abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_121154314
Nieuw album zou dit jaar komen volgens de geruchten.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 15:31:45 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_121154351
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ sober _O_
Soberso tool! _O_.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:04:25 #178
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_121155864
Ik herrinner me nog wel de eerste keer dat ik TOOL live zag, dat was op Lowlands '93
toen nog met setlist van Opiate, wat wat meer rechtoerechtaan rock is dan hun later werk.

Was trouwens ook maar een van de enige 2 keren dat maynard bij RATM live meezong bij know your enemy :) de andere keer was bij pukkelpop, logisch, zelfde weekend, en traden bijde bands op.

Ik moet toegeven dat Undertow mijn favourite album is, niet zozeer muzikaal, dan wel inhoudelijk. duidelijk is hier ook wel het verleden wat Maynard gevormd heeft.

De eerste keer dat ik de clips van Prison Sex en Sober zag was ik echt onder de indruk
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:00:34 #179
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121158477
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:04 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik herrinner me nog wel de eerste keer dat ik TOOL live zag, dat was op Lowlands '93
toen nog met setlist van Opiate, wat wat meer rechtoerechtaan rock is dan hun later werk.

Daar was ik ook *O* En rondom diezelfde periode stonden ze ook in de Metropool in Hengelo :Y
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:07:00 #180
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121162947
Hebben jullie deze al eens gezien? Volledig concert uit '96, één van de eerste keren dat ze dingen van Aenima live spelen. Videokwaliteit is matig, audio redelijk, maar het is wel echt te gek om ze een keer zo te zien, Maynard nog gewoon in het midden, geen visuals of bodypaint of verkleedpartijen, maar gewoon de rauwe muziek. Zo goed.

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:45:03 #181
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_121164847
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:07 schreef Svyatagor het volgende:
Hebben jullie deze al eens gezien? Volledig concert uit '96, één van de eerste keren dat ze dingen van Aenima live spelen. Videokwaliteit is matig, audio redelijk, maar het is wel echt te gek om ze een keer zo te zien, Maynard nog gewoon in het midden, geen visuals of bodypaint of verkleedpartijen, maar gewoon de rauwe muziek. Zo goed.

In 96/97 speelden ze dit toch ook in Paradiso ?

Ik herinner me daarbij wel wat Beamers met de AEnima vortex, en third eye enz

[ Bericht 1% gewijzigd door zuigmarmot op 04-01-2013 21:13:43 ]
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_121165651
Ik ben benieuwd of ze nog ooit deze kant op komen, of de komende jaren door blijven gaan met een concertje of 10 per jaar in Amerika :(
Bleuh.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:25:42 #183
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121166623
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:45 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

In 96/97 speelden ze dit toch ook in Paradiso ?
Yep.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:04 schreef PimD het volgende:
Ik ben benieuwd of ze nog ooit deze kant op komen, of de komende jaren door blijven gaan met een concertje of 10 per jaar in Amerika :(
Reken er maar wel op. Als er (tzt) een nieuw album ligt, komen ze zeker naar Europa. Misschien wel twee of drie keer - bij de 10.000 Days-tour was het Pinkpop, HMH en Ahoy, over een periode van een jaar ofzo.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_121166713
Ja, maar 10.000 Days is nu al bijna 7 jaar geleden en volgens mij is nog geen update gekomen over dat ze in de studio zitten ofzo. Ik kan me nog herinneren dat ik het zo lang vond duren tussen Lateralus en 10.000 Days, maar nu begint het wel heel stil te worden.
Bleuh.
pi_121166878
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:07 schreef Svyatagor het volgende:
Hebben jullie deze al eens gezien? Volledig concert uit '96, één van de eerste keren dat ze dingen van Aenima live spelen. Videokwaliteit is matig, audio redelijk, maar het is wel echt te gek om ze een keer zo te zien, Maynard nog gewoon in het midden, geen visuals of bodypaint of verkleedpartijen, maar gewoon de rauwe muziek. Zo goed.

Mja, ik vind alle dingen er omheen er zo goed bij passen op een of andere manier.

Ik heb het idee (dat geldt voor mij iig) dat de muziek een soort beleving is en geen echte losstaande liedjes (kan het slecht uitdrukken.) Puur als ik naar een concert kijk, dan...

De eerste regels van de live-versie van Pushit zeggen genoeg, denk ik...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:43:26 #186
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121167388
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:27 schreef PimD het volgende:
Ja, maar 10.000 Days is nu al bijna 7 jaar geleden en volgens mij is nog geen update gekomen over dat ze in de studio zitten ofzo. Ik kan me nog herinneren dat ik het zo lang vond duren tussen Lateralus en 10.000 Days, maar nu begint het wel heel stil te worden.
Als je die ultravage nieuwsbrieven van Blair leest, dan zie je wel dat er wat nieuws is. Hij heeft zelfs al een paar demo's gehoord. Ze zijn met z'n drieën hard aan het schrijven in de loft. Dan gaat alles naar MJK, die er tekst en melodie bij maakt. Dan werken ze het laatste stuk samen uit, en pas dan gaan ze opnemen.

Ja, het duurt heel erg lang telkens, maar de kwaliteit is er ook naar. En bovendien: waarom zouden ze zich haasten? Het zijn kunstenaars. Ze weten dat ze hele mooie dingen kunnen maken. Ze hoeven er bepaald niet van te leven. Ze hebben allemaal allerlei projectjes ernaast lopen, dus ja, afgezien van het tevreden houden van een fanbase, is er geen enkele druk om het snelsnelsnel te doen. Ze zijn totaal onafhankelijk van de reguliere artiestencyclus (tournee klaar? snel weer wat nieuws om het momentum vast te houden)

Bovendien weten ze ook dat die fanbase doorgaans heel fanatiek is, en superloyaal. Daar Komt dus ook geen haast bij - andersom eerder, als ze er jaarlijks een middelmatig album uit zouden poepen, zouden de fans een stuk minder eager zijn, denk ik.

Los daarvan zou ik natuurlijk ook liever zsm een nieuw album willen, maar ja, ze doen het nu eenmaal op hun eigen manier. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 4 januari 2013 @ 20:45:02 #187
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121167452
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, ik vind alle dingen er omheen er zo goed bij passen op een of andere manier.

Ik heb het idee (dat geldt voor mij iig) dat de muziek een soort beleving is en geen echte losstaande liedjes (kan het slecht uitdrukken.) Puur als ik naar een concert kijk, dan...

De eerste regels van de live-versie van Pushit zeggen genoeg, denk ik...
Oh, zeker, die visuals etc zijn te gek. Maar ik vond het cool om te zien dat het ook als het kaal is, nog steeds overeind blijft staan. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:01:35 #188
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_121168201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:45 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Oh, zeker, die visuals etc zijn te gek. Maar ik vond het cool om te zien dat het ook als het kaal is, nog steeds overeind blijft staan. :)
Nou, als je de video van Hush bekijkt ( vroeger nog wel eens bij headbangers ball, of alternatieve nation, en als easteregg op salival) dan is het nog wel erg kaal

Adam en Maynard hebben daarover nog eens tegen een vriend van mij gezegd dat ze die zelf ook maar idioot vonden, maar het ging toen zo snel, en de platenmaatschappij wou toen snel een video.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_121168240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:43 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je die ultravage nieuwsbrieven van Blair leest, dan zie je wel dat er wat nieuws is. Hij heeft zelfs al een paar demo's gehoord. Ze zijn met z'n drieën hard aan het schrijven in de loft. Dan gaat alles naar MJK, die er tekst en melodie bij maakt. Dan werken ze het laatste stuk samen uit, en pas dan gaan ze opnemen.

Ja, het duurt heel erg lang telkens, maar de kwaliteit is er ook naar. En bovendien: waarom zouden ze zich haasten? Het zijn kunstenaars. Ze weten dat ze hele mooie dingen kunnen maken. Ze hoeven er bepaald niet van te leven. Ze hebben allemaal allerlei projectjes ernaast lopen, dus ja, afgezien van het tevreden houden van een fanbase, is er geen enkele druk om het snelsnelsnel te doen. Ze zijn totaal onafhankelijk van de reguliere artiestencyclus (tournee klaar? snel weer wat nieuws om het momentum vast te houden)

Bovendien weten ze ook dat die fanbase doorgaans heel fanatiek is, en superloyaal. Daar Komt dus ook geen haast bij - andersom eerder, als ze er jaarlijks een middelmatig album uit zouden poepen, zouden de fans een stuk minder eager zijn, denk ik.

Los daarvan zou ik natuurlijk ook liever zsm een nieuw album willen, maar ja, ze doen het nu eenmaal op hun eigen manier. :)
Mooi gesproken! Unieke band is Tool.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:16:42 #190
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121171695
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:02 schreef louweed het volgende:

[..]

Mooi gesproken! Unieke band is Tool.
Idd, en doordat ze zo weinig releasen en er veel naast doen bestaan ze ook nog steeds en is het interessant als ze weer komen toeren. Ze zijn in ieder geval bezig met een CD, ergens in 2013 zal het toch wel moeten lukken deze uit te brengen hoop ik.
Ergens heb ik het gevoel dat ze al verder zijn dan ze op site doen voorkomen maar het bewust heel stil houden om lekken te voorkomen. En dan dus uit het niets met een release aankomen, maar misschien is dat wishful thinking ;)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:46:35 #191
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121173072
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:01 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Nou, als je de video van Hush bekijkt ( vroeger nog wel eens bij headbangers ball, of alternatieve nation, en als easteregg op salival) dan is het nog wel erg kaal

Adam en Maynard hebben daarover nog eens tegen een vriend van mij gezegd dat ze die zelf ook maar idioot vonden, maar het ging toen zo snel, en de platenmaatschappij wou toen snel een video.
Ja, klopt, dat is ook de enige video waar ze zelf in voorkomen. Daarna hebben ze dat helemaal afgezworen en hameren ze alleen maar op: het gaat niet om ons, het gaat om wat we maken. Cool principe vind ik dat ook.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:56:46 #192
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121173544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, klopt, dat is ook de enige video waar ze zelf in voorkomen. Daarna hebben ze dat helemaal afgezworen en hameren ze alleen maar op: het gaat niet om ons, het gaat om wat we maken. Cool principe vind ik dat ook.
Als je heel goed oplet zijn ze in de Sober video ook nog te zien ;)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_121191277
De eerste keer dat ik Tool live zag was op Pinkpop 2006. Ik weet nog wat een verpletterende indruk dat op mij maakte! Daarna nog in Ahoy en op Lowlands gezien maar dat haalde het toch niet bij die eerste keer. Na Pinkpop gelijk alle albums maar gekocht.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 16:47:07 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_121195561
De enige keer dat ik TOOL live zag ben ik erbij weggelopen :'( sziget 2007 was dat. Ik kende ze nog niet maar vond het best tof klinken. Alleen mijn vriendin vond het herrie dus zijn we naar iets anders gaan kijken -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 6 januari 2013 @ 13:52:38 #195
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121226918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:56 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Als je heel goed oplet zijn ze in de Sober video ook nog te zien ;)
O ja, klopt ja, heel vage shots. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_121312161
Ik draai nu het album Lateralus! Wat een ongekend goede cd. Ik denk niet dat ze dit ooit nog gaan overtreffen.
pi_124540855
De 21st Anniversary Edition van Opiate is te koop via toolband.com. Ik was bereid er een euro of 100 voor neer te tellen, maar 150 dollar + porto + douane is me toch echt te gortig. Als het nou Aenima of Lateralus was, maar Opiate (en Undertow in mindere mate) spreken me toch stukken minder aan.
Bleuh.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 21:13:18 #198
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_124542258
wtf... $150??? 8)7 :')

voor een cd'tje met wat stickers en andere prul? -O-

Ik dacht dat het een mooie vinyl rerelease, geremastered, met nieuwe artwork, dan leek me ¤25 wel een aardige prijs (niet dat ik zelf dan ga kopen, ik heb 'm al op cd, maar toch)
nee, jij dan!
pi_124543425
Vind Opiate zelfs een slecht album.
pi_124547829
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:32 schreef TUFKAL het volgende:
Vind Opiate zelfs een slecht album.
EP.

:P.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')