abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:48:13 #1
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69778663
Ik heb 2 homeopatisch middelen tegen reisziekte gevonden, met dezelfde bestandsdelen, alleen met een groot verschil. De hoeveelheid van bestandsdeel verschilt heel veel, maar ook hetgeen wat er nog als extra naamgeving bij een bestandsdeel staat.

Dit zijn de 2 middelen:

- VSM Travelin:
Cocculus D4 25 mg
Ipecacuanha D6 25 mg
Nux vomica D6 25 mg
Petroleum D12 25 mg
Tabacum D6 25 mg

- Cocculine:
Cocculus indicus 4CH 0.375mg
Tabacum 4CH 0.375mg
Nux vomica 4CH 0.375mg
Petroleum 4 CH 0.375mg

Weet iemand hoe dit verschil nu precies zit? (afgezien van dat travelin 1 bestandsdeel meer heeft)
pi_69778883
Zo te zien is het eerste middel fytotherapie en het tweede middel homeopathie

Ik zou voor de eerste gaan
pi_69778910
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:56 schreef freecell het volgende:
Zo te zien is het eerste middel fytotherapie en het tweede middel homeopathie

Ik zou voor de eerste gaan
Wat is fytotherapie? *benieuwd*
(:
pi_69778953
Ze werken in ieder geval beiden niet.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:59:40 #5
154952 spoor4
Spoort niet
pi_69778988
Volgens de homeopathie werkt een middel beter als je het sterker verdund. Ik zou gewoon kraanwater drinken.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:00:32 #6
154952 spoor4
Spoort niet
pi_69779019
D# geeft ook aan dat het middel # keer is verdund met 1 op 10 geloof ik.
pi_69779363
fytotherapie is gewoon kruidengeneeskunde.
In Nederland noemen we dit om één of andere duistere reden ook fytotherapie, maar het is echt anders.

Fytotherapie is Arnica en Calendula bij vallen en schrammen en stiekem was paracetamol (dat is een boombast) vroeger ook fytotherapie. Het is het benutten van de dingen in de natuur die werken bij bepaalde dingen. Weegbree bij brandnetel, venkel bij buikpijn, dat soort dingen. Fytotherapie is over het algemeen ook goed te bewijzen op werking (denk aan paracetamol, hypericum en digitalis ed) Veel van de gewone medicijnen die er zijn zijn ook op deze manier ontstaan en worden nu ook synthetisch nagemaakt (wederom de paracetamol bijvoorbeeld)

Homeopathie is niet de directe werking van een plant, maar werkt met verdunningen (druppel in een zwembad idee) en met energieën. Hoe groter de verdunning, hoe werkzamer de stof. Ik durf niet te zeggen dat het niet werkt, want dat doet het vaak wel, maar ik ben er een beetje huiverig voor, want ik weet niet hoe.

Fytotherapie vind ik tof, homeopathie vind ik, vooral ook gezien mijn eigen geloof, niet iets wat ik wil gebruiken
pi_69779489
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:00 schreef spoor4 het volgende:
D# geeft ook aan dat het middel # keer is verdund met 1 op 10 geloof ik.
Ik zag het net staan in de OP inderdaad
Allebei homeopathie dus, niet zoveel verschil in samenstelling

Dus een D-4 is:
één druppel stof op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol.

Hoi
pi_69779526
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:59 schreef spoor4 het volgende:
Volgens de homeopathie werkt een middel beter als je het sterker verdund. Ik zou gewoon kraanwater drinken.
dat is ook mijn mening over homeopathie
pi_69779595
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:14 schreef _LotT het volgende:

[..]

dat is ook mijn mening over homeopathie
Er zijn wel veel mensen die er baat bij hebben
Ik weet echt de cijfers niet van hoe groot het placebo-effect hierbij is.

Maar ik ben gewon niet zo'n voorstander. En op een gegeven moment (vrij snel imo) worden die verdunningen gewoon onzin

Maaaaar... ik vind het dus wel jammer dat fytotherapie in Nederland bij de homeopathie wordt gerekend.... Beetje kind met het badwater weggooien
  zaterdag 6 juni 2009 @ 21:17:32 #11
154952 spoor4
Spoort niet
pi_69779608
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:13 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik zag het net staan in de OP inderdaad
Allebei homeopathie dus, niet zoveel verschil in samenstelling

Dus een D-4 is:
één druppel stof op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol, daarvan
één druppel op op 10 water of alcohol.

Hoi
Sowieso doet een stof als "nux vomica" al vermoeden dat het homeopathie is. Het principe is dat je een erg giftige stof neemt die misselijkheid veroorzaakt en die vervolgens extreem gaat verdunnen. En dan zou het spontaan de omgekeerde werking krijgen. Gaat compleet in tegen alle logica. Maar goed, de placebowerking is er sowieso.
pi_69779780
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:17 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Sowieso doet een stof als "nux vomica" al vermoeden dat het homeopathie is. Het principe is dat je een erg giftige stof neemt die misselijkheid veroorzaakt en die vervolgens extreem gaat verdunnen. En dan zou het spontaan de omgekeerde werking krijgen. Gaat compleet in tegen alle logica. Maar goed, de placebowerking is er sowieso.
Ik vind homeopathie ook onlogisch, maar als je bijvoorbeeld digitalis (vingerhoedskruid neemt) en dat opeet, ga je dood aan een hartstilstand.
Als je er erg weinig van neemt (verdunnen dus) kan het erg effectief zijn bij bepaalde hartafwijkingen. Wordt ook gewoon gebruikt in de farmaceutische industrie.

Maar dan is het dus meer dat het onverdund simpelweg te sterk is en verdund goed toepasbaar. Als je het nóg verder verdunt wordt het minder werkzaam.
Fytotherapie it is
pi_69779832
Nux Vomica was toch strychnine?
Dat zou ik niet gaan eten Ook niet als het homeopathisch is en verdund
pi_69780289
Het beste medicijn is nog altijd cannabis.
pi_69780360
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:39 schreef Icosahedron. het volgende:
Het beste medicijn is nog altijd cannabis.
fytotherapie it is
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:08:21 #16
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69781061
Reisziekte

Dat is volgens mij gewoon een psychologische aandoening.
pi_69781094
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:08 schreef Buschetta het volgende:
Reisziekte

Dat is volgens mij gewoon een psychologische aandoening.

Mag ik je morgen 3 uur in verschillende kermisattracties zetten? AAAAH?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:11:02 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69781131
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:09 schreef freecell het volgende:

[..]

Mag ik je morgen 3 uur in verschillende kermisattracties zetten? AAAAH?
Jawel hoor..

Zat vandaag nog 1 uur in de Revolution.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:13:31 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69781188
Placebo pillen? Je kan ook gewoon M&M's gaan eten. Kans dat de moleculen in je M&M in aanraking zijn geweest met een molecuul van het voor jouw kwaal voorgeschreven homeopathische middel ooit in het verleden is vrij groot. Of telt dat dan ineens niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:14:31 #20
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69781204
Ipecacuanha wordt volgens de engelse wikipedia gebruikt om juiste braken op te wekken, wat je bij reisziekte juist wilt voorkomen

De rede dat ik niet gewoon primatour gebruik is, is omdat ik als hobby aan zweefvliegen doe, waarbij ik niets kan gebruiken waarvan je suf word Dus dan maar iets proberen in de hoop dat het wat helpt
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:15:41 #21
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69781234
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:08 schreef Buschetta het volgende:
Reisziekte

Dat is volgens mij gewoon een psychologische aandoening.
De mexicaanse griep is ook een pshychologisch aandoening?

Je moet eens weten hoe beroerd het is om reisziek te zijn.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:16:09 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69781244
Dan zijn die M&M's echt perfect. Ze hebben het homeopathische effect en ze geven je wat suiker.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:19:33 #23
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69781323
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:16 schreef SpecialK het volgende:
Dan zijn die M&M's echt perfect. Ze hebben het homeopathische effect en ze geven je wat suiker.
Ik vind m&m's niet lekker
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:21:39 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_69781383
Blasphemy!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_69782400
De ene is water. De andere is water.
Da's 't verschil.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:16:29 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_69788120
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:15 schreef Keiichi het volgende:

[..]

De mexicaanse griep is ook een pshychologisch aandoening?

Je moet eens weten hoe beroerd het is om reisziek te zijn.
Ik heb zelf Simulation Sickness... Is kut ja. Maar wel psychologisch.

http://en.wikipedia.org/wiki/Motion_sickness

Een placebo is leuk maar je kan jezelf ook trainen door bepaalde truukjes te leren.
  zondag 7 juni 2009 @ 10:31:24 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_69788266
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:14 schreef Keiichi het volgende:
Ipecacuanha wordt volgens de engelse wikipedia gebruikt om juiste braken op te wekken, wat je bij reisziekte juist wilt voorkomen
Klopt, maar dit is juist het idee achter homeopathie. Dat luidt similia similibus curentur, d.w.z. 'het gelijke wordt door het gelijke genezen'. Je neemt dus een braakmiddel, lost hiervan een heel klein beetje op en water (en schudt het, erg belangrijk!) en neemt hiervan weer een heel klein beetje (1/10e of 1/100e) en lost dit weer op.

Iets wat een verdunning van D6 is, is zo 10-6 keer verdund. D12 is een verdunning die volgens mij prima voor drinkwater zou kunnen doorgaan, omdat ongeveer alle stoffen zo licht geconcentreerd aanwezig zijn dat ze geen gezondheidsgevaar of überhaupt een effect hebben.

De C schaal is volgens mij een verdunning in stapjes van 100. Dus een 4C zou overeenkomen met D8. Ik gok dan ook dat die 2e een andere schaalverdeling gebruikt.

De 25milligram Ipecacuanha, waarmee begonnen is, wordt nog even met 10-6 verdund, en je hebt uiteindelijk dus 25 nanogram over. Volgens mij zijn er weinig stoffen die überhaupt effect hebben als het om nanogrammen gaat.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_69788628
Heb ze allebei in huis, maar ze werken bij mij voor geen meter. De reistabletjes van de kruidvat echter wel
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_69789360
Ik kreeg vroeger altijd primatoer. Alleen van die smaak al werd ik misselijk. En reisziekte psychisch? Ik ben het heel lang geweest en opeens was het weg. Kan met je hormomen evenwicht ed te maken hebben. Heb er nu alleen nog last van bij scherpe haarspeldbochten en korte golven op de zee. Terwijl ik op een ferry oid nooit last heb gehad.
  zondag 7 juni 2009 @ 17:04:11 #30
232329 Orlistat
I see fat people
pi_69799039
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 21:09 schreef freecell het volgende:
en stiekem was paracetamol (dat is een boombast) vroeger ook fytotherapie.
Paracetamol zit volgens mij in geen enkele plant. In wilgenbast zit salicylzuur wat de basis vormde voor acetylsalicylzuur, Aspirine.
pi_69805353
Ik probeer me ook al een tijdje in de Kruidengeneeskunde te verdiepen, best interessant!

Gember schijnt ook te werken tegen reisziekte.
quote:
Wie geen reguliere middelen tegen reisziekte wil gebruiken, of teveel last heeft van bijwerkingen, kan een kruidenmiddel proberen. Een middel dat niet versuft en wel te koop is bij de gewone apotheek, is capsules met gemberpoeder. Gemberpoeder werkt niet versuffend. In plaats van capsules kun je ook gewoon gemberpoeder nemen: neem hiervan een theelepel gemberpoeder (eventueel met water vermengd), en neem dit in een half uur voor het vertrek innemen. Net als bij gewone medicijnen heeft inname van gemberpoeder tijdens de reis geen zin. Gemberthee of het kauwen op een stukje gekonfijte gember kan ook helpen. Gekonfijte gember kun je zelf maken: schil een groot stuk verse gember en hak het fijn. Maak siroop door 1 kop suiker in 4 koppen water op te lossen. Voeg de gember toe en laat het mensel sudderen tot de wortel zacht is. Laat de siroop een nacht staan, zeef het en giet het in gesteriliseerde potten. Behalve tegen reisziekte werkt het tegen winderigheid, rillingen, verkoudheid en slechte bloedcirculatie.

Gember is het bekendste kruidenmiddel tegen reisziekte. Andere kruiden die ook wel worden gebruikt, zijn Roomse kamille en malrove. Voor deze kruidenmiddelen geldt: niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Na advies van de huisarts is het mogelijk vitamine B6 extra te nemen als middel tegen reisziekte.
Einde bericht
pi_69808299
quote:
Op zondag 7 juni 2009 17:04 schreef Orlistat het volgende:

[..]

Paracetamol zit volgens mij in geen enkele plant. In wilgenbast zit salicylzuur wat de basis vormde voor acetylsalicylzuur, Aspirine.
Je hebt gelijk
Ik wilde ook wilgenbast opzoeken, maar wist het niet meer zeker maar had dus ook nog eens de verkeerde pijnstiller te pakken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')