abonnement Unibet Coolblue
pi_69362675
quote:
Op zondag 24 mei 2009 08:53 schreef bloep123 het volgende:
Gisteren 106 km in de ardennen wezen wielrennen met een maat, ik had een gps-route maar het bleek dat er toevallig een autorally op de route aan de gang was al met al veel om moeten rijden en toevallig mee kunnen rijden met een andere groep die een goede route had.

Redoute is er wel één he.. maar ik heb m vanaf het viaduct tot de kruizing in 5 minuten 12 seconden kunnen doen wat ik opzich erg netjes vind..

Heb in iedergeval een flinke sprong vooruit gemaakt, vorig jaar trapte ik zo een 3,9/watt kilo en nu 5,25 / watt kilo.. terwijl ik vorig jaar dacht dat ik niet beter meer kon worden, het kan dus wel blijkbaar..

Jammer van die gekke Walen met hun autorally waar zelfs politieagenten in meededen
Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietste
  zondag 24 mei 2009 @ 21:09:50 #202
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69362783
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:18 schreef marcodej het volgende:

[..]
Had ook een keer last van mijn rechterknie, bleek het zadel ietsjes uit het lood te staan. Rechtgezet en gelijk geen last meer gehad.

Elke millimeter kan dus uitmaken. Ik hoop dat je de oplossing vind. Het is soms ook een kwestie van proberen. Neem bijvoorbeeld tijdens een rit wat tooltjes mee, kan je het tijdens de rit proberen en aanpassen.
Aangezien ik haast alleen last hen van mijn rechterknie en linkerbil vermoed ik dat ook...op het oog staat het recht, maar ik neem de inbussleutel gewoon mee onderweg, en even experimenteren maar...wel gemerkt dat het zadel helemaal vlak zetten helpt, maar door mijn gewicht lijkt de achterkant weg te zakken (en dus de punt weer wat omhoog te staan aan het einde van de rit), want ik moest hem halverwege weer plat zetten zaterdag. Hoe heet het onderdeel dat je zadel in positie houdt eigenlijk? Ik vermoed dat ik daar gewoon een sterkere versie van moet laten monteren.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 24 mei 2009 @ 21:09:52 #203
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_69362786
dat zijn leuke wattages blup, rijden er hier eigenlijk nog een beetje mensen met SRM ofzo?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_69362937
Filmpje Kopje van Bloemendaal vanochtend

Ik kom als 11e boven, in het rood (Wilier ) met zwarte helm (en slag in het wiel ).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69363451
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:13 schreef marcodej het volgende:
Filmpje Kopje van Bloemendaal vanochtend

Ik kom als 11e boven, in het rood (Wilier ) met zwarte helm (en slag in het wiel ).
Wat zijn dat voor een koersen Meestal zijn clubritjes toch gezamenlijk trainen enzo, maar jullie gaan op de openbare weg helemaal los zo te horen
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  zondag 24 mei 2009 @ 21:43:08 #206
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_69364053
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:07 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietste
Waarschijnlijk lag het meetpunt daar op de echte top, zo'n 300m verderop.
  zondag 24 mei 2009 @ 21:45:27 #207
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69364152
Ik had mijn vriendin beloofd mee te gaan naar haar tenniswedstrijden.. En had mijzelf een rustweekendje beloofd, nadat ik afgelopen week elke dag gesport had (tennis / fietsen). Maarja, het weer was té mooi! Dus.. om iedereen tevreden te stellen, ben ik op de fiets naar die tenniswedstrijden gekomen!

Het was maar 30km, one way.. alleen dus wel bijna 30km OMHOOG! Kwam dus aardig kapot aan, omdat ik continue vol aan de bak was op de heenweg. Gemiddelde van 22km/h.

Lekker op de tennisbaan gezeten, beetje gecoached, van het zonnetje genoten, krantje gelezen.. En toen weer de fietskleren aan, en terug. PRACHTIG.. nu natuurlijk fris en uitgerust 30km naar beneden. Door donkere bossen, prachtige weg, geen auto's, lekker hangen in de bochten.. Denk dat ik zeker 15 km > 50km/h heb gereden.

Leuke verslagjes hier btw!

Ik heb trouwens toch besloten een fiets in Australie te kopen.. mede omdat ik aan een bagagelimiet van 23kg zit.. Heb al contact met iemand daar die 2e hands fietsen koopt. Fietsspullen mee, meteen fiets kopen, en dan maandje of 6 door Australie op de fiets..
pi_69365249
quote:
Op zondag 24 mei 2009 20:19 schreef Koert het volgende:

[..]


[..]

Fietsen en lopen gaat prima samen hoor: 40km 'tijdrit' en dan een leuke 10km lopen erachteraan.

[ afbeelding ]
Vroeger kon ik ook veel beter lopen, en het wat langer volhouden. De training ontbreekt nu alleen helaas
pi_69367828
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:26 schreef superbient het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor een koersen Meestal zijn clubritjes toch gezamenlijk trainen enzo, maar jullie gaan op de openbare weg helemaal los zo te horen
Op dit soort stukken bergop is het inderdaad ieder voor zich...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69371843
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:07 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Knap zeg, je bent bijna sneller dan degene die het snelst de Redoute tijdens de SRC opfietste
wel goed misschien ook maar een keer meefietsen, ben nog wel van plan last minute gf pantani en la marmotte te doen.
pi_69371849


[ Bericht 100% gewijzigd door bloep123 op 25-05-2009 07:21:20 ]
pi_69372062
quote:
Op zondag 24 mei 2009 21:09 schreef el_salvador het volgende:
dat zijn leuke wattages blup, rijden er hier eigenlijk nog een beetje mensen met SRM ofzo?
Ik rijd niet met een powermeter, maar bij klims kun je je wattage vrij nauwkeurig berekenen.
Dit doe je dan aan de hand van je gereden tijd icm het gemiddelde stijgingspercentage en je gewicht.
Ik heb het via deze site berekend: http://web.archive.org/we(...)e/english/espeed.htm
pi_69373203
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal



de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.
pi_69373573
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal

[ afbeelding ]

de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.

toch wel interessant, is dat aan de hand van een powermeter, gps of iets anders ?
  maandag 25 mei 2009 @ 09:37:41 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69373670
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal

[ afbeelding ]

de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.

Wat cool! Wat voor hardware gebruik je hiervoor? Zou erg graag eens fietsen met dat spul.. helemaal hier in deze omgeving.
pi_69373977
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:34 schreef bloep123 het volgende:

[..]

toch wel interessant, is dat aan de hand van een powermeter, gps of iets anders ?
Ja via een Garmin 705, via GPS
In de software moet je alleen je gewicht in vullen en de rest wordt dan berekent.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:09:51 #218
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69378158
heb m'n zadel 1 of twee milimeter naar links gezet...en bijna alle problemen waren vanochtend verdwenen. Behalve dan dat het zadel bleef verschuiven, hoe hard ik de schroef ook aandraaien, daar met epbikes morgen of woensdag maar eens over hebben, en over een Brooks 17...Hoe meet ik nu eigenlijk of ik een smal of breed zadel nodig heb?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 25 mei 2009 @ 13:16:15 #219
130803 Gripper
Get a grip
pi_69380059
Zo, ik heb ook geklommen in de Alpen van t weekend. maar dan wel zonder fiets
Nog fikse spierpijn in de bovenbenen van 2000 meter afdalen met een flinke rugzak, dus fietsen zal wel pijn doen denk ik. Vanavond nog maar even niet...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69380636
Gisteren en vandaag maar eens aan de andere kant van utrecht wezen fietsen. zondag loosdrecht, oudloosdrecht ed gezien... vandaag maarseveenseplas. Alleen maar de grote wegen gehad omdat ik er de weg nie ken, maar vooral bij loosdrecht gisteren, vol met bootjes en later op de kanaaltjes ook overal bootjes, sloepjes enz.. echt onwijs gaaf... heeelemaal super.
En nu natuurlijk, na 2 dagen heerlijk in de zon fietsen weer randjes op mijn armen, benen en enkels.. Lang leve de wielrenner. Ik vind randjes cool
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 25 mei 2009 @ 13:45:52 #221
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69380846
je hebt toch niet die weg door Oud-Loosdrecht genomen? Er zit wel een mooi stuk bij langs het water, maar toen ik er vorige week fietste werd ik een paar keer bijna van de fiets gereden door SUV's met boten erachter en een blinde chaufeur....die weg neem ik dus never nooit meer.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69380890
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:35 schreef the_critic het volgende:
Gisteren en vandaag maar eens aan de andere kant van utrecht wezen fietsen. zondag loosdrecht, oudloosdrecht ed gezien... vandaag maarseveenseplas. Alleen maar de grote wegen gehad omdat ik er de weg nie ken, maar vooral bij loosdrecht gisteren, vol met bootjes en later op de kanaaltjes ook overal bootjes, sloepjes enz.. echt onwijs gaaf... heeelemaal super.
En nu natuurlijk, na 2 dagen heerlijk in de zon fietsen weer randjes op mijn armen, benen en enkels.. Lang leve de wielrenner. Ik vind randjes cool
Ik heb die randjes op m'n benen het hele jaar door. In de winter zwakken ze natuurlijk wel wat af
pi_69381207
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je hebt toch niet die weg door Oud-Loosdrecht genomen? Er zit wel een mooi stuk bij langs het water, maar toen ik er vorige week fietste werd ik een paar keer bijna van de fiets gereden door SUV's met boten erachter en een blinde chaufeur....die weg neem ik dus never nooit meer.
jup.. maar zoals ik al zei.. ik ken daar de weg niet. Dus lekker zig-zag door het verkeer heen Goed op verkeer letten en af en toe links tussen de huizen doorkijken naar het mooie meer en alle bedrijvigheid p het water..! (ik wil ook een bootje heb ik maar bedacht ) Maar was dus wel druk, maar meer dan de moeite waard
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 25 mei 2009 @ 14:47:18 #224
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69382551
ga eens langs Boomhoek, Muyeveld en Breukeleveen..onder de Loosdrechtse plas door zeg maar...heel veel mooie bootjes en langs het water.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69384978
93km gefietst met een HF van gem 135 en een snelheid van gem 30km/h. Lange leve de vetverbrandingtrainingen!
pi_69386951
Ik ga zondag 29 juni waarschijnlijk de Rabobank Heuvelrugtocht rijden. De 75 of heel misschien de 120 kilometer.
quote:
De Heuvelrugtocht is een bekende toerklassieker, die niet alleen landelijk, maar ook buiten Nederland bekend is. Regelmatig doen fietsers uit Belgie en Duitsland aan deze toertocht mee.

Er zal worden gefietst over zeer geaccidenteerd terrein, omdat vrijwel alle heuvels van de Utrechtse Heuvelrug en van de Veluwe in deze toertocht zijn opgenomen.

De afstanden 75,120,165 en 200 km. voeren de deelnemers via de Utrechtse Heuvelrug, de Gelderse Vallei naar de Veluwe. De Posbank dient beklommen te worden, alsmede de Zijpenberg, de Emma Pyramide, waarna op de terugweg de Holle weg, de Doorwerthseberg, en de Wageningseberg in de route zijn opgenomen.
Na prachtige vergezichten in het Rijndal gaan de deelnemers weer terug naar de Utrechtse Heuvelrug, alwaar ze de Grebbeberg, de Koerheuvel, de Plaggeberg, de Amerongse berg, de Hel van Leersum, de Hoogstraat en de Maarnse berg tegen komen.
Dus ga dan ook de heuvels beklimmen die in deze topicreeks vaak voorbij komen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 25 mei 2009 @ 17:26:10 #227
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69387639
Doe 28 juni al de Classico Boretti in Amsterdam, ben dan denk ik de 29ste nog niet toe aan een heuvelrit...maar wie weet besluit ik wel een bikkel te worden binnenkort
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69389372
quote:
Op maandag 25 mei 2009 17:03 schreef marcodej het volgende:
Ik ga zondag 29 juni waarschijnlijk de Rabobank Heuvelrugtocht rijden. De 75 of heel misschien de 120 kilometer.
[..]

Dus ga dan ook de heuvels beklimmen die in deze topicreeks vaak voorbij komen.
Ik doe over een paar weken hetzelfde, alleen heet het dan de Heuveltocht over de Veluwe.

Het is leuk dat je bij DTC gewoon zes keer in twee maanden hetzelfde rondje kan rijden Maar ik probeer toch wel elk jaar even een rondje te rijden daar Is leuke omgeving.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:37:51 #229
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69390415
quote:
Op maandag 25 mei 2009 09:18 schreef dutch_cyclist het volgende:
Hier een grafiekje van een trainingsrondje van me in Berg & Dal

[ afbeelding ]

de software die achter dit programma zit berekent dit allemaal voor je.
Dit zegt natuurlijk niet zo heel veel, de klimmetjes zijn niet zo erg lang maar wel steil en deze kan je heel explosief oprijden, dus met een hoog wattage.

Welke heuvels van welke kant zijn dat?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69391245
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:37 schreef No-P het volgende:

[..]

Welke heuvels van welke kant zijn dat?
van Randwijckweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, van de Veurweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, Oude Holleweg omhoog 2 x achter elkaar dit rondje. Daarna de Oude Kleefsebaan naar beneden, Holdeurn naar boven en dan de Oude Kleefsebaan weer omhoog en dan weer 2x het eerste rondje.
Is zo'n 40 km met 900 hm
  maandag 25 mei 2009 @ 20:05:26 #231
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69393509
Wat een duur ding die Garmin..

* Oksel wacht wel een paar jaar.
pi_69399797
Hoi!

Vanavond weer training gehad met de club
het was echt ZO gaaf en leuk! ben er nog een beetje hyper van
We gingen een andere route doen, eerst richting zeist zoals normaal. op een gegeven moment hadden we nog een of ander klinkerweggetje omhoog en omlaag, met superveel hobbels, ik wist niet wat me overkwam, aangezien mijn banden nog nooit zo hard zjin geweest (don't ask)! Ik was deze keer voor de verandering niet op kop begonnen, maar na een km of wat toch weer op kop uitgekomen en een flink stuk gedaan(langs de vecht), maar het ging wel lekker want het waaide niet zo hard. Daarna nog weer ergens een flink stuk kopwerk gedaan, we waren richting de loosdrechtse plassen gegaan, nog de avondvierdaagse tegengekomen, moesten we wachten op 40 overstekende kinderen
Vervolgens via amsterdam rijn kanaaal terug, rechtdoor op superglad asfalt, heerlijk! Deden we nog een soort demarrage oefening: iemand sprint 150 weg en gaat daar 33 rijden, uit de kopgroep (van 4) gaat er steeds iemand achteraan en de kopgroep wordt vanuit het peloton opgevuld.
Ik zat gelijk in de eerste kopgroep en heb 4 demarrages moeten doen tot maarssen. De eerste ging nog met 45km/u, de laatste begon ik met 42, zakte naar 37 en toen naar 33. Dat gat werd dus niet kleiner. Na een eeuwigheid werd ik ingehaald door iemand die 37 reed, daar achter aangesloten en vlak voordat we er waren hem heel gemeen weer ingehaald en weggesprint tot de kopgroep

Laatste stuk via amsterdamse straatweg teruggefietst en toen zat ik "in the flow" . Reed weer op kop en kon wel eeuwig doortrekken nog, de jongen die naast me reed kon me niet echt bijhouden en ik werd bij het julianapark aan mijn fiets vastgehouden met de mededeling dat ik 30 moest gaan rijden omdat t niet goed werd bijgehouden

Nu de adrenalinerush weer laten zakken, maar damn wat voelde dat lekker! Ben ook nog helemaal niet moe! (rondje was 85 km)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69400299
Denk dat ik dit jaar toch ook maar bij een club ga beginnen. De tijdrittrainingen in mijn eentje of de duotijdrit met mijn pa begin ook eentonig te worden
  maandag 25 mei 2009 @ 22:41:01 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69400789
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:22 schreef cyclechick het volgende:
Hoi!

Vanavond weer training gehad met de club
het was echt ZO gaaf en leuk! ben er nog een beetje hyper van
We gingen een andere route doen, eerst richting zeist zoals normaal. op een gegeven moment hadden we nog een of ander klinkerweggetje omhoog en omlaag, met superveel hobbels, ik wist niet wat me overkwam, aangezien mijn banden nog nooit zo hard zjin geweest (don't ask)! Ik was deze keer voor de verandering niet op kop begonnen, maar na een km of wat toch weer op kop uitgekomen en een flink stuk gedaan(langs de vecht), maar het ging wel lekker want het waaide niet zo hard. Daarna nog weer ergens een flink stuk kopwerk gedaan, we waren richting de loosdrechtse plassen gegaan, nog de avondvierdaagse tegengekomen, moesten we wachten op 40 overstekende kinderen
Vervolgens via amsterdam rijn kanaaal terug, rechtdoor op superglad asfalt, heerlijk! Deden we nog een soort demarrage oefening: iemand sprint 150 weg en gaat daar 33 rijden, uit de kopgroep (van 4) gaat er steeds iemand achteraan en de kopgroep wordt vanuit het peloton opgevuld.
Ik zat gelijk in de eerste kopgroep en heb 4 demarrages moeten doen tot maarssen. De eerste ging nog met 45km/u, de laatste begon ik met 42, zakte naar 37 en toen naar 33. Dat gat werd dus niet kleiner. Na een eeuwigheid werd ik ingehaald door iemand die 37 reed, daar achter aangesloten en vlak voordat we er waren hem heel gemeen weer ingehaald en weggesprint tot de kopgroep

Laatste stuk via amsterdamse straatweg teruggefietst en toen zat ik "in the flow" . Reed weer op kop en kon wel eeuwig doortrekken nog, de jongen die naast me reed kon me niet echt bijhouden en ik werd bij het julianapark aan mijn fiets vastgehouden met de mededeling dat ik 30 moest gaan rijden omdat t niet goed werd bijgehouden

Nu de adrenalinerush weer laten zakken, maar damn wat voelde dat lekker! Ben ook nog helemaal niet moe! (rondje was 85 km)
tres cool ze zaten te sterven in je wiel

mss kan je wel goed tegen hoge temperaturen, heb ik wel iig Als ´t heel warm is ga ik vaak beter rijden tov de rest. Behalve in Wallonìe of Frankrijk, want daar zijn ze allemaal gewend aan warm weer
pi_69401004
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

tres cool ze zaten te sterven in je wiel

mss kan je wel goed tegen hoge temperaturen, heb ik wel iig Als ´t heel warm is ga ik vaak beter rijden tov de rest. Behalve in Wallonìe of Frankrijk, want daar zijn ze allemaal gewend aan warm weer
Hoe warmer het is, hoe meer zin ik krijg om te sporten/actief te zijn, dat wel, dus misschien kan ik daar idd wel goed tegen. Toch jammer, in NL waar het vaker 16 graden dan 26 graden is
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 25 mei 2009 @ 23:47:18 #236
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69403524
Na al die tourclub verhalen ben ik even gaan zoeken.. en ja hoor, morgen precies een training van "Rad-Touristik-Freunde Koblenz e.V."!! Goed dat ik vandaag niet heb gefietst.. ben erg benieuwd. Om 6 uur fahren ze weg. Eens kijken of ik wat mee kan komen. Die mannen zijn vast allemaal erg gewend aan de heuvels.. meer dan ik..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 00:58:53 #237
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69405240
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:04 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

van Randwijckweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, van de Veurweg omhoog, Nieuwe Holle weg naar beneden, Oude Holleweg omhoog 2 x achter elkaar dit rondje. Daarna de Oude Kleefsebaan naar beneden, Holdeurn naar boven en dan de Oude Kleefsebaan weer omhoog en dan weer 2x het eerste rondje.
Is zo'n 40 km met 900 hm
Mooi trainingsrondje! Zal hem binnenkort een keer fietsen. Snap alleen het deel van de Oude kleefse baan niet. Ga je dan gewoon langs Tivoli naar beneden en dan bij Duitsland omdraaien en dan weer op de zelfde weg naar boven. Weer langs Tivoli en dan doorrijden tot de Nieuwe Holle weg en daar weer naar beneden waarna je dat ene rondje weer doet?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69407055
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 00:58 schreef No-P het volgende:

[..]

Mooi trainingsrondje! Zal hem binnenkort een keer fietsen. Snap alleen het deel van de Oude kleefse baan niet. Ga je dan gewoon langs Tivoli naar beneden en dan bij Duitsland omdraaien en dan weer op de zelfde weg naar boven. Weer langs Tivoli en dan doorrijden tot de Nieuwe Holle weg en daar weer naar beneden waarna je dat ene rondje weer doet?
Nee, je volgt de gehele Kleefsebaan naar beneden tot in Duitsland. Daarna linksaf de Hauptstrasse op, uitrijden na beneden naar de Vogelsang, daar omhoog naar de Holdeurn en die eindigd op de Oude Kleefsebaan zodat je weer naar boven kan.
Wel uitkijken op de afdaling van de Holdeurn naar de Oude Kleefsebaan, is een stukje van 14 % naar beneden
  dinsdag 26 mei 2009 @ 06:41:26 #239
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69407151
A, daar ben ik dus nog nooit geweest. Ga ik zeker bekijken de volgende keer dat ik op de fiets zit.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69411299
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
pi_69411543
is wel de planning
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:29:43 #242
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69413966
* Oksel is net keihard door z'n enkel gegaan.

Hopelijk kan ik wel fietsen vanavond..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:54:12 #243
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69414728
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:29 schreef Oksel het volgende:
* Oksel is net keihard door z'n enkel gegaan.
das jammer, kun je er opstaan zonder veel pijn of niet?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69414777
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
Jep! ook de 150!

Balen Oksel, heb je er gelijk ijs op gedaan?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69416663
Ik ben aan het denken een hartslagmeter aan te schaffen, maar ik wil er eigenlijk zo min mogelijk aan uitgeven. Iemand tips? Mij lijkt een horloge niet zo fijn, je hebt toch ook zo'n dingen die je om je middel bindt?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:58:02 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69416758
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 12:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

das jammer, kun je er opstaan zonder veel pijn of niet?
Ja, dat wel. Verwacht dat het wel gaat.. Het deed wel verdomde pijn, schreeuwde het uit en werd misselijk. Meteen water gekoeld, naar huis gelopen (rustig), en ice-pack erop gedaan.

Het valt wel mee voor de pijn die ik had. Gelukkig.
pi_69416921
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
100 km blauw
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:10:40 #248
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69417210
Zijn er nog mensen die 1 juni de 11stedentocht meefietsen? 15.000 man fietst mee!

Lijkt mij erg leuk.. helaas zijn de inschrijvingen gesloten. Kan natuurlijk zwart meefietsen, maarja, vind ik ook weer zo wat..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:12:35 #249
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_69417277
ik rij dus echt nooit in m'n vetverbrandingszone, altijd 80% HF_max op z'n minst, misschien eens een schema gaan aanhouden ofzo
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:33:12 #250
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69417999
Ik zou in mijn vetverbrandingszone moeten rijden, alleen weet niet precies waar die ligt.. En dan moet ik ook met hartslagmeter gaan rijden. Bovendien verbrand je procentueel wel meer vet als je in die zone rijdt, maar totaal niet.

Als je 2 uur rijdt in de vetverbrandingszone, gebruik je bijvoorbeeld 60% vet voor energie. Dat is bijv. 600KJ. Als je 2 uur MAX rijdt, gebruik je maar 40% uit je vetopslag.. maar dat is dan bijv. 800KJ. Dus procentueel verbrand je wel meer vet, maar totaal verbrand je minder.

Weet iemand trouwens wat TOERTOCHT in het Duits is?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:59:07 #251
545 dop
:copyright: dop
pi_69418933
rundfahrt zou ik zeggen

over vet verbranden kan ik kort zijn, om af te vallen moet je een sport doen die je leuk vind , op een manier die leuk blijft. dan hou je het langer vol en zul je op den duur het gewenste resultaat bereiken.
ga je overdrijven dan verlies je het plezier en zul je opgeven
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:25:55 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69419671
Eens.

Ik zou graag eens zien wat voor tochten er hier in mijn omgeving (Koblenz) gereden worden. Alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken..
pi_69420279
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:10 schreef Oksel het volgende:
Zijn er nog mensen die 1 juni de 11stedentocht meefietsen? 15.000 man fietst mee!

Lijkt mij erg leuk.. helaas zijn de inschrijvingen gesloten. Kan natuurlijk zwart meefietsen, maarja, vind ik ook weer zo wat..
Ik! Via marktplaats kan je makkelijk een kaart krijgen! Tis elk jaar een groot feest!

Over die vetverbrandingszone, dat is een achterhaald verhaal. Op hogere intensiteit verbrand relatief gezien meer suikers, maar absoluut gezien meer vetten dan op lagere intensiteit.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:04:39 #254
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69422818
Haha, cool. Twijfel, twijfel.. Klimtoertocht op de Veluwe (140km, 1500 hm), of dat.. 240 is wel HEEL veel. Heb dit jaar nog niet > 100km gefietst. Vorige jaar was m'n langste tocht 150km. Dit is pas mijn 2e fietsseizoen.

Zal er eens over na denken. 't Klinkt wel heel leuk..
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:08:20 #255
56724 Wombcat
rent wiel
pi_69422993
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 15:25 schreef Oksel het volgende:
Eens.

Ik zou graag eens zien wat voor tochten er hier in mijn omgeving (Koblenz) gereden worden. Alleen geen idee waar ik moet beginnen met zoeken..
hier. De tourtochten zijn de RTF-Tour, Jedermannrennen=cyclo.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:09:35 #256
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69423053
Aan de andere kant; met 15.000 man fiets je NOOIT vooraan.. En als je rustig 25km/h fietst.. 0 hm's.. Moet makkie zijn. Vraag ultra_ivo maar, die doet 240km voor z'n ontbijt!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:11:50 #257
56724 Wombcat
rent wiel
pi_69423147
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:55 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben aan het denken een hartslagmeter aan te schaffen, maar ik wil er eigenlijk zo min mogelijk aan uitgeven. Iemand tips? Mij lijkt een horloge niet zo fijn, je hebt toch ook zo'n dingen die je om je middel bindt?
Wat bedoel je met dat laatste? Alle hartslagmeters hebben een borstband, die meet je hartslag en zendt 't door naar de ontvangen (het horloge).

Bij Polar heb je al redelijk goedkope hartslagmeters. Ciclosport maakt hartslagmeters gecombineerd met fietsfuncties (die heeft Polar ook, maar zijn dan vaak wat duurder).
Ik geloof dat ze bij de Lidl ook wel eens een aanbieding gehad hebben van tellertje met hartslagmeter.
in a crowd you lose humanity
pi_69423204
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:33 schreef Oksel het volgende:
Ik zou in mijn vetverbrandingszone moeten rijden, alleen weet niet precies waar die ligt.. En dan moet ik ook met hartslagmeter gaan rijden. Bovendien verbrand je procentueel wel meer vet als je in die zone rijdt, maar totaal niet.
Kan Karvonen je wel bij helpen.
quote:
Als je 2 uur rijdt in de vetverbrandingszone, gebruik je bijvoorbeeld 60% vet voor energie. Dat is bijv. 600KJ. Als je 2 uur MAX rijdt, gebruik je maar 40% uit je vetopslag.. maar dat is dan bijv. 800KJ. Dus procentueel verbrand je wel meer vet, maar totaal verbrand je minder.
Bij mij gaat het ook niet om specifiek vet verbranden, maar om mn vetverbranding te verbeteren - zodat je met minder suikerverbranding even hard kan gaan. En dan kan je dus langer doorgaan. Wat wel plezierig is als je daarna nog moet hardlopen.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:18:39 #259
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69423453
Ik fiets veel, tennis veel, zie vet verdwijnen, mijn benen groeien en dus op het zelfde gewicht blijven. En dat is kut, aangezien ik af wil vallen. Ik ben zelfs flink geminderd met drinken. Ik woog vorig jaar 84kg, nu 89kg.. En ben "maar" 1.81 meter. Dikke benen, dikke reedt, en wat vet op buik/rug. Dat laatste moet weg.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:19:39 #260
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69423511
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

hier. De tourtochten zijn de RTF-Tour, Jedermannrennen=cyclo.
Bedankt!!! Ga straks eens kijken. Nu eerst eens kijken of die Duitsers een beetje kunnen fietsen.
quote:
RTF Koblenz steht für „Radtouristik-Freunde Koblenz“

Wir haben Spaß am Rennradfahren, ohne Rennen fahren zu wollen.
Die Möglichkeit hierzu besteht in der Teilnahme an Radtourenfahrten und Radmarathons. Hierzu zählen auch Radtouristikfahrten.


M'n enkel gaat..
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 17:22:49 #261
73911 ultra_ivo
pi_69423687
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:33 schreef Oksel het volgende:
Weet iemand trouwens wat TOERTOCHT in het Duits is?
RTF
De meest uitgebreide kalenderverzameling vindt je op www.hernolds-radseiten.de
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:24:40 #262
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69423769
ivo, wat betreft een leren zadel...
betekent 'inrijden' dat je de eerste 500 km chronische zadelpijn hebt ???
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 17:25:05 #263
73911 ultra_ivo
pi_69423783
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 10:58 schreef bloep123 het volgende:
Nog meer mensen die zaterdag 13 juni limburgsmooiste rijden ? wij rijden de rode 150 kilometer versie.
Ik rij 'm niet, te kort op m'n 600. Wel heb ik de Omloop Math Salden in de planning, grofweg hetzelfde parcours. Daar wil ik de langste afstand rijden (210 dacht ik).
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 17:26:10 #264
73911 ultra_ivo
pi_69423824
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ivo, wat betreft een leren zadel...
betekent 'inrijden' dat je de eerste 500 km chronische zadelpijn hebt ???
Wel als je de eerste 500km op 1 dag wilt afleggen
Gewoon beginnen met 50-100km rondjes, dan is het snel gepiept.
Ik ben wel eens met een bijna kakelverse B17 vertrokken op vakantie, geen centje pijn gehad. Wel goed ingevet van tevoren.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:27:22 #265
11102 knep
Mountainfreak
pi_69423869
Zo groeten uit Italia .
Gisteren helemaal doodgegaan op de Monte Petrano maar de doorkomst was helemaal geweldig .
Moet alleen erg wennen aan de warmte hier, gisteren was het in het dal 35 graden .

Morgen richting de Abruzzen om daar de Blockhaus op te rijden .
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:30:10 #266
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69423981
En hoe zit het nou met smalle en brede zadels, hoe 'meet' je welke breedte bij jouw zitbotten passen? Of is dat meer trial and error?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69424144
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat laatste? Alle hartslagmeters hebben een borstband, die meet je hartslag en zendt 't door naar de ontvangen (het horloge).

Bij Polar heb je al redelijk goedkope hartslagmeters. Ciclosport maakt hartslagmeters gecombineerd met fietsfuncties (die heeft Polar ook, maar zijn dan vaak wat duurder).
Ik geloof dat ze bij de Lidl ook wel eens een aanbieding gehad hebben van tellertje met hartslagmeter.
Wat ik met dat laatste bedoelde begrijp ik zelf ook niet helemaal . Ik wil in ieder geval geen horloge, maar liever een combinatie met een teller. Is dat te doen voor <100 euro?
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 17:34:56 #268
73911 ultra_ivo
pi_69424158
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En hoe zit het nou met smalle en brede zadels, hoe 'meet' je welke breedte bij jouw zitbotten passen? Of is dat meer trial and error?
Bij mij was dat een kwestie van trial and error. Je zou kunnen proberen je zitbotjes te meten.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:43:07 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69431498
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En hoe zit het nou met smalle en brede zadels, hoe 'meet' je welke breedte bij jouw zitbotten passen? Of is dat meer trial and error?
Ja, bij de betere fietsenshop mag je bij aanschaf een zadel gewoon terugbrengen als jullie geen vriendjes kunnen worden.

Ik houd van een smal en keihard zadeltje, zoals San Marco Aspide of Selle Italië Flite SLR
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:49:34 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69431758
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:18 schreef Oksel het volgende:
Ik fiets veel, tennis veel, zie vet verdwijnen, mijn benen groeien en dus op het zelfde gewicht blijven. En dat is kut, aangezien ik af wil vallen. Ik ben zelfs flink geminderd met drinken. Ik woog vorig jaar 84kg, nu 89kg.. En ben "maar" 1.81 meter. Dikke benen, dikke reedt, en wat vet op buik/rug. Dat laatste moet weg.
Wekelijks duurtrainingen doen van 4-5 uur, dan gaat 't hard. Enne, geen bier drinken dan hé

Ik ben ook 1.81 en weeg 73 kg. Ik wil er nog wel wat bij, 3/5 kg ofzo. Vet heb ik bijna niet; 6.9% gemeten in maart jl dmv huidplooimeting.
Ik moet juist opletten dat ik niet te weinig eet, soms ben ik zo druk met alles dat 't er niet van komt
pi_69431822
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:09 schreef Oksel het volgende:
Aan de andere kant; met 15.000 man fiets je NOOIT vooraan.. En als je rustig 25km/h fietst.. 0 hm's.. Moet makkie zijn. Vraag ultra_ivo maar, die doet 240km voor z'n ontbijt!
Als je 100 in je eentje kan, kan je 250 in zo'n grote groep makkelijk aan.
Wat je al zegt, je rijdt bijna nooit vooraan.
pi_69431896
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:27 schreef knep het volgende:
Zo groeten uit Italia .
Gisteren helemaal doodgegaan op de Monte Petrano maar de doorkomst was helemaal geweldig .
Moet alleen erg wennen aan de warmte hier, gisteren was het in het dal 35 graden .

Morgen richting de Abruzzen om daar de Blockhaus op te rijden .
Super! Ben stiekem wel 'n beetje jaloers op je
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:31:56 #273
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69433300
Pff, net met de Duitse tourclub gefietst. Met 20 man gestart, met 3 (de snelsten, caterogie kale benen & carbon CANYON fiets) teruggekomen. Harde regen, veel wind, veel heuvels. Halverwege had ik het even zwaar, toen fietsen de 3 anderen weg... moesten even boven op me wachten, herstelde snel, heuvel af reed ik 2 van de 3 eraf. Buffelen, werken, knallen, raggen, kou, wind, heuvels. TOP dus. Genieten.. 58km, gemiddelde van 28km/u, top van 67km/u. A.s. donderdag weer..

Nog wel even snoeihard: FUCKING GERMAN!! naar een asociale automobilist geroepen. Werd prima gewaardeerd..
pi_69441408
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, bij de betere fietsenshop mag je bij aanschaf een zadel gewoon terugbrengen als jullie geen vriendjes kunnen worden.

Ik houd van een smal en keihard zadeltje, zoals San Marco Aspide of Selle Italië Flite SLR
Dat kan ook wel bij de mindere fietszaak, moet je gewoon even met je wimpers knipperen, deed het prima voor mij
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69441563
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 01:27 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat kan ook wel bij de mindere fietszaak, moet je gewoon even met je wimpers knipperen, deed het prima voor mij
Met je wimpers knipperen ja? Hmm, toch maar keertje proberen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:16:39 #276
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69455993
Gisterenavond vol goede moed met korte broek en korte mouwen op de fiets gestapt, want na even vlug op buienrader te hebben gekeken, dacht ik dat het droog bleef.
Na een kwartiertje op de fiets te hebben gezeten ging het toch regenen brr

[ Bericht 0% gewijzigd door No-P op 27-05-2009 15:42:26 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69456107
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:16 schreef No-P het volgende:
Gisterenavond vol goede moed met korte broek en korte mauwen op de fiets gestapt, want na even vlug op buienrader te hebben gekeken, dacht ik dat het droog bleef.
Na een kwartiertje op de fiets te hebben gezeten ging het toch regenen brr
Ik had juist spijt dat ik níét gegaan ben. Bij ons kwam het zonnetje zelfs nog door...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_69456670
Even geen fietsen voor mij, zit hier te snotteren als een zeehond.
Kan het alleen niet gebruiken want aanstaande zaterdag staat de Bilzen Classic 175 km op het programma. Hoop dat ik snel weer beter ben.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:06:21 #279
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69457718
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

RTF
De meest uitgebreide kalenderverzameling vindt je op www.hernolds-radseiten.de
Dankje, eens uitpluizen Mijn Duits is niet zo goed, helaas. Mijn Engels is vloeiend.. alleen daar kom je hier niet heel ver mee.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:10:26 #280
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69457890
Ik ga toch maar niet a.s. maandag de Elfstedentocht fietsen. Te ver weg, te veel georganiseer, kost erg veel tijd (10 uur!) en niemand die mee kan gaan. Denk er nu over om deze te fietsen:

quote:
Onder de vele kuitenbijters bevinden zich natuurlijk de Posbank, de Zijpenberg en de Emmapyramide. Op de 140 km zijn er maar liefst 40 klimmetjes gevonden met een totaal hoogteverschil van 1500 m. Ook op de 100 km krijgt u 30 heuvels voor de kiezen met een hoogteverschil van 1000 m. Zelfs de 70 km omvat nog zo'n 20 klimmetjes!
En dan de 100.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:21:01 #281
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69458250
hum...ik was half van plan 1 juni in Weesp te rijden, maar deze klinkt ook leuk...al voel ik me meer geroepen ot de 70 op dit punt
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69459209
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:10 schreef Oksel het volgende:
Ik ga toch maar niet a.s. maandag de Elfstedentocht fietsen. Te ver weg, te veel georganiseer, kost erg veel tijd (10 uur!) en niemand die mee kan gaan. Denk er nu over om deze te fietsen:

[ afbeelding ]
[..]

En dan de 100.
Ja, die ga ik ook doen maandag Ik val wel in de categorie lichte mannetjes met klimmerskuiten. Althans, vorig jaar. Nu moet er vijf kilo af na operatie

Maar zulke klimmetjes verteer ik zeer goed. Ga ook de 100 fietsen.
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:01:54 #283
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69459803
Littlecreep; heb je al een fietspartner? Ik ga daar in principe alleen heen.. misschien aardig om samen op te fietsen, tot het punt dat ik je niet meer bijhoudt. Ik val in de categorie zware mannetjes met beetje klimmerskuiten. Heb pas 90km gefietst, met 1200hm. Dat ging opzich niet heel slecht.. maar echt snel was ik niet..
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:03:17 #284
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69459852
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
hum...ik was half van plan 1 juni in Weesp te rijden, maar deze klinkt ook leuk...al voel ik me meer geroepen ot de 70 op dit punt
Ligt ook beetje aan je verzet. Ik heb er pas achter een 27 opgegooid, ipv m'n 23. Dat scheelt toch wel een hoop moet ik zeggen.. als je rustig fietst, haal je die 100 ook wel. Ga je beuken op de eerste heuvels, haal je de laatste niet meer..
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:06:18 #285
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69459902
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:46 schreef Littlecreep het volgende:

[..]
de categorie lichte mannetjes met klimmerskuiten.
Val meer in de categorie zware jonge met brede rug en brede benen, zoiets als dit...
gaat ook niet snel heuvelop

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:07:41 #286
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69459951
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:03 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ligt ook beetje aan je verzet. Ik heb er pas achter een 27 opgegooid, ipv m'n 23. Dat scheelt toch wel een hoop moet ik zeggen.. als je rustig fietst, haal je die 100 ook wel. Ga je beuken op de eerste heuvels, haal je de laatste niet meer..
Zal eens tellen wat ik eigenlijk heb qua versnelingen...eigenlijk geen idee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69460034
Vanavond maar even een kort rondje door de stormwind beuken met een collega die pas is begonnen met fietsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:13:09 #288
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69460142
Kun je ook wel online vinden. Wat voor fiets heb je? En zo niet; tel het aantal tandjes achter even, van het grootste tandwiel.
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:33:39 #289
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69460852
@Captian:

Ik heb deze fiets:
http://www.rockmachine.us/rockmachine/?page_id=610

Cheapo, was 350 euro ofzo. Student hé! Maar gaat prima. Er staat op de website: 11-23. Ik heb er nu een 11-27 opzitten. Koste me 50 euro, Ultegra cassette. Maar erg blij mee.
pi_69461220
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:01 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep; heb je al een fietspartner? Ik ga daar in principe alleen heen.. misschien aardig om samen op te fietsen, tot het punt dat ik je niet meer bijhoudt. Ik val in de categorie zware mannetjes met beetje klimmerskuiten. Heb pas 90km gefietst, met 1200hm. Dat ging opzich niet heel slecht.. maar echt snel was ik niet..
Ja, ik fiets altijd met mijn vader. Vrij gemoedelijk altijd, beetje rond de 28 km/u en bergop is het ieder voor zich. Ik rijd waarschijnlijk in een zwart/italiaanse gekleurde Rogelli shirt met een zwart/wit/rood-roze Dura Ace broek. Fiets is een spierwitte Stevens. Als je me ziet, tik me maar ff aan

Daarbij zijn de klimmetjes echt heel anders dan de klimmen waar jij tegen op klimt, afgaande op jouw verslagen. De stuwwallen zijn toch vooral kort en vrij steil. Gewoon goed verzetje zetten en op kracht naar boven. Het enige probleem is dat je constant bezig bent met klimmen. Geen meter is vlak
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:55:35 #291
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69461508
Ik ga morgen en vrijdag maar m'n werk fietsen, en vrijdag met een omweg terug om kilometers te maken. Afhankelijk hoe m'n knie daarop reageert, beslis ik denk ik wat ik doe...Door dat net iets scheve zadel had ik begin deze week pijn in het gewricht dus dan op de macht een helling opzeulen...kweet het niet, dan zijn de wegen rond Weesp wat vriendelijker voor het lijf. Als ik in het weekend pijnvrij ben, ga ik waarschijnlijk wel in Heelsum opstappen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:10:29 #292
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69461871
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:33 schreef Oksel het volgende:
@Captian:

Ik heb deze fiets:
http://www.rockmachine.us/rockmachine/?page_id=610

Cheapo, was 350 euro ofzo. Student hé! Maar gaat prima. Er staat op de website: 11-23. Ik heb er nu een 11-27 opzitten. Koste me 50 euro, Ultegra cassette. Maar erg blij mee.
http://www.adverstegenfietsen.nl/merken/concorde.htm
Ik rij op de Mistral 340. Heb er alleen de helft van het geld voor betaald, paasaanbieding van overjarig model
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:14:03 #293
74453 koeii
Een P ja
pi_69461961
Ik ga maandag wel de elfstedentocht fietsen, start om 7:44 geloof ik. Ben wel vrij benieuwd, want als het zo waait als nu wordt het echt een groot drama vrees ik

Hebben trouwens mensen ervaring met de Omloop Math Salden? Heb dat weekend nog vrij en het leek me wel leuk om daar aan mee te doen. Ik heb hier in Groningen niet een hoogtemeter, dus ben wel te porren voor een klein beetje klimwerk.
Dus toch .
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:15:31 #294
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69461999
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:44 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Ja, ik fiets altijd met mijn vader. Vrij gemoedelijk altijd, beetje rond de 28 km/u en bergop is het ieder voor zich. Ik rijd waarschijnlijk in een zwart/italiaanse gekleurde Rogelli shirt met een zwart/wit/rood-roze Dura Ace broek. Fiets is een spierwitte Stevens. Als je me ziet, tik me maar ff aan

Daarbij zijn de klimmetjes echt heel anders dan de klimmen waar jij tegen op klimt, afgaande op jouw verslagen. De stuwwallen zijn toch vooral kort en vrij steil. Gewoon goed verzetje zetten en op kracht naar boven. Het enige probleem is dat je constant bezig bent met klimmen. Geen meter is vlak
Ah, okay.. Ik fiets op een zwarte fiets, CSC team kleding. Ik roep wel heel hard: Kleine engerd!!

Ik begrijp je 2e allinea niet; kort en stijl zeg je.. maar daarna zeg je constant klimmen. Bedoel je dat ik lange klimmen maak, tov de korte/stijle klimmetjes die dag? Dat klopt. Ik heb meer explosieve klimkracht dan het langzame klimmen, dus dat komt goed uit..
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:16:58 #295
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69462042
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:10 schreef No-P het volgende:

[..]

http://www.adverstegenfietsen.nl/merken/concorde.htm
Ik rij op de Mistral 340. Heb er alleen de helft van het geld voor betaald, paasaanbieding van overjarig model
Ik heb nog nooit met Campagnolo spul gefietst. Het klinkt altijd wel mooi.
  FOK!fotograaf woensdag 27 mei 2009 @ 19:16:15 #296
73911 ultra_ivo
pi_69463967
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:14 schreef koeii het volgende:
Hebben trouwens mensen ervaring met de Omloop Math Salden? Heb dat weekend nog vrij en het leek me wel leuk om daar aan mee te doen. Ik heb hier in Groningen niet een hoogtemeter, dus ben wel te porren voor een klein beetje klimwerk.
Gewoon een van de varianten van de Amstel Gold Race. Veel draaien en keren, achter iedere bocht kan een muur loeren. Je moet constant bij de les blijven. Wel leuk trouwens.
pi_69464222
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:15 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ah, okay.. Ik fiets op een zwarte fiets, CSC team kleding. Ik roep wel heel hard: Kleine engerd!!

Ik begrijp je 2e allinea niet; kort en stijl zeg je.. maar daarna zeg je constant klimmen. Bedoel je dat ik lange klimmen maak, tov de korte/stijle klimmetjes die dag? Dat klopt. Ik heb meer explosieve klimkracht dan het langzame klimmen, dus dat komt goed uit..
Doe het in de afkorting. LC op zijn Engels (Elsie) Dat is mijn gewone bijnaam, klinkt ook wat beter en je wordt wat minder gek aangekeken als je de verkeerde te pakken hebt

De klimmetjes zijn inderdaad kort en stijl, maar het zijn er zoveel dat je constant bezig bent. Bij DTC weten ze dat altijd goed te plannen Meestal zit er nog geen kilometer tussen twee klimmetjes, het sloopt je na een tijdje wel.

Hoop dat ze de Italiaanseweg er nog in hebben kunnen krijgen. In de 140 km zit ie wel, weet ik van horen zeggen. Is bij verre mijn favoriete klimmetje daar
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:41:21 #298
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69464886
Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten. Ik heb in Nederland 1 seizoen plat gefietst, toen in de zomer een rondje Lac du St. Croix gefietst, na een nacht auto rijden & geen slaap.. toen ging ik kapot, en heb nu dit seizoen 800km in Duitsland gefietst, in tochtjes van gemiddeld 60km, met gemiddeld 500-800hm. Maar dat zijn glooiende, lange klimmen.

Dit is Lac du St. Croix:



Mooie plaatjes trouwens!

Deze foto's heb ik zelf gemaakt:



pi_69465110
De Iraliaanse weg zit zeker in Jan Janssen classic.
Dat is op 20 juni, ik ga dan de 200 km fietsen.
Kijk ik enorm naar uit.
Eerst een opwarmer op 6 juni de Eik Dekker Classic.
Omdat ik een Drent ben en altijd een fan van Erik ben geweest.
Ik vraag me af of de Vamberg ook in deze classic zit, wie weet dat?
pi_69465223
tvp!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')