abonnement Unibet Coolblue
pi_69354403


De KNVB-beker zal ook volgend seizoen mogelijk weer de kortste weg naar Europa vormen voor de Nederlandse clubs. In juli zal er geloot worden voor de eerste ronde, waarin de amateurclubs in actie zullen komen. Wie gaat SC Heerenveen opvolgen? Beleef hier de voorpret en het toernooi zelf!

De laatste 10 winnaars:
1999 Ajax
2000 Roda JC
2001 FC Twente
2002 Ajax
2003 FC Utrecht
2004 FC Utrecht
2005 PSV
2006 Ajax
2007 Ajax
2008 Feyenoord
2009 SC Heerenveen

De lijst van deelnemers

BVO's

* ADO Den Haag (Den Haag)
* Ajax (Amsterdam)
* AZ (Alkmaar)
* Feyenoord (Rotterdam)
* De Graafschap (Doetinchem)
* FC Groningen (Groningen)
* SC Heerenveen (Heerenveen)
* Heracles Almelo (Almelo)
* NAC Breda (Breda)
* NEC (Nijmegen)
* PSV (Eindhoven)
* Roda JC (Kerkrade)
* Sparta Rotterdam (Rotterdam)
* FC Twente (Enschede)
* FC Utrecht (Utrecht)
* Vitesse (Arnhem)
* FC Volendam (Volendam)
* Willem II (Tilburg)
* AGOVV Apeldoorn (Apeldoorn)
* SC Cambuur (Leeuwarden)
* FC Den Bosch (Den Bosch)
* FC Dordrecht (Dordrecht)
* FC Eindhoven (Eindhoven)
* FC Emmen (Emmen)
* Excelsior (Rotterdam)
* Fortuna Sittard (Sittard) ??????
* Go Ahead Eagles (Deventer)
* Haarlem (Haarlem)
* Helmond Sport (Helmond)
* MVV (Maastricht)
* FC Omniworld (Almere)
* RBC Roosendaal (Roosendaal)
* RKC Waalwijk (Waalwijk)
* Telstar (Velsen)
* FC Oss (Oss)
* BV Veendam (Veendam)
* VVV-Venlo (Venlo)
* FC Zwolle (Zwolle)

De belofteteams

* Jong Ajax (Amsterdam), kampioen
* Jong De Graafschap (Doetinchem), bekerwinnaar

De amateurclubs

Via de districtsbekers:

Noord

* Harkemase Boys (Harkema), hk zat
* SC Joure (Joure), hk zon
* ACV (Assen), 1e zat
* Drachtster Boys (Drachten), 1e zat

Oost

* Bennekom (Bennekom), hk zat
* Sparta Nijkerk (Nijkerk), hk zat
* Go-Ahead Kampen (Kampen), hk zat
* Quick '20 (Oldenzaal), hk zon

West I

* DOVO (Veenendaal), hk zat
* Spakenburg (Bunschoten-Spakenburg), hk zat
* AFC '34 (Alkmaar), 1e zon
* FC Chabab (Amsterdam), 1e zon

West II

* HBS (Den Haag), hk zon
* Haaglandia / Sir Winston (Rijswijk), hk zon
* Barendrecht (Barendrecht), hk zat
* Excelsior Maassluis (Maassluis), hk zat

Zuid I

* Kloetinge (Kloetinge), 1e zat
* Zaamslag (Zaamslag), 1e zat
* LRC Leerdam (Leerdam), 1e zat
* Waspik (Waspik), 4e zon

Zuid II

* JVC Cuijk (Cuijk), hk zon
* Groene Ster (Heerlerheide), 1e zon
* Schaesberg (Schaesberg), 1e zon
* Rood Wit '62 (Helmond), 3e zon

Via de competitie:

Zaterdag A

* Rijnsburgse Boys (Rijnsburg), kampioen
* Capelle (Capelle aan den IJssel), vervangende 1e periode
* FC Lisse (Lisse), vervangende 2e periode
* ASWH (Hendrik-Ido-Ambacht), winnaar 3e periode

Zaterdag B

* IJsselmeervogels (Bunschoten-Spakenburg), kampioen
* GVVV (Veenendaal), vervangende 1e periode
* Hoek (Hoek), vervangende 2e periode
* SDC Putten (Putten), winnaar 3e periode

Zaterdag C

* Nunspeet (Nunspeet), vervangende plaats via ranglijst
* HHC Hardenberg (Hardenberg), winnaar 2e periode
* Berkum (Zwolle), vervangende 3e periode
* WHC (Wezep), vervangende plaats via ranglijst

Zondag A

* Westlandia (Naaldwijk), kampioen
* Argon (Mijdrecht), vervangende 1e oude periode
* FC Hilversum (Hilversum), vervangende 1e nieuwe periode
* AFC (Amsterdam), vervangende 2e nieuwe periode

Zondag B

* Baronie (Breda), kampioen
* Gemert (Gemert), winnaar 2e periode
* EVV (Echt), vervangende 3e periode
* UNA (Veldhoven), vervangende plaats via ranglijst

Zondag C

* WKE (Emmen), kampioen
* HSC '21 / Carparc (Haaksbergen), winnaar 1e periode
* Achilles '29 (Groesbeek), vervangende 3e periode
* De Treffers (Groesbeek), vervangende plaats via ranglijst
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 24 mei 2009 @ 16:57:06 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_69354591
Feyenoord Rotterdam
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  zondag 24 mei 2009 @ 17:04:34 #3
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_69354834
Hoop op Feyenoord, maar gaat hem waarschijnlijk niet worden . Ook met wonderdokter Mario Been aan het roer.. ik doe een gok op FC Twente of Vitesse.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 24 mei 2009 @ 17:07:01 #4
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69354915
ik heb de finale nog niet eens verwerkt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_69360925
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:04 schreef RowanF1 het volgende:
Hoop op Feyenoord, maar gaat hem waarschijnlijk niet worden . Ook met wonderdokter Mario Been aan het roer.. ik doe een gok op FC Twente of Vitesse.

Waarop baseer je vitesse?? Daar moeten spelers gedwongen worden verkocht om het verlies van afgelopen seizoen goed te maken. En de begroting van komend seizoen sluitend te maken
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 21:14:43 #6
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_69362988
FC Twente
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 25 mei 2009 @ 00:10:56 #7
207382 ImMaxa
Never stay dead
pi_69370008
Bijna alles is mogelijk in de beker.
You know, I've learned something today
pi_69388380
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:07 schreef Dos37 het volgende:
ik heb de finale nog niet eens verwerkt
Gauw vooruitkijken dan, dat helpt. Heb nog geen officiële datum voor de loting gekregen / gevonden helaas. Iemand die dit al weet?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69388618
Altijd leuk, de beker. Wedstrijden kijken tegen teams waar je normaal nooit tegen speelt
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:07 schreef Dos37 het volgende:
ik heb de finale nog niet eens verwerkt
Op naar de volgende finale!
pi_69835680
En de datum is bekend:

* Op dinsdag 7 juli zal in Zeist worden geloot voor de eerste ronde van de betaalde beker. In deze ronde (speeldatum 29 augustus) komen alleen de 48 amateurclubs in actie, waaronder 25 zaterdagclubs. In de tweede ronde (22 september) stromen de betaalde clubs in.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69836775
quote:
Bekerfinale vervroegd
ZEIST - De finale om de KNVB-beker is komend seizoen naar voren gehaald op de speelkalender van het betaalde voetbal. Op verzoek van de clubs, die maandag in Zeist bijeen waren voor de algemene vergadering, wordt het duel op een zondag in De Kuip tussen de 33e en 34e ronde van de eredivisie gespeeld. Daardoor komt er voor de afsluitende competitieronde meer duidelijkheid over de mogelijke verdeling van de startbewijzen voor de play-offs om een plaats in de Europa League.

In het voorbije seizoen werd de bekerfinale tussen SC Heerenveen en FC Twente na afloop van de competitie gespeeld. Dat leverde de nodige verwarring op over de exacte toewijzing van de diverse startbewijzen voor Europees voetbal.

Door de vervroegde datum voor de bekerfinale moet de KNVB in het voorgenomen competitieschema nog wel een extra midweekse speelronde half april inlassen. De betrokken eredivisieclubs moeten dit zelf met de lokale autoriteiten rondmaken. Het officieuze speelschema wordt waarschijnlijk eind deze week naar de clubs gestuurd, waarna de KNVB mogelijk volgende week het definitieve competitieprogramma kan publiceren.
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:48:18 #12
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69900576
quote:
Op maandag 8 juni 2009 19:55 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Tussen ronde 33 en 34 vind ik dan ook weer wat raar.. Begin dan die play-offs gewoon een week later of schaf ze helemaal af. Of bekerfinale nog een ronde eerder, met nog 1 speelronde te gaan kom je wel heel dicht in de buurt van competitievervalsing (kans op 1 ploeg die niets meer te winnen heeft + 2 teams die een wedstrijd/week minder rust hebben gehad)

Nuja, laten we de bekerwinst in 2009/2010 maar prolongeren. Is me uitstekend bevallen dit seizoen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69900672
2 clubs uit Emmen, 2x zoveel kans om te winnen. .
Hoi.
pi_70638808
quote:
KNVB bekerloting op dinsdag 7 juli

De loting voor de eerste en tweede ronde van het KNVB bekertoernooi 2009/'10 vindt dinsdag 7 juli om 14.00 uur plaats in de Rinus Michels Dug-out, gelegen op het sportcomplex tegenover het KNVB Bondsbureau.

In de eerste ronde strijden 48 amateurverenigingen tegen elkaar om één van de 24 plaatsen in de tweede ronde, waarin ook alle betaaldvoetbalorganisaties instromen. De loting zal uitgevoerd worden door dhr. Heinrich Welling, competitieplanner van de KNVB, in samenwerking met Ronald Graafland, doelman van voetbalclub Vitesse.

Aangezien er dit jaar meer zaterdag- dan zondagamateurverenigingen deelnemen en voor iedere wedstrijd een zaterdag tegen een zondagteam geloot wordt, zal de eerste speelronde van de KNVB beker plaatsvinden op zaterdag 29 augustus. De wedstrijden in de tweede ronde worden gespeeld op dinsdag 22, woensdag 23 en donderdag 24 september.

Bron: KNVB
pi_70641755
Als Vitesse fan hoop ik al jaren dat het toernooi afgeschaft wordt
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 19:05:42 #16
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_70648377
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:14:54 #17
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_70648619
Whoohoo, AFC'34
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_70648789
We zijn er dit jaar niet bij.
That's all folks!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:21:56 #19
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_70648790
7 verschillende winnaars in de laatste 10 jaar, best aardig (in de OP staan trouwens de laatste 11 winnaars methodmich )

Het laten deelnemen van beloftenteams is trouwens een degradatie van het toernooi. Daar krijg je van die niets-wedstrijden als PSV - Jong PSV van. Gewoon één team per club . Vorig jaar deden toch zelfs 2 teams van Quick Boys mee?
pi_70650954
Klopt, net als van Hollandia. Maar die hadden zich eerlijk geplaatst via de districtsbeker, wat al een knappe prestatie is voor een tweede elftal.

Ik ben erg benieuwd wie we gaan loten. Liefst eerst thuis tegen een zondagclub, zitten zat lastige bij. En dan de tweede ronde, stel dat je die haalt... Dan is het of graag een club onderin de JL, zoals Cambuur in het seizoen 2006/07, of een mooie uit de Eredivisie, zoals Utrecht een seizoen eerder.

Mijn favoriete tegenstanders in ronde 1 zijn Waspik en Rood Wit '62, maar die wil iedereen natuurlijk. FC Chabab uit lijkt me ook wel een belevenis. Liever niet De Treffers.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70651026
Vitesse gek
pi_70651053
Zou best leuk zijn ja, voor ronde 2. Maar goed, eerst ronde 1 maar eens zien te winnen. Nadeel van die loting voor twee rondes tegelijk, dat clubs die mooi loten direct gaan dromen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70651617
Hopelijk met PSV dat alleen reserves opstelt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70656917
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk met PSV dat alleen reserves opstelt

Dat kunnen we wel aan Reker overlaten, deze voormalige toptrainer zal toch nog wel iets kunnen/mogen bij de lampjes. Sinds Rutten in Eindhoven heeft hij net zo veel te vertellen als die vaatdoek die bij mij op het aanrecht ligt.. Wat een ontvangst krijgt hij weer in Enschede binnenkort. Het is te hopen voor de beste man dat hij dan een griepje onder de leden heeft en niet hoeft te komen, want ik vrees dat hij deze keer anders voortijdig het stadion zal verlaten. Hij zal niet weten wat hij mee gaat maken. En dan heb ik nog niet eens over Fredje en Ten Hag.

On topic nog even: De Blauwen uit Spakenburg hopen evenals de vorige twee edities op een thuiswedstrijd (WKE zou leuk zijn, de oude club van onze nieuwe trainer André Paus). In de tweede ronde mag er weleens een topclub langs komen op De Westmaat. FC Twente lijkt me een hele leuke optie, zou wederom leuk zijn en dan vooral voor Paus.
pi_70657273
quote:
Op zondag 5 juli 2009 01:14 schreef Angstgegner het volgende:

[..]

Dat kunnen we wel aan Reker overlaten, deze voormalige toptrainer zal toch nog wel iets kunnen/mogen bij de lampjes. Sinds Rutten in Eindhoven heeft hij net zo veel te vertellen als die vaatdoek die bij mij op het aanrecht ligt.. Wat een ontvangst krijgt hij weer in Enschede binnenkort. Het is te hopen voor de beste man dat hij dan een griepje onder de leden heeft en niet hoeft te komen, want ik vrees dat hij deze keer anders voortijdig het stadion zal verlaten. Hij zal niet weten wat hij mee gaat maken. En dan heb ik nog niet eens over Fredje en Ten Hag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')