abonnement Unibet Coolblue
pi_77701984
Ik denk dat jullie etappes wat te kort zijn voor met de nachttrein. Die zijn eerder nuttig op lange ritten zoals Amsterdam-Wenen of Berlijn-Boedapest.
  zondag 7 februari 2010 @ 16:36:21 #102
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_77733021
Leuk topic dit! Gaaf om al die verschillende plannen te zien.
Zelf ben ik als het goed is in april klaar met mijn studie, en heb dus nog veel vrije tijd over, enkele maanden. In die tijd wil ik ook gaan Interrailen. Één ding wat ik me afvraag: als ik op de internationale treinenplanner van de NS kijk, zie ik vaak dat je bijvoorbeeld om 20.00 uur aankomt op een tussenstation en om 06:00 uur weer vertrekt. Wat is in zo'n geval aan te raden? Zelf een beetje door de stad heen zwalken of een ho(s)tel boeken? Iemand hier ervaring mee?

Edit: nog iets...
Op de site van Interrail lees ik ook dit:
"* Flexi betekent dat je zelf mag kiezen op welke dagen je binnen de geldigheid van je InterRail-pas reist. Je moet dan wel iedere keer voordat je op de eerste trein stapt invullen op welke dagen je gaat reizen. Deze data noteer je in je Travel Report, dat je krijgt bij aankoop van je InterRail-pas."

Is het nou zo dat je al wel van tevoren moet invullen op welke dagen je precies gaat reizen (dus dat ik van te voren al aangeef dat ik op dag 5, 7 13, 18 en 20 ga reizen)? Of schrijf je het elke keer op als je een nieuwe treinreis maakt (Dus "ik begin vandaag aan de treinreis, en morgen kom ik op mijn eindbestemming aan")?

[ Bericht 40% gewijzigd door Koenholio op 07-02-2010 22:16:59 ]
Guanine en Cytosine! *O*
  zondag 7 februari 2010 @ 22:56:11 #103
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_77751299
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Koenholio het volgende:
Leuk topic dit! Gaaf om al die verschillende plannen te zien.
Zelf ben ik als het goed is in april klaar met mijn studie, en heb dus nog veel vrije tijd over, enkele maanden. In die tijd wil ik ook gaan Interrailen. Één ding wat ik me afvraag: als ik op de internationale treinenplanner van de NS kijk, zie ik vaak dat je bijvoorbeeld om 20.00 uur aankomt op een tussenstation en om 06:00 uur weer vertrekt. Wat is in zo'n geval aan te raden? Zelf een beetje door de stad heen zwalken of een ho(s)tel boeken? Iemand hier ervaring mee?
Allereerst, kijk liever op de reisplanner van de Duitse Spoorwegen (www.db.de) die is er ook in het Nederlands en een stuk uitgebreider! Ik weet niet waar je heen gaat, maar meestal zijn er wel opties hoor! Veel stations gaan dicht 's nachts en mag je niet verblijven, als je van 20:00 tot 06:00 moet wachten zou ik toch zeker een hostel nemen, of een keertje uitgaan en je spullen in een bagagekluis doen op het station, die staan op bijna alle stations wel!
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Koenholio het volgende:
Is het nou zo dat je al wel van tevoren moet invullen op welke dagen je precies gaat reizen (dus dat ik van te voren al aangeef dat ik op dag 5, 7 13, 18 en 20 ga reizen)? Of schrijf je het elke keer op als je een nieuwe treinreis maakt (Dus "ik begin vandaag aan de treinreis, en morgen kom ik op mijn eindbestemming aan")?
Je hoeft niet vantevoren in te vullen wanneer je gaat reizen, je moet alleen voordat je de trein instapt de treinnummers in te vullen en de datum, met pen! Als je met een flexi pas gaat reizen let dan wel goed op mocht je de nachttreinregeling gebruiken, die is toevallig dit jaar aangepast!

Waar wil je heen gaan treinen, en hoe lang als ik vragen mag ;!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  maandag 8 februari 2010 @ 19:51:53 #104
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_77781476
Bedankt voor je antwoord!

Klopt, ik had al zo'n vermoeden dat die van de NS niet zo heel uitgebreid was.
Ik heb een paar maanden (3 á 4) de tijd, en in die tijd wil ik heel Europa verkennen. Ik ben nog maar net begonnen met plannen hoor, maar op het moment dacht ik aan dit:

Amsterdam
Parijs
Toulouse
San Sebastián
Santiago de Compostela <-- en hier duurt het volgens db.de dus ook al 40 uur om te komen vanaf San Sebastián met de trein Maar volgens renfe.es (Spaanse spoorwegen) duurt het maar 11 uur. Nogal een verschil dus. Edit: ow, en ik lees dat er zelfs een toeristische trein tussen SS en SdC rijdt!
Porto
Lissabon
Madrid
Barcelona
Marseille
Venetië
Florence
Rome
Athene (via de boot vanaf Bari)
Thessoloníki
Sofia
Bukarest
(Belgrado)
Zagreb
Wenen
Budapest
Krakau
Warschau
Berlijn
Kopenhagen
Göteborg
Oslo
Stockholm
Helsinki

Nu weet ik niet hoe lang ik overal ga blijven en hoeveel tijd ik kwijt ben aan reizen steeds. Ik verwacht daarom dat ik nogal wat landen/steden moet gaan schrappen. Maar goed, duurt ook nog wel even voor het zover is!

[ Bericht 6% gewijzigd door Koenholio op 08-02-2010 20:05:49 ]
Guanine en Cytosine! *O*
  maandag 8 februari 2010 @ 21:06:34 #105
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_77785134
Ziet er heel erg interessant uit! Alleen wel heel erg veel steden, ook nog van plan ergens een mooi nationaal park te bezoeken, of lekker luieren aan het strand ? Ik heb vorig jaar 3 weken alleen maar steden gedaan, en dat was ik toch wel zat !

Verder, ik zou kijken of je boekarest kan vervangen, schijnt niet zo heel veel boeiends te zien te zijn, maar wel met mooiere steden op de route ! En natuurlijk, vergeet als je in Krakow bent ook niet een bezoekje te brengen aan Auschwitz (op Oswiecim stopt om 23:42 de nachttrein naar Praag, misschien een optie, Warschau schijnt nogal tegen te vallen na Krakow, en vanuit praag gaan er zat treinen naar Berlijn)!

Klinkt als een hele mooie reis verder hoor, ben wel jaloers ! Maar als je zolang hebt (en nee dit is geen aanval hoor ) kiezen veel mensen ervoor om lekker naar Azie/Australie oid te gaan, waarom Europa? En ik kan je geen ongelijk geven hoor, er is zat moois zo dichtbij!
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_77788777
Boekarest zijn de meningen over verdeeld, ik ken ook wel mensen die het best een leuke stad vonden.

Belgrado is trouwens ook zeker een bezoek waard, leuke stad. Erg levendig, erg diverse architectuur ook. Zou ik liever heen gaan dan Sofia.

Je hebt denk ik wel een goed punt over natuur etc. Ik zou ook niet drie of vier maanden alleen steden willen doen. Afgelopen zomer ben ik tijdens mijn reisje van drie weken ook eens een dagje wezen wandelen in de natuur en een paar dagen lekker uitgewaaierd aan zee.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2010 22:21:39 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 23:08:26 #107
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_77791254
Goed punt hoor, over die vele steden. Daar had ik ook al over na zitten denken. Zo af en toe een nationaal park ofzo bezoeken ter afwisseling lijkt me ook wel een goed idee inderdaad. En Auschwitz ga ik zeker naartoe!
Praag zou ik ook heen kunnen gaan, maar daar ben ik al eens geweest. Maar ik zou het niet erg vinden om er nog eens te komen Zoals ik al zei is het allemaal nog even puzzelen en plannen, dit is nog maar een ruwe planning (al ben ik niet van plan om alles helemaal uit te stippelen).

Afgelopen zomer ben ik in Thailand geweest (ook Kuala Lumpur en Singapore) en dat was heel erg gaaf! Maar wat me aan Europa trekt is dat je zo veel landen hebt, elk met een eigen cultuur, taal, soort mensen etc. Het is een heel divers continent (niet dat Azië zo snel verveelt ofzo ). En wat je zegt: er is zo ontzettend veel te zien en toch zo dichtbij!
Guanine en Cytosine! *O*
pi_77838433
Deze zomer ben ik van plan echt eens even weg te gaan, wat langer dan 1 of 2 weken. Nou was ik in eerste instantie van plan Europa door te hoppen met goedkope RyanAir tickets, maar volgens mij is zo'n interrail ticket wel iets handiger.. Kwa prijs maakt het niet veel uit, maar het is wel flexibeler denk ik. Binnenkort dit topic maar eens ff uitpluizen
  maandag 22 februari 2010 @ 15:01:09 #109
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_78304995
Hey allen,

Ik ben van plan om samen met een vriend een rondje Zweden / Noorwegen te interrailen deze zomer.
Vorig jaar hebben we dit door Europa gedaan, en het beviel erg goed

We willen de volgende steden bezoeken:
Kopenhagen
Stockholm
Sundsvall
Narvik
Trondheim
Flam
Bergen
Oslo

Via www.bahn.de en www.NSB.no heb ik de route al uitgestippeld. Tussen Narvik en Trondheim willen we waarschijnlijk een deel met de nachttrein. (Narvik naar Bodo met de bus; "720 Nord-Norgeekspressen").

Nu heb ik via NSB.no naar de prijs gekeken om een bed te reserveren tussen Bodo en Trondheim. Ik kom er echter op uit dat dat zo'n ¤96,26 p.p kost (850NOK).
Klopt dit, of doe ik iets verkeerd?

We willen dit overigens op 27 Juli doen. Is dat in de periode dat de zon erg lang schijnt? In dat geval wil ik waarschijnlijk geen bed reserveren, Deze trein blijkt namelijk één van de 8 mooiste route's te rijden volgens: http://www.lonelyplanet.c(...)nd-articles/42/18130
Dan maar een nachtje doorhalen

Iemand die al eens door Noorwegen/ Zweden heeft gereisd met interrail? Ervaringen lees ik graag!
Blimps are pretty pimp!
pi_78378447
Beste mensen,

Binnenkort ben ik van plan om met een Schones-Wochenende ticket naar Leipzig te reizen. Op de site van Deutsche Bahn kan ik echter bv wel zien hoe vaak ik moet overstappen als ik wil reizen maar hoe kan ik nou echt zien tussen waar en waar er treinen rijden en waar ik exact overstap?
pi_78378997
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 00:49 schreef Pistoleke het volgende:
Beste mensen,

Binnenkort ben ik van plan om met een Schones-Wochenende ticket naar Leipzig te reizen. Op de site van Deutsche Bahn kan ik echter bv wel zien hoe vaak ik moet overstappen als ik wil reizen maar hoe kan ik nou echt zien tussen waar en waar er treinen rijden en waar ik exact overstap?
Op het blokje met pijltje helemaal links klikken, dan klapt de reis als het ware uit en krijg je alle overstapstations plus perronnummers te zien. Heb je wel eraan gedacht om bij de reis de optie 'Nur nahverkehr' aan te vinken. Anders krijg je treinen te zien die je niet met die kaart mag gebruiken.
pi_78379143
Danke! Dat van Nahverkehr had ik wel begrepen
pi_78404946
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:01 schreef sir_DERFEL het volgende:
Hey allen,

Ik ben van plan om samen met een vriend een rondje Zweden / Noorwegen te interrailen deze zomer.
Vorig jaar hebben we dit door Europa gedaan, en het beviel erg goed

We willen de volgende steden bezoeken:
Kopenhagen
Stockholm
Sundsvall
Narvik
Trondheim
Flam
Bergen
Oslo

Via www.bahn.de en www.NSB.no heb ik de route al uitgestippeld. Tussen Narvik en Trondheim willen we waarschijnlijk een deel met de nachttrein. (Narvik naar Bodo met de bus; "720 Nord-Norgeekspressen").

Nu heb ik via NSB.no naar de prijs gekeken om een bed te reserveren tussen Bodo en Trondheim. Ik kom er echter op uit dat dat zo'n ¤96,26 p.p kost (850NOK).
Klopt dit, of doe ik iets verkeerd?

We willen dit overigens op 27 Juli doen. Is dat in de periode dat de zon erg lang schijnt? In dat geval wil ik waarschijnlijk geen bed reserveren, Deze trein blijkt namelijk één van de 8 mooiste route's te rijden volgens: http://www.lonelyplanet.c(...)nd-articles/42/18130
Dan maar een nachtje doorhalen

Iemand die al eens door Noorwegen/ Zweden heeft gereisd met interrail? Ervaringen lees ik graag!
Goedeavond, 2 jaar terug heb ik " ongeveer " dezelfde trip gedaan, namelijk deze:

Kopenhagen/Gotenborg/Oslo/Lillehammer/Trondheim/Stockholm/Kopenhagen.

Stuk Trondheim - Stockholm was nachttrein (8 uur). Ik moet nu echt gokken, maar volgens mij waren we iets van 30 euro de man kwijt. Het was iig geen 95 euro waar jij op uitkomt ( oke een ander traject maar het geeft een indicatie ).

We hadden wat tijd te kort, omdat de hele trip maar 12 dagen duurde. De reis zelf was eind augustus dus mooi weer, lang licht etc ( tot een uurtje of 10/11 ). We hadden niks geregeld en verbleven voornamelijk in hostels. Een beetje bonnefooi zoeken waar je kan slapen etc. Tevens ook niet echt bezienswaardigheden opgezocht, maar gewoon veel rondlopen, fietsen huren in Stockholm en lol trappen

Naar mijn weten is er in Sundsvall weinig tot niks te beleven. Daarom mijn vraag waarom je voor die plek gekozen hebt of is dat je overstap richting Narvik? Als je meer wil weten moet je ff pmen, misschien kan ik dan iets specifieker zijn!

Ps: Top reis
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 23:03:53 #114
45833 crew  Fogel
pi_78416311
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:01 schreef sir_DERFEL het volgende:
Hey allen,

Ik ben van plan om samen met een vriend een rondje Zweden / Noorwegen te interrailen deze zomer.
Vorig jaar hebben we dit door Europa gedaan, en het beviel erg goed

We willen de volgende steden bezoeken:
Kopenhagen
Stockholm
Sundsvall
Narvik
Trondheim
Flam
Bergen
Oslo

Via www.bahn.de en www.NSB.no heb ik de route al uitgestippeld. Tussen Narvik en Trondheim willen we waarschijnlijk een deel met de nachttrein. (Narvik naar Bodo met de bus; "720 Nord-Norgeekspressen").

Nu heb ik via NSB.no naar de prijs gekeken om een bed te reserveren tussen Bodo en Trondheim. Ik kom er echter op uit dat dat zo'n ¤96,26 p.p kost (850NOK).
Klopt dit, of doe ik iets verkeerd?

We willen dit overigens op 27 Juli doen. Is dat in de periode dat de zon erg lang schijnt? In dat geval wil ik waarschijnlijk geen bed reserveren, Deze trein blijkt namelijk één van de 8 mooiste route's te rijden volgens: http://www.lonelyplanet.c(...)nd-articles/42/18130
Dan maar een nachtje doorhalen

Iemand die al eens door Noorwegen/ Zweden heeft gereisd met interrail? Ervaringen lees ik graag!
850 NOK klinkt als een vrij normale prijs voor een coupe. Je kan ook stukken met de boot doen ipv bus, hurtigruten is een erg comfortabele manier van reizen en als je bij www.velgogseil.no een aanbieding vind is het erg goedkoop tov van de normale prijzen.
Boven de poolcirkel gaat de zon niet onder in juli, in Trondheim (wat ca 400km ten zuiden van de poolcirkel ligt) gaat de zon wel onder maar het is niet donker, het schemert een beetje en dat is het voordat het weer volop licht wordt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:31:09 #115
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_78417981
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 19:36 schreef Drassss het volgende:

[..]

We hadden wat tijd te kort, omdat de hele trip maar 12 dagen duurde. De reis zelf was eind augustus dus mooi weer, lang licht etc ( tot een uurtje of 10/11 ). We hadden niks geregeld en verbleven voornamelijk in hostels. Een beetje bonnefooi zoeken waar je kan slapen etc. Tevens ook niet echt bezienswaardigheden opgezocht, maar gewoon veel rondlopen, fietsen huren in Stockholm en lol trappen

Naar mijn weten is er in Sundsvall weinig tot niks te beleven. Daarom mijn vraag waarom je voor die plek gekozen hebt of is dat je overstap richting Narvik? Als je meer wil weten moet je ff pmen, misschien kan ik dan iets specifieker zijn!
Dat is idd ook ons plan, gewoon lekker door Zweden en Noorwegen trekken en gaan waar we maar willen. Als het niet leuk is, gaan we weer ergens anders heen Dit doen we dan in 22 dagen. Sundsvall was idd nog wel een extra stop tussen Stockholm en Narvik.. Anders zijn we nogal snel door Zweden heen. Het staat overigens niet vast dat we naar Sundsvall gaan. Dat kan ook nog een andere stad worden.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

850 NOK klinkt als een vrij normale prijs voor een coupe. Je kan ook stukken met de boot doen ipv bus, hurtigruten is een erg comfortabele manier van reizen en als je bij www.velgogseil.no een aanbieding vind is het erg goedkoop tov van de normale prijzen.
Boven de poolcirkel gaat de zon niet onder in juli, in Trondheim (wat ca 400km ten zuiden van de poolcirkel ligt) gaat de zon wel onder maar het is niet donker, het schemert een beetje en dat is het voordat het weer volop licht wordt.
Als het dan toch licht blijft, lijkt een bed me niet nodig. Het lijkt me ook jammer om dan veel van Noorwegen te missen onderweg.. Zal eens kijken naar de Hurtigruten. Thx for the tip
Blimps are pretty pimp!
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 23:41:48 #116
45833 crew  Fogel
pi_78418528
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:31 schreef sir_DERFEL het volgende:

[..]

Als het dan toch licht blijft, lijkt een bed me niet nodig. Het lijkt me ook jammer om dan veel van Noorwegen te missen onderweg.. Zal eens kijken naar de Hurtigruten. Thx for the tip
Naja, je zal toch een keer moeten slapen... en dat kan je naar mijn mening beter in een bed doen dan in een een stoel. Maargoed, het is goedkoper om een hotelkamer te boeken dan een nacht in een coupe... en een hotelkamer staat stil in tegenstelling tot de trein. Maar de trein zal vast ook overdag rijden, scheelt je weer een dag moe zijn.
Het is maar wat je wil

NB Er staan ook wat tips in Noorwegen (4)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_78418584
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:31 schreef sir_DERFEL het volgende:

[..]

Dat is idd ook ons plan, gewoon lekker door Zweden en Noorwegen trekken en gaan waar we maar willen. Als het niet leuk is, gaan we weer ergens anders heen Dit doen we dan in 22 dagen. Sundsvall was idd nog wel een extra stop tussen Stockholm en Narvik.. Anders zijn we nogal snel door Zweden heen. Het staat overigens niet vast dat we naar Sundsvall gaan. Dat kan ook nog een andere stad worden.
[..]

Als het dan toch licht blijft, lijkt een bed me niet nodig. Het lijkt me ook jammer om dan veel van Noorwegen te missen onderweg.. Zal eens kijken naar de Hurtigruten. Thx for the tip
Tipje pak anders Gotenborg mee? Dat is echt een pracht stad en het uitgaansleven is zeker niet verkeerd
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:51:13 #118
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_78418965
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:41 schreef Fogel het volgende:

[..]

Naja, je zal toch een keer moeten slapen... en dat kan je naar mijn mening beter in een bed doen dan in een een stoel. Maargoed, het is goedkoper om een hotelkamer te boeken dan een nacht in een coupe... en een hotelkamer staat stil in tegenstelling tot de trein. Maar de trein zal vast ook overdag rijden, scheelt je weer een dag moe zijn.
Het is maar wat je wil

NB Er staan ook wat tips in Noorwegen (4)
Tja, een hotelkamer lijkt me idd fijner dan een coupe. Heb vorig jaar in 1 van de 2 nachttreinen ook niet goed kunnen slapen, en de dag erop was nog net vol te houden..
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 23:42 schreef Drassss het volgende:

[..]

Tipje pak anders Gotenborg mee? Dat is echt een pracht stad en het uitgaansleven is zeker niet verkeerd
Dat is misschien wel een goed idee, moet het een en ander (nachttrein etc.) toch nog even overleggen..
Is er trouwens een goede verbinding tussen Oslo en het vliegveld bij (OSLO) Rygge? We hebben besloten om terug te vliegen, om toch een beetje sneller thuis te zijn.
Blimps are pretty pimp!
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 23:56:09 #119
45833 crew  Fogel
pi_78419179
Van Oslo naar Rygge of naar Torp is geen probleem met de trein. Laatste stuk moet je dan wel met een bus of taxi doen.
Ik neem aan dat je dan met Ryanair wil vliegen, maar kijk ook eens wat Norwegian en SAS doen qua prijs vanaf Gardermoen, dan kom je met de trein in de terminal aan en dat scheelt ook alweer een stuk in de extra kosten (want vervoer van en naar die low-budget vliegvelden wordt vaak niet meegerekend in de totale ticketprijs door de reizigers). Maargoed, dat is alleen handig als je dichterbij Schiphol woont dan Weeze natuurlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_78505223
Hallo,

Ik heb afgelopen zomer samen met een vriend 3 weken (de laatste week van juli en de eerste 2 weken van Augustus) geinterraild door Denemarken, Zweden en Noorwegen. Mijn reisschema was als volgt:

- Aalborg: leuk stadje niet speciaal maar wel een leuk uitgaansleven
- via Frederikshavn met de boot naar Goteborg: erg leuke stad, goed uitgaansleven ook
- Otta (klein plaatsje tussen Oslo en Trondheim) vanwaar we ook het Rondane nationaal park hebben bezocht en een mountainbiketocht door het park hebben gemaakt wat echt onwijs vet was.
- Trondheim: was niet heel veel te beleven maar het weer zat ook niet erg mee; omdat het toen de hele dag regende zijn we maar naar het grootste zwembad van Noorwegen gegaan, wat wel een heel mooi zwembad was met een prachtig uitzicht op het Trondheimfjord.
-Bodo: De treinrit Trondheim-Bodo was echt heel mooi, ik adviseer je zeker om dan in elk geval wakker te blijven (wij hebben overigens helemaal geen nachttreinen genomen). Wij hebben niets van de stad zelf gezien omdat wij meteen de volgende morgen de boot naar de Lofoten namen. Deze overtocht was echt ontzettend mooi mede dankzij het prachtige weer. Gek genoeg hebben wij boven de poolcirkel het mooiste zomerweer gehad (de hele week zo'n 26 graden).
- Ĺ (Lofoten): Dit is echt een heel mooi vissersdorpje met een prachtige camping op de rotsen direct aan zee.
- Svolvaer (Lofoten): niet een heel speciaal stadje, mocht je de Lofoten bezoeken (wat ik iedereen aan kan raden): blijf vooral op het meest zuidelijke eiland, meer naar het noorden toe wordt het landschap wat vlakker en saaier.
- Bjorkliden (Zweeds Lapland): echt werkelijk een schitterend plaatsje midden in het nationaal park Abisko met werkelijk een adembenemend uitzicht over het Tornetrask meer. Wij hebben daar een grottentocht gedaan wat erg leuk was maar wel heel prijzig, en een prachtige wandeling door het park gemaakt.
- Umea: valt weinig bijzonders over te vertellen, uitgaansleven stelde niet veel voor ondanks dat wij er op een zaterdag waren.
- Stockholm: prachtige stad met veel water en een goed uitgaansleven. Ook goede tram- en metroverbindingen.
- Kopenhagen: valt niet heel veel bijzonders over te vertellen, het zeemeermin-beeldje is echt een lullig beeldje van amper een meter hoog:P.

Nog een paar algemene tips:
- Houd er rekening mee dat heel Scandinavie (vooral Noorwegen en Denemarken) redelijk duur is. Een biertje kost omgerekend al gauw 5 euro!
- In het noorden wordt het eind juli amper donker en ik adviseer ook zeker om een slaapmaskertje mee te nemen:P
- In Sundsvall is inderdaad zoals hierboven al genoemd niets te beleven.
hghfhggfhdfxggggggshdfgfdhs
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 00:07:12 #121
45833 crew  Fogel
pi_78506057
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:51 schreef 1701320 het volgende:

knip
- Svolvaer (Lofoten): niet een heel speciaal stadje, mocht je de Lofoten bezoeken (wat ik iedereen aan kan raden): blijf vooral op het meest zuidelijke eiland, meer naar het noorden toe wordt het landschap wat vlakker en saaier.

knip

Nog een paar algemene tips:
- Houd er rekening mee dat heel Scandinavie (vooral Noorwegen en Denemarken) redelijk duur is. Een biertje kost omgerekend al gauw 5 euro!
In Svolvćr is (of in ieder geval was) een ijssculptuurmuseum, best de moeite waard.

Hou er ook rekening mee dat dat biertje meteen een halve liter is en dat de prijs dus eigenlijk best meevalt tov van een amsterdammertje van half zo groot voor 2,75¤...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_78509531
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:51 schreef 1701320 het volgende:
Hallo,

Ik heb afgelopen zomer samen met een vriend 3 weken (de laatste week van juli en de eerste 2 weken van Augustus) geinterraild door Denemarken, Zweden en Noorwegen. Mijn reisschema was als volgt:

Verhaal
En hoeveel was je in totaal ongeveer kwijt voor deze reis?
pi_78515931
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 01:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

En hoeveel was je in totaal ongeveer kwijt voor deze reis?
Ongeveer 1200 euro, maar het was het meer dan waard!

Overigens zou je misschien in de plaats van Sundsvall ook naar Östersund kunnen gaan, ligt weliswaar niet helemaal op de route maar is wel een heel mooi stadje, gelegen aan een meer. Daar in de buurt hebben wij destijds ook een hele mooie kanotocht gemaakt.
Nog een vraag: waarom wil je alleen maar steden bezoeken? Als je naar Scandinavie gaat wil je toch ook wel echt iets van de natuur zien behalve dan vanuit de trein?
hghfhggfhdfxggggggshdfgfdhs
pi_78534121
Weet iemand nog een vette stad in Slowakije? Ga met een vriend interrailen en we komen waarschijnlijk wel door Slowakije. Ik hoorde niet al teveel positieve verhalen over Bratislava, behalve mooie vrouwen. Iemand nog aanraders?
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  dinsdag 2 maart 2010 @ 11:01:58 #125
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78627505
Ik had al een geruime tijd het idee om te gaan interrailen en omdat ik geen kaartje voor Lowlands heb kunnen bemachtigen hebben we hier voor gekozen

Het idee is als volgt:

Weeze - Berlijn (vliegtuig)
Berlijn - Praag (Interrail gaat hier in)
Praag - Wenen/Bratislava/? (Wat is de moeite waard?)
? - Budapest
Budapest - Krakau
Krakau - Berlijn


Denken jullie dat dit te doen is met 5 reisdagen binnen 10 dagen of wordt dat aan de krappe kant?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')