abonnement Unibet Coolblue
pi_69466863
Fipo
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69466992
De Iraliaanse weg zit zeker in Jan Janssen classic.
Dat is op 20 juni, ik ga dan de 200 km fietsen.
Kijk ik enorm naar uit.
Eerst een opwarmer op 6 juni de Eik Dekker Classic.
Omdat ik een Drent ben en altijd een fan van Erik ben geweest.
Ik vraag me af of de Vamberg ook in deze classic zit, wie weet dat?
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2009 @ 20:46:15 #4
73911 ultra_ivo
pi_69467384
20 juni is weer eens een gewone werkdag voor me. Als alternatief rij ik op 21 juni de Randonnée Flandres-Artois uit Lille.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:49:57 #5
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69467578
Ik heb mijn handschoentjes, zadeltasje en zachte dingetjes uit mijn helm maar eens een sopje gegeven. En ben mijn bidons aan het uitkoken, daar groeide (geen grap) iets aan de binnenkant. Vond het water al wat minder smaken..
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2009 @ 20:55:45 #6
73911 ultra_ivo
pi_69467878
Bidons kun je goed schoonmaken met gebitsreiniger. Gewoon vullen met water en een tabletje erin.
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:00:16 #7
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69468071
Waarom je zadeltasje wassen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69468389
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:37 schreef FredWielergek het volgende:
De Iraliaanse weg zit zeker in Jan Janssen classic.
Dat is op 20 juni, ik ga dan de 200 km fietsen.
Kijk ik enorm naar uit.
Eerst een opwarmer op 6 juni de Eik Dekker Classic.
Omdat ik een Drent ben en altijd een fan van Erik ben geweest.
Ik vraag me af of de Vamberg ook in deze classic zit, wie weet dat?
Ja, maar die kan ik helaas niet fietsen dit jaar. Vorig jaar JJC was mijn eerste kennismaking met de Italiaanseweg. Ging als een raket omhoog en zag in mijn wiel rustig wat mensen sterven. Heerlijk gevoel als je bij het haarspeldbochtje naar beneden kijkt en iedereen ziet ploeteren. Ander mooi klimmetje daar is de Holleweg (niet dezelfde als bij de komende fietsmeet). Zelfde stuwwal, kaarsrecht omhoog en een hele lange doorloper door het bos. Was bij JJC genoodzaakt om de berm op te zoeken toen, omdat voor me een hele stoet stilviel.

Ik denk overigens dat de VAMberg niet in de Erik Dekker Classic zit, ik denk dat je vooral moet rekenen op kasseien daar. Iets waar ik graag vanaf blijf
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:08:46 #9
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69468461
* ursel fietst ook weer ff mee..
pi_69468628
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:06 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Ja, maar die kan ik helaas niet fietsen dit jaar. Vorig jaar JJC was mijn eerste kennismaking met de Italiaanseweg. Ging als een raket omhoog en zag in mijn wiel rustig wat mensen sterven. Heerlijk gevoel als je bij het haarspeldbochtje naar beneden kijkt en iedereen ziet ploeteren. Ander mooi klimmetje daar is de Holleweg (niet dezelfde als bij de komende fietsmeet). Zelfde stuwwal, kaarsrecht omhoog en een hele lange doorloper door het bos. Was bij JJC genoodzaakt om de berm op te zoeken toen, omdat voor me een hele stoet stilviel.

Ik denk overigens dat de VAMberg niet in de Erik Dekker Classic zit, ik denk dat je vooral moet rekenen op kasseien daar. Iets waar ik graag vanaf blijf
Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
pi_69468710
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiter
pi_69468835
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiter
Zal wel meevallen. Ik heb 3x de Ronde van Vlaanderen met mijn carbon fiets gereden. Ging prima
Steek dan alleen gewone 32- of 36-spaaks wielen.
in a crowd you lose humanity
pi_69468901
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
Ik heb de Erik Dekker Classic vorig jaar gereden, en rij hem dit jaar ook.
De derde kasseistrook volgens mij (eigenlijk keien) is echt een verschrikking. Je kan geen tempo maken.
Zorg er voor dat je iets minder lucht in je banden hebt. Verder het stuur wat losjes beetpakken en gewoon tempo maken. Zo pak ik kasseistrookjes altijd. Woon je trouwens in de Stad? Moet je eens over de Hoge Der A fietsen
Op de site staat overigens wel de VAM-berg vermeld. Vorig jaar reden we er helaas alleen maar langs en stond er niets over op de site. Hopelijk dit keer wel, dat ding is echt moeilijk steil
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:15 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

ik heb het ook niet op de Italiaanse weg, al die klinkers, ben altijd bang dat mijn carbon fiets door midden breekt met al dat gestuiter
Lang leve aluminium
Ik zou op carbon denk ik ook echt wel 'n beetje angst hebben om 'm doormidden te rijden.
pi_69468949
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:13 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Ik vrees ook voor de kasseien, drentse keitjes. Ik heb er nooit echt op gereden, behalve stukje van Zuidwolde naar Bedum. Is er iets waarop ik hiervoor kan voorbereiden? Moet je ergens extra op letten?
Nou eigenlijk niet. Gewoon over je heen laten komen. Ik weet niet waar je woont, maar zoek gewoon de slechts ingelegde klinkerweg op in je buurt. En bedenk dan dat het tien keer erger is en je bent blij met de Nederlandse klinkers Het is gewoon een kwestie van een groot blad erop, handen losjes aan het stuur en gaan. Vooral niet staan om snelheid te maken, want dan stuiter je achter weg en niet proberen je stuur tegen te houden anders krijg je geheid blaren. Iets wat mij duidelijk werd na de RvV van dit jaar

Al moet ik inderdaad zeggen dat de klinkers op de Italiaanseweg ook schots en scheef liggen. Is ook harken
pi_69469044
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:22 schreef Tommeke het volgende:


Lang leve aluminium
Ik zou op carbon denk ik ook echt wel 'n beetje angst hebben om 'm doormidden te rijden.
Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.
Ik heb de RVV 4x gereden. De eerste keer op een stalen frame, daarna op een carbon. Ik had verwacht dat het met het carbon frame minder comfortabel zou zijn, maar dat was juist comfortabeler!
in a crowd you lose humanity
pi_69469078
Nu krijg ik opeens zin in de Erik Dekkerclassic. Maar dan is ook al de Classique des Ardennes en een klimcriterium in Wageningen waar ik tussen moet kiezen
in a crowd you lose humanity
pi_69469181
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.
Ik heb de RVV 4x gereden. De eerste keer op een stalen frame, daarna op een carbon. Ik had verwacht dat het met het carbon frame minder comfortabel zou zijn, maar dat was juist comfortabeler!
Dat had ik niet verwacht eigenlijk! Dacht dat staal wel zo een beetje het meest comfortabel was
Maar ik doelde meer op het feit dat alu niet zo snel breekt
pi_69469423
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:30 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat had ik niet verwacht eigenlijk! Dacht dat staal wel zo een beetje het meest comfortabel was
Maar ik doelde meer op het feit dat alu niet zo snel breekt
Ik had het ook niet verwacht.
Breken bij carbon valt ook enorm mee. Ik ben toch al aardig wat keertjes gevallen met die van mij (dat krijg je als je ook wedstrijden doet), en het frame is nog absoluut oke. Al is de lak zo langzamerhand wel wat minder.
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe licht ze het frame gemaakt hebben: hoe lichter hoe meer het op de grens zit qua stevigheid en hoe groter de kans is dat het breekt.

Een erg slechte combinatie is trouwens carbon en schrikdraad. Een ploegmaat van me was eens gevallen in een wedstrijd, en toen hij zijn fiets pakte, was de bovenbuis in tweeën gesneden: die was op schrikdraad gevallen.
in a crowd you lose humanity
pi_69469608
ja kasseien praat me er niet van, bij de junioren koerstte ik nog weleens in belgie dus ik ergens midden in het peleton en ineens een bocht om en daar lagen die kasseien. Nou niks vergelijkbaars ooit gereden hier in NL, peleton spatte uiteen, bidons vlogen over de weg dus dat werd 5km achtervolgen na die strook voordat t peleton weer een beetje bij elkaar was. Bij de volgende kasseistroken iedereen de stoep op en ik zat niet op te letten Dus ik op die kasseien weer, toen maar ff volle bak naar voren gereden wat goed ging omdat iedereen tussen het publiek door op de stoep reedt
Vervolgens wat alerter geweest en toen meestal ook het stoepje gepakt

Zo dat was dus mijn eerste ervaring met kasseien
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:44:17 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69469732
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:26 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aluminium is juist minder comfortabel op kasseien. Aluminium is superstijf. Carbon is weliswaar ook stijf, maar dempt de schokken toch beter.
Ik heb de RVV 4x gereden. De eerste keer op een stalen frame, daarna op een carbon. Ik had verwacht dat het met het carbon frame minder comfortabel zou zijn, maar dat was juist comfortabeler!
My point exactly, bovendien kun je met een carbon frame als je als je ´t koud hebt je fiets in de brand steken en je handen warmen
pi_69469813
[quote]Op woensdag 27 mei 2009 21:22 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb de Erik Dekker Classic vorig jaar gereden, en rij hem dit jaar ook.
De derde kasseistrook volgens mij (eigenlijk keien) is echt een verschrikking. Je kan geen tempo maken.
Zorg er voor dat je iets minder lucht in je banden hebt. Verder het stuur wat losjes beetpakken en gewoon tempo maken. Zo pak ik kasseistrookjes altijd. Woon je trouwens in de Stad? Moet je eens over de Hoge Der A fietsen
Op de site staat overigens wel de VAM-berg vermeld. Vorig jaar reden we er helaas alleen maar langs en stond er niets over op de site. Hopelijk dit keer wel, dat ding is echt moeilijk steil
[..]

Oja, de Hoge der Aa, die ken ik zeker, wat een verschrikking is dat. Ga binnenkort even erover heen fietsen, even het gevoel krijgen hoe het is.
Ik zie nergens de Vamberg vermeld staan op de site, maar misschien kijk ik niet goed.
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2009 @ 22:04:27 #22
73911 ultra_ivo
pi_69470734
Kasseien rijden is juist lekker. Ik heb een jaar in Gent gewoond en toen alle Vlaamse klassiekers gereden.
Ik rij meestal met behoorlijk dikke banden (28 of 32mm) en niet teveel druk. Daarnaast een stalen frame met lange wielbasis en behoorlijk scheppende vork. Dan kan ik prima bovenop het kopje rijden.
pi_69470948
Het is ook niet ik niet op kasseien kan rijden, dit jaar RvV was het erg leuk. Maar het is niet iets dat ik graag op zoek of mijn tochten op afstem. Ik ben meer van de klimtochten, al zijn het maar de heuveltjes op de Veluwe.

Nog nooit in de Alpen gereden helaas, maar wel veel in de Jura en Vogezen en ook vorige jaar Ardêche ging goed. Ik mag wel zeggen dat ik aardig kan klimmen
pi_69471316
teeveepee
pi_69472257
Vanavond, ondanks het matige weer, toch even een kort rondje van zo'n 35km gereden met een collega die net een week een racefiets heeft. Heen stond er echt een goeie bak wind tegen, zo erg heb ik het nog niet meegemaakt (ik ga ook eigenlijk nooit met weer als dit). Was haast niet tegenop te fietsen. Terug ging het des te harder :-). Gelukkig kwam de ergste regen pas toen we al terug waren. Helaas was ik even blijven hangen bij die collega thuis en toen moest ik nog zelf naar huis. Toen had ik het ineens toch wel koud en nat...

[ Bericht 7% gewijzigd door marcodej op 27-05-2009 22:38:00 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69472732
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:46 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Oja, de Hoge der Aa, die ken ik zeker, wat een verschrikking is dat. Ga binnenkort even erover heen fietsen, even het gevoel krijgen hoe het is.
Ik zie nergens de Vamberg vermeld staan op de site, maar misschien kijk ik niet goed.
De laatste keer dat ik daar reed vloog m'n pompje uit het frame, ben daar ook wel eens een bidon verloren

In een mail die ik kreeg stond het volgende:
quote:
Beste fietsliefhebber,

Over iets meer dan 2 weken is het zo ver, dan staat de Erik Dekker Classic weer voor de deur. Op zaterdag 6 juni zal vanuit Hoogeveen de derde editie van de Erik Dekker Classic verreden worden. Ook dit jaar zal Erik Dekker zelf weer aanwezig zijn om een van de afstanden van zijn eigen Classic te verrijden. Natuurlijk kunnen jullie weer bij hem terecht voor wat last-minute tips, hoe het beste om te gaan met de befaamde Kasseistroken en de Vamberg die de deelnemers moeten bedwingen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:00:14 #27
130803 Gripper
Get a grip
pi_69473686
Ik heb wel een thuisvoordeel tijdens de Jan Jansen, tot vorig jaar mn hele leven in Ede gewoond. Italiaanseweg, holleweg, maar ook de Westerbouwing en bij Arnhem aan de achterkant van het station, Mariëndaal, zijn allemaal heerlijke klimmetjes, die er ongetwijfeld in zullen zitten.

Ik zag Oksel trouwens roepen dat ie a.s. maandag wil meedoen aan de klimtocht vanuit heelsum, de 100. Ik had mijn eigen fietsmaatje al gepolst of ie meewel, leuke voorbereiding op de JJC die we ook samen gaan rijden. Maar als ie niet kan of meewil, zullen we dan samen fietsen Oksel?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:17:06 #28
545 dop
:copyright: dop
pi_69476284
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:41 schreef Oksel het volgende:
Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Ik heb in Nederland 1 seizoen plat gefietst, toen in de zomer een rondje Lac du St. Croix gefietst, na een nacht auto rijden & geen slaap.. toen ging ik kapot, en heb nu dit seizoen 800km in Duitsland gefietst, in tochtjes van gemiddeld 60km, met gemiddeld 500-800hm. Maar dat zijn glooiende, lange klimmen.
Lac du St. Croix rond ?

ik dacht dat een deel daar van grenst aan een militair oefenterein, wist niet dat je er helemaal omheen kan.
heb er zelf ook wel vaker gefiets maar dan alleen een stukje en vervolgens de gorges door
mooi gebied
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_69476651
TVP. Italiaanse weg vind ik ook irritant! Holleweg is wel weer leuk.
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:34:22 #30
545 dop
:copyright: dop
pi_69476701
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Bidons kun je goed schoonmaken met gebitsreiniger. Gewoon vullen met water en een tabletje erin.
op fiets vakantie doe ik altijd een beetje zand een handje stenen beetje sop en water en goed schudden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_69477369
Vorig jaar de JJC gedaan (dit jaar weer!) maar ik denk dat ik wel weet welke "berg" jullie bedoelen met de italiaanseweg

Overigens vond ik alle bergjes tot 110 kilometer een eitje, alles daarna dodelijk. De laatste 40 kilometer was ik opeens niet meer elke keer het snelst boven van m'n fietsgroepje .
pi_69479248
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 01:04 schreef thettes het volgende:
Vorig jaar de JJC gedaan (dit jaar weer!) maar ik denk dat ik wel weet welke "berg" jullie bedoelen met de italiaanseweg

Overigens vond ik alle bergjes tot 110 kilometer een eitje, alles daarna dodelijk. De laatste 40 kilometer was ik opeens niet meer elke keer het snelst boven van m'n fietsgroepje .
DIt is wel mooie foto van de haarspeldbocht in de weg:

Ik heb maar 110 km gereden vorig jaar, maar zaten alsnog rotdingen in als de Koerheuvel, Muur van Roscam Abbing, Sterrenberg en natuurlijk Italiaanseweg.
pi_69479859
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik daar reed vloog m'n pompje uit het frame, ben daar ook wel eens een bidon verloren
Ik vermijd die weg zelfs met mijn gewone fiets, wat een kloteding
Dus toch .
pi_69480770

pi_69482231
Morgen richting Mont Ventoux....oi oi oi....dat wordt afzien.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_69484066
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:15 schreef dramatiek het volgende:
Morgen richting Mont Ventoux....oi oi oi....dat wordt afzien.
Begin mei lag ie er fantastisch bij hoor
pi_69484307
Ben benieuwd...Ik heb wel een goede conditie, maar heb echt geen idee hoe ik zo'n berg moet indelen. Denk dat ik maar op hartslag naar boven rij, maar denk dat ik dat plan wellicht sneller dan gedacht moet losloslaten
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_69484894
Ik heb geen hartslagmeter, maar het idee is natuurlijk om je energie gelijkmatig te verdelen, niet je snelheid. Eerste twee keer dat ik hem deed, twee jaar terug, was erg zwaar. Afgelopen keer fietste ik niet met vrienden wiens wiel ik wilde houden, forceerde dus niets en deed het uiteindelijk sneller dan eerst Ook nooit behoefte gehad af te stappen, wat ik de keren daarvoor wel moest doen door zelfoverschatting .
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:43:37 #39
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69485416
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:00 schreef Gripper het volgende:

Ik zag Oksel trouwens roepen dat ie a.s. maandag wil meedoen aan de klimtocht vanuit heelsum, de 100. Ik had mijn eigen fietsmaatje al gepolst of ie meewel, leuke voorbereiding op de JJC die we ook samen gaan rijden. Maar als ie niet kan of meewil, zullen we dan samen fietsen Oksel?
Hey Gripper,

Lijkt me leuk! Ik PM je.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:44:56 #40
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69485484
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:17 schreef dop het volgende:

[..]

Lac du St. Croix rond ?

ik dacht dat een deel daar van grenst aan een militair oefenterein, wist niet dat je er helemaal omheen kan.
heb er zelf ook wel vaker gefiets maar dan alleen een stukje en vervolgens de gorges door
mooi gebied
Yep, rond. Ook omhoog, langs het kasteel (landgoed) op de heuvel. Gaat prima! Rondje van 60km, met 1000hm gok ik. En stijle klimmetjes.. alleen al vanaf de municipalcamping bij St. Croix omhoog is buffelen. Ik haalde het destijds niet met het verzet wat ik had.
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:48:33 #41
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69485615
quote:
Is er een geheim recept om goed te rijden over kasseien? Waarom vliegen sommigen erover, terwijl anderen na een leuke kasseistrook naar de tandarts moeten voor een nieuw gebit? We kennen allemaal wel ongeveer enkele recepten en regeltjes.


Zware fietsers zijn meestal goede kasseivreters;
Je moet vooral blijven zitten en goed in het zadel blijven;
minder druk in je banden steken;
een liggende vork is beter dan een stijve staande vork;
zelfs een ietwat "slappe" kader is comfortabel;
wielen met hoge velgen zijn verschrikkelijk op kasseien;
meestal kan je het comfort verhogen door sneller i.p.v. trager te rijden etc..


Ik fiets vanavond weer met de Duitse tourclub hier mee. Wel weer zin in. Gisteren bewust geen tennis gespeeld.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:37:17 #42
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69487234
Kom ik op deze route wat leuke heuvels tegen dat iemand weet??

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Utrechtseweg&daddr=Dorpsstraat%2FN225+to:Sandenburgerlaan+to:Hoogstraat+to:52.02905,5.462093+to:Maarsbergseweg%2FN226+to:N224%2FZeisterweg+to:Surinamelaan&hl=nl&geocode=FXTIGgMdiNJPAA%3BFRz5GQMdUItRAA%3BFT4sGgMdaEpSAA%3BFYDWGQMdHEFSAA%3B%3BFeacGgMdlJFSAA%3BFQi8GgMdHOJRAA%3BFWCyHAMdLFdPAA&mra=dme&mrcr=3,4&mrsp=4&sz=13&dirflg=w&sll=52.036759,5.434628&sspn=0.078037,0.154495&ie=UTF8&z=13
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69489881
TVP
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:54:23 #44
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69489943
Kut, moest nieuw batterijtje in m'n teller.. nu natuurlijk alles ge-reset naar 0, ook mijn ODO meter. Doet toch altijd beetje pijn.
pi_69491650
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kom ik op deze route wat leuke heuvels tegen dat iemand weet??

-krankzinnig lange url-
Ja, de Ruiterberg (tussen B en C), Hoogstraat (tussen C en D) en de 'Pyramide'/Zeisterweg (net na G). Als ik me niet vergis is dat stuk tussen de Biltseweg en de Hoge Vuurscheweg onverhard..

@Oksel: bij redelijk wat tellers kun je de ODO wel handmatig instellen, kan dat niet bij die van jou?
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:49:44 #46
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69491943
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:54 schreef Oksel het volgende:
Kut, moest nieuw batterijtje in m'n teller.. nu natuurlijk alles ge-reset naar 0, ook mijn ODO meter. Doet toch altijd beetje pijn.
Kun je de ODO niet handmatig terug zetten? Bij sommige tellers kan dat.
edit: Ah, eentwee was me voor
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:52:48 #47
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69492050
Ik zal mijn ODOL meter eens inspecteren. Denk het niet.

/edit: TOP!! Gelukt!! Mijn oude waarde staat er weer in.. Toch een stuk leuker, ookal is het pas 2700km.. (vorig jaar halverwege de zomer begonnen..)
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:55:58 #48
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69492166
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:41 schreef eentwee het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis is dat stuk tussen de Biltseweg en de Hoge Vuurscheweg onverhard..
Je hebt gelijk zo te zien...volg wel gewoon de fietsbordjes van Den Dolder af richting Lage vuursche, komt het wel goed neem ik aan.

Als dit lukt aan het eind van een werkdag (dus al met rit naar m'n werk toe in de benen) zonder problemen ga ik maandag die heuveltocht doen met Oksel en (als hij wil tenminste) Gripper...leuk
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:59:48 #49
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69492288
Ja, wordt een Fok!-meet daar. Fietsen al 4 Fok!ers mee..

- LittleCreep (LC, Elsie)
- Captain_Fab
- Gripper
- Oksel

Wanneer komt de Fok!-teamkleding? Danny! DANNY! Danny?
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:04:04 #50
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69492415
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
Ik zal mijn ODOL meter eens inspecteren. Denk het niet.

/edit: TOP!! Gelukt!! Mijn oude waarde staat er weer in.. Toch een stuk leuker, ookal is het pas 2700km.. (vorig jaar halverwege de zomer begonnen..)
2700, is 3 keer zoveel dan wat mijne aangeeft. Ben zelf vanaf pasen dit jaar aan het fietsen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69498717
quote:Beste fietsliefhebber,

Over iets meer dan 2 weken is het zo ver, dan staat de Erik Dekker Classic weer voor de deur. Op zaterdag 6 juni zal vanuit Hoogeveen de derde editie van de Erik Dekker Classic verreden worden. Ook dit jaar zal Erik Dekker zelf weer aanwezig zijn om een van de afstanden van zijn eigen Classic te verrijden. Natuurlijk kunnen jullie weer bij hem terecht voor wat last-minute tips, hoe het beste om te gaan met de befaamde Kasseistroken en de Vamberg die de deelnemers moeten bedwingen.
quote:


Tommeke, ik begrijp dat je al informatie heb gekregen over de classic, zoals bovenstaande. Heb je al een rugnummer ontvangen e.d.?
Ik heb nog niets binnen, en het is al over een week. Ik zal maar even contacteren met de organisatie.
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:29:19 #52
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_69499276
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:09 schreef FredWielergek het volgende:
quote:Beste fietsliefhebber,
Tommeke, ik begrijp dat je al informatie heb gekregen over de classic, zoals bovenstaande. Heb je al een rugnummer ontvangen e.d.?
Ik heb nog niets binnen, en het is al over een week. Ik zal maar even contacteren met de organisatie.
Ik ga de EDC ook fietsen en heb ook nog geen post ontvangen. Heb al wel een rugnummer, die kan je namelijk op de site vinden.
.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:00:21 #53
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69500206
Mijn training van vanavond is letterlijk in het water gevallen..
pi_69500470
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:00 schreef Oksel het volgende:
Mijn training van vanavond is letterlijk in het water gevallen..
Regen? Of ben je in de sloot gefietst?

Over de Erik Dekker Classic; ik heb ook nog niets gekregen, vorig jaar waren ze daar volgens mij ook redelijk laat mee...
pi_69505328
Hmmm, deze week drie keer op de fiets gezeten en drie lekke banden. Terwijl ik daarvoor 1500 km lekvrij heb gereden. Kan helemaal niks vinden dus ik gok het maar op bizarre karma, aangezien ik maandag nog trots verkondigde aan mijn fietspartner dat ik al zo lang niet meer lek had gereden
Dus toch .
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:33:47 #56
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69505460
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:08 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Regen? Of ben je in de sloot gefietst?

Over de Erik Dekker Classic; ik heb ook nog niets gekregen, vorig jaar waren ze daar volgens mij ook redelijk laat mee...
De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn.. Liever niet. Nee, regen. Meteen al, donkere luchten. Ben rechtsomkeerd gegaan. Helaas.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:46:24 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69505906
Ik ben dit weekend in Berlijn, hoop dat ´t een beetje mooi weer wordt
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:47:37 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69505959
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:33 schreef Oksel het volgende:

[..]

De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn.. Liever niet. Nee, regen. Meteen al, donkere luchten. Ben rechtsomkeerd gegaan. Helaas.
Jammer! Hier was ´t mooi weer vanmiddag en nu ook nog
pi_69506149
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef koeii het volgende:
Hmmm, deze week drie keer op de fiets gezeten en drie lekke banden. Terwijl ik daarvoor 1500 km lekvrij heb gereden. Kan helemaal niks vinden dus ik gok het maar op bizarre karma, aangezien ik maandag nog trots verkondigde aan mijn fietspartner dat ik al zo lang niet meer lek had gereden
Dan heb je misschien je binnenbanden ergens lek gemaakt tijdens monteren ?
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2009 @ 22:01:00 #60
73911 ultra_ivo
pi_69506564
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:29 schreef koeii het volgende:
. Kan helemaal niks vinden dus ik gok het maar op bizarre karma, aangezien ik maandag nog trots verkondigde aan mijn fietspartner dat ik al zo lang niet meer lek had gereden
Daar moet je dus ook nooit over opscheppen.
pi_69506994
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:01 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daar moet je dus ook nooit over opscheppen.
Ohjee, daar schep ik ook altijd over op. ik heb nog Nooit lekgereden namelijk.
Maar hopelijk blijft dat nog even zo, heb iig weer mooie nieuwe buitenbandjes dus daar zal het niet aan liggen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69507045
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:33 schreef Oksel het volgende:

[..]

De enige sloot hier heet de Moezel en Rijn.. Liever niet. Nee, regen. Meteen al, donkere luchten. Ben rechtsomkeerd gegaan. Helaas.
Daar wil je niet inrijden
Zonde! Hier was het de hele dag droog, heb net ff een klein stukje gereden
Als je er niet op gekleed bent is het ook zwaar kut, in de regen fietsen.
pi_69507223
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar wil je niet inrijden
Zonde! Hier was het de hele dag droog, heb net ff een klein stukje gereden
Als je er niet op gekleed bent is het ook zwaar kut, in de regen fietsen.
Ik vind het als je er wel op gekleed bent iha ook zwaar kut. Eigenlijk doe ik het ook nooit, alleen met cyclo's komt het wel eens voor.
Mijn beste cyclo heb ik trouwens met regenachtig weer in de bergen gereden Toen was ik er wel op gekleed trouwens. En in topvorm.
in a crowd you lose humanity
pi_69507621
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het als je er wel op gekleed bent iha ook zwaar kut. Eigenlijk doe ik het ook nooit, alleen met cyclo's komt het wel eens voor.
Mijn beste cyclo heb ik trouwens met regenachtig weer in de bergen gereden Toen was ik er wel op gekleed trouwens. En in topvorm.
Ik hou er ook niet echt van, maar soms is het wel erg lekker hoor!
Als ik het in m'n hoofd heb ga ik gewoon fietsen
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:33:08 #65
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69507779
Ik heb wat leuke foto's geupload van mijn vaartocht tussen Wiesbaden en punt Loreley. Iemand die dat leuk vind om te zien? Ik begin beetje te slowchatten hier merk ik..
  FOK!fotograaf donderdag 28 mei 2009 @ 23:09:09 #66
73911 ultra_ivo
pi_69509229
Oksel, ben jij over een week aan de Moezel/Rijn? Dan komt mijn 600 door jouw buurt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:16:21 #67
74453 koeii
Een P ja
pi_69511767
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:52 schreef bloep123 het volgende:

[..]

Dan heb je misschien je binnenbanden ergens lek gemaakt tijdens monteren ?
Lijkt me vrij bizar, aangezien ze elke keer pas na een kilometer of 60 weer opnieuw lek gingen. Naja, we zullen het wel zien aankomende maandag bij de elfstedentocht.
Dus toch .
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:20:22 #68
545 dop
:copyright: dop
pi_69511891
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:44 schreef Oksel het volgende:

[..]

Yep, rond. Ook omhoog, langs het kasteel (landgoed) op de heuvel. Gaat prima! Rondje van 60km, met 1000hm gok ik. En stijle klimmetjes.. alleen al vanaf de municipalcamping bij St. Croix omhoog is buffelen. Ik haalde het destijds niet met het verzet wat ik had.
dat is maar een kort dingetje toch?, is lang gelden al weer was samen met mijn vrouw op de tandem
tegen de tijd dat je van uit nederland daar ben heb je al zoveel geklommen dat je daar geen last meer hebt met zulke wipjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_69513867
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:12 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ohjee, daar schep ik ook altijd over op. ik heb nog Nooit lekgereden namelijk.
Maar hopelijk blijft dat nog even zo, heb iig weer mooie nieuwe buitenbandjes dus daar zal het niet aan liggen
Ik liep laatst bij m'n ouders op te scheppen dat ik al bijna een half jaar niet lek gereden had...
Die dag ging ik een ritje maken van Sneek naar Groningen. Het regende, dat feit en het feit dat ik al zo lang niet lek gereden had deed mij besluiten om toch maar een reservebandje mee te nemen (al die tijd ook niet gedaan). Achteraf ben ik daar echt blij om geweest, ik reed dus lek
Heb er vorige week ook nieuwe bandjes om gelegd. Dit keer compleet zwarte, ziet er toch wat sjieker uit
pi_69516900
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 02:17 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik liep laatst bij m'n ouders op te scheppen dat ik al bijna een half jaar niet lek gereden had...
Die dag ging ik een ritje maken van Sneek naar Groningen. Het regende, dat feit en het feit dat ik al zo lang niet lek gereden had deed mij besluiten om toch maar een reservebandje mee te nemen (al die tijd ook niet gedaan). Achteraf ben ik daar echt blij om geweest, ik reed dus lek
Heb er vorige week ook nieuwe bandjes om gelegd. Dit keer compleet zwarte, ziet er toch wat sjieker uit
Welke kleur had je dan eerst?
Ik wi eigenlijk nu heeeel graag fietsen, maar ik moet ook aan mijn scriptie werken, opruimen en vanavond nog twee uur spinningles geven... Misschien toch maar wachten tot morgen..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:46:10 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_69517178
Mn voornemen is in ieder geval om dit weekend elke dag even te fietsen, maar de BBQ lokt natuurlijk ook elke dag met zulk mooi weer...
Vanavond sowieso even een na-het-eten-rondje, morgen een flink eind kilometers maken, en maandag rij ik met Oksel en Captain_Fabulous in Heelsum een toertocht
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69517184
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:37 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Welke kleur had je dan eerst?
Ik wi eigenlijk nu heeeel graag fietsen, maar ik moet ook aan mijn scriptie werken, opruimen en vanavond nog twee uur spinningles geven... Misschien toch maar wachten tot morgen..
Blauwe In zo'n kleur die net niet bij het frame matchte zeg maar
Niet getreurd, morgen wordt het 22 graden met 13 uur zo'n!
Als je verplichtingen voorbij zijn fietst 't veel lekkerder toch?
Ik mag morgen een damesvoetbalteam naar Marken vervoeren
pi_69518855
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 09:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Blauwe In zo'n kleur die net niet bij het frame matchte zeg maar
Niet getreurd, morgen wordt het 22 graden met 13 uur zo'n!
Als je verplichtingen voorbij zijn fietst 't veel lekkerder toch?
Ik mag morgen een damesvoetbalteam naar Marken vervoeren
Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken dan

Ik heb handgemaakte banden tegenwoordig

Gripper: Je kunt toch overdag fietsen en daarna BBQ-en?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:47:56 #74
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69519171
Ben vanochtend na een wat te enthousiast ontbijt naar m'n werk gefietst, eigenlijk net iets teveel gegeten om lekker te fietsen...dus rustig aan, relax...zonnetje schijnt

Mischien juist daardoor...geen last van m'n zadel...schouders lekker los...ik zwaai naar een koe die mij terug groet, pak even een stukje stoep mee in Groenekan omdat de weg even vol stond met auto's die zo nodig in de rij moesten staan, door, door!
Het besef dat ik deze mooie ochtend het superieure vervoermiddel heb laat me inwendig zingen...ik passeer nog wat kruipende auto's...douche...werk...en dan de Utrechtse heuvelrug in.

Life is good.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:49:29 #75
130803 Gripper
Get a grip
pi_69519214
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken dan

Ik heb handgemaakte banden tegenwoordig

Gripper: Je kunt toch overdag fietsen en daarna BBQ-en?
boodschappen doen, vlees marineren, sausje maken, dat duurt bij mij wel een dag hoor
Ik kan natuurlijk ook 's ochtends alles klaarmaken, in de koelkast zetten en dan de hele middag fietsen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69520577
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:38 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ja, heb je gelijk in, en 13 uur zon! nou dat moet wel lukken dan

Ik heb handgemaakte banden tegenwoordig

Gripper: Je kunt toch overdag fietsen en daarna BBQ-en?
Handgemaakt? Tof! Rijdt dat wat lekker?
pi_69521498
ff een tvp.. mogelijk dat ik maandag ook nog wel ff aansluit voor de tourtocht.. Ik laat het nog wel ff weten
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 29 mei 2009 @ 12:21:25 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69522324
Verzamelen voor het Fok!team voor de Klimtoertocht is om 8:45 bij mijn auto.. een Articblue (huh?) BMW118d met een Duits kenteken.

Ultra_ivo: Volgende week ben ik inderdaad in Koblenz! Laat maar weten, dan fiets ik stukkie met je op..

En omdat ik het niet kan laten, wat foto's van afgelopen zaterdag. Met eigen auto naar Wiesbaden gereden, daar de boot gepakt, naar Loreley gevaren en weer terug naar Wiesbaden. Prachtig weer, watertemp 21 graden.











OOPS:












Rechts ben ik:


Soort vakantie hier elk weekend. Over 6 weken en één dag zit ik in het vliegtuig naar Australie!

Sorry voor het off-topic, maar vind dit altijd wel een gezellig topic.

Ontopic: Ik ga zo fietsen. PLAT. Even geen heuvels. Gewoon, 2 uurtjes, langs de Moezel.
pi_69522691
Tot maandag blijft het in ieder geval mooi, dus daar moet wel gebruik van worden gemaakt de komende dagen, zeker na de matige afgelopen dagen. Fiets staat echter tot het eind van de middag bij de fietsenmaker, dus vanavond maar even anderhalf uur met de club rijden. Ik heb een vrijwel vrij weekend (behalve zaterdagochtend waarin er gewerkt moet worden) in het vooruitzicht dus dan kan er geknald worden!Misschien dat ik zondag wel voor het eerst de 100km ga aantikken.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:19:43 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69527697
Zo, precies 60km, gemiddeld 31,2. Ben bij 30,0 omgekeerd.. Lekker fietsweer. Straf windje, lekker zonnetje, niet te warm, rustig op de weg. Perfecto.
pi_69529009
Ben ik nu gek of heeft concorde geen homepage??

zoek meer info over de Concorde Razorblade 880.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2009 @ 16:48:04 #82
73911 ultra_ivo
pi_69530298
Concorde is een merk van Rentmeester-Veltec.
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2009 @ 16:50:36 #83
73911 ultra_ivo
pi_69530378
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:21 schreef Oksel het volgende:
Ultra_ivo: Volgende week ben ik inderdaad in Koblenz! Laat maar weten, dan fiets ik stukkie met je op..
Koblenz zit wel op een ietwat merkwaardig tijdstip in de route.
De controle in Zell a/d Mosel sluit om 5u10, die in Vallendar om 11u35. Ik zal dus denk ik met een klein groepje op zondagochtend door Koblenz fietsen, route gaat langs het Deutches Eck.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 17:27:27 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69531548
Hehe, zolang het niet om 6 uur 's ochtends is.. Als jij mij een routepunt aangeeft, en een tijdstip (met marge natuurlijk!), sluit ik ff stukkie aan. Lijkt me leuk.
pi_69531802
Zo, fietsje is weer helemaal gefixed. Alles loopt weer soepel. Goed voor de moraal vanavond.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69531835
edit: verkeerde topic...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:05:29 #87
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69532605
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:36 schreef marcodej het volgende:
Weet iemand hier hoe je bloemkool klaarmaakt?
Culinair?

pi_69533193
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Culinair?


"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2009 @ 18:49:20 #89
73911 ultra_ivo
pi_69533759
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 17:27 schreef Oksel het volgende:
Hehe, zolang het niet om 6 uur 's ochtends is.. Als jij mij een routepunt aangeeft, en een tijdstip (met marge natuurlijk!), sluit ik ff stukkie aan. Lijkt me leuk.
Om 6 uur 's ochtends zullen er ook rijders door komen (eerder ook)
Precieze tijd wordt een beetje lastig, op pakweg 400km kan het een en ander gebeuren
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:51:24 #90
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69533807
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Om 6 uur 's ochtends zullen er ook rijders door komen (eerder ook)
Precieze tijd wordt een beetje lastig, op pakweg 400km kan het een en ander gebeuren
Hehe. Gekken.. als het kan; stuur dan een SMS, uurtje van te voren. Kan dat niet; so be it..
pi_69534024
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:59 schreef Oksel het volgende:
Ja, wordt een Fok!-meet daar. Fietsen al 4 Fok!ers mee..

- LittleCreep (LC, Elsie)
- Captain_Fab
- Gripper
- Oksel

Wanneer komt de Fok!-teamkleding? Danny! DANNY! Danny?
Elsie is geen officiële bijnaam, slechts een voorbeeld hoe je het uitspreekt

Maarrr, Fok! teamkleding is niet verkeerd
  FOK!fotograaf vrijdag 29 mei 2009 @ 18:59:10 #92
73911 ultra_ivo
pi_69534033
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 18:51 schreef Oksel het volgende:

[..]

Hehe. Gekken.. als het kan; stuur dan een SMS, uurtje van te voren. Kan dat niet; so be it..
Prima. Krijg je zo een PM met m'n mobiele nummer.
We komen aan langs de Moezel, Noordoever. Dan de Kurt Schumacher Brücke oversteken. Vervolgens langs het ARAL tankstation (controle in 2007) naar het Deutsches Eck. Daar rechtsaf en rechts-links-links naar de brug over de Rijn. Verder op de oostoever van de Rijn via Ehrenbreitstein naar Vallendar.
pi_69538546
Iemand ervaring met de Classico Boretti tour?
Ik heb met net ingeschreven: http://www.classicoboretti.nl/cms/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 .
Ze hadden de 2500 inschrijvingen nog niet gehaald dus krijg een gratis shirt .
pi_69539830
Nog Heelsumgangers die toevallig een Di2 fietsje (maat L, 58,5cm bovenbuislengte, zie http://bike.shimano.com/p(...)sbx/nl/di2_tour.html) willen testen op de 100 km?
Er is er een voor mij gereserveerd maar ik ben verhinderd. Ik kan Shimano al de hele week niet bereiken dus het is me nog niet gelukt om dat door te geven.. misschien kan iemand van hier mijn plek innemen..?
pi_69540634
Vanavond weer met de club gereden.
Nu zijn we in kleinere groepen van een man of acht weggegaan en hebben we meer op techniek in molentjes, kop-over-kop, gereden. Ging aardig, maar er moet nog wel geleerd worden in één strak tempo te rijden. Nu hadden we afgesproken rustig rond de 30 per uur molentjes te draaien, maar de voorsten hielden dan nauwelijks in, waardoor degene die eroverheen moest steeds een kilometertje harder moest rijden. Op een gegeven moment reden we dus ongemerkt 38 in het uur met wind op kop en moesten de eersten er direct af.

Terug hadden we op een lang leeg stuk wind mee en konden we het toch niet laten volle bak te gaan en werd het op een lint getrokken. Op een gegeven moment gingen we 48 in het uur... Toen liet mijn oom een gat vallen (ik stond ook op breken moet ik zeggen) en toen hebben we met zijn vijven met een gangetje of 44 het rondje afgemaakt.

Voorheen gingen we met zn allen (zo'n 25 man) de weg op en dat zorgt toch voor onrustig rijden in de groep, zeker met grote niveauverschillen. Op de momenten dat we vrij konden rijden werd het dan helemaal uit elkaar getrokken en hadden we overal plukjes renners. Van trainen was nauwelijks sprake, het was meer proberen elkaar er zo snel mogelijk af te rijden. Dat werd op een gegeven moment wel gevaarlijk. Het is een club die net twee maandjes bestaat, dus het was een beetje zoeken naar de juiste/veiligste trainingsvorm. Die lijken we nu gevonden te hebben door in kleinere groepjes weg te gaan.

Het fietsje liep ook weer soepel, dus dat zorgde ook voor goede moraal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69543751
Deze nieuwe dag maar richting Luik om de toerversie van Tilf Bastogne Tilf te rijden.
Ook wel Luik Bastenaken Luik

We gaan met acht man, waarvan een deel de 160km rijdt. Ik rij de 230 km.
Ben benieuwd, behoorlijke afstand, niet eerder Luik gereden.
Wat zullen de benen leeg zijn... ik heb er zin in

Met 350 a 400 km per week de afgelopen 3 maand moet het lukken
pi_69546913
Nog niet helemaal hersteld van het snotteren, maar ik vertrek over een uurtje naar het zonovergoten België voor de Bilzen Classic.
Dit ritje is 175 km lang en doet verschillende klimmen aan waaronder een aantal van de Waalse Pijl.

Zondag met de Wedrenners mee en dan maandag de Klimtour over de Veluwe vanuit Heelsum.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 08:57:12 #98
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69547341
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:30 schreef Kadooosh het volgende:
Iemand ervaring met de Classico Boretti tour?
Ik heb met net ingeschreven: http://www.classicoboretti.nl/cms/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 .
Ze hadden de 2500 inschrijvingen nog niet gehaald dus krijg een gratis shirt .
Geen ervaring maar wel ingeschreven voor de 100km...hoe weet je dat je dat shirt krijgt, ik heb me een week of twee geleden ingeschreven voor de 100km tourtocht, en wel bericht gekregen dat mijn inschrijving is ontvangen, maar was ook benieuwd over het shirt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:04:23 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69547402
Gisteren m'n geplande tochtje gemaakt (zie gaoogle maps link eerder)...na een bedrijfsborrel vanwege een geslaagd project. Dus ik stapte met 2 witbier en een rose in de maag op de fiets. En gehaktballen met pijnboompitten in tomatensaus, brood en in ham gerolde geitenkaas met honing.
Goddank had ik rennies bij me, al bij de spoorbomen van Driebergen kwam de geitenkaas als zure golven haast naar boven...Note to self, niet zo dom eten voor je gaat fiesten de volgende keer

Maar afgezien van dat ging het hartstikke goed, alleen even pijn in m'n knie nadat ik een heuveltje te zwaar had geschakeld, en nu geen pijn die de moeite van het noemen waard is...als het zo blijft wordt het leuk maandag!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69547738
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 05:46 schreef dutch_cyclist het volgende:
Nog niet helemaal hersteld van het snotteren, maar ik vertrek over een uurtje naar het zonovergoten België voor de Bilzen Classic.
Dit ritje is 175 km lang en doet verschillende klimmen aan waaronder een aantal van de Waalse Pijl.

Zondag met de Wedrenners mee en dan maandag de Klimtour over de Veluwe vanuit Heelsum.
Altijd een van mijn favoriete semi-klassiekers van de VWB. Voorbije 2 jaar ook gereden, maar vandaag verhinderd ivm Pinkpop. Morgen trouwens de korte afstand van Tilff-Bastogne-Tilff fietsen. Hopelijk een beetje hersteld van Pinkpop
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')