abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:49:13 #1
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69485642


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)


- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)


- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81clubroeier
cryforhelp coach barlid
immortalsean clubroeier
Thrawn coach
Orionis coach


- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups


- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)


- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Coach
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht


- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)


- Skøll - Amsterdam:
Uitschuifkonijn Roeier
Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach


- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
AHappelstroop (licht)
Koert
tritonpim


- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3


Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

Fotowebsites:
Merijn Soeters
NL Roei
Jan-Edwin
Jorrit Salverda
RoeiFoto.nl
RoeiFoto.eu
MijnAlbum.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door Pikhoofd op 28-05-2009 12:30:50 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 mei 2009 @ 11:51:24 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69485726
Wokee!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_69485865
hoi tvp
pi_69486171
Overigens zijn Thrawn en ik coach van Euros EJZ, cryforhelp is coach en immortalsean en ocf81 zijn clubroeierts.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69486435
Ik moet niks met roeien te maken hebben, ik ben barlid!
pi_69486527
´T plaatje in de OP is dood
pi_69486962
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:31 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Zou wel een leuke toevoeging kunnen zijn voor de SA-roeiers!

Hebben jullie deze negatieve mening enkel om het DEV-klassement of ook over de N4- velden?
Ik heb niets tegen een N4- veld als daar leuke competitie is te verkrijgen Ik zie alleen geen meerwaarde in het maken van een extra veld voor deze ploegen.
Volgens mij voegt het niets toe wat niet al bestond door het varen van N/O en als je wat blikken hebt getrokken eens kijken hoe goed je mee komt in de O/SA velden. Nu zitten zoals JW3 ook al schreef de ploegen verdeeld in nog meer velden.
Het kweekt ook geen continuiteit binnen je vereniging want volgend jaar zullen de ploegen waarschijnlijk compleet vernieuwd zijn en moeten de roeiers die nu in dat veld zitten het alsnog in het O veld gaan zoeken en het is dan maar de vraag of ze dan sneller zullen gaan en of je dan in totaliteit betere ploegen krijgt
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:29:56 #8
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69487002


[ Bericht 100% gewijzigd door Pikhoofd op 28-05-2009 12:30:15 ]
pi_69496398
Jaaaaaaa
pi_69497617
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:52 schreef Bellah het volgende:
Jaaaaaaa [ afbeelding ]
Jeetje, wat een tempo
pi_69497638
tvp, tevens als het nog kan, zou achter mijn naam in de OP coach kunnen komen? ik ben dan nog altijd licht, voel me licht en zal ook licht blijven denken, maar dit wekt de suggestie dat ik nog kan roeien...

bvd!
pi_69509220
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:32 schreef De_Brok het volgende:
tvp, tevens als het nog kan, zou achter mijn naam in de OP coach kunnen komen? ik ben dan nog altijd licht, voel me licht en zal ook licht blijven denken, maar dit wekt de suggestie dat ik nog kan roeien...

bvd!


Heeft de extra coaching al effect?
pi_69509666
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 17:32 schreef De_Brok het volgende:
tvp, tevens als het nog kan, zou achter mijn naam in de OP coach kunnen komen? ik ben dan nog altijd licht, voel me licht en zal ook licht blijven denken, maar dit wekt de suggestie dat ik nog kan roeien...

bvd!
hmmm, wat zou ik achter mijn naam dan moeten laten zetten. In ieder geval geen roeier want met 2km roeien de afgelopen 3 jaar lijkt me dat wat overdreven.

Wat betreft het N4- veld. Ook daar heb ik dus problemen mee. Ten eerste de versnippering van ploegen op hetzelfde niveau. Ten tweede is het ook niet echt bevorderlijk voor de ontwikkeling van roeiers. De opbouw valt een beetje weg, Het tweede jaar wordt teveel gelijkend op het derde en vierde jaar waardoor het roeien snel saai kan worden. Wil je echt verder komen in roeien is daar toch wel wat jaartjes investeren voor nodig en moet daar ook een opbouw in kunnen zitten.
pi_69509957
Joepie
pi_69510515
Wat moet je trouwens als zware roeier ongeveer trappen op de ergo in 20 min? 1:45 of zoiets?
pi_69510947
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:38 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat moet je trouwens als zware roeier ongeveer trappen op de ergo in 20 min? 1:45 of zoiets?
Meindertje doet 1.35 en die is zwaar (91kg)
pi_69511452
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:48 schreef jw3 het volgende:

[..]

Meindertje doet 1.35 en die is zwaar (91kg)
Meindertje?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_69511510
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:38 schreef Leso_Varen het volgende:
Wat moet je trouwens als zware roeier ongeveer trappen op de ergo in 20 min? 1:45 of zoiets?
ligt eraan wat je met je training wilt.. ED? Of 20min test?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69511803
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:05 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Meindertje?
Meindert Klem neem ik aan.
pi_69512379
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:05 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Meindertje?
Ja die inderdaad, en met maar 1 (2 als het OKT ook telt) klasserend boord blik kan ie dus ook nog in het N4- veld meevaren....
pi_69512465
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:48 schreef jw3 het volgende:

[..]

Meindertje doet 1.35 en die is zwaar (91kg)
Die zit waarschijnlijk op een iets hoger niveau dan onze skollie hier. 1:45 is redelijk ok, vooropgesteld dat je 1ejaars wedstrijdroeier of fitte comporoeier bent. Het zou inhouden dat als je het goed doet je rond de 6:30 uitkomt op een 2K-test. Nu weet ik natuurlijk niet of je 80 of 100kg bent, dat scheelt nl. nogal

Om nog even terug te komen op het N4- verhaal, het lijkt me dat 24 ploegen in het N4+ veld ook niet echt is wat je wil om je roeiers door te laten ontwikkelen, dus wat dat betreft lijkt het me dat beide velden competitiever zijn geworden.
pi_69512594
Ik deed in mijn eerste jaar 1:42 op de 6k, maar zoals de trouwste volgers van dit topic wel weten was ik stiekem al bekend met de afstand
Ik denk dat ik het tegenwoordig misschien wel beter zou kunnen omdat ik meer techniek heb, alleen de conditie moet wat worden opgevijzeld.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2009 01:16:27 ]
pi_69512598
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:39 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ja die inderdaad, en met maar 1 (2 als het OKT ook telt) klasserend boord blik kan ie dus ook nog in het N4- veld meevaren....
OKT is geen klasserend blik maar hij telt wel
pi_69514164
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

ligt eraan wat je met je training wilt.. ED? Of 20min test?
20 min test inderdaad
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:43 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Die zit waarschijnlijk op een iets hoger niveau dan onze skollie hier. 1:45 is redelijk ok, vooropgesteld dat je 1ejaars wedstrijdroeier of fitte comporoeier bent. Het zou inhouden dat als je het goed doet je rond de 6:30 uitkomt op een 2K-test. Nu weet ik natuurlijk niet of je 80 of 100kg bent, dat scheelt nl. nogal
Ik ben iets meer dan 80 kilo, 1.96. Ben nu in principe nog ongetraind (pas sinds een maand ofzo beetje serieus aan het trainen) en deed vanavond 1.53.1 op 20 minuten. Paar weken geleden een 2K op 6.55 gedaan.

Maar dan weet ik ongeveer waar ik sta, en waar ik mezelf even heen ga trainen deze zomer
pi_69514876
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Maar dan weet ik ongeveer waar ik sta, en waar ik mezelf even heen ga trainen deze zomer
In wat voor een ploeg ben je nu mee aan het trainen dan? Kan je niet meedraaien in de talentenacht oid?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69515063
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:47 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

20 min test inderdaad
[..]

Ik ben iets meer dan 80 kilo, 1.96. Ben nu in principe nog ongetraind (pas sinds een maand ofzo beetje serieus aan het trainen) en deed vanavond 1.53.1 op 20 minuten. Paar weken geleden een 2K op 6.55 gedaan.

Maar dan weet ik ongeveer waar ik sta, en waar ik mezelf even heen ga trainen deze zomer
Voor eerstejaars zou ik zeggen:
- toppers gaan in december onder de 6.20 (maar dat zijn er maar een paar)
- gemiddeld tussen de 6.40 en 6.25

Voor 6k
- toppers in december van eerstejaar onder de 1.42
- gemiddeld tussen de 1.44 - 1.51
pi_69515545
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 07:46 schreef Orionis het volgende:

[..]

In wat voor een ploeg ben je nu mee aan het trainen dan? Kan je niet meedraaien in de talentenacht oid?
Ik ben laatste dagen vooral voor mezelf bezig, en nog met mijn introductie bootje. Zondag begint de training voor de talentenacht, waar ik aan mee ga doen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:07:34 #28
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_69517856
teeveepee

Pf, wilden we woensdag gaan roeien, waren 3 van de 4 setjes van onze palen weg!
Die liggen dus op de botenwagen die naar Venetië is voor Vogalonga, heel handig (en we krijgen ze dinsdag pas terug)
Het bestuur was ook niet erg behulpzaam (Ga maar ergometeren! (en die waren allemaal bezet)), dus toen hebben we maar op goed geluk andere palen meegenomen. Degene die die palen meegenomen heeft is ons nu heel hard snackjes schuldig!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_69521858
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:49 schreef Thrawn het volgende:

[..]

OKT is geen klasserend blik maar hij telt wel
waarom niet? zou echt geen reden weten te verzinnen waarom dat geen klasserende 2k zou zijn geweest.
pi_69523423
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:05 schreef De_Brok het volgende:

[..]

waarom niet? zou echt geen reden weten te verzinnen waarom dat geen klasserende 2k zou zijn geweest.
Laten we nu net deze discussie op Euros gehad hebben. Here comes the science:

Volgens 28.2 RvR:
quote:
Klasserende wedstrijden zijn nationale wedstrijden die als zodanig door het bestuur zijn aangewezen en gepubliceerd in "Roeien".
Het OKT is geen nationale wedstrijd die als klasserend is aangewezen, en daarom dus niet klasserend.

Echter, volgens 13.5 RvR:
quote:
Overwinningen behaald op internationale wedstrijden en wedstrijden in het
buitenland die aan de voorwaarden voldoen genoemd in artikel 28 lid 2 tellen eveneens mee voor de klasse indeling.
Voorwaarden uit 28.2 RvR:
quote:
Het veld
− is uitgeschreven voor Senioren B of voor Senioren A volgens artikel
13 lid 1, 2 en/of 3,
− wordt boord-aan-boord geroeid,
− in boten van vrije constructie, en
− over afstanden tussen 1500 meter en 2500 meter
Als je dus als beginneling het OKT wint heb je dus geen klasserend blik maar ben je wel nieuweling mag je geen beginnelingenveld meer starten. Zelfde geldt voor Gent (may), Essen, Worldcups etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thrawn op 29-05-2009 13:05:37 ]
pi_69524561
hier volstaat een welluidend: O...
pi_69527447
Mooie samenvatting Thrawn, dat scheelt weer twee pagina's posts

Maar het lijkt me echt een mooie grap als Klem inderdaad nog n4- gaat starten Z'n partner in de dubbel is hier ook nog even actief geweest toch?
pi_69530161
Laga EJZ gaat nu ook het O4+ starten, gaat leuk worden op de ARB
pi_69547181
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:11 schreef cryforhelp het volgende:
Mooie samenvatting Thrawn, dat scheelt weer twee pagina's posts

Maar het lijkt me echt een mooie grap als Klem inderdaad nog n4- gaat starten Z'n partner in de dubbel is hier ook nog even actief geweest toch?
Die kans lijkt me erg klein dat dat zal gebeuren. Zover ik weet zitten die Meindert en Olivier op dit moment nog in Amerika tot half juni.

[ Bericht 1% gewijzigd door jw3 op 30-05-2009 15:58:19 ]
pi_69562995
Jippie (compo)blik
Deze keer heb ik hem ook maar opgehaald

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2009 22:44:10 ]
pi_69565510
Feli ocf, dat was op de OCT neem ik aan?
pi_69569204
De OCT inderdaad.

Het was overigens wel een close call.
De 1000 meter werd geschrapt omdat er in de andere heat een meetfout was ontstaan waardoor de race niet goed geregistreerd werd. Keuze was overroeien of laten vervallen. Ik had op die 1000 meter niet zo goed gepresteerd, dus ik had aan de CC doorgegeven dat ik het liever liet schrappen. Overroeien was vanwege de veranderde wind nogal oneerlijk dus dat had ook niet de voorkeur van vele andere ploegen. Er was een skølliie die mij op ca 5,5 sec had gezet in de 1000m. op de 2000 had ik hem op 9,8 sec gezet. zou dus 1,2 sec te weinig zijn geweest om te winnen. de reden dat ik zo slecht presteerde was dat ik een paar keer op de balletjes inpikte door de wind. Ik dacht steeds wel genoeg marge te hebben om er uit te blijven na een correctie voor de wind, maar dan verleierde ik weer. Elke keer dat je blijft haken lig je bijna weer stil, dus dat kost snelheid en tijd. In de 2k heb ik toch maar meer marge genomen. Omdat de wind wat ander stond heb ik nu een keer op hogerwal een balletje gehakt, maar na een correctie waren de balletjes geen probleem meer. Nu nog leren kijken en roeien, dat kostte door tempoverval ook tijd volgens mijn begeleider. Uiteindelijk was in de andere heat een jongen een halve seconde langzamer, dus had ik net geluk dat ik aan het eind besloot dat hard voorliggen niet genoeg was
(ik had de hele race mijn focus meer op techniek gelegd dan op superhard gaan dus ik had in de laatste 500 nog wat over)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2009 10:03:25 ]
pi_69571137
Feli Lijkt me toch lastig, in je eentje.

edit: [TK] Veel Oude Blikken! Hihi...

[ Bericht 29% gewijzigd door Bellah op 31-05-2009 13:06:05 ]
pi_69575165
wel een leuke variatie

Een race blijft een race en als je het alleen moet doen is het wel mentaal een stukje anders, maar je gaat nog steeds even hard dood als je het echt goed doet en tot het gaatje moet gaan. Gisteren eigenlijk een wanprestatie geleverd, ik weet van mezelf dat ik best harder kan dan dit.

Overigens nog een leuk verhaaltje op NLRoei over skiffen. Vooral de voorlaatste twee alinea's laten zien dat skiffen helemaal niet zo alleen is als dat het lijkt. Ik kan het ook prima vinden met enkele van mijn tegenstanders uit de bokaal.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2009 15:42:37 ]
pi_69585678
Viel me al op ocf, want op de PEik waren er ook een aantal uit de bokaal. En daar wordt toch onderling meer met elkaar gepraat dan bij andere nummers. Men zoekt elkaar ook meer op na de wedstrijd heb ik zo het gevoel.

Man, wat had ik graag die Thetis sprint gedaan in mijn skiff en dan dat hele wedstrijdveld aan gort gevaren.
Maar helaas kan ik niet, want kan nooit op tijd in A'dam zijn
Dus nu enkel slechts de zaterdag en zondag even het veld aanvegen. En hopelijk gaat dat lukken want dan pleit ik voor een vrijstelling op de Martini (baggerwedstrijd).


@Delnooz: Zeg, wat doen die rietjes in je 4x+ ?

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjobber op 31-05-2009 22:47:29 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_69587925
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:52 schreef Sjobber het volgende:

@Delnooz: Zeg, wat doen die rietjes in je 4x+ ?
Ik weet niet of het een vraag was in de trend van 'heb jij die nodig?!', of 'waarvoor dienen ze?'.. In het laatste geval of voor diegenen die het niet weten:
Rietjes op de boordrand plakken kan de roeier helpen om te zien tot waar hij mag voorin mag komen, om af te leren dat de roeier na-reikt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69589020
Wij hebben ze ook een tijdje gehad, hippe roze! Veel hielp het niet

Ik ga misschien morgen bij m'n burgervereniging in Roermond skiffen... Altijd leuk op de Maas! Wordt alleen erg vroeg, want later op de ochtend zijn er vast al veel plezierjachten.. Dus ik ga nu snel slapen, of ik ren morgen wel een rondje
pi_69590590
Volgens mij heb ik weleens gezeild vanuit die haven in roermond. En teringjantje wat stroomt het daar hard, dan moet je wel stroomopwaarts beginnen, anders kom je nooit thuis
  maandag 1 juni 2009 @ 08:14:56 #44
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_69594884
Hee iedereen. Banyoles was leuk. Nu kijken of de video gemonteerd kan worden.


gr
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_69596193
Ik ben wel benieuwd naar die video
pi_69612365
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:27 schreef Bellah het volgende:
Wij hebben ze ook een tijdje gehad, hippe roze! Veel hielp het niet

Ik ga misschien morgen bij m'n burgervereniging in Roermond skiffen... Altijd leuk op de Maas! Wordt alleen erg vroeg, want later op de ochtend zijn er vast al veel plezierjachten.. Dus ik ga nu snel slapen, of ik ren morgen wel een rondje
Heb dit weekend ook op de maas geroeid, beviel prima. Bovendien is mix8+ door de randvoorwaarden echt een geniaal nummer
pi_69628206
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:52 schreef Sjobber het volgende:
Viel me al op ocf, want op de PEik waren er ook een aantal uit de bokaal. En daar wordt toch onderling meer met elkaar gepraat dan bij andere nummers. Men zoekt elkaar ook meer op na de wedstrijd heb ik zo het gevoel.

Man, wat had ik graag die Thetis sprint gedaan in mijn skiff en dan dat hele wedstrijdveld aan gort gevaren.
Maar helaas kan ik niet, want kan nooit op tijd in A'dam zijn
Dus nu enkel slechts de zaterdag en zondag even het veld aanvegen. En hopelijk gaat dat lukken want dan pleit ik voor een vrijstelling op de Martini (baggerwedstrijd).


@Delnooz: Zeg, wat doen die rietjes in je 4x+ ?
Zozo, grote woorden! Grootse daden?

Die rietjes zijn om de inzet te verbeteren.

@iedereen: Was het OCT eindelijk voor het eerst wel een leuke wedstrijd?
pi_69628700
* Bellah gaat heel waarschijnlijk naar Luzern
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 juni 2009 @ 12:15:06 #49
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69630391
Gaan we naar dezelfde camping?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_69631608
Hee allen

Kort vraagje, is wedstrijdroeien te combineren met fulltime werk of stage?

Wil volgend jaar graag gaan wedstrijdroeien, maar heb wel de nodige verplichtingen, doordeweeks van 9 tot 5. Dus ben benieuwd of dat met elkaar te rijmen valt.... of moet je je studie echt op een laag pitje hebben staan?

Thanks
pi_69631982
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:07 schreef Ops het volgende:
Hee allen

Kort vraagje, is wedstrijdroeien te combineren met fulltime werk of stage?

Wil volgend jaar graag gaan wedstrijdroeien, maar heb wel de nodige verplichtingen, doordeweeks van 9 tot 5. Dus ben benieuwd of dat met elkaar te rijmen valt.... of moet je je studie echt op een laag pitje hebben staan?

Thanks
Het is wel zwaar, maar het kan. Hangt wel iets van de vereniging af, maar er zijn een groot aantal waar trainingstijden gewoon in de avond vallen. Hou er wel rekening mee dat er dan echt zeer weinig tijd voor andere dingen overblijft.
pi_69633070
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:07 schreef Ops het volgende:
Hee allen

Kort vraagje, is wedstrijdroeien te combineren met fulltime werk of stage?

Wil volgend jaar graag gaan wedstrijdroeien, maar heb wel de nodige verplichtingen, doordeweeks van 9 tot 5. Dus ben benieuwd of dat met elkaar te rijmen valt.... of moet je je studie echt op een laag pitje hebben staan?

Thanks
Als je werkgever je enige souplesse toestaat met betrekking tot de werktijden is het zeker te doen. Op sommige dagen is het wel erg zwaar om eerst te trainen en dan hard aan het werk te gaan en dan weer te trainen, maar sjaarsen trainen meestal maar 7x per week. Je houdt dan inderdaad weinig over voor zoiets als een sociaal leven buiten de trainingsgroep omdat een sporter ook veel moet herstellen (lees slapen of iets gelijkwaardigs qua inspanning) Rust is ook een mentaal iets, dus dat betekent dat je dan ook niet keihard moet gaan stressen met een gedachteoefening, dat heeft ook z'n effect op je herstel vanwege de hormoontjes die bij stress vrijkomen.
Als je stress hebt is je belastbaarheid minder, dat kan ik je uit ervaring vertellen

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2009 14:30:13 ]
pi_69634685
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Gaan we naar dezelfde camping?
Goeie vraag, you tell me! Weet jij trouwens wat de entree is voor de laatste wedstrijddag?

En ik wil ook Clubroeister achter mijn naam in de OP
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:49:16 #54
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69636007
Over het combineren met werk/stage: vergeet niet dat je graag traint als het buiten licht is. Wel handig voor je coaches, en wel zo veilig op het water. In de winter kun je 't wel vergeten, als je van 8 tot 17 werkt.
pi_69637229
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:49 schreef Pikhoofd het volgende:
Over het combineren met werk/stage: vergeet niet dat je graag traint als het buiten licht is. Wel handig voor je coaches, en wel zo veilig op het water. In de winter kun je 't wel vergeten, als je van 8 tot 17 werkt.
Ik heb wel mijn stage gedaan i.c.m. skiffen. maar ik dnek dat als het een sjaars acht geweest zou zijn dat niet mogelijk was geweest, en idd roeien doe je overdag, maar als je werkgever dus niet zo moeilijk doet kan je bijvoorbeeld in de ochtend wat later komen en dan wat langer doorwerken, of andersom. Zo heb ik het destijds opgelost.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:39:44 #56
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_69641197
Hoe vonden jullie trouwens de stukjes vanuit Banyoles? :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_69650741
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:39 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoe vonden jullie trouwens de stukjes vanuit Banyoles? :-)
Leuk om te lezen dat er iemand gewoon vanaf het botenterrein naar de verhalen gaat zoeken en met veel kennis van zaken schrijft. Ik had zelf besloten dat deze worldcup net iets te matig bezet was om de races live te gaan zien en wil er in Luzern weer bij te zijn om de lichte Skadi dames hopelijk wel de A finale te zien halen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_69654527
Ik ga misschien ook naar Luzern
pi_69654752
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:51 schreef Leso_Varen het volgende:
Ik ga misschien ook naar Luzern
WEO, leuke artikelen en goed te zien dat NLroei weer een beetje nieuw bloed krijgt. Zet het werk door want onafhankelijke verslaggeving van het roeien is zeer belangrijk.
Ik ga ook naar Luzern, en hoop er mooi scullen te kunnen zien...
pi_69685854
Vanavond ED-record gevaren over 250m... Het waaide niet eens zo hard, we waren lekker bezig.

59 seconden!
pi_69686424
Iedereen die naar de EDR komt; kom trouwens ook vooral naar het vet gave feest de avond ervoor!

zo, heb ik mijn taak ook weer verricht deze maand
pi_69736622
Zo in de trein, op naar de bosbaan waar we vanavond lekker een potje gaan sprinten!
Toch wel een leuke twist, zo voor het weekend.

We starten zondag nu ook met de 8 door de helft in viertjes, we gaan eens kijken wat we kunnen aanrichten in het LO4+ veld
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2009 @ 13:35:48 #63
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69737313
Zondag gelijk NK finale in SA8+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_69746821
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zondag gelijk NK finale in SA8+
Je zou iedereen er maar afpalen ...
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69754073
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 13:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zondag gelijk NK finale in SA8+
Je gaat dus niet meer met de 3 andere beginnelingen in de 4 starten?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2009 @ 22:20:16 #66
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69755658
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 21:32 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Je gaat dus niet meer met de 3 andere beginnelingen in de 4 starten?
Het is even afwachten hoe de rest van het seizoen verloopt, misschien op de slot.
Maar ik verwacht het niet eigenlijk, richten ons volledig op de 8+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2009 @ 22:24:47 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69755786
Was een mooie sprint trouwens vanavond, Seekfam congrats. Maar wij zijn weer op de goede weg
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_69756939
Waarom is die sprint geen 250m?
We lagen een halve lengte voor

Na 500m:
1. Seekfam
2. D_A (op halve lengte)
3. Kluup (op boegballetje )
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69757332
Sorry mensen. maar dank jullie wel
Het was inderdaad bij de 250 inderdaad nog erg spannend!
Gingen na 250 aan, wat genoeg bootsnelheid bleek te zijn.

O, en op eens opslag zitten is niet cool bij een sprint. Morgen weer zoals het oude.
Zin an, goede pot morgen hebben lastig geloot, maar dat gaat wel goed komen denk ik zo, keep it cool, keep it simple

[ Bericht 18% gewijzigd door seekfaM op 05-06-2009 23:49:07 ]
pi_69775046
Hier nog mafkezen die de boel zo op stelten hebben gezet bij Audentis gisteravond? Wat een bizarre bende! Feestje bij een traditionele vereniging die ondanks instructies volkomen niks begreep van de mos tussen roeiers. Dus ieder gestreept biertje of duwpartijtje resulteerde erin dat mensen in de nek gegrepen werden en op grove wijze eruit gegooid. Wat een aantal lui niet zo relaxt vonden waarop ze de Audentis kroeg en de rest van het gebouw begonnen te slopen. Resultaat: misschien zomaar een paar duizend euro schade. Maar wel vermakelijk om te zien hoe erg mensen elkaar niet begrijpen af en toe.

[ Bericht 4% gewijzigd door Orionis op 06-06-2009 18:42:29 ]
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69780319
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 18:29 schreef Orionis het volgende:
Hier nog mafkezen die de boel zo op stelten hebben gezet bij Audentis gisteravond? Wat een bizarre bende! Feestje bij een traditionele vereniging die ondanks instructies volkomen niks begreep van de mos tussen roeiers. Dus ieder gestreept biertje of duwpartijtje resulteerde erin dat mensen in de nek gegrepen werden en op grove wijze eruit gegooid. Wat een aantal lui niet zo relaxt vonden waarop ze de Audentis kroeg en de rest van het gebouw begonnen te slopen. Resultaat: misschien zomaar een paar duizend euro schade. Maar wel vermakelijk om te zien hoe erg mensen elkaar niet begrijpen af en toe.
mjah, Audentis wilde persé zelf de orde regelen, het was nog aangeboden dat wij dat zouden doen, maar nee dat hoefde niet ... waren blijkbaar ook paar mensen de trap afgegooid en meer van dat soort onzin
pi_69785569
Ik was er gisteren ook bij, inderdaad jammer dat er vrij weinig mocht. Toen het feestje was afgelopen kregen we buiten nog aan de stok met een paar 'locals' die met ons onder het motto 'kutstudenten' op de vuist gingen. Beetje jammer.

Ik zal me ook nog wel even voorstellen, ik ben Rainier, een eerstejaars comporoeier bij Nereus. Hoewel van roeien nu weinig sprake meer is, we gaan vooral voor de feestjes
pi_69786173
Feestjes zijn oké... Zie tijdstip. Ik hou het even beperkt ivm de hoeveelheid bier:

Ik wandel morgen ook even op de Bosbaan rond, hard roeien is mooi om te zien.
pi_69787074
Goedemorgen

O4+ starten
Gister en eergisteren allebei blik
pi_69787487
gefeliciteerd
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 juni 2009 @ 21:43:58 #76
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69808427
Okeanos 2:59.08

Zag ons gaan de eerste 500

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 8 juni 2009 @ 16:36:21 #77
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_69829569
Audentis een traditionele vereniging? Is geen van de zeven dus per definitie niet traditioneel.

Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 8 juni 2009 @ 16:55:21 #78
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_69830231
Nou, tot zo ver mijn voorbereiding voor de zwarte water regatta. ben ziek

Hopen dat het snel bijtrekt, dan kan ik hopelijk donderdag weer trainen...
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_69831154
quote:
Op maandag 8 juni 2009 16:36 schreef WanEnOonlie het volgende:
Audentis een traditionele vereniging? Is geen van de zeven dus per definitie niet traditioneel.


Ze noemen zichzelf een traditionele vereniging en binnen Enschede zijn ze dat misschien ook wel. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/DSCC/DJCR_'Audentis_et_Virtutis'. Traditioneel maar dus niet corporaal. Maar vrijdag hebben ze er blijk van gegeven duidelijk niet veel van de mos te begrijpen.

Overigens zijn er in Enschede uberhaupt geen corporale verenigingen te vinden.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69832406
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:21 schreef Orionis het volgende:

[..]

Ze noemen zichzelf een traditionele vereniging en binnen Enschede zijn ze dat misschien ook wel. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/DSCC/DJCR_'Audentis_et_Virtutis'. Traditioneel maar dus niet corporaal. Maar vrijdag hebben ze er blijk van gegeven duidelijk niet veel van de mores te begrijpen.

Overigens zijn er in Enschede uberhaupt geen corporale verenigingen te vinden.
Bijna alles wat hier staat is bij ons gebruikelijk.. Alleen mores behoor je niet op te schrijven. Anders is het geen mos (ongeschreven regel) meer.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69845991
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Bijna alles wat hier staat is bij ons gebruikelijk.. Alleen mores behoor je niet op te schrijven. Anders is het geen mos (ongeschreven regel) meer.
Dit alles is ook bij Euros net zo gebruikelijk. Maar iedere vereniging heeft daarnaast nog zijn eigen mores natuurlijk. En hoe belangrijk die mores zijn en of ze consequent nageleefd en gehandhaafd worden bepaald hoe traditioneel een vereniging is. Corporaal zijn zegt volgens mij tegenwoordig niet zoveel meer nu alle verenigingen toch open zijn voor niet-leden. Volgens mij zijn er knorrenverenigingen die een hardere ontgroening/KMT/afroeiperiode/na-introductie hebben dan sommige KNSRB verenigingen.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69846707
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:06 schreef Orionis het volgende:

Volgens mij zijn er knorrenverenigingen die een hardere ontgroening/KMT/afroeiperiode/na-introductie hebben dan sommige KNSRB verenigingen.
Achja, je bent gewoon corporaal of niet.. Je kunt het niet worden of doen..
Het grootste verschil zijn nog altijd de mensen die er rondlopen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69849050
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:21 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Het grootste verschil zijn nog altijd de mensen die er rondlopen.
Idd, mensen die in een gebouw alles slopen wat ze tegenkomen, tot op de elektriciteit- en waterleidingen toe. Ik ben er zelf niet vies van om bij een roeiwedstrijd de boel lekker op stelten te zetten, maar bij dit soort mensen ben ik toch blij dat ik er niet bijhoor en het ook niet kan worden of doen...
pi_69849071
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:33 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Idd, mensen die in een gebouw alles slopen wat ze tegenkomen, tot op de elektriciteit- en waterleidingen toe. Ik ben er zelf niet vies van om bij een roeiwedstrijd de boel lekker op stelten te zetten, maar bij dit soort mensen ben ik toch blij dat ik er niet bijhoor en het ook niet kan worden of doen...
Op wie doel je dan?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69852655
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Op wie doel je dan?
Het gebouw waar het pré EDR feest was is nog steeds afgesloten omdat het door de brandweer is afgekeurd: alle leidingen in de gangen waren van de muur af getrokken. En in ieder geval Aegir en Nereus waren erbij betrokken. Corporaal zijn is tegenwoordig duidelijk iets anders dan correct zijn voor die lui.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:27:18 #86
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_69853927
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:06 schreef Orionis het volgende:

[..]

Dit alles is ook bij Euros net zo gebruikelijk. Maar iedere vereniging heeft daarnaast nog zijn eigen mores natuurlijk. En hoe belangrijk die mores zijn en of ze consequent nageleefd en gehandhaafd worden bepaald hoe traditioneel een vereniging is. Corporaal zijn zegt volgens mij tegenwoordig niet zoveel meer nu alle verenigingen toch open zijn voor niet-leden. Volgens mij zijn er knorrenverenigingen die een hardere ontgroening/KMT/afroeiperiode/na-introductie hebben dan sommige KNSRB verenigingen.
Dat is natuurlijk een bullshit-verhaal. De vereniging waar we het hier namelijk over hebben is niet een roeivereniging, maar een studentenvereniging. Binnen dat concept ben je gewoon wel of niet corporaal.

En sinds wanneer heeft corporaal iets te maken met de hardheid van een ontgroening?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_69854157
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:27 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een bullshit-verhaal. De vereniging waar we het hier namelijk over hebben is niet een roeivereniging, maar een studentenvereniging. Binnen dat concept ben je gewoon wel of niet corporaal.

En sinds wanneer heeft corporaal iets te maken met de hardheid van een ontgroening?
Als je goed leest, zie je dat ik een onderscheid maak tussen corporale verenigingen en traditionele verenigingen. Corporale verenigingen zijn altijd traditioneel, maar traditionele verenigingen, zoals in het geval van Audentis, niet altijd corporaal.

En de hardheid van een ontgroening heeft niet zoveel meer te maken met het corporaal zijn inderdaad, dat was precies mijn punt.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69855104
roeien! veel vetter dan dat gelul over corporaal zijn of niet.
pi_69857173
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef De_Brok het volgende:
roeien! veel vetter dan dat gelul over corporaal zijn of niet.
Laga is nog in het klassement te pakken

Trouwens die Belg bij ons in de boot, wat een grappenmaker is dat
pi_69861287
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef De_Brok het volgende:
roeien! veel vetter dan dat gelul over corporaal zijn of niet.
Roeien! Bij welke vereniging boeit niet zoveel, als het maar hard gaat.
pi_69870364
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:38 schreef Orionis het volgende:

[..]

Het gebouw waar het pré EDR feest was is nog steeds afgesloten omdat het door de brandweer is afgekeurd: alle leidingen in de gangen waren van de muur af getrokken. En in ieder geval Aegir en Nereus waren erbij betrokken. Corporaal zijn is tegenwoordig duidelijk iets anders dan correct zijn voor die lui.
Nereus vind ik nog wel oke, maar met Aegir heb ik slechtere ervaringen..
Mja.. genoeg hierover..


Roeien!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 juni 2009 @ 18:13:51 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69870469
Inderdaad, roeien!

Toch leuk als je een fotograaf kent dan sta je opeens vol met je bek op de foto
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_69870672
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:38 schreef Orionis het volgende:

[..]

Het gebouw waar het pré EDR feest was is nog steeds afgesloten omdat het door de brandweer is afgekeurd: alle leidingen in de gangen waren van de muur af getrokken. En in ieder geval Aegir en Nereus waren erbij betrokken. Corporaal zijn is tegenwoordig duidelijk iets anders dan correct zijn voor die lui.
maar aan de andere kant, valt het de verenigingen aan te rekenen dat leden zich niet correct gedragen, terwijl het 'ordecollege' van Audentis totaal geen kaas heeft gegeten van correctheid?..

mensen hun das af laten doen (alleen het euros bestuur mocht na veel moeite toch hun das aan houden), hardhandig verwijderen zodra er een biertje gestreept werd, mensen van trappen afgooien bij het naar buiten werken etc. etc.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:03:47 #94
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_69880988
Roeien! (ook ik doe mee met de trend)

Ik commentarieer weer op de Holland Beker :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_69883639
Wanneer is de KHB eigenlijk? Ik volg de kalender niet meer zo, en ben te lui om het op te zoeken
pi_69884589
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 00:20 schreef cryforhelp het volgende:
Wanneer is de KHB eigenlijk? Ik volg de kalender niet meer zo, en ben te lui om het op te zoeken
27 & 28 juni!
Ik ga er barman spelen
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:15:56 #97
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_69907911
Tip: ga nooit 18k ergometeren op blote voeten
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_69907934
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:15 schreef Dodona het volgende:
Tip: ga nooit 18k ergometeren op blote voeten
Waarom doe je dat?
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:20:11 #99
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_69908085
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:15 schreef Dodona het volgende:
Tip: ga nooit 18k ergometeren op blote voeten
Tip: ga nooit 18k ergometeren
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_69910050
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:20 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Tip: ga nooit ergometeren
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 10 juni 2009 @ 20:57:43 #101
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_69912356
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 20:08 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]


Ergometeren is cool, alleen niet langer dan 40/50 minuten!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_69916081
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 19:15 schreef Dodona het volgende:
Tip: Leen ook nooit meer de boot uit aan AJ.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_69937194
Iemand enig idee hoelang de busreis van Groningen CS naar de Harkstede duurt?
Want zou wel graag willen sprinten, maar dan moet het qua tijd ook kunnen... Dus probeer dat nu uit te vogelen...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:20:06 #104
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69937618
volgens mij minder dan een half uur
pi_69938389
Ooohhh ik zou toch bijna die posters van de KHB van de gang af jatten... Mooi!

Wij gaan waarschijnlijk het dames beginnelingenveld starten op de wedstrijdslot.. En dan niet beginneling-af worden (mocht het ernaar uitzien) (kleine kans) aangezien sommigen nog willen wedstrijdroeien.

En Marten, 't was light gisteren.. Shh.
pi_69938525
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:07 schreef Sjobber het volgende:
Iemand enig idee hoelang de busreis van Groningen CS naar de Harkstede duurt?
Want zou wel graag willen sprinten, maar dan moet het qua tijd ook kunnen... Dus probeer dat nu uit te vogelen...
Leuk!
Sprinten is leuk!
  donderdag 11 juni 2009 @ 15:47:35 #107
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_69938670
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:07 schreef Sjobber het volgende:
Iemand enig idee hoelang de busreis van Groningen CS naar de Harkstede duurt?
Want zou wel graag willen sprinten, maar dan moet het qua tijd ook kunnen... Dus probeer dat nu uit te vogelen...
Met de fiets is het het 3 kwartier, ben nog nooit met de bus naar harkstede gegaan omdat die bus niet bepaald vaak rijdt. (of is er een pendeldienst? want dan is er niks aan de hand)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_69941371
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:41 schreef Bellah het volgende:
Ooohhh ik zou toch bijna die posters van de KHB van de gang af jatten... Mooi!

Wij gaan waarschijnlijk het dames beginnelingenveld starten op de wedstrijdslot.. En dan niet beginneling-af worden (mocht het ernaar uitzien) (kleine kans) aangezien sommigen nog willen wedstrijdroeien.

En Marten, 't was light gisteren.. Shh.
En dan houden voor de finish?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69943384
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:41 schreef Bellah het volgende:
Ooohhh ik zou toch bijna die posters van de KHB van de gang af jatten... Mooi!

Wij gaan waarschijnlijk het dames beginnelingenveld starten op de wedstrijdslot.. En dan niet beginneling-af worden (mocht het ernaar uitzien) (kleine kans) aangezien sommigen nog willen wedstrijdroeien.

En Marten, 't was light gisteren.. Shh.
Eén nationale wedstrijd starten kost je je 'eerstejaars' status, dus als je nog wil gaan wedstrijdroeien lijkt het me niet heel handig, want dan moet je altijd één van de 3 ontheffingsroeiers zijn. Dat limiteert opties van de coaches en vinden ze vast niet leuk.
pi_69949881
@Bellah: Wat Cryforhelp zegt. Misschien een heel leuk idee, maar als je toch wilt gaan wedstrijdroeien kun je beter nog ff wachten. Je gooit je eigen kansen voor volgend jaar weg! Als je dan perse iets dergelijks wil starten ga dan voor de argosprint op vrijdag?
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:20:03 #111
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_69952352
als compo de argosprint op vrijdag...waar ken ik dat toch van
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_69952745
1 van de twee blikken/taarten die ik heb
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69959247
Ik ben in ieder geval geen wedstrijdroeister to be. Wij vinden de slot een mooie uitdaging, ook omdat ons seizoen na volgende week al afgelopen is, om nog een keer boven ons uit te stijgen en alles te geven en degelijke tegenstand te hebben. Bovendien is de wedstrijdslot starten gewoon cool en meer een statement "als clubacht" aangezien we de jaarbokaal toch al binnen hebben. En ja, als er dan drie meiden geselecteerd worden die hun 'eerstejaars' status kwijt zijn, dan zou dat misschien lastig kunnen zijn voor de coaches van volgend jaar, het is in ieder geval niet zo dat zij dan niet in het EJD veld mogen starten als de rest allemaal wél eerstejaars is. Beginneling af worden we, hoe dan ook, toch niet. Dan zou het wel érg lastig worden.

We beslissen sowieso collectief- starten of niet, blikken of niet. Ik vond het in ieder geval een idee met een mooie gedachte (hoewel sprinten ook vet is!)


Asopos anyone?
pi_69961525
Geen driekamp voor mij, Leiden is toch echt te ver weg.

Als clubploeg de NSRF starten is inderdaad wél gaaf, als je je maar realiseert dat er dan nooit meer dan drie meiden uit de clubacht in de sjaars acht kunnen.

De gaafste compoploeg die dit ooit heeft gedaan: Quattrow van Pelargos
quote:
2 juli 2005 is een gedenkwaardige dag. De ploeg “quattrow” start voor het eerst in de geschiedenis van H.S.R.V. Pelargos een echte wedstrijd, de DRV Euros Lustrumwedstrijden/NSRF Slotwedstrijden & NSK roeien van 2005. Tot ieders verbazing wint de ploeg in het veld, heren beginnelingen gladde vier met stuur. Het eerste echt blik voor H.S.R.V. Pelargos is hiermee een feit. Joske van Gils behaald tevens het eerste echt stuurblik. De ploeg “quattrow” bestaande uit Bram Dunnink, Noud Lijnse, Teye van der Veen en Jaap van de Pol was dat seizoen in het competitie 4+-veld uitgekomen.
bron:Pelargos
pi_69962963
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:58 schreef Bellah het volgende:
Ik ben in ieder geval geen wedstrijdroeister to be. Wij vinden de slot een mooie uitdaging, ook omdat ons seizoen na volgende week al afgelopen is, om nog een keer boven ons uit te stijgen en alles te geven en degelijke tegenstand te hebben. Bovendien is de wedstrijdslot starten gewoon cool en meer een statement "als clubacht" aangezien we de jaarbokaal toch al binnen hebben. En ja, als er dan drie meiden geselecteerd worden die hun 'eerstejaars' status kwijt zijn, dan zou dat misschien lastig kunnen zijn voor de coaches van volgend jaar, het is in ieder geval niet zo dat zij dan niet in het EJD veld mogen starten als de rest allemaal wél eerstejaars is. Beginneling af worden we, hoe dan ook, toch niet. Dan zou het wel érg lastig worden.

We beslissen sowieso collectief- starten of niet, blikken of niet. Ik vond het in ieder geval een idee met een mooie gedachte (hoewel sprinten ook vet is!)


[...]
Bovendien denk ik dat er niet veel Orca eerstejaars damesachten de afgelopen jaren blikloos zijn gebleven, dus wanneer er niet meer dan drie van de dames uit jouw acht zouden willen gaan wedstrijdroeien zal het zo en zo niet zo heel krap zijn. Daarnaast heb ik het idee dat er bij Orca toch niet echt een gebrek is aan talentvolle eerstejaarsdames. Is er nog steeds een maximaal aantal dames dat lid mag worden?

Zijn er trouwens veel andere verenigingen die met een maximum aantal sjaarsen in verband met materiaaltekort werkt?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juni 2009 @ 09:04:15 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_69963250
Elke vereniging heeft toch wel een ledenstop bij een bepaald aantal leden ?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:46:09 #117
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_69967788
Wij, Phocas, in ieder geval wel.

Naast materiaal is natuurlijk ook het aantal plaatsen in de competitie een beperkende factor (je wil een roeiploeg toch laten roeien)
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_69969090
Het doel is 300 leden binnen iets van tien jaar of zoiets, dus de stop ligt denk ik daar boven. Bij Euros is er geen officiële limiet op dit moment dus. (en zolang je in Enschede Drienderlo werkelijk elke sport kunt beoefenen zal het lastig zijn zoveel leden te halen bij een instroom van 1200 à 1500)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 12:38:33 ]
pi_69971627
Dat dus, we hebben hier niet echt een overschot aan eerstejaars, er is wel ooit gesuggereerd om een maximaal aantal intro plaatsen te stellen om zo kunstmatige schaarste en dus vraag te creëeren, maar dat is toch wel een beetje te kansloos.

Lijkt me trouwens dat er meer kleine verenigingen zijn die geen ledenstop hebben? Theta, Argo, Njord en de scholieren enzo. Zolang je nog niet aan de 500 leden zit kun je altijd wel opschalen zonder veel efficiëntie te verliezen.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:40:17 #120
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_69980951
Bij opschalen kunnen er zich wel eens andere bottlenecks voordoen.
Zo hadden wij dit jaar een wachtlijst bij de introductie, omdat we het materiaaltechnisch niet aankonden.
Hiernaast moet je genoeg coaches hebben om je eerstejaars te begeleiden.

Deze 2 zijn natuurlijk te bewerkstelligen, maar bij Phocas ligt het probleem nog altijd in het te kleine pand; dus eerst verhuizen, dan doorgroeien.
*Naja, we kunnen er nog een paar bijproppen voor het zover is, maar de 500 redden we niet in de huidige toestand*
Reach for what you wanna do - 2Pac
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:42:16 #121
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_69981028
Btw nog een vraagje aangaande die pauperactie bij de EDR:

Wordt Euros aansprakelijk gehouden (nee, ik vind niet dat het zou moeten, zeker niet...het zou gewoon kut zijn als Euros nu voor honderden euro's aangesproken wordt)
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_69984733
Hmm, hard to say. Het is nog niet helemaal duidelijk. Audentis en Euros zijn nog in gesprek. En the blame game is nog in volle gang.
Schade bedraagt ca 25k, dus dat is wel een grote schadepost.

BTW, nog geen filmpje over Banyoles gezien op nlroei. Duurt even?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2009 20:39:49 ]
pi_69987799
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, hard to say. Het is nog niet helemaal duidelijk. Audentis en Euros zijn nog in gesprek. En the blame game is nog in volle gang.
Schade bedraagt ca 25k, dus dat is wel een grote schadepost.

BTW, nog geen filmpje over Banyoles gezien op nlroei. Duurt even?
De aansprakelijkheid moet natuurlijk zoveel mogelijk naar de betrokken slopers. En daar zijn ze nu natuurlijk zo hard mogelijk mee bezig. Maar probeer het maar eens duidelijk te krijgen na een nacht als dit wie zich misdragen hebben...
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_69988353
Gasten (en dames )! Ik zoek een site waar mijn roeisters hun beschikbaarheid per week kunnen invullen. Zoiets moet toch bestaan? Mn dames houden ervan om via 50 mailtjes een tijd af te spreken, en das niet zo overzichtelijk ! (Talentenacht dames btw)

Ben trouwens van-alles-en-nog-wat stuur bij Laga; bij ARB de snellere overgangs vier EJZ gestuurd.
@seekfaM; Van Haute is een koning !
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_69988452
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69988561
En over het maximum aan 1e jaars:

Zowel bij Orca als Triton kunnen er ieder jaar zo'n 250 eerstejaars bij.. Dus 500 nieuwe roeiers per jaar in Utrecht. En er zijn ieder jaar weer dikke wachtrijen. Uitbreiden is geen optie, niet op deze lokatie iig.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_69991696
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:17 schreef Orionis het volgende:

[..]

De aansprakelijkheid moet natuurlijk zoveel mogelijk naar de betrokken slopers. En daar zijn ze nu natuurlijk zo hard mogelijk mee bezig. Maar probeer het maar eens duidelijk te krijgen na een nacht als dit wie zich misdragen hebben...
Daar gaan ze volgens mij nog een beste kluif aan hebben. Wel worden wij weer beschuldigd terwijl niemand van ons er bij betrokken was. Er waren uberhaupt maar 3 Nereus heren boten.
http://www.utnieuws.utwente.nl/new/?artikel_id=74308
pi_69992773
Ik wil eigenlijk voorstellen om er maar over op te houden voordat we hier alleen maar meer slechte geruchten de wereld inbrengen.

Over het ledenaantal: Lijkt me dat er behalve de fysieke plek ook wel meer redenen zijn om niet meer dan 500 leden te hebben. Je verenigingsgevoel is erg lastig vast te houden als je te groot wordt, en dan krijg je daar problemen door. Wat ook wel blijkt uit de uitstroom, als er 250 sjaars bijkunnen, zijn er blijkbaar ook weer ieder jaar zoveel weggegaan

Planningtool: http://mysportsplanner.nl/
pi_70000743
afspraken maken, tijd, datum, agenda's mee. neem de leiding, iedereen mag alleen zijn hand opsteken als ze kunnen. geen redenen opnoemen waarom je niet kan, ook niet als je een kwartier later wel kan oid.

in het begin vinden ze je een lul, maar nadat ze dat vaker moeten doen snappen ze wel dat ze dan opeens wel binnen een half uur voor 3 weken afspraken kunnen maken met meer dan twintig mensen.
pi_70004689
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 15:41 schreef Bellah het volgende:

En Marten, 't was light gisteren.. Shh.
Leg uit?
En om ook even terug te komen op je 'misschien-op-de-slot-beginneling-af-worden-discussie'; als je eerste ligt bij de laatste 100m., gewoon "per ongeluk" snoeken
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70005545
Dat, als het er belabberd uitzag, dat de reden was.. Ik moest even preventief schade beperken voordat jij dacht dat mijn clubacht wel héél beroerd roeit

Ik vind snoeken dan toch minder stijlvol dan laten lopen, eigenlijk. Dan maak je gewoon een statement dat je had kunnen winnen maar het niet doet, terwijl snoeken gewoon een grove fout zou zijn

Morgen heeeeel vroeg op voor de Asopos!
pi_70005840
Ik vind het sowieso competitievervalsing als je het mij vraagt. Als je niet voor de winst gaat, doe dan gewoon lekker niet mee
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70010632
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 13:49 schreef De_Brok het volgende:
afspraken maken, tijd, datum, agenda's mee. neem de leiding, iedereen mag alleen zijn hand opsteken als ze kunnen. geen redenen opnoemen waarom je niet kan, ook niet als je een kwartier later wel kan oid.

in het begin vinden ze je een lul, maar nadat ze dat vaker moeten doen snappen ze wel dat ze dan opeens wel binnen een half uur voor 3 weken afspraken kunnen maken met meer dan twintig mensen.
Eind van seizoen kunnen we dat zelfs in 5 minuten als het moet geen geouwehoer-en-gezanik je zegt wanneer je kan, kan de rest ook, prima, volgende dag

Zin in Martini Baby
@SFRje hoorde ik nou dat jullie geen Martini doen (EJZ)?
  zondag 14 juni 2009 @ 23:49:51 #134
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70011720
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:34 schreef ocf81 het volgende:
Hmm, hard to say. Het is nog niet helemaal duidelijk. Audentis en Euros zijn nog in gesprek. En the blame game is nog in volle gang.
Schade bedraagt ca 25k, dus dat is wel een grote schadepost.

BTW, nog geen filmpje over Banyoles gezien op nlroei. Duurt even?
Dat klopt, ik heb helaas nog een ander leven

Nee, zonder dollen: het was de bedoeling om ter plekke te monteren e.d. maar mijn (door NLroei gesponsorde) laptop had geen firewire-aansluiting, iets wat de camera wel nodig had. Nu moet ik er gewoon een keer twee dagen voor gaan zitten, maar daar ben ik de afgelopen twee weken niet aan toegekomen. Had nl. ook nog een lustrumgala te regelen (7 juni j.l.) en het leven in NL draait ook door. Ik doe mn best het deze week online te krijgen!

:-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70018522
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Eind van seizoen kunnen we dat zelfs in 5 minuten als het moet :
*kuch* met 20 vrouwen?? *kuch*
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2009 @ 10:51:53 #136
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70018991
Nou vandaag de grote dag wie onze 8e roeier gaat worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70021278
Jullie coach heeft zelfs mij nog gepolst..

Ik was zaterdagochtend niet bij de training, want ik had me verslapen.. En meteen wil Okkinokkie me inlijven
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70021423
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Eind van seizoen kunnen we dat zelfs in 5 minuten als het moet geen geouwehoer-en-gezanik je zegt wanneer je kan, kan de rest ook, prima, volgende dag
Zeker nooit vrouwen gecoacht?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2009 @ 12:20:23 #139
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70021431
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Jullie coach heeft zelfs mij nog gepolst..

Ik was zaterdagochtend niet bij de training, want ik had me verslapen.. En meteen wil Okkinokkie me inlijven
Hehe ik had het al vernomen, maar goed als het goed is hebben ze een oplossing. En dat mag ook dan wel eens een keertje want echt motiverend zijn dit soort dingen niet. Je wilt je gewoon met roeien bezig houden en niet met dit soort geneuzel..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70022348
Dit lijkt me trouwens echt vet roeien!

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&v=9BXxL9gztO8
pi_70022442
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:12 schreef Kluupkluup het volgende:
Jullie coach heeft zelfs mij nog gepolst..

Ik was zaterdagochtend niet bij de training, want ik had me verslapen.. En meteen wil Okkinokkie me inlijven
Vreemde actie.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70023608
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:19 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Zeker nooit vrouwen gecoacht?
Heb je die in Delft dan
pi_70028853
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:49 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vind het sowieso competitievervalsing als je het mij vraagt. Als je niet voor de winst gaat, doe dan gewoon lekker niet mee
Kun je je voorstellen wat een grote eer het is als je als compoploeg mee mag doen met een wedstrijd-wedstrijd? Het mag dan niet realistisch zijn dat we het veld winnen (hoewel die H4+ dat hierboven dus wel deed!) maar het zou wel supercool zijn als we eerstejaars ploegen achter ons kunnen laten.

Data plannen met vrouwen Correctie- met 8 vrouwen !

Ennn, dubbel blik op de Asopos... D4+ erv en 8+. Yes!
  maandag 15 juni 2009 @ 16:40:57 #144
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70029734
Binnenkort een leuke mededeling van mijn kant :-) Nog net iets te veel onduidelijkheid nu om er meer over te zeggen :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 15 juni 2009 @ 17:13:44 #145
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70030870
@ Bellah: ben het wel met je eens, heb mezelf ook in die situatie bevonden

Aan de andere kant is er natuurlijk het verenigingsbelang om jullie nog in een EJ-boot te kunnen zetten (en als je blikt is dat probleem nog groter).
Ten tweede is het voor wedstro's een beetje balen als ze een heel jaar zwoegen en dan door een compoboot eraf gepaald worden die gewoon voor de lol start.

Voor een wedstro is het ongeveer te bepalen wanneer hij 'aan de beurt is' om blik te trekken, als een andere ploeg dan voor de lol start en er met het blik vandaar gaat is dat gewoon erg zuur (aan de andere kant: winnen moet je verdienen omdat je de beste bent, niet omdat je de minst slechte bent)
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_70030923
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef Leso_Varen het volgende:
Dit lijkt me trouwens echt vet roeien!
Zijn ze dan eindelijk eens een keer met een filmpje, mocht even duren zeg
Nu alleen dat ding nog zwevende houden met een sliding seat, want dat blijft de echte uitdaging.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_70035096
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:13 schreef Dodona het volgende:
@ Bellah: ben het wel met je eens, heb mezelf ook in die situatie bevonden

Aan de andere kant is er natuurlijk het verenigingsbelang om jullie nog in een EJ-boot te kunnen zetten (en als je blikt is dat probleem nog groter).
Ten tweede is het voor wedstro's een beetje balen als ze een heel jaar zwoegen en dan door een compoboot eraf gepaald worden die gewoon voor de lol start.

Voor een wedstro is het ongeveer te bepalen wanneer hij 'aan de beurt is' om blik te trekken, als een andere ploeg dan voor de lol start en er met het blik vandaar gaat is dat gewoon erg zuur (aan de andere kant: winnen moet je verdienen omdat je de beste bent, niet omdat je de minst slechte bent)
Afgezien van alle eerder genoemde tegenargumenten vind ik dat je per jaar 1x de kans krijgt om wedstrijd-wedstrijden te mogen starten en dat is tijdens de selectie in het najaar. Als je daar besluit niet aan mee te doen heb je wat mij betreft gewoon je kans verkeken voor dat jaar. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar zeker niet een clubboot die gaat proberen in een beginnelingenveld een blikje op te halen.
pi_70037229
Ik vind het anders nog laffer dat 3de jaars wedstros mee gaan doen aan een competitiewedstrijd zoals de Theta herfst regatta in het voorseizoen.
Maar als je ze er vervolgens op de 1000m afpaalt en zeer weinig toegeeft op de 2100m geeft dat alleen maar meer bevrediging. Alleen ene Egelmeers was toen wel sneller, maar daar wil ik me al niet eens mee meten. Al heeft die wel klop gehad op de 250m


Persoonlijk vind ik een wedstrijd als de Tromp Boat Race dan wel heel mooi om als compo in mee te varen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:33:47 #149
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70043241
Was dat ook een schop richting Egelmeers? Die man die mag nl. m.i. best starten op de wedstrijd van zijn eigen vereniging.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 15 juni 2009 @ 22:35:03 #150
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70043295
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:26 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Afgezien van alle eerder genoemde tegenargumenten vind ik dat je per jaar 1x de kans krijgt om wedstrijd-wedstrijden te mogen starten en dat is tijdens de selectie in het najaar. Als je daar besluit niet aan mee te doen heb je wat mij betreft gewoon je kans verkeken voor dat jaar. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar zeker niet een clubboot die gaat proberen in een beginnelingenveld een blikje op te halen.
Het competitieroeien heeft gewoon met allerlei klassementen en dergelijke opeens een hoop serieusheid gekregen dat er voorheen helemaal niet was. Het is bizar dat competitieroeiers nu opeens zes keer per week trainen. Ze moeten die hele ranking en bokalen e.d. gewoon afschaffen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  maandag 15 juni 2009 @ 23:00:58 #151
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_70044437
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:17 schreef Bellah het volgende:

[..]

Kun je je voorstellen wat een grote eer het is als je als compoploeg mee mag doen met een wedstrijd-wedstrijd? Het mag dan niet realistisch zijn dat we het veld winnen (hoewel die H4+ dat hierboven dus wel deed!) maar het zou wel supercool zijn als we eerstejaars ploegen achter ons kunnen laten.

Data plannen met vrouwen Correctie- met 8 vrouwen !

Ennn, dubbel blik op de Asopos... D4+ erv en 8+. Yes!
Aah, dan heb ik je gezien zondag. Ik dacht al dat jij dat was ja :-)
pi_70045177
Was 3e op de ADK. De 250 echt totaal verknald en de 500 kwam er ook niet goed uit. De 1500 ging technisch gezien nog wel enigszins OK, maar was dus niet goed genoeg voor de winst. (moest ongeveer 3 sec sneller gaan voor de winst)
Helaas daarmee ook de Skiffbokaal uit handen gegeven, dus die gaat naar Den Haag, op de 2k kan ik hem wel hebben, dus dat gaan we volgende week maar eens doen dan

[EDIT]

en natuurlijk gefeliciteerd met je blikken Bellah
(was het even vergeten)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 00:07:26 ]
pi_70045765
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:00 schreef Pikhoofd het volgende:
Aah, dan heb ik je gezien zondag. Ik dacht al dat jij dat was ja :-)
Ik word herkend
pi_70046411
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:33 schreef WanEnOonlie het volgende:
Was dat ook een schop richting Egelmeers? Die man die mag nl. m.i. best starten op de wedstrijd van zijn eigen vereniging.
Uh, nee? Vond het wel heel vet om het tegen hem 'op te nemen' En het vergroot zeker ook de wil om hem te verslaan op de kleine afstanden.
Maar het is wel jammer om bij voorbaat al te weten dat je kansloos bent in de vierkamp Want hij zit wel op een heel ander niveau. En dat vind ik dan wel weer jammer op een compo wedstrijd; zelfde voor die 3de jaars wedstros. Ook al is het hun thuiswedstrijd.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 00:52:59 #155
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70048127
quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:35 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Het competitieroeien heeft gewoon met allerlei klassementen en dergelijke opeens een hoop serieusheid gekregen dat er voorheen helemaal niet was. Het is bizar dat competitieroeiers nu opeens zes keer per week trainen. Ze moeten die hele ranking en bokalen e.d. gewoon afschaffen.
Ik ben het niet met je eens wan. Stel nou dat je zoals ik wél vaak wilt trainen en hard wilt roeien, maar domweg niet hard genoeg gaat voor zo'n wedstrijdacht, dan is het toch een fijn alternatief om dan in een competitieveld waarin je wél mee kan komen hard te trainen en hard te varen?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70048555
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:52 schreef Pluizel het volgende:
[..]

Ik ben het niet met je eens wan. Stel nou dat je zoals ik wél vaak wilt trainen en hard wilt roeien, maar domweg niet hard genoeg gaat voor zo'n wedstrijdacht, dan is het toch een fijn alternatief om dan in een competitieveld waarin je wél mee kan komen hard te trainen en hard te varen?
Ik ben het met je eens dat het compo veld zeker moet blijven bestaan, Bellah. Maar waar Wan denk ik op doelt, en wat ik wel enigszins kan steunen is dat door de bokalen er té grote competitie is ontstaan in die velden. Vooral in het club8+ veld moet je zo belachelijk hard trainen om mee te komen, dat is inderdaad 5-6 keer per week, wel heb je het alternatief om uit te wijken naar de 4+ waarvan ik het idee heb dat het er net wat rustiger aan toe gaat.

Ook in de eerstejaars competitie zie je dat effect, ik heb dit jaar een redelijk sterke ploeg gecoached, maar als je ziet op wat voor niveau er door de top ploegen in dat veld wordt geroeid, is echt extreem. C4-en zijn natuurlijk niet helemaal representatief, maar een aantal van de top heren ploegen zouden zó de overstap naar het wedstrijd 4+ veld moeten kunnen maken. Ik krijg dan ook de indruk dat die ploegen net wat meer dan 3-4 keer per week trainen. Dit is overigens geen aanklacht of gezeur over dat de rest meer traint, mijn punt is dat er hard getrained moet worden omdat het veld zo zwaar is

Ohja, en in het najaar is iedereen en alles vogelvrij, en moet er dus niet gezeurd worden over onder je niveau starten. Multi-jaars wedstrijdroeiers zien ook wel in dat er geen eer te behalen is trage compowedstrijden, en zullen dan ook meestal niet starten. Maar het gaat toch vooral op reputatie van de wedstrijd, er zijn zoveel "nationale wedstrijden" in het najaar die die classificatie weinig eer aandoen. Denk aan de apesop, misschien zelfs novembervieren.

[ Bericht 2% gewijzigd door cryforhelp op 16-06-2009 01:33:50 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:25:10 #157
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70050956
Pas 18 inschrijvingen voor de hele martinisprint...en de inschrijving sluit vanavond
Reach for what you wanna do - 2Pac
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:53:23 #158
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_70051593
Heb OCF81 ook gezien Ik zag je 250m, je kwam echt heel slecht uit de start. Vond je voor de rest wel prima roeien.

Martinisprint is toch een kutsprint!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:56:47 #159
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70051686
Dankje cryforhelp :-)

Competitieroeien moet gewoon blijven bestaan, natuurlijk, maar de scheidslijn tussen wedstrijdroeien en competitieroeien vervaagt op deze manier gewoon. Competitieroeien was altijd gewoon 'leuk' en 'af en toe een keer trainen en wedstrijdjes varen'. Nu is het opeens serieus, en het vervelende daaraan is dat de competitieroeiers zich opeens benadeeld voelen 'want zij trainen toch ook hard'. Hoe ga je dan beargumenteren dat wedstrijdroeien meer voorstelt? Het zorgt op Njord al bijna voor een schisma, omdat competitieroeiers zich belangrijker vinden dan ze daadwerkelijk zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70051943
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:28 schreef cryforhelp het volgende:
Ik ben het met je eens dat het compo veld zeker moet blijven bestaan, Bellah. Maar waar Wan denk ik op doelt, en wat ik wel enigszins kan steunen is dat door de bokalen er té grote competitie is ontstaan in die velden. Vooral in het club8+ veld moet je zo belachelijk hard trainen om mee te komen, dat is inderdaad 5-6 keer per week, wel heb je het alternatief om uit te wijken naar de 4+ waarvan ik het idee heb dat het er net wat rustiger aan toe gaat.
..
Grappig dat je mij aanspreekt ipv Pluizel, maar vooruit. Competitie heet toch ook niet voor niets competitie? Sommige niet-wedstrijdroeiers willen ook gewoon hard gaan en het is leuk als er dan een onderlinge strijd is waarbij het om een hoger doel gaat- de bokaal. In ieder geval ben ik ook niet goed genoeg voor een wedstrijdacht en ik ben blij dat ik dan mijn energie in iets anders kan steken. En wat betreft die 5-6 keer trainen: onze heren trainen maar 4x en ik geloof die van Skøll ook, en die staan wel mooi bovenaan het klassement..

(bovendien denk ik niet dat mijn boot met 'maar' 3x trainen zo lekker zou lopen als ie nu doet, hoewel we maar 3 boottrainingen hebben en das echt niet zo achterlijk veel)

Echter, wij hebben ook echt wel C4+ ploegjes waarvan ik soms vrees dat ze die boot nog eens doormidden rammen, maar dan winnen ze nog niet. Ja, dat is jammer.
pi_70052510
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:56 schreef WanEnOonlie het volgende:
...
dat de competitieroeiers zich opeens benadeeld voelen 'want zij trainen toch ook hard'. Hoe ga je dan beargumenteren dat wedstrijdroeien meer voorstelt?
...
die moeten gewoon niet zeuren, als je hard gaat en 5-6 keer per week kan trainen dan had je ook wedstrijdroeier kunnen worden. nu willen ze wel de lusten, 'status', maar willen ze niet de lasten, vroeg naar bed, alcohol laten staan, etc. etc.

hierdoor raakt de normale competitieroeier ondergesneeuwd. wat dat betreft moet ik zeggen dat het 'sjaars C4 klassement wel ten goede is veranderd, waarbij je ingedeeld wordt (en kan blikken) op niveau, in plaats van loting aan het begin van het jaar.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:13 schreef Dodona het volgende:
Voor een wedstro is het ongeveer te bepalen wanneer hij 'aan de beurt is' om blik te trekken, als een andere ploeg dan voor de lol start en er met het blik vandaar gaat is dat gewoon erg zuur (aan de andere kant: winnen moet je verdienen omdat je de beste bent, niet omdat je de minst slechte bent)
die andere kant moet je hebben inderdaad, het is onzin dat je per sé een blik moet krijgen ... je moet een blik krijgen omdat je hard vaart, als toevallig de rest van het veld gewoon net wat sterker is, waardoor je niet aan blikken toe komt, oké.

maar als dan een competitie-boot(al is het een verkapte wedstrijd boot) in jouw wedstrijdveld harder gaat dan jou, dan verdient hij dat blik, niet jij, want hij vaart toch echt harder. dan moet je niet zuur gaan zitten zijn, dan moet je kijken wat je fout deed, en misschien jezelf eens af gaan vragen of je dan niet beter competitiewedstrijden kan gaan starten.

je gaat een beginneling die voor de leukigheid in een overgangsveld start, en daar de rest eruit trapt, toch ook niet zeggen dat hij het niet verdient.
pi_70053250
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:28 schreef cryforhelp het volgende:
...
en wat ik wel enigszins kan steunen is dat door de bokalen er té grote competitie is ontstaan in die velden. Vooral in het club8+ veld moet je zo belachelijk hard trainen om mee te komen, dat is inderdaad 5-6 keer per week,

het zou geen probleem mogen zijn dat er hard voor een bokaal wordt gestreden, daar zijn ze voor lijkt me. wat misschien wel een optie is, als je wil dat meer mensen een kans hebben: als er genoeg inschrijvingen zijn, dat je dan de ploegen die voor de bokaal strijden, en de 'plezier boten' die niks met de bokaal te maken hebben, van elkaar loskoppeld.

dat je dan in plaats van een voorwedstrijd en finale van één veld, twee finales van twee velden doet. (of bij achtervolgingsraces gewoon tijden in twee velden bijhouden)

en als je dat een devaluering van de compoblikken vind, dan kan je in plaats van een blik, misschien wat anders uitreiken.
quote:
C4-en zijn natuurlijk niet helemaal representatief, maar een aantal van de top heren ploegen zouden zó de overstap naar het wedstrijd 4+ veld moeten kunnen maken. Ik krijg dan ook de indruk dat die ploegen net wat meer dan 3-4 keer per week trainen.
je zult altijd 'sjaars houden die ook net op de universiteit zitten en niet weten wat het allemaal inhoud, en daarom nog wat bang zijn zich op wedstrijdroeien toe te leggen. waardoor ze vanzelf steeds meer gaan trainen zodra ze merken dat het allemaal best kan.

maar de ploegen die al vanaf het begin van het seizoen keihard trainen (en dat het hele jaar willen blijven doen), daarbij vraag ik me af, "waarom ben je dan niet gaan wedstrijdroeien?"
pi_70054947
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 10:50 schreef immortalsean het volgende:

[..]
daarbij vraag ik me af, "waarom ben je dan niet gaan wedstrijdroeien?"
"Ik wil naar feesten kunnen gaan en me vol gooien met alcohol zonder dat ik hoef te denken dat ik half 12 in bed lig." Tenminste, zo is het bij ons. Onze betere compo-ploegen trainen inderdaad best wel vaak, een stuk of 4/5 keer en dan elke zondag nog in de acht, en dat zie je ook terug in de resultaten (heren 1e en 2e, dames 4e en 5e). Boeiend als zij dat wel willen, maar andere compo-ploegen niet. De beste is degene die het er meest voor traint.. Tijden veranderen nou eenmaal! (zegt een sjaars hoor ! )

@seekfaM; klopt, geen Martini voor de EHZ, ze hebben een mooier doel op hun schema staan .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_70054991
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 11:48 schreef SFRje het volgende:
"Ik wil naar feesten kunnen gaan en me vol gooien met alcohol zonder dat ik hoef te denken dat ik half 12 in bed lig."
"Omdat ze me niet willen"

(gaat even uithuilen in een hoekje ) (grapje, clubroeien is prima)
  dinsdag 16 juni 2009 @ 12:28:07 #165
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70056065
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:56 schreef WanEnOonlie het volgende:
Dankje cryforhelp :-)

Competitieroeien moet gewoon blijven bestaan, natuurlijk, maar de scheidslijn tussen wedstrijdroeien en competitieroeien vervaagt op deze manier gewoon. Competitieroeien was altijd gewoon 'leuk' en 'af en toe een keer trainen en wedstrijdjes varen'. Nu is het opeens serieus, en het vervelende daaraan is dat de competitieroeiers zich opeens benadeeld voelen 'want zij trainen toch ook hard'. Hoe ga je dan beargumenteren dat wedstrijdroeien meer voorstelt? Het zorgt op Njord al bijna voor een schisma, omdat competitieroeiers zich belangrijker vinden dan ze daadwerkelijk zijn.
Maar waarom moet er per se zo'n scherpe lijn tussen wedstrijdroeien en competitieroeien zijn? Er zijn nu eenmaal altijd mensen die precies tussen de 2 groepen in vallen. Moeten die dan omdat ze geen wedstrijdroeier kunnen worden maar veel minder vaak gaan trainen omdat dat van ze verwacht wordt?
Ik word soms nogal moe van de houding van wedstrijdroeiers ten opzichte van competitieroeiers. Het is gaaf dat ze zo hard trainen en hard varen en mooie blikken trekken, maar dan hoeft er niet zo'n attitude bij. Ik denk dat dat ook de reden is dat competitieploegen die hard varen zich dan anders gaan gedragen, omdat die denken dat je je zo hoort te gedragen als je hard vaart. Monkey see, monkey do.
En dat heeft niks te maken met vroeg gaan slapen en geen alcohol drinken, persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo'n grote opoffering.
Ik vind het jammer dat het zo vaak gaat over belangrijk zijn, in plaats van over hard trainen en hard varen op wedstrijden, want dat hebben in principe alle ploegen, compo of wedstro, met elkaar gemeen.

Het zal m'n jeugdroeiverleden wel zijn dat nu opspeelt, maar ik wéét dat het anders en leuker kan.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70056312
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 09:53 schreef Pikhoofd het volgende:
Heb OCF81 ook gezien Ik zag je 250m, je kwam echt heel slecht uit de start. Vond je voor de rest wel prima roeien.

Martinisprint is toch een kutsprint!
Ik trok om bij de start van zowel de 250 als de 500, al was de 500 iets beter dan de 250 qua start. Ik kan gewoon niet goed starten eigenlijk, maar kan wel lekker doortuffen, dus op lange wedstrijden gaat dat beter.

Over Compo's vs Wedstro's: The proof is in the pudding. Als comporoeiers hard gaan verdienen ze respect, net als wedstrijdroeiers. Het ligt er maar net aan wat je klaarspeelt dus.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2009 12:38:59 ]
pi_70056528
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:28 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Maar waarom moet er per se zo'n scherpe lijn tussen wedstrijdroeien en competitieroeien zijn? Er zijn nu eenmaal altijd mensen die precies tussen de 2 groepen in vallen. Moeten die dan omdat ze geen wedstrijdroeier kunnen worden maar veel minder vaak gaan trainen omdat dat van ze verwacht wordt?
Ik word soms nogal moe van de houding van wedstrijdroeiers ten opzichte van competitieroeiers. Het is gaaf dat ze zo hard trainen en hard varen en mooie blikken trekken, maar dan hoeft er niet zo'n attitude bij. Ik denk dat dat ook de reden is dat competitieploegen die hard varen zich dan anders gaan gedragen, omdat die denken dat je je zo hoort te gedragen als je hard vaart. Monkey see, monkey do.
En dat heeft niks te maken met vroeg gaan slapen en geen alcohol drinken, persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo'n grote opoffering.
Ik vind het jammer dat het zo vaak gaat over belangrijk zijn, in plaats van over hard trainen en hard varen op wedstrijden, want dat hebben in principe alle ploegen, compo of wedstro, met elkaar gemeen.

Het zal m'n jeugdroeiverleden wel zijn dat nu opspeelt, maar ik wéét dat het anders en leuker kan.
Hear, hear!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70056599
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:36 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Ik trok om bij de start van zowel de 250 als de 500, al was de 500 iets beter dan de 250 qua start. Ik kan gewoon niet goed starten eigenlijk, maar kan wel lekker doortuffen, dus op lange wedstrijden gaat dat beter.

Over Compo's vs Wedstro's: The proof is in the pudding. Als comporoeiers hard gaan verdienen ze respect, net als wedstrijdroeiers. Het ligt er maar net aan wat je klaarspeelt dus.
En een compo die niet hard gaat verdient geen respect? In mijn ogen verdien je respect als je datgene dat je doet maar met overtuiging doet.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70057155
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:43 schreef Orionis het volgende:

[..]

En een compo die niet hard gaat verdient geen respect? In mijn ogen verdien je respect als je datgene dat je doet maar met overtuiging doet.
Voor de inzet is zeker wel een goed woord te zeggen en dat verdient ook enige respect.
Echter, mensen die hard gaan, in welk veld dan ook, verdienen, evenredig aan de prestatie, meer respect wat mij betreft.
pi_70057710
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 12:43 schreef Orionis het volgende:

[..]

En een compo die niet hard gaat verdient geen respect? In mijn ogen verdien je respect als je datgene dat je doet maar met overtuiging doet.
Als jij met overtuiging bier drinkt dan verdien je misschien respect als bierdrinker, maar respect als roeier krijg je als je keihard inzet met als doel hard roeien.

Ik start af en toe ook wel eens compowedstrijden, maar ik loop ook niet te janken als ik geen blik trek. Ik train er immers niet voor, en ik kom er om een gaaf weekend te hebben.

Kort samengevat: Als je blik wil, moet je trainen.
pi_70058310
We moeten gewoon weer terug naar de taarten, dan houdt iedereen vanzelf wel weer op met hard trainen voor iets wat je at best over elkaar kan gooien.
pi_70060412
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:38 schreef cryforhelp het volgende:
We moeten gewoon weer terug naar de taarten, dan houdt iedereen vanzelf wel weer op met hard trainen voor iets wat je at best over elkaar kan gooien.
Haha over taarten gesproken, de echt oude taarten zijn meestal meer voor de scheiding van compo- en wedstrijd-roeiers (op enkele uitzonderingen na natuurlijk). Maar als dan kijkt hoe onderling wordt gekeken naar elkaar, vooral bij de eerstejaars, dan vind men meestal dat er vrij weinig verschil is. Als stuur merk je dat vooral; ik feest mee met de compo-ers (en stuur hier en daar een wedstrijd), en train elke dag met wedstrijdboten om op de bosbaan te heerschen, waardan weer de compo-ers aan de kant staan te juichen!
Tis één grote rode familie in hartje Delft .

Behalve als compo-ers gaan roepen dat ze compo-blik hebben gewonnen natuurlijk .
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:21:24 #173
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70089226
Goed, geen woorden meer vuil maken aan de discussie compo- cq. wedstrijdroeien, volgens mij zijn er voor allerlei dingen wat te zeggen en is het gewoon een beetje gemiep over niks.

Wat betreft mijn opmerking van voor de discussie ('binnenkort een leuke mededeling'): ik ga commentaar leveren op Henley als Razende Reporter In het Engels voor Regatta Radio. Samen met Frans Overkleeft (voormalig Vidar-roeier) en mede-Reporter; onze sollicitatie is drie dagen geleden goedgekeurd en we zijn daarmee de enige buitenlanders in een volledig Engels team van reporters. Maandag 29 juni heen en zondag 5 juli weer terug voor een supergave week denk ik
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70091257
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef WanEnOonlie het volgende:
Goed, geen woorden meer vuil maken aan de discussie compo- cq. wedstrijdroeien, volgens mij zijn er voor allerlei dingen wat te zeggen en is het gewoon een beetje gemiep over niks.

Wat betreft mijn opmerking van voor de discussie ('binnenkort een leuke mededeling'): ik ga commentaar leveren op Henley als Razende Reporter In het Engels voor Regatta Radio. Samen met Frans Overkleeft (voormalig Vidar-roeier) en mede-Reporter; onze sollicitatie is drie dagen geleden goedgekeurd en we zijn daarmee de enige buitenlanders in een volledig Engels team van reporters. Maandag 29 juni heen en zondag 5 juli weer terug voor een supergave week denk ik
Klinkt top! Gefeliciteerd! Het commentaar zal neem ik aan ook ergens via een internetstream te beluisteren zijn zodat we in Nederland ook mee kunnen genieten van het zoetgevooisde stemgeluid van jou en Frans?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70098180
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:21 schreef WanEnOonlie het volgende:
Goed, geen woorden meer vuil maken aan de discussie compo- cq. wedstrijdroeien, volgens mij zijn er voor allerlei dingen wat te zeggen en is het gewoon een beetje gemiep over niks.

Wat betreft mijn opmerking van voor de discussie ('binnenkort een leuke mededeling'): ik ga commentaar leveren op Henley als Razende Reporter In het Engels voor Regatta Radio. Samen met Frans Overkleeft (voormalig Vidar-roeier) en mede-Reporter; onze sollicitatie is drie dagen geleden goedgekeurd en we zijn daarmee de enige buitenlanders in een volledig Engels team van reporters. Maandag 29 juni heen en zondag 5 juli weer terug voor een supergave week denk ik
Hulde!

In other news today: Vandaag was ik bezig om met drie anderen onze heren talenten 8+ te coachen. Op de terugweg van het eerste baantje werd de boot vanaf de brug halverwege Euros en de sluis bekogeld door drie kwajongens. Dit kon ik niet aan mij voorbij laten gaan en ik ben ze op de fiets achterna gegaan. Zij fietsten weg en ik zette de achtervolging in. Een van de jongens liet zijn pet vallen. Ik raapte de pet op en hij kwam naar me toe. Hij wou opeeens praten. Ik zei dat ik dit niet licht opvatte en dat ik liever de politie erbij wou halen. Ondertussen maakte ik foto's van dit schorem. Helaas lukte dit niet zo goed. de andere twee stonden op een afstandje te kijken. Na ongeveer twee minuten had de jongen door dat ik niet echt omgepraat kon worden en zette hij het op een run met zijn fiets. Ik er achteraan op mijn fiets. Ik had hem zo bijgehaald, maar mijn achterband was zacht, dus in het bochtige parcours op de parkeerplaats bij de Go! Planet kon ik niet op mijn hardst fietsen in de bochten. De vandaal reed door een versmalling om een hoogwerker heen. De mannen die daar aan het werk waren heb ik in volle vaart aangeroepen at zij mij moesten helpen. Na enkele meters gaf de vandaal het op en berustte hij zich in het feit dat ik sneller was. De werklui kwamen aangereden en hebben een oogje in het zeil gehouden terwijl ik de politie belde. Nog een paar foto's genomen van het ensemble en toen op de politie kwam hebben ze mijn gegevens opgenomen. Daarna ben ik naar Euros gefietst om te kijken hoe het ging met de acht. Er waren wel mensen geraakt, maar gelukkig is niemand gewond geraakt.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 15:50:03 ]
  woensdag 17 juni 2009 @ 16:03:32 #176
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_70099437
Die brug is best wel hoog, dus een steen kan dan hard aankomen. gooiden ze met grote stenen?

Goed dat je er achteraan bent gegaan. Heeft de politie nog iets met de jongens gedaan?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_70099458
wat de politie er mee doet, dat hoor ik nog. De steentjes waren niet zo heel groot voor zover mij is verteld.

[EDIT]
De politie heeft net gebeld. zij wouden nog een paar gegvens hebben. Het zal ws een gevalletje HALT worden. Aangifte doen had 'geen zin', iets waar ik het niet mee eens ben. de recherche zit op de zaak.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2009 16:17:55 ]
pi_70101133
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 16:04 schreef ocf81 het volgende:
wat de politie er mee doet, dat hoor ik nog. De steentjes waren niet zo heel groot voor zover mij is verteld.

[EDIT]
De politie heeft net gebeld. zij wouden nog een paar gegvens hebben. Het zal ws een gevalletje HALT worden. Aangifte doen had 'geen zin', iets waar ik het niet mee eens ben. de recherche zit op de zaak.
Zeker aangifte doen. Politie moet aangifte opnemen en het is aan justitie of ze daarna willen vervolgen. Daarnaast dit even bij Maurice Leeser (bondsdirecteur) melden. De bond wil dit soort dingen graag horen om in diverse overleggen mee te nemen. Mocht politie gaan aangifte willen opnemen kunnen zij helpen er iets meer druk op te zetten.
pi_70102071
Off topic: De politie in Enschede is niet heel happig op lastige zaken. Ik ben wel eens bedreigd door een flapdrol die onder valse voorwendselen een fietswiel van mij heeft meegenomen. Op een gegeven ben ik maar een langs geweest om het wiel terug te halen, hierbij werd ik bedreigd. ("de volgende keer dat ik je zie ram ik je kop eraf") Toen ik aangifte ven bedreiging wou doen was dat niet mogelijk omdat er geen getuigen waren, alleen een 'mutatie' in het log, alsof die opmerking iets oplevert? Van oplichting kon ook geen aangifte worden gedaan.

Van de politie moet je het niet hebben hier.

Overigens, vandaag duurde het ook strak een half uur voordat ze op kwamen dagen.
pi_70114385
Gelukkig heb ik nog nooit iets dergelijks meegemaakt..
Maar wat ik wel weet is dat er regelmatig gespuugd wordt vanaf bruggen en een paar jaar geleden is er gepist vanaf een brug op een Damesboot.

Goed dat je er achteraan gegaan bent. Ik zie soms wel eens van dat tuig klaar staan om te tuffen (wat ze vervolgens niet doen, omdat ze de coaches zien fietsen), maar dan denk ik wel eens 'áls ze het doen, dan spring ik uit de boot en timmer ik er 1 op z'n muil'.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70117236
Een stel tokkies heeft mij wel eens bedreigd omdat ik "hun vis wegjaagde"...
Ze zouden volgende keer dat we langsvoeren wel even een paar bakstenen door onze boot heen mikken! Beetje jammer dat soort volk.
pi_70117504
Vissers zijn geen probleem, daar moet je het in eerste instantie even verbaal mee uitvechten, dan binden ze meestal wel in. Overigens is het ook niet nodig om pal voor die mensen startjes te gaan doen, maar uiteindelijk heeft scheepvaart gewoon voorrang.

Dit was gewoon tuig, die brug staat in de middle of nowhere en is daarom een beetje een hangplek voor de kanslozere jeugd. Meestal werkt dreigend kijken wel genoeg, maar blijkbaar zag de stimulatie8 er niet dreigend genoeg uit .
pi_70117629
Ik snap trouwens niet dat er soms vissers zitten op de Bosbaan.. En dan precies op de 100m lijn, waar je coach op je staat te wachten om het baantje te evalueren..
Na een uur en 30 boten verder bedenken die sjappies niet dat het verstandiger is om een ander plekje te zoeken. Overigens is vissen op de Bosbaan sowieso jammerlijk aangezien je de vissen er met een schepnetje uitvist..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70121102
Dat zijn van die mensen die denken: Ik zit hier elke dag en als ik er nu wil zitten zit ik er nu. En het maakt me verder niets uit!

Ik hoorde laatst een verhaal van een man die ging vissen terwijl hij in de bosbaan stond. Hij liep alleen op gegeven moment zo ver dat hij nog net met zijn mond boven water adem kon halen. Toen was ie ineens wel blij dat er roeiers waren die hem kwamen helpen
pi_70122895
had een keertje dat ik in een twee-zonder zat, met iemand die er voor de eerste keer in zat, opeens riep hij "houden!", bleek dat er een vislijn over het gehele kanaal lag, net boven water, dus die kreeg hem in z'n rug. hebben echt dat ding over ons heen moeten trekken.

en die visser zegt verder ook geen sorry of iets, als ik zoiets ooit weer heb, dan vaar ik gewoon door, en is die kerel z'n lijn, en met een beetje geluk ook z'n hengel kwijt.
pi_70125114
Akkefietjes met vissers komen wel vaker voor. Ik ben vaak genoeg even na de training (ben dan alleen in mijn skiff bezig) terug gefietst om zo'n visser aan te spreken op zijn gedrag. Tegenwoordig veel minder gezeik, alleen in de zomer wanneer het klootjesvolk en masse aan de kant van het kanaal gaat zitten met hengels van 10 meter is het soms nog lastig om mensen te overtuigen van de noodzaak om stuurboord wal te blijven varen.
Als je uitlegt dat ze vaak lastig zichtbaar zijn en dat ze wettelijk gezien eigenlijk weinig te makken hebben, binden ze vaak wel in. Als je uitlegt dat als je op het midden blijft varen als er verkeer aan kan komen of aankomt je gewoon onderste boven wordt gevaren met alle gevolgen van dien snappen ze het vaak wel.

Als ik ze zie e n het kan wel, da nga ik wel aan de kant, maar dat lukt dus soms niet en dan gaan ze toch klagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 16:21:42 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 juni 2009 @ 15:50:13 #187
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70134617
Lekker een beetje in Groningen tukken, NOG GOEIE FEEESSIES DAAR?

Oh wacht.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70135052
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
Lekker een beetje in Groningen tukken, NOG GOEIE FEEESSIES DAAR?

Oh wacht.

gewoon blikken zaterdag en zondag niks starten
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 juni 2009 @ 16:00:03 #189
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70135081
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 15:59 schreef seekfaM het volgende:

[..]

gewoon blikken zaterdag en zondag niks starten
We starten zondag niks dus dat komt uit.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70135934
Heeren..
Dan maken we er morgenavond toch een mooi feestje van?
o.d.z.
Skøll/Triton wint de sprint!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 juni 2009 @ 16:20:09 #191
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70136047
Skøll/Triton wint de B-finale



Leuk Amsterdams onderonsje morgen met een vleugje Delft.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70136509
Wow, mijn usericon is ineens heel gay met dat rood
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70137822
Zo op weg naar Engeland, de Marlow regatta. De windbaan in Eton in plaats van de windbaan in Grun.

Voor de Martini gangers, sterkte.
pi_70138619
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Wow, mijn usericon is ineens heel gay met dat rood
Ziet er een stuk beter uit opeens
pi_70150907
jeuj, afgesculld, oftewel ik mag het hele kanaal over zonder gedoe met coaches zoeken enzo, eindelijk weer volwaardige roeitrainingen, en ook mooi dat ik nu in betere skiffs mag, en met bigblades i.p.v. macons.

ben benieuwd, heb voor maandag al een training afgesproken met nog iemand.


wel kut dat je minstens een uur moest wachten tot je de uitslag kreeg, want ik vond zelf dat ik ontzettend kut roeide, maar aan de andere kant roeide de rest, die wilde afscullen, ook kut, zoniet kutter, dus ik wist niet wat het zou worden...
pi_70151136
Ik vind het nog steeds van het niveau'tje 'zwemdiploma'.......
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70151969
Dat is het ook denk ik. De hoofdzaak is dat je zeker en stabiel roeien laat zien, maar je hoeft nog niets bijzonders te kunnen. Er is ook een Skiff 2 sstatus waarin je moet laten zien dat je echt kan roeien, maar nog steeds niet heel veel in je trukendoos hoeft te hebben. alleen strijk-haal is misschien lastig.
Maar gefeliciteerd met je skiff status Ferdi

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2009 23:46:26 ]
pi_70152441
maar is inderdaad niveau zwemdiploma, ik heb vandaag geen één watervrije haal gemaakt, ik kwam bij het aanleggen net wat te ver uit de kant, kon nog net het vlot vastpakken, strijken deed ik heel voorzichtig zonder oprijden, want daar ben ik nog steeds niet goed in. water vloog alle kanten op tijdens opzetje, en ik doorkruiste het halve kanaal doordat ik niet echt de koers kon corrigeren tijdens het opzetje (en dit laatste was het enige wat ik erover te horen kreeg naderhand)


was trouwens wel blij verrast dat strijkend aanleggen in één keer goed ging, terwijl ik dat nog nooit geoefend had, en strijken zelf ook vrij weinig...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 09:31:36 #199
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70157141
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:00 schreef immortalsean het volgende:
maar is inderdaad niveau zwemdiploma, ik heb vandaag geen één watervrije haal gemaakt, ik kwam bij het aanleggen net wat te ver uit de kant, kon nog net het vlot vastpakken, strijken deed ik heel voorzichtig zonder oprijden, want daar ben ik nog steeds niet goed in. water vloog alle kanten op tijdens opzetje, en ik doorkruiste het halve kanaal doordat ik niet echt de koers kon corrigeren tijdens het opzetje (en dit laatste was het enige wat ik erover te horen kreeg naderhand)


was trouwens wel blij verrast dat strijkend aanleggen in één keer goed ging, terwijl ik dat nog nooit geoefend had, en strijken zelf ook vrij weinig...
trucje om het strijken makkelijker te maken (ik vermoed iig dat de "recover" van het strijken het lastigste is): tijdens het terughalen van je paal je blad niet helemaal plat draaien, maar een beetje schuin houden zodat je hij makkelijker over het water glijdt ipv de neiging heeft om onder water te gaan.


Verder: zaterdag de laatste wedstrijd van dit roeiseizoen in de dubbelvier. Ik heb een bloedhekel aan 2k, ik hoop echt dat ik het een beetje overleef in het amsterdamse.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70157916
2k is wel mijn afstand. alles korter dan 1000 is lastig omdat ik bij de start zo vaak omtrek en dus mijn slechte start moet compenseren. 2k moet wel lukken, vooral met het huidige deelnemersveld in de heren skiff op de slot.

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 10:04:28 ]
pi_70158098
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:31 schreef Pluizel het volgende:

[..]

trucje om het strijken makkelijker te maken (ik vermoed iig dat de "recover" van het strijken het lastigste is): tijdens het terughalen van je paal je blad niet helemaal plat draaien, maar een beetje schuin houden zodat je hij makkelijker over het water glijdt ipv de neiging heeft om onder water te gaan.


Verder: zaterdag de laatste wedstrijd van dit roeiseizoen in de dubbelvier. Ik heb een bloedhekel aan 2k, ik hoop echt dat ik het een beetje overleef in het amsterdamse.
Succes dan! Ik ga vanavond ook richting Amsterdam en kom morgen even kijken bij de Orca Slot. En later op de dag pak ik de trein naar Groningen, omdat mijn ploeg zaterdagavond nog even gaat trainen. Dus waarschijnlijk ben ik vanavond wel bij de blokhutten of in de 1890 te vinden om nog een biertje te drinken!

Overigens nog een mooi verhaal wat ik gisteren hoorde: de dames club 4+ combineert morgen met ik meen Skoll Okeanos in het Derv8+ veld, maar moesten nog een invaller regelen. Inmiddels is dat gelukt: Sanne Beukers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Orionis op 19-06-2009 11:04:55 ]
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70158537
Ik dacht dat ze met okkie gingen combineren?
pi_70159255
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:08 schreef Orionis het volgende:
Overigens nog een mooi verhaal wat ik gisteren hoorde: de dames club 4+ combineert morgen met ik meen Skoll in het Derv8+ veld, maar moesten nog een invaller regelen. Inmiddels is dat gelukt: Sanne Beukers.
Oké, niet grappig
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 juni 2009 @ 11:36:01 #204
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70160590
Gladde 4+ van okeanos gaat met Euros combineren

Trouwens nu toch wel zin in de Martini
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 juni 2009 @ 11:39:46 #205
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70160706
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:50 schreef Bellah het volgende:

[..]

Oké, niet grappig
Wheheh, ik ben wel benieuwd wie er gaat winnen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70161370
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wheheh, ik ben wel benieuwd wie er gaat winnen
Vechten!
pi_70162003
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:59 schreef Bellah het volgende:

[..]

Vechten!
Volgens mij start ze alleen de 4+ omdat één van die meisjes er 's morgens niet op tijd kan zijn. De 8 wordt gewoon weer door de standaard opstelling gestart. Ik ben morgenmiddag pas in amsterdam, dus ik kan het helaas niet zien.

Link naar Sanne
pi_70168240
Omdat er geen schade of letsel is voorgevallen is aangifte niet mogelijk. Beetje zuur einde van het stenengooiverhaal.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2009 15:19:39 ]
pi_70168652
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 15:19 schreef ocf81 het volgende:
Omdat er geen schade of letsel is voorgevallen is aangifte niet mogelijk. Beetje zuur einde van het stenengooiverhaal.
Beetje raar..
Volgens mij moet dat wel kunnen. Als het grote stenen waren kan je het zelfs 'poging tot doodslag' noemen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70194564
*Meldt zich*
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 16:17 schreef Kluupkluup het volgende:
Heeren..
Dan maken we er morgenavond toch een mooi feestje van?
o.d.z.
Skøll/Triton wint de sprint!
Of stiekem toch niet

Enne, Leiderdorper van de OP, ik dacht even dat je van de bakker bij ons om de hoek was, met die term, maar kwam je bij de A al tegen. Frustratie, dat de Rotterdamseweg gewoon langs de TU ligt en de Zijlstroom geen Leidse weg is? Maar wel leuk hoor, dat je aan ons meer aandacht besteed hebt dan aan de correcte locatie van 3 andere knorrenclubjes

Zo, duidelijk genoeg in welk rijtje ik erbij mag?

Zag trouwens iets over vissers staan hierboven.... hier is het lijstje 1x met stenen bekogeld (trainingskamp Tilburg), 2x als coach uitgescholden langs de Schie (ondanks binnenvaart de andere kant op hadden we toch echt aan bakboordwal moeten gaan varen en was het verdomme geen fietspad daar) en regelmatig als roeier (op die 2 lokaties en de Bosbaan). Probeer zo goed als mogelijk rekening met ze te houden, maar dat gaat niet altijd. Zeg als ik echt afknap ook wel eens tegen ze dat ze niet moeten zeuren en achterlijke amateurs zijn dat vissen nieuwsgierig zijn en juist aangetrokken worden door bewegende gele objecten en kolken. Dan zijn ze meestal stil.

En dan ga ik me nu ook maar eens richting Harkstedes windtunnel begeven....
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70204930
Vrijdag 2e bij de sprint..
Zaterdag 3e in het Ej8-veld.. prima resultaat dus..
Morgen gaan we voor blik in het B8-veld
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70205378
Onboard video Martini Sprint:


[ Bericht 58% gewijzigd door Kluupkluup op 21-06-2009 09:45:42 ]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70207697
gefeliciteerd Bellah, en De_Ananas.

p.s. De_Ananas, was jij één van degenen die in het water sprong? ja dus, hulde!

[ Bericht 21% gewijzigd door immortalsean op 20-06-2009 22:33:45 ]
pi_70208478
Sprint blik getrokken

!

O en 2de in A finale
Maar niet echt goed weekend gehad dit weekend.
pi_70209597
Wat een vreemde dag!

Afgelopen weken beetje gerommel in de ploeg, liep niet echt lekker en ook maar 2 keer getraind. Wel de A-finale gehaald zoals wel een beetje verwacht (makkelijke loting), maar dan begint de ellende pas natuurlijk.

Wonderwel wisten we Okeanos (de onverslaanbaar lijkende ploeg) bij te houden en zelfs bijna in te halen, en door allebei werd het er op het laatste moment nog alles uitgeperst; wat resulteerde in een mooie tweede plek op slechts 1,5 seconde!

Doorbreekt de sleur een beetje van 3e worden en soms 7e

Morgen gaat de ploeg z'n eigen weg, ik in een 4+, en de anderen een 2- en 2x beginnelingen skiff. Wie weet morgen feest
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  zondag 21 juni 2009 @ 09:57:15 #216
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_70214608
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:30 schreef Kjerring het volgende:
*Meldt zich*
[..]

Of stiekem toch niet

Enne, Leiderdorper van de OP, ik dacht even dat je van de bakker bij ons om de hoek was, met die term, maar kwam je bij de A al tegen. Frustratie, dat de Rotterdamseweg gewoon langs de TU ligt en de Zijlstroom geen Leidse weg is? Maar wel leuk hoor, dat je aan ons meer aandacht besteed hebt dan aan de correcte locatie van 3 andere knorrenclubjes

eeeh, watte? Ik kopieerde slechts de OP, het is niet zo dat ik hem samengesteld heb. Afgezien van enkele gevraagde wijzigingen. Toen ik zag dat er Rotterdam Noord stond ipv Delft, was het al niet meer mogelijk om te wijzigen...

Misschien voortaan even wat 'research' doen, dan had je kunnen zien dat het in de vorige topics ook al zo stond...
  zondag 21 juni 2009 @ 10:16:15 #217
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70214772
Brons voor Steenman / Kuiper!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 21 juni 2009 @ 10:23:29 #218
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_70214843
Gaaf!

WEO, ook van mij de complimenten voor je stukjes op nlroei!
pi_70215985
Jaaaaaaaaaaa kampioenen
pi_70219756
Over dat gezeik dat clubroeien steeds meer op wedstrijdroeien gaat lijken --> !

Orca en wij trainen 4x per week en we doen niet veel onder voor wedstrijdploegen terwijl we wel zuipen en dergelijke. We hebben allebei gewoon een extreem goede ploeg. En tevens is 4x sporten helemaal niet veel, dat doe je bij bijna elke andere sport ook. Dat clubroeiers op wedstrijdroeiers of iets dergelijks willen lijken is dan ook onzin.

Tevens baanrecord gezet op de Bosbaan en ik heb mijn voeten open gehaald toen ik ging zwemmen (zullen mensen hier wel lijp vinden )

Ook zuur voor Orca, we hadden evenveel punten en overwinningen en zij dachten dat ze de bokaal hadden gewonnen (wij zijn een keer 3de geworden en zij niet) maar blijkbaar telde de laatste wedstrijd wie hem kreeg, stond ook niks over in de regels.

[ Bericht 9% gewijzigd door De_Ananas op 21-06-2009 14:03:37 ]
pi_70221430
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:35 schreef De_Ananas het volgende:
Jaaaaaaaaaaa kampioenen
Gefeliciteerd enzo!
  zondag 21 juni 2009 @ 15:27:10 #222
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70222797
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:57 schreef De_Ananas het volgende:
Over dat gezeik dat clubroeien steeds meer op wedstrijdroeien gaat lijken --> !

Orca en wij trainen 4x per week en we doen niet veel onder voor wedstrijdploegen terwijl we wel zuipen en dergelijke. We hebben allebei gewoon een extreem goede ploeg. En tevens is 4x sporten helemaal niet veel, dat doe je bij bijna elke andere sport ook. Dat clubroeiers op wedstrijdroeiers of iets dergelijks willen lijken is dan ook onzin.

Tevens baanrecord gezet op de Bosbaan en ik heb mijn voeten open gehaald toen ik ging zwemmen (zullen mensen hier wel lijp vinden )

Ook zuur voor Orca, we hadden evenveel punten en overwinningen en zij dachten dat ze de bokaal hadden gewonnen (wij zijn een keer 3de geworden en zij niet) maar blijkbaar telde de laatste wedstrijd wie hem kreeg, stond ook niks over in de regels.
Hoe kortzichtig kan je zijn? Niet alleen om je opmerking dat je ondanks het zuipen zo goed presteert (kan je nagaan wat je kan bereiken als je wél een actievere sportcarrière na zou streven), maar ook vanwege je opmerking dat vier keer trainen niet veel is en dus de vergelijking wedstrijdroeiers-competitieroeiers niet opgaat. De meeste mensen in Nederland (of op de wereld, dat maakt verder weinig uit) sporten hooguit één of twee keer per week. Vier keer is dus per definitie veel.

Hoe lang loop je al rond in de roeierij dat je zo wijs doet?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70223193
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:27 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Hoe kortzichtig kan je zijn? Niet alleen om je opmerking dat je ondanks het zuipen zo goed presteert (kan je nagaan wat je kan bereiken als je wél een actievere sportcarrière na zou streven), maar ook vanwege je opmerking dat vier keer trainen niet veel is en dus de vergelijking wedstrijdroeiers-competitieroeiers niet opgaat. De meeste mensen in Nederland (of op de wereld, dat maakt verder weinig uit) sporten hooguit één of twee keer per week. Vier keer is dus per definitie veel.

Hoe lang loop je al rond in de roeierij dat je zo wijs doet?
Hmm, komt misschien niet helemaal goed over nee wat ik zei maar het gezeur dat clubroeiers op wedstrijdroeiers zouden lijken vind ik gewoon onzin. ''Hij'' zei dat het niveau heel hoog is en dat je dus blijkbaar veel moet trainen voor club velden wat dus niet per sé waar hoeft te zijn zoals dit seizoen bewezen is.

En ik weet niet waarom 4x veel zou zijn, misschien voor ''burgers'' maar niet voor studenten die in hun bloei van hun leven zitten. Ken genoeg mensen buiten roeien die ook zo vaak sporten

En ik loop nu 3 jaar mee
quote:
Maar waar Wan denk ik op doelt, en wat ik wel enigszins kan steunen is dat door de bokalen er té grote competitie is ontstaan in die velden. Vooral in het club8+ veld moet je zo belachelijk hard trainen om mee te komen, dat is inderdaad 5-6 keer per week
Op dat stukje doelde ik dus voor de duidelijkheid.

Edit: Overigens moet mijn bericht wat genuanceerder worden gezien, ik lees over een hoop stukken heen die worden afgezwakt waardoor mijn reactie een beetje lomp overkomt *vaag*

[ Bericht 8% gewijzigd door De_Ananas op 21-06-2009 15:46:24 ]
pi_70225487
Jaaaaaaaaaaaa 6.57 op 2k!
  zondag 21 juni 2009 @ 19:48:59 #225
131703 pullup
smartie
pi_70229761
quote:
Op zondag 21 juni 2009 15:39 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hmm, komt misschien niet helemaal goed over nee wat ik zei maar het gezeur dat clubroeiers op wedstrijdroeiers zouden lijken vind ik gewoon onzin. ''Hij'' zei dat het niveau heel hoog is en dat je dus blijkbaar veel moet trainen voor club velden wat dus niet per sé waar hoeft te zijn zoals dit seizoen bewezen is.

En ik weet niet waarom 4x veel zou zijn, misschien voor ''burgers'' maar niet voor studenten die in hun bloei van hun leven zitten. Ken genoeg mensen buiten roeien die ook zo vaak sporten

En ik loop nu 3 jaar mee
[..]

Op dat stukje doelde ik dus voor de duidelijkheid.

Edit: Overigens moet mijn bericht wat genuanceerder worden gezien, ik lees over een hoop stukken heen die worden afgezwakt waardoor mijn reactie een beetje lomp overkomt *vaag*
Ik ben wel benieuwd of er mensen tussen zitten die volgend jaar gaan wedstrijdroeien dan natuurlijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70231456
quote:
Op zondag 21 juni 2009 19:48 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of er mensen tussen zitten die volgend jaar gaan wedstrijdroeien dan natuurlijk.
Voor zover ik weet niet, eigenlijk best jammer want er zijn er genoeg met potentie.
pi_70233081
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:05 schreef Bellah het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa 6.57 op 2k!
Ik heb met jullie meegefietst, en wat ging dat smerig hard zeg! De top 2 van de vlietbokaal had gecombineerd samen, maar die hadden ook echt helemaal niks in te brengen tegen zoveel snelheid. Gefeliciteerd dus . Zat jij nou op 2? waren iets teveel kleine meisjes om uit elkaar te houden
pi_70233172
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:14 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Ik heb met jullie meegefietst, en wat ging dat smerig hard zeg! De top 2 van de vlietbokaal had gecombineerd samen, maar die hadden ook echt helemaal niks in te brengen tegen zoveel snelheid. Gefeliciteerd dus . Zat jij nou op 2? waren iets teveel kleine meisjes om uit elkaar te houden
Jij fietste blijkbaar met immortalsean maar jullie hebben mij niet aangesproken, hadden we een pilsje kunnen doen
  zondag 21 juni 2009 @ 21:37:32 #229
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_70234100
Hier een sprintblik op vrijdag gevolg door 2 kutlotingen (zwak excuus maar toch)

Extreemste was de zondag; wij werden laatste in onze voorwedstrijd en waren nog 8s sneller dan de andere voorwedstrijd. Win je de Bfinale ook nog een met overmacht (lees 40s) in een tijd waarmee je net 4de zou worden. Toch jammer.

Naja, op naar de Argosprint!
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_70235239
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:15 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Jij fietste blijkbaar met immortalsean maar jullie hebben mij niet aangesproken, hadden we een pilsje kunnen doen
Die laffe twat had gefaald om een fiets te halen, dus die heeft niet eens meegefietst. Op de NSRF ben ik er weer, dan zijn er zo weinig mensen dat we elkaar vast wel weer tegenkomen
pi_70235889
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:03 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Die laffe twat had gefaald om een fiets te halen, dus die heeft niet eens meegefietst. Op de NSRF ben ik er weer, dan zijn er zo weinig mensen dat we elkaar vast wel weer tegenkomen
ach, de finish wil je zien, de rest boeit niet.
pi_70236761
Nee, godver!

We zijn dus zaterdag 3e in het Ej8-veld geworden. Skadi werd 9e en laatste.
Blikt Skadi vandaag gewoon, gevolgd door Theta en ons.. Aaarghh.. Wat een kutsport is het toch..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:49:32 #233
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70237244
Zo, laatste wedstrijd van de bokaal achter de rug, en we hebben echt een geweldige race gevaren in de finale. De voorwedstrijd ging extreem kut maar gelukkig werden we vrij gemakkelijk 2e (we hadden geluk met de loting), daarna hebben we 6 (!!!) uur moeten wachten op de finale (mocht iemand er geweest zijn, ik ben uitgebreid te spotten geweest in de buurt van het erevlot waar ik 2 van die fatboys heb bezet ). De finale was heel spannend. We gingen best hard voor ons doen en we hebben eindelijk een hunze ploeg eraf gepaald die op voorgaande wedstrijden ons steeds net een paar seconden voor bleef. Toen we het stuurtje van die ploeg hoorden roepen dat ze hun eindsprint gingen inzetten om langs ons te komen, dachten we allemaal "mooi niet!" en gingen we keihard meesprinten, met succes

een fijne afsluiting van het seizoen (y)

Nu alleen nog een nieuw doel vinden om fit voor t blijven en te trainen
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70241871
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:37 schreef Dodona het volgende:
Hier een sprintblik op vrijdag gevolg door 2 kutlotingen (zwak excuus maar toch)

Extreemste was de zondag; wij werden laatste in onze voorwedstrijd en waren nog 8s sneller dan de andere voorwedstrijd. Win je de Bfinale ook nog een met overmacht (lees 40s) in een tijd waarmee je net 4de zou worden. Toch jammer.

Naja, op naar de Argosprint!
Damn, dat is zonde man! Op zo een moment zou ik behoorlijk balen. O, wacht... dat deed ik ook. Wat een kutloting was dat inderdaad, op de NSRF even rechttrekken.
En tijdens de Argosprint de Bosbaan maar weer een meter verleggen, want dat blik is van ons. Period. Tenzij de paal voortijdig breekt.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_70251572
quote:
Op zondag 21 juni 2009 21:14 schreef cryforhelp het volgende:
Ik heb met jullie meegefietst, en wat ging dat smerig hard zeg! De top 2 van de vlietbokaal had gecombineerd samen, maar die hadden ook echt helemaal niks in te brengen tegen zoveel snelheid. Gefeliciteerd dus . Zat jij nou op 2? waren iets teveel kleine meisjes om uit elkaar te houden
Wat een prachtig compliment Idd merendeel kleine lichte meisjes, hihi. Ik zat niet op 2, maar op 7. Ziehier, en ook de Ananas op de achtergrond!
pi_70252491
Ik kwam er voor de 10e keer en elk jaar zeg ik bij aankomst; 'wat een k*tbaan zeg!'.
Martini Regatta, tsjah, als je er toch al vrijdag bent, waarom dan niet sprinten? Deze dik gewonnen, de boeg gaf elke 3 halen een druksprint aan door 'nu!' te roepen, uiteindelijk schoot ik er wel van in de lach. Was nog niet eens klaar met de eerste druksprint, kwam de volgende er al aan
Zaterdag Lichte Development klassement ruim gewonnen (website Martiniregatta.nl zegt 6:28, terwijl onze speedcoach 6:24 meette.. meer mensen last van, bijv. mensen met stopwatch aan de zijkant?), door de overwinning hebben we onze eerste plek in het klassement veilig gesteld en kunnen we ons prijsje ontvangen op de Slotwedstrijden
Zondag even geen LO4-. We zijn best moe allemaal deze week en kwam we even goed uit dat de coach voorstelde alleen te gaan 8-en zondag. Prima, 8-en dus! Met 3 kilo over toch maar een lekker ontbijtje met croissantjes en eitje Eindelijk om 16uur inwegen, 17:05 start. Was echt spannende race, bekijk de uitslagen even bij LSA8+. GEWONNEN! Mijn ploeggenoot mag hierdoor zonder mouwtjes varen, nu ik nog.. Slot?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70252793
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:00 schreef Bellah het volgende:

[..]

Wat een prachtig compliment Idd merendeel kleine lichte meisjes, hihi. Ik zat niet op 2, maar op 7. Ziehier, en ook de Ananas op de achtergrond!
Met al mijn vrienden.
pi_70256401
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:49 schreef Pluizel het volgende:
[...] (mocht iemand er geweest zijn, ik ben uitgebreid te spotten geweest in de buurt van het erevlot waar ik 2 van die fatboys heb bezet ). De finale was heel spannend. We gingen best hard voor ons doen en we hebben eindelijk een hunze ploeg eraf gepaald die op voorgaande wedstrijden ons steeds net een paar seconden voor bleef. Toen we het stuurtje van die ploeg hoorden roepen dat ze hun eindsprint gingen inzetten om langs ons te komen, dachten we allemaal "mooi niet!" en gingen we keihard meesprinten, met succes

een fijne afsluiting van het seizoen (y)

Nu alleen nog een nieuw doel vinden om fit voor t blijven en te trainen
Gefeliciteerd (ook aan alle andere die geblikt hebben trouwens)! Die fatboys waren fijn! Erg mooi in het zonnetje gezeten bij de finish (overigens met een paar meiden van Aegir) totdat we naar Groningen vertrokken.

Mijn ploeg heeft eindelijk weer een beetje een normaal weekend gehad na alle blessureleed. Vaste invaller gevonden voor onze geblesseerde slag en na alle ellende was de finale eindelijk weer redelijk OK. Doel van de laatste weken seizoen is ondertussen wel verschoven van absoluut blik halen en harder dan 6.40 varen naar het seizoen op een zo goed mogelijke manier afmaken en daarbij goede wedstrijden varen. Blessures zijn kut!

Overigens een mooie blikkenborrel gehad gisteravond toen onze lichte pikken eindelijk hun beginnelingenstatus afgeworden hadden!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70256463
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:00 schreef Bellah het volgende:

[..]

Wat een prachtig compliment Idd merendeel kleine lichte meisjes, hihi. Ik zat niet op 2, maar op 7. Ziehier, en ook de Ananas op de achtergrond!
Ik zat je al te zoeken, kon je maar niet vinden. zal wel afgeleid zijn door die slag van jullie

Heb de hele ochtend in die fatboys lopen uitbrakken, voordat pluizel ze overnam dus.
pi_70259991
quote:
Op maandag 22 juni 2009 14:24 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik kwam er voor de 10e keer en elk jaar zeg ik bij aankomst; 'wat een k*tbaan zeg!'.
Martini Regatta, tsjah, als je er toch al vrijdag bent, waarom dan niet sprinten? Deze dik gewonnen, de boeg gaf elke 3 halen een druksprint aan door 'nu!' te roepen, uiteindelijk schoot ik er wel van in de lach. Was nog niet eens klaar met de eerste druksprint, kwam de volgende er al aan
Zaterdag Lichte Development klassement ruim gewonnen (website Martiniregatta.nl zegt 6:28, terwijl onze speedcoach 6:24 meette.. meer mensen last van, bijv. mensen met stopwatch aan de zijkant?), door de overwinning hebben we onze eerste plek in het klassement veilig gesteld en kunnen we ons prijsje ontvangen op de Slotwedstrijden
Zondag even geen LO4-. We zijn best moe allemaal deze week en kwam we even goed uit dat de coach voorstelde alleen te gaan 8-en zondag. Prima, 8-en dus! Met 3 kilo over toch maar een lekker ontbijtje met croissantjes en eitje Eindelijk om 16uur inwegen, 17:05 start. Was echt spannende race, bekijk de uitslagen even bij LSA8+. GEWONNEN! Mijn ploeggenoot mag hierdoor zonder mouwtjes varen, nu ik nog.. Slot?
Erg netjes.. LSA8+ in nieuw baanrecord toch? 5:55 ofzo?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  maandag 22 juni 2009 @ 22:53:32 #241
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70273109
Had verwacht dat mijn huisgenoot die LSA8+ zou winnen, die moet er nog één voor SA.

(Gijs de Jong, Njord)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70278740
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:53 schreef WanEnOonlie het volgende:
Had verwacht dat mijn huisgenoot die LSA8+ zou winnen, die moet er nog één voor SA.

(Gijs de Jong, Njord)
Dat gaat vast nog wel lukken op de slot.
Het zijn best talentvolle roeiers die twee van Njord overigens. Als ze volgend jaar van de winter iets vaker in de vier gaan zitten om nog wat rechter door de boot te bewegen zouden ze de echte aansluiting bij de top wel moeten kunnen halen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70278769
quote:
Op zondag 21 juni 2009 20:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Voor zover ik weet niet, eigenlijk best jammer want er zijn er genoeg met potentie.
Het lijkt me een mooie taak voor de coaches om ze alsnog enthousiast te maken Als de twee of drie beste door willen gaan kan er volgend jaar een boot gevormd worden die voor de kerst al goed vaart.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70279374
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:55 schreef pullup het volgende:

[..]

Het lijkt me een mooie taak voor de coaches om ze alsnog enthousiast te maken Als de twee of drie beste door willen gaan kan er volgend jaar een boot gevormd worden die voor de kerst al goed vaart.
Wij doen ons best, wees niet bang !

Wat ik zover hoorde is dat de meeste geen eerstejaars willen roeien omdat ze dan weer opnieuw moeten beginnen. Misschien dat er een viertje komt volgend jaar die hard kan roeien maar in hoeverre dit een wedstrijdploeg wordt weet ik niet...

Wij gaan overigens misschien de Argo sprint starten in een vier alhoewel ik niet eens weet welke vier.

Heb je eigenlijk een beetje beeld van onze ploeg ?

[ Bericht 7% gewijzigd door De_Ananas op 23-06-2009 08:31:00 ]
pi_70280904
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:53 schreef WanEnOonlie het volgende:
Had verwacht dat mijn huisgenoot die LSA8+ zou winnen, die moet er nog één voor SA.

(Gijs de Jong, Njord)
Stiekem hadden wij dat ook wel een beetje verwacht..

Kluup - indd baanrecord van 5:55.56. Jammer niet 1honderdste sneller

[ Bericht 3% gewijzigd door AHappelstroop op 23-06-2009 10:04:57 ]
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70285020
Netjes, 5:55!
Mijn LB/N1x-roeier heeft de volgende 2e plek aan het lijstje met alleen maar 2tjes en 3tjes toegevoegd in het beginnelingenveld.... Nu moet het op de Slot, maar dan ben ik er zelf niet meer bij. Zondag misschien nog wel even Holland Beker kijken; nog meer mensen hier?
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70285730
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:10 schreef Kjerring het volgende:
Netjes, 5:55!
Mijn LB/N1x-roeier heeft de volgende 2e plek aan het lijstje met alleen maar 2tjes en 3tjes toegevoegd in het beginnelingenveld.... Nu moet het op de Slot, maar dan ben ik er zelf niet meer bij. Zondag misschien nog wel even Holland Beker kijken; nog meer mensen hier?
Ik start zaterdag in het LSA4- veld. Gezellig tegen heel wat knakkers uit het buitenland. Eerst maar even goed roeien om door de voorrondes heen te komen
Zondag dagje vrij, waarschijnlijk stukje fietsen. Misschien ga ik dan wel even richting Bosbaan om te kijken. Uiteraard in een Triton fietspakje
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70286976
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:10 schreef Kjerring het volgende:
Netjes, 5:55!
Mijn LB/N1x-roeier heeft de volgende 2e plek aan het lijstje met alleen maar 2tjes en 3tjes toegevoegd in het beginnelingenveld.... Nu moet het op de Slot, maar dan ben ik er zelf niet meer bij. Zondag misschien nog wel even Holland Beker kijken; nog meer mensen hier?
Zaterdag ben ik aan het barren en skollburgers maken

Zondag de DSA8+ aanmoedigen
pi_70293588
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 08:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wij doen ons best, wees niet bang !

Wat ik zover hoorde is dat de meeste geen eerstejaars willen roeien omdat ze dan weer opnieuw moeten beginnen. Misschien dat er een viertje komt volgend jaar die hard kan roeien maar in hoeverre dit een wedstrijdploeg wordt weet ik niet...

Wij gaan overigens misschien de Argo sprint starten in een vier alhoewel ik niet eens weet welke vier.

Heb je eigenlijk een beetje beeld van onze ploeg ?
Dat hoor ik graag

Van opnieuw beginnen is natuurlijk geen sprake als ze mee willen doen, eerder van " reculer pour mieux sauter " en als het goed is zullen ze erg hun best moeten doen om er in te komen is mijn ervaring. Erg veel achten dit jaar hadden veel ervaring in de gelederen (jeugdoeiers/ex club/lenteroeiers) dus zo raar is het niet. We zullen zien.

Ik was bijna overgehaald door Melanie om een training te geven voor de slot maar jullie schema paste niet binnen dat van mij ( of andersom ) dus ik heb ze al maanden niet gezien
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70293659
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:30 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat hoor ik graag

Van opnieuw beginnen is natuurlijk geen sprake als ze mee willen doen, eerder van " reculer pour mieux sauter " en als het goed is zullen ze erg hun best moeten doen om er in te komen is mijn ervaring. Erg veel achten dit jaar hadden veel ervaring in de gelederen (jeugdoeiers/ex club/lenteroeiers) dus zo raar is het niet. We zullen zien.

Ik was bijna overgehaald door Melanie om een training te geven voor de slot maar jullie schema paste niet binnen dat van mij ( of andersom ) dus ik heb ze al maanden niet gezien
Zou je dan misschien voor de Argo een keertje willen komen kijken?
pi_70293909
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zou je dan misschien voor de Argo een keertje willen komen kijken?
Ga mijn best doen en ik ben volgende week veel op de bosbaan, maar voornamelijk met de lichte dametjes van Skadi die nog een paar seconden extra snelheid nodig hebben voor A finale Luzern. PM de tijden dat ze op het water zitten maar, wellicht kan ik nog een baantje mee ergens.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70294544
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:39 schreef pullup het volgende:

[..]

Ga mijn best doen en ik ben volgende week veel op de bosbaan, maar voornamelijk met de lichte dametjes van Skadi die nog een paar seconden extra snelheid nodig hebben voor A finale Luzern. PM de tijden dat ze op het water zitten maar, wellicht kan ik nog een baantje mee ergens.
Volgens mij willen ze op de Amstel trainen nu, we hebben geen boot bij de Bosbaan liggen voor ons.
pi_70295736
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:10 schreef Kjerring het volgende:
Mijn LB/N1x-roeier heeft de volgende 2e plek aan het lijstje met alleen maar 2tjes en 3tjes toegevoegd in het beginnelingenveld.... Nu moet het op de Slot, maar dan ben ik er zelf niet meer bij. Zondag misschien nog wel even Holland Beker kijken; nog meer mensen hier?
De coach van Jurriaan? Want die ken ik nog wel uit mijn compo verleden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_70296093
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:36 schreef Sjobber het volgende:

[..]

De coach van Jurriaan? Want die ken ik nog wel uit mijn compo verleden
Yep . Tja, waar heeft die jongen geen verleden in . Jeugdroeier en geclubroeid....
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70304370
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:36 schreef Sjobber het volgende:

[..]

De coach van Jurriaan? Want die ken ik nog wel uit mijn compo verleden
Goed bezig Michiel. Meneer is een paar weekjes wedstrijdroeier en begint al gelijk zo te lullen. Hulde!
pi_70318121
Iemand die donderdag bij de KHB barbecue is?
pi_70332213
Begreep ik nou trouwens goed dat dit (waarschijnlijk) de laatste Martini was .... ?
Schijnt dat ze de 1e 500 m dicht gaan gooien om er huizen te bouwen.

Maarja, nu met het centjestekort en een soortgelijk gigafaalproject 25 km verderop...

Weet iemand hoe dat precies zit?
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
pi_70332382
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:15 schreef Kjerring het volgende:
Begreep ik nou trouwens goed dat dit (waarschijnlijk) de laatste Martini was .... ?
Schijnt dat ze de 1e 500 m dicht gaan gooien om er huizen te bouwen.

Maarja, nu met het centjestekort en een soortgelijk gigafaalproject 25 km verderop...

Weet iemand hoe dat precies zit?
Doel je met het faalproject op de Blauwe Stad?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:41:52 #259
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_70332883
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 06:47 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat gaat vast nog wel lukken op de slot.
Het zijn best talentvolle roeiers die twee van Njord overigens. Als ze volgend jaar van de winter iets vaker in de vier gaan zitten om nog wat rechter door de boot te bewegen zouden ze de echte aansluiting bij de top wel moeten kunnen halen.
Jammer dat Roorda al andere plannen heeft voor volgend jaar en dus niet door gaat met roeien. Gijs weet ik niet, maar doordat hij geen sb meer is zijn de mogelijkheden natuurlijk wel wat beperkter voor hem.
Sowieso heb ik trouwens het idee dat er dit jaar een vrij sterke groep lichte roeiers is die (nog) niet in bondselecties zitten.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_70336612
zo, vandaag heerlijk in de skiff gezeten.

afgelopen maandag ook al even kort, maar had toen wat moeite met omschakelen naar big blades (van macons), hield de bladen telkens te laag voor de inpik uit gewoonte. daardoor af en toe half-gedraaide en dus diepende bladen. maar vandaag had ik daar totaal geen last van.

merk alleen wel dat m'n armen (vooral onderarmen) flink veel sneller vermoeid raken dan m'n benen. toch nog iets losser de palen vast proberen te houden.

en ik moet toch maar weer eens stabilisatieoefeningen ( ) gaan doen, ik wiebel te veel bij de uitpik.
  woensdag 24 juni 2009 @ 21:51:52 #261
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70339758
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:41 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Jammer dat Roorda al andere plannen heeft voor volgend jaar en dus niet door gaat met roeien. Gijs weet ik niet, maar doordat hij geen sb meer is zijn de mogelijkheden natuurlijk wel wat beperkter voor hem.
Sowieso heb ik trouwens het idee dat er dit jaar een vrij sterke groep lichte roeiers is die (nog) niet in bondselecties zitten.
Gijs gaat ook niet door.

Dat van in de vier zitten was overigens ook mijn analyse, Steffen ;-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2009 @ 22:23:38 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70341170
Hèhè bosbaan cam is leuk
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70341736
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hèhè bosbaan cam is leuk
lol
pi_70342796
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:23 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hèhè bosbaan cam is leuk
Heb je staan streaken?



Overigens ga ik zaterdagmiddag Skollburgers bakken op de Bosbaan
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:09:52 #265
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70342983
vandaag heerlijk getraind in een spiksplinternieuwe filippi bij m'n burgervereniging, en lekker zonder mouwen geroeid, want daar mag dat Ik denk dat ik aan het eind van de zomer m'n pakje mooi in m'n rug heb staan van de zon en dat dan niemand bij aegir dat snapt, hihi

Best handig, 2 verenigingen
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70344340
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:41 schreef De_Ananas het volgende:
Iemand die donderdag bij de KHB barbecue is?
Tsja, ik ben d'r! Ga 1,5 barshift draaien
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 24 juni 2009 @ 23:52:58 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70344401
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:37 schreef immortalsean het volgende:

[..]

lol
We hebben er plezier aan gehad
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Heb je staan streaken?



Overigens ga ik zaterdagmiddag Skollburgers bakken op de Bosbaan
Nee zie rechtsonder
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70344547
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Nee zie rechtsonder
Het is donker!
pi_70344573
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:15 schreef Kjerring het volgende:
Begreep ik nou trouwens goed dat dit (waarschijnlijk) de laatste Martini was .... ?
Schijnt dat ze de 1e 500 m dicht gaan gooien om er huizen te bouwen.

Maarja, nu met het centjestekort en een soortgelijk gigafaalproject 25 km verderop...

Weet iemand hoe dat precies zit?
Het lijkt met toch zeer onwaarschijnlijk dat je alleen de eerste 500 op gaat doeken dan? Als je dat doet is de baan onbruikbaar en kan je net zo goed het hele gebied opnieuw gaan landscapen. Eerst maar eens Blauwe Stad uit de klei trekken voordat ze dit plan door gaan trekken.
pi_70345202
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Het lijkt met toch zeer onwaarschijnlijk dat je alleen de eerste 500 op gaat doeken dan? Als je dat doet is de baan onbruikbaar en kan je net zo goed het hele gebied opnieuw gaan landscapen. Eerst maar eens Blauwe Stad uit de klei trekken voordat ze dit plan door gaan trekken.
Ik zeg: Inpolderen die handel!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70345687
misschien dat er dan wel eens plaats is voor een mooie wedstrijdbaan in het oosten van het land ... als je naar het noorden gaat voor een beetje roeien, kan dat ook wel richting de oost...
pi_70346692
dempen met die windbak daar!
pi_70352378
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:56 schreef Bellah het volgende:

[..]

Het is donker!
Snap er ook geen zak van

Tevens is Harkestede altijd leuk in het c4en veld, kijken hoeveel boten er nu weer in het riet belanden

[ Bericht 17% gewijzigd door De_Ananas op 25-06-2009 11:17:43 ]
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:22:05 #274
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_70352784
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:40 schreef immortalsean het volgende:
misschien dat er dan wel eens plaats is voor een mooie wedstrijdbaan in het oosten van het land ... als je naar het noorden gaat voor een beetje roeien, kan dat ook wel richting de oost...
er zijn plannen om er bij almelo eentje te maken, maar ik weet niet of die ook daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_70353051
In Utrecht?
pi_70353404
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:57 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Het lijkt met toch zeer onwaarschijnlijk dat je alleen de eerste 500 op gaat doeken dan? Als je dat doet is de baan onbruikbaar en kan je net zo goed het hele gebied opnieuw gaan landscapen. Eerst maar eens Blauwe Stad uit de klei trekken voordat ze dit plan door gaan trekken.
Wat ik zelfs gehoord heb een paar jaar geleden is dat er maar een 500m. baan over blijft. Er worden vaak ook kano wedstrijden gehouden en het zal natuurlijk een prima locatie zijn voor Triatlon wedstrijden!
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70353849
In Tilburg wilden ze trouwens ook een nieuwe baan aanleggen ism de Uni enzo.
pi_70355280
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:22 schreef Pluizel het volgende:

[..]

er zijn plannen om er bij almelo eentje te maken, maar ik weet niet of die ook daadwerkelijk uitgevoerd gaan worden
http://www.almelo.nl/Smartsite.shtml?id=53139
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70356131
quote:
ideaal, kunnen we eindelijk echte boord-aan-boord wedstrijden houden hier in Twente.
pi_70358050
Ik kom hier al wat langer maar nu weer eens onder een andere naam.

Al die alternatieve roeibanen zijn natuurlijk in theorie leuk, dan kom je nog eens ergens. Maar je moet je ook realiseren dat 'ergens komen' diepe rimboe á la harkstede betekent. Ook de faciliteiten zullen (als ze er al komen) pas na jaren of decennia in de buurt komen van de grondige verzorging die we op de bosbaan gewend zijn.

Rotterdam lijkt mij wel interessant, en het is afwachten wat het wordt daar, maar Almelo? Alsjeblieft alsof dat ding ooit gebruikt zou worden. Almelo is met de auto 20-30 minuten vanaf Euros, dus wij gaan hem niet gebruiken en de burgerverenigingen hebben er ook geen emplooi voor, want die hebben al uitstekende locaties. Utrecht lijkt me in principe wel aardig, maar ook daar geldt het rimboe voorbehoud, een ligging als de bosbaan, met IC station Zuid op 15 min lopen krijg je gewoon niet nieuw voor elkaar, en of zo'n polderbaan dan graag gebruikt gaat worden moet je je maar afvragen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_70358139
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:53 schreef Virmes het volgende:
Ik kom hier al wat langer maar nu weer eens onder een andere naam.

Al die alternatieve roeibanen zijn natuurlijk in theorie leuk, dan kom je nog eens ergens. Maar je moet je ook realiseren dat 'ergens komen' diepe rimboe á la harkstede betekent. Ook de faciliteiten zullen (als ze er al komen) pas na jaren of decennia in de buurt komen van de grondige verzorging die we op de bosbaan gewend zijn.

Rotterdam lijkt mij wel interessant, en het is afwachten wat het wordt daar, maar Almelo? Alsjeblieft alsof dat ding ooit gebruikt zou worden. Almelo is met de auto 20-30 minuten vanaf Euros, dus wij gaan hem niet gebruiken en de burgerverenigingen hebben er ook geen emplooi voor, want die hebben al uitstekende locaties. Utrecht lijkt me in principe wel aardig, maar ook daar geldt het rimboe voorbehoud, een ligging als de bosbaan, met IC station Zuid op 15 min lopen krijg je gewoon niet nieuw voor elkaar, en of zo'n polderbaan dan graag gebruikt gaat worden moet je je maar afvragen.
Bij Vidar is een goede lokatie.

Je moet die t weghalen uit je sig
pi_70360196
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:53 schreef Virmes het volgende:
Ik kom hier al wat langer maar nu weer eens onder een andere naam.

Al die alternatieve roeibanen zijn natuurlijk in theorie leuk, dan kom je nog eens ergens. Maar je moet je ook realiseren dat 'ergens komen' diepe rimboe á la harkstede betekent. Ook de faciliteiten zullen (als ze er al komen) pas na jaren of decennia in de buurt komen van de grondige verzorging die we op de bosbaan gewend zijn.

Rotterdam lijkt mij wel interessant, en het is afwachten wat het wordt daar, maar Almelo? Alsjeblieft alsof dat ding ooit gebruikt zou worden. Almelo is met de auto 20-30 minuten vanaf Euros, dus wij gaan hem niet gebruiken en de burgerverenigingen hebben er ook geen emplooi voor, want die hebben al uitstekende locaties. Utrecht lijkt me in principe wel aardig, maar ook daar geldt het rimboe voorbehoud, een ligging als de bosbaan, met IC station Zuid op 15 min lopen krijg je gewoon niet nieuw voor elkaar, en of zo'n polderbaan dan graag gebruikt gaat worden moet je je maar afvragen.
Utrecht zal indd prima zijn alleen zal daar, zoals je al zei, minstens 10 jaar overheen gaan wil er een klein finishtorentje staan. En ook qua locatie; je zal dan indd een rot end weg zitten van het centrum. Triton is al klote te bereiken met het OV, laat staan dat je nog verder weg moet..
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_70364294
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:53 schreef AHappelstroop het volgende:
Utrecht zal indd prima zijn alleen zal daar, zoals je al zei, minstens 10 jaar overheen gaan wil er een klein finishtorentje staan. En ook qua locatie; je zal dan indd een rot end weg zitten van het centrum. Triton is al klote te bereiken met het OV, laat staan dat je nog verder weg moet..
Roeibaan in Lunetten
pi_70365107
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:48 schreef Bellah het volgende:

[..]

Roeibaan in Lunetten
de uni zal toch wel goed te bereiken zijn?
echt vlak ten zuiden van jullie universiteit staat ook een stukje groen waar precies een 2k baan past...
pi_70365503
Zaterdag van 4 tot 8 Skollburgers bakken op de Bosbaan, als er iemand een praatje wil maken zie ik het wel !
pi_70365675
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:43 schreef AHappelstroop het volgende:

[..]

Wat ik zelfs gehoord heb een paar jaar geleden is dat er maar een 500m. baan over blijft. Er worden vaak ook kano wedstrijden gehouden en het zal natuurlijk een prima locatie zijn voor Triatlon wedstrijden!
Mooie afstand idd, 500m. Keertje op en neer en je hebt de 1/4 afstand al! Om dan van je fiets af te waaien in de polder...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 juni 2009 @ 17:44:29 #287
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_70365807
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
Zaterdag van 4 tot 8 Skollburgers bakken op de Bosbaan, als er iemand een praatje wil maken zie ik het wel !
Ik kom wel even socializen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_70378256
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:38 schreef Keort het volgende:
Mooie afstand idd, 500m. Keertje op en neer en je hebt de 1/4 afstand al! Om dan van je fiets af te waaien in de polder...
Mooie username
pi_70378381
Jw3, binnenkort bitterballen wedstrijd mag jij scheidsrechter zijn tussen Pullup (als ie mee wil doen !) en mij
pi_70378553
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 17:32 schreef De_Ananas het volgende:
Zaterdag van 4 tot 8 Skollburgers bakken op de Bosbaan, als er iemand een praatje wil maken zie ik het wel !
Ik kom wel even langs: last minute tekort aan MoBo'ers, dus ik ben er zaterdag ook bij.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_70378739
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:59 schreef Orionis het volgende:

[..]

Ik kom wel even langs: last minute tekort aan MoBo'ers, dus ik ben er zaterdag ook bij.
Ik mats je wel ff
pi_70378806
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 23:54 schreef De_Ananas het volgende:
Jw3, binnenkort bitterballen wedstrijd mag jij scheidsrechter zijn tussen Pullup (als ie mee wil doen !) en mij
Wat moeten we doen dan met die bitterballen ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_70389375
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 00:04 schreef pullup het volgende:

[..]

Wat moeten we doen dan met die bitterballen ?
Opeten natuurlijk

Mijn ploeg gaat trouwens vanaf maandag op de Bosbaan trainen in een vier voor de Argo, wanneer heb je tijd ?

Tevens mogen wij de NSRF niet starten !
  vrijdag 26 juni 2009 @ 11:38:59 #294
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_70390379
Morgen maar veel Michael Jackson draaien op de Bosbaan :-)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_70391243
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 11:12 schreef De_Ananas het volgende:
Tevens mogen wij de NSRF niet starten !
Wij uiteindelijk ook niet, maar wel de Argo sprint
pi_70391371
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:04 schreef Bellah het volgende:

[..]

Wij uiteindelijk ook niet, maar wel de Argo sprint
Ik vind het echt belachelijk.
pi_70391439
Onze nummer 7 (stuurboorder) is gister op zn bek gegaan met de fiets.. 7 hechtingen in zn knie.. Waarschijnlijk einde seizoen..
D_A jij wilde nog beginneling-af worden?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_70391477
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:09 schreef Kluupkluup het volgende:
Onze nummer 7 (stuurboorder) is gister op zn bek gegaan met de fiets.. 7 hechtingen in zn knie.. Waarschijnlijk einde seizoen..
D_A jij wilde nog beginneling-af worden?
Had het zien gebeuren, zag er vies uit

En ik ben alleen coach hé, ik roei niet

Maar wij wilden wel starten ja maar het mag niet
pi_70391526
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:11 schreef De_Ananas het volgende:
...
En ik ben alleen coach hé, ik roei niet
...
ik denk dat 'ie Dark_Angelus bedoelde?
pi_70391569
en misschien dat ik vanmiddag nog met een leuke mededeling kom. zo eerst even naar een overleg erover.
pi_70391634
Slotjeeeeeeeeeeeee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')