abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:54:08 #176
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71249452
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:51 schreef Ruud het volgende:

[..]

Moet je wel motor kunnen rijden
Goed punt

Ik vond het iig niet de moeite om achterop te zitten
The line is a dot to you!
pi_71249727
Ik vond o.a. de uitleg die ik erbij kreeg erg interessant, ook kom je in dorpjes en in huisjes waar je normaal niet zo snel zou komen.
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:06:08 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_71249814
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:54 schreef kepler het volgende:

[..]

Goed punt

Ik vond het iig niet de moeite om achterop te zitten
you've got mail
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:13:18 #179
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71250050
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:02 schreef Ruud het volgende:
Ik vond o.a. de uitleg die ik erbij kreeg erg interessant, ook kom je in dorpjes en in huisjes waar je normaal niet zo snel zou komen.
Ow dat zeker wel, maar voor mij het geld niet waard

Toen we alleen rondreden kwamen we ook locals tegen die ons meenemen naar hun huis of een tempel, maar dan uiteindelijk geld vragen
The line is a dot to you!
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:12:53 #180
6941 APK
Factual, I think.
pi_71458172
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 03:40 schreef kepler het volgende:

Visa on arrival is dus wel mogelijk (wel vantevoren regelen)
http://www.vietnam-visa.com/
Heb je zelf ook van deze service gebruik gemaakt en is het betrouwbaar?
Is namelijk bijna de helft goedkoper dan het hier aanvragen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 30 juli 2009 @ 14:13:45 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_71458197
Kepler, waar blijft die picca
  vrijdag 31 juli 2009 @ 12:42:37 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71486933
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:12 schreef APK het volgende:

[..]

Heb je zelf ook van deze service gebruik gemaakt en is het betrouwbaar?
Is namelijk bijna de helft goedkoper dan het hier aanvragen.
Zelf niet gebruikt, in Bangkok visum geregeld

@Blik, komt er nu aan
The line is a dot to you!
pi_71488382
Zit net even dit te kijken: http://www.rtl.nl/compone(...)our_Planet_s1_a4.xml

Ik wil terug
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:54:26 #184
6941 APK
Factual, I think.
pi_71488995
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:42 schreef kepler het volgende:

Zelf niet gebruikt, in Bangkok visum geregeld
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 06:46 schreef SlamD het volgende:

Wellicht is dit een optie? http://tftravel.com.vn/lang_en/home.html
We zijn het nu via bovenstaand reisbureau (waar we ook de binnenlandse vlucht hebben geboekt) aan het regelen.
Nog iets goedkoper.
45$ ipv 60¤ + aangetekend verzenden bij de ambassade.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:57:14 #185
34586 kepler
No bounce, no play
pi_71489099
Dat scheelt aardig wat jah

Ik heb in Bangkok ook 45 betaald geloof ik
The line is a dot to you!
pi_71753044
Inmiddels sinds afgelopen vrijdag terug in Nederland, was een erg leuke vakantie, en ga zeker in de komende jaren nog een keer naar Zuidoost-Azië op vakantie. Phu Quoc viel erg tegen, we wisten dat het niet het goede seizoen was, maar we hadden het toch wat mooier verwacht toen we er foto's van zagen.

In totaal zo'n 1500 euro kwijt voor 30 dagen (700 vliegreis, 800 ter plekke uitgegeven). Gemiddeld kom je exclusief vliegreis dus uit op zo'n 26 euro per dag. En dat is inclusief souvenirs (o.a. een pak laten maken, schoenen laten maken, verder uiteraard veel merkkleding gekocht)

Ik zal binnenkort nog een lijstje met de hotels die we hebben gebruikt geven met daarbij het commentaar of het een aanrader of afrader is. En verder nog wat leuke winkeltjes en restaurants.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72554557
Bij deze het beloofde lijstje met hotels, alle prijzen zijn per kamer voor 2 personen. Duimpje naar boven de aanraders, duimpje naar beneden de afrader.

Hanoi
Real Darling Cafe - 33 Hang Quat Street - $8/nacht
Vermijden, slechtste guest house van onze hele reis. We zijn hier 8u 's ochtends de volgende dag meteen uitgecheckt, het zat er vol met mieren, er was geen airconditioning, geen ramen naar buiten, en het was warm en vochtig.

Sunny Hotel - 1 Ngo Gach Street - $18/nacht
Na onze slechte ervaring met Real Darling Cafe zijn we op zoek gegaan naar een beter hotel, uiteindelijk kwamen we bij Sunny Hotel uit. Uiteindelijk is het een van de beste hotels van onze reis gebleken. Een brandschone kamer. Goed bed, goede airco, wifi, satelliet tv, laminaat vloer, mooie houten afwerking in de gehele kamer. Ook had de badkamer een echte douche cabine (hebben meeste hotels niet) en de wastafel en wc waren brandschoon. Prima ervaring gehad hier, alleen wel een van de duurste hotels waar we gezeten hebben.

Thuy Nga Hotel - 24C Ta Hien Street - $12/nacht
Door noodweer werd onze Ha Long Bay trip een dag uitgesteld, toen zijn we naar dit guest house gegaan. Dit was een prima guest house, een schone kamer met twee bedden (1-persoons en 2-persoons), enige nadeel was dat er een open stuk boven de balkondeur zat waar de airco slang naar buiten ging, dit zorgde voor wat geluidsoverlast toen het regende. Verder prima waar voor je geld.

Grand View Hotel - 50 Hang Be Street - $22/nacht
Onze laatste nacht voordat we terug naar NL gingen wilden we in luxe beleven, dus gingen we naar dit hotel. Dit is het allermooiste hotel waar we in hebben gezeten tijdens onze reis. Ook hier weer laminaat vloer, grote LCD tv, erg schone badkamer, heerlijk bed, ruime kamer. Enige nadeel is dat er in de badkamer een buis circa 15cm uit de grond stak, maar die zat verder niet in de weg, het zag er alleen lelijk uit. Maar dit is een aanrader als je een keertje luxe wilt vertoeven in het Old Quarter.

Hué
Thai Binh Hotel I - 6/34 Nguyen Tri Phuong Street - 12$/nacht
Goed hotel gelegen in het budget gedeelte van Hué. Erg ruime kamer met twee ruime bedden. Ook zat er een echte badkuip in de badkamer. Gewoon een aanrader.

Hoi An
Hòa Bình Hotel - 696 Hai Ba Trung Street - $12/nacht
Mooi hotel met indoor zwembad! Zwembad was ook goed onderhouden. Nadeel van dit hotel was dat er in onze kamer mieren rondliepen, waardoor we ervoor gekozen hebben de volgende dag een ander hotel te zoeken. Als je echter een kamer zonder mieren hebt, zal je hier een leuke tijd beleven. Zorg wel dat je afspreekt dat de prijs inclusief airco is, en niet 'fan', want dan betaal je alleen voor de ventilator.

Phuoc An Hotel - 31/1 Tran Cao Van Street - $14/nacht
Uiteindelijk kwamen we hier terecht. Dit is een luxe hotel, alleen hadden wij de goedkoopste kamer, en die had eigenlijk geen echte ramen (alleen een soort kelderraampje). Verder was de kamer wel brandschoon, en we hadden geen last van insecten. Ook zit er een badkuip in de ruime badkamer. Het hotel heeft een buitenzwembad en gratis fietsen te leen, en vlak ernaast kan je voor 3000 dong bier drinken (12 eurocent).

Nha Trang
Hà Thu Hotel - 64/2 Tran Phu - $12/nacht
Schoon hotel in het budget gedeelte van Nha Trang, met een beetje geluk heb je uitzicht op zee. Verder was het een schoon hotel, alleen zijn we maar 1 dag in Nha Trang gebleven vanwege het slechte weer.

Da Lat
Ái Nghia - 80 Phan Đình Phùng - $9/nacht
Een leuke familiehotel, we hadden hier een kamer met wel drie 2-persoonsbedden voor 9 dollar per nacht. De kamer zag er een beetje gedateerd uit, maar was verder wel gewoon schoon. De receptie is erg behulpzaam en vriendelijk.

Ho Chi Minh City
Vinh Chung - 283/26 Phạm Ngũ Lão - $12/nacht
Erg mooi hotel in de budget straat van Saigon, het zag er allemaal heel erg nieuw uit (stickers zaten nog op het nieuwe LCD scherm, de airco en de koelkast). Enige nadeel was dat er door het raampje van de badkamer een mierenkolonie een invasie besloot uit te voeren op onze kamer. Gelukkig was de receptioniste zo behulpzaam ons een anti-insectenspray te geven voor de rest van ons verblijf. We zijn hier gebleven, en hebben verder niet zoveel last meer gehad van de mieren. Mooi hotel, voor een goede prijs in Saigon (alle hotels vroegen erg veel geld).

Phu Quoc
Nhat Lan - Long Beach - $18/nacht
Hier hadden we een bungalow recht aan het strand. Er waren ook goedkopere bungalows, maar die zaten wat verder van het strand af, en we vonden het romantisch aan het strand te zitten. Achteraf had je misschien beter wat verder kunnen zitten, want de zee is toch wel vochtig en maakt veel lawaai in augustus. Sowieso is het af te raden in de zomermaanden naar Phu Quoc te gaan, het is er gewoon lelijk. Zwemmen kan je beter in het zwembad van de buren doen (La Veranda Resort), dit kan als je een drankje bij het restaurant besteld. Ook was er geen airco, terwijl het erg warm en vochtig was.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 8 september 2009 @ 17:21:13 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_72555219
Leuke reviews, airco in Hanoi vond ik een absolute must

Verder blijkt wel dat Vietnam nog steeds retegoedkoop is. In Panama was mijn goedkoopste kamer 22 dollar per nacht. En dan had ik nog niet eens een private bathroom
pi_72555329
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:21 schreef Blik het volgende:
Leuke reviews, airco in Hanoi vond ik een absolute must

Verder blijkt wel dat Vietnam nog steeds retegoedkoop is. In Panama was mijn goedkoopste kamer 22 dollar per nacht. En dan had ik nog niet eens een private bathroom
Ja we hadden eigenlijk overal airco, op die Real Darling Café in Hanoi, Ai Nghia in Da Lat (buitentemperatuur ~20 graden ) en Nhat Lan in Phu Quoc na. Ook had je bijna overal een koelkast en satelliet televisie.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:16:16 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_72556761
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:24 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ja we hadden eigenlijk overal airco, op die Real Darling Café in Hanoi, Ai Nghia in Da Lat (buitentemperatuur ~20 graden ) en Nhat Lan in Phu Quoc na. Ook had je bijna overal een koelkast en satelliet televisie.
Toen ik in Vietnam was, was mijn duurste kamer iets van 15 dollar, incl. ontbijtbuffet, zwembad, airco, mooie kamer. Goedkoopste 6 dollar. Inderdaad bij de meeste incl. koelkastje en tv. Geniaal is dat
pi_72557658
In Cambodia had ik Nederlandse tv op de kamer.
pi_72557835
In Vietnam vond ik al die voetbalkanalen op de tv ook wel mooi, echt 6-8 verschillende ofzo Sommige met integrale wedstrijden uit Nederland, Feyenoord - NAC en Sparta - Ajax ofzo
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:20:42 #193
6941 APK
Factual, I think.
pi_72558685
Betaal je de accomodatie in dollars of is dat gewoon omgerekend?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72558977
Hotels vond ik echt prima in Vietnam, we waren met zn 3-en nooit meer dan 20 dollar kwijt Altijd airco genomen, en nette schone hotels.

In Mui Ne voor 5 dollar pp 5 dagen in een strandbungalow gezeten
pi_72558989
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:20 schreef APK het volgende:
Betaal je de accomodatie in dollars of is dat gewoon omgerekend?
De prijs is meestal in dollars, maar naar jouw wens kunnen ze ook een 'aantrekkelijke' dong koers gaan hanteren.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:34:05 #196
6941 APK
Factual, I think.
pi_72559184
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:28 schreef MCH het volgende:

De prijs is meestal in dollars, maar naar jouw wens kunnen ze ook een 'aantrekkelijke' dong koers gaan hanteren.
Hmmz, verwarrend, verwarrend.
Betaal je in restaurants en supermarkten ook met dollars?

En er komen dong's uit de cash points?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72559680
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:34 schreef APK het volgende:

[..]

Hmmz, verwarrend, verwarrend.
Betaal je in restaurants en supermarkten ook met dollars?

En er komen dong's uit de cash points?
Restaurants met dongs. Supermarkten heb ik in het noorden nauwelijks gezien, meer kleine stalletjes/winkeltjes --> daar betaal je dus ook met de dong. In de normale supermarkten in het zuiden betaal je ook gewoon met dong. Uit de ATM's komen dongs. Het enige wat wij dus met dollars hebben betaald waren de excursies en hotels. Eigenlijk heb je de dollar voor overige dingen niet nodig.
  dinsdag 8 september 2009 @ 19:51:31 #198
6941 APK
Factual, I think.
pi_72559803
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 19:48 schreef MCH het volgende:

Restaurants met dongs. Supermarkten heb ik in het noorden nauwelijks gezien, meer kleine stalletjes/winkeltjes --> daar betaal je dus ook met de dong. In de normale supermarkten in het zuiden betaal je ook gewoon met dong. Uit de ATM's komen dongs. Het enige wat wij dus met dollars hebben betaald waren de excursies en hotels. Eigenlijk heb je de dollar voor overige dingen niet nodig.
Merci.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_72567655
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 18:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Toen ik in Vietnam was, was mijn duurste kamer iets van 15 dollar, incl. ontbijtbuffet, zwembad, airco, mooie kamer. Goedkoopste 6 dollar. Inderdaad bij de meeste incl. koelkastje en tv. Geniaal is dat
Nu moet je een beetje uitgaan van een gemiddelde van 12$ voor een goede kamer met airco, tv en koelkast. Als we meer betaalden, kozen we daar ook bewust voor (omdat we toe waren aan wat meer luxe bijv., die 4 dollar meer per nacht maakt dan ook weinig uit).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 9 september 2009 @ 09:55:26 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_72574855
Over het Dollar/Dong verhaal.

De dollar heb je in principe nergens voor nodig in Vietnam. In Vietnam kun je gewoon overal met Dongs betalen, ook bij hotels en dergelijke. Vaak staat de prijs voor de Amerikaanse toeristen in Dollars vermeldt. De Dong heeft een standaard wisselkoers met de dollar van 16.000 Dong. Dus qua wisselkoers maakt het helemaal niks uit. Het is in ieder geval altijd handig om wat dollars achter de hand te houden (zeker aangezien je een misdrijf begaat als je Dongs uitvoert naar het buitenland, dan kun je beter de laatste dag je Dongs uitgeven en de rest met dollars doen).

let wel dat je niet bijster veel kunt opnemen uit de pin-automaten. Toen ik er was, was de maximum 2.000.000 Dong (90 euro). Dit kan ondertussen wel veranderd zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')