abonnement Unibet Coolblue
pi_71152999
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Goed, maar je hebt het nu over twee uitersten. Er zijn genoeg mogelijkheden om een mooie appartement te huren met wat mensen die ook in de city werken. Meeste analisten bij de banken (ik denk 95%) wonen de eerste paar jaar samen met collega's of vrienden. Een 3-kamer appartement in een mooie buurt is bijvoorbeeld goed te vinden voor £600pw, terwijl een 1-kamer apartement in diezelfde buurt eerder £350pw is. Dat scheelt je toch £150pw, plus de besparing door het delen van de vaste lasten...
Je hebt me iig. wel overtuigd om het eerst eens bij vrienden te zoeken om eventueel daarmee samen te gaan wonen. Een probleempje kan zijn dat zelfs bij mij op de universiteit er maar weinig zijn die voor een banken stage willen gaan in de zomer. Ik moet sommige echt benadrukken dat het goed is voor de carrière plus dat je nog wel eens terug kunt komen na je studie, mocht de stage goed verlopen. En dat valt me toch wel vies tegen. Het grootste gedeelte vliegt 1 dag na de examens direct terug naar huis. Maar ik zal het zeker proberen en je hoort nog wel van me als ik weet bij welke bank ik binnenkom een stage bij GS staat werkelijk boven op het lijstje.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71153126
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt me iig. wel overtuigd om het eerst eens bij vrienden te zoeken om eventueel daarmee samen te gaan wonen. Een probleempje kan zijn dat zelfs bij mij op de universiteit er maar weinig zijn die voor een banken stage willen gaan in de zomer. Ik moet sommige echt benadrukken dat het goed is voor de carrière plus dat je nog wel eens terug kunt komen na je studie, mocht de stage goed verlopen. En dat valt me toch wel vies tegen. Het grootste gedeelte vliegt 1 dag na de examens direct terug naar huis. Maar ik zal het zeker proberen en je hoort nog wel van me als ik weet bij welke bank ik binnenkom een stage bij GS staat werkelijk boven op het lijstje.
Als je eenmaal iets geregeld hebt, is het niet te lastig om ergens een plek te vinden, genoeg mensen die iemand zoeken om mee samen te wonen. Een stage bij GS is natuurlijk altijd top, gewoon goed je best doen. Zal niet meevallen om dat per januari te regelen, maar je kunt kijken waar ze zin in hebben.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71155104
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:43 schreef jmac het volgende:

[..]


[..]


[..]

Camden
Dat snap ik, dat zei Eddy zelf ook
Tap tap tap
pi_71161024
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat snap ik, dat zei Eddy zelf ook
http://cli.gs/3NSDvu zoek daar maar 's

Voor de trein/boot liefhebbers een goedkope actie: http://www.stenaline.co.uk/ferry/rail-and-sail/holland/

[ Bericht 14% gewijzigd door jmac op 21-07-2009 00:43:54 ]
pi_71167536
Mocht je voor langere tijd in Londen (of Engeland in het algemeen) blijven dan kan je contact opnemen met Camelot Property Management, kost tussen de 25 en max. 90 pond per week waarbij je voor 25pond een klein kamertje hebt en alles deelt met anderen en voor 90 pond heb je een slaapkamer+woonkamer+keuken+badmaker.

Als je interesse hebt of meer wilt weten kan je ook mij even een pm sturen, dan reply ik even met mn werk email adres
pi_71179152
Waar in Camden, jmac? Ik zit rond Camden Square.

En sommige van deze prijzen zijn toch echt een beetje overdreven en lijken er vanuit te gaan dat mensen echt alleen in het centrum willen wonen... Londen is groter dan zone 1 en er is genoeg te doen in de meeste wijken, terwijl je nog steeds snel dag en nacht het centrum in-en-uitkunt.
pi_71179306
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef MonopolyMan het volgende:
Waar in Camden, jmac? Ik zit rond Camden Square.

En sommige van deze prijzen zijn toch echt een beetje overdreven en lijken er vanuit te gaan dat mensen echt alleen in het centrum willen wonen... Londen is groter dan zone 1 en er is genoeg te doen in de meeste wijken, terwijl je nog steeds snel dag en nacht het centrum in-en-uitkunt.
Natuurlijk, maar als je werkt in Covent Garden en je doet 50-60 uur per week, dan wil je zo min mogelijk tijd kwijt zijn met reizen. Daarbij wil je wonen in een mooie buurt waar je vrienden hebt wonen, en zo eindig ik in South Ken. Ik zou prima verder willen wonen, maar mijn sociaal leven speelt zich nu eenmaal centraler af...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71179984
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef MonopolyMan het volgende:
Waar in Camden, jmac? Ik zit rond Camden Square.

En sommige van deze prijzen zijn toch echt een beetje overdreven en lijken er vanuit te gaan dat mensen echt alleen in het centrum willen wonen... Londen is groter dan zone 1 en er is genoeg te doen in de meeste wijken, terwijl je nog steeds snel dag en nacht het centrum in-en-uitkunt.
Onder de brug van Hawley Road. Minuutje van chalk farm station (zijstraat als je vanaf chalk farm richting camden loopt (bij 't tankstation aan je linkerzijde tegenover de stables).
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:07 schreef MonopolyMan het volgende:
Waar in Camden, jmac? Ik zit rond Camden Square.
Wat voor job doe je in Camden?
pi_71181985
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als je werkt in Covent Garden en je doet 50-60 uur per week, dan wil je zo min mogelijk tijd kwijt zijn met reizen. Daarbij wil je wonen in een mooie buurt waar je vrienden hebt wonen, en zo eindig ik in South Ken. Ik zou prima verder willen wonen, maar mijn sociaal leven speelt zich nu eenmaal centraler af...
Begrijp ik enigzins wel natuurlijk en ik gebrijp dat het erg handig is om centraal te wonen... ik hou eigenlijk zelf toch ook van iets meer ruimte... ik woon in een ontzettend rustige buurt, groen, een park voor de deur en alles... maar de huur is een stuk lager en het is minder dan 10 minuten deur-tot-deur naar Euston/King's Cross, dus ook dichtbij de rest van het centrum.
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 14:33 schreef jmac het volgende:

[..]

Onder de brug van Hawley Road. Minuutje van chalk farm station (zijstraat als je vanaf chalk farm richting camden loopt (bij 't tankstation aan je linkerzijde tegenover de stables).
[..]

Wat voor job doe je in Camden?
Cool, ga ik wel eens langs. Ben je al eens in de Monarch geweest? Vriend van mij werkt daar... niet dat het de leukste pub in Londen is maargoed.
pi_71183642
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:27 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Begrijp ik enigzins wel natuurlijk en ik gebrijp dat het erg handig is om centraal te wonen... ik hou eigenlijk zelf toch ook van iets meer ruimte... ik woon in een ontzettend rustige buurt, groen, een park voor de deur en alles... maar de huur is een stuk lager en het is minder dan 10 minuten deur-tot-deur naar Euston/King's Cross, dus ook dichtbij de rest van het centrum.

De aanname dat je die zaken niet kunt vinden in het centrum is natuurlijk wat makkelijk. Ik heb een grote communal garden, dus erg veel groen. 's Avonds zelfs vosjes in de tuin en 's nachts constant luisteren naar de uilen. Verder is de buurt ook erg rustig, etc. De huur is wellicht hoger, maar dat heb ik simpelweg over voor de lokatie. King's Cross is voor mij de verkeerde kant van het centrum, helaas. Iets van Fullham/Putney/Wandsworth zou voor mij mogelijk zijn, maar die buurten doen me weinig.

Uiteindelijk allemaal persoonlijk. Als ik rustiger werk zou hebben, zou ik graag richting Richmond ofzo verhuizen, maar dat zit er gewoon niet in, helaas...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71214238
Het is inderdaad persoonlijk in the end... ik wilde alleen zeggen tegen mensen dat ze zeker ook buiten het centrum moeten kijken. Voor sommigen is dat natuurlijk uiteindelijk niet ideaal.

Ik weet niet, als student wilde ik altijd zo centraal mogelijk wonen en overal dichtbij zijn. Nu kan ik de rust en het meer community-gevoel van sommige wijken iets verder daarbuiten apprecieren. Ookalkan ik financieel gezien iets in het centrum huren, ik heb liever net iets meer ruimte voor mijn geld en ik spaar graag wat geld om hier uiteindelijk ook iets te kopen.
pi_71214561
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:16 schreef MonopolyMan het volgende:
Het is inderdaad persoonlijk in the end... ik wilde alleen zeggen tegen mensen dat ze zeker ook buiten het centrum moeten kijken. Voor sommigen is dat natuurlijk uiteindelijk niet ideaal.

Ik weet niet, als student wilde ik altijd zo centraal mogelijk wonen en overal dichtbij zijn. Nu kan ik de rust en het meer community-gevoel van sommige wijken iets verder daarbuiten apprecieren. Ookalkan ik financieel gezien iets in het centrum huren, ik heb liever net iets meer ruimte voor mijn geld en ik spaar graag wat geld om hier uiteindelijk ook iets te kopen.
Da's zeker waar. Ik kom ook graag buiten het centrum hoor, wonen is alleen minder praktisch. Het community gevoel zal ik toch missen, ik werk er teveel voor een ik ben in het weekend bijna altijd weg. En zolang ik nog steeds ernaast mijn bonus kan sparen maakt het me te weinig uit qua financiën.

Ik moet alleen nog een keer naar Primrose Hill, daar ben ik dan gek genoeg nog nooit geweest en da's toch redelijk schandalig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71219568
Iemand btw ooit naar Camden geweest?
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:03:19 #239
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71220511
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:37 schreef MissSpooky het volgende:
Iemand btw ooit naar Camden geweest?
Camden is erg goed voor muziek, kroegjes en alternatieve spulletjes maar sinds het rookverbod kom ik er nauwlijks meer. Ik moet er binnenkort maar weer eens heen denk ik.
reset
pi_71226369
Ik woon net boven Camden... wat ik zou aanraden is om er vooral door de week naartoe te gaan: 's weekends is het echt erg druk en erg toeristisch. De markten zijn leuk. Degene het dichtst bij het station zijn heel erg toeristisch en verkopen vooral t-shirts met slogans er op enzo. Ga verdoor richting het Regent's Canal en je komt bij Camden Lock Market, waar er wel heel wat leuks te zien is. Verderdoor krijg je bijvoorbeeld ook antieke meubels en dat soort dingen.

Om te drinken is er ook heel wat. The World's end (je ziet het meteen als je uit het metrostation komt) is een grote en best leuke pub. The Monarch en The Enterprise op Chalk Farm Road is ook best goed, alsook de Hawley Arms, waar ook veel celebrities naartoe gaan. Qua clubs heb je bijvoorbeeld Barfly en Underworld.

Qua eten raad ik Jamon Jamon op Parkway aan. Heel goed Spaans restaurant. Je kunt ook richting Kentish Town gaan (1 stop verder op de Northern Line) wat een beetje Camden Town zonder toeristen is... met heel wat leuke winkeltjes en restaurants ook.

Er zijn heel wat drugs in het gebied, en daar is het ook een beetje beroemd voor. Vermijd het; ook als je in drugs geinteresserd bent, want wat je daar gaat krijgen is echt het geld niet waard. Je wilt ook opletten met minicabs die je op de straat worden aangeboden 's nachts.

Dit valt goed te combineren met een bezoek aan Regent's Park en Primrose Hill net daarnaast, waar ook de zoo gelegen is.

Drive-r: Primrose Hill is echt een prachtig gebied met het beste uitzicht over Londen. Daar wonen is vrij onbetaalbaar maar de pubs en restaurants vallen eigenlijk wel weer mee en je kunt er toch vrij makkelijk onder de £100 pond eten met z'n tweeen.
pi_71229398
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:09 schreef MonopolyMan het volgende:
Ik woon net boven Camden... wat ik zou aanraden is om er vooral door de week naartoe te gaan: 's weekends is het echt erg druk en erg toeristisch. De markten zijn leuk. Degene het dichtst bij het station zijn heel erg toeristisch en verkopen vooral t-shirts met slogans er op enzo. Ga verdoor richting het Regent's Canal en je komt bij Camden Lock Market, waar er wel heel wat leuks te zien is. Verderdoor krijg je bijvoorbeeld ook antieke meubels en dat soort dingen.

Om te drinken is er ook heel wat. The World's end (je ziet het meteen als je uit het metrostation komt) is een grote en best leuke pub. The Monarch en The Enterprise op Chalk Farm Road is ook best goed, alsook de Hawley Arms, waar ook veel celebrities naartoe gaan. Qua clubs heb je bijvoorbeeld Barfly en Underworld.

Qua eten raad ik Jamon Jamon op Parkway aan. Heel goed Spaans restaurant. Je kunt ook richting Kentish Town gaan (1 stop verder op de Northern Line) wat een beetje Camden Town zonder toeristen is... met heel wat leuke winkeltjes en restaurants ook.

Er zijn heel wat drugs in het gebied, en daar is het ook een beetje beroemd voor. Vermijd het; ook als je in drugs geinteresserd bent, want wat je daar gaat krijgen is echt het geld niet waard. Je wilt ook opletten met minicabs die je op de straat worden aangeboden 's nachts.

Dit valt goed te combineren met een bezoek aan Regent's Park en Primrose Hill net daarnaast, waar ook de zoo gelegen is.

Drive-r: Primrose Hill is echt een prachtig gebied met het beste uitzicht over Londen. Daar wonen is vrij onbetaalbaar maar de pubs en restaurants vallen eigenlijk wel weer mee en je kunt er toch vrij makkelijk onder de £100 pond eten met z'n tweeen.
Ach, onbetaalbaar. Dat zeggen ze ook over South Ken

Nee, maar ik wil er graag een keertje heen. Elk weekend zit alleen zo vol, ik hou echt nooit tijd over.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71229798
Primrose Hill is echt mooi .
Zit ook een schattig boekwinkeltje. En Sylvia Plath heeft er gewoond, en nog een stel andere bekende schrijvers, en er wonen nog steeds een boel celebs. Whores on the hill noemden ze dat kliekje toch?

ja sorry, ik koop standaard The Sun enzo als ik in Engeland ben .
Tap tap tap
pi_71235758
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:40 schreef CherryLips het volgende:
Primrose Hill is echt mooi .
Zit ook een schattig boekwinkeltje. En Sylvia Plath heeft er gewoond, en nog een stel andere bekende schrijvers, en er wonen nog steeds een boel celebs. Whores on the hill noemden ze dat kliekje toch?

ja sorry, ik koop standaard The Sun enzo als ik in Engeland ben .
M'n huisgenootje werkt @primrose als nanny voor een actrice. Komt elke dag terug met grappige verhalen. ze had recent ook nog ruzie met die gozer van Gwen omdat die hun babystoeltje wou afpakken in de pub Maar als je ze wil spotten zit je daar goed idd.

Was vandaag trouwens even in de Hems. Toch wel lekker zo'n patatje oorlog. 26 augustus hebben ze een 'scheveningen feest'...



[ Bericht 3% gewijzigd door jmac op 23-07-2009 00:29:48 ]
pi_71236236
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:03 schreef jmac het volgende:

[..]

M'n huisgenootje werkt @primrose als nanny voor een actrice. Komt elke dag terug met grappige verhalen. ze had recent ook nog ruzie met die gozer van Gwen omdat die hun babystoeltje wou afpakken in de pub Maar als je ze wil spotten zit je daar goed idd.

Was vandaag trouwens even in de Hems. Toch wel lekker zo'n patatje oorlog. 26 augustus hebben ze een 'scheveningen feest'...

[ afbeelding ]
Gavin Rossdale
Heb hem nog een tikkie gestalkt, weet precies waar ie woont . Best erg... Ik stond voor het huis in de veronderstelling dat ze niet thuis waren. Ik foto maken, vriendin maakt foto van mij voor huis, gaan binnen ineens de lampen aan. Ben gelijk weggerend, schaamde me kapot.

En De Hems is wel leuk ja, alleen een beetje vreemd om naar Londen te gaan en dan toch weer in een Nederlandse pub te eindigen .
Tap tap tap
pi_71243790
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:24 schreef jmac het volgende:
Gevonden! Ze hebben 'm wel op een slimme plaats gehangen. Er hangen nog paar andere borden daar dus denk niet dat ze 'm snel weghalen.



[ afbeelding ]
Ik heb het programma over londen van BNN gister nu ook gezien en heb de vorige seizoenen van Nederland & Spanje en Zweden gezien en als je dat vergelijkt met de 'gastvriendelijkheid' in Londen, damn daar stond ik toch wel even van te kijken. Alles behalve gastvriendelijk in Londen, overal direct de deur dicht doen, commentaar etc. Terwijl ze in Zweden en in Spanje, zelfs in Nederland! vaak vriendelijk werden onthaald.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71245806
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het programma over londen van BNN gister nu ook gezien en heb de vorige seizoenen van Nederland & Spanje en Zweden gezien en als je dat vergelijkt met de 'gastvriendelijkheid' in Londen, damn daar stond ik toch wel even van te kijken. Alles behalve gastvriendelijk in Londen, overal direct de deur dicht doen, commentaar etc. Terwijl ze in Zweden en in Spanje, zelfs in Nederland! vaak vriendelijk werden onthaald.
Probeer het in Parijs of New York en je ziet precies hetzelfde. Iedereen heeft altijd haast en men vertrouwd elkaar gewoon niet zo veel.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, onbetaalbaar. Dat zeggen ze ook over South Ken

Nee, maar ik wil er graag een keertje heen. Elk weekend zit alleen zo vol, ik hou echt nooit tijd over.
Dat jij het misschien kan betalen betekent niet dat het niet een van de meest exclusieve locaties, en een van de meest dure, in de hele wereld is.
Als een gemiddelde woning/appartement daar £800,000 kost dan moet je toch al £200,000 oftewel vijf-zes maal het gemiddelde inkomen van een Londens gezin verdienen om er te kunnen wonen.

Bishop's Avenue in Hampstead heeft als starting price £5 miljoen voor een woning, als je echt exclusief wil gaan.

[ Bericht 38% gewijzigd door MonopolyMan op 23-07-2009 12:18:38 ]
pi_71245830
Eddy zag er ook wel een beetje uit als een zwerver hoor .
Tap tap tap
pi_71266168
Als bij mij een Franse/Spaanse oid. journalist met geluidsman en cameraman aan zou kloppen zou ik ze ook niet binnen laten, kan het dus best begrijpen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:40:32 #249
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_71383316
Stel hè, je boekt zo'n el-cheapo vlucht bij Ryanair van Londen terug naar Nederland, gaat het dan (makkelijk) lukken om een vlucht van 6.55 uur smorgens te halen? Ik heb geen idee of de verbinding centrum Londen (zeg paddington station) naar Stansted altijd in orde is (ook zo vroeg, rekening houdend met inchecken etc.)
pi_71383784
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:40 schreef Cyclonist het volgende:
Stel hè, je boekt zo'n el-cheapo vlucht bij Ryanair van Londen terug naar Nederland, gaat het dan (makkelijk) lukken om een vlucht van 6.55 uur smorgens te halen? Ik heb geen idee of de verbinding centrum Londen (zeg paddington station) naar Stansted altijd in orde is (ook zo vroeg, rekening houdend met inchecken etc.)
Grappig. Toevallig vlieg ik straks om 6:55 naar Ehv (ja en ik ben nog wakker ).

Wat je moet doen is gewoon een bus boeken van national express (tientje) richting stansted. Thats it. Hij gaat zowat om het half uur en vertrekt op zoveel plaatsen dat er altijd wel iets in je buurt zit. Zorgen dat je uurtje voor sluiting gate aankomt en klaar ben je. Ik pak straks rond 4 cab vanuit thuis naar t station en daar de bus (duurt 1h4) en kom dan rond 5:40 aan. Ruim op tijd dus: http://www.nationalexpres(...)stansted-london.aspx

Edit: Inmiddels aangekomen. Was goed te doen met bus Wat een drukte zeg zo vroeg op stansted.

[ Bericht 8% gewijzigd door jmac op 28-07-2009 10:47:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')