abonnement Unibet Coolblue
pi_69053947
Naar aanleiding van het topic [GEZ] Input ter verbetering van V&A kwam ik op het idee om een topic te maken waarin alle tips van en voor kopers en verkopers verzameld kunnen worden.
Als iedereen zijn of haar goede tips hier plaatst krijgen we na een tijdje een topic boordevol met handige tips

TS begint:

- Ik open bubbeltjesenveloppen voorzichtig en bewaar ze zodat ik er zelf ook weer dingen in kan versturen
- Als ik 'dure' spullen wil kopen zorg ik dat ik ze op kan halen. Zo kan je het product eerst in het echt bekijken en misschien zelfs testen. Ook kan je hiermee eventuele oplichting voorkomen.
- Hoeveel postzegels moeten erop? --> http://tntpost.nl/voorthu(...)CM-QL3Tarievenwijzer
- Brievenbuspost mag maximaal de volgende afmetingen hebben: 38 x 26,5 x 3,2 cm

Brand maar los!

Edit: Alvast even een opsomming gemaakt van de verkregen tips...

Aanbieden van spullen
- Zoek ook even naar richtprijzen voor 2de hands spullen door te zoeken op marktplaats.nl speurders.nl of vergelijkbare sites
- Kijk uit met mensen die grotere bedragen willen betalen (per cheque) en vragen geld terug te storten.
- Kom een prijs overeen en print eventueel de 'overeenkomst' uit als bewijs. Hiermee voorkom je eventuele discussies aan de deur.
- Maak duidelijke foto's zodat de koper goed kan zien wat je wilt verkopen en fotografeer ook eventuele beschadigingen.
- Verkoop je spullen in "het seizoen", dus schaatsen als het vries, oranje artikelen met een EK ,WK of rond koninginnedag en speelgoed verkoopt beter vlak voor sinterklaas.
- Maak een duidelijke openingspost en omschrijf je koopwaar goed in de topictitel.
- Omschrijf je artikel goed. Goede foto's, garanties, aankoopbonnen, reden van verkoop, eventuele gebreken etc. kan nuttige informatie zijn voor een koper.

Kopen van spullen
- Zorg dat je dure spullen kunt ophalen. Dan kan je het produkt eventueel ook eerst testen.
- Als je iets ophaalt op bv een station zorg ervoor dat je het bedrag gepast bij je hebt
- Bij concertkaartjes altijd de bon vragen.
- Zoek altijd vantevoren even de nieuwprijs op bekende sites zoals beslist.nl kieskeurig.nl of de pricewatch van tweakers.net of hardware.info
- Zoek ook even naar richtprijzen voor 2de hands spullen door te zoeken op marktplaats.nl speurders.nl of vergelijkbare sites
- Koop je spullen buiten "het seizoen". Bijvoorbeeld schaatsen in de zomer, want dan zijn ze meestal goedkoper.
- Bij wantrouwen van een verkoper kan je zoeken naar meer info over de verkoper (Googlen op username, banknummer, email of IP).

Verzenden
- Hoeveel postzegels moeten erop? --> http://tntpost.nl/voorthu(...)CM-QL3Tarievenwijzer
- Brievenbuspost mag maximaal de volgende afmetingen hebben: 38 x 26,5 x 3,2 cm
- Bewaar bubbeltjesenveloppen als je zelf spullen ontvangt. Als je ze netjes opent, dan kan je ze nog een keer gebruiken.
- Geef de koper dan de S3 code voor track en trace bij het verzenden van pakketten
- www.kiala.nl en www.dhl4you.nl zijn goedkopere alternatieven voor de TNT
- Verpak je spullen goed in bubbeltjesfolie of karton. Of vul een doos op met proppen kranten.
- Als je bijvoorbeeld kleding moet versturen wat eigenlijk net iets te groot is voor een grote envelop,is het een oplossing om het kledingstuk eerst in een gripzak te stoppen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Werewolf op 16-05-2009 09:46:39 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 mei 2009 @ 13:27:08 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_69054125
- als je een pakket verstuurd geef de koper dan de S3 code voor track en trace
- als je iets ophaalt op bv een station zorg ervoor dat je het bedrag gepast bij je hebt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_69054144
Als je TNT te duur vind kan je in samenspraak met de koper via Kiala verkopen.
pi_69054257
- Bij concertkaartjes altijd de bon vragen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:33:05 #5
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69054338
- Niet kopen en verkopen aan mensen met een allochtone naam. De verkopers lichten je vaak op, de kopers bieden de helft van de prijs als ze aankomen bij je.
pi_69054358
* Zoek altijd vantevoren even de nieuwprijs op bekende sites zoals beslist.nl kieskeurig.nl of de pricewatch van tweakers.net of hardware.info
* Zoek ook even naar richtprijzen voor 2de hands spullen door te zoeken op marktplaats.nl speurders.nl of vergelijkbare sites

Dit geldt voor zowel kopers als verkopers. Zo doe je namelijk als koper geen miskoop, en raak je als verkoper je spullen kwijt.

* Verpak je spullen fatsoenlijk. Niets is vervelender als een koper die zich belazerd voelt (en dit ook laat weten aan anderen) omdat jij niet de moeite hebt genomen om een bubbelenvelop te pakken, of iets extra te beschermen met een stukje schuim of karton.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:34:52 #7
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_69054407
- Als kopers iets willen kopen voor hun broer in nigeria die toevallig ook nog eens kroonprins en president tergelijk is en willen betalen via een cheque of western union. Ook niet doen
pi_69054576
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:33 schreef Oksel het volgende:
- Niet kopen en verkopen aan mensen met een allochtone naam. De verkopers lichten je vaak op, de kopers bieden de helft van de prijs als ze aankomen bij je.
Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar ik zorg wel altijd dat ik de prijs overeenkom via de mail en print dit mailtje ook uit.
Mocht het tot een discussie komen heb ik altijd het bewijs dat we deze prijs zijn overeengekomen.
Het is voor die prijs of niet!

Zorg er wel voor dat men op de hoogte is van eventuele beschadigingen of gebreken (maak en plaats er foto's van als dat mogelijk is), want anders heeft de koper wel een punt als ze minder willen betalen.
pi_69054675
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:27 schreef Nadinarama het volgende:
Als je TNT te duur vind kan je in samenspraak met de koper via Kiala verkopen.
Grappig, die kende ik nog niet....

Nog even de website: www.kiala.nl
pi_69054784
Goed topic en leuk initiatief, Werewolf
ijs_beer fan!
pi_69055147
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:33 schreef Oksel het volgende:
- Niet kopen en verkopen aan mensen met een allochtone naam. De verkopers lichten je vaak op, de kopers bieden de helft van de prijs als ze aankomen bij je.
Terechte tip, ze proberen dan soms ook te intimideren door met 3 of 4 man sterk langs te komen. En ja, heb daar 1 keer ervaring mee gehad (wel voor de afgesproken prijs verkocht uiteindelijk), maar ik let voortaan wel op Nederlands taalgebruik in correspondentie etc.
pi_69055344
Als je bvb kleding moet versturen wat eigenlijk net iets te groot is voor een grote envelop,is het een oplossing om het kledingstuk eerst in een gripzak te stoppen.
De gripzak dan zo goed mogelijk luchtdicht maken,plak tape over de sluiting zodat het ook echt dicht zit en daarna in de envelop.
Scheelt weer verzendkosten.
Ipv dat het pakketpost word,is het nu gewoon brievenbuspost.

Maar geen pakketpost tarief rekenen dan he voor de koper

pi_69061677
Goed topic =)

Geef zoveel mogelijk informatie over wat je wilt verkopen.
Duidelijke foto's, die niet te donker zijn zodat de koper kan zien wat je wilt verkopen.

Bijvoorbeeld bij een gameboy + spelletjes & extra spullen, zet erbij wat voor een spellen het zijn, of de doosjes nog aanwezig zijn enzovoort.
pi_69079511
Verkoop je spullen in "het seizoen", dus schaatsen als het vries, oranje artikelen met een EK ,WK of rond koninginnedag en speelgoed verkoopt beter vlak voor sinterklaas
Ook krijg je er dan meestal meer voor.

Bij het kopen van spullen is dat natuurlijk precies andersom
pi_69079533
Als je een beetje wantrouwig bent over de verkoper, kan je een aantal dingen doen.
-Zijn banknummer en/of emailadres googlen
-Googlen op de username, kijken of hij/zij op andere forums voorkomt en of er daar iets bekend is
-Het IP adres uit een mail halen en hier even op googlen

Voor een goede OP
-Komt met duidelijke en complete informatie
-Vertel ook alle gebreken
-Reden van verkoop
-Duidelijke foto's van alles
-Vraagprijs
-Hoe het verzenden gaat / waar eventueel op te halen


[sub]Leuk initiatief Werewolf [/b]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 16 mei 2009 @ 07:35:15 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69079543
- maak je pakjes bomproof, ik heb bij TNT gewerkt en sindsdien verstuur ik niets meer in kleine doosjes, gewoon iets groter, eventuele ruimte in de doos opvullen met krantenproppen en verstevig de hoeken vooral extra met plakband.
- behalve TNT en Kiala heb je ook DHL 4 You, ook handig en betrouwbaar en goedkoop
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69079565
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 07:35 schreef Klonk het volgende:
- behalve TNT en Kiala heb je ook DHL 4 You, ook handig en betrouwbaar en goedkoop
Zo, bij DHL is een pakje verzenden 4,50 en dan komen ze het ook nog bij je thuis ophalen
Bij TNT betaal je dan al 6,75...

Dat scheelt toch weer 2 euro 25!

Goede tip
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:01:05 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69079956
moet je wel zelf printen, als zij dat moeten doen ben je extra kwijt

zijn trouwens niet zo heel snel, maandag halen ze niets op bijvoorbeeld, dus een werkdag of 3 meestal
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_69080135
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:01 schreef Klonk het volgende:
moet je wel zelf printen, als zij dat moeten doen ben je extra kwijt

zijn trouwens niet zo heel snel, maandag halen ze niets op bijvoorbeeld, dus een werkdag of 3 meestal
Wat moet je printen?

Dat is dan de beslissing van de koper, toch.
Snel = TNT = 6,75
Goedkoop = DHL = 4,25

Maar je hebt een goed alternatief
pi_69080455
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:44 schreef NanKing het volgende:
Goed topic en leuk initiatief, Werewolf
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 07:33 schreef rene90 het volgende:
[sub]Leuk initiatief Werewolf [/b]


Ik heb de huidige tips even in de OP gezet.
Wees vrij om mijn OP verder aan te passen, want mijn 'edittijd' verloopt bijna
  zaterdag 16 mei 2009 @ 10:35:32 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_69081118
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:20 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Wat moet je printen?

Dat is dan de beslissing van de koper, toch.
Snel = TNT = 6,75
Goedkoop = DHL = 4,25

Maar je hebt een goed alternatief
het verzendlabel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_72360916
kickje voor meer invulling
pi_72362541
boeken zijn bijna altijd te dik om als brievenbuspost te versturen, wat je kunt doen is het boek openklappen. op deze manier kun je de meeste boeken toch via de brievenbus versturen!
pi_72362560
Weet iemand hoeveel een pakketje via koala kost?
pi_72363544
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:18 schreef pgrferrari het volgende:
Weet iemand hoeveel een pakketje via koala kost?
Wat is koala ?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')