abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:54:38 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_69729085
Twintig jaar cel geëist voor moord studente

GRONINGEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Groningen heeft donderdag 20 jaar cel geëist tegen Dirk Z. De 20-jarige man wordt verdacht van de moord op de Groningse studente Suzanne Martens.

De 25-jarige studente Engels werd in november vorig jaar dood in haar woning aangetroffen. Ze had in totaal negentien steekwonden in haar gezicht, borst en keel.

Z. wees donderdag betrokkenheid bij de moord af en zei zich door cocaïnegebruik niets meer van de dagen rond de dood van Martens te kunnen herinneren.

Volgens het OM staat echter onomstotelijk vast dat het bloed dat in de woning en op het moordwapen is gevonden DNA van de verdachte bevat. Ook de voetafdrukken in het bloed in de woning zouden van Z. zijn.

Verklaring

De verdachte kon voor de rechtbank geen duidelijke verklaring geven voor de gevonden sporen in en rond het huis van het slachtoffer.

''De sporen liegen er niet om, er is voldoende bewijs om mij vast te zetten'', bekende hij tegenover de rechter. ''En als ik degene ben die haar heeft vermoord dan vind ik dat verschrikkelijk. Maar ik weet het niet meer.''

Twee weken voor de dood van de studente zou Z. met zijn vriendin hebben gesproken over het vermoorden van de vrouw, om vervolgens haar laptop te kunnen verhandelen voor drugs. Maar ook daarover zegt hij zich niets te kunnen herinneren.

Verantwoordelijk

De advocaat van de man gaat er van uit dat zijn cliënt verantwoordelijk is voor de dood van Suzanne Martens. Een andere verklaring is er niet, zei hij.

De advocaat pleit echter voor een lagere straf, omdat volgens hem moord niet kan worden bewezen. De rechtbank doet op 18 juni uitspraak.

bron

Hoe kun je in godsnaam zo'n bloeddorstige moord niet meer herinneren terwijl er voldoende bewijzen voor de hand liggen?
quote:
''De sporen liegen er niet om, er is voldoende bewijs om mij vast te zetten'', bekende hij tegenover de rechter. ''En als ik degene ben die haar heeft vermoord dan vind ik dat verschrikkelijk. Maar ik weet het niet meer.''
Schijt aan iedereen
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:56:37 #2
174540 getl0st
rot op en raak kwijt.
pi_69729121
Wat een reactie van de dader ook
Opsluiten en sleutel weggooien
I've got more game than Monopoly.
pi_69729139
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:54 schreef Deadre het volgende:

Z. wees donderdag betrokkenheid bij de moord af en zei zich door cocaïnegebruik niets meer van de dagen rond de dood van Martens te kunnen herinneren.


Hoe kun je in godsnaam zo'n bloeddorstige moord niet meer herinneren terwijl er voldoende bewijzen voor de hand liggen?
[..]
Daar heb je het antwoord.
pi_69729191
Iedereen die zegt dat hij zich niks meer kan herinneren door drank- en/of drugsgebruik zou bij voorbaat al 10 jaar extra cel moeten krijgen.
pi_69729304
Nou nou, wat een hoge eis. Gelukkig maar dat de rechter er nog wel iets van af zal halen.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 09:29:29 #6
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_69729873
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:00 schreef buachaille het volgende:
Iedereen die zegt dat hij zich niks meer kan herinneren door drank- en/of drugsgebruik zou bij voorbaat al 10 jaar extra cel moeten krijgen.
precies
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_69730169
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Nou nou, wat een hoge eis. Gelukkig maar dat de rechter er nog wel iets van af zal halen.
Het is "walgelijk en schandelijk" (om de populistische woorden van halsema van gisteravond maar eens te gebruiken) om de rechtspraak in Nederland te aanschouwen. De rechtbank legt een redelijke straf op, verdachte gaat in hoger beroep en het hof veroordeelt de dader vervolgens tot een lachwekkend lage straf, de familie van de slachtoffers het idee gevend dat ze na een moord ook nog eens een paar harde klappen in hun bek krijgen.

Zie bijvoorbeeld de zaak over de haagse metselmoorden: LJN: BI1178, Gerechtshof 's-Gravenhage , 22-004820-07

2 gasten op afschuwelijke wijze gemarteld, vermoord en de lijken weggewerkt achter een gemetseld muurtje. Het hof doet 2x vrijspraak en veroordeelt de dader tot 18 jaar cel wat effectief 12 jaar is. Het is een smerige schande en het gerechtshof schijt op het rechtsgevoel van alle nederladners
pi_69732811
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het is "walgelijk en schandelijk" (om de populistische woorden van halsema van gisteravond maar eens te gebruiken) om de rechtspraak in Nederland te aanschouwen. De rechtbank legt een redelijke straf op, verdachte gaat in hoger beroep en het hof veroordeelt de dader vervolgens tot een lachwekkend lage straf, de familie van de slachtoffers het idee gevend dat ze na een moord ook nog eens een paar harde klappen in hun bek krijgen.

Zie bijvoorbeeld de zaak over de haagse metselmoorden: LJN: BI1178, Gerechtshof 's-Gravenhage , 22-004820-07

2 gasten op afschuwelijke wijze gemarteld, vermoord en de lijken weggewerkt achter een gemetseld muurtje. Het hof doet 2x vrijspraak en veroordeelt de dader tot 18 jaar cel wat effectief 12 jaar is. Het is een smerige schande en het gerechtshof schijt op het rechtsgevoel van alle nederladners
Daar ben ik het helemaal mee eens Zulke zieke zouden geen deel meer mogen nemen aan de Nederlandse samenleving.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:21:10 #9
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69732913
Ik kan er met de pet niet bij waarom iemand na zoiets ooit nog vrij zou mogen komen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:22:44 #10
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_69732950
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 09:05 schreef wikwakka2 het volgende:
Nou nou, wat een hoge eis. Gelukkig maar dat de rechter er nog wel iets van af zal halen.
Grapje he? Niet erg gepast overigens.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:25:37 #11
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_69733036
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Daar heb je het antwoord.
Sinds wanneer krijg je van cocainegebruik geheugenverlies ?
zzz
  vrijdag 5 juni 2009 @ 13:08:13 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_69736270
En geeneens tbs ook

Zo iemand dient toch permanent uit de maatschappij verwijderd te worden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:11:11 #13
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_69740669
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:57 schreef sjimz het volgende:

[..]

Daar heb je het antwoord.
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijg je van cocainegebruik geheugenverlies ?

Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')