Werkt dat goed?quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:45 schreef mustisuc het volgende:
Of je installeerd een programma op OSX zodat je NTFS kan lezen...
Ik gebruikte zelf altijd NTFS-3g.
Of anders denk je even constructief mee.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:25 schreef raarmaarwaar het volgende:
of je zet gewoon linux op alle machines.. die heeft daar geen moeite mee
quote:Hoe kan ik het best formateren naar fat-32? Op de site van WD kan ik helaas niks vinden hierover.
alleen over partities maken..
Je kon dan de schijf gebruiken net als elke andere schijf in OSX en Windows, het enige dat kan gebeuren is dat je in elke map een DS.store bestand krijgt maar voor de rest werkte het perfect.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:47 schreef Timmahz het volgende:
[..]
Werkt dat goed?
Ik denk dat de harde schijf voornamelijk wordt gebruikt op de windows pc/laptops.
Vanaf de mac worden slechts foto's en documenten op de schijf gezet.
Hoe kan ik het best formateren naar fat-32? Op de site van WD kan ik helaas niks vinden hierover.
alleen over partities maken..
Mensen zoals jij kunnen beter gewoon dood gaanquote:Op donderdag 4 juni 2009 13:25 schreef raarmaarwaar het volgende:
of je zet gewoon linux op alle machines.. die heeft daar geen moeite mee
Ja, Linux maakt er ook gebruik van en de driver werkt primaquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef dumble het volgende:
@tim, kan, maar ik zou eerst met dat NTFS-3g. heb zelf geen mac dus heb het nog nooit gebruikt maar t ziet er goed uit (en het is opensource ! = wat vaak betekent dat t ook goed werkt) >
http://www.ntfs-3g.org/
Nee want het gaat om de indeling van je harde schijf nog voor dat je partities erop zet. Het wordt dus kiezen FAT32 of NTFSquote:Op donderdag 4 juni 2009 14:15 schreef Timmahz het volgende:
Is het misschien ook mogelijk om 2 partities te maken? Of raden jullie dat af?
bijvoorbeeld NTSF & Fat32?
ga ik ook vast wel een keer ;-) Ik hou ook van jou!quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Mensen zoals jij kunnen beter gewoon dood gaan
Dat is inderdaad wat ik als eerste ga proberen. Mijn harde schijf komt net uit de verpakking en hij is nu zo ingesteld dat alleen mn Mac het kan lezen en Windows niet.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef dumble het volgende:
@tim, kan, maar ik zou eerst met dat NTFS-3g. heb zelf geen mac dus heb het nog nooit gebruikt maar t ziet er goed uit (en het is opensource ! = wat vaak betekent dat t ook goed werkt) >
http://www.ntfs-3g.org/
Wat een stierenpeop is dat zeg!.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:49 schreef Roops het volgende:
[..]
Nee want het gaat om de indeling van je harde schijf nog voor dat je partities erop zet. Het wordt dus kiezen FAT32 of NTFS
hier voor meer info
Je kunt kiezen. Als je de NTFS driver op de mac zet mag je schijf best de bestandindeling NTFS houden.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:52 schreef Timmahz het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik als eerste ga proberen. Mijn harde schijf komt net uit de verpakking en hij is nu zo ingesteld dat alleen mn Mac het kan lezen en Windows niet.
Dus ik ga nu via mijn windows pc de schijf formateren naar FAT32? en dan ntfs-3g installeren op de mac en dan zou alles moeten werken?
quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:26 schreef dumble het volgende:
(en het is opensource ! = wat vaak betekent dat t ook goed werkt) >
oke oke! het is bijna duidelijk;)quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:55 schreef raarmaarwaar het volgende:
[..]
Je kunt kiezen. Als je de NTFS driver op de mac zet mag je schijf best de bestandindeling NTFS houden.
Als je je schijf gaat formateren naar FAT32 hoef je die NTFS-3g driver niet te installeren want er is geen NTFS-indeling aanwezig op die schijf.
Aangezien Windows hier te dom is kun je het beste de slimme machines nog slimmer maken (ntfs driver installeren) dan AL die windows machines af lopen voor een ext3 driver ;-) (want dat kan ook)
HFS+ waarschijnlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:10 schreef Timmahz het volgende:
[..]
oke oke! het is bijna duidelijk;)
zoals ik al zei: hij is standaard ingesteld voor de mac. welk bestandsysteem is dat dan?
Geen fat32 en ntfs want mijn windows ziet de drive niet staan?
hij wil eigenlijk zeggen "het is opensource dus de broncode is nagekeken door meer mensen dan M$ in dienst heeft"quote:
quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:14 schreef raarmaarwaar het volgende:
[..]
hij wil eigenlijk zeggen "het is opensource dus de broncode is nagekeken door meer mensen dan M$ in dienst heeft"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |