abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:45:41 #1
107792 Hexley
the Platypus
pi_69706914


Officiële landstaal: Spaans
Hoofdstad: Madrid
Volkslied: Marcha Real
Munteenheid: euro (EUR)

Regeringsvorm: Constitutionele Monarchie
Koning: Juan Carlos I
Premier: José Luis Rodríguez Zapatero

Oppervlakte: 504.645 km² (1.04% water)
Inwoners: 46.661.950 (91,4 per km²) (2009)

Grens lengte: 2.032 km
Kust lengte: 7.921 km
Wegen: 681,224 km (2006)
Snelweg: 14.325 km (2008)
Spoor: 15.559 km (2007)
Vliegvelden: 154 (2008)


Spanje bestaat uit 17 autonome regio's en 2 autonome steden die weer
onderverdeeld zijn in 50 provincies, verder zijn er in totaal 8.112 gemeentes.



bron: Wikipedia (es) / Wikipedia (nl) / Instituto Nacional de Estadística / CIA - The World Factbook

Voor alle mensen die in Spanje wonen, hebben gewoond, of graag in Spanje komen ..
Hier kun je je meningen delen of andere Spaanse fokkers vinden bij jou uit de buurt ..


Sluiting Nederlandse Consulaten in Spanje:
  • 1 november 2007: Ibiza
  • 1 november 2007: Las Palmas de Gran Canaria
  • 1 april 2008: Almeria
  • 1 oktober 2008: Alicante
  • 1 mei 2009: Ferrol
  • 1 september 2009: Santander
  • 1 september 2010: Mahon
  • 1 oktober 2010: Algeciras
  • 1 december 2010: Cádiz
    bron: Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden in Madrid

    Deel 1: Spanje
    Deel 2: Spanje#2 (Waar Madrid toch best druk is ;))
    Deel 3: Spanje / España / Espanya - Deel 3
    Deel 4: Spanje / España - Deel 4

    Voor het starten van een nieuw deel: knip en plak deze tekst.

    [ Bericht 1% gewijzigd door static op 02-07-2009 09:32:55 ]
  • pi_69706947
    LOL! of niet haha
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 4 juni 2009 @ 16:51:34 #3
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69707135
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 16:46 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    LOL! of niet haha
    Had je posts niet eens gelezen, het al klaar staan....
    pi_69707170
    tvp
    pi_69707243
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 16:51 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Had je posts niet eens gelezen, het al klaar staan....
    no prob at all! dat tweede mooie plaatje had ik er bijvoorbeeld niet bijgezet alleen die eerste
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 4 juni 2009 @ 17:00:48 #6
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69707477
    Maar vraagje,...
    Wat doe je daar @ Sevilla eigenlijk, ook als student?
    pi_69708492
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 17:00 schreef Hexley het volgende:
    Maar vraagje,...
    Wat doe je daar @ Sevilla eigenlijk, ook als student?
    Werk als financial controler voor de sevilla vestigingen van een niet nader te noemen spaanse retailer wereldswijd bekend beginnende met een Z

    dit is me 4de jaar hier nu
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 4 juni 2009 @ 17:48:46 #8
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69709122
    Dat Zegt me dus helemaal niets,...

    * Hexley is hier al sinds augustus 2001.
    pi_69710046
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 17:48 schreef Hexley het volgende:
    Dat Zegt me dus helemaal niets,...

    * Hexley is hier al sinds augustus 2001.
    8 jaar al , welke regio zit jij?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 4 juni 2009 @ 19:20:30 #11
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69711585
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 18:29 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    8 jaar al , welke regio zit jij?
    Woon nog steeds in Calanda, ongeveer 100 a 120km van Zaragoza City of zo,...
    Maar over een tijdje bij Alcañiz, volgens Bramito duurt dat zeker nog tot 2012.
    Beide plaatsen liggen in de comarca Bajo Aragón, provincie Teruel (Aragón).
    Het is dus niet bij jouw om de hoek...

    Als je je afvraagt hoe ik hier terecht gekomen ben, Calanda is het geboorte dorp van mijn vader.

    Voor de duidelijkheid ff een plaatje, Aragón:
    pi_69719732
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 19:20 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Woon nog steeds in Calanda, ongeveer 100 a 120km van Zaragoza City of zo,...
    Maar over een tijdje bij Alcañiz, volgens Bramito duurt dat zeker nog tot 2012.
    Beide plaatsen liggen in de comarca Bajo Aragón, provincie Teruel (Aragón).
    Het is dus niet bij jouw om de hoek...

    Als je je afvraagt hoe ik hier terecht gekomen ben, Calanda is het geboorte dorp van mijn vader.

    Voor de duidelijkheid ff een plaatje, Aragón:
    ah tof man, "Reino de Aragón" google laat me mooie images zien, ben nooit in Aragon geweest. Echt cool ook dat je naar de streek van je pa bent teruggegaan en niet naar een 'populaire' stad.
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 4 juni 2009 @ 22:31:18 #13
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69719842
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 12:24 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Ach, iemand met veel vrienden @ Hyves, oa. 1,6 miljoen die in Barcelona City wonen...
    Wat moet ik hier van maken?
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      vrijdag 5 juni 2009 @ 01:07:22 #14
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69726206
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 22:29 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    ah tof man, "Reino de Aragón" google laat me mooie images zien, ben nooit in Aragon geweest. Echt cool ook dat je naar de streek van je pa bent teruggegaan en niet naar een 'populaire' stad.
    Nadeel van de 'populaire' steden is dat ze redelijk ver van hier liggen.

    Nou de 100km tussen Zaragoza en Calanda / Alcañiz kan ik nou niet echt mooi noemen.
    Ergens lijkt het vaak wel een droog polderlandschap waar ze de sloten vergeten zijn...

    Ga je de andere kant op, richting de kust is het vooral bergen met bomen.
    Naar mijn mening een veel mooier landschap.

    Ach, de lelijke delen gewoon negeren en snel weer vergeten...
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 22:31 schreef Curchulain het volgende:
    Wat moet ik hier van maken?
    Het was dus een reactie op:
    quote:
    Op maandag 1 juni 2009 13:04 schreef Curchulain het volgende:
    Het lijkt hier vooralsnog mee te vallen met de werkgelegenheid, maar dat kan ook zijn omdat juist de mensen die het meeste risico lopen simpelweg niet in de stad wonen (en werken) maar net erbuiten. In de stad wonen is met een gemiddeld loon vrijwel niet op te brengen.
    De stad Barcelona heeft ruim 1,6 miljoen inwoners,...
    Als dat allemaal vrienden en bekenden van je zijn.

    Maar je maakt mij niet wijs dat iedereen in Barcelona dik betaalde banen heeft.
    De hoger opgeleiden moeten toch hun "slaafjes" hebben, en wat dacht je dat ze
    in de supermarkt voor opleiding gehad hebben en wat ze verdienen?

    Verder treft de crisis niet alleen de bouw, het dreunt lekker door en ook andere sectoren merken het.

    Goed met een gemiddeld loon zal het krap wezen, maar de twee verdieners kent men hier ook.
    Iets wat zelfs hier in het dorp, maar ook in de grote steden gebeurt is de flat met meerdere delen,
    dus min of meer samen een flat huren. Ergens maakt het mensen wel creatief.
    pi_69726517
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:07 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Nadeel van de 'populaire' steden is dat ze redelijk ver van hier liggen.

    Nou de 100km tussen Zaragoza en Calanda / Alcañiz kan ik nou niet echt mooi noemen.
    Ergens lijkt het vaak wel een droog polderlandschap waar ze de sloten vergeten zijn...

    Ga je de andere kant op, richting de kust is het vooral bergen met bomen.
    Naar mijn mening een veel mooier landschap.

    Ach, de lelijke delen gewoon negeren en snel weer vergeten...
    [..]
    haha ja okay, na de zomer is de omgeving van sevilla ook dor en dood, not so pretty als het nu nog is

    en ik zal wel alleen maar fotos van aragon voor me neus hebben gekregen voor namelijk
    quote:
    Goed met een gemiddeld loon zal het krap wezen, maar de twee verdieners kent men hier ook.
    Iets wat zelfs hier in het dorp, maar ook in de grote steden gebeurt is de flat met meerdere delen,
    dus min of meer samen een flat huren. Ergens maakt het mensen wel creatief.
    ja creatief, maar niet iedereen vind dat even leuk dat ze dat moeten toch. In nederland is dat tijdens je studie geen issue, maar als je op je 30ste, na al 5-6 jaar fulltime te werken, nog moet wonen met andere ...word je niet blij van. vrienden van mij in lissabon moeten het ook... en in sevilla vriendin van me idd ook, ze doet blij erover dat het haar niet uitmaakt maar als je doorvraagt vind ze het vreselijk. dat is wel kut
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_69726780
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:21 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    haha ja okay, na de zomer is de omgeving van sevilla ook dor en dood, not so pretty als het nu nog is

    en ik zal wel alleen maar fotos van aragon voor me neus hebben gekregen voor namelijk
    [..]

    ja creatief, maar niet iedereen vind dat even leuk dat ze dat moeten toch. In nederland is dat tijdens je studie geen issue, maar als je op je 30ste, na al 5-6 jaar fulltime te werken, nog moet wonen met andere ...word je niet blij van. vrienden van mij in lissabon moeten het ook... en in sevilla vriendin van me idd ook, ze doet blij erover dat het haar niet uitmaakt maar als je doorvraagt vind ze het vreselijk. dat is wel kut
    moet ik nog even aan toevoegen dat het nog steeds gedacht kan worden dat als je als jongen alleen woont, lange tijd .. je dan wel homo zal zijn. Ook daarom gaan ze met andere wonen om dat gezeur niet te kreigen
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 5 juni 2009 @ 07:56:54 #17
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_69728339
    Interessant om deze chat te volgen
    !!! Go 49-ers !!!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 08:00:43 #18
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69728366
    Ik wil ook héél graag naar Spanje verhuizen. Eerst nog een studie afronden in NL, dat wel.

    Welke sectoren maak je een beetje kans momenteel (al ambieer ik natuurlijk zelf zo veel mogelijk op te zetten, maar dat zal niet zo makkelijk gaan)?

    Ik spreek wel wat Spaans, maar moet e.e.a weer even ophalen (heb het ooit redelijk kunnen spreken)
    Intelligent, but fucked up.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 08:40:18 #19
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69728834
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:07 schreef Hexley het volgende:


    Nou de 100km tussen Zaragoza en Calanda / Alcañiz kan ik nou niet echt mooi noemen.
    Ergens lijkt het vaak wel een droog polderlandschap waar ze de sloten vergeten zijn...


    Dit is bij mij in de "achtertuin" en dan woon ik nog naast een rivier(tje). Hoe meer je richting Hexley gaat, hoe erger het wordt.





    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:52:51 #20
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69730456
    Nou die tweede foto laat toch wel een aardige vlakte zien...


    Even een paar foto's die ik snel kon vinden, dit is meer mijn landschap,....
    De laatste is ouderwets olijven oogsten, de boom gewoon een pak rammel geven...





      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:55:06 #21
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69730511
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:21 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    ja creatief, maar niet iedereen vind dat even leuk dat ze dat moeten toch. In nederland is dat tijdens je studie geen issue, maar als je op je 30ste, na al 5-6 jaar fulltime te werken, nog moet wonen met andere ...word je niet blij van. vrienden van mij in lissabon moeten het ook... en in sevilla vriendin van me idd ook, ze doet blij erover dat het haar niet uitmaakt maar als je doorvraagt vind ze het vreselijk. dat is wel kut
    Tja dat "creatief", ik wilde het wel een beetje "positief" houden,...
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:35 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    moet ik nog even aan toevoegen dat het nog steeds gedacht kan worden dat als je als jongen alleen woont, lange tijd .. je dan wel homo zal zijn. Ook daarom gaan ze met andere wonen om dat gezeur niet te kreigen
    En als je doorvraagt? Ergens heb ik namelijk het idee dat het een slap excuses is,..
      vrijdag 5 juni 2009 @ 10:29:48 #22
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69731348
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:35 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    moet ik nog even aan toevoegen dat het nog steeds gedacht kan worden dat als je als jongen alleen woont, lange tijd .. je dan wel homo zal zijn. Ook daarom gaan ze met andere wonen om dat gezeur niet te kreigen
    Dit heb ik echt nog nooit gehoord! Het zal toch wel meevallen? Ze wonen hier sowieso tot ver in de 30 thuis bij papa en mama. Dat vinden ze toch ook niet Homo?
    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 10:31:11 #23
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69731391
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 08:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
    Ik wil ook héél graag naar Spanje verhuizen. Eerst nog een studie afronden in NL, dat wel.

    Welke sectoren maak je een beetje kans momenteel (al ambieer ik natuurlijk zelf zo veel mogelijk op te zetten, maar dat zal niet zo makkelijk gaan)?

    Ik spreek wel wat Spaans, maar moet e.e.a weer even ophalen (heb het ooit redelijk kunnen spreken)
    Ik zou een paar jaar wachten, tenzij je voor deurwaarder leert ofzo.....
    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 10:57:21 #24
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69732169
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 10:29 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Dit heb ik echt nog nooit gehoord! Het zal toch wel meevallen? Ze wonen hier sowieso tot ver in de 30 thuis bij papa en mama. Dat vinden ze toch ook niet Homo?
    En daarna wonen die papa en / of die mama bij een van de kinderen, meestal in het zelfde huis.
    pi_69744738
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 10:29 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Dit heb ik echt nog nooit gehoord! Het zal toch wel meevallen? Ze wonen hier sowieso tot ver in de 30 thuis bij papa en mama. Dat vinden ze toch ook niet Homo?
    ja het valt wel mee, maar het is niet weg, zulke gedachtengangen, en het is ook wel 1 van die redenen soms, dat ze bij hun ouders blijven.

    als je in een andere stad gaat studeren en/of werken, ver van je ouders dan is het 'geaccepteerd/normaal' dat je alleen woont danwel met anderen gedeeld. maar als je binnen de stad waar je woont gaat werken en studeren... dan zien de ouderen...geen reden waarom jij uit huis moet, dat vinden ze dan vreemd..(de conservatievere heb ik het dan over he)


    en over dat doorvragen ja hehe, heb soms wel het idee dat ze het makkelijker vinden om zo te leven
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_69745206
    Mooie fotos trouwens fotos van midden zomer of al eerder? gort en gort droog ..maar wel mooi
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 5 juni 2009 @ 18:59:42 #27
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69748378
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 17:02 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    en over dat doorvragen ja hehe, heb soms wel het idee dat ze het makkelijker vinden om zo te leven
    Bedoelde met door vragen, eerder dat men het financieel niet kan trekken
    en dan "de angst dat men denkt dat men homo" is als excuses gebruiken.
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 17:17 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Mooie fotos trouwens fotos van midden zomer of al eerder? gort en gort droog ..maar wel mooi
    Die van Bramito zijn zo tezien van vorige week, de mijne eerste twee van maart en de laatste november.


    Maar goed wie mag er zondag allemaal stemmen? Ben even nieuwsgierig,...
      vrijdag 5 juni 2009 @ 19:42:42 #28
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69749823
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 01:07 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Nadeel van de 'populaire' steden is dat ze redelijk ver van hier liggen.

    Nou de 100km tussen Zaragoza en Calanda / Alcañiz kan ik nou niet echt mooi noemen.
    Ergens lijkt het vaak wel een droog polderlandschap waar ze de sloten vergeten zijn...

    Ga je de andere kant op, richting de kust is het vooral bergen met bomen.
    Naar mijn mening een veel mooier landschap.

    Ach, de lelijke delen gewoon negeren en snel weer vergeten...
    [..]

    Het was dus een reactie op:
    [..]

    De stad Barcelona heeft ruim 1,6 miljoen inwoners,...
    Als dat allemaal vrienden en bekenden van je zijn.

    Maar je maakt mij niet wijs dat iedereen in Barcelona dik betaalde banen heeft.
    De hoger opgeleiden moeten toch hun "slaafjes" hebben, en wat dacht je dat ze
    in de supermarkt voor opleiding gehad hebben en wat ze verdienen?

    Verder treft de crisis niet alleen de bouw, het dreunt lekker door en ook andere sectoren merken het.

    Goed met een gemiddeld loon zal het krap wezen, maar de twee verdieners kent men hier ook.
    Iets wat zelfs hier in het dorp, maar ook in de grote steden gebeurt is de flat met meerdere delen,
    dus min of meer samen een flat huren. Ergens maakt het mensen wel creatief.
    Op een salaris van 900 euro per maand per persoon heb je in een heel fors deel van BCN als tweeverdiener niets te zoeken. Of niets te eten. Je moet echt bovengemiddeld verdienen om dat werkend te krijgen. Hoe lager je inkomen, hoe groter het risico is om je baan kwijt te raken (als je een hele afdeling zou afstoten ben je toch meer arbeiders dan managers kwijt, niet?). Met een gemiddeld (evt. +10%) inkomen en een min of meer anderhalfverdienend huishouden is het helemaal voorstedenwerk, of de oudere buitenwijken als Les Corts, en de Nou Barris. Even afgezien van mensen die anderhalve eeuw geleden hun appartement kochten natuurlijk...

    En wat je nou bedoelt met 'vrienden en bekenden'... Jij ziet alleen maar wat er met vrienden en bekenden gebeurt? Leegstand van winkelpanden, lege ramen en lange rijen bij uitzendbureaus, volle ramen bij makelaars, restaurants en bars die minder en minder klandizie trekken, minder drukte bij electronicazaken en parfumeries... dat lijkt hier vooralsnog niet het geval.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      zaterdag 6 juni 2009 @ 00:43:49 #29
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69759512
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 19:42 schreef Curchulain het volgende:
    Op een salaris van 900 euro per maand per persoon heb je in een heel fors deel van BCN als tweeverdiener niets te zoeken. Of niets te eten. Je moet echt bovengemiddeld verdienen om dat werkend te krijgen. Hoe lager je inkomen, hoe groter het risico is om je baan kwijt te raken (als je een hele afdeling zou afstoten ben je toch meer arbeiders dan managers kwijt, niet?). Met een gemiddeld (evt. +10%) inkomen en een min of meer anderhalfverdienend huishouden is het helemaal voorstedenwerk, of de oudere buitenwijken als Les Corts, en de Nou Barris. Even afgezien van mensen die anderhalve eeuw geleden hun appartement kochten natuurlijk...
    Zie hier: enalquiler.com tot 500 euro 73 hits, enalquiler.com tot 600 euro 286 hits
    en enalquiler.com tot 800 euro 1390 hits het kan dus wel. Mensen die krap zitten
    en de touwtjes aan elkaar moeten knopen, die mensen heb je overal en dat is niets nieuws.
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 19:42 schreef Curchulain het volgende:
    En wat je nou bedoelt met 'vrienden en bekenden'... Jij ziet alleen maar wat er met vrienden en bekenden gebeurt? Leegstand van winkelpanden, lege ramen en lange rijen bij uitzendbureaus, volle ramen bij makelaars, restaurants en bars die minder en minder klandizie trekken, minder drukte bij electronicazaken en parfumeries... dat lijkt hier vooralsnog niet het geval.
    Dat is wat je ziet, maar of je daar ook echt conclusies uit kunt trekken? Het is eerder gewoon gokken.
    pi_69759555
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 18:59 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Bedoelde met door vragen, eerder dat men het financieel niet kan trekken
    en dan "de angst dat men denkt dat men homo" is als excuses gebruiken.
    Hmmm kweet niet, naar mijn idee niet. ik verdien iets meer dan een vriend van mij en hij woont bij z'n ouders omdat zijn ouders 'er het nut er niet van inzien dat hij opzich zelf gaat'

    en tegen mij zeggen ze altijd 'ja maar jouw ouders wonen in het buitenland' zo van niet gek dat jij wel alleen woont maar onze cheche hoeft dat dus niet
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 6 juni 2009 @ 00:47:03 #31
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69759575
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 10:31 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Ik zou een paar jaar wachten, tenzij je voor deurwaarder leert ofzo.....
    Het duurt nog minstens 2 jaar voor ik weg kan....

    Werkloosheidscijfers voor Spanje nu op 18%! Vorige maand 16%. Er zitten hier (Catalunya) overal langs de autowegen vrouwen op stoeltjes die zich pogen te hoereren.

    Was dit al gebruik of kunnen we dit aan de crisis toeschrijven?

    Verder nu heel duidelijk merkbaar rond die Europese verkiezingen dat de crisis hier behoorlijk om zich heen mept. Het gaat feitelijk nergens anders over.
    Intelligent, but fucked up.
    pi_69759602
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 00:43 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Zie hier: enalquiler.com tot 500 euro 73 hits, enalquiler.com tot 600 euro 286 hits
    en enalquiler.com tot 800 euro 1390 hits het kan dus wel. Mensen die krap zitten
    en de touwtjes aan elkaar moeten knopen, die mensen heb je overal en dat is niets nieuws.
    [..]

    Dat is wat je ziet, maar of je daar ook echt conclusies uit kunt trekken? Het is eerder gewoon gokken.
    claro
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_69759769
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 00:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:

    [..]

    Het duurt nog minstens 2 jaar voor ik weg kan....

    Werkloosheidscijfers voor Spanje nu op 18%! Vorige maand 16%. Er zitten hier (Catalunya) overal langs de autowegen vrouwen op stoeltjes die zich pogen te hoereren.

    Was dit al gebruik of kunnen we dit aan de crisis toeschrijven?

    Verder nu heel duidelijk merkbaar rond die Europese verkiezingen dat de crisis hier behoorlijk om zich heen mept. Het gaat feitelijk nergens anders over.
    het valt ECHT wel mee hor, tis niet anders dan in nederland. en als je nog 2 jaar in nl te gaan hebt? dan zou ik me al helemaal niet met dit soort nietszeggende cijfers bezighouden
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 6 juni 2009 @ 01:09:36 #34
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_69760067
    Tvp

    Zou maar wat graag een half jaartje in Catalunya wonen/werken
      zaterdag 6 juni 2009 @ 01:11:37 #35
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69760122
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 00:56 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    het valt ECHT wel mee hor, tis niet anders dan in nederland. en als je nog 2 jaar in nl te gaan hebt? dan zou ik me al helemaal niet met dit soort nietszeggende cijfers bezighouden
    Ik krijg hier echt een hele andere indruk van dat meevallen anders

    Maar druk maken? Ik niet
    Intelligent, but fucked up.
    pi_69760237
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 01:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:

    [..]

    Ik krijg hier echt een hele andere indruk van dat meevallen anders

    Maar druk maken? Ik niet
    naast je neerleggen die indruk
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 6 juni 2009 @ 01:18:14 #37
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69760279
    Ga ik doen.

    En ik ga meteen m'n mandje in ook. Ben kapot....
    Intelligent, but fucked up.
    pi_69760330
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 01:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
    Ga ik doen.

    En ik ga meteen m'n mandje in ook. Ben kapot....

    Dormirse bien
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 6 juni 2009 @ 01:23:34 #39
    222922 Fortune_Cookie
    I sit and ponder... Huh?
    pi_69760392
    Ja, heb net ook een mooie foto van de maan boven de zee gemaakt, maar m'n verbinding hier is zo ruk dat jullie die maar effe tegoed moeten houden

    Muy gracias, hasta manana
    Intelligent, but fucked up.
      zaterdag 6 juni 2009 @ 11:59:53 #40
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69765389
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 00:45 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Hmmm kweet niet, naar mijn idee niet. ik verdien iets meer dan een vriend van mij en hij woont bij z'n ouders omdat zijn ouders 'er het nut er niet van inzien dat hij opzich zelf gaat'
    Eigenlijk is hij dus gewoon een slappe lamlul,....
      zaterdag 6 juni 2009 @ 15:19:48 #41
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69770370
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 18:59 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Bedoelde met door vragen, eerder dat men het financieel niet kan trekken
    en dan "de angst dat men denkt dat men homo" is als excuses gebruiken.
    [..]

    Die van Bramito zijn zo tezien van vorige week, de mijne eerste twee van maart en de laatste november.


    Maar goed wie mag er zondag allemaal stemmen? Ben even nieuwsgierig,...
    Ik was van plan om als Nederlander te stemmen, en kwam er in mei achter dat de registratietermijn al in april was afgelopen
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_69772819
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 11:59 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Eigenlijk is hij dus gewoon een slappe lamlul,....
    Wij hebben nog respect voor de wensen van onze dominerende spaanse vaders
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_69788790
    Iemand een idee, hoe ik de slangen van mijn terras kan weren..
    Woon in el Perello, bij de Ebro delta.
      zondag 7 juni 2009 @ 11:46:27 #44
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69789394
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 17:06 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Wij hebben nog respect voor de wensen van onze dominerende spaanse vaders
    Ow dat heb ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik alles doe wat hij wil.
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 11:11 schreef hondjes het volgende:
    Iemand een idee, hoe ik de slangen van mijn terras kan weren..
    Woon in el Perello, bij de Ebro delta.
    Nee eigenlijk niet, misschien een stel waakse katten?

    Hier in de buurt zijn ze in ieder geval niet giftig,
    Nou weet je natuurlijk nooit waar ze weg komen, richting Teruel hebben ze wel een giftige variant.
    Het kan best wezen dat zo'n beest illegaal mee lift met een auto of vrachtwagen.


    Ergens in de garage heb ik nog een opblaasbaar bootje,...
    Hoeveel uur zou dat de rivieren af dobberen wezen?
    Bramito heb je ook een bootje? Kunnen we gezellig op de koffie bij Hondjes,..
      maandag 8 juni 2009 @ 08:01:36 #45
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69816557
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 11:46 schreef Hexley het volgende:
    Bramito heb je ook een bootje? Kunnen we gezellig op de koffie bij Hondjes,..
    Ik stap wel bij jou in.
    quote:
    Die van Bramito zijn zo tezien van vorige week,
    Klopt helemaal!
    Siesta & Fiesta!
      maandag 8 juni 2009 @ 19:12:08 #46
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69834982
    quote:
    Op zondag 7 juni 2009 11:46 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Ow dat heb ik ook wel, maar dat betekent nog niet dat ik alles doe wat hij wil.
    [..]

    Nee eigenlijk niet, misschien een stel waakse katten?

    Hier in de buurt zijn ze in ieder geval niet giftig,
    Nou weet je natuurlijk nooit waar ze weg komen, richting Teruel hebben ze wel een giftige variant.
    Het kan best wezen dat zo'n beest illegaal mee lift met een auto of vrachtwagen.
    Het is voor die dingen dan ook verdomd lastig om langs de weg te staan en hun duim op te steken, dus dan moet het wel illegaal

    [knip]
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      maandag 8 juni 2009 @ 22:16:03 #47
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69843445
    Als we toch het topic met foto's vullen, vanmorgen zag ik deze grappige beestjes zitten,...

    pi_69845167
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 22:16 schreef Hexley het volgende:
    Als we toch het topic met foto's vullen, vanmorgen zag ik deze grappige beestjes zitten,...

    [ afbeelding ]
    jejeje

    ¡un dos tres! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      dinsdag 9 juni 2009 @ 08:01:54 #49
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69851285
    Handig die zwaluwen! Aan mijn huis hangen ook 3 nesten, en de buren hebben ze ook. Het scheelt echt veel ongedierte. Sinds vorig jaar heb ik geen wespennest meer gezien. Twee jaar geleden moest ik nog iedere week wespen inspectie houden, nu geen wesp meer te vinden. Echt ideaal, en ze schijt niet eens zoveel.
    Siesta & Fiesta!
    pi_69855738
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 00:56 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    het valt ECHT wel mee hor, tis niet anders dan in nederland. en als je nog 2 jaar in nl te gaan hebt? dan zou ik me al helemaal niet met dit soort nietszeggende cijfers bezighouden
    Niet anders als Nederland? Spanje heeft 18% werkloosheid, en Nederland 3% (link). Auto's zijn 2/3e van de prijs als in Nederland. Golf V 2.0 FSI uit 2005 bijv, koop je hier voor 10.000 en in Nederland voor 15.000.

    In Spanje zijn de gevolgen van de crisis gewoon 3x zo hard te merken, en voor de meeste mensen valt het niet mee. Werkloosheid onder jongeren is nog erger, dat ligt rond de 50%. De mensen die wel geld hebben, verdienen gemiddeld 800 a 900 euro per maand.

    Valt wel mee he?
      dinsdag 9 juni 2009 @ 12:56:34 #51
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69858590
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 11:31 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Niet anders als Nederland? Spanje heeft 18% werkloosheid, en Nederland 3% (link). Auto's zijn 2/3e van de prijs als in Nederland. Golf V 2.0 FSI uit 2005 bijv, koop je hier voor 10.000 en in Nederland voor 15.000.
    Zoveel werk zal er in de bouw en de bedrijven die aan de bouw leverden nooit meer wezen,
    Men heeft jaren teveel gebouwd, en nu zit je met een overschot aan flats en lokalen-
    Als ik in Alcañiz klein stadje hier kijk, en zie wat men in de laatste jaren teveel gebouwd heeft...

    Nee die hoge werkeloosheid zal nog wel een tijdje blijven, denk ik...

    Tja, auto's zijn hier nieuw ook goedkoper,
    Maar de staat van auto's, is na een paar jaar veel minder goed dan in .nl
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:33:57 #52
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_69859902
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 12:56 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Zoveel werk zal er in de bouw en de bedrijven die aan de bouw leverden nooit meer wezen,
    Men heeft jaren teveel gebouwd, en nu zit je met een overschot aan flats en lokalen-
    Als ik in Alcañiz klein stadje hier kijk, en zie wat men in de laatste jaren teveel gebouwd heeft...
    En dat snap ik dan weer niet: ik hoor alleen maar geluiden dat de prijzen van huizen zo hoog zijn. Die zouden dan toch juist heel laag moeten zijn?
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_69860570
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 13:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    En dat snap ik dan weer niet: ik hoor alleen maar geluiden dat de prijzen van huizen zo hoog zijn. Die zouden dan toch juist heel laag moeten zijn?
    Huisprijzen zijn niet hoog, ze zitten juist op een algeheel dieptepunt. Vooral de 300.000 sector is het ergst getroffen. Het probleem is dat men geen hypotheek krijgt, omdat de bank maar 70% a 80% financiert. Kosten koper en de overige 20% a 30% moet je zelf betalen, en daarom klagen mensen dat het ze veel geld kost, niet dat de prijzen zo hoog zijn.

    Overigens geven sommige banken nog wel 100% hypotheek op hun eigen verkoop, d.w.z. woningen die zijn ingenomen door de bank. Liquidaciones dus.
    pi_69869080
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 11:31 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Niet anders als Nederland? Spanje heeft 18% werkloosheid, en Nederland 3% (link). Auto's zijn 2/3e van de prijs als in Nederland. Golf V 2.0 FSI uit 2005 bijv, koop je hier voor 10.000 en in Nederland voor 15.000.

    In Spanje zijn de gevolgen van de crisis gewoon 3x zo hard te merken, en voor de meeste mensen valt het niet mee. Werkloosheid onder jongeren is nog erger, dat ligt rond de 50%. De mensen die wel geld hebben, verdienen gemiddeld 800 a 900 euro per maand.

    Valt wel mee he?
    En dit is nu precies wat ik bedoel met te zeggen "het is niet anders dan in Nederland". dat artikel waar jij naar linkt is van 2 juni. Laat nu 2 juni ook het volgende bericht naar buiten zijn gekomen:
    quote:
    MADRID (ANP/RTR/AFP) - De werkloosheid in Spanje is in mei voor het eerst in veertien maanden gedaald. Het aantal geregistreerde werklozen nam met bijna 25.000 af tot 3,6 miljoen. Dat maakte het Spaanse ministerie van Arbeid dinsdag bekend.

    ,,De teruggang is een goed teken. Misschien betekent het wel het begin van het einde van de recessie'', aldus de Spaanse industrieminister Miguel Sebastián. De afnemende werkloosheid is te danken aan een investeringsprogramma van de overheid van 8 miljard euro in infrastructurele projecten. Daardoor kwamen er duizenden tijdelijke arbeidsplaatsen bij in het land.

    In het eerste kwartaal van dit jaar bedroeg de Spaanse werkloosheid 17,4 procent van de beroepsbevolking. Dat is het hoogste niveau in Europa en bijna twee keer zo hoog als het Europees gemiddelde. De Europese Commissie i verwacht dat de werkloosheid volgend jaar kan oplopen tot boven de 20 procent.
    Tegenstrijdig he. toen ik vorige maand in Nederland was hetzelfde.. daling, stijging. 'we hebben met z'n allen meer geconsumeerd dan vorig jaar' ' de koopkracht is afgenomen' etcetera etcetera... je word doodgegooid met statistieken en cijfers en andere 'paniekerige' berichten... 3 dagen later komt er iets in het nws dat iets weer is afgenomen of toegenomen.. contra contra contra. een poosje terug las ik nog dat er meer roemenen dan marokanen zijn in spanje...nu lees ik net weer dat roemenen stilletjes aan weer weggaan, marokanen idem...door de crisis. bepaalde sectoren hebben het zwaar, andere sectoren sterken aan. export van spaanse wijn is toegenomen bijvoorbeeld. hoezo crisis?

    dat het niet anders is dan in nederland bedoel ik dus hiermee.

    800 a 900 euro in spanje heeft niet dezelfde waarde als dat in nederland heeft. voor de crisis werd dit ook al gemiddeld verdient. Relatieveren en critisch zijn valt niet mee he?
    Werkloosheid onder jongeren rond de 50%!¿ waar tover je dat vandaan? dat zou impliceren dat de helft van mijn vrienden en kennisen groep doelloos thuis zit..niets is minder waar.

    ja huizen prijzen zijn gedaald. in barcelona bv zijn ze nog altijd hoger dan 'gemiddeld' de rest vans panje, nadelig voor de verkoper...niet voor de koper... hoe het ook zij zaken werken altijd tweezijdig.


    niet anders dan in Nederland nee, qua effecten, qua cijfers op het aantal inwoners etcetera etcetera

    de één heeft het kut, een ander niet.
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_69870376
    Aan de kust , staat veel leeg, en het lukt z niet om al die appartementen te verkopen, die staan
    al meer dan twee jaar leeg.
    En eigenaars, mogen blijkbaar van de banken , niet onder de 750 euro verhuren.
    Daarom blijven die prijzen van de huur zo hoog, en gevolg, leegstand, niemand koop, niemand huurt.

    Voorlopig zie ik ook nog niet, dat er afgebouwd wordt, wel half afgebouwde flats.
    Dus de bouw draait nog steeds niet.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 18:58:58 #56
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69871795
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 18:11 schreef hondjes het volgende:
    Aan de kust , staat veel leeg, en het lukt z niet om al die appartementen te verkopen, die staan
    al meer dan twee jaar leeg.
    En eigenaars, mogen blijkbaar van de banken , niet onder de 750 euro verhuren.
    Daarom blijven die prijzen van de huur zo hoog, en gevolg, leegstand, niemand koop, niemand huurt.

    Voorlopig zie ik ook nog niet, dat er afgebouwd wordt, wel half afgebouwde flats.
    Dus de bouw draait nog steeds niet.
    Hoeveel van die appartementen waren bestemd voor buitenlanders die zich wel een zomerverblijf hadden willen verschaffen? Die denken wel twee keer na voordat ze zo'n uitgave doen.

    Die huurprijs zou wel eens contractueel vastgelegd kunnen zijn als onderdeel van het businessplan. Niet dat het dan logisch is om daar krampachtig aan vast te houden, maar logica is hier vaak ver te zoeken.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      dinsdag 9 juni 2009 @ 20:14:07 #57
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69874472
    quote:
    MADRID (ANP/RTR/AFP) - De werkloosheid in Spanje is in mei voor het eerst in veertien maanden gedaald. Het aantal geregistreerde werklozen nam met bijna 25.000 af tot 3,6 miljoen. Dat maakte het Spaanse ministerie van Arbeid dinsdag bekend.

    ,,De teruggang is een goed teken. Misschien betekent het wel het begin van het einde van de recessie'', aldus de Spaanse industrieminister Miguel Sebastián. De afnemende werkloosheid is te danken aan een investeringsprogramma van de overheid van 8 miljard euro in infrastructurele projecten. Daardoor kwamen er duizenden tijdelijke arbeidsplaatsen bij in het land.
    Dat zijn wel weer tijdelijke banen en voor het onderhoud is slechts een handje vol nodig,...
    Op de teken tafel liggen nog steeds drie autovias, twee spoorlijnen en een vliegveldje voor hier in de buurt....
    Ze mogen er dus nog wel een paar miljard tegen aangooien, wensen genoeg...
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 17:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    800 a 900 euro in spanje heeft niet dezelfde waarde als dat in nederland heeft. voor de crisis werd dit ook al gemiddeld verdient. Relatieveren en critisch zijn valt niet mee he?
    Werkloosheid onder jongeren rond de 50%!¿ waar tover je dat vandaan? dat zou impliceren dat de helft van mijn vrienden en kennisen groep doelloos thuis zit..niets is minder waar.
    Tja de waarde, weet niet hoe het in andere autonome regio's precies geregeld is....
    Maar hier in Aragón kun je er min of meer 80 of 100 euro bij fantaseren...
    Ik betaal hier namelijk niets aan een zorgverzekeraar, ja goed het is ex. tandarts maar toch,..

    Tja die 50%, dat zal wel een landelijk cijfer wezen,...
    En als ik naar bekenden kijk zal het eerder het landelijk gemiddelde wezen, maar goed ik ken niet iedereen het kan ook veel hoger wezen. Toevallig hebben een stel bekenden tijdelijk werk gevonden, maar als het groot onderhoud aan de thermische centrale van Endesa over is dan zitten ze weer thuis....
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 18:58 schreef Curchulain het volgende:
    Die huurprijs zou wel eens contractueel vastgelegd kunnen zijn als onderdeel van het businessplan. Niet dat het dan logisch is om daar krampachtig aan vast te houden, maar logica is hier vaak ver te zoeken.
    Er zijn hypotheken waar in het contract duidelijk staat dat je ze bv. niet mag verhuren,...
    Iets wat ik ergens ook een vreemde voorwaarde vindt, zeker omdat het voor de crisis al voorkwam.

    Ergens is die huizenmarkt gewoon een domme hype geweest.
    Een of een paar woningen kopen en die financieren met een hypotheek en ze dan verhuren.
    Erg slecht businessplan als je het mij vraagt,mensen laten zich wat aanpraten dus ergens eigen schuld.

    Het politieke gelul van die lelijke rechtse Partido Popular fascisten,..
    Das gewoon iets wat je moet negeren,...

    Maar Nederland met Spanje vergelijken is gewoon erg moeilijk....
      dinsdag 9 juni 2009 @ 22:45:24 #58
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_69880324
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 20:14 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Dat zijn wel weer tijdelijke banen en voor het onderhoud is slechts een handje vol nodig,...
    Op de teken tafel liggen nog steeds drie autovias, twee spoorlijnen en een vliegveldje voor hier in de buurt....
    Ze mogen er dus nog wel een paar miljard tegen aangooien, wensen genoeg...
    [..]

    Tja de waarde, weet niet hoe het in andere autonome regio's precies geregeld is....
    Maar hier in Aragón kun je er min of meer 80 of 100 euro bij fantaseren...
    Ik betaal hier namelijk niets aan een zorgverzekeraar, ja goed het is ex. tandarts maar toch,..

    Tja die 50%, dat zal wel een landelijk cijfer wezen,...
    En als ik naar bekenden kijk zal het eerder het landelijk gemiddelde wezen, maar goed ik ken niet iedereen het kan ook veel hoger wezen. Toevallig hebben een stel bekenden tijdelijk werk gevonden, maar als het groot onderhoud aan de thermische centrale van Endesa over is dan zitten ze weer thuis....
    [..]

    Er zijn hypotheken waar in het contract duidelijk staat dat je ze bv. niet mag verhuren,...
    Iets wat ik ergens ook een vreemde voorwaarde vindt, zeker omdat het voor de crisis al voorkwam.

    Ergens is die huizenmarkt gewoon een domme hype geweest.
    Een of een paar woningen kopen en die financieren met een hypotheek en ze dan verhuren.
    Erg slecht businessplan als je het mij vraagt,mensen laten zich wat aanpraten dus ergens eigen schuld.

    Het politieke gelul van die lelijke rechtse Partido Popular fascisten,..
    Das gewoon iets wat je moet negeren,...

    Maar Nederland met Spanje vergelijken is gewoon erg moeilijk....
    Ik zat aan eigenaars als projectontwikkelaars te denken... Nu klinkt het wel wat logischer.

    Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen. Je vindt het een vreemde voorwaarde dat je een onder hypotheek gekochte woning niet mag verhuren, terwijl je het een slecht businessplan vindt om juist dat te doen. Dat is dus heel simpel indekken van de bank. Liquidación is namelijk eerder een verliesbeperkende maatregel dan een winstgevende.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      dinsdag 9 juni 2009 @ 23:59:59 #59
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69883035
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 22:45 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ik zat aan eigenaars als projectontwikkelaars te denken... Nu klinkt het wel wat logischer.

    Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen. Je vindt het een vreemde voorwaarde dat je een onder hypotheek gekochte woning niet mag verhuren, terwijl je het een slecht businessplan vindt om juist dat te doen. Dat is dus heel simpel indekken van de bank. Liquidación is namelijk eerder een verliesbeperkende maatregel dan een winstgevende.
    Banken boden hier eigenlijk voor iedereen wel iets aan, dus ja...

    Maar verhuren verbieden is toch ergens vreemd,
    Stel je koopt een huis, en na drie jaar wordt je ontslagen of je moet verhuizen voor je werk.
    Laat ik hiero nemen, ze sturen of je vind een aardige baan in Barcelona of Madrid dat is bijna 300 en dik 350 km hier vandaan. Veel geluk met het verkopen, al kun je het verhuren aan familie of een andere bekende. Officieel mag je het niet verhuren, maar hypotheek en de huur van een flat is met de meeste lonen niet te doen net als op en neer rijden. Mooi indekken van de bank dan, een werkeloze die de hypotheek niet kan betalen.

    Goed indekken is slechts 1 hypotheek per gezin en niet drie hypotheken bij verschillende banken.
    Waarvan er dan twee door de huur betaald zouden moeten worden.
    pi_69888024
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 18:58 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Hoeveel van die appartementen waren bestemd voor buitenlanders die zich wel een zomerverblijf hadden willen verschaffen? Die denken wel twee keer na voordat ze zo'n uitgave doen.

    Die huurprijs zou wel eens contractueel vastgelegd kunnen zijn als onderdeel van het businessplan. Niet dat het dan logisch is om daar krampachtig aan vast te houden, maar logica is hier vaak ver te zoeken.
    Iedereen wilde in onroerend goed, daar was geld te verdienen, dachten ze
    goedkope flats bouwen, en duur verkopen.
    Als je probeert te huren, krijg je vanzelf de verhalen te horen, en eigenaar zitten nu met de gebakken peren.
    Ze hebben geen geld meer, de bank is dus eigenlijk de eigenaar, die bepaald,
    Het lukt je echt niet, om goedkoop te huren, er is gewoon een afspraak met de bank, eigenaar mogen verhuren, maar niet onder de 750 euro., vandaar dat die gebouwen leeg staan, verkoop lukt niet, de prijzen zijn veels te hoog, en huren mag, maar ze doen er geen cent af, want dat mag niet.
    Mijn dochter woont al bijna een jaar alleen , in een apartementen gebouw., dat voor de verkoop was, .
    pi_69897358
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 17:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    En dit is nu precies wat ik bedoel met te zeggen "het is niet anders dan in Nederland". dat artikel waar jij naar linkt is van 2 juni. Laat nu 2 juni ook het volgende bericht naar buiten zijn gekomen:
    [..]

    Tegenstrijdig he. toen ik vorige maand in Nederland was hetzelfde.. daling, stijging. 'we hebben met z'n allen meer geconsumeerd dan vorig jaar' ' de koopkracht is afgenomen' etcetera etcetera... je word doodgegooid met statistieken en cijfers en andere 'paniekerige' berichten... 3 dagen later komt er iets in het nws dat iets weer is afgenomen of toegenomen.. contra contra contra. een poosje terug las ik nog dat er meer roemenen dan marokanen zijn in spanje...nu lees ik net weer dat roemenen stilletjes aan weer weggaan, marokanen idem...door de crisis. bepaalde sectoren hebben het zwaar, andere sectoren sterken aan. export van spaanse wijn is toegenomen bijvoorbeeld. hoezo crisis?

    dat het niet anders is dan in nederland bedoel ik dus hiermee.

    800 a 900 euro in spanje heeft niet dezelfde waarde als dat in nederland heeft. voor de crisis werd dit ook al gemiddeld verdient. Relatieveren en critisch zijn valt niet mee he?
    Werkloosheid onder jongeren rond de 50%!¿ waar tover je dat vandaan? dat zou impliceren dat de helft van mijn vrienden en kennisen groep doelloos thuis zit..niets is minder waar.

    ja huizen prijzen zijn gedaald. in barcelona bv zijn ze nog altijd hoger dan 'gemiddeld' de rest vans panje, nadelig voor de verkoper...niet voor de koper... hoe het ook zij zaken werken altijd tweezijdig.


    niet anders dan in Nederland nee, qua effecten, qua cijfers op het aantal inwoners etcetera etcetera

    de één heeft het kut, een ander niet.
    Je kan hoog en laag springen maar feit blijft dat het absoluut niet hetzelfde als in Nederland is. Ja, het wordt gehyped en dat wordt het in Nederland ook. Ja, er zijn tegenstrijdige berichten en je wordt doodgegooid met cijfers en statistieken. Dat is in Nederland zo, en in Spanje ook, klopt.

    Feit blijft, Spanje is veel en veel zwaarder getroffen door de crisis en de recessie is hier een stuk duidelijker merkbaar. Mensen raken massaal banen kwijt, hebben minder te verdienen, openbare voorzieningen zoals cafe's zijn 2x zo leeg en verdienen veel minder, het toerisme is zwaar ingestort, hele volksverhuizingen van buitenlanders die teruggaan naar hun thuisland, etc.

    Het gebouw waar ik woon (een mega-toren van 50 verdiepingen), heeft een garage voor waar 15 auto's in staan. De parkeerplekken zijn gratis. Twee jaar geleden waren ze 300 euro per maand en stond het propvol.

    Zoals ik al zeg, in Nederland merk je er lang niet zoveel van als hier. En laat dat mensen absoluut niet afschrikken, maar denk wel goed na voordat je hierheen komt.
      woensdag 10 juni 2009 @ 16:22:16 #62
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69901912
    Het is inderdaad niet het moment om hier je geluk te gaan beproeven. Het zal helaas ook niet heel snel worden opgelost ben ik bang. We zullen zien, maar dit gaat nog wel effe duren denk ik. In ieder geval zijn de banken hier netjes op orde, dat is al heel wat.
    Siesta & Fiesta!
      woensdag 10 juni 2009 @ 18:26:35 #63
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_69906121
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 16:22 schreef Bramito het volgende:
    In ieder geval zijn de banken hier netjes op orde, dat is al heel wat.
    Of ze worden nauwelijks gecontroleerd.... het blijft Spanje natuurlijk...
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_69906218
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 14:09 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Je kan hoog en laag springen maar feit blijft dat het absoluut niet hetzelfde als in Nederland is. Ja, het wordt gehyped en dat wordt het in Nederland ook. Ja, er zijn tegenstrijdige berichten en je wordt doodgegooid met cijfers en statistieken. Dat is in Nederland zo, en in Spanje ook, klopt.

    Feit blijft, Spanje is veel en veel zwaarder getroffen door de crisis en de recessie is hier een stuk duidelijker merkbaar. Mensen raken massaal banen kwijt, hebben minder te verdienen, openbare voorzieningen zoals cafe's zijn 2x zo leeg en verdienen veel minder, het toerisme is zwaar ingestort, hele volksverhuizingen van buitenlanders die teruggaan naar hun thuisland, etc.

    Het gebouw waar ik woon (een mega-toren van 50 verdiepingen), heeft een garage voor waar 15 auto's in staan. De parkeerplekken zijn gratis. Twee jaar geleden waren ze 300 euro per maand en stond het propvol.








    Ben het er helemaal mee eens,
    Lonen zijn vaak ook niet uitgekeerd, in Januari en February, en mensen pikken het, want ze willen hun baan niet kwijt.
    In Nederland zou dit onmogelijk zijn,

    Iedereen wordt getroffen, vooral aan de kust, Nederlandse cafes en eethuisjes heb je al zowiezo niet meer,, iedereen is vertrokken.
    Maar vooral de Engelsen , die zijn weg, i.v.m kredietcrisis, en doordat nu ook de toeristen wegblijbven, wordt
    het een sneeuwbal effect.,
    Mijn dochter werkt bij een medisch centrum, zelfs daar komen er ontslagen, doordat de toeristen er niet meer zijn..
    . Als ik van Salou naar el Perello rijdt, zie ik alleen maar lege appartementen staan.. het zijn spooksteden, zoals je in de winter dit ook ziet.

    [ Bericht 4% gewijzigd door hondjes op 10-06-2009 18:58:41 ]
    pi_69906312
    sorry . heb je hele bericht verneukt..

    Krijg het ook niet meer gewijzigd...
      woensdag 10 juni 2009 @ 18:40:15 #66
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69906549
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:31 schreef hondjes het volgende:
    sorry . heb je hele bericht verneukt..

    Krijg het ook niet meer gewijzigd...
    Knopje "wijzig dit bericht" gebruiken, en je tekst onder [/quote] zetten,...

    Maar goed, die hele huizen markt hier was eigenlijk net een piramide spel,..
      woensdag 10 juni 2009 @ 18:42:59 #67
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_69906631
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Of ze worden nauwelijks gecontroleerd.... het blijft Spanje natuurlijk...
    Spanje is Nederland niet, met Fortis en de ABN-Amro....
      donderdag 11 juni 2009 @ 11:18:33 #68
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69928520
    quote:
    Op woensdag 10 juni 2009 18:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Of ze worden nauwelijks gecontroleerd.... het blijft Spanje natuurlijk...
    Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Spanje hoort juist bij de landen waar de banken het stevigst gecontroleerd worden. Vandaar dat ze gezond zijn....
    Siesta & Fiesta!
      donderdag 11 juni 2009 @ 18:09:49 #69
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_69944583
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 11:18 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Spanje hoort juist bij de landen waar de banken het stevigst gecontroleerd worden. Vandaar dat ze gezond zijn....
    Ja, dat is mooi, maar ze zijn wel allemaal corrupt daar en het is toch een soort van bananenrepubliek natuurlijk. Kijk maar eens naar al die voetbalclubs die voor miljoenen aan spelers kopen. En alles gaat manana, manana natuurlijk... Nee, een corrupte bende daar.


    (, om maar eens het imago van Spanje voor sommigen te overdrijven...)
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_69960009
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Ja, dat is mooi, maar ze zijn wel allemaal corrupt daar en het is toch een soort van bananenrepubliek natuurlijk. Kijk maar eens naar al die voetbalclubs die voor miljoenen aan spelers kopen. En alles gaat manana, manana natuurlijk... Nee, een corrupte bende daar.


    (, om maar eens het imago van Spanje voor sommigen te overdrijven...)
    ja wat was het..94 miljoen euro of iets...bizarre shit en dan mag ie een balletje schoppen voor 10 mil per jaar...

    khad voetbal ook moeten doorzetten...of tennis....mierda
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 12 juni 2009 @ 07:39:33 #71
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69962197
    quote:
    Op donderdag 11 juni 2009 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

    Ja, dat is mooi, maar ze zijn wel allemaal corrupt daar en het is toch een soort van bananenrepubliek natuurlijk. Kijk maar eens naar al die voetbalclubs die voor miljoenen aan spelers kopen. Nee, een corrupte bende daar.
    Een soort Engeland, zeg maar....
    Siesta & Fiesta!
    pi_69962716
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een stageplaats in Spanje, maar is dat nu een beetje te doen met die hoge werkloosheid? Heeft iemand hier toevallig ervaring in?
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      vrijdag 12 juni 2009 @ 09:25:48 #73
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_69963778
    Een stageplaats vinden is nooit makkelijk, maar als je bedenkt dat in Spanje de stages eigenlijk nooit betaald worden, dan is de vraag nu misschien wel hoog. Succes ermee!
    Siesta & Fiesta!
    pi_69977852
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 09:25 schreef Bramito het volgende:
    Een stageplaats vinden is nooit makkelijk, maar als je bedenkt dat in Spanje de stages eigenlijk nooit betaald worden, dan is de vraag nu misschien wel hoog. Succes ermee!
    Ik denk het ook wel eigenlijk. En proberen via een Nederlands/andere multinational met vestiging in spanje misschien? más suerte
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70067417
    tevens topic kick
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 11:31 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Auto's zijn 2/3e van de prijs als in Nederland.

    Met als voordeel dat ik onderstaande mijn nwe bezit mag noemen :



    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70070259
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 18:01 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    tevens topic kick
    [..]

    Met als voordeel dat ik onderstaande mijn nwe bezit mag noemen :

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Hele mooie auto.
    -weg, zie banmeldtopic-
    pi_70083042
    quote:
    Op vrijdag 12 juni 2009 09:25 schreef Bramito het volgende:
    Een stageplaats vinden is nooit makkelijk, maar als je bedenkt dat in Spanje de stages eigenlijk nooit betaald worden, dan is de vraag nu misschien wel hoog. Succes ermee!
    Ik heb anders vernomen! Ik ben voor 2007-2008 een jaar wezen studeren aan de Polytechnische Universiteit in Valencia en daar mocht ik geen stage aannemen waar geen vergoeding voor was. Dat resulteerde dus in omvangrijke bedrijvenlijst waar ik naar mocht soliciteren (allen stages met vergoeding). En al mijn Spaanse vrienden ook. De vergoeding was zelfs erg modaal vergeleken met de Nederlandse standaard.
    pi_70084228
    O ja joh??? dan ben ik wel erg benieuwd naar je ervaringen (mogen ook per pm om het ontopic te houden )
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      woensdag 17 juni 2009 @ 10:13:22 #79
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70086844
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 01:40 schreef kingg het volgende:

    [..]

    Ik heb anders vernomen! Ik ben voor 2007-2008 een jaar wezen studeren aan de Polytechnische Universiteit in Valencia en daar mocht ik geen stage aannemen waar geen vergoeding voor was. Dat resulteerde dus in omvangrijke bedrijvenlijst waar ik naar mocht soliciteren (allen stages met vergoeding). En al mijn Spaanse vrienden ook. De vergoeding was zelfs erg modaal vergeleken met de Nederlandse standaard.
    Jij hebt toevallig op jouw universiteit geluk gehad dat het goed geregeld wordt. Ik vraag me trouwens af of het voor alle studierichtingen geldt. De reden dat ik vermeld dat een stage eigenlijk nooit betaald wordt, is dat veel mensen pas merken dat ze geen geld krijgen als alles al geregeld is. Maar goed, wie weet posten hier wel heel veel mensen die wel een betaalde stage in Spanje geregeld hebben.
    Siesta & Fiesta!
      woensdag 17 juni 2009 @ 11:35:54 #80
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_70089780
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 10:13 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Jij hebt toevallig op jouw universiteit geluk gehad dat het goed geregeld wordt. Ik vraag me trouwens af of het voor alle studierichtingen geldt. De reden dat ik vermeld dat een stage eigenlijk nooit betaald wordt, is dat veel mensen pas merken dat ze geen geld krijgen als alles al geregeld is. Maar goed, wie weet posten hier wel heel veel mensen die wel een betaalde stage in Spanje geregeld hebben.
    Ik weet in ieder geval dat ons lab geen vergoedingen aanbiedt voor stagiairs. Drie van mijn oude huisgenoten ontvingen daarentegen wel een vergoeding bij de ontwerpstudio waar ze stage liepen...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_70089940
    Zijn er ook mensen met ervaring met het invullen van de belasting voor 2008? Dit is het eerste jaar dat ik het moet doen en mijn Spaans is nog net niet genoeg. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het gewoon ingewikkeld is.

    Heeft iemand tips waar hulp te vinden is?
      woensdag 17 juni 2009 @ 12:11:07 #82
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70091242
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 11:35 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ik weet in ieder geval dat ons lab geen vergoedingen aanbiedt voor stagiairs. Drie van mijn oude huisgenoten ontvingen daarentegen wel een vergoeding bij de ontwerpstudio waar ze stage liepen...
    Liepen ze daar stage of werkten ze daar "en practicas". Een stage is voor mij normaal gesproken een afgesloten project(je) met of zonder begeleiding . Dat is niet gewoon meedraaien in het bedrijf. In Spanje hebben nl. wel veel mensen een "contrato en practicas". Dat is gewoon werken voor weinig.
    Siesta & Fiesta!
      woensdag 17 juni 2009 @ 12:23:39 #83
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70091609
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 11:39 schreef Skint het volgende:
    Zijn er ook mensen met ervaring met het invullen van de belasting voor 2008? Dit is het eerste jaar dat ik het moet doen en mijn Spaans is nog net niet genoeg. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het gewoon ingewikkeld is.

    Heeft iemand tips waar hulp te vinden is?
    Nou bij de belastingdienst is het gratis, en een aantal banken die doen het ook voor je (moet je wel klant zijn). Je bent alleen een beetje laat. Verder kan je naar een gestoria, waar ze het voor een zacht prijsje ook voor je doen. Als je alleen je inkomen moet opgeven kan een bevriend persoon je vast ook helpen, het is nl. echt heel simpel.

    Heb je een borrador aangevraagd? Dan simuleren ze de aanvraag voor je en dan hoef je alleen maar aan te geven of je het er mee eens bent of niet.

    In de onderstaande link staat van alles:
    http://www.elmundo.es/mun(...)omia/1239029872.html
    Siesta & Fiesta!
    pi_70092687
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:23 schreef Bramito het volgende:

    [..]


    In de onderstaande link staat van alles:
    http://www.elmundo.es/mun(...)omia/1239029872.html
    Okay, ik dacht dat het alleen mogelijk was om de borrador aan te vragen als je vorig jaar ook al aangifte hebt gedaan.

    Ik heb het nu geprobeerd en er staat dat het in behandeling is.. Let's see.
      woensdag 17 juni 2009 @ 14:56:29 #85
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70097103
    Ga ook even bij je bank langs...
    Siesta & Fiesta!
    pi_70105482
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 14:56 schreef Bramito het volgende:
    Ga ook even bij je bank langs...
    Okay. Bedankt

    Ik verwacht niet zo heel veel van mijn bank aangezien citibank zo ongeveer de slechtste service ever heeft, maar ik kan het in ieder geval proberen.
    pi_70109334
    quote:
    Op woensdag 17 juni 2009 12:11 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Liepen ze daar stage of werkten ze daar "en practicas". Een stage is voor mij normaal gesproken een afgesloten project(je) met of zonder begeleiding . Dat is niet gewoon meedraaien in het bedrijf. In Spanje hebben nl. wel veel mensen een "contrato en practicas". Dat is gewoon werken voor weinig.
    De stage die ik zoek is eigenlijk een mix van beide, zowel een project als meedraaien binnen het bedrijf.
    Zoek trouwens een marketing stage met eventueel een toespitsing op de evenementenbranche (mocht iemand tips/connecties hebben )
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_70137560
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 13:53 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Huisprijzen zijn niet hoog, ze zitten juist op een algeheel dieptepunt. Vooral de 300.000 sector is het ergst getroffen. Het probleem is dat men geen hypotheek krijgt, omdat de bank maar 70% a 80% financiert. Kosten koper en de overige 20% a 30% moet je zelf betalen, en daarom klagen mensen dat het ze veel geld kost, niet dat de prijzen zo hoog zijn.

    Overigens geven sommige banken nog wel 100% hypotheek op hun eigen verkoop, d.w.z. woningen die zijn ingenomen door de bank. Liquidaciones dus.
    De prijzen in de toeristische gebieden liggen in elk geval wel hoog voor Spanjaarden

    De mensen die nu instappen hebben weer te maken met een hoge rente, dus echt veel verschil zal het niet maken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70153351
    Hoorde net dat een bedrijf met 500 mensen van een man die ik goed ken failliet is gegaan en die man alles kwijt is

    Daar word ik wel even stil van
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70153858
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoorde net dat een bedrijf met 500 mensen van een man die ik goed ken failliet is gegaan en die man alles kwijt is

    Daar word ik wel even stil van
    *suspiro* dat is zwaar shit idd
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70153891
    Ik heb er nog 6 maanden stage gelopen. Hij verdient de kost wel weer, voor veel van zijn werknemers zal dat anders zijn
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70153955
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik heb er nog 6 maanden stage gelopen. Hij verdient de kost wel weer, voor veel van zijn werknemers zal dat anders zijn
    en dit is in argentina of..
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70154023
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:28 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    en dit is in argentina of..
    Spenje lijkt me denk je niet?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70154168
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 01:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Spenje lijkt me denk je niet?
    Je kon verdwaald zijn he
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 19 juni 2009 @ 08:03:44 #95
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70155602
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 16:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]


    De mensen die nu instappen hebben weer te maken met een hoge rente, dus echt veel verschil zal het niet maken
    Hij staat op dit moment juist héél laag.

    http://www.euribor.es/
    Siesta & Fiesta!
      vrijdag 19 juni 2009 @ 12:04:50 #96
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_70161547
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Bramito het volgende:

    [..]

    Hij staat op dit moment juist héél laag.

    http://www.euribor.es/
    Ik had ook al zoiets van hoog
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:06:22 #97
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70163535
    DAM es así.
    Siesta & Fiesta!
    pi_70164197
    Euribor is alleen van belang voor de banken, het gaat om de opslag
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 19 juni 2009 @ 13:48:35 #99
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70165036
    en die ligt tussen de 0,4 en de 0,7 zoals gewoonlijk.... De rente staat dus gewoon fucking laag.
    Siesta & Fiesta!
    pi_70165335
    Dan heb je toch zeker wel een hypotheek afgesloten?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 19 juni 2009 @ 14:05:55 #101
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70165718
    Ik had er al één, maar ik geloof dat je niet helemaal weet hoe de hyptheklen in Spanje werken.
    Siesta & Fiesta!
    pi_70165771
    Dat denk ik ook. Maar goed dat ik jou heb
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      vrijdag 19 juni 2009 @ 14:09:58 #103
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70165856
    tot maandag kiddo!
    Siesta & Fiesta!
    pi_70167663
    SSOOOOONNNNAAAARRRR!! =D iemand anders mee lekker feesten? Richie hawtin.. Magda.. ETC!
    Met je nederlandse pillenbek uit je dak gaan!
      vrijdag 19 juni 2009 @ 15:51:01 #105
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_70169340
    quote:
    Op vrijdag 19 juni 2009 15:01 schreef s.b.dijkstra het volgende:
    SSOOOOONNNNAAAARRRR!! =D iemand anders mee lekker feesten? Richie hawtin.. Magda.. ETC!
    Met je nederlandse pillenbek uit je dak gaan!
    Ik blijf lekker thuis... sowieso ben ik al geen festivalganger, maar van de lineup ken ik maar bar weinig:
    Alva Noto
    Carl Craig
    Grace Jones
    Jeff Mills
    Orbital
    Richie Hawtin

    en géén Magda... hoewel ook zij me niet over de streep zou hebben getrokken. Nee het is dit jaar echt pet met de festivals. Ook Primavera had een zwakke lineup, en Summercase is uiteraard gecanceld. Volgend jaar misschien beter.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_70175521
    tvp
    Jusqu'ici tout va bien...
      maandag 22 juni 2009 @ 09:44:49 #107
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70244406
    quote:
    Op dinsdag 16 juni 2009 18:01 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    tevens topic kick
    [..]

    Met als voordeel dat ik onderstaande mijn nwe bezit mag noemen :

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Gebruik je dat ding ook of heb je het alleen voor de foto uit de garage gehaald?
    pi_70308249
    quote:
    Op maandag 22 juni 2009 09:44 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Gebruik je dat ding ook of heb je het alleen voor de foto uit de garage gehaald?
    jejejejeje... yea hij word gebruikt, voornamelijk (en eigenlijk alleen) in het weekend
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      woensdag 24 juni 2009 @ 00:13:02 #109
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70310115
    Nou er zit wel bijzonder weinig schade aan, of is het Photoshop?
    pi_70310954
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 00:13 schreef Hexley het volgende:
    Nou er zit wel bijzonder weinig schade aan, of is het Photoshop?
    jaaaaaaa I know y no, es no shop de foto :-) hijs nog maar 4 jaar oud ;-) kheb em gekocht in malaga en hijs van een gepensioneerde man geweest. hij is er nooit de stad mee uit geweest of onverharde wegen op veel superzuing ermee die man.. weinig kilometros ook...en totaal geen steenslag..kdacht ook eerst dat ie er wel andere bumpers onder gezet had moeten hebben. kheb jaar lopen zoeken naar een mooie want iedere die ik zag zat onder de putjes en alles.

    maar nu heb ik em de stad mee ingenomen...en kben echt panish bang dat iemand er tegen aan komt

    zal huilen worden bij het eerste krasje/putje
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70311193
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 00:48 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    jaaaaaaa I know y no, es no shop de foto :-) hijs nog maar 4 jaar oud ;-) kheb em gekocht in malaga en hijs van een gepensioneerde man geweest. hij is er nooit de stad mee uit geweest of onverharde wegen op veel superzuing ermee die man.. weinig kilometros ook...en totaal geen steenslag..kdacht ook eerst dat ie er wel andere bumpers onder gezet had moeten hebben. kheb jaar lopen zoeken naar een mooie want iedere die ik zag zat onder de putjes en alles.

    maar nu heb ik em de stad mee ingenomen...en kben echt panish bang dat iemand er tegen aan komt

    zal huilen worden bij het eerste krasje/putje
    Een Spaanse stad ingaan met een auto die niet beschadigd mag worden

    Dat wordt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70311256
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 01:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Een Spaanse stad ingaan met een auto die niet beschadigd mag worden

    Dat wordt
    Don't say such things!!! echt ik weet het maar ja, tis een auto..die moet gebruikt worden..

    maar toch...net als een mooi nw glimmend horloge....en daar zit ineens een kras op


    me vorige auto kwam ik snachts terug van uitgaan zaten er twee britten lekker gezellig bier te zuipen op me motorkap...kvoelde me even een stier en hun de roze lap
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      woensdag 24 juni 2009 @ 02:43:41 #113
    107792 Hexley
    the Platypus
      woensdag 24 juni 2009 @ 11:31:07 #114
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_70317704
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 02:43 schreef Hexley het volgende:
    Tijd dus voor een integratie cursus,...
    Voor de auto, bedoel je?
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_70329711
    quote:
    Op woensdag 24 juni 2009 02:43 schreef Hexley het volgende:
    Tijd dus voor een integratie cursus,...
    no entende
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 25 juni 2009 @ 07:06:45 #116
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70347730
    Integratie cursus @ rijschool,... Inparkeren op z'n Spaans en zo,...
    pi_70348096
    Mijn handen jeuken altijd zo erg als ik een Spanjaard zie inparkeren
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 25 juni 2009 @ 08:47:07 #118
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70348461
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 08:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Mijn handen jeuken altijd zo erg als ik een Spanjaard zie inparkeren
    Wil je er over praten?
    pi_70348477
    Nee, wil alleen die persoon er uitschoppen en zelf inparkeren

    Heb ik ook wel eens gedaan
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 25 juni 2009 @ 10:07:52 #120
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70350372
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 08:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Mijn handen jeuken altijd zo erg als ik een Spanjaard zie inparkeren
    Het eerste wat ik dacht:"Waarom?"
    Daarna dacht ik meteen:"Ik ben hier te lang..."
    Siesta & Fiesta!
    pi_70350411
    Ik blijf vaak kijken, das vaak lachen, gieren en brullen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 25 juni 2009 @ 10:13:02 #122
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70350534
    Ze (We) prikken 'm wel vaak in een gat waar een Nederlander meteen voorbij zou rijden....
    Siesta & Fiesta!
    pi_70350597
    Ik niet

    Ik heb in het Granada van begin deze eeuw gewoond
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:13 #124
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70356713
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 10:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Ik heb in het Granada van begin deze eeuw gewoond
    Als het lokale millennium probleem of wat?
    pi_70358060
    Met eerste werkdag was 11S
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70364770
    quote:
    Op donderdag 25 juni 2009 07:06 schreef Hexley het volgende:
    Integratie cursus @ rijschool,... Inparkeren op z'n Spaans en zo,...


    Het valt best mee
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70364954
    Enige risico voor mij zijn huurautos met toeristen die zich al rijdend vergapen aan de omgeving en vergeten dat ze een lethal weapon zijn op die manier
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 26 juni 2009 @ 15:17:58 #128
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70398014
    Klein vraagje...
    Die radio stations die je via de TDT (DVB-T) kastjes kunt ontvangen is dat DAB of TV zonder beeld?

    Moet wel zeggen dat het ontvangst van dat digitale spul perfect is.
    Ergens ook niet gek als bijna elk dorp z'n eigen steun zendertje heeft...
    Al heb ik nog steeds niet de RTVE en regionale stations...
    Maar best wel grappig dat je nu vaak bij "import" films kunt kiezen Castellano of Engels,...
    pi_70401697
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 15:17 schreef Hexley het volgende:
    Klein vraagje...
    Die radio stations die je via de TDT (DVB-T) kastjes kunt ontvangen is dat DAB of TV zonder beeld?

    Moet wel zeggen dat het ontvangst van dat digitale spul perfect is.
    Ergens ook niet gek als bijna elk dorp z'n eigen steun zendertje heeft...
    Al heb ik nog steeds niet de RTVE en regionale stations...
    Maar best wel grappig dat je nu vaak bij "import" films kunt kiezen Castellano of Engels,...
    moet je toch een Dab radio voor hebben, naast een tv? kheb er eingelijk de ballen verstand van

    http://wohnort.org/DAB/spain.html#ARA


    Aragón

    Designation: FU-ARA
    Block 11A: 216.928 MHz
    Operator:
    Sites:


    Regional Ensembles with Local Variations

    Designation: MF-ARA

    Huesca 8D
    Teruel 8D
    Zaragoza 9B

    daar moet jij je regionale zenders kunnen afstemmen
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 26 juni 2009 @ 21:44:49 #130
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70408993
    We weten dus ongeveer even veel... Niets dus,..

    Maar @ afstandsbediening zit een knop TV / Radio...
    De manual is er ook behoorlijk vaag over, wat ik me dus afvraag wat voor "soort" radio is het?
    pi_70417022
    quote:
    Op vrijdag 26 juni 2009 21:44 schreef Hexley het volgende:
    We weten dus ongeveer even veel... Niets dus,..

    Maar @ afstandsbediening zit een knop TV / Radio...
    De manual is er ook behoorlijk vaag over, wat ik me dus afvraag wat voor "soort" radio is het?
    ja dab radio!

    ser valiente en druk op die knop dan!
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70417030
    Pff, daar moet je inderdaad lef voor hebben
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zaterdag 27 juni 2009 @ 12:37:57 #133
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70420785
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 03:20 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    ja dab radio!

    ser valiente en druk op die knop dan!
    Mmm DAB dus, maar op die knop drukken dat is niet wat hoor....
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Pff, daar moet je inderdaad lef voor hebben
    De eerste keer was geen probleem hoor, na de tweede keer had ik een vies gevoel...
    En bij de derde keer je wil het niet weten, in ieder geval heb ik nu een radio knop trauma....
    Net zulke crap al op de echte radio....
    pi_70429696
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 12:37 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Mmm DAB dus, maar op die knop drukken dat is niet wat hoor....
    [..]

    De eerste keer was geen probleem hoor, na de tweede keer had ik een vies gevoel...
    En bij de derde keer je wil het niet weten, in ieder geval heb ik nu een radio knop trauma....
    Net zulke crap al op de echte radio....
    qua geluid of wat? behoort toch cd quality te zijn?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 27 juni 2009 @ 22:06:10 #135
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70435411
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 18:13 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    qua geluid of wat? behoort toch cd quality te zijn?
    Reclame, dom gezeur en *@#$% muziek @ CD Quality....
    Hou het wel gewoon bij m'n eigen iPod en iTunes...
      zondag 28 juni 2009 @ 01:34:58 #136
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_70439906
    quote:
    Op zaterdag 27 juni 2009 22:06 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Reclame, dom gezeur en *@#$% muziek @ CD Quality....
    Hou het wel gewoon bij m'n eigen iPod en iTunes...
    Ik had me al bedacht dat het op die manier k*t zou zijn... net als de tv.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_70504743
    Iemand een goed idee, hoe ik zo snel mogelijk , mijn zembad schoon krijg.

    Zondag aangekomen, de pompen draaien, chloor zit erin, en nog meer van die troep, maar het water is nu 30c , en het blijft troebel.
      dinsdag 30 juni 2009 @ 10:19:20 #138
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_70506632
    Meer een vraag voor K&W misschien...
    Siesta & Fiesta!
    pi_70519885
    quote:
    Op zondag 28 juni 2009 01:34 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ik had me al bedacht dat het op die manier k*t zou zijn... net als de tv.
    jejejje 'nou nou'

    Los 40 Principales
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70550486
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 08:56 schreef hondjes het volgende:
    Iemand een goed idee, hoe ik zo snel mogelijk , mijn zembad schoon krijg.

    Zondag aangekomen, de pompen draaien, chloor zit erin, en nog meer van die troep, maar het water is nu 30c , en het blijft troebel.
    Alleen chloor is niet genoeg. Hoe oud is het water? Hoe lang is het niet gebruikt? Afgedekt geweest? Is het groenig? Algen kunnen lang in het water blijven, en zelfs als je het goed hebt bestreden kan het nog 2 dagen duren voordat je resultaat ziet.
      woensdag 1 juli 2009 @ 20:32:21 #141
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70558781
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 08:56 schreef hondjes het volgende:
    Iemand een goed idee, hoe ik zo snel mogelijk , mijn zembad schoon krijg.

    Zondag aangekomen, de pompen draaien, chloor zit erin, en nog meer van die troep, maar het water is nu 30c , en het blijft troebel.
    Ik zou zeggen leeg pompen en weer vullen, dat doet een paar bekenden hier ook.
      woensdag 1 juli 2009 @ 20:33:35 #142
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70558833
    quote:
    Op dinsdag 30 juni 2009 17:30 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    jejejje 'nou nou'

    Los 40 Principales
    Dat is ook een geweldig station ja...
    pi_70559494
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 20:33 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Dat is ook een geweldig station ja...
    toch wel het beste van het slechte dacht ik zo

    wat voor muziek moet je hebben dan.

    Never mind klikte net heel wijs op je last.fm

    nja... kan alleen maar zeggen más suerte dat hier op de radio te vinden

    [ Bericht 15% gewijzigd door El_Mismo_Loco op 01-07-2009 20:57:17 ]
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      woensdag 1 juli 2009 @ 21:03:08 #144
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70560004
    Ach m'n iPod is gewoon het perfecte radiostation,...
    Geen reclame, gezeur en muziek die me aanstaat...
      woensdag 1 juli 2009 @ 23:30:19 #145
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_70565611
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 20:33 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Dat is ook een geweldig station ja...
    Wat is er mis met Los 40 principales?
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_70565698
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Wat is er mis met Los 40 principales?
    te veel spaans ofzo

    I Like it
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      woensdag 1 juli 2009 @ 23:51:27 #147
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70566419
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Wat is er mis met Los 40 principales?
    Alles, ik beslis zelf wel wat ik luister....
    Er zijn ook mensen die meer zelf willen beslissen, maar zover ga ik nog niet..



    Waardeloze PP'ers....
    pi_70566917
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:51 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Alles, ik beslis zelf wel wat ik luister....
    Er zijn ook mensen die meer zelf willen beslissen, maar zover ga ik nog niet..


    Waardeloze PP'ers....
    blij dat ie weg is, Idiot
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 2 juli 2009 @ 07:49:36 #149
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_70570045
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 23:32 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    te veel spaans ofzo

    I Like it
    Ja, precies, irritant zeg, die spanjaarden... gaan ze ineens in hun eigen land spaanstalige muziekvideo's draaien
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_70570499
    quote:
    Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Alleen chloor is niet genoeg. Hoe oud is het water? Hoe lang is het niet gebruikt? Afgedekt geweest? Is het groenig? Algen kunnen lang in het water blijven, en zelfs als je het goed hebt bestreden kan het nog 2 dagen duren voordat je resultaat ziet.
    We hebben er nu alles ingedonderd, en het water is weer helder.
    We komen er wel wat bleekjes uit, maar daar werkt de Spaanse zon wel weer aan.

    het leven is goed, aan de Spaanse costa.
      donderdag 2 juli 2009 @ 08:55:44 #151
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70570878
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 07:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Ja, precies, irritant zeg, die spanjaarden... gaan ze ineens in hun eigen land spaanstalige muziekvideo's draaien
    Paulina Rubio, Rosa, Chenoa, Bisbal, Bustamante, Civera...... Geweldig ja...

    Maar goed met zo'n smaak pas je hier goed ja,...
    Een hersenloze mafketel zonder smaak, meer of minder wat maakt het uit hé,...
    pi_70581783
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 08:30 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    We hebben er nu alles ingedonderd, en het water is weer helder.
    We komen er wel wat bleekjes uit, maar daar werkt de Spaanse zon wel weer aan.

    het leven is goed, aan de Spaanse costa.
    Maybe heeft miguel gacksón dat ook wel gedaan een keer
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70581803
    quote:
    Op donderdag 2 juli 2009 08:55 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Paulina Rubio, Rosa, Chenoa, Bisbal, Bustamante, Civera...... Geweldig ja...

    Maar goed met zo'n smaak pas je hier goed ja,...
    Een hersenloze mafketel zonder smaak, meer of minder wat maakt het uit hé,...
    Over smaak valt niet te twisten maar doe mij maar spanish 24/7

    but your's kinda sucks jejjeje joke
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 3 juli 2009 @ 15:56:03 #154
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70615763
    Je past je wel lekker aan hé,...
    Mag ik je autosleuteltjes even? Zal ik je een handje helpen met dat integreren...
    pi_70616281
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 15:56 schreef Hexley het volgende:
    Je past je wel lekker aan hé,...
    Mag ik je autosleuteltjes even? Zal ik je een handje helpen met dat integreren...
    jajajajja Lef, Klaat je sinasappels door je neus eten!


    ben 100% spaans btw, integratie vond plaats bij geboorte
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 3 juli 2009 @ 16:33:36 #156
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70617507
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 16:33 schreef Hexley het volgende:
    Moet ik nou een heel erg verkeerde opmerking maken of wat?
    jejejej doe eens
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 3 juli 2009 @ 16:51:21 #158
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70617795
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 16:42 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    jejejej doe eens
    Eens denken, laat ik heb beschaafd houden....

    pi_70618881
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 16:51 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Eens denken, laat ik heb beschaafd houden....

    [ afbeelding ]
    Precies... mucho

    klote kind is blond... komt zeker uit jou bergdorp
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 3 juli 2009 @ 17:59:47 #160
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70619941
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 17:23 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Precies... mucho
    Indirect ben je dus een fascist,....?

    Wel een beetje blijven opletten hé...
    pi_70620026
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 17:59 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Indirect ben je dus een fascist,....?

    Wel een beetje blijven opletten hé...
    nee maar wel direct
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70620492
    Das een Bask
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70621409
    Zit hier even lekker af te koelen, in NL is het nu echt verschrikkelijk (vanwege de vochtigheid).
    pi_70621428
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Das een Bask
    maar die zijn niet zo heel trots spanjaard te zijn




    amaia montero ook vasca
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      vrijdag 3 juli 2009 @ 19:23:06 #165
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70622319
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 18:54 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    amaia montero ook vasca
    Who Cares? Gewoon preventief ruimen,...
    pi_70622375
    Die mag van mij zelfs Basks praten bij mij in bed
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70622519
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 18:53 schreef Nachtraaf het volgende:
    Zit hier even lekker af te koelen, in NL is het nu echt verschrikkelijk (vanwege de vochtigheid).
    Echt waar, ga morgen weer even naar Nederland...

    gadverdamme
      vrijdag 3 juli 2009 @ 19:36:24 #168
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70622722
    Ach, als je over de 35 graden lekker afkoelen noemt...
    Goed echt warm is het nog niet, maar echt koel kan ik het niet noemen...
    pi_70629783
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 19:36 schreef Hexley het volgende:
    Ach, als je over de 35 graden lekker afkoelen noemt...
    Goed echt warm is het nog niet, maar echt koel kan ik het niet noemen...
    Het went wel, net als hangen..

    Gepakt en gezakt, geen kloot zin, maar goed, even drie weekjes Nederland,
    pi_70630251
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 23:12 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    Het went wel, net als hangen..

    Gepakt en gezakt, geen kloot zin, maar goed, even drie weekjes Nederland,
    fijne vlucht
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 4 juli 2009 @ 15:40:07 #171
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70642634
    quote:
    Op vrijdag 3 juli 2009 23:25 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    fijne vlucht
    Mmm, wat ben jij weer vriendelijk....



    Hondjes als vluchteling, best zielig....
    pi_70642912
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 15:40 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Mmm, wat ben jij weer vriendelijk....

    [ afbeelding ]

    Hondjes als vluchteling, best zielig....
    hou nou maar op met je rechtse propaganda
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 4 juli 2009 @ 16:09:11 #173
    107792 Hexley
    the Platypus
      zaterdag 4 juli 2009 @ 16:22:22 #174
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70643766
    Nieuw onderwerp: Correos...

    Gisteren viel toch iets vreemds op,... Normaal gesproken kom ik amper op het "grote" postkantoor en als ik er kwam was er nooit geen rij of zo. Maar gisteren dus wel en toen viel me een "vertrek en aankomsthal" @ postkantoor op... Welke idioot heeft dat nou bedacht? Kun je 15 minuten in de rij staan om een pak A4'tjes naar Barcelona te sturen, terwijl er bij binnenkomend spul geen hond kwam.... Achterlijk systeem dus....
    Das dus de reden waarom het zo "duur" is, inefficiënte mafkezen zijn het,...
    pi_70652009
    Als je kijkt naar de werkeloosheidscijfers in sommige regio's is het allemaal prima te begrijpen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70656306
    Beetje communistisch systeem wat ze daar aan het invoeren zijn dan
    pi_70657644
    Was dinsdag op postkantoor in dorp om een postbus te openen, kon niet.

    Moest op een lijst, en als er post is, wordt ik gebeld.
    Ga nu wel in salou een postbus openen.

    ja, net aangekomen in Nederland, 1700 km gereden, en er komt een vracht toeristen aan, allemaal richting
    Spanje , een grote file.
      zondag 5 juli 2009 @ 09:25:43 #178
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_70660514
    quote:
    Op zaterdag 4 juli 2009 16:22 schreef Hexley het volgende:
    Nieuw onderwerp: Correos...

    Gisteren viel toch iets vreemds op,... Normaal gesproken kom ik amper op het "grote" postkantoor en als ik er kwam was er nooit geen rij of zo. Maar gisteren dus wel en toen viel me een "vertrek en aankomsthal" @ postkantoor op... Welke idioot heeft dat nou bedacht? Kun je 15 minuten in de rij staan om een pak A4'tjes naar Barcelona te sturen, terwijl er bij binnenkomend spul geen hond kwam.... Achterlijk systeem dus....
    Das dus de reden waarom het zo "duur" is, inefficiënte mafkezen zijn het,...
    Nou, jij bent al lekker geintegreerd
    !!! Go 49-ers !!!
      zondag 5 juli 2009 @ 12:07:46 #179
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70662856
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 01:48 schreef hondjes het volgende:
    Was dinsdag op postkantoor in dorp om een postbus te openen, kon niet.

    Moest op een lijst, en als er post is, wordt ik gebeld.
    Ga nu wel in salou een postbus openen.
    Zit je dan buitenaf of zo dat er geen postbode langskomt?
    Dan betaal je wel per heel jaar dacht ik, je betaalt dus wel een deel wat je niet meer kan gebruiken.
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 09:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Nou, jij bent al lekker geintegreerd
    Jups,....
    Met de rest in de rij lekker lopen klagen, net zoals bij de bank.
    Maar aan de balie zegt eigenlijk nooit iemand er iets over...

    Nee, het postkantoor in het dorp zelf is fijner en goed voor de sociale contacten geroddel.
    pi_70664642
    Ze willen niet de post bij me brengen, te ver..
    zit buiten het dorp , zo een kilometer, op een berg, met allemaal van die huizen waar alleen buitenlanders wonen...
    maar waarom ze niet genoeg postbussen hebben,,,
    er staan zo een dertig man op die lijst, en voordat je dus aan de beurt bent, dat gaat mooi niet meer lukken.
    pi_70668115
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:11 schreef hondjes het volgende:
    Ze willen niet de post bij me brengen, te ver..
    zit buiten het dorp , zo een kilometer, op een berg, met allemaal van die huizen waar alleen buitenlanders wonen...
    maar waarom ze niet genoeg postbussen hebben,,,
    er staan zo een dertig man op die lijst, en voordat je dus aan de beurt bent, dat gaat mooi niet meer lukken.
    aan je buren vragen hoe die het doen/hebben gedaan voordat ze een postbus kregen?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 6 juli 2009 @ 11:40:10 #182
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70694469
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 13:11 schreef hondjes het volgende:
    Ze willen niet de post bij me brengen, te ver..
    zit buiten het dorp , zo een kilometer, op een berg, met allemaal van die huizen waar alleen buitenlanders wonen...
    maar waarom ze niet genoeg postbussen hebben,,,
    er staan zo een dertig man op die lijst, en voordat je dus aan de beurt bent, dat gaat mooi niet meer lukken.
    Tja buiten de bebouwde kom doen ze hier ook niet, waarschijnlijk doen ze het nergens.
    Maar op sommige industrieterreinen zie ik ze wel met zo'n gele Vespa rijden.

    Salou, hoever is dat bij je vandaan dan?
    Je moet dat ding wel regelmatig leeg maken, soms sturen ze spul waar je erg weinig tijd voor krijgt.
    quote:
    Op zondag 5 juli 2009 15:15 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    aan je buren vragen hoe die het doen/hebben gedaan voordat ze een postbus kregen?
    Postbus evnt. delen, bij bekenden of je gestor in het dorp laten bezorgen?

    Maar hoe zit het met SEUR, MRW en anderen? Bezorgen die wel gewoon in het buiten gebied?
    Denk het haast wel, volgens mij heb ik die gasten hier wel eens bij een boerderij zien staan...
    Al zou ik bij alle andere dan Correos wel het telefoon / GSM nummer er op laten zetten.
    pi_70697580
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 11:40 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Tja buiten de bebouwde kom doen ze hier ook niet, waarschijnlijk doen ze het nergens.
    Maar op sommige industrieterreinen zie ik ze wel met zo'n gele Vespa rijden.

    Salou, hoever is dat bij je vandaan dan?
    Je moet dat ding wel regelmatig leeg maken, soms sturen ze spul waar je erg weinig tijd voor krijgt.
    [..]

    Postbus evnt. delen, bij bekenden of je gestor in het dorp laten bezorgen?

    Maar hoe zit het met SEUR, MRW en anderen? Bezorgen die wel gewoon in het buiten gebied?
    Denk het haast wel, volgens mij heb ik die gasten hier wel eens bij een boerderij zien staan...
    Al zou ik bij alle andere dan Correos wel het telefoon / GSM nummer er op laten zetten.
    dochter woont in Salou, dus die kan gewoon de post dan halen.
    Het meeste wordt automatisch afgeschreven , zoals electra etc..
    water enzo wordt gewoon gebracht, want eigenlijk is er een doorgaande weg, vlak langs mijn huis.
      maandag 6 juli 2009 @ 16:02:47 #184
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70704072
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 13:09 schreef hondjes het volgende:
    dochter woont in Salou, dus die kan gewoon de post dan halen.
    Het meeste wordt automatisch afgeschreven , zoals electra etc..
    water enzo wordt gewoon gebracht, want eigenlijk is er een doorgaande weg, vlak langs mijn huis.
    Dan kun je het toch net zo goed op haar adres laten bezorgen.
    Scheelt jouw geld en ze hoeft er de deur ook niet vooruit....

    Maar ik krijg naast afschriften en rekeningen ook wel andere dingen via de gewone post.
    Water is net als diesel en leeg pompen van de beerput, heel normaal dat ze dat ook buitenaf doen.
    SEUR en MRW zijn de bekendere pakket / koeriers diensten als je daar water door laat bezorgen,..
    pi_70706645
    In Spanje moet je gewoon nadat je besteld hebt meteen de rekening vragen, dan hoef je tenminste niet steeds een half uur te wachten
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70709855
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 16:02 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Dan kun je het toch net zo goed op haar adres laten bezorgen.
    Scheelt jouw geld en ze hoeft er de deur ook niet vooruit....

    Maar ik krijg naast afschriften en rekeningen ook wel andere dingen via de gewone post.
    Water is net als diesel en leeg pompen van de beerput, heel normaal dat ze dat ook buitenaf doen.
    SEUR en MRW zijn de bekendere pakket / koeriers diensten als je daar water door laat bezorgen,..
    zou wel makkelijk zijn., een bedrijf dat alles brengt.

    Van de week kwamen ze drie keer water brengen, en zit je eigenlijk te wachten en komen ze niet.
    de bakken zitten nu weer vol, dus dat hebben we ook weer.

    we zien wel, hoef geen post, zijn toch alleen maar rekeningen ,

    hoe is het weer in Spanje op moment? droog zeker.
    heerlijk, nog 17 dagen en ga weer terug naar Spanje.


    .
      maandag 6 juli 2009 @ 20:35:52 #187
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_70714984
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 17:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    In Spanje moet je gewoon nadat je besteld hebt meteen de rekening vragen, dan hoef je tenminste niet steeds een half uur te wachten
    Lijkt wel NL
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_70715020
    Nee in Nederland hoeft dat niet
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70717993
    Alsof ze in Nederland allemaal even vlot zijn daarmee


    ga voortaan naar de McDonald, kan je meteen betalen;-)
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 6 juli 2009 @ 22:49:11 #190
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_70721585
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 20:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Nee in Nederland hoeft dat niet
    Lang weggeweest uit NL?
    !!! Go 49-ers !!!
      dinsdag 7 juli 2009 @ 01:23:23 #191
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_70726674
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 18:33 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    zou wel makkelijk zijn., een bedrijf dat alles brengt.
    Je hond of kat kun je gewoon met MRW versturen hoor, zo heb ooit een complete biljarttafel gekregen.
    Als je maar betaald halen en brengen ze het wel hoor...
    pi_70727678
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 22:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Lang weggeweest uit NL?
    2 weken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70727683
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 21:39 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Alsof ze in Nederland allemaal even vlot zijn daarmee
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70746714
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 03:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    [..]

    Lol... Don't kid yourself
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70748123
    Als jij het zegt
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70748567
    In het algemeen zijn ze overal wel vlotter mee in NL (behalve het ziekenhuis).

    Maar persoonlijk hou ik wel van de Spaanse relaxedheid. Als je alles snel snel wilt moet je maar terug naar NL
    pi_70749370
    Alleen jammer als je al moe wordt als je een Spanjaard ziet werken
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_70762066
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Alleen jammer als je al moe wordt als je een Spanjaard ziet werken
    jij hebt echt last van misplaatste superioriteit gevoelens

    sounds like a bitter personal problem to me
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_70762159
    Dat moet het zijn!
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71040394
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      donderdag 16 juli 2009 @ 19:23:50 #201
    107792 Hexley
    the Platypus
      donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:36 #202
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71045985
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 17:41 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    stil dus hier
    Maar goed uit jouw komt ook niet veel hoor...

    * Hexley gaat ff een vorkje prikken
    pi_71053631
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 17:41 schreef El_Mismo_Loco het volgende:



    stil dus hier
    Oh is die nog steeds actief? (Bisbal)
    Wel een beetje patéticos, die clips van hem...


    Wat is er trouwens met die Rosa gebeurd, sinds ze gewonnen heeft? Heeft zij nog "carrière" gemaakt in Spanje, of is ze volledig in de vergetelheid terechtgekomen?
     FR
    pi_71074244
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 02:30 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Oh is die nog steeds actief? (Bisbal)
    Wel een beetje patéticos, die clips van hem...


    Wat is er trouwens met die Rosa gebeurd, sinds ze gewonnen heeft? Heeft zij nog "carrière" gemaakt in Spanje, of is ze volledig in de vergetelheid terechtgekomen?
    Hij is nog wel actief ja, allemaal trouwens van de eerste 2 series OT hebben de ene hit cd en nr 1 singles na de andere. Bustamante , nuria fergo. Bisbal is de enige die het gelukt is ook in Lat.Am/Latin billboards succes te krijgen. Manuel carrasco heeft goede cd's en mooie clips, ook pas weer nr 1 gehad

    laatste ding van Bisbal is met Luis fonsi,


    die rosa doet het ook nog wel maar haar nrs verdwijnen sneller uit de lijsten, alsof alleen maar puur haar fans d'r dingen kopen, kvind haar muziek ruk
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71074416
    quote:
    Op donderdag 16 juli 2009 21:13 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Maar goed uit jouw komt ook niet veel hoor...

    * Hexley gaat ff een vorkje prikken
    Gesprekken met jezelf gaan lopen voeren is ook zoiets he
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 18 juli 2009 @ 00:18:18 #206
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71084043
    Krijg je ook niet zo snel ruzie, dus is het wel een beetje saai ja...


    Nog openbaar vervoer liefhebbers hier?
    Was vandaag op het busstation, echt een mooie klassieke uitstraling dat het heeft...


    Estación de Autobuses de Alcañiz (Teruel).
    pi_71085184
    Jaren 70?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71086054
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 00:18 schreef Hexley het volgende:
    Krijg je ook niet zo snel ruzie, dus is het wel een beetje saai ja...


    Nog openbaar vervoer liefhebbers hier?
    Was vandaag op het busstation, echt een mooie klassieke uitstraling dat het heeft...

    [ link | afbeelding ]
    Estación de Autobuses de Alcañiz (Teruel).
    érg retro

    haal em eens door zo een polaroid generator
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      zaterdag 18 juli 2009 @ 03:16:59 #209
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71087168
    Eind jaren 50, begin 60 dacht ik, ze hebben er in al die tijd weinig aangedaan,...
    In zo goed als originele staat, voor de liefhebber dus...
    pi_71087254
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 03:16 schreef Hexley het volgende:
    Eind jaren 50, begin 60 dacht ik, ze hebben er in al die tijd weinig aangedaan,...
    In zo goed als originele staat, voor de liefhebber dus...
    Nachtegaal ben je ook
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71089096
    Nou, heb eigenlijk ook niet veel te vertellen...
    Nog een paar dagen, en ik kom weer naar jullie....voor drie weekjes...
    pi_71098145
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 10:35 schreef hondjes het volgende:
    Nou, heb eigenlijk ook niet veel te vertellen...
    Nog een paar dagen, en ik kom weer naar jullie....voor drie weekjes...
    Gesjellug

    Hoop dat je zwembad dit keer schoner is gebleven in de tussentijd zodat je er nagenoeg meteen in kan
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71107146
    Zeker een sfeervolle foto, Hex!
    quote:
    Op vrijdag 17 juli 2009 18:22 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Hij is nog wel actief ja, allemaal trouwens van de eerste 2 series OT hebben de ene hit cd en nr 1 singles na de andere. Bustamante , nuria fergo. Bisbal is de enige die het gelukt is ook in Lat.Am/Latin billboards succes te krijgen. Manuel carrasco heeft goede cd's en mooie clips, ook pas weer nr 1 gehad

    laatste ding van Bisbal is met Luis fonsi,


    die rosa doet het ook nog wel maar haar nrs verdwijnen sneller uit de lijsten, alsof alleen maar puur haar fans d'r dingen kopen, kvind haar muziek ruk
    Oh geinig, dat de kandidaten van die 1e seizoenen toch zo lang door hebben kunnen sudderen! En zelfs met hits!?!
    In Frankrijk dooft de bekendheid (evenals het enthousiasme van het publiek) vrijwel onmiddellijk helemaal uit, voor 99% van de kandidaten, terwijl de "Starac(ademy)" zoals het hier heet, jarenlang een enorm succes is gebleven als programma op zich.

    Maargoed, ik moet wel zeggen dat het niveau van de Spaanse editie wel een stuk hoger lag dan bij de Franse...(kun je nagaan wat wij voor shit voor de kiezen krijgen!! )


    Bedankt voor het linkje trouwens; wel interessant om even weer wat te beluisteren, zo.
    (Bisbal wel beter dan in zijn eigen clips, maar toch niet echt mijn ding. )
     FR
    pi_71120231
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 00:09 schreef Bora-Bora het volgende:
    Zeker een sfeervolle foto, Hex!
    [..]

    Oh geinig, dat de kandidaten van die 1e seizoenen toch zo lang door hebben kunnen sudderen! En zelfs met hits!?!
    In Frankrijk dooft de bekendheid (evenals het enthousiasme van het publiek) vrijwel onmiddellijk helemaal uit, voor 99% van de kandidaten, terwijl de "Starac(ademy)" zoals het hier heet, jarenlang een enorm succes is gebleven als programma op zich.

    Maargoed, ik moet wel zeggen dat het niveau van de Spaanse editie wel een stuk hoger lag dan bij de Franse...(kun je nagaan wat wij voor shit voor de kiezen krijgen!! )


    Bedankt voor het linkje trouwens; wel interessant om even weer wat te beluisteren, zo.
    (Bisbal wel beter dan in zijn eigen clips, maar toch niet echt mijn ding. )
    hehe ja het is typish idd. als mensen nu de bekendere spaanse gerespecteerde artiesten opnoemen komen hun namen ook voorbij. Eerst maken ze van die cheesy cd's je kent het wel poppy met cliche spaans sausje en dan wagen ze de overstap naar de betere muziek, bij deze (bisbal,bustamante.carrasco) is dat dan gelukt maar de rest van latere edities verdwijnen als sneeuw voor de zon. we hebben hier nu ook de tweede factor x gehad. geen idee wat daar uit is gekomen maar het programma is idd rete populair. ow ja 1 meisje uit de eerste factor x is nu de nwe zangeres bij La orea de van gogh. dat is wel weer grappig.

    bij dat franse starac komen ook veel goede franse artiesten duetjes enzo doen toch? zag een keer Anggun iets doen daar.



    Laatste succesje van Manu Carrasco
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71121367
    Ja, dat klopt inderdaad, van die duetten met goeie artiesten;
    dat maakt(e) het programma waarschijnlijk ook zo populair.

    (Maar ik geloof dat ze er dit jaar definitief mee gestopt zijn.)


    Zeg, X Factor, da's hetzelfde als Idols toch hè?
    Daar hebben we hier ook al zo'n seizoen of 7/8 van gehad maar 3 seizoenen geleden was de finale zo'n topper, dat sindsdien alles erg tegenvalt...
    Frappant dat jullie pas 2 seizoenen hebben gehad, terwijl de "staracademy" (hoe heet 'ie ook alweer?) toch ook alweer heel lang meegaat!
     FR
      zondag 19 juli 2009 @ 16:39:58 #216
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71122070
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 15:38 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    ow ja 1 meisje uit de eerste factor x is nu de nwe zangeres bij La orea de van gogh. dat is wel weer grappig.

    Ailyn is geëxporteerd naar Noorwegen...
    Ze zingt er nu bij Sirenia...

    pi_71122125
    zelfde format idd maar ze lopen naast elkaar, idols en x factor (in nederland dan) Idols hebben ze in spanje nooit gedaan, in frankrijk is dat nouvelle star toch?. Factor x zoals het hier heet pas de 2de ja
    quote:
    "staracademy" (hoe heet 'ie ook alweer?)
    Operación Triunfo
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71122340
    quote:
    Op zondag 19 juli 2009 16:39 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Ailyn is geëxporteerd naar Noorwegen...
    Ze zingt er nu bij Sirenia...

    [ afbeelding ]
    nah ja... hahah okay ook apart. dat wist ik niet
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71132660
    quote:
    Op zaterdag 18 juli 2009 17:43 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Gesjellug

    Hoop dat je zwembad dit keer schoner is gebleven in de tussentijd zodat je er nagenoeg meteen in kan
    Yep,,dochter belde vandaag,, mijn zwembaden zijn kraakhelder,, , ze was er vandaag.
    Er was wel een zonnescherm eraf gewaaid, maar die moest er toch al af,,dus dat scheelt weer werk.

    Hebben jullie ook die bomen , met een soort peulen , wat kan je daar eigenlijk mee.
    Volgens mij brengen ze die ook naar zo een fabriek, net als olijven.
    Maar wat maken ze er dan van,,geen olie,,,toch , maar wat dan wel
    pi_71137900
    Ik denk dat je La mimosa bedoelt? fijn varen achtig blad, gele bloemen? 'Mimosa dorada' ze noemt me moeder het althans, ik wist dit niet zelf natuuurlijk haha...ik kom niet verder dan de naranja

    check:
    http://es.wikipedia.org/wiki/Acacia_dealbata

    http://commons.wikimedia.org/wiki/Acacia_dealbata
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 20 juli 2009 @ 08:54:11 #221
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71140685
    Ik ben ook weer terug... twee weken vakantie in Mexico en bij thuiskomst geen internet
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71141546
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 00:44 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Ik denk dat je La mimosa bedoelt? fijn varen achtig blad, gele bloemen? 'Mimosa dorada' ze noemt me moeder het althans, ik wist dit niet zelf natuuurlijk haha...ik kom niet verder dan de naranja

    check:
    http://es.wikipedia.org/wiki/Acacia_dealbata

    http://commons.wikimedia.org/wiki/Acacia_dealbata
    Nee, die is het niet, jammer...want die vindt ik zo mooi, die ga ik er nog inzetten...

    het zijn gewoon bladeren, en het enige wat erin komt zijn van die peulenachtige dingen,,,donkerbruin..en je kan ze wegbrengen om er....../ .....van te laten maken..

    Heb je ook Telefonica, moet nog steeds internet aansluiten, heb het wel, maar gebruik steeds een vodafone stick van dochter...
    geen tijd ,,,geen zin...komt wel... gevoel... .
    pi_71149841
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 09:53 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    Nee, die is het niet, jammer...want die vindt ik zo mooi, die ga ik er nog inzetten...

    het zijn gewoon bladeren, en het enige wat erin komt zijn van die peulenachtige dingen,,,donkerbruin..en je kan ze wegbrengen om er....../ .....van te laten maken..
    El mismo Loco zou wel eens gelijk kunnen hebben, hondjes:
    kijk hier maar eens!


    Wat goed hee; ik had ook geen flauw benul dat die lelijke peulen mimosa gaven!
     FR
    pi_71153290
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 09:53 schreef hondjes het volgende:

    [..]

    Nee, die is het niet, jammer...want die vindt ik zo mooi, die ga ik er nog inzetten...

    het zijn gewoon bladeren, en het enige wat erin komt zijn van die peulenachtige dingen,,,donkerbruin..en je kan ze wegbrengen om er....../ .....van te laten maken..

    Heb je ook Telefonica, moet nog steeds internet aansluiten, heb het wel, maar gebruik steeds een vodafone stick van dochter...
    geen tijd ,,,geen zin...komt wel... gevoel... .
    Het is in ieder geval een of andere acacia idd zoals op het linkje van BoraBora, La acacia de tres espinas /acacia negra denk ik dan

    of een amandel? weet anders niet wat je met die peulen zou kunnen aanvangen


    Internet sí van telefonica, tv,inter en tel, heb over de 100 zenders plus mijn lokale, canal sur enzo. 10mb...zeg maar 6 eigneijk voor een schammele 45 euro wreed duur. me zusje heeft orange in nl voor 30 euro en ook alles in 1 met 20 mb

    maaaaar jaa.
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
    pi_71153468
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 08:54 schreef Curchulain het volgende:
    Ik ben ook weer terug... twee weken vakantie in Mexico en bij thuiskomst geen internet
    Hoe was het daar?, ¿qua griep enzo nu? tis hier in de krant voor zover ik heb gezien ook al dagen van de voorpagina af
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      maandag 20 juli 2009 @ 18:11:52 #226
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71155994
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:32 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Het is in ieder geval een of andere acacia idd zoals op het linkje van BoraBora, La acacia de tres espinas /acacia negra denk ik dan

    of een amandel? weet anders niet wat je met die peulen zou kunnen aanvangen
    Tja, die vage bomen heb ik wel eens gezien... Maar hier doet volgens mijn niemand wat met dat spul.
    Zeker de boeren niet, die doen voornamelijk in olijven, amandelen, perziken en graan.
    En de amandel schillen, das hier gewoon GFT-afval...

    Aan het begin van het topic staat nog wel een foto van mijn vader die olijven oogst,...
    Gewoon de old skool methode, dus met een stok meppen...
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:32 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
    Internet sí van telefonica, tv,inter en tel, heb over de 100 zenders plus mijn lokale, canal sur enzo. 10mb...zeg maar 6 eigneijk voor een schammele 45 euro wreed duur. me zusje heeft orange in nl voor 30 euro en ook alles in 1 met 20 mb
    Waarom wil je TV van ze afnemen? Via TDT wat gratis is, heb ik nu iets van 15 TV zenders.
    Binnenkort komen er nog wat RTVE en regionale TV zenders, dan zit je zo tegen de 25 aan.
    Canal Sur, TeleMadrid, Euskal Telebista, de internationale RTVE en de Catalanen zitten gratis @ Astra.

    Gratis is er toch genoeg te krijgen dus waarom zou ik er dan voor betalen?
    En van die sport of film kanalen hoef ik ook niet, torrents zijn ook gratis...
    In Nederland klaagt men vaak over dat Digitenne, maar het ontvangst is hier echt perfect.
    Dat laatste mag ook wel, omdat bijna elk dorp een eigen repeater heeft...

    Volgens mij kost 6mb me iets van 40 euro bij Telefonica... Dorpen zijn vaak duurder...
    Maar ik heb ook ooit zo'n 160 per maand voor 2mb betaald, was in 2001/2002 of zo,...
    En voor de ene keer per maand dat het niet werkt, dan neem ik mijn GSM wel...
    pi_71156766
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 18:11 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Tja, die vage bomen heb ik wel eens gezien... Maar hier doet volgens mijn niemand wat met dat spul.
    Zeker de boeren niet, die doen voornamelijk in olijven, amandelen, perziken en graan.
    En de amandel schillen, das hier gewoon GFT-afval...

    Aan het begin van het topic staat nog wel een foto van mijn vader die olijven oogst,...
    Gewoon de old skool methode, dus met een stok meppen...
    [..]

    Waarom wil je TV van ze afnemen? Via TDT wat gratis is, heb ik nu iets van 15 TV zenders.
    Binnenkort komen er nog wat RTVE en regionale TV zenders, dan zit je zo tegen de 25 aan.
    Canal Sur, TeleMadrid, Euskal Telebista, de internationale RTVE en de Catalanen zitten gratis @ Astra.

    Gratis is er toch genoeg te krijgen dus waarom zou ik er dan voor betalen?
    En van die sport of film kanalen hoef ik ook niet, torrents zijn ook gratis...
    In Nederland klaagt men vaak over dat Digitenne, maar het ontvangst is hier echt perfect.
    Dat laatste mag ook wel, omdat bijna elk dorp een eigen repeater heeft...

    Volgens mij kost 6mb me iets van 40 euro bij Telefonica... Dorpen zijn vaak duurder...
    Maar ik heb ook ooit zo'n 160 per maand voor 2mb betaald, was in 2001/2002 of zo,...
    En voor de ene keer per maand dat het niet werkt, dan neem ik mijn GSM wel...
    Toen ik in dit huis ging wilde ik alles meteen in 1 keer gedaan hebben vandaar. en omdat ik nu dus zo'n 150 zenders heb, meer zelfs, is er altijd wel iets als ik me verveel. ben niet zo van de torrents voor movies nameljk, alleen muziek. als ik ooit ga verhuizen bekijk ik het allemaal wel weer opnw maar voor nu loopt alles prima. in me omgeving praten ze ook meer over wat jij zegt idd. bezie het wel
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      dinsdag 21 juli 2009 @ 00:14:54 #228
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71167069
    Voordeel van torrents is natuurlijk dat ik zonder irri reclame kijk wanneer en wat ik wil,...
    En volgens mij is er nooit echt wat interessants op TV, iig niet wanneer ik hem aanzet.
    Meestal zap ik gewoon gelijk door naar Discovery Channel, Animal Planet of National Geographic.
      dinsdag 21 juli 2009 @ 13:18:38 #229
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71177551
    quote:
    Op maandag 20 juli 2009 16:37 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    Hoe was het daar?, ¿qua griep enzo nu? tis hier in de krant voor zover ik heb gezien ook al dagen van de voorpagina af
    Wat ik van de griep heb gemerkt is samen te vatten als: bij aankomst en vertrek op het vliegveld dien je een formuliertje in te vullen over het al dan niet gehad hebben van symptomen. Verder niets. Het voorpaginanieuws is elke dag ofwel nieuwe arrestaties wegens corruptie, ofwel schietpartijen tussen politie en kartelleden.

    Verder supervakantie gehad en nu een jetlag van jewelste.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71183275
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 13:18 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Wat ik van de griep heb gemerkt is samen te vatten als: bij aankomst en vertrek op het vliegveld dien je een formuliertje in te vullen over het al dan niet gehad hebben van symptomen. Verder niets. Het voorpaginanieuws is elke dag ofwel nieuwe arrestaties wegens corruptie, ofwel schietpartijen tussen politie en kartelleden.

    Verder supervakantie gehad en nu een jetlag van jewelste.
    alright en heb je ruines bezocht?
    Porque saber es comprender, saber perder,
    dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
    tener coraje de entender,
    que pudo ser y no lo fue..
      dinsdag 21 juli 2009 @ 16:26:01 #231
    230418 waterkip
    Klaar?Ik niet!
    pi_71184158
    Een kennis van mij wil op korte termijn emigreren naar Spanje.
    Nu werkt bij haar helaas haar computer niet ,en heeft dus aan mij gevraagd de C Brochure te downloaden/uitprinten van de Spaanse ambassade betreffende de vereisten aan emigratie.
    Nu is mijn Spaans niet toereikend genoeg om op die site het betreffende stuk te vinden.
    Kan iemand mij het linkje geven die hier wel in thuis is .
    Zelf kan ze redelijk goed de spaanse taal,dus verder zoekt ze het dan maar uit .
    Alvast bedankt
    Ten Yellow Pointy Kities
    Eleven Blue Egyptians
    If it wern't so purdy I'd call it skin flute
      dinsdag 21 juli 2009 @ 17:19:16 #232
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71186323
    Zorgen dat je er werk hebt, of genoeg centen hebt of op een andere manier binnen krijgt...
    Met iemand die de Spaanse nationaliteit trouwen is natuurlijk ook een mogelijkheid...

    Maar goed twee verschillende versies van de zelfde folder
    in het Spaans: extranjeros.mtas.es - www.mir.es

    Of laat d'r anders gewoon naar Amsterdam of Den Haag bellen / gaan,....
      dinsdag 21 juli 2009 @ 17:36:14 #233
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71186936
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 16:03 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

    [..]

    alright en heb je ruines bezocht?
    Nope.

    Natuur gezien in Ciudad Valles, koloniale historie in San Luís Potosí en Guanajuato, en wat musea in Monterrey (met daarin schaalmodellen van ruïnes). Die ruïnes komen later wel, als ik meer tijd heb en het zuiden eens ga bezoeken. In Ciudad Valles zaten we nog zo'n 350 kilometer van Papantla en El Tajín, het dichtstbijgelegen ruïnecomplex. Met de Mexicaanse carreteras federales ben je dan een hele dag onderweg. En zoveel tijd hadden we niet.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      dinsdag 21 juli 2009 @ 18:50:31 #234
    230418 waterkip
    Klaar?Ik niet!
    pi_71189184
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 17:19 schreef Hexley het volgende:
    Zorgen dat je er werk hebt, of genoeg centen hebt of op een andere manier binnen krijgt...
    Met iemand die de Spaanse nationaliteit trouwen is natuurlijk ook een mogelijkheid...

    Maar goed twee verschillende versies van de zelfde folder
    in het Spaans: extranjeros.mtas.es - www.mir.es

    Of laat d'r anders gewoon naar Amsterdam of Den Haag bellen / gaan,....
    Hartelijk dank
    Ten Yellow Pointy Kities
    Eleven Blue Egyptians
    If it wern't so purdy I'd call it skin flute
    pi_71191896
    de peulen lijken inderdaad op de gleditisia tricanthos...

    Ze vertelden me, dat je ermee kon bakken, dus ze bedoelen denk ik,,,de zaden...

    bedankt allemaal..

    Ik heb telefonica voor 17.50 euro, alleen internet. en telefoon
    voor t.v. heb ik nu Canal digitaal, simkaart, schotel, en kastje voor 99 euro bij KPN
    voor een tweede kaart betaal je 30 euro en per maand 3.50 euro
    Dit heb ik gedaan om toch Nederlandse zenders te ontvangen, want Spaans in nog niet
    echt goed, heb wel een cursus, en als ik er vast woon, ga ik op les..
    en verder een soort antenne, schoonzoon zegt , dat ik nu honderden zenders kan ontvangen
    Dus ben benieuwd, want we gaan het volgende week aansluiten.

    Hebben hier net een donderbui achter de rug, dachten gelijk , zo een buitje in Spanje, dat zou wel lekker zijn, geen planten water geven, en de waterbakken weer gevuld..
      woensdag 22 juli 2009 @ 08:02:13 #236
    157897 Bramito
    Espeen ies dieferent!
    pi_71204398
    Ik zou ze niet zo snel eten.

    Wikipedia zegt dit:"Se ha utilizado a veces como alimento para el ganado aunque tenga efectos secundarios (laxante)."
    Siesta & Fiesta!
    pi_71222053
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 08:02 schreef Bramito het volgende:
    Ik zou ze niet zo snel eten.

    Wikipedia zegt dit:"Se ha utilizado a veces como alimento para el ganado aunque tenga efectos secundarios (laxante)."
    Dus gewoon omkappen

    Iemand al last van de bosbranden, houden jullie het voor me in de gaten, el Perello.
      woensdag 22 juli 2009 @ 20:28:08 #238
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71227121
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 17:51 schreef hondjes het volgende:

    Iemand al last van de bosbranden, houden jullie het voor me in de gaten, el Perello.
    Het was hier over de 40 graden vandaag.
    Maar de lucht is zwart en het regent as, verder nog een lichte brand geur,...

    Nu zei iemand dat er zo'n 80 km richting Tarragona brand was,...
    Maar de wind komt uit de richting van Zaragoza,...

    Nou kwam mijn broertje net tegen en in Andorra brand het dus ook.
    Das 20 km verder op richting Zaragoza dus,...
      woensdag 22 juli 2009 @ 20:29:31 #239
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71227163
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 18:50 schreef waterkip het volgende:

    [..]

    Hartelijk dank
    Volgens mij kan ze het beste geen auto meenemen,...
    Dat kan bakken met geld kosten...
    pi_71227372
    Hoe is het daar eigenlijk, mexicaanse griep-wise? Ik las in een ander topic (Emmen topic) dat iemand die terug is gekomen uit Spanje nu hier zit met de mexicaanse griep. Over ruim een week ga ik er ook weer heen (Málaga) en niet dat ik me erdoor laat tegenhouden, maar ben er benieuwd naar. Hoe is het bij jullie?
      woensdag 22 juli 2009 @ 20:42:34 #241
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71227654
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 20:12 schreef hondjes het volgende:
    Ik heb telefonica voor 17.50 euro, alleen internet. en telefoon
    voor t.v. heb ik nu Canal digitaal, simkaart, schotel, en kastje voor 99 euro bij KPN
    voor een tweede kaart betaal je 30 euro en per maand 3.50 euro
    Dit heb ik gedaan om toch Nederlandse zenders te ontvangen, want Spaans in nog niet
    echt goed, heb wel een cursus, en als ik er vast woon, ga ik op les..
    en verder een soort antenne, schoonzoon zegt , dat ik nu honderden zenders kan ontvangen
    Dus ben benieuwd, want we gaan het volgende week aansluiten.
    Tja, de goedkopere abbo's bieden ze hier in de buurt niet aan of ik moet trager nemen.
    En op de goedkopere abbo's kan ook een datalimiet zitten, nou dat moet ik helemaal niet...

    Ik heb 1x Set Top Box-pakket en 1x Basis-pakket,...
    Ja ik weet het niet echt handig, maar zal de ene binnenkort overschrijven...
    Zodat ik 2x Basis-pakket voor 10,95 per maand of zo heb...

    Maar de schotel zelf meenemen zou ik nooit doen,..
    Hoe verder van het centrum van het dekkingsgebied zit hoe groter de schotel moet wezen.
    En hoe kleiner het schoteltje des te meer kans op storingen bij "slecht weer", ook niet echt leuk...
      woensdag 22 juli 2009 @ 20:44:06 #242
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71227701
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:35 schreef MaxMark het volgende:
    Hoe is het bij jullie?
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:28 schreef Hexley het volgende:
    Het was hier over de 40 graden vandaag.
    Maar de lucht is zwart en het regent as, verder nog een lichte brand geur,...
    pi_71228431
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:44 schreef Hexley het volgende:

    [..]


    [..]

    Bedankt, nu weet ik genoeg
    pi_71230163
    Hier staat dat campings in Montroig ontruimd zijn..en bij het natuurpark bij Tortosa.schijnt het flink te branden. en ook bij Reus is er brand...
    Verder ook bij Lleida, maar ik las dat het aangestoken wordt door bendes, bouwbedrijven en boeren, maar dit kan ook een broodje aap verhaal zijn

    Zal zo eens vragen hoe het staat , in de buurt van Cambrils , aan mijn dochter.

    Hexley, jij zit toch in Alcahzar...?
    Doe je voorzichtig, wegwezen he, als het dichterbij komt.

    Morgen inpakken en vrijdag richting Spanje, kom ik verdorie ook nog die Tour de France tegen, bij Valence
    pi_71230278
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:42 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Tja, de goedkopere abbo's bieden ze hier in de buurt niet aan of ik moet trager nemen.
    En op de goedkopere abbo's kan ook een datalimiet zitten, nou dat moet ik helemaal niet...

    Ik heb 1x Set Top Box-pakket en 1x Basis-pakket,...
    Ja ik weet het niet echt handig, maar zal de ene binnenkort overschrijven...
    Zodat ik 2x Basis-pakket voor 10,95 per maand of zo heb...

    Maar de schotel zelf meenemen zou ik nooit doen,..
    Hoe verder van het centrum van het dekkingsgebied zit hoe groter de schotel moet wezen.
    En hoe kleiner het schoteltje des te meer kans op storingen bij "slecht weer", ook niet echt leuk...
    Er staan twee Astra schotels, maar de monteur zei, dat ik beter die van het pakket kan meenemen..
      woensdag 22 juli 2009 @ 23:32:18 #246
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71234419
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 21:49 schreef hondjes het volgende:
    Hexley, jij zit toch in Alcahzar...?
    Doe je voorzichtig, wegwezen he, als het dichterbij komt.
    Nee, er is die verbouwing bij Alcañiz, maar woon nog steeds in Calanda, iets verder op.
    Dat groene op Google Maps is gewoon landbouwgrond, geef het water en groene dingen groeien er.
    Er staan dus niet van die "lekker" brandbare bomen en het dorp, Calanda zelf ook niet.

    Tja er kunnen 101 redenen wezen, een veel gehoorde reden is houtbedrijven.
    Na de bosbrand staan de stammen er nog en die zijn ook geld waard...
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 21:52 schreef hondjes het volgende:
    Er staan twee Astra schotels, maar de monteur zei, dat ik beter die van het pakket kan meenemen..
    Je hebt er maar een nodig, er zijn koppen met twee, vier of acht aansluitingen voor een kastjes.
    Hoe groter de schotel, hoe beter het ontvangst zal zijn en beetje nette monteur weet er wel raad mee.
    Maar 99 euro is een aardige prijs, losse kastjes kosten vaak meer... Dus wat maakt het uit...
      donderdag 23 juli 2009 @ 07:41:11 #247
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_71239535
    Trouwens erg waardeloos dat je Digital Plus niet in Nederland kunt ontvangen. Ik zou dolgraag een abonnement willen hebben, maar dat kan dus niet....
    !!! Go 49-ers !!!
      donderdag 23 juli 2009 @ 11:30:58 #248
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71244196
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:35 schreef MaxMark het volgende:
    Hoe is het daar eigenlijk, mexicaanse griep-wise? Ik las in een ander topic (Emmen topic) dat iemand die terug is gekomen uit Spanje nu hier zit met de mexicaanse griep. Over ruim een week ga ik er ook weer heen (Málaga) en niet dat ik me erdoor laat tegenhouden, maar ben er benieuwd naar. Hoe is het bij jullie?
    99,9% bangmakerij en 0,1% daadwerkelijk moeten opletten of je symptomen vertoont. En dan schets ik het al ernstiger dan het is.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      donderdag 23 juli 2009 @ 11:43:18 #249
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71244661
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 07:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Trouwens erg waardeloos dat je Digital Plus niet in Nederland kunt ontvangen. Ik zou dolgraag een abonnement willen hebben, maar dat kan dus niet....
    Gewoon doen zoals ik en Hondjes het hebben, een ander "gebruiken"...
    Mijn kaarten staan gewoon op een Nederlands adres geregistreerd,
    de betaling gaat ook via een Nederlandse rekening en dan gaat het perfect...
    pi_71248913
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 11:30 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    99,9% bangmakerij en 0,1% daadwerkelijk moeten opletten of je symptomen vertoont. En dan schets ik het al ernstiger dan het is.
    In Benidorm zijn ruim een tiental mensen al getroffen door de Mexicaanse griep, allemaal op dezelfde middelbare school. Vind het er niet enger op worden ofzo, maar als ik hoge koorts zou hebben zou ik me wel zorgen maken.
    pi_71251803
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef waterkip het volgende:
    Een kennis van mij wil op korte termijn emigreren naar Spanje.
    Nu werkt bij haar helaas haar computer niet ,en heeft dus aan mij gevraagd de C Brochure te downloaden/uitprinten van de Spaanse ambassade betreffende de vereisten aan emigratie.
    Nu is mijn Spaans niet toereikend genoeg om op die site het betreffende stuk te vinden.
    Kan iemand mij het linkje geven die hier wel in thuis is .
    Zelf kan ze redelijk goed de spaanse taal,dus verder zoekt ze het dan maar uit .
    Alvast bedankt
    Wat voor vereisten? Het is de Europese Unie, dus in principe kan je gewoon gaan.
    Als ze inderdaad in Spanje gaat wonen moet ze zich natuurlijk uitschrijven bij de gemeente in Nederland, de belastingdienst inlichten en verder de bank enzo.

    Als je in Spanje bent moet je verder een NIE nummer aanvragen bij het politiebureau (soort van sofinummer), een certificado de enpadronamiento bij de gemeente (inschrijving) en dan nog een blauwe kaart van de seguridad social, voor als je ziek wordt. Die kan je gewoon aanvragen bij het dichtsbijzijnde medisch centrum.
      donderdag 23 juli 2009 @ 17:41:50 #252
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71257185
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 15:04 schreef Skint het volgende:

    [..]

    Wat voor vereisten? Het is de Europese Unie, dus in principe kan je gewoon gaan.
    Als ze inderdaad in Spanje gaat wonen moet ze zich natuurlijk uitschrijven bij de gemeente in Nederland, de belastingdienst inlichten en verder de bank enzo.

    Als je in Spanje bent moet je verder een NIE nummer aanvragen bij het politiebureau (soort van sofinummer), een certificado de enpadronamiento bij de gemeente (inschrijving) en dan nog een blauwe kaart van de seguridad social, voor als je ziek wordt. Die kan je gewoon aanvragen bij het dichtsbijzijnde medisch centrum.
    aanvragen Die kaart kreeg ik gewoon thuisgestuurd...
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71257233
    Een NIE nummer heb je gewoon nodig., anders kan je niets.
    Voor alles wordt het gevraagd, of je nu een bankrekening opent, of elektriciteit
    moet betalen,,,echt voor alles.

    Dus dit wordt politieburo, als het meezit,,,ik had het binnen 4 uur, maar normaal gesproken
    moet je smorgens zo vroeg mogelijk er zijn, want het kan uren duren..
    Neem overal kopieeen van mee, anders moet je dit weer doen, en kan je nog langer wachten, en je moet geld storten op een bank, en dan weer terug daarmee, op het politie buro..
    Raak hem nooit kwijt, want je krijgt geen nieuwe.


    Alles goed met jullie, geen brand in de buurt,,
    ben gepakt en gezakt, kom eraan.
      donderdag 23 juli 2009 @ 17:53:28 #254
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71257546
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 13:38 schreef illusions het volgende:

    [..]

    In Benidorm zijn ruim een tiental mensen al getroffen door de Mexicaanse griep, allemaal op dezelfde middelbare school. Vind het er niet enger op worden ofzo, maar als ik hoge koorts zou hebben zou ik me wel zorgen maken.
    Ja, je moet gewoon je CAP waarschuwen als je bij jezelf symptomen bespeurt, maar "ruim een tiental" op een bevolking van 65.000 of meer... dat is echt niet veel. Daarbij zijn er in Nederland ook al een paar honderd gevallen bekend.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      donderdag 23 juli 2009 @ 18:26:16 #255
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71258330
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 17:41 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    aanvragen Die kaart kreeg ik gewoon thuisgestuurd...
    Tja ik ook, maar blauwe kaart? WTF bedoel hij daar nou weer mee...?
    Mijn huidige kaart is wit, zwarte letters, een groene strook plus de vlag van Aragon...
    Daarvoor had ik een witte ponskaart met wat blauwe letters, nog niet helemaal blauw...
    Volgens mij kunnen die dingen ook per regio verschillen, de opdruk is zeker anders...
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 17:43 schreef hondjes het volgende:
    Een NIE nummer heb je gewoon nodig., anders kan je niets.
    Voor alles wordt het gevraagd, of je nu een bankrekening opent, of elektriciteit
    moet betalen,,,echt voor alles.

    Dus dit wordt politieburo, als het meezit,,,ik had het binnen 4 uur, maar normaal gesproken
    moet je smorgens zo vroeg mogelijk er zijn, want het kan uren duren..
    Neem overal kopieeen van mee, anders moet je dit weer doen, en kan je nog langer wachten, en je moet geld storten op een bank, en dan weer terug daarmee, op het politie buro..
    Raak hem nooit kwijt, want je krijgt geen nieuwe.
    Ik heb hier gewoon rekeningen met een Spaans paspoort nummer geopend hoor...
    Maar volgens mij wil de bank je NIF hebben, NIE en DNI is zoals je zegt alleen een nummer ex. de letter,
    al staat die er wel bij vermeld. Maar met het cijfer kun je de letter ook uitrekenen...

    Volgens mij hoeft je het ook niet te proberen bij een bureau van de Guardia Civil,
    Mozos de Escuadra, Policía Foral of Policía Local / Municipal (Guardia Urbana)...
    Je moet normaal gesproken bij een bureau van de Policía Nacional wezen en ook niet alle doen het...
    De "DNI mobiel" die hier komt doet het ook niet, alleen maar DNI's en paspoorten...

    Maar goed het papiertje heb je in de praktijk ook niet erg vaak nodig,
    het staat namelijk ook gewoon op het rijbewijs en de Salud kaart...
    pi_71259480
    Alleen bij Policia Nacionale kan je het NIE nummer halen.

    Overal waar ik daarna kwam..dus de bank, electriciteit, telefonica, ze vragen allemaal mijn NIE nummer.
    Gemeentehuis moest het ook hebben.
    Wij moesten het in Tortosa halen, en daar was bijna niemand toen , maar Tarragona schijnt verschrikkelijk te zijn,,zo druk.....

    Maar ik ben nog gewoon Nederlander,met Nederlands rijbewijs enzo....dus daar zal wel verschil in zitten.
    Ik val ook nog gewoon onder de Nederlandse ziektewet.
      donderdag 23 juli 2009 @ 19:50:52 #257
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_71260816
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 11:43 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Gewoon doen zoals ik en Hondjes het hebben, een ander "gebruiken"...
    Mijn kaarten staan gewoon op een Nederlands adres geregistreerd,
    de betaling gaat ook via een Nederlandse rekening en dan gaat het perfect...
    Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik ben een wannabe-spanjaard die gewoon in NL woont.
    En ik zou erg graag de spaanse canaal digitaal ontvangen! Maar ik moet dan wel een spaans adres hebben en dat heb ik dus niet ....
    !!! Go 49-ers !!!
      donderdag 23 juli 2009 @ 21:54:18 #258
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71264818
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 19:07 schreef hondjes het volgende:
    Alleen bij Policia Nacionale kan je het NIE nummer halen.

    Overal waar ik daarna kwam..dus de bank, electriciteit, telefonica, ze vragen allemaal mijn NIE nummer.
    Gemeentehuis moest het ook hebben.
    Wij moesten het in Tortosa halen, en daar was bijna niemand toen , maar Tarragona schijnt verschrikkelijk te zijn,,zo druk.....

    Maar ik ben nog gewoon Nederlander,met Nederlands rijbewijs enzo....dus daar zal wel verschil in zitten.
    Ik val ook nog gewoon onder de Nederlandse ziektewet.
    Maar zoals ik zei geven niet alle "politie" bureaus het en ook niet alle bureaus van de Policía Nacional.

    DNI = Documento Nacional de Identidad.
    NIE = Número de Identidad de Extranjero.
    NIF = Número de Identificación Fiscal.

    Om het simpel te houden DNI = NIF en NIE = NIF,...
    Men vraagt dus eigenlijk gewoon naar het "verkeerde" nummer.
    Al zijn ze in de praktijk min of meer het zelfde...

    Als je in Spanje ingeschreven staat, lijkt het me slim dat je eens bij de DTG langs gaat.
    Maar rij je in een auto met Spaans kenteken en ben je ingeschreven in Spanje,
    dan kan de politie wel eens extra lekker moeilijk gaan doen.
    En verloopt het ding, dan kan het wel eens erg moeilijk worden...
      donderdag 23 juli 2009 @ 21:56:13 #259
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71264890
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik ben een wannabe-spanjaard die gewoon in NL woont.
    En ik zou erg graag de spaanse canaal digitaal ontvangen! Maar ik moet dan wel een spaans adres hebben en dat heb ik dus niet ....
    Ik heb ook geen Nederlands adres of een bankrekening,...
    Gewoon van iemand anders "lenen"...
    Iets van sociale contacten en zo....
      donderdag 23 juli 2009 @ 22:26:49 #260
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71266145
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 18:26 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Tja ik ook, maar blauwe kaart? WTF bedoel hij daar nou weer mee...?
    Mijn huidige kaart is wit, zwarte letters, een groene strook plus de vlag van Aragon...
    Daarvoor had ik een witte ponskaart met wat blauwe letters, nog niet helemaal blauw...
    Volgens mij kunnen die dingen ook per regio verschillen, de opdruk is zeker anders...
    [..]
    Ja de mijne is ook eigenlijk wit met blauw, en me dunkt dat er bij de meesten geen 'CatSalut' op staat
    quote:
    Ik heb hier gewoon rekeningen met een Spaans paspoort nummer geopend hoor...
    Maar volgens mij wil de bank je NIF hebben, NIE en DNI is zoals je zegt alleen een nummer ex. de letter,
    al staat die er wel bij vermeld. Maar met het cijfer kun je de letter ook uitrekenen...
    Ik heb met mijn Nederlandse paspoort mijn eerste bankrekening geopend, geen enkel probleem.
    quote:
    Volgens mij hoeft je het ook niet te proberen bij een bureau van de Guardia Civil,
    Mozos de Escuadra, Policía Foral of Policía Local / Municipal (Guardia Urbana)...
    Je moet normaal gesproken bij een bureau van de Policía Nacional wezen en ook niet alle doen het...
    De "DNI mobiel" die hier komt doet het ook niet, alleen maar DNI's en paspoorten...

    Maar goed het papiertje heb je in de praktijk ook niet erg vaak nodig,
    het staat namelijk ook gewoon op het rijbewijs en de Salud kaart...
    Mijn NIE is op die kaart in geen velden of wegen te bekennen hoor
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      donderdag 23 juli 2009 @ 23:27:30 #261
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71268619
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 22:26 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Ja de mijne is ook eigenlijk wit met blauw, en me dunkt dat er bij de meesten geen 'CatSalut' op staat
    [..]

    Ik heb met mijn Nederlandse paspoort mijn eerste bankrekening geopend, geen enkel probleem.
    [..]

    Mijn NIE is op die kaart in geen velden of wegen te bekennen hoor


    De derde regel daar staat het hier dus, speciaal voor hier compleet onleesbaar...
    Ik ging er dus vanuit dat het op alle zou staan, uiteindelijk ben je gewoon een nummer dat nummer.
    Maar goed die dingen verschillen per regio, zelfs rijbewijzen en DNI's kunnen anders wezen.
    En op de "nieuwe" creditcard formaat rijbewijzen staat het ook, tenminste die ik gezien heb...
    pi_71294403
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 17:41 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    aanvragen Die kaart kreeg ik gewoon thuisgestuurd...
    Dat is volgens mij inderdaad "normaal".. Maar ja.. Spanje..
      zondag 26 juli 2009 @ 20:17:36 #263
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71347299
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 17:43 schreef hondjes het volgende:
    Alles goed met jullie, geen brand in de buurt,,
    Nou bij sommige dorpen is het wel aardig dichtbij gekomen,...
    En gisteren in Alcorisa en Ejulve nog aardig wat van die UME militairen gezien,...
    Maar goed het spul is hier in de buurt nu uit...

    Ejulve:


    Andorra:
      zondag 26 juli 2009 @ 20:20:33 #264
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71347374
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 18:51 schreef Skint het volgende:

    [..]

    Dat is volgens mij inderdaad "normaal".. Maar ja.. Spanje..
    Over de TPG in .nl hoor je ook niet veel goeds.... Dus tja....
    Nederland is dus niet veel beter lijkt me...
      zondag 26 juli 2009 @ 20:30:05 #265
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71347635
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:20 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Over de TPG in .nl hoor je ook niet veel goeds.... Dus tja....
    Nederland is dus niet veel beter lijkt me...
    De Correos zijn een aanfluiting. TPG is misschien niet top maar vergelijken met de Spaanse posterijen is toch echt niet terecht.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      zondag 26 juli 2009 @ 20:33:46 #266
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71347745
    Kun je dan gelijk iets duidelijker wezen? Alleen schreeuwen is ook zo iets...
    pi_71351566
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:17 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Nou bij sommige dorpen is het wel aardig dichtbij gekomen,...
    En gisteren in Alcorisa en Ejulve nog aardig wat van die UME militairen gezien,...
    Maar goed het spul is hier in de buurt nu uit...

    Ejulve:
    [ afbeelding ]

    Andorra:
    [ afbeelding ]
    Oh gelukkig!

    (En wat een super gedocumenteerde post trouwens! )
     FR
    pi_71351690
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:20 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Over de TPG in .nl hoor je ook niet veel goeds.... Dus tja....
    Nederland is dus niet veel beter lijkt me...
    In mijn ervaring was de post in Spanje wat onregelmatiger dan in Nederland:
    soms ging het supersnel, soms duurde het vreselijk lang. In Nederland komt een poststuk toch meestal wel de volgende dag al aan.
    Maargoed, dat was van voor de TPG; ik weet niet of dat nu nog steeds geldt...
     FR
      maandag 27 juli 2009 @ 00:05:53 #269
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71354084
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 22:44 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    In mijn ervaring was de post in Spanje wat onregelmatiger dan in Nederland:
    soms ging het supersnel, soms duurde het vreselijk lang. In Nederland komt een poststuk toch meestal wel de volgende dag al aan.
    Maargoed, dat was van voor de TPG; ik weet niet of dat nu nog steeds geldt...
    Als het bijvoorbeeld over internationaal gaat,..

    Spanje <<--->> België.
    Spanje <<--->> UK.
    Spanje <<--->> Duitsland.
    Spanje <<--->> Frankrijk.

    Op maandag of dinsdag verzonden, dan komt het vaak wel op vrijdag of zaterdag aan.
    Ongeveer een weekje of zo....

    Spanje --->> Nederland, in de meeste gevallen zoals hier boven...
    Nederland --->> Spanje, 14 dagen, 3, 4, 5 tot wel 6 weken heb ik gezien!
    Vooral als je pakketjes hebt stempelt men er lekker op los, en dan zie je dat het probleem .nl is.
    Het ligt er en ligt er,... Dan zie je de Duitse DPD stempels en zo en dan komt de vaart er weer in...
    Soms heb je ook geluk het wel snel kan, maar dan zal de bak wel bijna vol gezeten hebben...

    Maar nationaal heb ik de meeste dingen wel na 1 of 2 soms 3 dagen binnen,..
    Over het bezorgen heb ik geen klachten, alleen sommige kantoren...

    Maar goed dat zijn dan weer persoonlijke ervaringen,..
      maandag 27 juli 2009 @ 00:06:55 #270
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71354101
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 22:41 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Oh gelukkig!

    (En wat een super gedocumenteerde post trouwens! )
    Gewoon locatie en waar UME voor staat, het is dus eerder minimaal...
    Maar het zijn gewoon een paar snapshots, als je je camera toch bij je hebt...
      dinsdag 28 juli 2009 @ 19:18:17 #271
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71404701
    quote:
    Op zondag 26 juli 2009 20:33 schreef Hexley het volgende:
    Kun je dan gelijk iets duidelijker wezen? Alleen schreeuwen is ook zo iets...
    Internationale post vanuit Spanje komt volgens mij de eerste week het land niet eens uit. Op een simpele brief (toen ik nog in Nederland zat) mocht ik twee weken wachten. Iets naar de VS versturen: twee weken. En binnenlandse post duurt geloof ik ook ongeveer een week. En dan gaat het nog niet eens om post die de stad moet verlaten. Dat zijn tijden die uit het tijdperk van de postkoets stammen.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      woensdag 29 juli 2009 @ 00:43:55 #272
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71415474
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 19:18 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Internationale post vanuit Spanje komt volgens mij de eerste week het land niet eens uit. Op een simpele brief (toen ik nog in Nederland zat) mocht ik twee weken wachten. Iets naar de VS versturen: twee weken. En binnenlandse post duurt geloof ik ook ongeveer een week. En dan gaat het nog niet eens om post die de stad moet verlaten. Dat zijn tijden die uit het tijdperk van de postkoets stammen.
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 00:05 schreef Hexley het volgende:
    Nederland --->> Spanje, 14 dagen, 3, 4, 5 tot wel 6 weken heb ik gezien!
    Vooral als je pakketjes hebt stempelt men er lekker op los, en dan zie je dat het probleem .nl is.
    Het ligt er en ligt er,... Dan zie je de Duitse DPD stempels en zo en dan komt de vaart er weer in...
    Soms heb je ook geluk het wel snel kan, maar dan zal de bak wel bijna vol gezeten hebben...
    En dit is zeker normaal? Ach ja, het is .nl dan is het wel normaal hé....
    Dat is de hoofdreden dat ik bestellingen in het buitenland bijna niet meer in Nederland doe.
    Duitsland en de UK zijn sneller en regelmatiger, dus doe ik het daar...

    Maar ik heb het niet over een enkele brief, ik heb honderden A5 enveloppen Europa in gestuurd.
    En vaak waren ze na een weekje wel over, kijk Italië daar mag je blij wezen als het al over komt.

    Madrid - Calanda is zo goed als altijd twee werkdagen. Kan wezen dat je niet de exacte verzend datum
    weet of anders maken die bagger Catalanen er gewoon een tering zooitje van...
      woensdag 29 juli 2009 @ 01:19:50 #273
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71416199
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 00:43 schreef Hexley het volgende:

    [..]


    [..]

    En dit is zeker normaal? Ach ja, het is .nl dan is het wel normaal hé....
    Net zo normaal als je opmerking.

    [knip]
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
    pi_71417577
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 19:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik ben een wannabe-spanjaard die gewoon in NL woont.
    En ik zou erg graag de spaanse canaal digitaal ontvangen! Maar ik moet dan wel een spaans adres hebben en dat heb ik dus niet ....
    Spaanse TV zuigt zwaar

    Ik wil ook zo'n NIE kaart
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      woensdag 29 juli 2009 @ 10:04:56 #275
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71419915
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 01:19 schreef Curchulain het volgende:

    [..]

    Net zo normaal als je opmerking.
    Ach was je even "vergeten", wilde vriendelijk wezen,... Denk ik ...
      woensdag 29 juli 2009 @ 10:10:33 #276
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71420037
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 04:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

    Ik wil ook zo'n NIE kaart
    Regel de Russische nationaliteit en doe afstand van de Nederlandse,...
    NIE kaarten (de ID kaart) geeft men als het goed is helemaal niet meer aan Nederlanders.
    pi_71445803
    Ik kom hier even onbeschaamd de eendimensionale spamaccount uithangen, maar ik vraag me af wie weet via welke site ik het makkelijkst/veiligst/goedkoopst een kamer kan regelen in Barcelona.

    Heeft iemand ervaringen, links of tips?
    pi_71446574
    Ik heb inmiddels wat links aangetroffen (o.a. in het vorige topic). Mijn volgende vraag: wat is wijsheid?

    Ik wil namelijk eind augustus een dag of vier op kamerjacht vanuit een hotel, wat ik voor me zie als rondbellen en rondkijken. In Nederland is zo'n missie ietwat kansloos, omdat iedereen wordt gescreend door huisgenoten, en er wachtlijsten zijn, maar voor zover ik begrepen heb is er in Spanje wat meer overschot aan kamers.

    De dus vraag is deze: kan ik binnen een halve week een kamer geregeld hebben?
    pi_71447024
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Intxaurraga het volgende:
    Ik heb inmiddels wat links aangetroffen (o.a. in het vorige topic). Mijn volgende vraag: wat is wijsheid?

    Ik wil namelijk eind augustus een dag of vier op kamerjacht vanuit een hotel, wat ik voor me zie als rondbellen en rondkijken. In Nederland is zo'n missie ietwat kansloos, omdat iedereen wordt gescreend door huisgenoten, en er wachtlijsten zijn, maar voor zover ik begrepen heb is er in Spanje wat meer overschot aan kamers.

    De dus vraag is deze: kan ik binnen een halve week een kamer geregeld hebben?
    Ik ken de situatie in Barcelona niet, maar waarschijnlijk word er daar ook wel (een minimum) gescreend; zij het door de huisbaas al. Maar het is zeker te proberen; je moet toch ergens beginnen? En kun je niet alvast via internet vanuit Nederland beginnen te zoeken en evt contact te leggen? Dan win je weer tijd!
    Wat zijn je alternatieven?

    En kun je meer dan 4 dagen inruimen? Want het lijkt me best wel kort dag...
     FR
    pi_71447094
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:45 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Ik ken de situatie in Barcelona niet, maar waarschijnlijk word er daar ook wel (een minimum) gescreend; zij het door de huisbaas al. Maar het is zeker te proberen; je moet toch ergens beginnen? En kun je niet alvast via internet vanuit Nederland beginnen te zoeken en evt contact te leggen? Dan win je weer tijd!
    Wat zijn je alternatieven?

    En kun je meer dan 4 dagen inruimen? Want het lijkt me best wel kort dag...
    Ik kan natuurlijk altijd wat daagjes bijboeken in dat hotel. Maar het leggen van contacten is wel een goede tip, als ik enkele huisbazen van te voren bel, kom ik er misschien makkelijker doorheen. Hopelijk stappen ze wel over mijn halfspaans heen (en kan ik ze volgen) .
    pi_71447790
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:48 schreef Intxaurraga het volgende:

    [..]

    Ik kan natuurlijk altijd wat daagjes bijboeken in dat hotel. Maar het leggen van contacten is wel een goede tip, als ik enkele huisbazen van te voren bel, kom ik er misschien makkelijker doorheen. Hopelijk stappen ze wel over mijn halfspaans heen (en kan ik ze volgen) .
    Het heeft mij een keer bij het vinden van een kamer geholpen dat ik duidelijk liet merken dat ik het belangrijk vond dat ik tussen Spaanse huisgenoten terecht kwam, en niet tussen uitsluitend buitenlandse studenten.
    Het bleek dat de huisbaas gewoon Spaans als voertaal in huis wilde hebben, en geen Engels.

    Wie weet is het een punt om in je achterhoofd te houden, als je merkt dat je er niet door komt, met je Spaans. (of een beetje over Catalonië/het Catalaans inzalven misschien... )


    NB: als je eenmaal de kans krijgt om te bezichtigen, let er dan op dat er wel verwarming in het appartement is. 's Winters kunnen de temperaturen anders tegenvallen...
     FR
    pi_71447904
    quote:
    Op woensdag 29 juli 2009 10:10 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Regel de Russische nationaliteit en doe afstand van de Nederlandse,...
    NIE kaarten (de ID kaart) geeft men als het goed is helemaal niet meer aan Nederlanders.
    Ik heb wel een NIE nummer maar geen kaart
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_71449047
    Heb ook geen kaart gekregen, wel een formulier, die ik niet kwijt mocht raken, volgens het politie-vrouwtje,
    die me streng aankeek, terwijl ze het gaf, en ineens Engels sprak.

    Ben er weer, al een paar dagen, maar was druk.
    pi_71450366
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:48 schreef Intxaurraga het volgende:

    [..]

    Ik kan natuurlijk altijd wat daagjes bijboeken in dat hotel. Maar het leggen van contacten is wel een goede tip, als ik enkele huisbazen van te voren bel, kom ik er misschien makkelijker doorheen. Hopelijk stappen ze wel over mijn halfspaans heen (en kan ik ze volgen) .
    Nou, 4 dagen is te kort lijkt mij - tenzij je snel met iets genoegen neemt. Ik heb 6 huurwoningen bekeken voordat ik in mijn huidige woning ging. Opzich is het mogelijk, maar plan vanuit Nederland dan die 4 dagen vol met allemaal bezichtigingen, en zet je geld op meerdere paarden in.

    Via idealista.com is erg veel te vinden qua huizen, kamers, etc.
      donderdag 30 juli 2009 @ 10:24:17 #285
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71451495
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 08:12 schreef hondjes het volgende:
    Heb ook geen kaart gekregen, wel een formulier, die ik niet kwijt mocht raken, volgens het politie-vrouwtje,
    die me streng aankeek, terwijl ze het gaf, en ineens Engels sprak.

    Ben er weer, al een paar dagen, maar was druk.
    Voor een tijdje terug kreeg je ook een "Tarjeta de Residencia" maar nu dus niet meer,...
    En die zagen er dus zo uit:

    Aan de achterkant stond ook nog een mooie vingerafdruk. Je kunt gelijk zien dat er varianten
    van de kaarten zijn, meneer heeft bv. geen geslacht of het is nog onbekend...
    De nieuwe versie die je dus niet krijgt ziet er zo uit:



    En dan zijn er nog de DNI's nog voor mensen met de Spaanse Nationaliteit,
    Het oudere en het nieuwe model:

    En van de DNI's zijn er ook heel veel verschillende in omloop,...
    Naast de Spaanstalige heb je ook tweetalige: Spaans / Catalaanse en een Spaans / Baskische...
    Op sommigen staat de nationaliteit er wel op en op andere weer niet...
    Het geslacht wat op verschillende plekken kan staan en dan heb je nog de vele manieren voor het afkorten.
    Voor vrouwen: M-F, M of F en voor mannen: V-M, V of M...
    Als eerste zie ik het nut er niet echt van in, maar voor beide de M gebruiken...
    En heel soms zie je nog een bejaarde met een erg oud type...

    Je aan een standaard houden blijkt dus iets te moeilijk...

    [ Bericht 1% gewijzigd door Hexley op 30-07-2009 20:26:09 ]
      donderdag 30 juli 2009 @ 10:29:03 #286
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71451622
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 01:42 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    NB: als je eenmaal de kans krijgt om te bezichtigen, let er dan op dat er wel verwarming in het appartement is. 's Winters kunnen de temperaturen anders tegenvallen...
    Ik zou meer interesse hebben in waar is het dichtstbijzijnde metro station...
    pi_71459266
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 10:24 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Voor een tijdje terug kreeg je ook een "Tarjeta de Residencia" maar nu dus niet meer,...
    En die zagen er dus zo uit:
    [ afbeelding ][ afbeelding ]
    Aan de achterkant stond ook nog een mooie vingerafdruk. Je kunt gelijk zien dat er varianten
    van de kaarten zijn, meneer heeft bv. geen geslacht of het is nog onbekend...
    De nieuwe versie die je dus niet krijgt ziet er zo uit:
    [ afbeelding ]


    En dan zijn er nog de DNI's nog voor mensen met de Spaanse Nationaliteit,
    Het oudere en het nieuwe model:
    [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
    En van de DNI's zijn er ook heel veel verschillende in omloop,...
    Naast de Spaanstalige heb je ook tweetalige: Spaans / Catalaanse en een Spaans / Baskische...
    Op sommigen staat de nationaliteit er wel op en op andere weer niet...
    Het geslacht wat op verschillende plekken kan staan en dan heb je nog de vele manieren voor het afkorten.
    Voor vrouwen: M-F, M of F en voor mannen: V-M, V of M...
    Als eerste zie ik het nut er niet echt van in, maar voor beide de M gebruiken...
    En heel soms zie je nog een bejaarde met een erg oud type...

    Je aan een standaard houden blijkt dus iets te moeilijk...

    Moet je voor een DNI in Spanje woonachtig zijn? Aangezien ik de Spaanse nationaliteit bezit, maar in Nederland woon.
    -weg, zie banmeldtopic-
      donderdag 30 juli 2009 @ 19:57:24 #288
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71468364
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 14:45 schreef guapo het volgende:

    [..]

    Moet je voor een DNI in Spanje woonachtig zijn? Aangezien ik de Spaanse nationaliteit bezit, maar in Nederland woon.
    Zie hier: Preguntas frecuentes sobre el Certificado de Residencia para el D.N.I.
    Verder nog: Información sobre el Registro Civil Consular of Informatie over het consulair bevolkingsregister.

    Je hebt dus van het consulaat nodig:
    "Certificado de residencia para DNI" en als het je eerste DNI is een "certificacion literal de nacimiento".
    Daarna kun je hem in Spanje aanvragen en na drie of vier maanden in Amsterdam ophalen.

    Normaal gesproken heb je hem zo goed als nooit nodig als je in Nederland woont.
    En om bv. een bankrekening te openen voldoet je paspoortnummer ook, deze blijft steeds hetzelfde.

    Mocht je van plan wezen naar Spanje verhuizen, vraag hem dan gewoon in Spanje aan dat gaat veel sneller. Daarvoor heb je nodig een "certificado de empadronamiento" en als het de eerste keer is ook een "certificacion literal de nacimiento" beide verkrijgbaar op het gemeentehuis, voor meer info zie hier...

    Volgens mij is het het beste dat voor dat je je uitschrijft bij het Spaanse consulaat el "certificacion literal de nacimiento" daar aanvraagt. Als je je eenmaal uitgeschreven hebt gaat je dossier naar Madrid en het duurt dan even voordat je het bij je gemeente kunt aanvragen.Ik weet niet zeker of ze hem van Amsterdam accepteren maar denk het haast wel, zorg wel dat het actueel is documenten ouder dan drie maanden nemen ze niet.

    En als er in je nieuwe woonplaats of in de buurt geen comisaría is waar je DNI's en paspoorten kunt aanvragen, vraag dan evnt. even op het gemeentehuis waar en wanneer er een DNI Movil in de buurt is.
    Hier komen ze elke maand, het zijn gewoon agenten met mobile apparatuur je DNI / paspoort en je kunt het hier dan gewoon op het gemeentehuis ophalen. Voor mij scheelt het in totaal 480 kilometer reizen....
    Die DNI movil doet alleen DNI's en paspoorten, voor een NIE en zo kun je er niet terecht...

    [ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 30-07-2009 20:22:53 ]
    pi_71470729
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Intxaurraga het volgende:
    Ik heb inmiddels wat links aangetroffen (o.a. in het vorige topic). Mijn volgende vraag: wat is wijsheid?

    Ik wil namelijk eind augustus een dag of vier op kamerjacht vanuit een hotel, wat ik voor me zie als rondbellen en rondkijken. In Nederland is zo'n missie ietwat kansloos, omdat iedereen wordt gescreend door huisgenoten, en er wachtlijsten zijn, maar voor zover ik begrepen heb is er in Spanje wat meer overschot aan kamers.

    De dus vraag is deze: kan ik binnen een halve week een kamer geregeld hebben?
    Het kan, ja. Je hebt ook nog ontelbare agencies natuurlijk. Via www.loquo.com kan je zoeken op particulier en via een agency. Let wel op, dat je via een agency meestal een maand/halve maand huur aan hun moet betalen als bemiddelingskosten en die zie je dus niet meer terug. Verder gewoon het standaard borg verhaal etc.

    En waar ben je trouwens naar opzoek? Een kamer ? Een geheel appartement (hoeveel kamers)? Misschien dat ik wat voor je kan rondvragen...


    Oja... voor de gene die al wat langer hier in Spanje zitten. Ik woon in Barcelona, heb een NIE, seg. nr etc etc. maar geen "empadronamiento"... hoe zit het voor mij met doctors bezoeken? Moet ik hiervoor eerst mijn empadronamiento hebben, of kan dat zonder? Mijn huurcontract is ook redelijk onofficieel (om het zo maar ff te noemen, maar heb er wel 1), dus kan ik ook zomaar een empadronamiento halen? Aangezien dat bewijst dat je ergens woont.
    Amon.
      vrijdag 31 juli 2009 @ 00:40:29 #290
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71477911
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 21:03 schreef amonl het volgende:
    Oja... voor de gene die al wat langer hier in Spanje zitten. Ik woon in Barcelona, heb een NIE, seg. nr etc etc. maar geen "empadronamiento"... hoe zit het voor mij met doctors bezoeken? Moet ik hiervoor eerst mijn empadronamiento hebben, of kan dat zonder? Mijn huurcontract is ook redelijk onofficieel (om het zo maar ff te noemen, maar heb er wel 1), dus kan ik ook zomaar een empadronamiento halen? Aangezien dat bewijst dat je ergens woont.
    Uhm, een "certificado de empadronamiento" is eigenlijk gewoon een bewijs van dat je op een bepaald adres ingeschreven staat.... Je zult je dus eerst bij de gemeente moeten inschrijven,...
    En dan kun je deze op het gemeentehuis weer halen...

    Veder ben je een beetje vaag, als je bv. gewoon netjes werkt met contract...
    Dan zou je een vergelijkbare kaart als hierboven op de foto moeten krijgen,...
    En daarmee kun je dan gewoon naar de dokter....

    Waarschijnlijk is dat huurcontract officieel genoeg, zolang je zelf maar een kopie hebt...
      vrijdag 31 juli 2009 @ 10:31:22 #291
    100413 guapo
    Dumpass
    pi_71483294
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 19:57 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Zie hier: Preguntas frecuentes sobre el Certificado de Residencia para el D.N.I.
    Verder nog: Información sobre el Registro Civil Consular of Informatie over het consulair bevolkingsregister.

    Je hebt dus van het consulaat nodig:
    "Certificado de residencia para DNI" en als het je eerste DNI is een "certificacion literal de nacimiento".
    Daarna kun je hem in Spanje aanvragen en na drie of vier maanden in Amsterdam ophalen.

    Normaal gesproken heb je hem zo goed als nooit nodig als je in Nederland woont.
    En om bv. een bankrekening te openen voldoet je paspoortnummer ook, deze blijft steeds hetzelfde.

    Mocht je van plan wezen naar Spanje verhuizen, vraag hem dan gewoon in Spanje aan dat gaat veel sneller. Daarvoor heb je nodig een "certificado de empadronamiento" en als het de eerste keer is ook een "certificacion literal de nacimiento" beide verkrijgbaar op het gemeentehuis, voor meer info zie hier...

    Volgens mij is het het beste dat voor dat je je uitschrijft bij het Spaanse consulaat el "certificacion literal de nacimiento" daar aanvraagt. Als je je eenmaal uitgeschreven hebt gaat je dossier naar Madrid en het duurt dan even voordat je het bij je gemeente kunt aanvragen.Ik weet niet zeker of ze hem van Amsterdam accepteren maar denk het haast wel, zorg wel dat het actueel is documenten ouder dan drie maanden nemen ze niet.

    En als er in je nieuwe woonplaats of in de buurt geen comisaría is waar je DNI's en paspoorten kunt aanvragen, vraag dan evnt. even op het gemeentehuis waar en wanneer er een DNI Movil in de buurt is.
    Hier komen ze elke maand, het zijn gewoon agenten met mobile apparatuur je DNI / paspoort en je kunt het hier dan gewoon op het gemeentehuis ophalen. Voor mij scheelt het in totaal 480 kilometer reizen....
    Die DNI movil doet alleen DNI's en paspoorten, voor een NIE en zo kun je er niet terecht...
    Hexley, bedankt voor de info
    -weg, zie banmeldtopic-
      vrijdag 31 juli 2009 @ 11:08:14 #292
    54575 Curchulain
    Et tel était son nom...
    pi_71484260
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 21:03 schreef amonl het volgende:

    [..]

    Het kan, ja. Je hebt ook nog ontelbare agencies natuurlijk. Via www.loquo.com kan je zoeken op particulier en via een agency. Let wel op, dat je via een agency meestal een maand/halve maand huur aan hun moet betalen als bemiddelingskosten en die zie je dus niet meer terug. Verder gewoon het standaard borg verhaal etc.

    En waar ben je trouwens naar opzoek? Een kamer ? Een geheel appartement (hoeveel kamers)? Misschien dat ik wat voor je kan rondvragen...


    Oja... voor de gene die al wat langer hier in Spanje zitten. Ik woon in Barcelona, heb een NIE, seg. nr etc etc. maar geen "empadronamiento"... hoe zit het voor mij met doctors bezoeken? Moet ik hiervoor eerst mijn empadronamiento hebben, of kan dat zonder? Mijn huurcontract is ook redelijk onofficieel (om het zo maar ff te noemen, maar heb er wel 1), dus kan ik ook zomaar een empadronamiento halen? Aangezien dat bewijst dat je ergens woont.
    Voor het empadronamiento moet je aantonen dat je op een bepaald adres woont. Het minimum bewijs daarvoor is een ondertekende verklaring van een persoon die al empadronado is op dat adres. Andere mogelijkheden zijn (uiteraard) een officieel huurcontract of een rekening van gas/licht/water op jouw naam, op dat adres. Ik heb het bij alledrie mijn verhuizingen bij het stadskantoor aan Plaça Sant Miquel (achter Plaça Sant Jaume) geregeld, twee keer met een verklaring van een huisgenoot. Probleemloos.
    "In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
      zaterdag 1 augustus 2009 @ 13:52:23 #293
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71514025
    Voor Guapo, voor als je verhuist heb je een nieuwe DNI ook een "certificado de empadronamiento" nodig,
    achter op staat namelijk je adres. Voor gewoon verlengen heb je alleen je oude nodig,..
    pi_71673814
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 00:22 schreef Intxaurraga het volgende:
    Ik heb inmiddels wat links aangetroffen (o.a. in het vorige topic). Mijn volgende vraag: wat is wijsheid?

    Ik wil namelijk eind augustus een dag of vier op kamerjacht vanuit een hotel, wat ik voor me zie als rondbellen en rondkijken. In Nederland is zo'n missie ietwat kansloos, omdat iedereen wordt gescreend door huisgenoten, en er wachtlijsten zijn, maar voor zover ik begrepen heb is er in Spanje wat meer overschot aan kamers.

    De dus vraag is deze: kan ik binnen een halve week een kamer geregeld hebben?
    Wij hebben nog een kamer over in Barcelona. Hoe lang blijf je in BCN?
    Let the season begin!
    pi_71737371
    quote:
    Op donderdag 30 juli 2009 01:42 schreef Bora-Bora het volgende:
    NB: als je eenmaal de kans krijgt om te bezichtigen, let er dan op dat er wel verwarming in het appartement is. 's Winters kunnen de temperaturen anders tegenvallen...
    Een elektrisch oliekacheltje werkt prima. Je kan niet verwachten dat je verwarming hebt, airco komt vaker voor. Ik heb nog nooit geintegreerde verwarming in een studentenhuisje gezien hier, enkel airco met een warm/koud functie - en dat ook sporadisch.

    Wel heeft elk huis waar ik in kom diverse elektrische kacheltjes.
    pi_71748801
    quote:
    Op zondag 9 augustus 2009 17:48 schreef illusions het volgende:

    [..]

    Een elektrisch oliekacheltje werkt prima. Je kan niet verwachten dat je verwarming hebt, airco komt vaker voor. Ik heb nog nooit geintegreerde verwarming in een studentenhuisje gezien hier, enkel airco met een warm/koud functie - en dat ook sporadisch.

    Wel heeft elk huis waar ik in kom diverse elektrische kacheltjes.
    Jeetje! Dat verbaast me wel, moet ik zeggen. Ik had toch een relatief modern beeld van Barcelona; en het is er ook niet superwarm, in de winter?! Afzien, voor de studenten!
    Toen ik in Salamanca studeerde, was dit wel degelijk een item; ik kende daar een stapel mensen die midden in de winter gingen (proberen te) verhuizen omdat ze gewoon bijna wegvroren, zonder verwarming!...
    Okee de winters zijn niet zo koud als in Nederland, maar zonder verwarming valt het toch vies tegen.

    Bij ons waren eigen verwarminkjes ook lang niet altijd toegestaan trouwens (wegens brandgevaar enzo)...
    Maargoed, als dat gewoon kan, dan is het natuurlijk prima!
     FR
      maandag 10 augustus 2009 @ 00:42:34 #297
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71749478
    Ik verwarm mijn slaapkamer met enkel glas, gewoon met een MacBook en een TFT scherm...
    pi_71751100
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 00:42 schreef Hexley het volgende:
    Ik verwarm mijn slaapkamer met enkel glas, gewoon met een MacBook en een TFT scherm...
     FR
    pi_71751398
    Winters in Granada zijn flink koud, 2e keer had ik wel radiantes
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      maandag 10 augustus 2009 @ 09:49:39 #300
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_71753007
    Voor die paar dagen, soms weken dat het echt koud is voldoet zo'n verplaatsbare gaskachel ook...

    Centrale verwarming is niet echt iets wat landelijk standaard of zo...
    Ken zelfs mensen die een gas CV installatie er uitgesloopt hebben,..
    Onder de streep is een gas of diesel CV installatie vaak gewoon te duur...


    Voor de gene die het topic sluit,....
    De OP is hier te vinden gewoon knippen en plakken*...

    [ Bericht 4% gewijzigd door Bora-Bora op 10-08-2009 12:11:28 (*¡¡Muchisimas Gracias!!) ]
    pi_71755948
    quote:
    Op maandag 10 augustus 2009 09:49 schreef Hexley het volgende:
    Voor die paar dagen, soms weken dat het echt koud is voldoet zo'n verplaatsbare gaskachel ook...

    Centrale verwarming is niet echt iets wat landelijk standaard of zo...
    Ken zelfs mensen die een gas CV installatie er uitgesloopt hebben,..
    Onder de streep is een gas of diesel CV installatie vaak gewoon te duur...


    Voor de gene die het topic sluit,....
    De OP is
    hier te vinden gewoon knippen en plakken...
    Wauw, wat een service!
    We zullen er z.s.m. een wiki-pagina van maken.

    [ Bericht 2% gewijzigd door Bora-Bora op 10-08-2009 12:00:30 ]
     FR
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')