abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:00:05 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69194288
Joehoe
Wat een verrassing, net Caesarion op de mat gevonden. Hij is uit!
Ga direct beginnen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:27:09 #2
247052 HeldenHart
Moed der wanhoop!
pi_69195323
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Joehoe
Wat een verrassing, net Caesarion op de mat gevonden. Hij is uit!
Ga direct beginnen!

Meer info graag!
Heul erg anti-heul!
  dinsdag 19 mei 2009 @ 17:29:22 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69195404
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 17:27 schreef HeldenHart het volgende:

[..]

Meer info graag!
Zoals?
quote:
Beschrijving
Tijdens zware winterstormen ontlaadt de Noordzee zich op de kust van East Anglia, beetje bij beetje verdwijnt het land in de golven. Op de klif woont Ludwig Unger met zijn moeder, na iedere winter is de zee hun huis een beetje dichter genaderd.
Ludwig komt voort uit het huwelijk van twee beroemdheden, en was voorbestemd van hun beider talenten de vermenigvuldiging te zijn. In de ambitieuze dromen van zijn moeder is hij concertpianist. Nu speelt hij voor zijn geld in hotelbars, en vertelt in drie nachten zijn levensverhaal aan een vrouw.
De zoon van Julius Caesar en Cleopatra werd Caesarion genoemd, kleine Ceasar. Het is ook de koosnaam die Ludwig Unger van zijn moeder krijgt. Caesarion is een geschiedenis over schoonheid en verval, over de trouw van een kind en de ontrouw van zijn ouders, en ten slotte, wanneer deze dingen zijn verteld, over het belang jezelf ten offer te brengen.

Tommy Wieringa (1967) schreef onder meer de romans Alles over Tristan (Halewijnprijs 2002) en Joe Speedboot (Bordewijk-prijs 2006). Zijn reisverhalen werden gebundeld in Ik was nooit in Isfahaan. Tommy Wieringa schrijft voor de kunst- en literatuurpagina's van NRC Handelsblad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69252586
Ik ben gisteren begonnen - heb nog niet zoiets van......nou dat ik heb van.......eh.........joepie lezen, zeg maar.
pi_69377994
Kluun was er lovend over op 3fm maar ik word er ook niet echt warm of koud van moet ik eerlij kzeggen
pi_69430489
Godver de godver, ik was op pagina 240 en ben hem vandaag verloren. Waarschijnlijk bij de lunch in de Koninklijke Bibliotheek, daar viel mijn tas op de grond.

Wilde ik de trein verder lezen, had ik hem niet meer Was juist zo blij dat ik al zo ver was want ik vind het een opgave en huiswerk, dit boek. Het begon nu een beetje te lopen maar ik heb er nog weinig plezier aan beleefd. Piet, kom je jouw exemplaar even brengen als je hem uithebt.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:24:36 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69430633
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef SCH het volgende:
Godver de godver, ik was op pagina 240 en ben hem vandaag verloren. Waarschijnlijk bij de lunch in de Koninklijke Bibliotheek, daar viel mijn tas op de grond.

Wilde ik de trein verder lezen, had ik hem niet meer Was juist zo blij dat ik al zo ver was want ik vind het een opgave en huiswerk, dit boek. Het begon nu een beetje te lopen maar ik heb er nog weinig plezier aan beleefd. Piet, kom je jouw exemplaar even brengen als je hem uithebt.
Heb dat eens met een Harry Potter gehad, daar was ik halverwege en liet hem in de bus liggen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69430690
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb dat eens met een Harry Potter gehad, daar was ik halverwege en liet hem in de bus liggen.
Boudwijn Buch, direct nadat ik hem gekocht had. Maar dat is minder erg dan dat je er al in begonnen bent.
Hoe ver ben jij in Tommy?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:27:15 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_69430767
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Boudwijn Buch, direct nadat ik hem gekocht had. Maar dat is minder erg dan dat je er al in begonnen bent.
Hoe ver ben jij in Tommy?
Nog niet erg ver, kom er niet aan toe.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_69519382
Ik vond hem errug goed moet ik zeggen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 07:39:58 #11
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_69547047
Ik vind de foto alvast briljant.
...dass wir fliegen.
pi_69588700
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:22 schreef SCH het volgende:
Godver de godver, ik was op pagina 240 en ben hem vandaag verloren. Waarschijnlijk bij de lunch in de Koninklijke Bibliotheek, daar viel mijn tas op de grond.

Wilde ik de trein verder lezen, had ik hem niet meer Was juist zo blij dat ik al zo ver was want ik vind het een opgave en huiswerk, dit boek. Het begon nu een beetje te lopen maar ik heb er nog weinig plezier aan beleefd. Piet, kom je jouw exemplaar even brengen als je hem uithebt.
Kan niet zeggen dat dit het boek aantrekkelijker maakt om te gaan lezen en toch ga ik het waarschijnlijk wel lezen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_69636147
Ben er nu in bezig maar mwoaah, niet echt denderend ofzo.
pi_69989202
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:54 schreef KdR het volgende:
Ben er nu in bezig maar mwoaah, niet echt denderend ofzo.
Mij kan 't ook niet erg boeien. Beetje langdradig gezeik van Tommy, had meer actie en humor van hem verwacht

Heeft iemand 't al uit...?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_69989377
Ben nu in de nieuwe Gerbrand Bakker begonnen, is overal afgekraakt
pi_69990343
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:08 schreef SCH het volgende:
Ben nu in de nieuwe Gerbrand Bakker begonnen, is overal afgekraakt
Klopt, ik las negatieve recensies in Parool en Volkskrant. Maar goed, dat zijn recensenten, die beoordelen zo'n boek anders (en vaak strenger) dan de gewone lezer. Wat denk je, is 't wat?
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_69990427
Leuker dan Wieringa tot nu toe.
pi_69990991
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:44 schreef SCH het volgende:
Leuker dan Wieringa tot nu toe.
Dat is nog geen aanbeveling Wieringa is met Caesarion een compleet nieuwe weg ingeslagen, heb ik de indruk, en dat is wel lef hebben na het succes van Joe Speedboot. Uit de recensies begreep ik dat Bakker juist op herhalingsoefening is gegaan. Een boek dat lijkt op 't vorige maar dat minder goed geslaag is, ga ik niet kopen. Dan liever Wieringa's gewaagde experiment
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_70014800
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:03 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Mij kan 't ook niet erg boeien. Beetje langdradig gezeik van Tommy, had meer actie en humor van hem verwacht

Heeft iemand 't al uit...?
Ik heb hem inmiddels uit, weliswaar met wat moeite. Het is allemaal erg ambitieus en zit propvol verwijzingen naar van alles en nog wat om over alle symboliek nog maar te zwijgen en dat komt de toegankelijkheid en leesbaarheid niet ten goede. Daarnaast had ik het idee dat met wat geloofwaardiger personages het boek een stuk indringender en meeslepender had kunnen zijn.
pi_70019505
quote:
Op maandag 15 juni 2009 03:38 schreef KdR het volgende:

[..]

Ik heb hem inmiddels uit, weliswaar met wat moeite. Het is allemaal erg ambitieus en zit propvol verwijzingen naar van alles en nog wat om over alle symboliek nog maar te zwijgen en dat komt de toegankelijkheid en leesbaarheid niet ten goede. Daarnaast had ik het idee dat met wat geloofwaardiger personages het boek een stuk indringender en meeslepender had kunnen zijn.
Pretentieus, dus

Toch jammer. Joe Speedboot had wmb genoeg diepgang, maar blijkbaar wilde Wieringa laten zien dat-ie meer te bieden had
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
pi_70109776
Ik vond Joe Speeboot een goed boek, maar het lijkt wel alsof Wieringa zichzelf nu een repertoire aan gebaartjes heeft aangeleerd. 'Caesarion' is een kitschfestijn.
pi_70211916
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:41 schreef Revolverheld het volgende:

[..]

Klopt, ik las negatieve recensies in Parool en Volkskrant. Maar goed, dat zijn recensenten, die beoordelen zo'n boek anders (en vaak strenger) dan de gewone lezer. Wat denk je, is 't wat?
Ach ze kunnen het niet hebben dat hij z'n kunstje nog een keer herhaalt. Maar waar je goed in bent dat moet je vooral blijven doen dunkt me.
Ik weet het ook niet
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:11:02 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70560314
Ik vond hem prachtig, hij is heel anders in stijl als Joe Speedboot. Ik vind het een prachtige beschrijving van de relatie van een zoon met een moeder, en het gevoel geen thuis te hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:17:02 #24
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_70562772
Nou, toch fijn dat er tenminste íemand optimistisch is.
...dass wir fliegen.
pi_70563995
Gelukkig maar Piet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')