abonnement Unibet Coolblue
pi_69057160
pi_69057389
Adelaar zou een goede coach zijn en past wel bij Sparta denk ik.
Ik ben ook benieuwd of Strootman en Falkenburg blijven. De Fauw kan je goed gebruiken bij Sparta, zeker nu hij wat ouder is en meer ervaring heeft. En eigenlijk moet je hopen dat Roda degradeert zodat je daar een beetje goedkoop kan shoppen (Kah? Hadouir wellicht?).
X
pi_69057480
Volgens mij staan Kah en Hadouir ook in de belangstelling van Utrecht, maar wie eigenlijk niet op het moment.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:05:39 #4
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69057716
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgens mij staan Kah en Hadouir ook in de belangstelling van Utrecht, maar wie eigenlijk niet op het moment.
Hadouir niet, Booy gaf aan het geen speler voor Utrecht te vinden.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:08:48 #5
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_69057839
Hadouir mogen jullie komen halen voor een prikkie. Maar van Kah moet iedereen afblijven!! Is de enige betonhapper die we hebben!!

En @ Alulu: Alleen de Fauw heeft een "bij degradatieclausule" in zn contract. Voor de andere spelers moet gewoon betaald gaan worden.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_69058031
Adelaar is een verongelijkt mannetje met meer woorden dan prestaties, hoewel hij het de laatste maanden thuis met Volendam best goed deed.

Mja, ik mag 'm gewoon niet.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:14:36 #7
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69058055
En het is officieel.
quote:
Sparta haalt Adelaar naar Kasteel

Frans Adelaar blijft werkzaam in de Eredivisie. De oefenmeester, die onlangs met FC Volendam degradeerde naar de Jupiler League, heeft vrijdagmiddag zijn handtekening gezet onder een tweejarig contract bij Sparta Rotterdam. Dat meldt de club op haar website. Het is niet bekend of er een transfersom is betaald.

Met dit nieuws komt een einde aan de ellenlange zoektocht van Sparta naar een opvolger van de naar FC Utrecht vertrekkende Foeke Booy. De Rotterdammers werden in de voorbije weken al met diverse namen in verband gebracht en spraken ook met enkele kandidaten, maar konden pas vrijdag de naam van een nieuwe trainer bekendmaken.

Adelaar heeft er een jaar in Volendam opzitten. De trainer, die eerder werkzaam was bij FC Utrecht, Akratitos, De Graafschap en ADO Den Haag, nam vorig jaar zomer het stokje over van Stanley Menzo en had de eer om de Noord-Hollanders te leiden in de Eredivisie. Ondanks een knappe comeback wist hij zich met zijn ploeg echter niet te ontworstelen aan rechtstreekse degradatie.
pi_69058117
Goed nieuws
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:16:40 #9
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69058142
Inderdaad. Toppertje hoor die Adelaar. Dit jaar nog Volendam laten degraderen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:17:42 #10
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_69058179
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:16 schreef Kopbal het volgende:
Inderdaad. Toppertje hoor die Adelaar. Dit jaar nog Volendam laten degraderen.


onverdiend en hij liet mooi spel zien
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_69058194
Wel een goede keuze denk ik. Toch wel iemand met een positieve benadering en oog voor de jeugd. Kan op dezelfde weg verder als Booy.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:18:15 #12
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69058202
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:17 schreef Fortitudo het volgende:

[..]



onverdiend en hij liet mooi spel zien
Nou en, resultaten tellen in het voetbal.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:19:06 #13
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69058231
Die ex utrecht trainers zijn populair
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_69058341
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:18 schreef Kopbal het volgende:

Nou en, resultaten tellen in het voetbal.
Ik denk dat elke trainer met dit elftal was gedegradeerd. Beetje flauw om dat nou een wanprestatie van Adelaar te noemen. Jullie held Mario Been was net zo goed gedegradeerd.
pi_69058359
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:18 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Nou en, resultaten tellen in het voetbal.
Als hij het potentieel uit de groep van Sparta haalt zoals hij dat uit die van Volendam haalde, zulen ze ook wel resultaten halen hoor.
Australian Open - 2004, 2006, 2007, 2010, 2017, 2018 - - - - Wimbledon - 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2009, 2012, 2017 Roland Garros - 2009 US Open - 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
----
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:23:18 #16
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_69058398
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:21 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik denk dat elke trainer met dit elftal was gedegradeerd. Beetje flauw om dat nou een wanprestatie van Adelaar te noemen. Jullie held Mario Been was was net zo goed gedegradeerd.
Misschien wel waar, maar men moet niet doen alsof het een toptrainer is omdat hij het zo geweldig heeft gedaan bij Volendam. Hij is namelijk gewoon gedegradeerd. Ook heeft hij een maandje geleden zijn contract verlengd bij Volendam. Het is dus ook nog eens een onbetrouwbare trainer.
pi_69058430
Dat laatste ben ik wel met je eens. Had niet verwacht dat hij zou verkassen.

En een toptrainer is hij zeker niet, maar wel goed genoeg om Sparta aan het ballen te krijgen denk ik.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:47:15 #18
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_69059350
Zijn teams zijn wel altijd supergemotiveerd, en tactisch moet je Adelaar niet onderschatten, hij was wel degene die de open rechterflank had bedacht toen bij ons. (met Kuijt en Vreven die daar om en om in doken)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_69060864
Schandalig van Adelaar hoor, weg te gaan bij Volendam.

Hopelijk een goede trainer voor Sparta.
pi_69069728
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:21 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ik denk dat elke trainer met dit elftal was gedegradeerd. Beetje flauw om dat nou een wanprestatie van Adelaar te noemen. Jullie held Mario Been was net zo goed gedegradeerd.
Toch mooi

Vorig jaar werd Volendam kampioen door enkel en alleen de kwaliteiten van Menzo, dit jaar deden we tot de laatste speeldag mee door de kwaliteiten van Fransie.

Blijkbaar zijn wij de enige club die toptrainers weet te vinden.

Niet dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door groenen op 15-05-2009 21:11:44 ]
- verwijderd door admin -
pi_69073371
Volendam kan je natuurlijk niet met Sparta degraderen. Bij Sparta mag je niet degraderen, terwijl het bij Volendam toch meer is van 'het zal leuk zijn als we erin kunnen blijven'.
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 15:47 schreef PBateman1978 het volgende:
Zijn teams zijn wel altijd supergemotiveerd, en tactisch moet je Adelaar niet onderschatten, hij was wel degene die de open rechterflank had bedacht toen bij ons. (met Kuijt en Vreven die daar om en om in doken)
Tactisch genie, zouden meer coaches moeten doen.
pi_69083481
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 21:05 schreef groenen het volgende:

[..]

Toch mooi

Vorig jaar werd Volendam kampioen door enkel en alleen de kwaliteiten van Menzo, dit jaar deden we tot de laatste speeldag mee door de kwaliteiten van Fransie.

Blijkbaar zijn wij de enige club die toptrainers weet te vinden.

Niet dus.
Met dat eerste ben ik het dan ook niet eens. Volendam is goed genoeg om te promoveren, maar niet om te handhaven.
pi_69083534
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 14:56 schreef Alulu het volgende:
Adelaar zou een goede coach zijn en past wel bij Sparta denk ik.
Ik ben ook benieuwd of Strootman en Falkenburg blijven. De Fauw kan je goed gebruiken bij Sparta, zeker nu hij wat ouder is en meer ervaring heeft. En eigenlijk moet je hopen dat Roda degradeert zodat je daar een beetje goedkoop kan shoppen (Kah? Hadouir wellicht?).
Falkenburg zal wel blijven hoor, die moet sowieso nog een seizoen basis spelen bij Sparta lijkt me. Strootman eigenlijk voor zichzelf ook, al zal daar mogelijk interesse voor komen.

Adelaar, weet nog niet goed wat ik daarvan moet denken. Is op papier geen verkeerde keuze. In elk geval is er nu duidelijkheid, ook handig voor het spelersbeleid. Co Adriaanse was volgens itwm trouwens ook gepolst.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69121906
De testspelers Joël Bijlow en Samuel Armenteros zullen in elk geval niet naar Sparta komen, de beslissing over Van den Berg wordt nog uitgesteld naar ik begreep.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 17 mei 2009 @ 19:57:48 #25
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69128009
adelaar ... wat ben ik blijd at ik geen seizoenkaart neemt. Ik geef hem een half jaar ....
en als we maar niet WEER een utrecht keeper erbij krijgen ...
waar is de tijd gebleven dat alle goede keepers bij sparta zelf vandaan kwamen? :S...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69160925
Op TV Rijnmond verklaarde Adelaar al dat het niet uitgesloten is dat er spelers van Volendam komen, want die hebben zich goed bewezen in de eredivisie. Zou me dan niets verbazen als hij Jeroen Verhoeven zou proberen te halen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69330821
Sparta heeft beste opleiding

Weer iets te vieren dus!

Wel verrassend, het vertrek van Jeffrey Rijsdijk naar FC Groningen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69435924
Kan iemand iets over Marvin vd Pluijm vertellen? Komt op amateurbasis naar ons toe.
pi_69459713
Van der Pluijm is een vrij sterke, balvaste spits. Best een aardige voetballer. Was één van de drie jongens van Jong Sparta die weg moesten. De andere twee, doelman Rick van der Burg en linksback Jeffrey Schenk, gaan naar Capelle.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69460924
Hier werd hij juist beschreven als speler voor de zijkanten. Kan hij daar ook uit de voeten of is het een echte centrumspits?
pi_69461326
Bij Jong Sparta speelde hij meestal in de spits, aan de buitenkanten had je jongens als David Abdul en Melvin Zaalman. Ik denk dat hij er op zich wel zou kunnen spelen, maar centraal lijkt ie me meer tot zijn recht te komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:58:07 #32
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_69496599
quote:
AZ geinteresseerd in Strootman

De spectaculaire doorbraak van Kevin Strootman bij Sparta heeft een hausse aan interesse opgeleverd. Landskampioen AZ heeft de belangstelling voor de linkermiddenvelder officieel bij de Rotterdammers kenbaar gemaakt.

Met Ron Jans van FC Groningen heeft Strootman zelf al een gesprek gehad, terwijl FC Utrecht en FC Twente zijn zaakwaarnemer hebben laten weten de jeugdinternational als versterking te zien. De Rotterdammer speelde zich in het voorbije seizoen in de basis van Sparta en tekende als beloning een tot 2012 lopend contract. In de verbintenis zijn geen prijsafspraken betreffende een transfer opgenomen.
Als 'ie verstandig is kiest 'ie op dit moment niet voor een club als AZ.. Lijkt me sterk dat hij een Martens of Schaars uit de basis speelt en speelminuten heeft 'ie nodig..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_69498390
Lijkt me ook. Of je zou hem moeten verkopen met de constructie om hem weer terug te huren, maar goed.... Zou wel jammer zijn als hij na slechts één seizoen al vertrekt, dan gaat het nog sneller dan ik gedacht had.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:09:54 #34
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_69500515
ach ja. als ze er iets van 6 miljoen netto voor kunnen krijgen, dan zeg ik deal ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_69535874
Ajax heeft zich ook gemeld.

Verder op één dag twee backs binnen:

Sparta haalt ook Boakye

Slijngard definitief naar Sparta

Lerin Duarte, onlangs uitgeroepen tot beste speler van de Eredivisie A-junioren, sluit aan bij de A-selectie van Adelaar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69537276
Boakye, goede aankoop. Eerste 2 seizoenen 1 van de besten bij Heracles wat resulteerde in sluimerige interesse vanuit o.a. Engeland.

Afgelopen seizoen wat trammelant gehad, gekwakkeld met blessures en op het laatst gepasseerd. Als hij zijn vorm van de eerste seizoenen benaderd is het voor Sparta een topper, snap dan ook niet dat hij (met alle respect voor Sparta) niet even wacht op clubs die hoger aangeschreven staan.
pi_69560899
Nog meer nieuws van Sparta:

Nick Viergever bijgetekend. Goede zaak, verdediger die weleens de nodige minuten kan gaan maken komend seizoen.

Verder interesse in de Volendammers Yannick de Wit en Tim Bakens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69691775
quote:
Lerin Duarte, een nieuw talent op komst
MIKOS GOUKA ROTTERDAM De beste speler van de eredivisie voor A-junioren is een Spartaan. Lerin Duarte wordt op zaterdag 25 juli in de Amsterdam Arena verwacht om zijn eervolle prijs op te halen. Tenzij Sparta die dag ergens in Nederland een oefenduel afwerkt. ,,Dan wordt het misschien lastig om de prijs op te halen,’’ lacht de 18-jarige Rotterdammer. ,,Het is voor het eerst dat ik daar aan denk. Misschien kan ik wel helemaal niet naar de Arena.’’

De linkermiddenvelder zou er wel mee kunnen leven. Hij snakt naar optredens in de hoofdmacht van Sparta. Als junior acteerde hij de afgelopen drie seizoenen in het hoogste jeugdelftal van de Kasteelclub. Onder succestrainer Jos van Eck greep hij eenmaal de landstitel en afgelopen seizoen dus de persoonlijke eretitel als beste jeugdspeler. ,,Het is een enorme eer,’’ zegt hij. ,,Trainers gaven na elke wedstrijd punten en blijkbaar viel ik op.’’

Hij bleef Bram Nuytinck (NEC) en Charlton Vicento (ADO Den Haag) ruim voor. Een mooie afsluiting van zijn periode als jeugdspeler. ,,Nu begint het echte werk,’’ zegt hij. ,,Ik heb de laatste weken van de competitie minuten gemaakt bij Jong Sparta. En verleden week vertelde technisch manager Richard Grootscholten dat ik tijdens de voorbereiding mee mag draaien met de selectie. Dat is prachtig. Ik kan proberen aan te haken bij het niveau.’’

Sparta liet op die manier al eerder jeugdspelers aanpikken bij het hoogste niveau. Erik Falkenburg en Joey Godee veroverden als stagiair zelfs een basisplek. ,,Ik kan niet inschatten hoe groot het verschil is tussen A1 en het eerste. Ik heb de laatste weken met Jong Sparta een beetje kunnen proeven. Dat ging redelijk. Veel jongens waar ik de afgelopen jaren in de jeugd mee speelde, spelen al in de eredivisie. Dat smaakt bij mij naar meer.’’

Duarte heeft nog een ijkpunt. Boezemvriend en voormalig ploeggenoot Georginio Wijnaldum maakt al naam bij grote broer Feyenoord. De stadgenoot van Sparta plukte de aanvaller ooit weg in de jeugd. Henk van Stee wilde eigenlijk een dubbelslag slaan door ook Lerin Duarte weg te kapen bij de Kasteelclub. ,,Feyenoord wilde mij hebben en ook Ajax informeerde wel eens,’’ zegt hij. ,,Met Georginio heb ik het er vaak over gehad. Zullen wij het doen of niet was dan het onderwerp. Hij heeft de stap gezet, ik bleef bij Sparta. Natuurlijk heb ik getwijfeld. Georginio heeft de juiste keuze gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat die keuze ook voor mij goed was geweest. Georginio is blij dat ik de kans krijg en hij weet zeker dat ik hem ga grijpen.’’

Bij Sparta rekenen ze op een doorbraak van Duarte. De speler zelf is uit beeld geraakt bij het Nederlands elftal onder negentien jaar, omdat vrijwel alle kandidaten al in de eredivisie acteren. Kelvin Leerdam, Leroy Fer, Luis Pedro, Georginio Wijnaldum, Kevin Strootman, Luuk de Jong en Daley Blind. Duarte kent het rijtje. ,,Ik ben niet meer opgeroepen,’’ zegt hij. ,,Natuurlijk vind ik dat jammer, want als speler wil je het hoogste bereiken. Daarom is het goed dat ik nu mee mag draaien met de selectie.’’

De mensen binnen de jeugdopleiding van Sparta glimmen nu al van trots. Duarte is immers hét product van de eigen jeugdopleiding. Nooit speelde hij voor een andere club. ,,Met mijn broer Eddie heb ik mij als 6-jarige gemeld voor een talentendag,’’ zegt hij. ,,Ik mocht meteen blijven. De jeugdopleiding is steeds professioneler geworden.’’

Waar Lucas van Oeveren, Anthony Bentem, Mathijs Donatz, David Abdul en Nick Viergever tijdens het trainingskamp in januari in het Spaanse Estepona al mochten aanhaken, wordt 22 juni voor Duarte de vuurdoop. De Rotterdammer ontbrak aan de Spaanse kust wegens een liesbreuk. ,,Ik zorg dat ik straks fit ben,’’ is hij stellig. Zijn twee broers en twee zussen zijn erg trots. ,,Maar ik wil stappen blijven zetten. Trainer Jos van Eck zegt dat ik voldoende potentie heb om het te redden, maar dan moet ik het uiteraard wel laten zien.’’

Technisch manager Richard Grootscholten benadrukt dat het om een stageperiode gaat. ,,Lerin mag in de voorbereiding meedraaien, daarna kijken wij verder.’’
pi_69707584
Duarte is een goede, maar ben benieuwd hoe snel hij er kan komen te staan. Zou ook weleens een Emnes-verhaal kunnen worden, eerst even rijpen en dan pas echt doorbreken.

Bakens naar Sparta

Bakens, tja... Kwalijke reputatie heeft die jongen, drie degradaties. Of hij erg veel beter is dan Promes? En ook niet dan Wilusz denk ik nog altijd, maar ja, die is helaas altijd geblesseerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69707704
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:03 schreef methodmich het volgende:
Duarte is een goede, maar ben benieuwd hoe snel hij er kan komen te staan. Zou ook weleens een Emnes-verhaal kunnen worden, eerst even rijpen en dan pas echt doorbreken.

Bakens naar Sparta

Bakens, tja... Kwalijke reputatie heeft die jongen, drie degradaties. Of hij erg veel beter is dan Promes? En ook niet dan Wilusz denk ik nog altijd, maar ja, die is helaas altijd geblesseerd.
Die laatste is toch vertrokken?
pi_69707816
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 17:06 schreef Blawh het volgende:

[..]

Die laatste is toch vertrokken?
Zie het bericht, mede door de komst van Bakens neemt Sparta afscheid van Promes en Wilusz.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_69708035
Bakens was wel 1 van de beste spelers van Volendam, is redelijk snel, heeft lengte en ook nog wel rust aan de bal en een redelijke cross pass.

Probleem is helaas dat hij totaal geen winnaarsmentaliteit heeft, die 3 degradaties zijn geen toeval. Met hem win je de oorlog niet.
- verwijderd door admin -
pi_69888907
De oefenwedstrijd tegen BV Veendam zal gespeeld worden op het complex 'De Molenwei' van voetbalvereniging Heerjansdam. Aanvang van de wedstrijd is zaterdag 25 juli om 15:00 uur.

Leuk, kom ik ook weer eens op het terrein van Heerjansdam
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_69901274
Is absoluut een mooi terrein hoor. Als de parkeerplaatsen dan ook weer in orde zijn, kan er niks mis gaan.

\'PSV en Sparta willen Mayele\'

Ken die jongen niet, maar of hij nou veel beter zal zijn dan de eigen jonge aanvallers?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:38:47 #45
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_69927167
Ik weet de positie van die knul niet. Sparta heeft veel talent op de flanken lopen. Godee speelde in de jeugd diepste spits maar lijkt ook vooral als flankspeler te mogen acteren in het 1e. Dus is het een diepe spits dan is die altijd welkom voor de toekomst.
pi_69944233
Dat is wel zo, zeker ook voor Jong Sparta. Die hebben volgend seizoen Michiel van der Berg en die vind ik niet zo heel sterk eigenlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:55:25 #47
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_69968069
Heb net even gegoogled:

Topscorer A-jeugd in de 1e divisie.
Speler van het jaar in de B-jeugd 1e divisie.

Ook Ali Elkhattabi en Ricky van Wolfswinkel waren topscorer van 'slechts' de 1e divisie jeugd.
(En Brutil Hosé van de A-jeugd eredivisie nooit meer wat van gehoord. Koevermans nooit jeugd gespeeld. Dus veel zegt het ook weer niet).
pi_69979310
Nee, maar goed, wel aardig.

Jong Sparta start komend seizoen in principe met:

Anthony Benthem (potentie voor 1!)
Mehmet Aldogan
Jami Jaliens
Jeroen Merk
Eric Abdul
Melvin Zaalman
Michiel van den Berg

en de uit A1 overkomende

Vinicius Bongaertz (pas tweejarig profcontract getekend)
Mathijs Donatz (zie Bongaertz)
Marcellino van der Leeuw
Mitchel van Gastel
Lucas van Oeveren (zeer talentvolle rechtsbuiten)
Björn Vlasblom
Ivan Almeida
Michael Nolet

Ook spelers die naar de A-selectie gaan, zoals Nick Viergever, David Abdul en Lerin Duarte, kunnen nog regelmatig mee gaan doen.

De vertrekkende spelers had ik eerder al gepost, al zijn daar nu Maciej Wilusz (onbekend) en Cees Toet (definitief RBC Roosendaal) bij gekomen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70306219
quote:
Godee uit de roulatie door liesbreuk
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Joey Godee mist de start van de competitie tegen FC Twente. De jonge aanvaller van Sparta, die afgelopen seizoen rechtstreeks vanuit het A1-elftal de stap zette naar de hoofdmacht, kampt met directe breuken aan de buikwand. De blessures, in de volksmond dubbele liesbreuk genaamd, moeten vrijwel zeker operatief worden hersteld.

,,Ik heb gisteren een echo laten maken en zeer binnenkort volgt er een mri-scan,’’ zegt de 20-jarige Godee. ,,Als ik niet geopereerd wordt, dan volgt een hersteltraject van minimaal zes weken. Maar dan blijft het hopen dat de klachten helemaal verdwijnen. Als ik wel voor een operatie kies, dan geneest de blessure volledig. Hoe lang ik er dan uit ben, verschilt volgens onze medische staf per persoon. Maar in dat geval zou ik binnen twee maanden weer volledig fit moeten zijn.’’

Rogier Hoek, als fysiotherapeut de opvolger van Mark Haak bij de Kasteelclub, durft ook nog geen richtpunt te noemen. ,,Joey heeft de blessure overgehouden aan het afgelopen seizoen,’’ zegt de voormalige fysiotherapeut van Ajax Cape Town en medisch coördinator van ADO Den Haag. ,,Na de mri-scan gaan wij een traject uitstippelen.’’

Godee kampte afgelopen seizoen al met buikspierklachten. De zoon van voormalig profvoetballer Edwin Godee hoopte dat vijf weken rust voldoende zouden zijn om de blessure te laten genezen. ,,Maar ik kreeg met hardlopen al snel last,’’ zegt hij. ,,Ik heb me toen meteen bij de medische staf gemeld. Het is balen dat ik de eerste weken moet laten lopen. Maar het is nu vooral zaak om snel fit te worden en dan weer aan te sluiten bij de groep.’’

Ook Kevin Strootman ontbreekt nog ruim een week bij de Kasteelclub. De 19-jarige middenvelder heeft nog altijd last van zijn gekwetste enkel, die hem vorig seizoen al het slot van de competitie kostte. Strootman hoopt na het trainingskamp van volgende week in Vaals weer aan te sluiten bij de selectie. Een meevaller is het feit dat Charles Dissels volledig is hersteld van zijn gebroken middenvoetsbeentje.

Trainer Frans Adelaar weet nog niet of alle spelers, die maandag aan de voorbereiding begonnen, mee mogen naar het trainingskamp in Vaals. De Kasteelclub vertrekt komende maandag naar Limburg en speelt in Vaals twee oefenduels. Op dinsdag 30 juni ontmoet de ploeg RoodGroenLVC 01 (19.00 uur). Vrijdag 3 juli speelt de ploeg van Adelaar tegen het werklozenelftal van de VVCS (19.00 uur), getraind door ex-Ajacied Peter Boeve. ,,Wie er mee gaan beslis ik pas na de eerste week,’’ zei Adelaar maandag.

Zaterdag begint Sparta aan de reeks oefenduels. De ploeg van Adelaar trapt op Nieuw Terbregge om 15.00 uur af tegen de amateurtak, getraind door ex-eerste elftalspeler John Schuurhuizen.
pi_70329020
Op ITWM staat wel een aardige fotoreportage van de eerste training, waar ook Eusebio aanwezig was.

http://www.itwm.nl/artikel.php?id=5041

Zaterdag de eerste oefenpot tegen Sparta AV, ben benieuwd.

Peter Mollez niet meer in beeld als nieuwe doelman.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70329161
Eusebio Prachtig mannetje blijft het toch.
pi_70331329
Een of andere langharige Rotterdammer schijnt jeugdtrainer bij jullie te worden.
  woensdag 24 juni 2009 @ 19:50:41 #53
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70335010
moeten nu wel eens gaan opschieten met doelman.. (of mannen, want eigenlijk heb je nog een reserve nodig ook).
het mag ook een duitser/belg/deen zijn ofzo ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_70335671
Een braziliaan ook goed?
quote:
Ramos meldt zich donderdag bij Sparta
Gepubliceerd op: 24 juni 2009 16:23

Sparta Rotterdam heeft Cassio Ramos eindelijk definitief binnen. De 22-jarige doelman meldt zich donderdag voor de training op Het Kasteel. PSV, Sparta en Ramos streken woensdag de laatste plooien glad, zo weet ELF Voetbal.
De Braziliaan wordt door Sparta voor een jaar gehuurd van de Eindhovenaren. Het afgelopen half jaar stond Ramos ook al onder de lat in Rotterdam-West. Sparta was uitermate tevreden over de talentvolle keeper en wilde hem opnieuw huren.

Omdat Ramos op vakantie was in Brazilië was het moeilijk contact met hem te krijgen, maar begin deze week meldde hij zich bij PSV voor de eerste training. Na een gesprek met trainer Fred Rutten werd duidelijk dat Ramos opnieuw uitgeleend mocht worden. FC Utrecht en ADO Den Haag hadden ook interesse, maar Sparta bleek de beste papieren te hebben.

Met het aantrekken van Ramos heeft Sparta de selectie rond. Eerder werden al de verdedigers Emmanuel Boakye, Tim Bakens en Donovan Slijngard aangetrokken. Mogelijk vertrekken er ook nog enkele spelers. Yuri Rose heeft al eerder aangegeven open te staan voor een vertrek, terwijl ook Edwin van Bueren en Karim Touzani op de nominatie staan om te worden verkocht.

Bron: ElfVoetbal.nl
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_70335846
De selectie nu al rond? Had een spits extra toch geen overbodige luxe gevonden eigenlijk of ze moeten gokken dat Mayele snel kan aanhaken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70336361
Tjaa Grootscholten sprak over Mayele dat hij met het oog op de toekomst was gehaald. Verwacht ook niet dat hij voor volgend seizoen verder komt dan Jong Sparta. En of Sparta nu vind dat de selectie rond is of Elfvoetbal daar van uit gaat nu alle vacante posities zijn ingevuld word ook niet geheel duidelijk. Het duurt nog dik twee maanden voordat de transfermarkt sluit dus het zou mij verbazen als er niemand meer bijkomt.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_70365279
Denk dat een aanvaller geen overbodige luxe is. Dit is in elk geval de selectie met rugnummers zoals die nu is:

2
Emmanuel Boakye

3
Dele Adeleye

4
Sander van Gessel

5
Ruud Knol

6
Edwin van Bueren

7
Yuri Rose

8
Donovan Slijngard

9
Rydell Poepon

10
Arne Slot

11
Charles Dissels

14
Kevin Strootman

15
Joey Godee

16
Karim Touzani

17
Edouard Duplan

20
Erik Falkenburg

21
Cor Varkevisser

22
Nick Viergever

23
Tim Bakens

24
Joshua John

25
David Abdul

26
Anthony Bentem

28
Nathan Rutjes


Ik mis Duarte overigens in dit lijstje. En Falkenburg klimt aardig wat nummers, van 33 naar 20. Al zegt het tegenwoordig niks meer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:07:47 #58
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70367904
glazenwasser toch op 6 ... of kost het gewoon teveel om hem een ander nummer te geven?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:14:56 #59
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_70395861
Ramos komt toch niet .
quote:
Ramos wil niet naar Sparta
Donderdag 25 Juni 2009
Cassio Ramos gaat niet naar Sparta. Sparta en PSV waren eruit, maar de keeper zelf maakte na een gesprek met onze club een andere keus.



De Braziliaanse doelman van PSV heeft vandaag laten weten in eerste instantie in Eindhoven te willen blijven, dit valt te lezen in dit AD bericht. Iets wat bevestigd wordt door de PSV website. Het bericht dat overigens optimistisch nog meldt: "voorlopig niet naar Sparta", maar onze club zal niet weken gaan wachten op een doelman die weinig blijk van enthousiasme geeft voor Sparta en op de achtergrond ook nog eens in de belangstelling staat van Utrecht, ADO en een nog onbekende Braziliaanse club.



Peter Mollez was vorige week (volgens Richard Grootscholten) nog in beeld als keeper voor onze club. Maar inmiddels is hij uit beeld, zoals ITWM gisteren al meldde. De Belg namelijk een 2-jarig contract bij F.C. Dender. Boy Waterman lijkt nu de beste papieren te hebben. Hij zou begin juni al 'gepolst' zijn door Sparta en Waterman ziet bij AZ sinds de komst van keeper Erik Heijblok geen perspectief meer bij de Alkmaarse club. Hij wil en mag daar vertrekken. Waterman heeft nog wel een contract bij AZ tot en met 30 juni 2011 en flirt zelf voornamelijk met ADO: "ADO is zeker een optie voor mij", aldus Waterman. "Ik heb uitstekend samengewerkt met de jongens en de trainer. Ik sta zeker open voor een terugkeer. Of dat huur of koop wordt, hangt ook van AZ af. Mijn contract loopt nog twee jaar door."
Bron: itwm.nl
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_70419376
Volgende keeper in het hoofdstuk "keepersjacht": \'Sparta gaat voor Vandenbussche\'

Benieuwd wie vanmiddag onder de lat staat. Varkevisser of Abdul of beiden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70431643
Nou, was een leuke pot op het fraaie sportpark Nieuw Terbregge.

Na het wachten op de opkomst van de spelers - je kent het wel, beetje bij de fanshop kijken, wat drinken, zien of er nog bekenden langs de lijn lopen of bekendere figuren spotten (U-Niq!) - begon Sparta tegen de eigen amateurtak aan de eerste oefenpot van het seizoen. Frans Adelaar had aan Jack Kriek nog wat standaardpraatjes mogen vertellen - systeem aanpassen aan de spelers enzovoort - en Erik Falkenburg liep in burger rond. Bij de Sparta amateurs aanvoerder en topscorer Eldrick Cristina, die nog wat ronder leek dan vorig seizoen, maar goed, de vakantie was net voorbij. Achterin nog een Dele Adeleye look-a-like.

Sparta begon met: Cor Varkevisser; Emmanuel Boakye, Karim Touzani, Tim Bakens, Nick Viergever; Arne Slot, David Abdul, Edwin van Bueren; Edouard Duplan, Rydell Poepon, Charles Dissels.

Het eerste kwartier walste Sparta er over heen, met goals van Poepon, Abdul en Duplan als gevolg. De score werd nog verhoogd door de tweede van Poepon en een kopbal van Touzani. Poepon liet overigens veel kansen liggen, terwijl Duplan voor de meeste dreiging zorgde. Arne Slot liet een penalty onbenut, zodat Rinie Stoppelenburg in de goal van de amateurs zijn reputatie van penaltykiller mocht bevestigen.

Dan rust, zelfde ritueel, drinken halen, eens zien wie er nog allemaal lopen (Ronnie Nouwen bijvoorbeeld) en dan de tweede helft.

Frans liet toen starten: Eric Abdul; Jami Jaliens, Anthony Bentem, Ruud Knol, Donovan Slijngard; Nathan Rutjes, Edwin van Bueren (later vervangen door Nick Viergever), Lerin Duarte; Mehmet Aldogan, Yuri Rose, Joshua John

Met name Rose was gedreven, al deden de jonkies het ook leuk. Rap liep men richting de negen, door Rose - lullig rollertje na schitterende pass Duarte, maar wel effectief -, Aldogan - intikken na goed voorbereidend werk van John -, Rutjes - geweldige knal van buiten de zestien - en wederom Rose - intikker door benen keeper -, waarna de amateurs de doelman wisselden. Joshua John ramde de tiende met een mooi effect in de kruising. In de slotfase dan nog Rose, Jaliens na een mooie combi met Rose en wederom Rose voor de 0-13.

Lerin Duarte had nog pech na enkele goede acties, maar de keepers hielden zijn inzetten uit de goal en ook een fraaie volley van Rose had een beter lot verdiend. Nathan Rutjes deed ineens scharen en overstapjes, ook wel aardig om te zien.

Wat betreft de jonkies:

Nick Viergever voor rust als linksback de nodige offensieve input. Tweede helft defensieve middenvelder, rustig aan de bal en veel goede passes, af en toe wel een foutje.

David Abdul speelde op tien en vulde die rol wel aardig in, ook door veel te switchen met Dissels en in mindere mate Duplan.

Jami Jaliens moest na rust even wennen, maar de rechtsback kwam gaandeweg meer mee op en maakte uiteindelijk zelfs een goal.

Anthony Bentem had niets te doen in defensief opzicht en schakelde zich aanvallend niet in, viel net als doelman Eric Abdul dus niet echt te beoordelen.

Lerin Duarte speelde met flair en zette diverse goede aanvallen op en had zelf drie keer pech in de afronding. Technisch vaardig, zoals bekend.

Mehmet Aldogan nog wat licht en durfde op rechts niet altijd zijn acties aan te gaan. Pikte wel zijn goaltje mee na goed werk van Joshua John.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70449158
Leuk verslag, MM!
pi_70489643
En de B1 van Sparta heeft ook weer een trainer:

Van den Berg wordt jeugdtrainer bij Sparta

Wel apart, Sparta was de enige club waar deze Rotterdammer als speler niet actief was...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70501620
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:49 schreef methodmich het volgende:
En de B1 van Sparta heeft ook weer een trainer:

Van den Berg wordt jeugdtrainer bij Sparta

Wel apart, Sparta was de enige club waar deze Rotterdammer als speler niet actief was...
Dat postte ik woensdag al he
pi_70557067
De tweede oefenpot in Vaals werd ook gewonnen. 0-8 tegen Rood Groen LVC '01. Een ooggetuige - nog op de foto bij de reportage op www.iwtm.nl - meldde dat met name Lerin Duarte weer een goede pot speelde. Tim Bakens was ook goed bezig qua passing, paar mooie crossballen. Poepon liet tal van kansen liggen.

Doelpuntenmakers: Lerin Duarte 2, Yuri Rose (strafschop), Karim Touzani, Joshua John, Nick Viergever, Charles Dissels en Erik Falkenburg.

Overigens zijn Ruud Knol en Arne Slot inmiddels ook geblesseerd, wat Kevin Strootman en Joey Godee al waren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:29:53 #66
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_70565584
quote:
Vandenbussche op weg naar Sparta
Woensdag 01 Juli 2009
Sparta en Heerenveen zijn akkoord over een verkoop van doelman Brian Vandenbussche naar Rotterdam. De 27-jarige keeper moet nog wel een persoonlijk akkoord bereiken met de Kasteelclub.

Bron: AD
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:55:20 #67
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70566530
blunderburger terug .... liever waterman ... maar iig beter dan nix..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_70566743
Blunderburger .

Vandenbussche lijkt me nou net de keeper die Sparta nodig heeft. Kent de club en de (kritische) supporters.
Zou er toch niet aan moeten denken dat we straks een Waterman en een Varkevisser zouden hebben staan
als keepersduo .
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_70588699
Lijkt me ook geen verkeerde keuze hoor. Maar je moet het natuurlijk altijd afwachten, desondanks zijn er best wat voordelen. Ervaring in de eredivisie, kent de club, spreekt de taal...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70596011
Ik kan me trouwens nog zo goed herinneren toen Vandenbussche gratis de deur uitliep richting Heerenveen.
Schande sprak men ervan dat zo'n jonge talentvolle keeper geen contractverlenging werd aangeboden.
Toen hij begon te presteren werd de verontwaardiging alleen maar erger!

Nogmaals, ik zie het helemaal goedkomen.Na die vervelende rechtszaak en wat kleine blunders (een direct gevolg van die rechtszaak waardoor Brian niet lekker in z'n vel zat, kan je het hem kwalijk nemen?) zag niemand het meer in hem zitten Die jongen heeft gewoon het vertrouwen nodig.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_70623545
Het lijkt mij ook een goede keuze.

Nick Viergever manifesteert zich in de eerste weken ook goed. Kreeg zelfs een stukje in AD / RD:
quote:
Nick Viergever komt er aan

Door MIKOS GOUKA

VAALS - Met een stagiair kan het bij Sparta razendsnel gaan, weet ook Nick Viergever. Vorig seizoen stapten Joey Godee en Erik Falkenburg met die bescheiden status binnen tijdens de voorbereiding. Om bij de start van de competitie tegen ADO Den Haag al langdurig in actie te komen. De 19-jarige Viergever uit Capelle aan den IJssel oogt onopvallend, maar zijn stormachtige ontwikkeling wordt door trainer Frans Adelaar met een glimlach gevolgd.


,,Mijn doel is om in zes weken tijd een vaste plek in de selectie af te dwingen,’’ zegt Viergever in het snikhete Vaals. ,,Volgens mij gaat het wel lekker, maar het echte werk moet natuurlijk nog beginnen.’’

Viergever, in de D-pupillen door Sparta weggeplukt bij Zwervers Capelle, is geen onbekende voor zijn medespelers. Trainer Foeke Booy liet de verdediger al vaker opdraven. In de laatste competitiewedstrijd, uit bij NEC Nijmegen, mocht hij zelfs een kwartiertje debuteren in de eredivisie. ,,Een afscheidspresentje van Foeke Booy? Ik was er erg blij mee. Ik heb vorig seizoen veel meegetraind en veel bij de wedstrijdselectie gezeten. Dan is het fijn als je ook daadwerkelijk een keer echt binnen de lijnen verschijnt.’’

Tegen de amateurs van Sparta en afgelopen dinsdagavond tegen een Limburgse regioselectie liet hij zien dat hij is gegroeid. Zijn treffer in Vaals had zelfs iets brutaals. Een halfvolley met de linkervoet die via de paal als een raket in het doel vloog. ,,Ik wil echt laten zien wat ik kan,’’ lacht hij. ,,Nee, ik geloof niet dat het risico op de loer ligt dat ik mezelf over de kop loop. Natuurlijk is een trainingskamp erg vermoeiend. Zeker met deze temperaturen. Maar alle spelers vinden het zwaar.’’

In januari van dit jaar reisde hij al mee naar het Spaanse Estepona. Trainer Foeke Booy gaf hem zelfs speeltijd tegen de Spaanse subtopper Malaga. Viergever vindt dat er sinds die periode veel is veranderd. ,,In Spanje moest ik echt nog mijn plek zoeken,’’ legt hij uit. ,,Dat is nu anders. Ik ben veel verder dan een half jaar geleden. Alleen al op het gebied van kracht heb ik al flinke stappen gemaakt.’’

Adelaar heeft de linkspoot al gebombardeerd tot tweede linksback achter eerste keus Donovan Slijngard. Een positie die Viergever in het verleden zelden of nooit bekleedde. Pas afgelopen seizoen posteerde Geert Meijer op dringend advies van Foeke Booy de Capellenaar in Jong Sparta op die positie.

,,Na Slijngard is er verder geen linksback in de selectie, dus daar liggen wel mogelijkheden,’’ zegt Viergever. ,,Van origine ben ik vooral een centrumverdediger. En ook op een defensieve positie op het middenveld kan ik uit de voeten. Maar mij maakt het niets uit. Als ik speel, ben ik tevreden. Daar gaat het nu om.’’

Vanavond tegen het werklozenelftal van de VVCS hoopt Viergever op een nieuwe kans. ,,De tegenstand wordt steeds een tikkeltje zwaarder. Ik kijk er naar uit.’’
Momenteel 1-0 voor tegen VVCS, goal van Falkenburg.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70666722
quote:
Heracles Almelo en Sparta Rotterdam tonen belangstelling voor Gil Vermouth. Deze Israëlische flankspeler speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij Hapoel Tel Aviv.
  zondag 5 juli 2009 @ 14:32:00 #73
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_70666918
Neem aan dat het hier om een linksbuiten gaat. Rechtsbenige buitenspelers heeft Sparta al een half dozijn van in de aanbieding.
pi_70786247
Vanavond oefenen tegen Westerlo.

Slot op zijspoor bij Sparta

Lijkt er dus op dat Slot dient te vertrekken. Heeft toch nooit honderd procent kunnen overtuigen. Lijkt er dus op dat Adelaar voor Van Bueren wil kiezen, met Falkenburg en Strootman daar dan weer naast. Geen gek middenveld. Al mag Strootman dus wel weg als iemand 5 miljoen gaat bieden, aldus VI. Voorts heeft Peter Wekking in "Pezen in de provincie" inmiddels ook Lerin Duarte ontdekt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70807558
ik las ook ergens dat joshua john in de belangstelling van fc twente staat.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_70807656
wie is peter wekking ???
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_70808480
Journalist van Voetbal International.
pi_70858006
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:51 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik las ook ergens dat joshua john in de belangstelling van fc twente staat.
Stond in de VI inderdaad. Zou ik wel wat snel vinden nog, moet eerst bij Sparta volledig doorbreken. Al kon het bij Elia ook natuurlijk, die kwam ook bij Twente tot volledig wasdom.

Competitieprogramma Jong Sparta trouwens:
quote:
24-aug-09 Jong ADO Den Haag Jong Sparta Rotterdam
31-aug-09 Jong Sparta Rotterdam Jong PSV
14-sep-09 Jong Vitesse/AGOVV Jong Sparta Rotterdam
28-sep-09 Jong Sparta Rotterdam Jong Ajax
5-okt-09 Jong AZ Jong Sparta Rotterdam
12-okt-09 Jong Sparta Rotterdam Jong N.E.C.
19-okt-09 Jong Sparta Rotterdam Jong De Graafschap
26-okt-09 Jong Willem II Jong Sparta Rotterdam
2-nov-09 Jong Feyenoord/Excelsior Jong Sparta Rotterdam
9-nov-09 Jong Sparta Rotterdam Jong Helmond Sport
23-nov-09 Jong FC Twente Jong Sparta Rotterdam
30-nov-09 Jong Sparta Rotterdam Jong FC Groningen
7-dec-09 Jong Heerenveen/Emmen Jong Sparta Rotterdam
14-dec-09 Jong Sparta Rotterdam Jong Vitesse/AGOVV
18-jan-10 Jong Ajax Jong Sparta Rotterdam
1-feb-10 Jong Sparta Rotterdam Jong AZ
8-feb-10 Jong N.E.C. Jong Sparta Rotterdam
22-feb-10 Jong Sparta Rotterdam Jong ADO Den Haag
8-mrt-10 Jong PSV Jong Sparta Rotterdam
15-mrt-10 Jong Sparta Rotterdam Jong Willem II
22-mrt-10 Jong De Graafschap Jong Sparta Rotterdam
29-mrt-10 Jong Sparta Rotterdam Jong Feyenoord/Excelsior
12-apr-10 Jong Helmond Sport Jong Sparta Rotterdam
19-apr-10 Jong Sparta Rotterdam Jong FC Twente
26-apr-10 Jong FC Groningen Jong Sparta Rotterdam
3-mei-10 Jong Sparta Rotterdam Jong Heerenveen/Emmen
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70966807
Potverdorie, dit topic was ik even kwijt.
pi_70969096
Gelukkig weer gevonden dan!

Nick Viergever, Lerin Duarte, Anthony Bentem en Mehmet Aldogan - die laatste licht verrassend - hebben definitief te horen gekregen dat ze bij de A-selectie mogen komen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_70995692
Vanavond om 19.00 uur: Sparta-Westerlo. Er wordt om 19.00 uur afgetrapt in Naaldwijk (Hoge Bomen 1, 2671 NZ Naaldwijk).

HIer ga ik vanavond naar toe.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_70996401
Ik ben er zaterdag voor het eerst dit seizoen weer bij.. AA Gent, ben benieuwd! Vooral naar de nieuwe jonkies in de selectie.
pi_70999164
Ik kan zaterdag ook gaan als ik zou willen, maar dan heb ik een feestje
pi_71001576
Ben benieuwd hoe je de jonkies zult vinden gebruikersnaam! Toch een serieuzere test voor ze al.

Yuri Rose mag dus ook weg. Ergens wel zonde, als aanspeelpunt / stormram had ik hem best waardevol gevonden. Nu heb je achter Poepon niet echt iets. Maar ja, wel een dure reserve.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71001667
Wedstrijd van vanavond is ook live te zien bij Eredivisie Life he.
pi_71003640
Die jonkies heb ik al vaker zien voetballen, alleen niet in Sparta 1 .
Ik hoorde wel dat Duarte aardig wat indruk maakt op alle voetbalkenners binnen en buiten de club.

Rose is idd een leuke stormram, maar afgaand op de oefenwedstrijden stuurt Adelaar in dat soort situaties Bakens naar voren
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  zaterdag 18 juli 2009 @ 23:33:40 #87
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_71106319
Ik zal dan maar beginnen:
Open Dag was geweldig!
Oneindig veel foto's gemaakt van het Kasteel, vrienden, mezelf en de spelers die er rondliepen. En het sfeer was weer ronduit prachtig. Hulde daarvoor.
Ook het nieuwe uitshirt en trainingsshirt aangeschaft.
En de rode presentatiepak komt misschien volgende maand wel.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 19 juli 2009 @ 03:05:37 #88
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_71110371
Was indd een mooi dagje .
Enneh, o.us, waar was je dan?
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_71110452
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:30 schreef methodmich het volgende:
Gelukkig weer gevonden dan!

Nick Viergever, Lerin Duarte, Anthony Bentem en Mehmet Aldogan - die laatste licht verrassend - hebben definitief te horen gekregen dat ze bij de A-selectie mogen komen.
Van Viergever en Duarte verwacht ik wel iets, die vielen me positief op tegen FC den Bosch. Ook al is het maar een wedstrijdje.
Met heel mijn hart.
pi_71111384
Viergever en Duarte (de laatste 10 minuten) vielen inderdaad in positieve zin op, ook gisteren. Mooie vrije trap van de laatste aan het einde.

Ik vind het uitshirt trouwens wel erg cheap aanvoelen. Vooral de bedrukking "En jaren nog hierna" op de rug hadden ze wat mij betreft beter kunnen doen. In het shirt borduren bijvoorbeeld. En waar de bedrukking van Graydon voorop zit loopt een (alleen vanuit een bepaalde hoek) een bedrukkingsstreep iets erboven. En stiekem hoort het shirt groen te zijn.
pi_71112234
Gisteren genoten van viergever.die bleef strooien met passes ove de gehele breedte van het veld.en allemaal op de stropdas.dat kan nog een mooi wapen worden als je zo het spel kan verplaatsen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71129017
Mocht Viergever basisspeler worden, dan zou ik dat het meest logisch vinden samen met Bakens eigenlijk. Adeleye lijkt me te onrustig om naast een minder ervaren speler te spelen.

Uiteindelijk een wisselvallige voorbereiding qua resultaat dus, al is dat de laatste jaren vaker zo geweest. Wel lijkt me dat er best nog een spits bij kan, want Poepon maakt het nog niet echt in deze voorbereiding.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:34:08 #93
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_71167494
En we hebben een keeper!
quote:
Sparta Rotterdam heeft met Aleksander Seliga overeenstemming bereikt over een contract voor twee seizoenen met een optie voor nog één seizoen. De 29-jarige Aleksander speelde tot voor kort voor CM Celje uit Slovenië. Hij is sinds twee jaar opgenomen in de selectie voor het nationale team van Slovenië en speelde in het verleden voor Slavia Praag. Tot nu toe speelde hij 185 competitiewedstrijden op het hoogste niveau. Aleksander zal waarschijnlijk dinsdagochtend zijn opwachting maken op het trainingsveld.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:06:12 #94
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71171787
Heerenveen vond hem niet goed genoeg als 1e keeper, en had al een 2e keeper.
Sparta vind hem explosief, goed meevoetballen en rust uitstralen.

Ik ben benieuwd. Zorgwekkend is en blijft dat Sparta in 1,5 jaar tijd zelf geen geschikte keeper heeft kunnen vinden en afhankelijk is van SC Heerenveen.
pi_71172419
Ik ben benieuwd. Het kan alleen maar meevallen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:18:55 #96
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71173566
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:52 schreef methodmich het volgende:
Mocht Viergever basisspeler worden, dan zou ik dat het meest logisch vinden samen met Bakens eigenlijk. Adeleye lijkt me te onrustig om naast een minder ervaren speler te spelen.

Uiteindelijk een wisselvallige voorbereiding qua resultaat dus, al is dat de laatste jaren vaker zo geweest. Wel lijkt me dat er best nog een spits bij kan, want Poepon maakt het nog niet echt in deze voorbereiding.
Ik ga er vanuit dat Bakens/Adeleye het centrum gaan vormen. Bakens schijnt het goed te doen in de voorbereiding. Adeleye zal nu Booy weg is denk ik de onbetwiste mandekker worden.

Sowieso is een extra spits wenselijk, hoewel niet noodzakelijk. Poepon is al maanden uit vorm als je naar de statistieken kijkt. Of is het zo dat hij al maanden niet meer goed bereikt wordt?
Als standin heb je dan Rose en Godee. Dat moet afdoende zijn, al is dat geen echte concurrentie voor Poepon en is het afwachten of Godee het eredivisie niveau aan zal kunnen als 1e spits bij bijv. blessures.
pi_71175869
Als je Rose houdt, dan is het wel okee inderdaad. Die heeft sowieso iets wat de meeste aanvallers missen, namelijk lengte en kracht.

Denk ook dat het Bakens - Adeleye wordt hoor.

Zal wel worden:

Seliga

Boakye - Bakens - Adeleye - Slijngard

Falkenburg - Glazenwasser - Strootman

Duplan - Poepon - John

Waarbij Seliga dus nog de grote onbekende is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71176079
Vind je leuk he, glazenwasser...
pi_71176332
Je kunt beter Glazenwasser dan Van Bueren zeggen, heb je meer kans dat iedereen op één lijn zit.
pi_71224774
Precies.

Vanavond tegen PAOK zal wel al een beetje een beeld van de nieuwe keeper gevormd kunnen worden. Ben toch wel benieuwd. Reservedoelman van Slovenië is op zich niet heel slecht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71230451
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:24 schreef methodmich het volgende:
Precies.

Vanavond tegen PAOK zal wel al een beetje een beeld van de nieuwe keeper gevormd kunnen worden. Ben toch wel benieuwd. Reservedoelman van Slovenië is op zich niet heel slecht.
Vond hem niet slecht, al heeft ie niet extreem veel te doen gehad. Een Varkevissertje op een pass van PAOK, maar die herstelde hij wel goed. Het tegendoelpunt was wel jammer, al was die volley erg netjes geplaatst. Het uitkomen is in ieder geval minder beangstigend.

1-1 was een terechte uitslag geweest, Sparta was erg gevaarlijk de 2de helft. Toch nog maar iets meer op de afwerking trainen?
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:13:31 #102
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71243615
Een 'Varkemissertje' bij een nieuwe keeper vind ik niet hoopgevend. Het zegt natuurlijk niet alles, maar het is wishful thinking te stellen dat een nieuwe keeper daar in het vervolg geen last van zal hebben.
pi_71244544
Bij het doelpunt was hij gewoon veel te laat. Ik wil het nog maar zien allemaal, alle vreugde na het zien van dat 'promotiefilmpje' op YouTube sloeg naar mijn mening sowieso helemaal nergens op, want hij had in dat filmpje geen bal in één keer. Alles moest met een stuiter, of ging wel heel erg moeizaam.
pi_71249320
Het blijft een gok, onbekende keepers. Vandenbussche was denk ik de beste optie geweest. Moens is leuk en aardig, maar ook wat over the hill.

Moreno Freire gaat in Portugal spelen

Toch nog aardig voor hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71249373
Kan hij mooi zijn eigen taal spreken

Hoop dat het wat wordt voor hem!
pi_71255906
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:40 schreef Maravilla het volgende:
Bij het doelpunt was hij gewoon veel te laat. Ik wil het nog maar zien allemaal, alle vreugde na het zien van dat 'promotiefilmpje' op YouTube sloeg naar mijn mening sowieso helemaal nergens op, want hij had in dat filmpje geen bal in één keer. Alles moest met een stuiter, of ging wel heel erg moeizaam.
Mja, het is lastig in te schatten wat de goede keuze zou zijn geweest. Als hij niet uitgekomen was, kwam de bal (waarschijnlijk) op het hoofd van een PAOK speler. Dat de bal na het wegstoten bij een andere PAOK terecht komt die hem in een keer volleert, tja, shit happens.

Het Varkevissertje blame ik maar even op het feit dat het z'n eerste wedstrijd hier was, en de #2 van Griekenland is ook niet de minste. Ik denk wel dat het goed gaat komen met hem iig. Of Vanderbussche zoveel beter zou zijn geweest weet ik niet, die maakt ook wel vaak cruciale fouten.
pi_71308969
Vandaag om 15:00 uur op het terrein van heerjansdam tegen veendam.ik ben er weer bij
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71310485
Ja, dat heeft Janus van Peenen weer goed geregeld, zo'n oefenpot op zijn complex. Pas wel op met parkeren, terrein is als het goed is nog op de schop, al zal het vast niet zo druk worden dat het echte problemen zal opleveren.

Succes en pas op voor Bijlow en Kolder, de lange spitsen van Veendam.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71322477
Tamme slechte wedstrijd gezien.glazewasser heeft geen goede bal gespeeld.luchtpuntjes vandaag waren duplan en duarte.bij ceendam vielen kolder en seintje positief op. Parkeren was geen probleem, en 6 euro voor twee flessen spa blauw een cola en 2 broodjes worst is ook een mooie prijs.alleen jammer van de vele vele wespen daar .
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71324202
Hmm, hebben ze een wespenplaag?

Wel een zeer tegenvallend resultaat, een week voor de competitiestart. Hoe was de nieuwe goalie?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71325539
Goede lijnkeeper,met snelle reflectie. Eerste doelpunt kwam door gebrekkige communicatie tussen hem en benthem.
Hoop zaterdag weer adeleye op die plek te zien
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71345973
Zag dat het verslag op ITWM niet mals was en begreep van iemand die geweest was, dat het inderdaad niet al te sterk was. Met name de manier waarop de tweede goal viel was nogal schandalig.

Duplan was ontevreden over de lengte van het gras trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 26 juli 2009 @ 22:03:03 #113
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_71350322
Dat gras was slecht.maar niet slechter dan sparta.
Je zag allemaal sprietjes uitsteken.

Sparta mist creativiteit tussen het middenveld en poepon.
Jammer dat adelaar slot al heeft afgeschreven.
Hij kanet het missende stukje zijn.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 27 juli 2009 @ 09:33:10 #114
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71357525
Tsja, blijkbaar mis je Slot opeens als hij er niet bij is. Misschien is Strootman toch niet zo'n talent dat hij zonder de hulp van Slot het middenveld kan regiseren.
pi_71369720
Opvallend, want Slot speelde vaak ook niet sterk. Maar goed, het is voorbereiding. Dat zegt nog niet heel veel.

Volgens Duplan zou Heerjansdam het gras maaien tot 6 cm, maar hadden ze dat niet gedaan. Scheelt Janus weer centen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:57:18 #116
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71483961
Wie staat dit weekend op doel bij Sparta; Seliga of Varkevisser?
.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:45:37 #117
11825 gebruikersnaam
modder fokker
pi_71485346
Seliga staat in het doel.
Varkenvisser komt wat mij betreft pas in aanmerking als alle andere alternatieve vehinderd zijn, en dan bedoel ik inclusief publiek
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 31 juli 2009 @ 11:47:29 #118
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_71485399
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:45 schreef gebruikersnaam het volgende:
Seliga staat in het doel.
Varkenvisser komt wat mij betreft pas in aanmerking als alle andere alternatieve vehinderd zijn, en dan bedoel ik inclusief publiek
, dank je
.
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:13:09 #119
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_71487751
Jullie klaar voor morgen?
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
  vrijdag 31 juli 2009 @ 13:57:31 #120
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_71489108
Hell Yeah!
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_71491037
Ik ben erbij morgen Op de kasteeltribune
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:13:28 #122
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71491382
ik ben er ook bij
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:41:38 #123
179542 Forburgah
SPANGENAREN
pi_71492142
Ik niet .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
  vrijdag 31 juli 2009 @ 15:59:16 #124
497 Maja
Ja denk!?!
pi_71492660
Gaat het Dissels nog lukken om dit seizoen een basisplaats te veroveren na zijn blessure...?

Blijft een leuke voetballer
pi_71492821
Zonde dat hij zo uit beeld is verdwenen inderdaad, toch multifunctioneel en technisch vaardig. Alleen niet altijd even constant.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71534148
Ik zag Adelaar weer aardig op de eigen helft terugkruipen in een thuiswedstrijd bij een 1-0 achterstand.

Na 10 wedstrijden en 0 punten gaat hij die tactiek wel (te laat) aanpassen.
- verwijderd door admin -
pi_71535056
Sparta was inderdaad veel beter en zette vroeg druk tot de 0-1. Daarna waren we nergens meer.

De keeper oogde wat onzeker, Adeleye speelde ook zijn beste wedstrijd niet, en Duplan liep iets te veel met de bal. En Luinge was ook niet al te consequent.
pi_71542334
Adeleye deed weer af en toe nonchalante dingen... Hopen dat de blessure van Joshua John mee gaat vallen, maar vrees toch van niet...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71548523
Sparta Rotterdam-middenvelder Arne Slot zou graag voor Heracles Almelo uit willen komen.

De oud-speler van FC Zwolle uit Bergentheim heeft van zijn huidige club te horen gekregen dat hij mag vertrekken en ziet de ploeg van trainer Gertjan Verbeek als een goede optie. Het probleem is echter dat Heracles Slot niet wil hebben. De reden daarvoor ligt twee jaar terug, toen stond Slot in de belangstelling van de Heracles maar verkoos hij Sparta boven de Almeloërs. Paul Schabbink vroeg Slot na het duel Sparta - FC Twente naar zijn situatie.

Mooie kerel onnie, eerst wil hij niet, nu wel
  maandag 3 augustus 2009 @ 09:33:42 #130
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71556927
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 15:59 schreef Maja het volgende:
Gaat het Dissels nog lukken om dit seizoen een basisplaats te veroveren na zijn blessure...?

Blijft een leuke voetballer
Ja natuurlijk. Dissels is snel, technisch balvast (misschien door z'n keuzes niet altijd even balvast) en doelgericht met het linker en rechterbeen.
Met alle respect voor John, die vooral sneller maar meer niet. En Duplan is zo wisselvallig als het maar zjin kan.
pi_71568318
Nu dus interesse in Darko Bodul. Zo'n type aanvaller heb je in principe niet, als je Yuri Rose dan weg zou denken. Vraag me alleen af of hij beter is dan Poepon, hoewel die al maanden uit vorm is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71591421
Ik heb werkelijk geen idee wat voor type aanvaller het is.
Ik heb hem nog nooit zien spelen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:10:33 #133
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71595056
Idem.

Vandaag op ITWM (verslag van het trainingsveld) zegt Adelaar:

"Frans Adelaar had ook nog wat teksten over Jong-Ajax spits Darko Bodul. “Die naam is bij ons wel eens gevallen, maar dat was omdat Yuri Rose graag weg wil. Dat is nog steeds niet het geval. Dus onbespreekbaar."
pi_71597529
Mocht het wel wat worden: Lang, balvast. Dus in die zin anders dan de veelal wat kleine dribbelaars die er rond lopen.

Jong Sparta gisteren 0-0 tegen Jong Feyenoord / Excelsior, dat veel spelers uit 1 in de ploeg had gezet. Niet slecht.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:45:05 #135
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71684603
quote:
Uit protest tegen de jarenlange verplichte buscombi's naar Ajax zal het uitvak in de Amsterdam Arena op zondag 23 augustus helemaal leeg blijven. De Supportersvereniging heeft een boycot uitgevaardigd op deze busreis, om hiermee een signaal af te geven dat zij niet langer genoegen wenst te nemen met de dooddoener dat die verplichting geldt ''voor onze eigen veiligheid'' en vooral vanwege de drogreden ''omdat Spartanen nu eenmaal ook uit Rotterdam komen''.

De wedstrijden Ajax-Sparta en Sparta-Ajax worden zelden of nooit gekenmerkt door een verhoogd veiligheidsrisico, en ook het goede gedrag van de Sparta-supporters geeft naar ons idee geen enkele aanleiding die deze beperkende maatregelen zou kunnen rechtvaardigen.
Verdere actie wordt momenteel voorbereid. Meer nieuws hierover volgt zo spoedig mogelijk.
bron: www.spartaforum.net
quote:
Directie Sparta Rotterdam zal wedstrijd ook niet bijwonen
De organisatie van Sparta Rotterdam heeft geen invloed op de wedstrijdorganisatie bij uitwedstrijden. Dit wordt door de lokale veiligheidsdriehoek van de thuisspelende club bepaald. De directie van Sparta stelt zich solidair op met de supporters en zal niet afreizen naar Amsterdam voor deze wedstrijd.
bron: www.sparta-rotterdam.nl


Had al ruim een decenium geleden moeten gebeuren. Kan me nog herinneren dat het eerste jaar na de promotie er een 'wilde' boycot was. Jammer dat er toch nog 1 bus met supporters was die ging zodat het toch nog nergens op sloeg, maar het was in het vak naast het uitvak wel gezellig met meer Spartanen buiten dan in het vak.
Toen is reeds bewezen dat buscombi's A: niet helpen omdat we allemaal massaal aan kaarten konden komen en B: er niets gebeurd met Sparta-supporters, dus waarom moeten we als crimineel behandeld worden?
pi_71685416
Dat weet ik nog ja, ik herkende echt tientallen Spartanen in het stadion. Goeie actie, maar inderdaad redelijk laat.

Ik ben er trouwens weer bij in het thuisvak. Maar ik kom dan ook niet uit Rotterdam
pi_71685556
Zijn er eigenlijk eredivisieclubs geinteresseerd in Rose?
pi_71686233
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 16:15 schreef BertMaalderink het volgende:
Zijn er eigenlijk eredivisieclubs geinteresseerd in Rose?
Vast niet. Al vindt hij zelf dat dit zijn niveau is, maar volgens mij was Cambuur de enige club met interesse.

Ben benieuwd vanavond, weer een zware pot...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71686409
Ik denk dat Cambuur ook meer zijn niveau is.

Hugo Borst is ook niet zo'n fan van hem, zo te horen in SV
pi_71691447
Wat was eigenlijk de reden voor Sparta om Armenteros niet te nemen?
pi_71691473
Niet beter dan de jonge aanvallers die ze al hadden in de A-selectie en bij de beloften. Dat is wat ik althans hoorde.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71716548
Ik lees net dat sparta intresse heeft in reis van psv of bodul of macio rigters.zelf denk ij dat de spits positie niet het probleem is,maar eerder de aanvoer naar de spitsen toe.ik vind van gessel daarvoor niet geschikt
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_71736208
Van Gessel is meer de defensieve middenvelder. In principe zouden Falkenburg en Strootman vanuit het middenveld de aanvoer moeten kunnen verzorgen en dan moet je Van Gessel, Rutjes of Van Bueren daar met defensieve bedoelingen bij zetten lijkt me.

Rigters lijkt me een grote gok. Overigens lijken ze me alledrie niet beter dan Poepon, waarbij Bodul dan zijn lengte als voordeel heeft. Daarmee is ie de enige lange aanvaller.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:27:24 #144
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71738357
Rigters is ook meer een winger dan spits.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_71793161
Mochten er nog fans zijn die zich afvragen hoe het met Jaggy gaat:

Jaggy gaat in Griekenland spelen

Toch ook nooit door kunnen zetten na een aardig begin.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71911411
Mooi 3 punten, en wat een held is die Seliga. Ik neem alles terug wat ik ooit over hem gezegd, gedacht of wat dan ook heb. Serieus, een held.
pi_71911973
Matige eerste helft, maar in de 2e helft werd alles goed gemaakt En die Seliga heeft inderdaad punten voor ons gepakt vandaag
  zondag 16 augustus 2009 @ 02:19:39 #148
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_71913494
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:33 schreef Maravilla het volgende:
Mooi 3 punten, en wat een held is die Seliga. Ik neem alles terug wat ik ooit over hem gezegd, gedacht of wat dan ook heb. Serieus, een held.

zoals al jaren zal ook dit jaar weer een kwestie worden van "meer geluk dan wijsheid" ... zoals gewoonlijk dus ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_71915632
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 02:19 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

zoals al jaren zal ook dit jaar weer een kwestie worden van "meer geluk dan wijsheid" ... zoals gewoonlijk dus ...
Maar na een redding je hele team langsgaan met een high-five, vervolgens het publiek nog uitgebreid toejuichen en dan nog extra tijdrekken is gewoon fantastisch.
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:37:57 #150
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_71942293
Seliga verrichte een paar formidabele reddingen die 2 punten extra betekenen.

Ik ben zelf geen keeperskenner, maar bij de 1-0 werd er binnengekopt vanuit het doelgebied. Behalve dat er slecht gedekt werd, had Seliga niet uit moeten komen?

Na de tactische omzetting kon Sparta uiteindelijk de aansluiting vanuit het middenveld verzorgen. Rutjes leefde centraal op, Falkenburg viel goed in en zorgde voor diepgang en ik ben zelf gewoon fan van Charles Jr., die bij de 1-1 liet zien dat functionaliteit en schoonheid best samenkunnen.
pi_71954772
Een erg belangrijke zege. Mooi dat Falkenburg bij zijn invalbeurt liet zien dat hij eigenlijk in de ploeg hoort.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71984253
Cohen
quote:
Fans Sparta laten duel in Amsterdam alsnog schieten
Geschreven op dinsdag, 18 augustus om 15:52

Sparta Rotterdam zal aankomende zondag niet worden gesteund door de eigen supporters wanneer de ploeg in het Amsterdam opneemt tegen Ajax. Uit protest tegen de verplichte combi-regeling lieten de fans eerder al weten niet naar de hoofdstad af te willen reizen, maar Ajax stelde vervolgens een versoepeling voor. De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, heeft dat plan echter een halt toe geroepen. Zodoende moeten de supporters van Sparta alsnog gebruik maken van een verplichte buscombi, die volgens de gemeente Amsterdam noodzakelijk is om de veiligheid van de fans uit Rotterdam te kunnen waarborgen. Op dat besluit hebben de fans van Sparta in overleg met de club alsnog besloten helemaal niet naar Amsterdam te reizen.

“Sparta Rotterdam en haar supportersvereniging zijn bijzonder teleurgesteld over deze gang van zaken. Eerst een verplichte buscombi, dan een aangekondigde versoepeling, dan weer een verplichte buscombi, kortom men is van mening dat er niet serieus met de belangen van de supporters rekening wordt gehouden”, aldus een statement dat te lezen is op de website van De Kasteelheren.

“De supportersvereniging en de directie van Sparta hebben besloten de reeds eerder aangekondigde boycot voor deze wedstrijd alsnog op basis van deze gewijzigde situatie te handhaven. Sparta Rotterdam zal één van haar representatieve supporters in het uitvak plaats laten nemen. Deze zal, onder protest, gebruik maken van de verplichte buscombi.”
pi_72002129
we gaan zondag toch met de trein naar amsterdam, om bij Pathe tegenover de Arena naar de film te gaan. we gaan met een grote groep, en het lijkt mij niet dat er een buscombi nodig is om naar de film te gaan
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 19 augustus 2009 @ 09:45:07 #154
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72002439
Ik heb altijd een buscombi kunnen omzeilen indien nodig.

Maar wat een droeftoeters daar in Amsterdam zeg:

'Buscombi voor u gij schavuyten van het Rotterdamsche barbaren ensemble!'
- Ja maar wij zijn lieve supporters zonder noemenswaardige incidenten en vinden het een beetje raar dat we verplicht met een combi moeten en urenlang in uw stadion worden opgesloten zonder dat er ook maar enig aanleiding toe is. Een beetje vreemd nietwaar? Wij komen op deze voorwaarden niet.

'Ja nou vooruit, misschien kunnen we jullie toch niet over 1 kam scheren met Feyenoord hooligans, laten we het een keertje zonder combi proberen.'
- Heel fijn dank u wel.

"Yaarrrrrr jully schavuyten dachten gij echt dat jully zonder buscombi de hoofdstad mochten betreden, jullie barbaren van het aggresiefste soort ooit, jullie vreesch van iedere Amsterdammer, jullie konicken van het hooliganisme, rarrrrrrrrrrrrrrrrr, opzouten jullie!"

Alle organisatiekosten van de combi, correspondentie naar de mensen die al een kaartje hadden gekocht en het afzeggen van de bussen verhalen op Job Cohen. Wat een droeftoeters....! Ze verlagen zich tot het niveau Deventer met hun zieligdoenerij!
pi_72002793
Echt supertriest inderdaad.

Ik vond het al zo opvallend dat ze in eerste instantie toegaven aan de boycot.
Blijkbaar was het ook te mooi om waar te zijn....
AFC Ajax
pi_72004593
Ik ben wel benieuwd wie die representatieve supporter is We zullen het zondag zien. Vanuit het thuisvak natuurlijk.

Jammer dat een kort geding zo enorm duur is, de supver van PSV heeft toen toch ook die zaak tegen Almelo gewonnen?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:22:07 #157
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72004825
Justus Anton ?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_72004861
ik denk dat ze de mascotte "sparta piet" op het vak gaan zetten in een kooitje waar die niet uit kan komen.

of arne slot, dat is die ook nog eens nuttig voor ons
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:24:08 #159
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72004899
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:45 schreef Stpan het volgende:


"Yaarrrrrr jully schavuyten dachten gij echt dat jully zonder buscombi de hoofdstad mochten betreden, jullie barbaren van het aggresiefste soort ooit, jullie vreesch van iedere Amsterdammer, jullie konicken van het hooliganisme, rarrrrrrrrrrrrrrrrr, opzouten jullie!"

Nee het is voor de veiligheid van de sparta supporters. ze zijn bang voor 'hun eigen fangroep' die ze blijkbaar niet in bedwang kunnen houden ... *right*
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:27:15 #160
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72004989
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik denk dat ze de mascotte "sparta piet" op het vak gaan zetten in een kooitje waar die niet uit kan komen.

of arne slot, dat is die ook nog eens nuttig voor ons
ow die eerste!!! JAAAAAA
Doen. Maar dan wel de gehele busreis filmen dat ie wordt opgepikt door de motorbrigade en in het vak enzo omring door 8 Sparta Stewarts en dan mooie report ervan maken. 5 minuten in Studio Voetbal a.u.b.

edit:
owja. en aangezien die ***vogel niet kan praten ff een bordje maken met de tekst van de sparta mars erop

edit 2:
owja. en altijd leuk dan ook. een oorverdovende stilte bij de 0-1 en de winst
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:37:24 #161
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72005271
Ik kan me herinneren dat de Ajax-leiding ooit uit protest tegen een combi in het Heerenveen vak ging zitten.
(hoe hypocriet is dat, wat gij wilt dat u zelf niet geschiet..... ) Ajax werd met 5-0 afgedroogd en de heren Van Praag en Beenhakker waren doelwit van vele spreekkoren.

Gezien het trackrecord van Sparta in de Arena denk ik dat de persoon in kwestie wel een olifantenhuid moet hebben. Sparta-piet vind ik een geweldig idee, goed symbolisch ook.

Maar er wordt gesproken over een persoon die in de Arena met 'gejuich zal worden ontvangen door de Ajax-aanhang'.... ?!!!!
pi_72005439
Sparta Piet zoals voorgesteld hier vind ik echt een super plan. Levert heel wat publiciteit op denk ik.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:48:37 #163
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72005600
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:37 schreef Stpan het volgende:
Ik kan me herinneren dat de Ajax-leiding ooit uit protest tegen een combi in het Heerenveen vak ging zitten.
(hoe hypocriet is dat, wat gij wilt dat u zelf niet geschiet..... ) Ajax werd met 5-0 afgedroogd en de heren Van Praag en Beenhakker waren doelwit van vele spreekkoren.

Gezien het trackrecord van Sparta in de Arena denk ik dat de persoon in kwestie wel een olifantenhuid moet hebben. Sparta-piet vind ik een geweldig idee, goed symbolisch ook.

Maar er wordt gesproken over een persoon die in de Arena met 'gejuich zal worden ontvangen door de Ajax-aanhang'.... ?!!!!
fok nee. dan wordt het Danny Blind ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_72013968
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:37 schreef Stpan het volgende:
Ik kan me herinneren dat de Ajax-leiding ooit uit protest tegen een combi in het Heerenveen vak ging zitten.
(hoe hypocriet is dat, wat gij wilt dat u zelf niet geschiet..... ) Ajax werd met 5-0 afgedroogd en de heren Van Praag en Beenhakker waren doelwit van vele spreekkoren.

Gezien het trackrecord van Sparta in de Arena denk ik dat de persoon in kwestie wel een olifantenhuid moet hebben. Sparta-piet vind ik een geweldig idee, goed symbolisch ook.

Maar er wordt gesproken over een persoon die in de Arena met 'gejuich zal worden ontvangen door de Ajax-aanhang'.... ?!!!!
Zal Hugo Borst toch wel niet zijn?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72031029
Hmm, lijkt me niet, zo populair is hij niet echt bij de harde kern ...
pi_72031874
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:37 schreef Stpan het volgende:
Ik kan me herinneren dat de Ajax-leiding ooit uit protest tegen een combi in het Heerenveen vak ging zitten.
(hoe hypocriet is dat, wat gij wilt dat u zelf niet geschiet..... ) Ajax werd met 5-0 afgedroogd en de heren Van Praag en Beenhakker waren doelwit van vele spreekkoren.
Wat was dat een geweldige dag toen zeg..

Overigens was hun protest toen niet tegen de combi, maar tegen het te kleine uitvak, dus ligt wel ietsje anders.
pi_72039041
quote:
Eén Sparta-fan naar uitduel met Ajax

De supportersvereniging van Sparta Rotterdam stuurt één fan naar het uitduel tegen Ajax. De Rotterdammers zijn boos over de verplichte combiregeling. Jules Deelder is waarschijnlijk de 'enige' fan die het uitvak zal bezetten in de Arena.

De combiregeling houdt in dat fans niet op eigen gelegenheid naar Amsterdam mogen reizen. Ze moeten, zelfs als ze woonachtig zijn in Amsterdam, eerst naar Rotterdam komen en dan met een georganiseerde busreis meegaan. De supportersvereniging was daar niet blij mee. De Spartanen wezen erop dat ontmoetingen met Ajax zelden of nooit gepaard gaat met ongeregeldheden.

Cohen

De gemeente zag daarop af van de ombiregeling, maar burgermeester Job Cohen drukte de verplichte busreis er alsnog door. Volgens Aad Borstlap, bestuurslid van de supportersvereniging en ongetwijfeld een bekende van voetbalcriticus Hugo Borst, bevat de combiregeling te strenge regels.

Regels

"Zo moeten de fans vijf kwartier voor de wedstrijd al in het stadion zitten, mag er geen alcohol genuttigd worden in de bus of kort voor het vertrek met de bus. Na het duel moeten de fans minimaal 45 minuten in het uitvak blijven. Daar passen wij voor.”

Deelder?

Borstlap wist al wat te vertellen over de eenzame supporter. “Het is een bekende Spartaan, maar zijn naam houden wij geheim". Dichter Jules Deelder is een fanatiek Sparta-fan.

In november 2006 werd een andere Rotterdamse club al eens aangemoedigd door één fan. De uitwedstrijd tussen Willem II en Feyenoord werd geboycot door de Feyenoord-aanhang, omdat ook toen de buscombi verplicht werd gesteld voor de uitsupporters.
http://www.spitsnieuws.nl(...)aar_uitduel_met.html
pi_72041240
In eerste instantie was er voor de wedstrijd Ajax-Sparta een verplichte buscombi bepaald door de lokale driehoek in Amsterdam. De supportersvereniging besloot tot een boycot op basis van deze bezoekregeling en ook de directie van Sparta sloot zich hierbij aan. Daarnaast heeft Sparta een verzoek neergelegd bij de gemeente Amsterdam om de regeling te versoepelen.

De directie van Ajax heeft aan Sparta laten weten dat er een versoepeling van de bezoekregeling zou komen en dat de Sparta supporters op basis van eigen vervoer en een vrijwillige buscombi de wedstrijd zouden kunnen bezoeken. Ajax toonde zich daarbij gastvrij door de Sparta-supporters (naar verwachting 100) niet onder te willen brengen in het supportersvak, maar een plaats te willen geven op de Hoofdtribune in de Amsterdam Arena. Na overleg met de supportersvereniging werd besloten geen gebruik te maken van deze mogelijkheid maar toch gebruik te maken van het
bezoekersvak.

Een vertegenwoordiger van de gemeente Amsterdam liet weten dat de Burgemeester van Amsterdam uiteindelijk bepaalt van welke vorm van vervoer er gebruik dient te worden gemaakt. Op het verzoek van Sparta Rotterdam is negatief besloten. Vandaag ontving Sparta de brief van de gemeente Amsterdam waarin letterlijk staat:

“Voor wat betreft de overwegingen is mij duidelijk gesteld dat de verplichte buscombi voor Sparta supporters niets te maken heeft met het gedrag van uw (Sparta) supporters, veeleer met het negatieve gedrag van de Ajax-aanhang. Van deze laatste groep wordt ingeschat dat zij zich dreigend zouden kunnen opstellen ten aanzien van de zogenoemde ‘010-supporters’. De verplichte buscombi is dus ingesteld met het oog op de noodzakelijk geachte bescherming van de Sparta-supporters. Daar er voor de politie op dit moment geen informatie is op grond waarvan men tot een andere risico-inschatting komt, adviseert de politie negatief op uw verzoek”.

Vanwege het handhaven/herintroduceren van de verplichte buscombi heeft de supportersvereniging opnieuw besloten de wedstrijd te boycotten en heeft ook de directie zich hier weer bij aangesloten.

Bleef het plan om de Sparta-Piet, geboeid en geblinddoekt, vergezeld van een aantal ludieke spandoeken, naar de Amsterdam Arena te laten gaan met een verplichte buscombi. Dit plan is inmiddels achterhaald want vanochtend heeft de KNVB aan Ajax toestemming gegeven om alle plaatsen in het uitvak te mogen verkopen aan haar eigen supporters.

Sparta Rotterdam stelt vast:

• dat er naar haar mening wordt gesold met de belangen van de Sparta-supporters;
• dat men er in Amsterdam niet in staat is om een aantal goedwillende Sparta-supporters voldoende veiligheid te garanderen vanaf de parkeerplaats naar het bezoekersvak, wanneer zij met eigen vervoer de wedstrijd willen bezoeken;
• de KNVB van mening is dat een ludieke actie om de buitenwereld te wijzen op deze in Sparta-ogen misstand heel veel schade toebrengt aan het imago van het Betaald Voetbal.
• dat bij voorgaande gelegenheden clubs wel in staat bleken te zijn een beroep te doen op de plaatsen in het hen toekomende bezoekersvak;
• dat de communicatie tussen gemeente Amsterdam, politie en Ajax gebrekkig is geweest en dat Sparta foutieve informatie heeft ontvangen, nl. van Ajax toestemming tot vrij vervoer en vrije buscombi, terwijl de burgemeester laat weten dat deze beslissing nooit is genomen

Sparta betreurt het dat zij met handen en voeten gebonden is aan deze voorschriften en beslissingen, zij haar afkeuring hierover uitspreekt en alle partijen oproept om in de toekomst ook de belangen van Sparta en haar supporters die overal van harte welkom worden geheten bij de uitwedstrijden, te willen behartigen.

De inkomsten die Ajax ontvangt uit de opbrengst van de verkoop van kaarten aan de eigen supporters die in het aan Sparta toekomende uitvak plaatsnemen zou wat Sparta betreft mogen worden geschonken aan een neutraal goed doel.

(www.sparta-rotterdam.nl)

Schandalig dat ajax die plaatsen mag verkopen.
er is geloof ik een speciale naam voor dit soor streken.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72041508
Schandalig zeg.

En nu als de bliksem Ajaxclubkaarten regelen om alsnog die extra kaarten in het uitvak op te kopen..!
pi_72041608
Wat kan Ajax er nu weer aan doen dat die Cohen de debiel loopt uit te hangen? Net alsof Ajacieden zo blij zijn met dat figuur...

En waarom worden plekken op de hoofdtribune geweigerd?
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72041674
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:12 schreef kevin6188 het volgende:
Wat kan Ajax er nu weer aan doen dat die Cohen de debiel loopt uit te hangen? Net alsof Ajacieden zo blij zijn met dat figuur...
Ajax doet het verzoek om die kaarten te mogen verkopen grapjas. Met een beetje fatsoen in je donder laat je dat uitvak leeg, net als die directie van jullie toen in Heerenveen! (die kaarten hadden wij ook wel 20x kunnen verkopen).
pi_72041709
Daar zijn gewoon regels voor. Als Sparta tot een boycot besluit is Ajax toch vrij om die kaarten te verkopen? Net als Heerenveen toen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72041800
Heb je nu zo'n bord voor je kop??

Sparta wilde 1 supporter afvaardigen, dat is haar goed recht.. Dat wordt nu onmogelijk gemaakt door het verzoek van Ajax..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_72041872
Oh zo, ik begreep het ff verkeerd. Dan had de KNVB het verzoek maar moeten weigeren omdat Sparta recht heeft op die plek(ken). Blijkbaar staat Ajax in zijn recht. Anders krijgt het die toestemming niet.

Blijft de vraag waarom die plekken op de hoofdtribune worden geweigerd.

Maar we kunnen er lang of kort over lullen, feit is en blijft dat Cohen de mongool loopt uit te hangen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:26:34 #175
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72042107
Wat een droeftoeters, bah, bah en nog eens bah!

Wij eisen dat Sparta-Piet geboeid het Ajax-vak op mag!!
pi_72042161
van itwm (grootste spartaanse supperters site)

Naar de bioscoop
Donderdag 20 Augustus 2009
Ondanks dat het filmfestival al weer heel wat jaren internationale faam maakt in Rotterdam ontbreekt het de bewoners van de havenstad aan een IMAX theater. Ooit was er een schitterend theater naast het Intell hotel, maar dat is al weer ‘te’ lang afgebroken en in de vergetelheid geraakt. Om dit gebrek te compenseren, en om het gebrek te compenseren dat Sparta supporters niet combivrij naar de uitwedstrijd tegen Ajax mogen en daarop een geheel terechte boycot is uitgeroepen, is het plan opgevat om a.s. zondag naar het IMAX theater in Amsterdam te gaan.



Dit omdat de zondag anders toch maar vervalt in een periode van zinloze verveling, een niet echt wervelend familiebezoekje bij schoonouders, sjoelen op de camping om de troostprijs of het zinloos hangen aan een bar in een kroeg. Nee, dan kan je beter mee gaan naar Harry Potter & the Halfblood Prince. Wie van de Sparta supporters wil er namelijk nu niet weten welke gevaren er schuil gaan binnen de muren van Zweinstein? Verder schijnt het zelfs bij deze 6e Harry Potter film zo te zijn dat de hormonen behoorlijk huishouden. Wie weet dat er nog een stukje xxx te bewonderen valt ! En dat allemaal op een doek van 164 vierkante meter en een geluid van 14.000 watt! Wat wil een Spartaan nog meer?



Al met al een leuke vervanging van een door de Amsterdamse burgermeester voor ons verziekt voetbalmiddagje.



Uiteraard wordt er per trein naar deze bioscoop aan de Arenaboulevard in Amsterdam gereisd. De voorstelling begint om 14.20 uur.



Wil je mee dan kan dat door je aan te melden bij redactie@itwm.nl . Je ontvangt dan op zondagochtend een email terug waarin gemeld wordt waar en hoe laat er verzameld wordt. Koop in ieder geval geen kaartje in de voorverkoop: de zaal is groot zat! Mocht de film onverhoopt uitverkocht raken dan draaien er gelukkig nog genoeg andere films



nu jij weer job cohen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72042300
Wat een gang van zaken weer

En de uitslag gaat ook al niet meehelpen, dat wordt toch wel weer een doelpuntenfeest

WHAHAHA die actie van itwm
pi_72042432
Ja laten we fijn met 200 supporters op de hoofdtribune gaan zitten, dat de veiligheid van deze supporters in het uitvak al niet gewaarborgd kon worden laten we even buiten beschouwing...
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_72042472
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:35 schreef Forburgah het volgende:
Ja laten we fijn met 200 supporters op de hoofdtribune gaan zitten, dat de veiligheid van deze supporters in het uitvak al niet gewaarborgd kon worden laten we even buiten beschouwing...
Er waren nog geen 25 kaarten verkocht, man. Hou op.

Het gebeurt wel vaker dat er supporters van de uitclub op de hoofdtribune zitten. Daar is niks raars aan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72042557
normaal gesproken ben je gewoon welkom in het uitvak zonder dat neuzenvolk om je heen.
Daar is ook helemaal niks raars aan.

wij mogen voor onze eigen veiligheid niet met eigen vervoer reizen, omdat amsterdam de ajaxsupporters niet vertouwd, en vervolgens moeten we dan wel in een gemeng vak plaats nemen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72042671
Ja, want op de hoofdtribune verzamelen alle boefjes.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:45:12 #182
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72042708
Als ik het goed begrijp dat boycotte Sparta de wedstrijd, als gevolg daarvan gaf Ajax Amsterdam daarop het vervoer vrij, besloot Sparta kaarten voor het uitvak te verkopen aan haar supporters, oordeelde de gemeente Amsterdam dat Ajax niet het vervoer mocht vrijgeven, kondigde Sparta aan dat er dan slechts 1 supporter zou komen begeleid door stewards, kon de KNVB deze ludieke actie niet waarderen en heeft de KNVB met Ajax besloten dat de kaarten van het uitvak dan maar vrij te geven voor Ajax-supporters.

Gaat lekker daar in Amsterdam qua communicatie!
pi_72042763
Ik zeg ook niet dat er normaal iets raars aan is, hoewel ik het prefereer plaats te nemen in een uitvak, maar
op het moment dat de Amsterdamse autoriteiten een buscombi verplicht stellen omdat men de ajaxaanhang niet vertrouwd dan lijkt het me toch vreemd dat ajax dan de Spartasupporters op de hoofdtribune plaats wil laten nemen.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_72042798
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:43 schreef kevin6188 het volgende:
Ja, want op de hoofdtribune verzamelen alle boefjes.
nee je moet eerst die 'snelkookpan'rondlopen langs de ajax boefjes.
of worden we daar per helicopter gebracht ?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72042841
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:48 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

nee je moet eerst die 'snelkookpan'rondlopen langs de ajax boefjes.
of worden we daar per helicopter gebracht ?
Geloof niet dat dat fout gaat.

Sowieso zijn er nooit problemen tussen Sparta en Ajax, dus ik vind de hele discussie onzinnig. Wat mij betreft had het hele uitvak vol gezeten op basis van vrij vervoer.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72042928
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:49 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Geloof niet dat dat fout gaat.

Sowieso zijn er nooit problemen tussen Sparta en Ajax, dus ik vind de hele discussie onzinnig. Wat mij betreft had het hele uitvak vol gezeten op basis van vrij vervoer.
precies, dat is dus ook ons hele punt.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72042989
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:51 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

precies, dat is dus ook ons hele punt.
Ja, maar daarvoor moet je uiteindelijk bij Cohen zijn, zoals ik al een paar keer zei. Het is zijn schuld.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72043204
niet helemaal, ajx doet een verzoek om de kaarten aan eigen aanhang te mogen verkopen, en daardoor kan het protest zoals gepland geen doorgang vinden. hieraan is dus ajax schuldig
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72043291
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:59 schreef gebruikersnaam het volgende:
niet helemaal, ajx doet een verzoek om de kaarten aan eigen aanhang te mogen verkopen, en daardoor kan het protest zoals gepland geen doorgang vinden. hieraan is dus ajax schuldig
True, maar wat ik al zei: daarvoor zal de KNVB wel regels hebben opgesteld. Anders had Ajax die toestemming ook niet gekregen.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72043342
ze hoefde het niet te vragen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72044497
Hmm, jammer dat Sparta-Piet niet mag komen!!!

Overigens vond ik die suggestie van ITWM om een knappe blondine te sturen met spandoek "Ik had mijn 300 vriendinnen mee willen nemen, maar dat mocht helaas niet" ook wel aardig....

Maar goed, dan maar gewoon winnen als straf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72044664
ajax gaat op hun officiele site uit van een doelpuntrijke wedstrijd .

Extra kaarten Ajax - Sparta Rotterdam

19 augustus 2009
Ajax hervat aanstaande zondag de competitie met een thuiswedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Voor dit duel zijn extra kaarten vrijgekomen, verkrijgbaar vanaf ¤20,-. Kom dus naar de ArenA en juich Ajax naar de derde zege van het seizoen!
Het belooft een doelpuntrijke wedstrijd te worden tegen Sparta Rotterdam. Afgelopen seizoen won Ajax met 5-2. Een voetbaljaargang eerder vielen er zelfs acht treffers: 6-2.

Supporters kunnen per Club Card vier tickets aanschaffen.


http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... terdam.htm
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 20 augustus 2009 @ 16:40:14 #193
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72044672
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:02 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

True, maar wat ik al zei: daarvoor zal de KNVB wel regels hebben opgesteld. Anders had Ajax die toestemming ook niet gekregen.
Beetje solidariteit had ook niet misstaan!

Hopelijk spit Sparta tot het uiterste alle regels door en vindt het nu alvast alle kaarten voor het uitvak tijdens Sparta-Ajax aan de Sparta-supporters te verkopen. Gadver van een streek van Ajax zeg.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:33:44 #194
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72046590
quote:
ajax gaat op hun officiele site uit van een doelpuntrijke wedstrijd .
Ik stiekem ook
AFC AJAX
pi_72054768
Rose vertrekt per direkt naar de graafschap.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72073926
En Grootscholten weet niet zeker of Adelaar een nieuwe spits krijgt nu, volgens Rijnmond. Frans laat echter weten dat hij binnen tien dagen een nieuwe aanvaller verwacht, want dat was afgesproken. Zou dan Bodul kunnen worden...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72073969
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:28 schreef gebruikersnaam het volgende:
Rose vertrekt per direkt naar de graafschap.
Goed nieuws.
Rose heeft een veel te hoge dunk van zichzelf
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:35:41 #198
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72074432
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:02 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

True, maar wat ik al zei: daarvoor zal de KNVB wel regels hebben opgesteld. Anders had Ajax die toestemming ook niet gekregen.
Ajax had enigzins kunnen begrijpen waarvoor die actie was en dus het uitvak beschikbaar stellen voor die ene Spartaan.
Dit soort acties helpt dan ook niet mee voor de onderlinge verstandhouding..
pi_72105345
\o/
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:46:07 #200
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72105397
Ondanks hetgeen de statistieken doen vermoeden, zijn jullie op 3 a 4 kansen na, nooit echt in de problemen gekomen. Redelijk eenvoudig op de been gebleven. De spaarzame counters werden meestal door slechte passing bijzonder slecht uitgespeeld.
Leuk spelertje die Viergever trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prosac op 24-08-2009 09:57:17 ]
pi_72105502
2 a 3 kansen na? Hou op man !

Sowieso 7 100% kansen die tussen de palen of op de palen kwamen.
pi_72105509
Overigens wel een meer dan nette prestaties van Sparta en mogen jullie het goed doen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:56:45 #203
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72105610
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
2 a 3 kansen na? Hou op man !

Sowieso 7 100% kansen die tussen de palen of op de palen kwamen.
die de keeper mooi pakte steeds. Maar zo'n bal van bijvoorbeeld Sulejmani moet het gewoon altijd in bij een spits in vorm. Alleen en de hoek voor het uitkiezen. Ook zo'n bal van Suarez of die kopbal in de laatste minuten zijn van die kansen die er normaal altijd in moeten vallen.
Verder kon ik zo snel geen kansen herinneren die er echt in moesten, er waren 20 ballen op goal volgens de statistieken, maar dat wil niet zeggen dat ze 100% erin hadden moeten gaan.

ik heb er maar 3 a 4 van gemaakt. Kan me er 3 sowieso herinneren, dus zal er nog wel minimaal 1 extra zijn geweest die echt had moeten vallen.
pi_72105787
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef Prosac het volgende:

[..]

die de keeper mooi pakte steeds. Maar zo'n bal van bijvoorbeeld Sulejmani moet het gewoon altijd in bij een spits in vorm. Alleen en de hoek voor het uitkiezen. Ook zo'n bal van Suarez of die kopbal in de laatste minuten zijn van die kansen die er normaal altijd in moeten vallen.
Verder kon ik zo snel geen kansen herinneren die er echt in moesten, er waren 20 ballen op goal volgens de statistieken, maar dat wil niet zeggen dat ze 100% erin hadden moeten gaan.

ik heb er maar 3 a 4 van gemaakt. Kan me er 3 sowieso herinneren, dus zal er nog wel minimaal 1 extra zijn geweest die echt had moeten vallen.
Suarez paal, Suarez lat, Sulejmani vrij voor de goal, Sulejmani kopbal van de lijn, Suarez schot van de lijn - dat zijn 1000% kansen en doelpogingen; dan tel je de schoten van de Jong (3x) rakelings voorlangs en die van De Zeeuw, Aissati en Vertonghen uit de derde lijn en waarbij de keeper (met moeite) een redding moest verrichten niet eens mee.
pi_72105814
n.a.v. het combi-gezeik:



  maandag 24 augustus 2009 @ 10:20:08 #206
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72106113
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Suarez paal, Suarez lat, Sulejmani vrij voor de goal, Sulejmani kopbal van de lijn, Suarez schot van de lijn - dat zijn 1000% kansen en doelpogingen; dan tel je de schoten van de Jong (3x) rakelings voorlangs en die van De Zeeuw, Aissati en Vertonghen uit de derde lijn en waarbij de keeper (met moeite) een redding moest verrichten niet eens mee.
Ik denk dat wij een ander beeld hebben van wat 100% kansen zijn.
quote:
Sulejmani vrij voor de goal, Sulejmani kopbal van de lijn, Suarez schot van de lijn

Dit waren volgens mij de kansen die een Huntelaar in vorm en met zijn torinstinct er echt in had gekregen en die er ook in hadden gemoeten.

Die bal op de paal was een vrije trap en is natuurlijk nooit een 100% zekerheidje, verder zat die keeper er daar nog aan. Bal op de lat was ook van een afstandje en kán er in gaan, maar was ook geen moetje. (al denk je daar als supporter altijd anders over)
De schoten die je noemt waren ook geen 100% kansen waarbij je jezelf een nekschot wilt geven als zijnde "waarom mis ik DEZE in vredesnaam!"
3e lijn blijft toch altijd een gokje.

Ik bedoel dus echt de kansen rond het doelgebied van de keeper, zoals die van Sulejmani, waarbij hij twijfelt of hij het met zijn hoofd, been of lichaam moet doen en dus alledrie wil gebruiken, met die 3 a 4 1000000% kansen. Waarbij het knapper is om te missen dan om raak te schieten.

Ik wil helemaal niks af doen aan alle goede kansen van Ajax, dat waren er zeker wel meer dan die 3 a 4 die ik noem, maar ik wil duidelijk maken waarom Sparta vrij eenvoudig die 0-0 wist te behouden, dat was voornamelijk omdat de kansen die normaal gesproken bij een spits in vorm altijd een goal moeten opleveren er ook niet in gingen.
Dat bedoel ik met die 3 a 4.
Al kun je daar een andere perceptie op hebben.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:26:07 #207
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72107656
Met flink wat mazzel (Sulejmani! ) eindelijk het eerste puntje in de Arena binnengesleept.

Fijn dat Adelaar niet de zelfmoord 4-3-3 opstelling van zijn voorgangers had gecopieerd en het realistisch aanpakte.

Viergever zag er goed uit. Dele laat zich weer te vaak in de maling nemen, wat heeft deze jongen opeens?
pi_72107742
Goed gehaald punt in de Arena!
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:25:45 #209
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_72116195
(terug van lowlands )
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_72116315
Toch dubbele credits voor Adelaar hoor.

1) Hij durft het aan om defensiever te spelen, wat Booy nooit deed

2) Hij kiest Viergever ipv de veiligere optie Knol

Laat Viergever voorlopig maar staan naast Adeleye, lijkt me zo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72116522
Viergever was een verademing om te zien.
jongen met veel potentie
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72117092
Ik zat de hele tijd naar 'die 22' te kijken, ik dacht, wat speelt hij goed, waarom ken ik hem niet Zie ik later op het scherm dat het Viergever is, wtf! die komt koud uit de jeugd?
pi_72145760
Nou ja, koud uit de jeugd is misschien iets te, want hij heeft bij Jong Sparta vorig seizoen al een prima jaar gedraaid. Maar inderdaad, veel ervaring op het hoogste niveau heeft hij natuurlijk ook weer niet.

Zou toch wat zijn, als hij basisspeler blijft en straks eventueel ook Bentem nog. Al is het dan misschien wel erg jong allemaal.

Jong Sparta gisteren gewonnen trouwens. 1-3 bij ADO Den Haag. Mayele, Jaliens en Zaalman - die speelt al tien jaar in Jong Sparta voor mijn gevoel - maakten de goals. Die van Jaliens was een pingel.

Verder is Simon de Jong nu lid van de RvC en wordt Alphense Boys een nieuwe amateurpartner.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72218106
De bekerwedstrijd die jong sparta met 5-0 verloor van willem2
krijgt nog een staartje.de keeper van willem2 was niet speel gerechtigd.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72218885
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:45 schreef gebruikersnaam het volgende:
De bekerwedstrijd die jong sparta met 5-0 verloor van willem2
krijgt nog een staartje.de keeper van willem2 was niet speel gerechtigd.
Was dat ook niet eens gebeurd bij Jong Heerenveen-PSV en toen mocht Jong Heerenveen alsnog door?
pi_72231961
Meen me te herinneren dat PSV toen inderdaad een niet speel gerechtigde speler had opgesteld en daarmee de wedstrijd won. PSV werd uit het bekertournooi gegooid en Jong Heerenveen mocht mooi door naar de volgende ronde.

Edit: Volgende bericht komt net binnen:

De bekerwedstrijd Jong Sparta-Jong Willem II wordt opnieuw gespeeld omdat de Tilburgers een niet speelgerechtigde keeper hadden opgesteld. Donderdag 10 september 18.30 uur kan Jong Sparta revanche nemen voor de blamerende 5-0 nederlaag.
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_72232116
Toch weer lullig. Ik snap niet dat je dan niet dezelfde behandeling als PSV krijgt als Willem II zijnde.
pi_72239427
Het is een bekerpoule volgens mij, dus dan is dat wat lastiger. Al had een reglementaire 5-0 voor Sparta dan ook leuk geweest...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72254777
Ik heb er zin in vanavond. Adelaar geeft in het AD aan te starten met dezelfde opstelling. Zijn er veel kaarten verkocht eigenlijk?
pi_72305497
Nick Viergever is op geroepen als vervanger van Pieters.
Hij maakt een goede kans om zijn debuur in jong oranje te maken.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72314182
Leuk voor hem, hij deed het tegen Utrecht wederom vrij goed. Als hij die lijn doortrekt, staat hij er al sneller ik dan verwacht had. Al kan Adelaar ook zo weer voor Bakens gaan kiezen.

Onderhandelingen over Bodul gaan langzaam volgens mij. Huur of koop, zal wel een rol spelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72314869
Verhuur is inmiddels bevestigd.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_72345187
Nou, ben benieuwd. Qua type speler is het goed voor de afwisseling in de selectie.

Arne Slot naar Zwolle dus. Eerst huur, dan een tweejarig contract.

De kaart van de jeugd wordt dus heel duidelijk gespeeld nu. Goed om in dat kader te zien dat Jong Sparta gisteren Jong PSV vermorzelde: 4-0.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:47:36 #224
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72345302
Dat is duidelijk.

De keuze Slot verhuren is duidelijk een financieel ingegeven constructie. Slot is te duur voor de bank, en Adelaar ziet hem niet als sleutelspeler voor zijn elftal. We hebben alleen geen type slot in de selectie vind ik. (Strootman heeft minder diepgang, de rest is te weinig middenvelder)
Dus wat dat betreft een beetje zonde voor de balans in de selectie dat hij weggaat.

Ach, misschien leidt het wel de doorbraak van Duarte in.
pi_72352560
Sparta heeft denneboom gehuurd van twente. Ik ben nu bodul erook bij is wel erg benieuwd naar de opstelling.
Een voorroede met john,duplan,poepon,bodul en daarachter strootman falkenburg en van gessel lijkt me wat teveel van het goede.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 2 september 2009 @ 10:57:23 #226
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72365128
John is natuurlijk door de mand gevallen en komt niet meer in de basis.

Met Poepon/Bodul/John speel je zonder pure buitenspelers, dus wellicht dat 1 van dit rijtje slachtoffer wordt van Duplan. Dissels zal minder speeltijd krijgen, wat ik persoonlijk erg jammer vind.
  woensdag 2 september 2009 @ 11:00:48 #227
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72365207
Denneboom is een pure buitenspeler, Waarschijnlijk Poepon naar de vleugel en Bodul in de spits, prima voorhoede.
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
pi_72365460
Poepon naar de vleugel? Ik zie in die jongen een pure centrumspits, maar het kan ook aan mij liggen ...
  woensdag 2 september 2009 @ 11:15:27 #229
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72365515
Poepon is inderdaad ook een CS maar heeft kwaliteiten om op de vleugel, en dan bedoel ik meer rand 16 uit de voeten te kunnen.
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  woensdag 2 september 2009 @ 11:18:40 #230
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72365594
Ik vind Poepon ook een pure spits. Maar zowel Foeke als nu Adelaar hebben hem als linksbuiten opgesteld. Ik vrees dat Adelaar er zo'n laffe compromis opstelling tegenaangooit omdat hij niet Bodul of Poepon op de bank durft te zetten, en je op linksbuitenpositie niet echt een goed alternatief hebt.

(ja, Charles Jr. in mijn ogen!)
pi_72376802
Ja, zal ten koste gaan van John en Dissels gok ik. Bodul eerst wissel.

Denk middenveld: Falkenburg - controleur, liefst Glazenwasser, maar zal wel Van Gessel of Rutjes worden - Strootman

En dan Duplan- Poepon - Denneboom

Of hij moet 4-4-2 blijven spelen met Edou een beetje achter de spits.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72381619
Hey allemaal. Ik heb al jaren een seizoenskaart bij Sparta, maar heb dit topic nooit gezien :p

Ik ben inderdaad benieuwd naar de nieuwe spelers.

Persoonlijk zou ik Denneboom er sowieso inzetten. Bodul weet ik niet, die jongen ken ik niet.

Is Touzani eigenlijk geblesseerd ofzo? Die jongen speelt nooit meer, terwijl het helemaal niet zo'n slechte voetballer is.
pi_72403959
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:52 schreef Snuf. het volgende:

Is Touzani eigenlijk geblesseerd ofzo? Die jongen speelt nooit meer, terwijl het helemaal niet zo'n slechte voetballer is.
Touzani is volgens mij alleen fit geweest tijdens zijn medische keuring....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72405565
Inderdaad Jammer, want het is toch een prima speler.
pi_72411489
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:13 schreef methodmich het volgende:

[..]

Touzani is volgens mij alleen fit geweest tijdens zijn medische keuring....
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  vrijdag 4 september 2009 @ 09:16:18 #236
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_72424383
Ik ga mee met jouw opstelling MM.

Hopelijk gaat m'n persoonlijk favoriet Charles Jr. dan ook nog genoeg speelminuten krijgen. Heeft toch het hardste schot van deze voorhoede.
pi_72441522
Ja, dan hoop ik weer dat Joshua John zijn vorm kan hervinden en een volgende stap kan zetten. Twente had niet voor niets interesse. Maar ja, het wordt nu wel dringen voorin. Zeker als Godee ook weer fit wordt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72455880
Slot trapt nog even na door te stellen dat het niveau bij FC Zwolle minstens net zo hoog ligt als bij Sparta.

Niet dat ik daar wakker van zou liggen als ik Spartaan was geweest, maar toch.
pi_72458244
Dan zal die binnenkort daar dus ook op de bank belanden.
Niet dat ik iets tegen slot heb, ik heb ook homo's in mijn kennissenkring.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72469329
Slot had op dit EK van waarde kunnen zijn voor oranje.

Sparta gewonnen in een oefenpot, 1-5. Denneboom scoorde bij zijn debuut.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72502882
Ik las ook dat godee erg gedreven speelde en gevaarlijk was.
Ook hij scoorde gisteren
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72511597
Ben benieuwd met Denneboom erbij.
pi_72609826
Denneboom: "Mijn voorkeur lag bij Sparta"

Geplaatst op 10-09-2009 11:28 door Robin Tibbe - Bron: Algemeen Dagblad

Op het laatste moment wist Romano Denneboom vriend en vijand te verassen door te kiezen voor Sparta Rotterdam. De aanvaller, die bij FC Twente zelfs niet meer op de bank zat, zou een goed gevoel hebben gekregen bij de club uit Rotterdam. "Ik ben gelukkig nu", zo reageerde Denneboom.

"Er speelden heel veel dingen, maar er was niets concreets", zo vervolgde hij zijn verhaal tegenover het Algemeen Dagblad. "Ja, ik kon ook naar NEC, maar mijn voorkeur ging uit naar Sparta. Ik ben heel blij dat het is gelukt. Ik wil gewoon lekker voetballen, verder kijk ik nog niet."

De afgelopen drie seizoenen was de aanvaller eigendom van FC Twente. Alleen in het eerste jaar wist hij veel speelminuten voor de club uit Enschede te maken. In de voorbereiding op het huidige seizoen werd Denneboom medegedeeld dat hij niet veel kansen zou krijgen op een plaats in het elftal.

Hoewel Sparta een kleinere club is dan Twente, ziet de speler in kwestie niet als een stap terug. "Dat zie ik niet zo. Natuurlijk is FC Twente een grote club. Maar ik kwam er niet aan spelen toe. Een verrassende transfer? Hoezo? Ik voel me niet te groot om voor Sparta te spelen. Het is een hele mooie en stabiele club. Ik ben gelukkig nu."
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_72649728
Wel mooi, ga je dik onderuit in de beker als Jong Sparta zijnde tegen Jong Willem II, stellen ze dus Pietersma zonder afgeronde overschrijving op als keeper. Sparta krijgt een herkansing en zie, ze winnen nu met 1-0. Goal David Abdul. Na de nederlaag eerder deze week tegen Jong RKC (4-3) dus toch kans op doorgaan in de poule.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72650142
WHAHAHAHAHAHAHAHA
pi_72675464
Nou, moet wel gaan lukken vanavond toch?
pi_72678661
Watt moet er vanavond lukker ? Het avondeten?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_73732208
-voor OP zie volgende pagina-

[ Bericht 46% gewijzigd door Ammi op 16-10-2009 16:38:39 ]
pi_73734110
Kick gedaan!

Misschien nog kick om een plattegrond van het stadion in de OP op te nemen met de namen van medefokkers en het vak waarin men zich bevind tijdens de wedstrijd?
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
pi_73734590
Ziet er goed uit! Gaaf gedaan! Misschien is er nog wel een scherpere foto te vinden voor die laatste?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:58:29 #251
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73744075
Ja die OP kon wel een kleine pimp gebruiken, goed werk Ammi!

Kaartje stadion erbij , en dan mag je mij op de Denis Neville plempen.

PS, het wordt wel een beetje stiller in dit topic. En dat terwijl de derby voor de deur staat!
Alleen derby koorts voel ik niet echt op de een of andere manier.... Nog niet tenminste.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:54:20 #252
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73745785
Gaat moeilijk voor jullie, gok ik.

Goed werk voor de OP. Kan het alvast plaatsen, mocht daar behoefte aan zijn.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73753448
Zo?



Clubgegevens
Naam: Sparta Rotterdam
Bijnaam: De Kasteelheren, De club van Rotterdam.
Clubkleuren: Rood & wit
Opgericht: 1 april 1888
Stadion: Het Kasteel
Capaciteit: 10.894
Hoofdsponsor: Graydon
Begroting: ¤ 11,3 miljoen
Competitie: Eredivisie

Trainer
Frans Adelaar

Voorzitter
Leo van den Berg

Tenue


De Selectie


Erelijst
* Kampioen Eredivisie (6x): 1909, 1911, 1912, 1913, 1915, 1959
* Winnaar KNVB-beker (3x): 1958, 1962, 1966
* Winnaar Zilveren Bal (8x): 1910, 1913, 1923, 1925, 1929, 1934, 1935, 1951
* Winnaar NBLO-beker (3x): 1909, 1910, 1911
* Winnaar Prinses Juliana-beker (2x): 1953, 1954

Supporters in het stadion

* (vak) naam
* (vak) naam
* ...

Videos

Links
[x] Officiële Sparta Rotterdam site
[x] Spartafanz
[x] ITWM



[ Bericht 3% gewijzigd door Ammi op 16-10-2009 17:48:46 ]
pi_73755672
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:58 schreef Stpan het volgende:

PS, het wordt wel een beetje stiller in dit topic. En dat terwijl de derby voor de deur staat!

Heeft niet zo heel veel met het topic op zich te maken hoor.

Ben wel erg benieuwd wat Sparta kan gaan doen tegen Feyenoord. Zeker niet kansloos, ondanks het feit dat Feyenoord dit seizoen goed bezig is. Mooi duel voor enkele jonkies om in op te staan.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:19:14 #255
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73785396
Adelaar zegt dat Sparta zichzelf kan belonen, want Sparta speelt goed en maakt alleen de doelpunten niet. Aldus Adelaar.....

Nou ik weet niet of Frans poep in z'n ogen heeft, maar het spel is niet om aan te gluren. Alleen Vitesse was ongelukkig verloren door gebrek aan doelpunten. De rest verdiende je ook niet meer.
pi_73813216
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11



JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!11 !!!!!!!!!!!!!!!11

pi_73813252
Wat zijn die Rijnmondjournalisten toch een stelletje gore verzuurde Feyenoordsupporters zeg

Landzaat schiet 40 meter voor het doel langs: LAAANDZAAAAAAAT!!! OOEhhhhhh....
Strootman scoort de winnende: Ja. Doelpunt Sparta.



S.P.A.R.T.A!!!!!!!!!!!!!!!!!1
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:25:03 #258
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73813314
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:23 schreef knnth het volgende:
Wat zijn die Rijnmondjournalisten toch een stelletje gore verzuurde Feyenoordsupporters zeg

Landzaat schiet 40 meter voor het doel langs: LAAANDZAAAAAAAT!!! OOEhhhhhh....
Strootman scoort de winnende: Ja. Doelpunt Sparta.



S.P.A.R.T.A!!!!!!!!!!!!!!!!!1
maar dat wisten we toch al ... stelletje regio schurken ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_73813336
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:23 schreef knnth het volgende:
Wat zijn die Rijnmondjournalisten toch een stelletje gore verzuurde Feyenoordsupporters zeg

Landzaat schiet 40 meter voor het doel langs: LAAANDZAAAAAAAT!!! OOEhhhhhh....
Strootman scoort de winnende: Ja. Doelpunt Sparta.



S.P.A.R.T.A!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Sparta

Tot volgende week
  Trouwste user 2022 zondag 18 oktober 2009 @ 18:31:33 #260
7889 tong80
Spleenheup
pi_73813512
Klasse jongens

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_73815006
Jetetetttetettt! Later homo's van zuid.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:25:09 #262
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_73815314
2-1 en eigenlijk ook nog een niet gegeven strafschop ... lekker.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_73815711
Sparta is de club van Rotterdammmmm...

Leukste wedstrijd op Het Kasteel dit seizoen tot nu toe!
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:23:31 #264
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73834165
Hehe, de 2e helft was qua beleving heerlijk! Ik was alleen wel over de zeik na de domste rode kaart (niet de smerigste) van de middag. Poepon, 11 tegen 9, met al geel op zak, in het strafschopgebied van je tegenstander..... Echt, hebben voetballers dan echt geen hersens?

Sparta - Feyenoord
1 - 2 (domme rode kaarten)
2 - 1 (doelpunten)

Wat ben ik trouwens blij dat Bas van Nortwijk niet meer voor onze club werkt, maar aan de Zuid-kant wat iets beter bij zijn beschavingsniveau past.
Uit je dak gaan tegen Nijhuis bij beide rode kaarten
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:29:45 #265
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73834294
Dat is emotie, iets heel natuurlijks...
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_73834336
Emotie ... doe dat dan bij onterechte rode kaarten
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:46:22 #267
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_73834607
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:31 schreef knnth het volgende:
Emotie ... doe dat dan bij onterechte rode kaarten
Die eerste was ook te zwaar bestraft. Daar zag ik Noortwijk emotioneel zijn.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:41:54 #268
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_73835957
De rode kaarten van gisteren staan buiten alle discussie.

Dat je in eerste instantie je waarnemning niet scherp hebt, dat kan. Dat je dat 2x op rij niet hebt en achteraf je beklag blijft doen is blinde emotie. Precies waar ik me bij Van Noortwijk samen met z'n soortgenoot Snoei zo aan kon ergeren.
pi_73836228
De eerste overtreding zal menig scheidsrechter geel geven aangezien ik het zelf ook niet zag voor de herhaling. Maar het was gewoon goed gezien van Nijhuis.
pi_73840422
Ben al heel lang niet meer in dit topic geweest

Ben gisteren natuurlijk ook weer geweest en heb eindelijk eens een echt leuke wedstrijd gezien. Terecht gewonnen

Over de rode kaarten, volledig terecht. Die van Tomasson hoeven we het niet over te hebben, maar ook die van Cisse was terecht. Én gestrekt been én te laat. Voor het zelfde geld krijg je een Eduardo moment bij Poepon zijn been.


Strootman had wel een paar hele mooie passes, zeg! Heeft ie normaal ook wel, maar deze wedstrijd iets meer.

Volgende week niet verliezen van Ado. Gelijkspel zou al leuk zijn.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:02:59 #271
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74025832
GHEHEHEHEHEHEHE

E.F.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_74026492
Ik ben ernstig benieuwd naar de samenvatting zometeen!
pi_74026707
Zo dan, ben net terug ben 5 jaar ouder geworden na deze wedstrijd. Had net zo goed 10-10 kunnen zijn. ADO was onthutsend slordig. Gefeliciteerd!
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:37:07 #274
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_74026839
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:32 schreef Ammi het volgende:
Zo dan, ben net terug ben 5 jaar ouder geworden na deze wedstrijd. Had net zo goed 10-10 kunnen zijn. ADO was onthutsend slordig. Gefeliciteerd!
Dank je! Het was een leuke wedstrijd, ik hoop dat het ook van ADO's kant was.
Feyenoord Rotterdam
pi_74027002
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 21:37 schreef o.us het volgende:

[..]

Dank je! Het was een leuke wedstrijd, ik hoop dat het ook van ADO's kant was.
Ja nou, ik verveelde me in ieder geval niet, maar wel balen zo op het eind ook al zat het er wel aan te komen hoewel het elke kant op kon gaan.
pi_74027831
Woehoe! Erik
pi_74029847
Whahaha die Falkenburg Scoort in één avond evenveel als in het hele vorige seizoen
  zondag 25 oktober 2009 @ 02:10:13 #278
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74033549
jemig... hoe lang is het geleden dat we in het linker rijtje hebben gestaan?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_74040004
Wat een wedstrijd
pi_74040174
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:31 schreef Aotearoa het volgende:
Wat een wedstrijd
pi_74052409
It's official, minstens een week in het linkerrijtje
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:30:14 #282
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74075767
Pfffwhehehe, officieel linkerrijtje!
pi_74175491
Mooie overwinning dinsdag Was helaas vergeten kaarten te kopen (dacht dat het woensdag was).

Wat is die Calabro een mongool trouwens. Een beetje onze grote vriend Dele zwart maken.

Wat trouwens wel ironisch is bij een neger.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 12:07:08 #284
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74181815
Nou ja, het is wel een bijzonder onbesuiste actie die wat wedstrijden schorsing zal opleveren.

Alleen teksten als 'Het Scheermes van Laos heeft weer toegeslagen" zoals de commentator die uit. Ik weet niet wat ik hiervoor aan kennelijk bottenbrekende acties van Dele heb gemist.
pi_74192110
Ja dat vroeg ik me nou ook al af.
pi_74196933
Mwah, ik vond het heel erg meevallen. Goed dat er geen rode kaart uitgedeeld werd.

Maar er zal wel een schorsing aankomen ja.
pi_74210947
Baronie uit . Eigenlijk wel een zekerheidje .
Zo niet Ofter een hemel is
Maar álster één is Dan zal je zien
Dat de Hemelpoort - Oh brok in ons keel -
Verdacht veel weg heeft Van Het Kasteel
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 05:26:09 #288
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74212658
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:28:22 #289
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74215741
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 16:35 schreef Zjakkie het volgende:
Ja dat vroeg ik me nou ook al af.
Adeleye dit seizoen 1x geel. Wegens hands. Nee, vraag me nog steeds af waar het scheermes z'n bijnaam vandaan heeft, en hoezo hij álweer heeft toegeslagen.

Wedstrijdje of 4 langs de kant, dat wel helaas. Hoop dat Adelaar eindelijk eens weer Knol laat spelen ipv Bakens....
pi_74220039
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:28 schreef Stpan het volgende:

[..]

Adeleye dit seizoen 1x geel. Wegens hands. Nee, vraag me nog steeds af waar het scheermes z'n bijnaam vandaan heeft, en hoezo hij álweer heeft toegeslagen.

Wedstrijdje of 4 langs de kant, dat wel helaas. Hoop dat Adelaar eindelijk eens weer Knol laat spelen ipv Bakens....
Dat komt voor door Dele zelf die bij zijn aankomst met veel bombarie zichzelf als 'Scheermes van Laos' benoemde. Beter jammer al die negatieve publiciteit vanwege dit voorval.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_74231608
Ik mag inderdaad hopen dat die Bakens niet meer gaat spelen. Wat een on-gelooflijke dramavoetballer is dat zeg. Ik begrijp niet dat die jongen speelt terwijl je Knol, van Gessel en Adelaye hebt die er kunnen staan.

Gelukkig staat ie al wat wedstrijden langs de kant

Baronie uit moet wel gewonnen worden natuurlijk.

Zondag winnen van NEC moet ook wel kunnen.
pi_74281361
Sparta dacht, het is gezellig in het linkerrijtje, we blijven nog even?
Zelfs al verliezen we komend weekend van Roda (as if ), staan we zeker nog in het linkerrijtje
pi_74283569
Van Roda gaan we niet verliezen. Hooguit gelijk spelen.

Jezus wat een kutweer. Gelukkig zit ik niet op een van de onderste 3 rijen...
pi_74285201
Toch weer nette prestatie van jullie, ga zaterdag met een vriend weer s naar een wedstrijd van jullie, en dan zondag naar mn eigen cluppie tegen PSV, een leuk voetbalweekend dus
pi_74285437
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:38 schreef knnth het volgende:
Sparta dacht, het is gezellig in het linkerrijtje, we blijven nog even?
We blijven de rest van het seizoen!
  zondag 1 november 2009 @ 21:50:32 #296
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_74294795
mooi dagje
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_74299659
Wow, wordt dit dan toch echt een seizoen zonder billenknijpen?

SPARTA

Wat een takkeweer vandaag trouwens.
  maandag 2 november 2009 @ 11:01:23 #298
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74308935
Niet bijster goed spelen, wel winnen. Dat is weleens anders geweest.

Ik blijf alleen wel wachten op beter veldspel.
  maandag 2 november 2009 @ 14:21:16 #299
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_74315348
quote:
Voorstel Adeleye: vijf duels schorsing

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Ayodele Adeleye een schikkingsvoorstel gedaan van vijf wedstrijden. De speler van Sparta gaf in het bekerduel tegen VVV-Venlo een elleboogstoot in het gezicht van Sandro Calabro. Die liep daardoor een gebroken neus op. Hevig bloedend moest hij het veld verlaten.

Uit het vooronderzoek is nu gebleken dat Adeleye de elleboogstoot opzettelijk heeft toegebracht. Het incident ontging arbiter Ben Haverkort. Mede op basis van de televisiebeelden ging de aanklager over tot een vooronderzoek.

Uitgerekend Adeleye schoot Sparta vorige week dinsdag in de noodzakelijke strafschoppenserie naar de vierde ronde van de KNVB-beker.
Meer dan terecht. Al zullen ze wel in hoger beroep gezien de reactie van Adelaar gister in Studio Voetbal
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 2 november 2009 @ 14:33:34 #300
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_74315743
Ik neem aan dat Sparta in beroep gaat gezien de uitlatingen van de algemeen directeur en Adelaar.
Dan worden het 5 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.

Ik vraag me eigenlijk af wat de richtlijnen zijn voor schorsing. Moet er bewezen opzet zijn, of gaat het om de hoeveel bloed en media-aandacht die het incident krijgt?
pi_74322083
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:33 schreef Stpan het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat de richtlijnen zijn voor schorsing. Moet er bewezen opzet zijn, of gaat het om de hoeveel bloed en media-aandacht die het incident krijgt?
Vroeg ik me ook af. Babovic zal nav gisteren vast geen 5 wedstrijden aan z'n broek krijgen. Het was wel allebei een elleboogstoot, dus waarom geen gelijke straffen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')