abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 juni 2009 @ 12:24:08 #76
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_69790242
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:33 schreef Joesse het volgende:
het was echt supervet! Ik vind Seasick toch zo mooi he
Een meer dan geweldig nummer, maar geen kippevelmoment. Daarvoor werd het teveel ontsierd door zogenaamde fans naast me die het nodig vonden om er met hun zatte koppen doorheen te lachen...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 7 juni 2009 @ 12:28:53 #77
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_69790386
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:44 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond de fans eng! Hysterische pubers leken het wel.
Gedrag wat bij meisjes van 16 acceptabel / te verwachten is, maar waar ik echt vraagtekens bij zet als het gaat om volwassen mannen van middelbare leeftijd!
Iemand schreef ooit dat Morrissey de enige artiest is waar heteroseksuele mannen er alles aan doen om op het podium te komen en een homoseksuele man te kussen.
Vrij bizar gedrag idd. Maar het is wél Morrissey natuurlijk! En dan ben je niet te vergelijken met een Breezer-bakvis!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 7 juni 2009 @ 12:30:20 #78
239528 couleurs
raise your flaaag
pi_69790418
tvp
pi_69790444
Überhaupt geweldige band ook.
pi_69790485
Heb het grootste gedeelte van First of the Gang to Die moeten missen omdat ik tussen het wilde gespring en de 40-jarigen die met z'n 8en aan een stuk overhemd hingen te trekken beland was
  zondag 7 juni 2009 @ 12:35:17 #81
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_69790535
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:31 schreef Nepthys het volgende:
Überhaupt geweldige band ook.
En geweldige roadies die het wereldrecord gitaarwisselen probeerden te verbeteren
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 7 juni 2009 @ 12:38:50 #82
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_69790615
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:24 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Een meer dan geweldig nummer, maar geen kippevelmoment. Daarvoor werd het teveel ontsierd door zogenaamde fans naast me die het nodig vonden om er met hun zatte koppen doorheen te lachen...
ah ja ik stond boven, en daar was iedereen wel stil (om me heen iig) maar ik hoorde inderdaad wel het een en ander er doorheen soms. Toen 'ie werd ingezet overviel het me een beetje, ik kreeg rillingen en toch ook wel kippenvel!
Ik vond Why Don't You Find Out.. ook tof!
  zondag 7 juni 2009 @ 15:24:47 #83
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_69795612
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:38 schreef Joesse het volgende:
ah ja ik stond boven, en daar was iedereen wel stil (om me heen iig) maar ik hoorde inderdaad wel het een en ander er doorheen soms. Toen 'ie werd ingezet overviel het me een beetje, ik kreeg rillingen en toch ook wel kippenvel!
Ik stond ook boven, aan de linkerkant op het hoekje.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_69796540
Twee dingen.
1) Morrissey verdient een groot percentage van zijn Nederlandse 'fans' niet. Wat een eikels zaten er in het publiek zeg. Wereld van verschil met de vorige keer in 2006. Herkende zelfs taferelen (oudere mannen die bijna op de vuist gaan omdat de één naar voren stoof en de ander dat om een of andere reden niet toe wil laten. Toegegeven, dat deden sommigen ietwat ruig, maar wat wil je... het is en blijft een rockshow. Cheer up a little!) die ik eerder bij Oasis dit jaar tegenkwam. Jammerrr!
2) De setlist mag dan wel wat tegenvallen, de band compenseerde het met gemak! Ook Mozza was in opperbeste stemming. Tof om te zien!!!

Goed voorprogramma, goeie show van Morrissey, matige afterpartyband maar overall zeer goed vermaakt. Ik zie hem na deze show nog wel een tour doen. .
  maandag 8 juni 2009 @ 00:19:20 #85
191019 Benigoi
--FR1908--
pi_69813927

Zag deze op Youtube..mooie filmpjes!
http://www.youtube.com/user/jonneke41
pi_69817600
Recensie in Oor
quote:
MORRISSEY EN HET MINISTRY OF SILLY WALKS

Door alle ziekteperikelen (en de daaraan gekoppelde berichten van afgelaste optredens in Groot-Brittannië) is de gebruikelijke hamvraag die eeuwig en onlosmakelijk met concerten van MORRISSEY verbonden lijkt, dit keer zowaar naar de achtergrond verdwenen. Of de onlangs 50 jaar geworden zanger nog op nummers van The Smiths gaat trakteren, en vooral ook op welke, het is vanavond even van minder belang. Het volgepakte Watt wil vooral weten hoe de afgelopen maanden behoorlijk kwakkelende Mozza uit zijn ziekbed (officieel: ‘throat illness’) is gekomen.

De Tour Of Refusal die Rotterdam als enige Nederlandse halteplaats heeft is tot nu toe niet bepaald soepeltjes verlopen. Al bij de kick-off, begin dit jaar in Amerika, moesten er wegens ziekte optredens afgezegd worden. Het werd er niet beter op toen Morrissey vorige maand z’n vaderland bereikte. Het ene na het andere concert werd gecanceld, met uitzondering van de verjaardagsfeestjes in de Manchester Apollo, waar Abraham als een soort Lazarus op miraculeuze wijze was opgestaan. Het bleek een korte opleving en dus was het voor Nederland vooral een kwestie van duimen en afwachten.

Alsof hij alle twijfel in één klap wil wegnemen. Zo opent Morrissey vanavond het ook voor hem intieme avondje Rotterdam. En om de bijna traditionele smeekbedes (om Smiths-songs) maar meteen de kop in te drukken speelt hij een fel gespeelde klassieker: This Charming Man moet het weliswaar zonder het ragfijne gitaarspel van Johnny Marr doen, maar de rockversie die de vierkoppige begeleiding neerzet, gaat er in als koek. ‘I would go out tonight, but I haven’t got a stitch to wear’, galmt het massaal door Watt.

Als vanouds hanteert Morrissey het microfoonsnoer als dirigentstokje om de maat mee te slaan en als zweep waarmee het podium wordt gegeseld. Ja, hij is weer wat ouder geworden, oogt in die spijkerbroek en dat colbertje meer en meer als een aandoenlijke, onhandige (hij lijkt nog altijd weggelopen te zijn uit het ‘ministry of silly walks’) en onbegrepen knuffelbeer, maar heeft qua stemgeluid gelukkig helemaal niets ingeleverd. Keelproblemen? Nou, daar is niets van te merken op Irish Blood, English Heart of Black Cloud, nummers in het begin van de set waarop de beminnelijke bard eventjes los gaat en de stembanden op de proef stelt.

Ook de rest van het kleine anderhalve uur Morrissey vertoont de stem geen scheurtjes. Sterker nog, het is juist dankzij dat uit duizenden herkenbare geluid dat de boel grotendeels bij elkaar blijft. Niet dat zijn degelijk rockende begeleidingsband niet adequaat speelt, maar als Morrissey met een gepast gevoel voor drama en theater refreintjes als I’m throwing my arms around Paris de zaal injaagt, krijgt de avond toch net even de glans die je verwacht. Daar zijn we voor gekomen. En toch ook voor die Smiths-krakers ja.

Zijn solowerk (met de nadruk op z’n laatste album Years Of Refusal) mag dan de boventoon voeren en een redelijk enthousiaste respons (een met verve gebracht When I Last Spoke To Carol) genieten, zodra er klassiekers als How Soon Is Now? (rommelig, maar wel lekker) of Some Girls Are Bigger Than Others (van alle subtiliteit ontdaan) voorbijkomen haakt Watt pas goed in. Uiteindelijk krijgt Rotterdam dus waar het voor komt. Een zanger die goed bij stem is, Smiths-nummers om mee te brullen én voor de liefhebber: het ontblote bovenlijf van Mozza, die tegen het einde van de set nog even wil aantonen dat ook een 50-jarige rockzanger zich nergens voor hoeft te schamen. RAYMOND ROTTEVEEL

Gezien: MORRISSEY, WATT, ROTTERDAM (6 JUNI 2009)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_69831827
Eerlijk gezegd vond ik het maar een beetje tegenvallen.

Wellicht heeft t ermee te maken dat ik boven stond, maar ik vond t allemaal maar mat en inspiratieloos. Zijn solo werk moet t nou ook niet hebben van geweldige muzikale ondersteuning, maar er zaten gewoonweg nogal wat mindere nummers tussen. Daarnaast werden de Smith-nummers ontdaan van hun prachtige melodieën en leek t net of een punk band deze nummers in een nieuw. schreeuwend lelijk, coolcat jasje hadden gestoken. Hierdoor werden ook deze nummers niet bepaald hoogtepunten.

Daarnaast vind ik de band inmiddels ook maar een stel saaie poppetjes zonder uitstraling, waarvan Boz Boorer toch wel echt de verpersonificatie van desinteresse aan het worden is. Die kerel lijkt nog dikker te zijn geworden en speelt rustig zijn akkoordjes waarvan te hopen is da zijn pafferige Hazes vingers nog de juiste snaren raken. " you're not the one for me, fatso!"

En tenslotte was misschien de sfeer van het concert ook wat bevreemdend met de verzameling oude grijze dronken mannen, en vrouwen die bijna lijken op het typetje van Paul Groot van de zogenaamde vlotte 40'er met kort haar en hip montuur.

Het begint inmiddels naar mijn mening langzamerhand een beetje een treurige vertoning te worden. In 2006 vond ik het concert geweldig. Nu zag ik een oude man die zong over adolescente eenzaamheid, die speelde met een dikzak voor oude mannen. Tsja... als je er echt eerlijk over nadacht past hier maar 1 FOK smiley bij;

Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_69833473
AD
quote:
Rotterdam remedie voor Morrissey
Door ANTON SLOTBOOM

[RECENSIE MUZIEK] ROTTERDAM - Waarom de dure Britse popster Morrissey eigenlijk in Watt optrad, en niet in een chic theater? Het antwoord op zijn vraag wist hij zelf, en het klonk verrassend bot: ,,Omdat ik een hairy assed rocker ben.''

De rockclub in Rotterdam, de stad waar hij dit jaar zelf wilde spelen, bleek dan ook een perfecte remedie voor een vermoede midlife-crisis. De net vijftig geworden zanger had er bijna ouderwets zin in. (Steven Patrick) Morrissey bracht een dosis overdonderende rocksongs van zijn nieuwste album Years Of Refusal mee.

Stoere rocker of niet, Morrissey had het het aanvankelijk toch moeilijk met de tropische omstandigheden in de overvolle zaal. Het zweet speelde hem al parten bij het eerste nummer van de speellijst, This Charming Man van zijn oude band The Smiths. Het zweet stond op zijn voorhoofd en hij leek meer wel dan niet buiten adem, maar desondanks dartelde hij met oog voor zijn aanhang over het podium.

Een diepe buiging volgde, een van de vele sympathieke gebaren die nog zouden volgen. Al snel stortte hij zelfs theatraal ter aarde waar hij opmerkelijk lang bleef liggen, maar het bleef bij theater.

Na dit stormachtige begin stonden vervolgens wel héél veel nieuwe liedjes van het lauw ontvangen Years Of Refusal op de setlijst, en maar weinig oude hits. Daar bewees Morrissey mee dat hij ook in 2009 nog genoeg te melden heeft als artiest, want veel van die nieuwe liedjes bleken live wel degelijk de moeite waard. Maar het concert, binnen vijf minuten uitverkocht, was pas het tweede sinds hij zijn tournee hervatte na een infectie, en ook dat bleek.

De op handen gedragen ster had er zeker een half uur voor nodig om echt goed te gaan zingen. Maar zijn fans bleven hem toezingen, alsof het spits Lionel Messi van FC Barcelona betrof: Morrissey, mor-ris-sey! Tropisch bleef het daarom steeds, in het met euforie gevulde Watt.

De zanger, die BIJ eerdere gelegenheden in Nederland een stuk killer overkwam, had er uiteindelijk zelfs drie overhemden voor nodig. Een van die shirts gooide hij met een theatraal gebaar in het publiek. Een stukje overhemd van Morrissey: in de zaal brak een stevig robbertje shirtje trekken uit, dat tot na het optreden duurde.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_69833646
En hier een deel uit de blog van Gijsbert Kramer
quote:
Genoeg moois om een maand op te teren, en dan heb ik het nog niet eens over Morrissey gehad. Ik wilde namelijk niet weer over de man schrijven, het hoeft immers geen Morrissey blog te worden. Maar zijn concert gisteren in de Rotterdamse Watt was te goed om onvermeld te laten.

Van al zijn concerten in Nederland was dit zonder meer de beste keer, ook omdat het publiek lekker dicht op hem kon staan. De setlist ging alle kanten op. De nieuwe nummers vielen mee, en met This Charming Man openen, dan heb je de sfeer er natuurlijk goed in.

Opmerkelijk hoe Morrissey zijn band (gisteravond Shocking Blue genoemd) instrueert zo min mogelijk als The Smiths te klinken. Geen sprankelend Johnny Marr riedeltje in This Charming Man dus, maar een lelijk donker gedrein. maakte niet uit, alles draaide om de stem van Mozzer en die was behoorlijk goed. In How Soon Is Now leek het even mis te gaan maar Ask en Girlfriend In A Coma klonken goed.

En ja, je hebt natuurlijk The Boss, maar The Mozz dat is er ook wel een met Charisma hoor. Waar sommigen kippenvel krijgen van The Boss die preekt over met z'n allen een huis bouwen, kreeg ik rillingen van Some Girls Are Bigger Than Others:

From the ice age to the dole age there is just one concern
I have just discovered
Some girls are bigger than others
Some girls mothers are bigger than other girls mothers

En toegift First Of The Gang To Die is het beste liedje dat hij de afgelopen tien jaar schreef. Het werd zaterdag meegebruld alsof het een Smiths-klassieker betrof. En terecht. Ik word nog altijd erg vrolijk van een regel als

He stole from the rich and the poor
And the not very rich and the very poor
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_69835705
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:28 schreef MuadDib het volgende:

[..]
Morrissey een homoseksuele man

Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_69835861
Yeah, he's Fourth Gender. One of his kind.
  maandag 8 juni 2009 @ 19:44:00 #92
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_69836278
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:29 schreef Dandilion het volgende:
Hey, het was niet mijn eigen quote he
Maar Moz is natuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk niet homoseksueel, maar lijdt een celibatair leven.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  maandag 8 juni 2009 @ 21:26:23 #93
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69841107
Ik ben trouwens nog steeds onder de indruk van de security en het fouilleren vooraf.
quote:
Oh, jij bent een vrouw. Loop maar door dan.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:35:09 #94
191019 Benigoi
--FR1908--
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:13:45 #95
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69848675
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:26 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds onder de indruk van de security en het fouilleren vooraf.
[..]
Ja vreemd, in de zaal werd de opname apparatuur alweer uit de vagina's geschud
  dinsdag 9 juni 2009 @ 08:02:19 #96
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69851288
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 00:13 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Ja vreemd, in de zaal werd de opname apparatuur alweer uit de vagina's geschud
Achteraf gezien was het eigenlijk helemaal geen rare reactie. De meest hysterische fans waren mannen van middelbare leeftijd, dus dan kun je de vrouwen met hun handtasjes wel door laten lopen.
Mannen met handtasjes is natuurlijk weer een volkomen ander verhaal.
pi_69859133
Ik kwam netjes gekleed en ik werd van top tot teen gefouilleerd. In stijl uitgaan kan ook niet meer tegenwoordig he!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:27:32 #98
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_69859653
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:12 schreef =HellFire= het volgende:
Ik kwam netjes gekleed en ik werd van top tot teen gefouilleerd. In stijl uitgaan kan ook niet meer tegenwoordig he!
Een goedgeklede man is in het geval van Morrissey natuurlijk een potentiele hooligan!
Snapdatdan!
pi_69860272
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:27 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Een goedgeklede man is in het geval van Morrissey natuurlijk een potentiele hooligan!
Snapdatdan!
Dát zal het zijn.

Oh, this world may lack Style, I know
[...]
TO SAY THE LEAST: I'm truly disappointed.


In other news: fan van Doll (en okay, ook de band) trouwens! Leuk jurkje! Leuke muziek ook, hoewel het op plaat soms een beetje No Doubt-achtig aandoet.

[ Bericht 13% gewijzigd door =HellFire= op 09-06-2009 13:50:05 ]
pi_69865972
Gisteren Morrissey in Antwerpen
Verslagje uit De Standaard (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF20090609_013&ref=nieuwsoverzicht)

ANTWERPEN - Ongelooflijk hoe Morrissey zijn charisma behoudt. In een nokvolle Elisabethzaal moest de Brit de fans van zich afslaan.

Het publiek veerde meteen recht bij het eerste zicht op Morrissey, om daarna niet meer te gaan zitten. Staande ovatie nog voor de eerste noot, gejoel toen ‘This charming man’ luid en ruw uit de startblokken schoot, en honderden handen vooraan die naar de ster reikten.

Duidelijk: Morrissey is op zijn vijftigste nog even populair als toen hij met The Smiths de Britse rock een schop onder haar luie kont verkocht. Hij had een zwart pak aan, en leek met zijn strakke haarsnit zo weggelopen uit de vroege sixties, toen mannen nog mannen waren.

De vijf muzikanten trokken een luide gitaarmuur op die viriel en ruig klonk, kwaliteiten die nogal wat fans duidelijk op Morrissey projecteerden. Weinig artiesten hebben zo’n duidelijke erotische uitstraling op zowel mannen als vrouwen, en laten zich dat zo openlijk welgevallen.

De set raasde door de jongste cd Years of Refusal, ondertussen her en der songs sprokkelend uit vorige platen en de Smiths-periode. Na zeven minuten waren ‘Charming Man’, ‘Irish Blood English Heart’ en ‘Black Cloud’ al gepasseerd en juichte het publiek toen de eerste noten van ‘How soon is now’ door de zaal scheurden.
Deed het ertoe dat de band niet bepaald een goed evenwicht vond? Dat de drumslagen van onder de grond leken te komen? Grosso modo stond daar een krachtige sound, waar scherp gitaarwerk doorheen priemde. Punkrock die wat aangekomen is, zoals Morrissey zelf.

Hoogtepunten zat. ‘How could anyone possibly know how I feel’ was een eerste moment buiten categorie. Dat hij tijdens ‘Let me kiss you’ zijn doorweekt hemd uittrok en het publiekwaarts gooide, deed bijna vergeten wat een sterke song dat is. ‘The world is full of crashing bores’ bracht even wat rust, wat welgekomen was.

Intussen was de eerste fan op het podium gesprongen om zich rond Morrisseys nek te werpen, wat de zanger merkwaardig lijdzaam liet gebeuren voor de security de vandaal hardhandig wegtrok. ’s Mans omgang met idolatrie is merkwaardig: in zijn songs koestert hij een ondraaglijke alleenheid, op podium wil hij door iedereen geliefd worden.

‘Seasick, yet still docked’ was een sfeervolle uitschieter in de set die helemaal niet evolueerde naar een ‘best of’, maar met het potige ‘The loop’ stevig bleef doorgaan.

Voor wie het nog niet doorhad, volgde ‘I’m ok by myself’: hij heeft niemand nodig, de hand die op zijn schouder ligt kan een mes vasthouden. Maar daar hadden fans geen boodschap aan: de een na de andere sprong het podium op, er waren haast geen veiligheidsmensen genoeg.

Stevig, sfeervol concertje. Maar eigenlijk verwacht je van deze iconische figuur niets minder.

Morrissey. Gezien in Elisabethzaal te Antwerpen op 8 juni.

SETLIST:
This charming man
Irish blood, English heart
Black cloud
When last I spoke to Carol
How soon is now?
I'm throwing my arms around Paris
How can anybody possibly know how I feel?
Let me kiss you
The world is full of crashing bores
Ask
Why don't you find out for yourself?
Seasick, yet still docked
Some girls are bigger than others
Sorry doesn't help
Best friend on the payroll
I keep mine hidden
The loop
Girlfriend in a coma
I'm ok by myself

First of the gang to die
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')