abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:37:33 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69632458
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:17 schreef Copycat het volgende:
Ik vond Kafka een prima kennismaking.
I second that!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:43:31 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69632619
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:16 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En welk boek is volgens de kenners de beste kennismaking met Murakami?
Ik zeg Norwegian Wood (maar ja, ik ben ook pas met m'n derde Murakami bezig).

Norwegian Wood is wel de meest realistische, geloof ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_69638353
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zeg Norwegian Wood (maar ja, ik ben ook pas met m'n derde Murakami bezig).

Norwegian Wood is wel de meest realistische, geloof ik.
De buit is binnen: Norwegian Wood Ik had namelijk nog een aanknopingspunt - ooit las ik in HP/De Tijd een groot stuk over Murakami en dat begon met een lang citaat: "Ik was zevenendertig en zat vast in mijn stoel in een Boing 747" Het citaat ging nog een tijdje door, en hoewel ik er niet direct enorm door gegrepen werd, is me altijd bijgebleven dat dit dus iets heel bijzonders moest zijn. Toen ik net Norwegian Wood opensloeg in de boekhandel, zag ik die woorden terug, en daarna was de beslissing snel genomen

Ook nog gekocht: Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolò Ammaniti. Typische impulsaankoop, maar een roman die door Herman Koch wordt aangeprezen met de woorden: "Van mijn persoonlijke top-10 kwam dit boek vijf jaar geleden van niets binnen op de eerst plaats. Daar staat het nog steeds."- zo'n boek kan ik niet laten liggen. (De andere blurps zijn van Saskia Noort en Kluun, maar ik doe gewoon net alsof ik dat niet gezien heb).

Ook nog gekocht: een spijkerbroek van het fenomeen Blue Blood voor een godsvermogen. Maar die trek ik aan tijdens het lezen, dus dan zijn het feitelijk onkosten
  dinsdag 2 juni 2009 @ 17:11:36 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69638451
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:09 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

De buit is binnen: Norwegian Wood Ik had namelijk nog een aanknopingspunt - ooit las ik in HP/De Tijd een groot stuk over Murakami en dat begon met een lang citaat: "Ik was zevenendertig en zat vast in mijn stoel in een Boing 747" Het citaat ging nog een tijdje door, en hoewel ik er niet direct enorm door gegrepen werd, is me altijd bijgebleven dat dit dus iets heel bijzonders moest zijn. Toen ik net Norwegian Wood opensloeg in de boekhandel, zag ik die woorden terug, en daarna was de beslissing snel genomen
Hartstikke goed .

Ik ben nu een eindje gevorderd in Kafka on the Shore, maar het pakt me nog niet echt . Niet zoals bij de andere boeken. En er zitten twee dingen in het boek waar ik een hekel aan heb: pratende dieren en mensen die in de derde persoon over zichzelf praten . Maar ik ga hem wel uitlezen hoor . Het komt vast nog.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:18:02 #130
128457 supkaa
Geölte Blitz
pi_69650001
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 01:06 schreef Daanno86 het volgende:
Stephen King Mobiel

[ afbeelding ]

Wordt een bloederige film (Eli Roth gaat hem waarschijnlijk verfilmen)
Die heb ik in het engels gelezen, vond hem erg goed

Lees nu deze:
pi_69650883
Ik ben nu dus bezig in Pets Sematary van Stephen King en hoewel ik nog niet heel ver ben heb ik nu al de creeps, brrrr!
I had a signature once. It was awful.
pi_69652236
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 22:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben nu dus bezig in Pets Sematary van Stephen King en hoewel ik nog niet heel ver ben heb ik nu al de creeps, brrrr!
Dat gaat niet beter worden. Hij staat bij mij op nummer 1 als engste, meest lugubere boek dat ik me kan herinneren gelezen te hebben!

Hoewel ik als kind ook iets over zwarte, moordzuchtige mamba's las, dat had mijn vader bij de bieb gehaald en ik was daarin begonnen omdat m'n eigen biebboeken al uit waren en dat boek gaf me ook heel erg de huivers.

Over Murakami: hoewel Kafka en Norwegian Wood (de 2 boeken die ik van hem heb gelezen) veel van elkaar verschillen hebben ze toch iets gemeen wat mij betreft en dat is dat de melancholie heel erg voelbaar is. Ik vind ze allebei zeer de moeite waard.
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:33:51 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69656039
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:21 schreef conleche het volgende:
Over Murakami: hoewel Kafka en Norwegian Wood (de 2 boeken die ik van hem heb gelezen) veel van elkaar verschillen hebben ze toch iets gemeen wat mij betreft en dat is dat de melancholie heel erg voelbaar is. Ik vind ze allebei zeer de moeite waard.
True. Het is een totaal ander verhaal idd, maar toch onmiskenbaar Murakami .
Dat met die kinderen (ik blijf bewust even vaag ivm spoilers) doet me trouwens denken aan een verhaal van Stephen King: Storm of the Century.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:47:35 #134
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69656197
Oh Viking echt even doorlezen, het is zeker de moeite waard!
Ik moest er ook wel even in komen omdat er 3 verhalen beurtelings verteld worden in het begin , dat haalt de vaart er wel even uit , maar uiteindelijk grijpt het je wel hoor!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 3 juni 2009 @ 08:52:17 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_69656264
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:47 schreef oh-oh het volgende:
Oh Viking echt even doorlezen, het is zeker de moeite waard!
Ik moest er ook wel even in komen omdat er 3 verhalen beurtelings verteld worden in het begin , dat haalt de vaart er wel even uit , maar uiteindelijk grijpt het je wel hoor!
Weet ik . Het duurde wat langer dan bij de andere boeken, maar nu heeft ook dit boek me in z'n ban .
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:15:21 #136
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69656594
Gelukkig!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69694855
Inmiddels gelezen: het cadeauboekje Erken mij van Esther Verhoef, dat zij heeft geschreven voor de Week van het Spannende Boek.

In één woord:

Wat een kinderachtig gedoe. Dit verhaal van 91 bladzijden ('thriller', zeg je dan) had evengoed in 91 zinnen kunnen worden verteld, en dan was het nog langdradig geweest. En toen... en toen... en toen... toen werd het heel eng! Maar niet heus.

Toch fascineert het fenomeen Esther Verhoef mij. Want dit is wat mensen willen lezen. Ik heb al eerder een roman van Verhoef na 30 pagina's weggesmeten, Rendez vous, als ik me niet vergis, en wat me aan dat boek zo tegenstond, komt in het cadeauboekje weer terug: de vlakheid. De hoofdpersonen zijn zo opzichtig gemodelleerd naar 'de gewone vrouw' - en bij Verhoef is 'gewoon' hetzelfde als suf, saai, kleurloos, dommig, naïef, ongeïnspreerd, onzeker, of in de woorden van het personage zelf: 'Ik ben een zesje' - dat je eigenlijk al na drie bladzijden in slaap valt. De bedoeling is natuurlijk dat wij - de vrouwelijke lezer die zo dol is op de thrillers van Esther Verhoef, en ook op die van Saskia Noort - ons aan dat personage kunnen spiegelen. Maar dat is een regelrechte belediging!

Eigenlijk is het hele boekje een belediging. De plot is kut. De personages zijn volstrekte karikaturen. De manier van schrijven is efficiënt, meer niet - het gaat er bij dit soort romans kennelijk alleen om dat er informatie wordt doorgegeven, En toen... en toen... en toen...

  donderdag 4 juni 2009 @ 11:56:42 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69696189
Ik heb hier op Fok! Het spel van de Engel gewonnen, dus ik ga binnen kort daar in beginnen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 4 juni 2009 @ 11:59:01 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69696263
Nog nooit wat van Esther Verhoef gelezen en dat hou ik ook lekker zo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 4 juni 2009 @ 12:43:43 #140
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69697613
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb hier op Fok! Het spel van de Engel gewonnen, dus ik ga binnen kort daar in beginnen.
Gefeliciteerd. Vind hem tot nu toe nog niet zo goed als de schaduw van de wind, maar het boek is zeker mooi.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:06:19 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69698423
Thnx, ik heb Schaduw van de Wind nog niet gelezen, mss moet ik die eerst maar even op de kop tikken.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_69698515
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Thnx, ik heb Schaduw van de Wind nog niet gelezen, mss moet ik die eerst maar even op de kop tikken.
Die staat hier al heel erg lang ongelezen in mijn boekenkast. Ik word bang van de grote hoeveelheid pagina's...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_69698533
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb hier op Fok! Het spel van de Engel gewonnen, dus ik ga binnen kort daar in beginnen.
Laat even weten of het wat is?
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
pi_69698589
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 11:18 schreef Nadine26 het volgende:
Inmiddels gelezen: het cadeauboekje Erken mij van Esther Verhoef, dat zij heeft geschreven voor de Week van het Spannende Boek.

In één woord:

-knip-

Esther Verhoef

Rendez-vous ging nog enigszins (verstand op -6 boek)... maar na het lezen van Close-up heb ik het maar opgegeven. Esther Verhoef komt mijn huis niet meer binnen (en ook op het strand of elders buiten mag ze wegblijven).
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:18:14 #145
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69698865
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:09 schreef blue_funk het volgende:

[..]

Laat even weten of het wat is?
Kan nog wel even duren maar zal ik tzt zeker doen!
Ik ben heel benieuwd, ik ben normaal niet dol op Spaanse / Zuid Amerikaanse schrijvers.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:26:35 #146
211083 Angelof9
I must go first
pi_69699168
Zelfs niet Garcia Marquez?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:27:56 #147
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69699213
Nee heel erg niet zelfs, en van Isabelle Ellende krijg ik ook jeuk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 13:31:43 #148
42184 crew  DaMart
pi_69699304
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:27 schreef oh-oh het volgende:
Nee heel erg niet zelfs, en van Isabelle Ellende krijg ik ook jeuk!
Wat wil je ook, met zo'n achternaam? .
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 12:43 schreef No-P het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Vind hem tot nu toe nog niet zo goed als de schaduw van de wind, maar het boek is zeker mooi.
Hij valt mij tot nu toe ook zeker niet tegen. Heb nu ruim 300 pagina's gelezen. Als ik hem uit heb, post ik een uitgebreidere stuk met mijn ervaringen met het boek in het Zafontopic .
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  donderdag 4 juni 2009 @ 13:34:27 #149
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_69699389
Ik kan deze ook gewoon zo gaan lezen he, zonder dat eerste boek.
Ik denk dat dat mss toch veiliger is, voor het geval ik dr echt niet doorheen kom, dan zou t lullig zijn om "Schaduw " eerst te kopen natuurlijk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 4 juni 2009 @ 13:37:09 #150
42184 crew  DaMart
pi_69699486
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:34 schreef oh-oh het volgende:
Ik kan deze ook gewoon zo gaan lezen he, zonder dat eerste boek.
Ik denk dat dat mss toch veiliger is, voor het geval ik dr echt niet doorheen kom, dan zou t lullig zijn om "Schaduw " eerst te kopen natuurlijk!
Ik vind hem zeer prettig weglezen hoor. Ik ga er lekker snel doorheen, in ieder geval. En je hoeft De Schaduw Van De Wind niet eerst te hebben gelezen om dit verhaal te kunnen volgen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')