abonnement Unibet Coolblue
pi_69742144
Aangezien ik het komende jaar een aantal grote reizen op het programma heb staan wil ik een nieuwe koffer hebben. Ik ben er inmiddels over uit dat het een 'spinner' (4 wieltjes dus) met TSA slot moet worden, maar verder ben ik er nog niet uit. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor Samsonite maar een goeie tip mag altijd.

Waar ik het meest over twijfel is of ik een soft of een hard shell moet nemen. In de winkel wordt ik hier weinig wijs over, de ene verkoopster zegt dat softshells sterk genoeg zijn om probleemloos het misbruik van vliegtuigladers te overleven, de ander zegt dat een hardshell weer beter is, en dan zijn er natuurlijk nog die koffers die een beetje meebuigen (of zoals Rimowa's die bijna op te vouwen zijn). Graag zou ik van mensen ervaringen horen wat de beste keuze is.

Het voordeel wat ik in een softshell zie is dat de buitencomparimenten te gebruiken zijn om bijvoorbeeld wat overnight-bagage in te doen zodat ik tijdens enkele overnachtingen niet mijn halve koffer hoef uit te pakken. Daarnaast vind ik de afwerking vaak ook wat mooier, vooral aan de binnenkant.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_69748727
Tvp, sta ook op het punt een koffer aan te schaffen met precies dezelfde eisen als TS.
  zondag 7 juni 2009 @ 11:14:15 #3
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69788817
ik had dezelfde eisen behalve het slot dan en ik heb gekozen voor een softshell, omdat ik bij de hard shell koffers het toch altijd vind als of je een grote bak hebt en daar alles insmijt,zelfs de samsonite. Ik heb een softshell,met 4 draaibare wielen en een bijpassende handbagagetas bij v&d gehaald, ik ben er nu al een paarkeer mee naar afrika geweest en alles ging prima,je kan mooi overal wat instoppen aan debuitenkant idd,bv mn zandslippers s ff kijken welk merk t is: essentials casual in n bronsachtige kleur. koffer van 78 ltr zoiets voor 70e en de bagagatas voor 25 e zelfs apart vak voor laptop
pi_69817985
De laatste jaren koop ik voor mijn zakelijke trips een 63 liter hardshell koffer lekker bij de HEMA voor 50 euro. Het heeft gewoon geen zin om een duurder merk aan te schaffen want ze zijn alleen maar mooi totdat ze voor de eerste keer op de bagageband verschijnen. Dan is het mooi er gegarandeerd wel af!

Heel lang ben ik op zoek geweest naar een goede reistas op wielen. De een te groot waardoor je altijd teveel zooi meeneemt, of te breed waardoor je ze niet echt fijn achter je aan kunt laten rollen en ze niet meer draagbaar zijn, of ze waren van bagger kwaliteit.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik een beetje met het gewicht kan varieren en dat alles toch nog op z'n plaats blijft. Dus een tas op grote wielen met een kunststof bodem en compressie banden zoals aan een rugzak om de zaak lekker bij elkaar te houden. Uiteindelijk een North Face 26 inch Long Haul aangeschaft. Ideaal. Smalle lange tas met veel handgrepen, kwaliteit wielen, twee extra buitenvakken en twee hele vette rood geanodiseerde trekstangen. Gewoon een fantastische reistas! En die TSA sloten zijn ook in hangslot formaat te verkrijgen. Wel gelijk voor een paar euro een nylon flightbag voor deze supertas aangeschaft.
pi_69842005
Altijd softshell. Ik vervoer toch nooit breekbare zaken in de bagage die ik incheck en dan is softshell volgens mij het beste. Het nadeel van een hardshell is dat het kapot kan. Een softshell scheurt eigenlijk nooit open, terwijl hardshell nog weleens open willen springen als er echt lomp mee omgegaan wordt.

Als regelmatige reiziger ben ik trouwens ernstig verslaafd aan Tumi spullen, niks haalt het voor mij bij die kwaliteit en het ziet er na 3 jaar nog uit als nieuw. Top dus.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_69854662
Tumi heeft voor zover ik weet geen softshell spinners, alleen de polycarbonate 'T-tech', die dus hardshell is maar kan indeuken. Ik heb bij Tumi ook het idee dat je absurd veel extra betaald voor het merk. Beetje zoals Rimowa, het zal wel goed zijn, maar is het echt die meerprijs waard..... ?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_69855398
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:53 schreef LordLynx het volgende:
Tumi heeft voor zover ik weet geen softshell spinners, alleen de polycarbonate 'T-tech', die dus hardshell is maar kan indeuken. Ik heb bij Tumi ook het idee dat je absurd veel extra betaald voor het merk. Beetje zoals Rimowa, het zal wel goed zijn, maar is het echt die meerprijs waard..... ?
Ik vind van wel. Heb jarenlang bijvoorbeeld Samsonite gehad, maar dat slijt uiteindelijk vrij snel. Tumi slijt gewoon niet en er is gewoon beter nagedacht over het ontwerp, elk vakje lijkt te zitten waar het moet. Daarbij gaat het gewoon niet kapot, je kunt er echt alles mee doen en het blijft zoals het hoort te zijn. Dat kon ik met mijn vorige Samsonites niet. Enfin, als je dagelijks met dat ding in je handen loopt is dat natuurlijk relevanter dan voor de vakantieganger. Spinners vind ik zelf niks, heb een keer die van mijn vriendin meegenomen en ik zie het voordeel niet. De extra wieltjes nemen enkel meer ruimte in, in mijn optiek.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:02:25 #8
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69858793
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:39 schreef Buzz129 het volgende:
De laatste jaren koop ik voor mijn zakelijke trips een 63 liter hardshell koffer lekker bij de HEMA voor 50 euro. Het heeft gewoon geen zin om een duurder merk aan te schaffen want ze zijn alleen maar mooi totdat ze voor de eerste keer op de bagageband verschijnen. Dan is het mooi er gegarandeerd wel af!

Heel lang ben ik op zoek geweest naar een goede reistas op wielen. De een te groot waardoor je altijd teveel zooi meeneemt, of te breed waardoor je ze niet echt fijn achter je aan kunt laten rollen en ze niet meer draagbaar zijn, of ze waren van bagger kwaliteit.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat ik een beetje met het gewicht kan varieren en dat alles toch nog op z'n plaats blijft. Dus een tas op grote wielen met een kunststof bodem en compressie banden zoals aan een rugzak om de zaak lekker bij elkaar te houden. Uiteindelijk een North Face 26 inch Long Haul aangeschaft. Ideaal. Smalle lange tas met veel handgrepen, kwaliteit wielen, twee extra buitenvakken en twee hele vette rood geanodiseerde trekstangen. Gewoon een fantastische reistas! En die TSA sloten zijn ook in hangslot formaat te verkrijgen. Wel gelijk voor een paar euro een nylon flightbag voor deze supertas aangeschaft.
Ik overweeg ook een koffer bij de HEMA te kopen. Heb geen zin om 140 euro uit te geven aan een Samsonite koffer. Een koffer blijft per slot van rekening maar een koffer. En over het algemeen biedt HEMA geen rommel aan, dus wordt waarschijnlijk een mooie HEMA koffer.

Heb jij ook goede ervaringen mee begrijp ik?

En misschien iemand nog een tip hoe je een laptop het beste kan vervoeren? Bij de handbagage in (als dat al mag, geen idee) of bij de gewone bagage in?

  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:39:23 #9
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_69860087
dat mag gewoon in je handbagage,je moet m wel apart in n box doen als je door de douane gaat. Ik zou het zelfs aanraden in je handbagage, je weet nooit hoe hard er met die koffers gesmeten word
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:12:38 #10
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69861207
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:39 schreef scrub_nurse het volgende:
dat mag gewoon in je handbagage,je moet m wel apart in n box doen als je door de douane gaat. Ik zou het zelfs aanraden in je handbagage, je weet nooit hoe hard er met die koffers gesmeten word
Idd, dacht ook al aan gewoon in de handbagage. Alleen... wat bedoel je met 'Apart in een box'? In een beschermhoes en dan in mijn handbagage tas oid?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:20:23 #11
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69861536
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:12 schreef R-m-a het volgende:

[..]

Idd, dacht ook al aan gewoon in de handbagage. Alleen... wat bedoel je met 'Apart in een box'? In een beschermhoes en dan in mijn handbagage tas oid?
Ik zou mijn laptop nooit in mijn ruimbagage vervoeren! Daar wordt echt mee gesmeten.

Maar afijn, je moet door de security check heen en dan moet je je laptop uit je tas halen en in zo'n bak leggen voordat ie door het scan apparaat gaat. Weinig spannends dus.

Ow, en TS, ik zou voor een soft shell gaan. Propt net wat handiger vaak en ik heb nog nooit een open gesprongen of kapotte soft shell op de band zien liggen, maar wel open gesprongen hard shells.
pi_69861600
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:20 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik zou mijn laptop nooit in mijn ruimbagage vervoeren! Daar wordt echt mee gesmeten.

Maar afijn, je moet door de security check heen en dan moet je je laptop uit je tas halen en in zo'n bak leggen voordat ie door het scan apparaat gaat. Weinig spannends dus.

Ow, en TS, ik zou voor een soft shell gaan. Propt net wat handiger vaak en ik heb nog nooit een open gesprongen of kapotte soft shell op de band zien liggen, maar wel open gesprongen hard shells.
Ik had ooit mijn fotocamera in mijn koffer gedaan, aangekomen lcd schermpje kapot. Gelukkig was het een cheap ass fotocam van ¤110 maar toch zonde.
pi_69965770
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:53 schreef LordLynx het volgende:
Tumi heeft voor zover ik weet geen softshell spinners, alleen de polycarbonate 'T-tech', die dus hardshell is maar kan indeuken. Ik heb bij Tumi ook het idee dat je absurd veel extra betaald voor het merk. Beetje zoals Rimowa, het zal wel goed zijn, maar is het echt die meerprijs waard..... ?
Tumi heeft trouwens wel softshell spinners, zag ik net. Het zijn alleen de iets grotere exemplaren, maar ik neem aan dat je geen spinner zoekt op formaat "carry-on".
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70098753
Ben er bijna uit en heb de keuze beperkt tot 2 modellen van het merk Rimowa, de Salsa Deluxe of de Limbo.

Ik ben op deze modellen gekomen omdat ik ze erg mooi en onderscheidend van de meeste koffers (bijzondere, direct herkenbare vormgeving) vind en bijzonder praktisch, de verstelbare pakplaten en de hanger aan de buitenkant voor een tas vond ik doorslaggevend.




Grote verschil is dat de Salsa (onderste) een ritssluiting heeft en daarmee ontzettend flexibel is, de Limbo (boven) heeft een normale koffersluiting (clips) en een aliminium frame. Persoonlijk vind ik de Limbo mooier in dat blauw met alu details maar het flexibele van de Salsa trekt mij ook erg. Gebruikt iemand deze koffers en wat zijn de ervaringen ermee?

De echte alumium modellen heb ik laten afvallen omdat deze teveel deuken en krassen, en hoewel dat voor sommigen hun charmes zal hebben hoeft dat voor mij niet zo.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_70099132
Mooie koffer, ik neem aan dit formaat in het bagageruim moet? Ik blijf geen fan van hardcases, maar dit lijken me op zich goeie opties.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_70103129
Ja, tis een 74cm/82l case, dus moet ingechecked worden. De shell zelf is van polycarbonaat dus dat zou wel wat moeten kunnen hebben.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_70103240
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 17:39 schreef LordLynx het volgende:
Ja, tis een 74cm/82l case, dus moet ingechecked worden. De shell zelf is van polycarbonaat dus dat zou wel wat moeten kunnen hebben.
Ik maak me bij een hardcase ook nooit zorgen om de shell zelf, die heb ik nog nooit zien breken. Het gaat me meer om de sluitingen, etc... Al een 2 keer collega's na een vlucht zien wachten op een opengesprongen koffer. Altijd mooi gezicht, iemands vuile was op de loopband
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')