abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:20:04 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_69664852
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:46 schreef mien-moeke het volgende:
Ik kan bij de maandstoppers!
top!
stormy waters...
sailin'
pi_69668008
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:49 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Ik heb die momenten nog regelmatig hoor. Ik herinner mezelf er dan aan wat de consequenties zijn als ik er weer ééntje opsteek. Was het allemaal maar zo onschuldig, of eigenlijk moeten we gewoon niet zo moeilijk doen. Ik ben blij dat ik gewoon nee kan zeggen en meer maak ik er niet van.
Ik hád het dus helemaal niet meer maar dan opeens is er iets teveel stress en dan..
Vanmiddag nog steeds hè. Zat ik bijna mezelf te saboteren dat een klein sigaartje niet erg is dus dat ik die vanavond wel kan roken om te ontspannen. Dus ik zo ruzie met mezelf maken in de winkel en ik won natuurlijk maar gadverdamme zeg. Lijkt op mijn 3 weken dip, bestaat er ook een 3 maanden dip?
Go hard or go home
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:52:04 #78
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69668138
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:49 schreef Noek het volgende:
Dus ik zo ruzie met mezelf maken in de winkel en ik won natuurlijk maar gadverdamme zeg.


Kun je niet een extra uurtje gaan sporten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69668357
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:52 schreef Copycat het volgende:

[..]



Kun je niet een extra uurtje gaan sporten?
Dat kan niet vanavond. Máár het zou wel helpen denk ik.
Ik ga proberen oppas regelen. Goed idee, Cc. Love it when it rijmt.
Hoe ontspan jij nu eigenlijk? Hoe doen grote niet rokende mensen dat?
Go hard or go home
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:02:33 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_69668627
ik vind dat soms ook nog moeilijk, het "even zitten en lekker een sigaretje roken" maar roken is gewoon geen optie meer, dus ga ik wel zitten, maar niet roken. thats it eigenlijk.
overdag met dat mooie weer neem ik een lekkere bak leut en een boekje en ga in de tuin zitten, dat vond ik wel heerlijk eigenlijk. en sporten dus (spinning is echt cool ) met daarna een lekkere sauna of stoombad.

sterkte noek, je komt er wel weer, het is even zo'n dip weer, dat is alles!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:04:39 #81
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69668721
Ik fiets alles. Met muziek en dan fietsdans ik een beetje over het fietspad. En ik rook nog steeds mijn jointjes. Met tabaksvervanger aka potpourri. En dan voel ik me een enorme hippie en ben ik weer helemaal zen.

Volgens mij is die oppas een goed idee en jij dan op de pedalen in de sportschool voor dat ene stofje. We moeten over een paar dagen immers wel hand in hand het kwartaal in!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69669045
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:02 schreef Belana het volgende:
ik vind dat soms ook nog moeilijk, het "even zitten en lekker een sigaretje roken" maar roken is gewoon geen optie meer, dus ga ik wel zitten, maar niet roken. thats it eigenlijk.
overdag met dat mooie weer neem ik een lekkere bak leut en een boekje en ga in de tuin zitten, dat vond ik wel heerlijk eigenlijk. en sporten dus (spinning is echt cool ) met daarna een lekkere sauna of stoombad.

sterkte noek, je komt er wel weer, het is even zo'n dip weer, dat is alles!
Ja, is cool hè? Vanavond ook maar doen en daarna in bad met een wijntje. Komt goed.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:04 schreef Copycat het volgende:
Ik fiets alles. Met muziek en dan fietsdans ik een beetje over het fietspad. En ik rook nog steeds mijn jointjes. Met tabaksvervanger aka potpourri. En dan voel ik me een enorme hippie en ben ik weer helemaal zen.

Volgens mij is die oppas een goed idee en jij dan op de pedalen in de sportschool voor dat ene stofje. We moeten over een paar dagen immers wel hand in hand het kwartaal in!
Wat is dat dan voor een tabaksvervanger? Triggert dat dan helemaal niet om toch weer gewoon te willen roken?

Ach, het is ook bullshit natuurlijk want ik heb me in die afgelopen maanden vast wel vaker iets van kut gevoeld en ook dat heb ik zingend gered. Het komt wel goed, roken zou nu ook alleen maar symptoombestrijding zijn. Het helpt eventjes maar het lost niks op. Whehehe, godsamme hoe verstandig is dat?!
Go hard or go home
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:17:17 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69669233
Zie je wel? Sterke vrouw, jij!

Nee, die tabaksvervanger triggert het gewone roken totaal niet. Daar ben ik echt nog steeds zo enorm klaar mee. Eigenlijk al vanaf het eerste moment dat we zijn gestopt en dat is geen seconde minder geworden.
Het zijn allerlei kruiden en gedroogd gras of zo. Iets wat de oude Indianen in hun vredespijpen deden en dan gingen ze withuiden scalperen . En het lijkt op en ruikt als potpourri en is uiteraard zonder nicotine en zooi.

Relaxt als een malle zonder gewetensbezwaren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69669365
Zondag 24 mei gestopt met roken onder begeleiding van het medicijn Zyban. Bij mij kwamen ze er na 6 jaar achter dat ik helemaal niet allergisch ben voor huisstofmijt en dat daarom de medicijnen niet aansloegen. Omdat ik toch van mijn klachten af wil (voornamelijk verstopte neus) heb ik besloten om nu een serieuze poging tot stoppen te ondernemen.

One week, three days, 15 hours, 27 minutes and 34 seconds. 212 cigarettes not smoked, saving ¤ 21,29. Life saved: 17 hours, 40 minutes.

[ Bericht 17% gewijzigd door danko op 03-06-2009 16:28:11 ]
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:22:33 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69669452
Succes danko!

Hoe is de eerste week je bevallen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:22:49 #86
58921 Day
You can fly!
pi_69669462
Noek, jij heerlijk mens! Doorzetten hoor, niet opgeven!
Ik herken het gevecht met jezelf wel. Ik ben steeds minder bezig met het roken, maar ik heb per dag 3 momenten waarop ik er echt naar 1 snak (na het eten) en dan zit ik echt tegen mezelf: ik rook er alleen maar 1 na het eten en verder niet! Bullshit natuurlijk!

Oh en afgelopen zaterdag heb ik me aangesteld als een klein kind. Lief en ik waren even naar de stad en het was heerlijk weer en ik zag overal rokende mensen op terrasjes (het ultieme genot voor mij) zitten en toen voelde ik me ZO zielig dat ik gewoon liep te mokken (bijna in tranen, zó erg! ), maar tegelijkertijd mezelf ook zo'n waanzinnige loser vinden. Mokken omdat ik niet(mag) roken!! Te triest, toch? Afijn, een dikke knuffel later ging het wel weer, hoor. Italiaans ijsje hielp ook goed!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_69669850
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:22 schreef Copycat het volgende:
Succes danko!

Hoe is de eerste week je bevallen?
Thnx, de eerste week moest ik gewoon doorroken en 1 pil per dag slikken. Dat beviel prima . Het is de bedoeling dat ik, door dat medicijn, de peuken al smerig ga vinden geloof ik. Dat viel bij mij reuze mee, wel had ik geen geduld meer om me peuk helemaal op te roken omdat ik niet stil kon zitten. Na een week dus gestopt met roken en vanaf toen 2 pillen per dag. De eerste stop-week beviel ging me makkelijk af. Deze week wordt al wat lastiger. Ik hou het nog wel vol maar de verleiding wordt wel groter. Gelukkig is de gelegenheid nu al een stuk minder dan enkele weken terug, dat helpt wel. Bovendien staan mijn vrienden achter me en bieden me dan ook niets aan. Als zij even een peukie gaan roken vlucht ik vaak naar binnen zodat ik niet in de verleiding kom.

Overigens ben ik gestopt om van mijn verstopte neus af te komen maar tot op heden heeft dat nog geen effect. Hoop dat dat nog komt
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:56:23 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_69670740
Danko, succes! En noek, je bent zo stoer, hier kom je ook weer door heen!
stormy waters...
sailin'
pi_69673610
Cc, dat klinkt wel heel lekker maar nu lijkt alles wat te inhaleren valt wel lekker.

Day! Behalve het mokken, merk je al voordelen?

Danko, succes man!
Go hard or go home
  woensdag 3 juni 2009 @ 19:44:44 #90
58921 Day
You can fly!
pi_69676085
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:33 schreef Noek het volgende:
Cc, dat klinkt wel heel lekker maar nu lijkt alles wat te inhaleren valt wel lekker.

Day! Behalve het mokken, merk je al voordelen?

Danko, succes man!
Yep, ik heb veeeeel meer energie. Ik voel me fitter. Ik kom niet meer hijgend de trap op, afgelopen zondag heb ik zo waar een half uurtje hardgelopen, mijn huis ruikt heel schoon en fris, ik ben zelf veel meer/beter gaan ruiken (ben ik niet altijd even blij mee) en ik word de hemel ingeprezen door vrienden en familie!

Oh en Danko, succes!!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
pi_69676341
One month, 19 hours, 49 minutes and 36 seconds. 700 cigarettes not smoked, saving ¤ 70,02. 2 days,


Gewoon ff pimpen met m'n 1 maand!!!
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:21:39 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_69677458
pimp jij maar even raak hoor
stormy waters...
sailin'
pi_69714721
Dit weekend was pinkpop en op pinkpop mocht ik van mezelf voor het eerst weer blowen en ook roken. Al ging het me meer om het blowen.

Maar ik heb dus gerookt, ik heb dus geblowd. Het ging verbazingwekkend makkelijk weer zoals het ging. Maar ik had me voorgenomen alleen te roken in Limburg en dat is gelukt. Het kost me ook echt geen enkele moeite om thuis niet meer te roken, ondanks dat die sigaret weer o zo natuurlijk in mn hand aanvoelde.

Ik wil wel proberen nu weer wat vaker te blowen, omdat ik het wel gewoon mis. (Ondanks dat ik het afgelopen jaar voor het eerst in jaren weer kleuren zag, gmgighghighihgihgihgi) Het roken mis ik totaal niet nu ik het weer niet doe, dus dat gaat geen probleem opleveren.

Ik beschouw mezelf nog steeds als een niet-roker dus!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_69718599
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:50 schreef mien-moeke het volgende:
One month, 19 hours, 49 minutes and 36 seconds. 700 cigarettes not smoked, saving ¤ 70,02. 2 days,


Gewoon ff pimpen met m'n 1 maand!!!
Tvp want dat moet ik nog maar zien te halen. De tiende en ik ben het iig niet vergeten. .

En Phoebe... kijk je uit dat het allemaal niet te makkelijk lijkt? Ik ben wel de laatste die hier wat mag zeggen he maar het klinkt voor mij als nog-roker alsof je een beetje in een valkuil stapt en dat zou ik oprecht zonde vinden. Je bent immers al zover.
pi_69718925
Thanks Stali. Ik moet zeggen ik was er bang voor hoor. Maar nu echt niets aan de hand. Ik taal er niet naar, ik zag een asbakje staan op het werk en dacht dingen als aaahjaaakkiebaaah.

Ik had voor mezelf heel duidelijk de grens "in limburg" en dat ging goed. Niet eens getaald naar een sigaretje thuis onder het mom "oooooch die ene, wat maakt het uit". Ik vraag me zelfs af of ik het volgende festival nog wel moet roken... Risico is alleen dat wanneer ik dat niet doe ik de hele dag met een joint in de hand loop Maar goed, daar moet ik nog eens mijn gedachten over laten gaan...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_69719907
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Thanks Stali. Ik moet zeggen ik was er bang voor hoor. Maar nu echt niets aan de hand. Ik taal er niet naar, ik zag een asbakje staan op het werk en dacht dingen als aaahjaaakkiebaaah.

Ik had voor mezelf heel duidelijk de grens "in limburg" en dat ging goed. Niet eens getaald naar een sigaretje thuis onder het mom "oooooch die ene, wat maakt het uit". Ik vraag me zelfs af of ik het volgende festival nog wel moet roken... Risico is alleen dat wanneer ik dat niet doe ik de hele dag met een joint in de hand loop Maar goed, daar moet ik nog eens mijn gedachten over laten gaan...
Dat blowenverhaal is ook anders dan het roken natuurlijk. Ik begrijp het niet helemaal maar wel een heel klein beetje omdat ik als een jonge "Stali" wel flink geblowed heb.

Ach, en eik wil ik je een beetje behoeden voor alle drogredenaties om toch die sigaretten te roken.
Rokers hebben de smoesjes wel uitgevonden ook he, ik in ieder geval wel. .

Maar goed, dit was voor mij een tvp om er toch weer mee bezig te zijn (lurk al een poosje bij jullie mee) en ik hoop van harte dat je het volhoudt en mijzelf wil ik ook graag in dat rijtje van gestopten zien uiteraard.
pi_69733003
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:58 schreef Belana het volgende:
het is echt zo he, de eerste 2 weken zijn het ergst
Eerste 2 weken stellen niets voor. Na 6-7 weken dan ga je het pas missen.

* Doagere rookt alweer bijna een halfjaar!
  vrijdag 5 juni 2009 @ 11:36:45 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69733379
Ik mis er niks van . Ook niet na bijna drie maanden.
Hoe lang was je gestopt?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_69733410
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 11:36 schreef Copycat het volgende:
Ik mis er niks van . Ook niet na bijna drie maanden.
Hoe lang was je gestopt?
Iets meer dan 7 weken.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 12:08:45 #100
58921 Day
You can fly!
pi_69734427
2 weken, 9 uur en 7 minuten gestopt, ¤ 59,32 gespaard, 258 sigaretten niet gerookt, 21 uur en 30 minuten aan extra leven erbij!
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')