abonnement Unibet Coolblue
pi_68933461
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:27 schreef Goover het volgende:
Idd leuk om te lezen.

Weet iemand trouwens waarom Nick op krukken loopt?
pi_68933554
Mijn spam moet even door naar 5.. En die jongens van FF zijn net mensen, die kunnen hun enkel ofzo ook verstuiken .
pi_68933772
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:34 schreef Stofje het volgende:
Mijn spam moet even door naar 5.. En die jongens van FF zijn net mensen, die kunnen hun enkel ofzo ook verstuiken .
wat een antwoord. Ik vraag het mij alleen af.
pi_68934081
Volgens http://www.3fm.nl/page/3fm_muzieknieuws/301257 : "Hij blesseerde zich tijdens de Amerikaanse tour"



pi_68934185
Niks mis met een beetje vernietiging
pi_68934221
Stofje, je vond die chick echt bloedmooi?
Ze was 16 ofzo, zo nerdy als het maar kan en niet echt heeeel mooi
Maar ze viel me ook nogal op ja!
pi_68934257
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:56 schreef lienelien het volgende:
Stofje, je vond die chick echt bloedmooi?
Ze was 16 ofzo, zo nerdy als het maar kan en niet echt heeeel mooi
Maar ze viel me ook nogal op ja!
Ik heb meerdere mensen/meisjes zien bewegen op de balkons...
pi_68934310
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:41 schreef Goover het volgende:

[..]

wat een antwoord. Ik vraag het mij alleen af.
quote:
Hij blesseerde zich tijdens de Amerikaanse tour en is sindsdien het onderwerp van spot van de band. Hinkend en zelfs springend liet hij merken dat stilstaan geen optie is voor hem.

oh het stond hier boven al
pi_68934345
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 11:58 schreef Goover het volgende:

[..]

Ik heb meerdere mensen/meisjes zien bewegen op de balkons...
Ik ga er vanuit dat het het had over het meisje op het bovenste balkon, aan de linker kant van de zaal, en ze had een rood shirtje aan ofzo, en lang haar.
Die ging namelijk helemaal uit d'r dak, verder zijn me niet echt dansende meisjes opgevallen
pi_68934438
Eerste balkon rechterkant, ten hoogte van Alex . Daar stond een meisje vrij uitbundig op elk nummer te dansen.
pi_68934532
Franz.
Jammer dat ik er gister niet was.
pi_68934568
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:01 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat het het had over het meisje op het bovenste balkon, aan de linker kant van de zaal, en ze had een rood shirtje aan ofzo, en lang haar.
Die ging namelijk helemaal uit d'r dak, verder zijn me niet echt dansende meisjes opgevallen
Ik stond zelf aan de linkerkant van de zaal, dus dat heb ik niet gezien. Op het rechterbalkon stonden meerdere vrouwen te dansen. Idd een meisje ter hoogte van het podium, maar 3 meter daarnaast (dus meer de zaal in) stond een Spaans type. Daar doelde ik op, echt een heel knap meisje.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 12:11:29 #14
22162 Steffie
Supernova
pi_68934685
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:08 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ik stond zelf aan de linkerkant van de zaal, dus dat heb ik niet gezien. Op het rechterbalkon stonden meerdere vrouwen te dansen. Idd een meisje ter hoogte van het podium, maar 3 meter daarnaast (dus meer de zaal in) stond een Spaans type. Daar doelde ik op, echt een heel knap meisje.
Zij met dat paarse shirt? Die viel inderdaad wel op in positieve zin
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_68934690
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:08 schreef Stofje het volgende:

[..]

Ik stond zelf aan de linkerkant van de zaal, dus dat heb ik niet gezien. Op het rechterbalkon stonden meerdere vrouwen te dansen. Idd een meisje ter hoogte van het podium, maar 3 meter daarnaast (dus meer de zaal in) stond een Spaans type. Daar doelde ik op, echt een heel knap meisje.
Ah, gelukkig maar. Ik stond zelf helemaal rechts onder het balkon, dus ik heb juist van rechts niets gezien
pi_68934799
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 12:11 schreef Steffie het volgende:

[..]

Zij met dat paarse shirt? Die viel inderdaad wel op in positieve zin
Paars, zou kunnen. Het was grijzig maar toch had het kleur, ik kan het niet goed benoemen .
pi_68939255
Tvp. Hela hola ben ik weer.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68940373
Trouwens, Het Paradiso?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68940685
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:49 schreef jakkop het volgende:
Trouwens, Het Paradiso?
Nee, volgens mij is het zonder lidwoord, gewoon Paradiso.

In Paradiso, bij Paradiso etc etc

Maar ik schrijf ook wel eens het Paradiso geloof ik...
pi_68940734
Paradiso.
Zonder de of het.
pi_68940756
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:58 schreef Goover het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is het zonder lidwoord, gewoon Paradiso.

In Paradiso, bij Paradiso etc etc

Maar ik schrijf ook wel eens het Paradiso geloof ik...
Je bent zelf de TS hoor .
pi_68940919
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:00 schreef Stofje het volgende:

[..]

Je bent zelf de TS hoor .
Ruik je de ondertoon in mijn laatste zin niet

Verbetering aangevraagd: MUZ FB & FAQ - Modders Finest
pi_68942481
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:59 schreef lienelien het volgende:
Paradiso.
Zonder de of het.
Dat dus.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 17:13:32 #24
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68945949
Dat meisje was echt iedereen wel opgevallen denk ik , die aan de rechterkant dus, met zwart haar en zonnebril.

Het was gezellig gister, jammer van al die kneusjes die het podium op gingen (dat is opzich niet erg, wel is het jammer dat je er niet afgaat als de band dat aangeeft)
pi_68946695
Ligt het aan mij, of staan er helemaal nog geen filmpjes op Youtube? Er werd toch genoeg gefilmd dacht ik zo...
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:42:50 #26
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_68948962
TVP. Wat was de setlist?
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_68949435
De setlist staat bij het OOR-verslag, ware het niet dat de OOR-site al bijna de hele dag plat ligt.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:49:24 #28
22162 Steffie
Supernova
pi_68952967
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 17:33 schreef Tourniquet het volgende:
Ligt het aan mij, of staan er helemaal nog geen filmpjes op Youtube? Er werd toch genoeg gefilmd dacht ik zo...
http://www.youtube.com/results?uploaded=d&search_query=franz+ferdinand+paradiso&search_type=videos&utm_source=upload_restrict_tip_top
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_68953631
ah, nu staan ze er opeens wel.



- "Everybody get down!" (van het podium af dus)
- gaan ze vervolgens OP het podium gehurkt zitten!


Hahaha, die Alex!


[ Bericht 39% gewijzigd door Tourniquet op 12-05-2009 21:45:16 ]
pi_68959877
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:06 schreef Tourniquet het volgende:
ah, nu staan ze er opeens wel.



- "Everybody get down!" (van het podium af dus)
- gaan ze vervolgens OP het podium gehurkt zitten!
Dat was omdat ze niet wilden crowdsurfen .

Nog iemand die De Kift single gekocht? Dat slappe plastic in het midden, hoort dat eruit?
Stay on my arm, you little charmer
pi_68961517
De setlist!

1. Bite Hard
2. The Dark of The Matinée
3. No You Girls
4. Tell Her Tonight
5. Live Alone
6. Michael
7. Turn It On
8. Walk Away
9. Do You Want To?
10. Take Me Out
11. What She Came For
12. 40'
13. Outsiders

Encore:
14. Ulysses
15. Jacqueline
16. Lucid Dreams
17. This Fire
pi_68969035
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:06 schreef Tourniquet het volgende:
- "Everybody get down!" (van het podium af dus)
- gaan ze vervolgens OP het podium gehurkt zitten!
Het waren wel irritand veel mensen op het podium en het duurte wel irrtand lang, maar die schaapachtige brave vragende kopies toen iedereen ging zitten terwijl dat niet de bedoeling was

En daarna alle plectrums weg, ik heb Nick wel even zien kijken:
pi_68969589
Ik moet toegeven dat ik eerst ook dacht dat ie bedoelde dat iedereen moest gaan zitten
(en nee, ik stond niet op het podium)
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:49:20 #34
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_68975250
Wat veel kickass filmpjes op YT zeg, heerlijk! Echt nog aan het nagenieten
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  woensdag 13 mei 2009 @ 12:54:39 #35
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_68975471
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:03 schreef Tourniquet het volgende:
Ik moet toegeven dat ik eerst ook dacht dat ie bedoelde dat iedereen moest gaan zitten
(en nee, ik stond niet op het podium)
ik eigenlijk ook en ik stond ook niet op het podium
pi_68977162
De site van de OOR is eindelijk weer up, hier hun verslag:
quote:
FRANZ FERDINAND HEEFT PARADISO AAN ZIJN VOETEN :: 12-5-2009

Er gaan vanavond behoorlijk wat mensen met tamboerijnen, drumstokjes en plectrums naar huis. Wat niet vreemd is als de reguliere set eindigt in een waar drumpandemonium, als vijftig fans het podium opgehesen worden tijdens de elektronische gekte van Lucid Dreams en als je FRANZ FERDINAND heet en dus een behoorlijk budget hebt om uit te geven aan, tja, tamboerijnen, drumstokjes en plectrums bijvoorbeeld. De Schotten krijgen binnen een kleine minuut voor elkaar wat menige band een carrière lang niet lukt: Paradiso uit zijn voegen laten barsten.

Ken je dat gevoel, dat je de vloer van de Grote Zaal voelt doorbuigen onder je voeten? Dat het publiek zo massaal aan het pogoën slaat dat de ondergrond een springplank wordt en je het idee hebt dat het dak steeds dichterbij komt? De eerste woorden van Alex Kapranos, opper-Franz met een charisma zo groot als het Empire State Building, mogen dan wel ‘You don’t know why I sing these songs’ (Bite Hard) zijn, maar dat weten we echt wel: om een collectieve waanzin te ontketenen. Of, wat romantischer verwoord, om ons gelukkig te maken. Want je moet wel een heel zuur, teleurgesteld en verloren mens zijn om je níet te laten inpakken door het dansbare rockgeweld van de vier Franzen.

Ook als je de drie Franz Ferdinand-albums van voor naar achteren kent, blijft de klasse van de songs telkens weer verbazen. The Dark Of The Matinée, Michael, Take Me Out en 40’, alle van het eerste album, worden nog altijd met luid gejuich ontvangen. De band houdt het voor zichzelf uitdagend door er tijdens menig nummer op los te experimenteren. Zo wordt 40’ voorafgegaan door een lang intro en erna worden alle registers opengetrokken tot het zweet van Kapranos’ polsen druipt en hij uiteindelijk krioelend op het podium ligt. Het tweede album wordt grotendeel overgeslagen (alleen Walk Away, Do You Want To en Outsiders komen voorbij), wat jammer maar niet onoverkomelijk is.

Uiteraard is het in januari verschenen derde album Tonight: Franz Ferdinand goed vertegenwoordigd en tijdens één van die nummers, Lucid Dreams, bereikt de collectieve waanzin zijn hoogtepunt. Het lijkt gitarist Nick McCarthy namelijk wel een puik plan om enkele fans het podium op te trekken, wat voor het publiek op de voorste rijen het startsein is om massaal het podium te bestijgen. De podiumwachten van Paradiso kunnen alleen maar hulpeloos toekijken. Natuurlijk willen de kipjes en haantjes op het podium zo lang mogelijk van hun moment of fame genieten en gaan ze nooit meer weg. Ook niet na herhaalde verzoeken van zowel Kapranos als McCarthy, die nota bene de hele heisa in gang zette. Kapranos besluit uiteindelijk maar het goede voorbeeld te geven en zich in het publiek te storten.

Inderdaad eist niet alleen Kapranos de aandacht op, ook McCarthy kan er wat van. Behalve zijn entree (op krukken), is zijn hele gedrag opvallend te noemen. Soms in negatieve – zijn schelle zang is een regelrechte aanslag op de gehoororganen en zijn gitaar klinkt niet altijd even goed gestemd – maar vaker in positieve zin, als aanjager en bezienswaardigheid. Hij bespeelt zijn gitaar bijzonder gemakkelijk, met de hals hoog de lucht in. Van zijn blessure is tijdens het optreden weinig te merken; na Take Me Out laat McCarthy zich even van het podium vallen, om er meteen met een soepele beweging weer opgeholpen te worden, en tijdens toegift This Fire gaan hij en Kapranos gierend van het lachen in gitaargevecht, hals op hals.

Nog iets te klagen? Nee. Een avondje Franz Ferdinand maakt alle psychologen, yogalessen en zelfhulpboeken overbodig. Ik heb Paradiso zelden zo uitzinnig (of waanzinnig?) aan de voeten van een band zien liggen als vanavond. Dat deze briljante Schotten in godsnaam nog maar veel geniale platen mogen maken. TOM SPRINGVELD

Foto's: LUUK DENEKAMP

Gezien: FRANZ FERDINAND, PARADISO, AMSTERDAM (11 MEI 2009)
pi_68977666
Mooi
  donderdag 14 mei 2009 @ 15:59:08 #38
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_69018978
Ik ben helaas niet in Paradiso geweest, maar wat is Franz Ferdinand vre-se-lijk goed.

Heb supah zin in ze op PP.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_69021993
Ik heb er nog even over nagedacht maar sorry mensen, het kwam nog niet boven hun optreden in het Utrechtse Tivoli uit, wel héél dichtbij.
pi_69022574
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:07 schreef Goover het volgende:
Ik heb er nog even over nagedacht maar sorry mensen, het kwam nog niet boven hun optreden in het Utrechtse Tivoli uit, wel héél dichtbij.
Duidelijk wel, vond ik. Ben bij beide Utrechtse optredens toen geweest, erg vet, maar ik vond deze zeer zeker beter. Komt ook omdat Tonight een erg goed album is, waardoor dit optreden muzikaal wat rijker in elkaar zat.
pi_69025985
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 17:24 schreef Stofje het volgende:

[..]

Duidelijk wel, vond ik. Ben bij beide Utrechtse optredens toen geweest, erg vet, maar ik vond deze zeer zeker beter. Komt ook omdat Tonight een erg goed album is, waardoor dit optreden muzikaal wat rijker in elkaar zat.
Bij deze mening kan ik mij wel aansluiten. Met als verschil dat ik maar naar een van de twee optredens in Tivoli ben geweest, vond ik het optreden van afgelopen maandag ook beter vanwege de liedjes van het derde album die er nu bij zijn gekomen. Ook vond ik het enthousiasme bij het publiek net iets beter dan destijds in Tivoli.
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_69607039
NU live op de Pinkpop livestream van 3voor12: http://pinkpopmashup.vpro.nl/?show=livestream
pi_69612920
En ze komen weer naar de Heineken Music Hall:

zondag 22-11-2009
Deuren: 19:00 Aanvang: 20:00 Kaarten Van ¤32,50 (exclusief servicekosten)

6 juni begint de vvk

www.livenation.nl
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 1 juni 2009 @ 20:28:02 #44
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_69613200
Alwéér? Dat is de derde keer binnen een jaar, vierde keer met Pinkpop meegerekend.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_69613682
quote:
WIE: Paul Thomsom en Bob Hardy, Franz Ferdinand
WAAR: Pinkpop 2009
WANNEER: Maandagmiddag

WAT IS HET BELANGRIJKSTE DAT JULLIE DEZE WEEK HEBBEN GEDAAN?
Paul: "Spelen in Denemarken. Verder hebben we heel weinig gedaan eigenlijk."

WAT IS HET LEUKSTE DAT JE DEZE ZOMER NOG GAAT DOEN?
Paul: "Spelen op Glastonbury. Het is raar om te zeggen dat dat het leukste festival van de wereld is, nu we hier zitten. Maar het is in ieder geval het beste Britse festival."
Bob: "Veel spelen. En de nieuwe Night At The Museum kijken in de bioscoop."

WAT IS JE FAVORIETE FESTIVALVERHAAL?
Paul: "Nu komt weer Glastonbury terug. We stonden midden op het veld en we moesten midden in de nacht terug. Dus we moesten als een trein hand in hand tussen de mensen door. We hebben er denk ik wel een uur over gedaan."
Bob: "Ik weet van niks. Volgens mij liep ik al meters voor jullie. Op een ander festival zijn we een keer een dans battle gestart. Wij kunnen geweldig goed dansen."

WIE IS ER BELANGRIJK GEWEEST VOOR JULLIE CARRIERE?
Bob: "Wij zelf. De vier bandleden."
Paul: "Natuurlijk zijn er mensen die je op weg helpen, maar uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen."

HEB JE EEN RITUEEL VOORDAT JE HET PODIUM OP GAAT?
Bob: "Een beetje rondhangen en relaxen.
Paul: "Rituelen zijn genant. Een echt rock-'n-roll cliché."

WIE HAD DEPECHE MODE MOETEN VERVANGEN OP DE ZONDAGAVOND?
Paul: "Een Depeche Mode coverband."
Bob: "Of een karaokeband. Dan had het publiek zelf kunnen zingen. Wel vreselijk wat hij heeft trouwens. Ik heb hetzelfde ook een keer gehad, toen waren we in Japan. Daar heb ik toen een week in het ziekenhuis gelegen."

WAT IS HET GROOTSTE VERSCHIL TUSSEN JOU EN 'THE BOSS'?
Bob: "De leeftijd."
Paul: "Ik ken hem eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar sowieso is zijn muziek natuurlijk heel anders. En hij is Amerikaans."
Bron. Die journaliste komt er wel. Wat een intelligentie, mijn FF-adoratie neemt alleen maar toe.
pi_69613776
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:39 schreef Stofje het volgende:

[..]

Bron. Die journaliste komt er wel. Wat een intelligentie, mijn FF-adoratie neemt alleen maar toe.
Die vragen hebben ze aan alle acts gesteld.
pi_69613928
quote:
Op maandag 1 juni 2009 20:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die vragen hebben ze aan alle acts gesteld.
Oh... Dramatisch .
pi_69768147
Kaarten voor HMH besteld. Je zou het bijna niet geloven, maar heb ze nog nooit live gezien
pi_69770567
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:53 schreef Apfelsaft het volgende:
Kaarten voor HMH besteld. Je zou het bijna niet geloven, maar heb ze nog nooit live gezien
Zonde om dan voor de eerste keer Franz naar de HMH te gaan.

Franz Ferdinand wordt het voorprogramma van Green Day in de VS . Dan zullen ze wel stadions gaan spelen .

De uiterste houdbaarheidsdatum van bands als Franz Ferdinand komt steeds dichterbij (of is al verstreken), las ik laatst. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Stay on my arm, you little charmer
pi_69770829
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:27 schreef tim. het volgende:

[..]

Zonde om dan voor de eerste keer Franz naar de HMH te gaan.

Franz Ferdinand wordt het voorprogramma van Green Day in de VS . Dan zullen ze wel stadions gaan spelen .

De uiterste houdbaarheidsdatum van bands als Franz Ferdinand komt steeds dichterbij (of is al verstreken), las ik laatst. Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens.
Heb een paar festivaloptredens van ze gezien en toen sprong letterlijk het hele veld mee. Denk dat ze in een grote zaal ook tot hun recht komen.
pi_69774169
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 15:39 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Heb een paar festivaloptredens van ze gezien en toen sprong letterlijk het hele veld mee. Denk dat ze in een grote zaal ook tot hun recht komen.
Maar dat zal veel minder zijn in de HMH dan afgelopen maand in de Paradiso. Maar HMH zal ook wel tof zijn. Zulke zalen kunnen ze prima aan.
pi_69775133
Franz Ferdinand


TVP
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_69776579
Franz

28 juni in Luxemburg
pi_69790566
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 17:56 schreef portie het volgende:

[..]

Maar dat zal veel minder zijn in de HMH dan afgelopen maand in de Paradiso. Maar HMH zal ook wel tof zijn. Zulke zalen kunnen ze prima aan.
Dat is zeker waar. Paradiso is dan ook één van de beste venues van Nederland, daar zal iets massaals als de HMH nooit aan kunnen tippen.
pi_71495398
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:18 schreef Goover het volgende:
Stil hier...
Beetje teveel Franz gehad de laatste tijd.
Na de blamage op Werchter hoef ik ze voorlopig ook niet te zien
pi_74827029
Zoooo... even een schopje omhoog!
Wie gaan er nog meer zondag naar de HMH??
Voorprogramma: The Cribs, ben ik ook wel benieuwd naar.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 18 november 2009 @ 23:50:06 #59
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74837598
Ik ben er bij.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
pi_74941883
Bijzonder stil hier. Vonden jullie het niks aan of zijn jullie nog doof van de muziek die veel te hard stond?
pi_74941923
Ja, ben ook wel benieuwd of het nog tof was?
pi_74942059
The Cribs waren 'een beetje' vals, in ieder geval de bassist.

Franz Ferdinand, was zoals iedere keer dat ik ze gezien heb (4x 2x Pinkpop, 1x Paradiso, 1x HMH), fantastisch!!
pi_74943298
En over de HMH, geluid stond inderdaad net wat te hard, maar tijdens het concert had ik dat toch niet meer zo door (vergeet áltijd oordopjes, zucht).

En volgens mij ging de zaal goed mee! Met klappen, zingen, springen.. Ik stond vrij vooraan, dus zeker weten doe ik het niet, maar zo leek het in ieder geval wel!
pi_74944116
Ik heb het allemaal gemist; lag ziek thuis op de bank.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:15:49 #65
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_74956128
Was gisteren weer tof.

Ik was ook net op tijd binnen want de NS gaf weer eens problemen...
The more debt, the better
  dinsdag 24 november 2009 @ 00:30:40 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74956169
Wanneer komen ze weer ?
2000 light years from home
  dinsdag 24 november 2009 @ 02:00:38 #67
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74956877
Wát was het vet jongens .

Ik stond vooraan en heb me met behulp van pits van anderen nog meer naar voren kunnen werken. Het dak knalde eraf, iedereen schreeuwde zich schor, klapte z'n handen rauw en bevond zich meer in de lucht dan met de voeten op de grond. Ze speelden ook fucking goed, deden de juiste liedjes (ik miste alleen The Fallen en I'm Your Villain, maar dat is misschien iets té veeleisend) en performden zó goed . De percussie-act tijdens Outsiders was geniaal en ik heb nog steeds kippenvel van de een kwartier durende afsluiter Lucid Dreams.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 24 november 2009 @ 02:01:11 #68
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74956880
The Cribs waren trouwens echt slecht . Ik hoorde door het geluid de muziek niet eens, het leek allemaal op elkaar en het was niet goed. Drie keer niks.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 24 november 2009 @ 02:09:58 #69
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_74956933
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  dinsdag 24 november 2009 @ 07:11:28 #70
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_74957554
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 02:00 schreef Skylark. het volgende:
Wát was het vet jongens .

Ik stond vooraan en heb me met behulp van pits van anderen nog meer naar voren kunnen werken. Het dak knalde eraf, iedereen schreeuwde zich schor, klapte z'n handen rauw en bevond zich meer in de lucht dan met de voeten op de grond. Ze speelden ook fucking goed, deden de juiste liedjes (ik miste alleen The Fallen en I'm Your Villain, maar dat is misschien iets té veeleisend) en performden zó goed . De percussie-act tijdens Outsiders was geniaal en ik heb nog steeds kippenvel van de een kwartier durende afsluiter Lucid Dreams.
Die percussie-act doen ze echt altijd . Daarom niet minder vet. Spijtig dat ik niet gegaan ben.
2000 light years from home
pi_74961088
Het was inderdaad erg tof.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_74963322
Mijn oren piepen nog!
pi_74989189
Het was echt vet! Geluid was idd wel hard. Mijn oren piepten maandag nog. Cribs was idd veel van hetzelfde
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:09:10 #75
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_111910021
quote:
Klinkt weer meer als het eerste en tweede album, prima. :) Dat is toch wat je van FF verwacht.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_111941227
Hopelijk komen ze na het festivalseizoen een clubtour doen. Kijken of die vloer in Paradiso nog steeds als trampoline werkt. :P
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
  Moderator woensdag 23 mei 2012 @ 20:00:30 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_111941330
Jullie zijn nu ineens onderdeel van een reeks, eng hè :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 juli 2012 @ 18:52:02 #78
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_113978620

Weer een nieuwe. Klinkt wel tof. Heb wel zin in een nieuw album. Luister de liedjes van FF toch al bijna 8 jaar behoorlijk regelmatig, langer dan elke andere band denk ik. Wel gek ik helemaal niets over een nieuw album kan vinden, alleen wat vage quotes van meer dan een jaar oud, ze touren toch wel weer met een hoop nieuwe liedjes.
2000 light years from home
  zaterdag 18 mei 2013 @ 16:52:55 #79
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_126679454
Geen interesse meer voor Franz Ferdinand :{? Ik ben nog altijd fan hoor. En er komt een nieuw album aan :).


quote:
Right Thoughts, Right Words, Right Action, the fourth studio album by Franz Ferdinand, will be released by Domino on 26th August 2013.

This exuberant, unencumbered record is the first from the Glasgow band since 2009’s Tonight. They seem to have rediscovered the imagination, vitality and fun found on their classic, era-encapsulating debut Franz Ferdinand.

Recorded over the last year at Kapranos’s Scottish studio and McCarthy’s Sausage Studios in London, the LP cements their status as a unique and adventurous British band: emboldened by a decade’s undreamt-of worldwide success, but still daring and defiant. It’s an ecstatic rejection of the drab conventions often accompanying that level of attention and expectation.

When asked for a quote, Kapranos came back with: “The Intellect Vs The Soul, played out by some dumb band.”* God knows what that means, but the lyrics do seem more poetic this time. There were a few interesting collaborations, but more of that later…

The ten songs that make up Right Thoughts, Right Words, Right Action take what propelled Franz Ferdinand from the incestuous Glasgow Art School world to, well, the entire world - painterly lyrical detail, heavyweight hooks, precise aesthetic vision and that uncanny ability to marry arch artistic sensibility with pop punch – and push it even further. The breadth of influence, musicality and invention on show here is enormous. If this is unmistakably a Franz Ferdinand record, it is as much by virtue of its sonic daring and perfectly patch-worked eclecticism as the timeless songwriting flair that has long been their calling card.

Franz Ferdinand are still Alex Kapranos, Nick McCarthy, Bob Hardy and Paul Thomson. There’s still no one like them.

Right Thoughts, Right Words, Right Action will be available on CD (WIGCD255), deluxe limited edition double CD (WIGCD255X), LP (WIGLP255), via digital download (WIG255D) and a Deluxe DomMart only double LP (WIGLP255X) - packaged in a hand numbered die-cut gatefold sleeve. The exclusive bonus disc in both the double CD and double LP, entitled Right Notes, Right Words, Wrong Order, is a document of a thrilling live session captured at the legendary Konk Studios in London.

In addition, Domino will be releasing Right Thoughts, Right Words, Right Action - The Passport Edition. Limited to 500 worldwide, The Passport Edition features a deluxe edition of each physical format of the album, all 7”s and 12” singles and access to the highest quality audio files possible as well as exclusive tracks and content.
Tracklisting:
quote:
01. Right Action
02. Evil Eye
03. Love Illumination
04. Stand On The Horizon
05. Fresh Strawberries
06. Bullet
07. Treason! Animals.
08. The Universe Expanded
09. Brief Encounters
10. Goodbye Lovers & Friends
2000 light years from home
pi_126680371
Ben benieuwd, ga ze sowieso op Pukkelpop zien. Heb alle albums sowieso al, blijven sterke cd's. Dus zoals altijd, heel benieuwd naar de nieuwe!
pi_128336125
Schop!

Nieuwe single: http://www.dominorecordco(...)--love-illumination-

edit: geluisterd, typisch FF liedje.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stofje op 27-06-2013 20:54:39 ]
pi_128339916
Ik vind 'm leuk! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_128340518
Vergeleken met het vroegste werk, vind ik hem matig :{. Die toetsen zijn wel leuk.
Stay on my arm, you little charmer
pi_128340634
Vrij eenvoudig maar wel lekker nummertje. Ik had wel het hele nummer het gevoel dat er nog een refrein moest komen.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:21:22 #85
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128340748
De single is cool, maar vind Right Action eigenlijk beter :D

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 27 juni 2013 @ 22:25:06 #86
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_128340926
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 22:16 schreef tim. het volgende:
Vergeleken met het vroegste werk, vind ik hem matig :{. Die toetsen zijn wel leuk.
Dat spontane, frisse, hyperactieve kunnen ze nou eenmaal nooit meer overtreffen. Helaas. ;(
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18:03 #87
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_128359264
> Volg
Eén van mijn favoriete bands, voor het eerst gezien op ITGWO en zometeen weer op Lowlands. Erg leuk dat Talking Heads genoemd wordt in de top comments bij het filmpje van Right Thoughts :) heb zin in het nieuwe album
katten zijn lief
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:53:26 #88
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_128390943
Vind het wel een leuke single :).
2000 light years from home
  dinsdag 2 juli 2013 @ 21:18:22 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_128513681
Vind hem best heel erg leuk stiekem :@.
2000 light years from home
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 21:21:33 #90
332671 crew  indiaantje89
pi_128513802
Enorme toffe plaat je, in de UK al een festival hit aan het worden! _O_
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:11:30 #91
159761 Arn0
Abbey Road
pi_128519647
Beide tracks zijn echt verslavend ja _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zondag 7 juli 2013 @ 16:33:50 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_128690372
Ik snap niet dat ik als fan van het eerste uur blijkbaar nooit hier gepost heb? Staat in ieder geval niet in MyAt.

Franz binnenkort op lowlands *O* heb ze al een paar jaar niet meer gezien dus dat wordt weer hoog tijd :s) en gisteren de eerste LP voor mijn verjaardag gekregen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_128782272
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:11 schreef Arn0 het volgende:
Beide tracks zijn echt verslavend ja _O_
Ah in het Indietopic twee keer gepitcht en geen reactie ;(

Hier moet ik zijn voor de adoratie _O_

Qua verslavenheid toch wel op zelfde level als de nieuwe single van Artic Monkeys :D
pi_130233134
Voor de liefhebber: het album staat nu op de 3voor12 Luisterpaal!

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums.html
Assassin stabs you in your back.
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:34:25 #95
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130241296
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 12:54 schreef Assassin92 het volgende:
Voor de liefhebber: het album staat nu op de 3voor12 Luisterpaal!

http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums.html
Cool! Zo ff luisteren.
2000 light years from home
pi_130254181
Bevalt goed. Vooral Evil Eye, Fresh Strawberries en The Universe Expanded klinken fijn zo na twee luisterbeurten.
Assassin stabs you in your back.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:47:51 #97
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_130266741
Twee keer geluisterd.

Vond hem de eerste keer niet leuk omdat ik steeds zat te wachten op een nieuwe Take Me Out of Do You Wanna.

Tweede keer geluisterd zonder het ergens mee te vergelijken en toen vond ik hem wel leuk. Best fris en vrolijk. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_130267936
Hopelijk duurt het niet lang voordat ze een Europese tour aankondigen.
pi_130269274
Weer een leuk album, maar niet al te spannend. Al die cd's na het debuut zijn vrij inwisselbaar, eigenlijk. Ik hou wel van die stijl, maar er zit niet echt een hele denderende, spannende ontwikkeling in.
  Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:20:04 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130271569
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 12:17 schreef Stofje het volgende:
Weer een leuk album, maar niet al te spannend. Al die cd's na het debuut zijn vrij inwisselbaar, eigenlijk. Ik hou wel van die stijl, maar er zit niet echt een hele denderende, spannende ontwikkeling in.
Dat ben ik niet met je eens. Ze proberen echt wel andere dingen uit, zoals meer elektronisch (kijk naar het einde van Outsiders bijvoorbeeld van de tweede plaat). De herkenbaarheid zit hem vooral in Kapranos' stem die je herkent uit duizenden. Nieuwe plaat overigens nog niet geluisterd, ga ik later vandaag doen :)

Optreden op Lowlands eergisteren was weer erg vet. Ze maken er altijd een feestje van, zoveel enthousiasme. Ook de nieuwe nummers kwamen goed uit de verf, het publiek dutte niet in en sprong even zo hard mee. Tijdens Take me Out natuurlijk een climax toen de hele tent ging springen. Opvallend was dat er meer gesoleerd werd en dat de arrangementen echt anders waren dan eerst. Outsiders als eeuwige afsluiter doen ze ook niet meer, mooi dat er verandering te zien is! Als ze een clubtour aankondigen ben ik er zeker weer bij! *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 21 augustus 2013 @ 10:40:42 #101
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130306108
Ik vind het leuk :@ . Franz Ferdinand is echt de enige band waarvan ik over de muziek nog precies hetzelfde denk als (bijna) 10 jaar geleden. Ik mis tegenwoordig de bands wel die gewoon ongecompliceerd leuke muziek maken zonder teveel poespas.

35 minuten is wel belachelijk kort overigens :') .

[ Bericht 18% gewijzigd door Merkie op 21-08-2013 10:52:33 ]
2000 light years from home
pi_130339681
Het eerste album was 38, en die twee daarna rond de 40. FF houdt blijkbaar niet zo van lange albums.
Assassin stabs you in your back.
pi_130600488
Wat een heerlijke nieuwe plaat! Ik ben er helemaal blij mee. *O*
Favoriet is tot nu denk ik Evil Eye.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 2 september 2013 @ 09:04:45 #104
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_130733947
Mijn favorieten zijn Bullet en Treason! Animals. :)

Zo catchy, up-tempo en vrolijk zonder teveel poespas.
2000 light years from home
pi_130886729
ESG, de funk/postpunkband die van invloed is geweest op zovelen, blijkt een van hun navolgers te hebben gecoverd, nl. Franz Ferdinand!


Ik was even perplex dat die vrouwen in de video de vrouwen uit ESG zijn, maar dat zijn ze helemaal niet.
Stay on my arm, you little charmer
pi_130988269
Zaterdag 8 maart op het Where The Wild Things Are festival

http://www.festivalinfo.n(...)inand_op_WTWTA_2014/
pi_130993333
Onbegrijpelijk dat ze niet gewoon in een zaal spelen waar alle fans in Nederland naar toe kunnen gaan.

Ik wil ze graag voor de eerste keer zien, maar ik ga daarvoor geen duur festival kaartje kopen.
pi_130993722
Geen HMH gig ofzo? Niet eens Paradiso? :(
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_130994903
Heb ze gezien voor het eerst op Pukkelpop. fantastische energiek optreden was dat zeg!
Maar inderdaad. ik had ook gehoopt op een HMH show ofzo. Where the wild things are festival is in Zeewolde. niet ver voor mij, maar dan moet je meteen een hele bungalow en kaartje voor heel weekend kopen, of ik dat nou wil weet ik niet hoor. ligt aan de line up, maar die is volgens mij verder niet zo heel boeiend denk ik. dit jaar niet zo heel erg in elk geval....
Belgie is dan ook meteen in Brussel. Vorst Nationaal is best een kut zaal. :{
pi_131011984
Wat! Godverdomme :( Ik was ziek toen ze naar de HMH kwamen in 2009. Nu zijn ze weer aan het touren, komen ze 3 jaar op rij naar een festival... Wat een onzin! Eerst één of ander festival op vlieland. Toen Lowlands wat verder geen interessante line-up had En nu een festival waar je ook nog voor een bungalow moet betalen naast je kaartje.. Zijn ze helemaal gek worden. Kut management, kut Nederland. Dan maar naar Brussel denk ik pff..
pi_131015394
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_131016489
Dat bungalow festival lijkt me wel tof eigenlijk *O*
pi_131083030
Joh, datum van een regulier concert wordt echt nog wel bekend gemaakt hoor. Geen zorgen.

Dat Treason! Animals. is wel echt een heel vet nummer.
pi_131083172
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef Stofje het volgende:
Joh, datum van een regulier concert wordt echt nog wel bekend gemaakt hoor. Geen zorgen.

Dat Treason! Animals. is wel echt een heel vet nummer.
Die laatste 2 minuten van Treason! Animals blijven genieten inderdaad
pi_131312307
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 00:26 schreef Stofje het volgende:

Dat Treason! Animals. is wel echt een heel vet nummer.
Ik herhaal mezelf even. Godverdomme, wat is dat goed!
pi_132083633
Ik heb het album net voor het eerst gehoord en was aangenaam verrast door de eerste helft, daarna worden er helaas nummers gebouwd op wel heel matige ideeën, maar ook daar komen ze soms mee weg. "Stand on the Horizon" maakte veel indruk, vanaf het moment dat die stem van die man erin komt. Doven zeggen dat het Bowie is, ik dacht eerder aan deze twee Schotse indiehelden.


Wie is het in jullie oren?
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:30:37 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132728546
Bullet is mijn favoriet denk ik :@ .
2000 light years from home
pi_135266457
In Paradiso, supervet. Ga 'm goed overwegen, Amsterdam-op-donderdag-en-32,50-per-ticket zijn geen ideale omstandigheden, FF is dat dan weer helemaal helemaal wel natuurlijk.
pi_135266853
32,50? Damn ;(
pi_135267551
Ik zat hier al een tijdje naar uit te kijken. Wel heel vet, maar ook lekker prijzig. Ik weet het nog net niet of ik wel wil dan.
pi_135267742
Ik ben zaterdag jarig jongens! Cadeautje voor mij? O+
  donderdag 9 januari 2014 @ 12:06:49 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_135268191
Cool :).
2000 light years from home
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 12:19:31 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_135268580
Ik zou graag willen maar heb de laatste tijd weer teveel dure tickets gekocht. Nu ga ik twijfelen -O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_135272737
Ik vind de prijs wel oke eigenlijk. Ik wil zeker weten gaan! ben blij dat ze gelukkig toch een eigen show hier doen. en dan ook in Paradiso! O+
pi_135273100
De prijs valt me ook wel mee. De vorige keer stonden ze in de HMH, daar kost alles minimaal 30 euro, dus had ik wel zo'n prijs verwacht.

Eens kijken of ik iemand mee kan krijgen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:30:49 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_135275738
¤32,50? Jezus. :{
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 11 januari 2014 @ 09:44:13 #128
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_135347517
Aan het wachten voor de voorverkoop.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_135347670
Komt nog 4 euro fee bij ook :')
pi_135347696
Ben benieuwd hoe hard 't gaat! Ik denk vrij snel.
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_135347724
Kaartjes in de pocket!
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_135347726
Jaaa!!! Ik heb er twee! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_135347732
Whoot! 2 kaarten in the pocket!
pi_135347737
Kaartje binnen! Ga ik ze dan toch eindelijk zien.
pi_135347743
Uitverkocht? ik kreeg een foutmelding bij betalen, nu is er niets meer...
pi_135347750
Ook kaartjes binnen :) *O* *O*
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:03:50 #137
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_135347753
Gelukt! Dat ging snel *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_135347778
Hmm ik heb wel een bevestiging van de bank en hij staat bij online orders, dus dan zal het wel goed gegaan zijn. Nog geen bevestiging van Ticketmaster zelf.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 10:06:25 #139
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_135347795
Binnen een minuut binnen! Fijn dat 't bij Ticketmaster soms ook wél gelijk goed gaat... :)
pi_135347802
Wtf ik had niet eens de mogelijkheid om 2 tickets voor m'n vriend en ik te scoren.
pi_135347806
Lijkt inderdaad uitverkocht al, maar gewoon blijven proberen, er komen altijd nog kaarten vrij van niet afgemaakte bestellingen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_135347809
Meestal komt dat later, Zocalo :) Ik heb ook nog geen bevestiging van Ticketmaster zelf.

Zo soepel is het nog nooit gegaan, maar kennelijk was het wel druk, als het nu al uitverkocht is..
pi_135347838
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 10:07 schreef BillDauterive het volgende:
Meestal komt dat later, Zocalo :) Ik heb ook nog geen bevestiging van Ticketmaster zelf.

Zo soepel is het nog nooit gegaan, maar kennelijk was het wel druk, als het nu al uitverkocht is..
Ik heb hem binnen! Super.

Blijf het belachelijk duur vinden, 36,50. Maar het is één van de bands waar ik het wel voor over heb.
pi_135347864
Zo gek is die prijs toch niet? Alle grotere bands van nu hebben die prijs zo ongeveer.
pi_135347894
Sowieso tof dat ze Paradiso spelen en niet de HMH... die hadden ze ook wel kunnen uitverkopen denk ik..
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_135347917
De prijs voor het concert in de HMH (2009) was ook 32,50. Nu blijft de prijs gelijk, terwijl ze in een kleinere zaal spelen..
pi_135348386
Om 10:21 nog een kaartje kunnen kopen voor mijn vriend. Altijd blijven proberen dus.
pi_135355194
Whooo hooo. ging inderdaad heel soepel had 10.01 mijn kaartje al. Blij ben ik!! gaat feestje worden. *O*
pi_135437255
Zin! _O_
Is het al juni? ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 15:02:46 #150
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_135437354
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:00 schreef Leonos het volgende:
Zin! _O_
Is het al juni? ;(
Nee.
pi_135437463
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:02 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Nee.
Nu dan?
pi_135440477
Benieuwd naar de setlist! Als ze Take Me Out maar spelen ;) (grapje)

Iemand enig idee of er een supportact gaat zijn/en wie dan?
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_135440614
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:19 schreef Herpderphawk het volgende:
Benieuwd naar de setlist! Als ze Take Me Out maar spelen ;) (grapje)

Iemand enig idee of er een supportact gaat zijn/en wie dan?
Uiteraard komt er een support act. Wie dat is, is nog niet bekend.
pi_135440664
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uiteraard komt er een support act. Wie dat is, is nog niet bekend.
Extra lange set is ook oké :P
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_135442047
Setlists die nu de ronde gaan zijn meer dan prima.
pi_137336955
Tour is eergisteren begonnen in Manchester op het BBC 6 Music Festival - en de hele set staat ondertussen op YouTube. Ziet er goed uit, heren!

I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
  zaterdag 26 april 2014 @ 02:25:00 #158
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_139270738
Probably onbegonnen werk maar iemand nog een kaartje over of iemand die weet hoe ik het makkelijkst voor een redelijke prijs een kaartje kan bemachtigen. VVK totaal gemist. :'( :'(
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_140915546
Nog twee nachtjes slapen! *O*
Hopelijk klopt de TT nog steeds donderdagavond, vijf jaar na dato. :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_140953766
Ik heb vandaag nog een kaartje via TicketSwap kunnen regelen *O* .
pi_140953963
Morgen! _O_
pi_140980595
Vanavond! *O*
  donderdag 12 juni 2014 @ 12:25:22 #163
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_140986303
Yeah! *O*
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_140986321
*O* *O*
pi_140987010
ParadisoAdam twitterde op donderdag 12-06-2014 om 12:46:29 Er zijn enkele kaarten vrijgekomen voor het concert van @Franz_Ferdinand vanavond, te bestellen via http://t.co/KCsx9CyfV3 #doyouwanto reageer retweet
pi_140987116
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 02:25 schreef gazhims3lv het volgende:
Probably onbegonnen werk maar iemand nog een kaartje over of iemand die weet hoe ik het makkelijkst voor een redelijke prijs een kaartje kan bemachtigen. VVK totaal gemist. :'( :'(
ParadisoAdam twitterde op donderdag 12-06-2014 om 12:46:29 Er zijn enkele kaarten vrijgekomen voor het concert van @Franz_Ferdinand vanavond, te bestellen via http://t.co/KCsx9CyfV3 #doyouwanto reageer retweet
pi_140993124
Ik heb er zin in :D Hopelijk spelen ze dezelfde setlist als een maand terug!
pi_140993211
Ticketswap komen er ook nog kaarten langs :)
pi_140997051
Ik ben onderweg *O* .
pi_141011677
Dat was mooi. Jammer dat ze Darts Of Pleasure niet speelden.
pi_141012072
Ik heb me weer prima vermaakt! *O*

Franz_Ferdinand twitterde op donderdag 12-06-2014 om 23:00:11 Amsterdam, top work. Great way to get back into the flow! Next up Northside Festival in Aarhus... reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_141016098
Tof optreden! Leuk sfeertje ook in de zaal (het moest alleen wel ff op gang komen) *O*
pi_141016937
Heerlijk optreden, vooral wat ze met dat drumtoestel deden _O_ .
pi_141020875
Wat een optreden _O_
Had ook een geniale plek, helemaal vooraan links op het ophoogje.
Alleen naast de speaker ;(
  Redactie Sport vrijdag 13 juni 2014 @ 11:22:16 #175
274204 crew  Mexicanobakker
pi_141024405
Nog een weekje *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:57:01 #176
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_141025521
Tof concert _O_ ^O^. Ze waren lekker bezig. Vanaf het begin tot eind.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_141030453
Sfeerplaatje.

pi_141030603
quote:
FRANZ FERDINAND ONVERANDERD STERK IN PARADISO
13 JUN 2014


Terwijl generatiegenoten Editors, Arctic Monkeys en The Killers inmiddels arena’s uitverkopen of festivals als Pinkpop afsluiten, is het grote succes van Franz Ferdinand tot dusver uitgebleven. Dat komt deels door issues die de band bijna van binnenuit verscheurden en die de stijgende populariteit omstreeks 2009 tot een halt brachten. Maar het komt ook simpelweg door de muziek van de mannen. Die is in tien jaar en vier platen tijd namelijk nauwelijks veranderd. Het maakt dat Franz Ferdinand op de startavond van het WK, in een uitverkocht en flink opgewarmd Paradiso, ondanks een topshow een band blijkt die nooit echt grote sprongen meer zal maken. Zowel qua stijl als succes niet. Maar wat is daar eigenlijk mis mee?

Helemaal niets, luidt het antwoord. Ruim anderhalf uur lang vuren de Schotten, gehuld in gemoderniseerde Ghostbusters-pakken, bijna alleen maar hits af op een zwetend, springend en anderzijds uitzinnig publiek. Franz Ferdinand doet nog steeds waar het goed in is en krijgt de blanke voeten van de vloer met de meest consistent dansbare indierock van de laatste tien jaar, gedreven, vurig en razend enthousiast gespeeld. Het is bewonderenswaardig hoeveel lol Alex Kapranos nog in zijn rol heeft. Paradiso is na een eerder uitverkochte HMH een flinke stap terug voor Franz Ferdinand, maar de zanger staat vanavond toch met ontzettend veel plezier op de planken en is hij na het slotnummer zichtbaar uitgeput van alle halve spagaatsprongetjes waar hij zich in prijsnummers aan waagt.

En wat heeft Franz Ferdinand inmiddels veel van die prijsnummers. Het spits wordt afgebeten met het felle, snelle Bullet, afkomstig van laatste plaat Right Thoughts, Right Words, Right Action, waarna het feest van herkenning begint met achtereenvolgens No You Girls, luid meegezongen door het publiek, en The Dark Of The Matinée. De uitbundige beeldspraak van Kapranos is op zijn vermakelijkst in recente single Evil Eye, maar dat nummer valt wel een beetje uit de toon door het gebrek aan een lekkere gitaarriff. Tell Her Tonight, het enige nummer gezongen door gitarist en toetsenist Nick McCarthy, het nog steeds hilarische Do You Want To en het ondergewaardeerde The Fallen doen je die kleine dip echter vergeten. En zo gaat dat gedurende de hele show. Drie van de 23 gespeelde nummers halen het niet bij Franz Ferdinand’s beste liedjes, maar worden door de kracht van het voorafgaande materiaal voortgestuwd. Het publiek slikt het matige Fresh Strawberries en wordt beloond met de meest overweldigende dertig speelminuten in de geschiedenis van Paradiso: een snackversie van Lucid Dreams, komische danshit Michael, indieklassieker Take Me Out, kersverse kraker Love llumination en het onweerstaanbare Ulysses.

Franz Ferdinand doet eigenlijk weinig bijzonders op het podium. Slechts twee nummers zijn voor de gelegenheid uitgebreid, maar zelfs daar kunnen we niet spreken van een drastische wijziging. This Fire kent bijvoorbeeld een langere outro waarin Kapranos het publiek opjut en Can’t Stop Feeling wordt opgepimpt met extra zware baslijnen, waardoor het een soort clubversie van het origineel is. Geen van die wijzigingen zijn echt nodig - het publiek gaat al uit zijn dak op de kracht van het materiaal en de uitvoering ervan – maar storen evenmin. Hoewel het ze geen gouden bergen oplevert, is het verfrissend hoe dichtbij Franz Ferdinand bij de tien jaar geleden opgebouwde, ijzersterke basis blijft. Progressie is in dit geval overrated.
bron

Goeie recensie, zo is het ook precies vind ik. :) Vooruitgang is niet altijd een verbetering.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_141035142
super concert! echt genoten, ook alsnog binnen gekomen voor that's live opname binnen in Paradiso. was ook erg leuk om meegemaakt te hebben.
2 van de band ook nog ontmoet na afloop (Alex en Nick) en ze waren allebei echt super aardig. Alex vind ik zo'n leuke kerel. O+
pi_141039764
Briljant, en volgende week op BKS gewoon nog een keer
  zaterdag 14 juni 2014 @ 15:10:22 #181
417552 mrsmith0331
continue as planned
pi_141071221
Helaas nu niet kunnen gaan maar was super op afgelopen edities van Lowlands en Where The Wild Things Are. Danzje bij Franzje <3
  zaterdag 14 juni 2014 @ 16:27:19 #182
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_141073285
Was er bij hoor! Wauw, wat een concert. Echt super.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_141240737
Moet je nagaan dat de TT ook nu nog actueel is.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 14:28:22 #184
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_141644591
Vorige week op BKS waren ze echt briljant. *)

Ik vond vooral de 'nieuwe' versie van Can't Stop Feeling erg tof.

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_141646055
Ik vind die drummer altijd zo grappig. De manier waarop ie teksten in z'n microfoon schreeuwt. Gewoon grappig. Toffe versie idd!
  zaterdag 28 juni 2014 @ 18:14:01 #186
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_141651251
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:28 schreef TC03 het volgende:
Vorige week op BKS waren ze echt briljant. *)

Ik vond vooral de 'nieuwe' versie van Can't Stop Feeling erg tof.

Ja, dat was een goed feestje :P.
pi_150355951
Van de week stond dit al op Facebook:
quote:
There's new stuff coming but it's always good to remember where it all began. 'Michael' from our debut album
En nu staat er heel groot 09.03.15.

Spannend!! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150360724
Wat houdt dat FFS (franz ferdinand and Sparks) project precies in? Al aardig wat festivals aangekondigd.
pi_150360978
Waarschijnlijk wordt dat dus de aankondiging; dat ze een album hebben opgenomen met The Sparks.

:)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150363903
daar dacht ik ook al aan. best wel tof vind ik
pi_150363992
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 18:44 schreef Felixa het volgende:
Waarschijnlijk wordt dat dus de aankondiging; dat ze een album hebben opgenomen met The Sparks.

:)
Soort Last Shadow Puppets?
pi_150452082


[ Bericht 100% gewijzigd door Felixa op 09-03-2015 10:11:39 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150452159
2 juli in de Melkweg! Voorverkoop 13 maart, EUR 33,- excl. lidmaatschap.

http://www.melkweg.nl/nl/(...)nd-sparks-02-07-2015

quote:
FFS (FRANZ FERDINAND & SPARKS)
De volgende stap van Franz Ferdinand na comebackplaat ‘Right Thoughts, Right Words, Right Action’ (2013)? Een album uitbrengen met legendarisch synthrockduo Sparks uit Los Angeles, dat al 45 jaar actief is. Waarna beide bands onder de naam FFS samen op tour gaan! Volgens Ron Mael, die Sparks al sinds 1971 vormt met zijn broer Russell, gaat de samenwerking echt klinken als een mash-up tussen Franz Ferdinand en Sparks, en daar is veel bij voor te stellen. Leg bijvoorbeeld alleen al liedjes als ‘Sextown U.S.A.’ van Sparks-LP ‘Angst In My Pants’ (1982) of ‘Something For The Girl With Everything’ van ‘Propaganda’ (1974) naast een Franz Ferdinand-hit, en je hoort overeenkomsten genoeg.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150452170
Benieuwd wat het is. Wil eerst werk van FFS horen, dus ik wacht nog even af.
pi_150452204
Ik koop hier echt meteen kaartjes voor. _O_
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150459929
Ik vind het wel tof dat ze met hun samen werken... ben blij dat ze naar Amsterdam komen!
pi_150591084
Jaaa! Gelukt met de kaartjes voor de Melkweg! *O*
En binnen drie minuten helemaal uitverkocht. :o
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150591388
Dat valt nog best mee 3 minuten.
pi_150593120
Pfoe, dat was inderdaad zo uitverkocht. Kaartjes zijn ook hier binnen! Heel benieuwd wat ze er van gaan maken!
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_150595114
Ik kan nog gewoon bestellen?
pi_150595152
Ik hoop dat ze op Werchter of Sziget komen eigenlijk :@
pi_150595173
Ik kan er ook nog 8 bestellen btw :P
pi_150595189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 12:31 schreef Zocalo het volgende:
Ik kan nog gewoon bestellen?
Dan zijn er waarschijnlijk kaarten vrijgevallen van niet afgemaakte bestellingen.
De Melkweg heeft op z'n site ook al staan dat het is uitverkocht.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_150608798
Wist niet dat de verkoop vandaag was :'(
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:53:38 #206
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_150609602
Godverdomme, weer gemist. Eerste (en laatste) keer dat ik ze zag was 2008. :')
2000 light years from home
pi_151268076
Eerste nummer van FFS:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_151295403
Voor de snelle beslissers!

melkweg twitterde op donderdag 02-04-2015 om 14:46:58 Om 16:00 gaat er nog een klein aantal kaarten voor FFS (Franz Ferdinand & Sparks) in de voorverkoop! http://t.co/XrG5U4hMBj reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_151298073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 14:56 schreef Felixa het volgende:
Voor de snelle beslissers!

melkweg twitterde op donderdag 02-04-2015 om 14:46:58 Om 16:00 gaat er nog een klein aantal kaarten voor FFS (Franz Ferdinand & Sparks) in de voorverkoop! http://t.co/XrG5U4hMBj reageer retweet
Jaaaa heldin _O_
Fokken op je werk loont, ik ben er ook bij!
pi_151305203
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2015 16:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Jaaaa heldin _O_
Fokken op je werk loont, ik ben er ook bij!
Joehoe!! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_152343945
Toch benieuwd voor welke van de 2 bands de meeste mensen komen...
  zondag 10 mei 2015 @ 17:37:01 #213
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_152464090
De laatste keer Sparks in Amsterdam scheen de zaal halfvol te zijn, dus ga er maar van uit dat de grote meerderheid voor FF komt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_153150476
Cd staat in z'n geheel op spotify.
  maandag 1 juni 2015 @ 13:40:36 #215
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_153154773
Dat stukje na 4:32 van Collaborations Don't Work :9~ :9~
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 1 juni 2015 @ 13:56:46 #216
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_153155182
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 11:12 schreef Stofje het volgende:
Cd staat in z'n geheel op spotify.
Cd :')


Vinyl :7
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_153171170
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 13:56 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Cd :')

Vinyl :7
Gay. :6.
pi_153183821
Rare, rare cd. Grappig, maar raar. Zal 'm niet vaak opzetten, vermoed ik zo.
pi_153280670
Ik vind 'm leuk!
Goede mix van beide bands. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_153360066
Recensie:
quote:
FFS
FFS


8 JUN 2015

De letters FFS staan voor de verrassende samenwerking tussen de popgroepen Franz Ferdinand en Sparks. Van een generatiekloof lijkt amper sprake. Toen het Schotse kwartet in 2004 debuteerde, werd hun muziek vaak gerelateerd aan die van vooral Britse groepen uit de jaren tachtig. Zelden of nooit werd hun muziek vergeleken of in verband gebracht met die van de altijd actief gebleven Amerikaanse band van de broers Ron en Russell Mael. Die vierden overigens hun hoogtijdagen al in de jaren zeventig, maar werden destijds wel vaak voor Britten aangezien. Opvallend aan de samenwerking is dat de muziek van beide bands nagenoeg naadloos in elkaar geschoven wordt.

In de twaalf pakkende popliedjes op FFS komen fans van beide groepen volkomen gelijkwaardig aan hun trekken. Beide partijen lijken ook geen enkele muzikale concessie te hebben hoeven doen. Producer John Congleton (St. Vincent, Swans, Animal Collective, David Byrne) voelde exact aan hoe hij dit nieuwe zestal zowel fris als vertrouwd kon laten klinken. De keyboards en karakteristieke (dans)ritmiek van de Amerikanen worden ongehinderd en perfect passend door de gitaarmuziek – met ook weer heel specifieke, opzwepende ritmes van de Schotten – heen gevlochten. Dat ook de stemmen van voormannen Russell Mael (66) en Alex Kapranos (43) prima matchen is lekker meegenomen.

Deugt dan alles aan deze alleen op het eerste gezicht wat onverwachte samenwerking? Bijna wel. Er zou alleen een kleine kanttekening geplaatst kunnen worden bij de soms wat flauwe teksten en woordspelingen. Die neigen overigens iets meer naar de oude Sparks dan naar het recentere werk van Franz Ferdinand. Collaborations Don’t Work, zingen ze ongetwijfeld vol misplaatste zelfspot. Maar wat zeur ik, de meeste liedjes zijn na twee keer luisteren mee te blèren en dat laatste gaat ook ongetwijfeld gebeuren tijdens de komende shows op onder meer Lowlands en Pukkelpop. FFS geeft de carrière van FF weer een fikse boost en haalt die van S uit het slop waar ze al jaren, overigens onterecht, in zitten. Een win-winsituatie, kortom. WILLEM JONGENEELEN
http://oor.nl/#!/articles/ffs/album
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_153920195
FFS gisteren op Glastonbury:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 29 juni 2015 @ 11:30:55 #222
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_153922247
Hele show in Parijs is hier terug te zien: http://concert.arte.tv/fr/franz-ferdinand-sparks-au-bataclan

Ik wacht nog even tot na donderdag :)
pi_153925512
Ik hoop dat de airco in de Melkweg het allemaal kan bolwerken donderdag. :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator maandag 29 juni 2015 @ 23:11:24 #224
332671 crew  indiaantje89
pi_153940267
Ik kan nog steeds niet aan dit album wennen. Hoor ze toch veel liever zonder de Sparks.

Het is allemaal slecht, maar ook niet echt geweldig. Niet die energie die ze zelf altijd wel in een album kunnen krijgen.

Maar misschien zijn mijn verwachtingen ook te hoog geweest.
pi_153950918
Ik vind de zang live rommelig en soms ook lichtelijk vals. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_153953453
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 23:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik kan nog steeds niet aan dit album wennen. Hoor ze toch veel liever zonder de Sparks.

Het is allemaal slecht, maar ook niet echt geweldig. Niet die energie die ze zelf altijd wel in een album kunnen krijgen.

Maar misschien zijn mijn verwachtingen ook te hoog geweest.
Hoor ze toch veel liever zonder de Franz Ferdinand..., maar de samenwerking werkt in mijn oren uitstekend. Het gaat vloeiend in elkaar op...
Zin in donderdag...
pi_153998691
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:20 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat de airco in de Melkweg het allemaal kan bolwerken donderdag. :D
Ja, ik heb er toch iets minder zin in vandaag...
Maar thuisblijven is ook niet echt een optie :P
pi_153998773
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 10:15 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, ik heb er toch iets minder zin in vandaag...
Maar thuisblijven is ook niet echt een optie :P
Als het nou een bandje was dat ik al vaker had gezien, dan was ik waarschijnlijk niet gegaan. Maar deze combi vind ik zo leuk en uniek, dat ik toch maar ga vanavond. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 2 juli 2015 @ 11:18:37 #229
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_153999908
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 14:20 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat de airco in de Melkweg het allemaal kan bolwerken donderdag. :D
Denk niet dat ik die test ga meemaken.
Iemand nog kaarten nodig?
pi_154005796
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 11:18 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Denk niet dat ik die test ga meemaken.
Iemand nog kaarten nodig?
Ik ga ff bellen..., zie PM
  donderdag 2 juli 2015 @ 15:27:13 #231
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_154005989
Als er nog geïnteresseerden zijn voor 2 kaarten, dan kan ik mss ook nog wel wat regelen :)
pi_154006942
Heeft de Melkweg ook een curfew of zoiets? Moet om 23:37 met de trein vanaf CS maar geen idee hoe laat ik dan weg moet om niets te missen 😋
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_154007031
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:04 schreef Herpderphawk het volgende:
Heeft de Melkweg ook een curfew of zoiets? Moet om 23:37 met de trein vanaf CS maar geen idee hoe laat ik dan weg moet om niets te missen 😋
Ze beginnen om 21u en volgens mij spelen ze max. anderhalf uur. Dus tijd genoeg om naar het CS te gaan. En volgens mij is de curfew 23u dus zelfs dan zou je het nog kunnen redden, mits de tram op tijd komt. En anders kun je altijd nog een bus proberen te pakken (op de halte voor het Americain Hotel) als er een tijdje geen tram komt.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_154007186
Thanks! Hopen dat het goed komt (en dat het niet te warm is natuurlijk)
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_154008269
We gaan het beleven! Ik weet nog twee concerten in Paradiso, 1996 volgens mij, ook begin juli; de ene dag the Ramones en de volgende dag Jeff Buckley. Ook deze temperaturen. Toen droop het vocht daar van de pilaren. 😨En the Ramones natuurlijk stug in leren jackies blijven spelen... Niet te harden toen!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_154012715
Wow, het is heerlijk koel in De Melkweg!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_154014205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:46 schreef Felixa het volgende:
Wow, het is heerlijk koel in De Melkweg!
echt prima ja! Had ik niet verwacht
en leuk voorprogramma ook :)
pi_154014247
Wat was dat voorprogramma? Die band was tof!
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_154018929
Wat een leuk concert was dit! Wat een lol, wat een energie! De temperatuur liep toch nog aardig op maar wat geeft het! Ik ben blij. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_154018975
Fantastisch concert! Dronken dude die de hele tijd om viel probeerde het te verpesten, maar faalde gelukkig. Je kon zien dat de band er enorm veel zin in had. Ron's dans was misschien nog wel het beste :)
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_154019137
Trouwens, die klapmongool met die roos hadden ze de zaal wel mogen uitgooien. Wat een irritante kerel was dat zeg!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 2 juli 2015 @ 23:26:57 #243
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_154019232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 23:22 schreef Felixa het volgende:
Trouwens, die klapmongool met die roos hadden ze de zaal wel mogen uitgooien. Wat een irritante kerel was dat zeg!
Inderdaad. Soms kan je ook te weinig security hebben.

Verder was het voorprogramma inderdaad erg leuk. En FFS ook (al vond ik het jammer dat ze Achoo niet speelden, want dat zag ik wel op de tracklist staan)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_154036251
quote:
FFS LAAT FRISSE WIND DOOR MELKWEG WAAIEN

3 JUL 2015

Even geen festivalweide maar een clubshowtje voor FFS. Het opmerkelijke samenwerkingsverband tussen Franz Ferdinand en Sparks glorieerde afgelopen weekend nog op Glastonbury en doet komende maanden door heel Europa festivals (waaronder Pukkelpop en Lowlands) aan, maar is vanavond nog even in een intiemere setting te bewonderen. Een extra repetitie of een opwarmertje voor het grotere werk kun je het optreden in de stijf uitverkochte Melkweg niet noemen. Eerder een bevestiging dat de heren op het juiste moment de bloedvorm te pakken hebben.

Heel Holland mag dan onder een hittegolf zuchten, Russell Mael heeft vanavond gewoon z’n vertrouwde poncho om gehangen en een colletje aangetrokken. Het is het eeuwige handelsmerk van de Sparks-zanger die inmiddels de respectabele leeftijd van 66 jaar heeft bereikt maar vitaler oogt dan ooit. Kijk ‘m staan naast de al even dartele Alex Kapranos. Met de beentjes gespreid, af en toe een O-vorm aannemend als de toppen van het vocale bereik moeten worden bereikt, zingt Mael z’n partijen en legt hij ziel en zaligheid in kekke artpopliedjes als Police Encounters of The Man Without A Tan waarmee fris en fruitig wordt geopend. Het is best even wennen, twee frontmannen gebroederlijk naast mekaar op een podium. Dat vraagt opofferingsgezindheid van beide kanten, maar het moet natuurlijk ook weer niet ten koste gaan van de zeggingskracht van de zangers afzonderlijk. Dat lukt FFS – of specifieker Kapranos en Mael – na enig aftasten wonderwel. Het is even zoeken op die paar vierkante meter in het midden van het podium, maar gaandeweg groeit het tweetal meer en meer naar elkaar en voelt de opvallende wisselwerking soepeler en logischer dan je je van tevoren had kunnen indenken.

Wat geldt voor de blikvangers-positie op de planken – 2 voor de prijs van 1 – geldt ook voor de muziekinhoudelijke kant van het concert. Niet alleen het naar hunzelf vernoemde debuutalbum FFS komt vrijwel geheel voorbij, er is ook ruimte voor een drietal Franz Ferdinand-liedjes en evenzoveel Sparks-klassiekers. Michael wordt gretig omarmd door de FF-fans die veruit in de meerderheid zijn, maar niet veel later een nog grootser onthaal over hebben voor De Hit van Sparks. Het iconische This Town Ain´t Big Enough For The Both Of Us is dan ook een sterk staaltje drama-pop, met verve gebracht door de dwingend declamerende Mael die als in z´n beste dagen met theatrale armbewegingen strooit. Mooi is de Mona Lisa-achtige glimlach op z´n gezicht als hij het overdonderende applaus na afloop in ontvangst neemt en in volle tevredenheid lichtjes met het hoofd naar ons knikt.

Het is dan allang feest in de Melkweg. Zelfs de onverstoorbare Ron Mael, Russells broer met het voorkomen van een pensionerend boekhouder, gooit er een paar danspassen uit en tovert een lach tevoorschijn. Het partygevoel wordt vakkundig uitgebouwd met het uitbundige punkpopliedje Piss Off dat het einde van de reguliere set markeert en de funky toegiften When Do I Get To Sing ´My Way´ en Call Girl die even later volgen. De avond wordt uiteindelijk in stijl besloten. Collaborations Don´t Work is de ironische titel van het popsymfonietje dat ergens tussen Pet Sounds en Sgt. Pepper´s zweeft en waarin alle leden van FFS een vocale bijdrage leveren. Zelden zagen we een samengestelde ´supergroep´ zo in evenwicht aan ´t werk, belangrijker nog: zelden klonk het resultaat zo fris als bij FFS.

Door Raymond Rotteveel / Fotografie: Dimitri Hakke

Gezien: 2 juli 2015, Melkweg, Amsterdam
http://oor.nl/#!/articles(...)lkweg_waaien/concert
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_154036287
Klinkt leuk! Welke FF-nummers deden ze?
pi_154036321
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 17:59 schreef Stofje het volgende:
Klinkt leuk! Welke FF-nummers deden ze?
Do You Want To
Michael
Take Me Out

:)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:09:04 #247
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_154052652
5 sterren in het NRC.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_154054536
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 09:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
5 sterren in het NRC.
Ik telde er 6...
pi_154059318
Als ik iemand niet meer serieus neem, is het Jan Vollaard wel. Wat een eng gefrustreerd mannetje is dat geworden.

Zelf van beide bands al nooit echt fan geweest, maar met die nieuwe BZN-achtige opstelling is alle R&R er wel helemaal uit voor me.
pi_163599911
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_168443443
Het is natuurlijk niet slim om hier ook nog eens kenbaar te maken dat er morgen kaartjes in de voorverkoop gaan: http://www.ticketmaster.nl/event/181709
pi_168461873
Zo dat ging weer lekker rap, binnen een minuut uitverkocht! Maar gelukkig twee kaarten kunnen krijgen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_168461964
Heb 4 kaarten! :)
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 10:17:35 #255
446930 crew  ESF1Gamer
pi_168462102
Kaartjes binnen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 10:28:29 #256
446930 crew  ESF1Gamer
pi_168462290
Bij mij op de site van paradiso staat dat je nog aan tickets kan komen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_168462394
Haha, ouwe garde van hier allemaal aanwezig :P
pi_170394586
Ben er ook bij <3
pi_170399408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 23:49 schreef lienelien het volgende:
Ben er ook bij <3
Goed verhaal, lekker kort :Y
pi_171058961
Er zijn twee nieuwe bandleden: Dino Bardot en Julian Corrie.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_171070062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:46 schreef Felixa het volgende:
Er zijn twee nieuwe bandleden: Dino Bardot en Julian Corrie.
Extra? :o
pi_171070109
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Extra? :o
Nee, die hommo was vorig jaar ui td eband gestapt.
pi_171070126
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee, die hommo was vorig jaar ui td eband gestapt.
Oh. Nog wel de originele zanger? :P
pi_171070134
quote:
4s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:49 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oh. Nog wel de originele zanger? :P
Nee, doet george michael nu
pi_171070143
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:49 schreef MCH het volgende:
Nee, doet george micha
cool
  Moderator zaterdag 1 juli 2017 @ 11:28:51 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_172085458
Ik kom net achter dat ze ook optreden op het Welcome to Village festival.
Ik twijfel om te gaan, omdat ik al kaartjes heb voor het concert. Maar ja, ik zo heen fietsen naar dat festival.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_173449589
Morgen *O*
pi_173456262
vandaag w/
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_173456266
Vanavond! *O*
pi_173458609
Eikels.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173460735
quote:
In een gebouw als Paradiso vindt elke dag onderhoud plaats. Meestal merk je daar bij een concertbezoek helemaal niets van, maar soms is het wel zichtbaar. Met lood in de schoenen moeten we vertellen dat we het de komende maanden even zonder onze glas-in-lood-ramen, die de achterkant van het podium sieren, moeten doen.
Vandaag zijn we begonnen met het verwijderen van de ramen, waaraan de komende tijd noodzakelijk onderhoud wordt gepleegd in een werkplaats. Zo kunnen de gerestaureerde ramen binnenkort weer jaren vooruit. Natuurlijk komt er in de tussentijd iets moois voor in de plaats. Wat dat is zie je vanaf morgen bij het concert van Franz Ferdinand.
:)

https://www.facebook.com/paradiso/posts/10155815405793338
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_173471014
Heerlijk concert weer! Zeiknat van het zweet.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_173474959
Was tof! Beetje warm wel ;)
pi_173477514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:07 schreef Goover het volgende:
... en dan is de TT na 8 jaar ineens weer relevant ^O^
Jij ook nog hier na 8 acht :o
pi_173486155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 08:32 schreef Leonos het volgende:
Was tof! Beetje warm wel ;)
eens, Ik had nog een uur door kunnen dansen en springen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_174654288
Franz_Ferdinand twitterde op woensdag 25-10-2017 om 18:32:50 Delighted to announce our new album 'Always Ascending' will be released Feb 9th 2018. &gt;&gt; https://t.co/PTEFTpzP2z https://t.co/Zty3OqUza6 reageer retweet
En volgens hun site staan ze 3 maart in Utrecht en 4 maart in Groningen. *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door Felixa op 25-10-2017 19:30:04 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_174709134
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:43 schreef Felixa het volgende:
Franz_Ferdinand twitterde op woensdag 25-10-2017 om 18:32:50 Delighted to announce our new album 'Always Ascending' will be released Feb 9th 2018. &gt;&gt; https://t.co/PTEFTpzP2z https://t.co/Zty3OqUza6 reageer retweet
En volgens hun site staan ze 3 maart in Utrecht en 4 maart in Groningen. *O*
Misschien kaartjes bestellen voor Groningen. Ik heb hun nieuwe single gehoord. Hij klinkt wel lekker. De sound doet me denken aan het album Tonight.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Admin vrijdag 3 november 2017 @ 16:40:19 #279
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_174847273
Utrecht was al snel uitverkocht, maar gelukkig ben ik erbij. *)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator vrijdag 3 november 2017 @ 19:27:43 #280
446930 crew  ESF1Gamer
pi_174850326
Net kaartjes voor Groningen besteld *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 7 februari 2018 @ 20:35:32 #281
304540 remco1993
Fredje de Tweede
pi_177021681
Nieuwe plaat lag hier vandaag plots al op de deurmat, toch weer genieten *O* zin in Utrecht!
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 10:19:15 #282
446930 crew  ESF1Gamer
pi_177050625
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:35 schreef remco1993 het volgende:
Nieuwe plaat lag hier vandaag plots al op de deurmat, toch weer genieten *O* zin in Utrecht!
Ik had hem zelfs begin deze week binnengekregen. Waar ik wel verbaasd over, omdat het album vandaag is uitgekomen.

Zin in Groningen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_177051730
Lekker cdtje! *O*
pi_177052649
Ben 'm inmiddels ook aan het luisteren. Heerlijk zeg! *O*
Lekkere vrolijke tralala ongedwongen liedjes. _O_
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_177060057
Heerlijk! Ik word altijd zo vrolijk van ze.
  Moderator zaterdag 3 maart 2018 @ 18:32:19 #286
446930 crew  ESF1Gamer
pi_177581339
Voor iedereen die vanavond naar Utrecht gaat: Veel plezier
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Admin zondag 4 maart 2018 @ 10:07:42 #287
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_177594978
De TivoliVredenburg-show was tof. *O*
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 10:30:40 #288
446930 crew  ESF1Gamer
pi_177595501
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 10:07 schreef Breuls het volgende:
De TivoliVredenburg-show was tof. *O*
Geeft goede hoop voor de Oosterpoort/Groningen show, waar ik vanavond heen ga. *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 4 maart 2018 @ 12:28:31 #289
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_177598137
Franz Ferdinand was goed op dreef gisteravond (zoals eigenlijk altijd). De nieuwe nummers waren alleen kwamen alleen niet zo sterk over als de oudere nummers.

En ik houd niet van moshpits. Toen ik daardoor van iemand die iets te enthousiast rond zwaaide een stomp in mijn link oog kreeg was ik er wel klaar mee. Erg jammer, want Franz Ferdinand zelf waren weer erg sterk!
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_177599379
Moshpit bij FF? Ik wist dat de pit aan inflatie onderhevig was, maar als je bij FF al zoiets gaat doen... :')
pi_177601403
_O-
pi_177601422
Nog even en ze staan te moshpitten bij Alt-J.
  Moderator zondag 4 maart 2018 @ 18:45:38 #293
446930 crew  ESF1Gamer
pi_177606663
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:49 schreef Piles het volgende:
Moshpit bij FF? Ik wist dat de pit aan inflatie onderhevig was, maar als je bij FF al zoiets gaat doen... :')
Bij het concert van afgelopen augustus zat ik ook zomaar in een moshpit

Nu onderweg naar Groningen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_177610094
Moshpit is denk beetje duwen en springen denk?
  maandag 5 maart 2018 @ 09:12:52 #295
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_177615767
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2018 13:49 schreef Piles het volgende:
Moshpit bij FF? Ik wist dat de pit aan inflatie onderhevig was, maar als je bij FF al zoiets gaat doen... :')
Dat is toch niks nieuws bij dit soort shows? Was in 2005 ook al het geval. En alle andere keren dat ik ze gezien heb idem.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of dezelfde mensen van toen met hun iets bredere en dikkere hedendaagse lijven wederom in die moshpit stonden, of dat Franz Ferdinand op de een of andere manier toch nog steeds jong publiek weet te trekken.
  Moderator maandag 5 maart 2018 @ 15:23:23 #296
446930 crew  ESF1Gamer
pi_177621843
Ik heb gisteravond genoten van het concert
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_179040583
Franz Ferdinand gaat in september optreden op Bloemendaal. Strandconcertje dus, georganiseerd door het Patronaat. VVK begint zaterdag.

Ben vorig jaar bij de Fun Lovin' Criminals geweest, het is echt een bijzonder vette locatie.

https://www.patronaat.nl/(...)beach-at-woodstock69
pi_179044799
Gaaf! *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_179048680
quote:
7s.gif Op woensdag 9 mei 2018 14:08 schreef Stofje het volgende:
VVK begint zaterdag.
Let op: de vvk van deze show start vrijdag 11 mei vanaf 10.00 u
pi_179057938
quote:
4s.gif Op woensdag 9 mei 2018 20:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Let op: de vvk van deze show start vrijdag 11 mei vanaf 10.00 u
What, waarom schreef ik zaterdag :') Ja, nee, vrijdag dus!
pi_179084047
Binnen! En dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')