abonnement Unibet Coolblue
pi_69768479
Ik wil graag een auto gaan kopen.

Nu heb ik wat types gevonden (maak ik nog wel binnenkort een topic over wat de beste keuze zou zijn), heb ook al een automonteur gevonden die mij gaat helpen met het kopen. Nu staan er op marktplaats / autotrack etc. veel auto's van zowel garages als particulieren te koop met vraagprijzen.

Ik zou graag willen weten wat een auto waard is. Met google had ik www.autodna.nl gevonden en daar kan je gegevens invullen en krijg je een bedrag. Maar is dit de beste manier om te zien wat een redelijke prijs voor een auto is?

Hoe controleren jullie of de vraagprijs redelijk is of niet?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69768700
Met autodna werd de aftandse bak van mijn ex ineens wel erg veel waard, zou volgens auto dna zo'n 1600 moeten kunnen opbrengen bij verkoop terwijl deze volgens mij misschien hooguit 1200 zou gaan opbrengen bij verkoop. Persoonlijk dus geen vertrouwen in autodna. Denk dat je de auto het beste kan vergelijken met andere auto's van hetzelfde type. Daarnaast verschillen prijzen per regio ook nog behoorlijk, zo zijn auto's in het zuiden goedkoper dan in het noorden van het land. En natuurlijk ook nog eens afhankelijk van de km stand, krassen of andere beschadigingen.

Wat voor autootje heb je op het oog? Ben zelf zoekende (rustig aan hoef hem pas na de vakantie) naar een kleine auto voor dr bij.
pi_69768711
Even carspotten en je weet het
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_69769516
Via Autoweek kun je ook wel bekijken wat de (inruil)waarde is van een auto. Tel er 1000-1500 euro op en je hebt de verkoopprijs. Wat ik doe is gewoon wat rondkijken op Autotrack. Dan heb je snel genoeg in de gaten wat een normale vraagprijs is.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 14:49:15 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69769669
De beste manier om de waarde te bepalen, is het vergelijken van meerdere auto's bij verschillende aanbieders, tweedehands particulier of bij bedrijven
censuur :O
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:33:34 #6
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_69770695
WAARSCHUWING:

DIT IS EEN 2 x DE HELFT UITLOKTOPIC!!!!!!!!!!!
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:37:55 #7
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69770791
Ligt eraan hoelang je er in blijft rijden.
pi_69771357
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:33 schreef B.E.D het volgende:
WAARSCHUWING:

DIT IS EEN 2 x DE HELFT UITLOKTOPIC!!!!!!!!!!!
pas bij de 6e post? FOK! has let me down
pi_69771681
Dus als ik het goed begrijp doe ik het als volgt:

1) Ik zie een auto op marktplaats van een particulier
2) ik zoek op autoweek en tel er 1000 tot 1500 bij op
3) ik vergelijk de prijzen met autotrack van soortgelijke auto's uit de buurt

Zijn er nog tips die iemand mist?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 16:30:01 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69771959
Realiseer je wel dat veel handelaren de inruil van particulieren zonder enige actie gewoon zo doorverkopen, m.a.w. particulier is dan veel goedkoper voor hetzelfde.
censuur :O
pi_69776755
Kijk eens op http://www.zomoto.nl. Dit is een site opgericht door de oprichters van Funda.
Hier vind je werkelijk alle auto's die op internet aangeboden worden. Er worden namelijk meerdere sites doorzocht.

-Meen ik ooit een keer gelezen te hebben...-
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:43:34 #12
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_69782063
Gaspedaal.nl is ook wel een goede metasite; zoekt wat makkelijker dan zomoto vind ik. De autoweek carbase en anwb koerslijst zitten in de regel veel te hoog met hun waardebepaling, daar zou ik niet op afgaan. Voor de wat jongere auto's (5 jaar of jonger) kun je grofweg de vuistregel hanteren dat een redelijke particuliere verkoopprijs zo'n 1500-2000 euro onder de laagste geadverteerde dealerprijs zit; dat is ongeveer de marge tussen inkoop/inruil en vraagprijs voor een occasion bij een garage. Let wel op dat je geen appels met peren gaat vergelijken, dwz let op vergelijkbare uitvoeringen en gelijke bouwjaren (bouwmaand is minder belangrijk).

De meeste vraagprijzen zijn op dit moment overigens (veel) te hoog. Er is veel aanbod, en weinig vraag. Het loont de moeite om even te zoeken naar de particulier of garage die zijn auto per sé kwijt wil of moet.
Never explain, never apologize.
pi_69789305
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:43 schreef Lurf het volgende:
Voor de wat jongere auto's (5 jaar of jonger) kun je grofweg de vuistregel hanteren dat een redelijke particuliere verkoopprijs zo'n 1500-2000 euro onder de laagste geadverteerde dealerprijs zit; dat is ongeveer de marge tussen inkoop/inruil en vraagprijs voor een occasion bij een garage.
Voor auto's van pakweg 8 jaar oud is het toch ongeveer 800 euro verschil tussen een dealer en particulier?

Ik ga op zoek naar een auto die iets van 3 maanden bij een dealer staat (als ik particulier niks kan vinden), dan kan er flink wat van de prijs af schat ik in. Zeer nuttige reactie, bedankt!

Nog 1 vraagje: is er ook een site die laat zien hoe lang een auto bij een dealer / te koop staat? Bij huizen kopen kan je dit op bijv. www.miljoenhuizen.nl zien (en niet op een funda ofzo) , is dat voor auto's ook ergens bekend?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:23:52 #14
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_69790239
Je kunt op de site van de RDW aan de hand van het kenteken de laatste tenaamstellingsdatum opzoeken. Voor een dealeroccasion kun je op basis daarvan de statijd berekenen. De statijd waarmee autobedrijven rekenen is inderdaad ongeveer een maand of drie.
Never explain, never apologize.
pi_69790325
Is dit wat?

Info verwijderd omdat het kennelijk niet gewaardeerd wordt.

[ Bericht 72% gewijzigd door Colnago op 07-06-2009 13:18:59 ]
Audaces fortuna juvat
pi_69790334
Bovag/ANWB Koerslijst
<>
pi_69790340
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:42 schreef Kahlen het volgende:
Nog 1 vraagje: is er ook een site die laat zien hoe lang een auto bij een dealer / te koop staat? Bij huizen kopen kan je dit op bijv. www.miljoenhuizen.nl zien (en niet op een funda ofzo) , is dat voor auto's ook ergens bekend?
Offtopic
Op Funda kan dat wel hoor:

Kenmerken
Aangeboden sinds: 4 maanden
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_69790430
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:23 schreef Lurf het volgende:
Je kunt op de site van de RDW aan de hand van het kenteken de laatste tenaamstellingsdatum opzoeken. Voor een dealeroccasion kun je op basis daarvan de statijd berekenen. De statijd waarmee autobedrijven rekenen is inderdaad ongeveer een maand of drie.
Handige tip!

Het klopt toch dat dealers een auto niet langer dan 3 maanden willen hebben staan en daarna wat van de prijs willen afdoen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69790818
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:30 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Handige tip!

Het klopt toch dat dealers een auto niet langer dan 3 maanden willen hebben staan en daarna wat van de prijs willen afdoen?
Helaas niet altijd is mijn ervaring bij een aantal auto's die toch al echt 6+ maanden staan. De verkooppraat moet je goed doorheen weten te prikken. Als het niet uit het ene potje kan, dan maar uit het andere. Netto kom je op hetzelfde bedrag uit.
pi_69790903
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:46 schreef Matel het volgende:
Helaas niet altijd is mijn ervaring bij een aantal auto's die toch al echt 6+ maanden staan.
Wij gaan een paar auto's gewoon af straks, proberen kan altijd om hem goedkoper te krijgen en als het niet lukt gewoon verder rijden naar de volgende garage... bizar dat er trouwens na 6+ maanden nog weinig af kan, dan wil je hem wel kwijt lijkt mij.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  zondag 7 juni 2009 @ 15:31:59 #21
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_69795824
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:48 schreef Kahlen het volgende:

bizar dat er trouwens na 6+ maanden nog weinig af kan, dan wil je hem wel kwijt lijkt mij.
Tsja, lees de kredietcrisistopics er maar eens op na voor de reden. Zo'n inruilauto staat voor een bepaald bedrag in de boeken. Op het moment dat hij onder dat bedrag verkocht wordt moet het autobedrijf zijn boekhoudkundig verlies nemen. Zolang de auto niet verkocht is blijft hij gewoon voor het te hoge bedrag op de balans staan. En als een dealer geen acute problemen heeft met zijn cashflow kan hij dat lang volhouden. Over het algemeen zijn dat ook niet de financieel meest gezonde autobedrijven.
Never explain, never apologize.
pi_69802762
Morgen start een collega van mij de onderhandelingen voor een auto, staat nu 6 maanden te koop en is te hoog geprijsd. Er moet 1/3 van de prijs af, de collega is een zeer goed onderhandelaar en heeft 7 jaar als hoofdmonteur / autoverkoper gewerkt en kent het klappen van de zweep wel.

Benieuwd of het hem gaat lukken, zou wel mooi zijn, 1/3 van de prijs af lullen. Maar aangezien hij het misschien wel ziet slagen (hij kent de dealer volgens mij nog van zijn baan als hoofdmonteur) hoop ik daar op. Zou wel mooi zijn, auto is 2 jaar jonger dan waar ik op gehoopt had en 60.000 km minder op de teller
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_69828578
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:43 schreef Lurf het volgende:
De autoweek carbase en anwb koerslijst zitten in de regel veel te hoog met hun waardebepaling, daar zou ik niet op afgaan.
Ik heb juist het idee dat de vraagprijzen in de meeste gevallen ver BOVEN de koerslijst prijzen uitkomen
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 16:07:42 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_69828623
Hoeveel een auto waard is?

Simpel: 2 keer de helft natuurlijk!


OT: zoek op internet vergelijkbare modellen op en kijk wat die kosten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')