abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2000 @ 14:22:00 #1
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_241205

Wat is er aan de hand met ons?
Toen ik FOK! Ontdekte tijdens BB ben ik hier blijven hangen vanwege de serieuze, gemotiveerde en van goed onderbouwde bijdragen die veel mensen leverden. Nu BB is afgelopen zijn we massaal de Rehab-kliniek ingevlucht en, hoewel zeker in het begin, dit lachwekkende conversaties opleverde, mis ik de bijdragen die FOK voor mij de moeite waard maakte. Een aantal mensen die boeiende bijdragen leverde heb ik niet meer teruggezien.
Is er iets op te vinden zodat we, net als voorheen, ook weer een serieus BB-topic hebben? Of is deze wens door het einde van BB niet te realiseren? Hebben we echt al alles geschreven over BB of zijn er nog onderwerpen waarover we kunnen discussiëren?
Terug uit het enge bos
pi_241206
Ik ben er stil van, wist niet dat je ook zo'n kant had.

* Diesel is stil.

Lees goed na je geen woorden vergeten bent.
  dinsdag 4 januari 2000 @ 14:58:00 #3
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_241207
Bor, wees nu eens eerlijk. Nu BB (bbrrr...) gestopt is valt er ook niet zo veel meer te vertellen. Alles is ook eigenlijk wel gezegd. We hebben iedereen en alles geanalyseerd.
Feit blijft, dat ik de dagelijkse uitzendingen + de streams mis. Ik heb het al vaker gezegd, maar het was het meest saaie en toch fascinerende programma van de Nederlandse tv sinds tijden. Over welk programma werd er ook zo intensief discussies gevoerd? Op verjaardagen, werkplekken, sport etc. En het meest natuurlijk hier. Ik kan mij in mijn korte bestaan niet herinneren ooit zoiets mee te hebben gemaakt.

Ik heb genoten van de colums van Doordevil, de verslagen van Oliebol2000 (waar is ze gebleven?) de psycho-analyses van Moor en de haren, Hunter met zijn scherpe observaties. En vooral ook van Amappa, die in zijn onschuld een complete topic liet verdwijnen en vervolgens ook zichzelf. Ach, zo kan ik wel doorgaan. Maar zoals ik al zei, wat is er nou nog onbesproken gebleven?

Dus als we met zijn allen in Rehab verdwijnen is dat niet meer dan logisch. We kunnen ons ei niet meer kwijt en uiten deze frustratie op deze manier. Maar ik weet wel wat het is: Je probeert onder de nominaties uit te komen hè.

Als de donder naar de DBK!

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_241208
quote:
op 01-04-2000 om 02:22 PM schreef Bor het volgende:

Wat is er aan de hand met ons?
Toen ik FOK! Ontdekte tijdens BB ben ik hier blijven hangen vanwege de serieuze, gemotiveerde en van goed onderbouwde bijdragen die veel mensen leverden. Nu BB is afgelopen zijn we massaal de Rehab-kliniek ingevlucht en, hoewel zeker in het begin, dit lachwekkende conversaties opleverde, mis ik de bijdragen die FOK voor mij de moeite waard maakte. Een aantal mensen die boeiende bijdragen leverde heb ik niet meer teruggezien.
Is er iets op te vinden zodat we, net als voorheen, ook weer een serieus BB-topic hebben? Of is deze wens door het einde van BB niet te realiseren? Hebben we echt al alles geschreven over BB of zijn er nog onderwerpen waarover we kunnen discussiëren?


Ik deel hetzelfde gevoel Bor er moet toch meer zijn dan alleen maar smikkelen, smullen en slempen ?
Wat mij betreft valt er nog genoeg te discussieren omdat er nog een enorme dynamiek in deze mediahype zit (het gaat maar door...)
De levens van de voormalige bewoners met name die van Bart, Ruud en Willem zijn voorgoed veranderd. Ze zijn publiek bezit geworden, het lijkt erop dat zij niet alleen tijdelijk hun prive leven hebben opgegeven door in het programma te gaan zitten maar voor altijd. Ze hebben als het ware hun recht op hun eigen leven opgegeven door deelname, althans in de ogen van de kijker en daarmee ook die van de media.
Het is toch bizar dat men op dit forum de vluchtgegevens van de Geneve trip van Bart verkondigt. Dit is volgens 'ouderwetse' regels een overtreding van de privacy. Dat ook het adres van Karin bekend is geworden etc. etc. betekent dat er absoluut geen respect meer is voor hun prive domein.
En de bewoners maar denken dat ze zelf de keuze hebben om in de anonimiteit terug te keren. Vervelend voor hun maar dat hebben ze blijkbaar niet zelf in de hand.
Nogal 'scary' allemaal, vind ik althans.
Ik moet de Truman show nog gaan zien deze week (op video), maar ik hoop dat ik daar wat uit kan halen. Ook Reality bites nog maar 's een keer uit de kast trekken denk ik.


"The mark of immature man is that he wants to die nobly for a cause.
While the mark of mature man is that he wants to live humbly for one."
(uit : The catcher in the Rye ; J.D. Salinger)


  dinsdag 4 januari 2000 @ 15:56:00 #5
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_241209
quote:
op 01-04-2000 om 02:22 PM schreef Bor het volgende:

Wat is er aan de hand met ons?
Toen ik FOK! Ontdekte tijdens BB ben ik hier blijven hangen vanwege de serieuze, gemotiveerde en van goed onderbouwde bijdragen die veel mensen leverden. Nu BB is afgelopen zijn we massaal de Rehab-kliniek ingevlucht en, hoewel zeker in het begin, dit lachwekkende conversaties opleverde, mis ik de bijdragen die FOK voor mij de moeite waard maakte. Een aantal mensen die boeiende bijdragen leverde heb ik niet meer teruggezien.
Is er iets op te vinden zodat we, net als voorheen, ook weer een serieus BB-topic hebben? Of is deze wens door het einde van BB niet te realiseren? Hebben we echt al alles geschreven over BB of zijn er nog onderwerpen waarover we kunnen discussiëren?


Bor, ik ben het helemaal met je eens. En dat klinkt misschien niet geloofwaardig, als oprichter van de BB-Rehab. Maar zie hier mijn coming out, de waarheid:

Het idee voor de BB-Rehab kwam al voor kerst. Ik had het idee dat het na BB hier wel eens ontzettend leeg kon stromen, en dacht, als we dan een plek hebben om daarover te praten, over het einde van BB, over hoe iedereen het beleefd heeft?

De bedoeling was, echt waar, een serieus topic. Ikzelf ben niet in de laatste plaats schuldig aan de manier waarop het uitgepakt is, namelijk het tegenovergestelde van serieus. Heb ik ook veel plezier aan beleeft, en nog steeds, maar het was dus eigenlijk niet eens de bedoeling!

Het meeste mis ik Voer Voor Psychologen. Een fantastisch topic in mijn ogen, waar we allemaal onbestraft psycholoog kunnen spelen, op een serieuze manier. De bijdragen die daar dikwijls door Perico, Alkyone, de Goeroe, Hunter, Voyeur etc. werden geplaatst zijn me vaak bij gebleven. Mooie discussies beleeft daar (bogus kijkt weemoedig terug )

Of er nog iets is om over te praten? Ik heb gisteren een topic gemaakt, de kans van slagen voor BB-2. Slechts twee reacties, en de Rehab was binnen een uur weer vol, een heel topic! Dus ik vraag het me af.

Voorlopig ga ik mee in het 'feestgedruis' van de Rehab, wat ik nog steeds erg leuk vind. Maar in het geheim bezin ik me op een hopelijk serieuzere toekomst voor het BB-forum. Of we zijn inderdaad gewoon uitgepraat.

bogus.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 4 januari 2000 @ 16:45:00 #6
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_241210
Blij dat er nog een paar zijn die de diepgang van weleer missen. Misschien dat de optredens van de BBers in de media nog stof voor discussies opleveren. Met name naar de gevolgen van het gebrek aan privacy bij Karin ben ik benieuwd, haar man wil zelf absoluut uit de publiciteit blijven en wenst dat ook voor de kinderen. Wat gaat er gebeuren nu zoveel gegevens over dat gezin bekend zijn, Karin nog verplicht een aantal keer op moet draven in tv-programma’s en interviews moet geven voor allerlei bladen. Hopelijk brengt die mediagekte die ik enerzijds zo verafschuw tegelijkertijd “voer voor psychologen”.

Ga nu toch maar terug naar de Rehab, het werkt wel, ik heb ondertussen veel minder behoefte om continu achter de computer te zitten. (En het heeft een groot aantal van ons hier op het forum gehouden.)

Terug uit het enge bos
  dinsdag 4 januari 2000 @ 20:43:00 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_241211
Ik ben het wel een beetje met je eens, Bor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 5 januari 2000 @ 01:05:00 #8
2004 sunshine
Still shining!
pi_241212
quote:
op 01-04-2000 om 02:22 PM schreef Bor het volgende:

Wat is er aan de hand met ons?
Toen ik FOK! Ontdekte tijdens BB ben ik hier blijven hangen vanwege de serieuze, gemotiveerde en van goed onderbouwde bijdragen die veel mensen leverden. Nu BB is afgelopen zijn we massaal de Rehab-kliniek ingevlucht en, hoewel zeker in het begin, dit lachwekkende conversaties opleverde, mis ik de bijdragen die FOK voor mij de moeite waard maakte. Een aantal mensen die boeiende bijdragen leverde heb ik niet meer teruggezien.
Is er iets op te vinden zodat we, net als voorheen, ook weer een serieus BB-topic hebben? Of is deze wens door het einde van BB niet te realiseren? Hebben we echt al alles geschreven over BB of zijn er nog onderwerpen waarover we kunnen discussiëren?



Gelukkig heeft Oliebol een goed topic geopend voor serieuse reakties!

Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
  woensdag 5 januari 2000 @ 01:21:00 #9
1234 HiZ
Istanbullu
pi_241213
Hoi Bor,

Yep, ik heb een beetje hetzelfde gevoel, de Rehab heeft me een tijdje hier gehouden, maar eigenlijk was de grote aantrekkingskracht van BB/FF juist het serieuze deel. De echte discussies over het programma en het gedrag van de medewerkers. De Rehab was leuk, zelfs in z'n totale ontsporing, maar ik heb nu ook het idee dat we het allemaal wel gezien hebben en dat er wat substatiëlers nodig is om me hier te houden. Een geld voor je leven forum is dat volgens mij nog niet.

quote:
op 01-04-2000 om 04:45 PM schreef Bor het volgende:
Blij dat er nog een paar zijn die de diepgang van weleer missen. Misschien dat de optredens van de BBers in de media nog stof voor discussies opleveren. Met name naar de gevolgen van het gebrek aan privacy bij Karin ben ik benieuwd, haar man wil zelf absoluut uit de publiciteit blijven en wenst dat ook voor de kinderen. Wat gaat er gebeuren nu zoveel gegevens over dat gezin bekend zijn, Karin nog verplicht een aantal keer op moet draven in tv-programma’s en interviews moet geven voor allerlei bladen. Hopelijk brengt die mediagekte die ik enerzijds zo verafschuw tegelijkertijd “voer voor psychologen”.

Ga nu toch maar terug naar de Rehab, het werkt wel, ik heb ondertussen veel minder behoefte om continu achter de computer te zitten. (En het heeft een groot aantal van ons hier op het forum gehouden.)



  woensdag 5 januari 2000 @ 02:33:00 #10
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_241214
quote:
op 01-04-2000 om 02:22 PM schreef Bor het volgende:

Wat is er aan de hand met ons?
Toen ik FOK! Ontdekte tijdens BB ben ik hier blijven hangen vanwege de serieuze, gemotiveerde en van goed onderbouwde bijdragen die veel mensen leverden. Nu BB is afgelopen zijn we massaal de Rehab-kliniek ingevlucht en, hoewel zeker in het begin, dit lachwekkende conversaties opleverde, mis ik de bijdragen die FOK voor mij de moeite waard maakte. Een aantal mensen die boeiende bijdragen leverde heb ik niet meer teruggezien.
Is er iets op te vinden zodat we, net als voorheen, ook weer een serieus BB-topic hebben? Of is deze wens door het einde van BB niet te realiseren? Hebben we echt al alles geschreven over BB of zijn er nog onderwerpen waarover we kunnen discussiëren?


* Tazz kan niet wachten op de bus. Krijg je hier ook live stream verslagen. Nog een paar dagen en we weten het....

Tazz


------------------
Ouwe grappemaker, laa je nie gek makuh....
* Tazz zit daardoor wel in de Rehab-kliniek.


Bekijk mijn kamer in de kliniek

[Dit bericht is gewijzigd door Tazz (Datum 05 Januari 2000).]

"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 5 januari 2000 @ 03:21:00 #11
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_241215
TEST
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')