abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_239224
Hé, alleen maar reclame en verder geen beeld. Er zou toch niets gebeurd zijn?
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_239225
Kon het inderdaad niet nalaten ook ff nog op de streams te kijken, je hebt gelijk hunter, heb ik misschien iets gemist
  vrijdag 31 december 1999 @ 11:15:00 #3
215 misterDre
Paint it black!
pi_239226
11:06
stream 1 de tuin
De kippen genieten eindelijk van hun welverdiende rust en hebben de hele tuin in bezit genomen.
Chukky, je weet wel die donkerbruine staat stiekem met Beppie in het hoekje te tokkelen.... wat wordt daar gezegd????
pi_239227
Heb net via betrouwbare bron vernomen dat playboy in onderhandeling is met Beppy, plan is om deze *kutkip* in het maart nummer op te nemen. Of Mona samen poseert op de middenposter kon nog niet bevestigd worden
pi_239228
quote:
op 12-31-1999 om 11:15 AM schreef misterDre het volgende:
11:06
stream 1 de tuin
Chukky, je weet wel die donkerbruine staat stiekem met Beppie in het hoekje te tokkelen.... wat wordt daar gezegd????



tok tok tok ????

pi_239229
Hebben jullie ook het gevoel van een kater ?!? Wat moet ik er aan doen. IS prozac misschien iets. Misschien kunnen we dan wel groepskorting krijg als we met zijn allen aan de prozac te gaan.

HIHI

Ik ga maar de BIG BROTHER sign op mijn rug laten tattoeren

  vrijdag 31 december 1999 @ 11:39:00 #7
215 misterDre
Paint it black!
pi_239230
quote:
op 12-31-1999 om 11:30 AM schreef Beppie het volgende:

tok tok tok ????


Ben je een beetje fotogeniek!

pi_239231
HAHA, niet echt geloof ik
  vrijdag 31 december 1999 @ 11:45:00 #9
215 misterDre
Paint it black!
pi_239232
Screenshot van Beppie

pi_239233
Ik mis onze oliebol in dit streamverslag! Geen verslag compleet zonder oliebol, toch?
pi_239234
quote:
op 12-31-1999 om 11:45 AM schreef misterDre het volgende:
Screenshot van Beppie


gaan we weer even ophouden nu !!!

pi_239235
quote:
op 12-31-1999 om 11:47 AM schreef sombie het volgende:
Ik mis onze oliebol in dit streamverslag! Geen verslag compleet zonder oliebol, toch?

Oliebol is niet eens online ! (icq)

  vrijdag 31 december 1999 @ 11:53:00 #13
215 misterDre
Paint it black!
pi_239236
quote:
op 12-31-1999 om 11:47 AM schreef sombie het volgende:
Ik mis onze oliebol in dit streamverslag! Geen verslag compleet zonder oliebol, toch?

Toen de heren gisteren oliebollen bakte is ze van de schaal gevallen en de tuin ingerold en ja... die kippen he (ik zal je de gruwelijke details besparen)

pi_239237
quote:
op 12-31-1999 om 11:53 AM schreef misterDre het volgende:
Toen de heren gisteren oliebollen bakte is ze van de schaal gevallen en de tuin ingerold en ja... die kippen he (ik zal je de gruwelijke details besparen)


HAHAHA, nee hoor Beppie deed daar niet aan mee, tok tok

pi_239238
Beppie met hairwave?
[img]c:\231299\kippiekip1.jpg[img]
  vrijdag 31 december 1999 @ 11:59:00 #16
572 Sniper
Gull Catcher
pi_239239
Stream 1 (toch even gekeken, dan ben je dus echt gek) vermeld naast allerlei sponsors (ja, het geld moet wel binnen blijven komen natuurlijk) "Tot Ziens bij BB 2000".

Goh, volgens mij konden ze wel 10 miljoen redenen verzinnen om het volgend jaar te herhalen.

  vrijdag 31 december 1999 @ 12:01:00 #17
215 misterDre
Paint it black!
pi_239240
12:00 het kippenhok

Beppie legt een ei......Ooooooo neeee het ei valt......

Zal Beppie hier overheen komen?????

pi_239241
AAARGH, me kind me kind
kan iemand mij knuffelen?
pi_239242
Zou er wel iemand zijn om het hok vandaag te openen?
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  vrijdag 31 december 1999 @ 16:02:00 #20
215 misterDre
Paint it black!
pi_239243
16:00
Stream 3
Na een dagje echte rust besluiten de kippetjes vandaag vroeg op stok te gaan!

Beter 1 ei in de hand dan de lucht van 10.

pi_239244
quote:
op 12-31-1999 om 11:56 AM schreef blauwe m&m het volgende:
Beppie met hairwave?
[img]c:\231299\kippiekip1.jpg[img]


Heel leuk , jammer dat ik niet op je harde schijf kan kijken

Hebben ze het aquarium eigenlijk wel weer aangesloten zodat de piranas weer lucht krijgen? Viel me gisteren op dat het nog niet gebeurd was toen Rolfje de laatste ronde maakte ...........

pi_239245
Stream 3 zie ik wat vreemds in de tuin bij het kippenhok. Ik zie en hoor wat kippen tokken en zie ook kleine gele/zwarte bolletjes, even overschakelen naar stream 2.

Volgens mij hebben ze de laatste dagen de eieren niet verwijderd want ik zie toch echt kuikentjes. Hadden ze wel een haan??.

16.50 Er rennen zo'n 6 kleine kuikentjes door de tuin, ze rennen om het bad heen en ik hoor ze zingen op het liedje "Twinkle, Twinkle"

Chicken, chicken, why aren't you
With your mother hen so true?
Pecking, playing, running around
Taking sunbaths on the ground.
Chicken, chicken, why aren't you
With your mother hen so true?

Chicken, chicken, why aren't you
With your sisters and brothers, too?
Scratching, running, having fun,
Taking dustbaths in the sun.
Chicken, chicken, why aren't you
With your sisters and brothers, too?

Chicken, chicken, baby bird
May your cheeping cries be heard,
Hushed and soothed by those who see
We are all one family.
Chicken, chicken, why aren't you
With your mother hen so true?

Vreemde gewaarwording.

Binnen zie je de vissen nog staan en happen naar wat vissevoer. Het lijkt alsof ze niets hebben gehad.

What the hell is happened in BB huis?


------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 31 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_239246
LOL!

Met het verslag van Oliebol erbij (hartstikke bedankt nog voor al je fantastische bijdragen, of is dat té off-topic) is het streamverslag weer helemaal compleet! Geweldig!

  vrijdag 31 december 1999 @ 17:17:00 #24
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239247
weggehaald door mijzelf

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 31 December 1999).]

  vrijdag 31 december 1999 @ 17:22:00 #25
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239248
quote:
op 12-31-1999 om 05:17 PM schreef Quenda het volgende:
Interview met Bart

interviewer:"Bart, welkom bij de internetredactie, allereerste gefeliciteerd met je overwinning,je bent de enige die bijna alle keren genomineerd is, en je wint wel hoe verklaar je dat zelf?"

Bart:"die vraag is me eerder gesteld vandaag, en ik moet eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk geen flauw idee heb, de 1e 2 keer was eigenlijk wel een beetje een verassing ik denk dat dat wel een keer komt als ik de videobeelden eens een keer heb teruggezien en reacties van mensen heb gehoord,en ik denk dat dan een en ander wel duidelijker gaat worden.
Tot zover, ik kan je daar dus geen antwoord op geven.

I:"had je daar die laatste week in dat huis, dan ben je met z'n drieen over, heb je dan een idee, of je wel of niet een goeie kanshebber bent'?

Bart:'dan komt wel inderdaad het vraagstuk omhoog , kijk je bent 5 keer genomineerd geweest, voor jezelf denk je dan dat je inderdaad een aardige kans hebt op die kwart miljoen,ik gaf mezelf wel een redelijke kans, samen met Ruud en uiteraard ook met Willem.
Het is natuurlijk aan de redactie om videobeelden uit te zenden vanuit het huis, die op ons alledrie van toepassing zijn,die iedereen in een goed daglicht zetten, het ligt er maar een beetje aan in hoeverre ze je in een goed daglciht zetten, en in hoeverre je overkomt zoals je daadwerkelijk bent.

I:"ja, maar toch leek het een beetje duidelijk alsof jullie alledrie zoiets hadden van het gaat een beetje tussen jou en Ruud, alsof Willem niet echt meer voor die prijs ging, hoe komt dat dan?"

Bart;"misschien kwam dat ook wel een beetje, Willem is 1 keer genomineerd, de eerste keer, en hij heeft zelf ook een paar keer gezegd van , nou mocht ik nog een keer genomineerd worden, dan ben ik waarschijnlijk diegene die eruit vliegt.
Dat zijn de dingen waar je persoonlijk rekening mee houd"

I:"maar toen je het BB huis inging, je weet natuurlijk helemaal niet wat je te wachten staat. maar je hebt, denk ik ,wel een bepaalde verwachtingen, is daar iets van uitgekomen?"

Bart:"Nauwelijks, ik heb zeker de 1e avond heb ik al een paar keer tegen de bewoners gezegd,
en tevens bij de stemming en in de DBK, ik heb me gewoon keihard vergist in de mensen met wie ik in het huis zat, ik heb, voor zover ik weet,
iedereen verkeerd ingeschat,en de mensen met wie ik over ben gebleven heb ik nog het hoogst verkeerd ingeschat.Dus ik heb, achteraf, kan ik wel zeggen, een aantal hele goede vrienden gemaakt,terwijl me dat op het eerste gezicht helemaal niet zou voorkomen"

I:"wat is nu het belangrijkste voor jou geweest , behalve Sabine,ook van het groepje wat overgebleven uteindelijk?

Bart:"Iedereen, iedereen is even belangrijk geweest binnen het groepsgebeuren, je kan wel zeggen , iedereen die in het huis heeft gezeteb heeft een steentje bijgedragen
aan het uiteindelijke programma, zoals ik ook een steentje heb bijgedragen aan het programma"

I:" je zag de mensen eerst dus absoluut niet in combinatie met jezelf,het blijkt dus anders te lopen.

Bart ;"ja"

I;"wat zijn voor jou de leukste, de hoogtepunten geweest , je bent nu wel net uit het huis, maar wat je er nu van ehh....

verbinding verbroken GW

Bart;"Willem die wat lekkers ging maken, dingen die in de DBK lagen, misschien komt het op televisie wel anders over, maar Willem maakt echt van niets, iets lekkers, en dat is ook heel belangrijk, zeker 1 van de dingen die het belangrijkste is geweest,de post die ze van de kinderen hadden, is voor ons allen zeker heel erg belangrijk geweest omdat wij persoonlijk geen post krijgen maar de mensen die dan wel post krijgen, alles word gedeelt en op zo'n moment is het, één voor allen, allen voor één,maar goed, DAT is heel belangrijk.

I;'ja, is ook een beetje voor de groep,

Bart:"Dat is absoluut heel goed voor de groep"

I:"en ander punt, wat waren je slechtste momenten?"

Bart;"eehhmmm

I:"vertrek van Sabine...

Bart :"bijvoorbeeld....

I:"daarna nog?"

"iK vond het toch wel jammer dat Maurice ook weg moest, er moet er eentje weg, het ging tussen mij, Karin en Maurice, achteraf had ik toch het idee , mis toch een beetje een leeftijdsgenoot"

i;'maar je hebt hem wel genomineerd"

Bart:"ik heb hem wel genomineerd, dat klopt"

I:"waarom dan?"

Bart:"je moest toch mensen nomineren"

i;'maar had je dat van te voren niet bedacht van eigenlijk had ie erbij moeten blijven?"

Bart;"nee, dat zijn ook geen dingen waar je op zo'n moment over nadenkt, wij hebben dat nomineren de laatste tijd vrij laconiek gedaan....zo van :'ruudje jij gaat naar huis etc.

I;'dus het gevoel was hetzelfde geweest als er iemand anders of Ruud er bijvoorbeeld uit was gegaan ?"

Bart:"ja natuurlijk.

I:'heb je echt wel eens voor de keuze gestaan , ik ga er uit mezelf zelf uit, ik zie het niet meer zitten?"

Bart;"ja, de eerste dag nadat Sabine eruit was

I;"en waarom ben je toen gebleven?"

B;"ik had het aan haar beloofd,en dat heb ik toen maar gedaan


Sjoerd:"mag ik ook nog wat zeggen???"
I:"natuurlijk Sjoerd"
Sjoerd heeft het nu over een grote massa op het internet (DJUMPIE)


Bart kijkt nu Sjoerd aan en zegt:"ik heb net ook nog gehoord dat er 50 miljoen hits zijn geweest op big-brother

Bart vind het allemaal nog een klein beetje onwerkelijk om over na te denken,dat zijn van die dingen die hij even "lekker langs zich heen wil laten gaan"

I:" als laatste, die allerlaatste dagen die waren echt zwaar, wij zitten natuurlijk met de internetredactie alleen maar mee te kijken, om het allemaal een beetje goed te verslaan,maar goed, het droop er echt vanaf , het was echt uitzitten, hoe heb je dat ervaren?"

Bart:"het was niet zo zeer ontzettend zwaar, maar het was voornamelijk echt heel saai
er was op een gegeven moment niets meer te doen in huis, het eten was op,we hadden geen opdracht, en hartenjagen, klaverjassen en voetballen hadden we ook wel gezien, we hadden bijna geen hout meer om het bad aan te stoken, en dat schoot dus niet zo op.

I:Hé, dank je wel....

Bart;"OKE



pi_239249
17:56 uur, kippen worden bijeen geroepen op de bank.

Maandag moet er genomineerd worden tussen de 9 over gebleven kippen.

De Bianca-kip wordt gevraag naar de dagboekkamer te komen.
Stream 3: Bianca-kip staat bij dagboekkamer, krijgt alleen deur niet open, waarschijnlijk zit de deurklink te hoog.

17:58 Bianca-kip zit in de dagboekkamer in gesprek met hummie-kip, wie heeft gezien hoe ze in de dagboekkamer is gekomen????

17:59 Bianca-kip voegt zich op de stok van de bank en leest ondertussen de weekopdracht voor. "Beste kippen: voor deze weekopdracht liggen er 3 bakpannen in de voorraadkamer klaar, bak zoveel mogelijk eieren tot en met vrijdagmiddag 14:00 uur, minimaal 250 moeten met de dooier nog heel zijn."

18:00 op stream 4, zoomt in op Karin-kip: "ik stel voor om 50% van onze budget in te zetten". De Maurice-kip kijkt strak in Karin-kip's ogen: "hier ben ik het helemaal mee eens!" Ook de Willem en Bart-kip zijn het ermee eens.

18:01 Op stream 1 is een gesprek gaande tussen de Martin-kip en de Ruud-kip, kan alleen iets opvangen in de vorm van "Laat je tok, tok niet gek makuhhhh, tok, tok", graag reacties over verdere gesprek…..

18:05 het is stil in het kippenhok, bereiden de kippen zich voor op de komende weekopdracht????

Kamera zoemt uit, De Rolf. X. Wouters-kip komt in beeld, zometeen meer na de reclame……

pi_239250
P.S.: Bogus, als iets bekend van de BB-Reham kliniek voor kippen?
pi_239251
Stream 3 staat op het kippenhok, ze zijn inderdaad in beraad zo te horen en te zien.

Ruud-Kip: "tokverdikie tok he, dat is een topopdracht"

Karin-Kip: "tokgave opdracht, dat is ook tokzo"

Maurice-Kip: "ik vindt het maar een kuttokopdracht, kunnen we elke keer tokken als een gek"

Willem-Kip: "ik ben met Karin-Kip tokeens, 50% moet kunnen, tokkerdetok"

Bart-Kip: "ben er absoluut niet mee tokeens"

Het lijkt erop dat ze dus 50% gaan inzetten. Karin-Kip zit in de DBK en gaat alles melden.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 31 december 1999 @ 18:20:00 #29
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239252
Guus , Bart en Ruud vonden gistermiddag dat het water wel heel erg troebel was.Uiteindelijk heeft Bart de pomp weer aangezet.
Maar het aquarium is dus niet meer verschoont
voor de vissen geen happy 2000?
*snif*
(en ik ben al zo emotioneel
  vrijdag 31 december 1999 @ 18:21:00 #30
798 voyeur
bemoeit zich
pi_239253
Oliebol toch... Wat doe je nou ? Je post maar door in de dagstreams! Het is echt de hoogste tijd voor de nightstreams meissie. Je verzaakt je plichten
Here we are now, entertain us.
pi_239254
Ze zijn de DBK ingeroepen en er wordt verteld wat nu exact de weekopdracht inhoud. Ze hebben onenigheid over de aantal eieren.

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_239255
Vervolg op oliebol2000's verslag: (nacht-streams)

18:17 Karin-kip komt met glimlach op snavel terug lopen naar keuken. Goed gesprek gehad in dagboek kamer met hummie-kip, was goed te volgen via stream 2.

Even de hoogte punten uit dit gesprek:
Karin-kip: "hallo tok ik wilde even onze tokinzet daargeven"
hummie-kip: "*klik* vertel tokmaar karin"
Karin-kip: "50 tokking procent!"

Er wordt nog wat nagetokkeld over het plan van aanpak, soort bakboter en bereidingstijden……
Hierna valt stream 2 op testbeeld.

18:21 De willem-kip staat met schortje aan in de keuken, tokkeld wat over bassilicum ofzo…. Moeilijk te volgen.

18:22 Camera zoemt in op de eettafel, waar de Maurice-kip, de Bart-kip en de Willem-kip zitten te kaarten.
Valt op dat de Bart-kip wegens te kort aan nicotine erg onrustig op z'n stuk zit!

18:25 Willem kip kraait! (dacht dat alleen hanen dit deden???) Diner is served….

18:29 Kippen zijn compleet en schuiven aan tafel…… Bianca-kip: "tjonge wat zit mijn stokkie erg tokkelekker vandaag!"

Stream 4: (19:30) Onderlinge ruzie over wie het laatste graantje mag weg pikken… De Sabina*kut*kip wil NU weten wie haar graantje gepikt heeft en zoekt troost bij de Bart-kip……

Zometeen verder…..

pi_239256
Vervolg avond-streams:

18:33 kippen hebben algemeen beraad in woonkamer

Bart-kip "ik vind deze weekopdracht maar tokking-great!"
Willem-kip "ik heb er zo mijn twijfels over, zijn jullie wel tok-tok goed bij jullie kippekoppen?"
Ruud-kip"Willem, tokmaatje, laat je niet gek makkuh! Joh!"

De Sabine-kip vindt zich ondertussen maar een gvd-kut kip en tokkeld lekker mee

Moeder kip Karin neemt de kippen onder haar vleugels, broeden zij planen uit??? (stream 4 is erg wazig!)

Even blijft het stil in de woonkamer, zijn onze kippen in slaap gevallen???

Schrik op van een plotselinge beweging en kraai! (18:37) Tara-kip barst in tranen uit….

"ut wor me tevee….." tokkelt ze

Willem-kip loopt naar Tar-kip toe om ff te tokkelen…..

Hierna weer rust in het huis


Zo bij jullie terug!

pi_239257
Ze gaan aan tafel en houden even een Tokminuut voor Ruud-kip

Ruud-Kip: "Godvertokidee zeg Willem-Kip dat heb je weer lekker in elkaar gezet tokkideejohee"

Karin-Kip is nog steeds verheugd na het gesprek dat ze net heeft gehad in de DBK. Je ziet zichtbaar dat ze Toklach heeft.

Willem-kip: "tokkie zeg, we krijgen vanavond post want het is weer vrijdag"

Ze eten vanavond tokkeldieet met graantjes, heldere kippesoep met kleine reepjes ei, verder een geklopt eiertoetje na.

Ze zijn nu in de woonkamer.
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 31 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
  vrijdag 31 december 1999 @ 18:56:00 #35
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239258
18.51
Willem - kip is zojuist van zijn gele stokkie gevallen.

ff off topic>>Oliebol heb jij er toevallig een screenshot van gemaakt???

Karin-kip denkt dat zijn vleugeltjes gekneusd zijn
De Arjan kip weigert om een dokter te roepen aangezien hij vind dat de bewoners het zelf maar op moeten lossen.

De Stem schalt door het huis:"beste bewoners, regels zijn regels, er komt GEEN dokter

pi_239259
Verder in de woonkamer:

De kippen voeren overleg en besluiten dat het vanavond tijd is voor de "tokkie-springer-show"

Karin en Bianca-kip "reageren uitbundig door middel van het leggen van een eitje"

De bart kip rent naar het slaaphok om zich te voorzien van kippenkleding, beetje lipstift op de snavel en parfum onder de veren……

Ruud-kip " Tokverdikiehee, voel me hier kippelekker!"

De Willem en Ruud-kip trappen eerst nog even snel een graantje op het grasveld, waarbij het gaas van het kippenhok afgepikt wordt om als goal te dienen.

18:55 uur, de karin en maurice-kip kruipen achter een gordijn, willen zij niet dat de camera's dit filmen???

Camera gaat verder in de studio alwaar de Rolf. X. Wouters kip nog druk doende is een snuifje te nemen.

De Rolf X. Wouters kip schrikt van de plotselinge omschakeling en probeert het goed te tokkelen bij de kijkers huis….

Hij legt uit dat vanavond de kippen een speciale verassing krijgen en dat zij bezoek krijgen van de Marco Borsato-kip welke live voor hun zal zingen, uiteraard zijn onze kippenbewoners hiervan nog niet op de hoogte!

Spannend!

  vrijdag 31 december 1999 @ 19:09:00 #37
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239260
19.01

Willem-kip en Ruud-kip hebben het over Tara-kip

R-k:"vind je nu ook niet dat ze er wel erg bloot bij loopt met deze temperatuur?"
W-K:"tok,tok,tok, ja alsof ze iets wil zeggen d.m.v. lichaamstaal
R-k:"potverdikkie hè joh, je zou wel ff willen knuffelen, maar ja, dat wil ze dus ook niet zei ze net"

Karin kip loopt te tokkelen door het huis.Ze baalt, ze dacht namelijk voordat ze het huis inging dat ze totaal geen verantwoordelijkheden had in het BB huis.
Net tijdens het groepsoverleg naar aanleiding van hetgeen de Stem meedeelde,en de kippen bespraken wie er nu toch moest gaan koken, keken alle bewoners, Karin aan.

Maurice -kip vind dat in principe Karin de enige is die door haar ervaring de klus van Willem-kip kan overnemen.

Karin springt van haar gele stokje en hipt boos naar de keuken.

Bart-kip:"dat is nou wel zo, maar ik vind dat Karin hier niet zit om te koken vor een hele groep, thuis moet ze ook al elke dag voor 6 personen koken"

Ondertussen lakt Bianca_kip haar nagels en doet alsof ze niets hoort, ze kijkt daarna in trance naar de spiegels.( je ziet in de textwolkjes boven haar hoofd allerlei vragen opdoemen, "wie zitten er achter die ramen" "wat voor spannende sex zou je met die camera-kip kunnen hebben"")

pi_239261
Ze horen wat buiten getokkel...Willem-kip en Bianca-Kip gaan kijken.


Dit was echt mijn laatste bijdrage, het was even om af te kicken
------------------
Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker !!! >^..^<

[Dit bericht is gewijzigd door oliebol2000 (Datum 31 December 1999).]

Oliebol soms met, soms zonder poedersuiker >^..^<
pi_239262
Jullie zijn allemaal hartstikke gek!
  zaterdag 1 januari 2000 @ 12:54:00 #40
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_239263
nee hoor, ben een kip
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')