abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:46:19 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69436423
En hier verder over de echte lego.
Niet de lego met de grote blokken maar de lego waar je nog vanalles mee kunt bouwen!
Na een aantal flinke missers van eind jaren 90 tot begin 21ste eeuw is Lego weer goed opweg naar goede bouwdozen met veel bouwmogelijkheden!

Vorige topic:
De echte Lego!

Magische dozen van vroeger:
Legotreinen



Politiebureau's



Kastelen



En natuurlijk het oude studded Technic!





[ Bericht 36% gewijzigd door bleiblei op 26-05-2009 22:54:17 ]
pi_69437193
tvp
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69437204


Ik had de onderste. Legotreinen blijven mooi. Die oude dan... Al die verschillende wagons die je erbij kon kopen, schitterend
pi_69442211
Veel meiden hadden geloof ik Fabuland of iets dergelijk:



Wij hadden een enorme bak waar vanalles in zat. Ook veel complete setjes gekregen/gekocht maar verdween allemaal in de bak , bouwtekeningen verdwenen etc. Maar was toen toch wel creatief zijn op een pure manier.

Edit welke missers doelt TS op zijn OP?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69443244
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Veel meiden hadden geloof ik Fabuland of iets dergelijk:

[ afbeelding ]

Wij hadden een enorme bak waar vanalles in zat. Ook veel complete setjes gekregen/gekocht maar verdween allemaal in de bak , bouwtekeningen verdwenen etc. Maar was toen toch wel creatief zijn op een pure manier.

Edit welke missers doelt TS op zijn OP?
Ik heb ook veel Fabuland gekregen van m'n zus als kind. Maar ook hier allemaal in de bak verdwenen. Ik zie op deze foto véél sets die we ook hadden. Die draaimolen, speeltuin en zo'n huisje. Nu heb ik volgens mij alleen nog wat "mini" figs en wat grote onderdelen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  woensdag 27 mei 2009 @ 08:40:24 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69444009
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Veel meiden hadden geloof ik Fabuland of iets dergelijk:

[ afbeelding ]

Wij hadden een enorme bak waar vanalles in zat. Ook veel complete setjes gekregen/gekocht maar verdween allemaal in de bak , bouwtekeningen verdwenen etc. Maar was toen toch wel creatief zijn op een pure manier.

Edit welke missers doelt TS op zijn OP?
Missers als overal zeer matige software op de markt brengen, steeds grotere onderdelen gebruiken in sets (zo had je op een gegeven moment autootjes bestaande uit 6 onderdelen waar zelfs de koplampen & gril op één 1x4 steentje gedrukt waren), series als Scala, Jack Stone en ZNAP, etc. etc..
Ik meen dat er toen iemand bedacht had het allemaal simpeler en goedkoper moest worden en er nieuwe marken aangeboord moesten worden (games, kleding).

Ik kan zo ff snel niets vinden, maar zal vanavond eens kijken wat voor voorbeelden er zijn.
pi_69445244
alle dozen uit de op heb ik op de treinen na
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 27 mei 2009 @ 09:54:26 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69445529
Dan heb je een aantal dozen die redelijk ver van voor je tijd zijn (Car Chassis is uit 83 geloof ik, het gele kasteel is van rond 1980 en het bovenste politiebureau is ook van 87 ofzo. ).

Ikzelf mis van de Technisch lego alleen de 8480 uit het lijstje hierboven, maar die komt er nog wel een keer.
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:08:12 #9
54408 Parzival
Where it happens
pi_69445897
moet ik eigenljk nog een keer voor de neefjes en nichtjes een grooote doos lego kopen met allemaal van die oude dingen.. waar is trouwens de doos van het vliegveld!.. die was ook cool!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:09:42 #10
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_69445945
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_69446002
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:36 schreef Pacmaniac het volgende:r.

Edit welke missers doelt TS op zijn OP?
Missers waar Lego bijna aan onderdoor gegaan is (lees: bijna failliet)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_69446363
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Missers waar Lego bijna aan onderdoor gegaan is (lees: bijna failliet)
Zo erg toch vast niet? Ze hebben tussentijds ook nog even legoland gebouwd . Lijkt me niet een move als je bedrijf ernstig in de financiële zorgen zit.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69446401


Die was trouwens ook vet!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69446705
Yay, ik had dat politiebureau
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
  woensdag 27 mei 2009 @ 10:34:00 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69446814
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:22 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Zo erg toch vast niet? Ze hebben tussentijds ook nog even legoland gebouwd . Lijkt me niet een move als je bedrijf ernstig in de financiële zorgen zit.
Zo erg was het wel .
Het gaat nu sinds een jaar of 2 alweer een stuk beter overigens.
De Legolanden zijn geloof ik ondertussen ook niet meer van TLC (The Lego Company).
pi_69447012
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 09:54 schreef bleiblei het volgende:
Dan heb je een aantal dozen die redelijk ver van voor je tijd zijn (Car Chassis is uit 83 geloof ik, het gele kasteel is van rond 1980 en het bovenste politiebureau is ook van 87 ofzo. ).

Ikzelf mis van de Technisch lego alleen de 8480 uit het lijstje hierboven, maar die komt er nog wel een keer.
alleen die kastelen had ik idd ook niet
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_69449228
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:23 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]

Die was trouwens ook vet!
Die was heel vet. Maar ook verschrikkelijk duur Volgens mij is dat ding ook niet vaak verkocht...
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:44:52 #18
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_69449406
tvp

Bij mij is ook alles in een grote doos (oude skibox, zo eentje voor op de auto) gegaan. Het ligt nu onder m'n bed.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
pi_69450213
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:40 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Die was heel vet. Maar ook verschrikkelijk duur Volgens mij is dat ding ook niet vaak verkocht...
Whehe eensch . Ik heb hem ook nooit gehad hoor. Net als die rode TGV achtige trein. We hadden slechts dat zwarte locomotiefje in post 3 ergens
Had jij wel treinen enzo dan?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69450550
Tijdje terug bij mn vriendin thuis de hele lego kist over de grond gegooid. En de hele middag zitten knutselen. Komt der vader dus binnen "Wat zijn jullie nou aan het doen ?" Ja waar lijkt het op xD
Maargoed, vraag me af hoe ik zelf zou reageren als ik een kamer in zou komen en mn dochter van 20 met der vriend van 22 op de grond zie zitten/liggen terwijl ze met lego aan het spelen zijn.
Maarja, de middag was wel ouderwets snel weer voorbij, die goeie ouwe tijd!
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:38:34 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69469506
Ik heb ff gezocht naar die missers, en ik bedoelde dingen als deze:


En

Een behoorlijke misser wmb. .
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:54:44 #22
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_69473423
tvp
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_69475803
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 12:03 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Whehe eensch . Ik heb hem ook nooit gehad hoor. Net als die rode TGV achtige trein. We hadden slechts dat zwarte locomotiefje in post 3 ergens
Had jij wel treinen enzo dan?
Ik had die trein in post 3, met die zwarte loc Die rode TVG, dat was me wat: dat was echt mijn natte droom (als ik daarin in staat was geweest, ik was 8 ofzo ) Maar ja: mn ouders vonden één trein wel voldoende en begrijpelijk... Mèn, hoeveel kilometers die trein van mij wel niet heeft gelopen
pi_69479748
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:39 schreef SwiffMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik
die's nog wel te pruimen Maar daarna werden ook de treinen steeds minder "complex". Wat ik wel goed vind is dat ze tijdens de overgang van het 12V naar het 9V systeem het motorblok van het 9V systeem dezelfde dimensies hebben gelaten als het 12V systeem. Daardoor kon je door aanschaf van een apart motorblok je 12V trein ook op het 9V systeem laten rijden (moest je natuurlijk wel alle rails vervangen)...
pi_69480778
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 21:38 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb ff gezocht naar die missers, en ik bedoelde dingen als deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En [ afbeelding ]

Een behoorlijke misser wmb. .
Dat zou ik zeker geen missers willen noemen hoor... Nummertje 3 is zelfs legend. En de periode van missers die jij omschrijft in de OP over eind jaren 90 slaat nergens op als je deze voorbeelden aandraagt. Die boxen komen 1 uit '87 2 ook uit 87 en 3 uit 1991.

Net als dit soort dozen:





Vergelijkend met de dozen nu idd niet om aan te gluren. Tegelijkertijd zijn dit wel de voorlopers van de huidige City-lijn





De city-lijn is het paradepaartje van Lego . Loopt prima , en word jaarlijks ook aangevuld / vervangen met nieuwere concepten.

Qua software heb je helemaal gelijk. Die Legorace toestanden zijn zo slecht dat ze daags na verschijnen al in de budgetbakken lagen
De échte missers zijn de playmobile achtige thema dozen zoals deze:








Lego moet zich in essentie bezig houden met de basis. Blokjes stapelen dus.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:41:43 #27
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69481184
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker geen missers willen noemen hoor... Nummertje 3 is zelfs legend. En de periode van missers die jij omschrijft in de OP over eind jaren 90 slaat nergens op als je deze voorbeelden aandraagt. Die boxen komen 1 uit '87 2 ook uit 87 en 3 uit 1991.

Net als dit soort dozen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vergelijkend met de dozen nu idd niet om aan te gluren. Tegelijkertijd zijn dit wel de voorlopers van de huidige City-lijn


[ afbeelding ]


De city-lijn is het paradepaartje van Lego . Loopt prima , en word jaarlijks ook aangevuld / vervangen met nieuwere concepten.

Qua software heb je helemaal gelijk. Die Legorace toestanden zijn zo slecht dat ze daags na verschijnen al in de budgetbakken lagen
De échte missers zijn de playmobile achtige thema dozen zoals deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Lego moet zich in essentie bezig houden met de basis. Blokjes stapelen dus.
Naja, ik vind die dozen echt 3 keer niets. Uit mijn post dus.
En ik ben niet de enige, want het heeft bijna de kop van lego gekost (ging erg slecht na dat veranderde beleid om het allemaal simpeler en eenvoudiger te maken).
Dat je die brandweerkazerne ook een legend durft te noemen doet mij bijna pijn. Zoiets is toch geen legend .
Met die gelicenseerde dozen heb je tenminste nog de mogelijkheid om er iets anders van te bouwen (dat is toch de bedoeling van lego?). Die rommel uit 1997 is gewoon inspiratieloos en lelijk. Net als ZNAP wat ze als KNEX concurrent op de markt gooiden, Scala, Bellvile en Jack Stone .

Even nog een aanvulling:
http://brickset.com/detail/?Set=6407-1 = 1997
http://brickset.com/detail/?Set=6548-1 = 1997
http://brickset.com/detail/?Set=6554-1 = 1997
Hoe kom jij aan 1987 en 1991

Nog een voorbeeldje van ZNAP:

Scala:

Jack Stone:


[ Bericht 8% gewijzigd door bleiblei op 28-05-2009 10:29:44 ]
pi_69482925
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker geen missers willen noemen hoor... Nummertje 3 is zelfs legend. En de periode van missers die jij omschrijft in de OP over eind jaren 90 slaat nergens op als je deze voorbeelden aandraagt. Die boxen komen 1 uit '87 2 ook uit 87 en 3 uit 1991.

Net als dit soort dozen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vergelijkend met de dozen nu idd niet om aan te gluren. Tegelijkertijd zijn dit wel de voorlopers van de huidige City-lijn


[ afbeelding ]


De city-lijn is het paradepaartje van Lego . Loopt prima , en word jaarlijks ook aangevuld / vervangen met nieuwere concepten.

Qua software heb je helemaal gelijk. Die Legorace toestanden zijn zo slecht dat ze daags na verschijnen al in de budgetbakken lagen
De échte missers zijn de playmobile achtige thema dozen zoals deze:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Lego moet zich in essentie bezig houden met de basis. Blokjes stapelen dus.
Toch vind ik die 7945 Brandweerkazerne niet mooi. Het is niet meer het echte lego van vroegah. Die kazerne heeft al te veel specifieke en relatief grote bouwstenen...
pi_69483133
Ik heb pas dit boekje via Marktplaats gekocht, pure nostalgie!

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:49:11 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69483362
Het gerucht gaat dat de nieuwe modularbuilding een brandweerkazerne wordt.
Daar ben ik wel heeeel erg benieuwd naar .
pi_69483412
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:43 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Ik heb pas dit boekje via Marktplaats gekocht, pure nostalgie!

[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog wel op zolder bij mn ouders liggen, ik heb ze volgens mij allemaal nog vanaf 1989 tot 2000 ofzo Altijd leuk om doorheen te bladeren
pi_69484496
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:41 schreef bleiblei het volgende:

[quote]
Naja, ik vind die dozen echt 3 keer niets. Uit mijn post dus.
En ik ben niet de enige, want het heeft bijna de kop van lego gekost (ging erg slecht na dat veranderde beleid om het allemaal simpeler en eenvoudiger te maken).
Heb dit argument nu een x aantal keren gehoord maar nog steeds geen bron gezien.....

De lego uit de jaren 70/80 tot begin 90 was ook gewoon simplistisch .Net als wel meer dingen als je het vergelijkt met de situatie van nu
Desalniettemin ging het in die dagen prima met Lego.
Sterker nog begin 80 tot begin 90's waren de gloriedagen van Lego. Met de " falende" dozen die jij als voorbeeld aandraagt als best-sellers.
quote:

Dat je die brandweerkazerne ook een legend durft te noemen doet mij bijna pijn. Zoiets is toch geen legend .
Dat jij ze tussen de mislukkelingen van Lego neerzet doet mij net zoveel pijn. Geïntroduceerd eind jaren 70 en bijna 40 jaar later bestaan de brandweerkazerne , het politiebureau en later het ziekenhuis nog steeds garant voor mega sales. Uiteraard elk jaar net in een ander (moderner) jasje maar het concept is vrijwel gelijk.
Zelfs als je een doos uit 2009 met een uit de 80's vergelijkt zul je tal van gelijkenissen zien
quote:

Met die gelicenseerde dozen heb je tenminste nog de mogelijkheid om er iets anders van te bouwen (dat is toch de bedoeling van lego?).
Die gelicenseerde dozen waren JUIST de reden dat het zo slecht ging met Lego. Al speelde dit in 2003/2004 toen het erg slecht ging en niet in de 90's.
In 2006 zij net op tijd terug gegaan naar hun "roots" namelijk kinderen zelf laten bouwen ipv die amateuristische paupertroep in die gelicenseeerde prefab meuk
quote:

Die rommel uit 1997 is gewoon inspiratieloos en lelijk. Net als ZNAP wat ze als KNEX concurrent op de markt gooiden, Scala, Bellvile en Jack Stone .
De dozen die jij als "rommel" neerzet een aantal posts hierboven komen helemaal niet uit 1997 . Die komen uit de jaren 80 , en gaven (juist dankzij het simplistische concept ) heel erg veel ruimte voor creatieve uitspattingen.

En ja er zijn een aantal flinke missers te noemen ja. De playmobile achtige toestanden , de compleet geflopte Gameline en dan zwijgen we nog maar over de Bionic Command serie en andere pruts initiatieven. Al dateren de meeste Lego games ook van de periode na 2001 (op de Lego Island serie na)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Lego_video_games

Als er al een reden is dat het kut gaat met Lego is het dat de gemiddelde kleuter al beschikking heeft over meer elektronica en games dan ik in heel mijn jeugd bij elkaar gezien heb.
Het beeld dat jij schetst klopt , maar dan toch alleen als je van alles wat je zegt het tegenovergestelde voor waar aanneemt.

Voor de trein fanatici

k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:29:12 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69484867
Als je op de linkjes naar Brickset klikt, zie je dat alle 3 de dozen in 1997 gereleased zijn.

Voor de rest klopt je post aardig en is die zowat identiek aan mijn mening .
Op het punt na dat ik die lijn die ik aanhaalde echt 3 keer nix vind.

(Ik bedoel trouwens met lijn niet de "politie" of "brandweer" dozen, maar de dozen die ze in die jaren hebben uitgebracht hebben waar het onderstel uit 2 blokjes bestaat, de voorkant van het autootje uit een dakpan met geprinte lampjes en dat dan een autootje voor moest stellen, kortom de dozen met de hele grote *snel klaar* onderdelen).

[ Bericht 31% gewijzigd door bleiblei op 28-05-2009 11:41:37 ]
pi_69485724
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:29 schreef bleiblei het volgende:
Als je op de linkjes naar Brickset klikt, zie je dat alle 3 de dozen in 1997 gereleased zijn.

Voor de rest klopt je post aardig en is die zowat identiek aan mijn mening .
Op het punt na dat ik die lijn die ik aanhaalde echt 3 keer nix vind.
Is dat dezelfde lijn als waar deze bijhoorde?
No way dat die dan uit 97 is. Ik ben nu 29 . En kreeg die voor een Sinterklaas het jaar voordat we verhuisden (in 1993) .

edit er staat bij : Year relase 96 dus je hebt gelijk aangaande deze modellen. Ik vind ze trouwens wel ok. Lego hoor je in een grote bak te hebben en laat de kinderen het maar uitvogelen . Daar zijn die modellen uitermate geschikt voor.
Hele steden bouwen is ook tof , al zie ik dat bij de kinderen in mijn omgeving niet bepaald terug. Die bouwen vanalles , maar vooral wat in hun hoofd zit en niet op de bouwtekeningen staat
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:12:23 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69488424
Das toch de bedoeling .
Bouwen wat er in je hoofd zit .

Het model waar jij hebt over hebt vind ik wel okee.
Ik kan niet heel goed zien hoe de wielen gemonteerd zijn, maar volgens mij is dit nog net voor ze begonnen met het voorgedrukte spul en er zit nog best wat detail in dat modelletje .
Ik ben trouwens 26 en heb sinds vorig jaar Lego herontdekt. Dus ben nu alle grote modellen aan het sparen die ik vroeger wilde en nooit kreeg .
pi_69488604
Ik ben nu 28 jaar maar af en toe koop ik een grote doos. Ik beleef dan weer dat sensationele gevoel van vroeger. Heerlijk.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_69488688
Same here.. ook sinds kort weer LEGO gek en intussen al heel wat weer gekocht. Wel voornamelijk (eigenlijk alleen) Star Wars. Hoewel ook daar veel van die pre-fab onderdelen in zitten, zijn het wel erg mooie onderdelen om andere dingen mee te bouwen. Maar ik vind het op zich nog wel meevallen, het zijn vooral van die slopes die zo groot pre-fab zijn. Maar die vind ik dan wel weer erg mooi
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:32:18 #38
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69489088
Ik moet binnenkort maar weer een nieuwe foto gaan maken, der staan nu heel andere dingen
Maar dit was wat ik een paar maanden geleden opgebouwd had staan.
Die batmobiel en graafmachine zijn ondertussen al gedemonteerd.
pi_69489191
Haha vet . Zo blijf je wel jong. En Lego is natuurlijk ook gewoon briljant spul. En ben je er op uitgekeken doe het in een curver box en de (klein) kinderen , neefjes nichtjes weet ik veel wie hebben er de grootste lol aan.
Zelf heb ik er ook aan zitten denken om op zolder een stad te bouwen van Lego. Met alle bijpassende treinen , huisjes etc maar vind dat weer te ver gaan.
Bovendien heb ik al een hobby in deze krengen sparen:

Nog meer speelgoed en ik verlies mijn laatste stukje geloofwaardigheid



@ Dafrenk heb je deze al?



Het summum schijnt het onder de verzamelaard

Bouwen jullie alles op voor de show , of proberen jullie MIB te kopen en ze ook zo te bewaren?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:37:53 #40
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69489304
De modellen die ik altijd heb willen hebben koop ik in een zo net mogelijke staat en bouw ik op.
De rest van mijn lego die ik koop gaan in bakken en bouw ik zelf dingen van.
Bij ons is de zolder redelijk populair bij kinderen (en volwassen kerels trouwens. Die blijven ook standaard erg lang hangen bij mijn lego ) die op bezoek komen, daarom staan die modellen allemaal zo hoog .
pi_69489404
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:34 schreef Pacmaniac het volgende:
@ Dafrenk heb je deze al?

[ afbeelding ]

Het summum schijnt het onder de verzamelaard
Als ik de ruimte had, dan had ik hem zeker gekocht. Al lees ik ook vrij veel negatieve dingen erover. Zo zou de onderkant niet echt goed zijn afgewerkt (op zich logisch, het is niet iets dat je oppakt en ermee door de kamer swooshed ) maar ook dusdanig dat hij half uit elkaar kan vallen

Maar ik heb hem toen gezien in de LEGO Store @ Keulen, wat een ding
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_69489412
Kheb nog 3 grote bakken vol met lego allemaal door elkaar politiebureau's, brandweerkazerne's, vliegvelden, huizen, auto's, boten, vliegtuigen, raketten enzo. Zit te twijfelen of het zelf nog houden of verkopen
pi_69489439
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:37 schreef bleiblei het volgende:
De modellen die ik altijd heb willen hebben koop ik in een zo net mogelijke staat en bouw ik op.
De rest van mijn lego die ik koop gaan in bakken en bouw ik zelf dingen van.
Bij ons is de zolder redelijk populair bij kinderen (en volwassen kerels trouwens. Die blijven ook standaard erg lang hangen bij mijn lego ) die op bezoek komen, daarom staan die modellen allemaal zo hoog .
Haha precies . Met de poten ervan af blijven . Is GEEN speelgoed whehe , nou maar hopen dat je kat niet e.e.a. omtieft
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69489523
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kheb nog 3 grote bakken vol met lego allemaal door elkaar politiebureau's, brandweerkazerne's, vliegvelden, huizen, auto's, boten, vliegtuigen, raketten enzo. Zit te twijfelen of het zelf nog houden of verkopen
Leuk joh . Voor later voor de kinderen , kleinkinderen en anders nichtjes neefjes . Bovendien levert het een fractie op van wat er ooit ervoor betaald is.
Op marktplaats staat 20 kilo lego laatst voor 500 euro. 20 kilo is heel veel lego
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_69489586
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Leuk joh . Voor later voor de kinderen , kleinkinderen en anders nichtjes neefjes . Bovendien levert het een fractie op van wat er ooit ervoor betaald is.
Op marktplaats staat 20 kilo lego laatst voor 500 euro. 20 kilo is heel veel lego
20 kilo moet ik wel aan komen denk ik, zo'n grote groene kliko....kan ik geheel vullen met mijn 3 bakken
pi_69489775
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

20 kilo moet ik wel aan komen denk ik, zo'n grote groene kliko....kan ik geheel vullen met mijn 3 bakken
Ik dacht dat ik veel lego had...
pi_69489826
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

20 kilo moet ik wel aan komen denk ik, zo'n grote groene kliko....kan ik geheel vullen met mijn 3 bakken
Nadat je je rododendron gesnoeid hebt zeker
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:49:47 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69491945
500 euro is trouwens voor 20kg niet veel.
Maar ja, dan heb je 20kg lego. Wat moet je der mee .
Ben je een paar weken lego aan het schoonmaken/uitsorteren .

Hmmm, ik denk wel dat ik weet wat ik er mee zou doen trouwens .
pi_69492546
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:49 schreef bleiblei het volgende:
500 euro is trouwens voor 20kg niet veel.
Maar ja, dan heb je 20kg lego. Wat moet je der mee .
Ben je een paar weken lego aan het schoonmaken/uitsorteren .

Hmmm, ik denk wel dat ik weet wat ik er mee zou doen trouwens .
Sorteren
Wassen in een beddensloop de wasmachine in zo gedaan.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:44:06 #50
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_69496121
Waren van ruimtevaart lego vsn vroeger de blacktrons,astro police en mtrons al genoemd? Daar had ik ook best veel van als kind. Nu ik dit teruglees, zou ik best nog wel weer eens die dingen in elkaar willen bouwen, maar al mijn lego is volgens mij door mijn moeder weggegeven nadat ik op mezelf ben gaan wonen (grmbl).
patat ftw :)
pi_69511456
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:44 schreef daniman het volgende:
Waren van ruimtevaart lego vsn vroeger de blacktrons,astro police en mtrons al genoemd? Daar had ik ook best veel van als kind. Nu ik dit teruglees, zou ik best nog wel weer eens die dingen in elkaar willen bouwen, maar al mijn lego is volgens mij door mijn moeder weggegeven nadat ik op mezelf ben gaan wonen (grmbl).
Ik vind het spacelego van voor de blacktron/mtron mooier: die ouwe blauwe meuk: geweldig.

Moeders die lego weggeven
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:12:07 #52
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69511642
m-tron was toch rood/zwart? daar heb ik ook nog een spaceship van gehad.
pi_69512826
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:12 schreef bleiblei het volgende:
m-tron was toch rood/zwart? daar heb ik ook nog een spaceship van gehad.
Stimmt. vond ik nooit zo mooi...
pi_69523187
M-tron (rood/zwart/groen) en Blacktron (zwart/wit/groen) waren de eerste doosjes lego waarvan ik me herinner dat ik ze voor mn verjaardag kreeg
Mijn allereerste lego had ik al voor ik überhaupt wist wat lego was. En volgens mij stonden mijn allereerste stukjes lego al op de kast vòor ik duplo had Riddertjes en piraten waren dat. En 2 raceautotjes geloof ik.

Deze kazerne hadden mijn broer en ik trouwens:

Ik geloof dat dat een doos uit 1990 of 1991 is.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:17:42 #55
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_69524054
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef SwiffMeister het volgende:
M-tron (rood/zwart/groen) en Blacktron (zwart/wit/groen) waren de eerste doosjes lego waarvan ik me herinner dat ik ze voor mn verjaardag kreeg
Mijn allereerste lego had ik al voor ik überhaupt wist wat lego was. En volgens mij stonden mijn allereerste stukjes lego al op de kast vòor ik duplo had Riddertjes en piraten waren dat. En 2 raceautotjes geloof ik.

Deze kazerne hadden mijn broer en ik trouwens:
[ afbeelding ]
Ik geloof dat dat een doos uit 1990 of 1991 is.
Dat wit zwart groen was de latere versie. De eerdere blacktron hadden enkel een zwart uniform met wat witte streepjes en hun basis en voertuigen waren zwart en geel

Weet nog dat ik van mijn spaargeld de blacktronbasis van 152 gulden kocht. Goede oude tijd. Wat een plezier had ik toen ik het in elkaar zette
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:05 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Moeders die lego weggeven
idd
patat ftw :)
  vrijdag 29 mei 2009 @ 13:59:36 #56
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_69525434
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 02:36 schreef Pacmaniac het volgende:
Veel meiden hadden geloof ik Fabuland of iets dergelijk:

[ afbeelding ]

Wij hadden een enorme bak waar vanalles in zat. Ook veel complete setjes gekregen/gekocht maar verdween allemaal in de bak , bouwtekeningen verdwenen etc. Maar was toen toch wel creatief zijn op een pure manier.

Edit welke missers doelt TS op zijn OP?
Daar heb ik ook veel mee gespeeld
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:31:25 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69639087
Zo, heb net even een foto gemaakt van wat er nu staat:


Het bruine ding rechts op de foto is mijn huis wat ik na aan het bouwen ben. Het bruin is alleen ff op en heb het aankopen via bricklink ff op hold gezet. Het werd te duur .
Mijn sloopkraan project staat hier trouwens niet op, die ligt net buiten beeld.
pi_69646561
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef SwiffMeister het volgende:
Deze kazerne hadden mijn broer en ik trouwens:
[ afbeelding ]
Ik geloof dat dat een doos uit 1990 of 1991 is.
Die heb/had ik ook: leuke kazerne!
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:31 schreef bleiblei het volgende:
Zo, heb net even een foto gemaakt van wat er nu staat:
[ afbeelding ]

Het bruine ding rechts op de foto is mijn huis wat ik na aan het bouwen ben. Het bruin is alleen ff op en heb het aankopen via bricklink ff op hold gezet. Het werd te duur .
Mijn sloopkraan project staat hier trouwens niet op, die ligt net buiten beeld.
Kan je wat meer vertellen over die truck rechtsonder? Ziet er cool uit...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:40:58 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69648536
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:57 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Die heb/had ik ook: leuke kazerne!
[..]

Kan je wat meer vertellen over die truck rechtsonder? Ziet er cool uit...
http://peeron.com/inv/sets/8285-2
Vond het zelf een meevaller .
Maar ik heb em gekocht voor de onderdelen, het model is wel aardig, maar er zijn leukere.
De Black Cat rechtsboven vind ik nog steeds de tofste .
pi_69649047
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

http://peeron.com/inv/sets/8285-2
Vond het zelf een meevaller .
Maar ik heb em gekocht voor de onderdelen, het model is wel aardig, maar er zijn leukere.
De Black Cat rechtsboven vind ik nog steeds de tofste .
Ik ken die hele set niet. vast na mijn tijd... Ziet er ook wat "nieuwer" uit met die grotere onderdelen...
pi_69652659
Ik vind de afstand tussen de voorwielen en het voorste achterwiel wel onrealistisch groot, maar goed het is lego natuurlijk
Als ik een doos lego uit mocht zoeken zou ik het trouwens wel weten denk ik
Natuurlijk de 8868 en de 8880. En die nieuwere gele bulldozer en die gele kraan die bleiblei linksonder heeft staan zou ik ook wel willen.

De blauwe sleeptruck die bleible rechts in het midden heeft staan moet hier ook ergens in onderdelen in de kist zitten. Dat was de laatste doos lego die hier is aangeschaft. Door mn broertje. destijds.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 23:52:18 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69653216
Dat valt opzich wel mee, de echte hebben ook zo een gigantische afstand tussen voor en achterwielen:



Ik vind die sleepwagen (8285) alleen niet mooi...
Binnenkort gaat ie dus uit elkaar als deze uit is:


die 8285 is overigens inderdaad een set van 2 jaar geleden.
Wel een mooie onderdelen/prijs verhouding. En alle zwarte balkjes kan ik goed gebruiken voor mijn kraan .
pi_69653562
Zit er eigenlijk enige logica in de nummering van de dozen?
pi_69656347
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:31 schreef bleiblei het volgende:
Zo, heb net even een foto gemaakt van wat er nu staat:
[ afbeelding ]

Het bruine ding rechts op de foto is mijn huis wat ik na aan het bouwen ben. Het bruin is alleen ff op en heb het aankopen via bricklink ff op hold gezet. Het werd te duur .
Mijn sloopkraan project staat hier trouwens niet op, die ligt net buiten beeld.
Mooi spul heb je staan. Alleen technisch lego of heb je ook treinen etc?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:53:00 #65
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_69657237
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:03 schreef SwiffMeister het volgende:
Zit er eigenlijk enige logica in de nummering van de dozen?
Dat vroeg ik mij eigenlijk ook al een tijd af.. en waar staat die nummering dan voor?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:10:07 #66
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69657568
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:58 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Mooi spul heb je staan. Alleen technisch lego of heb je ook treinen etc?
Ik heb voornamelijk technisch lego.
Al staan beneden in de woonkamer de Green Grocer en Cafe Corner en zie je linksboven op de foto wat City staan. Al mijn lego van vroeger (Lego treinen, politiebureau, parkeergarage + pompstation, brandweerkazerne, motorwinkel, etc. etc.) staat bij mijn ouders en mag ik niet meenemen van mijn moeder .

Mijn interesse gaat zelf uit naar Technic en een aantal Lego Exclusives. Zo wil ik nog wel de Emerald Night en de draaimolen (die eind deze maand uit komt) hebben.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:11:56 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_69657613
Volgens mij zit er niet echt een logica in de nummering.
Naja, op de series na, de ene serie zit in de 8*** nummers de ander in de 6*** nummers. Maar ook daar zijn ze heel gematigd consequent in.
pi_69663486
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn interesse gaat zelf uit naar Technic en een aantal Lego Exclusives. Zo wil ik nog wel de Emerald Night en de draaimolen (die eind deze maand uit komt) hebben.
Da's geen lego meer
pi_70014687
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:36 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Da's geen lego meer
Mijn eerste gedachte toen ik het plaatje zag

Echter als je een foto die iets dichterbij genomen is dan moet je toch constateren dat dit een uitermate puik stukje stapelen is

k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70015199
Weer een nieuwe modular building! Een (Amerikaanse) Brandweerkazerne!


http://www.brothers-brick(...)ming-sept-2009-news/
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 juni 2009 @ 07:25:55 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_70015292
Ow, die is mooi

Hier wordt heel druk geLego'd door zoonlief (en door mezelf, ik heb m'n Lego van vroeger teruggekregen gelukkig).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 juni 2009 @ 07:52:23 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70015465
quote:
Op maandag 15 juni 2009 03:10 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte toen ik het plaatje zag

Echter als je een foto die iets dichterbij genomen is dan moet je toch constateren dat dit een uitermate puik stukje stapelen is

[ afbeelding ]
hetzelfde geldt voor de draaimolen. vergeet niet dat die exclusives voor volwassen ontwikkeld worden. dit zijn dozen met 2000 tot 3000 blokjes. door het hoge niveau van detaillering lijken het misschien weinig onderdelen. maar dat is dus niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 15-06-2009 07:57:52 ]
pi_70290183
Kan niet wachten tot de 8285 uitkomt

pi_70296406
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:50 schreef backdoorbetty het volgende:
Kan niet wachten tot de 8285 uitkomt

[ afbeelding ]
Ziet er zo voor het oog goed uit ja! Wel veel 'grote' onderdelen en stickers. Maar goed, die hoef je natuurlijk niet op te plakken en die 'grote' onderdelen zien er voor het totaalplaatje wel mooi uit. Is hij powered? Ik zie dat hij van die nieuwe linear actuators gebruik maakt, en handmatig vind ik die dingen toch wel erg sloom (zoals bij de 8294: Excavator).
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_70297726
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:50 schreef backdoorbetty het volgende:
Kan niet wachten tot de 8285 uitkomt

[ afbeelding ]
Hij ziet er technisch uit. Maar toch is het niet als het oude Technic.. Door de grote stukken ziet hij er wat gelikter uit en is het niet van die gatenkaas zoals bij het oude Technic. Maar zeker wel een mooi model!
pi_70298399
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:00 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Ziet er zo voor het oog goed uit ja! Wel veel 'grote' onderdelen en stickers. Maar goed, die hoef je natuurlijk niet op te plakken en die 'grote' onderdelen zien er voor het totaalplaatje wel mooi uit. Is hij powered? Ik zie dat hij van die nieuwe linear actuators gebruik maakt, en handmatig vind ik die dingen toch wel erg sloom (zoals bij de 8294: Excavator).
Op de doos staat maar 1 motor afgebeeld, ik denk dat alleen de kraan gemotoriseerd is.



Ik heb de 8294 excavator ook, maar met de PF motoren gaan de actuators wel redelijk snel
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:13:55 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70300399
Er zit 1 M motor in .
Maar dmv. drivingrings worden wel alle functies van de kraan & de poten aangedreven als ik me niet vergis.
pi_70302698
Ah nice! Dan gaan we er maar eens naar uitkijken dan
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:12:53 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70303055
Ik heb em al besteld .
Samen met de shovel. Komt wel pas 18 augustus ofzo.
Maar goed, heb de week erna vakantie, dus dat komt goed uit.
pi_70304564
ik heb deze technic nog staan :

pi_70324970
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:12 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb em al besteld .
Samen met de shovel. Komt wel pas 18 augustus ofzo.
Maar goed, heb de week erna vakantie, dus dat komt goed uit.
Wat kost dat nou?
En over welke shovel heb je het?

* Arjen zoekt nog een model voor in de vitrine..
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:09:01 #82
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70325495
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:55 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Wat kost dat nou?
En over welke shovel heb je het?

* Arjen zoekt nog een model voor in de vitrine..
122 nog wat voor die truck en iets van 75 euro voor deze:
pi_70325972
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

122 nog wat voor die truck en iets van 75 euro voor deze:
[ afbeelding ]
Kan je die dozen tegenwoordig nog gewoon ff bij de Intertoys bekijken of verkopen ze die rommel niet meer?
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:32:30 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70326327
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:23 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Kan je die dozen tegenwoordig nog gewoon ff bij de Intertoys bekijken of verkopen ze die rommel niet meer?
Jawel .
Maar via internet (A-Tembo of 2ttoys bijv.) zijn ze stukken goedkoper. Dat scheelt op die truck bijv. al gauw 30 euro.
Beide dozen komen trouwens wel pas in augustus uit .

Exclusives (die brandweergarage, de draaimolen en die stoomtrein) zijn alleen te krijgen via de webwinkel van Lego zelf.
pi_70331142
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:32 schreef bleiblei het volgende:

Exclusives (die brandweergarage, de draaimolen en die stoomtrein) zijn alleen te krijgen via de webwinkel van Lego zelf.
En bij de LEGO brand stores toch? Ga binnenkort weer even naar Keulen ( ongeveer 1,5 uur rijden). En dan gaan we weer even bij die LEGO winkel langs waar ik dan hopelijk met wat modular sets naar buiten ga
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_70331248




Oud setje . Staat op Ebay te koop voor 8000 $
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:41:28 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70332872
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 17:35 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

En bij de LEGO brand stores toch? Ga binnenkort weer even naar Keulen ( ongeveer 1,5 uur rijden). En dan gaan we weer even bij die LEGO winkel langs waar ik dan hopelijk met wat modular sets naar buiten ga
Jep, klopt .
pi_70333473
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jawel .
Maar via internet (A-Tembo of 2ttoys bijv.) zijn ze stukken goedkoper. Dat scheelt op die truck bijv. al gauw 30 euro.
Beide dozen komen trouwens wel pas in augustus uit .

Exclusives (die brandweergarage, de draaimolen en die stoomtrein) zijn alleen te krijgen via de webwinkel van Lego zelf.
Bij www.brickshop.nl kan je ook alle exclusives bestellen
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:13:57 #89
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70333797
Alleen jammer dat ze vaak net wat duurder zijn dan lego zelf .
Wat exclusives betreft dan.

De bricklink winkel is wel relaxt. Al zijn de handlingkosten wel erg jammer.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:18:21 #90
236335 neen
schone schijn
pi_70333927
Lego ik had vroeger een hele tafel met aan alle kanten vakjes en spotjes aan de bovenkant + een uitschuifbare bouwplank en dan bovenop een plaat voor m'n stad

Deze had ik ook staan!


En ik kon ook altijd heel lang naar die advertenties in de Donald Duck kijken

Die dingen die ze bij de Shell hadden waren ook wel tof trouwens! Jammer dat ik toen nog moest rondkomen van een paar gulden zakgeld

[ Bericht 39% gewijzigd door neen op 24-06-2009 19:28:08 ]
het lijkt niet wat het is
pi_70555431


Supervet!
Een Triumph Daytona schaal 1:1 van Lego
  vrijdag 3 juli 2009 @ 09:44:35 #92
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70603193
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 14:50 schreef backdoorbetty het volgende:
Kan niet wachten tot de 8285 uitkomt

[ afbeelding ]
Hijs uit!
Te krijgen via webshop van Lego en over een tijdje ook in de winkels .
pi_70603430
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 13:32 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet binnenkort maar weer een nieuwe foto gaan maken, der staan nu heel andere dingen
Maar dit was wat ik een paar maanden geleden opgebouwd had staan.
Die batmobiel en graafmachine zijn ondertussen al gedemonteerd.
[ afbeelding ]


Oeeeehhhh die blauwe heb ik ook
pi_70633121
Ik had vroeger een kasteel met een spook erin
pi_70633240
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:23 schreef Edwinuss het volgende:
Ik had vroeger een kasteel met een spook erin


Die?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70634866
Gisteren is 'Space Truck Getaway' en 'Hyperspeed Pursuit' van de nieuwe Space Police 3 serie hier binnengekomen Vanmiddag lekker aan de slag ermee!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zondag 5 juli 2009 @ 10:32:44 #97
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70661137
Ik heb gistereren de Emerald Night gebouwd en we zijn nu bezig met de Carrousel.
Echt geweldige bouwdozen .
Alleen beetje jammer dat ze de zakjes van de Carrousel niet genummerd hebben, je zoekt je wezenloos tussen die 3800 blokjes .
pi_70701612
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 01:30 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die?
Nee.

Het was wel een langwerpig kasteel. Je kon het kasteel in het midden openen..
pi_70766733
ik ben op zoek naar die oude treinen lego uit de jaren '80. zijn er naast ebay en marktplaats nog andere sites waar je dat kan kopen?
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:27:06 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70768435
Bricklink... Maar die zijn wel vrij duur normaliter.
Jaren 80 treinen (12v grijze rail systeem denk ik?) zijn wel erg gewild, en daar betaal je al snel de volle mep voor. Als je dat er niet voor over hebt, kan je het beste gokken op partijen lego van mensen die de lego van hun kinderen verkopen.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 09:20:46 #101
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_70769148
lego, wat mis ik dat toch

was zo tof ! zelfs de eerste lego game was tof
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 09:21:52 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_70769170
dat gele kasteel uit de OP hadden we thuis, en een vriendje had die grijze dat was al veel minder hele muurstukken enzo.

En die technisch lego truck laatste uit de op heb ik ook. Die heb ik een jaar of wat geleden helemaal uit elkaar gehaald de blokjes gewassen en weer opnieuw in elkaar gezet. Weer mooi glanzend
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_71332045
Mijn piratenbouwsels

Heb nooit het piratenschip gehad









[ Bericht 7% gewijzigd door Probably_on_pcp op 26-07-2009 02:07:34 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71332264
Wat het vetste was vond ik, was een grote stad bouwen. Ik had heel veel wegplaten en boompjes en een treinset voor een transformatortrein en ik had ook nog een batterijentrein

In de treinen en in de gebouwen plaatste ik dan elektrische lampjes en dan ging ik met alle lichten op de zolder uit op de grond liggen om mijn stad te bewonderen

Vond die boekjes van Lego ook erg gaaf, daaruit kon je zoveel inspiratie opdoen. Ik had op een gegeven moment ook een blauw kleed neergelegd, met echt zand een strand gemaakt en dan vervolgens vlakbij het strand poppetjes zonder onderlijf in het water te plaatsen en verderop alleen maar hoofdjes om zo het strand en de zee na te bootsen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71661241
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 00:39 schreef SwiffMeister het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik
Die had ik ook
Op dinsdag 2 maart 2010 12:58 schreef Frollo het volgende:
Patatzeggers hebben dus gelijk.
pi_71662900




deze had ik ook !!

piratenschip ook nooit gehad, maar ik was al rete blij met deze 2
pi_71668462
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:18 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

deze had ik ook !!

piratenschip ook nooit gehad, maar ik was al rete blij met deze 2
Ipv het piratenschip kreeg ik het soldatenfort. In eerste instantie erg teleurgesteld, maar het soldatenfort was ook wel vet. Er zat een heel leger aan poppetjes bij en een gevangenis in de grond gebouwd
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71716981
Lego kan niet wachten tot mijn nichtje er mee gaat spelen.
ik had vroeger meisjeslego, dat zie ik hier nog nergens tussen staan? ik had een strand, een manege en een of ander hotel ofzo.
*googelt*
ah het heet Paradisa lego




maar ik speelde ook met de lego van m'n broer, die had o.a. die grote technic truck, een treintje met zo'n transformator en ruimte- en piratenlego.
pi_72142930
Er is hier wel eens een linkje geplaatst waar je alle bouwvoorbeelden kan downloaden. Ik kan hem alleen niet meer vinden. Welke site was dat ook alweer?
pi_72146179
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Er is hier wel eens een linkje geplaatst waar je alle bouwvoorbeelden kan downloaden. Ik kan hem alleen niet meer vinden. Welke site was dat ook alweer?
Hier staan er een aantal: http://www.peeron.com/scans/
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:35:04 #111
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_72150105

Lego op z'n best
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
pi_72156329
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef ObviousClone het volgende:

Lego op z'n best
Die is idd fokking geniaal Zag hem op dumpert staan van de week.
pi_72386803
Dikke TVP.

En nog een webshop voor wie nog iets zoekt:
http://www.shop4lego.com/
pi_72398687
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:43 schreef AlmightyArjen het volgende:
Er is hier wel eens een linkje geplaatst waar je alle bouwvoorbeelden kan downloaden. Ik kan hem alleen niet meer vinden. Welke site was dat ook alweer?
http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/ndx_mn.htm deze misschien?!

Volgens het nieuwe LEGO club magazine komt er dit najaar LEGO van Indiana Jones 2 the adventure continues in de winkel
Ajax, That '70s Show, Arsenal
pi_72635352
Dit kennen jullie allemaal waarschijnlijk al, maar het hoort wel in dit topic thuis:
  maandag 14 september 2009 @ 11:31:16 #116
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_72725078
LEGO
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_72752728
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:42 schreef SwiffMeister het volgende:
Dit kennen jullie allemaal waarschijnlijk al, maar het hoort wel in dit topic thuis:

"en nu moet ik het allemaal weer afbreken, dat is gewoon kut"
pi_72755870
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn piratenbouwsels

Heb nooit het piratenschip gehad

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat fort is geld waard
Die laatste heb ik vorig jaar nog op marktplaats gekocht voor ¤12,50 en vorig jaar ook het grootste piratenschip gekocht op marktplaats. Gewoon omdat het kan.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72756641
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef ObviousClone het volgende:

Lego op z'n best
Vet
suikertaartje O+!
Bij PownijN moet je zijn!
pi_72765711
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 05:21 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Dat fort is geld waard
Die laatste heb ik vorig jaar nog op marktplaats gekocht voor ¤12,50 en vorig jaar ook het grootste piratenschip gekocht op marktplaats. Gewoon omdat het kan.
Hoeveel geld?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72768669


Ik heb dit piratenschip , er is alleen 1 mast doormidden gebroken

tvp
It Never Hurts To Help!
pi_72772885
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoeveel geld?
Voordat ik prijzen geef waarvoor ik die dingen weg heb zien gaan ben ik benieuwd of je er 1 hebt en die verkoopt Zo ja dan heb ik interesse
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72790547
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:51 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Voordat ik prijzen geef waarvoor ik die dingen weg heb zien gaan ben ik benieuwd of je er 1 hebt en die verkoopt Zo ja dan heb ik interesse
Nee die gaat niet weg hoor

Heb een goede baan dus als ik erover denk om m te verkopen moeten we gaan praten over honderden euro's.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72791818
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nee die gaat niet weg hoor

Heb een goede baan dus als ik erover denk om m te verkopen moeten we gaan praten over honderden euro's.
Jammer hoor Op marktplaats heb ik zo'n fort eens voor 160 euro verkocht zien worden. Ook een keer 1 in de originele doos en nooit open gemaakt voor 350 euro...

Grote piratenboot kan je makkelijk 100 euro voor krijgen als hij compleet is.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72791832
quote:
Op woensdag 16 september 2009 04:38 schreef FCZwolleZuid het volgende:

[..]

Jammer hoor Op marktplaats heb ik zo'n fort eens voor 160 euro verkocht zien worden. Ook een keer 1 in de originele doos en nooit open gemaakt voor 350 euro...

Grote piratenboot kan je makkelijk 100 euro voor krijgen als hij compleet is.
Op zich vreemd want het piratenschip was duurder dan het fort. Misschien omdat er minder forten in omloop zijn of zo.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_72791877
quote:
Op woensdag 16 september 2009 05:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Op zich vreemd want het piratenschip was duurder dan het fort. Misschien omdat er minder forten in omloop zijn of zo.
Klopt... Schaarste drijft de prijs enorm op.

Als iemand wat "nieuw in doos" heeft moet diegene het vooral bewaren. Ik zag mijn oude legotrein uit 1985 nieuw in doos: $3500

"pa, ma, hebben jullie die doos nog van mijn legotrein"?
"euh, nee..."
pi_72791890
Dit is ook zo'n voorbeeld:

Deze:


Lego Sea Claw 7 was in de winkel goedkoper dan



Als je die Sea Claw nu nog kan vinden kost die meer geld dan de Aquazone basis
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_72798328
LEGO . Dózen vol had ik vroeger.
Nu heb ik zelf een zolder, dus wie weet ga ik het weer eens aanschaffen. . Leuk topic dit.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_72803862
quote:
Op woensdag 16 september 2009 06:28 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Dit is ook zo'n voorbeeld:

Deze:
[ afbeelding ]

Lego Sea Claw 7 was in de winkel goedkoper dan

[ afbeelding ]

Als je die Sea Claw nu nog kan vinden kost die meer geld dan de Aquazone basis
nu wordt het interessant, want de sea claw heb ik nog volgens mij incl cd en doos die er bij zaten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72804640
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nu wordt het interessant, want de sea claw heb ik nog volgens mij incl cd en doos die er bij zaten
CD? Sinds wanneer zit er een CD bij Lego?

* Arjen heeft al een hele lange tijd geen lego meer gekocht...
pi_72805945
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:30 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

CD? Sinds wanneer zit er een CD bij Lego?

* Arjen heeft al een hele lange tijd geen lego meer gekocht...
sinds 1997 of zo.
Was ook de eerste lego doos die dat had
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator woensdag 16 september 2009 @ 16:03:26 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72805991
quote:
Op maandag 16 september 2009 15:30 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

CD? Sinds wanneer zit er een CD bij Lego?
En wat staat er dan op
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 september 2009 @ 16:05:06 #133
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72806060
quote:
Op woensdag 16 september 2009 15:30 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

CD? Sinds wanneer zit er een CD bij Lego?

* Arjen heeft al een hele lange tijd geen lego meer gekocht...
Soms worden er cd's meegeleverd met dozen.
Staat er interactieve flauwekul op enzo. Stelt in het algemeen bijzonder weinig voor.

Oh, en bij Mindstorms wordt er natuurlijk een cd'tje met software meegeleverd waarin je de robot programmeert.
pi_72806242
quote:
Op woensdag 16 september 2009 16:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Soms worden er cd's meegeleverd met dozen.
Staat er interactieve flauwekul op enzo. Stelt in het algemeen bijzonder weinig voor.

Oh, en bij Mindstorms wordt er natuurlijk een cd'tje met software meegeleverd waarin je de robot programmeert.
dit dus
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_72821716
Lego is nog steeds tof. Ik moet ergens ook nog dozen vol hebben als het goed is.
full stops and exclamation marks
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 september 2009 @ 22:26:52 #136
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72822779
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:04 schreef krioro het volgende:
Lego is nog steeds tof. Ik moet ergens ook nog dozen vol hebben als het goed is.
snel van zolder halen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73127518
Ik word hier weer helemaal blij van Heb nog 4 gereedschapskisten vol met min of meer gesorteerd lego, en 1 picknikmand ongesorteerd
pi_73127716
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:46 schreef PV het volgende:
Lego kan niet wachten tot mijn nichtje er mee gaat spelen.
ik had vroeger meisjeslego, dat zie ik hier nog nergens tussen staan? ik had een strand, een manege en een of ander hotel ofzo.
*googelt*
ah het heet Paradisa lego

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

maar ik speelde ook met de lego van m'n broer, die had o.a. die grote technic truck, een treintje met zo'n transformator en ruimte- en piratenlego.
deze had ik ook
Ja doei.
pi_73127759
Mijn zusje had die ook En ik speelde er wel eens mee
pi_73128113
Ohhhh lego!!! Ik was er dol op!!! En ik had dus niet het speciale 'meisjeslego' maar maakte mijn eigen dorpje van het samenraapsel wat ik had. Ik had wel een paar setjes, waaronder mijn favo:


Hij werkte hier in:

En hij had dat een lat-relatie met dit meisje die in dit huisje woonde:

Die hier werkte (dacht ik)

(ja ja, ik speelde erg geëmancipeerd voor een klein kind )

Dan was er nog een kakfamilie die woonde hier:


Deze had ik ook nog:


(ik had dit vrouwtje omgeruild met die van het gele huisje, vond deze leuker)




(dit was de kakmadam)


Die 2 voor in de haven
En tot mij spijt maar 1 technisch lego set:

Gelukkig hadden mijn neefjes meer, en ook veel spacelego waar we uuuuren mee speelden als ik daar logeerde.

(vraag me trouwens wel af wat dit in '90s request doet, want het meest gepost komt uit '80s was zelf te oud in de 90s om nog met lego te spelen )

[ Bericht 76% gewijzigd door Sunnythesun op 26-09-2009 17:26:17 ]
pi_73140099
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:03 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohhhh lego!!! Ik was er dol op!!! En ik had dus niet het speciale 'meisjeslego' maar maakte mijn eigen dorpje van het samenraapsel wat ik had. Ik had wel een paar setjes, waaronder mijn favo:
[ afbeelding ]

Hij werkte hier in:
[ afbeelding ]
En hij had dat een lat-relatie met dit meisje die in dit huisje woonde:
[ afbeelding ]
Die hier werkte (dacht ik)
[ afbeelding ]
(ja ja, ik speelde erg geëmancipeerd voor een klein kind )

Dan was er nog een kakfamilie die woonde hier:
[ afbeelding ]

Deze had ik ook nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ik had dit vrouwtje omgeruild met die van het gele huisje, vond deze leuker)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(dit was de kakmadam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die 2 voor in de haven
En tot mij spijt maar 1 technisch lego set:
[ afbeelding ]
Gelukkig hadden mijn neefjes meer, en ook veel spacelego waar we uuuuren mee speelden als ik daar logeerde.

(vraag me trouwens wel af wat dit in '90s request doet, want het meest gepost komt uit '80s was zelf te oud in de 90s om nog met lego te spelen )

Zie ik het nu goed en heb je een treinwagon maar geen trein?
pi_73146153
quote:
Op zondag 27 september 2009 01:34 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Zie ik het nu goed en heb je een treinwagon maar geen trein?
zielig he.. heb er nooit een locomotief bij gekregen, dus speelde ik maar gewoon dat hij zelf kon rijden. Zie je bij havens in het echt ook wel eens, van die kranen op rails die zelf kunnen rijden. Had ook maar een halve bocht aan rails
pi_73146760
Lego

Weet nog wel dat er allerlei forums over zijn met eigen creaties enzo, weet iemand een aantal?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 27 september 2009 @ 16:09:47 #144
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_73150630
Iemand foto's van zijn eigen bouwsels?
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:05:43 #145
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_73227747
Wat leuk om dit terug te zien! Super. Het politiebureau en een van de brandweerkazernes heb ik zelf ook gehad.. uuuuuuuren mee gespeeld! echt mooi!
Heb zelf nog een vraag, er was eerder een variant op technisch lego die nog uitgebreider was. dit was bijna een foto, zo gedetailleerd.. denk dat dit eind jaren negentig was... weet iemand wat ik bedoel?
Dat was echt the shit!
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:31:17 #146
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_73228737
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:05 schreef contactdoos het volgende:
Wat leuk om dit terug te zien! Super. Het politiebureau en een van de brandweerkazernes heb ik zelf ook gehad.. uuuuuuuren mee gespeeld! echt mooi!
Heb zelf nog een vraag, er was eerder een variant op technisch lego die nog uitgebreider was. dit was bijna een foto, zo gedetailleerd.. denk dat dit eind jaren negentig was... weet iemand wat ik bedoel?
Dat was echt the shit!
Modelteam?
pi_73229880
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:17 schreef bluebit het volgende:
duurde iets langer dus

tankie:

detail kannon:
Mindstorms volg post.

We hebben hier versie 1 en 2. Maar weer eens uithalen.

Haal je ook ideeen van Mindstorms fora?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_73230462
LEGO

Mijn mooiste dozen:

6339: Shuttle Launch Pad


6399: Airport Shuttle


6986: Astro Police Spaceship


6543: Marina Haven


En de volgende doos heb ik van mijn allereerste zakgeld gekocht. De hele spaarpot met guldens, kwartjes, dubbeltjes, stuivers neergegooid op de toonbank van Bart Smit (iets van 70 gulden toen):

6957: Space Police tank


Heb alles nog wel ergens liggen op zolder.
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 00:33:08 #149
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_73230527
Gaaf om dat allemaal terug te zien
heb eigenlijk zin die bak te pakken en weer flink te gaan bouwen nu
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_73230612


Dit ding is ook echt geniaal. De voorkant kun je door middel van een zwarte draaiknop aan de zijkant tussen die rode pilaren en de blauwe pilaar open draaien, waarna er een compleet wagentje eruit komt rijden! Dat mannetje wat daar zit, zit dus in die wagen.

De achterkant kun je loshalen door die twee kanonnen omhoog de draaien en de twee achterstukken weg te klappen. Dan komt heel dat compartiment vrij (met die zwarte radar op het dak), waar ook nog eens twee gevangenissen in zitten (die zie je wel, die 'huisjes' met die rode tralies liggend.

Dat ding heb ik gekregen toen mijn amandelen waren geknipt.
pi_73230848
Ik had vroegah meisjeslego in een roze koffertje
pi_73239720
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik had vroegah meisjeslego in een roze koffertje
Ik type letterlijk in bij google: "meisjeslego roze koffer", tadaa:



pi_73240921
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:10 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Ik type letterlijk in bij google: "meisjeslego roze koffer", tadaa:

[ afbeelding ]

die van mij was echt een koffertje, die je mee kon nemen overal naartoe
pi_73242419
Een van mijn eerste duplospullen.

en daarna:



[ Bericht 26% gewijzigd door AAAAAA op 30-09-2009 14:38:05 ]
BE YOUR DOG
pi_73257521
Afgelopen maandag deze gekocht voor 16 euro:



Bijna is mijn Aquazone collectie compleet
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  woensdag 30 september 2009 @ 22:02:53 #156
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_73258113
Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
Wat een teringgrote doos is dat zeg!

én gekregen van LEGO

ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_73258471
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef MadMarine het volgende:
Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
Wat een teringgrote doos is dat zeg!

én gekregen van LEGO

[ afbeelding ]
Gekregen... hoe doe je dat

Ik zag deze ook te koop in Keulen. Kostte volgens mij ¤599,-
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_73258839
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef MadMarine het volgende:
Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
Wat een teringgrote doos is dat zeg!

én gekregen van LEGO

[ afbeelding ]
5000 stukjes, tering tyfus Jantje!

Als ik verdomme toch knaken zat had, had ik hem direct besteld
pi_73258911
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:47 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Afgelopen maandag deze gekocht voor 16 euro:

[ afbeelding ]

Bijna is mijn Aquazone collectie compleet
Ik had dat schip met die twee grijparmen en die propellors. Dan ging ik altijd 's zomers als het 'bad' achterthuis stond (bij 30 graden en warmer) altijd met dat ding onderwater spelen.
  woensdag 30 september 2009 @ 22:48:34 #160
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_73259804
Ik had dit vliegveld en nog 10 grote dozen vol met lego.
Van die plastic stapeldozen. Tsjonge wat was toch leuk.



Ik had politiebureau's, treinen, kastelen. Echt veel als ik nu terugkijk, waar is het allemaal gebleven??
Eens een keer bij mijn ouders in de schuur kijken!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_73260128
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:48 schreef Henk-B het volgende:
Ik had dit vliegveld en nog 10 grote dozen vol met lego.
Van die plastic stapeldozen. Tsjonge wat was toch leuk.

[ afbeelding ]

Ik had politiebureau's, treinen, kastelen. Echt veel als ik nu terugkijk, waar is het allemaal gebleven??
Eens een keer bij mijn ouders in de schuur kijken!
jaaa die hadden wij thuis ook en een spookkasteel enzo
pi_73262494
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6 )al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?


Ik denk dat ik trouwens maar eens een nieuwe doos technics ga halen begint wel te kriebelen
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_73262673
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6 )al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?


Ik denk dat ik trouwens maar eens een nieuwe doos technics ga halen begint wel te kriebelen
In die legoboekjes stond ook steeds een bepaalde leeftijd. Zo was ik een keer 8 jaar en had een ding in elkaar gezet 'voor 10 jaar en ouder'. Ikke zo: wehehehe pwnd
pi_73262909
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:14 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

In die legoboekjes stond ook steeds een bepaalde leeftijd. Zo was ik een keer 8 jaar en had een ding in elkaar gezet 'voor 10 jaar en ouder'. Ikke zo: wehehehe pwnd
Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 01:54:49 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_73263833
Lego

De hele zolderkamer stond er mee vol. Herfstvakantie? De hele week op zolder zitten om dingen te bouwen
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_73263931
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..

Gelijk kopen
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:10:08 #167
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_73266902
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..
hoe zie jij 20+ LEGO voor je?
moeilijker? groter? andere thema's? of een hele nieuwe lijn (a la technic)? of nóg weer anders?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_73267163
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6 )al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?
Dat kwam bij mij later pas, dat technics... Ik was ook veel te blij met mijn legotrein (die trouwens vaker rondreed als ruimteschip maar dat terzijde )
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:23 schreef Steve-O het volgende:
Ik Pleit voor 20+ lego sets , Hoe tof zou dat zijn ..
Ik ook! Maar hoeveel moeilijker kan je nog iets maken met Lego? Ik bedoel, de technics van 10 geleden waren zo'n beetje het hoogtepunt qua moeilijkheidsgraad en ik zie niet hoe je het moeilijker kan maken. Niet dat het supermoeilijk was maar veel technischer krijg je het ook niet.

Mindstorms misschien. Maar dan ga je echt naar een specifieke discipline: het programmeren e.d. en dat heeft dan weer weinig met echt Lego te maken...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:36:56 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73267566
Er zijn al verschillende AFOL lijnen .
Zo heb je de Modular Buildings (google maar op Green Grocer, Cafe Corner of Market Street) en andere exclusives als de Taj Mahal, Eiffeltoren en de sculptures.
Verder zijn de grote technic dozen tegenwoordig ook niet heel eenvoudig om in elkaar te zetten. De moeilijkste bouwdoos die ik ben tegen gekomen is de technic kraan (8421), deze was een stuk ingewikkelder om te bouwen dan de supercars e.d. van 10-20 jaar geleden.

Al blijft simpelweg van de plaatjes bouwen geen rocketscience natuurlijk .
De echte uitdaging zit in het zelf verzinnen van bouwwerken.
  † In Memoriam † donderdag 1 oktober 2009 @ 10:40:01 #170
264940 8108139dpths
pi_73267663



Dat politiebureau uit de op heb ik volgens mij ook nog gehad.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:46:51 #171
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73267861
Om maar even een aantal voorbeelden te geven van ECHTE 20+ lego (lees, zelfbouw)...
Kijk maar eens wat bijv. Aliencat, Mahjqa of Dennis Bosman bouwen:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Aliencat
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=Mahjqa
http://www.dennisbosman.nl (al had ik deze geloof ik al gepost)
pi_73268984
Waar kun je alle lego dozen zien ik zou graag een keer een inventaris maken met nummers
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_73269251
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:36 schreef bleiblei het volgende:
Al blijft simpelweg van de plaatjes bouwen geen rocketscience natuurlijk .
De echte uitdaging zit in het zelf verzinnen van bouwwerken.

(iets met spijker en kop enzo...)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:53:13 #174
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73269946
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Waar kun je alle lego dozen zien ik zou graag een keer een inventaris maken met nummers
www.brickset.com
  donderdag 1 oktober 2009 @ 12:22:25 #175
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73270788
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6 )al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?


Ik denk dat ik trouwens maar eens een nieuwe doos technics ga halen begint wel te kriebelen
Ik heb technisch lego nooit zo leuk gevonden, als je dan huizen ging bouwen zaten er allemaal stomme gaten in de muren
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73271261
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:08 schreef Steve-O het volgende:
Erg leuk om te zien alleen is mijn voorkeur vanaf kleins af aan (jaar of 6 )al eigenlijk naar technics gegaan "gewoon" lego vond ik geen uitdaging.
Hoe is dat met de rest van de lego'rs ?
Toen ik 7 was kreeg ik mn eerste technisch lego. Een rode go-kart.
Daarna gewoon alles door mekaar gekocht en gespeeld. Maar vooral technics, want daar kon je beter auto's en machines mee bouwen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:15:50 #177
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_73272327
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:31 schreef Jotcha het volgende:

[..]

Modelteam?
Yeah, dat was het!
Is dat er nog? of is dat onderhand echt ouderwets?
Was echt mooi spul destijds, maar voor mijn jonge jaren te lastig...
pi_73272605
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:15 schreef contactdoos het volgende:

[..]

Yeah, dat was het!
Is dat er nog? of is dat onderhand echt ouderwets?
Was echt mooi spul destijds, maar voor mijn jonge jaren te lastig...
Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van maken
pi_73272995
EDIT: Nevermind.
Plaatjes en delen tekst worden gewoon niet weergeven.
Wat is er in godsnaam aan de hand?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:13:25 #180
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_73273975
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van maken
Te dom is ook zoiets...
Het was gewoon iets, daar was ik te lang mee bezig en er zaten te veel onderdelen in... Heb wel LEGO Technic gehad, waar ik me uren mee vermaakt heb.. maar Modelteam heb ik me nooit aan gewaagd....
pi_73275242
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef contactdoos het volgende:

[..]

Te dom is ook zoiets...
Het was gewoon iets, daar was ik te lang mee bezig en er zaten te veel onderdelen in... Heb wel LEGO Technic gehad, waar ik me uren mee vermaakt heb.. maar Modelteam heb ik me nooit aan gewaagd....
Je was dus gewoon ongeduldig?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:00:18 #182
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_73275429
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:54 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Je was dus gewoon ongeduldig?
Nouja... euh... zo zou je het kunnen noemen.. je bent jong en je wilt wat
Spelen met je lego dus, en niet een week dag en nacht bouwen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 15:42:30 #183
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73276797
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Raar eigenlijk dat je (in het algemeen) vroeger gewoon "te dom" was voor technisch lego e.d. Kan me er geen voorstelling van maken
Valt wel mee hoor. Als je te jong bent mis je gewoon bepaalde vaardigheden.
Mijn buurmeisje van 7 probeerde een paar maanden geleden de Emerald Night te bouwen die ik had besteld.
Lukte der ook niet zo ff (heb haar nadat ze een uurtje of 2 aan het stoeien was, maar even geholpen).
Komt simpelweg doordat je naar mate je ouder wordt, beter en sneller vormen leert herkennen, geduldiger wordt, logica doorziet, etc. etc.. Dat scheelt zeker wel een hoop.

Maar ik had jou wel op je 7de de 8421 willen zien bouwen .
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:49:42 #184
249833 Jotcha
duw eens op mijn neus!
pi_73280452
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 15:00 schreef contactdoos het volgende:

[..]

Nouja... euh... zo zou je het kunnen noemen.. je bent jong en je wilt wat
Spelen met je lego dus, en niet een week dag en nacht bouwen
Ik deed het eigenlijk meer om het bouwen, heb er nooit echt mee zitten spelen En zeker gewone dingen kon ik áltijd bouwen enzo, ik vond het gaver om zelf dingen uit te denken en te maken, dát was pas een uitdaging. Ik denk dat het me nog steeds niet zou lukken, sommige dingen van toen
pi_73287083


Mijn nieuwste aanwinst
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_73317202
Wat een heerlijk nostalgisch topic

Ik had onderstaande o.a (uit 1994), moet nog ergens in een kast liggen..



[ Bericht 2% gewijzigd door Ciske- op 02-10-2009 20:34:22 ]
pi_73318638
Oh en deze..




Ik weet nog hoe boos ik was toen ik op een gegeven moment Paradiso voor m'n verjaardag kreeg omdat ik een meisje was.
Ik wou jongens lego!!!
pi_73319025
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:15 schreef Ciske- het volgende:
Oh en deze..

[ afbeelding ]


Ik weet nog hoe boos ik was toen ik op een gegeven moment Paradiso voor m'n verjaardag kreeg omdat ik een meisje was.
Ik wou jongens lego!!!
Die had ik ook, was echt mijn trots .. Maar had op een gegeven moment mijn eigen versie
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_73322404
Mijn brandweerkazerne !! Met die gave roldeuren


Was ook leuk


Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73326905
Kijk een op www.brickset.com

Daar staat alles wel op denk ik.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:01:06 #191
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73331041
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Mijn brandweerkazerne !! Met die gave roldeuren
[ afbeelding ]

Was ook leuk
[ afbeelding ]

Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
Die roldeur zat ook bij mijn politiebureau. Heb m laatst weer geprobeerd in elkaar te zetten (alleen de roldeur niet het hele bureau) en tot mijn grote verbazing had ik alle onderdeeltjes van de roldeur nog. Echt een klein wonder dat daar nog nooit iets van in de stofzuiger is verdwenen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:31:09 #192
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_73336098
Ik zie hier volgens mij een hoop volwassen mannen rondhangen met nostalgische gevoelens...
Maar wat is nou écht de kracht van LEGO?
Waarom is LEGO nu nog steeds leuk?

Is het simpelweg de herkenning, nostalgie en het verlangen naar vroeger?
Is het in elkaar zetten van een (oude) LEGO-doos nog steeds bevredigend, of is het daarvoor te kinderlijk?
Of is het gewoon nog steeds leuk om door de LEGO te graaien en zélf heel creatief nieuwe dingen te maken en ontdekken met LEGO?

Laten we ff een poll doen
Poll: Waarom is LEGO voor volwassenen nog steeds leuk?
  • Nostalgische verlangen en herinnering aan vroeger
  • Hoe eenvoudig ook, van instructies bouwen blijft leuk
  • Lekker creatief nieuwe dingen bedenken en bouwen
  • Anders, namelijk...
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • ga maar even met die witte meneer mee...
    [b]best bekeken topic, ooit[/b]
    pi_73336485
    Op onderstaande site kun je ook oude catalogi inzien.

    http://www.peeron.com/catalogs/
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:40:04 #194
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_73338057
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Mijn brandweerkazerne !! Met die gave roldeuren
    [ afbeelding ]

    Was ook leuk
    [ afbeelding ]

    Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
    Bedoel je deze: http://www.brickset.com/detail/?Set=6391-1 ?
    Of zat er echt rails bij?
    Dan bedoel je misschien deze:
    http://www.brickset.com/detail/?Set=7823-1
    of deze:
    http://www.brickset.com/detail/?Set=4555-1
    pi_73356343
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 23:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Ik ben ook nog op zoek naar een soort van vrachtoverslag-treinstation voor goederen. Heeft iemand daar nog een plaatje van?
    Deze?

    pi_73382609
    Mijn trein !!


    Deze trein op batterijen had ik ook!!


    Hier had ik er heel veel van:


    Deze wilde ik altijd hebben


    Deze goederenoverslag bedoelde ik! Het was dus een overslag voor auto's met zo'n mooie glijdende plaat erbij


    [ Bericht 4% gewijzigd door Probably_on_pcp op 05-10-2009 04:32:06 ]
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73382620
    Een van mn favoriete auto-setjes die ik had:



    Vond ik zo gaaf he met die caravan erachter
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73382825
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 04:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Deze wilde ik altijd hebben
    [ afbeelding ]
    Wie niet?
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 04:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Deze goederenoverslag bedoelde ik! Het was dus een overslag voor auto's met zo'n mooie glijdende plaat erbij
    [ afbeelding ]
    Die staat bij mij in de vitrine
      maandag 5 oktober 2009 @ 07:15:49 #199
    268461 AAAAAA
    NOW I WANNA
    pi_73382854
    Ik had deze trein:


    En dit hing erachter:



    Met dit station:



    En een overweg:

    BE YOUR DOG
    pi_73382907
    tuvupu
    pi_73389400
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 07:15 schreef AAAAAA het volgende:
    Ik had deze trein:
    [ afbeelding ]

    En dit hing erachter:

    [ afbeelding ]

    Met dit station:

    [ afbeelding ]

    En een overweg:

    [ afbeelding ]
    Leuke combi! Heb je foto's? If not: ga bouwen en maak een foto als je klaar bent
    pi_73389547
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 21:15 schreef Ciske- het volgende:
    Oh en deze..

    [ afbeelding ]

    Die had ik ook
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_73389586
    Onze kinderen hebben inmiddels ook weer een heleboel lego (waarvan de helft van mij afkomstig is ), maar ik kan nergens m'n grondplaten terugvinden

    Nieuw zijn die dingen best prijzig en ook tweedehands is het niet grappig hoeveel er voor een dergelijk plaatje gevraagd wordt. Iemand tips? (dat China-namaak-Lego is onderling absoluut niet te vergelijken met 'echt' Lego, maar hoe zit het met de eventuele platen?
    A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
    pi_73390484
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 07:15 schreef AAAAAA het volgende:
    Ik had deze trein:
    [ afbeelding ]

    En dit hing erachter:

    [ afbeelding ]

    Met dit station:

    [ afbeelding ]

    En een overweg:

    [ afbeelding ]
    Dat station vond ik altijd zo gaaf

    Ik was alleen al wat ouder toen de 9 volt trein uitkwam en had toen al een aanzienlijk baan voor mn 12volt samen met de batterijentrein.

    Die overwegen waren ook gaaf! Ik had gewoon overweg platen, dus niet met zo'n huisje erbij. Zal binnenkort eens kijken of ik de foto's van mn laatste stad nog kan vinden.

    Heb gisteren nog op de brickset website gekregen en het is echt grappig hoe snel ik alle dozen herken die ik daar zie staan Ben er natuurlijk wel jaren gelukkig mee geweest.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73390558
    Hier was ik ook erg gelukkig mee omdat ie zo mooi modern was:



    Had een mooi ziekenhuis, een wat oudere maar wel mooie brandweerkazerne maar ik baalde er altijd van dat ik geen politiebureau had

    Nog een van mn favoriete dozen:



    en dan had ik er ook nog een los vliegtuig bij:



    Wat was ik toen blij met simpele dingen zeg
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      maandag 5 oktober 2009 @ 14:52:01 #206
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73391507
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 14:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Hier was ik ook erg gelukkig mee omdat ie zo mooi modern was:

    [ afbeelding ]

    Had een mooi ziekenhuis, een wat oudere maar wel mooie brandweerkazerne maar ik baalde er altijd van dat ik geen politiebureau had

    Nog een van mn favoriete dozen:

    [ afbeelding ]

    en dan had ik er ook nog een los vliegtuig bij:

    [ afbeelding ]

    Wat was ik toen blij met simpele dingen zeg
    Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73392004
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.
    Kut is dat he?

    Ik bouwde met mn reststeentjes dan een politiebureau maar die had dan alle kleuren vd regenboog dus daar was ik niet zo heel blij mee.

    Dit was ook altijd leuk om je stratenplaten aan elkaar te bevestigen:




    Die bloemetjes waren altijd zo irritant Met al die blaadjes die van de stam gingen als je alles in een doos had.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73392050
    Deze was trouwens ook wel gaaf:

    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73392519
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef Zero2Nine het volgende:

    [..]

    Ik had het omgekeerde want ik had juist alleen het politiebureau en baalde dat ik geen brandweerkazerne erbij had.
    Ik had juist het vliegveld en de brandweerkazerne en ik baalde dat ik het politiebureau niet had

    Dat ziekenhuis, die was ook wel gaaf. Politiebureau's en brandweerkazernes werden elke 2 jaar ofzo vervangen door een nieuw model maar dat ziekenhuis niet... Ik vraag me ook af of dat ziekenhuis ook wel veel verkocht werd: kinderen spelen toch liever dat er een paar boeven gevangen moeten worden of dat er een huis in de fik staat, ze zullen zich wat minder bezig houden met in het ziekenhuis liggende AIDS- en grieppatiënten
      maandag 5 oktober 2009 @ 15:43:38 #210
    268461 AAAAAA
    NOW I WANNA
    pi_73393280
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 13:26 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Leuke combi! Heb je foto's? If not: ga bouwen en maak een foto als je klaar bent
    Alle lego is opgeslagen in mijn ouderlijk huis, onder tientallen verhuisdozen. Bovendien was en ben ik niet echt gestructureerd, dus alles is in de bakken beland. Dat zou een helse onderneming worden. Ik weet wel dat ik indertijd heel blij was met die trein. Maar het topic steekt me wel aan, dus wellicht in de herfstvakantie maar eens wat proberen.
    quote:
    Dat station vond ik altijd zo gaaf

    Ik was alleen al wat ouder toen de 9 volt trein uitkwam en had toen al een aanzienlijk baan voor mn 12volt samen met de batterijentrein.

    Die overwegen waren ook gaaf! Ik had gewoon overweg platen, dus niet met zo'n huisje erbij. Zal binnenkort eens kijken of ik de foto's van mn laatste stad nog kan vinden.

    Heb gisteren nog op de brickset website gekregen en het is echt grappig hoe snel ik alle dozen herken die ik daar zie staan Ben er natuurlijk wel jaren gelukkig mee geweest.
    Was een leuk station inderdaad. Mooier dan die latere (rode). Ik vond die overweg wel leuk, vooral omdat ik vaker het idee het om een stad-achtig iets eromheen te bouwen. Probleem was wel dat ik afhankelijk was van verjaardagen, en het plan dus nooit te realiseren was.
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Deze was trouwens ook wel gaaf:

    [ afbeelding ]
    Die is mij volledig onbekend. Die stond ook niet in de catalogus volgens mij.
    BE YOUR DOG
    pi_73394281
    Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.

    Hoe deden jullie dat?
    pi_73398056
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
    Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.

    Hoe deden jullie dat?
    Dat zoeken was en

    Ik weet ook nog dat ik soms heeeeeel lang zocht, dat ik dan eindelijk dat stukje had gevonden en dat ik dan weer terug wilde naar mn bouwsel maar dat ik mn bouwsel of een paar onderdelen die ik al had kwijt was.

    Ik kwaad en vloeken om er dan vervolgens achter te komen dat ik hem in mn andere hand had
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73398552
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
    Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.

    Hoe deden jullie dat?
    Ik en mijn broer hielden gewoon lego, technisch lego en mijn trein gescheiden.
    Bijna alles zat gesorteerd in letterbakken (of hoe noem je die grote platte houten bakken met verschillende vakken) en dozen. Ik ben er al vrij snel achter gekomen dat sorteren op vorm sneller zocht dan gesorteerd op kleur omdat we heel veel rood en zwart hadden.

    Nadeel bij ons was vooral dat we altijd alles op moesten ruimen als we stopten, want anders was het een uur later verspreid door heel de huiskamer. Onze katten hielden namelijk net zoveel van lego als wij.
    Dus voor we naar bed gingen eerst opruimen. Volgende dag, moesten we dan eerst weer alles bij mekaar zoeken wat we de vorige dag allemaal hadden gemaakt.
      maandag 5 oktober 2009 @ 18:36:26 #214
    268461 AAAAAA
    NOW I WANNA
    pi_73398804
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
    Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.

    Hoe deden jullie dat?
    Niet. Ik bouwde meestal niet met een idee. Dus al zoekende kwam ik vanzelf bruikbare spullen tegen. Wel jammer dat alle bouwwerken meerkleurig werden.
    BE YOUR DOG
    pi_73398983
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 18:36 schreef AAAAAA het volgende:

    [..]

    Niet. Ik bouwde meestal niet met een idee. Dus al zoekende kwam ik vanzelf bruikbare spullen tegen. Wel jammer dat alle bouwwerken meerkleurig werden.
    Daar kon ik absoluut niet tegen. mijn auto's moesten altijd perse netjes symetrisch zijn kwa kleuren. Dan maar een gele rand erin als ik aan 1 kant een gele steen moest gebruiken ipv een rode of blauwe
    pi_73399766
    Herkennen jullie dit:
    Nieuwe ruimte lego, bouwen, even mee spelen/naar kijken. Rest van de lego er bij pakken. Minstens 20 lasers/raketten er bij bouwen. 2 lasers op een enorm ruimteschip... serieus??
    pi_73403815
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 18:42 schreef SwiffMeister het volgende:

    [..]

    Daar kon ik absoluut niet tegen. mijn auto's moesten altijd perse netjes symetrisch zijn kwa kleuren. Dan maar een gele rand erin als ik aan 1 kant een gele steen moest gebruiken ipv een rode of blauwe
    Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering (maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:04 schreef stbabylon het volgende:
    Herkennen jullie dit:
    Nieuwe ruimte lego, bouwen, even mee spelen/naar kijken. Rest van de lego er bij pakken. Minstens 20 lasers/raketten er bij bouwen. 2 lasers op een enorm ruimteschip... serieus??
    Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?
    pi_73403892
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering (maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
    [..]

    Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?
    bouwde je extra wapens er op?
    pi_73404144
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:37 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    bouwde je extra wapens er op?
    Kanonnen van piratenlego
    pi_73404433
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:42 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Kanonnen van piratenlego
    That'll work
    pi_73405019
    Mijn trein heeft heel lang dienst gedaan als trein in mijn eigen gebouwde jurassic park (in combi natuurlijk met alle plastic dino's die ik had). En om de inzittenden te beschermen stond heel de rails vol met laserhekken en zat de hele trein vol met piratenkanonnen en laserwapens van mijn ruimteschepen.

    Mijn overbuurjongen pakte het extremer aan en wilde het realistischer naspelen. Die reeg ontblote stroomdraad door zijn technisch lego ( ) om zo een echt electric fence te bouwen (net als in de film ) Helaas is er wel zn lego door gesmolten
      maandag 5 oktober 2009 @ 21:07:56 #222
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73405270
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 16:17 schreef AlmightyArjen het volgende:
    Hoe deden jullie dat eigenlijk qua organisatie van alle blokjes die je had? Op een gegeven moment werd bij mij de situatie onhoudbaar om alles in één bak te hebben: je was weet ik hoe lang aan het zoeken voor één steentje. Dus op een gegeven moment heb ik een schoenendoos per kleur gedaan.

    Hoe deden jullie dat?
    Alles in twee bakken maar wel doorelkaar. Alleen lego en Fabuland waren een beetje gescheiden maar dat gebruikte ik meestal door elkaar bij het bouwen van dorpjes. Het is een wonder dat sommige dingen nog niet zijn kwijtgeraakt, zoals alle onderdeeltjes van de roldeur.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_73405451
    Wij hadden (nee.. HEBBEN) zoiets:


    Meter hoog, halve meter doorsnee.

    Zat helemaal vol met allerlei lego, maar dan wel in een kleed. Je kon dus het kleed met alle lego er uit halen, uitspreiden en dan kon je makkelijk zoeken. Na afloop kleed bij de 4 punten pakken en weer in de ton.

    Daarnaast nog een curver box vol technisch lego, maar dan wel verdeeld over glazen potten en sigarendoosjes. Helemaal uitgezocht dus.

    Zo één dus:


    Staan nu allebei in de kelder van mijn broeder.
    pi_73407816
    1 doos met technisch lego en 1 doos met gewoon lego.
    Overigens heb ik van een paar dingen ook nog de orginele doos met wat specifieke spullen op zolder staan
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:01:31 #225
    211016 Cocktailprikker
    Cocktailprikker
    pi_73407977
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering (maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
    [..]


    Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?
      woensdag 7 oktober 2009 @ 00:35:48 #226
    168739 Red_85
    'echt wel'
    pi_73444905
    Kleine selectie wat ik had.
    quote:
    Op donderdag 6 augustus 2009 21:18 schreef Markster het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    deze had ik ook !!

    piratenschip ook nooit gehad, maar ik was al rete blij met deze 2
    quote:
    Op vrijdag 29 mei 2009 12:51 schreef SwiffMeister het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ik geloof dat dat een doos uit 1990 of 1991 is.
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 00:29 schreef Saekerhett het volgende:
    LEGO

    Mijn mooiste dozen:

    6339: Shuttle Launch Pad
    [ afbeelding ]

    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 21:15 schreef Ciske- het volgende:
    Oh en deze..

    [ afbeelding ]


    Ik weet nog hoe boos ik was toen ik op een gegeven moment Paradiso voor m'n verjaardag kreeg omdat ik een meisje was.
    Ik wou jongens lego!!!
    Mijn neven en ik woonde 10 minuten fietsen van elkaar vandaan, ik had 6 curverbakken en die 2 hadden bij elkaar ook een bakkie of 10. Bizar hoeveel wij gebouwd hebben. Complete steden, havens inclusief treinen, luchthavens... Hele kamers vol en nooit hadden we er genoeg van. Soms met een beetje hulp van hout ed om kades te maken. Maar wat hadden wij daar een plezier van.
    Als ik in mijn eentje was kon ik dagen lang bouwen. Had ik weer eens wat vets op tv gezien, bouwde ik het na. Film op tv? Bouwde ik het na.
    Lego, absoluut jeugdsentiment voor mij.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
      woensdag 7 oktober 2009 @ 00:39:15 #227
    168739 Red_85
    'echt wel'
    pi_73444976
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 20:35 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Ja, dat had ik ook ja. Al die kleuren door elkaar was not done. En het zieke was: je wist ook precies welke steentjes je allemaal had dus je wist dat het ergens in die overgrote bak moest zitten. Half uur zoeken naar een steentje was volgens mij geen uitzondering (maar dan zat ik al wel "PPFFFIIIUUU" te schreeuwen)
    [..]

    Eh, nee... Wel een legotrein die vaak rondreed als ruimteschip. Telt dat ook?
    Zo ziek was ik dus ook.
    Ik had het gesorteerd op kleur. Had een pleurishekel aan zoeken, nog steeds. Dus kwam een keer op het idee van mn neef om het te sorteren.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
    pi_73446274
    Ik wist ook precies welke steentjes ik allemaal had. Als ik samen met een vriend op zolder met de lego ging spelen dan zocht hij bv. een schoteltje voor een laser o.i.d en dan zei ik dat er moeten er nog 2 tussen liggen

    Op mijn zolder (tevens slaapkamer) bouwde ik complete steden na. Met paper tape gaf ik de wegen aan. Ik had namelijk geen grondplaten met wegen erop
    Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
    pi_73446317
    Ik bouwde vroeger altijd van die kermisattracties met gewone lego en technische lego, zodat alle attracties ingeklapt konden worden enzo

    En ik weet niet waarom maar toen ik jonger was kreeg ik bijvoorbeeld voor mijn verjaardag een grote set en dan gingen m'n ouders dat de avond van te voren even opbouwen. Misschien omdat ze het zelf zo leuk vonden

    Maar uiteindelijk was (en nu nog steeds met andere dingen) opbouwen leuker dan spelen. Ohja afbreken was ook altijd leuk. Dan had ik zo'n grote stad en elke dag reed er wel een trein de brandweerkazerne in, etc, etc je snapt het wel

    En zoeken was heel frusterend, maar dat kent iedereen ook wel: bepaald steentje kom je steeds tegen als je hem niet nodig hebt totdat je hem wel nodig hebt... En sorteren had hier toch niet zoveel zin, als je een week gebouwd had lag alles weer door elkaar en kon je weer opnieuw sorteren.
    hula
    pi_73446914
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 04:15 schreef NikkelCobalt het volgende:
    En zoeken was heel frusterend, maar dat kent iedereen ook wel: bepaald steentje kom je steeds tegen als je hem niet nodig hebt totdat je hem wel nodig hebt... En sorteren had hier toch niet zoveel zin, als je een week gebouwd had lag alles weer door elkaar en kon je weer opnieuw sorteren.
    Zo herkenbaar.

    'Ik moet een 4x8 vleugel hebben'
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'AAAARGHH'
    'Ah, een 4x8, nu heb ik eeeeeen..... 4x4 nodig.... crap...'
    pi_73447737
    Ik herinner me een enorm ruimteschip dat ik ooit samen met een vriend heb gebouwd. Een week, elke keer na school aan gebouwd ofzo, en toen het klaar was hebben we het na 10 minuten spelen laten crashen tegen zijn kleding kast.
    Eigenlijk sonde, dat ruimteschip was echt een halve meter lang en de helft zo breed ofzo (met heel veel details) maar bouwen is toch leuker.

    Met mn broer bouwde ik op een gegeven moment terreinwagens en dan in de tuin tussen de planten door crossen. En wie dan het sterkste en beste ding had gebouwd.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 10:05:00 #232
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_73448999
    Bij mij ging het van:
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 08:17 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Zo herkenbaar.

    'Ik moet een 4x8 vleugel hebben'
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'Shit 4x4' weer weg gooi
    'AAAARGHH'
    'Ah, een 4x8, shit! De verkeerde kant!
    Ook met autodeurtjes was dat fijn .
    Probeer daar maar een setje van te vinden in een één van de 3 curverbakken .

    Ik kan me trouwens de frustratie van mijn ouders ook nog herinneren op zaterdagochtend als ik dan om 7 uur sochtends de lego bak om kieperde om er vervolgens lekker in te graven op zoek naar blokjes .
    pi_73455408
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 10:05 schreef bleiblei het volgende:
    Ik kan me trouwens de frustratie van mijn ouders ook nog herinneren op zaterdagochtend als ik dan om 7 uur sochtends de lego bak om kieperde om er vervolgens lekker in te graven op zoek naar blokjes .
    So true ;') Ik mocht van mijn ouders ook niet eerder beginnen dan 8:30 uur ofzo... Later, toen ik wat ouder was, was het helemaal erg: bezig met een ontwerp van technisch lego en zo nu en dan liep ik tegen een probleem aan (dat je niet wist hoe je het idee in je hoofd moest vertalen in een bouwwerkoid). Dat probleem zorgde er gewoon voor dat ik niet kon slapen. Redemie: eerst bouwen, dan slapen
    pi_73457047
    Ik sliep vroeger op zolder en op mijn bed na was de kamer 1 groot bureaublad met kastjes eronder (vader was timmerman). In die kastjes had ik alles op kleur gesorteerd; raampjes, wielen en lichtjes ook allemaal apart. Dat zorgde ervoor dat ik alles redelijk eenvoudig kon vinden. Het bureau had ook duidelijk 2 legowerelden, 1 voor mijn piratenlego en 1 voor de gewone lego. De rest kon me niet zo boeien.

    De trots van mijn legocollectie waren toch wel deze dozen:







    Die auto vond ik zo cool!



    Die lift









    Piraten:







    It Never Hurts To Help!
    pi_73459997
    Heb eens even wat bij elkaar gezocht wat ik ongeveer had :p

    Deze vond ik altijd wel vet, net zoals die hoogwerker die willempie ook had




    Dat vliegveld was best lomp groot














    De 2 grootste technische sets die ik had:




    Had ook nog wat van die oude sets maar daar kan ik niks van terugvinden. Heb alle bouwtekeningen nog wel ergens bij m'n ouders liggen
    hula
    pi_73462499
    Ik doe ook even mee. Ik hou het even bij ruimte en alleen de grotere dozen:





      zaterdag 10 oktober 2009 @ 14:59:59 #237
    44963 MadMarine
    geregistreerde gek
    pi_73547942
    quote:
    Op woensdag 30 september 2009 22:02 schreef MadMarine het volgende:
    Ben vrijdag met de Milennium Falcon begonnen...
    Wat een teringgrote doos is dat zeg!

    én gekregen van LEGO

    [ afbeelding ]
    hahah, eindelijk! hijs af!
    bizar genoeg kwam ik wel 2 stukjes tekort, die heb ik uiteindelijk maar uit mijn 'voorraad' gehaald...



    [ Bericht 4% gewijzigd door MadMarine op 10-10-2009 15:10:10 ]
    ga maar even met die witte meneer mee...
    [b]best bekeken topic, ooit[/b]
      zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:50:52 #238
    67103 Caspian
    Sneaky fucker, dont you think?
    pi_73549298
    Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
    pi_73550772
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Dat zoeken was en

    Ik weet ook nog dat ik soms heeeeeel lang zocht, dat ik dan eindelijk dat stukje had gevonden en dat ik dan weer terug wilde naar mn bouwsel maar dat ik mn bouwsel of een paar onderdelen die ik al had kwijt was.

    Ik kwaad en vloeken om er dan vervolgens achter te komen dat ik hem in mn andere hand had
    Herkenbaar

    Het geluid van het graaien in een krat Lego is zo'n beetje de soundtrack van mijn kindertijd
    Ohh, you touch my tralalala
    Mhh, my ding ding dong...
    Naamtopic.
    pi_73552508
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 14:59 schreef MadMarine het volgende:

    [..]

    hahah, eindelijk! hijs af!
    bizar genoeg kwam ik wel 2 stukjes tekort, die heb ik uiteindelijk maar uit mijn 'voorraad' gehaald...

    [ afbeelding ]
    Hoe huge is dat ding?

    Wat geluidsoverlast betreft: Wij moesten altijd stoppen tijdens het 8 uur journaal
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:58:47 #241
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_73660360
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 16:42 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

    [..]

    Herkenbaar

    Het geluid van het graaien in een krat Lego is zo'n beetje de soundtrack van mijn kindertijd
    Ik hoor ze ook zo nog kletteren die blokjes, plaatjes en andere objecten.
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:40:29 #242
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_73664889
    Die namaakmerken uit china mochten toch niet geimporteerd worden wegens patenten enzo? Heb al van mensen gehoord dat de kwaliteit, vooral de kleur minder is, en je helpt de echte lego natuurlijk richting faillisement.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:52:27 #243
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_73665483
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef Jotcha het volgende:
    Die namaakmerken uit china mochten toch niet geimporteerd worden wegens patenten enzo? Heb al van mensen gehoord dat de kwaliteit, vooral de kleur minder is, en je helpt de echte lego natuurlijk richting faillisement.
    Of Lego moet er gewoon mee om kunnen gaan dat ze na al die jaren concurrentie krijgen?
    From feudal serf to spender.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:53:20 #244
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_73665517
    spam .
    goedkope neprommel
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:56:53 #245
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_73665680
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:40 schreef Jotcha het volgende:
    Die namaakmerken uit china mochten toch niet geimporteerd worden wegens patenten enzo? Heb al van mensen gehoord dat de kwaliteit, vooral de kleur minder is, en je helpt de echte lego natuurlijk richting faillisement.
    lego is haar patent op de basis van lego kwijt .
    daarom zie je sinds een jaar een hoop kloonrommel in de winkels opduiken van slubhan, megablocks, ministeck etc.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:59:28 #246
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_73665801
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:52 schreef S1nn3rz het volgende:

    [..]

    Of Lego moet er gewoon mee om kunnen gaan dat ze na al die jaren concurrentie krijgen?
    Niet netjes dat mensen profiteren over wat lego heeft opgezet en bedacht lijkt me. Dit is gewoon afkijken en nadoen.

    En ik heb al een TR gedaan. Als ie nou niet -knip- heette leek het nog enigszins geloofwaardig

    Edit: en ondanks dat ze geen patent hebben mogen de dingen toch niet zo precies nagemaakt worden?

    [ Bericht 3% gewijzigd door Memento-Mori op 13-10-2009 23:05:18 ]
    pi_73666105
    Spam verwijderd
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:07:01 #248
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_73666175
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 22:59 schreef Jotcha het volgende:

    [..]

    Niet netjes dat mensen profiteren over wat lego heeft opgezet en bedacht lijkt me. Dit is gewoon afkijken en nadoen.

    En ik heb al een TR gedaan. Als ie nou niet -knip- heette leek het nog enigszins geloofwaardig

    Edit: en ondanks dat ze geen patent hebben mogen de dingen toch niet zo precies nagemaakt worden?
    Ik zou niet weten waarom niet. Of mogen schoenen in de basis ook niet op elkaar lijken?
    Ik vind Lego echt te duur geworden. Misschien dat dat andere de kwaliteit niet haalt qua blokjes en dergelijke, maar er zat wel een stuk meer bij. En voor kinderen maakt het natuurlijk geen reet uit of ze spelen met Lego of "Lego"
    From feudal serf to spender.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:12:28 #249
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_73666419
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 23:07 schreef S1nn3rz het volgende:

    [..]

    Ik zou niet weten waarom niet. Of mogen schoenen in de basis ook niet op elkaar lijken?
    Ik vind Lego echt te duur geworden. Misschien dat dat andere de kwaliteit niet haalt qua blokjes en dergelijke, maar er zat wel een stuk meer bij. En voor kinderen maakt het natuurlijk geen reet uit of ze spelen met Lego of "Lego"
    Maar lego steekt bakken geld in innovatie, promotie en marktonderzoek, waar die andere bedrijven op meeliften, zonder ook maar iets daarvoor te betalen.
      woensdag 14 oktober 2009 @ 08:38:16 #250
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_73671486
    De basis van Lego waar ze een patent op hadden was overigens het noppensysteem.
    Daarnaast heeft lego 100den patenten op afzonderlijke blokken.

    Vergeet overigens ook niet dat Lego bijv. bewust bezig is met kindvriendelijke thema's e.d..
    Al komt daar met alle licentiethema's ook een beetje de slop in .

    Nadelen van die namaakzooi is dat de kwaliteit veel minder is, de modellen veel minder mooi en tja... het is gewoon nep . Ik zou mijn kinderen iig. nooit de neppe zooi geven. Kwaliteit speelgoed is weliswaar een stuk duurder maar gaat ook vele jaren langer mee. Het is niet voor niets dat mijn ouders nu hun kinderen volwassen zijn alle rommel weggegooid hebben maar het kwaliteitspul van o.a.Fisher Price, Siku, Lego e.d. nog in kratten opgeslagen is omdat je er na 20 jaar heavy use, nog steeds mee kan spelen en het er nog perfect uitziet .
    pi_73672325
    quote:
    Op woensdag 14 oktober 2009 08:38 schreef bleiblei het volgende:
    De basis van Lego waar ze een patent op hadden was overigens het noppensysteem.
    Daarnaast heeft lego 100den patenten op afzonderlijke blokken.

    Vergeet overigens ook niet dat Lego bijv. bewust bezig is met kindvriendelijke thema's e.d..
    Al komt daar met alle licentiethema's ook een beetje de slop in .

    Nadelen van die namaakzooi is dat de kwaliteit veel minder is, de modellen veel minder mooi en tja... het is gewoon nep . Ik zou mijn kinderen iig. nooit de neppe zooi geven. Kwaliteit speelgoed is weliswaar een stuk duurder maar gaat ook vele jaren langer mee. Het is niet voor niets dat mijn ouders nu hun kinderen volwassen zijn alle rommel weggegooid hebben maar het kwaliteitspul van o.a.Fisher Price, Siku, Lego e.d. nog in kratten opgeslagen is omdat je er na 20 jaar heavy use, nog steeds mee kan spelen en het er nog perfect uitziet .
    Precies.

    Al begrijp ik wel dat er nep-lego-producenten zijn. Het is een makkelijke manier om er geld mee te verdienen. Ooit wilde een ex-vriendin mij ook een legodoosje kado doen. Ik trok het papier eraf en zei "cool! Lego! " Toen ik het doosje openmaakte kwam ik er pas achter dat het geen echt lego was Ander soort materiaal waar het van gemaakt was enzo. Het leek er echt op: ook het logo op de doos bestond uit een rood vlak met wit/gele letters e.d. Ik denk zelfs dat er mensen zijn die het verschil niet zien. Volgens mij past het ook op normaal lego...
    pi_73683030
    Neplego 'plakt' minder goed..
    pi_74154947
    Nostalgie
      woensdag 28 oktober 2009 @ 16:57:41 #254
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_74155336


    Zal een vragen of mn moeder dat nog steeds heeft, ik had een doos vol
      woensdag 28 oktober 2009 @ 18:29:13 #255
    44963 MadMarine
    geregistreerde gek
    pi_74158297
    Nou... dan doe ik ook maar even een lijstje met mijn 5 coolste (en grootste) dozen









    ga maar even met die witte meneer mee...
    [b]best bekeken topic, ooit[/b]
    pi_74158587
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 14:32 schreef -Willempie- het volgende:
    Ik sliep vroeger op zolder en op mijn bed na was de kamer 1 groot bureaublad met kastjes eronder (vader was timmerman). In die kastjes had ik alles op kleur gesorteerd; raampjes, wielen en lichtjes ook allemaal apart. Dat zorgde ervoor dat ik alles redelijk eenvoudig kon vinden. Het bureau had ook duidelijk 2 legowerelden, 1 voor mijn piratenlego en 1 voor de gewone lego. De rest kon me niet zo boeien.

    De trots van mijn legocollectie waren toch wel deze dozen:

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Die auto vond ik zo cool!

    [ afbeelding ]

    Die lift

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Piraten:

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Die eerste 2 heb ik ook! Haha, ligt nog bij m'n ouders allemaal. Hopelijk gaat m'n dochtertje zich ervoor interesseren (lees: kan pappa mooi aan de slag )
    Verder had ik nog een paar dozen die hiertussen staan.

    Ik mis m'n jeugd
    pi_74161441
    Btw, was lego vroeger ook zo duur? Kan het me niet meer herinneren. Maar als je ziet wat je nu voor pakweg 15 euro krijgt is echt weinig.
    pi_74200330
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_74216004
    quote:
    Op donderdag 29 oktober 2009 20:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
    dit is pas lego

    http://www.dailymail.co.u(...)ego-house-wants.html
    Volgens mij is dat huis nog duurder dan een echt huis
    pi_74225837
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 10:37 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Volgens mij is dat huis nog duurder dan een echt huis
    Gratis af te halen staat in het artikel
    Legoland Windsor wil het niet, omdat de transportkosten te hoog zijn...
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46:59 #261
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74226769
    Dat huis is allang en breed gesloopt .
    En de blokjes zijn gedoneerd aan een goed doel.
    pi_74227787
    quote:
    Op woensdag 28 oktober 2009 19:51 schreef _Flea_ het volgende:
    Btw, was lego vroeger ook zo duur? Kan het me niet meer herinneren. Maar als je ziet wat je nu voor pakweg 15 euro krijgt is echt weinig.
    Neuh, iets met factor 2,2 enzo...

    Ik was vandaag sinds 15 jaar ofzo weer eens in de Intertoys om het Lego-aanbod te aanschouwen maar dat viel mij vies tegen! Vroeger had je meeeeters aan Lego, nu slechts 3 Er stond maar weinig bij en treinen hadden ze helemaal niet!

    En dan staat er bij de ingang 5 meter aan van die bling bling armband/ketting-rommel (zegt dat iets over de jeugd van tegenwoordig? )
    pi_74230099
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 16:16 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Neuh, iets met factor 2,2 enzo...

    Ik was vandaag sinds 15 jaar ofzo weer eens in de Intertoys om het Lego-aanbod te aanschouwen maar dat viel mij vies tegen! Vroeger had je meeeeters aan Lego, nu slechts 3 Er stond maar weinig bij en treinen hadden ze helemaal niet!

    En dan staat er bij de ingang 5 meter aan van die bling bling armband/ketting-rommel (zegt dat iets over de jeugd van tegenwoordig? )
    Viel mij laatst ook op. Nav dit topic ben ik even een bart smit binnengestapt en ze hadden wel wat lego maar niet zo prominent als vroeger. En treinen hadden ze idd helemaal niet
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:54:56 #264
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_74230756
    Voor zover ik weet heeft de intertoys in Tiel nog meters Lego, inclusief treinen, waaronder losse wagons etc.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:37:29 #265
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74233583
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 16:16 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Neuh, iets met factor 2,2 enzo...

    Ik was vandaag sinds 15 jaar ofzo weer eens in de Intertoys om het Lego-aanbod te aanschouwen maar dat viel mij vies tegen! Vroeger had je meeeeters aan Lego, nu slechts 3 Er stond maar weinig bij en treinen hadden ze helemaal niet!

    En dan staat er bij de ingang 5 meter aan van die bling bling armband/ketting-rommel (zegt dat iets over de jeugd van tegenwoordig? )
    Toys'R'us heeft ook nog best wel veel Lego
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:42:38 #266
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74233738








    Een deel van m'n bescheiden collectie Lego treinen
    pi_74234293
    Ik was een tijdje terug bij de Bart Smit in Tilburg, daar hadden ze vroeger op de boven verdieping alleen maar Lego en Macano geloof ik. Nu hebben ze nog maar een paar doosjes wat ik zo snel zag.
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:06:21 #268
    107631 Pikhoofd
    What's in a name?
    pi_74234591

    deze is gaaf!
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:22:31 #269
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74235161
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:06 schreef Pikhoofd het volgende:
    [ afbeelding ]
    deze is gaaf!
    Mwah, valt mee .
    Tis wel geinig om katten mee te pesten maar om te bouwen zit er niet heel veel uitdaging in.
    Het bouwen van dat ding is redelijk recht toe recht aan.

    Mooie treinen collectie trouwens! Heb je de Emerald Night ook gemotoriseerd.
    pi_74235392
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 19:42 schreef kwaitnait het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    Een deel van m'n bescheiden collectie Lego treinen
    Ziet er goed uit maar doe mij maar de treinen uit de jaren '80
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:44:19 #271
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74235989
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:22 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Mwah, valt mee .
    Tis wel geinig om katten mee te pesten maar om te bouwen zit er niet heel veel uitdaging in.
    Het bouwen van dat ding is redelijk recht toe recht aan.

    Mooie treinen collectie trouwens! Heb je de Emerald Night ook gemotoriseerd.
    Nog niet, ik heb ze netjes in de kast staan. De PF methode om de Emerald Night te motoriseren vind ik eigenlijks niet zo mooi.

    Het bouwen van de bulldozer vond ik wel grappig, het is leuk met de 4 motoren erin. Echt fatsoenlijk rijden kan die van mij trouwens niet. De tracks lopen er vrij snel af.

    De 8258 kraanwagen vond ik leuker om te bouwen!
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:27 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Ziet er goed uit maar doe mij maar de treinen uit de jaren '80
    De 4.5V en de 9V treinen zijn ook leuk!
    pi_74236291
    Het is bijna onbetaalbaar geworden dat spul.
    Ik vind het helaas niet meer wat het geweest is, hoewel er nog wel mooie items zijn.
    Misschien binnenkort alles van vroeger mee naar m'n huis nemen. Zal de vriendin niet leuk vinden
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:20:17 #273
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74237189
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 20:44 schreef kwaitnait het volgende:

    [..]

    Nog niet, ik heb ze netjes in de kast staan. De PF methode om de Emerald Night te motoriseren vind ik eigenlijks niet zo mooi.

    Het bouwen van de bulldozer vond ik wel grappig, het is leuk met de 4 motoren erin. Echt fatsoenlijk rijden kan die van mij trouwens niet. De tracks lopen er vrij snel af.

    De 8258 kraanwagen vond ik leuker om te bouwen!
    [..]

    De 4.5V en de 9V treinen zijn ook leuk!
    Klopt, de 8258 was leuker. Al ben ik nog steeds fan van de 8241... Die hijskraan.
    De Emerald night wil ik hier gaan motoriseren met het 9v onderstel van de ouwe legotrein van mijn broertje.
    Kan ie mooi rondjes rijden rond de kerstboom over een maand of 2 .
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:23:53 #274
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74237316
    De treinen uit de periode van de blauwe rails vind ik overigens niets.
    De 12v periode was wel echt fantastisch .
      vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:42:30 #276
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74240238
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 21:20 schreef bleiblei het volgende:

    [..]

    Klopt, de 8258 was leuker. Al ben ik nog steeds fan van de 8241... Die hijskraan.
    De Emerald night wil ik hier gaan motoriseren met het 9v onderstel van de ouwe legotrein van mijn broertje.
    Kan ie mooi rondjes rijden rond de kerstboom over een maand of 2 .
    Je zou 'm misschien ook nog kunnen motoriseren met een nieuwe RC onderstel

    Ik wil eigenlijks nog een paar wagonnetjes achter de Emerald Night, maar de onderdelen via Pick A Brick bestellen loopt nogal in de kosten
    pi_74242605
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 21:23 schreef bleiblei het volgende:
    De 12v periode was wel echt fantastisch .
    Die van mij staat na jaaaaren trouwe dienst te pensioneren in de vitrine

    pi_74244831
    Sinds kort de Aquanauts en Aquasharks serie compleet, inclusief de toch redelijk zeldzame Sea Claw voor 14 euro van marktplaats
    Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
    pi_74244899
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 21:23 schreef bleiblei het volgende:
    De treinen uit de periode van de blauwe rails vind ik overigens niets.
    De 12v periode was wel echt fantastisch .
    De blauwe rails Die was ik al vergeten, die heb ik ook gehad. Was voor 4,5 volt batterijentreinen volgens mij. Was irritante rails die niet goed bleef zitten op de verbindingsstukken.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_74249260
    quote:
    Op vrijdag 30 oktober 2009 23:55 schreef AlmightyArjen het volgende:

    [..]

    Die van mij staat na jaaaaren trouwe dienst te pensioneren in de vitrine

    [ afbeelding ]
    Waarom hebben die 2 spoorwerkers butsex in je vitrine?
    pi_74249562
    quote:
    Op zaterdag 31 oktober 2009 12:41 schreef SwiffMeister het volgende:

    [..]

    Waarom hebben die 2 spoorwerkers butsex in je vitrine?
    geintje van een paar vrienden
    pi_74270915
    Mooi spul weer jongens!
    Ik heb helaas nooit de treinen gehad. Te duur..... en nu helemaal
      Moderator zondag 1 november 2009 @ 18:47:02 #283
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_74285245
    Ik vroeger heel veel kleine doosjes lego. Ik had weinig gebouwen maar wel een 9 V lego trein.
    Deze kan ik mij nog heel goed herrineren



    Toen ik laatst op zolder was heb ik nog stiekem even gekeken of hij het nog wel deed
    En tot mijn verbazing deed hij het ook nog ! (filmpje is niet van mij trouwens)





    [ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 01-11-2009 18:57:05 ]
      maandag 2 november 2009 @ 15:01:25 #284
    44963 MadMarine
    geregistreerde gek
    pi_74316644
    -niet hier-

    [ Bericht 96% gewijzigd door Memento-Mori op 02-11-2009 23:13:11 ]
    ga maar even met die witte meneer mee...
    [b]best bekeken topic, ooit[/b]
    pi_74317289
    -Knip-

    [ Bericht 99% gewijzigd door Memento-Mori op 02-11-2009 23:14:57 ]
      maandag 2 november 2009 @ 15:29:53 #286
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74317577
    Bij Huisman Itrec wordt Technisch Lego gebruikt om nieuwe concepten uit te werken in de brainstormfase .
    Daarnaast zie je nog wel eens dat professionele legobouwers sculpturen en promotieachtige dingen van lego maken.
    Maareh, wat voor plannen hebben jullie dan met lego op kantoor?
    Imho hoor je op een kantoor te werken en zo min mogelijk afleiding te hebben van speelgoed om je heen (mits je niet bij Lego, Mattel of Hasbro werkt ). Ik kan me dus op zeldzame uitzonderingen na, geen meerwaarde verzinnen van iets als lego in een kantooromgeving. Ik vind het al bizar als ik op andere finialen van mijn huidige werkgever mensen zie pingpongen of poolen onder werktijd. Laat staan dat ze met Lego aan het bouwen zijn...
      maandag 2 november 2009 @ 15:32:28 #287
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74317652
    Oh, en studded technic lego moet natuurlijk terug .
    Oeh! En meer mogelijkheden met de treinen zoals beschikbaar waren in het 12v tijdperk.
    En! De gebouwen moeten gewoon weer op het standaard formaat bouwplaten komen.
    Dat uitvouwbare spul wat je niet fatsoenlijk in een stadlayout gepast krijgt vind ik maar niets.
    Al ben ik geen kind dus heb ik er weinig mee te maken .
    pi_74317796
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 15:29 schreef bleiblei het volgende:
    Bij Huisman Itrec wordt Technisch Lego gebruikt om nieuwe concepten uit te werken in de brainstormfase .
    Daarnaast zie je nog wel eens dat professionele legobouwers sculpturen en promotieachtige dingen van lego maken.
    Maareh, wat voor plannen hebben jullie dan met lego op kantoor?
    Imho hoor je op een kantoor te werken en zo min mogelijk afleiding te hebben van speelgoed om je heen (mits je niet bij Lego, Mattel of Hasbro werkt ). Ik kan me dus op zeldzame uitzonderingen na, geen meerwaarde verzinnen van iets als lego in een kantooromgeving. Ik vind het al bizar als ik op andere finialen van mijn huidige werkgever mensen zie pingpongen of poolen onder werktijd. Laat staan dat ze met Lego aan het bouwen zijn...
    in de architecten wereld kan het ook goed werken om snel basis sculpturen te maken.

    al gebruiken ze tegenwoordig vooral foam
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_74446921
    Gaaf om al die oude lego voorbij te zien komen. Ik had deze ook nog:



    en


      vrijdag 6 november 2009 @ 21:35:17 #290
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74468218
    De voorgangers van de 10152

      vrijdag 6 november 2009 @ 23:13:33 #291
    168739 Red_85
    'echt wel'
    pi_74471830
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 21:35 schreef kwaitnait het volgende:
    De voorgangers van de 10152

    [ afbeelding ]
    Kan niet anders dan een speciale uitgave zijn. Wel vet.
    'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
    'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
    We zullen je nooit, nooit vergeten
    1947-2016
      vrijdag 6 november 2009 @ 23:45:07 #292
    270524 Flodder450
    99% slechtheid, 1% plankton
    pi_74472687
    Ik heb ook nog heeel veeel lego
    het meeste is nog van men broer(hij is 24) maar wel enorm veel
      zaterdag 7 november 2009 @ 11:56:09 #293
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74478433
    quote:
    Op vrijdag 6 november 2009 23:13 schreef Red_85 het volgende:

    [..]

    Kan niet anders dan een speciale uitgave zijn. Wel vet.
    Yep, ik heb 'm alleen bij de Lego Shop@home gezien en bij andere webwinkels. Volgens mij niet te verkrijgen in de reguliere winkels.

    Niet dat ik 'm wil hebben, ik hou het bij m'n treinen
      Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 november 2009 @ 19:33:28 #294
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_74516150
    Hier een heel blij jongetje: op de rommelmarkt vandaag een curverschatkist vol Bionicles gekocht voor 2 tientjes. Ik dacht dat er een stuk of 30 in zaten, maar hij heeft ze geteld: 62 stuks
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      zondag 8 november 2009 @ 20:17:21 #295
    36431 bleiblei
    Toogmakker:copyright:
    pi_74517991
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 11:56 schreef kwaitnait het volgende:

    [..]

    Yep, ik heb 'm alleen bij de Lego Shop@home gezien en bij andere webwinkels. Volgens mij niet te verkrijgen in de reguliere winkels.

    Niet dat ik 'm wil hebben, ik hou het bij m'n treinen
    Dat kan niet .
    De Maersk containerschepen zijn relatiegeschenken van Maersk.
    Dus niet op de reguliere wijze te krijgen. Alleen als je connecties hebt bij Maersk of voor veeeeel geld via webwinkels die ze via via heeft kunnen regelen.

    Zelfde verhaal met de windmolen van Vestas:
      zondag 8 november 2009 @ 21:04:28 #296
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74521135
    De Maersk containerboot was o.a hier! verkrijgbaar
      zondag 8 november 2009 @ 21:09:30 #297
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_74521534
    En de ANWB lego?
      zondag 8 november 2009 @ 21:43:40 #298
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_74523817
    Deze bedoel je?

    pi_74524011
    Boven op zolder staat een grote opbergdoos met lego erin.
    Ontzettend van genoten vroeger, binnenkort weer tevoorschijn halen.
    Voordeel is dat ik veel broers heb, en ik de jongste ben.. dus ik kon meegenieten van
    de lego van mijn broers.
    Elke maand kregen we weer lego erbij: politiebureau, ziekenhuis, brandweerkazerne echt vanalles.
    Life is Music
    pi_74524772
    Mooi om te zien allemaal. Dat was nog eens Lego.
      zondag 8 november 2009 @ 22:21:56 #301
    249833 Jotcha
    duw eens op mijn neus!
    pi_74525442
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 21:43 schreef kwaitnait het volgende:
    Deze bedoel je?

    [ afbeelding ]
    Die heb ik twee maal, maareh waar kon je die allemaal krijgen?
    Je had trouwens ook shell lego
    En zijn er ook mensen die zelf nog dingen in elkaar zetten?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')