abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_241218
Van het ANP geplukt:


MEDIA04+AA; HUIZEN-VERONICA-BIGBROTHER

Nederlandse pers rukt massaal uit voor Bart, Willem en Ruud

HUIZEN (ANP) — Alsof het kabinet was gevallen. Zo ongeveer alle media in Nederland waren dinsdag afgekomen op de persconferentie van Bart, Willem en Ruud, de laatste bewoners van het Big-Brotherhuis in Almere. Die gigantische opkomst staat ,,symbool voor wat het programma de afgelopen maanden in Nederland heeft betekend'', aldus producent P. Römer.
Het programma is een groter succes geworden dan John de Mol Producties en Veronica van tevoren dachten. Zo groot dat het concept nog even uitgemolken wordt. Deze week is te zien hoe het de ex-bewoners vergaat en in de eerste week van februari is er een reünie van de kandidaten. De kans dat er in september een tweede serie komt, is groot.
Maar wellicht zijn er al eerder beelden te zien van nieuwe bewoners. Veronica en De Mol overleggen of ze tijdens EURO 2000 in het huis voetbalsupporters van verschillende clubs de voetbalwedstrijden laten volgen. Overigens wel met andere spelregels. Zo zijn er geen nominaties, die de eerste serie Big Brother juist spannend maakten.
Bart verklaarde het onbegrijpelijk te vinden dat het programma waarin hij 106 dagen lang figureerde, tot een hype heeft geleid. Er gebeurt weinig tot niets, ,,maar dat vindt Nederland blijkbaar prachtig''. Hij zou het zelf niet hebben gevolgd: ,,Ik kijk wel beter uit''.
Voor hem, Willem en Ruud zit het erop. Bart is een kleine kwart miljoen gulden rijker: hij staat zoals afgesproken een paar duizend gulden af aan zijn twee 'maatjes'. Ruud moet nog gaan incasseren. Hem zijn diverse aanbiedingen gedaan. ,,Ik moet er nog even rustig over nadenken'', aldus 'knuffelbeer'-Ruud, die zich gesteund weet door een manager en een financieel deskundige. Wel weet hij zeker dat hij binnenkort voor een vol Ahoy' staat, samen met Paul de Leeuw. Diens ,,sublieme persiflage'' van Ruud was ,,een compliment'', zei Ruud, ,,maar ik heb meer te bieden''.
Voor Willem, die al voor de finale van donderdag was afgeschreven als winnaar, is het nog even afwachten: voor hem liggen er naar eigen zeggen nog geen lucratieve aanbiedingen. Kleine pleister op de wonde: hij kreeg dinsdag nog eens complimenten van Bart en Ruud voor zijn kookkunsten.
Veranderd zijn ze niet door het programma, althans, niet dat ze zelf weten. ,,Ik denk dat de wereld om je heen is veranderd'', aldus Willem. Ruud, soigneur van een wielrenploeg: ,,Ik ben nog steeds dezelfde Ruud. Het was voor mij een Tour de France en die heb ik uitgereden''. Bart, net terug van een paar dagen vakantie in Zwitserland en absoluut nog niet wetende wat hij met zijn geld gaat doen, wist alleen te melden dat hij elf kilo was afgevallen.
Zelf mag Bart nauwelijks veranderd zijn, voor de programmamakers had hij nog wel een advies. ,,Je moet echt back-to-basic'', suggererend dat het een goed idee zou zijn om bijvoorbeeld ,,kippen te fokken en te slachten''. En van Ruud had de tuin wel wat groter gemogen: ,,Dan kun je lekker sporten''.

  dinsdag 4 januari 2000 @ 14:59:00 #2
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_241219
quote:
“Voor hem, Willem en Ruud zit het erop. Bart is een kleine kwart miljoen gulden rijker: hij staat zoals afgesproken een paar duizend gulden af aan zijn twee 'maatjes'. “

Kreeg Karin ook niet een deel? Ik weet dat zowel Ruud als Willem dat met haar af hadden gesproken. Heeft Bart dat ook gedaan?

Terug uit het enge bos
pi_241220
Bedankt voor het snel plaatsen van het bericht, wat nieuwe input over "wat er na BB gebeurde...", is mooi.
Ik vraag me af of Bart, Ruud en Willem soms niet het idee hebben of ze in een (B-)film terecht gekomen zijn, het moet toch allemaal nog onwerkelijk voor ze zijn. Ze nemen de veranderingen in de dagelijkse werkelijkheid wel allemaal waar maar hoe ze het en of ze het allemaal in hun bovenkamer verwerken is voor mij een vraag. Ik vind het in ieder geval een prestatie dat ze zich tot nu toe staande houden in het media geweld
"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


  dinsdag 4 januari 2000 @ 16:05:00 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_241221
Krijgen we deze persconferentie nog ergens te zien of komt het alleen in de krant?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 4 januari 2000 @ 16:07:00 #5
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_241222
quote:
op 01-04-2000 om 04:05 PM schreef dutchie het volgende:
Krijgen we deze persconferentie nog ergens te zien of komt het alleen in de krant?

Er waren net even een paar beelden in het RTL journaal. Ongetwijfeld vanavond op meerdere journaals te zien.

[Dit bericht is gewijzigd door w.o.r. (Datum 13 Januari 2000).]

  dinsdag 4 januari 2000 @ 16:48:00 #6
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_241223
ben wel benieuwd of het embargo dat de afgelopen dagen voor het drietal gold bij deze ook is opgeheven...
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
  dinsdag 4 januari 2000 @ 17:11:00 #7
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_241224
Net werd in het journaal van RTL4 gezegd:
“Het programma was een groot succes dus wordt het idee nog even uitgemolken.”

Zeer treffende uitspraak!

Terug uit het enge bos
pi_241225
Ik begrijp uit 'voer' dat er toch nog wat meer is uitgezonden. Was dat in 5 in 't land of ergens anders ook nog?

En Quenda, waar kan ik dat interview met Bart vinden?

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 05 Januari 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_241226
Pak een willekeuriuge krant van vandaag en lees alles over de persconferentie van gisteren. Zelfs De Volkskrant had een behoorlijk bericht
pi_241227
Ruud had trouwens zijn nieuwe shirt aan!
pi_241228
Dat is geen antwoord op mijn vraag mista, maar goed ik heb gedaan wat je zei:

Het Parool:

Ruud: Natuurlijk had hij de sex gemist, heel erg zelfs, maar de allergrootste omissie in het BB-huis was wel het gebrek aan een atlas.

Bart: Laat de [volgende] bewoners hun eigen kippen maar fokken. Het duurt maar een dag of dertig voordat een kuiken slachtrijp is.

Willem: [back to basics] stelde geen reet voor!

Ruud: Lig ik met mijn vriendin te vrijen in bed, denk ik nog: hoe zou het toch met bart en Willem gaan?


Bart: ik wilde het wereldrecord hamletlezen verbeteren. daar ben ik niet toe gekomen.

Zijn jullie al teruggekeerd op aarde?
Ruud: Nee, het wordt steeds gekker lijkt het wel.

Spits:

Bart heeft een paar goeie aanbiedingen waar waarschijnlijk ook een aanbod van de soap GTST bij zit.

Bart: ik voelde me soms net een Fred Oster cavia in dat huis.

T. Holman: Heb je het echt gedaan met Sabine?
Bart: Wat zou je zelf zeggen?
T. Holman: Ja, graag.
Bart: Nou dat is ook mijn antwoord

Bart: Ik heb nog een afspraak om in Zwitserland als afwasser te gaan werken.

Ruud en Bart krijgen ieder 15000 gulden van bart. Dat is iets wat Veronica in het contract verboden heeft. Bart: Veronica zei altijd 'wij breken geen regels, wij maken ze' en dat doe ik nu ook.

Volkskrant:

Er komen nog drie documentaires over de bewoners. Daarna volgt een reunie voor de tv-camera's (februari). Voorts bestaan plannen voor een Big Brother VIP met bekende Nederlanders, die het overigens maar een week hoeven vol te houden (vier afleveringen in april). Daarna BB-voetbaleditie. 10 supporters van verschillende clubs volgen het EK vanuit Almere. En in september begint alweer Big Brother 2000. Waarschijnlijk zal er wat scherper gecast worden, meer kans op spanningen en tegenstellingen. Paul Romer: we zijn nu erg aan de veilige kant gebleven met onze screening. Je ziet dan ook dat ze om alle klippen heen gezeild hebben. De tweede reeks zal hij ook meer letten op uithoudingsvermogen, zodat het huis minder op een duiventil zal lijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 06 Januari 2000).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_241229
http://www.rotterdamsdagblad.nl/bigbrother/


quote:

Bart:
’Die laatste dagen waren echt hel.
Zo saai’


Woensdag 5 januari

Door Berrit de Lange

Is het nou leuk om winnaar van Big brother te zijn? Bart Spring in ’t Veld vertelt dat hij inderdaad nog niet volop van zijn veelbesproken overwinning heeft kunnen genieten.

Hij vluchtte daags na de ontknoping van Big Brother naar zijn broer in Zwitserland om te ontkomen aan het media geweld. ,,Ik hoop dat vandaag de grote klapper is geweest wat aandacht betreft. Als het zo nog twee weken doorgaat, zou ik, als ik het van te voren had geweten, nooit aan het programma hebben meegedaan.’’

Van ’onbeduidend soldaatje’ tot overbekende ’tegendraadse macho’ uit het Big Brother huis. De 23 jarige Bart uit het Zuid Hollandse Roelofarendsveen heeft sinds vorige week 250.000 gulden op zak, maar nog geen tijd gehad om na te denken wat hij ermee gaat doen. De aanbiedingen stromen binnen, maar hij is er nog niet aan toe gekomen zijn nabije toekomst uit te stippelen.

,,Een rol in Goede Tijden, Slechte Tijden, dat is toch wel het vreemdste aanbod dat ik tot nu toe heb gehad. De afgelopen maanden heeft de kijker kunnen zien dat ik het liefst mezelf ben, een rol spelen is mij niet op het lijf geschreven.’’ Bart staat de stroom journalisten braaf te woord. Zijn tegendraadse gedrag heeft hij even afgezworen, netjes beantwoordt hij alle vragen. ’Hou je van blonde of juist van donkere meisjes? ’Heb je altijd al bekende Nederlander willen worden?’

Maar wat iedereen vooral wilde weten is wat hij zélf van het programma vond. Bart: ,,Vooral de laatste week bloedde Big Brother helemaal dood. Die laatste dagen waren echt hel. Zo saai.’’

Schenking

De winnaar schenkt zijn medefinalisten Ruud en Willem beide 15.000 gulden, zoals zij in Het Huis al hadden afgesproken. Maar dat is tegen de regels van het Veronica contract. Tegendraadse Bart: ,,Veronica heeft steeds gezegd: wij breken de regels niet, wij maken ze. Dat ga ik nu ook doen.’’

Volgens Bart hadden de makers van het programma de regels trouwens wat strikter kunnen handhaven. ,,Als je zegt dat een programma ’back tot basics’ is, moet je dat ook echt doen. Wat mij betreft hadden ze dat zo ver mogen doorvoeren dat we aardappelen hadden moeten poten in de moestuin of zelfs de kippen had den moeten slachten.’’

Het moeilijkst had Bart het toen zijn geliefde Sabine het huis verliet. ,,Ik moest toen dringend iets anders gaan verzinnen, anders was ik gillend het huis uit gelopen. Ik ben wat op Ruuds gitaar gaan pingelen en heb geprobeerd een strofe van Shakespeare’s Hamlet uit m’n hoofd te leren. Een ellende trouwens, dat oud Engels.’’

Zijn relatie met Sabine, waar veruit de meeste aandacht naar uitgaat, staat voorlopig op een laag pitje. Vooral om aan het oog van de camera’s te ontkomen. ,,We doen voorlopig rustig aan. Dat is waarschijnlijk de prijs van roem in een democratie.’’ De winnaar raadt volgende Big Brother bewoners aan een encyclopedie mee het huis in te nemen. ,,Je wordt goed seniel als je in dat huis zit. Je moet constant proberen je hersens draaiende te houden.’’


Ruud: ’Ik ben geen geldwolf’
Door Berrit de Lange


Hij heeft niet gewonnen, maar waarschijnlijk wel de meeste aanbiedingen op zak. Voor Ruud Benard uit Breda gloort na Big Brother een lucratieve toekomst. Hij heeft zijn eigen ’BV’tje’ al opgericht. ,,Maar ik ga het wel een beetje doseren. Ik ben geen geldwolf.’’

Hij kan alle commotie rond zijn persoon nauwelijks geloven: ,,Een stel kerels dat een beetje zit te kaarten, ik snap niet dat Nederland daarvan zo zat te smullen. Rustig samen met mijn vriendin een kopje koffie drinken in mijn stamkroeg zit er voorlopig niet in.’’
Eén aanbod heeft Ruud direct naast zich neergelegd hoewel het wel heel lucratief was, verzekert hij. ,,Masseren in ShowbizCity voor een paar duizend gulden per kwartier. Maar ik ga niet alles aanpakken. Ik moet gewoon leren ’nee’ te zeggen.’’

De optredens die Paul de Leeuw en Marco Borsato hem aanboden in hun shows, klinken Ruud beter in de oren. Voor het eerst sinds zijn verblijf in het huis kreeg hij gisteren een fragment van De Leeuw onder ogen, die hem, compleet met blonde pruik en rode pet, heeft gebombardeerd tot zijn alter ego.

,,Ik vind het een groot compliment dat Paul de Leeuw mij heeft uitgekozen,’’ zegt Ruud. De Brabander lijkt zich ook buiten de schutting van het Big Brother huis het liefst te bedienen van sporttermen. ,,Ik heb een sporthart,’’ klinkt het opnieuw als Ruud terugkijkt op de 106 dagen in het Big Brother huis. ,,Ik heb de Tour de France uitgereden.’’

Ruud heeft een geheel eigen spreekwoordenboek, zei ’maatje’ Bart al eerder. De 45 jarige verzorger in de wielrennerij maakte er in het huis geen geheim van dat hij na afloop het liefst met vriendin Wil trude en dochter Bibi naar huis zou gaan. Dat zou er echter niet van komen. Ruud vluchtte met zijn gezin naar de Ardennen om eerst rustig bij te praten en alle commotie te verwerken.

,,Ik heb het in het huis vaak moeilijk gehad omdat ik mijn vriendin en dochter zo miste,’’ vertelt Ruud. ,,Ik heb af en toe op het punt gestaan om ze te bellen. Ik voelde mij vooral in het begin een egoïst, omdat ik hen dit aandeed. Ik kreeg wel brieven van Bibi, waarin ik tussen de regels door soms kon opmaken hoe het ze verging. Eén keer heeft de psycholoog zich versproken. Hij zei: ’Je hebt een hele sterke vrouw’. Toen voelde ik me al beter.’’

Raar geluidje

Ruud kwam opnieuw in een ernstige ’dip’ toen Cyrille, die nog geen twee weken in Almere ’woonde’, het huis verliet. ,,En ook nadat Willem mij nomineerde voor vertrek had ik het zwaar. Maar langzaam ben ik weer opgekropen.’’ De blonde sportgek kan na vier dagen ’vrijheid’ nog steeds niet geloven dat hij niet meer continue door camera’s gevolgd wordt. ,,Af en toe maakt de koelkast een raar geluidje en dan kijk ik toch even om me heen om me ervan te vergewissen dat ze er echt niet meer zijn.’’

Ruud heeft inmiddels een manager en een financieel deskundige achter zich staan. Zijn eerste optreden buiten het Big Brother huis wordt de aftrap van de voetbalwedstrijd tussen zijn ’cluppie’ NAC en FC Zwolle. ,,Maar dat doe ik gewoon gratis.’’ Het gemis van zijn dierbaren zou hij niet nog eens zo’n lange periode willen doormaken, zegt Ruud resoluut. ,,Het was een zware beproeving. Ik zou niet nog eens aan Big Brother meedoen. Ook al kreeg ik er een miljoen voor.’’


Willem:
’Ik zou het nooit overdoen’

Door Lieneke van der Fluit


Als hij van tevoren had geweten dat Big Brother zo’n heisa zou losmaken, was Willem nooit Het Huis ingegaan. ,,Ik vind dit zwaar overdreven allemaal. Dit is toch gewoon overtrokken.’’ Willem vindt ook absoluut niet dat hij een bijzondere prestatie heeft geleverd.

,,Ik ben het Big Brother huis ingegaan om een periode te overbruggen. Ik ben net gescheiden van mijn vrouw en was op zoek naar rust. Ik moest nadenken en mijn ex vrouw ook. En daar heb ik in het Huis ook absoluut de tijd voor gekregen. Dat heeft achteraf veel opgeleverd. We hebben heel veel gepraat.’’

Ruud en Bart zijn rond de millenniumwisseling naar het buitenland gevlucht om even tot zichzelf te komen. Willem, toch een nuchtere Fries, is na een nachtje slapen in een hotel in het Gooi gewoon naar huis gereden om oud en nieuw met familie en vrienden te vieren.

,,We hebben gezegd dat we naar het zuiden zouden gaan, maar we zijn stiekem gewoon thuis gebleven. Alhoewel gewoon, na zo’n lange tijd is thuis zijn ook heel bijzonder.’’ Een thuis bleek het allemaal best mee te vallen met de gekte. Geen hysterische fans voor de deur, geen pers, maar gewoon rustig thuis zitten met de kinderen.

,,Ik ben naar de plaatselijke kroeg geweest en lekker met mijn dochters gaan eten. En dan hoor je wel achter je rug om ’hé, daar heb je Willem’, maar dat is over drie weken ook afgelopen. Friezen zijn niet zo hysterisch.’’

’Heel eng’

De popula

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_241230
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')