abonnement Unibet Coolblue
pi_69479673
Ik flos 2x per dag, en 2x per jaar krabt de tandarts het tandsteen achter mijn voortanden weg. Dat hoopt zich daar op omdat mijn voortanden iets naar achter staan.
Flossen alleen helpt dus niet.

Krabben jullie zelf het tandsteen wel eens weg? Want eigenlijk wil ik het gewoon zelf bijhouden. Ik voel nu dat er weer wat zit, maar moet pas eind juli weer naar de tandarts.
Kun je die tandartstools ook ergens kopen? Hij gebruikt er meestal zon haakje voor geloof ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door kikoooooo op 28-05-2009 09:59:15 ]
pi_69479794
Tja , zou toch niet het risico nemen dat je ineens in een tand zit met zo een ding.

Kost het ineens wat meer:P
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:35:17 #3
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69479795
Je kan zo'n haakje kopen bij een dumpstore of online zaakje. En dan zelf weg krabben no problemo
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:36:17 #4
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69479810
Ik verzamel die dingen dus heb bijna alles wat een tandarts ook heeft :p
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_69479830
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:35 schreef TheStonedOne het volgende:
Tja , zou toch niet het risico nemen dat je ineens in een tand zit met zo een ding.

Kost het ineens wat meer:P
Heb jij tanden van kauwgom?
pi_69479866
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Heb jij tanden van kauwgom?
Tegendeel zelfs , maar zelf gaan kutten daarmee lijkt me gewoon niet echt slim.

Maar als je het beter weet vooral doen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:41:15 #7
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69479879
http://www.drogisterij.ne(...)rtshaak_640/P/163008

hier te koop maar ze zijn vast goedkoper te krijgen bij dumpstores ik had ze voor 2 euro of zo per stuk
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:17:17 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_69480529
Ja dat doe ik ook weleens. Ik rook. En daar krijg je tandsteen van en dat is niet fijn en niet netjes.

Maar ik snap niet dat jouw huisarts het wegkrabt. Die hebben daar toch zo'n sonisch ding voor waarmee het in een paar seconden los trilt?

Krabben moet je wel heel voorzichtig doen. Glazuur beschadigen is ook niet alles.

Poetsen met sonic tandenborstel helpt trouwens ook 50% te voorkomen.
pi_69481081
omdat ik jaren als kind een beugel heb gehad moet ik nu met een stangetjes achter mijn voortanden rondlopen. heeft nut volgens de ortho and tandarts maar maakt flossen daardoor onmogelijk. ik heb een sonic tandenborstel maar alsnog hoopt het zich wel op. naast mijn standaard tandarts bezoek 2 maal per jaar ga ik ook 2 keer per jaar naar een mondhygienist.

voor 20 euro is het helemaal weer weg voor een langere tijd
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69481699
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:38 schreef TheClown1 het volgende:
omdat ik jaren als kind een beugel heb gehad moet ik nu met een stangetjes achter mijn voortanden rondlopen. heeft nut volgens de ortho and tandarts maar maakt flossen daardoor onmogelijk. ik heb een sonic tandenborstel maar alsnog hoopt het zich wel op. naast mijn standaard tandarts bezoek 2 maal per jaar ga ik ook 2 keer per jaar naar een mondhygienist.

voor 20 euro is het helemaal weer weg voor een langere tijd
Hmm, dat is inderdaad wel een goed idee. Als dat maar 20eu kost, zou ik dat best willen overwegen. Ga mijn tandarts het eerstvolgende bezoek eens vragen hoe en wat.

Verder, sonisch poetsen... Werkt dat echt? Mijn ouders hebben zo'n ding, één keer geprobeerd en kon dat ding van de jeuk niet eens in mijn mond houden Is dat gewoon gewenning?
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:06:15 #11
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_69484019
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]


Verder, sonisch poetsen... Werkt dat echt? Mijn ouders hebben zo'n ding, één keer geprobeerd en kon dat ding van de jeuk niet eens in mijn mond houden Is dat gewoon gewenning?
heb je een kut in je mond
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_69485154
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hmm, dat is inderdaad wel een goed idee. Als dat maar 20eu kost, zou ik dat best willen overwegen. Ga mijn tandarts het eerstvolgende bezoek eens vragen hoe en wat.

Verder, sonisch poetsen... Werkt dat echt? Mijn ouders hebben zo'n ding, één keer geprobeerd en kon dat ding van de jeuk niet eens in mijn mond houden Is dat gewoon gewenning?
aan het begin was het voornamelijk kietelen op tandvlees maar na een dag of 5 went het wel. mijn mondhygienst doet het voor 20 euro maar goed dat is groningen. ik weet dus niet of het overal zo is. ik neem geen volledige behandeling maar alleen tandsteenverwijdering. er zijn mogelijkheden om tanden te behandelen tegen koffie en dergelijke maar dat doe ik dus niet.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_69491339
Ik heb dit altijd bij het onderste rijtje tanden aan de achterkant. Ik heb wel eens een naald gepakt en een beetje lopen krabben.

Hoe raar ook, nu ik gestopt ben met roken, ik minder koffie/thee drink én sinds een half jaar een elektrische tandenborstel heb aangeschaft, lijkt het tóch alsof ik aan de voorkant bruine streepjes tussen m'n tanden krijg! Ergerlijk...
pi_69491863
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:33 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik heb dit altijd bij het onderste rijtje tanden aan de achterkant. Ik heb wel eens een naald gepakt en een beetje lopen krabben.

Hoe raar ook, nu ik gestopt ben met roken, ik minder koffie/thee drink én sinds een half jaar een elektrische tandenborstel heb aangeschaft, lijkt het tóch alsof ik aan de voorkant bruine streepjes tussen m'n tanden krijg! Ergerlijk...
Dat heb ik dus ook. En de tandarts haalt dat altijd weer keurig weg, maar dat is slechts 2x per jaar.. Ik krijg dit zelf met flossen totaal niet weg.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 mei 2009 @ 15:20:39 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_69492970
Lijkt me raar dat je zelf met een haakje je tandsteen kunt verwijderen.

Ik ga ieder jaar 2 keer naar de tandarts en om de 2 jaar nar de mondhygklauwster

Je kunt je half jaarlijkse controle ook laten doen door de mond hygiëniste

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69493513
dat zou ik zeker niet doen. Met zo;n haakje ga je zelf gemakkelijk veel te bruut te werk wat je tandvlees fors kan beschadigen met alle gevolgen van dien. Zolang je het braaf elk half jaar bij de tandarts weg laat halen is er niets aan dehand hoor. gewoon goed poetsen (met een superzachte tandenborstel, en het tandvlees zachtjes meemasseren, dat je moet schrobben is de verschrikkelijkste fabel die er is) voorkomt al een hoop.
I had a signature once. It was awful.
pi_69493678
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:34 schreef zoeperzazke het volgende:
dat zou ik zeker niet doen. Met zo;n haakje ga je zelf gemakkelijk veel te bruut te werk wat je tandvlees fors kan beschadigen met alle gevolgen van dien. Zolang je het braaf elk half jaar bij de tandarts weg laat halen is er niets aan dehand hoor. gewoon goed poetsen (met een superzachte tandenborstel, en het tandvlees zachtjes meemasseren, dat je moet schrobben is de verschrikkelijkste fabel die er is) voorkomt al een hoop.
Ja blablabla. Het _zit_ er toch? Je doet nu net alsof je in mijn mond kan kijken. Door dat tandsteen wordt het bruin tussen mijn onderste voortanden en tandsteen zorgt ervoor dat je uit je bek stinkt.
pi_69494150
Als je last hebt van het tandsteen, maak je een afspraak bij de tandarts of mondhygiëniste..... Maar zelf krabben met zo'n haakje is gewoon onverstandig omdat je aardig wat kracht moet zetten, en als je dat verkeerd doet op je tandvlees ben je echt niet gelukkig met het resultaat.
Als een grote wond in je arm hebt ga je hem toch ook niet zelf hechten? Daar zijn artsen voor!
I had a signature once. It was awful.
pi_69498127
Je kan het zelf doen ja, maar of dat verstandig is... Voor die paar rotcenten kan je het beter bij de tandarts laten doen! Was pas geleden nog een patient, die had ook een poging gewaagd om zelf zijn tandsteen weg te krabben. Had al parodontale problemen en heeft zo zijn eigen wortel geperforeert! Doet best pijn en je kan meteen een zenuwbehandeling krijgen. Oh en er wordt een scaler gebruikt voor tandsteen en niet een sonde (de haak) Hiervan is de punt gedraaid zodat je makkelijk tussen de tanden kan komen
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, wie post nou z'n prive gegevens op Fok!..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')