abonnement Unibet Coolblue
pi_69250004
Even voor de goede orde. Afzeik-topics zijn er genoeg, complimenten-topics zijn er ook al, nu is het tijd voor het tips-topic. The Bunker is bijna afgelopen en wij streamers hebben vast allemaal dingen gezien die beter hadden kunnen gaan. Dus: genoeg gezeken; plaats hier je tips, al dan niet onderbouwd, voor de regie en redactie.
Het is niet de bedoeling dat we hier weer in discussie gaan, laten we het overzichtelijk houden zodat men er ook iets mee kan.

Ik heb er alvast een paar.

1. Deel vaste taken uit. In mijn optiek minder kans op fouten en meer duidelijkheid over wie wat doet en waarom.
2. Geef iemand de dagtaak het discussieplatform continu nauwlettend in de gaten te houden en de kritiek overzichtelijk samen te vatten voor de redactie.


Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  donderdag 21 mei 2009 @ 01:56:08 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69250124
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2009 @ 02:24:18 #3
128220 Peter6000
pi_69250487
De publiciteit

Ik heb het idee dat er nu een klein aantal diehard RLS-fans kijken, waarvan ook nog eens een deel gratis. Wil je DBO succesvol maken zul je toch echt een toevoer moeten hebben van nieuwe users.

  • Veel meer werk maken van publiciteit, via internet, en via traditionele media.

    Het concept

    Het unieke van DBO is de kijkersinvloed, dat de deelnemers levende tamagotchi`s zijn, die je in een Real Life Game bestuurt.

  • Gewoon blijven streven naar hetgeen je nu ook streeft: You Control, de kijker bepaalt
  • Geen uitspraken meer doen over 'Back to Basic' (geen enkele beïnvloeding van de overlevers leidt tot saaiheid)
  • Blijven communiceren met het forum, als maker aanspreekbaar zijn

    De website:

    Als je uitgaat van het idee dat je als kijker de deelnemers bestuurt, is een website waarop je ze kan besturen natuurlijk eigenlijk je basis.
    Onduidelijke beschrijvingen van duels, en een volkomen nutteloze boodschappenlijst kunnen in DBO2 natuurlijk echt niet meer.


  • Polls moeten constanter: een duidelijke beschrijving wat de Poll inhoudt, een duidelijke omschrijving van de sanctie of beloning, een duidelijk sluitingstijdstip, een duidelijk ingangstijdstip van de maatregel, en de garantie dat dit niet wordt afgepakt: dit laatste door de lopende sancties/ beloningen ook bij te gaan houden op de site.
  • Een constant bedieningspaneel waarop je water, elektriciteit, licht, boodschappen, luchttijden etc kan regelen.

    Maanvis heeft hierover een goed concept uitgewerkt: The Bunker V2: Ultimate Control and Transparence

    Nog wat losse flodders:

  • Tijdens DGK hebben de users van Nowlive erg veel geld besteedt aan dat programma, nu heb ik het idee dat ze het afkraken en nauwelijks meebetalen. Als je een manier vindt om hun erin te betrekken, of ze weet te overtuigen dat het fair is iig wat mee te betalen heb je extra inkomsten.

  • Inschatten van het effect van acties: Die 24-uur verwenpartij van Marielin leidde tot het gunnen ervan door de mede-overlevers, een aantal nachten slaapgebrek leidde tot makke lammetjes (ipv onderlinge irritaties en/ of een opstand tegen de redactie): het verkleinen van de karakters ipv het vergroten, zoals Akveor treffend verwoordde. Geheime opdrachten leiden al snel tot een stilzwijgend okay vinden door de mede-overlevers.
    Volgens mij was er in alle 3 de gevallen op een ander effect gehoopt.
    Moet je dingen op zijn beloop laten, of toch expertise van een gedragsdeskundige inhuren, om tot een optimaal effect van mindfucks te komen.
    Hoe voorkom je dat de overlevers zich teveel bewust zijn van dat ze in een spel zitten, en er eigenlijk bovenstaan, ipv erin.

  • Het stemsysteem is zeer goed bedacht, houden zo

  • Iets meer naakt mag wel hoor, het is 2009

  • 2 streams zijn zeker te prijzig?
  • pi_69250541
    tvp
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
    pi_69250926
    • Een via een Poll gegund artikel mag niet meer afgenomen worden.

    • Maximum stellen aan het te besteden aantal credits per streamer per dag om zo de streamers met een klein budget tegemoet te komen en de kapitaalkrachtigen niet meer in staat zijn om de overwinning te kopen

    • Een goed schema maken voor opdrachten, zodat overlevers redelijk gelijke opdrachten krijgen en evenredig belast worden gedurende de vier weken, rekening houden met het geslacht. Eén en ander op een dusdanige wijze in elkaar steken dat de volgende opdracht de eerste niet in de weg kan zitten of vice versa.

    • De hoofdprijs blijft de hoofdprijs, daar niet aan gaan tornen middels strafkortingen ed.

    • Er geen kinderachtige soap van maken

    • Duidelijke taakverdeling afspreken met de crew, beter overdragen en minder ad hoc

    • Een agenda op de site met tijden waarop de streamer één en ander kan verwachten zodat ze niet blijven streamen tot in de kleine uurtjes waarbij irritatie ontstaat omdat er niets gebeurt

    • Geen credits gaan melken bij Polls, het totaal aantal credits dat gekocht wordt wordt er vast niet meer door. Alles wat mensen nu besteden aan Polls besteden ze minder aan een exit. Leuker is het als een Poll gratis is, dat trekt en bindt streamers.

    • De optie om tegen een meerprijs een tweede stream te kopen.

    • Kijk goed wanneer er de meeste kijkers zijn. Een actie ’s nachts organiseren lijkt leuk, maar als het maar voor twintig streamers is, dan heeft het weinig rendement. En al helemaal als de overlevers daardoor overdag suf zijn en niet iets goeds kunnen bieden aan een groot aantal streamers.

    • Schrap de dagboekfunctie, niemand leest het?

    • Oudere bewoners

    • Probeer jezelf, als crew, zo min mogelijk onderdeel te laten zijn van het spel.

    • Geef overlevers een time-out kaart die ze naar believen kunnen inzetten waarbij ze de standaard uitrusting gegund wordt gedurende die time-out periode (niet te overrulen door iemand)

    • Geef overlevers een de mogelijkheid tot het geven van een rode kaart aan een medespeler, waarbij die op minimale uitrusting komt te zitten gedurende een x periode (niet te overrulen door iemand)

    • Werk de site nóg beter bij, sowieso beter en duidelijker communiceren. Verzin de communicatie vooraf bij zoveel mogelijk items, zodat je er zeker van bent dat je niets vergeten bent waardoor er ruis kan ontstaan

    • Streamers mogen niet vaker dan één keer per dag bellen met de regie/redactie

    • Bedenk de sancties op zoveel mogelijk en bekende overtredingen/valkuilen vooraf, zodat streamers en bewoners weten waar ze aan toe zijn als overlevers overtreding x of y maken. Simpel, helder en transparant!

    • Geef de overlevers, in samenwerking met het forum platform, de mogelijkheid om een half uur per dag, op een vaste tijd, in één topic op bijvoorbeeld Fok! te kijken. In dat topic staan tips en trucks, geplaatst door streamers, om iemand aan te pakken of om te overleven. Iedere overlever heeft zijn eigen topic, dit wordt strak gemodereerd door Fok!, zodat er geen non-info of informatie die er niet in thuis hoort in staat. Streamers mogen wel de overlevers op het verkeerde been zetten met valse informatie. Het is aan de overlever om te filteren.
    pi_69251225
    Overlevers niet de hele tijd zelf de telefoon laten gebruiken voor elk wissewasje.
    En al helemaal niet om te zeuren of iets al gehaald is of niet. En of de sigaretten al komen.

    Voor andere artikelen, zoals bijvoorbeeld wcpapier, vuilniszakken, etc. een lijstje laten maken, en dat op een vast moment in laten leveren. Vast moment kan b.v. voor of na het eten zijn. [omdat ze geen klok hebben]
    pi_69257299
    -Stel meer van de website open voor de voor mensen die gaan abbo hebben: zoals de nieuwtjes, updates enzovoorts. dan heeft men een beetje een idee wat er zich afspeelt voordat men een abbo afsluit,

    -Maak een compilatie van de dag, zodat men dat terug kan kijken
    Follow your heart and your dreams won't be far behind
    Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
    pi_69260028
    laat die gasaanvallen maar fijn achterwege en in plaats van het steegje een battlefield waar twee ploegen het tegen elkaar opnemen en dus ook elke ploeg een eigen bunker of wat ervoor doorgaat.
    Lijkt me veel meer kans van slagen dan deze opzet.
    Op deze manier voorkom je saaie streams en blijven ze scherp, zo ook de streamer.
      donderdag 21 mei 2009 @ 14:30:49 #9
    130125 versabommie
    Hartelijke Bommenlegger
    pi_69260354
    sowieso meerdere ruimtes om ruimte te geven voor roddel en achterklapt. Bewoners moeten min of meer het gevoel hebben dat ze andere bewoners kunnen wippen door samen te heulen.

    Belangrijker: meerdere generaties in het hok en niet alleen maar relatief oppervlakkig jong onbeschreven gepeupel.

    De diversiteit was ruk, en ik heb weinig zin in streams na een jankend joch over zijn potje gel!
    Wie laat alle meisjes blozen? Da's Bommie in zijn lederhose!
    This is my imaginary warning light. If it starts blinking, a situation has 10 seconds to resolve itself before I flash white with anger and kill somebody!
      donderdag 21 mei 2009 @ 14:36:34 #10
    243135 5thencounter
    Shit, nog steeds hier..
    pi_69260521
    En een échte desolate lokatie, ze hebben de hele maand gewoon de Bovenburen kunnen volgen, dat is nauwelijks beklemmend te noemen...
      zaterdag 23 mei 2009 @ 10:59:14 #11
    238961 Stefan
    Leuker wordt het niet
    pi_69319692
    Ik vond TBO omvliegen. Na mijn zwaar kritische blik tijdens de kickoff ben ik 26 dagen aan het bunkerstreamen gegaan en met plezier. De 26 dagen vlogen om. Hier mijn opbouwende evaluatie.

    Kandidaten
    Had spannender gemogen. Marielin stak er met kop en schouders bovenuit, Eline was een muisje dat een spelletje speelde zo bleek gisteren (Zus Dido had instructies gegeven) Bobby was gisteren tijdens de party leuker om naar te kijken (hij roddelt graag) en Jeroen was er duidelijk om de boel te verstieren. Peter deed het leuker dan ik dacht. Renate is op FOK! leuker dan in de bunker. Pim was kleurloos en wist zo de finale te bereiken. Amber was ook prima verder.

    De redactie
    De redactie had veel te veel invloed. Ze hebben ook hier en daar gemanupuleerd en dat was niet de opzet: WE control The Bunker. De redactie wilde imho teveel zijn stempel drukken. IK had soms het idee dat er geen hoofdredactie was, was er wel maar het was soms als los zand.

    De Stream
    18.000 kijkers, niet per se betalende. Had de stream vrijgegeven en je had meer met credits binnengehaald, dat was en dat is mijn filosofie. Dat je op 1 IP mag kijken vind ik bizar. We leven in een mobiel tijdperk. Doe dan 1 1inlog only. Ik heb zelf 2 accounts gekocht maar alleen gekeken via de vrije stream. Stream deed het verder prima over het algemeen. Maar een tweede zou welkom zijn.

    De opdrachten
    Te vraag, slecht uitgewerkt. Je geeft iemand geen 200 meelwormen op brood, als je wilt dat mensen dat eten geef je er 15. De fietschallenge was heelmaal niet voorbereid. Ik heb het idee dat voor een TBO2 je van te voren 30 uitdagingen klaar moet hebben liggen die je zelf test!

    De polls
    Ook te vaag, je weet niet waarop je stemt vaak. Verder graag duidelijk een timer hoelang je nog mag stemmen.

    De regie
    Niet altijd even scherp. Zeker tijdens exits. En vannacht bleek dat er gewoon spiltscreen mogelijk is. Was goed geweest dat vaker te gebruiken.

    De COS
    Geweldig entertainent. Heb me bijna 300 topics goed vermaakt. Geen wanklank onderling, wel veel discussies.

    De prijzenpot
    Mijn stokpaardje. Je kunt niet 10k MINIMAAL NETTO beloven en dan geld uit de pot halen. Er is geen 10k van de bunker zelfs uitgekeerd. Er komt nog een bonus bij van FOK! en de cent per vote. Maar imho had op dei cheque 10K moeten staan.

    Wees duidelijk over het geld, de deelnemers halen dat voor jullie op namelijk.

    De website
    Fucking klantonvriendelijk. Polls mag je pas zien na een gekochte stem in te voeren, je kan zonder je aan te melden al helemaal niks zien. Je moet het hebben van mensen die zomaar op je site komen. Wees vriendelijk en geef ze zoveel mogelijk info zonder gedoe.


    Oja, en zet er een redacteur neer die de Nederlandse taal beheerst.


    TBO2?
    Welja, waarom niet? Wel heb ik wat opmerkingen. Doe er wat oudere deelnemers tussen. Wees eerlijker naar de kijker, leg duidelijk uit als je fouten maakt of waarom je iets beslist. Geef deelnemers eerlijk de kans een duel te winnen of geld voor de pot. Wees duidelijk over het geld. Lees beter in COS wat de kijker vindt. Er is wel 100x aangegeven dat je een feest niet 00.00 uur moet afbreken.

    Kortom
    Lees de opbouwende kritieken van de users (hier, maar ook op VOL en GP enzo) en van de mensen om je heen die je geen veer in de reet willen steken continu. Er is hard gewerkt, door B&B, door FOK! en de kijkers, maar uiteindelijk is het een commercieel project waarbij iedereen geld wil verdienen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Stefan op 23-05-2009 11:04:23 ]
    Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
    Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:11:06 #12
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_69319937
    ik ben het grotendeels eens met wat Stefan zegt .
    verder staan er bij mij maar 2 tieten op de balans... da's veel te weinig natuurlijk. ik wil meer tieten dus.
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_69319942
    Ik heb eigenlijk maar 1 tip. Zorg dat je voldoende tijd hebt voor de voorbereiding naar TBO2 en leg jezelf geen achterlijke deadline op waarbij de vloer dezelfde dag als de start nog moet drogen. Bereid veel polls en opdrachten voor. Probeer hiervoor al meteen de community te bereiken door de TBO1 streamers om input te vragen en werk dit vooraf goed uit.

    Laat je niet verleiden tot hak op tak oplossingen, maar durf gerust de boel plat te leggen zodat een opdracht wel goed uitgevoerd kan worden, vb de fietsen, neem een stap terug, luister naar de kennis van je deelnemers, loop terug naar boven en kom na overleg weer terug. De bewoners en streamers lopen niet weg. Beter iets goeds wat te laat is dan iets kuts wat op tijd is.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:15:59 #14
    177711 ThunderBitch
    "You know I Can"
    pi_69320034
    Een voorwaarde, voor mij althans, is controle door iemand die onafhankelijk is v.w.b. het stemmen en belangrijke polls.
    Het moment van stoppen met stemmen moet openbaar gemaakt worden en wel op de seconde (moet ook te volgen zijn uiteraard) dit om bij een close finish geen onduidelijkheden te hebben met het oog op mogelijke manipulatie.
    [b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
    *********************************************************************
    [b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
    pi_69320152
    De laatste opdrachten waren super en spannend om te zien, eerlijk ook.
    maar fase 3 en 4 vond ik niets, wat mij betreft was fase 2 de setting geweest voor de bunker, en niet dat zoetsappige zoals in het begin.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:29:47 #16
    173736 sunny16947
    het kan altijd erger
    pi_69320316
    Het is kleinschalig en ons kent ons. Zo ook tussen de kandidaten en de redactie. Bart vindt het misschien leuk om acteurtje te spelen, zijn stem te laten horen bij de deelnemers. Maar kreeg daardoor wel het gevoel dat de deelnemers hem niet serieus namen.

    Beter een onafhankelijk en onbekend persoon voor de telefoon en toneel/opdrachten. Kan Bart zich met zijn Hoofdredactiewerk bezig houden.
    host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
    Snooker is top!!!
    pi_69320650
    Trouwens, sloop dat steegje en zorg voor een battlefield zodat er geschoten kan worden en ze door een mijnenveld moeten gaan om iets van luxe binnen te halen wat aan de andere zijde ligt bijvoorbeeld

    schietwedstrijden, stormbaan, mijnen, granaatgooien, wachtlopen, dan worden fase 3 en 4 wel leuk mischien
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:46:08 #18
    212634 Ron.Burgundy
    Milk was a bad choice
    pi_69320681
    Ik zal op basis van de punten die Stefan aanhaalde ook even mijn mening geven over hoe het concept vormgegeven is uiteindelijk. Op de eerste plaats wil ik de makers van het programma een compliment geven voor het ondernemerschap en lef dat nodig is om iets op te starten en hiermee in het diepe te springen.

    Kandidaten
    Ik denk dat het contrast tussen de verschillende bewoners iets groter had mogen zijn, bijvoorbeeld qua leeftijd. Je moet niet allerlei rare uitersten bij elkaar zetten, maar een gezonde mix van mensen moet wel mogelijk zijn. Over hoe de bewoners waren is al meer dan voldoende geschreven.

    De redactie
    Doordat het concept bij aanvang onduidelijk was en, in mijn ogen, tijdens TBO nog op verschillende punten aangepast is ontstond er veel onduidelijkheid. Die onduidelijkheid leidde tot irritatie bij verschillende kijkers.

    De redactie moet tot op een bepaal niveau invloed hebben. Dit moet in de toekomst gewoon beter vastgelegd worden. De kaders waarbinnen de redactie opereert en de ruimte waarbinnen de kijker de vrijheid heeft om zijn stempel op het verloop van het programma te drukken moet véél beter gedefinieerd worden. Hiermee los je al gigantisch veel problemen op.

    Tevens zou ik een splitsing maken in mensen die het werk uitvoeren en mensen die het concept bedenken, zover dat mogelijk is binnen de organisatie. Vraag een aantal gebruikers op FOK! die goede feedback gegeven hebben en evalueer daarmee verschillende zaken.

    De Stream
    Ik zou de mogelijkheden onderzoeken om een extra (betaalde) stream in het leven te roepen. Deze stream moet uiteraard wel een duidelijke meerwaarde hebben en niet precies hetzelfde laten zien.

    Persoonlijk zou ik een stream ook niet tot één IP-adres beperken, naar mijn weten zijn er verschillende oplossingen die misbruik tegengaan.

    Ik zou daarbij wel zeker gaan investeren in een "dagsamenvatting" die iedere dag op de website komt te staan. Hierdoor kun je tijdens het programma kijkers nog bekend maken met het concept en over de streep trekken om eventueel een abonnement te nemen. In 5 minuten per dag kun je al een hele hoop laten zien en het is een soort van extra reclame die je in kan zetten (eventueel met sponsors aan het begin en eind van die samenvatting).

    De opdrachten
    Doordat het concept niet uitgewerkt was, waren de opdrachten ook niet uitgewerkt en in mijn ogen werd veel ad hoc bepaald. Het effect op de bewoners en op welke wijze dit interessant was voor de kijkers is volgens mij nooit onderzocht.
    Daarom is het belangrijk om een aantal opdrachten uit te werken die je eventueel in kan zetten, evalueer daarbij alle opdrachten van TBO1 en neem alleen de succesvolle mee naar een eventueel vervolg.
    Laat de bewoners ook in koppels af en toe opdrachten tegen elkaar uitvoeren, dat bevorderd het gevoel van competitie.

    De polls
    Net zoals het concept: onduidelijk. Het moet duidelijk zijn waar je op stemt en hoelang je mag stemmen. Ik heb zelf weinig tot geen gebruik gemaakt van de polls, dus kan er niet teveel over zeggen.

    De regie
    Het is een lastig karwei om een goede regie te voeren. Met een extra stream wordt het al snel iets complexer, maar ik denk dat het de beleving van de kijker ten goede kan komen.

    De COS
    COS is altijd het mooiste om te lezen Veel discussies, af en toe met een ietwat negatieve ondertoon. Ik neem aan dat iedereen die er postte zich goed vermaakt heeft en het beste voorheeft met het concept.

    De prijzenpot
    Zelfs het prijzengeld was onduidelijk. Communiceer gewoon duidelijk wat er te winnen valt en hoe de prijzenpot opgebouwd is.

    De website
    Mensen die het concept niet kennen en enige informatie willen over hoe het werkt en wie de bewoners zijn hebben helemaal niets aan de website. Je bent verplicht om eerst in te loggen en voor veel mensen is de drempel vrij hoog om een account aan te maken op een website.
    Ik begrijp niet waarom je deze informatie af moet schermen? Geef gewoon voldoende informatie en probeer hiermee bezoekers van je website over de streep te trekken om zich te registreren en uiteindelijk voor streams te betalen.

    Verder zou ik, ook in de toekomst, beter samenwerken met FOK!. De weblog van FOK! kan voor een periode best omgetoverd worden tot een plaats waar TBO extra aandacht krijgt. Waar geschreven dagsamenvattingen komen te staan etc.

    TBO2?
    Neem de tijd om TBO1 te evalueren en maak gebruik van de feedback die gegeven is op FOK! (en middels andere kanalen). Het belangrijkste punt van kritiek is dat het concept onduidelijk was en dat het voor zowel de makers en de kijkers niet duidelijk was waar de grenzen lagen. Baken duidelijk af hoe alles in elkaar steekt en communiceer dat voldoende. Tip: Laat het concept dat je hebt evalueren door mensen die er onbekend mee zijn. Juist die mensen moeten het concept duidelijk vinden en kunnen begrijpen.
    You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:46:09 #19
    1872 Jumparound
    bedankt voor de vis
    pi_69320682
    Ik zie zeker wel de potentie van TBO2, al was het alleen al om de opgebouwde kennis verloren te laten gaan.
    Ik kan me goeddeels vinden in Stefan, dat is denk de meest objectieve kijk die ik hier de laatste dagen gelezen heb. Ik weet niet of bart hier nog leest, maar ik mail hem zeker even dit topic door.

    Stefan, goed geschreven man!
    Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
    Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
    Ecosia
    ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
      zaterdag 23 mei 2009 @ 11:46:41 #20
    253400 Toverheks
    ZOEFFFFFFFF
    pi_69320694
    Al met al heb ik gewoon genoten van De Bunker, al zet ik mijn vraagtekens bij sommige zaken, vond het af en toe ook hilarisch amaturistich en dat leverde wel eens een glimlach op van mij.
    Vond de batle met de fisches echt leuk gedaan, de Eiffeltoren in elkaar plakken ook, maar een puzzel en weer lucifers voor het Logo, waar je weer 2 dagen zoet mee was met kijken vond dat to much en vrij saai.
    Wil wel een compliment geven aan degene die steeds de muziek uit zocht, goed gedaan en paste helemaal in het consept.
    Nou, ik hoop dat de makers en vrijwilligers nu lekker uitslapen, ze hebben wel 26 dagen gebuffeld en ze hebben het verdiend.
    Ook ben ik het eens met Stefan dat er niet alleen jongere in zo een prog. moeten zitten, ook oudere.
    OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
    pi_69320870
    Er wordt wel degelijk gelezen, geluisterd, en nagedacht bij TBO
    De veren worden na implantatie weer netjes verwijderd en opgeborgen.

    Na TBO1 komt er spoedig een evaluatie met verschillende betrokkenen en worden de eventuele wegen voor TBO2 besproken
    Er valt zat te bespreken imo
      † In Memoriam † zaterdag 23 mei 2009 @ 12:09:29 #22
    137949 Disana
    pi_69321294
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef fadingleo het volgende:
    Er wordt wel degelijk gelezen, geluisterd, en nagedacht bij TBO
    De veren worden na implantatie weer netjes verwijderd en opgeborgen.

    Na TBO1 komt er spoedig een evaluatie met verschillende betrokkenen en worden de eventuele wegen voor TBO2 besproken
    Er valt zat te bespreken imo
    Hoi Leo, heeft er iemand ook maar enig idee wanneer die tweede The Bunker zal plaatsvinden? Van mij mag het wel in de zomer hoor... of morgen
      zaterdag 23 mei 2009 @ 12:54:51 #23
    19440 Maanvis
    Centuries in a lifetime
    pi_69322237
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 11:52 schreef fadingleo het volgende:
    Er wordt wel degelijk gelezen, geluisterd, en nagedacht bij TBO
    De veren worden na implantatie weer netjes verwijderd en opgeborgen.

    Na TBO1 komt er spoedig een evaluatie met verschillende betrokkenen en worden de eventuele wegen voor TBO2 besproken
    Er valt zat te bespreken imo
    Mooizo
    Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
    Een gedicht over Maanvis
    Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
    pi_69322995
    Het belangrijkste moeten de verhaallijnen tussen de bewoners zijn, niet de setting, niet de opdrachten, niet een te langdurig verkleedpartijtje (leger toestand).

    Die opdrachten en verkleedpartijen moeten geen hoofdonderwerp worden ze moeten enkel gebruikt worden om het meeste uit de bewoners te halen.

    Zo een gas aanval is 1 keer leuk, maar als je ziet dat er bij de bewoners zelf niks gebeurd dan blijf ik echt niet geboeid kijken puur om de gasaanval toestand. Dan moet je gewoon stoppen en iets nieuws bedenken.

    Ook zou ik zover dat mogelijk is, 2 ruimtes in the bunker creëren, en ze volledige bewegingsvrijheid geven binnen the bunker. Dus wanneer zij willen de iso in de luchtruimte in.

    Op deze manier kan er over elkaar geroddeld worden, gaan mensen dingen zeggen die ze niet in het bijzijn van iedereen zouden zeggen. Dit maakt het juist spannend. Dan wordt het wachtte op confrontatie met elkaar etc.

    Verder niet om elke onbenulligheid gaan bellen met de bewoners, en anders dit gewoon onstream laten meeluisteren.

    Ook als mensen vrijwillig opstappen ze vervangen. Op deze manier wordt het nog steeds geen "wegpest"spelletje, want die persoon wordt dan vervangen. Voordeel is dat we mensen te zien krijgen die ervoor gaan en niet wachten tot ze weg worden gestemd.
    pi_69323560
    2 topics met evaluaties zijn gemerged.

    De bedoeling van dit topic is een evaluatie te plaatsen van de bunker, in al z'n facetten. Ik heb de slowchat weggehaald, daar is de slowchat voor. Als je wil reageren doe dat dan onderbouwd en niet met karige oneliners. Daarvoor zit toch echt teveel moeite in de evaluaties die er al staan.

    Reacties op deze post mogen in de feedback, hier weer verder met de evaluaties.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')