quote:Due to its dire economic situation, the Greek government is implementing major cuts in the state-owned train service.
The very scenic main line Piraeus - Athens - Larissa - Thessaloniki line and (when completed) the new standard gauge line Athens - Korinthos - Patras both remain, but many branch lines close, including those to Olympia, Argos & Kalamata in the Peloponnese.
Most significantly, all international trains to and from Greece, meaning those linking Thessaloniki with Sofia, Belgrade, Bucharest and Istanbul are cancelled until further notice as from January 2011, effectively cutting Greece off from the rest of the European rail network. So much for being part of Europe, let alone part of the EU!
It will still be possible to take a train to Venice, Ancona or Bari then a ferry to Greece, but the overland rauil route looks to be cut, after over 100 years.
The cuts to international trains are described as 'until further notice' so there's a glimmer of hope that they may one day be reinstated and Greece once more linked to the rest of Europe. But don't hold your breath, the nightmare is here...
Bron
Ben vorig jaar ook via Italie en Griekenland naar Istanbul gegaan, fantastische reis! Kan je op de boot alleen maar aanraden om op het dek te gaan liggen. Jammer inderdaad dat de internationale treinen niet meer rijden in Griekenland, maar ik zal me er niet door laten weerhouden. Voor reserveringen in Griekenland waren we vorig jaar ook belachelijk veel kwijt, volgens mij ruim 20 euro voor Athene-Thessaloniki en ook nog eens rond de 20 voor de nachttrein naar Istanbul.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:36 schreef beertenderrr het volgende:
interrailer present ga 18 juli richting Rome, daarna met de boot naar griekenland en dan via Istanbul weer terug ofzo. Mooie lange reis voor de boeg!
Vraag me alleen af hoe het zit met de treinen in Griekenland, liggen deze nu op hun gat vanwege de stakingen of valt het mee?
Welke kant ga je op?quote:Op zondag 29 januari 2012 20:49 schreef arachide. het volgende:
Even een ferme kick voor deze.
Eind juli 22 dagen door Europa. Iemand nog leuke ideetjes?
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhemquote:
Sommige dingen zijn ook op doorreis zegmaar, dan vertrekken we sochtend van stad A naar B en ondertussen stoppen we ergens even, gaan we sfeer snuiven en weer door.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:48 schreef wormtrein het volgende:
Eerste keer interrailen? Je lijst is te lang, voor 22 dagen
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhem
Bratislava vond ik ook geen zak aanquote:Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.
Ah oké, dat scheelt. Ik ben afgelopen zomer ook gaan interrailen en ik kwam echt gefrustreerde jongeren tegen die in drie weken tijd héél Europa wilden zien Die zagen meer trein dan stad, echt zonde. Mijn strategie is 3 dagen per stad ongeveer, ik vind het ook heerlijk om gewoon een beetje rond te struinen en niet alleen maar de toeristische dingen te bezoeken.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:17 schreef arachide. het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn ook op doorreis zegmaar, dan vertrekken we sochtend van stad A naar B en ondertussen stoppen we ergens even, gaan we sfeer snuiven en weer door.
En vanaf Malmo gaat een directe nachttrein naar Berlijn dus je hoeft vanaf Goteborg niet weer terug naar Kobenhavn.quote:Op zondag 29 januari 2012 21:14 schreef arachide. het volgende:
[..]
De route is nu arnhem-kopenhagen-Göteborg-Kopenhagen-Berlijn-Praag-Wenen-Bratislava-Boedapest-München-Frankfurt-Antwerpen-arnhem
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 29 januari 2012 22:48 schreef MCH het volgende:
[..]
En vanaf Malmo gaat een directe nachttrein naar Berlijn dus je hoeft vanaf Goteborg niet weer terug naar Kobenhavn.
Ik zal het even met mijn partner in reiscrime overleggen. Hij wilde graag Bratislava.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:33 schreef MCH het volgende:
[..]
Deze route kan perfect in 22 dagen mits veel gebruik van nachttreinen. Misschien Bratislava weglaten, daar hoor ik weinig positieve geluiden over. En overweeg eens om bestemmingen als Frankfurt of Antwerpen en misschien Berlijn weg te laten, dat zijn meer bestemmingen voor weekendtrips. Kun je beter iets exotisch opzoeken in verre oorden. Prop b.v. Belgrado tussen Beodapest en München of doe Praag - Boedapest - Belgrado - Wenen - (Bratislava) - München.
Dan doe je toch gewoon Bratislava? Je weet pas of het echt niet leuk is als je het zelf hebt ondervonden.quote:Op zondag 29 januari 2012 23:18 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik zal het even met mijn partner in reiscrime overleggen. Hij wilde graag Bratislava.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |