abonnement Unibet Coolblue
pi_69815610
(Voor Nederlandse OP, zie beneden)

Questo topic è dedicato al Paese piu bella del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puo parlare delle cose italiane. Qualche impressioni:

Roma


Milano


Venezia


Firenze


La Toscana


...ma anche il mare


Dit topic is gewijd aan het mooiste land op aarde: Italië. De cultuur, het eten, het voetbal en de mensen zijn 4 redenen om van het "heilige land" te houden. Dus, in dit topic mag gepraat worden over al wat Italië te bieden heeft.

De eerdere centrale topics in TRV:
Italië
La bellissima Italia - topique parte due!!
La bellissima Italia - topique parte tre

en:
Sicilië Topic
Sardinië

en:
Rome #5
Milaan
Florence

(de OP)

[ Bericht 6% gewijzigd door DutchTrain op 08-06-2009 17:25:25 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_69815621
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:07 schreef knep het volgende:
Leuk zeg, ben in Maart nog in Sirolo geweest om daar naar 'Le due Sorelle' te hiken, gave wandeling . Ben overigens net terug van 2 weken Italië, Rome, Napels, Pompeij, Peastum en daarna Sicilia .
Hoe heb je die twee weken in gedeeld? Waar had je meer/minder dagen voor willen hebben gehad? Ik ga in juli 12 dagen, begin in Rome en vertrek uit Napels
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 8 juni 2009 @ 07:27:32 #3
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_69816334
In augustus ben ik dit jaar ergens in Ligurië te vinden.
Vorig jaar aan het meer van Lugano, en het jaar daarvoor aan de Adriatische kust.
Italë is heerlijk.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:33:20 #4
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_69819225
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het huren van een huis in Italië, welke organistaie/site enz. enz.?
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 8 juni 2009 @ 10:41:00 #5
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_69819436
tvp van de zomer 2 weken Rimini met 2 maten van me en in september waarsch. nog een weekje perugia naar een vriendin van me
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_69822761
Ik ga aan het eind van deze maand daar naartoe voor 2 weekjes en verblijf bij een vriend van een vriend in Vieste, Foggia.
Wat moet ik gezien hebben in Puglia en omgeving? Iemand tips?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_69831438
mag nog wat aan het italiaans in de OP worden gedaan maar toch, heel netjes.

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 8 juni 2009 @ 20:07:31 #8
11102 knep
Mountainfreak
pi_69837322
quote:
Op maandag 8 juni 2009 02:26 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Hoe heb je die twee weken in gedeeld? Waar had je meer/minder dagen voor willen hebben gehad? Ik ga in juli 12 dagen, begin in Rome en vertrek uit Napels
Week 1 stond vooral in het teken van de ronde van Italië, ik heb 4 etappes bijgewoond waarvan 3 ook zelf met de fiets de slotklim opgereden .

Veel tijd voor andere zaken was er niet; maar ik zou zeker meerdere dagen uittrekken voor Rome en Napels en omgeving. Daar is zoveel te zien en te beleven .
Naar Rome ga ik zelf misschien dit jaar nog eens maar dan met het vliegtuig.
pi_69842190
Ik zit er ook over te denken om een soort van combi vakantie in italie te doen. 5 dagen steden/cultuur enz en dan 5 dagen strand relaxen. Welk gebied komt daar het beste voor in aanmerking? Ik heb nog niet echt veel italie ervaring (behalve dan in mijn jeuged 2x aan het gardameer geweest). Dus alle ervaringen zijn welkom.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:37:53 #10
185695 PhifeDawg
a-biento, saucy bitch!
pi_69844601
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:49 schreef Stansfield het volgende:
Ik zit er ook over te denken om een soort van combi vakantie in italie te doen. 5 dagen steden/cultuur enz en dan 5 dagen strand relaxen. Welk gebied komt daar het beste voor in aanmerking? Ik heb nog niet echt veel italie ervaring (behalve dan in mijn jeuged 2x aan het gardameer geweest). Dus alle ervaringen zijn welkom.
Toscane. Cultuur, stad: Pisa, Lucca, Florence, Siena.
Strand: Viareggio en daaronder. Anders Rimini aan de andere kant. Ben niet echt een strandenkenner.
Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
pi_69855331
quote:
Op maandag 8 juni 2009 10:33 schreef J.A.N.A. het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het huren van een huis in Italië, welke organistaie/site enz. enz.?
Twee jaar geleden hebben we via www.casamia.nl geboekt. Is prima bevallen. Daarna hebben we overigens hetzelfde huis rechtstreeks bij de eigenaar geboekt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:31:55 #12
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_69979083
Net terug van 17 dagen Italie, met bezoeken aan Venetie, Verona, Ravenna, Florence, Siena en Assisi, en uitstapjes naar San Gimignano, Spello, Spoleto en Monteriggioni. Superveel plezier gehad, heel veel mooie dingen gezien, prima weer gehad... ik wil terug!!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 15 juni 2009 @ 13:18:40 #13
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70022830
Ben net terug van een week Spanje, leuk om die mediterraanse cultuur wat te proeven, maar het is het toch niet hoor... Ik heb dan ook enorme zin in die drie weken Italie in Augustus
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:08:26 #14
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_70076279
Zojuist een vakantie geboekt naar Lago Maggiore
Iemand nog tips?
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:01:53 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70080846
ff spammen voor "mijn" kant van het Lago Maggiore
Als je slecht weer hebt is http://www.vanillaclub.com in Locarno wel geinig voor een keertje.
Met mooi weer kan je hier wel aardig eten/chillen: http://www.seven-ascona.ch

http://www.maggiore.ch/default.jsp
http://www.illagomaggiore.com/
voor goedkopere uitstapjes.

NB. Zie nu pas dat dit het Italia topic is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70229180
Net terug van drie weken Zuid-Italie. De hele voet en de hak van de laars langs de kust afgereden, steeds een paar dagen op een plek en vandaaruit het binnenland verkend van Calabria, Basilicata en Puglia. Geweldig gehad. Wat is het daar mooi, veel te veel lekker gegeten en veel gezien. Als hoogtepunten het Silagebergte, Taranto en de mooie kusten overal. En niet te vergeten drie weken lang alleen maar zon en temperaturen boven 30 graden. Op de terugweg nog twee nachtjes in lievelingsstad Bologna gebleven. Al vaak daar in juli en augustus geweest, maar nu had het nog een extra dimensie vanwege de vele studenten die er nu waren. Supergezellig.

Ik wil terug!!!!
  maandag 22 juni 2009 @ 19:27:43 #17
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_70263809
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 00:01 schreef Hyperdude het volgende:
ff spammen voor "mijn" kant van het Lago Maggiore
Als je slecht weer hebt is http://www.vanillaclub.com in Locarno wel geinig voor een keertje.
Met mooi weer kan je hier wel aardig eten/chillen: http://www.seven-ascona.ch

http://www.maggiore.ch/default.jsp
http://www.illagomaggiore.com/
voor goedkopere uitstapjes.

NB. Zie nu pas dat dit het Italia topic is.
Bedankt voor de tips! We hebben er vast wat aan, kan niet wachten tot het zover is!
pi_70278843
Nog 4 weken te gaan voordat we weer naar Toscane gaan. De bekende highlights hebben we inmiddels al gezien: Firenze, Pisa, Lucca, Siena, Volterra, San Gimignano, Monteriggioni, Montepulciano.
Deze keer willen we zeker nog naar Vinci en Montalcino gaan en ook nog wel een keer naar Firenze.
Hebben jullie nog tips voor wat onbekendere plaatsen die ook zeker nog de moeite waard zijn?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:15:28 #19
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_70294945
Assisi, Spello, Spoleto, Narni en Terni Pas geweest, heel erg mooi.
Ook erg mooi, maar helaas nog niet geweest, Gubbio en Orvieto.

[ Bericht 4% gewijzigd door SaskiaR op 23-06-2009 20:44:46 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:37:46 #20
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_70295795
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:15 schreef SaskiaR het volgende:
Assisi, Spello en Spoleto Pas geweest, heel erg mooi.
Ook erg mooi, maar helaas nog niet geweest, Gubbio en Orvieto.
Assisi
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_70310137
Als je van adelaarsnesten houdt, Cortone en San Leo.
pi_70434443
Ik probeer het hier maar even...

Ontstaan uit een grap ga ik met een vriendin op 7 juli op vakantie maar we kunnen niet echt een bestemming vinden... Italie heeft de voorkeur maar ik weet echt niet waar we heen moeten. Belangrijkste is dat het niet te ver rijden is. Toscane is wel de max qua afstand. Andere eisen zijn dat er een mooi strand is, dat er 's avonds wat te doen is (hoeven geen 10 disco's te zijn maar wel iets waar je tot laat gezellig een drankje kunt drinken) en dat je in de omgeving iets kunt ondernemen (scootertje huren, mountainbiken, windsurfen etc.).

En ohja, niet bomvol met Nederlanders en 18-jarigen, dus geen Rimini

Iemand een idee?!
  zondag 28 juni 2009 @ 01:30:44 #23
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_70439823
Buongiorno, iemand nog tips voor la Marche, omgeving Isola del Piano/ Fano? Daar ben ik met een stel vrienden eind juli 2 weken te vinden.
pi_70442542
In de zomer stikt het wel van de toeristen, wat ia eigenlijk de beste tijd om naar Italië af te reizen?
pi_70444974
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:56 schreef F04 het volgende:
In de zomer stikt het wel van de toeristen, wat ia eigenlijk de beste tijd om naar Italië af te reizen?
Wij zijn net terug van drie weken Italie en dat is echt de perfecte tijd. Nog niet druk, maar wel al wat te doen. Al prachtig weer, drie weken 30-35 graden gehad en alles mooi in bloei. In juli wordt Italie overspoeld door Duitsers, Nederlanders, Engelsen, Denen etc. En in augustus is het helemaal een gekkenhuis als alle Italianen tegelijk op vakantie gaan, vooral als je ergens aan de kust zit.
pi_70453577
In augustus ga ik ook 2 weken naar Italie. MAar een beetje een rustig plaatje uitzoeken dus.
pi_70459354
Ja, het is vooral aan de kust een gekkenhuis, in het binnenland valt het wel mee. Alleen 15 augustus is waanzinnig, dat is daar volgens mij nog belangrijker dan Kerst.
pi_70481087
Ik zit aan een vakantie te denken in de buurt van Parma, Bologna, Luca en Pisa te gaan. Nou ben ik daar nog nooit geweest. Is dat de moeite waard en het dat ook vanaf 1 centraal punt allemaal te bereiden. En hoe is de kust daar. Heb je in bijvoorbeeld La Spezia een mooi strand of is dat allemaal rots en keienkust?
  maandag 29 juni 2009 @ 15:38:49 #29
11102 knep
Mountainfreak
pi_70481094
quote:
Op zondag 28 juni 2009 22:03 schreef bloodymary het volgende:
Ja, het is vooral aan de kust een gekkenhuis, in het binnenland valt het wel mee. Alleen 15 augustus is waanzinnig, dat is daar volgens mij nog belangrijker dan Kerst.
Maria Hemelvaart inderdaad, Maria is het belangrijkste in Italia .
  maandag 29 juni 2009 @ 20:07:36 #30
139913 Raat
Struikel niet over je twijfels
pi_70490204
quote:
Op maandag 29 juni 2009 15:38 schreef knep het volgende:

[..]

Maria Hemelvaart inderdaad, Maria is het belangrijkste in Italia .
Betekend dat dan dat dit groot feest is? Ben die dag jarig en op vakantie in Italie...Ben benieuwd wat we dan kunnen verwachten...
  maandag 29 juni 2009 @ 20:17:35 #31
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_70490502
Oh, dat wordt leuk Ik zit 15 augustus in Umbrie.. Nouja, we zien wel wat het wordt
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_70499326
Nou het is niet echt een feest, meer een feestdag zoals kerst, families en vrienden scharen bij elkaar en verder zijn alle winkels dicht en alle restaurants overvol. Maar geen festiviteiten of zo helaas.
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:22:06 #33
11102 knep
Mountainfreak
pi_70539058
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:41 schreef bloodymary het volgende:
Nou het is niet echt een feest, meer een feestdag zoals kerst, families en vrienden scharen bij elkaar en verder zijn alle winkels dicht en alle restaurants overvol. Maar geen festiviteiten of zo helaas.
Inderdaad, gefeest wordt er eerder met pasen en carnaval natuurlijk.
pi_70541195
Ik schop mijn berichtje nog maar even onder de aandacht:

Ik zit aan een vakantie te denken in de buurt van Parma, Bologna, Luca en Pisa te gaan. Nou ben ik daar nog nooit geweest. Is dat de moeite waard en het dat ook vanaf 1 centraal punt allemaal te bereiden. En hoe is de kust daar. Heb je in bijvoorbeeld La Spezia een mooi strand of is dat allemaal rots en keienkust?
pi_70544556
Onder La Spezia heb je hele mooie stranden, maar je kunt beter nog wat zuidelijker gaan, bijvoorbeeld Marina die Massa Carrara. Zit je nog dichter bij de jouw genoemde plaatsten. Dat heeft hele mooie stranden. Laat je niet afschrikken dat het meestal betaalde stranden zijn, dat is juist heerlijk. Voor iets van 10-15 Euro heb je voor een hele dag twee ligbedden met parasol, bij een gelegenheid waar je kunt eten, drinken, wc-en, douchen etc. En je spullen zijn veilig. Echt een aanrader.

Verder zit je bijvoorbeeld centraal als je in de buurt van Pistoia zou gaan, of Mugello.
pi_70544736
Ja we willen ook tussen La Spezia en Viareggio (we gaan niet met de trein gelukkig) zitten. Dus dan gaan we daar eens een mooi hotel opzoeken.

Tnx voor de info.
pi_70560480
Welke sites hebben een ruim aanbod in autovakanties naar Italie?
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:26:56 #38
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_70560894
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:23 schreef dill het volgende:
Ik probeer het hier maar even...

Ontstaan uit een grap ga ik met een vriendin op 7 juli op vakantie maar we kunnen niet echt een bestemming vinden... Italie heeft de voorkeur maar ik weet echt niet waar we heen moeten. Belangrijkste is dat het niet te ver rijden is. Toscane is wel de max qua afstand. Andere eisen zijn dat er een mooi strand is, dat er 's avonds wat te doen is (hoeven geen 10 disco's te zijn maar wel iets waar je tot laat gezellig een drankje kunt drinken) en dat je in de omgeving iets kunt ondernemen (scootertje huren, mountainbiken, windsurfen etc.).

En ohja, niet bomvol met Nederlanders en 18-jarigen, dus geen Rimini

Iemand een idee?!
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.Iemand tips?
pi_70562457
Genova wellicht? Cinque Terre? Dichterbij dan Toscane, schijnt ongelooflijk mooi te zijn, aan zee, je kunt er dingen ondernemen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_70569335
Maar dat heeft geen mooi strand en daar is 's avonds niets te doen. Ik zou eerder denken aan de kust in omgeving Viareggo, of de kustplaatsen ten oosten van Venetie (Bibione, of aan dat schiereiland).
pi_70835826
Ik ga er binnenkort weer eens heen als toerist: we beginnen in Lombardije. En daarna weten we het nog niet zeker. Is Emilia Romagna de moeite waar? We hebben Ravenna al herhaaldelijk bezocht, maar
zijn steden als Parma en Bologna het waard voor de cultuur-historisch-culinair geïnteresseerde en onderlegde toerist? Of kan die gewoon beter naar Toscane en Rome gaan waar altijd genoeg te beleven is. Ik heb natuurlijk reisgidsen met alle vermeldingen van alle bezienswaardigheden maar hoop een beetje op tips van fijnproevers.
anonieme razernist
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:06:41 #42
11102 knep
Mountainfreak
pi_70845838
Parma en Bologna zijn zeer de moeite waard voor Cultuur & Geschiedenis .
Daarnaast is Parma de stad van Verdi waardoor er op muzikaal gebied ook wel wat te beleven is .
pi_70846140
Ik ben ook aan het rondkijken voor een vakantie in italie. Ben nog niet helemaal uit welk gebeid ik wil. Of noord toscane of het gardameer. Alleen is het vrij lastig om echt een leuk hotelletje te vinden bij al die standaard reisbureau's.

Vanuit die 2 gebieden is parma ook wel te bezoeken, dus kaas en ham inslaan
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:24:33 #44
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70846489
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:34 schreef Stansfield het volgende:
Ik schop mijn berichtje nog maar even onder de aandacht:

Ik zit aan een vakantie te denken in de buurt van Parma, Bologna, Luca en Pisa te gaan. Nou ben ik daar nog nooit geweest. Is dat de moeite waard en het dat ook vanaf 1 centraal punt allemaal te bereiden. En hoe is de kust daar. Heb je in bijvoorbeeld La Spezia een mooi strand of is dat allemaal rots en keienkust?
Luca en Pisa hebben wij op een dag gedaan. Was goed te doen. Je kunt je ook in allebei de plaatsen wel een dag vermaken, maar dan moet je het gaat zoeken. Als je nog naar Pistoie gaat: het centrum vond ik erg creepy (parkeerplaats was net een horrorfilm), maar de kerk is zo mooi. Er staat ook een oud kasteel, verder niet genoemd in reisgidsen, maar leuk om doorheen te lopen. Wel korte openingstijden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70867059
Vraagje tussendoor: Moet je voor Ultima Cena apart kaartjes reserveren? Of gelijk met het hele Uffizi?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_70868095
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 00:36 schreef tim2308 het volgende:
Vraagje tussendoor: Moet je voor Ultima Cena apart kaartjes reserveren? Of gelijk met het hele Uffizi?
Hoezo gelijk met het hele Uffizi?
anonieme razernist
pi_70869031
Ik las dat je voor het Uffizi kaartjes kon reserveren, maar had ook ergens gelezen dat je voor Ultima Cena (apart) moest reserveren.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_70893271
Je weet toch wel dat het in twee verschillende steden is en niets met elkaar te maken heeft?
anonieme razernist
pi_70897463
Oeps, ik was er van overtuigd dat het in het Uffizzi hing :s Vandaar dat ik er ook niets over kon vinden op de diverse Uffizzi sites.....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_71064907
Mijn vakantie geboekt. Het is het gardameer geworden. En dan om precies te zijn Torri del Benaco.
Heb er erg veel zin in. Er staan bezoekjes aan Venetie, Milaan, Verona en Parma op het programma. Weet iemand goede site met informatie over die steden en het gardameer.
pi_71065072
Wat een hele leuke site is met informatie over alles wat met Italie te maken heeft, maar ook over streken en steden is www.italie.nl (kan het simpeler?).
  vrijdag 24 juli 2009 @ 15:20:36 #52
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_71288212
Ah ik kan niet wachten, eind augustus vertrek ik lekker naar Toscane.

Heb de Gambero Rosso maar eens aangeschaft, wil dit jaar een aantal lekkere flesjes wijn meenemen uit Toscane.
pi_71376750
In september een paar dagen naar Sardinie.(vliegen op Alghero)
We gaan een auto huren en willen slapen op campings.

Heeft iemand nog tips? leuke dingen die we moeten zien,lekkere plekjes om te eten etc...
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 10:00:43 #54
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71387152
Ben in juni in twee weken van Rome, via Umbrië en Toscane naar Milaan Bergamo gereden.
Eerst een weekend Rome, toen twee dagen aan het meer van Trasimeno, vervolgens een ruime week door Toscane gereden (uiteraard Pisa, Lucca, Siena, Florence, Chianti route) en daarna nog een paar dagen helemaal niks gedaan aan het Comomeer.
Vorig jaar naar de bloemenriviera geweest. Nu maar alvast eens kijken wat het volgend jaar gaat worden
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:59:54 #55
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_71742540
Weet iemand hoe druk het nog is met toeristen begin september?
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:08:11 #56
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_71742787
Ik kom al vanaf dat ik 5 was ofzo elk jaar minstens 1 keer in italie ;P Dit jaar ook 3 weken geweest.
pi_71743622
En ga je dan steeds naar een andere plek?
pi_71744641
Wat zijn eigenlijk de kosten (behalve benzine) om van nederland naar het Gardameer te rijden? Langs welke tolwegen enz kom je dan?
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:21:49 #59
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_71749043
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:35 schreef bloodymary het volgende:
En ga je dan steeds naar een andere plek?
Ja meestal wel, ben denk al naar minstens +/- 50 plekken geweest, en como is altijd onze tussenstop, komen echt al jaaaaren in het zelfde hotel! is opzich best grappig, want we kennen ook al die mensen van dat hotel, maar daar stoppen we dus omdat helemaal doorrijden van nederland naar meer richting het zuiden meestal gewoon net te ver is. rome ben ik denk ook al zo'n 5 keer geweest, firenze ook minstens 20 keer, en verder echt heel veel steden geweest en ook kleine dorpjes, dan huren we daar een huisje
pi_71751904
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Stansfield het volgende:
Wat zijn eigenlijk de kosten (behalve benzine) om van nederland naar het Gardameer te rijden? Langs welke tolwegen enz kom je dan?
Geen tolwegen voor zover ik weet. Kijk het voor de zekerheid nog even na op http://www.viamichelin.com.
De enige tolwegen die ik ben tegengekomen van zuid Italië naar Nederland, was de weg van Bari naar Milaan en daarna nog 2 stukjes in Italië.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71751992
Wij gaan over 2 weken ook naar Italië, Toscane om precies te zijn. We rijden via Zwitserland, maar wat we ons afvroegen, kan je het tanken in Zwitserland en Italië ook met de creditcard afrekenen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71752036
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:36 schreef fruityloop het volgende:
Wij gaan over 2 weken ook naar Italië, Toscane om precies te zijn. We rijden via Zwitserland, maar wat we ons afvroegen, kan je het tanken in Zwitserland en Italië ook met de creditcard afrekenen?
Tuurlijk kan dat.
In Zwitserland kon ik zelfs afrekenen met m'n bankpas.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:46:30 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_71752094
tvp

Ga dit jaar helaas niet naar Italië, maar ben er de afgelopen jaren wel veel geweest, m.n. voor studie kunstgeschiedenis Heerlijk land, en ik kom hier fijn meegenieten en tips opdoen
Lijkt me heerlijk om een keer in het naseizoen met een auto en een tent een deel van het land af te crossen
pi_71752956
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 08:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat.
In Zwitserland kon ik zelfs afrekenen met m'n bankpas.
Dat dacht ik ook al wel, maar je wilt het toch even zeker weten.. Dit gaat onze eerste lange autovakantie worden, ben benieuwd of het bevalt. En over Italië hoor je zoveel goeds, dat kan haast niet tegenvallen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:32:33 #65
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_71753810
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:07 schreef Stansfield het volgende:
Wat zijn eigenlijk de kosten (behalve benzine) om van nederland naar het Gardameer te rijden? Langs welke tolwegen enz kom je dan?
Je moet in ieder geval een vignet kopen voor Oostenrijk (of Zwitserland).
Daarnaast kun je in Oostenrijk ook nog een enkele tolweg moeten rijden voor tunnels of bergroutes, maar ik weet niet precies of je hier echt gebruik van maakt.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_71754206
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:32 schreef BoNi het volgende:
Je moet in ieder geval een vignet kopen voor Oostenrijk (of Zwitserland).
Oeps
Ja, dat moet inderdaad wel.
My bad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:09:39 #67
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_71754654
Como, Bellagio, Menaggio, Firenze, Rome, Padova, Verona, Udine, Trieste, Lignano, Bologna, Ravenna, Rimini, San Marino, Pistoia, Lucca, Pisa, Empoli, Viareggio, Arezzo, Umbertide, Perugia, Cortona, Siena, Cesenatico, Pompeii, Rome, Napoli, Messina, Palermo, Catania daar ben ik geweest denk ik, sommige plekken wel meerdere keren, en waarschijnlijk ben ik nog een boel vergeten
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:12:02 #68
85962 ioko
I Appear Missing
pi_71754721
Ga over 3 weken een weekje naar het noorden van Italie, bij het Lago Maggiore (Stresa). Een trip naar Milaan gaan we zeker doen, de rest staat nog open.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_71755628
Niemand tips voor Sardinie? omgeving Alghero en het noorden.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_71755677
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:32 schreef BoNi het volgende:

[..]

Je moet in ieder geval een vignet kopen voor Oostenrijk (of Zwitserland).
Daarnaast kun je in Oostenrijk ook nog een enkele tolweg moeten rijden voor tunnels of bergroutes, maar ik weet niet precies of je hier echt gebruik van maakt.
Ik las op gardameer.nl dat je een vignet voor oosterijk moet kopen (dat is de route die we gaan nemen) en dat we tol moeten betalen bij de brennerpas. Dus al met al valt het nog mee. 8 euro bij de brennerpas en we kunnen een kort vignet kopen.

Tnx voor de info.
pi_71756130
Wij hebben nooit zin om voor Oostenrijk te stoppen om zo'n vignet te kopen. Niet voor het geld, zo duur is het niet, maar te veel gedoe. En dan rijden we er zo maar doorheen, even heel spannend en dan in Italie weer opgelucht zuchten dat we niet aangehouden zijn.
pi_71756821
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:50 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Oeps
Ja, dat moet inderdaad wel.
My bad.
En vaak zijn die in Nederland nog een paar euro goedkoper dan direct aan de grens. Die van Zwitserland was hier 28 bij de ANWB, en bij de grens is dat ding volgens hen 33?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_71757337
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:23 schreef fruityloop het volgende:
En vaak zijn die in Nederland nog een paar euro goedkoper dan direct aan de grens. Die van Zwitserland was hier 28 bij de ANWB, en bij de grens is dat ding volgens hen 33?
Geen idee. Wij hebben 'm aangeschaft (familie in Duitsland) via de Duitse ANWB (ADAC dus). Daar kostte het 27,50.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:56:40 #74
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_71757807
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:12 schreef ioko het volgende:
Ga over 3 weken een weekje naar het noorden van Italie, bij het Lago Maggiore (Stresa). Een trip naar Milaan gaan we zeker doen, de rest staat nog open.
Neem vanuit Stresa lekker de trein, die rijdt rechtstreeks naar Milaan waar je zo midden in de stad uitkomt. Wel ff van te voren de dienstregeling checken, die treinen rijden op onregelmatige tijden.
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:57:22 #75
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_71757834
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En vaak zijn die in Nederland nog een paar euro goedkoper dan direct aan de grens. Die van Zwitserland was hier 28 bij de ANWB, en bij de grens is dat ding volgens hen 33?
Klopt van te voren kopen van het vignet kan enkele euro's schelen.
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:09:50 #76
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71770110
Ik zoek een leuke plaats in Italië met leuke stranden, een redelijke uitgaansleven en een beetje cultuur is ook niet verkeerd. Suggesties?
pi_71782222
De hele kust van Italie, zo'n 4.000 km zou hier in principe aan voldoen. Maar als je echt wilt stappen zou je kunnen denken aan Rimini, Catollica of Viareggio.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:31:18 #78
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_72091721
Volgende week rond deze tijd zit ik lekker in Toscane.

Jammer alleen dat het weer wat minder schijnt te worden.
pi_72095653
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:31 schreef Pizzaman het volgende:
Volgende week rond deze tijd zit ik lekker in Toscane.

Jammer alleen dat het weer wat minder schijnt te worden.
Maandagmiddag zijn wij al in Toscane... Morgen vertrekken, nachtje slapen vlak voor Basel, en dan zijn we er maandagmiddag.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 24 augustus 2009 @ 19:44:16 #80
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_72119837
Zaterdag teruggekomen van een geweldige reis Italie!

Eerst bij het gardameer gezeten, 3 nachten totaal. In het zuidwesten een hotelletje maar ook het westen en noorden en oosten van het meer gezien, in Malcesine geweest, geweldig Geweldige pizza's gegeten daar ook, een Margerita met goede tomatensaus, verse buffelmozzarella erop (na het bakken van de bodem met saus) en toen nog verse basilicum erop Je kon me opvegen!

Toen door naar Noceto, een gat op de povlakte. Maar wel een mooi hotel! Naar Parma geweest, kutstad.. Totaal geen sfeer. Wel een mooie zonnebril gekocht Ook nog naar Cremona, Florence en Ferrara geweest. Florence was geweldig; David natuurlijk gezien, de duomo (O+) en mooie andere kerkjes en kunst Ferrara is ook een erg mooi stadje, leuk plein, niet zo toeristisch en een mooi fort midden in de stad. Om de stad ook mooie stadsmuren.
Ook nog naar Modena geweest. Leuk stadje, en natuurlijk wat heerlijke authentieke biologische Aceto balsamico di Modena gescoord!

Daarna 3 nachten in Pisa doorgebracht, leuk stadje! Als je niet het toeristische deel opzoekt iig De toren was natuurlijk mooi, maar de duomo was ook errgg gaaf!
Nog naar Lucca geweest maar dat vonden we echt niets, totaal geen sfeer die stad. Jammer. Stadsmuren en de duomo waren ook niet heel bijzonder vond ik (of was dat omdat wel al verwend waren met zulke mooie duomo's? )

Ook nog een dag naar Florence omdat daar zoveel te zien was; we wilden nog naar het museum van Galileo Galilei. Helaas was het slecht aangegeven, maar eenmaal binnen bleek bijna alles dicht en alleen een kelder met wat klein spul. Zo jammer, had veel willen zien van de spullen die ze van hem hadden, ze hadden daarnaast ook nog geneeskundige dingen enzo.. Echt een grote afknapper.

Daarna 7 nachten in Trevi doorgebracht in Umbrie: het olijfstadje! Er staan zo'n 200.000 olijfbomen op de hellingen. Museum daarover was ook erg interessant en het stadje zelf is ook erg leuk om doorheen te lopen. Kleine, smalle en steile straatjes Plus veel middeleeuwse huisjes in dat stadje! die ook nog bewoond worden btw. Heel leuk.

We zijn in die tijd ook nog naar Gubbio (goed museum!) en Assisi geweest (enorm leuk fort bovenop de heuvel met een 100 meter lange tunnel door de muur van het fort naar een uitkijkpunt).

Als laatste 3 nachten in Murano doorgebracht, het glasblazerseilandje naast Venetie. Erg gaaf. Een klein Venetie, niet zo toeristisch en mooiere huizen (minder aangetast door het zeezout omdat er minder marmer is gebruikt). Venetie was ook erg mooi; vooral het Palazzo Ducale is erg indrukwekkend. De basiliek is van buiten mooi, maar van binnen erg vervallen en minder mooi dan die in Florence vond ik zelf. Wat wel een erg mooi kerkje is, is de Madonna Dell'Orto. Schilderijen uit de 14e eeuw zelfs en mooie fresco's!

Al met al een geweldige vakantie, vooral ontzettend genoten van alle kunst, cultuur en het eten We willen zeker nog een keer terug om o.a. Rome te zien, maar ook Pompei en Sicilie. Alleen niet in juli/augustus.. Echt bizar heet. Vooral in Venetie.
Maar wat heb ik genoten zeg. Geweldig land!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_74778359
1 mei gaan wij voor 3 weken naar Camping Pra delle Torri
Iemand daar al eens geweest??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 7 december 2009 @ 16:46:35 #82
171422 LadyBlack
paint it black
pi_75377179
Niet precies daar, maar wel in de buurt, de camping heb ik even gegoogled en het leek er wel wat op. Ik vond het zelf een te grote en drukke camping, maar ik denk dat het met kleine kindjes prima is Veel te doen, ook op de camping, en natuurlijk lekker bij zee Ohja, wel sterke zonnebrand mee, want de zee daar is onwijs zout en dus brandt het extra hard

Venetië is geen aanrader als je een buggy mee wilt maar in de rustigere straatjes en op de busboot wel een ontzettend toffe stad
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:05:48 #83
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75414691
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:32 schreef Vicky het volgende:
1 mei gaan wij voor 3 weken naar Camping Pra delle Torri
Iemand daar al eens geweest??
Heb het even gegoodled, het zit hartstikke dicht bij Lignano! Lignano
Daar ga ik elk jaar op kamp, het is niet echt bepaald een grote stad ofzo, en je kan er ook niet geweldig winkelen, maar het is er gewoon super gezellig. En verder zijn de grotere steden eromheen hartstikke leuk, Udine, Verona, Padova etc. Wel een stukje verder rijden, maar zeker Verona is leuk!
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:07:00 #84
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75414736
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:39 schreef bloodymary het volgende:
De hele kust van Italie, zo'n 4.000 km zou hier in principe aan voldoen. Maar als je echt wilt stappen zou je kunnen denken aan Rimini, Catollica of Viareggio.
Rimini toch wat beter dan Viareggio hoor..
  dinsdag 8 december 2009 @ 17:10:09 #85
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_75414863
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:59 schreef bloodymary het volgende:
Wij hebben nooit zin om voor Oostenrijk te stoppen om zo'n vignet te kopen. Niet voor het geld, zo duur is het niet, maar te veel gedoe. En dan rijden we er zo maar doorheen, even heel spannend en dan in Italie weer opgelucht zuchten dat we niet aangehouden zijn.
Hm, het is de laatste tijd wel wat strenger daar met controleren, maar vooral de oostbloklanden-auto's controleren ze wat strenger, de rest niet zo.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:35:35 #86
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_76673974
Wij willen dit jaar met z'n 6en(eind twintigers) met de auto naar italie gaan.
We zijn op zoek naar een zon zee en strand vakantie waar je ook nog leuk kan uitgaan en uitstapjes hebt.
Ik zit nu naar Lido di Jesolo te kijken vlakbij venetie.Voldoet dit een beetje aan onze voorwaarden?
pi_76854667
Even verbetering van de OP

Questo topic è dedicato al Paese piu bellao del mondo: Italia (ufficialmente: la Repubblica Italiana). La cultura, il cibo, il calcio e la gente sono quattro ragioni per amare 'la terra sancta'. Quindi, in questo topic si puoò parlare delle cose italiane. Qualche impressionie:
  woensdag 20 januari 2010 @ 19:15:56 #88
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_77064453
Even een tvp

Wellicht komende zomer met de auto naar Italie om dit land te ontdekken
pi_77076038
zo een tvp voor dit topic komend zomer toch maar ff italie verkennen per auto
  woensdag 27 januari 2010 @ 23:42:14 #90
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_77360397
Sta op het punt om een appartement te boeken in Riparbella, in augustus. Viel me alleen op dat de appartementen geen airco hebben. Er wordt geadverteerd met een 'koel briesje' aangezien het op een heuvelrug ligt. Is airco een must in deze tijd wanneer je op vakantie gaat in Italië?
pi_77372924
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:42 schreef Paran0id het volgende:
Sta op het punt om een appartement te boeken in Riparbella, in augustus. Viel me alleen op dat de appartementen geen airco hebben. Er wordt geadverteerd met een 'koel briesje' aangezien het op een heuvelrug ligt. Is airco een must in deze tijd wanneer je op vakantie gaat in Italië?
Het kan daar in augustus goed warm worden maar dat hangt natuurlijk af van het weer. Hoe ziet de directe omgeving van het appartement eruit? Als er gebouwen naast staan blijft er maar weinig over van het koele briesje... Als je niet van klamme nachten houdt zou ik op zoek gaan naar een appartement met airco denk ik... Maar dat is persoonlijk.
pi_78059925
Mijn vriendin en ik gaan in mei 12 dagen naar Toscane. Nu de vlucht inmiddels is vastgelegd zijn we op zoek naar een geschikte accommodatie. Omdat mijn vriendin er al eens is geweest, is ons oog op Lucca gevallen. Mijn (of liever gezegd onze) vraag is nu: is er in Lucca genoeg gelegenheid om buiten een hotel of B&B om te ontbijten in het centrum? We zien namelijk dat een heleboel hotels ook prijzen aanbieden zonder ontbijt. Stel dat we daar gebruik van willen maken, kunnen we dan in het centrum terecht voor een goed ontbijt?
pi_78061716
iemand een goede site met informatie van appartamenten in toscane?
pi_79678415
Wij willen Last minute naar Italië in september, bij voorkeur een huisje bij het water maar ook niet heel extreem ver van Venetië.
We gaan met de auto, iemand tips/adviezen?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 28 maart 2010 @ 19:37:39 #95
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79678641
Ik ga in Mei weer.
En in de zomervakantie waarschijnlijk ook
pi_79681285
Ik woon er nu maar heb al een paar maanden geld om leuke tripjes te maken Hoe ironisch is dat.
pi_79684421
Begin mei zijn de ouders van mijn vriendin 25 jaar getrouwd en al jaren roepen ze dat ze wel eens naar Italië toe willen. Uiteraard gaat dat nooit uit zichzelf gebeuren en hebben we besloten in het geheim een vakantie naar Rome voor ze te boeken.

We hebben al een aantal goedkope vluchten en hotels gevonden waaruit we nog moeten kiezen, en dan is het bijna rond. Op 7 mei laten we ze vliegen en op 14 mei moeten ze weer terug naar Nederland. Ik heb natuurlijk kunnen lezen wat de grootste trekpleisters in Rome zijn; Het vaticaan, de Sint. Pieterskerk en het Collosseüm, dus ik weet dat ze er in ieder geval wat te bekijken hebben!

Weten jullie nog leuke dingen die ook een must-see zijn? Ook houden mijn schoonouders er erg van om een terrasje te pikken en op hun gemak rond te wandelen. Ook van wijn zijn ze gek trouwens! Dus als iemand een plekje weet waar ze lekkere wijn hebben, hoor ik het graag!!
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 28 maart 2010 @ 21:24:01 #98
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79684556
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:34 schreef gifkwal het volgende:
Ik woon er nu maar heb al een paar maanden geld om leuke tripjes te maken Hoe ironisch is dat.
niiiiiice, waar woon je?
pi_79684635
Wat lief van jullie om dat cadeau te doen!

Ik denk dat ze de wijk Trastevere wel leuk zullen vinden. Oude volkswijk aan de oever van de Tiber waar het in vergelijking met de rest van het centrum van Rome aardig rustig is. Mooie kleurige huisjes, oude straatjes, en heel veel restaurantjes en terrasjes. Ik vond het heel erg leuk om daar rond te lopen.
pi_79684662
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:24 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

niiiiiice, waar woon je?
Milano
  zondag 28 maart 2010 @ 21:28:13 #101
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79684896
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:22 schreef RPG het volgende:
Begin mei zijn de ouders van mijn vriendin 25 jaar getrouwd en al jaren roepen ze dat ze wel eens naar Italië toe willen. Uiteraard gaat dat nooit uit zichzelf gebeuren en hebben we besloten in het geheim een vakantie naar Rome voor ze te boeken.

We hebben al een aantal goedkope vluchten en hotels gevonden waaruit we nog moeten kiezen, en dan is het bijna rond. Op 7 mei laten we ze vliegen en op 14 mei moeten ze weer terug naar Nederland. Ik heb natuurlijk kunnen lezen wat de grootste trekpleisters in Rome zijn; Het vaticaan, de Sint. Pieterskerk en het Collosseüm, dus ik weet dat ze er in ieder geval wat te bekijken hebben!

Weten jullie nog leuke dingen die ook een must-see zijn? Ook houden mijn schoonouders er erg van om een terrasje te pikken en op hun gemak rond te wandelen. Ook van wijn zijn ze gek trouwens! Dus als iemand een plekje weet waar ze lekkere wijn hebben, hoor ik het graag!!
Ik heb geen verstand van wijn...
Maar vergeet het Pantheon niet! Ook zeker waard om daar een keer te zijn geweest, trevi-fontein uiteraard, vooral 's avonds is dat mooi, dan wordt het helemaal verlicht. Ik had ook ooit een topic gemaakt, met de hotspots van allerlei steden, misschien dat je hier nog wat aan hebt:

Winkelcentrums/warenhuizen:
- Galleria Colonna
- La Rinascente
- Cinecitta' due

Winkelstraten:
- Via Condotti
- Via del Corso
- Via Nazionale
- Via Cola di Rienzo

Restaurants/Café’s/Bars:
- Agata e Romeo
- Checchino dal 1887
- Colline Emiliane
- Etabli
- Il Bacaro
- La Montecarlo
- La Pergola
- La Trattoria
- La Villeta dal 1940
- Taverna dei Fori Imperiali
- Sant'Eustachio Cafe
- Cafe Tazza D'Oro

staan verder geen bezienswaardigheden op, maarja.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:30:02 #102
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79685032
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:25 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Milano
hmm, ik kom al zo lang in italië, en elk jaar ook een half uur van milaan vandaan, maar ik ben gewoon nog nooit in milaan geweest, schande is het eigenlijk het lijkt me ook een minder leuke stad.. ik vind florence heel erg leuk.
pi_79685262
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:30 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

hmm, ik kom al zo lang in italië, en elk jaar ook een half uur van milaan vandaan, maar ik ben gewoon nog nooit in milaan geweest, schande is het eigenlijk het lijkt me ook een minder leuke stad.. ik vind florence heel erg leuk.
Je hebt gelijk. Ik vind het de minst leuke stad van Italië die ik ken. Maar als je toch zo vaak in de buurt bent is het wel de moeite waard voor een dagje hoor. De Duomo is enorm mooi, de wijk Brera heeft leuke barretjes en restaurantjes en het is een leuke stad als je van winkelen houdt (en een zak vol poen hebt).
  zondag 28 maart 2010 @ 22:04:47 #104
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79687518
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:32 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik vind het de minst leuke stad van Italië die ik ken. Maar als je toch zo vaak in de buurt bent is het wel de moeite waard voor een dagje hoor. De Duomo is enorm mooi, de wijk Brera heeft leuke barretjes en restaurantjes en het is een leuke stad als je van winkelen houdt (en een zak vol poen hebt).
Ja het lijkt me wel heel leuk om er gewoon een keer te zijn geweest, waarschijnlijk gaan we in Mei een dagje, want we gaan dan een beetje rondreizen in het noord-westen
  zondag 28 maart 2010 @ 22:48:40 #105
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_79690312
Van de zomer even flink de beest uitgangen in Rimini voor 2 weken, de laatste keer waarschijnlijk dat ik met mijn vrienden op vakantie ga aangezien ik zomer 2010 naar Italia ga
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:52:57 #106
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79690534
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:48 schreef honda1990 het volgende:
Van de zomer even flink de beest uitgangen in Rimini voor 2 weken, de laatste keer waarschijnlijk dat ik met mijn vrienden op vakantie ga aangezien ik zomer 2010 naar Italia ga
Huh ik snap hem niet?
pi_79700863
Ik wil hierheen met vriendje.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 30 maart 2010 @ 11:56:16 #108
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_79740577
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:53 schreef Tamashii het volgende:
Ik wil hierheen met vriendje.
Waarheen

Voor mij staat er inmiddels weer twee keer Italie op het programma. In mei 1,5 week en eind augustus lekker twee weken.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:57:44 #109
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_79742704
De regio Toscane vind ik nog steeds een aanrader
pi_79742850
nog 4 weken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79754888
Vraagje

Ook ik ben van plan naar Italië te gaan en wel in september. Nu is dit mijn eerste reis op eigen houtje dus nog aardige zoektocht.

Idee is om ieder geval met vliegtuig naar Rome te gaan en daar een paar dagen (3 ofzo) te blijven en dan met de trein naar het natuurgebied Majella (Maiella) om daar ook een een dag ook een dag of 3 te blijven. Liefst trekkend van hotel naar hotel maar kan daar nog niet veel over vinden.

Naast het stukje cultuur/stad ook vooral geïnteresseerd in mooie natuurgebieden daarom ook naar Majella. Ik zou graag na maiella nog een paar dagen wat meer naar het zuiden gaan naar een wat tropischer gebied. Meer op natuur gericht dus en bij voorkeur ook iets tropischer dan Maiella qua vegatatie enz.

Nu ken ik Italië niet zo goed dus weet niet zo goed waar te beginnen om te kijken wat voor mooie gebieden er nog meer zijn richting het zuiden. Ook weer per trein ofzo bereikbaar en dus geen uren/dagen reizen.

Hebben jullie goede ideeën/tips?

Alvast bedankt!
pi_79756458
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef Danielle83 het volgende:
De regio Toscane vind ik nog steeds een aanrader
Trentino is ZO veel mooier...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:56:01 #113
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_79756633
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:56 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Waarheen

Voor mij staat er inmiddels weer twee keer Italie op het programma. In mei 1,5 week en eind augustus lekker twee weken.
nu heb ik zin in pizza man
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 18:57:35 #114
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79756691
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 18:51 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Trentino is ZO veel mooier...
Niet.. maarja het is heel anders.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:00:06 #115
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_79756802
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:52 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Huh ik snap hem niet?
Sorry moet zomer 2011 zijn. Dan ga ik studeren in perugia
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:02:00 #116
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_79756886
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:00 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Sorry moet zomer 2011 zijn. Dan ga ik studeren in perugia
Oh haha okee, ik begreep je al niet. Wel tof, wat ga je studeren?
pi_79757022
Arjen, je hebt een PM
pi_79759098
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:05 schreef gifkwal het volgende:
Arjen, je hebt een PM
Je hebt antwoord
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:20:10 #119
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_79760437
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:02 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Oh haha okee, ik begreep je al niet. Wel tof, wat ga je studeren?
Ja he Ik weet nog niet welke studie ik ga doen, ik ga eerst een cursus italiaans doen en dan ga ik kijken wat ik leuk vind en wat mijn mogelijkheden zijn
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:46:04 #120
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_79761816
Ik ga eind augustus met de auto lekker een weekje naar lido di jesolo en daarna weekje rimini.
Waarschijnlijk gaan we venetie pisa en san marino ook ff bezoeken.

Route zal waarschijnlijk via koblenz en zwitserland zijn zodat we in duitsland wat harder kunnen rijden.
pi_82366878
TVP om dit topic eens even lekker door te lezen
We willen in september met de auto naar Toscane, 1e keer van mijn leven naar Italië
pi_82385127
Wij zijn helaas wel weer terug van 3 weken Caorle!

Volgend jaar misschien Toscane!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_82387082
Iemand misschien nog tipv voor een bestemming in italie.
Dit jaar wil ik samen met mijn vriendin ergens gaan camperen alleen we weten nog niet waar, voorkeur is wel toscane.

We willen het liefst naar een plek waar 's avonds ook nog wat te beleven is, zoals bij het gardameer, lekker terrasjes pikken etc.
Built for Speed
pi_82388060
quote:
Op zondag 6 juni 2010 10:59 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand misschien nog tipv voor een bestemming in italie.
Dit jaar wil ik samen met mijn vriendin ergens gaan camperen alleen we weten nog niet waar, voorkeur is wel toscane.

We willen het liefst naar een plek waar 's avonds ook nog wat te beleven is, zoals bij het gardameer, lekker terrasjes pikken etc.
Zuidkant van het gardameer, of voor Toscana/Umbria moet je in Firenze, Pisa, Siena, Perugia zijn...
  zondag 27 juni 2010 @ 14:46:16 #125
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_83358089
Volgende week wil ik een aantal dagen op doorreis door (noord) Italië, vanuit Nederland wil ik langs Basel richting Italië. Afsluiten doen we op het Melt Festival in Duitsland.

We hebben niet heel veel tijd (7 dagen vanuit Amsterdam, naar Rome en dan in Melt te zijn waar we nog 3 dagen blijven). Vind het lastig inschatten wat we allemaal kunnen zien in deze korte tijd.

Mijn plan nu is (met dank aan enige tips uit dit topic en de Lonely Planet) om het volgende plan aan te houden:

Basel
Comomeer
Milaan
Parma
Cremona
Lucca
Florence
Rome
Monte Terminillo
Umbrië
Ferrara
Verona
Dolomieten - Innsbruck - München...

We houden van autorijden (mooie wegen), lekker vers authenthiek eten en kleine campings. Hebben jullie misschien tips qua plaatsjes, campings, eten.... Alle tips zijn welkom het wordt voor ons de eerste keer Italië . Wil graag wat bezienswaardigheden meepakken maar mijn voorkeur gaat uit naar die leuke typische dingetjes die niet per se heel toeristisch zijn.

Ben heel benieuwd naar de tips van de kenners!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_83361118
Wacht even hoor... Bedoel je dat je in totaal 7 dagen hebt, of 7 dagen om in Rome te komen? Dat lijstje wat je opnoemt gaat je toch nooit lukken in 1 week
  zondag 27 juni 2010 @ 17:09:38 #127
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_83363756
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:16 schreef gifkwal het volgende:
Wacht even hoor... Bedoel je dat je in totaal 7 dagen hebt, of 7 dagen om in Rome te komen? Dat lijstje wat je opnoemt gaat je toch nooit lukken in 1 week
Ik heb 7 dagen om van Amsterdam naar Melt te komen en het liefst via Rome mochten we dat halen. Dat het moeilijk gaat passen was ik al bang voor (maar ivm andere vakanties maar kort te tijd voor deze trip) maar ik hoop toch zoveel mogelijk te zien en in ieder geval een eerst indruk te krijgen van noord italië. Max 400 tot 500 km per dag rijden.

Dus wat van dit lijstje moet ik echt gezien hebben en wat raden jullie aan om te bezoeken als je van authentieke gezellige plaatsjes houdt waar je lekker kan eten en camperen?

Leuke kleine campings hoor ik ook graag!
Levenswerk: Berlijn Blog.
pi_83365164
Oke, dus in feitje is het lijstje een opsomming van plaatsen die je eventueel zou willen aandoen? Want alles dat gaat dus echt niet lukken. Sowieso, als je al een beetje rustig van Amsterdam naar Rome wil rijden en dan naar Duitsland ben je al 4 dagen kwijt (en dat is nog vrij krap als je gemiddeld 500km per dag wil rijden). Voor Rome alleen al moet je minstens twee dagen uittrekken wil je een beetje iets zien.

Maar goed, aangezien je van kleine authentieke plaatsjes houdt kan je er ook voor kiezen om Rome, Firenze en zeker Milaan te skippen. Het Comomeer is leuk wat betreft kleine dorpjes, en bijvoorbeeld Lucca, Siena en San Giminiano zijn ook sfeervol in Toscane. Is het voor jullie niet gewoon een idee om via het Comomeer door Umbrië en Toscane te rijden en daar kleine dorpjes aan te doen, aangezien jullie van autorijden op mooie wegen houden?

Qua campings heb ik op dit moment geen specifieke tips, maar er bestaat wel een boekje getiteld "Rustiek kamperen in noord- en midden-Italië". Daar staan alleen maar kleine eenvoudige campings in.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005876256/index.html
pi_83371039
Nog 2 weken en dan Roma
  zondag 27 juni 2010 @ 20:34:37 #130
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_83371397
Nou, als wij naar Italië gaan (meestal wel naar Toscane) dan rijden we dat in 1 dag, mijn pa rijd dan wel 200km ofzo de hele tijd (meestal 12 uur smiddags weg, komen we rond een uur of 11/12 aan) Maar dat is denk ook de enige manier al wil je dat allemaal zien in een week tijd, als je het allemaal 'lekker rustig' aan wil gaan doen, kan je het echt wel vergeten.
  zondag 27 juni 2010 @ 22:16:22 #131
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_83376754
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:38 schreef gifkwal het volgende:
Oke, dus in feitje is het lijstje een opsomming van plaatsen die je eventueel zou willen aandoen? Want alles dat gaat dus echt niet lukken. Sowieso, als je al een beetje rustig van Amsterdam naar Rome wil rijden en dan naar Duitsland ben je al 4 dagen kwijt (en dat is nog vrij krap als je gemiddeld 500km per dag wil rijden). Voor Rome alleen al moet je minstens twee dagen uittrekken wil je een beetje iets zien.

Maar goed, aangezien je van kleine authentieke plaatsjes houdt kan je er ook voor kiezen om Rome, Firenze en zeker Milaan te skippen. Het Comomeer is leuk wat betreft kleine dorpjes, en bijvoorbeeld Lucca, Siena en San Giminiano zijn ook sfeervol in Toscane. Is het voor jullie niet gewoon een idee om via het Comomeer door Umbrië en Toscane te rijden en daar kleine dorpjes aan te doen, aangezien jullie van autorijden op mooie wegen houden?

Qua campings heb ik op dit moment geen specifieke tips, maar er bestaat wel een boekje getiteld "Rustiek kamperen in noord- en midden-Italië". Daar staan alleen maar kleine eenvoudige campings in.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005876256/index.html
Precies, heb even wat dingen opgezocht maar waar we uiteindelijk heen gaan moeten we nog maar even zien. Met de tips die jij gaf kan ik wel wat, wellicht dat we het niet redden tot Rome, zien we dan wel weer. Weet nog niet echt goed of ik Rome de moeite waard ga vinden en Toscane lijkt me qua sfeer inderdaad heel erg fijn!

Campingboekje is precies wat ik zoek, gelijk even bestellen!

Vond ook nog dit boekje, ook wel handig! " Italië 24 autoroutes " http://www.boox.nl/nl/italie-9789047510260

Sowieso lekker door Duitsland rijden en lekker doorkachelen daar uiteraard
Levenswerk: Berlijn Blog.
  woensdag 30 juni 2010 @ 14:34:21 #132
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_83490524
25 juli vertrekken we op huwelijksreis naar Italië. Een weekje naar Capri en dan nog een paar dagen naar Bari en Florence. Heb er al zin in...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_83498001
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:34 schreef Mr_Moon het volgende:
25 juli vertrekken we op huwelijksreis naar Italië. Een weekje naar Capri en dan nog een paar dagen naar Bari en Florence. Heb er al zin in...
Lekker luxe, Capri
  maandag 5 juli 2010 @ 10:16:18 #134
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_83672124
Ik wil met mijn vriendin een Fly/Drive gaan doen, om 3 weken Ligurie en Toscane te ontdekken.
Iemand tips/trucs hiervoor? Waar kan ik het beste op vliegen & een auto huren?
Tijd wordt waarschijnlijk 15 september. Is het dan nog lekker weer?
pi_84014152
Ik hang over een paar weken een weekje nabij Sorento, schijnt zwaar mooi te zijn, maar iemand nog tips behalve Capri/Napels/Pompeii/Amalfi?
pi_84015060
De Vesuvius natuurlijk
pi_84023984
Caserta, prachtig paleis met schitterende tuinen.
pi_84024038
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 14:34 schreef Mr_Moon het volgende:
25 juli vertrekken we op huwelijksreis naar Italië. Een weekje naar Capri en dan nog een paar dagen naar Bari en Florence. Heb er al zin in...
Wat een rare combi Capri-Bari-Florence. Is daar een reden voor en doe je dat per auto?

In ieder geval een fijne huwelijksdag en prachtige vakantie gewenst!
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:02:48 #139
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_84035620
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:14 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Wat een rare combi Capri-Bari-Florence. Is daar een reden voor en doe je dat per auto?

In ieder geval een fijne huwelijksdag en prachtige vakantie gewenst!
Capri omdat we daar zelf naar toe wilden en Bari en Florence omdat we dat als kado krijgen... en inderdaad gaan we met de auto.

en bedankt...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_84036064
Bari blijf ik apart vinden dan toch. Omdat het zo compleet uit de richting ligt en niet echt een bijzondere stad is. Als ik Puglia verder wel heel erg mooi, vooral de Salento.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:21:02 #141
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_84036419
Ok, my bad, het is inderdaad niet Bari zelf maar Castellana-Grotte. En het inderdaad een stukje omrijden ;-)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_84036559
Ah, kijk dat is een ander verhaal. Persoonlijk vind ik Puglia de mooiste regio en het prettigste om te zijn van heel Italie. Ik wil er ook weer heen....!
pi_84038306
Gisteren teruggekomen van 12 dagen Italie (incl. reisdagen). Veel gezien en gedaan!

Eerst 3 dagen Milaan (incl. Como) Iedereen zei dat je dat in één dag gezien zou hebben, maar ik heb me goed vermaakt. Absolute tip is natuurlijk profiteren van de Aperitivo dat overal wordt gehouden. Rond 6 uur kan je een glas drinken en een klein buffet hebben voor 8 euro. Daarnaast hebben we gegeten op de 7e verdieping van La Rinescente, vlakbij de Duomo.

Milaan is natuurlijk een van dè modesteden bij uitstek dus we hebben ook de gouden vierhoek gelopen. Grappig was om te zien dat er wachtrijen stonden bij de winkels, al hoewel die soms ook wel kunstmatig gecreëerd worden had ik het idee gezien het feit dat er niemand in de winkel te zien was.

Como en het Comomeer zijn erg mooi. Ik snap meteen waarom George Clooney daar een huis heeft.

Goede buurten voor restuarants zijn Brera en Navigli

Daarna hebben we twee dagen Bologna gehad. Dit was een beetje teleurstellend. De mensen zijn erg op zichzelf gericht, ze mijden je blik echt. De stad wel mooi overigens. Ik reisde met een grote voetbal fan, dus die dagen hebben we niet echt in restaurants gegeten. (alles was dicht na de wedstrijd en voor de wedstrijd was te vroeg) Helaas hebben we dus niet alles uit Bologna gehaald wat mogelijk was want het wordt genoemd als culinaire hoofdstad van Europa.

Op weg naar Perugia hadden we vertraging (50 minuten, kan je het je voorstellen), dus we hebben door de gemiste overstap Arezzo bezocht. Echt een ansichtkaart in het echt. Mooi stadje! En dan Perugia! Ik voelde me er meteen thuis. Wat een good vibe op de straat, wat een hartelijke mensen. We hadden het geluk dat er Umbria Jazz was, een jazzfestival met grote namen. We hebben bijv. Kyteman gezien.

Een uitstapje hebben we gemaakt naar Assisie. Leuk dorpje met een bekende kerk (San Francesco) die ook op de wereld erfgoedlijst staat.

De reis hebben we besloten met Pisa (uit de route, maar ik heb er een vriend wonen). Natuurlijk de toren beklimd, de Duomo en de Baptisterie bezocht.

En toen was het finito Maar goed, dit is niet de laatste keer Italie
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84039087
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:59 schreef tim2308 het volgende:
Daarna hebben we twee dagen Bologna gehad. Dit was een beetje teleurstellend. De mensen zijn erg op zichzelf gericht, ze mijden je blik echt. De stad wel mooi overigens. Ik reisde met een grote voetbal fan, dus die dagen hebben we niet echt in restaurants gegeten. (alles was dicht na de wedstrijd en voor de wedstrijd was te vroeg) Helaas hebben we dus niet alles uit Bologna gehaald wat mogelijk was want het wordt genoemd als culinaire hoofdstad van Europa.
Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
pi_84039402
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
Ja ik vond het ook vreemd, want in Rome konden we vorig jaar ook gewoon nog om 11 uur ergens eten. Maar goed, de pareltjes ziten natuurlijk ook verspreid in zijstraatjes enzo. Echt een restaurantdistrict zoals de Brera hebben we niet gezien in Bologna
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84041018
Leuk verslagje Tim!
Ik dacht eigenlijk dat Kyteman gestopt was

Je was dus met het vliegtuig, omdat je het over overstappen hebt, maar hoe heb je je verplaatst in de tussentijd, auto gehuurd?
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:38 #147
22273 Dizer
Save the beard!
pi_84041957
Hoi Mensen,

vraagje, waar kun je het beste in Milaan spenderen qua hotel?
vooral gericht op winkels en bezienswaardigheden

gr
Dizer
Friends don't let friends remain beardless...
pi_84043178
Wij hadden Hotel Serena. Op zich prima te doen, ongeveer 1 km buiten het centrum

We hebben ons verplaatst met de trein. Relatief goedkoop. Interrail haal je er niet uit, gezien je met interrail ook nog 10 euro boekingskosten betaalt voor de hoge snelheidstreinen. Om je een idee te geven: we hebben per persoon het volgende betaald:
Milaan Bologna 41 / Milaan Como 10.50 / Bologna Perugia 22.80 / Perugia Assisi 4 / Perugia Pisa 14

Ik moet wel zeggen dat ik achteraf wellicht maar één of twee steden en dan dagtripjes had gedaan in plaats van zoveel. Enerzijds omdat je tussen de twee steden stiekem toch nog best vrij veel tijd kwijt bent (inpakken, uitpakken, naar station gaan, wachten, trienreis, inchecken, bijkomen) anderzijds omdat je nauwelijks contact hebt met anderen. Als je langer blijft beginnen mensen (winkeltje op de hoek, hotel- en barpersoneel etc) je een beetje te kennen en met je te praten en met een reis als dit ben je toch wel heel erg een voorbijtrekkende toerist
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84058152
Klinkt als een leuk reisje, Tim! Bologna moet ik zelf nog zien, ik heb al zo vaak gehoord dat het daar mooi is dat ik daar snel eens heen moet. Heb je daar een tip qua goedkoop hostel of zoiets? Wist je trouwens dat in Arezzo de film La Vita È Bella is opgenomen? Buongiorno, principessa!

Umbria Jazz is , geweldige sfeer. Ik heb destijds o.a. Elton John, Diana Ross en Joao Gilberto gezien (niet bepaald jazz maar wel super leuk!)
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:06:15 #150
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_84058349
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef gifkwal het volgende:
Klinkt als een leuk reisje, Tim! Bologna moet ik zelf nog zien, ik heb al zo vaak gehoord dat het daar mooi is dat ik daar snel eens heen moet. Heb je daar een tip qua goedkoop hostel of zoiets? Wist je trouwens dat in Arezzo de film La Vita È Bella is opgenomen? Buongiorno, principessa!

Umbria Jazz is , geweldige sfeer. Ik heb destijds o.a. Elton John, Diana Ross en Joao Gilberto gezien (niet bepaald jazz maar wel super leuk!)
Arezzo
pi_84058550
We zaten zelf in Il Guercino Erg mooi ingericht hotel met alles op orde!

http://www.tripadvisor.co(...)_Emilia_Romagna.html
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84058912
Grazie tanto!
pi_84065660
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:19 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat heb je niet goed gedaan! Ben natuurlijk bevooroordeeld, want Bologna is mijn lievelingsstad van Italie. Maar van dat eten vind ik ook vreemd, wij zijn er in juni nog geweest en gingen ook na de wedstrijden pas eten. Het is daar heel normaal dat je pas om 23.00 uur aanschuift. Wij zaten te eten en waren na twaalven klaar en toen kwamen er nog twee oudjes die uit een voorstelling kwamen en er werd toen wel even moeilijk gekeken, maar die mochten zelfs nog gaan zitten. Als je er nog eens komt, een echte aanrader is Ristorante delle Belle Arti in de Via delle Belle Arti. Speciaal voor dat restaurant rijden we elk jaar nog even langs Bologna als we in Italie zijn geweest.
Mmm... dat had ik eerder moeten weten Maar goed, het klikte so wie so niet tussen mij en de "mensen" daar, dus tja... wellicht was het anders geweest als we langer waren geweest en/of gewoon in restaurants hadden gegeten. Vind je de mensen daar trouwens niet gehaast en blikmijdend?

Trouwens een goed adres schijnt ook Osteria Il 15 aan de Via Mirasole, 13 te zijn. Maar was te ver uit het centrum om daar op de gok (of ze nog open waren) om 23h15 nog heen te gaan
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84075755
Dat gehaaste en blikmijdende is mij eigenlijk niet zo opgevallen, niet meer dan in andere grote steden. Misschien viel het op omdat het in bijvoorbeeld Milaan en Rome wemelt van de toeristen en in Bologna niet. Wat ik juist zo gezellig vind aan Bologna is dat het een echte studentenstad is. Je kunt gerust tot 03.00 uur 's nachts (dan is het ook sluitingstijd) nog bij La Linea op het terras zitten (aan de voorkant van het Piazza Maggiore) en dan zit het terras nog bomvol.

Wat ik trouwens ook top vind, is dat zwervers (die een grote stad nu eenmaal heeft) die zich melden bij de keuken van de restaurants tegen middernacht, bakken vol overblijfselen van de diners meekrijgen. Als ik ooit zwerver wordt weet ik wel waar
pi_84075900
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:24 schreef bloodymary het volgende:
Dat gehaaste en blikmijdende is mij eigenlijk niet zo opgevallen, niet meer dan in andere grote steden. Misschien viel het op omdat het in bijvoorbeeld Milaan en Rome wemelt van de toeristen en in Bologna niet. Wat ik juist zo gezellig vind aan Bologna is dat het een echte studentenstad is. Je kunt gerust tot 03.00 uur 's nachts (dan is het ook sluitingstijd) nog bij La Linea op het terras zitten (aan de voorkant van het Piazza Maggiore) en dan zit het terras nog bomvol.

Wat ik trouwens ook top vind, is dat zwervers (die een grote stad nu eenmaal heeft) die zich melden bij de keuken van de restaurants tegen middernacht, bakken vol overblijfselen van de diners meekrijgen. Als ik ooit zwerver wordt weet ik wel waar
Grappig dat je La Linea noemt. Daar hebben we nog om 23h30 een bord pasta kunnen krijgen met 'bolognesesaus voor 6 euro.". Opgewarmd in de magnetron, met verbrande stukken in de saus zoals je die hebt in een au bain marie bak.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_84089027
Haha, het is dan ook geen restaurant, maar meer een soort van ranzig cafeetje.... Dan had je je beter als zwerver voor kunnen doen en de goede restaurants langs gaan!
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:24:43 #157
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84093079
Jongens, ik wil met de auto met mijn vriendin Italie rond. Heb 3, max 4 weken.

Zit te denken aan:
- le Cinque Terre
- uitvalsbasis in Toscane, dagtripjes Bologna/Florance
- Venetie
- Gardameer

Is dat te doen in die tijd, of te veel rijden?
Of moet ik juist andere dingen gaan bekijken?

Ik hoor graag tips/trucs!
pi_84101378
Gewikt & Gewogen
Gedacht & Gepuzzeld

Maarrrrr we hebben Geboekt
pi_84102488
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:24 schreef SnuggLe het volgende:
Jongens, ik wil met de auto met mijn vriendin Italie rond. Heb 3, max 4 weken.

Zit te denken aan:
- le Cinque Terre
- uitvalsbasis in Toscane, dagtripjes Bologna/Florance
- Venetie
- Gardameer

Is dat te doen in die tijd, of te veel rijden?
Of moet ik juist andere dingen gaan bekijken?

Ik hoor graag tips/trucs!
Wanneer ga je? In de zomer zijn Venetië en het Gardameer gigantisch toeristisch. Sowieso, is het Comomeer niet mooier? Verder lijkt het me goed te doen in 3 weken hoor. In Toscane zou ik zeker ook Siena en San Gimigniano bezoeken.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 10:39:33 #160
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_84123877
September wordt het, vanaf de 17e.
pi_84144855
Oke, dan is het niet zo heeeeel erg. Druk gaat het er toch wel zijn Gewoon de achterafstraatjes inlopen, die heb je lekker voor jezelf want de meeste toeristen blijven op het San Marco plein en de kanalen hangen.
pi_84149027
M'n vriendin en ik hebben een ticket naar Malpensa geboekt, begin augustus. Tentje mee en lekker kamperen. We willen de trein pakken naar een leuke camping, naar een meer of naar de zee. Het Iseomeer lijkt ons wel mooi, ook net wat minder toeristisch dan het Gardameer. Maar richting de zee bij Genoa lijkt ons ook wel wat. Is iemand van jullie daar weleens geweest? Hoe is het daar en tips voor campings?
pi_84798493
Weekje Amalfiaanse kust was buitengewoon relaxed, vette kustlijnen daarzo :Y







pi_84798601
Die kleuren in je 2e foto heb je zitten shoppen zeker :D
Maar wel mooi zeg O+
pi_85117156
Tvp!

Nog nooit in Italië geweest. Ga in september 2 weken met m'n vrouw. 5 september weg tm de 19de.
We gaan met de auto. Boeken niks van te voren en zien het wel.
We zijn niet van de cultuur. Wel natuur, mooie kusten, strand en shoppen
Suggesties wat wij zouden kunnen doen?

Denken nu aan Toscane, capri, pescara ergens in die buurten.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:22:11 #166
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85118566
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 22:49 schreef nelisb het volgende:
Tvp!

Nog nooit in Italië geweest. Ga in september 2 weken met m'n vrouw. 5 september weg tm de 19de.
We gaan met de auto. Boeken niks van te voren en zien het wel.
We zijn niet van de cultuur. Wel natuur, mooie kusten, strand en shoppen
Suggesties wat wij zouden kunnen doen?

Denken nu aan Toscane, capri, pescara ergens in die buurten.
In Toscane zijn de kleine plaatsjes aan de kust wel leuk, vooral Viareggio vind ik gezellig, als je iets naar boven gaat (andere regio) heb je La Spezia en Portovenere, ook erg leuk. Natuur vind je genoeg in Toscane wanneer je gewoon door de bergen rijd van dorpje naar dorpje toe, en om te shoppen kan je naar Firenze of Lucca, Firenze is wat groter, maar Lucca is ook erg gezellig. Ik weet niet of het leuk is om een keer de Pisa toren te zien, gewoon voor 1 keer, maar als je absoluut niet van cultuur houd, is er verder ook niet zoveel aan daar.

Capri ben ik nooit geweest, wel een keer bij Napoli maar dat kan ik mij niet meer zo goed herinneren. Ik weet wel dat het hoe meer richting het zuiden hoe minder gezellig en minder leuk alles werd. Gebied bij Toscane/ Umbrië/ Emilia Romagna is denk toch het leukst maar ook populairst wat betreft de kust/strand/zee. In Emilia Romagna vind je voornamelijk veel buitenlandse jongeren die daar echt komen voor het uitgaan (Rimini, Cesenatico etc) maar wel heel gezellig om een avondje te lopen!

En verder vroeg ik mij af waarom jullie niet naar het noorden willen/gaan? Daar is ook genoeg te zien/doen! In het noordoosten heb je namelijk Lignano, waar ik dit jaar al voor de vierde keer ben geweest, het is er heel gezellig, lekker aan de kust, niet te druk en ook niet te rustig en het ligt dicht bij Venetië, wat ook leuk is om een keer geweest te zijn, en Trieste en Verona (Romeo & Juliet) liggen daar ook niet al te ver vandaan! Als je vanaf daar wat meer naar links gaat, heb je ook nog het Garda meer een paar kilometer verderop, en als je nog wat verder gaat richting Milaan, heb je daar nog het Como meer, met plaatsjes als Como, Bellagio en Menaggio (en nog meer natuurlijk) wat ook heel gezellig is, niet om al te lang te blijven, maar er gaat een boot tussen al die plaatsjes en het is wel gezellig om daar gewoon rustig rond te slenteren.

Milaan vind ik trouwens helemaal niets, veel te modern en te stads voor mij. Maar als je goed wilt shoppen, kan je natuurlijk ook nog een dagje naar Milaan, ligt ongeveer een halfuur van het Como meer vandaan.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:23:34 #167
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_85118638
Oh en Rome! Weet niet of jullie van plan waren daarheen te gaan, maar dat is echt meer een cultuurstad, heel erg leuk natuurlijk als je er van houdt. Het heeft echt karakter en ik vind het persoonlijk een veel leukere stad dan Milaan, om dingen te bekijken maar ook gewoon om te winkelen, rond te lopen en de mensen bekijken, echt totaal anders dan Milaan.
pi_85123948
Iedereen (ook de Italianen zelf van buiten Milaan) hebben iets tegen Milaan, maar ik vond het reuze meevallen! Genoeg te doen, genoeg te zien (de Duomo is echt mooi! (ik had echt een wow-gevoel toen ik hem voor het eerst zag) en een goede uitvalbasis voor dorpjes erom heen. Ook de mensen zijn daar veel aardiger en relaxter dan door de niet Milanezen wordt geschetst

De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_85127607
@ pumpkinsoup, thank you. Kom er later op terug.
Wel even waarom niet het noorden. M'n vrouw is jaren achtereen met haar ouders naar het noorden geweest. Wil graag nu eens wat anders zien.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:47:53 #170
11102 knep
Mountainfreak
pi_85146545
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:22 schreef tim2308 het volgende:
Iedereen (ook de Italianen zelf van buiten Milaan) hebben iets tegen Milaan, maar ik vond het reuze meevallen! Genoeg te doen, genoeg te zien (de Duomo is echt mooi! (ik had echt een wow-gevoel toen ik hem voor het eerst zag) en een goede uitvalbasis voor dorpjes erom heen. Ook de mensen zijn daar veel aardiger en relaxter dan door de niet Milanezen wordt geschetst

Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theater O+.
Maar als ik moest kiezen werd het toch zeker Roma, gelukkig hoef ik niet te kiezen :P.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:53:57 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_85146869
Komende oktober voor 4 dagen naar Rome toe :)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 17:39:12 #172
164283 Luco
Buongiorno!
pi_85148667
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef knep het volgende:

[..]

Dat ben ik dus helemaal met je eens, daarnaast is er het Scala theater O+.
Maar als ik moest kiezen werd het toch zeker Roma, gelukkig hoef ik niet te kiezen :P.
Milaan > Rome. Rome is te toeristisch.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_85156210
Rome is natuurlijk veel rijker qua cultuur (oudheid) maar ik vind Milano goed te doen. Je moet de stad even de tijd geven, maar als je het een beetje leert kennen is het er erg leuk. De bezienswaardigheden liggen wat minder voor de hand, je moet er eigenlijk toevallig op stuiten tijdens een wandeling door de achterafstraatjes. De majestueuze Duomo daargelaten natuurlijk :) En de aperitivo-cultuur is heel gezellig!
pi_85171149
Ja... aperitivo !!!!!!! Zelfs in de andere steden waar we geweest waren (Perugia, Bologna) heb je dat niet... In Torino schijn je overiges AperoCena te hebben, dus avondeten met een glas drinken voor een lage prijs.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 12 augustus 2010 @ 02:48:31 #175
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85171386
Italië is altijd wel een leuk landje om op vakantie te gaan, miss binnenkort weer erheen gaan.
pi_85213393
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 02:34 schreef tim2308 het volgende:
Ja... aperitivo !!!!!!! Zelfs in de andere steden waar we geweest waren (Perugia, Bologna) heb je dat niet... In Torino schijn je overiges AperoCena te hebben, dus avondeten met een glas drinken voor een lage prijs.
Ik was laatst nog in Torino, daar heb ik wel een aperitivo gedaan (was erg lekker en leuk gedaan). Aperocena klinkt ook wel als een goed idee! Maar heb ik er niet gezien helaas. Nu ben ik ook net terug van een aperitivo :9~
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:02:47 #177
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85368417
Hoi,

Volgende week vertrek ik naar italie, naar Toscane. (Castel del Piano, zo'n 75 km onder Siena)

We gaan waarschijnlijk via de a12 (kustweg) maar kunnen nergens vinden of de wegen goed zijn voorzien van benzine stations. (distributore di benzina)
Weet iemand dit?

En, is het in Duitsland verplicht een jerrycan benzine en een nooddeken (evenals verbanddoos) bij je te hebben?
pi_85369630
Als je in Italie zonder benzine komt te staan, dan ben je knap, daar struikel je over de tankstations, ook op de snelweg.

Dat laatste heb ik nooit gehoord en ook nooit bij gehad.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:38:13 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_85381457
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:02 schreef Swiffer het volgende:
Hoi,

Volgende week vertrek ik naar italie, naar Toscane. (Castel del Piano, zo'n 75 km onder Siena)

We gaan waarschijnlijk via de a12 (kustweg) maar kunnen nergens vinden of de wegen goed zijn voorzien van benzine stations. (distributore di benzina)
Weet iemand dit?

En, is het in Duitsland verplicht een jerrycan benzine en een nooddeken (evenals verbanddoos) bij je te hebben?
jezus, wat een vragen. Waar je je al niet druk over kan maken als je vakantie gaat zeg... Waarvoor zou je een nooddeken kopen in hartje zomer...

Neem een geel vestje mee, dat is volgens mij verplicht in Duitsland.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:20:58 #180
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85382168
Een nooddeken zag ik in een ander italie topic staan als 'verplicht' item, daarom de vraag :)
Een geel vest is sowieso verplicht in Italie, en een verbandkoffertje in Duitsland. (Al dan niet met nooddeken, dat weet ik dus niet zeker?)

Op de ANWB-site staat dat nl niet vermeld...

En het druk maken om op vakantie te gaan valt heus mee, maar ik heb geen zin in boetes, en wil op tijd kunnen tanken, dat is toch niet zo vreemd?

Ps: gevonden!!
Misschien ook handig voor anderen...

http://www.anwb.nl/binari(...)_regels_jan_2010.pdf

[ Bericht 20% gewijzigd door Swiffer op 17-08-2010 09:26:49 ]
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:24:28 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_85382253
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:20 schreef Swiffer het volgende:
Een nooddeken zag ik in een ander italie topic staan als 'verplicht' item, daarom de vraag :)
Een geel vest is sowieso verplicht in Italie, en een verbandkoffertje in Duitsland. (Al dan niet met nooddeken, dat weet ik dus niet zeker?)

Op de ANWB-site staat dat nl niet vermeld...

En het druk maken om op vakantie te gaan valt heus mee, maar ik heb geen zin in boetes, en wil op tijd kunnen tanken, dat is toch niet zo vreemd?
Je begrijpt het punt niet, dat is duidelijk.

Of begrijp je zelf niet dat het een beetje overdreven is om nu al te kijken of er wel benzinestations te vinden zijn langs een bepaalde weg? Dat zie je toch wel onderweg, en Italianen moeten zelf ook tanken...
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:29:31 #182
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85382362
Ik denk dat het punt wat jij probeert te maken niet echt van belang is, dat is persoonlijk. Jij beslist met welke voorbereidingen jij op vakantie gaat, en ik welke ik graag tref. Met een 'dat zie je onderweg', ga ik niet met een prettig gevoel op vakantie. kan toch? Ik zie genoeg tankstations buiten de snelwegen in dorpen, natuurlijk tanken de italianen ook. Maar om voor het tanken de snelweg af te gaan en extra tol te betalen zie ik niet zitten.
  woensdag 17 november 2010 @ 12:07:19 #183
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_88814534
Bij mij begint de voorpret al langzaam weer te komen. Het wordt voor de 5e keer Toscane. :*

Enige verschil met vorig jaar is dat we dit keer een mooi appartement met wat luxe gaan zoeken, ergens in het binnenland van Toscane.

Gelukkig zijn er daar (tien)duizenden van dus dat wordt weer een mooi zoekavontuur. :D
pi_88815346
Ga je op de bonnefooi :?
  woensdag 17 november 2010 @ 13:26:20 #185
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_88817282
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:27 schreef Bluezz het volgende:
Ga je op de bonnefooi :?
Sorry, dat was misschien niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat het een mooi zoekavontuur ging worden op internet om een geschikt iets te vinden. ;)

Op de bonnefooi gaan is niet echt iets voor mij... understatement
pi_88839914
Wanneer ga je? Zo'n agriturismo-achtig gebouw met zwembad afhuren lijkt me heerlijk!
  woensdag 17 november 2010 @ 22:30:31 #187
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_88842966
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 21:43 schreef gifkwal het volgende:
Wanneer ga je? Zo'n agriturismo-achtig gebouw met zwembad afhuren lijkt me heerlijk!
Zoals elk jaar aan het einde van het seizoen (27 augustus vertrek en dan 14 dagen). :)

Zoiets zoek ik ook, alleen afhuren lijkt mij niet echt haalbaar, we gaan met zijn tweeën. :P

Ik heb al een lijstje met wensen:

• Zwembad
• Goed bed
• Beetje rust
• Mooi uitzicht
• Beetje centraal gelegen in de Chianti-regio.

Kortom, iets wat iedereen ongeveer zoekt denk ik. :P
pi_88844677
Zal wel prijzig zijn, ja. Heb zo snel geen tips voor je, heb zelf alleen maar gekampeerd of in hostels geslapen in Italië. Maar er moest vast wel iets moois te vinden zijn :)
  woensdag 17 november 2010 @ 23:49:56 #189
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_88846925
Wij zaten elk jaar in een stacaravan, beviel op zich ook prima, enig nadeel is dat die dingen in Italië steeds dichter op elkaar komen te staan. Stond er vroeger nog 1 stacaravan op 10m2, dan staan er nu rustig drie of vier. Dat heeft een negatieve invloed op de geluidsoverlast en je privacy, dus dit jaar wat luxer. Prijs voor twee weken zal zo rond de 1500 euro voor het verblijf komen als ik het zo zie...
pi_88875758
Italiaanse campings kunnen de hel op aarde zijn. Wij proberen dan ook altijd de zeldzame kleinschalige en rustige campings te vinden, anders is het niet te harden.

1500 euro... best veel! Maar het verbaast me niet.
pi_88885481
Ja, die eerste week is ook nog hoogseizoen in Italie natuurlijk.
pi_88888862
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:49 schreef Pizzaman het volgende:
Wij zaten elk jaar in een stacaravan, beviel op zich ook prima, enig nadeel is dat die dingen in Italië steeds dichter op elkaar komen te staan. Stond er vroeger nog 1 stacaravan op 10m2, dan staan er nu rustig drie of vier. Dat heeft een negatieve invloed op de geluidsoverlast en je privacy, dus dit jaar wat luxer. Prijs voor twee weken zal zo rond de 1500 euro voor het verblijf komen als ik het zo zie...
100 euro per nacht voor een camping????daar heb je een heel mooi hotel voor!

Of mis ik iets?:)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  vrijdag 19 november 2010 @ 13:26:39 #193
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_88899491
Je mist iets. ;)

Een appartement voor twee weken kost namelijk ongeveer 100 euro per nacht. Een camping plaats is inderdaad veel goedkoper. :)

Nadeel van een hotel vind ik altijd dat je min of meer gedwongen bent uit eten te gaan. In een appartement kun je nog zelf even snel iets in elkaar flansen.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:35 schreef bloodymary het volgende:
Ja, die eerste week is ook nog hoogseizoen in Italie natuurlijk.
Toch valt het wel mee, de meeste Nederlanders met (jankende) kinderen vertrekken dan inmiddels al weer.
pi_89994546
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 13:26 schreef Pizzaman het volgende:
Je mist iets. ;)

Nadeel van een hotel vind ik altijd dat je min of meer gedwongen bent uit eten te gaan. In een appartement kun je nog zelf even snel iets in elkaar flansen.
Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).

Dus dan toch maar op zoek naar een appartement (volgens goed Toscaans gebruik met een spartaans keukentje), met een eigen terrasjes om 's avonds lekker buiten te eten met zelf gemaakte pasta!
  vrijdag 24 december 2010 @ 18:12:40 #195
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_90401964
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:34 schreef Jape het volgende:

[..]

Ben op zoek momenteel naar een accomodatie voor onze zomervakantie, maar dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop. Heb een prachtig uitziend agriturismo-hotel gezien, maar zonder keuken of koelkast moet je toch echt elke keer vers drinken gaan halen ergens bij een winkel en 's avonds verplicht uit eten (hè, wat rot).

Dus dan toch maar op zoek naar een appartement (volgens goed Toscaans gebruik met een spartaans keukentje), met een eigen terrasjes om 's avonds lekker buiten te eten met zelf gemaakte pasta!
Je zou eens kunnen kijken op http://www.casamia.nl, heb vorig jaar ook via deze topicreeks daar een leuk apartement gevonden in Toscane. Complex was echt super!
pi_90485703
Vanavond vliegen naar Cagliari,, een weekje Sardinië <3
pi_90529435
Weet iemand wanneer in Italie de grote uitverkoop begint? Mijn vrouw wil graag een keertje shoppen in Milaan, en rond deze tijd is er zo'n seizoens sale dacht ik. Weet iemand dat?...:)
  dinsdag 28 december 2010 @ 19:29:36 #198
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_90549422
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:16 schreef Dynia het volgende:
Weet iemand wanneer in Italie de grote uitverkoop begint? Mijn vrouw wil graag een keertje shoppen in Milaan, en rond deze tijd is er zo'n seizoens sale dacht ik. Weet iemand dat?...:)
Las in Italië magazine dat het in Rome vanaf januari sale is. Weet niet of dit voor Milaan ook geldt enzo, maar ik denk dat er best een kans is ;)
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 28 december 2010 @ 20:30:11 #199
164283 Luco
Buongiorno!
pi_90552336
Toevallig met kerst familie uit Milaan op bezoek gehad die aan het klagen was dat het overal uitverkoop was behalve bij de Abercrombie&Fitch winkel. Oftewel: Ja, er is uitverkoop!
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_90554904
De uitverkoop in Milaan begint officieel pas in januari. Als ik me niet vergis de eerste zaterdag van januari, of anders de tweede. Vervolgens duurt dat een maand. Maar er zijn nu ook vast al winkels die korting geven.

Die Abercrombie winkel in Milaan is trouwens maar vaag, met van die dansende wijven binnen. Er staan daar vaak hele rijen buiten, zo populair is het er.
  dinsdag 28 december 2010 @ 21:37:32 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_90555587
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 21:24 schreef gifkwal het volgende:
De uitverkoop in Milaan begint officieel pas in januari. Als ik me niet vergis de eerste zaterdag van januari, of anders de tweede. Vervolgens duurt dat een maand. Maar er zijn nu ook vast al winkels die korting geven.

Die Abercrombie winkel in Milaan is trouwens maar vaag, met van die dansende wijven binnen. Er staan daar vaak hele rijen buiten, zo populair is het er.
E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_90710697
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.

Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).

Mijn dank is groot!
pi_90724620
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 21:37 schreef Luco het volgende:

[..]

E zijn inr europa 2 winkels, milaan en londen. Milaan is vooral in het weekend druk. iedereen die daar werkt is volgens mij model. In de zomer staan er ook gasten met ontbloot bovenlijf buiten...
Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.

Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).

Mijn dank is groot!
Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.

Als je wat verder wilt rijden is de Amalfitaanse kust onder Napels ook heel mooi.

Dichterbij huis zijn de Cinque Terre enorm fotogeniek. En in de winter vast niet zo bomvol met toeristen als in de zomer.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:21:04 #204
164283 Luco
Buongiorno!
pi_90724796
quote:
Op zaterdag 1 januari 2011 22:17 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er maar 2 winkels zijn in Europa, dat verklaart al een hoop. Ik ben er nog nooit binnengeweest omdat het er altijd zo hels druk uit ziet wanneer ik er langs kom.

[..]

Is Umbria of Le Marche misschien iets voor je? Veel mooie oude en fotogenieke dorpjes en stadjes (denk aan Perugia, Assisi, Gubbio). Maar zo te lezen ben je ook nog niet in Toscane geweest, dus daar valt ook nog genoeg te zien.

Als je wat verder wilt rijden is de Amalfitaanse kust onder Napels ook heel mooi.

Dichterbij huis zijn de Cinque Terre enorm fotogeniek. En in de winter vast niet zo bomvol met toeristen als in de zomer.
kleine tip, ga op maandag. Dan is het rustig en zijn e
Er amper toeristen in die toko.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_90730702
Zijn er mensen van hier al wel eens in Palermo geweest? Hoelang kun je je daar in de stad zelf vermaken? Zijn er nog aanraders voor in de buurt van Palermo? Ik ben daar helaas wel afhankelijk van het openbaar vervoer...
pi_90738697
Dat weet ik, ik ga ook altijd het liefst op maandagavond winkelen.

Palermo is vooral een interessante stad om te bekijken. Ik ben er jaren terug eens en paar dagen geweest en kan me niet meteen bekende bezienswaardigheden herinneren (er is wel een kasteel en zo en een kerk) maar herinner me vooral het rondstruinen over marktjes en door kleine straatjes die volhangen met wapperende was. Dat soort dingen :) Er vertrekken treinen uit Palermo naar plaatsen in heel Sicilie, dus ik denk dat je makkelijk uitstapjes kan maken.
  zondag 2 januari 2011 @ 11:47:34 #207
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_90738762
wil mijn ouders verrassen met een weekje Rome, maar om nu een duur hotel te nemen, dat hoeft ook niet echt (moet nog een beetje op budget letten)

Had her en der al wat sites gezien waar je rechtstreeks appartementen kan huren. Maar natuurlijk geen idee of dit goed en betrouwbaar is. Heeft iemand nog een tip voor me, of een agentschap waar je goede ervaringen mee hebt?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_90808450
Een beetje een algemene tip: www.booking.com. Hier vind ik altijd goed geprijsde appartementen en je kan direct recensies lezen van eerdere gebruikers zodat je weet of het een beetje schoon is en zo.
pi_90816042
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef gifkwal het volgende:
Een beetje een algemene tip: www.booking.com. Hier vind ik altijd goed geprijsde appartementen en je kan direct recensies lezen van eerdere gebruikers zodat je weet of het een beetje schoon is en zo.
Eens. Booking.com rockt.
  donderdag 3 februari 2011 @ 15:29:58 #210
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_92276179
Booking.com rockt wel, maar is niet echt heel geschikt voor het zoeken naar een appartement. Tripadvisor.com (of .nl) is ook wel een handige site als je wat zoekt.

Ik heb in ieder geval een appartement in Toscane gevonden, lang moeten zoeken maar goed het is het waard geweest. *O*
pi_92294244
Ik heb juist al mijn appartementen via Booking gevonden. Hangt misschien af van de locatie.
pi_92301424
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 15:53 schreef Eye4 het volgende:
Mensen, ik heb volgende week een vakantie staan, maar nog geen bestemming. Ik denk aan Italië, maar waar? Ben inmiddels in Milaan, Genua (en omgeving), Verona, Venetië (en omgeving), Triëste, Rome en Palermo (en omgeving) geweest. Dus het liefst een andere bestemming.

Ben een beetje een amateur-fotograaf dus een pitoresque stad is wel een must (maar in Italië is dat nietzo moeilijk). Heb een tijdje geleden the American gezien van Corbijn en de Abruzzen in de winter lijkt me wel mooi. Aanraders (niet per sé in de Abruzzen).

Mijn dank is groot!
Waar ben je uiteindelijk heen geweest en hoe beviel het?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  maandag 28 maart 2011 @ 10:25:26 #213
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94704760
Is het makkelijk om in Juni (van 1 tot 20 juni) in Toscane iets per nacht te vinden geen verblijf te boeken van tevoren?
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:15:04 #214
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_94817716
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:25 schreef SnuggLe het volgende:
Is het makkelijk om in Juni (van 1 tot 20 juni) in Toscane iets per nacht te vinden geen verblijf te boeken van tevoren?
Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.

Ik weet niet wat je zoekt?
pi_94821156
Inderdaad, 2 juni is altijd een feestdag in Italie, maar die valt dit jaar tegelijk met Hemelvaart. De Italianen gaan dan een lang weekend weg, maar meestal massaal naar zee. In Toscane zal het wel meevallen. Verder kun je in juni in Italie prima op de bonnefooi gaan en per nacht boeken, doen wij al jaren.
  woensdag 30 maart 2011 @ 22:42:58 #216
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_94834084
Ik ben erg benieuwd, ik zit precies in die periode in Toscane. :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 23:14:25 #217
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_94835853
Shit zeg, is het dan ook vakantie voor Nederland ofzo?!

Veel acco's lijken dan al vol te zitten? (eind mei - begin juni)
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:42:38 #218
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94849987
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:15 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

Naja makkelijk, er zitten een aantal feestdagen tussen, maar als je niet al te veel eisen stelt moet het wel lukken.

Ik weet niet wat je zoekt?
Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.
Maar we twijfelen over 2x een locatie voor een hele week, of voor het 2e deel op de bonnefooi gaan reizen en dus na wat wijntjes kunnen overnachten waar je wil.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:19 #219
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_94866463
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:42 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Het is onze huwelijksreis, dus we zoeken wel wat goeds, zeker voor de eerste dagen.
Maar we twijfelen over 2x een locatie voor een hele week, of voor het 2e deel op de bonnefooi gaan reizen en dus na wat wijntjes kunnen overnachten waar je wil.
Wauw, wat een mooie locatie voor je huwelijksreis! Ik denk dat de manier van reizen heel persoonlijk is. Ik moet er namelijk niet aan denken om tijdens mijn vakantie na het drinken van een aantal wijntjes nog op zoek te moeten naar een hotel. Maar goed ik ken ook genoeg mensen die daar niet van in de stress schieten en rustig rond zoeken.

Zeker bij een huwelijksreis zou ik van te voren willen weten waar ik terecht ga komen en niet mijn tijd moeten verspillen aan het zoeken van een geschikt hotel. Vooral bij de wat betere en dus bekendere hotels loop je het risico geen kamer te kunnen vinden. Maar goed, het is allemaal persoonlijk! De een kan er wat beter tegen dan de ander.

In ieder geval veel plezier! Misschien komen we elkaar nog tegen. ;)
  vrijdag 1 april 2011 @ 09:16:31 #220
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94891554
Ik wil ook niet zoeken na een paar wijntjes, vandaar mijn vraag. Maar....stel je zit op 1 plek en je gaat naar Florence/Sienna whatever, dan moet je toch terug in de avond.

Qua locatie...ik ben nog nooit in Italie geweest, wel best veel van de rest van de wereld gezien, dus nu is Europa aan de beurt. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
  zondag 3 april 2011 @ 21:25:13 #221
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_94996987
Ik begrijp het wel, maar daar ontkom je bijna niet aan denk ik. Vooral in het binnenland van Toscane moet je toch wel wat aardige afstanden afleggen. Of je moet bij het wijngoed/in de stad een hotel hebben. Afstanden in Toscane zijn in kilometers niet ver, maar het zijn vaak wel erg bochtige wegen, waardoor je toch veel tijd kwijt bent. (en ook nog een beetje scherp moet zijn)

Had je al wel een idee qua locatie? Als pas ^) moet je natuurlijk naar Siena! Maar goed verder zijn er nog duizend dingen die je kunt doen. Lekker de Chianti-route rijden. Heerlijke olijfolie proeven, wijn drinken en super lekker eten. *O*
pi_95019378
Ik moet ook nog even iets van een route plannen voor mn huwelijksreis,
Startpunt wordt Todi (noord Umbrië), want daar gaan we trouwen.

Het globale idee is om daarna een weekje door Toscane heen te trekken en daarna via Frankrijk weer naar huis te rijden, want mijn bijna-vrouw had een camping gezien waar je in een boomhut kon slapen.

Siena stond al op de planning en een eilandje, edna ofzo,
maar daar leken we wel verplicht te moeten reserveren voor minimaal 1 week,
en dat is te lang.
  maandag 4 april 2011 @ 13:38:41 #223
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_95020692
Elba. :) Je kunt ook prima voor een dagje heen en weer met de boot. Vanuit Piombino vertrekt zo'n beetje elk half uur wel een boot.
  maandag 4 april 2011 @ 22:39:11 #224
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_95049872
Boomhut? Wie wat waar?
pi_95052316
Blijkbaar ergens in Frankrijk.
pi_95060433
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:39 schreef SnuggLe het volgende:
Boomhut? Wie wat waar?
Zodra ik het weet laat ik het weten,
al hoort die locatie eigenlijk niet in dit topic thuis
  dinsdag 5 april 2011 @ 10:20:08 #227
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_95060484
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef Soohr het volgende:

[..]

Zodra ik het weet laat ik het weten,
al hoort die locatie eigenlijk niet in dit topic thuis
http://boomhutvakantie.nl/index.html

Zoiets denk ik? Dingen zijn wel duur om in te verblijven moet ik zeggen.
pi_95205881
5 dagen Rome in Juli! *O*
Iemand nog dingen die ik niet mag missen?
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:05:32 #229
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_95209757
Mensen nog aanraders voor leuke/niet al te dure hotels in Florence en Rome? Ik ben altijd gewend om extreem billig in hostels te zitten maar regel nu een weekendje voor m'n (40 jaar getrouwde) ouders en mezelf en m'n zusje. :P

Gewoon iets wat dus prima is om te slapen zonder dat er allerlei dure extra's aanzitten waar we toch niks mee doen.
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:45:50 #230
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_96598188
Gewoon op Booking.com/Tripadvisor kijken, het lijkt mij dat je daar genoeg info kunt vinden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 15:47:03 #231
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_96600658
Thanks, maar het is al een tijdje geboekt. :P
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 10 mei 2011 @ 16:29:16 #232
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_96602736
Nog 3 weken zo ongeveer, en dan twee weekjes naar Toscane! Zinin!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 19:18:34 #233
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_96610519
Ik vertrek 27 mei alvast voor een weekje. *O*
pi_96614096
Nog 3 dagen werken, en we gaan naar Montalcino voor ~10 dagen. *O*
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 13:51:46 #235
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_96938200
Ik zie dat er tijdens mijn verblijf een zogenaamde ' Cantine Aperte' is (open wijnkelderdag) iemand hier ervaring mee?

Op internet kan ik maar weinig concreets vinden er over.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:14:13 #236
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97048963
Heeft iemand toevallig het boek " 24 autoroutes door Italie" en zou daarvan de routes uit Toscane willen inscannen voor me?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:47:29 #237
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_97088464
Mocht je ze hebben, dan heb ik er eventueel ook wel interesse in!
pi_97153790
Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie O+
Drie jaar geleden waren we daar ook, eerst aan het lago Bracciano, met uitstapjes naar Rome, Ostia Antica, Villa d' Este en daarna naar Toscane, Firenze, Lucca, Siena, Vinci, San Gimignano enz :)

Dit jaar gaan we eerst naar Sicilie (vanaf Genua op de boot) en daarna rijden we via land terug, Amalfi-kust en Pompeii staan o.a. op het lijstje. We hebben 3-4 weken de tijd :)
  zondag 22 mei 2011 @ 15:25:43 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97155530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:47 schreef Pizzaman het volgende:
Mocht je ze hebben, dan heb ik er eventueel ook wel interesse in!
Kunnen hem ook met meerdere mensen kopen dan ;-)
pi_97161880
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:30 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie O+
Drie jaar geleden waren we daar ook, eerst aan het lago Bracciano, met uitstapjes naar Rome, Ostia Antica, Villa d' Este en daarna naar Toscane, Firenze, Lucca, Siena, Vinci, San Gimignano enz :)

Dit jaar gaan we eerst naar Sicilie (vanaf Genua op de boot) en daarna rijden we via land terug, Amalfi-kust en Pompeii staan o.a. op het lijstje. We hebben 3-4 weken de tijd :)
Grappig, wij gaan precies dezelfde reis maken, maar dan wel iets minder lang door Italie zelf. Misschien 2 dagen in Bologna op de terugweg of zo, onze favoriete stad. Wij gaan ook heen met de boot Genua-Palermo, dan in drie weken het eiland rond en dan met de auto terug.
pi_97163971
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:38 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Grappig, wij gaan precies dezelfde reis maken, maar dan wel iets minder lang door Italie zelf. Misschien 2 dagen in Bologna op de terugweg of zo, onze favoriete stad. Wij gaan ook heen met de boot Genua-Palermo, dan in drie weken het eiland rond en dan met de auto terug.
Oh, grappig idd :D
Wij zijn waarschijnlijk maar een week op het eiland en gaan dan in fasen terug :)
  zondag 22 mei 2011 @ 20:51:14 #242
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97171466
Waarom is Bologna jullie favo stad? Ben benieuwd! We willen er misschien ook heen.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:57:17 #243
11102 knep
Mountainfreak
pi_97171872
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:30 schreef LieLie het volgende:
Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie O+
Drie jaar geleden waren we daar ook, eerst aan het lago Bracciano, met uitstapjes naar Rome, Ostia Antica, Villa d' Este en daarna naar Toscane, Firenze, Lucca, Siena, Vinci, San Gimignano enz :)

Dit jaar gaan we eerst naar Sicilie (vanaf Genua op de boot) en daarna rijden we via land terug, Amalfi-kust en Pompeii staan o.a. op het lijstje. We hebben 3-4 weken de tijd :)
Vergeet Paestum of Poseidonia niet te bezoeken, indrukwekkende tempels.
pi_97173568
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:51 schreef SnuggLe het volgende:
Waarom is Bologna jullie favo stad? Ben benieuwd! We willen er misschien ook heen.
Da's eigenlijk moeilijk uit te leggen. Er is niet heel veel te zien daar, maar een bepaalde sfeer die de stad heeft, zeker buiten de vakanties om, als het er wemelt van de studenten. Heerlijk eten en drinken overal. Ik denk niet dat iedereen onze mening deelt.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:17:36 #245
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97188950
3 juni gaan we rijden, eerst een aantal dagen naar Villa Volpi (oftewel hier), en daarna zien we wel verder!

[ Bericht 3% gewijzigd door SnuggLe op 23-05-2011 09:26:41 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 11:11:04 #246
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_97191587
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Kunnen hem ook met meerdere mensen kopen dan ;-)
Ik ben redelijk bekend in Toscane, dus zo heel graag wil ik ze nou ook weer niet hebben. ;)

Ik dacht als iemand ze toevallig heeft is het mooi meegenomen.
pi_97192700
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Da's eigenlijk moeilijk uit te leggen. Er is niet heel veel te zien daar, maar een bepaalde sfeer die de stad heeft, zeker buiten de vakanties om, als het er wemelt van de studenten. Heerlijk eten en drinken overal. Ik denk niet dat iedereen onze mening deelt.
Ik deel die mening zeker niet. Er hangt inderdaad een bepaalde sfeer (veel hippies)
Afgezien van het stadion van bologna is er verder niks aan
pi_97203872
Oeh even het topic doorspitten! We hebben afgelopen week geboekt naar een Agriturismo in Toscane. Gaan midden september dus nog even voorpret :)

  maandag 23 mei 2011 @ 21:38:48 #249
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_97222552
Oeh, foto ziet er goed uit. Welke agriturismo is het?

En zijn er verder nog tips voor agriturismo's meer richting San Gimigano?
pi_97225475
Het is Borgo Casalvento. Geboekt via myitaly.nl, allemaal super vlekkeloos gegaan is een Nederlandse vrouw die in Italië woont en ook zelf langs de appartementen is gegaan e.d.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')