abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2000 @ 12:03:00 #1
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_241130
Zo daar zijn we weer. Vanmorgen was alleen de moeder van Bart in huis te ontdekken. Ze las een krantje, dronk wat koffie en ging daarna naar boven om een wasje te draaien. Ook had ze een uur lang tante Annie aan de telefoon.

11.55
Bart komt thuis, samen Sjoerd. Moeder omhelst Bart en Geeft ook Sjoerd een omhelzing. Ze vraagt hoe het met broer III is. Bart zegt dat ales naar wens gaat in Zwitserland, maar dat ze niet echt veel hebben kunnen praten vanwege de drukte daar. Moeder vraagt hoe Zwitserland was en dat wil Bartje best vertellen,:
( ondertussen verzorgt Moeder een bakjr koffie, sjoerd brengt zijn tas vast naar boven). Ook een andere man is aanwezig ( blijkt de buurman te zijn).

Bart: hebben er voornamelijk gefietst. Maar ik heb genoten van dat land. Weet dat ik in het huis veel gelezen heb, dat kwam me nu van pas, ALLES weet ik nu van Zwitserland,
Bart gaat er eens goed voor zitten, en op bijna fluisterende toon begint hij zijn verhaal. De buurman, die pijp rookt bukt zich ook iets naar voren, is duidelijk nieuwgierig;


B: Er staat een frisse wind als we langs de Gierwaltstättersee rijden, die door de laaghangende zon en de grauwe wolken een mysterieus aanzicht krijgt. Via Hansstad fietsen we naar Galpnach en van daar naar Grieswil, over de weg naar de Flaubenbergpas. In Griswil trekken we wat kleren uit, want hier begint de eerste klim, naar de Grünigpas. We zijn duidelijk nog niets gewend, want beiden hebben we de eerste kilometer al last van ademnood. Maar het is een mooie klim, langs de FLungerersee. De tweede helft van de klim is gelukkig minder steil. Opvallend zijn de bloeiende gladiolen die in de berm staan.

De top is op 1005 meter. Daar trekken we wat extra kleren aan voor de afdaling. Met een snelheid van tegen de 80 kilometer per uur dalen we af naar Krienz. Vanaf Krienz volgen we de fietsbordjes naar Interloken.

De buurman valt B in rede; 80 kilometer? “Lekker sterk Bart “zegtie lachend. B vraagt Sjoer om becvestiging, sjoerd bevestigt verhaal Bart.

B vervolgt verhaal, is nu erg enthuosiast aan het vertellen; Deze weg gaat zeer steil omhoog en we kijken voor de zekerheid op de kaart (Michelin 1:200.000) of we deze weg wel kunnen nemen. Ondertussen paseert ons menig fietser, stapvoets. Wij besluiten dat voorbeeld te niet volgen, wij klimmen zwalkend naar boven. Boven aangekomen blijkt dat de kaart beneden op een hek is blijven hangen. Het was de schuld van Sjoerd.
S; Nietes
B; Welles!
Moeder; Kom op kinders, hou het beleefd met buurman Bierschuuren erbij!
De buurman lacht schaapachtig om deze opmerking, ook B enm S houden op.


------------------
....of was het nou Streamdreamer?

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 04 Januari 2000).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  dinsdag 4 januari 2000 @ 12:10:00 #2
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_241131
12.05
B gaat weer verder, beweegt druk met zijn armen: We geven er elkaar de schuld van en dalen weer af, ( S; ja dat klopt dus!) om vervolgens de weg langs het meer naar Interloken te nemen. In Interloken-Ost, als we beiden redelijk stuk "liggen" wordt voor de brug over de Waare de camping aangegeven. We hebben er dan 79 kilometer opzitten. Ondanks het prachtige uitzicht op de top, op een mooi woest berglandschap, ben ik in een slechte bui. De eerste echte klim is me vies tegen gevallen. De afdaling die volgt is mooi, maar te bochtig om een hoge snelheid te halen. We stoppen regelmatig om de oververhitte velgen af te koelen.

De buurman moet hier weer om lachen. Hahaah, overhitte velgen,? In mijn tijd, toen ik nog met Woutje Wagtmans koerstte hadden we geen verhitte velgen, op houten banden heb ik de tour de France gereden.
Mond houden , Bierschuuren zegt Bart.

Aan deze zijde van de berg is de weg minder goed, met af en toe wat stukken gravel en grind. In Innertkitchen doen we wat boodschappen. Vervolgens nemen we de weg richting Lustenpas en klimmen in dertien kilometer nog eens van 625 naar 1205 meter. In Gadmer vinden we een leuk cafeetje We genieten op een terrasje nog even van een stuk appeltaart (met ei, een vreemde combinatie) en een mok warme chocolademelk. Vandaar uit keren we terug naar het hotel van broerlief. En nu zijn we weer hier.

Jij moet reisleider worden joh zegt Bierschuuren, je weet werkelijk alles van Zwitserland.
B; niet alleen van Zwitserland!

S; niet vragen, buurman, niet uitdagen smeekt sjoerd

12.15

De buurman is eigenwijs en vraagt een feitje over Zwitserland. Sjoerd loopt nu weg ( is hij boos?)Bart zegt: Zwitserland heeft dankzij zijn tradities een typisch eigen karakter weten te behouden. Sinds 1291 democratisch bestuurd, verdeeld in 26 kantons heeft men toch een sterke eenheid weten te bewaren ondanks de vier verschillende talen die er worden gesproken (Duits, Frans, Italiaans, Rhetoromans).

Zooo zegt de Buur. Rhetoromaans? terwijl hij een fikse zuig van zijn pijp neemt.

12.20
buurman vertrekt, Bart moet van moeder zijn tas opruimen. sjoerd was hier al mee bezig.
Bart en sjoerd naar boven.


------------------
....of was het nou Streamdreamer?

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 04 Januari 2000).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  dinsdag 4 januari 2000 @ 13:19:00 #3
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_241132
13.15

Bart en sjoerd zijn aan het internettten.

S; moet ik echt al die vragen beantwoorden,
B; hebben ze niets mee te maken , ik heb ook een prive-leven
Bekijken verder de topics op Fok!

Bart loopt dan weg, gaat bellen. Wil kippen gaan kopen, blijkt.

moeder komt nu naar boven, "het is erg druk vor het huis. als je wil gaan , ga maar achterom".
Bart baalt, ( "hoe weet iedeeen waar ik woon?") vraagt nu of Sjoerd zijn bril afzet en handtekeningen wil gaan zetten, "dan ga ik kippen kopen".

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  dinsdag 4 januari 2000 @ 15:32:00 #4
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_241133
15.20
Sjoerd zit achter computer, slaat ( ?) ertegen aan. Doet hij het niet?
Moeder "doe eens rustig met computer, heeft je vader betaald!
Sjoerd; Op school deed hij het ookal niet!


Bart komt binnen.
Bart is het beu, zijn poging kippen te kopen is zwaar mislukt.
moeder is bezorgd; Zeg Bart, mijn jong, wat is er nou?
B; ( vloekt?), binnende kortste keren de hele dierenwinkel vol. Iederen was er als de kippen bij.Zelfs interwiew gegeven met stadsomroep, was er ook!

Sjoerd komt nu naar beneden; He Bart, heb je het gezien, hele straat staat vol.
B; Nee, kwam achterom.
S; zie je, staan nu voor de raam
( moeder doet gordijnen dicht)
Bartje dit kan zo echt niet langer.
B; Ik ga wel in een hotel zitten
( loopt nu naar boven, gaat spullen pakken ??

15.25
Bart pakt zijn spullen,
M; Waar ga je heen?
B; Misschien A'dam, val daar niet zo op

Bart verlaat samen met Sjoerd het huis.

Even afwachten waar hij nu heengaat. dien mijn cameraploeg terug te trekken uit RAV. zodra de voorlopige verblijfplaats van Bart getraceerd is, kom ik bij u terug.


------------------
....of was het nou Streamdreamer?

[Dit bericht is gewijzigd door Maurisico (Datum 04 Januari 2000).]

Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')