_69840571
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:45 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dan heb jij nog nooit natuurlijk uitziende HDR foto's gezien

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.

Maar daar geheel los van gelaten hoef je natuurlijk ook niet alles altijd te gebruiken waar het voor is bedoeld. Dat HDR werkschema is ook prima te gebruiken om andere mooie effecten te behalen.
Ik zie niet waarom het altijd per definitie natuurlijk moet om mooi/cool te wezen.
pi_69840671
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:57 schreef Omniej het volgende:

[..]

Onzin...

HDR's komen in mijn ogen pas écht tot hun recht als ze hun natuurlijke look weten te behouden, en dat betekent dus dat de maker zich in heeft moeten houden.

Meer om dit soort effecten te bereiken dus:

[ afbeelding ]

Deze post wilde ik net plaatsen toen ik de post van ER in het vorige topic (en nu hierboven) zag staan. Maar goed, dan maar om haar post te ondersteunen.
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.
Jou voorbeeld heeft dezelfde eigenschappen als de foto waar we het over hebben. "overdreven" groen gras, veel lichtspelingen.
  maandag 8 juni 2009 @ 21:30:27 #7
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69841303
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:15 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja, dat ziet er mooi uit ja, been there seen that. Het blijft in mijn optiek een gerendeerd effect behouden.

Maar daar geheel los van gelaten hoef je natuurlijk ook niet alles altijd te gebruiken waar het voor is bedoeld. Dat HDR werkschema is ook prima te gebruiken om andere mooie effecten te behalen.
Ik zie niet waarom het altijd per definitie natuurlijk moet om mooi/cool te wezen.
Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.

EN dan ga ik hieronder even de foto van Janeway plakken. Die was ik helemaal vergeten,
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 8 juni 2009 @ 21:32:37 #8
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69841410
De foto die momenteel van commentaar voorzien moet worden is die van Janeway, die ik, mea culpa mea culpa, zomaar vergeten waas mee te nemen naar dit topic, dus alsnog even: Sorry Janeway, het is nog wel zo'n prachtplaat!!

Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef janeway het volgende:


De mijne een straat theater festival in onze stad..
Ze keek even heel fijn in mijn lens.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69841663
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar jij beweert dat ALLE HDR foto's er onnatuurlijk uitzien. En dat is dus perse niet het geval. Uiteraard moet je gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt. Als jij zuurstokkleurtjes fraai vindt dan is dat zo, jouw smaak, niets mis mee. Overigens is er geen HDR werkschema, je moet per foto kijken wat je ermee doet, er is geen standaardbewerkingsregeltje ofzo.

EN dan ga ik hieronder even de foto van Janeway plakken. Die was ik helemaal vergeten,
Nee, ik zij zo goed als...
Maar wellicht kwam dat ook omdat ik enigsinds zoiets had van what the fuck mag ik dit niet mooi vinden.
Ik had namelijk de indruk dat je mijn reactie neersabelde om even aan te tonen dat ik een feitelijk onwaarheid zit te verkondigen en je dit kracht probeerde te geven door te zeggen dat een HDR foto er natuurlijk uit moet zien, wat ik weer onzin vind.

Zoek op DeviantArt bijvoorbeeld maar eens naar HDR.
Bijna niemand gebruikt het om de foto realistischer te maken, wel sfeervoller.
pi_69842400
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:09 schreef Cheiron het volgende:
Omniej, jouw plaatje vind ik dan juist weer het "sprookjes"effect meegeven (het bankje in ieder geval) Persoonlijk mag ik dat wel, maar het is iets heel anders dan de voorbeelden van ElizabethR.
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:17 schreef McKillem het volgende:
Je zet met die pic eigenlijk meer mijn punt kracht achter.
Jou voorbeeld heeft dezelfde eigenschappen als de foto waar we het over hebben. "overdreven" groen gras, veel lichtspelingen.
De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.

Toch zie ik zeer duidelijke verschillen tussen de HDR waar het om ging en deze die ik hier nu heb neergezet. De lucht heeft gewoon een natuurlijke kleur en het gras heeft nog daadwerkelijk de kleur van gras. Uiteraard zijn de kleuren in de foto die ik plaatste behoorlijk 'saturated' (hoe noem je dat?), maar nog wél natuurlijk en meer zoals het menselijk oog het zou zien. Wel wat sprookjesachtig inderdaad, maar de kleuren komen niet direct onecht over.

In de foto van Virus3000 heeft eigenlijk alleen het water nog een natuurlijke kleur... De bomen zijn niet meer natuurlijk groen, maar Lego-groen geworden en de wolkenpartij komt in mijn ogen overdreven dramatisch over; zo zal het er ter plekke echt niet uit hebben gezien.

Qua lucht vind ik hem enigszins vergelijkbaar met onderstaande HDR van de Golden Gate, die ik volgens mij ook al 'ns eerder in een HDR-discussie hier in FOT heb geplaatst:



Resultaten als dit zou je denk ik moeten vermijden, maar smaken verschillen wellicht.
pi_69844355
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:54 schreef Omniej het volgende:

[..]


[..]

De foto die ik plaatste is wat meer naar het randje toe inderdaad, die van ER zijn een stuk natuurlijker.

Toch zie ik zeer duidelijke verschillen tussen de HDR waar het om ging en deze die ik hier nu heb neergezet. De lucht heeft gewoon een natuurlijke kleur en het gras heeft nog daadwerkelijk de kleur van gras. Uiteraard zijn de kleuren in de foto die ik plaatste behoorlijk 'saturated' (hoe noem je dat?), maar nog wél natuurlijk en meer zoals het menselijk oog het zou zien. Wel wat sprookjesachtig inderdaad, maar de kleuren komen niet direct onecht over.

In de foto van Virus3000 heeft eigenlijk alleen het water nog een natuurlijke kleur... De bomen zijn niet meer natuurlijk groen, maar Lego-groen geworden en de wolkenpartij komt in mijn ogen overdreven dramatisch over; zo zal het er ter plekke echt niet uit hebben gezien.

Qua lucht vind ik hem enigszins vergelijkbaar met onderstaande HDR van de Golden Gate, die ik volgens mij ook al 'ns eerder in een HDR-discussie hier in FOT heb geplaatst:

[ afbeelding ]

Resultaten als dit zou je denk ik moeten vermijden, maar smaken verschillen wellicht.
Ligt er aan.



Hier zit ook wel een hele overduidelijk dikke laag HDR doorheen maar ik vind het een uiterst sfeervol effect hebben.
pi_69855189
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:32 schreef ElizabethR het volgende:
De foto die momenteel van commentaar voorzien moet worden is die van Janeway, die ik, mea culpa mea culpa, zomaar vergeten waas mee te nemen naar dit topic, dus alsnog even: Sorry Janeway, het is nog wel zo'n prachtplaat!!

Op maandag 8 juni 2009 20:38 schreef janeway het volgende:


De mijne een straat theater festival in onze stad..
Ze keek even heel fijn in mijn lens.
[ afbeelding ]
+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.
- de vignettering.

Een vriendinnetje:
pi_69855599
Ik vind ze over het algemeen erg mooi al snap ik er weinig van
Hoe precies werkt het principe?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69865724
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:26 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Ik vind ze over het algemeen erg mooi al snap ik er weinig van
Hoe precies werkt het principe?
Het principe van dit topic

Gewoon commentaar geven op de laatste foto (plus- en minpunten) en dan een recente foto die je zelf gemaakt hebt posten.

Of het principe van HDR
pi_69866797
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:12 schreef Coraline. het volgende:

[..]

+ Erg mooie sfeer! Doet lekker oud aan.
- de vignettering.

Een vriendinnetje:
[ afbeelding ]
+ Leuk gezichtje
+ mooie belichting
- iets meer ruimte aan haar achterkant erop gezet

Panorama ergens in de Belgische Ardennen

Klikbaar
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:36:01 #16
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_69867084
Voor (lange) discussies, zo als hier heeft plaatsgevonden over HDR, is dit niet de plek. Het is al een ingewikkeld genoeg topic voor veel mensen om te zien hoe hier gepost wordt, en als daar dan hele discussies tussen staan dan wordt het geheel onoverzichtelijk.

Er is bijvoorbeeld een prima HDRtopic, waar wel discussies gevoerd kunnen worden ( [HDR] Het kan niet op: High Dynamic Range Fotografie ), dan kan dit topic overzichtelijk blijven en waar het voor bedoeld is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tha_Erik op 09-06-2009 17:07:34 ]
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_69873770
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

+ Leuk gezichtje
+ mooie belichting
- iets meer ruimte aan haar achterkant erop gezet

Panorama ergens in de Belgische Ardennen
[ afbeelding ]
Klikbaar
+ Apparte paarse gloed over de foto.
- Ik dacht dat de helft van de foto maar geladen was omdat je de onderkant van de bomen allemaal mist. Al zal jij dat met opzet gedaan hebben.

Ik heb zelf net een nieuwe macro lens binnen die ik aan het testen ben.

Hier een foto van de on/off switch van mijn monitor.



Klikbaar.
pi_69879644
+ mooie 'kleuren', mooi helemaal diepzwart.
- Ik zou hem krapper kaderen. Bijv een alleen deel van het symbool. Ook heeft bij mij op de een of andere manier de linkeronderhoek de voorkeur.

Gemaakt op station Amersfoort met een simpele compact, omdat ik mijn spiegelreflex niet mee had
  woensdag 10 juni 2009 @ 02:21:00 #19
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69885758
Rocksteadyyy
Erg fraaie sfeer heb je weten te treffen. De gloed van het licht is zeer fraai. Het silhouet met een natuurlijke halo om de haren voegt daar alleen maar aan toe, en ook de schaduw is een mooi extraatje. Ik heb verder helemaal niets op de foto aan te merken, ik vind hem gewoon erg, erg mooi

Mijn, een straatje aan een kanaal in Galway
Klikbaar

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_69885993
Ik denk dat ik de foto meer nice vind als ie was omgedraaid ook echt... het vlak onder is te groot in verhouding to boven...




paar nachten terug in Cádiz, Andalucia, Spanje

khad iets meer naar rechts moeten staan achteraf beter de maan in het midden... en niet die felle straatlamp aan de palm erop maar ja

je bent een beetje aangeschoten enzo
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
  FOK!fotograaf woensdag 10 juni 2009 @ 05:32:21 #21
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_69886256
Ja, er mist even een shitload aan berichten.

Om voorop te stellen: men wordt geacht in dit topic de openingspost te lezen voordat men zelf post. Daarnaast moet men ook toch wel een beetje je best doen voor wat commentaar.
Kan daar wederom een prachtig monoloog over houden dat dat echt niet moeilijk is omdat het op mening gebaseerd is (welke iedereen heeft) en totaal los staat van het al dan niet hebben van fotografische kennis, maar die laat ik achter wegen.

Probeer dit topic in het vervolg netjes te houden. Plaats een topic report, meldt het in FB, maar een scheldpartij in dit topic is gewoon uit den boze.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_69888880
nevermind

[ Bericht 49% gewijzigd door Neo-Mullen op 11-06-2009 22:31:02 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:36:47 #23
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_69891893
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 02:21 schreef ElizabethR het volgende:
Rocksteadyyy
Erg fraaie sfeer heb je weten te treffen. De gloed van het licht is zeer fraai. Het silhouet met een natuurlijke halo om de haren voegt daar alleen maar aan toe, en ook de schaduw is een mooi extraatje. Ik heb verder helemaal niets op de foto aan te merken, ik vind hem gewoon erg, erg mooi

Mijn, een straatje aan een kanaal in Galway
Klikbaar

[ link | afbeelding ]
foto is omgedraaid?
Ziet er mooi uit iig (vind ik, en ik breng het lekker niet naar de pliessie)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:14:32 #24
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69930773
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:36 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

foto is omgedraaid?
Ziet er mooi uit iig (vind ik, en ik breng het lekker niet naar de pliessie)
Foto is omgedraaid ja
Ik vond het effect wel grappig.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:25:10 #25
167923 appelsjap
All the above
pi_69937788
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 03:06 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
Ik denk dat ik de foto meer nice vind als ie was omgedraaid ook echt... het vlak onder is te groot in verhouding to boven...


[ afbeelding ]

paar nachten terug in Cádiz, Andalucia, Spanje

khad iets meer naar rechts moeten staan achteraf beter de maan in het midden... en niet die felle straatlamp aan de palm erop maar ja

je bent een beetje aangeschoten enzo
+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk

Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)

En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.



Foto is klikbaar.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 juni 2009 @ 15:29:50 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69937949
oeh elizabeth hij is lekker!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69938487
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk

Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)

En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.

[ afbeelding ]

Foto is klikbaar.
Canon EOS 450D EF 18-55 IS?
Die wil ik me morgen ook gaan halen
Erg fraaie foto trouwens! lekker scherp en die waterdruppels voegen veel waarde toe aan de foto an sich
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:47:08 #28
167923 appelsjap
All the above
pi_69938650
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:43 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Canon EOS 450D EF 18-55 IS?
Die wil ik me morgen ook gaan halen
Erg fraaie foto trouwens! lekker scherp en die waterdruppels voegen veel waarde toe aan de foto an sich
haha dankje

het is idd een Canon EOS 450D maar wel met een EFS 18-55 IS lens, ik heb geen idee waar die S voor staat
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  donderdag 11 juni 2009 @ 16:14:38 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69939884
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:47 schreef appelsjap het volgende:

[..]

haha dankje

het is idd een Canon EOS 450D maar wel met een EFS 18-55 IS lens, ik heb geen idee waar die S voor staat
Short back focus. Een EF-S lens valt dieper in de camera dan een "gewone" EF-lens. Hij past dan ook alleen maar op cropcamera's, bij een fullframe camera zit de spiegel in de weg.
Huilen dan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:25:00 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69942930
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:25 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ sfeer
- onscherp, en onduidelijk

Heb een paar uur geleden mijn eerste dSLR gehaald, echt top, een 450D met 18-55 kitlens.
Dit is een van de fotos die ik in de eerste serie gemaakt heb (echt 0,0 verstand van zaken maar met een vriend een beetje zitten proberen)

En hierbij mijn eerste macro foto, tips zijn welkom.

[ afbeelding ]

Foto is klikbaar.
+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!

Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69946605
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:

[..]

+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!

Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.


Zojuist in een eigenlijk onmogelijke hoek gemaakt in de schuur. Ik had hem er liever van voren op staan maar dan had ik aan het plafond moeten gaan hangen.



Klikbaar Het is een motje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 20:40:53 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:10:48 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69946716
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.
Ik gok op een garde .
Huilen dan.
pi_69946783
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik gok op een garde .
Idd. Wel een misvormde dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2009 19:13:02 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:13:07 #34
62964 Little_Acorn
You would know
pi_69946796
+ Leuk lijnenspel
- uhm, misschien iets spannender licht kunnen gebruiken waardoor er meer schaduw te zien is

De mijne:
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_69946812
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef Debsterr het volgende:

[..]

+Een prachtig voorbeeld van een macro foto! Heerlijk scherp, alles zichtbaar en de waterdruppels zijn een mooi extraatje daarbij
-Mjah, hoeveel van dit soort foto's zijn er al? Neemt niet weg dat ik 'm erg lekker vind hoor!

Crosspost met het "Wie geeft mij"topic:
[ afbeelding ]
Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?

Voor de rest: mooie foto
pi_69947126
TVP, even een foto zoeken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:17:27 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69949655
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:12 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Idd. Wel een misvormde dan
Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening ja .
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Ik vind het een erg interessante foto. Eigenlijk nog interessanter omdat ik totaal geen idee heb wat het nou precies is.
+ Vlijmscherp.
- Ik heb hier niets op aan te merken. Prima.


Zojuist in een eigenlijk onmogelijke hoek gemaakt in de schuur. Ik had hem er liever van voren op staan maar dan had ik aan het plafond moeten gaan hangen.

[ afbeelding ]

Klikbaar Het is een motje.
Heel erg dank je wel . Vind het fijn dat ik vooruit ga met m'n foto's al fotografeer ik niet echt heel veel..
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Ruud het volgende:

[..]

Kun je dat stukje zwart rechtsboven niet wegwerken?

Voor de rest: mooie foto
Ik zie wat je bedoeld, en dat is inderdaad zo verholpen in PS .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_69950189
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:17 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Groothoeklens i.c.m. het zeer dichtbij fotograferen geeft wel wat vertekening ja .
En dan om een ander onderwerp vragen
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:34:44 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_69950290
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:31 schreef Ruud het volgende:

[..]

En dan om een ander onderwerp vragen
Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaan . Nou, heb je toch je onderwerp ingevuld gekregen .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 12 juni 2009 @ 00:07:26 #40
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_69959510
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:13 schreef Little_Acorn het volgende:
+ Leuk lijnenspel
- uhm, misschien iets spannender licht kunnen gebruiken waardoor er meer schaduw te zien is

De mijne:
[ afbeelding ]
+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dus
- Ik raak er redelijk snel op uitgekeken

Eerder deze week heb ik een nieuwe lens binnengekregen. Zo snel mogelijk heb ik mijn camera teruggehaald uit bruikleen en ben aan het schieten geslagen. Nadeel vind ik zelf een beetje de ogen. Ik heb geprobeerd het rode-gele ogen gebeuren weg te poetsen, maar dat is me niet goed gelukt vind ik zelf.

Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_69959868
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:34 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Hahahaha daar heb ik niet eens bij stilgestaan . Nou, heb je toch je onderwerp ingevuld gekregen .
Vind je foto echt geniaal, kan zo in een blad als wallpaper
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:07 schreef WurM het volgende:

[..]

+ Mooie kleuren, mooie vormen. Mooi plaatje dus
- Ik raak er redelijk snel op uitgekeken

Eerder deze week heb ik een nieuwe lens binnengekregen. Zo snel mogelijk heb ik mijn camera teruggehaald uit bruikleen en ben aan het schieten geslagen. Nadeel vind ik zelf een beetje de ogen. Ik heb geprobeerd het rode-gele ogen gebeuren weg te poetsen, maar dat is me niet goed gelukt vind ik zelf.
Vind wel okay die ogen, maar jij ziet nu waarschijnlijk een andere blik dan dat je van hem/haar gewend ben?

+mooie portret foto
±volgende keer pootjes gekruist


Mine

Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:46:34 #42
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69961282
Aardige compositie, en de kleuren zijn lekker warm. jammer dat er maar één klein puntje van de bergketen in het licht staat, namelijk helemaal rechts. De rest is vrij donker. En omdat de foto niet echt scherp is vallen de ongetwijfeld fraaie details in die bergen niet zo op. De voorgrond van de foto is ook nogal donker, daar is ook niet goed te zien wat de details zijn. Volgens mij zit er erg veel tekening in de bergen en de voorgrond, en dat zou ik dus graag willen zien.

Mijne, vandaag was het erg mooi bij Lough Corrib om een uur of 21:00. De zonsondergang was ook spectaculair, maar die is voor morgen.
Klikbaar

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 12 juni 2009 @ 01:50:23 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_69961322
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:29 schreef Ynske het volgende:
oeh elizabeth hij is lekker!!!
Dankjewel Ynske
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 12 juni 2009 @ 02:11:47 #44
181657 LordNemephis
computer says no
pi_69961481
Wow Elizabeth R die is super!!

* ga nu even camera leegtrekken, als er nog iets fatsoenlijks tussen staat komt dat zometeen.

udate: nu weet ik het weer, dat waren de oefenfoto's met tegenlicht van een lelijk braakliggend terrein niet de moeite van het posten waard
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_69969242
ElizabethR,

Mooi wolkenspel en mooi lijnenspel: grijs, groen, grijs. Ik vind het alleen jammer wat je met het water hebt gedaan. Lange sluitertijd of geshopt? Een echte reflectie in het water had ik mooier gevonden.
Het 'eenzame' bootje geeft het hele plaatje wel weer iets 'eenzaams' wat in mijn ogen een mooie extra sfeer geeft

Foto gemaakt in Rotterdam vorig jaar:
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_69978555
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 01:46 schreef ElizabethR het volgende:
Aardige compositie, en de kleuren zijn lekker warm. jammer dat er maar één klein puntje van de bergketen in het licht staat, namelijk helemaal rechts. De rest is vrij donker. En omdat de foto niet echt scherp is vallen de ongetwijfeld fraaie details in die bergen niet zo op. De voorgrond van de foto is ook nogal donker, daar is ook niet goed te zien wat de details zijn. Volgens mij zit er erg veel tekening in de bergen en de voorgrond, en dat zou ik dus graag willen zien.

Mijne, vandaag was het erg mooi bij Lough Corrib om een uur of 21:00. De zonsondergang was ook spectaculair, maar die is voor morgen.
Klikbaar
Ja klopt helemaal ik was gewoon te laat terug op die plek, de zon te laag die een schaduw werpt over de voorgrond. kheb ook nog een andere foto, (deze is ingezoomd), waar je wat meer zon over dat punt rechts ziet maar ook die, pakt geen mooie voorgrond, met fotobewerking kon ik het ook niet ophalen.

kheb wel een aparte foto van hoe de grond eruit ziet, het is een gebied waar ijzer en koper worden/werd gewonnen de grond heeft een bloedrode kleur, een een nabijgelegen rivier kleurt hier ook bloedrood door. op het internet zijn prachtige surrealistische fotos te zien, ik kan ze met mn simpele digi cam niet maken


Over je foto, kvind em super 'dreigende' hemel, peaceful groen met eenzaam bootje mooie diepe kleuren. Het water vind ik mooi ook, zilverachtig en net of ik me vinger erin kan steken Ik denk niet dat een 'natuurlijke/echte' reflectie meer zal toevoegen, denk eerder minder omdat het anders een splits gespiegelde foto zou lijken. en de stenen hebben hun structuur dus het komt getrouw genoeg over wat mij betreft. je ziet zelfs de stenen onder het water.


Neo-Mullen :
Bovenstaande foto: is dat de weena toren? Kvind hem vet, een afdruk die zo aan de muur kan diep zwart diep blauw, vooral het blad van de boom dat nu meer lijkt op een print dan natuurlijk blad vind ik er mooi bij passen omdat het voortvloeit uit het zwarte kader rondom de foto.

- ik denk zelf dat ik meer geneigd zou zijn het blad er af zou laten...alleen gebouw en blauwe lucht. óf blad ok in de rechterhoek, om een soort venster te creeéren.
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_69978574
+ Fraaie kleur blauw. Mooie positie om een gebouw te fotograferen, doe ik ook vaak
- Paar stappen naar links, dan sta je in het midden. Vind 'm iets te donker ook.



Klikbaar.
pi_69981849
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:12 schreef Ruud het volgende:
+ Fraaie kleur blauw. Mooie positie om een gebouw te fotograferen, doe ik ook vaak
- Paar stappen naar links, dan sta je in het midden. Vind 'm iets te donker ook.

[ afbeelding ]

Klikbaar.
+ Super scherp
+ Typisch holland. Leuk die luikjes naast de ramen.
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
- Het is 1 van vele huizen die je in Nederland hebt staan.

Aangezien ik nog steeds met m'n macro lens aan de slag was heb ik naar mijn idee een grappige foto gemaakt.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 19:29:09 ]
pi_69983571
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:07:23 #50
167923 appelsjap
All the above
pi_69989330
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:11 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Super scherp
+ Typisch holland. Leuk die luikjes naast de ramen.
+ Is dat niet aan het einde van de streksingel in Rotterdam richting de Rotte.?
- Het is 1 van vele huizen die je in Nederland hebt staan.

Aangezien ik nog steeds met m'n macro lens aan de slag was heb ik naar mijn idee een grappige foto gemaakt.

[ afbeelding ]
+ Scherpte
+ super macro :p
+ vraag me af wat het is?
- snel op uitgekeken.

Mijn tweede macro foto Tips zijn echt welkom, heb net 2 dagen mijn dSLR
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:10:12 #51
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69989406
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm (lcd) .
Huilen dan.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 23:13:08 #52
167923 appelsjap
All the above
pi_69989489
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm (lcd) .
Dat het een scherm was was ik ook al achter Maar waarom Close? en monitor? digitale camera scherm? tv?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_69990132
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:13 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Dat het een scherm was was ik ook al achter Maar waarom Close? en monitor? digitale camera scherm? tv?
Close, soort woordspeling neem ik aan?
Close-up? Macro? Zie je het verband?
pi_69998381
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:07 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Scherpte
+ super macro :p
+ vraag me af wat het is?
- snel op uitgekeken.

Mijn tweede macro foto Tips zijn echt welkom, heb net 2 dagen mijn dSLR
[ afbeelding ]
Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.

  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:31:35 #55
167923 appelsjap
All the above
pi_70004047
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Hmm. Deze is niet zo best. Een erg onrustige achtergrond, die afleidt van het eigenlijk onderwerp. Het onderwerp op de voorgrond is grotendeels onscherp en dat werkt ook niet goed. Volgens mij had je dit onderwerp veel fraaier kunnen vastleggen.

[ link | afbeelding ]
Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70004133
+ heeel veeeeeel gevoel brengt de foto met zich mee... vind ik echt super!
- symmetrie is niet geheel lekker naar mijn smaak

pi_70004302
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:31 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Is het nou zo dat je met het diafragma het onscherpte minder onscherp kan maken?
Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.

Een foto met een groot diafragma van F2.8 bijvoorbeeld, zal dus een hele kleine scherptediepte hebben. Als je dan van dichtbij een bepaald object fotografeert, zal de achtergrond erg geblurd zijn. Neem je exact diezelfde foto maar dan met een zeer klein diafragma van F22 o.i.d., dan zal de achtergrond er ook veel scherper uitkomen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 16:42:47 #58
167923 appelsjap
All the above
pi_70004326
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:41 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja, met het diafragma kun je de scherptediepte van je foto bepalen. Hoe kleiner het diafragma is (en een kleiner diafragma is een hóger F-getal), hoe groter de scherptediepte.

Een foto met een groot diafragma van F2.8 bijvoorbeeld, zal dus een hele kleine scherptediepte hebben. Als je dan van dichtbij een bepaald object fotografeert, zal de achtergrond erg geblurd zijn. Neem je exact diezelfde foto maar dan met een zeer klein diafragma van F22 o.i.d., dan zal de achtergrond er ook veel scherper uitkomen.
Oh zo, dus als ik een hogere diafragma had genomen was de foto er veel beter uit gaan zien?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70005040
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 16:34 schreef BlueCurl het volgende:
+ heeel veeeeeel gevoel brengt de foto met zich mee... vind ik echt super!
- symmetrie is niet geheel lekker naar mijn smaak

[ afbeelding ]
Mooi en zeer scherp beeld zonder ruis. Vind alleen dat je het totaal erop had moeten zetten, en de letters in het midden zijn erg storend in mijn ogen.

Panoramaatje uit het bos hier in de buurt
http://i40.tinypic.com/3582yzd.png

Edit Isdatzo: IMG-tags verwijderd ivm. de grootte van de foto.

[ Bericht 6% gewijzigd door Isdatzo op 15-06-2009 15:21:14 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70009464
+ Goede locatie voor de foto. Camera verticaal is ook goed.
- Teveel bomen op de voorgrond. Kleuren vind ik ook niet echt mooi.



Klikbaar.

Hekje is scheef trouwens, niet de camera
  zondag 14 juni 2009 @ 23:12:07 #61
167923 appelsjap
All the above
pi_70009888
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:04 schreef Ruud het volgende:
+ Goede locatie voor de foto. Camera verticaal is ook goed.
- Teveel bomen op de voorgrond. Kleuren vind ik ook niet echt mooi.

[ afbeelding ]

Klikbaar.

Hekje is scheef trouwens, niet de camera
+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai

In Brussel

http://i42.tinypic.com/14tc6ko.jpg

Edit Isdatzo: IMG-tags verwijderd ivm. de grootte van de foto.

[ Bericht 5% gewijzigd door Isdatzo op 15-06-2009 15:20:52 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70010041
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai

In Brussel

[ afbeelding ]
Wow, mooie foto

Hij lijkt scheef, maar dat is ie niet
  zondag 14 juni 2009 @ 23:37:28 #63
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70011135
Appelsjap, is dat een hdr? Heerlijk scherp zeg
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 14 juni 2009 @ 23:37:48 #64
167923 appelsjap
All the above
pi_70011150
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:14 schreef Ruud het volgende:

[..]

Wow, mooie foto

Hij lijkt scheef, maar dat is ie niet
Dankje

Ik heb ook steeds het gevoel dat het scheef staat allemaal maar als ik naar de randen kijk dan zie ik dat t toch niet zo is. Komt denk ik door de rechter en linker kant, beide op verschillende hoogte
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Cheiron het volgende:
Appelsjap, is dat een hdr? Heerlijk scherp zeg
Het is geen HDR Zo komt ie uit de camera rollen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:49:05 #65
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70011670
Des te beter. Netjes hoor, juist omdat alles zo mooi belicht is. Enige (kleine) minpuntje is dat het voorste schot misschien een klein beetje overbelicht is
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_70012440
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Super scherp
+ Foto is op goede moment genomen.
- Kleuren beetje saai

In Brussel

[ afbeelding ]
Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:
+ zeer scherp
+ mooie warme kleuren, als je zei dat het een grieks gebouw was, geloofde ik het ook
+ mooie dieptewerking, ondanks dat je alles scherp hebt
- nouja, ik moet me aansluiten bij Cheiron. beetje overbelicht vooraan, maar dat wilk niet eens een minpunt noemen

Mijn eerste HDR foto vanuit het bos hier in de buurt. Voor de kenner. Ziet het ook uit als een HDR?
Ik weet dat ik moet oefenen, maar qua locatie en eindresultaat ben ik voor een eerste HDR toch redelijk geslaagd of niet ?
http://i42.tinypic.com/15qeoer.png
klikbaar

Edit Isdatzo: IMG-tags verwijderd ivm. de grootte van de foto.

[ Bericht 4% gewijzigd door Isdatzo op 15-06-2009 15:20:30 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70014222
+ Toffe plek, goede compositie.
+ Alles op de voorgrond is (wellicht met enige dank aan HDR?) netjes belicht.
+ De zon komt mooi door 't bladerdek heen vallen, de bladeren en vooral de grond krijgen daardoor een mooie kleur.

- Je HDR heeft de lucht in de foto verpest. Net zoals de reflectie in het water, die eveneens zo'n vreemde lichtblauw/groenige kleur heeft gekregen... Ook zitten er door die HDR vreemde rode vlekken in het water; die zijn zichtbaar aan beide oevers.

Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:


Edit: Oh, ik wilde eigenlijk ook nog even op die foto van appelsjap reageren.

@appelsjap: die foto van jou is echt heerlijk belicht zeg. Dat zie je op foto's van dit soort plekken nog wel eens anders...
pi_70014596
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:


Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]

+ zeer scherp
+ Het is absoluut duidelijk wat het onderwerp voor de foto was


Een auto uit midden jaren '60

Zaterdagochtend genomen met het idee om het de sfeer in de jaren '60 terug te geven.

Genomen op op een mobiele telefoon (Nokia N95) de kade van Schiedam in de vroege ochtend, lens heel lichtjes ingemeerd met vaseline.

http://farm4.static.flickr.com/3632/3626104405_7b04ea8e7f_b.jpg

Het normale resultaat:

http://farm4.static.flickr.com/3616/3626873270_496da6d16e_b.jpg

Edit Isdatzo: IMG-tags verwijderd ivm. de grootte van de foto.

[ Bericht 17% gewijzigd door Isdatzo op 15-06-2009 15:20:06 ]
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  maandag 15 juni 2009 @ 03:23:12 #69
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_70014746
Daar hoef je hem niet voor in te smeren hoor... beter ook niet.

Gewoon een keer tegen de lens aan uitademen.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_70015532
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
Ik gok op een macro van z'n beeldscherm (lcd) .
Jup
quote:
Op maandag 15 juni 2009 02:52 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

+ zeer scherp
+ Het is absoluut duidelijk wat het onderwerp voor de foto was


Een auto uit midden jaren '60

Zaterdagochtend genomen met het idee om het de sfeer in de jaren '60 terug te geven.

Genomen op op een mobiele telefoon (Nokia N95) de kade van Schiedam in de vroege ochtend, lens heel lichtjes ingemeerd met vaseline.

[ afbeelding ]

Het normale resultaat:

[ afbeelding ]
+ Compositie
- Veel te donker maar dat zal ook momen doordat je een mobiel hebt gebruikt.



[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 08:03:56 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 08:34:53 #71
167923 appelsjap
All the above
pi_70015970
quote:
Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Tering moet ik zo'n mooie foto beoordelen D:
+ zeer scherp
+ mooie warme kleuren, als je zei dat het een grieks gebouw was, geloofde ik het ook
+ mooie dieptewerking, ondanks dat je alles scherp hebt
- nouja, ik moet me aansluiten bij Cheiron. beetje overbelicht vooraan, maar dat wilk niet eens een minpunt noemen

Mijn eerste HDR foto vanuit het bos hier in de buurt. Voor de kenner. Ziet het ook uit als een HDR?
Ik weet dat ik moet oefenen, maar qua locatie en eindresultaat ben ik voor een eerste HDR toch redelijk geslaagd of niet ?
[ afbeelding ]
klikbaar
Ik vind het een hele mooie foto Echt mooie kleuren (behalve de lucht Omniej heeft gelijk maar het is zo klein dat het me in eerste instantie helemaal niet opviel )

Kan iemand mij tussendoor ook uitleggen hoe ik een HDR foto moet maken? Ik heb zo;n AEB functie op mijn 450D, moet je dat gebruiken?
quote:
Op maandag 15 juni 2009 01:43 schreef Omniej het volgende:
+ Toffe plek, goede compositie.
+ Alles op de voorgrond is (wellicht met enige dank aan HDR?) netjes belicht.
+ De zon komt mooi door 't bladerdek heen vallen, de bladeren en vooral de grond krijgen daardoor een mooie kleur.

- Je HDR heeft de lucht in de foto verpest. Net zoals de reflectie in het water, die eveneens zo'n vreemde lichtblauw/groenige kleur heeft gekregen... Ook zitten er door die HDR vreemde rode vlekken in het water; die zijn zichtbaar aan beide oevers.

Mijne, eigenlijk al van gisteren, maar door downtime bij deze alsnog gepost:
[ afbeelding ]

Edit: Oh, ik wilde eigenlijk ook nog even op die foto van appelsjap reageren.

@appelsjap: die foto van jou is echt heerlijk belicht zeg. Dat zie je op foto's van dit soort plekken nog wel eens anders...
Bedankt hoor
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:00 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Jup
[..]

+ Compositie
- Veel te donker maar dat zal ook momen doordat je een mobiel hebt gebruikt.

[ afbeelding ]
Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70023170
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:


Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
http://farm4.static.flickr.com/3625/3624615867_5391e03dc7_o.jpg
Klikbaar.

Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.

Edit Isdatzo: IMG-tags verwijderd ivm. de grootte van de foto.

[ Bericht 11% gewijzigd door Isdatzo op 15-06-2009 15:19:36 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 13:57:04 #73
167923 appelsjap
All the above
pi_70024003
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Klikbaar.

Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Ja klopt, maar ik vind de foto in het geheel niet mooi, rest van de foto (behalve het linkeroog) is té onscherp vind ik.

Is het niet mogelijk om het gehele insect scherp te krijgen met zo;n macro lens
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70024397
quote:
Op maandag 15 juni 2009 08:34 schreef appelsjap het volgende:


Ik vind het geen mooie foto,totaal onscherp.
Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_70024468
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Lees de OP eens en stop eens met dat gediscussiër over wat wel en niet mooi is. Het gaat er dus om wat IEMAND ANDERS wel of niet mooi vind. Als je dus een onscherpe foto plaatst en iemand anders vindt dat lelijk, dan gaat het erom dat die ander dus die kritiek moet geven en zijn kritiek niet hoeft aan te passen op wat wel of niet de bedoeling is...
Le-zen!
* Neo-Mullen zucht...
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 15 juni 2009 @ 14:14:31 #76
167923 appelsjap
All the above
pi_70024569
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:09 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Ooit het vermoeden gehad dat dat nou net de bedoeling was?
Bij een macro foto vind ik detail toch wel erg belangrijk hoor
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70025462
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:30 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Klikbaar.

Linker oog is superscherp. Helaas niet in het midden maar dat is nog flink oefenen voor mij omdat ik deze lens nog lang niet onder de knie heb.
Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)



GROTER

Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
pi_70025869
@Wiebeldak: toffe foto zeg.

Prachtige kleuren (dat askleurige grijs met die ogen van de vlieg die er zo uitspringen) en een erg mooie scherptediepte. Het enige wat scherp móet zijn, dat is het ook. (de ogen dus, of in dit geval 't rechter oog)

Ik wil ook een macrolens
  maandag 15 juni 2009 @ 15:12:03 #79
167923 appelsjap
All the above
pi_70026486
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:

[..]

Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)

[ afbeelding ]

GROTER

Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
Mooie foto!
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:18:46 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70026736
Heren (en dames), een foto de [IMG=610]-tag meegeven verkleint de foto niet, het doet precies het zelfde als de forumsoftware zou doen als dat je hem tussen gewone [IMG]-tags zou posten. De foto wordt alsnog geheel geladen. Ik heb enkele foto's verwijderd die echt véél te groot waren.

Nogmaals het verzoek om foto's die je op Fok! plaatst te resizen naar 610px breed.
Huilen dan.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:30:40 #81
167923 appelsjap
All the above
pi_70027149
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:18 schreef Isdatzo het volgende:
Heren (en dames), een foto de [IMG=610]-tag meegeven verkleint de foto niet, het doet precies het zelfde als de forumsoftware zou doen als dat je hem tussen gewone [IMG]-tags zou posten. De foto wordt alsnog geheel geladen. Ik heb enkele foto's verwijderd die echt véél te groot waren.

Nogmaals het verzoek om foto's die je op Fok! plaatst te resizen naar 610px breed.
Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is? Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:33:06 #82
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70027230
Ik snap die ellende ook niet, magoed, ik maak die regels ook niet
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 15 juni 2009 @ 15:40:59 #83
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70027502
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is? Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesproken . En als je een wat minder snelle computer hebt gaat 't scrollen gewoon erg moeizaam.

610px Is de regel en als daar iets van afgeweken wordt is dat niet zo'n probleem, daar wordt redelijk soepel mee omgegaan. Maar (semi) fullsize foto's posten is toch niet de bedoeling.
Huilen dan.
pi_70028925
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik mag dan wel 100mbit hebben liggen hier, maar sommige mensen niet. Sowieso zijn niet alle imagehosts even snel en er stonden foto's van 3.7 en 5.2mb tussen. Over 'iets groter' gesproken . En als je een wat minder snelle computer hebt gaat 't scrollen gewoon erg moeizaam.

610px Is de regel en als daar iets van afgeweken wordt is dat niet zo'n probleem, daar wordt redelijk soepel mee omgegaan. Maar (semi) fullsize foto's posten is toch niet de bedoeling.
Soms is een foto van 610px breed niet groot genoeg om goed te oordelen, daarom doe ik het eigenlijk op de [img=610] manier. Zal er voortaan wel een linkje bijzetten.
  maandag 15 juni 2009 @ 16:42:31 #85
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70029785
1000 Pix is IMO niet eens een ramp.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 15 juni 2009 @ 16:57:11 #86
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70030319
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:30 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Gast, we leven toch niet in het downloadlimiet tijdperk, wat maakt het nou uit als een foto iets groter is? Niet vanachter je mob in zulke topics kijken
Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!
Ik moet het doen met 3MB ja.

Hou ook eens rekening met mij ja.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 15 juni 2009 @ 17:04:31 #87
167923 appelsjap
All the above
pi_70030552
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:57 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gast, ik woon in een onderontwikkeld gebied ja!
Ik moet het doen met 3MB ja.

Hou ook eens rekening met mij ja.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 15 juni 2009 @ 17:05:12 #88
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_70030570
Hier stopt de discussie. Dank u.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_70031806
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:55 schreef Omniej het volgende:
@Wiebeldak: toffe foto zeg.

Prachtige kleuren (dat askleurige grijs met die ogen van de vlieg die er zo uitspringen) en een erg mooie scherptediepte. Het enige wat scherp móet zijn, dat is het ook. (de ogen dus, of in dit geval 't rechter oog)

Ik wil ook een macrolens
Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegen
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Lunar het volgende:

[..]

Ik had graag het lijfje van het beestje ook scherp gezien op die foto :-)

[ afbeelding ]

GROTER

Eerste poging om iets te doen met Photoshop qua post-processing. Het is een edit van een eerdere foto.
+ Mooi dat zonlicht.
+ Scherp!
+ Gewoon een mooi plaatje.
- Die paar belletjes rechts bovenin storen mij een beetje.




Naar mijn idee mijn eerste super macro die ik op de zaak heb gemaakt van een heel erg klein spinnetje waar je nu bijna doorheen kan kijken.

Grote versie: Schrik niet

http://farm3.static.flickr.com/2425/3628607397_11e97d0137_b.jpg


PS. Ik dacht dat ik die andere foto gisteren had geplaatst omdat ik die ook gisteren had gemaakt. Excuses.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2009 17:56:42 ]
pi_70032756
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg ). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.

Wat is het eigenlijk edit: dat staat erbij

Nog een van gisteren:



Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
  maandag 15 juni 2009 @ 18:30:18 #91
167923 appelsjap
All the above
pi_70033252
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Tnx man. Ik had liever beide ogen scherp gehad maar meneer wilde er persee vandoor vliegen
[..]

+ Mooi dat zonlicht.
+ Scherp!
+ Gewoon een mooi plaatje.
- Die paar belletjes rechts bovenin storen mij een beetje.


[ afbeelding ]

Naar mijn idee mijn eerste super macro die ik op de zaak heb gemaakt van een heel erg klein spinnetje waar je nu bijna doorheen kan kijken.

Grote versie: Schrik niet

http://farm3.static.flickr.com/2425/3628607397_11e97d0137_b.jpg


PS. Ik dacht dat ik die andere foto gisteren had geplaatst omdat ik die ook gisteren had gemaakt. Excuses.
Een stuk beter dan de vlieg
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg ). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.

Wat is het eigenlijk edit: dat staat erbij

Nog een van gisteren:

[ afbeelding ]

Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij was is het bewerkt? HDR? Of komt ie zo uit de camera rollen? En dit is de 450D met kitlens toch?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70033437
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:30 schreef appelsjap het volgende:
[..]

Prachtige foto, echt mooi, zoiets zou ik zo op canvas printen en ophangen als t van mij was is het bewerkt? HDR? Of komt ie zo uit de camera rollen? En dit is de 450D met kitlens toch?
Thanks. Gewoon geschoten in JPG, alleen de levels wat verschoven.
450D met EFS 17-85mm IS
pi_70033490
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg ). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.

Wat is het eigenlijk edit: dat staat erbij

Nog een van gisteren:

[ afbeelding ]

Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Prachtig
  Admin maandag 15 juni 2009 @ 20:58:43 #94
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70038984
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:
+ Goede focus (i.t.t je foto van de vlieg ). Mooi in beeld gebracht, goede achtergrond ook.
- Misschien hadden de ogen iets meer naar rechsonder gekund, zodat je meer van het beestje ziet.

Wat is het eigenlijk edit: dat staat erbij

Nog een van gisteren:

[ afbeelding ]

Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositie
+ belichting
+ compositie
+ scherpte
- onderin misschien net iets TE donker, maar niet echt storend.

Nog een pic van de landmachtdagen...

(meer en groter op flickr)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 15 juni 2009 @ 21:10:05 #95
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70039509
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef Ruud het volgende:


Nog een van gisteren:

[ afbeelding ]

Grote versie: http://farm3.static.flickr.com/2428/3626758702_d48488d1da_b.jpg
Erg fraai!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70047553
Thanks
pi_70068474
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Wow, mooi silhouet. Goed belicht op de lucht en fraaie compositie
+ belichting
+ compositie
+ scherpte
- onderin misschien net iets TE donker, maar niet echt storend.

Nog een pic van de landmachtdagen...
[ afbeelding ]
(meer en groter op flickr)
+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.


Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.




[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 19:05:27 ]
pi_70068995
Gaat de goede kant op met jou en je lens
  Admin dinsdag 16 juni 2009 @ 19:30:42 #99
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70070044
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.


Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.


[ afbeelding ]
wow, welke lens is dat? Is dat 1:1? ik ben nog op zoek naar een goeie macrolens.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70071111
Tnx

Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
  Admin dinsdag 16 juni 2009 @ 20:06:29 #101
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70071334
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx

Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
But the MP-E 65mm is not a zoom lens; the 1X - 5X designation indicates that it can produce magnifications of full lifesize (1X) to five times lifesize (5X). ( http://www.vividlight.com/articles/2914.htm )

1:1 tot 5:1 dus blijkbaar
nou nog een soortgelijke lens zoeken voor Nikon
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70071451
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:00 schreef Wiebeldak het volgende:
Tnx

Volgens mij op 1:2 of misschien zelfs 1:3 . Het is een Canon MP-E 65MM , vandaar dat ik ook maar langzaam opgang kom met mooie foto's. Hij is erg moeilijk te bedienen.
Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg ?
Cuz I'm Mr. Brightside
  Admin dinsdag 16 juni 2009 @ 20:26:53 #103
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70072073
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg ?
eerst doodslaan?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70072127
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.


Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.


[ afbeelding ]
+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vlieg
+ Mooie DOF
- Onderwerp spreekt mij wat minder aan, maar dat is een kwestie van smaak.

De mijne, gemaakt tijdens een weekendje Ardennen:
pi_70072287
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.


Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.


[ afbeelding ]
+ goede focus
+ niveau van detail
- textiel sok is scherp (kon niets anders vinden om een negatief punt van te maken. )
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:28 schreef BigBear het volgende:

[..]

+ Mooie foto, met zeer veel detail in de vlieg
+ Mooie DOF
- Onderwerp spreekt mij wat minder aan, maar dat is een kwestie van smaak.

De mijne, gemaakt tijdens een weekendje Ardennen:
[ afbeelding ]
+ mooie pose van de koeien.
+ witte achtergrond maar toch duidelijk de koeien
- te veel wit naar mijn mening

Ik nog eentje dan.
Genomen in het bos in Bad Bentheim.


Groot @ Flickr

[ Bericht 23% gewijzigd door McKillem op 16-06-2009 20:33:59 (Nieuwe poster boven mij.) ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:46:04 #106
167923 appelsjap
All the above
pi_70072789
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:42 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Mooi scherp.
+ Hij kijkt je niet aan!
+ Leuk met alles erop en eraan. Smink en wapen etc.
- Technisch goed. Geen minpunt.


Ik begin steeds meer zicht te krijgen op m'n macro lens waardoor de foto's met de dag beter worden. Deze vlieg ging op mijn sok zitten in de tuin vol in het zonlicht.


[ afbeelding ]
Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70073894
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Bedankt allemaal!

Het verschil is 3 dagen langer oefenen al vond ik die eerste vlieg zeker niet lelijk maar het kan idd veel beter. Komt ook mede door het zonlicht, dat wat bij die eerste foto ontbrak. En ik heb op die eerste foto alleen de ogen scherp gesteld in plaats van bijna de hele vlieg.
Maar ik ben met deze foto ook veel meer tevreden hoor. Omdat dit naar mijn idee de eerste echt goed gelukte macro is.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:14:31 #108
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70074044
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:26 schreef Danny het volgende:

[..]

eerst doodslaan?
Gezien ie op een sok zit lijkt vergassing/vergiftiging me meer voor de hand liggen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_70074702
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:46 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Super mooie foto, nou vergelijk deze is met de eerste (die ik lelijk vond), zie je het verschil?
Toch een kwestie van smaak hoor...

Zelf vind ik het wel mooi als alleen de kop (of de ogen) scherp zijn en de rest uit de focus is. Als zo'n beest in alle foto's op dezelfde manier gefotografeerd zou moeten worden, was dit een erg saai forum geweest.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 21:43:22 #110
167923 appelsjap
All the above
pi_70075205
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:29 schreef Omniej het volgende:

[..]

Toch een kwestie van smaak hoor...

Zelf vind ik het wel mooi als alleen de kop (of de ogen) scherp zijn en de rest uit de focus is. Als zo'n beest in alle foto's op dezelfde manier gefotografeerd zou moeten worden, was dit een erg saai forum geweest.
Klopt ook, is idd een kwestie van smaak. Maar de eerste foto, ik weet niet, maar een super klein deel was echt scherp.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:40:31 #111
147091 janeway
live long and prosper
pi_70077625
Leuke foto van een vrolijk stukje bos, lekkere frisse kleurtjes
tja verder vind ik het een kiekje,
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:43:01 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70090064
Nette close-up Janeway! Zonde dat die ogen altijd zo moeilijk te focussen zijn, en gewoon meestal dichtlopen, maar ja, zwart is zwart
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Admin woensdag 17 juni 2009 @ 12:04:37 #113
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70091000
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:40 schreef janeway het volgende:
Leuke foto van een vrolijk stukje bos, lekkere frisse kleurtjes
tja verder vind ik het een kiekje,
[ afbeelding ]
+ lekker scherp!
+ prettig contrast!
- wat color noise (vanwege verscherpen?) en een wat rare vlek linksonderin
Al met al een mooie plaat hoor

mine: (de scheve horizon is opzettelijk)

(groter @ flickr)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 17 juni 2009 @ 17:06:26 #114
167923 appelsjap
All the above
pi_70102104
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 12:04 schreef Danny het volgende:

[..]

+ lekker scherp!
+ prettig contrast!
- wat color noise (vanwege verscherpen?) en een wat rare vlek linksonderin
Al met al een mooie plaat hoor

mine: (de scheve horizon is opzettelijk)
[ afbeelding ]
(groter @ flickr)
+ Super scherp
+ Kleuren, ziet er heel natuurlijk uit
- je hebt geen minpunten (dat is een minpunt

)
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70107516
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:06 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Super scherp
+ Kleuren, ziet er heel natuurlijk uit
- je hebt geen minpunten (dat is een minpunt

[ afbeelding ])
+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.
- Niet helemaal scherp al kan dat komen omdat dit een klein formaat is.
- Je hebt de bloem niet helemaal in het midden van de foto. Als je hem iets uitsnijd aan de linker kant ziet het er een stuk mooier uit. althans bij mij moeten zulk soort foto's altijd zo uitgesneden zijn

Ik heb weer een spin gevonden die dit keer uit zijn 'tunnelweb' kwam omdat ik het aanraakte. Helaas was hij ook zo weer verdwenen toen ik te dichtbij kwam.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 19:54:07 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:09:05 #116
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70108135
Echt een stoere foto! Je kijkt hem zo in al zijn ogen
Heel erg tof.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2009 @ 20:18:02 #117
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70108529
@Wiebeldak
+ erg nette dof en scherpte, vooral het web nog even meepakken in de scherpte is
- pootje aan de rechterkant is net buiten de foto (maar hey, zo'n ding zit niet stil voor een compo...)

Even een kiekje van een shoot van afgelopen zondag:
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  Admin woensdag 17 juni 2009 @ 20:19:55 #118
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70108610
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:18 schreef freud het volgende:
@Wiebeldak
+ erg nette dof en scherpte, vooral het web nog even meepakken in de scherpte is
- pootje aan de rechterkant is net buiten de foto (maar hey, zo'n ding zit niet stil voor een compo...)

Even een kiekje van een shoot van afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
stoere foto.. model lijkt trouwens op stacey rookhuizen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:33:57 #119
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70109243
Nice Freud, lekker sfeertje.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:03:45 #120
225308 Row-1
'sup money?
pi_70110465
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)

De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaag en ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
pi_70112091
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:03 schreef Row-1 het volgende:
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)

De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaag en ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
[ afbeelding ]
Vind hem rechts wel erg kort gecropped.

Daarnaast vind ik de b/w omzetting nou niet echt geslaagd.
Verbeter punten heb ik nou eigenlijk ook niet echt
Metal upp your ass!
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:42:43 #122
167923 appelsjap
All the above
pi_70112100
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Bloem steekt mooi af tegen de grauwe achtergrond.
- Niet helemaal scherp al kan dat komen omdat dit een klein formaat is.
- Je hebt de bloem niet helemaal in het midden van de foto. Als je hem iets uitsnijd aan de linker kant ziet het er een stuk mooier uit. althans bij mij moeten zulk soort foto's altijd zo uitgesneden zijn

Ik heb weer een spin gevonden die dit keer uit zijn 'tunnelweb' kwam omdat ik het aanraakte. Helaas was hij ook zo weer verdwenen toen ik te dichtbij kwam.

[ afbeelding ]
Mooie foto!
Ik zie nu pas hoeveel die lens van je kost, rond de 1000 euro, toch?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  FOK!fotograaf woensdag 17 juni 2009 @ 23:24:32 #123
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70116207
Thanx iedereen. Dit was even een snapshot om de sfeer te pakken in de lift. Verder nog geen visa over heen geweest en zo. Heb ook in de serie met de fisheye gewerkt, best bizar effect. Over de z/w bewerking ben ik ook nog niet echt happy, aangezien dingen niet in balans zijn.

Het model is trouwens Anne, en de camera boven haar is gelinked te bekijken door alle studenten in dat huis . Foto is gemaakt met een 5D mk2 met 24-70L, zonder flits, 1/125e @ f3.5, ISO-1250. Me loves liften .

@ROW-1, waarom z/w met korrel? Is meestal voor de wat nonstalgischere platen. Kleuren van de auto zullen best knallen denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_70118318
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mooie foto!
Ik zie nu pas hoeveel die lens van je kost, rond de 1000 euro, toch?
Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)... Anders had ik hem ook wel gehad.

Hoe dan ook wel weer een erg nette foto Wiebeldak. 't Is mooi om de vooruitgang in je foto's met die lens zien.

Foto van Freud vind ik ook gaaf, jammer alleen dat 'ie net een beetje scheef staat. De sfeer is wel mooi, net zoals de blik van het model trouwens.
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:33:26 #125
167923 appelsjap
All the above
pi_70120357
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 00:45 schreef Omniej het volgende:

[..]

Helaas is die lens vrij prijzig ja (900+ euro)... Anders had ik hem ook wel gehad.

Hoe dan ook wel weer een erg nette foto Wiebeldak. 't Is mooi om de vooruitgang in je foto's met die lens zien.

Foto van Freud vind ik ook gaaf, jammer alleen dat 'ie net een beetje scheef staat. De sfeer is wel mooi, net zoals de blik van het model trouwens.
Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zitten . Ik wilde er een foto van maken, toen ik in een straat van 1 meter kwam vloog die al weg. Hoe heb je ooit die macro foto kunnen maken?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70169382
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:03 schreef Row-1 het volgende:
@ Freud:
+Stoere foto, zoals al gezegd was, beetje creepy sfeertje, zwart wit staat de foto goed, leuk model
-Jurkje beetje donker vind ik, de foto is scheef (of was dat de bedoeling?)

De mijne, eerlijk gezegd niet van vandaag en ja de mijne is ook scheef, maar ik vond het wel wat hebben bij mijn foto.
[ afbeelding ]
Ik heb er weinig mee als ik eerlijk moet zijn Heb al betere van je voorbij zien komen

De -punten zijn eigenlijk al genoemd.. Krap gecropped, zwart/wit vind ik niet passen, zou graag de auto in kleur zien + andere uitsnede?

Als ik dan een pluspunt moet bedenken, leuk autootje ..

De mijne: M'n eerste baby foto


Even klikken voor een iets grotere versie i.v.m [ img = 610 ]
pi_70170908
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:33 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zitten . Ik wilde er een foto van maken, toen ik in een straat van 1 meter kwam vloog die al weg. Hoe heb je ooit die macro foto kunnen maken?
Je moet de vlieg heel langzaam benaderen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 17:06:55 #128
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_70171991
Freud:
5DmII, 24-70. Daar kan je vele malen scherpere plaatjes mee produceren dan deze. Daarnaast vind ik haar gezicht zwaar onderbelicht en de jurk is compleet dichtgelopen. Niet echt goed belicht dus.

Row-1:
Ik vind hem niet goed. Rare kadering, scheef en fletse zwart/wit omzetting.

Timmos:
+ Vredige uitstraling. Uitgebeten wit maar dat kan hier prima.
- Weinig origineel, maar afgezien daarvan prima gelukt.

Vandaag een rolletje 120 diafilm teruggekregen. Ik had hem perongeluk 3 stops overbelicht (wat dia je niet snel vergeeft ).



Rolleicord Vb, Fuji Provia 400.... en geen 100 kvdv!
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_70174361
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:33 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik snap de tweede vlieg foto alleen niet, de scherpe. Ik zag een vlieg op een blaadje zitten . Ik wilde er een foto van maken, toen ik in een straat van 1 meter kwam vloog die al weg. Hoe heb je ooit die macro foto kunnen maken?
Ik zat op de stoep in de tuin terwijl ik een foto van een bloem aan het maken was. Die vlieg ging op mijn sok zitten en ipv er met mijn camera heen te gaan verplaatste ik mijn voet naar de camera. Hij bleef rustig zitten. Een beetje geluk ook denk ik. Maar normaal komen vliegen ook altijd terug als je ze van je af probeert te slaan omdat die krengen zo eigenwijs zijn als wat.
pi_70174429
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 17:06 schreef kvdv het volgende:
Freud:
5DmII, 24-70. Daar kan je vele malen scherpere plaatjes mee produceren dan deze. Daarnaast vind ik haar gezicht zwaar onderbelicht en de jurk is compleet dichtgelopen. Niet echt goed belicht dus.

Row-1:
Ik vind hem niet goed. Rare kadering, scheef en fletse zwart/wit omzetting.

Timmos:
+ Vredige uitstraling. Uitgebeten wit maar dat kan hier prima.
- Weinig origineel, maar afgezien daarvan prima gelukt.

Vandaag een rolletje 120 diafilm teruggekregen. Ik had hem perongeluk 3 stops overbelicht (wat dia je niet snel vergeeft ).

[ afbeelding ]

Rolleicord Vb, Fuji Provia 400.... en geen 100 kvdv!
+ Het plaatje zou erg mooi kunnen zijn. Mevrouw die daar lekker vooruit zit te staren.
- Eigenlijk alles maar dat gaf je zelf al aan. Daarom snap ik ook niet dat je deze foto post in het beste foto van de dag. Ik wil eigenlijk de rest niet eens zien dan Erg zonde.
Al heb ik dat zelf ook wel eens. Sta ik veel foto's te schieten op klaarlichte dag met ISO 800, gaat nergens over. Alles vol met ruis.


Nailed it!



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 19:02:00 ]
pi_70180343
+ heel veel details, mooi hoe je zelfs het roest kan zien
- spijker staat er niet helemaal op

Mijn foto, gemaakt op het Oerol festival:

pi_70180726
@Wiebeldak: heb je die foto nog gecropt? Iets meer ruimte aan de boven- en rechterkant was namelijk wat prettiger geweest denk ik, zodat de kop van de spijker niet helemaal tegen de randen aan staat.
  Admin zaterdag 20 juni 2009 @ 21:49:54 #133
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70207053
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:43 schreef Willem_B het volgende:
+ heel veel details, mooi hoe je zelfs het roest kan zien
- spijker staat er niet helemaal op
verder jammer dat er fietsen op de achtergrond staan in plaats van feestende mensen, maar daar kun je niet zoveel aan doen...

Mijn foto, gemaakt op het Oerol festival:

[ afbeelding ]
+ roept een leuk sfeergevoel op (beetje sixties-like)
- wolken wat uitgebeten (en volgens mij zit er een vlekje op je lens)

gisteren naar het Countus Ballonspektakel in zwolle geweest:

(flickr)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70207755
Edit Isdatzo:

Uit de OP:
quote:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar één keer per dag posten en natuurlijk:

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
Alvast bedankt.

[ Bericht 41% gewijzigd door Isdatzo op 20-06-2009 22:26:34 ]
Metal upp your ass!
pi_70207775
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe kan je zo hard inzoomen op een fucking schuw beest als een vlieg ?
wel, kijk eens in [CENTRAAL] Macrofotografie deel 22
Je kan tot 5x op een vlieg, als ze graag model wil staan.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70207924
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 21:49 schreef Danny het volgende:

[..]

+ roept een leuk sfeergevoel op (beetje sixties-like)
- wolken wat uitgebeten (en volgens mij zit er een vlekje op je lens)

gisteren naar het Countus Ballonspektakel in zwolle geweest:
[ afbeelding ]
(flickr)
Een vlek op de lens zie je amper terug op je foto, zeker niet in dit formaat. Als het geen object irl is, is het waarschijnlijk stof op de censor.
Mooe foto overigens, misschien was lichte invulflits op de personen onderaan ook mooi, nu zie je alleen een vage rode schijn. Ik vind deze sterk door het lijnenspel.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70208274
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:16 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:
Edit Isdatzo:

Uit de OP:
[..]

Alvast bedankt.
Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.

Maargoed ben ik dus weer;

Biggie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_53d32f1ebc_o.jpg

Foto van Danny;
+ mooie kleuren (zwart en rood/oranje tinten_
- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Metal upp your ass!
  zaterdag 20 juni 2009 @ 22:46:24 #138
167923 appelsjap
All the above
pi_70208457
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.

Maargoed ben ik dus weer;
[ afbeelding ]
Biggie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_53d32f1ebc_o.jpg

Foto van Danny;
+ mooie kleuren (zwart en rood/oranje tinten_
- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Mooie foto maar iets overbelicht?
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Admin zaterdag 20 juni 2009 @ 22:58:43 #139
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70208776
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Heb ik geprobeerd maar vond ik onnatuurlijk, omdat de vlam nu eenmaal ter plaatse ook scheef werd ge'vuur'd. Vond dit natuurgetrouwer
Vind jouw foto trouwens bijzonder fraai, maar aan de rechterkant misschien net iets te licht
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 20 juni 2009 @ 23:10:49 #140
167923 appelsjap
All the above
pi_70209106
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:58 schreef Danny het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd maar vond ik onnatuurlijk, omdat de vlam nu eenmaal ter plaatse ook scheef werd ge'vuur'd. Vond dit natuurgetrouwer
Vind jouw foto trouwens bijzonder fraai, maar aan de rechterkant misschien net iets te licht
Jouw foto is perfect zo, ik snap niet waarom het vuur recht zou moeten zijn. Zo ziet het er super uit.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70209169
Ja er is ook niks mis met scheef vuur hoor.

Ja ik had geflitst, en ik krijg het maar niet goed... (argh) Naja, volgende foto!
Metal upp your ass!
pi_70209317
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 22:38 schreef wie_dit_leest_is_gek het volgende:

[..]

Oisdatzo? Nou vooruit dan maar. Ik had het even gemist. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dit topic best veel vind lijken op [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! .. afgezien dat de kwaliteit hier ietsie hoger ligt.

Maargoed ben ik dus weer;
[ afbeelding ]
Biggie: http://farm4.static.flickr.com/3409/3644138833_53d32f1ebc_o.jpg

Foto van Danny;
+ mooie kleuren (zwart en rood/oranje tinten_
- de vlam is nu scheef. Opzich niks mis mee. Maar misschien recht zetten? Verder weet ik geen commentaar.
Mooie scherptediepte en zwart/wit met een klein beetje kleur. Je comositie vind' ook geslaagd.
Jammer van het overbelichte deel rechts, misschien kan je dit croppen.

vliegje

niet de mooiste maar ik doe niet aan crossposts
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70224874
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:55 schreef Omniej het volgende:
@Wiebeldak: heb je die foto nog gecropt? Iets meer ruimte aan de boven- en rechterkant was namelijk wat prettiger geweest denk ik, zodat de kop van de spijker niet helemaal tegen de randen aan staat.
Niet gecropt. Het paste net in mijn scherm. Ik ben het ook met je eens maar dat ging helaas niet


Het-Gele-Teken. Hij is weer fijn! Prachtige foto.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2009 16:44:23 ]
pi_70225344
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:20 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Mooie scherptediepte en zwart/wit met een klein beetje kleur. Je comositie vind' ook geslaagd.
Jammer van het overbelichte deel rechts, misschien kan je dit croppen.

vliegje
[ afbeelding ]
niet de mooiste maar ik doe niet aan crossposts
Ik kom die lens maar eens uit je huis jatten
  zondag 21 juni 2009 @ 17:20:07 #145
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70225867
+ Mooie DOF, enorm scherp, mooie foto!
- Naast het feit dat ik niet zoveel met enorme insecten heb, is het rechtervleugeltje wel heel strak gecropt of zelfs afgehakt? En het onscherpe, (gelige) stuk onder de vlieg stoort mij een beetje.

Ik heb de kitlens weer eens tevoorschijn gehaald.

Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zondag 21 juni 2009 @ 18:54:22 #146
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70228240
Danny: Het neervallen van de ballon aan de rechterkant maakt dat deze foto niet de standaard ballon foto is. Erg netjes. De kleuren zijn strak (door die vlam komt het rode mooi gloeiend naar voren) en hij is scherp als wat. Erg mooi

Wie_dit_leest: Weinig op aan te merken buiten het feit dat misschien de rechterkant wat verbrand is?

Het_gele_teken: Een macro.. van een vlieg.Ik heb absoluut geen verstand van macro's, maar ik mis wel het laatste stukje van de vleugel. Verder had ik het mooi gevonden als je de individuele "hokjes"in de ogen had kunnen zien. Maar dat kan goed aan het formaat liggen

Wurm: Beetje saaie compositie..

Zelf gisteravond op pad geweest om iets van de zonsondergang te zien. Dit vond ik eigenlijk wel een van de mooiere foto's die er uit zijn gekomen

groter op flickr
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 21 juni 2009 @ 22:12:23 #147
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70235648
- edit; onnodige sneer weg =

@WurM:
+ Mooie, heldere kleuren, en goede scherptediepte.
- De compositie is niet helemaal lekker, de bloem iets te centraal en behoorlijk laag, ik had de bloem zelf of in close-up gedaan, of in een hoek geplaatst.

@Cheiron:
+ De kleuren, de lucht, de vlakverdeling
- Horizon lijkt een tikje scheef, en net een paar stengels die door het beeld snijden en storen.


Niet groter @ Flickr want die laadt niet door .

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 22-06-2009 12:29:45 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 21 juni 2009 @ 22:15:00 #148
167923 appelsjap
All the above
pi_70235777
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Debsterr het volgende:
- edit: onnodige sneer weg -

@WurM:
+ Mooie, heldere kleuren, en goede scherptediepte.
- De compositie is niet helemaal lekker, de bloem iets te centraal en behoorlijk laag, ik had de bloem zelf of in close-up gedaan, of in een hoek geplaatst.

@Cheiron:
+ De kleuren, de lucht, de vlakverdeling
- Horizon lijkt een tikje scheef, en net een paar stengels die door het beeld snijden en storen.

[ afbeelding ]
Niet groter @ Flickr want die laadt niet door .
Ik vind de minpunten over Cheirons foto wel een beetje overdreven.

Hele mooie foto hoor Cheiron.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 22-06-2009 12:30:51 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:16:38 #149
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70235868
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:15 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ik vind de minpunten over Cheirons foto wel een beetje overdreven.

Hele mooie foto hoor Cheiron.
Dat kan. Ik vind die stengels gewoon irritant, en omdat het qua kleur en vlakverdeling zo'n gave foto is, valt het op dat de horizon niet recht lijkt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 21 juni 2009 @ 22:23:52 #150
167923 appelsjap
All the above
pi_70236169
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:12 schreef Debsterr het volgende:
- edit: onnodige sneer verwijderd -

@WurM:
+ Mooie, heldere kleuren, en goede scherptediepte.
- De compositie is niet helemaal lekker, de bloem iets te centraal en behoorlijk laag, ik had de bloem zelf of in close-up gedaan, of in een hoek geplaatst.

@Cheiron:
+ De kleuren, de lucht, de vlakverdeling
- Horizon lijkt een tikje scheef, en net een paar stengels die door het beeld snijden en storen.

[ afbeelding ]
Niet groter @ Flickr want die laadt niet door .
+ Mooi scherp, goede hoek genomen.
- Weinig op de foto, snel op uitgekeken


Groter op flickr!

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 22-06-2009 12:31:24 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:57:05 #151
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_70237571
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Mooi scherp, goede hoek genomen.
- Weinig op de foto, snel op uitgekeken

[ afbeelding ]
Groter op flickr!
Jij bent goed bezig met je nieuwe cam
Wordt tijd dat ik er binnenkort weer eens op uit trek
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 22 juni 2009 @ 09:07:30 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70243690
Dat plus- en minpunten geven op de vorige foto is omdat a) hier anders veel mensen hun foto dumpen zonder ook maar de moeite te nemen om naar andermans foto('s) te kijken en b) er op veel foto's geen commentaar komt.

Daarnaast staat het je natuurlijk vrij om op eerdere foto's óók commentaar te geven, graag zelfs!
quote:
Op maandag 22 juni 2009 07:33 schreef Uncle het volgende:

[..]

kijk eens een paar topics terug in de reeks... voorheen werd er wel netjes op elke foto gereageert met een minimum aan slowchat tussendoor... wellicht gewoon weer wat strenger gaan worden in dit topic...?
Slowchat? Afgezien van dit gaat het toch voornamelijk over de foto's en dan is 't geen probleem natuurlijk.
Huilen dan.
pi_70246277
quote:
Op maandag 22 juni 2009 09:07 schreef Isdatzo het volgende:
Dat plus- en minpunten geven op de vorige foto is omdat a) hier anders veel mensen hun foto dumpen zonder ook maar de moeite te nemen om naar andermans foto('s) te kijken en b) er op veel foto's geen commentaar komt.

Daarnaast staat het je natuurlijk vrij om op eerdere foto's óók commentaar te geven, graag zelfs!
[..]

Slowchat? Afgezien van dit gaat het toch voornamelijk over de foto's en dan is 't geen probleem natuurlijk.
maar het idee was (toch?) iets zeggen over de vorige foto en niet blijven hangen op eentje (of meerdere). Nu ben ik ook niet zo'n mierenneuker op dat gebeid maar ik herrinner me de topics toen ik hier net begon met meelezen en dan was het altijd erg overzichtelijk en zeer weinig posts zonder foto erin
pi_70247090
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Mooi scherp, goede hoek genomen.
- Weinig op de foto, snel op uitgekeken

[ afbeelding ]
Groter op flickr!
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:57 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Jij bent goed bezig met je nieuwe cam
Zeker

Wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen toren en de bovenrand van de foto.
Voor de rest, erg mooi.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:04 schreef Uncle het volgende:

[..]

maar het idee was (toch?) iets zeggen over de vorige foto en niet blijven hangen op eentje (of meerdere). Nu ben ik ook niet zo'n mierenneuker op dat gebeid maar ik herrinner me de topics toen ik hier net begon met meelezen en dan was het altijd erg overzichtelijk en zeer weinig posts zonder foto erin
Ik vind het juist beter als er meerdere mensen op een foto reageren. Vooral goed voor de fotograaf in kwestie
  maandag 22 juni 2009 @ 11:32:40 #155
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70247093
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Mooi scherp, goede hoek genomen.
- Weinig op de foto, snel op uitgekeken

[ afbeelding ]
Groter op flickr!
+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto

Een oudje die ik laatst tegen kwam:
My mama didn't raise no fool
pi_70247180
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:

[..]

+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto

Een oudje die ik laatst tegen kwam:
[ afbeelding ]
Wow, mooie foto (vooral de kleuren)
Jammer dat ie onscherp is.
  maandag 22 juni 2009 @ 11:41:05 #157
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70247321
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:36 schreef Ruud het volgende:

[..]

Wow, mooie foto (vooral de kleuren)
Jammer dat ie onscherp is.
Ja idd erg jammer! Er zat 25 cm dik glas tussen. Je weet wel van dat glas waar je hoofdpijn van krijgt als je er te lang naar kijkt
My mama didn't raise no fool
  maandag 22 juni 2009 @ 11:47:02 #158
167923 appelsjap
All the above
pi_70247471
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef Ruud het volgende:
Wel jammer dat er weinig ruimte zit tussen toren en de bovenrand van de foto.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:

[..]
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto
Dat idee had ik zelf ook al idd
Helaas heb ik (nog) geen statief en kan de camera dus ook niet goed neerzetten, ik had de camera hier op een leuning gezet
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70256807
Waar is de laatste actuele foto gebleven die ik kan beoordelen?

Deze is van vrijdag, maar toen kon ik 'm logischerwijs nog niet uploaden.

Noorwegen, stromende regen en een crappy 4 megapixel compactcam van vijf jaar oud, toch nog een leuk sfeerplaatje mijns inziens.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 22 juni 2009 @ 16:28:37 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70257073
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Waar is de laatste actuele foto gebleven die ik kan beoordelen?
Hier.
Huilen dan.
  maandag 22 juni 2009 @ 16:29:08 #161
167923 appelsjap
All the above
pi_70257094
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Waar is de laatste actuele foto gebleven die ik kan beoordelen?

Deze is van vrijdag, maar toen kon ik 'm logischerwijs nog niet uploaden.

Noorwegen, stromende regen en een crappy 4 megapixel compactcam van vijf jaar oud, toch nog een leuk sfeerplaatje mijns inziens.

[ afbeelding ]
Uhh, ben je blind?

Deze dus:

Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70257284
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:29 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Uhh, ben je blind?

Deze dus:

[ afbeelding ]
Hoewel er wel degelijk blinde fotografen bestaan ben ik daar geen van.
Een oudje' interpreteer ik niet als een foto die je in de afgelopen paar dagen hebt gemaakt, wat naar ik aannam wel de bedoeling van dit topic is. Maar goed, bij deze:

+kleuren, gebruik van leegte om de haai heen
-zoals al gezegd niet 100% scherp
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  Admin maandag 22 juni 2009 @ 17:41:51 #163
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70259614
zomaar een idee hoor, maar in plaats van geneuzel in de marge over wat wel en niet een geschikte/recente/whatever foto is en of je wel of niet nog een minpunt moet noemen als je al op vier foto's gereageerd hebt zouden we ook gewoon kunnen proberen ontopic te blijven en gewoon de vorige foto('s) te beoordelen? Dat gemierenneuk wordt niemand vrolijk van imo.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70259641
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:22 schreef MaartenGrendel het volgende:
Waar is de laatste actuele foto gebleven die ik kan beoordelen?

Deze is van vrijdag, maar toen kon ik 'm logischerwijs nog niet uploaden.

Noorwegen, stromende regen en een crappy 4 megapixel compactcam van vijf jaar oud, toch nog een leuk sfeerplaatje mijns inziens.

[ afbeelding ]
+ het uitzicht
- het slecht weer (kan jij weinig aan doen)
- de soldaten staan te ver van de foto (naar mijn mening)


mijn foto:
  maandag 22 juni 2009 @ 17:50:50 #165
167923 appelsjap
All the above
pi_70259899
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef mash_ het volgende:

[..]

+ het uitzicht
- het slecht weer (kan jij weinig aan doen)
- de soldaten staan te ver van de foto (naar mijn mening)


mijn foto:
[ afbeelding ]
Wow, mooie!

+ Scherpte
+ Kleur
+ alles
- dat stuk rechts stoort een beetje.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70275047
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:42 schreef mash_ het volgende:

[..]

+ het uitzicht
- het slecht weer (kan jij weinig aan doen)
- de soldaten staan te ver van de foto (naar mijn mening)


mijn foto:
[ afbeelding ]
+ scherpte is goed gelukt
+ mooi stilstaand beeldje
- onscherp ding rechts

Wat is het?

Zojuist even met de trein naar Amersfoort geweest
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70277577
Fraaie foto Neo-Mullen. Waar heb je die precies gemaakt eigenlijk? (en dan bedoel ik niet Amersfoort, maar dat wat we nu op de foto zien )

Ben benieuwd wat het precies is/was...
pi_70280022
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:50 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Wow, mooie!

+ Scherpte
+ Kleur
+ alles
- dat stuk rechts stoort een beetje.
Dankje!!! ik vind hem zelf ook erg goed gelukt.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:37 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

+ scherpte is goed gelukt
+ mooi stilstaand beeldje
- onscherp ding rechts

Wat is het?

Zojuist even met de trein naar Amersfoort geweest
[ afbeelding ]
Dankje en dat ding rechts vind ik zelf ook. alleen als ik hem er afsnij word het er ook niet mooier op vond ik zelf daarom heb ik het maar zo gelaten.

het is trouwens een waterrad


Jouw foto:
+ Zwart/wit
+ Locatie
+ de sfeer
-Ik vind het licht wat binnen valt iets te licht. mijn oog valt meteen op de licht plek die daar beetje links achter zit. die springt er echt uit en dan vind ik jammer.

Maar echt goede foto


Mijn foto:
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:45:42 #169
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70284303
Een waterrad toevallig mash_?
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:48:42 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70284386
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:45 schreef WurM het volgende:
Een waterrad toevallig mash_?
Ik gok op een 'tandrad', eventueel verbonden met een waterrad .
Huilen dan.
pi_70289927
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 01:23 schreef Omniej het volgende:
Fraaie foto Neo-Mullen. Waar heb je die precies gemaakt eigenlijk? (en dan bedoel ik niet Amersfoort, maar dat wat we nu op de foto zien )

Ben benieuwd wat het precies is/was...
Foto is gemaakt in Simpelveld (klein plaatsje naast Heerlen). Het is een oude trein van ikweetniethoeveel jaar oud. Daarom zei ik dat ik met deze trein naar Amersfoort ging Amersfoort is just random, had ook een andere plaats kunnen staan.

Bedankt iedereen voor de complimenten en opbouwende kritiek
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70299111
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 09:05 schreef mash_ het volgende:

[..]

Dankje!!! ik vind hem zelf ook erg goed gelukt.
[..]

Dankje en dat ding rechts vind ik zelf ook. alleen als ik hem er afsnij word het er ook niet mooier op vond ik zelf daarom heb ik het maar zo gelaten.

het is trouwens een waterrad


Jouw foto:
+ Zwart/wit
+ Locatie
+ de sfeer
-Ik vind het licht wat binnen valt iets te licht. mijn oog valt meteen op de licht plek die daar beetje links achter zit. die springt er echt uit en dan vind ik jammer.

Maar echt goede foto


Mijn foto:
[ afbeelding ]
+ Scherpte
+ Compositie
+ Lichtval
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.

Stukje van een bloem zojuist in de tuin.

  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:47:41 #173
167923 appelsjap
All the above
pi_70299402
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:39 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Scherpte
+ Compositie
+ Lichtval
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.

Stukje van een bloem zojuist in de tuin.

[ afbeelding ]
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70307633
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:39 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Scherpte
+ Compositie
+ Lichtval
- Ik zou graag nog wat meer kleur zien. Vind hem iets aan de grauwe kant.

Stukje van een bloem zojuist in de tuin.

[ afbeelding ]
+aardige compositie
-er mist iets pakkends, een beestje op de bloem of een ander interessant detail, nu is het slechts een foto van een paar bloemblaadjes

stilleven-tryoutje met off-cam flits, zonet gemaakt...

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_70323927
Hierbij een redelijk gelukte macro foto. Iemand nog tips mbt het handmatig scherpkrijgen van de foto, want dit lukt me niet altijd. Bedankt

pi_70324104
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:03 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

+aardige compositie
-er mist iets pakkends, een beestje op de bloem of een ander interessant detail, nu is het slechts een foto van een paar bloemblaadjes

stilleven-tryoutje met off-cam flits, zonet gemaakt...

[ afbeelding ]
+Prestige uiterlijk
+Mooie scherptediepte
-Iets te veel licht op etiket.

Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.



Meer maten @ FlickR
pi_70326104
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef dspettinga het volgende:
Hierbij een redelijk gelukte macro foto. Iemand nog tips mbt het handmatig scherpkrijgen van de foto, want dit lukt me niet altijd. Bedankt

[ afbeelding ]
Je zit in een verkeerd topic. Hier staan de macro's: [CENTRAAL] Macrofotografie deel 22 of hier kan je een vraag stellen: [Beginners] Hoe foto's mooier kunnen #8! of hier: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 10

Als je de OP van dit topic leest is het de bedoeling dat je hier niet zomaar een foto dumpt.
En trouwens: een foto die op een gesloten hyves staat is alleen voor je vrienden te zien.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70326189
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:30 schreef McKillem het volgende:

[..]

+Prestige uiterlijk
+Mooie scherptediepte
-Iets te veel licht op etiket.

Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.

[ afbeelding ]

Meer maten @ FlickR
Mooie foto, niet overbelicht en lekkere lijnen in het gras. Ik had de lijnen misschien iets liever naarde linker onderhoek zien lopen, maar dan zou de zon wss niet meer goed staan.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:49:08 #179
62964 Little_Acorn
You would know
pi_70339632
quote:
Wat oudere foto van mij, uit de eerste set die ik had genomen met mijn huidige camera.

[ afbeelding ]

Meer maten @ FlickR
+ Mooie lichtinval
+ Lijn van scaduwen van de bomen
- Stukje boom dat voor de zon staat is niet helemaal lekker scherp

Mijne, op de boerderij:

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:18:13 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70340924
Little_Acorn ,Ik vind dat er erg fijne kleuren in de foto zitten, mooi van bruinig naar groen naar blauw en grijs.
alleen rechts de band en rotzooi stoort me en ik zie ook wat ruis in de lucjt.
Maar verders een hele leuke foto.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:50:18 #181
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70342244
snakelady, is hij expres scheef, per ongeluk scheef, of zit ik scheef op mn stoel?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:53:18 #182
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_70342371
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.

Mijn bijdrage:

Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_70342469
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.

Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
Ah, jij ook net naar buiten geweest
pi_70344214
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:53 schreef Pizzahut het volgende:
Snakelady:
+ Zeer mooie foto!
- eigenlijk geen, hij oogt wel iets scheef.

Mijn bijdrage:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
Net even snel geschoten, is wel goed gelukt denk ik, misschien iets teveel ruis.
+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtig
- Inderdaad te veel ruis, je zei het zelf al. Valt eigenlijk als enige op.

Mijn pic:


Niet echt bijzonder ofzo Maar ik vond het wel een toffe foto. Genomen met een 450D met Continious Shooting.
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:56:03 #185
167923 appelsjap
All the above
pi_70344509
Mooie foto racer
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70345327
Die band en andere rotzooi op de foto van Little_Acorn vind ik juist wel wat hebben eigenlijk.

Een schoonheidsprijs verdient die troep wellicht niet, maar het breekt de voorgrond naar mijn idee wel een beetje, aangezien er voor de rest vrij weinig te zien is. Vind het wel een leuke foto in ieder geval. (ik zou hooguit denk ik de horizon wat lager of juist hoger hebben gezet, precies in het midden óf mooi op 1/3... maar dat is een beetje mierenneuken)

Foto van Snakelady vind ik ook erg gaaf. Sowieso een mooi moment natuurlijk (voor het stel dat op de foto staat althans), maar hij is ook lekker symmetrisch, goed scherp en uitstekend belicht. Wel een héél klein beetje scheef inderdaad, juist door die symmetrie valt dat hier meer op dan bij andere foto's, maar ik denk dat je het getrouwde stel met deze foto heel blij mee hebt gemaakt.
pi_70426892
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:47 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

+ Contrast is erg goed gelukt, evenals de compositie en de kleuren. Vooral de kleuren van de lucht zijn prachtig
- Inderdaad te veel ruis, je zei het zelf al. Valt eigenlijk als enige op.

Mijn pic:
[ afbeelding ]

Niet echt bijzonder ofzo Maar ik vond het wel een toffe foto. Genomen met een 450D met Continious Shooting.
Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.

Mijn pic. Zag de laag staande zon, en dit gras. En toen zag ik deze foto voor me.

Zomer!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:56:14 #188
167923 appelsjap
All the above
pi_70429250
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:38 schreef Noxa het volgende:

[..]

Leuke tric shot idd. Moeilijk om zoiets goed vast te leggen. De vlam is heel helder waardoor de omgeving (de hand) al snel te donker is. Het moment heb je goed vastegelegd. Alleen de spanning ontbreekt in de foto. Ik zou nog wat toevoegen. Een sigaret oid. Of iig iets wat aan te steken valt.

Mijn pic. Zag de laag staande zon, en dit gras. En toen zag ik deze foto voor me.
[ afbeelding ]
Zomer!
Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?

Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  Admin zaterdag 27 juni 2009 @ 18:28:18 #189
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70430099
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:56 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Mooie foto jammer van de witte waas, wat is het?

[ afbeelding ]
de zon. zat er geen zonnekap op de lens?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70452002
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:28 schreef Danny het volgende:

[..]

de zon. zat er geen zonnekap op de lens?
Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.
pi_70454941
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:53 schreef Noxa het volgende:

[..]

Nope, met opzet gedaan. Dat is flare. Vind dat typisch een zomers tintje aan de foto geven.
+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.

eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:

  Admin zondag 28 juni 2009 @ 20:08:18 #192
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_70455256
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:

[..]

+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.

eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:

[ afbeelding ]
lekker sfeertje, maar hij is wel een bietje scheef...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_70455317
quote:
Op maandag 22 juni 2009 11:32 schreef La_Vita het volgende:

[..]

+ Erg mooi die weerspiegeling van de lichtjes in het water
- Ik heb het idee dat ik een klein stukje van de lucht mis in de foto

Een oudje die ik laatst tegen kwam:
[ afbeelding ]
die is cool !
  zondag 28 juni 2009 @ 22:13:56 #194
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70459883
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef BigBear het volgende:

[..]

+ Mooie foto, veel detail in de grassprieten
- toch de witte vlekken. De foto zelf straalt al een zomers tintje uit, daar is de flare niet voor nodig. Ik heb nu het idee dat er 2 grote vingerafdrukken op de foto zitten en dat leidt mij af.

eeuwenoud kerkje in de Belgische Ardennen:

[ afbeelding ]
+Vanuit een leuke hoek geschoten, en mooi licht
- Bij het kruis en het glas in lood oogt het een beetje vaal, en hij is een klein beetje scheef

Mijn foto
Rossi die voor zijn 100e overwinning nog even de tijd nam om naar mij te zwaaien

My mama didn't raise no fool
  maandag 29 juni 2009 @ 01:50:37 #195
32029 Basson
Dodge This!
pi_70466889
+ leuk moment
- plaats in het kader is wat minder: te veel aan de linker kant gekadert. Het had ook wat closer gemogen.

Mijn plaat. Ik zal maar achterwege laten waarmee het is geschoten... Het gaat ook hier om het moment.
Grappig detail: ik drukte de knop in toen de surfer links het kader in kwam, en op dit moment was ie ook echt genomen.




* Grotere versie geupload.

[ Bericht 2% gewijzigd door Basson op 29-06-2009 02:05:25 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 01:55:59 #196
167923 appelsjap
All the above
pi_70466974
+leuk moment
+ leuke kleuren, en zon.
- beetje aan de kleine kant, miss nog een hi-res?

Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 29 juni 2009 @ 02:14:52 #197
181657 LordNemephis
computer says no
pi_70467197
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:55 schreef appelsjap het volgende:
+leuk moment
+ leuke kleuren, en zon.
- beetje aan de kleine kant, miss nog een hi-res?

[ afbeelding ]
+ het lijken wel pyramides
- zeurdetail: jammer dat ie niet precies symmetrisch is

Stond van 't weekend op een héél mooi plekje bij de TT, tussen de professionele fotografen in
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:06:54 #198
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70470096
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:50 schreef Basson het volgende:

- plaats in het kader is wat minder: te veel aan de linker kant gekadert. Het had ook wat closer gemogen.

Ben ik het helemaal niet mee eens
My mama didn't raise no fool
pi_70470157
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal niet mee eens
Ik ook niet, prima foto.
pi_70476432
Ik eigenlijk wel, wat meer ruimte in de richting van beweging vind'k altijd aangenamer om naar te kijken.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_70480282
Ik vind hem aan de linkerkant prima gekaderd hoor. Meer ruimte in de richting van de beweging zou in dit geval naar mijn idee niet zo heel veel opschieten... Dan zou je de voorkant van de auto erop moeten hebben?

Het mooie aan deze plaat vind ik juist dat 'ie niet helemaal volgens de standaard 'regeltjes' is. En het moment is sowieso mooi, zoals hierboven al was gezegd.

Foto van Basson: jammer dat je geen betere camera bij je had, nu is het nogal duidelijk een telefoonfoto. Afgezien van dat is het wel een leuke foto; mooi hoe die wakeboarder in de reflectie van de zon zichtbaar is.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:51:55 #202
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_70483790
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:14 schreef LordNemephis het volgende:
Stond van 't weekend op een héél mooi plekje bij de TT, tussen de professionele fotografen in
[ afbeelding ]
+ Panning effect is redelijk goed gelukt
- Ik zou meer inzoomen om een hogere snelheidsbeleving en details van de motorrijder te krijgen (voor zover mogelijk).

Een schoorsteenveegster in een allegorische optocht:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_70486195
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

+ Panning effect is redelijk goed gelukt
- Ik zou meer inzoomen om een hogere snelheidsbeleving en details van de motorrijder te krijgen (voor zover mogelijk).

Een schoorsteenveegster in een allegorische optocht:

[ afbeelding ]
+ Zo een iemand zie je niet vaak op straat lopen.
- Beetje grauwe kleuren, alsof er een waas overheen zit.
- Ze kijkt recht in de lens, daar hou ik nooit zo van.

Ik heb weer een foto van een erg klein insect. Een spin van ongeveer 5MM. Ik wil wel meteen even opmerken dat die schaduw onderin de schaduw van mijn lens is omdat ik erg ver in moest zoomen, daardoor zat ik te dicht op het onderwerp. Aangezien ik geen rightlight heb krijg je die schaduw te zien.

  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 juni 2009 @ 22:54:19 #204
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_70496986
quote:
Op maandag 29 juni 2009 18:07 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik heb weer een foto van een erg klein insect. Een spin van ongeveer 5MM. Ik wil wel meteen even opmerken dat die schaduw onderin de schaduw van mijn lens is omdat ik erg ver in moest zoomen, daardoor zat ik te dicht op het onderwerp. Aangezien ik geen rightlight heb krijg je die schaduw te zien.

[ afbeelding ]
+ Macro-2.0
- Aanvalshoek. Hiermee maak je het jezelf nogal moeilijk. Scherptediepte krijg je toch niet dus val zo'n spin in dat geval frontaal aan waarbij je alle accent op het gezicht legt en de rest gewoon vergeet, tien tegen een dat de kijker dat ook doet.
Qua flitser: Kijk eens op fleabay, daar worden ringflitsen voor zoiets als 90 euri aangeboden (E-TTL2 ook nog). Het zijn niet de meest heftige geweldenaren, maar je kan je er meer mee dan behelpen.

Mus

met de EOS en de Tammy 200-400
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  maandag 29 juni 2009 @ 22:55:17 #205
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_70497023
Edit: ik reageerde nog op de spin

Ik ben een leek, maar ik mag vast ook mijn lekenmening ventileren...

+ ik zou hem bijna van mijn scherm vegen, zo echt issie. Ik zou niet zeggen dat het een klein beest is (gelukkig maar dat ie zo klein is
- een klein minnetje is dat niet alles even scherp is en de onderste poot wegvalt.



Mijn macrofoto van Scampi, mijn kat. Ik was er zelf blij mee, gewoon omdat-ie zo grappig is
pi_70497122
- fakking lelijk beest.
Live out of your imagination, not your history.
  maandag 29 juni 2009 @ 22:58:22 #207
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_70497172
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:57 schreef Sj0rs het volgende:
- fakking lelijk beest.
Zie je mij lachen?
pi_70497345
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:57 schreef Sj0rs het volgende:
- fakking lelijk beest.
Tief eens op

Leuke foto, lief beestje
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70497822
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Zie je mij lachen?
Beest heeft wel wat hoor. Net een Gremlin.
Live out of your imagination, not your history.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:15:29 #210
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_70498073
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:11 schreef Sj0rs het volgende:

[..]

Beest heeft wel wat hoor. Net een Gremlin.


Ik vond hem eerst ook lelijk maar he's growing on me!
  donderdag 2 juli 2009 @ 03:41:15 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70569482
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Mus
[ afbeelding ]
met de EOS en de Tammy 200-400
Sok, hij is geweldig
Wat een scherpte!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70572894
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:
Mus
[ afbeelding ]
met de EOS en de Tammy 200-400
Fantastisch
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:55:04 #213
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_70573895
En weer ontopic.

+ leuk contrast kaal en haar
- compositie

- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

[ Bericht 37% gewijzigd door GlowMouse op 30-12-2009 22:27:24 ]
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:58:44 #214
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70579080
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

+ Macro-2.0
- Aanvalshoek. Hiermee maak je het jezelf nogal moeilijk. Scherptediepte krijg je toch niet dus val zo'n spin in dat geval frontaal aan waarbij je alle accent op het gezicht legt en de rest gewoon vergeet, tien tegen een dat de kijker dat ook doet.
Qua flitser: Kijk eens op fleabay, daar worden ringflitsen voor zoiets als 90 euri aangeboden (E-TTL2 ook nog). Het zijn niet de meest heftige geweldenaren, maar je kan je er meer mee dan behelpen.

Mus
[ afbeelding ]
met de EOS en de Tammy 200-400
Hier is nog niet op gereageerd, geloof ik.

+ Heerlijk scherp, de mus is mooi in beeld en de achtergrond stoort absoluut niet (iets met bokeh, geloof ik?).
- De blaadjes op de voorgrond. Kun jij niets aan doen, maar het stoort wel een beetje.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:53:22 #215
225308 Row-1
'sup money?
pi_70595500
@ bennie:

+ lekkere foto, de hond staat er leuk en vrolijk op, de scheefheid past er goed bij, mooi scherp op de hond.
- weet eigenlijk niks, als alleen dat het misschien jammer is dat de persoon niet scherp is.

De mijne (niet van vandaag )


De gele/oranje waas is expres. Vond het een zomers effect hebben.
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:55:07 #216
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70595564
+aansluitend kleurenschema, de zonnestralen, de verlatenheid.
Ik vraag me af of het er beter uit zou zien als de horizon niet in het midden zou staan, dus dat je de volgende keer bij soortgelijke foto's hurkt om een ander perspectief te krijgen van een scene en daardoor je al bijzondere foto nog bijzonderder maakt.


Mike Spreitzer van Devil Driver geschoten in het Paard. Moet de rest nog uitzoeken.



geschoten met de D700+ nikkor 70-200 VR @ ISO 1600 f/2.8

Ben benieuwd naar de kritiek, ik heb Mike gemeeld dat ik de shoot eventueel over moet doen als ik internet kritiek krijg
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_70596542
Mooie kleuren en compositie.
Al ben ik iet zo fan van schuin en ook al valt het drumstel om, hier kan het wel

Als je de shoot over gaat doen, vraag dan of ie iets meer in beeld loopt zodat z'n elleboog er ook opstaat
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 01:39:34 #218
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70599765
Mooie dynamische foto Shark!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70612711


Positief: mooie dynamiek, contrast, negatief: te korrelig.

[ Bericht 52% gewijzigd door vanhal op 03-07-2009 14:41:55 ]
pi_70612961
vanhal, lees de OP even aub.
pi_70613065
Sorry, ik heb het aangepast.
pi_70613140
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:53 schreef Row-1 het volgende:
De mijne (niet van vandaag )
[ afbeelding ]
Een foto van ruim een jaar oud lijkt mij niet de bedoeling.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:45:06 #223
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70613165
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:
Mooie dynamische luchten net hier boven Blaricum.

[ afbeelding ]
Ik vind het net niet mooi. Hier en daar toch teveel uitgebeten en zo jammer dat van de 'zijwolkjes' er maar zo'n klein stukje opstaat. Dus of dat zou ik eraf croppen, of ik zo ze er prominenter opzetten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70613259
Ow, ik vond die zijwolkjes juist een mooie afkadering aan de foto. Maar goed, ik neem het mee naar achteren, thx!
pi_70614826
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:

[ afbeelding ]

Positief: mooie dynamiek, contrast, negatief: te korrelig.
+ Het idee
+ Het zonlicht wat prachtig achter die wolk vandaan komt.
- Ik had die middelste wolk het liefst in het midden gezien.
- Ik stoor mij ook een beetje aan die wolken aan de zijkant. Als je hem iets meer gecropped had zou ik het al een stuk mooier vinden.

Aangezien ik veel met bloemen bezig ben vanwege de contest een foto van een bloem:



Ik heb geen idee wat dat gele puntje is.
pi_70615192
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:46 schreef vanhal het volgende:
Ow, ik vond die zijwolkjes juist een mooie afkadering aan de foto.
Dat is op zich wel zo, maar die zonnestralen (die nu juist zo tof achter die wolk vandaan komen) horen eigenlijk 'in het oneindige' door te gaan... Nu worden die stralen aan de zijkant van de foto al afgebroken door de 'zijwolkjes'.
pi_70618222
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:40 schreef Omniej het volgende:


Dat is op zich wel zo, maar die zonnestralen (die nu juist zo tof achter die wolk vandaan komen) horen eigenlijk 'in het oneindige' door te gaan... Nu worden die stralen aan de zijkant van de foto al afgebroken door de 'zijwolkjes'.
Nou, de zonnestralen laten je ogen inderdaad van het midden naar de zijkanten van de foto gaan, en ik vond het wel leuk dat de zonnestralen je ogen dan naar andere wolken leidden.
pi_70618369
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:02 schreef vanhal het volgende:

[..]

Nou, de zonnestralen laten je ogen inderdaad van het midden naar de zijkanten van de foto gaan, en ik vond het wel leuk dat de zonnestralen je ogen dan naar andere wolken leidden.
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Wat ik al zei: Ik vind het een prima foto maar op een paar punten na zou ik hem nog veel mooier vinden. Iedereen kijkt natuurlijk anders naar een foto
Ik zie soms foto's op flickr met 100 reacties met hoe geweldig die foto wel niet is terwijl ik er niets aan vind.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2009 17:08:28 ]
pi_70618383
Zeker, en ik waardeer de input dan ook
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:14:07 #230
225308 Row-1
'sup money?
pi_70620301
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:44 schreef Ruud het volgende:

[..]

Een foto van ruim een jaar oud lijkt mij niet de bedoeling.
Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:35:10 #231
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70620842
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:14 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.
Gewoon een kopie van je foto opslaan voor web en die dan posten. Dan heb je geen ongewenste exifgegevens zichtbaar. Doe ik ook altijd na een hele hoop geneuzel van de zogenaamde 'kenners' over een diafragmaatje zus een isootje zo en een stopje meer of minder, in plaats van dat ze gewoon naar de foto kijken.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 3 juli 2009 @ 18:39:40 #232
225308 Row-1
'sup money?
pi_70620967
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gewoon een kopie van je foto opslaan voor web en die dan posten. Dan heb je geen ongewenste exifgegevens zichtbaar. Doe ik ook altijd na een hele hoop geneuzel van de zogenaamde 'kenners' over een diafragmaatje zus een isootje zo en een stopje meer of minder, in plaats van dat ze gewoon naar de foto kijken.
Thnx!
pi_70622959
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:14 schreef Row-1 het volgende:

[..]

Leuk dat je de exif info leest, maar hij is dus niet van een jaar oud, de datum op me camera staat niet goed, wil niet blijven staan als ik die instel, weet niet waarom, maar hij is ong. een weekje oud.
Dan heb ik niets gezegd
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:07:29 #234
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_70627498
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 15:29 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Het idee
+ Het zonlicht wat prachtig achter die wolk vandaan komt.
- Ik had die middelste wolk het liefst in het midden gezien.
- Ik stoor mij ook een beetje aan die wolken aan de zijkant. Als je hem iets meer gecropped had zou ik het al een stuk mooier vinden.

Aangezien ik veel met bloemen bezig ben vanwege de contest een foto van een bloem:

[ afbeelding ]

Ik heb geen idee wat dat gele puntje is.
+Goede compositie
-De spinrag en andere smutzigheden

Mijn foto van vandaag:

Oil, Vinegar, and Sulphur Dioxide?


[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmo op 03-07-2009 23:44:46 ]
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:51:45 #235
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70629035
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:22 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Mooie kleuren en compositie.
Al ben ik iet zo fan van schuin en ook al valt het drumstel om, hier kan het wel

Als je de shoot over gaat doen, vraag dan of ie iets meer in beeld loopt zodat z'n elleboog er ook opstaat
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:39 schreef ElizabethR het volgende:
Mooie dynamische foto Shark!
tx
Dit was zo'n foto waar ik zelf nog niet kan geloven dat het licht zo mooi was op het moment dat ik afdrukte
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:31 schreef vanhal het volgende:

[ afbeelding ]

Positief: mooie dynamiek, contrast, negatief: te korrelig.
Te korrelig? Aan de ene kant wat wil je met 1600 ISO aan de andere kant zie ik het niet....

Gaat Mike alvast emailen

[ Bericht 11% gewijzigd door Shark.Bait op 03-07-2009 23:01:59 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_70629118
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:51 schreef Shark.Bait het volgende:


Te korrelig? Aan de ene kant wat wil je met 1600 ISO aan de andere kant zie ik het niet....
Hoe weet je welke ISO ik heb gebruikt?
pi_70629410
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe weet je welke ISO ik heb gebruikt?
EXIF info
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:02:45 #238
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70629418
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:53 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe weet je welke ISO ik heb gebruikt?
Je moet wat zeggen over de foto die gepost is VOOR de jouwe. Niet over je eigen foto
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_70629621
LOL
Naja, beschouw mijn reacties maar als niet geplaatst dan.

Wat een zooitje maak ik er van zeg, sorry
  vrijdag 3 juli 2009 @ 23:09:00 #240
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_70629655
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 23:08 schreef vanhal het volgende:
LOL
Naja, beschouw mijn reacties maar als niet geplaatst dan.

Wat een zooitje maak ik er van zeg, sorry
Je zou natuurlijk, om het goed te maken, alsnog iets kunnen zeggen over mijn foto

O.T. Toffe pic Erasmo. Uit welke Ikea catalogus heb je em ingescand?
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_70631507
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

+Goede compositie
-De spinrag en andere smutzigheden

Mijn foto van vandaag:

Oil, Vinegar, and Sulphur Dioxide?
[ link | afbeelding ]
+ Sfeer, scherpte, compositie. Mooie foto.
- Hij lijkt iets scheef of ligt dat aan mij? Zo ja, geen minpunt

Net even naar buiten geweest:



Groter: http://farm4.static.flickr.com/3655/3684905663_2ed97f3a46_b.jpg
  zondag 5 juli 2009 @ 00:08:22 #242
167923 appelsjap
All the above
pi_70655436
+ Kleur, sfeer, compositie.
- stuk onder té zwart.

Mooie foto, echt!




Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3688564998/sizes/l/

[ Bericht 19% gewijzigd door appelsjap op 05-07-2009 14:22:31 ]
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70655966
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:08 schreef appelsjap het volgende:
- stuk onder té zwart.
Hij is eigenlijk te donker ja.
Vandaag heb ik veel mooiere foto's gemaakt op die plek, daar post ik er later wel een van
quote:
Mooie foto, echt!
Thanks
Die van jou ook, ondanks je eigen zonnebril
  zondag 5 juli 2009 @ 13:55:56 #244
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_70665872
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:08 schreef appelsjap het volgende:
+ Kleur, sfeer, compositie.
- stuk onder té zwart.

Mooie foto, echt!

[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3688564998/sizes/l/
Erg mooie foto!

+ heel gedetailleerd en scherp
+ mooie compositie
+ precies goed gecropped (hoewel ie verticaal is geschoten )
- je had de kleuren iets meer mogen verzadigen. Maar eigenlijk is dit geen kritiek op de foto maar op de foto-afwerking.

In het land van Maas en Waal


[ Bericht 1% gewijzigd door Neo-Mullen op 05-07-2009 15:13:30 (tinypic doet kut) ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 5 juli 2009 @ 14:19:45 #245
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70666553
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:55 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Erg mooie foto!

+ heel gedetailleerd en scherp
+ mooie compositie
+ precies goed gecropped (hoewel ie verticaal is geschoten )
- je had de kleuren iets meer mogen verzadigen. Maar eigenlijk is dit geen kritiek op de foto maar op de foto-afwerking.

In het land van Maas en Waal
[ afbeelding ]
Lekker vrolijk
+ Compositie met de boom en kruising geeft een leuk beeld. Weids lanschap zo.
- Kan aan de grootte liggen, maar is hij wel scherp?

Zelf gisteravond even wezen schieten met de mooie zonsondergang:


Klik voor groter
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 5 juli 2009 @ 15:15:01 #246
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_70668101
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:19 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Lekker vrolijk
+ Compositie met de boom en kruising geeft een leuk beeld. Weids lanschap zo.
- Kan aan de grootte liggen, maar is hij wel scherp?

Zelf gisteravond even wezen schieten met de mooie zonsondergang:
[ afbeelding ]

Klik voor groter
Hij is niet gruwelijk scherp nee
Vergeet vaak de instellingen te optimaliseren als ik een plaatje schiet. Moet er beter op letten

Thanks voor je compliment/kritiek
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70669185
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:19 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Lekker vrolijk
+ Compositie met de boom en kruising geeft een leuk beeld. Weids lanschap zo.
- Kan aan de grootte liggen, maar is hij wel scherp?

Zelf gisteravond even wezen schieten met de mooie zonsondergang:
[ afbeelding ]

Klik voor groter
+ prachtige zonsondergang.
+ Super scherp
+ Weer spiegeling in het water.
- Dat plantje links stoort mij een beetje maar die kun je moeilijk afknippen.

  zondag 5 juli 2009 @ 16:18:39 #248
167923 appelsjap
All the above
pi_70670113
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ prachtige zonsondergang.
+ Super scherp
+ Weer spiegeling in het water.
- Dat plantje links stoort mij een beetje maar die kun je moeilijk afknippen.

[ afbeelding ]
jammer dat je m horizontaal flipt.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:37:35 #249
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_70670792
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ prachtige zonsondergang.
+ Super scherp
+ Weer spiegeling in het water.
- Dat plantje links stoort mij een beetje maar die kun je moeilijk afknippen.

[ afbeelding ]
Klopt over dat plantje. Was het enige punt waar mn statief boven het riet uitkwam
Leuke foto trouwens. Alleen links boven in zit een wazige rand rond het gebouw.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_70671022
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:52 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ prachtige zonsondergang.
+ Super scherp
+ Weer spiegeling in het water.
- Dat plantje links stoort mij een beetje maar die kun je moeilijk afknippen.

[ afbeelding ]
+Origineel
- Het gebouw leent zich niet echt voor deze foto.



"Blijf van mijn bot af"
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 17:14:11 #251
18921 freud
Who's John Galt?
pi_70672100
+ leuk onderwerp, goeie 'emo', lekkere dof
- landscape genomen, terwijl de compo imo vraagt om portrait, en je flits is te hard imo.

Niet vandaag genomen, maar wel afbewerkt:



Alleen loopt door verkleinen haar arm meer dicht dan het origineel .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 5 juli 2009 @ 18:14:48 #252
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_70674376
opinionr:

Lekker rouw, goed moment en eindelijk eens een foto die geen extreme bewerking behoeft om er nog iets van te maken. Tof.
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
pi_70680001
+ Positie camera en model. Zwart/wit.
- Belichting vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk.


Ook hier maar even mijn zonsondergang van gisteren.



Groter: http://farm3.static.flickr.com/2611/3689167691_71b9ef787a_b.jpg
  zondag 5 juli 2009 @ 23:14:45 #254
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_70685346
Mooie foto
Toch goed dat de masten niet meer gebouwd worden, het is toch storend in het landschap

+Kleurenspel, lijnen in de foto
- Iets meer naar links (of croppen) en de mast is weg

Ik heb een foto van gisteren:


en van vandaag:
  maandag 6 juli 2009 @ 00:47:34 #255
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_70688231


[ Bericht 99% gewijzigd door klappernoot2000 op 06-07-2009 00:50:20 ]
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  maandag 6 juli 2009 @ 00:53:51 #256
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_70688351
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:14 schreef detulp050 het volgende:
Mooie foto
Toch goed dat de masten niet meer gebouwd worden, het is toch storend in het landschap

+Kleurenspel, lijnen in de foto
- Iets meer naar links (of croppen) en de mast is weg

Ik heb een foto van gisteren:
[ afbeelding ]

en van vandaag:
[ afbeelding ]
+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens in
- één foto tegelijk graag, achterste schapen werken wat storend, misschien wat meer molens?

De mijne:

een heel relaxte hond op het water..
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  maandag 6 juli 2009 @ 09:30:45 #257
167923 appelsjap
All the above
pi_70690854
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:59 schreef Ruud het volgende:
+ Positie camera en model. Zwart/wit.
- Belichting vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijk.


Ook hier maar even mijn zonsondergang van gisteren.

[ afbeelding ]

Groter: http://farm3.static.flickr.com/2611/3689167691_71b9ef787a_b.jpg
Wow, super.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  maandag 6 juli 2009 @ 10:38:12 #258
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70692473
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:53 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens in
- één foto tegelijk graag, achterste schapen werken wat storend, misschien wat meer molens?

De mijne: [ afbeelding ]

een heel relaxte hond op het water..
Hij ziet er zeeziek uit
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 17:21:53 #259
230491 Zith
pls tip
pi_70707183
quote:
Op maandag 6 juli 2009 00:53 schreef klappernoot2000 het volgende:

[..]

+in aanzet leuk idee, schaap kijkt mooi frontaal de lens in
- één foto tegelijk graag, achterste schapen werken wat storend, misschien wat meer molens?

De mijne: [ afbeelding ]

een heel relaxte hond op het water..
hehe, leuk
+Erg leuk onderwerp, hond ziet eruit als een echte piraat!
-'tis allemaal een klein beetje onscherp.. Maar leuke foto!!

De mijne is een ode aan de Pistache:

Klikbaar (ga naar all sizes om groter te zien )
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70711868
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:21 schreef Zith het volgende:

[..]

hehe, leuk
+Erg leuk onderwerp, hond ziet eruit als een echte piraat!
-'tis allemaal een klein beetje onscherp.. Maar leuke foto!!

De mijne is een ode aan de Pistache:

Klikbaar (ga naar all sizes om groter te zien )
[ link | afbeelding ]
Zo zie een Pistache nootje er opeens niet zo eetbaar meer uit.
Doet niets af aan het feit dat het een mooie foto is.
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 20:22:52 #261
230491 Zith
pls tip
pi_70714394
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:23 schreef opinionr het volgende:

[..]

Zo zie een Pistache nootje er opeens niet zo eetbaar meer uit.
Doet niets af aan het feit dat het een mooie foto is.
Echt wel! Lekker krokant laagje, beetje zout, mooie groene noot om-nom-nom
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 juli 2009 @ 14:49:48 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70739922
@Zith,, krijg er honger van
er had wel wat meer licht op de voorkant van t losse nootje gemogen voor mij

gister een lichttent gekocht, en daarmee gespeeld, eerste probeersel




en kan iemand me vertellen hoe die bloem heet? k ben t alweer vergeten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:56:38 #263
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70740232
Erg fraai Ynske
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 juli 2009 @ 14:58:36 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_70740333
dank je Elizabeth!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:22:45 #265
225308 Row-1
'sup money?
pi_70763826
@ Ynske
+ Bloem is zowiezo mooi, mooie vorm, staat goed op de zwarte achtergond, scherp, compositie, mooie kleuren.
- Enigste dan is dat ik vind dat ie aan de rechterkant wat te donker is.

De mijne, van vandaag, twijfel of ik er een test/showcase van moet maken.

pi_70765503
@ Row-1

+ zeer mooi wolkenspel
+ alles lekker grauw gemaakt zodat het geheel goed past bij het weer.
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.

Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70770130
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:14 schreef detulp050 het volgende:
Mooie foto
Thanks
quote:
Toch goed dat de masten niet meer gebouwd worden, het is toch storend in het landschap

+Kleurenspel, lijnen in de foto
- Iets meer naar links (of croppen) en de mast is weg
Ik vind die masten juist wel wat hebben als silhouette bij zo'n lucht.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:28:16 #268
167923 appelsjap
All the above
pi_70770640
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1

+ zeer mooi wolkenspel
+ alles lekker grauw gemaakt zodat het geheel goed past bij het weer.
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.

Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
[ afbeelding ]
Ok ik moet zeggen dat het een hele mooie foto is, dat wel.
2 minpuntjes vind ik:
- tikkeltje overbelicht, miss kan je dat nog met photoshop wegwerken.
- de border is niet zwart maar eerder grijs lijkt het, of het ligt aan mn scherm.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70771074
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:28 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ok ik moet zeggen dat het een hele mooie foto is, dat wel.
2 minpuntjes vind ik:
- tikkeltje overbelicht, miss kan je dat nog met photoshop wegwerken.
- de border is niet zwart maar eerder grijs lijkt het, of het ligt aan mn scherm.
Eerste kan ik inkomen, maar dat tweede ? Die border is idd grijs, maar waarom is dit een minpunt?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_70771154
Ik zou 'm met zwarte border ook mooier vinden denk ik.
pi_70773134
Zwart is zo standaard, had hem een paar tintjes lichter gepakt, omdat het contrast met de border anders te groot zou zijn imo

Maargoed, smaken verschillen
Nu weer OT
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:15:16 #272
167923 appelsjap
All the above
pi_70773927
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:51 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zwart is zo standaard, had hem een paar tintjes lichter gepakt, omdat het contrast met de border anders te groot zou zijn imo

Maargoed, smaken verschillen
Nu weer OT
Nja nu ik goed kijk is het niet lelijk, maar ben gewoon niets anders gewend idd
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70777326
@N-M, leuke foto. Inderdaad is de bloem aan het uiteinde naar mijn idee wel iets overbelicht, maar het stoort eigenlijk niet. Hij staat er wel lekker scherp op en de compositie is tof.

Wat wel een beetje stoort is de achtergrond... Daaraan zie je allereerst dat de foto een tikkeltje scheef staat, maar er staat ook een flinke boom die de foto doormidden hakt. 't Maakt de achtergrond een beetje onrustiger imo, zeker omdat het geen natuurlijke achtergrond is. (met een hoop groen op de achtergrond i.p.v. een gebouw, had die boom niet meer zo opgevallen )
pi_70779065
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:51 schreef Omniej het volgende:
@N-M, leuke foto. Inderdaad is de bloem aan het uiteinde naar mijn idee wel iets overbelicht, maar het stoort eigenlijk niet. Hij staat er wel lekker scherp op en de compositie is tof.

Wat wel een beetje stoort is de achtergrond... Daaraan zie je allereerst dat de foto een tikkeltje scheef staat, maar er staat ook een flinke boom die de foto doormidden hakt. 't Maakt de achtergrond een beetje onrustiger imo, zeker omdat het geen natuurlijke achtergrond is. (met een hoop groen op de achtergrond i.p.v. een gebouw, had die boom niet meer zo opgevallen )
Ben ik het met je eens, alleen heb je dat met zulk soort foto's niet veel te willen
Achja, ik ben tevreden met het eindresultaat en ook met jullie op- en aanmerkingen hier kan ik wat mee
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:32:16 #275
167923 appelsjap
All the above
pi_70779135
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:30 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ben ik het met je eens, alleen heb je dat met zulk soort foto's niet veel te willen
Achja, ik ben tevreden met het eindresultaat en ook met jullie op- en aanmerkingen hier kan ik wat mee
Nee klopt, als je naar de bloem en vlinder kijkt is het gewoon een hele mooie foto. Het is alleen jammer van de achtergrond, mja je kunt niet altijd alles perfect hebben. Het is verder wel gewoon een mooie foto.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70782244
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1

+ zeer mooi wolkenspel
+ alles lekker grauw gemaakt zodat het geheel goed past bij het weer.
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.

Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
[ afbeelding ]
mooi scherp, en zoals iedereen al zegt is het wel jammer dat die boom daar staat.
ook vind ik het jammer dat links in het beeld ook een zwart stukje bloem zit, op een of andere manier stoort die mij ook maar je fotografeert beter dan ik
we don't see things as they are, we see things as we are.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:39:02 #277
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_70783954
quote:
Op zondag 5 juli 2009 17:14 schreef freud het volgende:
+ leuk onderwerp, goeie 'emo', lekkere dof
- landscape genomen, terwijl de compo imo vraagt om portrait, en je flits is te hard imo.

Niet vandaag genomen, maar wel afbewerkt:

[ afbeelding ]

Alleen loopt door verkleinen haar arm meer dicht dan het origineel .
Mooie foto, ik zou haar een pas naar voren laten staan, dan krijgt ie meer dynamiek.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:31:09 #278
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_70806895
Lager standpunt had hem ook wat meer edge gegeven denk ik nu ik er opnieuw naar kijk. En reeds eerder werd al aangegeven dat ie wel wat scherper zou kunnen eventueel.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_70843986
Doet iemand nog een nieuwe foto posten
Ik wil ook graag nog wat nieuwe foto's erop zetten Ik ga niet op mezelf kritiek geven. Dat heb ik namelijk al gedaan.
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:13:20 #280
167923 appelsjap
All the above
pi_70844103
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Doet iemand nog een nieuwe foto posten
Ik wil ook graag nog wat nieuwe foto's erop zetten Ik ga niet op mezelf kritiek geven. Dat heb ik namelijk al gedaan.
Haha, ik zal even kijken of ik nog wat heb.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70844672
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:06 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Row-1

+ zeer mooi wolkenspel
+ alles lekker grauw gemaakt zodat het geheel goed past bij het weer.
- jammer van die huizen eigenlijk. Had dit liever gezien in een natuurlijke omgeving.

Een vlinder in de tuin van een vriendin van me. het raam op de achtergrond is inderdaad deels weggecropt. Dit moest omdat er een lelijk zwart iets zat wat niet weg te shoppen viel. Ik hoop dat buiten dit puntje nog een ander kritiek puntje is waarmee ik iets kan
[ afbeelding ]
+ Scherpte, mooie kleuren
- Positie van vlinder en bloem, had veel meer richting de rechterbovenhoek gekund (of croppen)

Mooie foto (border gaan we het niet meer over hebben ).


Mijne van gisteren:



Groter: http://farm3.static.flickr.com/2538/3706957876_a37d27d6f4_b.jpg
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:39:55 #282
167923 appelsjap
All the above
pi_70845018
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Scherpte, mooie kleuren
- Positie van vlinder en bloem, had veel meer richting de rechterbovenhoek gekund (of croppen)

Mooie foto (border gaan we het niet meer over hebben ).


Mijne van gisteren:

[ afbeelding ]

Groter: http://farm3.static.flickr.com/2538/3706957876_a37d27d6f4_b.jpg
Pff, nu kan ik geen foto meer plaatsen.
Een te mooie foto m snel weer uit de 'spot' te halen.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70848156
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:39 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Pff, nu kan ik geen foto meer plaatsen.
Een te mooie foto m snel weer uit de 'spot' te halen.
Welnee man. Het is juist de bedoeling dat er vaart in blijft lijkt mij.
Bovendien zijn er makkelijk minpunten op te noemen.

En jou kennende zul je ook wel een mooie foto klaar hebben staan
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:47 #284
167923 appelsjap
All the above
pi_70849486
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:29 schreef Ruud het volgende:

[..]

+ Scherpte, mooie kleuren
- Positie van vlinder en bloem, had veel meer richting de rechterbovenhoek gekund (of croppen)

Mooie foto (border gaan we het niet meer over hebben ).


Mijne van gisteren:

[ afbeelding ]

Groter: http://farm3.static.flickr.com/2538/3706957876_a37d27d6f4_b.jpg
Nja vooruit dan maar,

+ Goede compositie
+ Lekker scherp, gewoon erg mooi!
+ Leuk om naar te kijken, nja ik bleef er naar kijken,
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect (mini minpunt)


Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:56:13 #285
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70849535
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]


[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
Oooh, wat zonde van de bewerking
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:59:31 #286
167923 appelsjap
All the above
pi_70849651
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:56 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oooh, wat zonde van de bewerking
Welke bewerking? Ik heb alleen het contrast bewerkt.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70851012
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nja vooruit dan maar,

+ Goede compositie
+ Lekker scherp, gewoon erg mooi!
+ Leuk om naar te kijken, nja ik bleef er naar kijken,
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect (mini minpunt)

[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
Sony gebouw in Badhoevedorp?
Ik heb daar gewerkt en die ramen zijn in het echt veel viezer
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:41:45 #288
167923 appelsjap
All the above
pi_70851163
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:37 schreef opinionr het volgende:

[..]

Sony gebouw in Badhoevedorp?
Ik heb daar gewerkt en die ramen zijn in het echt veel viezer
Nee, random gebouw in hier: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=&vps=12&jsv=166d&sll=50.842533,4.383974&sspn=0.014335,0.038581&ie=UTF8&cd=1&split=0&geocode=FZDMBwMdpuVCAA

Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70851274
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij
Ik vond het zelf wel een echt minpuntje.
quote:
of wat is het voor insect
Wie het weet mag het zeggen
pi_70851321
quote:
Bij nader inzien lijkt het totaal niet op het Sony gebouw :x
  vrijdag 10 juli 2009 @ 16:03:41 #291
167923 appelsjap
All the above
pi_70851954
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 15:46 schreef opinionr het volgende:

[..]

Bij nader inzien lijkt het totaal niet op het Sony gebouw :x
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:07:28 #292
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70854059
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:59 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Welke bewerking? Ik heb alleen het contrast bewerkt.

Het ziet eruit alsof je de foto naar B/W hebt geconverteerd met uitzondering van de spiegelende ramen. Ik verwacht geen grijze lucht als de ramen superblauw met witte wolkjes weerspiegelen namelijk. En het gebouw heeft ook diezelfde grijze kleur. Vandaar dat ik dan op het verkeerde been werd gezet neem ik dan maar aan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:11:20 #293
167923 appelsjap
All the above
pi_70854198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]


Het ziet eruit alsof je de foto naar B/W hebt geconverteerd met uitzondering van de spiegelende ramen. Ik verwacht geen grijze lucht als de ramen superblauw met witte wolkjes weerspiegelen namelijk. En het gebouw heeft ook diezelfde grijze kleur. Vandaar dat ik dan op het verkeerde been werd gezet neem ik dan maar aan.
Ja klopt, ik vond het daarom erg mooi om de foto te maken, achter me was er blauwe lucht en witte wolken, en precies boven het gebouw donkere, grijze regen wolken.

Verder is er niets bewerkt, niet eens gecropt. In EXIF staat photoshop CS4 omdat ik daar auto contrast heb gedaan en de resizing. En als je het niet gelooft heb ik ook het origineel waarin je geen CS4 in de exif data ziet.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:22:27 #294
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_70854634
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja klopt, ik vond het daarom erg mooi om de foto te maken, achter me was er blauwe lucht en witte wolken, en precies boven het gebouw donkere, grijze regen wolken.

Verder is er niets bewerkt, niet eens gecropt. In EXIF staat photoshop CS4 omdat ik daar auto contrast heb gedaan en de resizing. En als je het niet gelooft heb ik ook het origineel waarin je geen CS4 in de exif data ziet.
Uiteraard geloof ik je wel, ik zeg toch dat ik op het verkeerde been werd gezet

En EXIF interesseert me hoegenaamd helemaal geen flikker, daar kijk ik dan ook nooit naar. Ik vind mensen die in de EXIF gaan zitten neuzen en dan allerlei beter weten commentaar hebben op de foto's van een ander aangaande bijvoorbeeld diafragma ( Oh, je had beter een iets lager diafragma kunnen instellen hoor, blablabla) of sluitertijd (Jeetje, heb jij daar maar 1/200 gebruikt? Dat is fout hoor, het moest 1/30 zijn. Verder wel een mooie foto) te pathetisch voor woorden. Ik beoordeel een foto op hoe ie eruit ziet. En jouw foto was tricky voor mij
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_70858386
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nja vooruit dan maar,

+ Goede compositie
+ Lekker scherp, gewoon erg mooi!
+ Leuk om naar te kijken, nja ik bleef er naar kijken,
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect (mini minpunt)

[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
+ Compositie!
+ Bewerking. Ik neem aan dat het goed bewerkt is. Mooi gedaan.
- Misschien iets te grauw.
- Ik zie wat verticale licht blauwe lijnen lopen boven dat grijze vlak links in het midden van het gebouw. Rechts is het ook een beetje te zien.



Groot: http://farm3.static.flickr.com/2518/3707742550_07e7427380_o.jpg

Een varen van binnen. Idd, is wat overbelicht aan 1 kant.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2009 19:32:33 ]
pi_70858768
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Nja vooruit dan maar,

+ Goede compositie
+ Lekker scherp, gewoon erg mooi!
+ Leuk om naar te kijken, nja ik bleef er naar kijken,
- bloem mocht aan de voorkant wel iets scherper, zoals de bij, of wat is het voor insect (mini minpunt)

[ afbeelding ]
Groter @flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3706959104/
Je kan niet zeggen dat er géén contrast in je foto zit...
pi_70882652


Mijn oudste dochter aan zee.

[ Bericht 0% gewijzigd door 103720 op 11-07-2009 19:12:21 ]
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:12:47 #298
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_70882896
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:04 schreef 103720 het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn oudste dochter aan zee.
Ik zie het plaatje niet.
Oh, en check de OP

[ Bericht 0% gewijzigd door WurM op 11-07-2009 19:13:27 (Nu wel :o) ]
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  zaterdag 11 juli 2009 @ 22:17:35 #299
167923 appelsjap
All the above
pi_70887930
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 19:28 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Compositie!
+ Bewerking. Ik neem aan dat het goed bewerkt is. Mooi gedaan.
- Misschien iets te grauw.
- Ik zie wat verticale licht blauwe lijnen lopen boven dat grijze vlak links in het midden van het gebouw. Rechts is het ook een beetje te zien.

[ afbeelding ]

Groot: http://farm3.static.flickr.com/2518/3707742550_07e7427380_o.jpg

Een varen van binnen. Idd, is wat overbelicht aan 1 kant.
+ Interessante foto
+ Midden super scherp
- beetje grauw

jij hebt zoveel mooie fotos op je flickr account staan, écht mooie. Waarom zet je die hier nooit?

Europe HQ


flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3710982114/
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 12 juli 2009 @ 00:17:40 #300
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_70891111
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 22:17 schreef appelsjap het volgende:

[..]

+ Interessante foto
+ Midden super scherp
- beetje grauw

jij hebt zoveel mooie fotos op je flickr account staan, écht mooie. Waarom zet je die hier nooit?

Europe HQ

[ afbeelding ]
flickr http://www.flickr.com/photos/djahani/3710982114/
Fraaie foto kerel!

+ mooie weerspiegeling van de wolken
+ mooi gebouw uberhaupt
- liever een wat zonnigere dag gezien bij dit gebouw

Dagje in het park


Groter: http://fc03.deviantart.co(...)__by_Domin_hater.png
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 12 juli 2009 @ 12:12:45 #301
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_70896822
quote:
Op zondag 12 juli 2009 00:17 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Fraaie foto kerel!

+ mooie weerspiegeling van de wolken
+ mooi gebouw uberhaupt
- liever een wat zonnigere dag gezien bij dit gebouw

Dagje in het park
[ afbeelding ]

Groter: http://fc03.deviantart.co(...)__by_Domin_hater.png
Hoe komt die onderkant zo paars?
My mama didn't raise no fool
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')