abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:18:53 #176
232423 bas8090
love 80 and 90
pi_78106366
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:12 schreef Martijn-Adrina het volgende:
Beste Forumleden,

Leuk dat er nog zoveel interesse is de achtergrondmuziek van B&A.
Regelmatig komen er via de Adriaan-Homepage vragen binnen m.b.t. deze muziek.
De meeste vragen kan ik beantwoorden of ik stuur ze door naar forums zoals deze.

Ook wordt er regelmatig gevraagd: Welke muziek wordt gebruikt als Bassie op de lopende band zijn koffer achterna gaat in 'Het geheim van de sleutel'?

Tot vandaag kon ik geen antwoord geven op deze vraag. Maar afgelopen weekend kwam er een mail binnen van een muziekliefhebber die de titel gaf van deze muziek. Het gaat om een gedeelte van:

'Prelude To The Afternoon Of A Faun' van het album 'Prelude' van Deodato

Op ongeveer 1.50 begint de muziek die gebruikt is.

Dit wilde ik jullie niet onthouden. Veel succes met het zoeken naar de ontbrekende muziek.

Met vriendelijke groet,

Martijn Passchier
Adrina Produkties BV
Heel erg bedankt Martijn, mijn hele dag is gelijk weer goed! Intussen zoek ik verder naar het kofferbak nummertje en de spaanse muziek van lanzarote. Die zou ik nog is graag vinden.




Maar bedankt!

Groeten Bas
pi_78690060
Ongelooflijk bedankt Martijn, ik zocht dat nummer al een tijdje... Maar nooit gevonden,dus ben erg blij, maar erg ironisch zag die plaat paar weken terug nog in de kringloop winkel
Hopelijk komen we binnenkort erachter hoe de Kofferbak- en Lanzarote nummers heten
"Wat Zeg Ie?"
pi_78744240
Ik heb weer wat gevonden! Ik volg al gelange tijd dit forum en ik vind het geweldig, ik spaar al erg lang allerlei achtergrondmuziekjes van B&A en vind het geweldig dat jullie allemaal met mij mee doen! Geweldig wat er hier allemaal gevonden wordt!

Maar nu heb ik iets gevonden wat bij mijn weten nog door niemand gevonden is. Volgens de meesten wordt de versie van Rhythm Heritage - Theme from S.W.A.T. gebruikt in de Bassie en Adriaan serie. Dat is echter niet waar, in de serie hoor ik een duidelijk verschil, het verschil is niet heel groot, maar het is er wel. Nu was ik vanmiddag youtube aan het afstruinen en kwam opeens deze versie tegen van T.H.P. Orchestra. En ja hoor, dit is de juiste versie!

Luister en huiver!



Ben
pi_78833770
Wow je hebt gelijk, en wij allemaal maar denken dat die al boven water was
7" Vinyl erbij besteld via ebay

Zou iemand trouwens voor me de twee Aad Klaris nummers van de eerste pagina kunnen uploaden, de links zijn dood

EDIT: Geen achtergrond muziek, maar de orginele intro die Aad Klaris had gemaakt die werd gebruikt voor de shorty's staat nu op youtube, inclusief outro en intrumentaal versie.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 18% gewijzigd door shadyelgeritli op 07-03-2010 22:17:56 ]
"Wat Zeg Ie?"
pi_78875433
Weet iemand toevallig al wie de artiest is van het Kofferbak thema?
Ik denk zelf aan Rick Van Der Linden.....
pi_78889074
Dat is juist het probleem niemand weet wie het is
Maar ik zelf denk geen Rick van der Linden, heb aantal platen van hem en nog nooit nummer voorbij horen komen
"Wat Zeg Ie?"
pi_78894467
Balen dat niemand dat weet.
Heb al mailtjes verstuurd naar Adriaan EN Bassie, denk dat straks aad klaris en Bert Smorenburg volgen.....
Is van belang!
pi_78900498
Ik betwijfel of Bas en Aad het zelf weten, Aad heeft bekend dat hij tijdens het monteren van de serie nauwelijks bijgehouden wat hij allemaal had gebruikt. Dus de meeste nummer zijn daardoor zo goed als onbekend... Als je in de NOS archieven naar alle platen zou luisteren kom je ze zonder twijfel wel tegen!
Maar ik wil niet weten hoeveel platen dat zouden kunnen zijn
"Wat Zeg Ie?"
pi_78905254
Dit is de spaanse gitaar van lanzarote op youtube

  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:46:21 #185
232423 bas8090
love 80 and 90
pi_78932731
Ja het is echt balen dat niemand het weet, heb met een andere gast op het kofferbak muziekje ooit wat geld gezet, maar dat lukt ook niet.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:47:12 #186
232423 bas8090
love 80 and 90
pi_78932770
quote:
Op maandag 8 maart 2010 18:48 schreef shadyelgeritli het volgende:
Ik betwijfel of Bas en Aad het zelf weten, Aad heeft bekend dat hij tijdens het monteren van de serie nauwelijks bijgehouden wat hij allemaal had gebruikt. Dus de meeste nummer zijn daardoor zo goed als onbekend... Als je in de NOS archieven naar alle platen zou luisteren kom je ze zonder twijfel wel tegen!
Maar ik wil niet weten hoeveel platen dat zouden kunnen zijn
Ik wil eerdaars wel is gaan zoeken daar, de Plaaggeest muziek moet daar ook vanaaf komen.

Groeten Bas
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:58:10 #187
232423 bas8090
love 80 and 90
pi_78933221
En Klaris herkent zijn muziek niet echt meer, heb hem ooit geprobeerd te bellen, maar dat lukt niet:P hij nam niet op.
pi_79074529
Weten jullie de telefoon nummer van Klaris
Ik zou die gozer dolgraag eens willen ontmoeten, maar ja die man heeft ook wel recht op rust op zijn leeftijd
"Wat Zeg Ie?"
pi_79190798
Ooit wel eens opgevallen dat het introliedje van Bassie & Adriaan begint met "Alles is voor Bassie"? Mij nooit...

Bekijk "Bassie & Adriaan - Intro onder de Loep" op YouTube
pi_79278052
Ik zou toch nog graag binnenkort de 2e CD met Smorenburg-achtergrondmuziek willen kunnen kopen.
Er ontbreken toch echt een paar leuke nummers op de 1e CD...
Zullen we met z'n alle mailen naar Aad?
pi_79290745
tvp
pi_79304077
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:18 schreef DennisvScha het volgende:
Ik zou toch nog graag binnenkort de 2e CD met Smorenburg-achtergrondmuziek willen kunnen kopen.
Er ontbreken toch echt een paar leuke nummers op de 1e CD...
Zullen we met z'n alle mailen naar Aad?


Aad van toor's reactie op vele verzoek om tweede CD uitte brengen
quote:
Van heel veel fans krijg ik de laatste tijd de vraag, “Is het waar dat er nog een 2e soundtrack cd met de achtergrond muziek van Bassie en Adriaan komt?” En mijn antwoord is nee. Die CD komt er niet en wel voor de volgende reden. Tegenwoordig is 'illegaal' downloaden van muziek zo normaal geworden dat het bijna onmogelijk is om ook maar een klein deel terug te verdienen van de onkosten die gemaakt worden om zo’n CD te produceren. En dat is niet alleen met onze CD’s. Slechts 10 procent van alle CD’s wordt gekocht en 90 procent wordt min of meer illegaal gedownload. Dat is ook de reden dat er steeds minder nieuwe CD's worden uitgebracht van andere artiesten.
Al zou ik er ook eeentje dolgraag willen zien... Ik wil die Dreigende Bellen en Thema Zenuwachtig =\
"Wat Zeg Ie?"
pi_79308539
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 17:59 schreef shadyelgeritli het volgende:

[..]

Aad van toor's reactie op vele verzoek om tweede CD uitte brengen
[..]

Al zou ik er ook eeentje dolgraag willen zien... Ik wil die Dreigende Bellen en Thema Zenuwachtig =\
Ja, ik heb zijn reactie gelezen... beetje jammer!
IK WIL DIE CD ZO GRAAG HEBBEN!
pi_79335596
Als ik kijk op www.pebbletv.nl en dan in die serie balk. Bassie en Adriaan: de plaageest aan klik hoor je tijdens als bassie in die badkuip zit ook zoon achtergrondmuziekje. ik heb dat liedje nog niet kunne vinden via dit forum. Mischien hebbe jullie hem al en heb ik het niet gezien. Dat liedje hoor je ook bij een stukje als b&a gaan eten en met die vrachtwagenchaffeurs. ook als de plaageest met zen ladder weg ren van adriaan.
pi_79809320
De videoband van Reis Vol Verrassingen deel 2 - Op Zoek In San Fransisco omgezet en leuk deuntje tegengekomen... Niet 100% zeker of het Klaris is, maar denk het haast wel... Ook bevat het een deuntje wat (als ik het goed heb, mis nog twee banden) maar één keer gebruikt is, en dat is op de plaatst in het filmpje... Enjoy!

Bekijk deze YouTube-video
"Wat Zeg Ie?"
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:24:26 #196
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_79812122
Deze werd verder alleen nog gebruikt in de nabewerking van het hoorspel "De Verdwenen Schat". Zal dus vast wel Klaris zijn.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_79812770
Leuk topic dit!

Ik zoek ook nog een nummer.
Ik weet dat het van Vangelis is, en het kwam voor in de de Huilende Professor.
(het zijn niet diegene die al in dit topic stonden, misschien dat ie ergens anders wel staat)

Iemand?
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:40:46 #198
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_79812986
"Spiral", "Life of Antarctica" of "Other Side of Antarctica".
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_79813131
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:40 schreef Frey het volgende:
"Spiral", "Life of Antarctica" of "Other Side of Antarctica".
Snelle reactie!

Het was dus spiral, bedankt
pi_79915544
Geen achtergrondmuziek, maar wel awesome Klaris intro/outro van De Verzonken Stad. Dus de versie met die gitaar of wat het ook is Ik ga binnenkort de torrent met de meeste muziek updaten emt de nieuwe gevonden nummers en alles (echt alle) intro's en outro's van Klaris en Smorenburg

[youtube]http://www.youtube.com/user/BassieAdriaanVids?feature=mhw5#p/u/0/kmN6ZSdXbgQ[/youtube]

Edit:
Heb het Plaaggeest thema nummer geript van de VHS en ben momenteel aan het werk door alle fragmenten te gebruiken om er één perfecte "reconstructie" van te maken .

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 13% gewijzigd door shadyelgeritli op 03-04-2010 23:49:37 ]
"Wat Zeg Ie?"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')