abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:22:20 #1
107521 Furia
snoopy weer
pi_69302994
Toen ik nog niet op zoek was kwam ik alleen maar mooie inrichtingen en kleurencombinaties tegen, maar nu ik echt wat nodig heb kan ik helemaal niets vinden

Ik wil graag twee ruimtes opknappen, een kantoorruimte en een vergaderruimte. Voor het kantoor wil ik in ieder geval graag zo'n mooie, warme chocoladebruin gebruiken en voor de vergaderruimte een chique robijnrood. Maar wat doe je nu waar? Doe je die kleur op alle vier de muren? En wat met het plafond? En de balken op het plafond? Als je bijvoorbeeld vier chocoladebruine muren hebt, dan is een chocoladebruin plafond met chocoladebruine balken weer net even iets teveel van het goede, maar een wit plafond staat ook weer voor geen meter.

Ook de vloer ben ik nog niet uit: het liefst heb ik vloerbedekking, dat vind ik gezellig Maar hout mag ook, alleen zeil is echt een grote no-go.

Iemand een idee hoe ik met deze twee kleuren twee mooie, sfeervolle, warme ruimtes kan maken?

Hier en hier trouwens de kleuren
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:26:19 #2
238900 Koekz
Der Meister
pi_69303175
Je zou de muren de kleuren kunnen geven die je aangaf en de plafonds gewoon wit. Dat wisselt wat af
En een licht tapijt dat niet te dik is er op zou er imho ook wel super uit zien. Anders kan je eventueel ook een laminaatje op gooien.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:27:19 #3
107521 Furia
snoopy weer
pi_69303217
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:26 schreef Koekz het volgende:
Je zou de muren de kleuren kunnen geven die je aangaf en de plafonds gewoon wit. Dat wisselt wat af
En een licht tapijt dat niet te dik is er op zou er imho ook wel super uit zien. Anders kan je eventueel ook een laminaatje op gooien.
Zou dat er niet vreemd uitzien? B.v. vier bruine muren en een wit plafond? En wat zou je dan met de balken doen, ook wit?
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:34:04 #4
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_69303482
je zou 1 muur bruin kunnen doen. De andere muren een lichtbruine tint en de balken ook choco bruin. Wanneer je 4 muren choco bruin maakt zit je zo in een donker hol!! Vind ik dan..
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:42:28 #5
107521 Furia
snoopy weer
pi_69303823
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 20:34 schreef Joe-Momma het volgende:
je zou 1 muur bruin kunnen doen. De andere muren een lichtbruine tint en de balken ook choco bruin. Wanneer je 4 muren choco bruin maakt zit je zo in een donker hol!! Vind ik dan..
Daar is idd ook weer wat voor te zeggen Ik was al even naar plaatjes aan het zoeken waar ze in ieder geval dat soort kleuren gebruikten, maar zelfs het www geeft nog niet echt thuis.
pi_69304916
Als je alles donker maakt, dan lijkt het allemaal zo klein te worden. Beter 1 of 2 muren donker en de andere licht. Ik heb trouwens "Flexa ontspannen" uit de voel je goed serie op de muur, ook chocobruine kleur, gebruik ik als muur om televisie tegenaan te zetten waardoor het wat meer rust geeft aan mijn ogen.

Plafond zou ik persoonlijk altijd licht van kleur houden
pi_69337485
Vier muren in één kleur vind ik over het algemeen wat 'heavy' ogen.

Heb zelf in mijn woonkamer drie wanden wit, één oranje/rood.
In m'n slaapkamer drie wanden wit, één limegroen met witte banen daarop.

Bij chocoladebruin zou het denk ik mooier zijn als de andere drie in een lichte kleur bruin zouden zijn... Bijv. zandkleur, naturel, creme??

Verder zou ik gaan voor een houten vloer, staat mooi bij bruintinten en het is natuurlijk veel beter schoon te houden dan vloerbedekking. Voor het 'warme' gevoel kun je altijd nog een vloerkleedje neerleggen. Die kun je dan ook weggooien als ie vies is.
pi_69385338
Heb net alle plafonds in huis gedaan met Ral 9010... Is net van het witte af en mijns inziens een van de mooiere kleuren voor plafonds...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')