abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:37:44 #1
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_68948745
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.

Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.

Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc

en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.

Het OUD Estafette topic
Het OUD Estafettetopic deel 2
Het OUD Estafette Topic deel 3
Het OUD Estafette Topic deel 4
Het OUD Estafette Topic deel 5
Het OUD Estafette Topic deel 6

Faja-lobi [updated op 23-02-2009]
Maneki.neko [updated op 22-02-2009]
Spuuglokje
bix
Marie
Rewimo
pinquit
Huup
Swets
Lois
Macka
PM-girl
KP
Troel
p_iglet
Belana
livelink
MeNicole
Kersjes
Sjak
Moussy
Stout
Brighteyes
just me
Yvonne
shmoopy
Moonah
Vivi
Slaapmeisje
Rockabella
Poppejans
Bass-Miss
Icicle
Lishe
debuurvrouw
ET
dutchie
phluphy
snoopy
Oxymoron
Miss_Sly
Texelonia
Dakota
Memmel
Vicky
Saffier
Reinhilde
Owlet
cattie
m@x
Loena-tik-
Five_Horizons
Grijs
Luchtbel
knorretje
jessie
Rottdog
Ireth
Madelieve
Guuzewuus
Bla_Bla_Bla
k_i_m
gr8w8
amaranta
Juup©
_Ingrid_
freecell
DaviniaHR
Ynske
Jojogirl
Sjeen
Beessie-Jen
Ymme
mijsje
mefke79
flugeltje
DJMO
Maffemuts
Tan
_Bar_
Maffemuts
Tan
_Bar_
Diaan73
Estrys
Vlindur
Leonieke
Asyniur
Flower-Ti-Amo
Tessie
Chell
Innepin

[ Bericht 19% gewijzigd door RockabeIIa op 03-06-2009 00:00:10 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:10 #2
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_68948937
Even eten, maak het zo verder af
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:14:03 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_68949999
Wat een lijst al!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:16:34 #4
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_68950107
Ja, wat een klote werk om het in te voeren
Nu is mn eten koud

Maar ben wel blij dat het netjes is gelukt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:18:07 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68950162
Thanks Vlindur, ik ging al kijken of het nog moest gebeuren, maar het is al gedaan!

En dan de laatste 2 nog even op herhaling maar. Die zijn maar zo kort in een actief topic geweest.
quote:
Op maandag 11 mei 2009 22:10 schreef flugeltje het volgende:
Zo, nu ben ik aan de beurt om mijn verhaal op papier te zetten. Ben begonnen met teruglezen, want ik heb maar een paar verhalen gelezen toen de estafette net begonnen was. Ik zag dat iedereen heel oprecht een kijkje in het leven heeft gegeven en dat ga ik nu dus ook doen. Ik gebruik de vragen lijst uit de OP als leidraad, maar geef er toch een beetje m’n eigen draai dan.

De geschiedenis
Goed, flugeltje dus… Daniëlle eigenlijk en om precies te zijn word ik al sinds jaar en dag Daan of Daantje genoemd door iedereen die me langer dan 10 minuten kent. Ik ben 33 jaar geleden geboren in Alkmaar omdat mijn ouders na de teloorgang van de textiel in het Tilburgse naar Noord Holland zijn getrokken. Mijn vader heeft daar een baan bij Hoogovens gekregen. Na een jaar of tien Noord Holland (ik was toen een jaar oud) besloten mijn ouders terug naar Tilburg te verhuizen en daar ben ik dan ook opgegroeid. Ik voel mezelf op en top Tilburgs en ben daar nog trots op ook! Ik ben het enige meisje thuis en een nakomertje, heb vijf oudere broers waarvan eentje eigenlijk mijn neef is. Toen mijn tante psychisch in de problemen kwam hebben mijn ouders mijn neef opgevangen. En goed ook, want hij heeft langer bij mijn ouders gewoond dan bij z’n eigen ouders. Ons gezin is groot, maar nooit té groot geweest zoals je merkt. Altijd was er plaats om mensen op te vangen als het nodig was. Soms ook om onbegrijpelijke redenen bleven mensen maar een kans krijgen, de vergevingsgezindheid is nog altijd enorm groot. Dat is ook de reden dat mijn oudste broer (alcoholist en pathologisch leugenaar) nog steeds welkom is in huis. We zijn het niet eens met zijn levensstijl, vertrouwen hem ook niet altijd. Maar het is en blijft familie en dat is enorm belangrijk voor ons. Ik kan zelf overigens iets makkelijker afstand nemen dan mijn moeder dat kan. Die vind haar gezin het belangrijkste wat er is. Ik kan goed zonder mijn oudste broer leven, maar als puntje bij paaltje komt ben ik er ook voor hem.

De Achtergrond
Overigens hebben wij, als kinderen, nooit op de eerste plaats gestaan bij mijn ouders. Ze waren voor elkaar de enige onbetwiste nummer één! Ik heb daar van geleerd hoe liefdevol een relatie kan zijn. Hoe passievol ook, zowel in ruzies (altijd alleen met woorden) als in genegenheid. (sexualiteit was nooit een probleem bij ons in huis) Mijn ouders zijn tot op de laatste dag verliefd op elkaar geweest, liepen toen ze al ruim 35 jaar samen waren nog steeds hand in hand! Ik heb al vroeg besloten dat ik later ook zo’n grote liefde wilde meemaken. Helaas mocht de liefde tussen mijn ouders slechts 38 jaar duren. Toen kreeg mijn vader ‘griep’. Vijf weken later had ik geen vader meer. Ik woonde als enige thuis op dat moment en had het genoegen mijn moeder een groot deel van de tijd op te vangen. Hoe vang je iemand op die de man kwijt raakt met wie ze vanaf haar 15e samen was? Simpelweg: niet!! Niet op vangen zo iemand, ze was compleet de draad kwijt. Een tegendraadse puber was ze geworden en ik werd de ouder, de verzorger. Lang de tijd kreeg ze niet om te treuren, want ongeveer anderhalf jaar later (ik was inmiddels het huis uit) overleed plotseling de ex-vrouw (inmiddels weer vriendin) van mijn oudste broer. Aangezien mijn oudste broer niet de meest verantwoordelijke persoon is hebben we alles op alles gezet om ma de voogdij over de kids te laten krijgen. Dat is vrij snel gelukt waarna ze op haar 55e weer twee kids in huis kreeg. Een knul van 11 en eentje van 16. De oudste is door omstandigheden (al te ver verpest) niet lang bij haar gebleven, maar doet het inmiddels (6 jaar later) wel goed. De jongste woont nog steeds bij haar in huis en doet het prima. Een relatie heeft ze nooit meer gekregen. Pap was en is voor haar de enige man, de grote liefde. Ze stort zichzelf op haar gezin en is daar (inmiddels) gelukkig mee.

De jeugd
Zoals je uit bovenstaand verhaal kunt halen kom ik uit een liefdevolle omgeving, ik heb dan ook geen klote-jeugd gehad. Wel heb ik e.e.a. meegemaakt, zo ben ik geconfronteerd met misbruik (wijdt ik liever niet over uit) en is alcohol/feestjes wel een rode draad. Ik heb het niet altijd leuk gevonden als mijn ouders dronken of dronken waren, maar puur sec gezien ben ik er niet veel slechter van geworden. Ondanks dat ik altijd al fors ben geweest, rood haar had, een bril, zomersproeten en op enig moment zelfs een beugel (jaja, het kan :’) ) ben ik eigenlijk nooit echt gepest. Zowel op de lagere school als op de middelbare zocht ik gewoon het groepje op met de grootste bek en sloot mezelf daarbij aan. Dat heeft me veel leed bespaard denk ik. Op het MBO (reclame en presentatietechnieken) paste ik er gewoon tussen en kon ik voor het eerst echt mezelf zijn. Al heeft het nog ruim tien jaar geduurd voor ik leerde dat ik ‘mezelf zijn’ niet perse de ‘aangepaste’ variant van Daan hoeft te zijn.

De liefde
Ik en de liefde, boeken vol kan ik erover schrijven. Van rondneuken tot hartstochtelijk liefhebben alle facetten heb ik meegekregen. Ik heb een paar belangrijke relaties gehad, m’n eerste grote liefde op m’n 14e (1,5 jaar), op m’n 18e de eerste volwassen relatie (1 jaar) en vervolgens op m’n 22e de eerste relatie met toekomstperspectief. Twee jaar zijn we samen geweest, een jaar woonden we samen toen bleek dat hij een ander had.

Het huwelijk, de scheiding en de grote liefde…
Op m’n 25e, net na het overlijden van m’n vader leerde ik R. kennen. R was van het type waar ik vroeger nooit op viel. Rust, regelmaat en reinheid. Iets waar ik, na de dood van m’n vader, enorm veel behoefte aan had. R. zelf had nog nooit een relatie gehad en ik was voor hem de persoon die hem het ‘leven’ leerde kennen. Zo werden we eigenlijk best gelukkig samen. Ik kreeg rust en orde en hij iemand die er altijd voor hem was. Hoe belangrijk dat laatste was werd me pas later duidelijk. R is psychisch nogal een ‘uitdaging’ om het zo maar eens te zeggen. Hij heeft zo z’n buien en ongemerkt veranderde onze verkering in een relatie waarbij hij me nodig had en ik het nodig had om nodig gevonden te worden. Die laatste zin klinkt krom, maar lees ‘m maar eens een paar keer. Ik voelde mezelf sterker worden naarmate hij zwakker werd. Binnen pakweg een jaar zaten we compleet aan elkaar vergroeit. Toen een huwelijk ter sprake kwam was dat dan ook snel geregeld. Op dat moment kreeg ik een inzinking. We waren er met z’n allen van overtuigd dat het een verlate reactie op de dood van m’n pa was, maar waarschijnlijk wilde m’n innerlijk me iets vertellen. Ik kon deze ‘inner voice’ niet horen, trok m’n prachtige witte jurk aan en trouwde twee jaar nadat m’n vader was overleden met een man waar ik eigenlijk alleen maar heel veel genegenheid voor voelde. Begrijp me overigens niet verkeerd, op dat moment was ik 100% van overtuigd dat ik het juiste deed. Grote liefdes werkten bij mij blijkbaar niet en deze relatie werkte wel. Ik ben er ook van overtuigd dat het had kunnen blijven werken als na ons huwelijk niet alle kaarten anders kwamen te liggen.

Het zal enkele weken na ons huwelijk zijn geweest dat ik vroeg wanneer we aan kinderen zouden beginnen. We hadden het er al eerder over gehad, we wilden allebei en ik was er wel klaar voor. Nou, R dus overduidelijk niet. Hij wilde ineens geen kinderen meer! Nu niet, dan niet, nooit niet! Ik was er kapot van. Had altijd al kinderen gewild, dat wist hij, hij wilde ook en nu ineens…… Lang verhaal kort: Ik heb besloten bij R te blijven. Soms is iets vertrouwds wat niet helemaal klopt veiliger dan een sprong in het diepe. Vier jaar zijn we zo nog samen geweest, vier jaar waarbinnen we compleet uit elkaar groeiden. In die vier jaar volgden de psychische episodes van R elkaar steeds sneller op en werden ze heviger. Zelf heb ik in die periode FOK! ontdekt en kreeg ik door al mijn werkzaamheden voor FOK! steeds meer zelfvertrouwen. Hier was ik iemand, wilden mensen mij kennen en werd er nog naar me geluisterd ook! Er ging een wereld voor me open. En uiteindelijk na vier jaar en her en der een prikje van enkele mensen hier op FOK! durfde ik de stap te zetten. Ik blijf er van overtuigd dat ik met R tevreden oud had kunnen worden. Maar tevreden is iets voor vijftigers en niet voor dertigers. We waren het beide eens en wat volgde was een harmonieuze scheiding in goed onderling overleg. We hebben geen hekel aan elkaar, ruzie is er nooit geweest. In juli kreeg ik de sleutel van m’n eigen stek en ben ik vertrokken. We spreken elkaar nog wel eens, maar we hebben elkaar eigenlijk steeds minder te melden. Ik ben en blijf er van overtuigd dat het voor R nooit een bewust ‘kwetsen’ richting mij is geweest. Hij kon ook niet anders, het zat psychisch gewoon niet goed. Ik koester dan ook absoluut geen wrok richting hem. Hij was de persoon die ik op dat moment nodig had, we hebben ook mooie momenten gekend samen.

Toen ik net de sleutel van m’n nieuwe huisje had ben ik naar een 80’s feestje geweest met iemand die net als ik heel erg van dat soort muziek houdt. Ik had ‘m leren kennen via FOK! en hij kreeg via z’n werk kaartjes. Omdat hij wist dat ik dat tof vond was het zo geregeld dat ik mee zou gaan. Vooraf had ik overigens al eens aangegeven Martijn een gezellige gast te vinden en ik had hem gevraagd of we een keer iets konden gaan drinken. (echt alleen drinken, wilde nieuwe mensen leren kennen, niets meer) Nou dat feestje smaakte na meer en een week later zijn we uit eten geweest. Uiteindelijk was er een derde date voor nodig om aan elkaar toe te geven dat we elkaar wel heel leuk vonden en de eerste kus viel. Twee weken laten werd de scheiding uitgesproken. Weer een paar weken later besloten we een weekje op vakantie te gaan samen. Dit beviel zo goed dat Martijn daarna nooit meer vertrokken is. En eindelijk maak ik dan mee wat mijn ouders met elkaar hadden, de grote liefde!

Inmiddels hebben we samen een huisje gekocht hier in Tilburg en zijn we klaar voor een volgende stap. Eindelijk mocht mijn kinderwens in vervulling gaan!! Het is voor de mensen hier in OUD geen geheim dat ik inmiddels al twee keer zwanger ben geweest. De eerste keer liep met 5 weken al mis, de tweede keer eindigde afgelopen april met 11 weken in een miskraam. Ik heb een paar dagen heel diep gezeten, maar heb ook deze tegenslag weer overwonnen. Inmiddels ben ik wachtende op mijn eerste menstruatie. We willen zo snel mogelijk weer verder met proberen. Een kindje is zo enorm welkom, er staat een reservoir vol liefde klaar!

De vraag van Mefke:
[..]

Nee, ik ben compleet tevreden met hoe de zaken gelopen zijn. Ik heb zelf bepaald hoe het proces zou verlopen en we hebben de zaken met z’n tweetjes goed afgesloten. Vooral het feit dat we ons kindje in de tuin hebben kunnen begraven en we dus fysiek ook afscheid hebben kunnen nemen heeft me geholpen. Een volgende keer (god moge het verhoeden) zou ik het zo weer op deze manier doen. Overigens heb ik besloten dat er gewoon geen volgende keer komt. Een derde keer achter elkaar is zó enorm uitzonderlijk, dat zou zó sneu zijn dat ik gewoon vind dat het niet kan en niet mag. Een volgende zwangerschap hoop ik geen stemmetje in m’n achterhoofd te hebben dat er ‘misschien wel iets mis is’. Maar dat is dan ook het enige.

De wijze woorden:
Heb ik spijt van dingen die ik m’n leven gedaan heb? Nee, helemaal niet. Spijt is een verspilde emotie. Alles wat ik meemaakte maakte ik mee om een reden en geen kruis was zo zwaar dat ik het niet kon dragen. Hoe triest en verloren ik mezelf af en toe ook gevoeld heb, altijd overheerste bij mij het positivisme. Als ik iets grappigs zie moet ik gewoon lachen en als ik lach ben ik blij. Tot nu toe heb ik elke dag in m’n leven (verdrietige dag of niet) wel iets meegemaakt waardoor ik hardop moest lachen. Een dag waarop je hardop gelachen hebt is gewoon een gelukte dag. Alles komt altijd goed! Dat laatste is zo’n beetje m’n levensmotto. Ik ben een gelukkig mens!
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:55 schreef DJMO het volgende:
Het estafette stokje ..

Ik kreeg de pm van flugeltje en zei meteen dat ik wel wilde. Waarom, om het eens van me af te schrijven en hopelijk voorgoed af te zijn van de achterdocht die ik soms toch wel voel hier. Het is behoorlijk chronologsich van baby, jeugd, tiener naar nu. Het is een hele lap tekst, Dit komt recht uit mijn hart en geheugen. Het is echter géén kort verhaal

Ik werd bijna 30 jaar geleden in Rotterdam als Monique geboren. Van mijn baby/kleuter tijd kan ik me weinig herinneren. Het eerste wat me te binnen schiet was dat ik leerde fietsen in de huiskamer omdat ik buiten niet durfde. Daarna dat een van mijn ouders de ander met een stofzuigerstang achterna zat en die tegen de deur aansloeg ofzo. Vlak daarop verhuisde mijn moeder en ik moest mee. Daarna kan ik me eigenlijk alleen maar ruzie tussen die twee herinneren. Mijn moeder was alcoholiste en ik herinner me dat ze een keer in bad (we hadden toen en lavet) zat en mij vroeg een biertje te pakken. Ze heeft ook een poos in Delta gezeten, ik woonde toen bij mijn vader. Ik werd overigens schijnbaar al als baby meegenomen naar de stamkroeg van mijn vader die zijn biertje ook aardig lustte.

Ik heb van mijn 4e tot mijn 12e ongeveer onder toezicht van jeugdzorg gestaan. Ze lieten me gewoon bij mijn moeder wonen terwijl zij elke dag dronk, volop medicijnen slikte en ik vaak voor mezelf zorgde. Ik was onwijs dwars en wilde dit niet, dat niet, zus niet zo niet. Ik heb toen ook op een MKD/bso gezeten. In 1988 werd ik daarvandaan niet opgehaald door mijn moeder. Ze had een ongeluk gehad vlakbij en had een gebroken rug. Ik ging naar mijn vader en zijn vriendin (geloof ik hoor) Op mijn dertiende ben ik bij mijn moeder weggelopen en bij mijn vader gaan wonen. Ik vond het zielig voor haar, maar bij mijn vader zat ik gewoon beter voor mijn gevoel. Ik heb drie basisscholen gehad omdat ik onhandelbaar was en gepest werd. Twee aparte dingen die ik me herinner zijn dat twee jongens een ander meisje wegjoegen omdat ze mij pestte (ze heette lucie) en op een andere school was ik verliefd, en die knul deed voor de school alsof hij me niet mocht, maar na schooltijd zaten we wel op zijn kamer.. hij wilde zoenen, ik niet

Toen mijn vader en ik vanuit Hoogvliet naar Rotterdam-Noord verhuisden, zaten we vaak avond aan avond in het café. Mijn vader achter de gokkast met een biertje en ik achter de flipperkast met een cola. Ik weet nog dat ik eens wat vroeg en mijn vader antwoordde: “Ik doe niets wat jij ook niet mag” die uitspraak heb ik altijd onthouden. We aten ook heel vaak in dat cafe. Toch een van mijn betere herinneringen aan mijn jeugd. In dat cafe heb ik echt gelachen.. ik zat aan de bar, en iemand bood me een sigaret aan. Ik probeerde nog te seinen dat ze haar mond moest houden, toen ik mijn vader hoorde zeggen: “Pak maar aan hoor, ik weet toch wel dat je rookt.” Maar ik mocht nooit stappen met vriendinnen oid. Op mijn zeventiende was ik het zat en liep van huis weg.

Ik ging samenwonen en raakte in verwachting. Mijn ex werd toen opgepakt om een straf uit te zitten wegens inbraken. Ik werd min of meer gedwongen abortus te laten plegen en ging in het tuinhuisje van mijn vader wonen. Hij was inmiddels hertrouwd en er was geen kamer meer over mij in haar huis. Na een tijdje kwam mijn ex vrij, en we waren al snel weer samen. Ik raakte opnieuw in verwachting en dit keer werd mijn dochter Yolanda geboren. Voor mij de mooiste vrouwelijke baby van de wereld. Yolanda was een huilbaby en ik mocht haar vaak niet troosten van mijn ex, hij was jaloers op alle aandacht die zij wel kreeg en hij niet. Hij mishandelde me en wist het zo te draaien dat ik, toen we een afspraak hadden dat ik naar een uitnodiging zou gaan van een opening van een cafe van een vriend van me, en hij voor de kleine zou zorgen, ik door de politie daar werd opgehaald omdat mijn dochter hoge koorts zou hebben. Gelogen, want toen ik thuis was was er niets aan de hand. Zo zijn er nog wel meer dingen gebeurd. Uiteindelijk ben ik gevlucht, in eerste instantie mét mijn dochter, maar hij vond me en nam ons mee met lieve woorden.

Het ging nog geen week later weer mis, toen hij in het bijzijn van anderen, mijn rug probeerde te breken. Ik ging weer naar de politie, die ijskoud zei: we nemen geen aangifte op in belang van het kind. Om wat kort te blijven: jeugdzorg wilde dat Yolanda bij hem bleef, want ik was bij mijn moeder ingetrokken (en ze had maar een twee kamerwoning) dus ik had geen eigen dak en geen inkomen meer omdat mijn ex mijn baan had opgezegd voor mij (met een vervalste handtekening). Ook dat ging mis en Yolanda kwam in een crisispleeggezin. Daar heeft ze een jaar gezeten. Daarna is ze bij verschillende gezinnen geweest, en heeft ze op een opvang gezeten. Er was zelfs sprake van een gezinshuis, dat werd “gerund” door Surinaamse mensen. Op zich niets tegen Surinamers hoor, maar ik wilde niet dat mijn dochter als blanke in een donker gezin geplaatst werd. Ze hoorde, als het dan niet bij mij mocht, in een gezin van haar eigen afkomst. Bij de pleegmoeder waar ze nu zit, zit ze met tussenpozen ongeveer een jaar of vijf, zes. Ze heeft volgens de kinderpsychiater last van ADHD, hechtingsproblematiek in remissie en een uitgestelde ticstoornis. Daar kom ik dadelijk nog op terug.

Ik ben nadat ik Yolanda kwijtraakte, steeds vaker en steeds meer alcohol gaan drinken. Dat werd nog erger toen eerst mijn moeder overleed, en drie jaar later mijn vader aan de ziekte K. het ging heel snel.. van het moment dat ik het hoorde heeft het een half jaar geduurd tot ik hem naar zijn graf droeg. Ik was degene die hem dood achter zijn bureau vond, hij was waarschijnlijk met een brief aan mij bezig geweest of met de videocamera. Ik heb later nog een niet afgemaakte videoboodschap gevonden die ik nog steeds niet kan bekijken. Dat was voor mij de klap, ik gleed nog verder af in het voorbeeld wat ik mijn jeugd gekregen had. De alcohol. Ik merkte het wel, maar deed er niets aan tot ik niet meer kon stoppen. Na zes jaar in Krimpen aan den Ijssel gewoond te hebben, ging ook die relatie kapot. Ik kwam via een user van FOK! In zwijndrecht terecht, waarna ik na een maand naar mijn tante ben gegaan. Nu had ik echt geluk, ik begon minder te drinken, kreeg een uitkering en had binnen twee maanden een eigen huisje! Mijn eerste echte eigen huis … ik was van plan minstens twee jaar alleen te blijven om alles op een rijtje te zetten. Tot ik Johan weer tegen kwam. Toen we zestien ofzo waren, hadden we ook al eens iets, een week ofzo. Toen ben ik er door een stomme zet vandoor gegaan. Nu klikte het gewoon gelijk weer en ik woonde nog geen halve maand op mezelf toen hij bij me introk. Ik dronk nog steeds maar, vond ik zelf, niet veel meer, ik was de alcohol wel de baas (dacht ik). Ik raakte in verwachting en probeerde helemaal te stoppen. Schande het lukte me niet. Ik dronk wel nog minder dan voor ik net zwanger raakte, maar helemaal stoppen ging niet zonder hulp. en ja ik weet dat ik daar destijds niet de waarheid over sprak hier, maar ik had al zat aan mijn hoofd, ik liep weer weg voor de waarheid zoals ik wel vaker heb gedaan in het verleden laat het een feit zijn dat ik bij de verloskundige wel altijd de waarheid heb verteld.

Via de verloskundige werd het AMK ingeschakeld, waarna ik via de raad van de kinderbescherming bij de bouman kliniek terecht kwam. Ik wilde niet, maar moest naar de kliniek toe om af te kicken/tot rust te komen. Mijn gedachten op een rijtje te zetten. Daar ben ik zo ontzettend geschrokken.. er zaten junks, werkelijke junks, die op kosten van de kliniek naar hun dealer belde voor troep omdat ze weer eens een week ofzo wegmoesten (de draaideurafkickers zeg maar, die er al te lang zaten). Ik ben daar weggelopen, en ben thuis opgehaald en naar een gesloten afdeling op een andere vestiging gebracht. Daar ging het wel goed, en binnen een maand was ik weer thuis. Clean en wel. Ik heb uiteindelijk gedronken tot halverwege de vierde maand van mijn zwangerschap. De eerste tijd wist ik het niet, en ik heb anderhalve maand nodig gehad om volledig clean te worden en te blijven. Ik heb tot op heden geen behoefte gehad aan alcohol en verwacht dat ook niet te krijgen. Ik heb een prima vervanging gevonden voor mijn biertje en dat is de bavaria 0,0 %. Ik krijg soms blikken en opmerkingen van: zie je wel .. maar hey, ik mag toch wel iets drinken wat ik lekker vind? Alleen maar koffie of cola/sinas/spa groen word ik gewoon daabs van. En daarbij: ik drink toch geen alcohol, wat willen ze dan? Dat ik het klooster inga? Forget it

Op 17 november 2008 ben ik getrouwd, en 28 december werd de mooiste mannelijke baby van de wereld geboren. Jan Junior. Vernoemd naar onze beide vaders. Ik ben nu zielsgelukkig met mijn twee mannen. Dat ik onder toezicht sta van jeugdzorg begrijp ik. Dat ze mijn hele leven regisseren niet. Ik doe al genoeg aan controle uit vrije wil en dat is mijn vaste wijkverpleegkundige van het cb ook met me eens. Ik zit hier in de gemeente ook al in een team wat ze aan het opzetten zijn om de zogenoemde risicogezinnen in de gaten te houden en te begleiden waar nodig.

Door alle toezicht en de angst dat ze mijn zoontje toch bij me weghalen ben ik wel een overdreven zeikerd geworden. Ik wil de perfecte moeder zijn. Mijn huisje, hoe klein ook, moet elke dag gestofzuigd en het liefst ook nog gedweild worden. Afwas mag er (liever) niet staan. Schoenen onder tafel word ik gek van. Sokken naast het bed dito (daar staat nu een extra opvouwbare wasmand, speciaal daarvoor). Elke dag draai ik wel een was, vaak ook twee. Eén hydrofiel luier heb ik niet genoeg aan om jr. af te drogen na het badje, hij moet goed droog zijn om smetplekjes te voorkomen dus ik gebruik er minimaal twee, soms wel drie. En er moet een vast ritme zijn, elke dag moet hetzelfde zijn voor jr. dus hij gaat ook elke dag in bad . Ik moest en zou een flessenwarmer en een babyfoon hebben, zonder was ik een slechte moeder. Luieruitslag zie ik al als falen. Wat dat betreft doet angst heel veel rare dingen met je.

Voor de rest; ik ben “thuisgekomen”. Ik voel me goed, ik ben gelukkig, mijn zoontje doet het goed, groeit goed, mijn dochter is gek op haar (half)broertje en raakt bijna niet over hem uitgepraat. Omdat mijn man nu werkt, kan ik thuisblijven voor Jan. Dan doen we het maar met iets minder geld dan tweeverdieners, maar dit voelt goed. Er te zijn voor mijn zoon. Alsof ik zo aan hem kan goed maken wat ik mijn dochter tekort heb gedaan. Schuldig naar mijn dochter voel ik me wel, maar ik zie dat ze op haar manier gelukkig is. En dat stemt mij weer blij. Ik heb nu mijn rust gevonden, ik hoef niet meer dan het geluk te weten dat mijn kinderen gezond zijn en dat ik er tenminste voor één mag en kan zorgen.

Mijn hobby's zijn (zorgen voor) mijn zoon, naar mijn dochter toe gaan, koken, FOK!, lezen en puzzelen.
Favo films: Narnia (de eerste film) the sound of music, mary poppins, de kameleon.
Boeken: streekromans, de kameleon, harry potter
eten: graag: biefstuk met champignons of spaghetti/macaroni. absoluut niet: lever en spruitjes

Tot slot de vraag van flugeltje: Je dochter woont in een pleeggezin. Nu je zelf goed met JJ bezig bent kan ik me voorstellen dat je haar op termijn wellicht ook wel weer thuiskrijgt. Maar in hoeverre is haar pleeggezin eigenlijk haar nieuwe gezin geworden en is het niet een dubbel gevoel om haar daar dan 'weg te halen'?

Als het aan jeugdzorg ligt komt ze niet thuis. Dat komt onder andere door haar stoornissen, waardoor ze gespcialiseerde opvang en scholing nodig heeft. Een duidelijke structuur etc. Er loopt ook een verzoek om ontheffing uit het ouderlijk gezag. Daar ben ik wel tegenin gegaan. Niet omdat ik perse wil dat mijn dochter thuis komt wonen. Natuurlijk wil ik dat! Welke moeder wil zijn kinderen nu niet bij zich hebben?? Ze woont echter al negen jaar niet bij me. Ze kent me heel goed, is gek op me. Volgens de kinderpsychiater weet ze dan ook niet aan wie ze loyaal moet zijn. Aan tante hannie, mama of papa. Het liefst zou ze het alledrie willen. Wat wil ik? Ik wil haar niet losscheuren uit haar omgeving. Als ze zelf zegt op haar twaalfde: “ik wil bij mama wonen” staat mijn deur wijdopen voor haar. Als ze echter zegt: “ik wil liever hier (bij het pleeggezin dus) blijven wonen” heb ik daar vrede mee al zal mijn hart huilen. Ik zal haar wél laten weten dat ik achter haar sta, en dat mijn deur en vooral mijn hart altijd voor haar openstaan. Dat ze altijd welkom is om haar plaatsje en de aandacht die ze verdient te krijgen van me, op te eisen. De tijden dat ik haar zie, probeer ik er echt voor haar te zijn, ook al heb ik jr. bij me. De telefoongesprekken zijn ook echt om dingen over haar te vragen, haar over zichzelf te laten vertellen. Dan is haar broertje even niet aan de orde (voor mij) behalve wanneer zij expliciet naar hem vraagt.
***
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:20:19 #6
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68950244
Het begint al een mooie lijst te worden zo. Ik vind het een voorrecht om de levensverhalen van iedereen hier te mogen lezen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 mei 2009 @ 19:24:39 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68950397
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:20 schreef flugeltje het volgende:
Het begint al een mooie lijst te worden zo. Ik vind het een voorrecht om de levensverhalen van iedereen hier te mogen lezen.
dat dus. zo'n inkijke is heel bijzonder vind ik, en die word je als buitenstaander niet snel gegund. iets wat ook haast alleen maar op FOK! mogelijk is denk ik
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68950562
mooie verhalen meiden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_68951279
Zo, echt een lange lijst al! Mooie verhalen weer!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 19:55:57 #10
249028 echtemuts
geen roddels
pi_68951489
Morgen ga ik t neer zetten dames en heren, ben nog even aan het bedenken hoe ik t verwoord, en wie ik het stokje ga overhandigen, t lijstje is al zo lang
maffe muts
Ja ik ben het, geen twijfel mogelijk, twijfel je dan toch? stuur me maar een private message ;)
pi_68951518
Super om weer te lezen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:09:11 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68951902
Wat een prachtige, heftige, verhalen! Mooi om te lezen!
DJMO, heel goed dat je nu clean bent en het goed lijkt te gaan! houden zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68953708
wat een lijst, en wat grappig om mezelf erin terug te vinden...

DJMO, wat een verhaal... heftig hoor! Ik vind je, ondanks wat je allemaal is aangedaan en is overkomen, een erg liefdevol mens. vol liefde naar je beide kinderen toe! En de alcohol, ik vind het heel knap dat je die hebt laten staan ondertussen. Het is natuurlijk niet mijn zaak om dat te zeggen, maar ik wil het toch... ik heb er respect voor! (het verdient respect om een verslaving te doorbreken!)
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:16:40 #14
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68954144
Jeetje wat is de lijst al lang geworden zeg Heel bijzonder!!
pi_68954794
DJMO je doet het heel goed met je kids (en je vent) Wees er maar trots op.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:29:24 #16
11682 Moonah
Jolie femme
pi_68954882
DJMO, ik heb even getwijfeld of ik zou reageren op je verhaal. Good for you dat je nu geen alcohol meer drinkt. En ik hoop van harte dat dat zo blijft. Maar ik ben sceptisch.
Momenteel gaat het goed met je, zeg je. Maar wat als er tegenslag in je leven komt? Lukt het je dan ook? Ik mis nl een stuk hulpverlening in je verhaal. En ik zie je naar mijn smaak te veel wijzen naar anderen.
Je hebt geen stevige basis mee gekregen, je was al aardig op weg in de voetsporen van je ouders te treden, je dochter heeft daar ook al diverse forse tikken van meegekregen. Ik hoop van harte dat je niet alleen de alcohol laat staan (want dat is hoe lovenswaardig ook, imo 'slechts' symptoombestrijding) maar dat je ook structureel 'aan jezelf werkt', zodat je in de toekomst niet in oude patronen die ongetwijfeld op de loer liggen vervalt.
Succes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:44:09 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_68955676
DJMO, ik vind het heel erg stoer dat je zo open bent en dingen toe kunt (en wilt!) geven. Ik hoop voor je dat je de kracht hebt om zo door te gaan, al dan niet met hulp (maar ik kan me voorstellen dat hulp erg prettig is).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 mei 2009 @ 21:49:07 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68955939
je zegt: als er tegenslag in je leven komt. ook nadat ik de alcohol de rug toegekeerd heb, kwamen er dingen die me voorheen aan het drinken zouden hebben gebracht. "vroeger" kon ik niet, wilde ik niet praten. dát is iets wat ik wel geleerd heb. zeggen wat me dwars zit, praten met mensen die me kunnen helpen (denk aan mijn huisarts, mijn begleider bij de bouman, mijn schoonfamilie en mijn eigen familie). ook, als er feestjes waren, ik was van de partij en vrijwel altijd aangeschoten of laveloos .. kijk maar naar wat BE in het vorige topic zei. afgelopen zaterdag was er weer een meet, ik was erbij, en zat aan de alcoholvrij, en in een andere tent aan de pepsi (wat ik goor vind, maar liever drink dan alcohol).

daar komt nog bij dat ik een afkeer heb gekregen voor alle drankjes, en zelfs bonbons waar alcohol in zit. heeft iemand (veel) gedronken, hoeft hij of zij niet in mijn buurt te komen, ik vind het stinken. een belgische bonbon spuug ik zonder pardon uit als ik maar een spoortje alcohol proef. (is me één keer gebeurd, toen ik een doos cadeau kreeg voor kerst. niemand had opgelet of het "goed" voor mij was, want iedereen kreeg dezelfde doos. ik heb de mijne na die eerste bonbon weggeooid)

je mag je scepcis hebben graag zelfs, want aan dat soort mensen probeer ik te bewijzen dat het wel degelijk mogelijk is dat mensen volledig zonder kunnen, en niet terug zullen vallen. al zou ik mezelf ergens ook weer niet hoeven te bewijzen tegenover jan en alleman, maar alleen tegenover mezelf, mijn man, mijn kids en mijn dierebaren.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:00:23 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_68956550
DJMO, ik doelde niet zo zeer alleen op het laten staan van alcohol. Je hoeft dat (en verder ook niets ) helemaal niet aan mij of wie dan ook te bewijzen.
Ik vraag me alleen af of jouw basis, jouw diepste wezen zonder verdere professionele hulpverlening voldoende 'geheeld' is. Want ook jij hebt de nodige beschadigingen in je leven opgelopen, en die werken door in o.a. hoe je met je kinderen omgaat. Ik bedoel niet te zeggen dat je dat niet goed doet, want dat kan ik helemaal niet 'beoordelen' adhv hoe je je hier profileert. Ik weet alleen dat dergelijke diepe wonden in een mensenleven niet 'zo maar' even weg te poetsen zijn.
Vandaar dus dat ik je oprecht succes wens.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 mei 2009 @ 22:19:28 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68957675
die wonden probeer ik te zien als ervaringen en hoe het dus juist niet moet. zo kan ik nu wel denken, met mijn dochter kon ik dat destijds nog niet, ik was te jong. nu ben ik ouder, en kan ik pleisters over de wonden plakken. mijn man is één van de pleisters, mijn schoonvader ook.. zij maken het verlies van ouders goed mijn zoon is wel de grootste pleister .. hij geeft me onvoorwaardelijke liefde zonder er iets voor te vragen. als ik het ergens moeilijk mee heb, is hij er met een lachje of zijn armpjes naar me uitstrekken dat hij bij me wil zijn... mooi voorbeeld daarvan is toen ik bijna veertig graden koorts had .. hij wilde absoluut niet bij papa drinken maar bij mij. om me troosten, en dat voel ik zo goed..

klinkt misschien verward bovenstaand stukje, maar als je het goed leest, begrijp je me misschien wel dank je wel voor je wensen en troel ook bedankt daarvoor
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:31:42 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_68958257
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:19 schreef DJMO het volgende:
hij geeft me onvoorwaardelijke liefde zonder er iets voor te vragen. als ik het ergens moeilijk mee heb, is hij er met een lachje of zijn armpjes naar me uitstrekken dat hij bij me wil zijn... mooi voorbeeld daarvan is toen ik bijna veertig graden koorts had .. hij wilde absoluut niet bij papa drinken maar bij mij. om me troosten, en dat voel ik zo goed..
Dit is juist een beetje een voorbeeld van waar ik me wat zorgen over maak DJMO.
Het is heel fijn dat jij troost en onvoorwaardelijke liefde van je zoon ervaart. Maar daar draait het niet om. het zou andersom moeten zijn. Je kinderen zijn er niet om troost, liefde, levenskracht, doorzettingsvermogen of whatever uit te putten. Zij kunnen jou nooit geven wat jij in je verleden hebt gemist. dat kan niemand jou nog geven. Dat gemis kun je alleen maar proberen te 'helen'. En imo kun je pas als je zélf als volwassene een stevig fundament hebt je kinderen een goede basis meegeven, zonder oude patronen te herhalen (waarmee ik wederom niet specifiek op alcohol doel).

En over de pleisters... Als je wonden niet grondig schoonmaakt en verzorgt kan het flink gaan broeien en etteren onder een pleister.
Dat bedoel ik heel serieus en totaal niet sceptisch.

DJMO, ik gun het jou en vooral je kinderen dat je een goede professionele hulpverlener vindt om alles grondig te verwerken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:37:22 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68958550
Ik snap denk ik wel wat Moonah bedoelt. Wat nou als JJ niet meer dat lieve schattige babietje is, maar een 4-5-6-7-jarig kind die af en toe flink veeleisend zijn en dan even geen rekening houden met hoe jij je voelt.
Alle goede voornemens ten spijt is dan het risico op verkeerd gedrag natuurlijk wel groter dan nu hij nog de leifste baby ter wereld is.

Ik zeg niet dat het gaat gebeuren hoor, maar ik kan me wel goed voorstellen wat Moonah bedoelt en het klinkt idd ook, in mijn oren iig, heel zinnig, je bent ten slotte flink beschadigd vroeger.

Maar zoals gezegd, ik wens je alle goeds en zolang je je maar bewust blijft van dat verleden en de valkuilen etc. en weet dat je sommige dingen echt niet alleen kan handelen ben je al een heel eind op de goede weg.
***
  woensdag 13 mei 2009 @ 09:22:26 #23
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68968408
Ik snap ook waar Moonah op doelt, het is precies hetgeen waar ik wel eens bang voor ben bij je. Waar we het op IRC ook wel eens over gesproken hebben. In het verleden had ik er meer schrik van dan nu, maar ik denk ook dat het 'gevaar' wat dat betreft niet helemaal is verdwenen. Als je inderdaad de alcohol niet ziet als het probleem, maar het symptoon ben je nog zeker niet helemaal 'geheeld'. Ik weet ook dat je geen hoge pet op hebt van het hulpverleningscircuit. Toch denk ik dat je de raad van Moonah ter harte moet nemen. Blijvende hulp zoeken. Nu, nu het zo verdomd goed gaat heb je de tijd om de onderliggende oorzaken aan te pakken. Zodat je steviger in je schoenen komt, je zelfvertrouwen terugkrijgt. Zorgen dat je met minder angsten voor JJ gaat zorgen en misschien gewoon eens een dag niet stofzuigt omdat je gewoon van jezelf wéét dat je een verdomt goeie moeder bent! Ik heb het vermoeden dat het juist dát is waardoor je nog steeds extra monitoring krijgt. Het feit dat ze bang zijn voor een terugval, dat het nog geen vanzelfsprekendheid is. Je akties zijn momenteel gericht op het 'tevreden' houden van de instanties. Ik kan mezelf dan ook wel een beetje voorstellen dat ze vrezen voor hetgeen er gaat gebeuren als je je laten 'bungelen'. Het zit 'm er waarschijnlijk juist in dat je inziet dat je níet de perfecte moeder bent. Ze bieden hulp, grijp die. Bespreek je twijfels. Die heeft namelijk íedere moeder, niet alleen de moeders die al in het systeem zitten

Naja, wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat het verhaal van Moonah niet eens zo gek is. Ik denk dat het goed is om nu het goed met je gaat hulp te gaan zoeken. Dan is er al een vertrouwensband op de momenten dat het misschien wat minder met je gaat. Dan hoef je niet alsnog op zoek en is de kans dat je terugvalt kleiner.

Ik wens je (maar dat weet je) uit het diepst van m'n hart alle goeds toe. Je bent al zo'n lange weg gekomen, ik ben trots op je meid! Nu alleen nog een TomTom opzoeken om voor het laatste stuk op de plaats van bestemming te komen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:46:55 #24
249028 echtemuts
geen roddels
pi_68973132
Zoals beloofd, hier maffe muts haar verhaal.

Allereerst wil ik DJMO bedanken voor haar openhartigheid en natuurlijk het estafette-stokje _o_

Wie ben ik

27 jaar geleden is muts geboren in een plattelands-dorpje in het noorden van het land, het schijnt die dag geregend te hebben en ongeweerd.
Tot mijn 6e jaar een redelijk rustig leventje gehad waarin ik meer door mijn oma ben opgevoed dan door mijn ouders.
Vanaf mijn 6e levensjaar begon met de geboorte van mijn zusje de hel voor mij
Als klein meisje heb ik samen met mijn oma zo ongeveer de zorg van mijn zusje op me genomen, dat is niet makkelijk als 6-jarige dat kan ik jullie garanderen. Hulp van buitenaf (als vanuit instellingen) werd niet geaccepteerd door mijn ouders, en kwam dus ook niet aan.
In die tijd begon voor mij ook nog een andere nachtmerrie, ik werd misbruikt door een familie-lid.
Wie dit was doet niet terzake, gebeurd is gebeurd terugdraaien kan toch niet meer.
Tot mijn 13e heb ik het thuis uitgehouden. Ik kon de zorg voor mijn zusje ( die licht verstandelijk gehandicapt is) in combinatie met school, huishouding en kindzijn niet langer meer aan en raakte totaal de weg kwijt.
Ben dus toen thuis weggelopen, heb een aantal weken ondergedoken gezeten voor mijn ouders, en toen de beste vriend van de vriend van een vriendin tegengekomen die mij een kamer voor niets aanbood. Achteraf had ik hier beter nooit op in kunnen gaan. Ik ben inmiddels 14 jaar, volg een opleiding voor zover mogelijk en probeer stage te lopen. Op dat moment was ik gewoon zwaar ontoerekeningsvatbaar en daar werd misbruik van gemaakt, en werd z.g.n verliefd op die man. Natuurlijk is dat geen echte liefde geweest, meer de behoefte aan begrip etc. mja. Beetje bij beetje werd ik geisoleerd van vriendinnen, mijn oma en overige familie waar ik nog contact mee had.
Na een aantal maanden begonnen de mishandelingen en erger. Toen ik eindelijk klaar was met mijn opleiding ben ik gaan werken in de zorg. Ondertussen kreeg ik meer slaag dan eten, mn gezondheid liet te wensen over, maar hulp bleef uit. In Februari 2004 krijg ik de schrik van mijn leven als blijkt dat ik in verwachting ben, ik wist niet hoe ik het allemaal moest gaan doen, wilde ik dit kindje wel in deze hel laten opgroeien? Uiteindelijk besloot ik het er maar op te wagen, het kindje kon er toch zeker niets aan doen? Hoe langer de zwangerschap vorderde hoe meer ik van dat frummeltje ging houden. Ik droomde over een goed bestaan en de hulp die nodig was die dan zou komen, immers de mensen van het CB zouden toch niet gek zijn en wel actie ondernemen?
Mijn toenmalige vriend vond het maar niets dat ik dikker werd en vond me ronduit walgelijk. Details laat ik verder weg, maar het was geen pretje. Toch maakte Joshua het al die tijd zeer goed bij mij volgens de verloskundige. Ook mijn lijf werkte lekker mee*² en voelde me opzich best goed.
Tot dat ik op 23 Augustus 2004 voor de 7maanden controle weer bij de verloskundige moest zijn, ik had er een raar gevoel bij, ook al bewoog Joshua niet veel, de laatste dag voelde ik m niet meer. Die dag storte mijn leven finaal in, alles waar ik voor vocht was niet meer.
De tijd die volgde was mede door het grote verlies van Joshua met geen pen te beschrijven.
Mijn ex sloeg en misbruikte er vrolijk op los, mijn ouders vonden t wel goed zo, ik was immers ook n rot kind.
Diverse malen hadden de buren de politie al gebeld, diverse keren had ik aangifte gedaan, maar alles zonder resultaat.
Uiteindelijk kwam op een morgen de wijkagent bij me, mijn ex was zojuist vertrokken naar een afspraak, hij kwam melden dat ze die avond mijn ex zouden arresteren i.v.m openstaande boete's en nog een lopende zaak.
Ik heb de bankpas uit de kluis genomen en hem met een magneet bewerkt om te voorkomen dat hij de boete's zou kunnen betalen en raapte in de tijd dat hij weg was wat kleren bijelkaar om die avond nog weg te kunnen, we wisten immers niet hoelang hij vast gehouden zou worden.
Zo gezegd zo gedaan, en 's avonds werd hij idd opgehaald.
Toen ging hij zwaar door het lint, en heeft getracht mij van het leven te beroven met een broodsmeermes Hij werd overmeesterd en afgevoerd. Nog geen 30 minuten later trok ik de deur dicht om nooit meer terug te keren.
Ik heb toen een aantal dagen bij mijn oma ingezeten, helaas was dit vrij snel ontdekt door een vriend van mijn ex en ben ik gaan zwerven door Nederland, van noord naar zuid van oost naar west.

In 2006 kwam ik eindelijk in rustiger vaarwater en kwam ik zelf ook tot rust.
Uiteindelijk kwam ik via een online spel met chat mijn huidige vriend tegen, na vele uren gechat te hebben over van alles en nog wat besloten we om eens af te spreken met elkaar.
Nou dat was behoorlijk gezellig kan ik wel vertellen .
Toen ik weer thuis was miste ik hem gelijk alweer, voelde me gejaagd en onveilig tegelijk. Hij bracht de rust in mij, gaf me de warmte die ik nodig had. We hebben nog een aantal keer 'gedate' tot dat mijn huisgenote het in haar kop kreeg het huis voor zich zelf te willen hebben. Daar stond ik weer bijna op straat. Mijn vriend had een zeer groot huis samen met een andere vriend van hem, samen besloten ze dat ik de boven etage voor mezelf mocht hebben en dat we met zn allen wel zouden zien hoe t zou lopen.
Die boven etage is niet eens aan een echte inrichting toegekomen moet ik eerlijk bekennen. Al gauw zocht ik lief op een etage beneden, en vervolgens werd het weer een logeerkamer
Na een 1,5 jaar geen menstruatie gehad te hebben en om de 2 maanden toch teste ondanks het staafje, krijg ik op 6 September 2007 weer de doodschrik, 's morgens om 8:30 plaste ik 2 streepjes niemand had kunnen vermoeden dat we toen al 6 maanden zwanger waren. Weer voel ik paniek opkomen, zou dit goed gaan? Zou lief het accepteren? De hele dag spookten die vragen door mijn hoofd, lief was aan het werk en wilde het hem niet telefonisch vertellen.
Die dag leek wel n jaar Toen lief eindelijk thuis kwam zei ik hem dat we even moesten praten, ik duwde de test onder zn neus en wachte gespannen zijn reactie af. Alsof er een flatgebouw van mijn schouders viel, zo voelde het toen hij liet blijken er gelukkig mee te zijn, ook al was er een hoop te regelen, en werd hij ook bang voor wat zou komen. De zwangerschap liep lekker, het was natuurlijk een schok voor ons allebei dat we al 6 maanden heen waren toen we bij de vk kwamen.
Uiteindelijk hebben we een huis gekocht, geverfd en we zouden het allemaal wel redden. Ik was 15 december uitgerekend, echter besloot Rachel om zich aan te kondigen op 24 November. Gelukkig was alles in principe zo goed als klaar, we waren alleen nog niet verhuisd. In allereil werd besloten om dan in iedergeval de kraamweek in het oude huis te blijven en daarna wel verder te zien.
Mijn schoonzusje was de Kraamverzorgster, mijn god wat heb ik het daarmee getroffen. Ze kende mijn historie, en liet ook aan het kraambureau weten pertinent geen stagiaire in te willen zetten bij mij.
Ondanks dat ik het gelukkigste moederwezen ter wereld was, overschaduwde die tijd enorm. Want wie heb je als vrouw zijnde het liefst aan je kraambed? Inderdaad niet je schoonmoeder, maar je eigen moeder. Die ontbrak die tijd enorm... en nog. En nee ze is niet overleden ze is springlevend.
Maar goed, dat is een ander verhaal.
In 2008 raak ik weer in verwachting, algauw blijkt het van een jongetje te zijn. Gelukkig als we waren en ongepland als het was, welkom was het.
Tussendoor veel klachten gehad, van spontane bloedingen tot pijn, veel pijn aan toe.
Op 28 December was Yoeri nog super actief en ben ik gaan liggen, na 30 minuten super en mega actief gedrag van meneer, werd het doodstil... letterlijk bleek in het ziekenhuis n uurtje later.
De wereld was weer een vlinder rijker.
Ondanks dat Yoeri niet bij ons kon blijven heeft hij ontzettend veel betekend. Hij heeft inzicht gegeven in het waarom. Het waarom dat zo belangrijk is.
Door een erfelijke genfactor kwam hij en met allerwaarschijnlijkheid ook Joshua niet door de zwangerschap heen. Deze gen veroorzaakt een soort van epilepsie aanvallen met de daarbij behorende ellende (om het maar makkelijk uit te leggen zonder medische poespas)
Hieruit komt dan ook een afspraak om bij een volgende zwangerschap vanaf ongv 21 weken in het ziekenhuis te verblijven, en streng te monitoren. In het geval van een jongetje word overwogen om bij 30 weken al in te leiden, omdat ze buiten de baarmoeder meer kunnen doen voor hem dan erin.
Wij hebben hiermee ingestemd, en kijken enigszins bang naar de toekomst.
Ondanks de pijn van het verlies koester ik zoveel mogelijk de momenten die we wel gehad hebben.
Probeer nog iets van mn jonge leventje te maken, maar het is zwaar!

Hobby's : FOK! Gamen, Rachel
Werk : Verpleegkundige in de zorg
Boeken : Te weinig tijd eigenlijk
Film : Ik waardeer nog steeds de film the secret garden enorm
Voor welk eten kun je me wakker maken? Nou maak me maar niet wakker is mijn advies En al helemaal niet voor zoiets onbenulligs als eten (welke niet mijn vriend is en nooit zal worden)

Het antwoord op de vraag van DJMO

Het is een moeilijke vraag, voor mijn gevoel had ik met de geboorte van Rachel 2 kinderen, ik was al moeder, kon alleen mijn moederliefde niet kwijt.
Ik absorbeerde elk beweeginkje van haar elk geurtje en had ongv. 250 fotos van de geboorte dag en kraamweek. Was constant bang voor wat zou gaan komen en of ze wel “mocht blijven”
Dit werd gelukkig wel iets minder, maar de vele foto's zijn wel gebleven
Natuurlijk blijft er altijd in je hoofd spoken hoe zou Joshua het gevonden hebben , wat zou hij nu al kunnen etc.
Met de geboorte van Yoeri werd het weer even heel erg, en wilde ik Rachel zo ongeveer 24/7 bij me hebben.
Ook dit is inmiddels weer n beetje vervaagd, maar het blijft door je hoofd spoken.
Het antwoord is dus Ja, ik beleef het intenser.

*² Lichamelijk maakte ik het ook goed.
In die tijd heb ik de diagnose fybromyalgie (weke delen reuma achtig iets) gekregen. Dit is echter vorig jaar hergediagnosteerd in Multiple Sclerose. Medicijnen gebruik ik er niet voor zolang het gaat zoals het gaat aangezien die de vruchtbaarheid verminderen, welke bij mij ansich al ernstig verminderd is door omstandigheden. Na een volgende (voldragen) zwangerschap laat ik mij steriliseren en start ik met de medicijnen, mits dit niet eerder echt nodig zal zijn.

Over mijn doorgifte ga ik nog heel even nadenken, en navragen of de persoon uberhaupt wil Vraag volgt dus nog
Sorry voor eventuele spelfouten maar als ik nu ga verbeteren ga ik vast weer schrappen etc dus jullie moeten t er maar mee doen.

Liefs Maffe.
Ja ik ben het, geen twijfel mogelijk, twijfel je dan toch? stuur me maar een private message ;)
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:55:31 #25
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68973452
Maffe, ik heb je verhaal ademloos gelezen. Ik weet even niet wat ik er op moet zeggen, wil het even laten bezinken. Wel voelde ik even heel erg de behoefte om je een kus te geven
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')