abonnement Unibet Coolblue
pi_69667670
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:08 schreef jakkop het volgende:

[..]

Hmm, niet helemaal waar helaas. Op mijn laptop heb ik met Vista op zolder wel internetbereik, met Ubuntu niet. En sinds de update naar 9.04 is mijn geluidskaart met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Tenminste, in de browser, in andere programma's werktie wel.
dat kan aan de drivers liggen en je brwoser probleem heeft NIETS te maken met je geluidskaart..
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:01:42 #77
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69668594
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:40 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

En ondanks dat je er vaak wat meer tijd in moet steken om alles goed te krijgen mis ik geen moment Windows. Thuis heb ik het jaren geleden eruit gegooid en daar ben ik tot op heden nog niet van teruggekomen Ik vind het eigenlijk zelfs wel een beetje leuk, al dat uit gezoek en geklooi
ik ook, alle computers hier in huis draaien nu op linux (4 in totaal) de helft nog met windows sticker aan de zijkant de rest had ik zoiets ik knutsel zelf wat in elkaar en het komt wel goed met linux erop en het uitzoeken enzo is idd raar maar leuk
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:14:08 #78
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69669112
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:01 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik ook, alle computers hier in huis draaien nu op linux (4 in totaal) de helft nog met windows sticker aan de zijkant de rest had ik zoiets ik knutsel zelf wat in elkaar en het komt wel goed met linux erop en het uitzoeken enzo is idd raar maar leuk
Ben niet de enige dus En omdat ik een meisje ben, ben ik ook altijd best trots als ik zelf iets uitgezocht heb en het dan allemaal weer werkt
Ik was een paar jaar geleden begonnen met een dual-boot. Maar na een maandje ofzo gebruikte ik Windows helemaal niet meer. Dus uiteindelijk het er helemaal afgehaald. Bij het samenstellen van mijn huidige pc heb ik gewoon rekening gehouden met het uitzoeken van de onderdelen of het compatible zou zijn. En ik had expres een netbook gekocht met Linux, omdat ik dan zeker wist dat ie het zou doen Ik vond het alleen wel jammer dat ze er Xandros op gezet hebben, wat een niet fijne distro was dat... Geen goede eerste gebruikers- ervaring voor mensen die nog niet eerder met Linux gewerkt hebben...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69672196
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:42 schreef slacker_nl het volgende:
Stel dat je dit hebt staan in je sources.list (/etc/apt/sources.list):
[ code verwijderd ]

dan kan je gewoon universe en multiverse erachter zetten:
[ code verwijderd ]

Of je maakt nog een regel aan met multiverse en universe..
Bedankt.

De mint-console is echt geweldig:

_______________________________________
/ Fortune: You will be attacked next \
| Wednesday at 3:15 p.m. by six samurai |
| sword wielding purple fish glued to |
| Harley-Davidson motorcycles. |
| |
| Oh, and have a nice day! |
| |
\ -- Bryce Nesbitt '84 /
---------------------------------------
\
\ \_\_ _/_/
\ \__/
(oo)\_______
(__)\ )\/\
||----w |
|| ||
pi_69672347
Ik zie trouwens niet in wat er zoveel beter aan Mint is vergeleken met Ubuntu (op de console-grapjes na).

Van de week maar eens openSUSE proberen .
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:46:55 #81
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69672418
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie trouwens niet in wat er zoveel beter aan Mint is vergeleken met Ubuntu (op de console-grapjes na).

Van de week maar eens openSUSE proberen .
Die console grapjes (Fortune) kun je gewoon aanzetten in Ubuntu, heb ik ook gedaan. En je hebt ook een "onaardige" fortune, da's helemaal leuk
Heb je Wanda de vis trouwens ook al geprobeerd?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69672503
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:46 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Die console grapjes (Fortune) kun je gewoon aanzetten in Ubuntu, heb ik ook gedaan. En je hebt ook een "onaardige" fortune, da's helemaal leuk
Heb je Wanda de vis trouwens ook al geprobeerd?
Troubled day for virgins over 16 who are beautiful and wealthy and live
in eucalyptus trees.

  woensdag 3 juni 2009 @ 17:56:13 #83
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69672654
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:44 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie trouwens niet in wat er zoveel beter aan Mint is vergeleken met Ubuntu (op de console-grapjes na).

Van de week maar eens openSUSE proberen .
de multimedia ondersteuning die je in ubuntu naderhand moet installeren ziet in mint ingebakken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:05:21 #84
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69672886
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Troubled day for virgins over 16 who are beautiful and wealthy and live
in eucalyptus trees.

You will experience a strong urge to do good; but it will pass.
genoeg fortune nu, maar wilde deze je niet onthouden
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69674731
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:56 schreef Klonk het volgende:

[..]

de multimedia ondersteuning die je in ubuntu naderhand moet installeren ziet in mint ingebakken
Klopt, dat is zeker een voordeel.
pi_69674834
Volgende vraag .

Hoe krijg ik zo'n balkje onderaan:

  woensdag 3 juni 2009 @ 19:24:31 #87
252113 jemoeder125
En je vader!
pi_69675254
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 @ 18:05 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

You will experience a strong urge to do good; but it will pass.
genoeg fortune nu, maar wilde deze je niet onthouden
doe eens "apt-get moo"
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 @ 11:23 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja ik heb ook echt sinds 2 uur ofzo Ubuntu, maar het werkt vooralsnog echt niet lekker. De layout enzo is allemaal echt super overzichtelijk en perfect, heb alleen heel erg veel last van schokken tijden het scrollen enzo, geen idee waar het aan ligt.
Welke versie heb je geinstalleerd? vanaf 9.04 heb ik er geen last meer van. Vroeger loste ik het zo op: http://thatsbibulous.blog(...)irefox-3-ubuntu.html
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:29:35 #88
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69675482
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:24 schreef jemoeder125 het volgende:

[..]

doe eens "apt-get moo"
You've made my day!
Edit: kende jij het commando "sl" dan al? Die is ook tof

En zo'n balkje onderin Sloggi kun je zo krijgen

[ Bericht 8% gewijzigd door Marijkezwolle op 03-06-2009 19:51:13 ]
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69680866
nou, ik ga ff een live cdtje fikken nu.. heb nog VEEL ruimte op mijn schijven, dus ik zou eventueel een dual boot systeem van mijn pc kunnen maken (als het een beetje wil lopen).
ben benieuwd
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69681018
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 11:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

alles vanaf ouwe lijken, linux in het algemeen is zeer geschikt voor oudere of minder sterke hardware
hier nog ff op terugkomend, heb de specs van mijn pc bekeken. draait nu (al toen ik m kocht) windows xp op...
1,2 Ghz processor, 240 MB staat erachter (raar getal, niet? :S)
zou dat gaan? nou ja, ik zie het vanzelf denk ik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 3 juni 2009 @ 21:57:02 #91
252113 jemoeder125
En je vader!
pi_69681391
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 @ 21:49 schreef sbientje het volgende:

[..]

hier nog ff op terugkomend, heb de specs van mijn pc bekeken. draait nu (al toen ik m kocht) windows xp op...
1,2 Ghz processor, 240 MB staat erachter (raar getal, niet? :S)
zou dat gaan? nou ja, ik zie het vanzelf denk ik
De standaard Ubuntu is ongeveer even zwaar als windows xp. Ik denk dat het wel zal draaien dus. Een andere optie is Xubuntu. Da's ubuntu met een andere (lichtere) grafische omgeving, die daardoor veel lagere systeemeisen heeft. Maar ik zou eerst eens proberen of de gewone Ubuntu lekker draait.
pi_69681852
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 21:57 schreef jemoeder125 het volgende:

[..]

De standaard Ubuntu is ongeveer even zwaar als windows xp. Ik denk dat het wel zal draaien dus. Een andere optie is Xubuntu. Da's ubuntu met een andere (lichtere) grafische omgeving, die daardoor veel lagere systeemeisen heeft. Maar ik zou eerst eens proberen of de gewone Ubuntu lekker draait.
ben nu het cdtje aan het downloaden en branden dan... zal vanavond of anders morgenavond eens kieken. laat het nog wel even weten
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 3 juni 2009 @ 22:46:28 #93
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_69683582
Nou, het vorige topic deed er 3 maanden over om vol te raken en nu raakt iedereen er opeens niet over uitgepraat. Tvp dan maar.
pi_69683803
hmm nou...
ik heb geboot vanaf het cdtje en uitproberen zonder te installeren gekozen, maar nu zit ik al vast hahaha... kreeg heeeel veeeeel tekst in beeld... oh, nu niet
het gaat wel ernstig traag, ben echt aan een nieuwe pc toe
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69684316
nee joh, je moet gewoon de alternate installer disk downloaden. Een live cd is alleen maar om te testen en je KUNT er ook mee installeren. Als je gewoon de installer wil gebruiken is een alternate installer veel makkelijker.

veel suc6 met installeren. Laat maar weten als je hulp nodig hebt
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
pi_69684335
zo, deze is vanaf mijn pc dan ziet er wel goed uti allemaal... mijn pc is er helaas echt te traag voor geloof ik, maar das op zich niet erg want er komt toch een nieuwe
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69684410
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:03 schreef raarmaarwaar het volgende:
nee joh, je moet gewoon de alternate installer disk downloaden. Een live cd is alleen maar om te testen en je KUNT er ook mee installeren. Als je gewoon de installer wil gebruiken is een alternate installer veel makkelijker.

veel suc6 met installeren. Laat maar weten als je hulp nodig hebt
ik ga (nog) niet installeren, maar misschien van de zomer een nieuwe pc en dan ben ik het wel van plan
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_69684473
Als je toch een nieuwe koopt kun je op deze bijvoorbeeld kubuntu zetten.. dat moet met die specs best lukken.
sorry.. ik kan er ook niets aan doen
pi_69684962
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 23:07 schreef raarmaarwaar het volgende:
Als je toch een nieuwe koopt kun je op deze bijvoorbeeld kubuntu zetten.. dat moet met die specs best lukken.
het zit zo.. ik heb een pc en een laptop... de pc is stokoud (uit 2002 ofzo ) en de laptop is ong. 2 jaar oud. als ik een nieuwe pc koop, tyf ik die oude natuurlijk naar zolder ofzo ik ga niet op een oude pc zitten werken,e n bovendien heb ik echt geen plek voor 2 pc's op mijn kamer. Maar ik zou op die andere wel eventueel een dual boot kunnen maken. Daarom kijk ik nu even of het wat is, ubuntu. als ik het niet snap ofzo, dan schiet het niet op. Maar ik denk dat we wel vrienden kunnen worden, linux en ik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:06:04 #100
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_69696485
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 22:46 schreef Visitor.Q het volgende:
Nou, het vorige topic deed er 3 maanden over om vol te raken en nu raakt iedereen er opeens niet over uitgepraat. Tvp dan maar.
Komt door Mint. Overigens heb ik ten alle tijde fortune als ik een shell open:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# MOTD
motd() {
  max_user=13
  which_users=`w | head -${max_user}`
  # Some fun and the date
  FORTUNE=`which fortune`
  if [ $? -ne 0 ] ; then
    fortune=""
  else
    fortune="
# Fortune of the shell
`$FORTUNE`
"
  fi

  UNAME=`uname -a`
  DATE=`date`
  cat <<OEF

# Users logged in (max $max_user)
$which_users
$fortune
$UNAME

OEF

}


Op een oude PC kan je best Ubuntu opzetten, gewoon een server install doen en dan Windowmaker of een andere WM instaleren met xdm. Ubuntu zelf is door compiz volgens mij best zwaar (al gebruik ik geen compiz en kan er eik alleen een educated guess over doen). Anders ga je DSL of een andere unix variant gebruiken als je echt een lichte machine wilt..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')